HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 10

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.348 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chubby- schreef op maandag 08 mei 2006 @ 11:38:
Als ik een mp3-tje luister wil ik het scherm eigenlijk wel uit hebben.
Op de suspend button drukken kan niet want dan stopt de muziek er ook mee.
Oplossing had ook iets te maken met het beeldscherm uitschakelen toekennen aan een hardware knop.
Als je MP3´s in Windows MediaPlayer luistert kun je in Mediaplayer onder ´menu´ >
´opties´ > ´knoppen´ een knop toewijzen aan ´Scherm aan/uit´. Als je hier op drukt gaat het scherm uit, maar blijven de knoppen van het d-pad werken zodat je voor- en achteruit kan spoelen en het volume kunt regelen. Als je een andere mediaspeler gebruikt en/of ook de knoppen wilt blokkeren, ben je aangewezen op externe programmaatjes die het scherm kunnen uitschakelen eventueel i.c.m. met device lock. Bijvoorbeeld deze (bijbehorend topic op XDA) of deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-10 21:58
Ik heb een wazig iets met mijn M3000. Ik stuurde laatst een smsje naar iemand, omdat ik weinig ontvangst had moest ik het een paar keer proberen totdat het smsje verstuurd was. Hoor ik later dat in het smsje een gedeelte van een emailtje zat wat in m'n hotmail inbox stond. Als ik onder verzonden items kijk zie ik dit niet, echter de ontvanger heeft dit wel gekregen.

Iemand die hier iets van snapt hoe dit kan? ik heb niet copy paste ofzo gedaan, gewoon nieuw smsje getypt -> verzenden (hij gaf 2 of 3 keer aan van : bericht kan niet worden verzonden) -> uiteindelijk is het bericht verzonden maar dus met daar achteraan in hetzelfde bericht een stuk van een willekeurig email bericht.

Wazig wazig

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 14:41

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Was het bericht niet groter dan 160 tekens?
En was er ook een gedeelte van je sms weg? Of vulde de e-mail 'je sms aan'?

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf ook al een goede maand in het bezit van de Qtek 9100. Nu krijg ik de laatste tijd echter te horen dat mensen oude smsjes, die ik ze op een eerder tijdstip al gestuurd heb ontvangen, als ik ze weer een ander, nieuw smsje stuur.

Als ik ze dus bericht A stuur op een bepaald tijdstip, en later een bericht B stuur, dan ontvangen ze bericht A nog een keer, samen met bericht B.

Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen? (En nee, dit heeft niets te maken met de dubbele smsjes die mensen ontvangen zoals in de topic opening is genoemd)

Trouwens in combinatie met een Telfort Sim only abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lxz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:55

lxz

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 00:08:
Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen? (En nee, dit heeft niets te maken met de dubbele smsjes die mensen ontvangen zoals in de topic opening is genoemd)
Kijk eens bij Tekstberichten -> Menu -> Extra -> Opties -> tabblad 'bericht'
Heb je daar toevallig 'Oorspronkelijk bericht in antwoord bijvoegen' aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 14:46

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Ook ik ben sinds een weekej de trotse bezitter van een vario. Ben er al mee aan het experimenteren, en wil binnenkort de CID lock er af halen. Ik heb ook het overclock programma geprobeerd, en ik kom tot 288 Mhz. Bij de 300 worden mijn balletjes in bubble breaker grijs, maar hij draait nu al 3 dagen stabiel op 288 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 17:44

sjaak

un giorno credi

Kon het niet zo 1-2-3 vinden met zoeken in het topic, maar ik sprak net een aardig dame bij T-mobile omdat ik wat problemen heb met bellen, telefoon gaat niet eens over en na paar keer proberen werkt het in eens, en ze zei dat de vario 2 jaar garantie heeft. Ik had al die tijd begrepen dat het 1 jaar was maar dat is dus erg netjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimshw1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05-2023
Ik probeer mbv dit artikel HTC Wizard als USB modem een verbinding op te zetten met vodafone. Iemand ervaring in deze? Ik krijg remote access error 734. Ik gebruik dezelfde gegevens die ik ook gebruik met het opzetten van de GPRS verbinding vanaf de HTC Wizard zelf. Dit werkt probleemloos. Tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Sjaak schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 10:48:
en ze zei dat de vario 2 jaar garantie heeft. Ik had al die tijd begrepen dat het 1 jaar was maar dat is dus erg netjes. :)
Alles in Nederland heeft minimaal 2 jaar garantie, en die duurt zolang je redelijkerwijs van het apparaat mag verwachten dat ie meegaat. Die 2 jaar is een EU richtlijn. Nederland heeft zich daaraan geconformeerd en uitgebreid met het 'levenslang' stuk. En die garantie geldt voor de leverancier en die kan zich dus niet verstoppen achter de producent, importeur of wie dan ook. Kijk maar naar het 'Dell arrest' van Consumentenbond HCC vs Dell.

Het is dus niet 'netjes' van T-Mobile, ze moeten het doen.

edit: hier kun je er meer over vinden. Even zoeken op garantie.

[ Voor 14% gewijzigd door mphilipp op 09-05-2006 12:15 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:04

Matjan

:D

pimshw1 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:05:
Ik probeer mbv dit artikel HTC Wizard als USB modem een verbinding op te zetten met vodafone. Iemand ervaring in deze? Ik krijg remote access error 734. Ik gebruik dezelfde gegevens die ik ook gebruik met het opzetten van de GPRS verbinding vanaf de HTC Wizard zelf. Dit werkt probleemloos. Tips zijn welkom.
Heb je wel de juiste drivers geinstalleerd? Via deze http://www.mypdacafe.com/articles.php?id=216 link kan je "USBModem_Dialer.zip" downloaden deze heb ik zelf ook in gebruik.

Veel succes!

edit: hhmm ff leren linkje te maken :?
edit2: de link van de website appears 2be dead...

[ Voor 10% gewijzigd door Matjan op 09-05-2006 13:58 ]

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 11:00

Geckoo

Good news, everyone!

Modbreak:Je zou toch inmiddels wel moeten weten dat cross-posting niet toegestaan is op GoT.

[ Voor 90% gewijzigd door Eggy op 09-05-2006 14:58 ]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geckoo schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:31:
Ik zit met een probleem. ik wil een nieuwe telefoon (heb op dit moment een spv m1000) werkt prima maar mis de wifi en voice over bluetooth.
Bij een nieuw t-mobile abonnement kan ik met flex 40 voor 1 jaar een mda-pro er bij krijgen voor 90 euro. maar ik kan ook de mda-vario er gratis bij krijgen.

het voordeel van de mda-pro is dat ie umts heeft, vga (640x480) en in de trein (waar ik 6 uur per week in verblijf) kan ik em gewoon bijna gebruiken als een laptop.
het is alleen zo'n groot ding. als je em aan je hoofd houd dan ziet het er niet echt uit.

de vario is opzich ook prima maar het gemis van umts en de mogelijkheid om alles 640x480 te bekijken.
maar hijs is wel beter van formaat.

dus wat is wijsheid voor mij? de pro of de vario
Nog eventjes wachten op de Vario II. Heeft UMTS maar geen 640*480....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimshw1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05-2023
Matjan schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:27:
[...]
Heb je wel de juiste drivers geinstalleerd? Via deze http://www.mypdacafe.com/articles.php?id=216 link kan je "USBModem_Dialer.zip" downloaden deze heb ik zelf ook in gebruik.

