gedaan dus hoor wel verder van je....
ók mensen ben een paar dagen weg geweest maar mijn mening over het gesprek en de brief 
Aan de ene kant heb ik weer zoiets van LOGITECH WTF ?
had wel meer verwacht van zon groot bedrijf maar buiten dat
ze doen eigenlijk wat ze moeten
ze geven een alternatief een speaker die het iets beter doet (nadruk op iets)
er komt een nieuwe set die waarschijnlijk beter zal zijn en die kunnen we krijgen
is dat nog steeds niet wat we willen geld terug
en dat laatste vindt ik heel netjes
zeker aangezien hoe oud somige sets zijn
niet tevreden geld terug
en dan kan je wel zeggen JA maar ik wil een Z5500 want hij is zo goed
NEE je vindt hem nie goed want hij ontvangt zomaar radio 538
je hoort ruis je hoort plopjes als je hem zo goed vindt hou hem dan
zo niet neem het geld
Else shut the hell up
sorry voor mij slechte frans
zoals ik al zei ik vindt het een slechte stelling maar eigenlijk hebben ze gelijk
staat het je niet aan geld terug zoniet deal with the situation ik ben zelf ook niet blij met
de ploppjes ik wacht de hand build set af en lost die het probleem niet op neem ik mijn geld terug
en ga ik kijken naar een alternatief
mischien iets duurder maarje een set van 350 euro die rare geluiden geeft nee dank je dan maar 450-500 voor 1 die het wel goed doet
(as they say goedkoop is duurkoop en we kunnen het allemaal eens zijn dit is gewoon een goedkope set voor een digitale decoder en zon krachtige set)
nou mensen niet meteen flamen
Aan de ene kant heb ik weer zoiets van LOGITECH WTF ?
had wel meer verwacht van zon groot bedrijf maar buiten dat
ze doen eigenlijk wat ze moeten
ze geven een alternatief een speaker die het iets beter doet (nadruk op iets)
er komt een nieuwe set die waarschijnlijk beter zal zijn en die kunnen we krijgen
is dat nog steeds niet wat we willen geld terug
en dat laatste vindt ik heel netjes
zeker aangezien hoe oud somige sets zijn
niet tevreden geld terug
en dan kan je wel zeggen JA maar ik wil een Z5500 want hij is zo goed
NEE je vindt hem nie goed want hij ontvangt zomaar radio 538
je hoort ruis je hoort plopjes als je hem zo goed vindt hou hem dan
zo niet neem het geld
Else shut the hell up
sorry voor mij slechte frans
zoals ik al zei ik vindt het een slechte stelling maar eigenlijk hebben ze gelijk
staat het je niet aan geld terug zoniet deal with the situation ik ben zelf ook niet blij met
de ploppjes ik wacht de hand build set af en lost die het probleem niet op neem ik mijn geld terug
en ga ik kijken naar een alternatief
mischien iets duurder maarje een set van 350 euro die rare geluiden geeft nee dank je dan maar 450-500 voor 1 die het wel goed doet
(as they say goedkoop is duurkoop en we kunnen het allemaal eens zijn dit is gewoon een goedkope set voor een digitale decoder en zon krachtige set)
nou mensen niet meteen flamen
350 EURO??? heb je hem soms bij de dixons gehaald..
Deze set is al heel erg lang onder de 300 euro te krijgen hoor...
Deze set is al heel erg lang onder de 300 euro te krijgen hoor...
ik heb ook naar deze Creative Gigaworks 7.1 S750 THX
zitten kijken maar vraag me af of de logitech tog niet beter is
Zal niet veel schelen denk ik. Behalve het feit dat de Gigaworks twee-weg speakers heeft, en dus in de hoge tonen simpelweg beter klinken (sowieso standalone), heeft de set ook een resonerend kreng van een subwoofer die als een gek schuift (wat niet betekent dat de bass niet zuiver trouwens). Daarnaast heeft de set alleen een 6ch analoge aansluiting en kan je er vrijwel niks anders mee dan op je PC aansluiten.jorisw86 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 09:14:
ik heb ook naar deze Creative Gigaworks 7.1 S750 THX
Bovendien, als we het mogen geloven, schijnen er aardig hoogwaardige componenten in de Z-5500 te zitten. Of dat direct dan iets met de geluidskwaliteit te maken heeft kan ik je niet zeggen, ik heb de set niet vergeleken met de Gigaworks (heb deze overigens nog nooit gehoord).
Ik had hiervoor de Megaworks 5.1, wat mij betreft een geweldig ding, veel plezier van gehad. Alleen jammer dat de volumeregelaar niet zo geweldig is. Hetzelfde geldt trouwens voor de Gigaworks.
If you can't beat them, buy them !
ik sluit hem tog alleen op me pc aan.
en het is voornamelijk alleen voor game ben beniwud of het verschil maakt dat 7.1 en die tweaters ensow.
en het is voornamelijk alleen voor game ben beniwud of het verschil maakt dat 7.1 en die tweaters ensow.
Verwijderd
In principe mee akkoord, ware het niet dat de set niet voldoed aan de normen (in declaration of conformity ?) wat betreft elektromagnetische gevoeligheid zoals reeds is aangetoont in dit topivc, en dus initieel al niet in orde was voor verkoop in Europa.HADES2001 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 00:30:
staat het je niet aan geld terug zoniet deal with the situation
Kun je mij vertellen wat daar begrijpelijk aan is? De X530 is de best verkopende set uit de serie. Hierdoor zorgt de X530 dus voor de meeste klanten met problemen. Logitech past niet alleen de huidige sets niet aan, zij blijft de slechte sets met problemen gewoon leveren alsof er niets aan de hand is.Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 22:07:
Over die 530 valt natuurlijk niet te praten dat ze die laten voor wat het is maar wel begrijpelijk.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Kun je het nogmaals doen want ik krijg meerdere mailtjes binnen van mensen. Nu weet ik dus niet welke van jouw is. Vermeldt even je forumnaam erbij
Er zijn inmiddels meer dan genoeg mensen die willen gaan testen. Aanmelden is niet meer nodig. Binnenkort (dit weekend) probeer ik iets van me te laten horen hoe nu verder.
Ik spring even in. Ik denk dat het niet verstandig is om deze discussie wederom op te starten. Ik begrijp je frustratie, en kan je mening min of meer delen.Bor de Wollef schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:09:
[...]
Kun je mij vertellen wat daar begrijpelijk aan is? De X530 is de best verkopende set uit de serie. Hierdoor zorgt de X530 dus voor de meeste klanten met problemen. Logitech past niet alleen de huidige sets niet aan, zij blijft de slechte sets met problemen gewoon leveren alsof er niets aan de hand is.
Ik heb gisteren met B.G. een lang gesprek gehad en het "klantengevoel" zeer duidelijk gemaakt. Het standpunt van Logitech is helaas definitief.
Ik heb overigens B.G. verzocht contact met je op te nemen.
Verwijderd
Het standpunt van Logitech staat vast, maar wat was B.G.'s persoonlijke visie na het gesprek dat je dan hebt gehad?tm030614 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:50:
Ik heb gisteren met B.G. een lang gesprek gehad en het "klantengevoel" zeer duidelijk gemaakt. Het standpunt van Logitech is helaas definitief.
Trikie vraagVerwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:52:
[...]
Het standpunt van Logitech staat vast, maar wat was B.G.'s persoonlijke visie na het gesprek dat je dan hebt gehad?
Zijn persoonlijke visie is irrelevant in deze zaak. Het standpunt van Logitech staat vast, ongeacht wat de persoonlijke visie van B.G. is.
B.G. is niet de enige die binnen Logitech besluiten maakt.
ik denk dat ik het omruilen tog maar omzet in een refund.
heb wat gasten gesproken die van een z5500 naar een s750 zijn gegaan en niemand wil terug dus.
heb wat gasten gesproken die van een z5500 naar een s750 zijn gegaan en niemand wil terug dus.
Ja het is echt zo jammer dat dit probleem bij Logitech er isjorisw86 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 11:38:
ik denk dat ik het omruilen tog maar omzet in een refund.
Zo'n S750 is geen vervanger van de logitech vind ik. Behalve dat ik het lelijke boxen vind (gewoon GEEN design) hebben ze gewoon veel minder aansluitingen. Misschien dat de geluidskwaliteit beter is, maar ik heb daar niks over te klagen bij de Z-5500 (als ie dan niet plopt
maar creative had ook zo'n externe decoder toch?
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
maakt mij niet uit hoe het de boxen eruit zien eigenlijk.
en sluit hem op me pc only aan.
en ik ben dat ploppen zat
en sluit hem op me pc only aan.
en ik ben dat ploppen zat
Verwijderd
heb je nog een x een mailtje gestuurd nu met mijn nick erbijtm030614 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:48:
[...]
Kun je het nogmaals doen want ik krijg meerdere mailtjes binnen van mensen. Nu weet ik dus niet welke van jouw is. Vermeldt even je forumnaam erbij![]()
Er zijn inmiddels meer dan genoeg mensen die willen gaan testen. Aanmelden is niet meer nodig. Binnenkort (dit weekend) probeer ik iets van me te laten horen hoe nu verder.
De FAQ is bijgewerkt. De X-530 wordt nu ook door Logitech vermeld.
heb logitech vanmidag gebeld voor een refund.
en zou daarover terug gebeld worden om het te bevestigen.
en zou daarover terug gebeld worden om het te bevestigen.
Uit de FAQ
volgensmij had bijna iedereen er last van! Het bedrijf werkt aan een oplossing.... Ik neem aan dat dat alleen voor de (duurdere!) Z-5500 geld, ik bedoel, je gaat toch niks aan de best lopende (maar veel goedkopere) set doen? Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom Logitech de X-530 nog MAG verkopen, de set voldoet niet aan bepaalde richtlijnen, en zou in de EU dus helemaal niet verkocht mogen worden! En heeft Logitech al gereageerd op het idee van een hele goedkope upgrade naar een niet ploppende/radio-ontvangende betere speakerset?
Beperkt aantal gebruikersBij Logitech's onderzoek naar dit probleem is er een productiefout aangetroffen waar een beperkt aantal gebruikers last van heeft, afhankelijk van de omgeving waarin het product gebruikt wordt. Het bedrijf werkt momenteel aan een oplossing.
