Het Logitech Z-5500 PLOPJES probleem topic DEEL 3

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.034 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
tm030614 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 18:07:
2. Electro magnetische afscherming aan de binnenzijde van de POD. Dit kan bijvoorbeeld worden gerealiseerd met behulp van elektrisch geleidende verf.
Zulks is tijdens het productie proces eenvoudig en goedkoop aan te brengen. Uiteraard moet dit "shield" wel met massa (ground) in de POD worden verbonden, anders werkt dit "shield" (ook) als een antenne.

Hartelijke groet,

R.C.[/i]
Ik ben op mijn werk toevallig net bezig met de ontwikkeling van een retourband test generator.
Ik heb hiervoor onderzoek gedaan naar EMC coatingen voor behuizingen.
Je hebt vaak keuze uit een coating van koperlak, en een opgedampte laag alluminium.
De laatste was voor mijn toepassing veel goedkoper, en ook beter geleidend.
Deze aanpassing moet volgens mij dan ook voor Logitech bijna niks extra kosten, als het eenmaal in het productie proces is geintegreerd.

Is de kabel tussen POD en subwoofer eigenlijk afgeschermd met een mantel? of heeft hij alleen een massakabel?
Als ik bij mij wil kijken moet ik eerst een half bureau afbreken. Dat gaat leuk worden als ik hem moet gaan omwisselen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:37
MvdKelen schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:32:
[...]Is de kabel tussen POD en subwoofer eigenlijk afgeschermd met een mantel? of heeft hij alleen een massakabel?
Als ik bij mij wil kijken moet ik eerst een half bureau afbreken. Dat gaat leuk worden als ik hem moet gaan omwisselen. :'(
Zover ik weet met een mantel, maar die maakt geen goede verbinding met de aarde door de slechte verbinding tussen sub en pod.

[ Voor 34% gewijzigd door tm030614 op 08-05-2006 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Marf0rz schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:33:
Ha jongens,

Ik heb net na een uur gekloot mijn verse nieuwe PID 616 speakerset aangesloten (ik heb standaarden waar ik de boxen aan moet schroeven en dergelijke, dus duurt ff).

Helaas zijn de ploppen bij mij net zo erg, zo niet erger geworden (J.B. had het er al over dat de ploppen bij mij het minst hard waren wat ze gehoord hadden). Dit komt waarschijnlijk omdat ik nog de echt hele oude revisie had van de set, met de ingebouwde RCA kabels en plugs. Ook de subwoofer is aan de achterkant vrijwel helemaal anders.

Ook al zijn de ploppen niet weg kan ik je zeggen dat (mijn bevindingen ten opzichte van mijn PID R4xxx set):

1. De plug van de POD beter aansluit op de subwoofer, minder speling en hij zat eerder strak.
2. Speakerkabels toch wel relaxed zijn, ipv ingebouwde RCA aansluitingen :+
3. Het contrast van de POD echt vele malen beter is ! (dit was misschien in de PID 5xx serie ook al zo).
4. De afstandsbediening lekkerder aanvoelt, met betere knopjes :P
5. De bassen echt, zonder twijfel, een stuk beter klinken.
6. Ook het algemene geluid iets beter klinkt.
7. De permanente soort holle mompelende brom uit m'n subwoofer (die ik alleen kon horen als ik mijn oor er op hielt), volledig weg is.
8. De ruis uit de boxen minder is geworden.
9. De draaiknop op de POD draait lekkerder, maar dat is meer persoonlijk. Wat strakker en minder losjes dan mijn vorige set.

Hoewel deze 9 punten vast niet allemaal door Logitech verbeterd zullen zijn in de 616 serie, kan ik niet anders zeggen dat ik heel tevreden ben.

Alleen de plopjes, rete jammer, rete jammer.
We hebben het hier toch over het plopjesprobleem of niet?? Lijkt erop alsof jij je set alleen hebt aangeboden om een nieuwer te krijgen. Ik snap je conclusie dus ook helemaal neit. Je noemt allerlei punten open die volledig onrelevant zijn voor waar we hier mee bezig zijn. Het plopjesprobleem is net zo erg..

Jouw eindconcluse: tevreden maar jammer van de plopjes.... nou ja... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Darth Malak schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 08:33:
[...]We hebben het hier toch over het plopjesprobleem of niet?? Lijkt erop alsof jij je set alleen hebt aangeboden om een nieuwer te krijgen. Ik snap je conclusie dus ook helemaal neit. Je noemt allerlei punten open die volledig onrelevant zijn voor waar we hier mee bezig zijn. Het plopjesprobleem is net zo erg..

Als je niet weet op "wie" je reageert, reageer dan maar niet 8)7

Marf0rz is heeft ook bezoek gehad van B.G. en J.B. Hij is dus door Logitech bezocht om de problemen te onderzoeken.

Daarbij kwam naar voren dat hij in het bezit was van een van de eerste generatie Z-5500. Inmiddels heeft hij de laatste generatie gehad van Logitech om te testen.
Omdat deze op een aantal punten afwijkt tegenover de eerste generatie geeft hij aan welke verschillen hij opmerkt. Er is dus helemaal niks verkeerd aan zijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marf0rz schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:33:
Ha jongens,

Ik heb net na een uur gekloot mijn verse nieuwe PID 616 speakerset aangesloten (ik heb standaarden waar ik de boxen aan moet schroeven en dergelijke, dus duurt ff).

Helaas zijn de ploppen bij mij net zo erg, zo niet erger geworden (J.B. had het er al over dat de ploppen bij mij het minst hard waren wat ze gehoord hadden). Dit komt waarschijnlijk omdat ik nog de echt hele oude revisie had van de set, met de ingebouwde RCA kabels en plugs. Ook de subwoofer is aan de achterkant vrijwel helemaal anders.

Ook al zijn de ploppen niet weg kan ik je zeggen dat (mijn bevindingen ten opzichte van mijn PID R4xxx set):

1. De plug van de POD beter aansluit op de subwoofer, minder speling en hij zat eerder strak.
2. Speakerkabels toch wel relaxed zijn, ipv ingebouwde RCA aansluitingen :+
3. Het contrast van de POD echt vele malen beter is ! (dit was misschien in de PID 5xx serie ook al zo).
4. De afstandsbediening lekkerder aanvoelt, met betere knopjes :P
5. De bassen echt, zonder twijfel, een stuk beter klinken.
6. Ook het algemene geluid iets beter klinkt.
7. De permanente soort holle mompelende brom uit m'n subwoofer (die ik alleen kon horen als ik mijn oor er op hielt), volledig weg is.
8. De ruis uit de boxen minder is geworden.
9. De draaiknop op de POD draait lekkerder, maar dat is meer persoonlijk. Wat strakker en minder losjes dan mijn vorige set.

Hoewel deze 9 punten vast niet allemaal door Logitech verbeterd zullen zijn in de 616 serie, kan ik niet anders zeggen dat ik heel tevreden ben.

Alleen de plopjes, rete jammer, rete jammer.
Goed te zien dat jij nagenoeg dezelfde bevindingen hebt.
Rest nog een aangepaste POD & kabel, zodat ook de laatste onvolkomenheden zijn weggewerkt.

Gebruik de door ons gemodificeerde Z-5500 als home cinema set, zonder meer een geweldig geluid.

R.C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
[...]

We hebben het hier toch over het plopjesprobleem of niet?? Lijkt erop alsof jij je set alleen hebt aangeboden om een nieuwer te krijgen. Ik snap je conclusie dus ook helemaal neit. Je noemt allerlei punten open die volledig onrelevant zijn voor waar we hier mee bezig zijn. Het plopjesprobleem is net zo erg..

Wat tm al zegt eigenlijk, omdat ik niet goed weet wat er verbeterd is sinds de eerste generatie van de set, heb ik gewoon opgeschreven wat ik zoal tegen kwam. Dat heeft niks te maken met het feit dat de plopjes nog niet weg zijn, maar eerder dat ik het leuk vond om andere mee te delen wat Logitech in die lange tijd veranderd heeft.

Je hoeft me niet te zeggen dat het om het plopjesprobleem gaat, ik ben er vanaf vrijwel het begin mee bezig geweest. Bovendien kan je best wel even 'normaal' reageren, ben je het niet eens met mijn replies, vertel me dat dan op een gewone gezonde manier, als je het niet erg vind. Dat is toch wel mijn goed recht dacht ik.

Anyway, B.L. is inmiddels op de hoogte van mijn bevindingen. Ik wacht nog op zijn reply.

Edit:
Nog een dingetje Darth Malak, dingen suggereren dat ik uit ben op een gratis nieuwe set is pas echt een duivels iets om te zeggen en absoluut nergens op gebaseerd. Eerst denken voordat je andere met ongegronde informatie ergens van begint te beschuldigen :(

[ Voor 14% gewijzigd door Marf0rz op 09-05-2006 10:24 ]

If you can't beat them, buy them !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:24

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Marf0rz schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 10:03:
[...]
Edit:
Nog een dingetje Darth Malak, dingen suggereren dat ik uit ben op een gratis nieuwe set is pas echt een duivels iets om te zeggen en absoluut nergens op gebaseerd. Eerst denken voordat je andere met ongegronde informatie ergens van begint te beschuldigen :(
offtopic: Zijn nickname zegt al voldoende ;) Darth Malak ---> Sith Lord.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MvdKelen schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:32:
[...]

Ik ben op mijn werk toevallig net bezig met de ontwikkeling van een retourband test generator.
Ik heb hiervoor onderzoek gedaan naar EMC coatingen voor behuizingen.
Je hebt vaak keuze uit een coating van koperlak, en een opgedampte laag alluminium.
De laatste was voor mijn toepassing veel goedkoper, en ook beter geleidend.
Deze aanpassing moet volgens mij dan ook voor Logitech bijna niks extra kosten, als het eenmaal in het productie proces is geintegreerd.

Is de kabel tussen POD en subwoofer eigenlijk afgeschermd met een mantel? of heeft hij alleen een massakabel?
Dit is interessant. Zulks is bij uitstek geschikt voor toepasssing in de POD.

Overigens, zoals TM al opmerkte, is de kabel voorzien van een mantel. Echter, deze is elektrisch verbonden (aan één zijde -opend ended shield-) met de metalen behuizing van de stekker (plug) en maakt derhalve een zeer slecht elektrisch kontakt. Gedraagt zich daardoor, ook bij de nieuwste revisie, (nog steeds) als een antenne. Ook de POD heeft geen afscherming.
Vandaar de plopgeluiden.

R.C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Uitermate teleurstellend deze mededeling !

Komt mij zo voor dat een excuus toch op zijn plaats is.

R.C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

tm030614 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 09:15:
[...]

Als je niet weet op "wie" je reageert, reageer dan maar niet 8)7

Marf0rz is heeft ook bezoek gehad van B.G. en J.B. Hij is dus door Logitech bezocht om de problemen te onderzoeken.

Daarbij kwam naar voren dat hij in het bezit was van een van de eerste generatie Z-5500. Inmiddels heeft hij de laatste generatie gehad van Logitech om te testen.
Omdat deze op een aantal punten afwijkt tegenover de eerste generatie geeft hij aan welke verschillen hij opmerkt. Er is dus helemaal niks verkeerd aan zijn post.
Marf0rz, okay was wat ongenuanceerd, toegegeven. Maar ik heb zolangzamerhand niet meer het overzicht wie nu wat heeft gedaan.. volgens mij zijn dit soort opmerkingen trouwens wel vaker ook righting anderen geamaakt.. Maar in jou geval heb ik me inderdaad vergist.

maar dat ik niet meer precies het overzicht hebt over een 12 pagina's!! lange post vind ik op zich niet zo vreemd... We zullen het er maar op houden dat ik een slechte dag had... heeft iedereeen toch wel eens?

grtz

[ Voor 35% gewijzigd door Darth Malak op 09-05-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
Darth Malak schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:03:
[...]

