ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline
Groot gelijk.
Logitech heeft idd fouten gemaakt, dat hebben ze toegegeven, ze hebben ook voor een oplossing gezorgd (of toch zo goed als), dus stop met zagen. Logitech pakt het nu prima aan en daar kunnen we alleen maar blij om zijn.
Ik kan niet anders zeggen dat het er allemaal erg goed uitziet tot nu toe.
Ja ik heb het topic wel gevolgd. Maar ze zeiden dat ze me een belletje zouden geven over de status en ik verwacht na de service die ze me toe nu to heben geleverd (dat is overigens GOED voor het geval er weer mensen over de zeik gaan (zie enkele posts terug)) dus wel een telefoontje.Roeltjuh schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:07:@twix
Als je dit topic doorleest kun je lezen dat ze wel degelijk heel dicht bij een goede oplossing zaten toen ze naar Nederland kwamen, dit is ook bevestigd door GoTters. Nu zou het dus in principe helemaal opgelost moeten zijn.
En al dat but-kissing hier van "You go dude" en "Coole speech" en weet ik allemaal wat is gewoon zielig.
nou ok blijkbaar doet Logitech er dus wel wat aan mooi toch. maar een reactie verwacht ik dus wel als ze dat hebben beloofd. En vind het goed dat tm030614 zoiets op touw heeft gezet daar hoor je mij ook niets over zeggen.
[ Voor 7% gewijzigd door loodgieter op 04-05-2006 15:14 ]
En of! Heb zojuist de email van Logitech ontvangen. Mijn speakerset is naar mij verstuurd met de verzendcodes en dergelijke, super strak opgezet. In een week moet ik de set binnenkrijgentm030614 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 13:09:
[...]
WAT EEN ONZIN WORD HIER GEPOST!![]()
Weet je niet wat er op de achtergrond speelt, oordeel er dan ook niet over! Logitech heeft mij zojuist laten weten dat de eerste batch nieuwe speakers verzonden zijn naar een select! aantal gebruikers. Dit 'select aantal gebruikers' is niet door Logitech maar door ons gekomen. Wij (Ik en fotohok) hebben aangegeven bij Logitech het verstandig te vinden om eerst een select aantal gebruikers te laten testen.
Logitech kan onmogelijk elke thuissituatie testen, dus dat gaan dus een aantal gebruikers doen. Is alles goed en naar wens, wat zeer in de lijn der verwachting ligt, dan word de rest van de mensen voorzien van een nieuwe set.
Ophouden met die onzin dat ze er niks aan doen en alleen maar iedereen laten wachten! Jullie weten NIET wat er op de achtergrond gebeurd geeft er dan ook geen oordeel over! Er zijn fouten gemaakt en dat hebben ze toegegeven. Het staat aangegeven in de FAQ dat er problemen zijn en hoe verder te handelen. Willen jullie een reclame spot op TV en ze alles speakers terug laten halen ofzoKom op blijf ff redelijk!
Negatieve impulsen tegenover de zaak op dit moment zijn dan ook niet op z'n plaats
If you can't beat them, buy them !
You have recently contacted Logitech's customer support in order to request a replacement Z-5500 speaker unit because you have been experiencing a popping noise.
I am pleased to inform you that we have just received the first batch of improved Z-5500 systems. A further batch is expected by mid-June.
The remaining units will be shipped in the same order as we received the requests.
I will get in touch with you early next week to let you know the precise date when you will get your replacement Z5500.
Kind regards
B.L.
Zojuist deze email gehad van logitech
[ Voor 2% gewijzigd door Canaria op 04-05-2006 20:38 ]
Verwijderd
Misschien moet je ff de naam veranderen van de heer in B.L. om privacy redenen wat we gedurende het hele forum al gedaan hebbenFlipTrip schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:33:
Dear Mr Smeets,
You have recently contacted Logitech's customer support in order to request a replacement Z-5500 speaker unit because you have been experiencing a popping noise.
I am pleased to inform you that we have just received the first batch of improved Z-5500 systems. A further batch is expected by mid-June.
The remaining units will be shipped in the same order as we received the requests.
I will get in touch with you early next week to let you know the precise date when you will get your replacement Z5500.