Verwijderd
Met oplossing bedoelen ze waarschijnlijk gewoon een refund. Het kan ook zijn dat ze de speakers gewoon uit hun aanbod nemen en er een opvolger voor uitbrengen zonder de problemen en met een nieuwe naam. Het feit dat de X-530 niet meer op hun site staat is hier al een indicatie voor. Diegenen die dan nu met een ploppende X-530 zitten zijn dan uiteraard wel genaaid.
Die refund vind ik GEEN oplossing. En het minste wat Logitech kan doen, is de huidige (klagende!) gebruikers van een X-530, tegen die tijd dat er een opvolger is, een upgrade naar die set geven.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 10:23:
Met oplossing bedoelen ze waarschijnlijk gewoon een refund. Het kan ook zijn dat ze de speakers gewoon uit hun aanbod nemen en er een opvolger voor uitbrengen zonder de problemen en met een nieuwe naam. Het feit dat de X-530 niet meer op hun site staat is hier al een indicatie voor. Diegenen die dan nu met een ploppende X-530 zitten zijn dan uiteraard wel genaaid.
(*royco_100 mompelt iets over nimmer nooit genaaid worden door logitech)
Nou je het zegt, de X-530 staat niet meer op de site!
[ Voor 4% gewijzigd door royco_100 op 10-06-2006 10:38 ]
Wel gewoon op de USA site (gister nog in ieder geval).royco_100 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 10:36:
Nou je het zegt, de X-530 staat niet meer op de site!
Verwijderd
Begrijp me niet verkeerd, vind het zelf ook geen oplossing.royco_100 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 10:36:
Die refund vind ik GEEN oplossing.
Heb ik zelf ook al een paar X voorgesteld.En het minste wat Logitech kan doen, is de huidige (klagende!) gebruikers van een X-530, tegen die tijd dat er een opvolger is, een upgrade naar die set geven.
Ben gaan zien op .com .de .be en .nlBor de Wollef schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 10:41:
Wel gewoon op de USA site (gister nog in ieder geval).
Nergens staat hij meer. Ik vind het allenszins raar want zo oud is die toch nog niet. Dat hij bij USA site nog staat (kan je er trouwens een linkje van geven? Vind het niet direct) is misschien te wijten aan het feit dat er ginds geen(of te weinig) klachten zijn over het probleem (misschien door het andere net daar) zodat ze hem daar gewoon in hun aanbod laten staan.
Allenszins ben ik toch benieuwd naar wat de werkelijke achterliggende redenen zijn.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 12:15 ]
http://www.logitech.com/i...,CRID=2177,CONTENTID=9067Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:11:
[...]
Begrijp me niet verkeerd, vind het zelf ook geen oplossing.
[...]
Heb ik zelf ook al een paar X voorgesteld.
[...]
Ben gaan zien op .com .de .be en .nl
Nergens staat hij meer. Ik vind het allenszins raar want zo oud is die toch nog niet. Dat hij bij USA site nog staat (kan je er trouwens een linkje van geven? Vind het niet direct) is misschien te wijten aan het feit dat er ginds geen(of te weinig) klachten zijn over het probleem (misschien door het andere net daar) zodat ze hem daar gewoon in hun aanbod laten staan.
Allenszins ben ik toch benieuwd naar wat de werkelijke achterliggende redenen zijn.
Kijk (en huiver
Zoals al vaker is opgemerkt is dat waarschijnlijk geen oplossing. De kans dat een hoger model (bijvoorbeeld van een X-530 naar Z-5500 of Z-5400) ook plopt. De hele speakerlijn heeft er (in meer of mindere mate) last van.royco_100 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 09:55:
Uit de FAQ
[...]
En heeft Logitech al gereageerd op het idee van een hele goedkope upgrade naar een niet ploppende/radio-ontvangende betere speakerset?
Wat betreft het niet meer vermelden van een aantal speakermodellen op de NL site, was mij ook opgevallen. Zal een aan B.G. vragen wat de reden hier van is. Ben eigenlijk wel benieuwd. Dit is overigens al een aantal weken volgens mij hoor.
Verwijderd
Ik heb het plopjestopic weer eens goed doorgelezen en er is gelukkig nog beweging in de zaak. Ik vind het jammer dat Logitech momenteel niet van plan is om de niet-Z-5500 setjes te gaan verbeteren, maar daar zullen ze wel hun (goede) reden(en) voor hebben. De blijvende inzet van jullie doet ons mede-forumgebruikers een groot plezier!
Helaas heb ik weer een vraag voor je waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden en welke je na beantwoording misschien op de FP (frontpage) van het plopjestopic kan plaatsen (bij de faq), zodat mensen die met de zelfde vraag zitten hem niet blijven stellen.
Mijn vraag is of de mensen met een set die al een keer omgeruild is nog recht hebben op de (hopelijk) komende eindset?
Dit lijkt mij haast wel, omdat de huidig aangepaste setjes nog steeds niet helemaal in orde zijn, maar voor de zekerheid vraag ik het toch even :^)
~b4t
Helaas heb ik weer een vraag voor je waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden en welke je na beantwoording misschien op de FP (frontpage) van het plopjestopic kan plaatsen (bij de faq), zodat mensen die met de zelfde vraag zitten hem niet blijven stellen.
Mijn vraag is of de mensen met een set die al een keer omgeruild is nog recht hebben op de (hopelijk) komende eindset?
Dit lijkt mij haast wel, omdat de huidig aangepaste setjes nog steeds niet helemaal in orde zijn, maar voor de zekerheid vraag ik het toch even :^)
~b4t
Je zegt het zelf al, het kanVerwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:38:
Ik heb het plopjestopic weer eens goed doorgelezen en er is gelukkig nog beweging in de zaak. Ik vind het jammer dat Logitech momenteel niet van plan is om de niet-Z-5500 setjes te gaan verbeteren, maar daar zullen ze wel hun (goede) reden(en) voor hebben. De blijvende inzet van jullie doet ons mede-forumgebruikers een groot plezier!
~b4t
Verwijderd
Weet iemand hoe groot de omvang van het probleem is bij de 5450 set?
Ik zie uit de poll gegevens dat het probleem daar minder groot is dan bij de 5500, maar hoe betrouwbaar is die poll?
En is de 5450 kwalitatief minder (behalve het vermogen) dan de 5500?
Ik wil namelijk de 5500 op de gok kopen, en dan een refund vragen als het niet goed werkt. Maar als de 5450 net zo goed is, wil ik best iets meer betalen. Tevens geen gezeik met kabels van de achter speakers. Maar dan weer de vraag of de geluidskwaliteit niet achteruit gaat door dat draadloze.
Het is dus wat afwegen, aangezien het wel om vrij veel geld gaat.
Ik zie uit de poll gegevens dat het probleem daar minder groot is dan bij de 5500, maar hoe betrouwbaar is die poll?
En is de 5450 kwalitatief minder (behalve het vermogen) dan de 5500?
Ik wil namelijk de 5500 op de gok kopen, en dan een refund vragen als het niet goed werkt. Maar als de 5450 net zo goed is, wil ik best iets meer betalen. Tevens geen gezeik met kabels van de achter speakers. Maar dan weer de vraag of de geluidskwaliteit niet achteruit gaat door dat draadloze.
Het is dus wat afwegen, aangezien het wel om vrij veel geld gaat.
De Z5450 kost volgens de pricewatch minder (265,-) dan de Z5500.Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:39:
Maar als de 5450 net zo goed is, wil ik best iets meer betalen.
Ik twijfel ook tussen beide sets maar ik heb ze beiden bij de MM geluisterd en ik vind de woofer van de 5450 zwaarder klinken dan die van de 5500. Zwaarder als in erg aanwezig. De sub van de 5500 is minder bonkerig wat mijn voorkeur heeft.
Verder vond ik dat de POD van de 5450 wel érg heet werd, dat vind ik ook wel een nadeel en tja het design van de Z5500 is voor mij ook wel doorslaggevend
Ik heb dit (mede op eigen verzoek) mogen testen van B.G. en hij heeft mij daarom een Z-5450 toegestuurd. Het ploppen van de set is aanwezig, echter een stuk minder dan de Z-5500. Voor mij persoonlijk is het plopniveau acceptabel. Wat betreft geluidskwaliteit hoor ik een duidelijk verschil, beide sets klinken goed, echter de Z-5500 is gewoonweg beter. In dat opzicht heb ik aan B.G. duidelijk gemaakt dat voor mij persoonlijk de Z-5450 geen vervanger is voor mijn Z-5500 - en ik denk dat, dat voor de meeste personen zo zal zijn -. Mijn advies naar Logitech is dan ook geweest, biedt deB-Buster schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:40:
[...]
De Z5450 kost volgens de pricewatch minder (265,-) dan de Z5500.
Ik twijfel ook tussen beide sets maar ik heb ze beiden bij de MM geluisterd en ik vind de woofer van de 5450 zwaarder klinken dan die van de 5500. Zwaarder als in erg aanwezig. De sub van de 5500 is minder bonkerig wat mijn voorkeur heeft.
Verder vond ik dat de POD van de 5450 wel érg heet werd, dat vind ik ook wel een nadeel en tja het design van de Z5500 is voor mij ook wel doorslaggevend
Z-5450 niet aan als alternatief voor de Z-5500, het verschil is simpelweg te groot.
Wellicht dat jullie dit anders zien, zo ja, laat dat dan even weten. Logitech verneemt graag jullie mening.
[ Voor 5% gewijzigd door tm030614 op 10-06-2006 19:29 ]
Het is geen alternatief voor de Z-5500, maaaaar misschien wel voor de X-530?tm030614 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 19:21:
[...]
Ik heb dit (mede op eigen verzoek) mogen testen van B.G. en hij heeft mij daarom een Z-5450 toegestuurd. Het ploppen van de set is aanwezig, echter een stuk minder dan de Z-5500. Voor mij persoonlijk is het plopniveau acceptabel. Wat betreft geluidskwaliteit hoor ik een duidelijk verschil, beide sets klinken goed, echter de Z-5500 is gewoonweg beter. In dat opzicht heb ik aan B.G. duidelijk gemaakt dat voor mij persoonlijk de Z-5450 geen vervanger is voor mijn Z-5500 - en ik denk dat, dat voor de meeste personen zo zal zijn -. Mijn advies naar Logitech is dan ook geweest, biedt de
Z-5450 niet aan als alternatief voor de Z-5500, het verschil is simpelweg te groot.