Marf0rz, okay was wat ongenuanceerd, toegegeven. Maar ik heb zolangzamerhand niet meer het overzicht wie nu wat heeft gedaan.. volgens mij zijn dit soort opmerkingen trouwens wel vaker ook righting anderen geamaakt.. Maar in jou geval heb ik me inderdaad vergist.

maar dat ik niet meer precies het overzicht hebt over een 12 pagina's!! lange post vind ik op zich niet zo vreemd... We zullen het er maar op houden dat ik een slechte dag had... heeft iedereeen toch wel eens?

grtz
Zand erover ! :)

Heb zojuist een reactie van B.L. gehad. Of we ze een paar dagen gunnen om de nieuwe ontwikkelingen te bespreken. Daarna besluiten ze wat ze er mee gaan doen. :P

Gunnen we ze dat? :+ Vooruit dan maar :Y)

Edit:
Die 2 ''verbeter' puntjes van R.C. lijken me inderdaad niet al te moeilijk om aan te pakken, je zou zeggen dat extra shielding altijd goed is (wijzende op het feit dat Logitech ons vertelde dat de aanpassingen van R.C. niet voor iedereen van toepassing zou zijn). Zoals al gezegd, het hoeft niet 100% weggewerkt te worden, zolang het op een acceptabel niveau is, moeten we tevreden zijn. Zeker voor een set met zo'n prijs/kwaliteit ratio.

Zeg R.C., kan ik mijn POD niet 'effe' langs komen brengen? :9 _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door Marf0rz op 09-05-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Marf0rz schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:52:
[...]

Of zet een goede handleiding op tweakers, zodat de tweakers onder B) ons op eigen risico dan de nodige aanpassingen kunnen doen :D

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist een reactie van B.L. gehad. Of we ze een paar dagen gunnen om de nieuwe ontwikkelingen te bespreken. Daarna besluiten ze wat ze er mee gaan doen. :P
Bedoel je dan dat ze de aanpassingen van RC gaan bespreken, en dan besluiten wat ze ermee gan doen? Of bedoel je dat ze "de plops bij de revisie nog niet goed zijn opgelost" in het algemeen gaan bespreken en zien wat ze ermee gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:19:
[...]

Bedoel je dan dat ze de aanpassingen van RC gaan bespreken, en dan besluiten wat ze ermee gan doen? Of bedoel je dat ze "de plops bij de revisie nog niet goed zijn opgelost" in het algemeen gaan bespreken en zien wat ze ermee gaan doen?
Ik denk dat TM hier alles van weet, ik heb gewoon een standaard achtige reactie gehad verder. Stond inhoudelijk heel weinig in.

TM is nog steeds onze frontman in de zaak, met alle contacten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
[...]

Gunnen we ze dat? :+ Vooruit dan maar :Y)
Heb je B.L. gesproken of B.G.

Van B.G. (of eigenlijk) T.Y. verwacht ik vandaag of morgen een reactie.

Paar dagen... 8)7 Moet niet gekker worden :+ Naja we wachten toch al 6 maanden :) :+

[ Voor 4% gewijzigd door tm030614 op 09-05-2006 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Die 2 ''verbeter' puntjes van R.C. lijken me inderdaad niet al te moeilijk om aan te pakken, je zou zeggen dat extra shielding altijd goed is (wijzende op het feit dat Logitech ons vertelde dat de aanpassingen van R.C. niet voor iedereen van toepassing zou zijn). Zoals al gezegd, het hoeft niet 100% weggewerkt te worden, zolang het op een acceptabel niveau is, moeten we tevreden zijn. Zeker voor een set met zo'n prijs/kwaliteit ratio.

Heb de nieuwe (en de gemodificeerde POD) Z-5500 nu ruim 2 dagen in mijn huiskamer staan en gebruik deze als een home cinema set, waarop aangesloten een DVD speler, satelliet ontvanger, een PlayStation 2 (van mijn dochter, "mag ik niet aankomen") en een LCD scherm.

De unit is praktisch kontinu, voor één dag, ingeschakeld geweest op driekwart volume, zonder dat de randapparatuur ingeschakeld is geweest (dus zonder toevoer van geluidsignalen).
Onder deze omstandigheden zijn eventuele stoorsignalen (de inmiddels beroemde "plop") en brom
duidelijk waar te nemen.
De gemodificeerde POD (en kabel) doet zijn werk uitstekend. Geen plop kunnen waarnemen, ook niet heel zacht (Dit was overigens ook het geval met de vorige door ons gemodificeerde units).

Met behulp van meetapparatuur, rechtstreeks aangesloten op de versterker, is nog wel een puls te zien, waarschijnlijk als gevolg van het gemis van een algehele afscherming van de versterker in de subwooferkast. Maar deze puls is kennelijk te zwak om een hoorbaar audio signaal te genereren.

Middels een oude (geleende) elektrische koffiemolen en boormachine, beide voorzien van koolborstels (zijn gebrekkig ontstoord en geven veel verontreiniging op het lichtnet), hebben we getracht hoorbare stoorsignalen bij de Z-5500 te genereren.
De vorige revisie (hebben zowel een oude -ook door ons gemodificeerd- als nieuwe set) laat toch wel het één en ander horen, de nieuwe set (laatste revisie) produceerd nagenoeg geen hoorbaar signaal.
Eén en ander is mijn inziens geheel te danken aan de door Logitech toegepaste modificatie(s).

N.B.:
Men heeft hiermede de "lijnruis" en net-ontstoring aangepakt, dus hetgeen door Logitech in de FAQ telkenmale wordt genoemd.

Echter, het "ploppen" heeft niets van doen met lijnruis en/of net-ontstoring, maar zijn een gevolg van elektromagnetische (stoor)signalen welke middels de ether worden overgedragen (inductie). Dergelijke elektromagnetische (stoor)signalen kunnen soms aanzienlijk krachtig zijn en een betrekkelijk groot bereik hebben (kan soms van een nabij gelegen woning komen).
Dit soort inductie (capacitieve inductie) alsmede stralings-inductie (zoals radio signalen e.d.) is uitsluitend te voorkomen middels toepassing van een goede afscherming.
Net-ontstoringsfilters hebben hier dus geen enkele zin of nut.

Overigens, een konstante brom, dus ook op de lange termijn, hebben wij bij de laatste revisie niet hoorbaar kunnen waarnemen. De "oudere" unit geeft nog een duidelijk aanwezige brom.

Kortom, alle door Logitech aangebrachte wijzigingen, inclusief de verbeterde basweergave, zijn allezins de moeite waard.

Blijft over de aanpassing van kabel en POD. Kan mij niet voorstellen dat Logitech zulks achterwege laat.
Zoals TM al eens terecht opmerkte; het kan voor Logitech niet moeilijk zijn deze wijzigingen toe te passen. Kortom, een aangepaste POD & kabel zal er ongetwijfeld (moeten) komen.
Weten wellicht deze week meer.

R.C.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdlaak
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-06 15:54

Mvdlaak

~*Gnarf*~

Het moet toch wel een erg snood motief zijn van Logitech om de werkende aanpassingen niet te willen doorvoeren.. misschien trots,..?

Veel mensen hebben nu een email ontvangen van Logitech dat hun set binnenkort wordt ingewisseld voor een nieuwe versie. Moet ik nu zelf contact opnemen met Logitech om door te geven dat ik er ook last van heb en dat ik graag een nieuwe set wil of wordt dit ook via de mailinglijst van TM geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Mvdlaak schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:15:
Het moet toch wel een erg snood motief zijn van Logitech om de werkende aanpassingen niet te willen doorvoeren.. misschien trots,..?

Veel mensen hebben nu een email ontvangen van Logitech dat hun set binnenkort wordt ingewisseld voor een nieuwe versie. Moet ik nu zelf contact opnemen met Logitech om door te geven dat ik er ook last van heb en dat ik graag een nieuwe set wil of wordt dit ook via de mailinglijst van TM geregeld?
Je mag zelf contact op nemen met Logitech mocht je nog niks van ze gehoord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Klinkt erg goed R.C.! :)

Schets mijn verbazing dat er 2 briefjes van UPS in mijn brievenbus lagen. Er stond alleen op afzender: duitsland. Helaas was ik beide keren niet aanwezig. Naar UPS gebeld en die vertelde me dat ze vandaag nog langs zouden komen. Het is nu 18:15 dus helaas is dat niet zo. Morgen ben ik ook afwezig dus hoe het nu verder gaat weet ik niet. Maar bij nabellen naar UPS bleek dat de afzender Logitech was. Ben dus erg benieuwd zeker wanneer je zegt dat de brom eigenlijk niet meer hoorbaar is, iets waar het mij om ging!

Goed nieuws van jou in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Zojuist de bevindingen van DukeBox die ook in het bezit is van de aagepaste versie. Helaas zijn zijn bevindingen niet anders dan die van ons.

Zoals R.C. meldde, ze hebben in de sub het een en ander aangepast.De brugcellen zijn voorzien van een filter condensator van een paar nano (nutteloos, deze hoor je bij het primaire gedeelte van de voeding te plaatsen) verder een ferrietkern om de secundaire voeding (doe het dan goed en doe het overal om.. (of eigenlijk doe het nog beter en zorg dat je die niet eens nodig hebt)).
J.B had mij verteld dat ze de trafo anders zouden positioneren. Misschien zit ie een milimeter verder naar rechts.. maar ook daar geen wijziging. Wat betreft de andere connector.. ook nergens te bekennen, in mijn vorige set zit exact dezelfde foxcon (aan de binnenkant). Er lopen 3 extra (afgeschermde) massa draadjes.. nutteloos, deze horen op 1 centrale plek bij elkaar te komen en niet alles aan elkaar door te lussen.

Wat betreft de pod, exact hetzelfde als de 'test' versie die ik eerder gehad heb.

Goed, maar nu wat je natuurlijk wilt weten.. de ploppen zijn er nog steeds. Ik heb wel het idee dat de 'knettertjes' minder zijn maar de zware donders zijn er nog steeds. Het is zelfs zo erg dat bij 20 keer omhalen van mijn halogeen verlichting de zekering van de sub er uit knalde (was bij de vorige sets ook gebeurd maar niet zo snel, ik stop er dan ook een in van een ampere meer om dat te voorkomen).

De brom die is (nagenoeg) weg.
Grappig, heb er echt een paar keer voor gelegen maar hoorde echt niets. Voor de zekerheid de oude sub nog ff aangesloten zodat ik zeker wist dat ik het me niet inbeelde.. maar hij is echt weg.. (je hoort nu alleen nog het resoneren van de trafo.. maar dat is op 10 cm afstand, verder niet).
n.b. heb alleen getest met de POD die bij de nieuwe set zat, dus niet mijn eigen aangepaste.

