[CMS] Het grote Joomla (voorheen Mambo) OS topic - deel 2

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 205.516 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-05 20:58
Ik gebruik voor diverse websites Joomla. Nu heb ik een andere website waar ik een phpBB forum draai en Coppermine. Coppermine heeft een bridge met phpBB. Nu wil ik voor deze website een frontpage maken waar nieuws opgepost kan worden. Daarnaast moet daar de overall menustructuur in gedefinieerd zijn. Ik heb hiervoor Joomla in gedachte.

Ik heb al een website waar ik Coppermine perfect in Joomla heb zitten. Nu vraag ik me alleen af hoe je Joomla, phpBB en Coppermine met elkaar bridged. Er zijn een aantal mogelijkheden:

- Joomla -> phpBB <- Coppermine
- Joomla <- phpBB <- Coppermine

Het lijkt me dat je de phpBB usertable gebruikt, aangezien daar de meeste usergegevens instaan.

Heeft iemand enig idee hoe dit het beste kunt aanpakken? Of heeft iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 19:20

bakvis

Tweakers.Nerd

Reind schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 00:39:
[...]

Safe mode mag off en register globals mag ook op off. Beide zouden in de ON stand niet voor problemen mogen zorgen bij een standaard install maar het is het proberen waard.
Ik heb al geprobeerd om regiser globals uit te zetten, maar dat helpt niet. Safe mode kan ik niet uit krijgen omdat dat een standaard instelling is van mijn webhoster.
marko77 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 09:36:
Zo te zien kloppen de paden niet, heb je dat wel goed geconfigureerd?
mambo/joombla noob O-) Hoe configureer je die? en wat zou de configuratie moeten zijn?

Nu ik er bij nadenk.. ik heb geen lees rechten in de map /customers/koffiehuus-onsmoe.nl/koffiehuus-onsmoe.nl/ zou ik het pad aan moeten passen zodat mambo begint in mijn WWW map?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
<?php
$mosConfig_offline = '0';
$mosConfig_host = 'localhost';
$mosConfig_user = '****************';
$mosConfig_password = '***********';
$mosConfig_db = 'koffiehuus_onsm';
$mosConfig_dbprefix = 'mos_';
$mosConfig_lang = 'english';
$mosConfig_absolute_path = '/customers/koffiehuus-onsmoe.nl/koffiehuus-onsmoe.nl/httpd.www/mambo';
$mosConfig_live_site = 'http://koffiehuus-onsmoe.nl/mambo';
$mosConfig_sitename = 'Koffiehuus Ons Moe';
$mosConfig_shownoauth = '0';
$mosConfig_useractivation = '1';
$mosConfig_uniquemail = '1';
$mosConfig_offline_message = 'This site is down for maintenance.<br /> Please check back again soon.';
$mosConfig_error_message = 'This site is temporarily unavailable.<br /> Please notify the System Administrator';
$mosConfig_debug = '0';
$mosConfig_lifetime = '900';
$mosConfig_MetaDesc = 'Mambo - the dynamic portal engine and content management system';
$mosConfig_MetaKeys = 'mambo, Mambo';
$mosConfig_MetaTitle = '1';
$mosConfig_MetaAuthor = '1';
$mosConfig_locale = 'en_GB';
$mosConfig_offset = '0';
$mosConfig_hideAuthor = '0';
$mosConfig_hideCreateDate = '0';
$mosConfig_hideModifyDate = '0';
$mosConfig_hidePdf = '0';
$mosConfig_hidePrint = '0';
$mosConfig_hideEmail = '0';
$mosConfig_enable_log_items = '0';
$mosConfig_enable_log_searches = '0';
$mosConfig_enable_stats = '1';
$mosConfig_sef = '0';
$mosConfig_vote = '0';
$mosConfig_gzip = '0';
$mosConfig_multipage_toc = '1';
$mosConfig_allowUserRegistration = '1';
$mosConfig_link_titles = '0';
$mosConfig_error_reporting = -1;
$mosConfig_register_globals = 1;
$mosConfig_list_limit = '10';
$mosConfig_caching = '0';
$mosConfig_cachepath = '/customers/koffiehuus-onsmoe.nl/koffiehuus-onsmoe.nl/httpd.www/mambo/cache';
$mosConfig_cachetime = '900';
$mosConfig_mailer = 'mail';
$mosConfig_mailfrom = 'info@koffiehuus-onsmoe.nl';
$mosConfig_fromname = 'Koffiehuus Ons Moe';
$mosConfig_sendmail = '/usr/sbin/sendmail';
$mosConfig_smtpauth = '0';
$mosConfig_smtpuser = '';
$mosConfig_smtppass = '';
$mosConfig_smtphost = 'localhost';
$mosConfig_back_button = '0';
$mosConfig_item_navigation = '0';
$mosConfig_secret = 'kg1E0gZWRjFoqhLK';
$mosConfig_pagetitles = '1';
$mosConfig_readmore = '1';
$mosConfig_hits = '1';
$mosConfig_icons = '1';
$mosConfig_favicon = 'favicon.ico';
$mosConfig_fileperms = '';
$mosConfig_dirperms = '';
$mosConfig_helpurl = 'http://help.mamboserver.com';
$mosConfig_mbf_content = '0';
setlocale (LC_TIME, $mosConfig_locale);
?>

[ Voor 96% gewijzigd door bakvis op 05-05-2006 14:28 ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik heb met Big APE Backup een backup gemaakt van mijn complete joomla-installatie. Die moet namelijk verhuizen naar de live-server en staat nu nog op de testserver.

Ik heb al een default joomla-installatie werkend op de live-server. Volstaat het als ik het bestand configuration.php op de live-server niet overschrijf, maar voor de rest de volledige backup gewoon terugzet en de database importeer? Volgens mij zou ik dan een exacte, werkende kopie van de testserver op de liveserver moeten krijgen.

configuration.php mag niet gekopieerd worden vanwege andere mysql-servers en zo

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:15

Nakebod

Nope.

Zou moeten volstaan, zelfs configuration.php kan je meenemen, als je daarna maar de DB waardes aanpast.
Heb ik zelf ook wel eens gedaan, en dat ging goed.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
@Marko77 & Pasz: tnx voor de tips over de offline tool, ik ga er zeker naar kijken!

@Pasz: wat jij aanbiedt, is voor 1.5, wat ik nog niet heb draaien. Aan de screenshots te zien is het wel zeker een applicatie die in de gaten moet worden gehouden.
@Marko77: de Blogg-X is een (bijna) perfect tooltje. Qua typen enzo perfect, het werken met plaatjes ben ik nog niet helemaal tevreden over.

[ Voor 83% gewijzigd door Eusebius op 07-05-2006 11:11 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115085

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goed CMS die multisite ondersteuning biedt.

D.w.z. dat je met 1 code base (core) meerdere websites kan beheren. Het voordeel daarvan is dat als er een update komt je maar op 1 plek hoeft te updaten.