Wellicht dat jullie dit anders zien, zo ja, laat dat dan even weten. Logitech verneemt graag jullie mening.
Denk niet dat je een Z-5450 als alternatief kunt zien/verwachten voor een x-530 vind je ook niet? Zit maar 200 euro prijsverschil tussenroyco_100 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 19:34:
[...]
Het is geen alternatief voor de Z-5500, maaaaar misschien wel voor de X-530?
Ik ben wel bereid om iets bij te betalen, en je mag toch wel verwachten dat je de Z-5450 met een flinke korting kunt bestellen.B-Buster schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 19:39:
[...]
Denk niet dat je een Z-5450 als alternatief kunt zien/verwachten voor een x-530 vind je ook niet? Zit maar 200 euro prijsverschil tussen
Verwijderd
Woei, was ik weer niet helemaal op de hoogteB-Buster schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:40:
[...]
De Z5450 kost volgens de pricewatch minder (265,-) dan de Z5500.

Dan denk ik dat ik eind deze maand toch de 5500 bestel. Dan zie ik wel hoe groot de problemen hier zijn, en hoop ik op een goede hand-made versie als ik problemen bij mijn 1e set zal ondervinden. In ieder geval hoop dat er voor iedreen een goede oplossing komt
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 20:37 ]
Verwijderd
Met de 5450 had ik problemen met de achterste speakers.. als ik 3 wifi dingen tegelijk aan had (laptop, pda, media center) was het wifi signaal erg slecht en had ik geen geluid meer uit de speakers.
Groetjes
LW
Groetjes
LW
Als het geluid inderdaad duidelijk minder is zoals jij zegt, dan is de Z-5450 geen optie voor mij.tm030614 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 19:21:
[...]
Ik heb dit (mede op eigen verzoek) mogen testen van B.G. en hij heeft mij daarom een Z-5450 toegestuurd. Het ploppen van de set is aanwezig, echter een stuk minder dan de Z-5500. Voor mij persoonlijk is het plopniveau acceptabel. Wat betreft geluidskwaliteit hoor ik een duidelijk verschil, beide sets klinken goed, echter de Z-5500 is gewoonweg beter. In dat opzicht heb ik aan B.G. duidelijk gemaakt dat voor mij persoonlijk de Z-5450 geen vervanger is voor mijn Z-5500 - en ik denk dat, dat voor de meeste personen zo zal zijn -. Mijn advies naar Logitech is dan ook geweest, biedt de
Ik wil er graag op vooruit gaan i.p.v. achteruit.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Dit is mijn eerste post in dit topic maar ik volg het al geruime tijd. Ik ben zelf ook al een hele tijd van plan om de Z5500 te kopen maar was, net als anderen hier, aan het wachten op de uitkomst.
Gezien het feit dat Logitech zijn default produktielijn niet gaat aanpassen, zit ik een beetje vast. Ik ben namelijk van mening (niet onterecht vind ik) dat als ik zoveel geld neertel voor het high-end model van Logitech, ik dan ook de nieuwe, plopvrije versie onmiddelijk bij het aankopen wil. Dus ik ben van mening dat, ook al vertoont mijn versie het plop/radiofenomeen niet, ik toch de goeie versie wil. Stel dat ik verhuis (ik huur) en ik kom binnen 2 jaar terecht in een huis waar de electriciteitsvoorziening minder goed is, dan wil ik absoluut niet een set hebben die plopt en buiten garantie valt (binnen 2 jaar zal men ook wel geen aangepaste versies meer hebben, dan is de lijn al lang verdwenen).
Je kan dan wel zeggen van koop één in de winkel en ruil ze direkt om. Maar waarom doorheen heel het proces gaan zonder bewijs van ploppen (kan dit zelfs?) en heel de ellende van dat ding op te sturen en dan een nieuwe te ontvangen die misschien beschadigd is in transport etcetera etcetera.
Ik begrijp natuurlijk Logitech's kant, dus dat ze hun productielijn niet kunnen aanpassen voor alle klanten. Maar 95% weet ook niet van deze situatie en regeling af. Behalve de mensen hier dan. Kan voor deze mensen geen uitzondering gemaakt worden?
Dus mijn vraag is nu deze : Kan Logitech de mogelijkheid bieden (bv. bij 1 verdeler in België en 1 in Nederland) om klanten die deze posts gevolgd hebben op aanvraag direkt een handgemaakte versie te laten kopen? Of eventueel zelfs rechtstreeks kopen van Logitech?
tm030614: Ik weet niet of het mogelijk is voor jou om nog vragen van de mensen hier door te geven aan Logitech? Zoja, zou je dan aub mijn vraag kunnen doorgeven?
Thx
Ik stel nog steeds dat het ploppen niet perse aan de electriciteitsvoorziening ligt. Mijn set plopt ook in nieuwbouw huizen, ook in het oudere huis van mijn ouders en ook in het nieuwe huis van mezelf met profi aangelegd electriciteitsnetwerk.
Same here, ons huis is misschien net 5 jaar oud en soms kan me d'r toch een rotknal uit de speakers komen!Bor de Wollef schreef op zondag 11 juni 2006 @ 13:16:
Ik stel nog steeds dat het ploppen niet perse aan de electriciteitsvoorziening ligt. Mijn set plopt ook in nieuwbouw huizen, ook in het oudere huis van mijn ouders en ook in het nieuwe huis van mezelf met profi aangelegd electriciteitsnetwerk.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Daar kan ik een heel simpel antwoord op geven, dat gaan ze niet doen. Ik zelf ben het helemaal met je eens dat ze eigenlijk alle sets die dadelijk gemaakt gaan worden volgens het "hand build" model moeten gaan maken. Dit wordt echter niet door Logitech gedaan omdat de productielijn te ingrijpen gewijzigd moet worden.Nidalap schreef op zondag 11 juni 2006 @ 12:32:
[...]
Dus mijn vraag is nu deze : Kan Logitech de mogelijkheid bieden (bv. bij 1 verdeler in België en 1 in Nederland) om klanten die deze posts gevolgd hebben op aanvraag direkt een handgemaakte versie te laten kopen? Of eventueel zelfs rechtstreeks kopen van Logitech?
tm030614: Ik weet niet of het mogelijk is voor jou om nog vragen van de mensen hier door te geven aan Logitech? Zoja, zou je dan aub mijn vraag kunnen doorgeven?
Thx
Logitech gaat de hand build speakers enkel en alleen via de customer support aanbieden en niet via het retailer kanaal.
[ Voor 43% gewijzigd door tm030614 op 11-06-2006 14:09 ]
Helemaal met je eens. Het is helemaal afhankelijk in welke omgeving de set komt te staan. Jammerlijk genoeg denk ik dat de set in de meeste huizen plopt (ook nieuwbouw). Omdat ik NL elk huis via richtlijnen gebouwd wordt zal, mijn inziens, de set ook bij de meeste mensen wel ploppen.Bor de Wollef schreef op zondag 11 juni 2006 @ 13:16:
TM: Een vraagje over de nog nieuw te maken setjes Z5500d:
Ik heb enige tijd geleden op aandringen van B.L. toch alvast het vervangende setje laten komen (PID: R616). B.L. gaf hierbij aan dat ik ten alle tijde recht op een nieuw setje/refund zou behouden.
Zoals menig ander hier al geconstateerd had, zijn ook voor mij de problemen niet geheel opgelost (Ploppen is minder, maar nog steeds behoorlijk irritant.)
Wat wel enorm verbeterd is is de brom van de oude setjes: Deze is geheel weg
Mijn vraag:
Worden de verbeteringen die men tot nu toe bereikt heeft ook weer in de 'handgemaakte' setjes ingevoerd?
'k wil namelijk niet dadelijk met een set zitten die niet meer plopt, maar wel weer bromt
Ik heb enige tijd geleden op aandringen van B.L. toch alvast het vervangende setje laten komen (PID: R616). B.L. gaf hierbij aan dat ik ten alle tijde recht op een nieuw setje/refund zou behouden.
Zoals menig ander hier al geconstateerd had, zijn ook voor mij de problemen niet geheel opgelost (Ploppen is minder, maar nog steeds behoorlijk irritant.)
Wat wel enorm verbeterd is is de brom van de oude setjes: Deze is geheel weg
Mijn vraag:
Worden de verbeteringen die men tot nu toe bereikt heeft ook weer in de 'handgemaakte' setjes ingevoerd?
'k wil namelijk niet dadelijk met een set zitten die niet meer plopt, maar wel weer bromt
Eat more Freud, it keeps you Jung!
Zou een beetje minder slim zijn van Logitech om het brom probleem weer terug te laten komen. Dus ga er maar vanuit dat alle problemen aangepakt/bekeken worden.Fredster schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:24:
TM: Een vraagje over de nog nieuw te maken setjes Z5500d:
Zoals menig ander hier al geconstateerd had, zijn ook voor mij de problemen niet geheel opgelost (Ploppen is minder, maar nog steeds behoorlijk irritant.)![]()
Wat wel enorm verbeterd is is de brom van de oude setjes: Deze is geheel weg![]()
Mijn vraag:
Dat begrijp ik ook volkomen. Zoals ik al zei, ik begrijp dat Logitech zijn lijn niet gaat aanpassen omdat dit enorm veel geld kost. Maar wat ik bedoel is nu dat ze aan de mensen die hier al maanden mee aan het volgen zijn en constant afgewacht hebben wat het debat nu zou opleveren, ook dat voordeel zouden kunnen aanbieden om een perfecte set te hebben. Ik bedoel niet dat Logitech aan iedereen die "exclusieve" sets gaat aanbieden (spijtig maar dat gaat niet). Maar wat heb ik er anders aan dat ik maanden wacht op Logitech om hun fout te corrigeren (schitterende producten naast deze flater imho) ipv naar de concurrent over te stappen en een Creative of een Teufel te kopen? Als ik nog niet eens kan gebruik maken van de resultaten waar ik al zo lang op wacht?tm030614 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:09:
[...]
