Het Logitech Z-5500 PLOPJES probleem topic DEEL 3

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.038 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

jorisw86 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:26:
idd die jongen heeft bijna 1 jaar ze best gedaan.

en als er als oplossing nu uitkomt dat de z5500 alsnog aangepast word.

denk dat een boel mensen dan blij zijn.
Als dat de enige uitkomst is denk ik dat er ook een heleboel mensen niet blij zullen zijn. Ik vind persoonlijk dat er veel te veel op de Z-5500 gefocussed word terwijl dit niet eens de meest verkochte set lijkt te zijn met problemen. Natuurlijjk is het goed bij 1 set te beginnen maar ik zou dan wel afspraken maken over een vervolg traject voor de andere sets als de X-530, Z-4 etc.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Mvdlaak schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:20:
Oh well,.. it is out of our hands now.. Dus het heeft geen zin om te discussieren over hoe 't gesprek (had moeten of zou kunnen gaan),.. Heb gewoon een beetje vertrouwen in Bart. Je schiet er niks mee op om wantrouwig te gaan lopen toen tegenover hem.. Heeft hij absoluut niet verdiend!
Wacht gewoon de uitkomst af en dan zien we wel verder..
Wantrouwig??? Dat is jouw interpretatie, niet de mijne of volgens mij ook niet van de anderen. Dit zijn gewoon aandachtspunten. Er zijn erg veel mensen die al erg vaak hebben laten weten dat ze Bart zijn inzet erg waarderen. Waar dan in 1 keer die opmerkingen over wantrouwen vandaan komen is me een raadsel. Geen wantrouwen, gewoon aandachtspunten, okay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Dat het voornamelijk om de Z-5500 gaat is logisch, daar is het allemaal mee begonnen. Bart heeft nu goede contacten, waardoor praten over de andere boxen van logitech met evengoed problemen erg makkelijk is. Daarentegen is er ook een draadje over de NON-z5550 boxen. Alleen schiet dat forum niet zo op, omdat ze geen goede contacten bij logitech hebben. Nogmaals...het is inderdaad goed dat bart zich bezig houd met de andere boxen, maar daar is het oorspronkelijk niet mee begonnen en is ook niet de hoofdzaak van dit draadje, dus ook logisch dat het voornamelijk over de Z-5500 gaat.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37
Beste mensen,

Het gesprek is bijzonder positief verlopen. Ik zal vanavond e.e.a op papier zetten.

Omdat ik een verkeerde interpretatie wil voorkomen voor nu even geen inhoudelijke reactie.
En speculeren heeft geen nut, dat komt de sfeer hier niet ten goede. ;)

Gr.

Bart

[ Voor 16% gewijzigd door tm030614 op 06-06-2006 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
tm030614 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:02:
Beste mensen,

Het gesprek is bijzonder positief verlopen. Ik zal vanavond e.e.a op papier zetten.

Omdat ik een verkeerde interpretatie wil voorkomen voor nu even geen inhoudelijke reactie.

Gr.

Bart
Ooooooooeh.... SPANNEND!!!! :9~

edit: Vanavond effe in de gaten houden!!!!

[ Voor 7% gewijzigd door Dutch_Baseline op 06-06-2006 13:04 ]

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
idd hopelijk echt goed nieuws voor ons

[ Voor 68% gewijzigd door jorisw86 op 06-06-2006 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

nomad85 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:01:
Dat het voornamelijk om de Z-5500 gaat is logisch, daar is het allemaal mee begonnen. Bart heeft nu goede contacten, waardoor praten over de andere boxen van logitech met evengoed problemen erg makkelijk is. Daarentegen is er ook een draadje over de NON-z5550 boxen. Alleen schiet dat forum niet zo op, omdat ze geen goede contacten bij logitech hebben. Nogmaals...het is inderdaad goed dat bart zich bezig houd met de andere boxen, maar daar is het oorspronkelijk niet mee begonnen en is ook niet de hoofdzaak van dit draadje, dus ook logisch dat het voornamelijk over de Z-5500 gaat.
Het andere draadje is ook min of meer gestrat omdat men in dit topic niet de problemen over de andere sets wilde hebben (dacht ik). Het is volgens mij nooit de bedoeling geweest zaken langs elkaar heen te gaan oppakken. Ofwel: ik zie het draadje over de andere sets alleen maar als input voor het algemene probleem: dit draadje. Ik denk dat er veel mensen zijn die deze mening delen gezien de reacties over de X-530 e.a. in dit topic. Het zou imho erg dom zijn om naast dit topic en alles wat hier uit vloeit nog een campagne op poten te zetten. Dit zou ook bij Logitech niet professioneel over komen gezien de kans erg groot is dat elke keer dezelfde vragen en opmerkingen naar boven komen. De problemen met de sets zijn namelijk vrijwel allemaal gelijk (hoewel ze niet allemaal last hebben van radio ontvangst).

Imho is de hoofdzaak dus verschoven van alleen de Z-5500 naar het algehele probleem met de logitech sets. Een andere inzet zou imho niet slim zijn.

Ik verwacht echter nu wel (we zijn als 7 maanden bezig!) dat er ook echt daadwerkelijke toezeggingen (oplossingen) uit het gesprek met TM komen. Laat Logitech nou maar eens echt over de brug komen ipv het aan het lijntje houden waar ze tot nu toe af en toe mee bezig zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 06-06-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nomad85 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:01:
Daarentegen is er ook een draadje over de NON-z5550 boxen. Alleen schiet dat forum niet zo op, omdat ze geen goede contacten bij logitech hebben.
Voor de duidelijheid, dat topic heb ik geopend voor de volgende reden:

Nagaan of het probleem bij de andere setjes zich ook voordoet op regelmatige basis en bij een groot genoeg aantal setjes om te kunnen spreken over een Logitech probleem ipv een een probleem te wijten aan gewoon de toevallige situatie van de paar personen die ook al hadden gesproken in het Z-5500 topic over de problemen met hun niet-Z-5500 setjes.

Evenals een juiste symptonenomschrijving van de problemen, hierbij ook zien of dit bij iedereen exact dezelfde problemen zijn.

In den beginne was er nog wantrouwen tov het probleem bij de andere setjes, en om wat overtuigingskracht in de ring te werpen is dat topic dus ook geopend geweest om deze zaken na te gaan (de andere setjes waren toen ook nog niet in de poll opgenomen waardoor er geen indicatie was van hoeveel mensen met andere setjes ook problemen hadden).

In dat andere topic is er veel gereageerd geweest mbt de X-530, waarbij bleek dat 95% van de eigenaars van deze set, de problemen hadden en dat de symptonenomschrijving bij iedereen exact hetzelfde was, namelijk ploppen en radio (geen brom), voor exactere omschrijving zie dus dat topic. Kortom wel degelijk ook te wijten aan het algemene Logitech-probleem (sta me toe om het zo even te noemen).
Ook mbt nog andere setjes is er gereageerd geweest, maar niet in zodanig grote getallen dat ik een algemene conclusie kon trekken. Wel bleek de symptonenomschrijving overal wel min of meer op de symptonenomschrijving van de X-530.

Ook uit de poll die nu toegevoegt is in het Z-5500-topic blijkt dat heel wat X-530 gebruikers last hebben van het probleem en dat het dus zeker niet een toevalligheid is, maar ook een grootschalig probleem van dezelfde aard als de bij de Z-5500.

Kortom: het topic was toen geopend louter om een idee te krijgen van de schaal waarop de problemen zich bij de andere sets voordoen en welke symptonen net (en of die bij iedereen hetzelfde zijn).
Het moge duidelijk zijn, dat dat topic zijn "doel" reeds heeft bereikt en dat er al heel wat meer duidelijkheid is over het probleem bij de andere sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Bedankt Bart, we zijn benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olandese
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-10-2024
ja...ik ben ook zeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdlaak
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-06 15:54

Mvdlaak

~*Gnarf*~

Darth Malak schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 12:55:
[...]

Wantrouwig??? Dat is jouw interpretatie, niet de mijne of volgens mij ook niet van de anderen. Dit zijn gewoon aandachtspunten. Er zijn erg veel mensen die al erg vaak hebben laten weten dat ze Bart zijn inzet erg waarderen. Waar dan in 1 keer die opmerkingen over wantrouwen vandaan komen is me een raadsel. Geen wantrouwen, gewoon aandachtspunten, okay?
Okay,.. dan heb ik 't verkeerd gelezen en verkeerd opgevat.

Kan nu niet meer wachten op de uitkomst; wat de "Final Statement" van Logitech is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook niet, maar wat bart zegt, het is positief, dus hopelijk een verbeterde versie die 100 % is.

Maar we zien het wel vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:53

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Mijn idee om een aantal vragen op papier te zetten was bedoeld als een soort geheugensteuntje voor je zelf. Je zal namelijk de eerste niet zijn waarbij nog een aantal vragen te binnen schiet na het gesprek. Het was niet als een kruisverhoor bedoeld, dan had ik wel een 1000W bouwlamp voorgesteld :+
Ben benieuwd wat het positieve bericht is...

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 17:22:
Ik ook niet, maar wat bart zegt, het is positief, dus hopelijk een verbeterde versie die 100 % is.

Maar we zien het wel vanavond.
Ik hoop eigenlijk op meer dan een 100% werkende versie: namelijk op een oplossing voor alle sets. Alleen een werkende Z-5500 zou een teleurstelling zijn imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 19:01:
[...]