Veel succes!
Bedankt voor de tip maar de link op jou site werkt niet meer en is ws dezelfde driver als in mijn link gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 17:44

sjaak

un giorno credi

mphilipp schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:11:
[...]

Alles in Nederland heeft minimaal 2 jaar garantie, en die duurt zolang je redelijkerwijs van het apparaat mag verwachten dat ie meegaat. Die 2 jaar is een EU richtlijn. Nederland heeft zich daaraan geconformeerd en uitgebreid met het 'levenslang' stuk. En die garantie geldt voor de leverancier en die kan zich dus niet verstoppen achter de producent, importeur of wie dan ook. Kijk maar naar het 'Dell arrest' van Consumentenbond HCC vs Dell.

Het is dus niet 'netjes' van T-Mobile, ze moeten het doen.

edit: hier kun je er meer over vinden. Even zoeken op garantie.
2 jaar garantie is niet verplicht.

Zie dit stukje uit het artikel waar je naar verwijst. Bron
Veel mensen gaan er naar aanleiding van dit artikel daarom van uit dat er 'dus' een garantietermijn van twee jaar geldt. Dat is niet helemaal waar. Het betekent alleen dat de verkoper gedurende die twee jaar aansprakelijk is voor de geconstateerde gebreken wat – populair gezegd - betekent dat hij daar wat aan moet doen (herstel, schadeloosstelling of iets dergelijks).
Even verderop staat:
Goed beschouwd is er dus een onderscheid tussen het aansprakelijk zijn en het begrip garantie: bij een garantie verklaart (populair samengevat) een leverancier in feite dat hij er voor instaat dat zijn product gedurende een bepaalde termijn geen gebreken zal vertonen. Het voordeel hiervan is voor de consument dat, als er in die periode toch iets kapot gaat, de bewijslast bij de leverancier ligt. Die kan dus bijvoorbeeld niet zeggen "het is kapot omdat u met de spullen hebt lopen smijten", maar zal in dat geval ook moeten bewijzen dat de koper heeft lopen smijten. Kan de verkoper dat niet, dan moet hij zelf voor het herstel opdraaien. Maar als de garantietermijn voorbij is, blijft de leverancier nog wel aansprakelijk voor een goede werking van het product.
Het betekent dus dat het voor de consument makkelijker is om twee jaar garantie op een apparaat te hebben ivm bewijslast dan dat de aansprakelijkheid van het product bij de fabrikant ligt. Dus ik blijf bij mijn standpunt dat 2 jaar garantie netjes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan

Matjan

pimshw1 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 13:38:
[...]

Bedankt voor de tip maar de link op jou site werkt niet meer en is ws dezelfde driver als in mijn link gebruikt wordt.
Ik volg de volgende stappen:

-modemlink starten op MDA (verbinding met activesync wordt verbroken)
-op het icoontje dubbelklikken die op me bureaublad kwam na het installeren van
USBModem_Dialer.zip
-hierna krijg je een schermpje waar je gebruikersnaam enzo kan invullen, maar daar vul ik niets in
-en dan op verbinden klikken

Heb in het begin ook moeten kibbelen met me laptop en ik dacht dat in een van de vorige delen dit ook ter sprake is geweest en dat ik aan de hand daarvan mijn verbinding heb kunnen instellen..

ff zoeken dus...

[ Voor 3% gewijzigd door Matjan op 09-05-2006 14:34 ]

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de een of andere reden heb ik een probleempje met het aanmaken van een nieuw email account in Pocket Outlook. Heb namelijk een nieuw emaiadres en wil dat binnenhalen via POP3. Heb eerst mijn oude verwijderd en wilde toen de nieuwe toevoegen, maar om de één of andere reden wil de wizard niet verder gaan dan stap 4/5, waar je het servertype moet aangeven en een naam moet kiezen voor de account. Heb al verschillende namen geprobeerd, maar geen succes. Als ik op volgende klik wil hij met geen mogelijkheid verder. Heb het toestel ook al een reset gegeven.

Gebruik de 2.18 ROM van Qtek en heb tot nu toe altijd gewoon twee POP3 adressen binnen kunnen halen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 14:53
Matjan schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:22:
[...]

Ik volg de volgende stappen:

-modemlink starten op MDA (verbinding met activesync wordt verbroken)
-op het icoontje dubbelklikken die op me bureaublad kwam na het installeren van
USBModem_Dialer.zip
-hierna krijg je een schermpje waar je gebruikersnaam enzo kan invullen, maar daar vul ik niets in
-en dan op verbinden klikken

Heb in het begin ook moeten kibbelen met me laptop en ik dacht dat in een van de vorige delen dit ook ter sprake is geweest en dat ik aan de hand daarvan mijn verbinding heb kunnen instellen..

ff zoeken dus...
Als ik de site van pdagold even zo zie, dan kon er wel eens een verschil zijn met wat vodafone aan instellingen nodig heeft. Nou weet ik niet het precieze antwoord. ikzelf zit namelijk bij t-mobile en die geeft keurig een antwoord op deze vraag op de website.
van de t-mobile website

Om je laptop of PDA handmatig in te stellen voor T-Mobile GPRS Internet, heb je de volgende gegevens nodig. Deze instellingen gelden voor alle Abonnee prijsplannen.

APN: internet (Let op kleine letters)
IP-adres: Door server toegewezen IP-adres
DNS: Door server toegewezen DNS-adres

In geval dat DNS-adressen toch nodig blijken te zijn
Primair DNS: 193.79.237.39
Secundair DNS: 193.79.242.39

Advanced connection settings: +CGDCONT=1,"IP", "internet","",0,0
(Voor Motorola telefoons:+CGDCONT=1,"IP","internet")

Inbelnummer voor GPRS
Voor Siemens en Motorola telefoons: *99***1#
Voor Samsung telefoons: *99**1*1#
Alle andere telefoons: *99#
als ik dat vergelijk met pda gold dan konden de inbel nummers en de connection strings anders zijn voor vodafoon. ik zou zeggen bel er mee naar de klantenservice en hoop dat je iemand te pakken krijgt die er wat vanaf weet. suc6

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kickassmen schreef op maandag 08 mei 2006 @ 13:00:
Ik heb een wazig iets met mijn M3000. Ik stuurde laatst een smsje naar iemand, omdat ik weinig ontvangst had moest ik het een paar keer proberen totdat het smsje verstuurd was. Hoor ik later dat in het smsje een gedeelte van een emailtje zat wat in m'n hotmail inbox stond. Als ik onder verzonden items kijk zie ik dit niet, echter de ontvanger heeft dit wel gekregen.