Daar kan ik een heel simpel antwoord op geven, dat gaan ze niet doen. Ik zelf ben het helemaal met je eens dat ze eigenlijk alle sets die dadelijk gemaakt gaan worden volgens het "hand build" model moeten gaan maken. Dit wordt echter niet door Logitech gedaan omdat de productielijn te ingrijpen gewijzigd moet worden.
Logitech gaat de hand build speakers enkel en alleen via de customer support aanbieden en niet via het retailer kanaal.
Dus kunnen ze, voor mensen als ik, en zo zijn er hier meerdere, die al lang hier lezen en afwachten om de set te kopen, een uitzondering maken net zoals ze uitzonderingen maken voor diegenen zoals jullie, die de set gekocht hebben zonder van het probleem te weten. Dus dat ze aan deze mensen de kans geven om rechtstreeks een goeie set te kopen. Dit zal dan komen op 1-10 sets hier? Daarvoor moeten ze hun productielijn niet aanpassen he.
Een andere niet zo efficiente maar toch aanvaardbare oplossing zou misschien zelfs zijn dat ze kunnen garanderen dat, als je een set in de winkel kan gaan kopen en ze gewoon een mailtje kan sturen met referentie van deze post en ze zonder boe of ba of bewijzen of whatever je een vervangingsset toesturen. Ik vind het gewoon nogal dom, dat ik ga moeten bewijzen dat ik het plopjesprobleem heb, terwijl ik enkel maar een perfect werkende set wil
Verwijderd
even een vraag tussen door
ze gaan een hand build set maken maar is dat dan de set die wij nu heben die ze gaan aanpassen
en verbeteren
of wordt het gewoon een nieuwe set en deze retour (mocht het zover komen)
ze gaan een hand build set maken maar is dat dan de set die wij nu heben die ze gaan aanpassen
en verbeteren
Je krijgt gewoon een nieuwe set. Dus de set die je nu hebt wordt niet aangepast.Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 16:02:
even een vraag tussen door
en verbeteren
Verwijderd
oke dan :-Dtm030614 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:42:
[...]
Je zegt het zelf al, het kanZou een beetje lullig zijn als dit niet kan.
Oftewel: je krijgt zoals tm zegt, een nieuwe set met net zoveel problemen.
Tegen de tijd dat logitech e.v.t. als er ooit een een set door de certificering komt en we 10 maanden verder zijn, is de opvolger er al...
Ach, wat maakt 10 maanden op de 7 maanden die we al wachten!
Tegen de tijd dat logitech e.v.t. als er ooit een een set door de certificering komt en we 10 maanden verder zijn, is de opvolger er al...
[ Voor 63% gewijzigd door Darth Malak op 11-06-2006 21:10 ]
Waar zeg ik dat...?Darth Malak schreef op zondag 11 juni 2006 @ 21:09:
Oftewel: je krijgt zoals tm zegt, een nieuwe set met net zoveel problemen.
Je bent weer lekker positief ingesteld. Hou dit soort opmerkingen liever achterwegen. Je bent niet constructief bezig als je dit soort opmerkingen plaatst.Tegen de tijd dat logitech e.v.t. als er ooit een een set door de certificering komt en we 10 maanden verder zijn, is de opvolger er al...
exkwese me... ik had je post verkeerd gelezen... en verder: relax dude... sinds wanneer mag het feit dat iemand niet tevreden is met Logitech's oplossing dit niet meer op een cynische manier kenbaar maken..
Lees de kleine lettertjes er eens op na in de Topic Start zou ik zeggen.Darth Malak schreef op maandag 12 juni 2006 @ 08:50:
exkwese me... ik had je post verkeerd gelezen... en verder: relax dude... sinds wanneer mag het feit dat iemand niet tevreden is met Logitech's oplossing dit niet meer op een cynische manier kenbaar maken..
Zonet bericht gekregen van Logitech om de ophaling te regelen, DHL zal er dus binnenkort mogen omkomen.
Wat heeft DHL jou misdaan zodat ze mogen omkomen?ComBax schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:33:
Zonet bericht gekregen van Logitech om de ophaling te regelen, DHL zal er dus binnenkort mogen omkomen.
Ik kreeg van Logitech heel rap een mailtje met de howto voor het ophalen.
Ik snap niet hoe het kan dat er een aantal zijn die, na ontvangst van nieuw, nog steeds hun oude setje hebben staan.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Verwijderd
Ik heb vrijdagmorgend een mail gestuurd om te bevestigen dat ik de door hun voorgestelde refund accepteer en met mijn gegevens die ze gevraagd hadden. Heb ook gevraagd om te bevestigen of het in orde was. Hoe lang moet je nu doorgaans wachten voor je antwoord krijgt?
Verwijderd
denk dat het regelen van zoiets tijd in beslag neemtZondagskindje schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:44:
[...]
Wat heeft DHL jou misdaan zodat ze mogen omkomen?![]()
Ik kreeg van Logitech heel rap een mailtje met de howto voor het ophalen.
Ik snap niet hoe het kan dat er een aantal zijn die, na ontvangst van nieuw, nog steeds hun oude setje hebben staan.
@disco stu
Ik heb nogal een mailwisseling gehad met Logitech gehad en meestal heb ik dezelfde dag een reactie terug.
Anders stuur je je mail nog een keer.
Ik heb nogal een mailwisseling gehad met Logitech gehad en meestal heb ik dezelfde dag een reactie terug.
[ Voor 5% gewijzigd door Zondagskindje op 12-06-2006 11:52 ]
Ze mogen de set komen afhalen, zo beterZondagskindje schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:44:
[...]
Wat heeft DHL jou misdaan zodat ze mogen omkomen?
Is een refund bij mij, geld is een week geleden op mijn rekening verschenen.Ik kreeg van Logitech heel rap een mailtje met de howto voor het ophalen.
Dat ziet er wat vriendelijker uit ja
Ik bedoelde in het algemeen.Is een refund bij mij, geld is een week geleden op mijn rekening verschenen.
Verwijderd
Wel ik had een case lopen (met een incident nummer). Na wat over en weer gecommuniceer hebben ze voorgesteld van de refund. Ik ben hier niet onmiddellijk op in gegaan, omdat ik eerst nog de final statement wou afwachten. Nu deze bekend is wou ik erop reageren en de refund optie accepteren maar de case was gesloten. Toch heb ik erop gereageerd. Ik heb hiervan een auto-reply bevestiging gekregen waarin staat:Zondagskindje schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:51:
@disco stu
Er is een incident gemaakt als gevolg op de reactie op het vervallen incident 060406-001062.
Vervolgens blijkt er "een vraagverwijzingsnummer aangemaakt te zijn:
Vraagverwijzingsnr.060609-000863
Mijn reactie lijkt dus officieel geregistreerd en er wordt ook een link gelegd naar het origineel casnummer (incidentnummer).
Alleen heeft men vroeger inderdaad de dag zelf gereageerd en deze keer was dit niet het geval. Vandaar mijn twijfel.
Heb jij je reacties echt naar een welbepaald emailadres gestuurd (zo ja, welk?) of heb je je reactie telkens gepost op de Logitech-service site waar je kan inloggen?
Ik heb mijn eerste mail gepost op de Logitech-service site, maar verder heb ik gewoon gereplied op de reacties van Logitech (logitech_support_nl@mailca.custhelp.com) waarbij de casenrs steeds wijzigen.Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 12:36:
[...]
Heb jij je reacties echt naar een welbepaald emailadres gestuurd (zo ja, welk?) of heb je je reactie telkens gepost op de Logitech-service site waar je kan inloggen?
Verwijderd
Dit is het anders waar ik ook naar gestuurd heb. Eerste keer had ik de reactie niet tussen de 2 daarvoor voorziene regels geplaatst en kreeg ik boodschap dat de reactie nie was aangekomen. 2de poging wel gedaan en toen kreeg ik auto-reply dat de boodschap was aangekomen en met de de zaken die ik hierboven heb geschreven.
Ok nog eventjes wachten dan.
Edit> ok heb nu netjes bevestiging gekregen zoals ik gevraagd had
Ok nog eventjes wachten dan.
Edit> ok heb nu netjes bevestiging gekregen zoals ik gevraagd had
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 15:15 ]
Verwijderd
Ik heb het zelfs gewoon via de website gedaan vrijdag, en nog steeds niets gekregen.
Heb het net maar via de mail geprobeert, met de mededeling dat logitech me zo wel ontzettend goed helpt.
En dat ik nu wel hun beleid snap, hopelijk krijg ik antwoord, want ik heb echt geen zin om een lief mailtje te sturen, heb volgens mij bij elke vraag die ik gesteld heb 2a3 keer moeten herhalen, en dan nog geen correct antwoord geven.
Ik heb echt respect voor tm, dat hij het al zo lang vol houdt, maar met dit bedrijf kun je geen afspraken maken, zijn nog erger dan Sony.
Heb het net maar via de mail geprobeert, met de mededeling dat logitech me zo wel ontzettend goed helpt.
En dat ik nu wel hun beleid snap, hopelijk krijg ik antwoord, want ik heb echt geen zin om een lief mailtje te sturen, heb volgens mij bij elke vraag die ik gesteld heb 2a3 keer moeten herhalen, en dan nog geen correct antwoord geven.
Ik heb echt respect voor tm, dat hij het al zo lang vol houdt, maar met dit bedrijf kun je geen afspraken maken, zijn nog erger dan Sony.
A. Met wie van de customer support heb je contact gehad? Stuur je case even door naar plopjesprobleem@xs4all.nl B.G. zal erg nieuwschierig zijn wie jouw case heeft behandeld.Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 20:19:
Ik heb het zelfs gewoon via de website gedaan vrijdag, en nog steeds niets gekregen.
B. Geen afspraken ben ik niet geheel met je eens. Oké ze zijn niet alijd even snel in reageren maar dat komt ook omdat de zaak voor Logitech nogal lastig en gevoelig ligt. Maar afspraken die ze maken komen ze over het algemeen wel na.