Ik hoop eigenlijk op meer dan een 100% werkende versie: namelijk op een oplossing voor alle sets. Alleen een werkende Z-5500 zou een teleurstelling zijn imho.
Ik bedoelde dus eigenlijk ook met 100% dat alle problemen opgelost zijn/worden.
Dus ook de andere setjes, aar logitech schijnt zich te richten op de 5500 sets, is op een zieke manier ook normaal aangezien dat hun paradepaardje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook zeer benieuwd naar de resultaten. Hopelijk krijgen we vanavond nog nieuws. Ben zelf erg geinteresseerd of de Z-5400 ook gefixed wordt. Ik wacht iig met spanning af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:18

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Nog niets weer gehoord of gelezen van TM? Haha, hij weet iedereen wel in spanning te houden. :) Zelf heb ik geen Logitech set, maar ik volg dit topic toch al geruime tijd met eigenlijk wel verbasing en bewondering voor de personen die zich nu al 7 maanden? hard maken voor deze problematiek.

p.s. Sorry voor de mensen die nu hoopten dat TM zijn verhaal zou hebben gepost. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door _Dune_ op 06-06-2006 22:35 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

_Dune_ schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:34:
Nog niets weer gehoord of gelezen van TM? Haha, hij weet iedereen wel in spanning te houden. :) Zelf heb ik geen Logitech set, maar ik volg dit topic toch al geruime tijd met eigenlijk wel verbasing en bewondering voor de personen die zich nu al 7 maanden? hard maken voor deze problematiek.

p.s. Sorry voor de mensen die nu hoopten dat TM zijn verhaal zou hebben gepost. ;)
om 22.25 was hij hier nog aanwezig...... :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ik ga nu maffuh hoop morgen ochtend wat te lezen van tm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook, wordt zot van het wachten.
Spanning blijft stijgen, hopen dat we morgen geen anti-climax krijgen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Daar komt het voorstel: (De brief van T.Y. kun je hier vinden)

Voordat jullie verder lezen de vraag om in alle redelijkheid dit bericht te lezen en op te pakken. Ofwel bekijk het vanuit twee kanten en geef niet alles een negatieve wending.

Het gesprek met B.G. is bijzonder goed verlopen. Hij heeft mij een goed inzicht gegeven wat de achterliggende gedachte is van Logitech bij deze zaak. Men stelt voorop dat de problemen relatief gezien klein zijn. Ik zelf ben het hier niet geheel mee eens en heb dit ook aangegeven. Waneer de publiciteit opgezocht word verwacht ik dat het aantal klager een stuk groter word.

Op basis van onze klachten is B.G. van mening dat de testprocedure van de speakers achteraf gezien niet volledig is geweest. Omgevingsfactoren zoals wij die ervaren zijn blijkbaar niet in de testen gesimuleerd en dat zal in de toekomst aangepast worden. Logitech wil dus echt lering trekken uit onze zaak naar de toekomst toe.
Dat blijkt ook uit het feit dat onze zaak als studiecase behandeld gaat worden tijdens het jaarlijkse overleg tussen de verschillende customer support afdelingen wereldwijd.

Het voorstel van Logitech:

Voor de Z-5500 is de volgende keuze gemaakt:

Er is worden een aantal testunits gebouwd, die zo goed mogelijk aangepast gaan worden, om de problemen die wij ervaren te elimineren. Deze units zullen door ons getest gaan worden.

Bevallen deze testunits goed dan zal men deze gaan laten certificeren. Als ze niet door de certificeren komen is, hoe jammer ook, de zaak gesloten. (Wat het vervolgtraject dan word is nog niet geheel duidelijk maar dit zal in overleg met ons (mij) gaan)

Bevallen de drie testunits niet goed, ofwel wij constateren dat de problemen nog steeds onacceptabel zijn, zal de zaak ook gesloten worden. (Wat het vervolgtraject dan word is nog niet geheel duidelijk maar dit zal in overleg met ons (mij) gaan)

Waneer de set wel bevalt en deze ook door de certificering komt – wat wel in de lijn der verwachting ligt – zal er een mini productie (hand build) opgestart worden waarbij de sets specifiek voor die mensen die problemen ervaren worden gemaakt. Dit betekent dus dat de set zoals deze nu in de winkel ligt technisch niet aangepast word. Pas op het moment dat de klant aangeeft dat deze problemen ondervindt krijgt deze een handgemaakte – probleemvrije – set uit de mini productie.

Een groot aantal vraagt zich nu natuurlijk af waarom deze ‘hand build’ speakerset, die probleemvrij is, niet word doorgevoerd in de gehele productielijn zodat ook de winkel exemplaren liggen die ook in een omgeving als bij ons thuis storingsvrij functioneren. Daarover kunnen we kort zijn en daar is B.G. ook zeer eerlijk in geweest, de aanpassingen zijn waarschijnlijk van dien aard dat de gehele productielijn opnieuw moet worden ingericht. Op basis van zo’n hand build speaker set is dit qua tijd en investeringen niet gerechtvaardigd en ik denk dat wij, GoT leden, hier ook redelijk in moeten zijn en dit moeten inzien.
Hierbij maak ik wel de opmerking dat de aanpassingen door ons bekeken zullen worden. Zijn deze klein van aard dan verwacht ik dat de set wel in aangepaste – probleemvrije - vorm in de winkel komt te liggen (in dit geval zal B.G. hier zelf ook voor pleiten).
B.G. heeft benadrukt dat dit traject tijd nodig heeft en ook medewerking van ons. Logitech zal alle klanten die zich hebben gemeld voor een vervangende speakerset aanschrijven en persoonlijk op de hoogte stellen van de nieuwe situatie. Welke keuzemogelijkheden er worden geboden is nog niet bekend. Ik heb Logitech gevraagd om te overwegen de Z5450 speakerset als alternatief aan te bieden. (voor wie niet meer wil wachten en ook geen refund wil). B.G. neemt dit in overweging.

Waarom geen persbericht:

De reden dat Logitech de problemen niet in een persbericht bekend maakt heeft te maken met het feit dat er geen dergelijke policy voor is binnen het bedrijf. Wel wordt op de website van de klantenservice gepubliceerd (in de vorm van FAQ’s) en daar staat men open voor verbeteringen. Ik heb reeds enkele voorbeelden gegeven van bedrijven (o.a. Canon) die wel dergelijke persberichten naar buiten brengen. B.G. vindt dit zeer netjes naar de klanten toe en zal dit in de toekomst ook voordragen binnen de organisatie. Het heeft echter geen hoge prioriteit. Voor persberichten omtrent veiligheid (gevaar voor klanten) gelden bij Logitech andere regels. In zo’n geval wordt wel een persbericht opgesteld.

Anders speakersets:

Over dit punt hebben we het lang gehad en het standpunt is dat er geen aanpassingen worden doorgevoerd. De achterliggende reden hiervoor is dat het aantal klachten relatief gezien erg klein is i.c.m. de uitzonderlijke omgevingsomstandigheden. Dat het geen high end model betreft speelt ook mee.
De tijd en kosten die re-design met zich meebrengt staan niet in verhouding met het aantal mensen dat problemen ervaart. Onze feedback wordt wèl meegenomen in het ontwikkelingstrajecten voor nieuwe speakersets (zie ook het stukje over testprocedures). Dat Logitech hiermee klanten teleurstelt realiseren zijn zich zeer goed. Dit zijn echter lastige afwegingen die gemaakt moeten worden en Logitech heeft hier (mijn inziens terecht) een grens moeten trekken.
Er zal ook géén aanbieding komen in de vorm van een upgrade naar een hoger model zoals de Z-5500 of Z-5450. Voor deze mensen blijft natuurlijk wel de mogelijkheid van een refund bestaan. Deze wordt gegeven als met de klant het huidige diagnose en oplossingstraject zonder resultaat is doorgewerkt. Ik hoop dat daar begrip voor is.

Ik en ook B.G. zijn het er mee eens dat deze keuze alles behalve van ideaal is. De klant loopt letterlijk naar de concurrent en dat is iets dat Logitech liever niet ziet. Maar nogmaals er moet een grens getrokken worden in hoever met moet gaan met een oplossing.

Persoonlijke opmerking van mij: Er zijn, in tegenstelling tot de Z-5500, wel alternatieve op de markt van andere merken voor bijvoorbeeld de X-530. In dat opzicht denk ik dat het, hoe vervelend ook, een refund een ‘goed’ alternatief is.

Hoe nu verder:

We moeten een aantal mensen (ong. 10 personen) hebben die bereid zijn om, op een neutrale basis (dus niet bij voorbaat negatief) speakers te gaan testen. Het moet dus echt een samenwerking worden tussen ons en Logitech. Feedback moet constructief zijn zodat er ook echt iets mee gedaan kan worden.

Mensen die geïnteresseerd zijn om op constructieve wijze Logitech te helpen door het testen van speakers kunnen zich aanmelden middels plopjesprobleem@xs4all.nl

Jullie moeten zelf het voorstel van Logitech maar beoordelen. Hoewel ik denk dat niet iedereen het voorstel van Logitech als positief ervaart, hoop ik dat de meeste van ons zich ook in Logitech kan verplaatsen. Zij proberen alles op alles te stellen om de problemen op te lossen en zijn daar al zeer ver in gegaan. Ik –en Logitech hopen dat jullie hierin ook redelijk zijn. Simpel roepen “ze lossen het maar op, ongeacht wat het kost” is onzin en niet redelijk.

Hierbij de brief van T.Y.

[ Voor 6% gewijzigd door tm030614 op 09-06-2006 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb nu geen tijd om het te onderbouwen maar het lijkt me idd niet onredelijk als je ook logitechs belangen meeweegt.

Wat mij echter de meeste zorgen baart, en dat is iets wat je maar ns aan B.G. moet vragen/meegeven is het 'alpha/betatest' circuit van Logitech.

- Z680 : gesuis zelfs al heb je controlpod op mute
- MX1000: Muis was "wankel"
- Z5500/X-530: Plopjes
- G15 mobo: verf toetsen laat los.

Allemaal zaken die met een kleine groep hardcore testgroep (gamers!?) binnen 1 a 2 weken aan het licht gekomen waren.

Daar moeten ze echt wat mee gaan doen. Hoeft niet eens veel te kosten. Sterker dit geintje kost ze al vele malen meer.

En het is zo zonde want verder maken ze echt mooie produkten.