Ik houd het natuurlijk nog ff in de gaten maar qua brom ben ik er erg gelukkig mee (misschien toch die mm verschil :P). Ik zal van de week nog even kijken wat de exacte verschillen zijn tussen de oude en nieuwe. Evt. zal ik wel wat pics schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Darth Malak schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:17:
Klinkt erg goed R.C.! :)

Schets mijn verbazing dat er 2 briefjes van UPS in mijn brievenbus lagen. Er stond alleen op afzender: duitsland. Helaas was ik beide keren niet aanwezig. Naar UPS gebeld en die vertelde me dat ze vandaag nog langs zouden komen. Het is nu 18:15 dus helaas is dat niet zo. Morgen ben ik ook afwezig dus hoe het nu verder gaat weet ik niet. Maar bij nabellen naar UPS bleek dat de afzender Logitech was. Ben dus erg benieuwd zeker wanneer je zegt dat de brom eigenlijk niet meer hoorbaar is, iets waar het mij om ging!

Goed nieuws van jou in ieder geval!
Vanuit duitsland worden de nieuwe set verstuurd. Ben erg benieuwd of de brom ook bij jouw weg is en of je er geen ploppen bij krijgt! Dat laatste zal wel niet het geval zijn maar je weet maar nooit.

Overigens vreemd dat Logitech doorgaat met het versturen van de nieuwe set terwijl de problemen er nog niet uit zijn... Naja ze zullen wel geld teveel hebben. Gezien hun resultaten van het afgelopen jaar kan dat best wel kloppen :) :+
http://www.logitech.com/i...L,contentid=11945,crid=34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:42:
Het is zelfs zo erg dat bij 20 keer omhalen van mijn halogeen verlichting de zekering van de sub er uit knalde (was bij de vorige sets ook gebeurd maar niet zo snel, ik stop er dan ook een in van een ampere meer om dat te voorkomen).
Pff als ik dit hoor, vind ik het echt maar een triestig resultaat van Logitech hoor. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredster
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-08 02:38
:? Stomme vraag misschien:

Maar is het een idee om Logitech te vragen te wachten met het versturen van setjes, totdat zeker is dat het gehele probleem is opgelost???

Alle setjes die nu verstuurd zijn, zijn weliswaar verbeterd, maar zeker nog niet goed getuige de ervaringen van een aantal mensen hier :(

Krijgen deze mensen weer een kans op het uiteindelijke setje, als dat er ooit komt???

Ik heb ook het mailtje van Logitech gehad dat ik op de nominatie sta voor een setje, maar ik voel er eigenlijk veel voor om aan te geven te willen wachten totdat ALLE problemen zijn opgelost

Wat is jullie insteek? Moet Logitech niet even wachten totdat er een definitieve oplossing is?

Ik wacht nu al een lange tijd op een goed setje. Een paar weken/maanden extra voor een perfecte oplossing kan nu ook nog wel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Fredster op 09-05-2006 22:12 . Reden: typo & crap ]

Eat more Freud, it keeps you Jung!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik ben ook van mening dat het geen zin heeft nu gemodde versies te versturen wanneer de klachten niet worden verholpen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Dit is al lang door mij aangegeven, vorige week vrijdag al. Helaas luisteren ze dus niet en waarom, geen idee.

Ik verwacht morgen een inhoudelijke reactie van Logitech. Hoop jullie dan meer te kunnen vertellen. Nog even wachten dus.

Wellicht kunnen jullie als reactie aangegeven dat je de nieuwe speakers nog niet wilt accepteren omdat de problemen nog niet opgelost zijn?

[ Voor 24% gewijzigd door tm030614 op 09-05-2006 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredster
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-08 02:38
tm030614 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:16:
...Helaas luisteren ze dus niet en waarom, geen idee.
Enige wat ik me kan voorstellen is dat ze eerst de 'beta-setjes' versturen en dan later goede revisie PODs & kabels verzenden :?
tm030614 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:16:
...Wellicht kunnen jullie als reactie aangegeven dat je de nieuwe speakers nog niet wilt accepteren omdat de problemen nog niet opgelost zijn?
Ikke in ieder geval wel: We moeten Logitech wel laten weten dat we een GOEDE oplossing willen })

<edit>Reactie inmiddels verzonden aan B.L. Via Logitech call center</edit>

[ Voor 13% gewijzigd door Fredster op 09-05-2006 22:45 . Reden: More typos & Changes... Duh! ]

Eat more Freud, it keeps you Jung!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Fredster schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:25:
Enige wat ik me kan voorstellen is dat ze eerst de 'beta-setjes' versturen en dan later goede revisie PODs & kabels verzenden :?
Juist daarom is er door mij en fotohok aangegeven dat wij graag eerst zouden willen testen alsvorens de set naar iedereen te sturen. Dit vond ook Logitech een goed idee, zo is ons bevestigd. Waarom men de resultaten niet heeft afgewacht en begonnen is met het versturen van de nieuwe set weten wij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 23:07:
[...]

Juist daarom is er door mij en fotohok aangegeven dat wij graag eerst zouden willen testen alsvorens de set naar iedereen te sturen. Dit vond ook Logitech een goed idee, zo is ons bevestigd. Waarom men de resultaten niet heeft afgewacht en begonnen is met het versturen van de nieuwe set weten wij ook niet.
en daarom heb ik nog geen set aangevraagt omdat ik zoiets wel had verwacht...
klinkt dom ik weet het
maar als ik zie dat ze eerst niet willen meewerken en daarna alle hulp verlenen en dat ze hier naar nl komen om te kijken om wat voor problemen het gaat kom op.

nogmaals ik ga ervan uit dat ze zelf mensen hebben om dit probleem op te lossen en kunnen ze dat niet dan kunnen ze beter stoppen met die handel daar want dan komt er nooit een goeie set over de band,,,,,

en als rc het niet druk heeft kan die mijn set ook wel effe fixen rekening stuur ik wel naar logitech dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

tm030614 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:46:
[...]

Vanuit duitsland worden de nieuwe set verstuurd. Ben erg benieuwd of de brom ook bij jouw weg is en of je er geen ploppen bij krijgt! Dat laatste zal wel niet het geval zijn maar je weet maar nooit.

Overigens vreemd dat Logitech doorgaat met het versturen van de nieuwe set terwijl de problemen er nog niet uit zijn... Naja ze zullen wel geld teveel hebben. Gezien hun resultaten van het afgelopen jaar kan dat best wel kloppen :) :+
http://www.logitech.com/i...L,contentid=11945,crid=34
Precies, daar was ik ook heel erg verbaasd over.... Zeker aangezien ik de laatste keer 3x een reactie heb gestuurd op hun mail dat ze hem gingen leveren. In die mails heb ik duidelijk gemaakt dat het wel erg voorbarig was aangezien de problemen nog niet oplost waren..

Ze hebben op al die mails niet gereageerd :( en leveren nu dus een niet "gefixte" set uit. Kijk, de brom was het enige waar ik last van had. Als dit gefixed is ben ik opzich wel tevreden zolang ik er geen plopjes bijkrijg (waar ik dus totaal geen last van heb).

Hopelijk ben ik vandaag op tijd thuis om hem in ontvangst te nemen. Ik laat jullie z.s.m. mijn bevindingen weten. Als het probleem hetzelfde is mogen ze hem gewoon weer komen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 00:30:
[...]

en daarom heb ik nog geen set aangevraagt omdat ik zoiets wel had verwacht...
klinkt dom ik weet het
maar als ik zie dat ze eerst niet willen meewerken en daarna alle hulp verlenen en dat ze hier naar nl komen om te kijken om wat voor problemen het gaat kom op.

nogmaals ik ga ervan uit dat ze zelf mensen hebben om dit probleem op te lossen en kunnen ze dat niet dan kunnen ze beter stoppen met die handel daar want dan komt er nooit een goeie set over de band,,,,,

en als rc het niet druk heeft kan die mijn set ook wel effe fixen rekening stuur ik wel naar logitech dan 8)7
Grappige is dat ik dat ook niet heb gevraagd.. Of althans, ik heb duidelijk aangegeven dat ik pas een set wilde als de problemen ECHT gefixed waren... Sturen ze nu in een keer een set en daarbij al mijn mails negerend... Het lijkt me dat Logitech weer een beetje in zijn oude gewoontes aan het vervallen is... Misschien denken ze dat ik een naieve gebruiker ben van 14 jaar die het wel even accepteerd... Logitech: fout gedacht. Leeftijd klopt niet en van dat naief zeker niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Darth Malak op 10-05-2006 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth Malak schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:00:
[...]

Grappige is dat ik dat ook niet heb gevraagd.. Of althans, ik heb duidelijk aangegeven dat ik pas een set wilde als de problemen ECHT gefixed waren... Sturen ze nu in een keer een set en daarbij al mijn mails negerend... Het lijkt me dat Logitech weer een beetje in zijn oude gewoontes aan het vervallen is... Misschien denken ze dat ik een naieve gebruiker ben van 14 jaar die het wel even accepteerd... Logitech: fout gedacht. Leeftijd klopt niet en van dat naief zeker niet.
ik vindt gewoon dat we gebruikers zijn en geen technici zijn en dat ik er van uit mag gaan dat logitech er de mensen voor heeft lopen die er verstand van hebben!!!!!!

dit doet niet af voor wat die jongens hebben gedaan om dit probleem aan de man te brengen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:35:
[...]

ik vindt gewoon dat we gebruikers zijn en geen technici zijn en dat ik er van uit mag gaan dat logitech er de mensen voor heeft lopen die er verstand van hebben!!!!!!

dit doet niet af voor wat die jongens hebben gedaan om dit probleem aan de man te brengen _/-\o_
Ik zou het graag willen geloven maar ik krijg toch echt de indruk dat de mensen die hier hun technische kennis over de nieuwe set spuwen, goed weten waar ze over praten en welke tekortkomingen er nog steeds zijn. Dit lijkt dus bevestigd te worden door de ervaringen tot nu toen en de problemen die er met de aangepaste versie zijn. Geloof jij wie je wil geloven maar ik heb meer vetrouwen in de mensen hier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook ik heb een Z-5500 setje sinds 2 weken, en heb ook last van geplop vooral als er bijvoorbeeld een wasmachine inschakelt o.i.d. maar voor zover ik begrijp is hier dus nog geen oplossing voor? Wat zijn ze nu van plan? wordt je sub pod en kabel vervangen of alleen de pod en de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
alles word vervangen

je krijgt een splinter nieuwe set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Okay, ik heb vandaag de vernieuwde set binnengekregen. Zojuist aangesloten (PID R616).

Compleet nieuwe set in originele Logitech box net zoals de 1ste set. Met dien verschil dat mijn vorige set nog de oude set was met vaste luidsprekerkabels. Erg prettig om de speakers nu op de juiste manier te kunnen aansluiten! :)

De display van de POD is inderdaad VEEL beter, veel helderder (waar is de dimmer :) ).

Maar het belangrijkste:

- Geen brom meer hoorbaar
- Plopjes tijden aan-/uitschakelen van een 2 spots halagoon lamp aan het plafond die op dezelfde groep zit vermoedelijk als de Z-5500. Deze plopjes zijn tot nu toe alleen te horen enkel en alleen bij het aan-/uitschakelen. Aangezien ik voorheen helemaal geen last had van wat voor een plopjes dan ook is dit een kleine min. Buiten de lichte plopjes via de lamp heb ik nog niets gehoord. Ik hem mijn wasmachine of andere apparatuur nog niet laten draaien maar ik zal zometeen eens een was bij elkaar gaan zoeken.

Ik zal zometeen nog meer tests doen maar vooralsnog ben ik tevreden!!!!