Iemand die hier iets van snapt hoe dit kan? ik heb niet copy paste ofzo gedaan, gewoon nieuw smsje getypt -> verzenden (hij gaf 2 of 3 keer aan van : bericht kan niet worden verzonden) -> uiteindelijk is het bericht verzonden maar dus met daar achteraan in hetzelfde bericht een stuk van een willekeurig email bericht.

Wazig wazig
Hmm. gek. Ik heb het precies andersom. Soms komen er een aantal mailtjes tegelijk binnen, en dan shuffelt het emailprogramma alles door elkaar. De header staat dan bij een ander mailtje en vice versa (als ik het naderhand controleer op mijn gewone PC). Volgens mij is het hele communicatieprogramma bijzonder buggy. Ik kan bijvoorbeeld ook al geruime tijd geen mails meer versturen. Ik krijg de regel waarop ik de geadresseerde moet invullen gewoon niet actief. Zelfs met reply staat er niets in de adresregel!

buggy! wat ik je brom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een mogelijkheid om bij de ontvangstbevestiging van een sms ipv het nummer de naam van de contactpersoon te laten zien?????

Hopelijk bedankt voor een positief antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 23:26:
Is er een mogelijkheid om bij de ontvangstbevestiging van een sms ipv het nummer de naam van de contactpersoon te laten zien?????

Hopelijk bedankt voor een positief antwoord!
Ja dat kan! Saman van XDA-Developers heeft daar een progje voor ontwikkeld: SMSDeliveryFix _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.saman-cz.com/ppc/SMSDRFixSettings2.gif

Downloaden kan hier.
Meer info hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ter informatie:

Ik heb de beta versie activesync 4.2 geinstalleerd en al mijn problemen met de synchronisatie zijn opgelost. (MDA vario)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben mijn Vario nu wel zat, ga hem verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:33:
ter informatie:

Ik heb de beta versie activesync 4.2 geinstalleerd en al mijn problemen met de synchronisatie zijn opgelost. (MDA vario)
nou heb ik een beetje een uitdaging, ik wil graag een andere rom er op zetten omdat dingen zoals msn het niet goed doen, m'n storage card soms ineens verdwijnt en omdat ik denk dat die batterij wel wat langer mee kan...

dus wil ik eerst een back-up maken van al me bestanden, maaaaarrr...active sync doet het niet, eerst wel altijd, met 4.1 maar die hield er mee op...nou heb ik 4.2 geprobeerd...zelfde probleem...ik krijg helemaal geen verbinding!!.
ik heb geen firewall aanstaan....wie kan mij helpen??thnx
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:11:
Ben mijn Vario nu wel zat, ga hem verkopen
beter zeg je niks...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan

Matjan

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:21:
[...]

dus wil ik eerst een back-up maken van al me bestanden, maaaaarrr...active sync doet het niet, eerst wel altijd, met 4.1 maar die hield er mee op...nou heb ik 4.2 geprobeerd...zelfde probleem...ik krijg helemaal geen verbinding!!.
ik heb geen firewall aanstaan....wie kan mij helpen??thnx

[...]
Probeer USB Killer eens...
http://www.smarter-phones...-via-een-omweg-vt201.html

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de tip, maar ik kom dus me vario niet eens op...en om usb killers te runnen, moet ik een cab bestandje op me telefoon zette...ik snap het niet want ik heb helemaal nix verandert in me laptop noch me telefoon en van de 1 op de andere dag synct ie gewoon niet meer...heel wazig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:37:
[...]

bedankt voor de tip, maar ik kom dus me vario niet eens op...en om usb killers te runnen, moet ik een cab bestandje op me telefoon zette...ik snap het niet want ik heb helemaal nix verandert in me laptop noch me telefoon en van de 1 op de andere dag synct ie gewoon niet meer...heel wazig...
Geen beschiking over een cardreader? kan je het bestandje op je kaartje zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahrik
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-01 14:25
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 13:33:
[...]

Nog eventjes wachten op de Vario II. Heeft UMTS maar geen 640*480....
is er al bekend wanneer deze uitkomt? :9~
--
edit: sorry.. :Z [rml][ PDA] HTC Hermes / Qtek 9600 / Imate JasJAM / MDA Vario II[/rml]

[ Voor 24% gewijzigd door ahrik op 10-05-2006 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
ahrik schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:07:
[...]

is er al bekend wanneer deze uitkomt? :9~
Voor meer informatie kun je in dit topic kijken:
HTC Hermes (I-mate JasJAM / Qtek 9600 / MDA Vario II)
Verwachting is dat ze rond mei/juni in duitsland te verkrijgen zijn. Meer staat in dat topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

Zojuist heb ik GPSdash2 en VisualGPSce geïnstalleerd.
Ik krijg met GPSdash2 netjes verbinding met mijn GPS (Adapt 300) maar met VisualGPSce krijg ik geen verbinding.
Als ik in VisualGPSce bij "connect" kijk, dan staat "Serial Port (Comm Port)" aangevinkt.
Als ik hier op klik, kan ik de Port en de Baud instellen. Wat moet ik hier kiezen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:36
Martino-s schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:17:
Zojuist heb ik GPSdash2 en VisualGPSce geïnstalleerd.
Ik krijg met GPSdash2 netjes verbinding met mijn GPS (Adapt 300) maar met VisualGPSce krijg ik geen verbinding.
Als ik in VisualGPSce bij "connect" kijk, dan staat "Serial Port (Comm Port)" aangevinkt.
Als ik hier op klik, kan ik de Port en de Baud instellen. Wat moet ik hier kiezen? :?
Ben bang dat dit niet gaat werken. VisualGPSce is volgens mij niet compatible met WM5. Misschien dat je het wel aan de praat krijgt met GpsGate of iets dergelijks, waarbij je een seriele poort kan simuleren. Zelf geen ervaringen mee.

[ Voor 12% gewijzigd door DeOS op 11-05-2006 07:54 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een bluetooth vraagje ik kan helemaal geen gegevens foto's mp3's naar ander telefoons (geen qtek 9100/mda vario telefoon) sturen dus als ik iets wil sturen naar een nokia of iets wil ontvangen dan wil dat niet. Kan dit niet of moet is een bepaalde instelling veranderen. Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Laatst online: 04-10 14:53
ik neem aan dat je je bluetooth wel hebt aan staan? misschien een uitgaande compoort instellen?

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 08:58:
[...]

Ja dat kan! Saman van XDA-Developers heeft daar een progje voor ontwikkeld: SMSDeliveryFix _/-\o_

[afbeelding]

Downloaden kan hier.
Meer info hier.
thanks voor de supertip!
Ook een groot voordeel van dat progje is dat de verzendbevestiging niet als een sms aankomt en je hem dus een apart geluidje kunt geven!! ideaal!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SonOfSam schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:11:
ik neem aan dat je je bluetooth wel hebt aan staan? misschien een uitgaande compoort instellen?
Ja natuurlijk we vinden elkaar gewoon en als ik ga sturen dan loopt het halverwege vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan

Matjan

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:48:
[...]