Verwijderd
Ik ben op het moment gewoon ontzettend teleurgesteld in logitech, waarom geven ze niet gewoon toe dat het product niet deugt, in het algemeen zeggen ze het al met de toale refund, maar degene die het product graag willen behouden kunnen nu nog eens 6 maanden wachten op iets wat nog niet eens zeker is dat het ook voor 100% gaat werken.
En dan kun je wel zeggen dat ze niet alles kunnen doen wat het ook mag kosten, maar wij zijn wel de gedeputeerde die 350 euro hebben neergelegd voor iets dat duidelik niet 100% is.
Je wordt gewoon een hoek ingeduwd dat je wel voor de refund gaat, wat jammer is, maar ik heb het wel gehad met logitech.
Maar ik kan mijn case niet bekijken, site ligt eruit, maar heb met een bl en tt gesproken, en mijn eerste case is nog niet eens in behandeling genomen, is mijn engels misschien wat gebrekkig, maar voor andere bedrijven is het ook leesbaar.
Zal morgen de case doorsturen, tenminste als ik dan nog steeds niets gehoord heb.
En dan kun je wel zeggen dat ze niet alles kunnen doen wat het ook mag kosten, maar wij zijn wel de gedeputeerde die 350 euro hebben neergelegd voor iets dat duidelik niet 100% is.
Je wordt gewoon een hoek ingeduwd dat je wel voor de refund gaat, wat jammer is, maar ik heb het wel gehad met logitech.
Maar ik kan mijn case niet bekijken, site ligt eruit, maar heb met een bl en tt gesproken, en mijn eerste case is nog niet eens in behandeling genomen, is mijn engels misschien wat gebrekkig, maar voor andere bedrijven is het ook leesbaar.
Zal morgen de case doorsturen, tenminste als ik dan nog steeds niets gehoord heb.
Enerzijds ben ik ook teleurgesteld in Logitech anderzijds is het richting Logitech ook zeer positief te noemen dat er op dergelijke constructieve wijze samengewerkt kan worden met klanten.Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:54:
Ik ben op het moment gewoon ontzettend teleurgesteld in logitech, waarom geven ze niet gewoon toe dat het product niet deugt, in het algemeen zeggen ze het al met de totale refund, maar degene die het product graag willen behouden kunnen nu nog eens 6 maanden wachten op iets wat nog niet eens zeker is dat het ook voor 100% gaat werken.
Dit komt niet vaak voor denk ik.
Dat we 6 maanden moeten wachten is inderdaad een lange tijd, dit is helaas niet anders.
Je wordt geen hoek in geduwd. Ze bieden je een volledige refund aan of je kunt wachten op de aangepaste, probleemvrije, set.En dan kun je wel zeggen dat ze niet alles kunnen doen wat het ook mag kosten, maar wij zijn wel de gedeputeerde die 350 euro hebben neergelegd voor iets dat duidelijk niet 100% is.
Je gaf aan dat je soms je vraag 2 tot 3 keer moest stellen voordat je een correct antwoord kreeg. Dus ik (en ook B.G.) zouden het erg waarderen als je, je case nummer kunt doorsturen (ook al krijg je morgen een reactie). Dan kan B.G. zelf kijken waar het mis is gegaan en lering uit deze zaak trekken.Maar ik kan mijn case niet bekijken, site ligt eruit, maar heb met een bl en tt gesproken, en mijn eerste case is nog niet eens in behandeling genomen, is mijn engels misschien wat gebrekkig, maar voor andere bedrijven is het ook leesbaar.
Mijn cynisme uit mijn vorige post was vooral gevoed door het feit dat ik het onbegrijpelijk vind dat iedereen hier zo tevreden is over de acties van Logitech terwijl er duizenden en duizenden mensen daarbuiten rondlopen die niet weten van alles wat hier gebeurd en nietsvermoedend een Z-5500 kopen en geconfronteerd worden met de problemen en niets weten van een refund actie.
Onbegrijpelijk dat iedereen hier maar zo blij is met Logitech.. Een beetje egoistisch.. tuurlijk krijg je je refund, ik ook. Maar er zijn ook mensen die niet zo blij zijn dat Logitech dit in de kiem probeert te smoren en het niet publiekelijk bekend wil maken. De Z-5500 deugt niet. PUNT. Ondertussen blijft Logitech lekker de probematische Z-5500 verkopen en worden zelfde de leveranciers niet op de hoogte gebracht.. Nee, wat moeten we toch allemaal tevreden zijn.
Onbegrijpelijk dat iedereen hier maar zo blij is met Logitech.. Een beetje egoistisch.. tuurlijk krijg je je refund, ik ook. Maar er zijn ook mensen die niet zo blij zijn dat Logitech dit in de kiem probeert te smoren en het niet publiekelijk bekend wil maken. De Z-5500 deugt niet. PUNT. Ondertussen blijft Logitech lekker de probematische Z-5500 verkopen en worden zelfde de leveranciers niet op de hoogte gebracht.. Nee, wat moeten we toch allemaal tevreden zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Darth Malak op 13-06-2006 09:13 ]
ik heb vorige week vrijdag een refund aangevraagd.
Ze zeiden dat ik ervoor door een 2e lijns medewerker teruggebeld zou worden maar nog niks gehoort.
hoop dat het wel snel gebeurd.
Ze zeiden dat ik ervoor door een 2e lijns medewerker teruggebeld zou worden maar nog niks gehoort.
Heb je een case nummer voor me? Doorsturen mag naar plopjesprobleem@xs4all.nljorisw86 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 09:19:
ik heb vorige week vrijdag een refund aangevraagd.
Verwijderd
Tipje: als je een mail stuurt naar Logitech, vraag dan expliciet of ze kunnen bevestigen dat de mail is aangekomen en de case in behandeling wordt genomen.
Ik had dit ook gedaan en kreeg hierdoor persoonlijke bevestiging.
Ik had dit ook gedaan en kreeg hierdoor persoonlijke bevestiging.
Allereerst een compliment voor tm. Het kost je vast veel tijd al dit gedoe en dan komen en dan lees ik ook soms nog eens af en toe totaal respectloze reacties, hulde dus.
Ook ik heb helaas last van het probleem. Het al een tijdje geleden daarover contact opgenomen met logitech. Kreeg telkens snel een reactie en berichten over de vorderingen. Dat Logitech problemen durft te erkennen en een oplossing zoekt, al duurt dit misschien lang, vindt ik erg netjes. Persoonlijk kan ik geen ander bedrijf bedenken dat zo zijn best doet (binnnen de mogelijkheden) om een oplossing te vinden.
Ik ben alleen benieuwd of de lading van begin juni waar Logitech het in de mails naar mij over had nog verstuurd gaat worden. Daar heb ik niks van gehoord. Ik zou namelijk een vervangend setje krijgen. Wacht men nu tot de 'nieuwe' en hopelijk probleemloze sets er zijn of krijg ik tot dan zeg maar nog de (geloof R616) versie?
Ook ik heb helaas last van het probleem. Het al een tijdje geleden daarover contact opgenomen met logitech. Kreeg telkens snel een reactie en berichten over de vorderingen. Dat Logitech problemen durft te erkennen en een oplossing zoekt, al duurt dit misschien lang, vindt ik erg netjes. Persoonlijk kan ik geen ander bedrijf bedenken dat zo zijn best doet (binnnen de mogelijkheden) om een oplossing te vinden.
Ik ben alleen benieuwd of de lading van begin juni waar Logitech het in de mails naar mij over had nog verstuurd gaat worden. Daar heb ik niks van gehoord. Ik zou namelijk een vervangend setje krijgen. Wacht men nu tot de 'nieuwe' en hopelijk probleemloze sets er zijn of krijg ik tot dan zeg maar nog de (geloof R616) versie?
Verwijderd
Ook ik ben inmiddels in aanzienlijke mate betrokken bij deze zaak. Maar indien ik mijzelf van deze betrokkenheid ontdoe en tracht deze zaak objectief te beschouwen, dan kan ik het met de inhoud van bovengeschreven regels alleen maar eens zijn.Darth Malak schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 09:12:
Mijn cynisme uit mijn vorige post was vooral gevoed door het feit dat ik het onbegrijpelijk vind dat iedereen hier zo tevreden is over de acties van Logitech terwijl er duizenden en duizenden mensen daarbuiten rondlopen die niet weten van alles wat hier gebeurd en nietsvermoedend een Z-5500 kopen en geconfronteerd worden met de problemen en niets weten van een refund actie.
Onbegrijpelijk dat iedereen hier maar zo blij is met Logitech.. Een beetje egoistisch.. tuurlijk krijg je je refund, ik ook. Maar er zijn ook mensen die niet zo blij zijn dat Logitech dit in de kiem probeert te smoren en het niet publiekelijk bekend wil maken. De Z-5500 deugt niet. PUNT. Ondertussen blijft Logitech lekker de problematische Z-5500 verkopen en worden zelfs de leveranciers niet op de hoogte gebracht.. Nee, wat moeten we toch allemaal tevreden zijn.
Ondanks de toezegging van een aantal "hand made units", wordt door Logitech toch eigenlijk principieel ontkend dat er een probleem zou zijn met de "shielding" van de Z-5500 (en andere modellen).
Zulks is natuurlijk absoluut onjuist! Immers, er is overduidelijk aangetoond dat het probleem zeer zeker (het ontbreken van) de "shielding" betreft. Ten overvloede: de "cable shielding" is domweg niet goed aangesloten, de POD heeft in het geheel geen "shielding" en de versterker (in de subwoofer) is slechts aan één zijde afgeschermd.
Voor degenen welke nog twijfelen aan het belang van een goede "shielding", kijk eens om je heen!
Elke zichzelf respecterende fabrikant van audio produkten maakt gebruik van een metalen behuizing.
Verwijder de metalen behuizing en je krijgt onmiddellijk te maken met dezelfde problemen waar Logitech zo mee worsteld.
Echter, op sommige locaties, kunnen de stoorsignalen (ploppen en radio ontvangst) minder aanwezig zijn en wellicht dus door de gebruiker worden geaccepteerd. Kan mij zo voorstellen dat de oorzaak door onwetendheid vaak elders wordt gezocht dan bij de audio unit, b.v. lijnruis, netstoring en dergelijke, zoals dit ook door Logitech op haar website ten onrechte werd (en wordt) aangegeven.