Wat er overigens met de oude set moet gebeuren is me een raadsel want ik heb eigenlijk taal nog teken gehoord van Logitech (ook niet meer over de levering van de nieuwe, UPS stond spontaan op de stoep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal ik ben van plan om binnen kort een logitech Z-2300 thx set aan te schaffen weet iemand of logitech die ook heeft aangepast tegen de plopjes? of hebben demeeste Z-2300 geen last

Basshunter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
Darth Malak schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:51:
Okay, ik heb vandaag de vernieuwde set binnengekregen. Zojuist aangesloten (PID R616).

Compleet nieuwe set in originele Logitech box net zoals de 1ste set. Met dien verschil dat mijn vorige set nog de oude set was met vaste luidsprekerkabels. Erg prettig om de speakers nu op de juiste manier te kunnen aansluiten! :)

De display van de POD is inderdaad VEEL beter, veel helderder (waar is de dimmer :) ).

Maar het belangrijkste:

- Geen brom meer hoorbaar
- Plopjes tijden aan-/uitschakelen van een 2 spots halagoon lamp aan het plafond die op dezelfde groep zit vermoedelijk als de Z-5500. Deze plopjes zijn tot nu toe alleen te horen enkel en alleen bij het aan-/uitschakelen. Aangezien ik voorheen helemaal geen last had van wat voor een plopjes dan ook is dit een kleine min. Buiten de lichte plopjes via de lamp heb ik nog niets gehoord. Ik hem mijn wasmachine of andere apparatuur nog niet laten draaien maar ik zal zometeen eens een was bij elkaar gaan zoeken.

Ik zal zometeen nog meer tests doen maar vooralsnog ben ik tevreden!!!!

Wat er overigens met de oude set moet gebeuren is me een raadsel want ik heb eigenlijk taal nog teken gehoord van Logitech (ook niet meer over de levering van de nieuwe, UPS stond spontaan op de stoep).
je krijgt als het goed is bericht en hij word ongeveer na 3 weken opgehaald de oude.

maar ik ruil juist mijne in omdat die plopjes heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Als ik al plopjes gehoord heb zijn ze zo minimaal dat het niet storend is... Ik heb nog niets vreemd gehoord tijdens het spelen van muziek. De plopjes had ik met mijn vorige set geen last van dus mogelijk is er in mijn electrische circuit zoiezo minder sprake van storingsfactoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:15:
hallo allemaal ik ben van plan om binnen kort een logitech Z-2300 thx set aan te schaffen weet iemand of logitech die ook heeft aangepast tegen de plopjes? of hebben demeeste Z-2300 geen last

Basshunter
Nee niet zover ik weet. Maar dit had je ook min of meer kunnen weten als je het topic gelezen had. ;)

Of je er last van krijgt is vooraf lastig te zeggen. Probeer het is het niet naar wens retour je ze middels je leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Hmm... zojuist zomaar een paar plopjes zonder dat er verder iets afgespeeld werd. Ik denk dat deze set de doos weer ingaat. Geef dan die brom maar. Maar ik kijk het nog wel ff aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Ik had vandaag graag een update willen plaatsen maar helaas heb ik van Logitech nog geen reactie mogen ontvangen. Wellicht dat ik morgen iets inhoudelijks kan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth Malak schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:47:
Hmm... zojuist zomaar een paar plopjes zonder dat er verder iets afgespeeld werd. Ik denk dat deze set de doos weer ingaat. Geef dan die brom maar. Maar ik kijk het nog wel ff aan.
als ik eerlijk ben kun je nu nog geen conclusie trekken want deze set was in het begin super tot na een paar weken /maand toen begon de elende....

en wie weet is dat met de nieuwe set ook zo.. :? (hoop het niet want dan zit er toch nog verbetering in)
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

errr.. ik snap je opmerking niet helemaal. In het begin was ie super maar na een maand begon de ellende??? De set lijkt nu al niet echt super te zijn.

Maar je hebt gelijk dat het te vroeg is voor definitieve conclusies.

Over de reacties van Logitech: heeft iemand hier uberhaupt nog iets gehoord van Logitech sinds een paar weken... Beetje vreemd allemaal.

Het is hier zoiezo verdomd rustig aan het worden in dit topic....

[ Voor 10% gewijzigd door Darth Malak op 11-05-2006 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren met logitech gebeld dat ging allemaal goed voor een vervangende set. Vandaag belde ze terug met de vraag of ik mijn PID nummer even kon opnoemen.

Nou heb ik flink gezocht en kan ik ze P/N, M/N, S/N nummers allemaal geven, maar ik heb nergens een PID nummer zien staan. Wel zit er een stikertje onder elk onderdeel van de set waar een nummer op staat, is dat het misschien?

Weet iemand waar ik dit nummer kan vinden?

Harstikke bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

PID nummer staat op het witte stickertje aan de achterkant van je POD... verder staat dit nummer volgens mij op elke speaker op hetzelfde soort stickertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Ik ben net gebeld door Logitech.
ze hadden me vorige week toch wel een mail gestuurd, maar die had ik niet ontvangen.

Hij heeft hem net opnieuw gestuurd en nu kwam hij wel aan.
Ik zou begin volgende week meer info krijgen over de stand van zaken.

Als ik halfverwege volgende week nog niks heb ontvangen, dan moet ik terug contact opnemen op het adres waar ik hun mail van gehad heb.

Bart, nog bedankt voor de tussenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstaande is overgenomen uit de FAQ van Logitech.

4) Line Power Noise. In rare situations, speaker systems may exhibit a popping noise under certain line power noise conditions. These conditions are generated from inductive load switching on the power system. Inductive loads are any third party device with a transformer (halogen light, motor, wall/power adapter, refrigerator, air-conditioner). When these devices are switched on/off or first plugged into/out-of the mains power they can generate noise in the AC power system that is then picked up by the speaker. The speaker receiving this noise may pop -- together with the switching on of this third party device. Poor quality or old power switches used by these third party devices can exasperate the issue since these may arc causing high frequency radiated and conducted transients.

- Try the speaker on a different AC mains circuit.

- Try separating input and speaker cables from the AC and power cables. Physical separation can help reduce any noise picked up be these cables from the AC power cords.

Our speakers are built to absorb a certain amount of line power pollution. Depending on the generator, this noise can be strongly reduced but in rare cases may not be eliminated completely. The remaining noise should however not disturb you when listening to music.

Aantekening:

"Line Power Noise"[

Wat Logitech hier schrijf is niet helemaal juist. Zoals ik al eerder op het forum heb gemeld, is het "ploppen" een gevolg van capacitieve inductie en wordt uitsluitend overgedragen via de ether (dus via de lucht). Zeer zeker niet via de netvoedingsbekabeling, zoals door Logitech wordt gesuggereerd.

Ook staat vermeld dat zulks uitsluitend geschied indien er sprake is van (andere) apparatuur voorzien van een transformator. Dit is niet geheel juist en onvolledig. Ook koelkasten, wasmachines, gewone verlichting (eigenlijk de schakelaars ervan) etc. kunnen bij aan of uitschakelen een (stoor)signaal via de ether overbrengen. Dus ook andere apparatuur zonder transformator.

Deze signalen (capacitieve inductie) hebben nagenoeg geen invloed op speakerkabels en speakers, maar zeer zeker wel op (gevoelige) data transportkabels, zoals b.v. de kabel van de POD naar de versterker (in de subwooferkast) en alle overige gevoelige elektronische circuits waar data signalen worden verwerkt.

Het advies "Try the speaker on a different AC mains circuit" zal derhalve weinig opleveren en is, als oplossing voor het elimineren van capacitieve inductie, zinloos.

"Poor quality or old power switches used by these third party devices can exasperate the issue since these may arc causing high frequency radiated and conducted transients".
Dit is overigens wel weer geheel juist. Eigenlijk geeft men hier min of meer al toe dat de afscherming van de audio unit niet deugt. Immers, bij een deugdelijke afscherming speelt één en ander niet of nauwelijks een rol.

Reden waarom data transportkabels (goed) afgeschermd dienen te worden. Zulks geldt uiteraard evenzo voor gevoelige electronische circuits.

Wellicht ten overvloede:
De data transportkabel van POD heeft wel de juiste afscherming, maar deze afscherming is niet op de juiste wijze (dus zeer gebrekkig) met "ground" verbonden, waardoor de stoorsignalen via de kabel afscherming op de data transportkabel worden overgebracht. (de kabel afscherming gedraagt zich in dit geval als een antenne).
De gevoelige elektronische circuits in de POD zijn in het geheel niet afgeschermd.

Even los van bovenstaande:

Het advies de speakerkabels gescheiden te houden van netvoedingkabels is een goed advies. Immers elke elektrische stroom via een kabel genereert een zwak elektromagnetisch veld rondom deze kabel, welke een invloed kan hebben op een elektrische stroom in een nabij gelegen kabel (b.v. speakerkabel).
Echter, het rondom de kabel gegenereerde elektromagnetisch veld is dermate zwak, dat een onderlinge (kabel) afstand van 10 à 15 cm voldoende is dit effect tot praktisch nihil te reduceren.

R.C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Klinkt als een zeer goed onderbouwd technisch verhaal en klinkt zelfs voor een leek op dat gebied als ik erg logisch. Heb je dit ook doorgestuurd naar Logitech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth Malak schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:36:
Klinkt als een zeer goed onderbouwd technisch verhaal en klinkt zelfs voor een leek op dat gebied als ik erg logisch. Heb je dit ook doorgestuurd naar Logitech?
Heb één en ander niet doorgestuurd naar Logitech. Geen idee wie er de FAQ bijhoud.
Wellicht dat TM deze kontakten heeft en een kopie naar Logitech kan zenden (indien hem dat nuttig lijkt).

R.C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Logitech zal vast ook wel genoeg bekwame technici hebben.

Het probleem bij de meeste grote bedrijven is echter dat de technici het management moeten kunnen overtuigen als er iets moet gebeuren.
Vooral als het nogal geld kan gaan kosten.

Ik kan me er best iets bij voorstellen als het management heeft gezegd, we proberen het eerst wel eens zo, zonder al te veel extra productie stappen.

Nieuwe kabels/connectoren maken, en de POD coaten zijn wel extra productie processen die aan het huidige proces toegevoegd moeten worden. Ze zullen dit dus ook niet zomaar willen doen hebben zonder dat ze zeker wisten dat het de enige oplossing is.

Het is in ieder geval iets wat je in veel bedrijven terugziet, management dat de technici niet begrijpt.
Management ziet meestal alleen maar de cijfers.

Ik heb overigens geen enkel idee wat er achter de schermen bij logitech allemaal gebeurd.
Zie dit dus niet als een aanval op logitech voordat ik iedereen over me heen krijg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 18:32:
[...]

Heb één en ander niet doorgestuurd naar Logitech. Geen idee wie er de FAQ bijhoud.
Wellicht dat TM deze kontakten heeft en een kopie naar Logitech kan zenden (indien hem dat nuttig lijkt).

R.C.

Zal het door sturen naar B.G.

Overigens nog steeds geen reactie van Logitech. Blijkbaar is alles op een laag pitje gezet. 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door tm030614 op 11-05-2006 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Blijven proberen zou ik zeggen.. :) Ik heb overigens al min of meer besloten dat ik de vervangende set die ze me gisteren hebben gestuurd weer terug ga geven. Ik hoor bij volkomen stilte spontaan plopjes die ik voorheen met mijn andere set nog nooit gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolutionz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-08 23:02
Sorry, heb dit topic niet echt gevolgd, maar ik heb toch een vraagje.

Is het probleem aanwezig op alle z5500? Of alleen bij een bepaalde serie met een bepaalde serienummer? Zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Evolutionz schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 20:57:
Sorry, heb dit topic niet echt gevolgd, maar ik heb toch een vraagje.