Ja natuurlijk we vinden elkaar gewoon en als ik ga sturen dan loopt het halverwege vast.
-blijven jullie bij elkaar staan?
-geheugen van de Nokia wel toereikend genoeg? (alles wat via BT binnenkomt wordt namelijk
eerst op toestel opgeslagen)

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Hoe zorg ik ervoor dat ik Dvix bestanden soepel en fullscreen(dus breedbeeld op z'n zij) kan afdraaien
Ik heb TMPCM ofzo geinstalleerd en PocketDivxEncoder is op mijn pc geinstalleerd.
Wat voor instellingen gebruiken jullie om een Xvid/Divx bestanden soepel te laten afspelen.

Never mind heb het zelf gevonden

[ Voor 8% gewijzigd door jzoin2 op 11-05-2006 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
Mijn PIT gaat over 2 dagen in
Als ik dan ga MSN'en op mijn MDA vario ik neem aan dat dit met GPRS snelheid gaat, ik hoef dan toch niet extra te betalen omdat ik al 9,95 per maand betaal?

Ik heb de T-Mobile MDA vario nog orgineel(geen qtek rom ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
justjermaine schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 20:20:
Mijn PIT gaat over 2 dagen in
Als ik dan ga MSN'en op mijn MDA vario ik neem aan dat dit met GPRS snelheid gaat, ik hoef dan toch niet extra te betalen omdat ik al 9,95 per maand betaal?

Ik heb de T-Mobile MDA vario nog orgineel(geen qtek rom ofzo)
Al het GPRS-verkeer valt binnen de PIT-bundel behalve T-zones (=WAP),
MSN'en valt dus gewoon binnen de bundel.

[ Voor 6% gewijzigd door schooierd op 11-05-2006 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matjan schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 16:00:
[...]

-blijven jullie bij elkaar staan?
-geheugen van de Nokia wel toereikend genoeg? (alles wat via BT binnenkomt wordt namelijk
eerst op toestel opgeslagen)
Ja we blijven staan en het geheugen is ook genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 17:49
kent iemand een tooltje om meerdere bestanden in een keer via bluetooth te verzenden. via de standaard verkenner kan dat alleen 1 voor 1 (tamelijk debiel als je het mij vraagt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:32:
[...]

Ja we blijven staan en het geheugen is ook genoeg
Het werkt eindelijk ik moest alle inkomende stralen ontvangen ook aanzetten ik dacht dat dat alleen voor infrarood was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer is een probleem waar ik langzamerhand zo helemaal gek van wordt. Na weer 4 maanden geen problemen te hebben gehad kan mijn telefoon, uit het niets, ineens niet meer verbinden met de pc 8)7 Dat is nou al de derde keer. Heb niks veranderd in de telefoon, niks veranderd in de qtec, maar toch kan ik zomaar ineens geen verbinding meer maken. Als ik de usb kabel in de telefoon stop, herkent windows de telefoon wel en zie je (2 computer schermpjes in je taakbalk) dat er een netwerk brug aangemaakt wordt voor de telefoon (zoals altijd en normaal). Dan start active sync op en gaat hij verbinden, alleen krijgt hij nooit verbinging. (de groene pijltjes blijven om elkaar heen draaien)

De vorige keren hielp alleen een harde reset, hier heb ik nu eigenlijk niet zo zin in want eindelijk staat alles een beetje naar mn zin op de telefoon. Iemand andere suggesties wat het kan zijn?
(ps. firewall uitzetten maakt geen verschil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik kijk op http://www.skype.com/ dan kan je ook naar Skype Mobile. Hierin moet je kiezen voor welke telefoon je het wil en daar staat ie volgens mij gewoon onder een andere naam i-mate PDA2K (http://www.skype.com/download/skype/mobile/brand_i-mate.html) klopt dit??? of is dit een ander toestel? (heb het toestel nog niet, dus kan nog niet testen).

Verder wou ik vragen of dit (skype mobile) werkt op de MDA Vario met T-Mobile Pocket I-net Totaal???
(na de nieuwste release)

Weet iemand hier iets van (ik zit te twijvelen of ik deze telefoon zou kopen met T-Mobile of via Orange)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kafmees
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
@VAIOuser

Welke versie van Active Sync heb je?

Ik heb dat probleem ook af en toe met mijn I-mate. Kabel eruit en outlook afsluiten, kabel erin lost het probleem vaak op. Mocht dit niet lukken, soft-reset en computer herstarten wil ook weleens helpen. Pas weer koppelen als alles is gebeurd.

Kortom even prutsen. (ik krijg vaak genoeg een foutmelding van outlook, terwijl de verbinding dan wel tot stand word gebracht. Nu ik 4.1 heb, komt dit probleem minder voor.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:21
Wanneer ik contacts toevoeg op mijn telefoon staan achternaam en voornaam verkeerd om. Is dit ook aan te passen want dit is wel heel irritant.

Mijn outlook contacts staan er wel gewoon goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:58:
[...]

Geen beschiking over een cardreader? kan je het bestandje op je kaartje zetten :P
perfect...bedankt... ik kan inmiddels weer syncen en dus een nieuwe rom erop zetten!!!thnx..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 12:52:
Ik heb weer is een probleem waar ik langzamerhand zo helemaal gek van wordt. Na weer 4 maanden geen problemen te hebben gehad kan mijn telefoon, uit het niets, ineens niet meer verbinden met de pc 8)7 Dat is nou al de derde keer. Heb niks veranderd in de telefoon, niks veranderd in de qtec, maar toch kan ik zomaar ineens geen verbinding meer maken. Als ik de usb kabel in de telefoon stop, herkent windows de telefoon wel en zie je (2 computer schermpjes in je taakbalk) dat er een netwerk brug aangemaakt wordt voor de telefoon (zoals altijd en normaal). Dan start active sync op en gaat hij verbinden, alleen krijgt hij nooit verbinging. (de groene pijltjes blijven om elkaar heen draaien)

De vorige keren hielp alleen een harde reset, hier heb ik nu eigenlijk niet zo zin in want eindelijk staat alles een beetje naar mn zin op de telefoon. Iemand andere suggesties wat het kan zijn?
(ps. firewall uitzetten maakt geen verschil)
ik had hier heel veel aan...kheb het zelfde probleem gehad...nu niet meer
http://www.smarter-phones...-via-een-omweg-vt201.html
suc7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook met dat programma werkt het niet, uiteraard al meerdere keren een soft reset geprobeerd, pc opnieuw opgestart. Outlook afgesloten, firewall uitgeschakeld, andere usb poorten geprobeerd enz enz.. ik wordt er echt gek van dat zoiets zonder veranderingen opeens gebeurd gewoon.. 8)7

Ik gebruik trouwens activesync 4.1 en rom 2.16.9.1 van Imate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan

Matjan

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 16:41:
Ook met dat programma werkt het niet, uiteraard al meerdere keren een soft reset geprobeerd, pc opnieuw opgestart. Outlook afgesloten, firewall uitgeschakeld, andere usb poorten geprobeerd enz enz.. ik wordt er echt gek van dat zoiets zonder veranderingen opeens gebeurd gewoon.. 8)7

Ik gebruik trouwens activesync 4.1 en rom 2.16.9.1 van Imate
Dit heb ik ook gehad een tijdje geleden... Probeer eens als activesync aan het verbinden is modemlink te starten. Hierdoor wordt activesync uitgeschakeld...