[ Voor 22% gewijzigd door Help!!!! op 06-06-2006 23:41 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie moeten zelf het voorstel van Logitech maar beoordelen. Hoewel ik denk dat niet iedereen het voorstel van Logitech als positief ervaart, hoop ik dat de meeste van ons zich ook in Logitech kan verplaatsen. Zij proberen alles op alles te stellen om de problemen op te lossen en zijn daar al zeer ver in gegaan. Ik –en Logitech hopen dat jullie hierin ook redelijk zijn. Simpel roepen “ze lossen het maar op, ongeacht wat het kost” is onzin en niet redelijk.[/quote]

ik had er iets anders van verwacht

en als ik jou zo hoor dan lijkt het net of je een omekeer hebt gemaakt naar logitech toe

van redelijk dit redelijk dat

ik heb wel eens ander van je gehoord

ik hoop dat er uit die test een goeie set naar voren komt is dit niet het geval dan kunen ze van mij hun rotzooi weer krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Help!!!! schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:38:
Heb nu geen tijd om het te onderbouwen maar het lijkt me idd niet onredelijk als je ook logitechs belangen meeweegt.

Wat mij echter de meeste zorgen baart, en dat is iets wat je maar ns aan B.G. moet vragen/meegeven is het 'alpha/betatest' circuit van Logitech.

- Z680 : gesuis zelfs al heb je controlpod op mute
- MX1000: Muis was "wankel"
- Z5500/X-530: Plopjes
- G15 mobo: verf toetsen laat los.

Allemaal zaken die met een kleine groep hardcore testgroep (gamers!?) binnen 1 a 2 weken aan het licht gekomen waren.

Daar moeten ze echt wat mee gaan doen. Hoeft niet eens veel te kosten. Sterker dit geintje kost ze al vele malen meer.

En het is zo zonde want verder maken ze echt mooie produkten.
Ook door mij aangekaart in het gesprek, echter dan met name op speaker gebied. Zij realiseren zich dit zeer goed en het testtraject word dan ook aangepast zoals vermeld. Hoe e.e.a. word aangepast is nog niet geheel duidelijk. Nogmaals Logitech wil echt lering trekken uit deze zaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 10:40

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Hmmm, dus er word gewoon 0,niks gedaan aan de sets behalve de Z-5500 :/ Een refund die ik niet wil. Voor mij is dat gesprek dus alles behalve goed gelopen. Als die sets niet goed werken horen ze gewoon niet op de markt te zijn! Het is wachten op de eerste "How-to mod your X-530", die ik dan ook ga proberen, garantie of geen garantie! Ga vooral zo door Logitech :r

[ Voor 3% gewijzigd door royco_100 op 06-06-2006 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:42:
ik had er iets anders van verwacht
en als ik jou zo hoor dan lijkt het net of je een omekeer hebt gemaakt naar logitech toe
van redelijk dit redelijk dat
ik heb wel eens ander van je gehoord

ik hoop dat er uit die test een goeie set naar voren komt is dit niet het geval dan kunen ze van mij hun rotzooi weer krijgen :(
Ik hou van kritiek, maar wel onderbouwd graag. Welk punt wil je aansnijden en wat is de bedoeling van je opmerking? Dit voorstel is redelijk maar niet perfect. Wat wil je dan?

Onderbouwing graag, daar kan ik, maar ook Logitech iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in het begin was je daar feller in in je kritiek en nu is het zo van

ja hoe zou je het zeggen slapjes

we willen gewoon een goeie set en dat lijkt me toch ook terecht

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
royco_100 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:45:
Hmmm, dus er word gewoon 0.niks gedaan aan de sets behalve de Z-5500 :/ Een refund die ik niet wil. Voor mij is dat gesprek dus alles behalve goed gelopen. Als die sets niet goed werken horen ze gewoon niet op de markt te zijn! Het is wachten op de eerste "How-to mod your X-530", die ik dan ook ga proberen, garantie of geen garantie! Ga vooral zo door Logitech :r
Ik begrijp je reactie en frustratie en geloof me ook ik had het liever anders gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:50:
[...]

Ik begrijp je reactie en frustratie en geloof me ook ik had het liever anders gezien.
en het hangt er nu helemaal van de test setjes af wordt dat niks dan heb je ook 7 maanden voor niks alles gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:48:
in het begin was je daar feller in in je kritiek en nu is het zo van

ja hoe zou je het zeggen slapjes

we willen gewoon een goeie set en dat lijkt me toch ook terecht
Ik ben inderdaad feller geweest in het begin, maar wel ten alle tijden redelijk. De rede dat ik fel was, was omdat er geen juiste informatie werd verschaft en langzaam werd gereageerd. Ofwel we werden niet goed op de hoogte gehouden van de voortgang van de situatie.

Ja ik begrijp je, maar vindt jij dat je redelijk bezig bent door tegen een fabrikant te zeggen "ongeachte de prijs die jullie ervoor moeten betalen - ik moet/wil een werkende set" ook al kost jullie dat miljoenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:54:
[...]
en het hangt er nu helemaal van de test setjes af wordt dat niks dan heb je ook 7 maanden voor niks alles gedaan
Nee, Logitech heeft lering getrokken uit deze zaak waardoor dit soort problemen in de toekomst beter voorkomen kunnen worden. Voor niks is het dus niet geweest alhoewel ik het wel bijzonder jammer zou vinden als er geen oplossing komt voor de Z-5500. Dat was immers mijn (ons) doel en dat zou dan niet behaald zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:56:
[...]

Nee, Logitech heeft lering getrokken uit deze zaak waardoor dit soort problemen in de toekomst beter voorkomen kunnen worden. Voor niks is het dus niet geweest alhoewel ik het wel bijzonder jammer zou vinden als er geen oplossing komt voor de Z-5500. Dat was immers mijn (ons) doel en dat zou dan niet behaald zijn.
het maakt niks uit wat het kost dit in het belang van de klant

de klant is nog steeds koning toch

en ze zeggen feitelijk van je krijgt nog 1 kans is dat niks ja dan houd het op

ik vindt dat zeer triest nogmaals ongeacht wat het kost je zorgt ervoor dat je de klanten tevree houd
zodat die klanten invervolg ook weer een poduckt (produckten) van je koopt

dat is mijn visie van dit alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:05:
[...]
het maakt niks uit wat het kost dit in het belang van de klant

de klant is nog steeds koning toch

en ze zeggen feitelijk van je krijgt nog 1 kans is dat niks ja dan houd het op

ik vindt dat zeer triest nogmaals ongeacht wat het kost je zorgt ervoor dat je de klanten tevree houd
zodat die klanten invervolg ook weer een poduckt (produckten) van je koopt

dat is mijn visie van dit alles
De klant is koning, de fabrikant is keizer ;)

Ik en ook Logitech, geloof me! begrijp je frustratie zeer goed. Ongeacht wat het kost is simpelweg onredelijk en niet fair. Meer kan ik er niet van zeggen.

Ja je moet klanten tevreden houden maar helaas lukt dat, in dit soort gevallen, altijd maar tot op zeker hoogte. Er moet een grens getrokken worden hoe vervelend ook.

Ik wil Logitech niet verdedigen, maar wij als collectief moeten wel redelijk blijven. Door te stellen dat "kosten irrelevant zijn" ben je, en dat is mijn mening, niet redelijk.

Overigens houd het niet op als er geen oplossing komt. Ik geef duidelijk aan dat er dan in overleg met ons naar andere mogelijkheden wordt gezocht.

[ Voor 21% gewijzigd door tm030614 op 07-06-2006 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Persoonlijke opmerking van mij: Er zijn, in tegenstelling tot de Z-5500, wel alternatieve op de markt van andere merken voor bijvoorbeeld de X-530. In dat opzicht denk ik dat het, hoe vervelend ook, een refund een ‘goed’ alternatief is.
Voor de Z-5500 zijn evenveel serieuze alternatieven als voor de X-530. Ik ben al tijden op zoek naar een goede vervanger voor de X-530 maar heb nog geen echte kanidaat kunnen vinden.

Voor de rest is het statement van Logitech precies wat ik (jammerlijk) al had verwacht. Dat er geen oplossing zou komen (anders dan een refund) voor de sets anders dan de Z-5500 was al langer min of meer duidelijk.

Dat logitech ergens een grens moet trekken is duidelijk. Dat de X-530 buiten deze grens valt is voor mij onbegrijpelijk gezien dit volgens mij de best verkopende set is en de problemen dus de meeste impact hebben wat betreft aantal klanten. Uit dat oogpunt hadden ze zich beter op de X-530 kunnen focussen.

Dat Logitech nog steeds aangeeft dat de problemen bij slechts een zeer beperkt aantal mensen voorkomen komt ook niet anders over dan het ontkennen van het probleem (ala doofpot tactiek). Ik moet de eerste X-530 zonder problemen nog steeds tegenkomen hier in Nederland.

Het argument rond het niet hebben van een policy met betrekking tot persberichten vind ik absoluut zwak.
Dit zijn echter lastige afwegingen die gemaakt moeten worden en Logitech heeft hier (mijn inziens terecht) een grens moeten trekken.
Heb je dit zo ook naar Logitech gecommuniceerd?

Al met al een zeer teleurstellende gebeurtenis. Ook ik krijg het gevoel dat je wel heel erg om bent geslagen bij het lezen van je post TM. No flame intended maar ik had het toch beter gevonden als er iemand met je mee was gegaan en er meer mogelijkheid was voor ons om input te leveren. Nu krijgen mensen eventueel het gevoel dat jij het niet goed hebt aangepakt wat natuurlijk niet de bedoeling kan zijn.
[...]