Is het probleem aanwezig op alle z5500? Of alleen bij een bepaalde serie met een bepaalde serienummer? Zo ja, welke?
Zou zeggen lees vlug door het topic in je weet het zo. ;)

Ja het is bij elke set aanwezig (het betreft immers een productfout en geen productiefout zoals Logitech wil laten geloven). Of je er last van hebt is afhankelijk van de omgeving en kun je vooraf helaas niet bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolutionz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-08 23:02
Sorry :+
Morgen 's ff mijn setje testen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze bug is de reden dat ik destijds voor de Creative Gigaworks s750 set heb gekozen. Achteraf ben ik hier heel blij mee.
Deze set is wel een paar tientjes duurder, maar kwalitatief veel beter. Oerzuiver geluid, en nog nooit last gehad van ruis (ik heb dit getest met de speakers op zijn hardst), brom, geplop, etc. Ook mobiele telefoons hebben geen enkel effect op het systeem.
Ik zou mensen die overwegen een z-5500 te kopen dan ook aanraden hetzelfde te doen als ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
:( Slecht nieuws :(

R.C. heeft al aangegeven dat de onderbouwing door J.B. totaal niet correct is. De aangehaalde punten kloppen dan ook van geen kant!

Dear Mr,

I’m writing having discussed with T.Y. the points you raised in
your message to him.

Firstly, we’d like to say how much we appreciate the interaction we have
had over these past weeks. Few companies enjoy such passionate customers
and even fewer companies have the opportunity to engage with them so
directly. Our communications with you and the group have been very
informative and we sincerely appreciate your input and patience.

As you know, Logitech aims always to meet high quality standards for our
products and we certainly do not wish for our customers to have an
unsatisfactory experience. Because of this, we have gone to considerable
efforts in order to respond to the issues you have raised, making them a
key priority, resulting in a number of actions. First, we took the step to
temporarily stop factory production of the product to ensure a thorough
investigation could take place. Additionally, from an engineering
perspective, we have effectively reintroduced the product into the tail end
of a full development cycle, refocusing a significant proportion of our
engineering staff from new development projects back onto this one. Lastly,
we have undertaken considerable testing throughout the development process,
culminating in a couple of personal home visits. We really appreciated the
welcome those group members gave us to their homes.

We are grateful for your recognition of the lengths we have gone to in
order to resolve this issue, but consider them to have been an appropriate
response under the circumstances.

As a result of our investigation, we have discovered and implemented
several improvements. While for obvious reasons we cannot cover every
scenario in our product testing, we have undertaken an extremely thorough
testing regime. Our tests show a significant reduction in popping levels
(on average a 20 dB reduction in Sound Pressure Level) resulting from
transient line noise. This means that should any customers still experience
a popping noise, they should find it substantially reduced and more in line
with the ambient noise of the home environment.

Our hope is that these improvements are well received by our customers.
Indeed, the vast majority of our customers seem satisfied with their
purchase. We are nevertheless aware that a small percentage are still not
fully satisfied because the popping sounds have not been totally eliminated
from all scenarios. I’m afraid we are now obliged to turn to our customer
support to find a solution for these customers.

Logitech continues to offer a choice for any customer who experiences what
they feel are excessive popping noises from their Z-5500: a replacement
Z-5500 (if the unit in question was built prior to our latest
modifications) with a clear indication that the popping is reduced (but may
not be eliminated); or a full refund for the cost of the Z-5500.

I know that you appreciate the difficult balance we are trying to achieve
in addressing this issue. Our commitment to high levels of customer
service means we have been very pleased to accommodate the request for
investigation made by this small group of important and passionate
customers. I hope the steps we have taken in modifying the product bear
testimony to this commitment. Yet at the same time, we have had to ensure
our design changes remain compliant to recognized standards and do not
introduce new performance issues for the large number of satisfied
customers we have around the world.

We hope that you agree that Logitech has made an earnest effort to balance
all of these concerns and provide a reasonable resolution. Again, we
greatly appreciate everyone's efforts and patience regarding this issue.

Best regards,
J.B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Met andere woorden: er komt na de huidige aangepaste versie geen andere versie meer waaring de problemen echt zijn verholpen? Dat proef ik een beetje uit het verhaal namelijk. De mail staat echt bol van de propeganda / reclame waar je zo doorheen prikt imho. En zal dit betekenen voor de goedkopere sets als de X-530 waar eigenlijk iedereen last van ploppen en radio lijkt te hebben (ik geloof dan ook absoluut niet in de woorden van logitech dat het slechts om een heel klein percentage zou gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Bor de Wollef schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 09:30:
Met andere woorden: er komt na de huidige aangepaste versie geen andere versie meer waaring de problemen echt zijn verholpen? Dat proef ik een beetje uit het verhaal namelijk. De mail staat echt bol van de propeganda / reclame waar je zo doorheen prikt imho. En zal dit betekenen voor de goedkopere sets als de X-530 waar eigenlijk iedereen last van ploppen en radio lijkt te hebben (ik geloof dan ook absoluut niet in de woorden van logitech dat het slechts om een heel klein percentage zou gaan).
Ja klopt. Je moet maar een refund nemen en anders heb je pech. Nou nou Logitech ga zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

tm030614 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 09:36:
[...]

Ja klopt. Je moet maar een refund nemen en anders heb je pech. Nou nou Logitech ga zo door!
Inderdaad. Dit betekend voor mij dus dat ik af zal zien van de aanschaf van een Logitech product. Ik heb namelijk nog steeds geen vervanger voor de X-530 gevonden die in mijn smaak lag. Op zich zitten er mooie producten in de logitech range ware het niet dat ze allemaal last lijken te hebben van de bekende problemen.

Het lukt Logitech duidelijk niet een goed product af te leveren. De probleem omschrijving is duidelijk genoeg geweest lijkt me. Ik vind, wanneer ik deze laatste mail lees, dat Logitech absoluut niet voldoende heeft gedaan om het probleem op te lossen. Het feit dat ze bv nog steeds doorgaan met het verkopen van ramp setjes als de X-530 zegt daarbij ook wel iets. Er is immers nog steeds geen persbericht of andere echt duidelijke waarschuwing gegeven. Ook de leveranciers lijken totaal niet op de hoogte van de problemen.

Ik vind dit in ieder geval een erg grote tegenvaller. Het verhaal dat het slechts om een zeer beperkt aantal gebruikers zou gaan gaat er bij mij ook niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Okay .... Logitech mag bij mij dus 2 setjes komen ophalen, mijn oude en mijn vervangen setje:

NEDERLANDSE VERTEGENWOORDIGERS VAN LOGITECH DIE DIT LEZEN: let goed op deze thread. Wat jullie hier presteren is de zuiverste vorm van onder het tapijt schuiven van de problemen. Lees deze thread nog meer eens goed door. De problemen zijn NIET opgeslost. Sterker, mensen zoals ik die geen last van plopjes hadden hebben nu spontaan WEL last van plopjes.

Ik zal contact met jullie opnemen zodat jullie 2 sets kunnen komen afhalen en het aankoop bedrag kunnen terugstorten. Ik ga denk ik even bij Creative shoppen. Gigaworks schijnt goed te zijn zonder ploppen.

Ik ben altijd een trouwen Logitech shopper geweest met de volgende aankopen:

MX-700 (2x) , MX-1000 (2x), G15, Harmony remote, diverse andere muizen, Z-5500 en verder heb ik altijd Logitech aangeprezen op mijn werk...

NO MORE.

[ Voor 16% gewijzigd door Darth Malak op 12-05-2006 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik denk dat je niet de enige bent die naar de concurrent overstapt. Eerlijk gezegd heeft deze hele situatie met Logitech ervoor gezorgd dat ik niemand meer de Logitech speakers zal aanraden. Sterker nog, meerdere mensen die ik ken hebben al van aankoop afgezien vanwege het uitblijven van een echt goede oplossing.

Ook ik ben nu meer bij Creative en andere concurrenten van Logitech aan het shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Darth Malak schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 09:44:
Ik ga denk ik even bij Creative shoppen. Gigaworks schijnt goed te zijn zonder ploppen.
Wellicht een idee om Creative aan te schrijven. Kunnen ze een marketing actie beginnen.

'Our speakers are popping free' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Vandaar dus de lange radiodstilte vanuit Logitech..... Ze zijn aan het broeden geweest op een afscheep brief.

Wordt toch tijd om eens contact op te nemen met de consumentenbond en Radar....

Ik ben een mod/admin op een amerikaans forum, zal daar mijn bevindingen ook eens kenbaar maken.

[ Voor 21% gewijzigd door Darth Malak op 12-05-2006 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Darth Malak schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 10:21:
Vandaar dus de lange radiodstilte vanuit Logitech..... Ze zijn aan het broeden geweest op een afscheep brief.
Jammerlijk genoeg heeft de Vice President van de ABU zelf niet durven reageren. Hij heeft er denk ik de ballen niet voor. 8)7

Kreeg alleen dit mailtje terug op mijn e-mail van gisteren dat ik nog geen reactie had gehad op m'n brief.

"I will be out of the office starting 05/11/2006 and will not return until 05/15/2006."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 10:47

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Weer een hele ommezwaai. Ik zat tegen vrienden van me te zeggen wat we allemaal voor elkaar gekregen hadden met dit forum. Dat we met de logitech bazen zelf aan het praten waren en dat ze zelfs langskwamen. Om nu deze laatste reactie te lezen doet echt gewoon pijn, want out of the blue stoppen ze gewoon ineens met alles.
Ik zit hier met mijn logitech toetsenbord, Mx-1000 muis, Z-5500 om mij heen, maar ik voel me bedrogen door mijn randapperatuur! :+
Maar om toch even terug te komen, wat nu?
Gaan we nu vechten tegen logitech via radar etc, of gaan we allemaal geld terug vragen en vervolgens een nieuw topic te openen met: "concurrenten Z-5500 en de ervaringen hiermee :P".

In de mail die ik van ze had gekregen stond ook dat ze contact met me zouden opnemen, ook niks van gehoord tot nu toe. Blijkbaar vonden ze het allemaal genoeg geweest.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
nomad85 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 10:55:
Gaan we nu vechten tegen logitech via radar etc, of gaan we allemaal geld terug vragen en vervolgens een nieuw topic te openen met: "concurrenten Z-5500 en de ervaringen hiermee :P".
Dat moeten we even overwegen, laat het er niet bij zitten. 6 Maanden aan het lijntje worden gehouden en dan vervolgens met zo iets komen gaat er bij mij niet in. De reactie staat in groot contrast met alle eerdere belofte en leuke praatjes die gedaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik heb ook al aangegeven wat voor een spul ik allemaal in huis heb van Logitech. Gezien mijn functie binnnen het bedrijf waar ik werk ben ik goed in staat mensen negatief te adviseren over Logitech en ook via het forum waar ik medebeheerder ben. Als Logitech denkt hiermee weg te komen hebben ze het fout. Zoals gezegd zijn er bij mij juist problemen ontstaan met een nieuwe set...

Creative: volgens mij gaat je omzet toenemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

tm030614 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:00:
[...]

Dat moeten we even overwegen, laat het er niet bij zitten. 6 Maanden aan het lijntje worden gehouden en dan vervolgens met zo iets komen gaat er bij mij niet in. De reactie staat in groot contrast met alle eerdere belofte en leuke praatjes die gedaan zijn.
Ik denk dat het verstandig is dat er 1 goed geformuleerd antwoord naar de afzender van laatste onzin brief gestuurd gaat worden. 1 in het Engels en waarbij alle punten en bezwaren duidelijk naar voren komen.