Toen ik modemlink deactiveerde, kreeg ik wel een koppeling met activesync! Dit heb ik een weekje vol gehouden en daarna heb ik USB Killer gedraaid waardoor het niet meer nodig was!!!

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:18
Ik heb sinds gisteren de qtek 9100 en hij werkt prima.
Echter viel me op dat ik als provider T-Mobile heb en hij aangaf "PROXIMUS" 8)7

Als ik kies voor handmatig en dan "selecteren" zie ik niet eens "PROXIMUS" tussen de lijst,
maar als ik dan T-Mobile NL kies ... zie ik toch weer "PROXIMUS".

Ook bij voorkeurs netwerken heb ik enkel "T-Mobile NL" aan staan (en bovenaan) en toch blijf ik "PROXIMUS" zien ..., heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?

Rom Versie: 2.18.7.6. NLD
Rom Datum : 2/22/06
Radioversie: 02.07.10
Protocol Versie : 413.1.03
ExtRomVersie: 2.18.7.106

[ Voor 19% gewijzigd door NoReseth op 12-05-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Zit je toevallig dicht op de belgische grens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
Nieuwe T-Mobile Rom voor de MDA Vario komt 1 juni op

http://www.t-mobile.nl/za...vice/hardware_updates.asp

Heb ik me laten weten door de T-Mobile shop in Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

schooierd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 20:29:
[...]

Al het GPRS-verkeer valt binnen de PIT-bundel behalve T-zones (=WAP),
MSN'en valt dus gewoon binnen de bundel.
T-zones heb je toch niet meer nodig (tenzij de startpagina er (pda.tmobile.nl) daar ook bij hoort).
Maar weet je zeker dat ie dan overschakeld naar wap? Want op mijn 6230 ga ik gewoon via gprs naar t-zones (en als ik hem handmatig op wap zet gaat ie van mijn belminuten af).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 09:17:
[...]

T-zones heb je toch niet meer nodig (tenzij de startpagina er (pda.tmobile.nl) daar ook bij hoort).
Maar weet je zeker dat ie dan overschakeld naar wap? Want op mijn 6230 ga ik gewoon via gprs naar t-zones (en als ik hem handmatig op wap zet gaat ie van mijn belminuten af).
T-zones is een zogenaamde WAP-portal, en valt hierdoor niet onder de PI(nternet)T-bundel.
T-zones is zowel via GPRS als via inbellen te benaderen, GPRS is dan ook niks anders dan een 'transportmiddel' en WAP een format voor een (internetachtige) informatiepagina. Maar doordat de instellingen voor T-zones anders zijn dan die voor (échte) internettoegang is er door T-Mobile een tweedeling te maken in factureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:28
Damn zit met een big problem!! Na al enkele wizards voorzien te hebben van de nieuwste qtek rom, ging het deze keer fout. Bij 80% gaf hij en foutmelding op mijn pc dat het nbf bestand niet geschikt was of iets dergelijks :? Nu kan ik alleen nog maar dat boot scherm zien met die kleuren enzo.

Weet iemand hoe ik opnieuw de rom erop kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
sorted.bits schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 22:14:
Zit je toevallig dicht op de belgische grens?
Ik woon in zeeland (zierikzee), maar als ik handmatig zoek kan ik geen proximus selecteren.
Die kan ik simpelweg niet ontvangen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Niet online
Sephiroth schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 14:53:
[...]

Ik heb sinds gisteren de qtek 9100 en hij werkt prima.
Echter viel me op dat ik als provider T-Mobile heb en hij aangaf "PROXIMUS"
Volgens mij is iets dergelijks al eens eerder voorbij gekomen. Heb je toevallig een "oude" T-Mobile SIM? Bijvoorbeeld eentje uit het Ben-tijdperk? Zo ja, dan zou een nieuwe SIM kunnen helpen.

[ Voor 24% gewijzigd door schooierd op 13-05-2006 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 12:27
Ik hoop dat Google binnenkort een wm5 versie van Gtalk zal uitbrengen. Is daar al iets meer over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
schooierd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 15:10:
[...]

Volgens mij is iets dergelijks al eens eerder voorbij gekomen. Heb je toevallig een "oude" T-Mobile SIM? Bijvoorbeeld eentje uit het Ben-tijdperk? Zo ja, dan zou een nieuwe SIM kunnen helpen.
Jup het is idd een hele oude SIM, een "BEN" sim ..., maar mijn vorige telefoon (nokia 6230)
gaf wel netjes T-MOBILE weer ...

Zou ik eventueel bij T-Mobile eenn nieuwe sim kunnen aanvragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53
Voor wie het weten wil:

Ik heb mijn stylus probleem opgelost met het gummetje-systeem waar eerder in deze thread naar verwezen wordt en hij zit beter dan ooit! :) :) :) :) :) :) :)
(Wie o wie heeft het linkje even?)

[ Voor 5% gewijzigd door bszz op 13-05-2006 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Niet online
Sephiroth schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 16:22:
[...]

Jup het is idd een hele oude SIM, een "BEN" sim ..., maar mijn vorige telefoon (nokia 6230)
gaf wel netjes T-MOBILE weer ...

Zou ik eventueel bij T-Mobile eenn nieuwe sim kunnen aanvragen ?
Als ik jou was zou ik even langslopen bij een T-Mobile shop (die alleen T-M verkopen), en ze even lief aankijken. Volgens een T-M prijslijst zou het € 7,50 á € 10,- kunnen kosten om een SIM om te wisselen, maar een béétje provider komt z'n klanten daarin tegemoet. Via klantenservice kan ook, maar dat schiet qua snelheid niet echt op :Z .

[ Voor 3% gewijzigd door schooierd op 13-05-2006 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
Met welk programma maak je printscreens van WM5

kheb het programma SMart SS geinstalleerd maar begrijp er weinig van

Update met GET PDA werkt het beter

http://www.newmad.se/getpdascreen.html

[ Voor 70% gewijzigd door jzoin2 op 13-05-2006 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 12:58:
Als ik kijk op http://www.skype.com/ dan kan je ook naar Skype Mobile. Hierin moet je kiezen voor welke telefoon je het wil en daar staat ie volgens mij gewoon onder een andere naam i-mate PDA2K (http://www.skype.com/download/skype/mobile/brand_i-mate.html) klopt dit??? of is dit een ander toestel? (heb het toestel nog niet, dus kan nog niet testen).