Eén en ander betekent per definitie niet dat de betrokken audio unit plotsklaps geen gebrek (meer) heeft. Deze is natuurlijk nog steeds aanwezig.
Heb inmiddels kunnen vaststellen dat Logitech, bij praktisch alle modellen, het belang van een goede "shielding" aanzienlijk heeft onderschat.
Het "engineering team" van Logitech heeft kennelijk bij het ontwerp van de diverse audio modellen telkenmale dezelfde fout gemaakt.
Logitech is inmiddels door vele gebruikers uitgebreid geïnformeerd omtrent deze problemen, dus ook omtrent de problemen bij de laatste revisie van de Z-5500, maar gaat even zo vrolijk door met de verkoop van deze units, zulks tegen beter weten in.
Een "refund" van het aankoopbedrag mag dan mooi lijken, maar de klant schiet daar weinig mee op.
Immers, deze is aanvankelijk met een geldbedrag en in goed vertrouwen naar de winkel gestapt met de bedoeling een naar behoren functionerende audio unit aan te schaffen.
Overigens, naar mijn mening is het "refund program" van Logitech een uitermate onverstandige actie, daar onomstotelijk mag worden aangenomen dat de betrokken klanten geen (ander) audio produkt van Logitech zullen aanschaffen maar terecht hun keuze laten vallen op een produkt van een andere fabrikant.
Het vertrouwen van deze klanten in Logitech produkten wordt hiermede in een uitermate negatieve zin beïnvloed. Het behoeft geen betoog dat zulks een bijzonder slechte marketing strategie is.
En het behoeft zeer zeker geen betoog dat een ieder, welke een audio produkt van Logitech aanschaft, recht heeft op een goed werkende unit, dus zonder gebreken.
Gewoon een kwestie van vertrouwen!
Het kan en mag niet zo zijn dat slechts een selekt groepje Logitech klanten op verzoek een "aangepaste unit" geleverd kan krijgen (waarvan we overigens moeten afwachten of deze dan wel naar behoren functioneerd).
Mijn bijdrage(n) aan dit forum heb ik gedaan in het belang van alle gebruikers van Logitech (Z-5500) audio units, dus niet alleen in het belang van een selekt groepje forum bezoekers.
Ben derhalve van mening dat het uitermate onverstandig en onacceptabel is van Logitech door te gaan, tegen beter weten in, met de levering van deze niet naar behoren functionerende audio units.
Hiermede wordt misbruik gemaakt van het vertrouwen van de klant.
Uiteraard een bedenkelijke zaak, niet alleen voor de klant maar zeer zeker ook, op de lange termijn, voor Logitech.
Tot slot en nogmaals ten overvloede;
Het argument van Logitech dat het probleem slechts een uitermate gering aantal gebruikers betreft, is mijn inziens een zeer slecht onderbouwd excuus.
De afscherming deugt gewoonweg niet, dus zal het probleem zich overal in meer of mindere mate, afhankelijk van de (elektrische) omgeving condities, voordoen.
R.C.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 15:09 ]
Ik heb afgelopen donderdag in een telefonisch gesprek van ruim 1,5 uur alle door jouw punten aangehaald en besproken met B.G. Ook waarom ik van mening ben dat Logitech de zaak als 'klein' voordoet en waarom ik vind dat er meer openheid aan de zaak gegeven moet worden.
Ik vond het jammer om in dit gesprek te moeten vernemen dat Logitech de zaak niet opener wil behandelen. Logitech blijft (volledig onterecht) aangeven dat de zaak klein is en baseert zich hierbij op de statistieken die zij hiervoor hebben. Deze statistieken zijn mijn inziens niet geheel juist.
De redenen die door B.G. aangedragen werden om de zaak niet opener te behandelen zijn, mijn inziens, niet goed onderbouwd. Echter Logitech is alles behalve voornemens om hierin ook maar iets toe te geven. Tenzij ze geforceerd worden om dit te doen.
Mensen die het plop probleem hebben verwijten dit meestal op zichzelf (kijk maar op de diversen forums, overal begint met over een UPS etc.).
Deze mensen klagen dus ook niet. Hoeveel mensen hebben niet aangegeven ook problemen te hebben met de set, waarvan gedacht werd dat het aan het elektriciteitsnetwerk thuis lag... De meeste.
Het aantal klagers is volgens B.G. in NL een stuk groter als in de andere landen, mijn inziens puur door dit forum. Hoeveel mensen zullen dit topic hebben gelezen, 10.000. Hoeveel mensen zullen gaan klagen als je het echt publiekelijk maakt...? Mijn inziens héél veel.
Hoeveel klagers ga je krijgen als je dit topic kenbaar maakt in andere landen... volgens mij heel veel.
Ook ik vind het jammer dat Logitech door blijft gaan met het verkopen van een product dat niet geheel juist in elkaar zit. Dit is tegenover de klant niet eerlijk, en pas totaal niet bij Logitech.
Aan de andere kant gezien kan ik het vanuit Logitech ook begrijpen dat er een grens getrokken moet worden ivm de kosten. Daarbij zijn er maar weinig bedrijven die op deze constructieve basis met de klant samenwerken naar een oplossing toe.
Natuurlijk kan je het balletje ook omdraaien en zeggen dat wij voor Logitech een goedkope testmethode zijn die hun een heleboel geld bespaard.
Daarbij is er door ons geen zicht op de Certificering. Als Logitech zegt "set komt niet door de certificering" zijn we 6 maanden verder zonder resultaat... en of dit dan echt zo is, zal voor ons onduidelijk blijven. Het is natuurlijk maar net van welke kant je de zaak bekijkt.
[ Voor 19% gewijzigd door tm030614 op 13-06-2006 15:23 ]
Vandaag deze e-mail van B.G. gehad.
Bart,
Ter informatie: De bij ons geregistreerde Z5500 klanten krijgen in de loop van deze week een emailtje met een uitgebreide update Het is inderdaad zo dat ook klanten die al een geoptimaliseerde speaker set hebben gekregen (en nog steeds popping overlast ervaren) kunnen kiezen om alsnog in te tekenen voor de hand-build serie. Vanzelfsprekend onder dezelfde voorwaarden die de BU -zoals ook verwoord in de brief aan jou en R.C.- gesteld heeft.
Hart. Gr.
B.G.
Bart,
Ter informatie: De bij ons geregistreerde Z5500 klanten krijgen in de loop van deze week een emailtje met een uitgebreide update Het is inderdaad zo dat ook klanten die al een geoptimaliseerde speaker set hebben gekregen (en nog steeds popping overlast ervaren) kunnen kiezen om alsnog in te tekenen voor de hand-build serie. Vanzelfsprekend onder dezelfde voorwaarden die de BU -zoals ook verwoord in de brief aan jou en R.C.- gesteld heeft.
Hart. Gr.
B.G.
Word er nou eigenlijk nog wat ondernomen voor andere sets dan de Z-5500, behalve die standaard refund? En weet iemand al waarom de X-530 van de Logitech NL site af is?
Omdat het probleem met die set groter is dan Logitech doet uitwijzen...royco_100 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:19:
En weet iemand al waarom de X-530 van de Logitech NL site af is?
De set aanpassen is te duur, dus ontwikkelen ze gewoon een nieuwe. Tot die er is, geen X-530-alternatief. Dat denk ik er van
Leuk, maar wanneer is die "nieuwe" set in de winkel, en ga ik die van Logitech krijgen......ComBax schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:24:
[...]
Omdat het probleem met die set groter is dan Logitech doet uitwijzen...
De set aanpassen is te duur, dus ontwikkelen ze gewoon een nieuwe. Tot die er is, geen X-530-alternatief. Dat denk ik er van
Nou, ik ben benieuwd wat er allemaal in dat mailtje komt te staan over de verdere ontwikkelingen van de z-5500.
Als het goed is sturen ze me eind juni nog een geupdate versie wat ongeveer een maand geleden afgesproken was. Dat ging echter nog om de eerste "vernieuwde" versie.
Als het goed is sturen ze me eind juni nog een geupdate versie wat ongeveer een maand geleden afgesproken was. Dat ging echter nog om de eerste "vernieuwde" versie.
Laat het duidelijk zijn dat dit slechts een idee is en niet gebaseerd op enige info vanuit logitech.
Ik volg dit topic nu al lange tijd ondanks dat ik geen Z5500 heb, maar meer uit nieuwsgierigheid en bewondering voor een aantal mensen hier, met name de inzet van TM is lovendswaardig.
Maar als ik de twee laatste lange teksten van RC en TM samen voeg kan ik maar één conclusie maken. Logitech probeert kosten wat het kost iedereen hier rustig te houden en de problemen zoveel mogelijk in de doofpot te stoppen. Als het inderdaad klopt dat in principe alle sets de problemen kennen en zoals eerder al gezegd niet voldoen aan normeringen en certificeringen die wel worden geclaimed is het bijzonder dat deze audio sets nogsteeds worden verkocht.
Wanneer een Audio fabrikant als Marantz, Poineer, Denon of een soort gelijk audio merk een produktie of design fout vindt in hun versterkers reken er dan maar op dat daar actie op wordt ondernomen.
Zoals in jullie verhaal (RC en TM) geven jullie al aan dat er genoeg mensen blijven denken aan problemen in hun eigen installatie en niet bedenken dat het aan de speaker set ligt. Dit wordt alleen maar meer versterkt door de online support van Logitech. Het lijkt mij dan ook niet meer dan redelijk dat Logitech stopt met het verwijzen naar mogelijk slechte electrisiteits installaties in woningen op hun site, maar gewoon zeggen waar het op staat. Dat de fout in hun produkt zit.
Zelf vermoed ik ook dat Logitech achter de schermen wel meer vanplan is wat zij niet met onder andere TM hebben besproken. Dit vermoeden heb ik omdat opeens de betreffende probleem sets één voor één van de Logitech site verdwijnen.
Al met al blijft Logitech jullie aan het lijntje houden zonder ook maar echt iets concreets te doen of garanties te geven dat de klanten waar voor hun geld krijgen. Zelfs met handmade sets blijven ze wazig en garanderen ze niet dat je een produkt krijgt die functioneert naar verwachtingen. Overigens is dit gewoon de tweede keer dat ze dit kunstje uitvoeren, aangezien ze reeds eerder jullie aangepaste sets hebben toegezonden.