CMS'en met MultiSite die ik tot nu toe getest hebt:
Midgard, heel groot, veel mogelijk, complex, lelijke UI, veel bugs
EZpublish, mooi UI, de Multisite functie werkt heel complex (handmatig dupliceren van mappen en .ini files)

Waar ik heel blij mee ben is Websitebaker, dit cms ontsteunt alleen nog geen MultiSite. Dit implementeren ze in Websitebaker 3.0, deze komt dit jaar uit... maar het kan zeg maar ook 2007 worden..

Ik hoor ook heel veel over Joomla(Mambo), nu zag ik op het joomla forum een paar opties om multisite te integreren maar dit waren voornamelijk commerciele oplossingen. Zijn er nog andere mogelijkheden of misschien een ander cms die het aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Even uit mijn hoofd: Postnuke/phpnuke kunnen multisite.
Typo3 is ook multisite, 1 dir met de bron install, en daarop draaien andere sites.
Ik geloof dat Drupal ook multi site kent.

Joomla weet ik eigenlijk niet hoe dat zit met multi sites, ik pak voor iedere site die ik maak altijd een eigen install, full install. Zoveel ruimte kost het niet, en is zo gedaan.
Is natuurlijk wel lastiger upgraden als je veel sites hebt.

Nu zag ik ook wel wat van die commerciele dingen, geen idee of je er geld aan wilt uitgeven? Vaak zijn die commerciele dingen niet zo overdreven duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-05 14:17
SeD_NcL schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 08:07:
Ik gebruik voor diverse websites Joomla. Nu heb ik een andere website waar ik een phpBB forum draai en Coppermine. Coppermine heeft een bridge met phpBB. Nu wil ik voor deze website een frontpage maken waar nieuws opgepost kan worden. Daarnaast moet daar de overall menustructuur in gedefinieerd zijn. Ik heb hiervoor Joomla in gedachte.

Ik heb al een website waar ik Coppermine perfect in Joomla heb zitten. Nu vraag ik me alleen af hoe je Joomla, phpBB en Coppermine met elkaar bridged. Er zijn een aantal mogelijkheden:

- Joomla -> phpBB <- Coppermine
- Joomla <- phpBB <- Coppermine

Het lijkt me dat je de phpBB usertable gebruikt, aangezien daar de meeste usergegevens instaan.

Heeft iemand enig idee hoe dit het beste kunt aanpakken? Of heeft iemand hier al ervaring mee?
dit zoek ik eigenlijk ook, mensen die hier ervaring mee hebben? heb al een beetje lopen kloten ermee maar echt lekker is anders.

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116256

Ik zit met probleempje met mijn template... Ik heb namelijk binnen joomla 1.0.8. een Poll aangemaakt.. welke goed werkt.. alleen de resultaten gebruiken een wit lettertype, en mijn achtergrond is ook wit... niet te lezen dus.. waar in de css file moet ik dit aanpassen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Volgens de madeyourweb template, is er:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
.poll {
font-size: 10px;
text-align: center;
}

Dus daar nog een color: #000000; bij en het is hopelijk leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Wie iemand waar de Mass-mail funktie gebleven is. Als ik op internet zoek, zou hij in joomla verplaatst moeten zijn naar de componenten. Maar daar kan ik hem niet vinden. Ook niet als ik ingelogd ben als superadministrator... Grmbl..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Laatst online: 12:48

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Cyberpope schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 19:38:
Wie iemand waar de Mass-mail funktie gebleven is. Als ik op internet zoek, zou hij in joomla verplaatst moeten zijn naar de componenten. Maar daar kan ik hem niet vinden. Ook niet als ik ingelogd ben als superadministrator... Grmbl..
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/m.hoekstra/massmail.jpg
:?

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Mm.. daar staat hij bij mij dus niet.... :? :? En ja ik ben ingelogd als Super-Administrator. Zucht.

En ja.. bij mijn andere website (ook joomla) staat hij wel.. Wat is dit nu :,(

En hij staat ook bij de componten in de admin/components directory.

[ Voor 45% gewijzigd door Cyberpope op 25-05-2006 19:49 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Laatst online: 12:48

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Cyberpope schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 19:46:
Mm.. daar staat hij bij mij dus niet.... :? :? En ja ik ben ingelogd als Super-Administrator. Zucht.
Welke versie draai je dan?
En werkt het ook niet als je handmatig naar ''www.website.nl/administrator/index2.php?option=com_massmail&hidemainmenu=1" gaat?

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

RedFox schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 19:47:
[...]

Welke versie draai je dan?
En werkt het ook niet als je handmatig naar ''www.website.nl/administrator/index2.php?option=com_massmail&hidemainmenu=1" gaat?
Dan wel... hoe kan dit nu weer. Is wel een geupdate site van mambo 4.5.2 Draai versie 1.08

en er zit meer mis... Kan ook geen catogorieen editten... Hoe is dit op te lossen?? Fout kan in de database zitten??

Oke... nog een keer joomla eroverheen gooien lost dus niets op op dat ik weer catogorieen kan editten.. Maar geen mass-mail funktie.

[ Voor 41% gewijzigd door Cyberpope op 25-05-2006 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
Om even terug te komen op mijn vraag. Ik heb een oplossing gevonden om phpBB en Coppermine goed werkend in Joomla te krijgen.

Bridge voor phpBB: http://www.mehdiplugins.com/misc/phpbbjoom.htm
Bridge voor Coppermine: http://www.mehdiplugins.com/misc/index.htm

Ze werken beide goed. Je zult echter de templates voor phpBB en Coppermine zelf moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-05 22:37
Cyberpope schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 19:51:
[...]

Dan wel... hoe kan dit nu weer. Is wel een geupdate site van mambo 4.5.2 Draai versie 1.08

en er zit meer mis... Kan ook geen catogorieen editten... Hoe is dit op te lossen?? Fout kan in de database zitten??

Oke... nog een keer joomla eroverheen gooien lost dus niets op op dat ik weer catogorieen kan editten.. Maar geen mass-mail funktie.
De upgrade naar Joomla 1.08 van Mambo 4.5.2 had ik ook eerst gedaan door het eroverheen te gooien. Kwam tot vergelijkbare resultaten als jij, zij het dat de problemen bij mij vooral in de geinstalleerde componenten zaten.

Uiteindelijk "opgelost" door een verse Joomla installatie te maken en de content handmatig in de nieuwe database te zetten. Ook dat was klungelen, maar het werkte uiteindelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Laatst online: 14-05-2022
Aangezien ik de site van een plaatselijk lanparty eens een onderhoud beurt ga geven ben ik me eens gaan verdiepen in Joomla. Deze site draai nu namelijk ook Joomla en zo kunnen de admins de site blijven onderhouden zoals ze nu al doen.