Verder wou ik vragen of dit (skype mobile) werkt op de MDA Vario met T-Mobile Pocket I-net Totaal???
(na de nieuwste release)

Weet iemand hier iets van (ik zit te twijvelen of ik deze telefoon zou kopen met T-Mobile of via Orange)
De PDA2K die je daar ziet is niet de Q-tek 9100 / MDA Vario, (MDA schuift in de breedte uit zegmaar, en volgens die foto schuift de PDA2K in de lengte uit...)
mocht er iemand zijn die skype / voipbuster toch werkend heeft (wifi/gprs) dan houd ik me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 08:58:

[afbeelding]

Downloaden kan hier.
Meer info hier.
Zoals je misschien ook in het forum hebt kunnen lezen krijg ik het niet voor elkaar... en volgens mij wordt de maker een beetje gek van me :)
Kun jij nog eens (exact) uitleggen wat jouw instellingen zijn en hoe jij je nummer opslaat in de telefoon?

Ik maak gebruik van +31612345678 en heb als digits 9 staan maar krijg elke keer: 0031John Doe (612345678). En snap niet wat ik verkeerd doe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damm denk ik dat gegevens uitwisselen eidelijk goed werkt via bluetooth. Wil het nu weer niet (getest met een samsung). Ontvangen gaat goed. Maar als ik wil versturen dan zegt ie iets met obex of zo iets. Als ik een betstand naar mijn eigen oude nokia stuur gaat het gewoon goed. Damm, wiet iemant hier een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
Kunnen jullie trouwens op Pocket MSN komen
Ik probeer het met een Hotmail adres en ook tevens met een niet Hotmail adres

Na een lange "bezig met aanmelden" komt er te staan aanmelden mislukt probeer het later nog een keer. Maar gewoon op mijn laptop doen mijn msn adressen het wel dus het ligt niet aan de statusservice MSN.

Ik kan wel gewoon surfen met me vario.

Ik heb een MDA vario T-mobile Branded met PIT pakket.

Mijn instellingen :

GPRS instellingen > PAP auth

Verbindingen :
Naam van internetverbinding : Tmobile Internet

Modem:
Kies een modem : Mobiele verbinding(GPRS
Toegangsunt : Internet

Gebruikersnaam :
Wachtwoord :
Domein :
(alle drie dus leeg)

Geavanceerd:
TCP/IP : Server toegewezen IP-adres gebr.
Servers : Gebr. door server toegew. IP-Adres

Proxy instelling
Dit netwerk heeft verbinding met het Internet

Zijn dit wel de juiste PIT instellingen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik deed mijn headset uit mijn telefoon en nu doet mijn muziek geluid het niet meer zonder headset, met headset doet die het wel. Ik heb dit al eerder gehad en na een tijd deed die het weer, iemand een idee hoe dat kan? en ik wil graag mijn smsjes opslaan (op mijn computer (die sim backup troep van t-mobile werkt niet))..iemand een idee hoe dat kan en in welke map die staan...iemand ideeën?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2006 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 19:44:
Ik deed mijn headset uit mijn telefoon en nu doet mijn muziek geluid het niet meer zonder headset, met headset doet die het wel. Ik heb dit al eerder gehad en na een tijd deed die het weer, iemand een idee hoe dat kan? ...
Er zit een miniem schakelaartje in de headsetaansluiting in het toestel. Een (flink) aantal keer de plug erin & eruit halen wil meestal helpen om dit ^%$%#$ kwaliteit schakelaartje weer om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schooierd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 20:00:
[...]

Er zit een miniem schakelaartje in de headsetaansluiting in het toestel. Een (flink) aantal keer de plug erin & eruit halen wil meestal helpen om dit ^%$%#$ kwaliteit schakelaartje weer om te zetten.
Ik heb een lamme arm..dit werkt niet.. :O ik weet niet wat ik de vorige keer heb gedaan...vind et maar vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen..! :'( Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schooierd
  • Niet online
Wellicht dat het helpt om de plug er *enigszins* schuin uit te trekken. Het schakelaartje zit (meestal bij dit soort aansluitingen) aan een zijkant in de schacht. Het lijkt mij wat tricky om met een of ander voorwerp de schakelaar op andere gedachten te brengen.
Hoe dan ook is het 99,9% zeker een hardwareprobleempje (zoals boven beschreven), en geen softwarematige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schooierd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 16:50:
[...]

Als ik jou was zou ik even langslopen bij een T-Mobile shop (die alleen T-M verkopen), en ze even lief aankijken. Volgens een T-M prijslijst zou het € 7,50 á € 10,- kunnen kosten om een SIM om te wisselen, maar een béétje provider komt z'n klanten daarin tegemoet. Via klantenservice kan ook, maar dat schiet qua snelheid niet echt op :Z .
Ik heb ook 2 weken terug mijn BEN sim ingewisseld voor een nieuwe T-Mobile sim en dat wel helemaal gratis :D
Ik zei dat ik een oude sim had en wilde ruilen voor een nieuwe zo gezegd zo gedaan 2 minuten later was ik weer weg met mijn nieuwe sim... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 03:01:
[...]

Ik heb ook 2 weken terug mijn BEN sim ingewisseld voor een nieuwe T-Mobile sim en dat wel helemaal gratis :D
Ik zei dat ik een oude sim had en wilde ruilen voor een nieuwe zo gezegd zo gedaan 2 minuten later was ik weer weg met mijn nieuwe sim... :P
Das goed om te horen ..., had jij ook problemen met de naam van de provider die je telefoon weergaf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Laatst online: 26-09 18:13

xon

Even een gewetensvraagje....

Na (over een paar maanden) al bijna een jaar in het bezit te zijn van de Vario/qtec 9100 etc begint het weer wat te kriebelen. Natuurlijk omdat ik straks weer wat mag uitkiezen bij mijn vrienden van Tmobile maar ook omdat ik altijd het idee heb dat als je een toestel hebt er binnen 2 weken nadat je hem gekocht heb weer een MOOIER toestel is.

Nu moet ik ook zeggen dat ik na een jaar met zo'n bakbeest te hebben rondgelopen wel ERG jaloers ben als ik weer een collega zie met zo'n Rrraazzer van Motorola en hij nog eens opschept over het feit dat ie zo dun is. En ik vervolgens moet toegeven dat ie wel ERG dun is....

Ik ga uiteraard meteen in de verdediging met de functies die IK wel heb :) en hij over kan dromen....

Na die tijd met dit toestel te hebben rondgelopen merk ik dat ik toch wel ergggg verslaafd ben geraakt aan het gemak om OVERAL e-mail te hebben en hier en daar wat sites te kijken via GPRS (abbootje van 9.95).

De hamvraag...WAT ga ik nou straks kiezen NA dit toestel....

- Ga ik voor de de nieuwe " vario II" ...net zo groot maar wel met umts

- Ga ik voor (in mijn inziens een stap verder) de Mio 701 MET gps ontvanger ingebouwd
(zijn er overigens al mensen die zijn geswitched en ervaring hebben in vergelijking met dit toestel)

- Ga ik voor een toestel die lekker plat waar ik me email op kan blijven lezen etc en hoop dat Tmobile niet doorheeft dat ik een ander toestel heb die niet in hun lijstje sta..