In afwachting van zo'n goed geschreven brief kan er alvast misschien een kort antwoord gestuurd worden dat de hele gang van zaken erg teleurstellend is en dat we ons gaan beraden op de vervolgstappen.

Maar ik zou het zeker genuanceerd maar zeer serieus en ernstig brengen...

[ Voor 6% gewijzigd door Darth Malak op 12-05-2006 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Had wel verwacht dat Logitech niet constant aanpassingen ging maken aan de set. Ook al geven R.C. en andere mensen goede informatie.... zij hebben hun eigen technici, en die mensen doen wat ze willen. Dit betekent dus dat ik eigenlijk een refund zal moeten nemen...maar ja...ik had dit in de Fnac gekocht met waardebons..en ticket verloren geraakt. Een replacement-set was geen probleem...... maar ja, waarom zou ik moeite doen om nog een replacement aan te vragen, als de problemen blijven bestaan?....

Enige optie is: een goede handleiding op internet om zelf de problemen op te lossen..... dat zie ik wel zitten...want die brom & plops ben ik kotsbeu :r

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Als je zelf gaat knutselen vervalt je garantie zoiezo... Zou ik dus niet aanraden want je hebt geen poot meer op te staan daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Baseline
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Darth Malak schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 10:21:

Wordt toch tijd om eens contact op te nemen met de consumentenbond en Radar....

Ik ben een mod/admin op een amerikaans forum, zal daar mijn bevindingen ook eens kenbaar maken.
Ik heb dit forum nauwlettend gevolgd. Ik wilde overgaan tot aanschaf van deze set, maar wilde eerst de ontwikkelingen volgen. Vanwege vooral de laatste gang van zaken zie ik af van aanschaf van dit systeem!!! Hoewel het bij mij minder 'pijn' doet dan bij diegene die destijds een Z-5500 hebben aangeschaft leef ik met jullie mee.

Je kunt je afvragen hoe hiermee verder te gaan. Ik denk dat het goed idee is om een programma als Radar aan te schrijven. Op die manier kan er naar buiten getreden worden. Ik denk dat 'we' een goede case hebben. Misschien zijn er nog wel veel meer mensen met het probleem, maar die niet afweten van dit forum. Op deze manier kunnen ook deze gedupeerde geholpen worden. Bovendien kan er dan iets geforceerd worden bij Logitech. Om een slechte naam te voorkomen zeg maar....

Maar goed, zoals ik al zei heb ik geen problemen met de set want ik heb hem niet (thank god)!

Succes met eventuele verdere stappen en ik zal het forum blijven volgen!

Base.

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bDaan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 07:48

N00bDaan

De N00b.

Ik heb net even gebeld met de Logitech Support om te vragen hoe het nou zat. Ze vertelde me dat ze via de telefoon moesten horen of die ploppen aanwezig waren en zo ja zouden ze 'm vervangen over een refund geven. Dat is verder prima, waar ik mee zit is het volgende:

Volgens Logitech moet de set afgekoppeld zijn van alle geluidsapperatuur maar verder gewoon zijn aangesloten. Dan moeten de ploppen hoorbaar zijn. Ik heb net even uitgeprobeerd en ik heb dus wel ploppen als ik die set aangesloten heb op de PC (dus wanneer je muziek luistert) maar geen ploppen (bij dezelfde lampen aan en uit) als de set niet staat aangesloten op de PC (dus wanneer je ook geen muziek luistert). Beetje rare regeling niet?

Klopt dit wat Logitech zegt, zijn er meer mensen die dit ook hebben? Beetje lompe manier van testen als je het mij vraagt maar goed.

I cna tpye 300 worsd pre minute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
N00bDaan schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:46:
Ik heb net even gebeld met de Logitech Support om te vragen hoe het nou zat. Ze vertelde me dat ze via de telefoon moesten horen of die ploppen aanwezig waren en zo ja zouden ze 'm vervangen over een refund geven. Dat is verder prima, waar ik mee zit is het volgende:

Volgens Logitech moet de set afgekoppeld zijn van alle geluidsapperatuur maar verder gewoon zijn aangesloten. Dan moeten de ploppen hoorbaar zijn. Ik heb net even uitgeprobeerd en ik heb dus wel ploppen als ik die set aangesloten heb op de PC (dus wanneer je muziek luistert) maar geen ploppen (bij dezelfde lampen aan en uit) als de set niet staat aangesloten op de PC (dus wanneer je ook geen muziek luistert). Beetje rare regeling niet?

Klopt dit wat Logitech zegt, zijn er meer mensen die dit ook hebben? Beetje lompe manier van testen als je het mij vraagt maar goed.
Enkel wanneer de set op analoge input zit anders niet. Want dan komt de set op 'No Input' te staan en zul je dus ook nooit ploppen horen.

P.s. Een omruiling heeft weining nut. De problemen blijven en worden wat minder maar blijven te duidelijk aanwezig.

[ Voor 7% gewijzigd door tm030614 op 12-05-2006 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Email bericht aan Logitech;

Dear J...,

This is unbelievable, how on earth can you send something like this.

I certainly do not appreciate the contents of your email message.
Of course, I can very well imagine that you won't be surprised.

As an engineer you certainly should know very well (or don't you?) that
every self-respecting producer of audio equipment makes sure that their
products are well shielded against induction. This is common practise.
There is nothing new under the horizon.

I'm very well aware of the FCC and CE directives. I have been confronted
with these directives for many years.
Don’t tell me that a proper shielding of audio equipment is not allowed
and/or conflicting with the FCC and CE directives.
This is absolute nonsense.
Then every manufacturer of audio equipment can shut its doors right away.

I feel you make a number of very serious mistakes, not only in relation with
your customers, but unfortunately also towards the company you work for.

1. You ignore feed back from your customers (is not really a great way to
create customer satisfaction).

2. In addition, you ignore any given advice regarding improvements of your
audio equipment, in order to eliminate the design defects as they exist
with your present range of audio products.
These (simple) improvements have been tested and eliminate the noise
problems very well, without any negative impact on the system’s noise
floor.
And they are, in no way, in conflict with the FCC and CE directives.

You know very well that my advice does not create a ground loop or might
introduce digital noise into the analogue signal chain.
How can you mention something like this!
NOISE INTO THE ANALOGUE SIGNAL CHAIN IS, OF COURSE, WHAT IS
HAPPENING IN THE PRESENT SITUATION ! ! !

3. You simply tell us to accept and live with your design errors
THIS IS ABSOLUTELY UNBELIEVABLE !

Again, I certainly do not appreciate the contents of your email message.
It is not only full of ignorance and arrogance but also insulting,
not only as a customer but also as a private person.

Regards,
R.C.

Because I feel the contents of your email message do concern all of your
customers, I feel free to publish the contents of this message, including
my reply, on the forum and otherwise (of course, names won't be mentioned).

Email bericht van Logitech;

May 12, 2006

Mr. R.C.,

I wanted to take this opportunity to thank you for all of your design
considerations and recommendations. We do appreciate this kind of direct
contact with loyal and enthusiastic customers such as yourself.

Given that you have taken the time to offer specific recommendations
relating to this product, I think it’s important that we offer you some
insight on our design decisions in return. I want to make particular
reference to the questions of shielding and D-SUB connector grounding. Your
recommendations have all been taken seriously by the team and considered as
part of the many options we had before us.

As you know, the changes to the Z-5500 include improved manufacturability
of the grounding path, manufacturing stack-up tolerance minimization,
signal impedance matching through the cable and, lastly, the addition of an
AC line power noise suppression filter network.

Our testing shows that these changes greatly reduced the level of popping
and I believe you and other forum members are in agreement with this. The
suggestions you offered were taken into consideration as part of our
improvement efforts. Indeed, we have confirmed that they do offer
improvement to the popping susceptibility. However, they also raise other
performance issues that might be noticed in all modified units, depending
on component tolerance, and must therefore be taken into consideration.

For example, the suggested shielding and grounding changes would have a
negative impact on the system’s noise floor (with ground loops and digital
noise being introduced into the analog signal chain). This means that
customers could actually experience a higher level of noise in all modes.
The suggested shielding and grounding changes would also impact radiated
emissions. This means the product could possibly fail CE and FCC
directives – something Logitech could not accept. Our tests have shown that
the changes we implemented offer significant improvements to the popping
problem, all the while avoiding these less desirable issues.

I hope that you can appreciate Logitech’s earnest effort to balance all of
these concerns and provide a reasonable resolution.

Best regards,
J...

Overigens, het laatste woord is nog niet gesproken.

Echter, gezien de uitermate arrogante houding van Logitech komt het mij zo voor dat een gezamelijk verzoek voor een refund hier op zijn plaats is.
Immers, Logitech kan toch niet verwachten dat een klant genoegen neemt met een unit die kennelijk niet naar behoren functioneerd.

Juridisch gezien staat de Logitech klant ook sterk.
Immers Logitech is meerdere malen uitermate duidelijk op de hoogte gebracht van de gebreken in haar audio units, maar gaat kennelijk gewoon door met de verkoop, tegen beter weten in, van deze slecht presterende audio produkten.
Dit voor het geval er moeilijk wordt gedaan met betrekking tot een "refund".

R.C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:51
Ik snap best dat mensen nog steeds door willen gaan maar wordt het straks niet wat wanhopig?

Ik ga lekker voor de Creative.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Versteegrob schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 13:33:
Ik snap best dat mensen nog steeds door willen gaan maar wordt het straks niet wat wanhopig?

Ik ga lekker voor de Creative.
Groot gelijk. Bespaardt je een hoop zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Mogen we trouwens ook concluderen dat er dus totaal geen oplossing meer zal komen voor de X-530 en andere logitech sets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik kijk het nog een paar dagen aan en wacht even op de reacties van Logitech (tenzij ze het zoals verwacht weer doodzwijgen) en ga dan voor een refund. Ze mogen 2 setjes dan bij mij komen afhalen zolang ze maar 300 euro terugstorten.

In het weekend ga ik me vast verdiepen in een goed alternatief... Waarschijnlijk koop ik een aantal speakers en ga mijn goede Philips DD receiver gebruiken... Gegarandeerd dat daar geen plopjes ontstaan..