Nee, Logitech heeft lering getrokken uit deze zaak waardoor dit soort problemen in de toekomst beter voorkomen kunnen worden.
Dat komt niet anders over dan "stuur ze maar met een kluitje het riet in" en is echt een heel erg vaak gehoord "excuus". Hoewel ik de refund optie zeer netjes vind (en naar wat ik hoor word het nog goed afgehandeld ook) ben ik toch van mening dat de communicatie vanuit Logitech nog steeds erg slecht is. De mogelijkheid voor een persbericht is bv besproken en ook dat word niet alsnog gedaan. Retailers en distributeurs zijn nog steeds niet op de hoogte van de problemen en de vraag is of dit ooit zal gebeuren. Ik vind dit nog steeds geen acceptabele situatie naar de klanten en potentiele klanten toe als ik eerlijk ben.

[ Voor 110% gewijzigd door Bor op 07-06-2006 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:10:
[...]

De klant is koning, de fabrikant is keizer ;)

Ik en ook Logitech, geloof me! begrijp je frustratie zeer goed. Ongeacht wat het kost is simpelweg onredelijk en niet fair. Meer kan ik er niet van zeggen.

Ja je moet klanten tevreden houden maar helaas lukt dat, in dit soort gevallen, altijd maar tot op zeker hoogte. Er moet een grens getrokken worden hoe vervelend ook.

Ik wil Logitech niet verdedigen, maar wij als collectief moeten wel redelijk blijven. Door te stellen dat "kosten irrelevant zijn" ben je, en dat is mijn mening, niet redelijk.

Overigens houd het niet op als er geen oplossing komt. Ik geef duidelijk aan dat er dan in overleg met ons naar andere mogelijkheden wordt gezocht.
nou ik hou het in de gaten

en heb wel respect voor wat je doet maar had graag wat anders gehoord van je vanavond ;)

nogmaals ik hoop echt dat er bij die test een oplossing komt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:13:
[...]
Voor de Z-5500 zijn evenveel serieuze alternatieven als voor de X-530.
[...]
Noem er dan eens een met alle specs voor hetzelfde bedrag ? Volgens mij is die er gewoon niet.
(dus digital in coax+optical, 6*stereo in, AB, 500 Watt RMS, dts/dolby decoder, mooie look, goed geluid, etc etc

Groetjes
LW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:32:
[...]

Noem er dan eens een met alle specs voor hetzelfde bedrag ? Volgens mij is die er gewoon niet.
(dus digital in coax+optical, 6*stereo in, AB, 500 Watt RMS, dts/dolby decoder, mooie look, goed geluid, etc etc

Groetjes
LW
Ik heb niet naar alle specs gekeken moet ik zeggen. Dat is inderdaad mijn fout. Echter zou de Teufel de Logitech wat betreft geluidskwaliteit uit het veld moeten slaan als ik sommige reacties hoor.

Voor de rest zou je kunnen kijken naar een creative externe decoder met een Progamer set of andere set. Een mooie look en goed geluid zijn erg persoonlijk. Ik vind de Z-5500 helemaal niet zo'n goed geluid geven in overeenkomst met de specs maar dat is een hele andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Bor de Wollef schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:13:
Al met al een zeer teleurstellende gebeurtenis. Ook ik krijg het gevoel dat je wel heel erg om bent geslagen bij het lezen van je post TM. No flame intended maar ik had het toch beter gevonden als er iemand met je mee was gegaan en er meer mogelijkheid was voor ons om input te leveren. Nu krijgen mensen eventueel het gevoel dat jij het niet goed hebt aangepakt wat natuurlijk niet de bedoeling kan zijn.
Je moet je post niet tig keer wijzigen, dan kan ik je niet quoten ;) :+

Ik begrijp je volledig echt en het is ook niet mijn ideale oplossing. Dit weet B.G. en sterker nog ik heb aangegeven dat dit de reactie van het forum zou zijn.

Ik sta voor jullie als gebruikers, in het verleden, nu en in de toekomst. Dat ik het niet in alle gevallen met jullie eens ben wil niet zeggen dat ik jullie argumenten niet meeneem in tegendeel zelfs.
Ter verduidelijking, dit gesprek heeft mij niks opgeleverd hoor er is geen enkele aanbieding gedaan op welke wijze dan ook.

Ik kan heel wat kritiek verdragen juist omdat ik weet dat ik het wel goed heb aangepakt, anders had dit gesprek vandaag niet eens plaats gevonden. ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdlaak

Mvdlaak

~*Gnarf*~

Oke, ik ben redelijk positief,.. het is ook een redelijk voorstel voor de Z-5500 eigenaars..

R.C. is met een stel aanpassingen op de proppen gekomen. Deze hebben ze geweigerd onder 't mom dat deze niet aan de richtlijnen voldeden en zo dus niet gecertificeerd zouden kunnen worden.

Als ik het goed lees, zullen er verschillende setjes op verschillende manieren worden aangepast om de problemen weg te nemen, al dan niet te reduceren. Dus als de set met R.C.'s aanpassingen echt niet door die tests komt, dan zijn er nog andere setjes die anders zijn aangepast, en die dus wel door de tests zouden kunnen komen.

Na de testfase krijgen diegenen die de setjes willen testen deze toegestuurd en kunnen wij deze goedkeuren of afkeuren. Keuren we er eentje goed, dan wordt die voor ons gemaakt en hebben we 't Z-5500 plopjesprobleem opgelost.

Dit klinkt best goed vind ik persoonlijk, maar ik heb dan ook een Z-5500 en ik ben allang blij als dat ding niet meer plopt. Dus met m'n gedachten bij mijn eigen setje gaat ik accoord met het voorstel..

Dat Logitech de set in zijn geheel aanpassen te duur vindt, kan kloppen.. Dat is ook duur.. en niet idereen heeft last van plopjes,.. Als zij voor iedereen die er last van heeft een handgemaakte set wilt maken dan vind ik dat best.. Zolang aan iedereen die een nieuwe set koopt die plopt, dit alternatief wordt geboden is dit een regeling die fair is. Minder fair is dat als die mensen dan de klantenservice bellen met de mededeling dat hun set plopt, altijd nog met het oude kluit-in-het-riet-gestuurd worden verhaal geconfronteerd kunnen worden in plek van dat er onmiddelijk melding wordt gemaakt van het alternatief.

We hebben geen concrete cijfers van wie wel en wie geen last heeft van plopjessetjes, dus we kunnen Logitech geen gelijk of ongelijk geven wat betreft hun statement dat enkel een select groepje er last van heeft. Aangezien dit een designfout is, lijkt het me dat zij ongelijk hebben wat dit betreft.

Voor de eigenaars van een X530 of een ander type met problemen vind ik het echt klote dat zij nu met lege handen staan, dat is niet goed, en daar zou zeker nog wat aan gedaan moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mvdlaak schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 01:38:

We hebben geen concrete cijfers van wie wel en wie geen last heeft van plopjessetjes, dus we kunnen Logitech geen gelijk of ongelijk geven wat betreft hun statement dat enkel een select groepje er last van heeft. Aangezien dit een designfout is, lijkt het me dat zij ongelijk hebben wat dit betreft.

Voor de eigenaars van een X530 of een ander type met problemen vind ik het echt klote dat zij nu met lege handen staan, dat is niet goed, en daar zou zeker nog wat aan gedaan moeten worden.
Ben het hier geheel mee eens!

In een brief, welke ik onlangs van Logitech ontving, wordt gesteld dat 99 procent van de Z-5500 gebruikers geen problemen zou hebben en men omschrijft het "plop" probleem als een "exceptional issue found in specific environments".

Trek zulks toch sterk in twijfel.

Immers, ook op Duitse, Belgische, Franse en zelf Amerikaanse (ondanks de 110 Volt) "web sites" heb ik met gemak talloze meldingen kunnen vinden (o.a. ook op de site van Logitech zelf).

Dus zo "exceptional", zoals in deze brief wordt gesteld, is het probleem nu ook weer niet.
Enfin, één en ander is ons reeds lang bekend (zo ook bij Logitech)!

Zoals al eerder door mij is opgemerkt, heeft Logitech het belang van een deugdelijke "shielding" schromelijk onderschat. En dit niet alleen bij de ontwikkeling van de Z-5500, ook een aantal andere modellen kennen dit euvel.

R.C.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mening:
tm030614 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:23:
Logitech wil dus echt lering trekken uit onze zaak naar de toekomst toe.
Dat blijkt ook uit het feit dat onze zaak als studiecase behandeld gaat worden tijdens het jaarlijkse overleg tussen de verschillende customer support afdelingen wereldwijd.
Anders speakersets:

Over dit punt hebben we het lang gehad en het standpunt is dat er geen aanpassingen worden doorgevoerd. De achterliggende reden hiervoor is dat het aantal klachten relatief gezien erg klein is i.c.m. de uitzonderlijke omgevingsomstandigheden.
Hier ga ik niet mee akkoord! Als je gaat kijken naar de poll in de topicstart, en er dan nog rekening mee houdt dat vele X-530 gebruikers de weg niet eens vinden naar dit topic omdat er Z-5500 in de topic titel staat, waardoor je us een enorme ondervertegenwoordiging krijgt van de X-530 gebruikers in de poll. En dan nog zijn ze goed vertegenwoordigt.
Dat het geen high end model betreft speelt ook mee.
:r (sorry voor de negatieve reactie maar dat is nu eenmaal wat ik ervan denk, ondanks alle standpunten te overwogen hebben)
De tijd en kosten die re-design met zich meebrengt staan niet in verhouding met het aantal mensen dat problemen ervaart.
Wederom niet akkoord, zie hierboven.
Onze feedback wordt wèl meegenomen in het ontwikkelingstrajecten voor nieuwe speakersets (zie ook het stukje over testprocedures).
Dat Logitech hiermee klanten teleurstelt realiseren zijn zich zeer goed. Dit zijn echter lastige afwegingen die gemaakt moeten worden en Logitech heeft hier (mijn inziens terecht) een grens moeten trekken.
Logitech beseft dat ze klanten teleurstelt en na afwegingen desondanks toch kiest voor de andere setjes te laten voor wat het is, getuigt volgens mij van een policy waarbij klantenservice en klantentevredenheid veel lager op de ladder van prioriteiten komt bij Logitech dan omzet draaien en winst maken. Ook hiervoor verwijs ik naar de opmerkingen die reeds gemaakt zijn, dat Logitech nog altijd het probleem in zeer beperkte mate wil erkennen en hieromtrent niets commniceert met retailers etc. Lijkt me puur in functie van de omzet en winst dat Logitech deze communicatie naar retailers weigert te maken.
Teleurstellende klantenservice vind ik dit. Vanuit het standpunt van Logitech kan ik de beslissing begrijpen, maar moesten we alles gaan bekijken vanuit het standpunt van Logitech, dan kan ineens de hele klantenservicedepartement afgeschaft worden omdat die toch in alle geval geen geod zal doen aan omzet en winst. Dus die vlieger gaat hier niet op volgens mij om het vanuit standpunt van Logitech te bekijken.
Er zal ook géén aanbieding komen in de vorm van een upgrade naar een hoger model zoals de Z-5500 of Z-5450.
Upgrade naar een hoger model is ook niet hetgeen wat wij vragen. Is er geen enkel ander voorstel meer mogelijk voor een upgrade naar een gelijkwaardig model?
Ik en ook B.G. zijn het er mee eens dat deze keuze alles behalve van ideaal is. De klant loopt letterlijk naar de concurrent en dat is iets dat Logitech liever niet ziet. Maar nogmaals er moet een grens getrokken worden in hoever met moet gaan met een oplossing.
Mja gezien de beperkte service die ze maar aanbieden is het niet meer dan normaal dat de klant naar de concurrentie loopt.
Persoonlijke opmerking van mij: Er zijn, in tegenstelling tot de Z-5500, wel alternatieve op de markt van andere merken voor bijvoorbeeld de X-530.
Welke dan? Bor en ik hebben er ons al redelijk in verdiept en hebben tot nog toe geen enkel alternatief kunnen vinden dat voor 100% minstens gelijkwaardig is aan de X-530 zonder dat we ons budget serieus moeten gaan verhogen. Het concurerende broertje van de X-530 is de T6060 waar de kwaliteit zeer ter discussie staat (zie ook het kiezen van PC speakers topic).
Jullie moeten zelf het voorstel van Logitech maar beoordelen. Hoewel ik denk dat niet iedereen het voorstel van Logitech als positief ervaart, hoop ik dat de meeste van ons zich ook in Logitech kan verplaatsen. Zij proberen alles op alles te stellen om de problemen op te lossen en zijn daar al zeer ver in gegaan. Ik –en Logitech hopen dat jullie hierin ook redelijk zijn.
Ondanks je oproep om niet direct negatief te reageren, moet je toch inzien dat de niet-Z-5500 gebruikers sowieso niet echt tevreden gaan zijn en alsnog negatief gaan reageren. Kan je ook niemand verwijten denk ik.
Welke keuzemogelijkheden er worden geboden is nog niet bekend. Ik heb Logitech gevraagd om te overwegen de Z5450 speakerset als alternatief aan te bieden. (voor wie niet meer wil wachten en ook geen refund wil). B.G. neemt dit in overweging.
Kan Logitech ook geen alternatief in overweging nemen voor de X-530 en andere setjes? Hoeft geen high-end model te zijn. Laat ze maar komen met een voorstel.

Verklaring van de ***
Verscheidene malen benadruk je dat Logitech zeker uit de zaak wil leren en er een studeicase over gaat maken etc. Dit kan Logitech wel terwijl wij in de kou blijven staan. Het komt bij mij zo over dat Logitech zelf voordeel uit deze zaak wil halen en daarbij het voordeel dat wij eruit hadden kunnen halen (met name een niet ploppende set) aan de kant schuift.

1 bedenking die ik vind dat iedereen zich zou moeten maken in dit topic: hoe zou er in dit topic gereageerd worden (positief vs negatief en in welk mate) moest blijken dat er voor de Z-5500 ook enkel een refund wordt geboden zoals voor de niet-Z-5500 setjes nu het geval is? Ook negatief denk ik en in veel grotere mate als nu het geval is...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ik vind het zeer mooi wat je hebt kunnen regelen.

maar ik krijg nu dus ook nog bericht van logitech??

of ik wil wachten of gewoon de verbeterde set krijg.

want het ploppen is het minst ergste vindt ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Beste mensen,

Hier de brief van T.Y. die ik heb ontvangen.

Met dank aan Marf0rz voor het hosten. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door tm030614 op 07-06-2006 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik ben absoluut niet zo positief over wat jij bericht Bart... Ik zal het e.e.a. in de loop van de dag onderbouwen waarom niet aangezien ik nu nog geen tijd heb. Wel kan ik zeggen dat het me alleszins NIET bevalt dat Logitech dit in de doofpot stopt en maar doet alsof er weinig mensen zijn met dit probleem. Ik durf te garanderen dat wanneer aan iedere nederlandse Z-5500 bezitter zou worden gevraagd of ze genoemde klachten hebben, er meer dan 70% dit zouden bevestigen.

Verder stel ik enorme vragen bij de tijdsduur waarin dit traject zich gaat afspelen... 3 maanden, 6 maanden.

Jouw opmerking dat er geen alternatieven zouden zijn voor de Z-5500 is IMHO bullshit. Kijk even naar de Teufel sets, betere kwaliteit en goedkoper!!!

Maar goed, de rest volgt nog. Het klinkt toch een beetje alsof je je hebt laten inpalmen door Logitech...

Anyway, ik neig nu voor 80% om de Teufel G THX 7.1 aan te schaffen. Veel betere kwaliteit en geen geemmer, en goedkoper....

[ Voor 13% gewijzigd door Darth Malak op 07-06-2006 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 00:01
zijn er nog steeds mensen met 4 van deze kapotte woofers onder hun bed?
Ik zoek er eigenlijk nog 1tje voor in de koffer van mijn auto...

graag even een mailtje naar:

jackbq(at)wanadoo.(holland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

jackel7007 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:06:
zijn er nog steeds mensen met 4 van deze kapotte woofers onder hun bed?
Ik zoek er eigenlijk nog 1tje voor in de koffer van mijn auto...

graag even een mailtje naar:

jackbq(at)wanadoo.(holland)
Post dit ff in een andere topic... dit hoort hiet niet thuis.!!!! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Waar ik mij over verbaas is dat logitech stelt dat er een paar omgevingen zijn waarin de popping sounds niet zijn opgelost met de nieuwe set. Als ik naar de reacties hier kijk lossen de niewe sets de popping problemen echter bij niemand op. Ik krijg steeds meer het gevoel dat Logitech het probleem expres minder groot doet voorkomen dan dat het feitelijk is. Bovendien zullen veel mensen die niet op de hoogte van het probleem zijn (Logitech doet alles om de problemen te verzwijgen of minder groot te laten lijken) ook niet aan de bel trekken. Vaak krijg je na een soort persbericht een "he dat heb ik ook" wave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 08:47:

Verklaring van de ***
Verscheidene malen benadruk je dat Logitech zeker uit de zaak wil leren en er een studeicase over gaat maken etc. Dit kan Logitech wel terwijl wij in de kou blijven staan. Het komt bij mij zo over dat Logitech zelf voordeel uit deze zaak wil halen en daarbij het voordeel dat wij eruit hadden kunnen halen (met name een niet ploppende set) aan de kant schuift.
Die opmerkingen (we zullen er lering uit trekken etc) komen echt over als wassen neusen. Je word met een kluitje het riet in gestuurd en ik snap persoonlijk ook niet echt dat dit is geaccepteerd in het gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
[...]

Bedankt voor je inzet weer. Er is weer het één en ander duidelijk geworden. Wat ik me afvraag: Ik heb nog geen Z5500 aangeschaft. Dit vanwege de plopjes. Ik wilde eerst de uitkomst weten.

Stel: Ik koop nu een Z5500 in de winkel en deze blijkt ook last te hebben van de plopjes, gaan ze dan ook voor mij een "handmatige reparatie" doen (nadat ik het hele traject ingegaan ben)? Of is dit alleen voor de personen die zich op dit moment al gemeld hebben met het probleem? In het eerste geval durf ik het wel aan zo'n setje te kopen. In het tweede geval zal ik zeker niet tot aanschaf overgaan! Kun jij dit mij vertellen? Thanx!

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Darth Malak schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:52:
Jouw opmerking dat er geen alternatieven zouden zijn voor de Z-5500 is IMHO bullshit. Kijk even naar de Teufel sets, betere kwaliteit en goedkoper!!!
De teufel sets hebben geen decoder zoals de Z-5500 wel heeft.
Het klinkt toch een beetje alsof je je hebt laten inpalmen door Logitech...
Bedankt zal ik maar zeggen... 8)7

Even wat verhelderen. Ik heb direct aan B.G. laten weten het voorstel niet goed te vinden en dat deze reactie te verwachten was.

Laat ik voorop stellen dat er een aantal goede, onderbouwende, punten naar voren worden gebracht in dit topic. Ik denk dat Logitech hier zeker mee aan de slag kan.
Ook ik had het liever anders gezien geloof me, en er zijn een heleboel zaken die op de achtergrond door mij nog aan Logitech zullen worden medegedeeld. Het einde is nog niet in zicht, wellicht heb ik dat onvoldoende duidelijk gemaakt.

Ik denk dat Logitech een aantal zaken moet gaan overwegen:

- Persbericht zodat men laat zien het probleem niet te willen verdoezelen. Dat hier geen policy intern voor is mag, in deze situatie, geen reden zijn om het niet te doen.
- Klantvriendelijkere oplossing naar de gebruikers van andere modellen dan de Z-5500.
- Meer inzicht/erkenning in de werkelijke grootte van het probleem.

Zoals ik zojuist aan R.C. schreef "Wie z'n billen brand moet op de blaren zitten". Dit geld nu ook voor Logitech. Probleem voor Logitech is dat ze eigenlijk geen goed alternatief kunnen bieden omdat de gehele speakerlijn heeft namelijk last van de genoemde problemen.