Ik vraag mij af of TM of een ander dit al eens voor hebben gelegd aan een consumenten organisatie evoor een reactie en wat deze reactie is geweest/zal zijn. Naar mijn idee, lijkt Logitech bereidwillig en lijken ze veel te doen, maar zijn ze drukker bezig met een doofpot te crÏeeren en jullie rustig te houden.
P.s. De Logitech mensen waarmee met name TM contact heeft kunnen het allemaal wel goed bedoelen. Ik bedoel met Logtech ook meer de gehele organisatie opzich.
Maar als ik de twee laatste lange teksten van RC en TM samen voeg kan ik maar één conclusie maken. Logitech probeert kosten wat het kost iedereen hier rustig te houden en de problemen zoveel mogelijk in de doofpot te stoppen. Als het inderdaad klopt dat in principe alle sets de problemen kennen en zoals eerder al gezegd niet voldoen aan normeringen en certificeringen die wel worden geclaimed is het bijzonder dat deze audio sets nogsteeds worden verkocht.
Wanneer een Audio fabrikant als Marantz, Poineer, Denon of een soort gelijk audio merk een produktie of design fout vindt in hun versterkers reken er dan maar op dat daar actie op wordt ondernomen.
Zoals in jullie verhaal (RC en TM) geven jullie al aan dat er genoeg mensen blijven denken aan problemen in hun eigen installatie en niet bedenken dat het aan de speaker set ligt. Dit wordt alleen maar meer versterkt door de online support van Logitech. Het lijkt mij dan ook niet meer dan redelijk dat Logitech stopt met het verwijzen naar mogelijk slechte electrisiteits installaties in woningen op hun site, maar gewoon zeggen waar het op staat. Dat de fout in hun produkt zit.
Zelf vermoed ik ook dat Logitech achter de schermen wel meer vanplan is wat zij niet met onder andere TM hebben besproken. Dit vermoeden heb ik omdat opeens de betreffende probleem sets één voor één van de Logitech site verdwijnen.
Al met al blijft Logitech jullie aan het lijntje houden zonder ook maar echt iets concreets te doen of garanties te geven dat de klanten waar voor hun geld krijgen. Zelfs met handmade sets blijven ze wazig en garanderen ze niet dat je een produkt krijgt die functioneert naar verwachtingen. Overigens is dit gewoon de tweede keer dat ze dit kunstje uitvoeren, aangezien ze reeds eerder jullie aangepaste sets hebben toegezonden.
Ik vraag mij af of TM of een ander dit al eens voor hebben gelegd aan een consumenten organisatie evoor een reactie en wat deze reactie is geweest/zal zijn. Naar mijn idee, lijkt Logitech bereidwillig en lijken ze veel te doen, maar zijn ze drukker bezig met een doofpot te crÏeeren en jullie rustig te houden.
P.s. De Logitech mensen waarmee met name TM contact heeft kunnen het allemaal wel goed bedoelen. Ik bedoel met Logtech ook meer de gehele organisatie opzich.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Laat ik er dan aan toevoegen, dat ik persoonlijk denk dat je wel in de goede richting zit. Overigens ook dit is niet gebaseerd op enige info vanuit Logitech.Bor de Wollef schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 22:08:
[...]
Laat het duidelijk zijn dat dit slechts een idee is en niet gebaseerd op enige info vanuit logitech.
Ik denk ook dat hij in de goede richting zit hoortm030614 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 22:23:
[...]
Laat ik er dan aan toevoegen, dat ik persoonlijk denk dat je wel in de goede richting zit. Overigens ook dit is niet gebaseerd op enige info vanuit Logitech.
Heb hier al een ellen lange discussie met B.G. over gehad. De argumenten van B.G. zijn voor mij geen reden geweest om van gedachte te veranderen. Dus kan het wel met je opmerking eens zijn._Dune_ schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 22:20:
Maar als ik de twee laatste lange teksten van RC en TM samen voeg kan ik maar één conclusie maken. Logitech probeert kosten wat het kost iedereen hier rustig te houden en de problemen zoveel mogelijk in de doofpot te stoppen. Als het inderdaad klopt dat in principe alle sets de problemen kennen en zoals eerder al gezegd niet voldoen aan normeringen en certificeringen die wel worden geclaimd is het bijzonder dat deze audio sets nog steeds worden verkocht.
Zoals in jullie verhaal (RC en TM) geven jullie al aan dat er genoeg mensen blijven denken aan problemen in hun eigen installatie en niet bedenken dat het aan de speaker set ligt. Dit wordt alleen maar meer versterkt door de online support van Logitech. Het lijkt mij dan ook niet meer dan redelijk dat Logitech stopt met het verwijzen naar mogelijk slechte elektriciteit installaties in woningen op hun site, maar gewoon zeggen waar het op staat. Dat de fout in hun product zit.
Dit constateerde ik enige weken geleden al en de vraag is afgelopen week naar B.G. gestuurd.Zelf vermoed ik ook dat Logitech achter de schermen wel meer van plan is wat zij niet met onder andere TM hebben besproken. Dit vermoeden heb ik omdat opeens de betreffende probleem sets één voor één van de Logitech site verdwijnen.
Dit "kunstje" zal niet herhaald gaan worden, Logitech zal mij toch echt moeten overtuigen dat ze de set die wij ontvangen hebben laten testen en dat ze op de achtergrond echt aan het werk zijn.Al met al blijft Logitech jullie aan het lijntje houden zonder ook maar echt iets concreets te doen of garanties te geven dat de klanten waar voor hun geld krijgen. Zelfs met handmade sets blijven ze wazig en garanderen ze niet dat je een product krijgt die functioneert naar verwachtingen. Overigens is dit gewoon de tweede keer dat ze dit kunstje uitvoeren, aangezien ze reeds eerder jullie aangepaste sets hebben toegezonden.
De Logitech medewerkers ansicht doen hun werk prima. Over niemand iets te klagen, in tegendeel. Het gaat, zoals je zelf al zegt, over de gehele organisatie. De persoonlijke, en niet zakelijk gerelateerde mening, kunnen zij niet mee laten wegen in deze zaak. In dat opzicht wordt elke beslissing dan ook door Logitech besloten als organisatie en niet als individu.P.s. De Logitech mensen waarmee met name TM contact heeft kunnen het allemaal wel goed bedoelen. Ik bedoel met Logitech ook meer de gehele organisatie op zich.
Nu haal je een aantal zaken door elkaar._Dune_ schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 22:20:
Ten eerste is Logitech van oorsprong geen audio bedrijf en heeft nooit een puntje innovatie op dat gebied bedracht en ze zijn dan ook nog steeds geen audio bedrijf, wat dat betreft. Ten tweede zijn de door jou bovengenoemde bedrijven dat wel. Het zijn dan ook nog eens pro audio bedrijven, welke vrijwel alleen maar met audio producten hun positie op de markt bevestigen (wat betekent dat ze hoogstwaarschijnljik een scala aan klanten policies hebben, wanneer er bijvoorbeeld een designflaw geconstateerd wordt). Ten derde zijn de prijskaartjes van deze producten wel even wat anders dan die van Logitech, uitgaande van het feit dat je bijvoorbeeld voor 500 euro alleen maar een versterker in huis hebt.
Er is een wezenlijk verschil, dacht ik zo.
[ Voor 8% gewijzigd door Marf0rz op 14-06-2006 10:54 ]
If you can't beat them, buy them !
Verwijderd
Laat je weten wat het antwoord erop is, want daar ben ik nu ook wel benieuwd naartm030614 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 22:32:
Dit constateerde ik enige weken geleden al en de vraag is afgelopen week naar B.G. gestuurd.
Verder ben ik het ook min of meer eens met _Dune_.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 10:52 ]
Mmmmm, ja misschien een niet helemaal eerlijk voorbeeld, maar ik denk dat mijn verhaal wel enigszins duidelijk is. Hoop ik.... Ik ben niet altijd even goed met woorden.Marf0rz schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:29:
[...]
Nu haal je een aantal zaken door elkaar.
Ten eerste is Logitech van oorsprong geen audio bedrijf en heeft nooit een puntje innovatie op dat gebied bedracht en ze zijn dan ook nog steeds geen audio bedrijf, wat dat betreft. Ten tweede zijn de door jou bovengenoemde bedrijven dat wel. Het zijn dan ook nog eens pro audio bedrijven, welke vrijwel alleen maar met audio producten hun positie op de markt bevestigen (wat betekent dat ze hoogstwaarschijnljik een scala aan klanten policies hebben, wanneer er bijvoorbeeld een designflaw geconstateerd wordt). Ten derde zijn de prijskaartjes van deze producten wel even wat anders dan die van Logitech, uitgaande van het feit dat je bijvoorbeeld voor 500 euro alleen maar een versterker in huis hebt.
Er is een wezenlijk verschil, dacht ik zo.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Anders ik wel. Wanneer er bv een vervanger voor de X-530 komt (nieuwe versie / nieuw model) die de klachten niet zo veroorzaken zullen er heel wat mensen blij zijn. Het valt me trouwens op hoeveel X-530's er op marktplaats etc aangeboden worden.Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:51:
[...]
Laat je weten wat het antwoord erop is, want daar ben ik nu ook wel benieuwd naar
Mogelijk zijn daar veel mensen bij die de set weg willen doen vanwege de problemen, maar niet weten van de refund van Logitech. (in het ergste geval)Bor de Wollef schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:26:
[...]
Anders ik wel. Wanneer er bv een vervanger voor de X-530 komt (nieuwe versie / nieuw model) die de klachten niet zo veroorzaken zullen er heel wat mensen blij zijn. Het valt me trouwens op hoeveel X-530's er op marktplaats etc aangeboden worden.
[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 14-06-2006 11:40 ]
tm ik bel straks nog wel even naar logitech want die medewerker die ik vorige keer had kon er geen refund van maken hij wist niet hoe dat moest ofsow.
heb wel een casenummer van de aanvraag voor de nieuwe
heb logitech gebeld en ze zeiden het is in behandeling bij de 2e lijns heeft het dan nog nut om mijn case nummer aan jouw te melden tm??
heb wel een casenummer van de aanvraag voor de nieuwe
heb logitech gebeld en ze zeiden het is in behandeling bij de 2e lijns heeft het dan nog nut om mijn case nummer aan jouw te melden tm??