De bedoeling is nu dat ik de site eerst op mijn eigen webserver ga opbouwen en daarna overzet naar de webserver van de lanparty. Maar ik vroeg me af of je een geinstalleerde Joomla-site wel zondermeer kunt overzetten? Ik heb gezien dat je een deel van de configuratie wel kunt omzetten maar toch vraag ik het liever zodat ik later niet voor problemen kom te staan.

Een ander alternatief blijft om nu te documenteren hoe ik de site aanpas en dan later die nog eens herhalen, maar dit zou best eens een tijdje kunnen duren als de site wat uitgebreider is.

Misschien iemand een advies hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:08

timovd

Voorsprong door techniek

Voor bloggers en mensen die vaak tekst tekst toevoegen/wijzigen is dit wel een handige tool. Ik heb er helaas nog geen src van gevonden.
Op mijn eigen website is werkt het succesvol. Echter wil ik het mambot op een andere site installeren; hierbij geeft Joomla (ook 1.0.8) de foutmelding dat de XML file niet gevonden kan worden. Op mijn eigen site kan deze wel geïnstalleerd worden. Iemand ervaring mee?
of in het algemeen over deze foutmelding?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
timow schreef op maandag 29 mei 2006 @ 21:01:
Voor bloggers en mensen die vaak tekst tekst toevoegen/wijzigen is dit wel een handige tool. Ik heb er helaas nog geen src van gevonden.
Op mijn eigen website is werkt het succesvol. Echter wil ik het mambot op een andere site installeren; hierbij geeft Joomla (ook 1.0.8) de foutmelding dat de XML file niet gevonden kan worden. Op mijn eigen site kan deze wel geïnstalleerd worden. Iemand ervaring mee?
of in het algemeen over deze foutmelding?
Het is idd een heel erg handige tool. Nadeel is (ik heb al een melding van gemaakt) dat bij lange lappen tekst het programma opeens langzaam wordt. Of dit aan het programma ligt, aan java of aan mijn laptop (PIII/600) weet ik niet. Hopelijk komt hier snel een oplossing voor.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
Eusebius schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:17:
[...]

Het is idd een heel erg handige tool. Nadeel is (ik heb al een melding van gemaakt) dat bij lange lappen tekst het programma opeens langzaam wordt. Of dit aan het programma ligt, aan java of aan mijn laptop (PIII/600) weet ik niet. Hopelijk komt hier snel een oplossing voor.
Volgens mij ligt dat aan het gebruik van Java. Ik heb hetzelfde probleem met Azureus... maar we drijven af. Zowel Java als Azureus zijn OT....maar als iemand weet waar dat lek zit, houd ik me aanbevolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Er zou een programma moeten zijn die direct naar de MySQL database wegschrijft. Enig nadeel is dat de MySQL wel open gezet moet worden. En dit is nogal een karwei weet ik uit eigen ervaring.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
archetta schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:22:Maar ik vroeg me af of je een geinstalleerde Joomla-site wel zondermeer kunt overzetten? Ik heb gezien dat je een deel van de configuratie wel kunt omzetten maar toch vraag ik het liever zodat ik later niet voor problemen kom te staan.
Ik heb zelf een volledige, behoorlijk grote site met aardig wat componenten, helemaal verhuisd van server. Gewoon een kale joomla install doen op de nieuwe server en vervolgens de volledige geconfigureerde joomla-install (exclusief config.php) over de kale installatie heen schrijven. Een databasedump importeren en klaar archetta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
er zijn paar goede nederlandse tutorials over geschreven

in principe is database + bestanden over te zetten (INC config.php)

moet je in config.php nog wel paar dingen veranderen zoals de root tree etc. Maar moet je even die tutorials opzoeken staat het precies in.

ook moet je mysql redelijk gelijk zijn.

ik heb het al 2x met succes gedaan. Soms nog wel wat naweeen en gepruts. Bij het downloaden van bestanden heb je kans dat er bestandjes achter blijven (het zijn er zo veel en zoooo klein). Goede FTP client gebruiken dus.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-05 22:11
Ben sinds gisteren een beetje aan het klooien gegaan met Joomla. Nu zit ik te zoeken naar een oplossing: hoe krijg ik een menu onder een menu geplaatst? Ik wil dit systeem gaan gebruiken voor ons Intranet, en daarvoor wil ik een menu 'afdelingen' maken met daaronder de afdelingen in aparte menus. Cascaded dus. Iemand een idee?

Op de fiets vervuil je niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
gewoon de parent instellen van de submenu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-05 22:11
Zo wordt het menu inderdaad wel cascaded, maar blijft hij altijd open staan. Het zou mooi zijn als je op een topmenu klikt dat de onderliggende zaken uitklappen zoals op de site van Joomla zelf.

Op de fiets vervuil je niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Sinds kort lukt het mij niet meer om mails te versturen in Joomla. Gebruikers kunnen hun inschrijving dus niet bevestigen. Ik heb al geprobeert via SMTP, php en Sendmail zowel mét als zonder SMTP authentication(via eigen wanadoo account). Ik heb laatst wel wat aan de config van de site gedaan, maar kan het niet meer terugvinden.
(link staat in mn profiel, etc..)

Edit: smtp host stond op localhost en moest op smtp.wanadoo.nl 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door timovd op 31-05-2006 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81102

Modbreak:Offtopic spam voor eigen product verwijderd.

Als je je eigen CMS wil showen, dan kun je eventueel terecht in [rml][ Alg] Welke tools heb jij gemaakt - deel II[/rml]. Let wel: ook daar hoef je niet op spammerige toon te posten, want ook daar stellen we dat niet op prijs. :)

[ Voor 86% gewijzigd door NMe op 01-06-2006 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Ik wil binnenkort een site gaan bouwen die als een soort knowledge base zal gaan fungeren.

Weet iemand hier of er een specifiek product (open source uiteraard) is dat de volgende functies biedt:

-een artikel, evt. met meerdere pagina's
-mogelijkheid voor bezoekers om te commenten
-categorisering van deze content (alhoewel dat wss ook al standaard in joomla zou kunnen)

Ik heb al snel even gezocht, maar ik denk dat ik te ingewikkeld denk, waarschijnlijk kan ik de bestaande functionaliteit al goed gebruiken, maar ik vraag het toch even :)

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 20:01
TWiki ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Denk dat een wiki based oplossing idd beter geschikt is, of een Joomla module met wiki, zullen er vast wel zijn.
Zelf heb ik voor het werk MediaWiki gebruikt, de officiele van wikipedia, en daar heb je alle mogelijkheden die jij noemt.