[ Voor 32% gewijzigd door Darth Malak op 12-05-2006 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Bor de Wollef schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 13:57:
Mogen we trouwens ook concluderen dat er dus totaal geen oplossing meer zal komen voor de X-530 en andere logitech sets?
Daar lijkt het wel op. Zal eens navraag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:40

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Toch maar weer een briefje richting kassa/radar?
Ik verwacht gewoon een goed werkende speakerset, als ik om 02.30 uit mn bed moet komen omdat ik wakker word van een Engels/Duitse radio uitzending (vergeten de speakers uit te zetten) dan klopt er toch echt iets niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Voor mij is het eenvoudig. Ik ga toch nog een refund proberen krijgen (hoewel ik eerst naar een replacement heb gevraagd). De diNovo-set die ik ging kopen, mogen ze ook vergeten (zal me nog goedkoper uitkomen ook).
Ik ben steeds tevreden geweest over mijn huidige logitech desktop-set en van de geluidskwaliteit van de Z-5500, maar als ze zo beginnen :(

[ Voor 7% gewijzigd door ComBax op 12-05-2006 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

als je dat zo leest van R.C. dan is een juridische stap nog helemaal niet zo gek. je agat er vanuit dat als je een product koopt dat dit een goed werkend product is en als er problemen mee zijn dat je of een nieuwe krijgt of dat die goed gerepareerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik denk dat je juridisch geen zaak hebt op dit moment. Logitech biedt je namelijk de mogelijkheid het probleem op te lossen door een refund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:40

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Bor de Wollef schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 15:19:
Ik denk dat je juridisch geen zaak hebt op dit moment. Logitech biedt je namelijk de mogelijkheid het probleem op te lossen door een refund.
Die speakers moeten aan allerlei richtlijnen voldoen (zoals ergens heeel ver terug al in het topic stond) ze doen dat nog steeds niet. Als ze daar toch niet aan voldoen mogen ze toch niet verkocht worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 17:04
Bor de Wollef schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 15:19:
Inderdaad, als je terugleest naar de startposts van dit onderwerp, ver terug in november, zal je zien dat ik dmv van wat onderzoek er achter ben gekomen dat ongeacht Logitechs beslissingen omtrent klantenservice, de set gewoon goed moet zijn. Als een product een andere indruk wekt dan het tijdens je aankoop had, maar het product verder gewoon in orde is, dan is een refund op zijn plaats. Als het product echter niet voldoet aan de EU richtlijnen, dan zal een refund niet veel veranderen aan het feit dat Logitech in gebreke is. Als je de passende ECC directives op internet opzoekt (de nummers staan op een blaadje wat je bij de set kreeg), zul je tot de conclusie komen dat de set niet eens voldoet aan de eisen om überhaupt op de Europese markt te mogen worden verkocht.

edit:
We staan dus al maanden juridisch zeer stevig in onze schoenen. We hebben Logitech slechts de kans gegeven om de set te verbeteren en een mediaramp te voorkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door LiMbO83 op 12-05-2006 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
LiMbO83 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 17:27:
[...]

Inderdaad, als je terugleest naar de startposts van dit onderwerp, ver terug in november, zal je zien dat ik dmv van wat onderzoek er achter ben gekomen dat ongeacht Logitechs beslissingen omtrent klantenservice, de set gewoon goed moet zijn. Als een product een andere indruk wekt dan het tijdens je aankoop had, maar het product verder gewoon in orde is, dan is een refund op zijn plaats. Als het product echter niet voldoet aan de EU richtlijnen, dan zal een refund niet veel veranderen aan het feit dat Logitech in gebreke is. Als je de passende ECC directives op internet opzoekt (de nummers staan op een blaadje wat je bij de set kreeg), zul je tot de conclusie komen dat de set niet eens voldoet aan de eisen om überhaupt op de Europese markt te mogen worden verkocht.

edit:
We staan dus al maanden juridisch zeer stevig in onze schoenen. We hebben Logitech slechts de kans gegeven om de set te verbeteren en een mediaramp te voorkomen.
Naar mijn idee heeft Logitech de set dusdanig aangepast dat deze nu in dit stadium voldoet aan de EMC wetgeving. Dit neemt niet weg dat er nog bijzonder veel sets op de markt zijn (en nog verkocht worden) die niet voldoen.

Ik denk dat het belangrijk is dat we de mogelijkheid van een EMC test met een oude! set te laten testen eens moeten overwegen. Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst!

EDIT: Ik heb enige tijd terug nogmaals de EMC wetgeving nog eens goed doorgelezen en zover ik het begrijp is er maar een mogelijkheid, de set voldoet niet.

Wat mij betreft mag de 'mediaramp (mooi omschreven) :+ ' Beginnen. Ze hebben de boel lekker aan het schijten gemaakt. Dus we schijten hard terug :+ Ik denk aan:

- PC bladen (PCM, Computer Idee, Tips & Trucks, PCMag, etc).
- Consumentenprogramma's in NL en Belgie.
- Starten van topics zoals deze op o.a. (Tom's Hardware, anandtech, Hexus, Bit-Tech etc.)

Wellicht weten jullie nog meer?

[ Voor 20% gewijzigd door tm030614 op 12-05-2006 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Misschien is Logitech of in ieder geval degene die die laatste e-mail heeft geschreven serieus in de overtuiging dat wij tevreden zullen (moeten) zijn met wat ze hebben gedaan. Persoonlijk zal het mij worst weten wat Logitech moet doen al moeten ze een fabricagelijn in mijn achtertuin opzetten (die ik niet heb overigens) en daar hoeven wij als klanten ons ook niet druk over te maken.

Logitech levert nog steeds een ondeugelijk product. PUNT.

Er is niet maar dan ook helemaal NIET gereageerd op alle feedback die wij hebben gegeven zelfs n.a.v. het ontvangen van een andere set terwijl we al aangaven dat het nog te voorbarig is een set te sturen en dat we grote twijfels hebben of de problemen daadwerklijk zijn opgelost. Wat doet Logitech: stuurt vrolijk een set met nog grotere problemen en verwacht waarschijnlijk dat we maar blij moeten zijn....

Aangezien ze kennelijk geenszins van plan zijn om nog verdere actie te ondernemen zijn de opties die hiervoor beschreven zijn, de enige die uitgevoerd kunnen worden. Ik denk dat ik persoonlijk voor een refund ga en ik ga wel ergens anders shoppen. Er zijn meer vissen in de vijver.

Overigens weet Logitech DONDERS goed wat ons standpunt is want ook zij lezen hier mee. Enige sprake van ontkenning kan er dus vanuit die hoek niet zijn.

Dit gehele debacle heeft me nog eens doen nadenken over de behoorlijk indrukwekkende serie Logitech producten die ik al in het verleden heb afgenomen. Ook al vertoonded een groot deel van deze producten behoorlijke problemen ben ik Logitech trouw gebleven. No more. Een kleine opsomming van mijn ervaring met Logitech producten tot dusver. Een kleine greep uit de collectie (lang niet volledig).

-MX-700: geen klachten
-MX-1000 laser: doet in de verste verte niet wat Logitech belooft. Reageert regelmatig als een ball mouse en reageert soms helemaal niet (let op gebruik 2 exemplaren, werk/prive).
-G15 LCD keyboard: Geen games support, een SDK gebaseerd op het antieke static library linking waarbij enig gebruik in .NET praktisch ondenkbaar is. Opdruk van letter laat los.
Harmony remote: Toetsen blijven plakken en ingedrukt zitten.
-Z-5500: bekend..

Ik geef bovenstaande alleen maar aan op te illustreren dat Logitech het niet zo nauw neemt met de kwaliteit en kennelijk zo log en bureaucratisch is dat ze niet in staat zijn adequaat op klachten te reageren. Verder begrijp ik zelf niet meer waarom ik altijd Logitech trouw ben gebleven gezien de problemen die ik met een aantal van hun producten heb gehad.

[ Voor 63% gewijzigd door Darth Malak op 12-05-2006 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Darth Malak schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 19:29:
Misschien is Logitech of in ieder geval degene die die laatste e-mail heeft geschreven serieus in de overtuiging dat wij tevreden zullen (moeten) zijn met wat ze hebben gedaan. Persoonlijk zal het mij worst weten wat Logitech moet doen al moeten ze een fabricagelijn in mijn achtertuin opzetten (die ik niet heb overigens) en daar hoeven wij als klanten ons ook niet druk over te maken.
De laatste brief, door mij en R.C. hier gepost, is mede geschreven names de vice president van de Audio Unit.
Logitech levert nog steeds een ondeugelijk product. PUNT.

Er is niet maar dan ook helemaal NIET gereageerd op alle feedback die wij hebben gegeven zelfs n.a.v. het ontvangen van een andere set terwijl we al aangaven dat het nog te voorbarig is een set te sturen en dat we grote twijfels hebben of de problemen daadwerklijk zijn opgelost. Wat doet Logitech: stuurt vrolijk een set met nog grotere problemen en verwacht waarschijnlijk dat we maar blij moeten zijn....
Er is wel gereageerd op de door ons gegeven feedback. Ze vinden echter dat we het er maar mee moeten doen. Als ze nog meer aanpassingen doorvoeren zou de set niet meer voldoen aan de wettelijke richtlijnen. Dat is onzin zoals R.C. in een paar post hiervoor duidelijk heeft gemaakt.
Aangezien ze kennelijk geenszins van plan zijn om nog verdere actie te ondernemen zijn de opties die hiervoor beschreven zijn, de enige die uitgevoerd kunnen worden. Ik denk dat ik persoonlijk voor een refund ga en ik ga wel ergens anders shoppen. Er zijn meer vissen in de vijver.
Je goedrecht en ik geef je groot gelijk!
Dit gehele debacle heeft me nog eens doen nadenken over de behoorlijk indrukwekkende serie Logitech producten die ik al in het verleden heb afgenomen. Ook al vertoonded een groot deel van deze producten behoorlijke problemen ben ik Logitech trouw gebleven. No more. Een kleine opsomming van mijn ervaring met Logitech producten tot dusver. Een kleine greep uit de collectie (lang niet volledig).

-MX-700: geen klachten
-MX-1000 laser: doet in de verste verte niet wat Logitech belooft. Reageert regelmatig als een ball mouse en reageert soms helemaal niet (let op gebruik 2 exemplaren, werk/prive).
-G15 LCD keyboard: Geen games support, een SDK gebaseerd op het antieke static library linking waarbij enig gebruik in .NET praktisch ondenkbaar is. Opdruk van letter laat los.
Harmony remote: Toetsen blijven plakken en ingedrukt zitten.
-Z-5500: bekend..
MX-700 --> Wel klachten, hij lade nooit op. Muis paste niet goed in laadstation waardoor contactpunten geen goed contact maakte. 3 nieuwe voor gehad alle met hetzelfde probleem.
Ik geef bovenstaande alleen maar aan op te illustreren dat Logitech het niet zo nauw neemt met de kwaliteit en kennelijk zo log en bureaucratisch is dat ze niet in staat zijn adequaat op klachten te reageren. Verder begrijp ik zelf niet meer waarom ik altijd Logitech trouw ben gebleven gezien de problemen die ik met een aantal van hun producten heb gehad.[/quote]

MX-1000 --> Ik tevreden, oplaadprobleem is aangepakt. Contacten zijn hier zichtbaar gewijzigt tegen over de MX-700

Harmony Remote (885) --> Wederom laad deze slecht op. Contactpunten tussen lader en afstandsbediening zijn slecht. Gevolg dat het ding constant een piepje geeft en de m'n hele slaapkamer 's-nachts uitlicht.

Desktop MX for Bluetooth --> Bluetooth verbindingen valt constant weg gevolg pc niet meer te besturen. Tijdens opstarten geen verbinding dus connect knoppen indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

:o Wow, wat een ommezwaai kan threat krijgen in no-time zeg! :o

Hmm Logitech scoort hier geen punten mee... Even voor de duidelijkheid: de set zoals enkele tweakers hier ontvangen hebben is al de DEFINITIEVE variant die over een tijdje in de winkels zal liggen? Ik meende me iets ter herinneren dat er nog een aangepaste versie zou komen.. :?
Affijn, binnenkort kondigen ze de opvolger van de Z-5500 aan, get figures... 8)7

Zo niet, dan laten ze de boel maar lekker doormodderen als het gaat, mooi is dat |:( Ook ik had een Z-5500 op me verlanglijstje staan, maar misschien datk toch maar iets anders moet gaan zoeken. :| Heb weinig trek in een 'plopjes-trauma', als ik een surround-sound set van dit kaliber/prijs koop verwacht ik gewoon dat het ding doet waarvoor die gemaakt is, en dat is ZUIVER geluid afspelen zonder een ongewenste achtergrond-koor aan storingen.. :X Toch jammer.