[ Voor 26% gewijzigd door jorisw86 op 14-06-2006 14:13 ]
Grappig dat er iemand z'n X-530 voor 'n Z-5500 wilt ruilen op marktplaats.
Maar inderdaad. Heb eigenlijk geen idee hoe lang de probleemsetjes van Logitech al op de markt zijn, maar volgens mij zijn ze allang weer bezig met het ontwerpen van een nieuwe serie.
Hoop niet dat wanneer wij de hand build setjes krijgen over 10 maanden (tuurlijk gaat 't langer duren dan aangegeven), dat tegelijkertijd de Z-8050wdnp (wireless digital no plops) op de markt komt.
Liever neem ik dan nu de refund en ga ik later voor die nieuwe serie als die beter is..
(waarna er een "Het Logitech Z-8050wdnp PLOPJES probleem topic" wordt gestart).
Ook is het erg verdacht dat de X-530 stilletjes van de site verdwijnt... Ben erg benieuwd wat het addertje is.
Maar inderdaad. Heb eigenlijk geen idee hoe lang de probleemsetjes van Logitech al op de markt zijn, maar volgens mij zijn ze allang weer bezig met het ontwerpen van een nieuwe serie.
Hoop niet dat wanneer wij de hand build setjes krijgen over 10 maanden (tuurlijk gaat 't langer duren dan aangegeven), dat tegelijkertijd de Z-8050wdnp (wireless digital no plops) op de markt komt.
Liever neem ik dan nu de refund en ga ik later voor die nieuwe serie als die beter is..
(waarna er een "Het Logitech Z-8050wdnp PLOPJES probleem topic" wordt gestart).
Ook is het erg verdacht dat de X-530 stilletjes van de site verdwijnt... Ben erg benieuwd wat het addertje is.
Verwijderd
Ondanks dat ikzelf geen z-5500 of andere logitech speakerset heb, volg ik dit topic al sinds het begin. Zoals al in eerdere reacties werd gesteld, blijft Logitech (als bedrijf zijnde dus) de boot maar afhouden. Dat ze dit hoofdstuk willen afsluiten, kan ik me voorstellen, maar dan moeten ze ook gewoon alle z5500 sets uit de handel halen en de fout openbaren. Gewoon doorgaan met verkopen van een ondeugdelijk produkt lijkt nog al veel op oplichting. We hebben het immers niet over een prul van een 5 euro.
Een refund is leuk en aardig voor de mensen die weten dat het probleem in de speakers zit, maar de meeste mensen zullen daar, zoals eerder gezegd, niet opkomen. De meeste mensen zullen waarschijnlijk denken dat het probleem in het lichtnet zit. Om dan eerst allerlei gare lijnfilters, upsen etc. aan te schaffen om er vervolgens achter te komen dat die niet nodig waren: daar wordt je dus niet vrolijk van.
Het is wellicht niet verkeerd om eens aan de bel te trekken bij bekende tech/nieuws websites. Dit om mensen te waarschuwen de betreffende sets niet te kopen en de huidige bezitters op de hoogte te stellen van de problemen.
Dat er consumentenprogramma's zijn aangeschreven ben ik van op de hoogte, maar hebben die al wat van zich laten horen?
Een refund is leuk en aardig voor de mensen die weten dat het probleem in de speakers zit, maar de meeste mensen zullen daar, zoals eerder gezegd, niet opkomen. De meeste mensen zullen waarschijnlijk denken dat het probleem in het lichtnet zit. Om dan eerst allerlei gare lijnfilters, upsen etc. aan te schaffen om er vervolgens achter te komen dat die niet nodig waren: daar wordt je dus niet vrolijk van.
Het is wellicht niet verkeerd om eens aan de bel te trekken bij bekende tech/nieuws websites. Dit om mensen te waarschuwen de betreffende sets niet te kopen en de huidige bezitters op de hoogte te stellen van de problemen.
Dat er consumentenprogramma's zijn aangeschreven ben ik van op de hoogte, maar hebben die al wat van zich laten horen?
Ligt eraan hoe lang je nu al wacht.jorisw86 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:07:
Ga je gang, ikzelf heb genoeg aan dit topic. Dus als je hier tijd in wilt steken, hulp is welkom.Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:21:Het is wellicht niet verkeerd om eens aan de bel te trekken bij bekende tech/nieuws websites. Dit om mensen te waarschuwen de betreffende sets niet te kopen en de huidige bezitters op de hoogte te stellen van de problemen.
vorige week donderdag gebeld en zou terug gebeld worden.
voor de refund hun zeiden vanmiddag het is in behandeling.
ik weet niet hoelang zo'n refund bij de rest geduurt heeft??
Wacht nog een paar dagen, maandag nog geen reactie dan stuur je casenummer maar door.jorisw86 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 20:59:
vorige week donderdag gebeld en zou terug gebeld worden.
Zojuist onderstaande e-mail van R.C. gehad.
Beste mensen,
Zojuist een onderhoud gehad met J.B. (vanuit de VS) waarbij werd medegedeeld dat
een aantal opnieuw gewijzigde units eind volgende week naar ons worden verzonden.
Bij de fabricage van deze units is loodvrij soldeer gebruikt en naast een aantal kleine verbeteringen
is nu tevens de "shielding" aangepast conform de adviezen welke van onze kant zijn gekomen.
(kon het bijna niet geloven)
Overigens betreft deze modificatie niet een beperkte serie, maar wordt dit een productie versie,
welke de huidige versie gaat vervangen. Dus ook de units welke wij onlang mochten ontvangen.
Voorts werd door J.B. opgemerkt dat men deze keer toch eerst even onze test resultaten
zou afwachten alvorens tot productie over te gaan.
Wellicht toch goed nieuws
Beste mensen,
Zojuist een onderhoud gehad met J.B. (vanuit de VS) waarbij werd medegedeeld dat
een aantal opnieuw gewijzigde units eind volgende week naar ons worden verzonden.
Bij de fabricage van deze units is loodvrij soldeer gebruikt en naast een aantal kleine verbeteringen
is nu tevens de "shielding" aangepast conform de adviezen welke van onze kant zijn gekomen.
Overigens betreft deze modificatie niet een beperkte serie, maar wordt dit een productie versie,
welke de huidige versie gaat vervangen. Dus ook de units welke wij onlang mochten ontvangen.
Voorts werd door J.B. opgemerkt dat men deze keer toch eerst even onze test resultaten
Verwijderd
Heb meegeholpen aan die brief naar de consumentenorganisaties, dus het is niet zo dat ik alleen maar een beetje loop te blaten over wat anderen zouden moeten doentm030614 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 17:55:
[...]
Ga je gang, ikzelf heb genoeg aan dit topic. Dus als je hier tijd in wilt steken, hulp is welkom.
Ik heb zelf geen connecties met de beheerders van grote tech/nieuws sites, dus hoever ik in mijn eentje zou komen weet ik niet.
Zo was het niet bedoelt.Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:05:
[...]
Heb meegeholpen aan die brief naar de consumentenorganisaties, dus het is niet zo dat ik alleen maar een beetje loop te blaten over wat anderen zouden moeten doen
Verwijderd
we wachten eerst even af en dan juichen we weer verder...tm030614 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:00:
Beste mensen,

we hebben eerder goed nieuws gehad en toen weer niet enz.. enz..
Wat is het voordeel van loodvrij soldeer? Behalve dat het loodvrij is en dat de uitstoot van schadelijke gassen hierdoor beperkt wordt.tm030614 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:00:
Beste mensen,
[...]
Die kleine verbeteringen houden misschien de verbeteringen in die in de vorige "verbeterde" versie zijn doorgevoerd...
R.C.'s adviezen voldeden toch niet aan die normen/richtlijnen? (kan het ook bijna niet geloven dat ze conform de adviezen gehandeld hebben)
En waar ging die brief van TY dan over dat wij een hand build set zouden krijgen die niet in productie genomen zou worden?? Zouden ze misschien de ware omvang van dit probleem gezien hebben?
Verder klinkt dat meeltje goed! Eind volgende week worden ze verzonden, dus na het einde van volgende week nieuwe testgegevens,.. What will it be this time...??
[ Voor 29% gewijzigd door Mvdlaak op 14-06-2006 22:31 . Reden: quote ingekort ]
voldoet aan de RoHS regelgeving. Dat zijn ze dus wettelijk verplicht om te doen.Mvdlaak schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:30:
[...]
Wat is het voordeel van loodvrij soldeer? Behalve dat het loodvrij is en dat de uitstoot van schadelijke gassen hierdoor beperkt wordt.
Dat de adviezen niet voldeden aan de richtlijnen was onzin. En inderdaad blijkbaar heeft ook Logitech ingezien dat het niet echt redelijk is om de set niet in serieproductie te nemen. Heb dit ook vorige week in het gesprek met B.G. aangegeven "Hierbij maak ik wel de opmerking dat de aanpassingen door ons bekeken zullen worden. Zijn deze klein van aard dan verwacht ik dat de set wel in aangepaste – probleemvrije - vorm in de winkel komt te liggen (in dit geval zal B.G. hier zelf ook voor pleiten). "R.C.'s adviezen voldeden toch niet aan die normen/richtlijnen? (kan het ook bijna niet geloven dat ze conform de adviezen gehandeld hebben)
En waar ging die brief van TY dan over dat wij een hand build set zouden krijgen die niet in productie genomen zou worden?? Zouden ze misschien de ware omvang van dit probleem gezien hebben?
Als het zo vlug gaat, maar reken minimaal op een weekje extra. De set word door totaal 7 mensen getest. Het duurt dus minimaal 2 weken voordat de set bij iedereen is langst geweest.Verder klinkt dat meeltje goed! Eind volgende week worden ze verzonden, dus na het einde van volgende week nieuwe testgegevens,.. What will it be this time...??
[ Voor 3% gewijzigd door tm030614 op 14-06-2006 22:40 ]
Dit topic is gesloten.