Met Joomla is het an sich ook wel te doen, dan moet je gewoon de News module gebruiken.
Die module maakt het niet uit of je news erin zet, of een heel artikel.
Daarin categorieën aanmaken, en daarin een News-item publiceren. En dat kunnen dus ook meerdere pagina's zijn, inclusief Table of Content.
En in het menu kan je eventueel direct een link naar die categorie opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 19:36

Xenan

Tree-of-life

Ik ben op zoek naar een CMS en had al besloten dat het Mambo moest worden, en nu kom ik op dit topic terecht. Ben ik nu toevallig op een topic met Joomla fanboys terecht gekomen of heeft Joomla echt grote voordelen tov Mambo? Is het hot omdat het "nieuw" is (fork van Mambo), of zijn er echt zaken beter geregeld?

Deze vraag is hier eerder op het forum gesteld maar echt antwoord is daar niet op gegeven.

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Wat is Mambo? Is dat niet dat CMS wat op sterven na dood is ;)

welkom nicetas trouwens! Lees je een beetje in en je kan je eigen vraag beantwoorden. Heeeeel kort door de bocht is het huidige mambo eigenlijk de afsplitsing en niet joomla. Immers de hele community en devvers zjin allemaal Joomla geworden.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 16:42
JOOMLA versie 1.09 is nu beschikbaar - geen opzienbarende wijzigingen, die komen pas in versie 1.5 (die nog in Alpha stadium verkeert).

Beperkte ACL van Mambo/Joomla
Overigens in 1.5 zal nog niet die uitbreiding van de rechtenstructuur zitten. Joomla heeft hiervoor een Google Summer of Code prjoect lopen. De student (Hackwar) die hiervoor is geselecteerd maakt al deel uit van de Joomla community en heeft in het voorjaar al en "proof of concept" geschreven. Ik heb de info hierover gelezen en er wordt in ieder geval een grote stap vooruit gemaakt. Helaas is nog niet duidelijk of men ook meerdere groepen per gebruiker gaat ondersteunen.

Zie verder http://forum.joomla.org/index.php/topic,3391.0.html

[ Voor 82% gewijzigd door jwpmzijl op 06-06-2006 01:52 ]

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Met 1.09 krijg ik foutmeldingen over banner.php in de map com_banners. In de template heb ik de banner dus met commentaar uitgeschakeld. Meer mensen hier last van?
code:
1
<!-- <?php mosLoadComponent( "banners" ); ?> -->

[ Voor 18% gewijzigd door timovd op 06-06-2006 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

[b][message=25892100,noline]Beperkte ACL van Mambo/Joomla
Overigens in 1.5 zal nog niet die uitbreiding van de rechtenstructuur zitten. Joomla heeft hiervoor een Google Summer of Code prjoect lopen.
Interesting... Ik ben op de Joomla-dag geweest en toen heeft Jinx dit ook even aangestipt. Hij vertelde toen idd over de proof of conceptcode en hij zei dat het niet in 1.5 zat omdat het alle plugins zou breken. Bij een major versie-update (als 2.0) kan dat dan eerder.

Na de update naar 1.0.9 heb ik het probleem dat anchors op een pagina niet meer werken. In de database komt gewoon ..href="#iets".. ste staan, maar Joomla er er na het laden door com_content de basis URL voor. Ik 1.0.8 werd er gewoon niets met de anchor gedaan. Ik heb het ook op het Joomla forum gemeld, maar daar is nog niet veel uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-05 20:28

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik zit te denken om mambo te gebruiken voor mn eigen website.
Nu vraag ik me eigenlijk het volgende eigenlijk af?

- Kan ik een weblog systeem ermee maken?
- Kan ik een portfolio (image gallery) ermee maken?
- Kan ik een simpele downloadpagina ermee maken?

Ik had ook begrepen dat er een standalone versie is waarmee ik mambo lokaal opmn kan draaien en testen. Heeft iemand daar een download link van?

Alvast bedankt :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
[google=mambo blog] - [google=joomla blog]
[google=mambo image gallery] - [google=joomla image gallery]
[google=mambo download section] - [google=joomla download section]
[google=run mambo locally] - [google=run joomla locally]

In het kort: ja dat alles is mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

OK bedankt :)

Ik heb nog een vraagje:
Mijn eigen website, http://www.rakkerzero.net, moet het mambo systeem gaan gebruiken, maar ik wil wel de gebruikte layout blijven behouden.

Is er nog ergens een leuke guide te vinden waarin duidelijk beschreven wordt hoe ik een custom front site maak voor mambo? (dit keer wel op google gezocht, maar nog niet echt iets kunnen vinden)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
die layout is echt heel eenvoudig te maken met joomla (gebruik ajb joomla en niet mambo)

Kopieer en bestudeer even een bestaande eenvoudige template. Je zult al snel zien hoe gemakkelijk het is. Er is ook in dit topic ergens een lijst met alle css-classes genoemd, moet je even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Yoeri schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:17:
die layout is echt heel eenvoudig te maken met joomla (gebruik ajb joomla en niet mambo)
Oh, ok. Das mooi. Ik zal eens ff Joomla downloaden ipv mambo.

EDIT: hmmmz, ff Joomla uploaden naar mn host vind mn internetverbinding niet echt leuk. Halverwege klapt mn verbinding ff uit door het intensief uploaden :X
Kopieer en bestudeer even een bestaande eenvoudige template. Je zult al snel zien hoe gemakkelijk het is. Er is ook in dit topic ergens een lijst met alle css-classes genoemd, moet je even zoeken.
Ik ga eens ff kijken hoe snel ik eruit kom. iig weer bedankt.

[ Voor 14% gewijzigd door Zeror op 08-06-2006 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Ik heb een Joomla site met een afgeschermd gebruikers gedeelte. Ik gebruik hierbij DOCman voor docmenten beheer en Staff voor een gebruikersoverzicht. Nu is de server geupgrade naar PHP5 en Mysgl5 en nu kan ik beide componenten niet meer gebruiken.

Bij DOCman kan ik frontend niet meer bij de bestanden. Backend lijkt nog wel te werken.

Bij Staff werkt de frontend nog, maar kan ik geen staffmembers meer wijzigen in de backend.

Ik ben bezig in de broncode om te kijken of ik wat kan vinden, maar dat lukt nog niet echt. Iemand ervaring met een soortgelijk probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94901

Knip*

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 94901 op 08-06-2006 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtremeWeb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-01-2021
Misschien een geheel overbodige vraag van mijn zijde, maar wat is de beste
hostingsprovider om een joomla website onder te brengen voor niet al te hoge
maand/jaarkosten?

*Edit: Ik bedoel dan ook eigenlijk te vragen waar jullie goede ervaringen mee
hebben icm. Joomla. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door eXtremeWeb op 09-06-2006 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 22:01

Sosabowski

nerd

eXtremeWeb schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 13:46:
Misschien een geheel overbodige vraag van mijn zijde, maar wat is de beste
hostingsprovider om een joomla website onder te brengen voor niet al te hoge
maand/jaarkosten?
Iedere hoster met php en mysql zal voldoen. Om een "wat is de beste" discussie te voorkomen, kijk een s op http://www.webhosters.nl/

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
IorGie schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 13:48:
[...]