Nogmaals ik sta voor jullie als forumleden en heb, en dat kan B.G. bevestigen, niet alleen mijn mening maar met name jullie mening/opvatting kenbaar gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door tm030614 op 07-06-2006 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Dutch_Baseline schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:20:
[...]

Bedankt voor je inzet weer. Er is weer het één en ander duidelijk geworden. Wat ik me afvraag: Ik heb nog geen Z5500 aangeschaft. Dit vanwege de plopjes. Ik wilde eerst de uitkomst weten.

Stel: Ik koop nu een Z5500 in de winkel en deze blijkt ook last te hebben van de plopjes, gaan ze dan ook voor mij een "handmatige reparatie" doen (nadat ik het hele traject ingegaan ben)? Of is dit alleen voor de personen die zich op dit moment al gemeld hebben met het probleem? In het eerste geval durf ik het wel aan zo'n setje te kopen. In het tweede geval zal ik zeker niet tot aanschaf overgaan! Kun jij dit mij vertellen? Thanx!
Ja dan kijrg je een hand build set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
jorisw86 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:45:
ik vind het zeer mooi wat je hebt kunnen regelen.

maar ik krijg nu dus ook nog bericht van logitech??

of ik wil wachten of gewoon de verbeterde set krijg.

want het ploppen is het minst ergste vindt ik.
tm weet jij dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

tm030614 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:25:
Ik denk dat Logitech een aantal zaken moet gaan overwegen:

- Persbericht zodat men laat zien het probleem niet te willen verdoezelen. Dat hier geen policy intern voor is mag, in deze situatie, geen reden zijn om het niet te doen.
- Klantvriendelijkere oplossing naar de gebruikers van andere modellen dan de Z-5500.
- Meer inzicht/erkenning in de werkelijke grootte van het probleem.
Dit zijn toch allemaal zaken die voor het gesprek ook al duidelijk waren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Bor de Wollef schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:36:
[...]

Dit zijn toch allemaal zaken die voor het gesprek ook al duidelijk waren :?
Ja klopt maar zo'n gesprek heeft een hele andere insteek dan dat jij denkt. Sorry ik denk dat je dat onvoldoende inziet. Deze zaken zijn besproken en Logitech wil daar niet voor gaan. Ik wil met mijn opmerking aangeven dat ik denk dat het toch bittere noodzaak is voor Logitech om dit wél te doen.

Ik denk echter dat het lastig is om e.e.a. via e-mail duidelijk te maken (ik ga nu als vertaalslag fungeren tussen het forum en Logitech en dat wil ik niet). Wellicht kan ik je in contact brengen met B.G. van Logitech zodat hij zelf kenbaar maakt aan jouw hoe het gesprek verlopen is en waarom er bepaalde keuzes zijn gemaakt. Mocht je intressen hebben e-mail dan even naar plopjesprobleem@xs4all.nl. dan zorg ik dat B.G. contact met je opneemt.

[ Voor 12% gewijzigd door tm030614 op 07-06-2006 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Je zult hierover binnenkort wel geïnformeerd worden. E.e.a. moet intern bij Logitech nog geregeld worden dus is ook voor hun nog niet geheel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

tm030614 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:03:
[...]
Ja klopt maar zo'n gesprek heeft een hele andere insteek dan dat jij denkt. Sorry ik denk dat je dat onvoldoende inziet.
Ik snap dat je dat gevoel krijgt. Wat ik bedoel is dat de opgenoemde zaken allemaal van te voren al als input waren gegeven. Je bent zelf 1 van de 2 partijen en het gesprek verloopt dan ook mede zoals jij dat graag zou willen.

Ik denk persoonlijk niet dat het goed is dat meer mensen zich met het gesprek en het verloop hiervan gaan bemoeien. Dit zal ook geen goede indruk achter laten bij Logitech imho.

De vraag is echter ook wat wij nu gaan doen: accepteren wij dit statement van Logitech over de Z-5500 maar ook over de andere sets als de X-530?

Ik zou graag een goed werkende X-530 terug krijgen. Ik heb mijn set al een tijd terug naar de winkel terug gebracht omdat het toen al duidelijk was dat er binnen redelijke termijn geen oplossing zou komen. Sindsdien ben ik nog steeds op zoek naar een goede vervanger.

[ Voor 42% gewijzigd door Bor op 07-06-2006 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Bor de Wollef schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:06:
[...]
Ik snap dat je dat gevoel krijgt. Wat ik bedoel is dat de opgenoemde zaken allemaal van te voren al als input waren gegeven. Je bent zelf 1 van de 2 partijen en het gesprek verloopt dan ook mede zoals jij dat graag zou willen.
Het gesprek heeft een constructieve basis gehad. Ik wil geen 'wellens nietes' spelletje aangaan met Logitech.

Onze standpunten zijn door mij kenbaar gemaakt en Logitech heeft zijn standpunten naar voren gedragen.
Er zijn geen keuzes gemaakt. Logitech heeft alleen zijn voorstel gedaan.

Nogmaals, ik denk dat B.G. erg graag met je in contact komt dus zou het erg waarderen als je hiermee instemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

tm030614 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:25:
[...]
De teufel sets hebben geen decoder zoals de Z-5500 wel heeft.

[...]
Bedankt zal ik maar zeggen... 8)7
Je vraagt om reacties dus krijg je die.... ik heb al vaak genoeg aangegeven dat ik je inzet waardeer, daar doet die reactie niets aan af.

Als je wilt dat ik in het vervolg niet eerlijk ben moet je hoet maar zeggen, dan houd ik m'n bek wel. Maar het lijkt er wel een beetje op dat Logitech zijn ideeen heeft doorgedrukt.

Dat de teufel set geen decoder heeft zal me worst wezen (X-Fi) en aangezien ik zoiezo geen films op mijn pc'tje kijk (doe ik wel met mijn huiskamer installatie) is er geen enkel voordeel aan de encoder. Daar komt bij dat het geldt dat Logitech gebruikt voor de decoder, door teufel gebruikt wordt om een kwalitatief veel betere set te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 12-09 07:46
Darth Malak schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:14:
[...]

Je vraagt om reacties dus krijg je die.... ik heb al vaak genoeg aangegeven dat ik je inzet waardeer, daar doet die reactie niets aan af.

Als je wilt dat ik in het vervolg niet eerlijk ben moet je hoet maar zeggen, dan houd ik m'n bek wel. Maar het lijkt er wel een beetje op dat Logitech zijn ideeen heeft doorgedrukt.

Dat de teufel set geen decoder heeft zal me worst wezen (X-Fi) en aangezien ik zoiezo geen films op mijn pc'tje kijk (doe ik wel met mijn huiskamer installatie) is er geen enkel voordeel aan de encoder. Daar komt bij dat het geldt dat Logitech gebruikt voor de decoder, door teufel gebruikt wordt om een kwalitatief veel betere set te maken.
Dat geld niet voor iedereen. Ik heb 'm JUIST voor de decoder. Dat de Teufel voor jou een alternatief is betekend niet dat het een algemeen alternatief is voor de Z-5500, want dat is het dus niet.

Natuurlijk iedereen zo zijn mening en mijn mening is niet gelijk aan jou mening. De Teufel is dus GEEN alternatief (voor mij)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Luuk1983 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:21:
[...]

Dat geld niet voor iedereen. Ik heb 'm JUIST voor de decoder. Dat de Teufel voor jou een alternatief is betekend niet dat het een algemeen alternatief is voor de Z-5500, want dat is het dus niet.

Natuurlijk iedereen zo zijn mening en mijn mening is niet gelijk aan jou mening. De Teufel is dus GEEN alternatief (voor mij)
Precies wat je zegt. Dit is mijn mening en dit geldt voor mij en een behoorlijk aantal andere mensen die liever kwaliteit willen dan een decoder die ze niet gebruiken.

Er zijn trouwens ook gewoon losse decoders te kopen... Dus Teufel+decoder = vergelijkbare set maar dan beter.

Verder is een enorm voordeel van de Teufel set dat ze ook op een receiver zijn aan te sluiten (receiver met een decoder or andere versterker)...

[ Voor 10% gewijzigd door Darth Malak op 07-06-2006 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus als ik het goed begrijp, word er nix gedaan aan de X530 serie, das dan heel jammer, dan denk ik volgende keer 2x keer na als ik nieuwe set ga hale, en logitech boxen fuck it. Daar hebben ze dan tog zelf voor gezorgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik begrijp de houding van veel mensen wel maar Logitech hanteert een politiek die denk ik ook bij Kassa e.d. gewoon heel makkelijk standhoudt: "Bent u niet tevreden dan krijgt u uw geld terug".

Het enige wat dan nog belangrijk is, is dat logitech waarborgt dat de klagers wereldwijd relatief makkelijk en snel het refund programma instromen.

Als dat allemaal gebeurt ben je gewoon uitgeluld.

Dat er geen vergelijkbare sets op de markt zijn is heel simpel vervelend maar natuurlijk niet Logitechs probleem.

@Bor de Wollef
In zowat elk topic waar jij post zit je te vertellen hoe het allemaal wel moet en wat er niet deugt. Nu vindt ik dat je best vaak goede punten hebt maar het gaat alleen allemaal uit van een "ideale" wereld. Maar ga je nu terugkrabbelen nu je met B.G. kan spreken of ga je zelf ook wat doen aan "het onrecht"?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Darth Malak schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:14:
[...]
Je mag eerlijk zijn maar er zijn geen ideeen doorgedrukt. Er is een voorstel gedaan. Er is niks besloten of wat dan ook. Dit gesprek had niet als doel Logitech op andere gedachten te brengen.

Wellicht kan ik ook jouw in contact brengen met B.G. zodat je, op constructieve wijze, het e.a.a. kenbaar kan maken. Tevens kan B.G. dan aangegeven wat het doel van dit gesprek is geweest en wat er allemaal besproken is.