Leuk geprobeerd Logitech, helaas blijkt het niet genoeg...

wat overigens niet mijn gedachte over hun andere producten verandert, beetje genuaceerd moeten we wel blijven..

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Nee kennelijk is dit de definitieve versie. Dat proef ik ook uit de brief van Logitech. Ik heb zo'n nieuwe set en ik kan je zeggen dat ik hier geen genoegen mee neem. Kijk, het gaat hier niet om een frotsetje van 50 euro. Het gaat hier om een digital set van 300 euro.

Wat jij zegt over dat genuanceerd blijven over andere producten: zoals ik al zei gaf ik dat alleen aan om even mijn geschiedenis met Logitech weer te geven en de hoeveelheid producten die ik trouw heb afgenomen. Sorry maar dit debacle duurt al te lang om hier nog te genuanceerd over na te kunnen of willen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

:/ Ik denk dat ik ook maar eens ga kijken naar een set van een ander merk... Creative zint me alleen ook niet zo, eens verder zoeken...

Moet vast frustrerend zijn tm, houden ze je lekker zes maanden aan 't lijntje, sturen ze je een pallet valse hoop op, en daarna schoppen ze je nog even lekker in de rug met een mailtje wat neer komt op "je doet 't er maar mee" :r

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
strandbal schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 21:03:
:/ Ik denk dat ik ook maar eens ga kijken naar een set van een ander merk... Creative zint me alleen ook niet zo, eens verder zoeken...

Moet vast frustrerend zijn tm, houden ze je lekker zes maanden aan 't lijntje, sturen ze je een pallet valse hoop op, en daarna schoppen ze je nog even lekker in de rug met een mailtje wat neer komt op "je doet 't er maar mee" :r
Ben inderdaad erg teleurgesteld. Zoals je zelf aangeeft zit er 6 maanden intensief werk in.
Het voelt inderdaad als een harde schop. Tevens wekt de brief bij mij de indruk dat ik een zeik klant ben die teveel eisen stelt.

Maar omdat ik (we!) er nu toch al meer dan 6 maanden mee bezig zijn maken die paar maanden extra niks meer uit. Mijn doel is een oplossing die acceptable is. Zolang die er niet is zal ik doorgaan met de actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik lees veel lachten van Logitech, ook van producten die ik zelf ook heb of gehad heb. Best knap, ik heb nergens problemen mee gehad, nooit. Het ergste waren haartjes die in mijn optische muis kwamen, of de draaibalkjes in de balmuis vies werd (logisch).
Ook is het zo dat er enorm veel van verkocht worden, dus als er veel problemen voorkomen, wil dat niet zeggen dat andere bedriven het beter doen, maar meer verkoop is meer problemen (in aantal, niet procentueel gezien).
IEDER bedrijf doet een beetje moeilijk als er wat is, vaak is het de schuld van mensen zelf als iets niet goed is, pas als er heel veel klachten komen en hun zelf onderzoek doen en er uit komt dat er problemen zijn zullen ze toegeven. Dat is OVERAL zo...
Logitech gaat het oplossen, dat is meer dan de meeste doen. Je kan niet verwachten dat ze a la minute wta kunnen doen, shit takes effort, shit takes time.
Ook met Creative nooit last gehad overigens. Als je ergens een keer problemen mee hebt gehad, wil dat niet zeggen dat de algemene kwaliteit crap is, maar vaak dat je pech hebt gehad, zoals ik met een DOA (dead on arrival) videokaart en een HD.
Mijn enige overleden spul is een uber oude HD en door katten mishandelde onderdelen van mijn speakerset.
Soomige hier vind ik iets te fel tegen Logitech in gaan, moet je zelf weten, maar het is wel fijn als je reeel denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Uhh, dit loopt al zes maanden. Plus beloven dat je het fixt binnen zes weken en vervolgens met een nieuwe set uitkomen die de problemen hoogstens 10% vermindert, en in politiek correct engels min of meer duidelijk maken "hou nu maar weer je smoel allemaal" kan ik nou niet echt klantvriendelijkheid noemen...

Meer dan de toezegging dat ze het gingen fixen hebben we nooit gehad dus.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
gabiballetje schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 21:25:
Ik lees veel lachten van Logitech, ook van producten die ik zelf ook heb of gehad heb. Best knap, ik heb nergens problemen mee gehad, nooit. Het ergste waren haartjes die in mijn optische muis kwamen, of de draaibalkjes in de balmuis vies werd (logisch).
Ook is het zo dat er enorm veel van verkocht worden, dus als er veel problemen voorkomen, wil dat niet zeggen dat andere bedriven het beter doen, maar meer verkoop is meer problemen (in aantal, niet procentueel gezien).
IEDER bedrijf doet een beetje moeilijk als er wat is, vaak is het de schuld van mensen zelf als iets niet goed is, pas als er heel veel klachten komen en hun zelf onderzoek doen en er uit komt dat er problemen zijn zullen ze toegeven. Dat is OVERAL zo...
Logitech gaat het oplossen, dat is meer dan de meeste doen. Je kan niet verwachten dat ze a la minute wta kunnen doen, shit takes effort, shit takes time.
Ook met Creative nooit last gehad overigens. Als je ergens een keer problemen mee hebt gehad, wil dat niet zeggen dat de algemene kwaliteit crap is, maar vaak dat je pech hebt gehad, zoals ik met een DOA (dead on arrival) videokaart en een HD.
Mijn enige overleden spul is een uber oude HD en door katten mishandelde onderdelen van mijn speakerset.
Soomige hier vind ik iets te fel tegen Logitech in gaan, moet je zelf weten, maar het is wel fijn als je reeel denkt.
a. Je hebt de laatste brief van Logitech niet gelezen/begrepen. Er komt namelijk GEEN oplossing!!!
b. Ik ben 6 maanden bezig geweest met deze zaak en pas na 4,5 maand kwam er een positieve wending aan. Al
c. Na 6 maanden krijg ik te horen. 'Doe het er maar mee of kies voor een refund'. Sorry maar dan wil ik graag m'n gal spuwen en dat doe ik bij deze ook!
d. We zijn meer dan 6 maanden aan het lijntje gehouden. Daar is niks positiefs aan.

Reëel denken kan ik momenteel niet over deze zaak :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
tm030614 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 21:35:
[...]

a. Je hebt de laatste brief van Logitech niet gelezen/begrepen. Er komt namelijk GEEN oplossing!!!
b. Ik ben 6 maanden bezig geweest met deze zaak en pas na 4,5 maand kwam er een positieve wending aan. Al
c. Na 6 maanden krijg ik te horen. 'Doe het er maar mee of kies voor een refund'. Sorry maar dan wil ik graag m'n gal spuwen en dat doe ik bij deze ook!
d. We zijn meer dan 6 maanden aan het lijntje gehouden. Daar is niks positiefs aan.

Reëel denken kan ik momenteel niet over deze zaak :+ 8)7
Weet je dat een refund al heel veel is ?
Blijkbaar niet, geen enkel bedrijf doet dit haast, ook al zouden ze moeten, de meeste mensen weten dit echter niet. Maar met de refund zijn ze prima bezig volgens de wet, ik moet wel zeggen dat het enorm slordig van ze is dat de plannen voor een vervangende nieuwe set niet doorgaan als dat al bekend is geworden, kunnen ze niet maken.
Maar ja, 'ff' wat setjes vervangen is ook niet echt easy te doen, vergeet niet dat die set wereldwijd verkocht is, en dat het een enorm project is die te vervangen, hun moeten ook denken aan overleven.
Ik snap dat het klote is, echt waar, helemaal, maar het is soms ook best lastig.
De les voor hun: betere afwikkeling van die zooi, en nog meer; TESTEN DIE ZOOI !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
strandbal schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 21:34:
Uhh, dit loopt al zes maanden. Plus beloven dat je het fixt binnen zes weken en vervolgens met een nieuwe set uitkomen die de problemen hoogstens 10% vermindert, en in politiek correct engels min of meer duidelijk maken "hou nu maar weer je smoel allemaal" kan ik nou niet echt klantvriendelijkheid noemen...

Meer dan de toezegging dat ze het gingen fixen hebben we nooit gehad dus.
Het probleem is dat ze eindelijk eens gepakt worden met een slecht product en het niet relaxed vinden en niet snel op kunnen lossen e.d.
En dat nog door een groepje gamers in NL, niet door een advocaat of rechter of whatever. En dat kunnen ze niet hebben.
Ze zijn fout bezig, maar volgens de wet inderdaad (=helaas) correct.
Ach ja, het enige wat ik kan zeggen is de reviews van artikelen in de gaten houden, en slechte zooi niet kopen, of misschien zelfs boycotten, kijken of ze dat voelen. Helaas zal dat waarschijnlijk weinig zin hebben, tenzij dat wereldwijd gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
gabiballetje schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 21:40:
[...]

Weet je dat een refund al heel veel is ?
Blijkbaar niet, geen enkel bedrijf doet dit haast, ook al zouden ze moeten, de meeste mensen weten dit echter niet. Maar met de refund zijn ze prima bezig volgens de wet, ik moet wel zeggen dat het enorm slordig van ze is dat de plannen voor een vervangende nieuwe set niet doorgaan als dat al bekend is geworden, kunnen ze niet maken.
Maar ja, 'ff' wat setjes vervangen is ook niet echt easy te doen, vergeet niet dat die set wereldwijd verkocht is, en dat het een enorm project is die te vervangen, hun moeten ook denken aan overleven.
Ik snap dat het klote is, echt waar, helemaal, maar het is soms ook best lastig.
De les voor hun: betere afwikkeling van die zooi, en nog meer; TESTEN DIE ZOOI !!!
Sorry maar je moet echt het topic eens goed doorlezen ;) :)

Een refund is heel veel inderdaad. Maar als ze dat niet hadden gedaan hadden we nu al naar buiten getreden met de zaak. Daarbij kan Logitech niks anders dan een refund aan bieden. Immers de set bevat een designfout en ze bieden er geen oplossing voor. Dit betekend dus dat ze wel over moeten gaan tot een refund. Ze zijn namelijk in gebreke. Maar het klopt ze houden zich op dit punt aan de wet.

Er is een vervangende set gemaakt maar die heeft de problemen slecht in kleinere mate minder. De problemen zijn nog steeds acceptable.

Volgens Logitech zijn de problemen zeer beperkt. Dus de opperatie om tot omruiling over te gaan zal dan niet zo'n probleem moeten zijn. (Overigens denken de meeste dat de problemen heel wat groter zijn dan Logitech ons wil laten denken).

Logitech hoeft echt niet te 'overleven'. Ze boeken al jaren een record omzet.
http://www.logitech.com/i...N,contentid=11945,crid=34

Er is niks lastigs aan deze hele zaak. De oplossing is door ons (R.C.) op een presenteerblaadje aangedragen. De aanpassing zijn simpel en goedkoop te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 17:04
Er wordt hier regelmatig gezegd dat een refund al heel wat is voor een bedrijf. Dat is in zekere zin zo, maar alleen in de gevallen van defectieve producten.

In dit product huist echter geen defect, maar een designfout. Besef goed dat bij dit product een garantie geleverd wordt, dat het conform Europese richtlijnen geproduceerd is. Zonder deze richtlijnen mag een dergelijk product niet eens op de markt verschijnen. Echter, de Z-5500 voldoet hier niet aan

Dus refund of niet, het komt erop neer dat Logitech wettelijk het product in deze staat niet eens op de markt mag brengen.

Dit gaat dus refunds en dergelijke te boven.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.