Iedere hoster met php en mysql zal voldoen. Om een "wat is de beste" discussie te voorkomen, kijk een s op http://www.webhosters.nl/
Aanvuling: vraag van te voren of de php safe mode uitstaat. Dat scheelt een hoop ellende bij de installatie en het gebruik van Joomla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20400

Wie weet hoe ik onder joomla 2 talig informatie kan aanbieden... dus een knopje nederlands en bijv duits...
ik kan er niks over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
  • Laatst online: 03-05 16:42
@olle
Installeer de component Joomfish
http://forge.joomla.org/s...Project/projects.joomfish

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Nu heb ik in de global configuration, de optie "error reporting" op maximum gezet. Waar kan ik dan de resultaten zien van de errors??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Mag ik hier ook over de zoom component in Joomla hebben. Dat krijg ik maar niet goed werkend. Ten minste de upload.

Ik kan per foto perfect uploaden en dan werkt het perfect. Maar een zipbestand/scannen in directories/drag'n'dorp wil maar niet werken. Ik krijg geen foutmelding of niets, maar ze verschijnen niet in mijn media. Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Cyberpope schreef op zondag 11 juni 2006 @ 20:19:
Mag ik hier ook over de zoom component in Joomla hebben. Dat krijg ik maar niet goed werkend. Ten minste de upload.

Ik kan per foto perfect uploaden en dan werkt het perfect. Maar een zipbestand/scannen in directories/drag'n'dorp wil maar niet werken. Ik krijg geen foutmelding of niets, maar ze verschijnen niet in mijn media. Iemand een idee??
Werkt hier prima, kan je ook niks terugvinden in de Apache error logs?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Cyberpope, is het je eigen server, of van een webhoster?
Het kan zijn, als ik het zo hoor, dat ze PHP misschien wat strak hebben afgesteld, waardoor je geen zip bestanden mag uitpakken vanuit een PHP script. Dan blijft die dir scan eigenlijk over. Misschien ook wel te regelen via de PHP config. Je weet soms maar nooit wat webhosters voor een vreemde dingen uitvoeren voor extra "veiligheid" :)
Staan de rechten van de dir goed? Dus mag hij gelezen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Hij is van een webhoster. Maar voor de rest werkt bijna alles goed (o.a. safemode off). En de rechten zijn allemaal 777, dus die zijn goed. En gezien ik wel gewoon componenten als zip kan uploaden in de backend, moet dat toch wel gewoon werken.

Zal een zoeken in die errorlogs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Cyberpope schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:03:
Hij is van een webhoster. Maar voor de rest werkt bijna alles goed (o.a. safemode off). En de rechten zijn allemaal 777, dus die zijn goed. En gezien ik wel gewoon componenten als zip kan uploaden in de backend, moet dat toch wel gewoon werken.

Zal een zoeken in die errorlogs.
ik heb in de global configuration, de optie "error reporting" op maximum gezet. Waar kan ik dan de resultaten zien van mogelijke errors??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20400

Tnxalot... ga het zeker proberen...toppertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wienig problemen via flexwebhosting en heb er 3 joomla's op draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
Een tweetal vragen:

1) Weet iemand waar (in welk bestand) de SQL tables worden geüpdate als je je profiel wijzigt?
2) Is er een component/module die er voor zorgt dat er een upload functionaliteit (voor plaatjes) bij Submit News komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
jos_users? of jos_members? ff geen zin om op te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
Er is geen table jos_members. Het gaat om de table jos_users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de module voor het uplaoden van plaatjes? een andere WYSIWYG editor. staan er diverse op extensions.joomla.org

ikzelf gebruik JCE tot vole tevredenheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
Ok thanx, ik zal JCE proberen. Blijft alleen de vraag van de SQL Update op de jos_users table staan. Een kleine toelichting bij deze vraag: Ik wil bij de update op de jos_users table ook een update doen op een andere user table. Hopelijk kan dit bij de SQL query in als een profiel geüpdate wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ik ben bezig met een CMS in Java, die direct naar de (lokale) database schrijft. Dus niet Blogg-X, die dit via een component doet.
Ik kan al wel tekst aanpassen in de database, maar niet toevoegen. Welke regels uit de dbase heb ik nodig voor het aanmaken van een nieuwe entry? Is dit alleen in "jos_content"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

timow schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:55:
Ik ben bezig met een CMS in Java, die direct naar de (lokale) database schrijft. Dus niet Blogg-X, die dit via een component doet.
Ik kan al wel tekst aanpassen in de database, maar niet toevoegen. Welke regels uit de dbase heb ik nodig voor het aanmaken van een nieuwe entry? Is dit alleen in "jos_content"?
Dat is toch niet zo moeilijk te vinden? Je maakt een backup, voegt een entry toe, maakt nog een backup en vergelijkt deze twee bestanden. Beetje eigen inzet svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 10:06
Moet zeggen dat joomla is echt geweldig.

Heb nu eindeijk phpbb en joomla weten te bridgen zonder een hack. Het is even proberen, maar dan heb je wel wat.

Had voorheen joomlaboard geinstalleerd, maar dat laat toch wat te wensen over. Private sectie etc werken namelijk niet goed daarin. Je hebt wel de optie om dan dat jaclus te installeren om usergroups te beheren, maar dan nog werkt het niet lekker. Bijvoorbeeld secties die niet tevoorschijn komen terwijl je de juiste permissie hebt gegeven etc.

http://www.joomlastuff.or...at_view/gid,24/Itemid,65/ voor meer informatie om het te bridgen.

Ik adviseer jullie mensen om het eerst in een test omgeving uit te voeren :+ Je komt toch nog wat kinderziektes tegen, zoals scripting errors die er niet zouden moeten zijn :P

In ieder geval, ben blij dat het nu werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148405

beste mensen,

ik heb een vraagje.. ik ben dus bezig met een community op te zetten. Zonder enige haast, nu heb ik mambo gedownload: http://mamboxchange.com/frs/?group_id=5 (de laatste versie)

maar is dit wel de goede, is joomla de nieuwere versie, kunnen daar dezelfde componenten op, zijn er genoeg hacks. Omdat ik op de site van joomla maar weinig kan vinden.

't gaat dus erom dat ik mensen admin kan maken die weer nieuws kunnen toevoegen, demos van wedstrijden, cups kan starten, forum

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 148405 op 18-06-2006 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Joomla is een afsplitsing, omdat de wettige eigenaar van Mambo opeens moeilijk ging doen (je moest gaan betalen enzo, vage structuren). De grote groep vrijwilligers pikte dit niet, splitste zich af en ontwikkelde zich verder in Joomla.