Nogmaals ik word nu vertaalslag tussen Logitech en het forum. Dat is niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Help!!!! schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:38:

@Bor de Wollef
In zowat elk topic waar jij post zit je te vertellen hoe het allemaal wel moet en wat er niet deugt. Nu vindt ik dat je best vaak goede punten hebt maar het gaat alleen allemaal uit van een "ideale" wereld. Maar ga je nu terugkrabbelen nu je met B.G. kan spreken of ga je zelf ook wat doen aan "het onrecht"?
Ik wil best in contact komen met B.G. maar merk er wel bij op dat ik op dit moment geen logitech set meer in huis heb zoals eerder aangegeven. Eventueel testen etc kan dus ook moeilijk bij mij gebeuren tenzij logitech een nieuwe set zal leveren.

Wat betreft het "ideale wereld" verhaal ben ik het niet helemaal met je eens. Maar goed, dat is een totaal andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

tm030614 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:42:
[...]
Je mag eerlijk zijn maar er zijn geen ideeen doorgedrukt. Er is een voorstel gedaan. Er is niks besloten of wat dan ook. Dit gesprek had niet als doel Logitech op andere gedachten te brengen.

Wellicht kan ik ook jouw in contact brengen met B.G. zodat je, op constructieve wijze, het e.a.a. kenbaar kan maken. Tevens kan B.G. dan aangegeven wat het doel van dit gesprek is geweest en wat er allemaal besproken is.

Nogmaals ik word nu vertaalslag tussen Logitech en het forum. Dat is niet de bedoeling.
Bedankt Bart!! ;-) Dat is prima... ik weet dat ik soms hier en publiek wat bot ben in mijn uitspraken maar zal dat in een e.v.t. gesprek met Logitech zeker wat genuanceerder doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Wilde het zelf niet zeggen maar dacht het wel. ;)

Heb dit punt ook gisteren met B.G. besproken. Mensen roepen hier lekker anoniem van alles en dat is natuurlijk veel gemakkelijker dan een 1 op 1 gesprek.

[ Voor 69% gewijzigd door tm030614 op 07-06-2006 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga gewoon de refund accepteren en daarmee is de kous af. Maar ik zal mijn mening hebben over Logitech en ze hoeven niet meer op mij te rekenen als consument in de toekomst. Ook de computerliefhebbers onder mijn kennissen zullen van mij geen goed woord horen. Welk alternatief : sja dat wordt een moeilijke vraag, en daar zal ik mijn kop nog over gaan mogen breken.

1 ding weet ik zeker: met het accepteren van de refund zal ik tenminste van deze heel zaak verlost zijn.
Ook al wordt er nog verder onderhandelt met Logitech over de andere setjes, als ik zie hoe de communicatie en de technische aanpak van Logitech uit is verlopen, dan weet ik sowieso dat je niet binnen de eerste paar weken een oplossing mag verwachten, maar dat het sowieso nog heel lang gaat aanslepen en dat er sowieso nog heel veel moeite ingezet zal moeten worden door het forum.
Ik heb er nu in feite al meer moeite in gestoken dat het mij waard is (ook al is dat veel minder moeite als anderen hier waaronder tm) en gezien de antwoorden die we krijgen altijd maar teleurstellend zijn (of eerst positief om achteraf toch weer teleurstellend te worden), ga ik altijd maar meer en meer gefrustreerd raken door in deze zaak te blijven proberen en te blijven proberen zonder resultaat. Niet enkel ik raak gefrustreerd, ook de andere forumleden, zoals ik kan afleiden uit de reacties van vandaag.
tm030614 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:55:
Heb dit punt ook gisteren met B.G. besproken. Mensen roepen hier lekker anoniem van alles maar als het dan puntje bij paaltje komt krabbelen ze terug met een slap excuus. Ik denk echter niet dat dit alleen voor Bor de Wollef geld maar voor meerdere personen hier.
Ik denk dat het iets meer genuanceerd moet worden. Als voorbeeld neem ik mezelf. Een maand geleden zou ik het voorstel om zelf met BG contact te hebben met alle plezier aangenomen hebben. Ik heb ook al vaker laten weten dat ik wou meewerken voor zover binnen mijn mogelijkheden.
Echter nu heb ik mijn buik vol van de zaak (zie hierboven) en zou ik echt geen zin meer hebben om met die man te moeten praten en naar zijn verlaring te moeten luisteren en toch nog proberen om hem te overtuigen van alsnog voor een oplossing te zorgen.
Ook Bor zal zo misschien zijn redenen hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

tm030614 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:55:

Heb dit punt ook gisteren met B.G. besproken. Mensen roepen hier lekker anoniem van alles maar als het dan puntje bij paaltje komt krabbelen ze terug met een slap excuus. Ik denk echter niet dat dit alleen voor Bor de Wollef geld maar voor meerdere personen hier.
Wil jij even aanwijzen waar ik terugkrabbel met een slap excuus? Beetje vreemd om dat zonder onderbouwing te gaan stellen. Zoals ik al aangaf wil ik best met B.G. in gesprek gaan. Excusses vind ik hier wel op zijn plaats eigenlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 07-06-2006 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Bor de Wollef schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 12:00:
[...]

Wil jij even aanwijzen waar ik terugkrabbel met een slap excuus? Beetje vreemd om dat zonder onderbouwing te gaan stellen. Zoals ik al aangaf wil ik best met B.G. in gesprek gaan. Excusses vind ik hier wel op zijn plaats eigenlijk.
Sorry ik doel daarbij met name op gebruikers in het algemeen en niet specifiek. Post aangepast.

Overigens is je excuus dit "Ik denk persoonlijk niet dat het goed is dat meer mensen zich met het gesprek en het verloop hiervan gaan bemoeien. Dit zal ook geen goede indruk achter laten bij Logitech imho."

Dit staat een beetje in contrast met deze post.

[ Voor 30% gewijzigd door tm030614 op 07-06-2006 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

tm030614 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 12:08:
[...]

Sorry ik doel daarbij met name op gebruikers in het algemeen en niet specifiek. Post aangepast
Het staat er nog steeds :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Ja zo vlug ben ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

tm030614 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 12:08:
[...]

Sorry ik doel daarbij met name op gebruikers in het algemeen en niet specifiek. Post aangepast.

Overigens is je excuus dit "Ik denk persoonlijk niet dat het goed is dat meer mensen zich met het gesprek en het verloop hiervan gaan bemoeien. Dit zal ook geen goede indruk achter laten bij Logitech imho."

Dit staat een beetje in contrast met deze post.
Dat is geen excuus maar een mening. Het verschil zit hem in dat er nu mogelijk meer mensen direct met logitech gaan communiceren terwijl het centraal en gecoordineerd had kunnen blijven wanneer er iemand mee was gegaan op het gesprek. Het gevaar op het steeds weer aan de kaak stellen van dezelffde punten word veel groter wanneer er meerdere mensen op "eigen" houtje met BG gaan communiceren. Dat lijkt mij persoonlijk niet echt goed overkomen. Wanneer je naar het gesprek met meerdere mensen was gegaan had je dit denk ik beter in goede lijnen kunnen leiden (ik doel hier dus op het niet steeds weer stellen van dezelfde vragen etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Als we nu even stoppen met elkaar de haren in te vliegen en gewoon constructief te blijven...

Ik deel disco stu's mening trouwens volledig. Ik heb er nog eens over nagedacht. De kans dat ik voor de Teufel THX ga is velen malen groter dan dat ik nog zin heb 1 woord vuil te maken hierover met Logitech. Ook voor mij geldt dat ik mijn toch wel adviserende rol over PC aangelegendheden in het vervolg moet aanpassen. Dat ik verder mijn logitech aankopen laat voor wat het was, spreekt ook voor zich. Ook ik ben het geneuzel volledig beu. Iets waar Logitech mijns inziens ook op hoopt door het maar te rekken en te rekken. Hopen dat het toch wel doodbloedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 17:04
Ik heb met enige vertraging nauwgezet de gang van zaken gevolgd.

Het is al eens eerder gezegd, maar dit moet sterk benadrukt worden:
De beweringen dat 99%, 70% of 1% last heeft van het probleem, zijn simpelweg niet fatsoenlijk te bevestigen. Dit maakt het een welles-nietes discussie. Ieder argument dat dit vermoeden aanhaalt, is dus bijzonder speculatief. Van Logitech en van ieder van ons.

Met dat in het achterhoofd is het pas mogelijk om tot een redelijke conclusie over de uitspraak van de directie te komen.
Deze is volgens mij als volgt. De uitspraak is redelijk, omdat het in principe een oplossing biedt voor iedereen die klaagt. Voor mensen die het forum niet kennen, biedt de klantenservice op de website een weg naar deze oplossing door contact op te laten nemen. Ook prima.

Omdat het percentage klachten onmogelijk is vast te stellen, kun je ook niet stellen dat Logitech met de billen bloot moet. Dus ook niet dat de hele productlijn vervangen moet worden. Het is de keuze van het bedrijf en daar heb je als consument, mits je verder correct behandeld wordt (en daar gaat deze overeenkomst wel degelijk naartoe) gewoon niets over te zeggen. Dat zal de consumentenbond beamen. Die hebben alleen interesse voor incorrecte behandeling.

Dus, voor de mensen die overstappen op andere sets, veel plezier daarmee, ik gun het ieder van harte om goed geluid in huis te hebben. Mensen die nog steeds niet tevreden zijn over deze oplossing, kunnen we niets anders voor doen dan een hart onder de riem steken. We doen ons best. Juist tm030614, die bijzonder veel moeite hierin steekt. Zijn houding om in alle redelijkheid met Logitech te spreken, nu zij ook open kaart spelen (met ons), is een logische. Je beloont open contact met open contact, niet met verwijten (zoals eerder wel nodig was, toen Logitech gesloten kaart speelde).