Keuzes keuzes keuzes....jullie hebben er ook alvast aan lopen dingen..hoor graag jullie ideeen..dillema's etc >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Is de HTC StarTrek niets voor je? Een WM5 (Smartphone) clamshell met een dikte van rond de 15mm.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Laatst online: 26-09 18:13

xon

Eggy schreef op zondag 14 mei 2006 @ 11:14:
Is de HTC StarTrek niets voor je? Een WM5 (Smartphone) clamshell met een dikte van rond de 15mm.
hmmss ik had hem al gezien alleen mis ik hier toch teveel zaken op. Denk dat ik dan weer een grote zeikerd ben maar OF hij moet echt heel mooi zijn wat betreft design of het moet een toestel zijn met echt veel toegevoede waarde aan gadgets..

Ik zie overigens dat die 701 van mio geen umts heeft en dat is juist zo lekker sinds Tmobile hem heeft

Maaaaar ben nog steeds benieuwd naar jullie overwegingen of is iedereen nog ZO tevreden dat ze nog jaren met het toestel gaan doen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justjermaine schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 18:42:
Kunnen jullie trouwens op Pocket MSN komen
Ik probeer het met een Hotmail adres en ook tevens met een niet Hotmail adres

Na een lange "bezig met aanmelden" komt er te staan aanmelden mislukt probeer het later nog een keer. Maar gewoon op mijn laptop doen mijn msn adressen het wel dus het ligt niet aan de statusservice MSN.

Ik kan wel gewoon surfen met me vario.

Ik heb een MDA vario T-mobile Branded met PIT pakket.

Mijn instellingen :

GPRS instellingen > PAP auth

Verbindingen :
Naam van internetverbinding : Tmobile Internet

Modem:
Kies een modem : Mobiele verbinding(GPRS
Toegangsunt : Internet

Gebruikersnaam :
Wachtwoord :
Domein :
(alle drie dus leeg)

Geavanceerd:
TCP/IP : Server toegewezen IP-adres gebr.
Servers : Gebr. door server toegew. IP-Adres

Proxy instelling
Dit netwerk heeft verbinding met het Internet

Zijn dit wel de juiste PIT instellingen dan?
ik heb dezelfde instellingen...zelfde probleem...
heel vreemd, iemand een oplossing??ik heb al contact gehad met t-mobile maar die kunnen niks voor me betekenen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 20:24:
[...]
Ik heb een lamme arm..dit werkt niet.. :O ik weet niet wat ik de vorige keer heb gedaan...vind et maar vreemd...
Dit probleem heb ik ook gehad met de allereerste SPV. ik kan je 1 ding vertellen. het is een MEGA K*T probleem. als ik jou was zou ik kijken of er iets met garantie te regelen is, aangezien dit niet opeens is opgelost, er is alleen een workaround voor (plug erin en eruit halen en hopen dat het goed gaat, misschien een sateprikkertje proberen....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan

Matjan

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 14:01: [...] ik heb dezelfde instellingen...zelfde probleem... heel vreemd, iemand een oplossing??ik heb al contact gehad met t-mobile maar die kunnen niks voor me betekenen.
Probeer eens om via speed.t-mobile.nl te kiezen voor "normale snelheid" Kdacht dit ergens gelezen te hebben: Pmsn+proxy=relateproblemen... kweet het niet zeker, maar it's worth to try

[ Voor 67% gewijzigd door Matjan op 14-05-2006 21:25 ]

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Ik wil mijn vario als afstandbediening gebruiken.
Hoe doe ik dat mensen
.

[ Voor 98% gewijzigd door ikweetniks op 14-05-2006 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
ikweetniks schreef op zondag 14 mei 2006 @ 22:44:
Hoe doe ik dat mensen
.
Stond ergens eerder in dit topic. Even het topic doorspitten en de search gebruiken, komt je het vanzelf tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
Vandaag deed mijn MSN het wel.
Misschien was de GPRS verbinding een beetje zwakjes op dat moment.
Aanmelden via op MSN duurt wel jammer en me broer heeft de MDA PRO en met zijn UMTS verbinding is hij letterlijk binnen 5 sec op msn. Maarja het zij zo
Matjan schreef op zondag 14 mei 2006 @ 21:22:
[...]

Probeer eens om via speed.t-mobile.nl te kiezen voor "normale snelheid"
Kdacht dit ergens gelezen te hebben:
Pmsn+proxy=relateproblemen...

kweet het niet zeker, maar it's worth to try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit met een dillema, kan deze week nieuwe telefoon uitkiezen met TMobile verlenging.

Ben echter aan het twijfelen tussen de meer functionaliteit, of meer de speelsheid. De Vario (+navigatie) of de Samsung P300 dus.

Hoe zit het met het internt via de vario? Alle paginas gewoon goed bereikbaar? Dan is het wel een optie om deze telefoon een jaar te nemen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 12:44

netblade

Sunrise

Hmm, mijn telefoon is kaduuk.
Tenminste de 2,5" headphone input.

Iemand ervaring met de reparatie service van T-Mobile ism de vario?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goede morgen mensen.. eergister mijn orange spv m3000 eens voorzien van de nieuwste firmware (van de originele Orange fw naar 2.18.1.3 NLD, gevonden via google) en opzich een prima actie geweest (hij is nu een stuk minder sloom), maar ik kan niet meer smsen :S

iemand enig idee waar dit aan kan liggen? ik ben bang dit dus door de nieuwe fw komt.. als dat zo is, kan ik dan uberhaupt downgraden?
thnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
Als je de verbinding verbreekt met het Internet op je MDA vario, dan blijft er een wit vierkant bovenin je scherm met een G daarin. Wat betekent dat logo'tje, want is de verbinding tussen het internet dan echt uit of moet je telefoon opnieuw opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:36
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 10:46:
goede morgen mensen.. eergister mijn orange spv m3000 eens voorzien van de nieuwste firmware (van de originele Orange fw naar 2.18.1.3 NLD, gevonden via google) en opzich een prima actie geweest (hij is nu een stuk minder sloom), maar ik kan niet meer smsen :S

iemand enig idee waar dit aan kan liggen? ik ben bang dit dus door de nieuwe fw komt.. als dat zo is, kan ik dan uberhaupt downgraden?
thnx alvast!
Installeer eens de orange instellingen van de cab file op Smarter Phones.
justjermaine schreef op maandag 15 mei 2006 @ 11:38:
Als je de verbinding verbreekt met het Internet op je MDA vario, dan blijft er een wit vierkant bovenin je scherm met een G daarin. Wat betekent dat logo'tje, want is de verbinding tussen het internet dan echt uit of moet je telefoon opnieuw opstarten?
Het 'witte vierkant met een G' geeft volgens mij gewoon de beschikbaarheid van GPRS aan. Als je bijvoorbeeld edge beschikbaar hebt wordt het een E. En als het toestel UMTS zou ondersteunen zou het een U worden. Je hebt dus alleen verbinding als je een G met pijltjes ziet.

[ Voor 32% gewijzigd door DeOS op 15-05-2006 11:51 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
P300 is een mooie telefoon maar natuurlijk minder uitgebreid dan de MDA vario.