De hele vrijwilligers community is dus verder gegaan in Joomla. Ik zou dus zelf verder gaan met Joomla, omdat je dan verzekerd bent van ondersteuning. Vlg mij is Mambo tegenwoordig qua users behoorlijk afgeslankt.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Ik ben bezig om een site op te zetten met o.a. een forum een een fotodatabase. Ik wil hiervoor PunBB (in de vorm van Punbo/Punla) en Coppermine. Ik heb beide nu draaien, maar heb over allebei een vraag.

PunBB:
PunBB is omgeschreven als een component die zelfstandig in Joomla kan draaien. Het gebruikersbeheer gaat echter via Joomla, ook omdat ik daar UserExtended kan gebruiken. De loginmodule die bij Punbo komt logt wel netjes bij beide in, maar gebruikers die ik in Joomla aanmaak worden niet aan de Punbo-database toegevoegd. Ik begreep ergens dat het andersom wel goed gaat, maar ik kan punBB niet de mogelijkheid vinden om registratie uit te schakelen. Het is namelijk voor een intranet, waar leden meer rechten hebben.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Daarnaast heb ik nu dus Coppermine draaien (via deze bridge) en met gebruikerssynchronisatie gaat dat allemaal wel goed. Alleen de stylesheet wordt standaard niet geladen, dus die heb ik (lokaal) aan mijn template toegevoegd. Ik kan wel op iedere pagina alle CSS van de fotopagina inladen, maar dat vind ik zonde van de bandbreedte. Omdat het op veel pagina's niet nodig is. Is het mogelijk via een bepaald commando in Joomla op de stylesheet alleen te laden als de URL http://wesp.snt.utwente.nl/~alpha/fotos/ en nog wat is.
Het is zo dat je als het als component geladen wordt nog wat kunt controleren of die draait, maar nu lijkt het me een stuk lastiger. Of zou er vanuit de bridge nog wat te regelen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Mensen die problemen hebben met PHP 5, blanco schermen ed. kunnen het beste even hier kijken:

Docman

Staff/akobook/akocomment (soort gelijke oplossing voor andere componenten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143354

Hoi,

Deze week moet ik voor een bedrijf een website opzetten met behulp van Joomla (nog niet eerder gebruikt). Nu is alles wel aardig gelukt, maar ik loop nu tegen een aardig probleempje op.

Op mijn website moet mijn mainmenu kunnen veranderen, zodat er op de subpagina's andere menuitems in het mainmenu staan.

Klinkt als een heel kort probleem, maar ik krijg het maar niet voor mekaar.

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-05 11:49
Ik wil op de site van mijn werk een flash game zetten, die highscores bijhoud. Mensen kunnen dan prijzen winnen. Is hier toevallig een kant en klare module of iets voor? Ik ben nu zo ver dat ik wel flash games er in heb gezet, maar deze houden geen highscores bij. Het is eigenlijk de bedoeling dat mensen met hun email adres een highscore kunnen plaatsen. Weet iemand hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Mij leek het het makkelijkst om als mensen een higscore hebben ze daar een screenshot van maken en die doormailen, maar dit vond mijn baas geen goed idee, dus dan zal het toch op de moeilijke manier moeten denk ik...
Het hoeft maar een simpel spelletje te zijn, van de prijzen moet je je ook niet te veel van voorstellen natuurlijk.

[ Voor 31% gewijzigd door eX0duS op 21-06-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Anoniem: 143354 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 18:52:
Hoi,

Deze week moet ik voor een bedrijf een website opzetten met behulp van Joomla (nog niet eerder gebruikt). Nu is alles wel aardig gelukt, maar ik loop nu tegen een aardig probleempje op.

Op mijn website moet mijn mainmenu kunnen veranderen, zodat er op de subpagina's andere menuitems in het mainmenu staan.

Klinkt als een heel kort probleem, maar ik krijg het maar niet voor mekaar.

Suggesties?
Bij het aanmaken van een menuitem een parrent selecteren? Bij het aanklikken van de parrent in het menu zullen de childs netjes verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Hallo,

Ik heb al eens vaker met joomla/mambo gewerkt maar ik heb nog steeds 1 ding niet voor elkaar gekregen: menu items met een background die niet via bepaald wordt met een gradient van kleurtjes maar gewoon een eigen plaatje. Ik heb namelijk knopjes gemaakt met photoshop maar ik heb geen idee hoe ik die kan laten ophalen samen met een menu item. In mijn vorige template heb ik de menu items hard in de index.php gezet en daar wil ik van af. Ik zwerf al een half uurtje rond maar er is nog niets bruikbaars gevonden. Wie o wie helpt mij:)

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Even mezelf quoten :)
Gert-Paul schreef op zondag 18 juni 2006 @ 22:48:
Daarnaast heb ik nu dus Coppermine draaien (via deze bridge) en met gebruikerssynchronisatie gaat dat allemaal wel goed. Alleen de stylesheet wordt standaard niet geladen, dus die heb ik (lokaal) aan mijn template toegevoegd. Ik kan wel op iedere pagina alle CSS van de fotopagina inladen, maar dat vind ik zonde van de bandbreedte. Omdat het op veel pagina's niet nodig is. Is het mogelijk via een bepaald commando in Joomla op de stylesheet alleen te laden als de URL http://wesp.snt.utwente.nl/~alpha/fotos/ en nog wat is.
Het is zo dat je als het als component geladen wordt nog wat kunt controleren of die draait, maar nu lijkt het me een stuk lastiger. Of zou er vanuit de bridge nog wat te regelen zijn?
Hier heb ik een oplossing voor gevonden. Ik ga controleren of IN_COPPERMINE gedefiniëeerd is en dan laat ik een extra stylesheet zien. De bridge had het zelf moeten doen, maar zo werkt het ook.

Wat betreft PunBB. Ik merk dat het wel goed gaat als je gebruikers via het forum laat registreren maar dat wil ik niet. Sowieso omdat het een gesloten site is en alleen de beheerders account aan moeten kunnen maken. Dus ik zoek verder, maar ik verwacht dat het een core-hack wordt. Volgensmij moet Joomla 1.5 meer op dit gebied gaan bieden...