Ik wil daarom meer begrip vragen van diverse forummers, en niet zo gemakkelijk afkeurend over deze actie praten. Dan portretteer je jezelf niet meer als belanghebbende, maar slechts als profiteur. Denk na voor je wat zegt en houdt rekening met alle belangen die hier spelen.

EDIT:
Overigens, kritiek op de te besluiten actie is natuurlijk altijd welkom. Maar zoals bovenstaande post al meldt, lever dan ook een constructieve bijdrage aan de te nemen actie en loop niet alleen je ontevredenheid te uiten. Maak een weloverwogen keuze voor jezelf en voer die uit.

[ Voor 7% gewijzigd door LiMbO83 op 07-06-2006 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
@ LiMbO83: goed gezegd. Heb hier wat reacties gelezen die wel erg makkelijk zijn. Iets meer begrip en wat genuanceerdere reacties zouden hier op zijn plaats zijn.

Ik vind dat Logitech een heel redelijk voorstel heeft gedaan. Bedenk hier dat het ze behoorlijk veel geld kost om een 'handbuild' versie te gaan bedenken, maken, (laten) testen en evalueren. Dit plus de mogelijkheid het aankoopbedrag terug te krijgen indien je er niet tevreden mee bent cq. het niets oplost vind ik een erg hoge mate van klantenservice. Dat ze fouten hebben gemaakt is allang duidelijk, maar geef mij maar eens een voorbeeld van een vergelijkbaar bedrijf die net zo omgaat met dit soort klachten.

Verder doet tm030614 heel goed werk voor iedereen hier. Respect daarvoor, want ik kan me indenken dat het niet gemakkelijk is en er veel tijd in gaat zitten. Daarbij ook hier de boel op de hoogte houden... t lijkt af en toe wel een dagtaak ;)

Goed dat was even wat ik als ex-potentieel Z-5500 koper kwijt wilde. Ex-potentieel omdat ik er een ga bestellen :) Door de mogelijkheid hem te retourneren en de testversies die er gaan komen ben ik genoeg overtuigd om de set te bestellen, aangezien er toch geen set is die hetzelfde kan bieden.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Bedankt! Zo goed had ik het niet kunnen verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
  • Laatst online: 26-10-2023
Limbo, het is altijd goed jouw kijk op de zaak weer eens te lezen, bedankt voor je reply :) (en e-mail ;))

If you can't beat them, buy them !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco_100

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Een oplossing waar ik me nog goed in zou kunnen vinden zou een zeeeeeer goedkope upgrade zijn naar een betere (ploploze) set, X-530 inleveren, paar € bijbetalen, en een betere set terugkrijgen. Dan zou voor mij het hele gezeur voorbij zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Laatst online: 04-09 10:41
De duurdere sets hebben ook last van het probleem, begrijp je 'oplossing' niet zo goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco_100

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Frigolamptje schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:44:
De duurdere sets hebben ook last van het probleem, begrijp je 'oplossing' niet zo goed...
Voor zover ik begrijp heeft de Z-5450 er minder/geen last van........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me nog steeds af of het wel slim is nu de Z-5400 aan te schaffen. Deze set is toch ook High-end? Net als de Z-5500 en Z-5450 imo. Eerder dat de zaak opgelost is, als deze al tot een succesvol einde komt, zijn we denk ik wel wat maandjes verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik laat mijn sets (ook de 530) gewoon aanpassen door Dukebox mocht de andere set's op niets uitlopen.

Groetjes
LW

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Laatst online: 11-09 20:22
hmm gisteren de set besteld en deze man heeft hem zelf ook en is laaiend enthousiast
zaakje zit in een klein dorp en moet het dus hebben van tevreden klanten
hij zal er dus niet zomaar over liegen
ik zal mijn bevindingen hier posten als de set binnen is
lees dit nu voor het eerst trouwens

met vr gr peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Voor de mensen die zich hebben gemeld om mee te gaan testen. Ik ben helaas nog niet in staat geweest om te reageren. Heb het even te druk met andere zaken. Ik probeer dit echter zo vlug mogelijk op te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
@"Bor de Wollef" en "dubbeldd"

Zijn jullie bereidt om eventueel een hand build Z-5500 testexemplaar mee te gaan testen? Zodat jullie wat meer betrokkenheid bij de zaak krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ik lees in de brief dat logitech ervanuit gaat dan het maken van die test units 6 MAANDEN?! in beslag zal nemen? :s
mvg
Mathieu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

tm030614 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:11:

Zijn jullie bereidt om eventueel een hand build Z-5500 testexemplaar mee te gaan testen? Zodat jullie wat meer betrokkenheid bij de zaak krijgen?
Ik ben natuurlijk bereid een handbuild Z-5500 testexemplaar te testen. Geen probleem afgaande dat ik hiervoor geen kosten hoef te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Bor de Wollef schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:31:
[...]

Ik ben natuurlijk bereid een handbuild Z-5500 testexemplaar te testen. Geen probleem afgaande dat ik hiervoor geen kosten hoef te maken :)
Tuurlijk niet ;)

Stuur even een e-mailtje met je gegevens naar plopjesprobleem@xs4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:19:
hey ik lees in de brief dat logitech ervanuit gaat dan het maken van die test units 6 MAANDEN?! in beslag zal nemen? :s
mvg
Mathieu
Dit is de maximale termijn die grotendeels door de certificering wordt veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel medelijden met diegene die de sets aan de deur komt brengen..

Groetjes
LW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdlaak

Mvdlaak

~*Gnarf*~

Idd medelijdjen met diegene die de sets (voor de zoveelste keer) aan de deur komt brengen.. Nog even en DHL zegt dat Logitech maar een ander moet zoeken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
  • Laatst online: 26-10-2023
Mvdlaak schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 12:15:
Idd medelijdjen met diegene die de sets (voor de zoveelste keer) aan de deur komt brengen.. Nog even en DHL zegt dat Logitech maar een ander moet zoeken.. :)
:D

De postbode die mijn eerste set toendertijd kwam brengen is op mijn pad, voor de deur, door zijn rug gegaan. Arme man :/

If you can't beat them, buy them !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-07 07:35
Zo heb na een week of 2 de vorderingen niet gevolgd te hebben blij verrast met de huidige status.
Heb mezelf ook opgegeven om een van die test exemplaren te testen.
Gisteren ook iemand die een X-530 kocht door verwezen, nadat hij me vertelde radio te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

tm030614 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:07:
[...]

Tuurlijk niet ;)

Stuur even een e-mailtje met je gegevens naar plopjesprobleem@xs4all.nl
Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdje niet meegelezen maar na alles bij gelezen te hebben klinkt het vrij redelijk.

Over die 530 valt natuurlijk niet te praten dat ze die laten voor wat het is maar wel begrijpelijk.
Dat ze de Z5500 gaan proberen aan te passen, top natuurlijk maar om maar x aantal aangepaste sets te maken en als het daarna nog niet opgelost is het laten voor wat is het is kan ik dan niet begrijpen.

Ik wacht het maar af, ik kan wel verder leven met de plopjes maar het is natuurlijk vervelend.
Hoe weet ik trouwens of ik ook die "beloofde" mail krijg van B.G. dacht ik.

Vondt het contact leggen met Logitech namelijk nogal raar lopen via mail.
Je moet daar en daar wat invullen je krijgt een inlogcode of weet ik het allemaal.
Daarna krijg je een mail met lappen tekst waar je ergens het antwoord tussen uit moet vissen.

Of ben ik de enigste die dat maar raar vondt :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
even vraagje tussendoor,

ik heb het hele topic bijgehouden maar voel me niet gedwongen om te reageren. Maar ik heb gevraagd om een refund... en heb me geld direct terug gekregen _/-\o_ maar nu heb ik dik 2 weken hier een grote doos met de oude speakers staan. Ik heb logitech service in NEderland al een keer gebeld maar die kunnen mij ook niks vertellen. Hoelang duurt het gemiddeld dat je te horen krijgen wanneer de speakers op gehaald worden, dit omdat ik binnenkort al weer op vakantie ga :P

Ik heb trouwens de Creative S750 gekocht, geen zin om lang te wachten, maar die klinkt naar mijn idee wel beter dan de Logitech Z5500 :)

[ Voor 13% gewijzigd door Renumeration op 08-06-2006 22:15 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zij moeten nog iets van jou hebben, laat hen jou dan maar contacteren zou ik zeggen (zullen ze heus wel doen ;) ). Als je dan toevallig al op vakantie bent dan moeten ze maar een weekje langer wachten ofzo (wij hebben ook al maandan gewacht op een oplossing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Renumeration schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 22:13:
even vraagje tussendoor,

ik heb het hele topic bijgehouden maar voel me niet gedwongen om te reageren. Maar ik heb gevraagd om een refund... en heb me geld direct terug gekregen _/-\o_ maar nu heb ik dik 2 weken hier een grote doos met de oude speakers staan. Ik heb logitech service in NEderland al een keer gebeld maar die kunnen mij ook niks vertellen. Hoelang duurt het gemiddeld dat je te horen krijgen wanneer de speakers op gehaald worden, dit omdat ik binnenkort al weer op vakantie ga :P

Ik heb trouwens de Creative S750 gekocht, geen zin om lang te wachten, maar die klinkt naar mijn idee wel beter dan de Logitech Z5500 :)
Heb zojuist een lang gesprek gehad met B.G. waar het retouren van de speaker ook even vluchtig is besproken.

Volgende week zal er door Logitech naar de retourprocedure worden gekeken. De richtlijnen zullen ook wat strakker worden om fraude en misbruik van de situatie te voorkomen. Je mag uiterlijk over 2 weken een reactie verwachten van Logitech omtrend de verdere procedure voor het ophalen van de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:11:

ik wil zeker wel de sets testen

heb hier veel last van radio ontvangst en ploppen wat minder

en wil er zeker wel betrokken bij raken als het maar wat oplevert en dan in de zin van een super set :P

ps moet ik je een mailtje sturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:28:
[...]
ps moet ik je een mailtje sturen....
Graag :)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.