Internet pagina's zijn redelijk goed te bekijken, hangt er een beetje af welke site je wil zien en welke browsers je gebruikt. De GPRS verbinding is niet al te snel voor het gebruik voor intensief Internet gebruik, maar bijvoorbeeld voor het gebruik van MSN ruim voldoende. Je kan ook een verbinding maken via het internet via WIFI dan is het internet wel heel erg snel.

De MDA heeft veel meer in huis zie startpost
De P300 is een stuk kleiner en mooier

Jouw keus :)
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 08:39:
Zit met een dillema, kan deze week nieuwe telefoon uitkiezen met TMobile verlenging.

Ben echter aan het twijfelen tussen de meer functionaliteit, of meer de speelsheid. De Vario (+navigatie) of de Samsung P300 dus.

Hoe zit het met het internt via de vario? Alle paginas gewoon goed bereikbaar? Dan is het wel een optie om deze telefoon een jaar te nemen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hemiparo schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 18:25:
[...]

Zoals je misschien ook in het forum hebt kunnen lezen krijg ik het niet voor elkaar... en volgens mij wordt de maker een beetje gek van me :)
Kun jij nog eens (exact) uitleggen wat jouw instellingen zijn en hoe jij je nummer opslaat in de telefoon?

Ik maak gebruik van +31612345678 en heb als digits 9 staan maar krijg elke keer: 0031John Doe (612345678). En snap niet wat ik verkeerd doe :(
Ik heb ook alle nummers in mijn adresboek staan als +31612345678, en als digits count 9, en bij mij werkt het wel. Welke provider heb jij? En hoe voer jij je nummers in als je een smsje verstuurd? Als ik de naam of nummer begin in te voeren, en in kies vervolgens een naam/nummer uit de dropdownlijst, klopt het wel. Als ik echter handmatig een 10 cijferig nummer (06123456789) invoer werkt het niet en krijg ik in het afleverbericht eerst een 0, met daaraan vast de naam, en dan het restant van het nummer tussen haakjes.
Ik denk dat het probleem zit in de manier waarop jouw provider het nummer mee stuurt, heb je geen t-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb T-Mobile, prepaid, en heb de nummers exact hetzelfde staan zoals jou. Kan het zijn dat ik iets in het programma nog moet instellen wat ik over het hoofd heb gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Modbreak:Je zou toch inmiddels wel moeten weten dat cross-posting niet is toegestaan.

[ Voor 94% gewijzigd door Eggy op 15-05-2006 13:54 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

CLB schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:43:
Ik zit met 'n probleempje...
Als ik jouw was, zal ik die nieuwe M600 vragen.
Eisen vindt ik wat teveel gezegd...

En dat de M600 goedkoper is in de winkel, wil niet zeggen dat ze deze ook liever aan je uitleveren. Misschien zit Orange nog met een enorme voorraad M3000....

Als je de M600 niet kunt krijgen, neem dan gewoon de M3000. (We zitten niet voor niets in het topic van de HTC Wizard :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hemiparo schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:41:
Heb T-Mobile, prepaid, en heb de nummers exact hetzelfde staan zoals jou. Kan het zijn dat ik iets in het programma nog moet instellen wat ik over het hoofd heb gezien?
Bij mij werkte het in eerste instantie ook niet (precies dezelfde instellingen en mijn nummers zijn op precies dezelfde manier opgeslagen). Tot ik het programmatje na een aantal dagen nog maar eens een keer opende, en eigenlijk gelijk weer afsloot (zonder iets te wijzigen). Sindsdien werkt het prima, ook na een soft reset. Raar hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:02
Ik heb de mda vario nu een paar weken. Kheb de nieuwste Qtek rom erop gezet. Alleen soms krijg ik programma's gewoon niet uit. Af en toe blijft het telefoon kies schermpje hangen, dan weer de comm. manager. En nog meer van dat soort dingen.

Iemand oplossing ? Ik vind het best wel irritant om me telefoon weer uit te zetten en dan weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iemand een fatsoenlijke VNC-client tegengekomen voor WM5.0? Ik heb zelf twee vage naamloze clients gevonden via Google, maar ze kunnen beiden niet 'scalen'... en 1600x1200 scrollen op je schermpje is érg irritant :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 19:44:
Ik deed mijn headset uit mijn telefoon en nu doet mijn muziek geluid het niet meer zonder headset, met headset doet die het wel. Ik heb dit al eerder gehad en na een tijd deed die het weer, iemand een idee hoe dat kan? en ik wil graag mijn smsjes opslaan (op mijn computer (die sim backup troep van t-mobile werkt niet))..iemand een idee hoe dat kan en in welke map die staan...iemand ideeën?
simpel: stekertje drin op het knopje van opleggen drukken en er weer uit. zoiets was het bj mij toen iig:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikweetniks schreef op zondag 14 mei 2006 @ 22:44:
Hoe doe ik dat mensen
.
De vario is niet als afstands bediening te gebruiken. De software van bijv. iRemote Of Vito Remote kun je wel installeren, maar werkt niet, omdat het IR singaal simpelweg niet sterk genoeg is.

Hopelijk is dit met de Vario 2 niet meer het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Oh ja, nog een vaag probleem.

Wanneer ik een nummer bel wat in gesprek is, hangt de telefoon niet meer automatisch op. Hij blijft gewoon denken dat hij aan het bellen is, want er staat 'dialing' in beeld. Je hoort dus ook gewoon de hele tijd de ingesprektoon.

Komt dat omdat het een engels-talige ROM is ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een ervaring die waarschijnlijk interessant is voor muziekliefhebbers.
Zoals de meeste weten zitten de bijgeleverde oordopjes van de headset niet lekker en slecht. Ik gebruikte eerst zon verloop plugje (2,5mm -> 3,5 mm) waardoor je je eigen oordopjes kan gebruiken, dit was alleen een plugje en dus zonder snoer. Dat ding werkt echt matig, steeds valt aan één kant het geluid weg omdat ie losschiet. Wat ook vervelend is als je gebeld wordt en je moet je telefoon uit je tas halen om op te nemen en je oordopppen uit te doen, je kent het. Dus ik dacht ik kan wel een verloopstekkertje voor 19 euro kopen bij pda shop, maar dan ben ik nog steeds de headset functie kwijt. Maar hier is de oplossing _/-\o_
het kost je 80 cent, je headset, 1 half uur, en wat soldeer tin.
ik heb bij de plaatselijke electronica winkel een 3,5 mm female plug gekocht, de oordoppen van de headset afgeknipt en de draadjes gestript en op de plug gesoldeerd. Het resultaat: een headset waar alle 3,5 mm oordopjes op kunnen (dus ook mn sony mdr ex71 in-ear troep) en je hebt nog steeds je mic, volume control, en talk button! het werkt bij mij voorzover ik heb kunnen testen prima!
afbeeldingen:
De headset
met oordopjes
close-up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er op de vario een mogelijkheid om alles te selecteren in een keer? Ik moet als ik een harde reset heb gedaan ong 400 sms selecteren om ze als gelezen te markeren... dan kun je slepen met de stylus maar dat duurt errg lang!
iemand suggesties?

thanks
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.