Ik loop trouwens nog wel tegen een ander probleem aan. Als ik een forum bekijk (niet de indexpagina van het forum), dan zie ik Warning: mysql_query(): 13 is not a valid MySQL-Link resource in /wesp/alpha/web/includes/database.php on line 277. En dat dan zo'n 15 keer ofzo. Ik kom het vaker tegen, bijv. hier of hier. Ook verschijnt onder het normale deel (waarin staat dat de gebruiker uitgelogd is en het forum niet kan bekijken) ook een normale indexpagina die te zien is als de gebruiker is ingelogd.
Heet iemand een oplossing of enig idee waar ik de fout moet zoeken. Lokaal lijkt het of ik geen problemen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

1.0.10 is uit
* 03 High Level Security Fixes
* 01 Medium Level Security Fixes
* 05 Low Level security
* 40+ General bug fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Vraagje, heb nu zelf joomla 1.09 draaien (moet nog updaten dus :))

werk allemaal perfect, heb standaart template nog draaien, met zoom gallery, en joomlaboard

maar nu mijn vraag, zat een beetje rond te lezen op de dutchjoomla forums en daar las ik dat mensen leiver joomlaboard hadden dan phpbb2, vooral uit veiligheids overwegingen (dat terwijl dutchjoomla op phpbb2 draait :'))

wat is jullie mening hierover? joomlaboard of phpbb2? of iets anders?

zojuist even Punbo geprobeert. in wrapped krijg ik dus:
c:\domains\inf3kt.nl\wwwroot\includes\frontend.php on line 85

in simple werkt het wel gewoon :S

[ Voor 16% gewijzigd door Verderf op 26-06-2006 13:17 ]

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Nhaixatael schreef op maandag 26 juni 2006 @ 11:05:
Vraagje, heb nu zelf joomla 1.09 draaien (moet nog updaten dus :))

werk allemaal perfect, heb standaart template nog draaien, met zoom gallery, en joomlaboard

maar nu mijn vraag, zat een beetje rond te lezen op de dutchjoomla forums en daar las ik dat mensen leiver joomlaboard hadden dan phpbb2, vooral uit veiligheids overwegingen (dat terwijl dutchjoomla op phpbb2 draait :'))

wat is jullie mening hierover? joomlaboard of phpbb2? of iets anders?
Ik heb allebei niet gebruikt, maar ik vond JoomlaBoard er eigenlijk heel simpel uitzien en phpBB is voor mijn site iets te uitgebreid. Toen kwam ik Punbo tegen en afgezien van de registratie (zie boven) werkt het goed.
zojuist even Punbo geprobeert. in wrapped krijg ik dus:
c:\domains\inf3kt.nl\wwwroot\includes\frontend.php on line 85

in simple werkt het wel gewoon :S
Nooit last van gehad. Is er nog een specifieke foutmelding, of blijft het hierbij?

Trouwens ook een nieuwe vraag van mij: Is het mogelijk om een module bij een bepaalde optie van een component niet te laten zien. Het werkt niet als ik voor die actie een menu-item aanmaak en dan de module alleen laat zien voor de andere opties. Er zijn namelijk ook pagina's die niet in het menuvoorkomen. Is er niet een soort van controle, of moet ik voor al die pagna's een menu-item aanmaken?
Ik bedenk me nu wel, dat een ID meegeven (van een bepaald menu-item) misschien wel goed zal werken. Dat ga ik nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Sinds een tijdje ben ik bezig met een stand alone applicatie voor Joomla/Mambo. Ik programmeer in Java, omdat het compatible is met elke OS/systeem. Ik breng binnenkort een testversie uit, zodat jullie deze kunnen testen.
Het enige probleem momenteel is dat als ik tekst toevoeg het niet op de frontpage komt. Deze optie staat niet in jos_content. Waar kan ik deze vinden?

Edit: testers kunnen zich aanmelden door een mailtje te sturen(zie profiel).

[ Voor 10% gewijzigd door timovd op 03-07-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
wat voor applicatie?

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Wilde ik net vragen. Is het net zoiets als Blogg-X? (dat content vanaf je pc kan uploaden?) Vermoed het wel, omdat timow het over FP heeft.

(timo: you've got mail)

[ Voor 9% gewijzigd door Eusebius op 03-07-2006 15:08 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Het is idd een vervanger voor Blog-X. Mijn programma schrijft direct naar de database. Deze moet dus wel locaal draaien. Je kunt deze dus ook installeren middels Java WebStart.
Hier vast een screenshot
Afbeeldingslocatie: http://www.audi-torium.eu/images/CMS_v2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
timow schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:07:
Het is idd een vervanger voor Blog-X. Mijn programma schrijft direct naar de database. Deze moet dus wel locaal draaien. Je kunt deze dus ook installeren middels Java WebStart.
Hier vast een screenshot
[afbeelding]
Lokaal? Mmm jammer, dat heb ik dus niet. De mijne draait op een server bij mijn webhoster.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Daarvoor is er Java WebStart. Je moet hiervoor de package uploaden. Daarna kun je met wat kennis van XML het programma runnen. Voor de nieuwsbrief heb je daar wel een SMTP nodig.
Hier nog een document met uitleg(EN).

[ Voor 21% gewijzigd door timovd op 03-07-2006 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Dat bedoelde je dus met ...
timow schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:07:
Je kunt deze dus ook installeren middels Java WebStart.
Aha. We wachten af :)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Laatst online: 11:09

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Sinds mijn overgang van Mambo naar de laatste Joomla is mijn title in google bij alle content hetzelfde. Het is lastig uit te leggen maar met de volgende screenshots word het wel duidelijker:

Afbeeldingslocatie: http://upload.bus3.nl/%7Eoff/images2/1duke.JPG

Zo zie je dus dat bij het zoeken op google naar "site:www.duken.nl" overal de Site Meta Description bij de artiekelen komt. Dit is wel bij het zoeken met de functie "Om de meest relevante resultaten te tonen, hebben we er een aantal weggelaten die heel sterk lijken op de reeds weergegeven 11. Indien gewenst kunt u de zoekbewerking herhalen met de weggelaten resultaten. " aan. (anders zijn er maar 11 paginas zichtbaar) Zelfs bij het forum (rechter deel van plaatje) blijven de titles ook nog eens duken.nl leren downloaden.

Om deze reden (denk ik) is het zoeken met die optie "Om de meest relevante resultaten te tonen, .... op mijn website bijna verplicht omdat google denkt dat alle paginas hetzelfde zijn.

Erg vreemd. Als ik een andere joomla + smf forum erbij pakt en deze ga bekijken zoalas via site:limburgracingteam.nl dan pakt hij wel netjes alle forum en site titles op. Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42901

'k Ben er net via deze site achter gekomen dat Joomla standaard een http response header stuurt met 1997 als jaartal :/ ... weet ik ineens waarom m'n google cache al een half jaar oud is en niet geupdate wordt :X
De plugin op die site fixt dat en een hele hoop andere dingen.

Daarna stootte ik op die opensef ( http://www.open-sef.org ) en heb ik nog wat andere dingen kunnen tweaken. Het vage is dat ik SEF URL's niet aan de praat krijg. Zou dit kunnen liggen aan de vorige patch? Of omdat ik SEF URL's bij de Joomla config ook aan heb staan?

@ Duken:

Installeer een van bovenstaande patches en jouw titel-probleem is opgelost! Die eerste patch deed het voor mij in ieder geval, maar ik zou eerst eens met die tweede proberen(opensef), want die is een stuk krachtiger.
De developpers van joomlatwork werken trouwens nu ook aan opensef.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 42901 op 05-07-2006 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Anoniem: 42901 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:44:
'k Ben er net via deze site achter gekomen dat Joomla standaard een http response header stuurt met 1997 als jaartal :/ ... weet ik ineens waarom m'n google cache al een half jaar oud is en niet geupdate wordt :X
De plugin op die site fixt dat en een hele hoop andere dingen.

Daarna stootte ik op die opensef ( http://www.open-sef.org ) en heb ik nog wat andere dingen kunnen tweaken. Het vage is dat ik SEF URL's niet aan de praat krijg. Zou dit kunnen liggen aan de vorige patch? Of omdat ik SEF URL's bij de Joomla config ook aan heb staan?

@ Duken:

Installeer een van bovenstaande patches en jouw titel-probleem is opgelost! Die eerste patch deed het voor mij in ieder geval, maar ik zou eerst eens met die tweede proberen(opensef), want die is een stuk krachtiger.
De developpers van joomlatwork werken trouwens nu ook aan opensef.
Zelf draai ik met OpenSef. Heb ik dan ook nog deze patch nodig?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eusebius schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:58:
[...]

Zelf draai ik met OpenSef. Heb ik dan ook nog deze patch nodig?
Ik kan de correcte setting niet direct in OpenSef vinden. Ik gok dat je dan inderdaad ook die patch nodig hebt. Maar dat is dus op eigen risico, want ik ben er ook nog niet achter hoe compatibel die is met opensef... maar anderzijds zijn de patch devvers dus ook bij opensef, dus dat zit waarschijnlijk wel goed :)

ps: voor je de patch toepast kan je best even naar de title tag van de html code in die verschillende pagina's kijken, om zeker te zijn dat het echt aan de title tag ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Mmm ff berichtje gelezen op de site die jij aangaf. Timestamp zit er met OpenSef in, wat met de patch weggehaald is. Header geeft ook een expires aan in 1997. Man, dat is lang geleden. Toen spraken wij nog in Basic!

Es ff fixen komende week ...

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eusebius schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 17:57:
[...] Man, dat is lang geleden. Toen spraken wij nog in Basic! [...]
LOL :D

Bedoelde je dat algemeen of ken ik jou ergens van? (ik heb ook nog Basic gecode, vandaar ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Nee, in het algemeen. Ik ken geen Ken v. H. ;)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Ha! Ff een kickje nav bovenstaande discussie: hoe verhoudt OpenSef zich tot de Joomlatwork patch:
http://www.open-sef.org/c...f/Itemid,168/topic,1532.0

De devers van de patch komen zelf ook aan het woord. Quote
Don't be confused. It's quite simple:

- Opensef handles the URL's: it makes URL's search engine friendly
- Joomlatwork patch adjust the core of joomla and you can apply good titles, keywords, description and robot tags to your pages.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eusebius schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 01:15:
Ha! Ff een kickje nav bovenstaande discussie: hoe verhoudt OpenSef zich tot de Joomlatwork patch:
http://www.open-sef.org/c...f/Itemid,168/topic,1532.0

De devers van de patch komen zelf ook aan het woord. Quote
[...]
Prachtig! Thanks! Dat is ook weer duidelijk dan :)
Alleen werkt die opensef url tool hier niet, die normaal gesproken /category/123/123/ verandert naar (bvb) /articles/
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Laatst online: 11:09

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

De opensef gebruik ik ook niet. Die heeft problemen bij diversen componeten op mijn website. Ook is het zo dat google dan weer de hele site opnieuw kan indexeren omdat de URLS veranderd zijn.

Met deze patch: http://www.joomlatwork.co...mla/sef_patch_joomla.html

is het waarschijnlijk opgelost. Het ziet er tot nu toe goed uit. Nog even afwachten wat google ermee doet :)

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DukeN schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 11:33:
De opensef gebruik ik ook niet. Die heeft problemen bij diversen componeten op mijn website. Ook is het zo dat google dan weer de hele site opnieuw kan indexeren omdat de URLS veranderd zijn.

Met deze patch: http://www.joomlatwork.co...mla/sef_patch_joomla.html

is het waarschijnlijk opgelost. Het ziet er tot nu toe goed uit. Nog even afwachten wat google ermee doet :)
OpenSef kan wel meer handige dingen hoor, die kan bvb ook je pagerank op Google analyseren en een sitemap genereren! Vooral dat laatste is handig, want een sitemap genereren vanaf m'n pc thuis(en dus connectie maken op afstand met de server) kan echt lang duren hier, omdat hij een paar honderd pagina's checked. Ik heb opensef dus wel lopende voor maintenance, maar dus niet geactiveerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 42901 op 06-07-2006 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Bij de patch krijg ik dit soort foutmeldingen:
code:
1
Undefined variable: mosConfig_MetaDesc in c:\program files\easyphp1-8\www\components\com_content\content.php on line 205

Ik heb dus de re-do files gebruikt. Meer mensen met dit probleem? en een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3747

dit weekend als volledige CMS -en webdesign newbie Joomla geïnstalleerd en ik moet zeggen dat je verbazend snel tot een heel aardig resultaat komt.
Het enige wat ik mij afvraag, hoe kan je het best de layout van je items sturen? D.w.z. de lokatie, grootte en type items? Is je template daar bepalend in, of kan je het goed sturen via het CMS zelf? Want dat laatste wil bij mij niet erg lukken.
Wat zijn jullie 'best practices' daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
grmbl.

heb nu eindelijk aardig de site draaiend :) samen met community builder + nants gallery mod,
maar elke keer als ik een plaatje in de gallery upload krijg ik deze fout melding:

code:
1
Warning: filesize(): Stat failed for C:\WINDOWS\TEMP\php1D83.tmp (errno=2 - No such file or directory) in c:\domains\inf3kt.nl\wwwroot\components\com_comprofiler\plugin\user\plug_cbprofilegallery\cb.profilegallery.php on line 287

en
code:
1
 Warning: filesize() [function.filesize]: stat failed for C:\WINDOWS\TEMP\php1DA6.tmp in c:\domains\inf3kt.nl\wwwroot\components\com_comprofiler\plugin\user\plug_cbprofilegallery\cb.profilegallery.php on line 287

gevraagt aan de ontwikkelaar van de plugin maar die zegt dat ik maar contact moet opnemen met mn hosting bedrijf. alleen heb ik geen idee wat ik moet vragen/zeggen aan/tegen die gasten.

[ Voor 41% gewijzigd door Verderf op 18-07-2006 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3747

heb jij 'm lokaal draaien ofzo? Ik zie een lokaal pad staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Anoniem: 3747 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 12:32:
heb jij 'm lokaal draaien ofzo? Ik zie een lokaal pad staan...
nope, draait m gewoon bij een webhost. zie trouwes in php info dat upload_tmp_dir no value heeft :?

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen stellen is prima, maar het is hier geen helpdesk. Zie hier