Kind regards
B.L.
Zojuist deze email gehad van logitech
Edit:
@ Darth_Malak, ik vind belachelijk hoe jij reageert... Ik heb zelf (nog) geen Z-5500 (wacht tot nieuwe versie) maar volg het forum vanaf het begin vorig jaar... En ze hebben een tijd met ons lopen te sollen, maar de laatste weken gaat het echt goed en ze tonen dan ook zeer zeker inzet. Verder werken ze erg nauw samen met Bart en luisteren ze naar zijn wensen. Dus een beetje respect zou niet bepaald kwaad kunnen! zo dit wou ik ff kwijt
[ Voor 22% gewijzigd door Canaria op 04-05-2006 20:39 ]
Verwijderd
Ik heb een hele vage probleem.. het volgt, mijn broer heeft vorige jaar de Z-5500 gekocht bij het winkel kompleter @ rotterdam. verbazend genoeg maakt deze set geen plopjes geluid bij licht aan en uit doen ofzo, maar er is een andere probleem. Soms als je de set aan doet met het afstandbediening dan gaat ie gewoon aan, maar na een tijdje paar uur ofzo.. wil je je set handmatig aan doen via de POD dan reageerd ie helemaal niet
Ik hoop dat jullie mij een opheldering kunnen geven
Geeft ff je case nummer door wat je van Logitech hebt gehad. Iets met 06...of iets. Kan Logitech kijken wat er mis is gegaan.Twix schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:13:
[...]
Ja ik heb het topic wel gevolgd. Maar ze zeiden dat ze me een belletje zouden geven over de status en ik verwacht na de service die ze me toe nu to heben geleverd (dat is overigens GOED voor het geval er weer mensen over de zeik gaan (zie enkele posts terug)) dus wel een telefoontje.
En al dat but-kissing hier van "You go dude" en "Coole speech" en weet ik allemaal wat is gewoon zielig.
nou ok blijkbaar doet Logitech er dus wel wat aan mooi toch. maar een reactie verwacht ik dus wel als ze dat hebben beloofd. En vind het goed dat tm030614 zoiets op touw heeft gezet daar hoor je mij ook niets over zeggen.
[ Voor 98% gewijzigd door Dutch_Baseline op 04-05-2006 16:32 . Reden: Bedacht... ]
ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline
Zodra ik thuis ben stuur ik hem je op. alvast bedankttm030614 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:24:Geeft ff je case nummer door wat je van Logitech hebt gehad. Iets met 06...of iets. Kan Logitech kijken wat er mis is gegaan.
Feit blijft dat Logitech zijn best blijft doen om het designprobleem te blijven ontkennen. Nieuwe gebruikers worden nergens van op de hoogte gesteld evenals de leveranciers en verkopers. Vooral het niet op de hoogte brengen van verkopers etc vind ik iets wat niet door de beugel kan. Jij ervaart het probleem totaal anders dan een doorsnede consument die een setje met problemen heeft gekocht en niet van dit topic op de hoogte is. Persoonlijk vind ik dat jij (en dat is geen commentaar maar meer een observatie) er hierdoor soms iets te positief over bent. Veel mensen hier (waaronder ikzelf) kijken ook vanuit het oogpunt als algemene consument. Jij bezit over meer inside informatie waardoor jouw beeld wellicht rooskleuriger is.tm030614 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 13:09:
[...]
Willen jullie een reclame spot op TV en ze alles speakers terug laten halen ofzoKom op blijf ff redelijk!
Neem bv de faqs waar jij redelijk positief over bent en die andere mensen (waaronder ikzelf) absoluut onvoldoende vinden. Nog steeds is er namelijk geen duidelijke informatie te vinden over bv het probleem met de X-530 op de site van logitech of je moet al in de faqs gaan neuzen (en ook daar is men niet duidelijk over de oorzaak van het probleem). Dat is iets wat je meestal pas doet nadat je het product hebt gekocht en de bekende problemen ondervind.
Imho had er ten minste een duidelijk bericht / persbericht naar o.a. de leveranciers etc kunnen uitgaan.
Het feit dat mensen niet weten wat er op de achtergrond (zelfs niet in hoofdlijnen) gebeurt (dit hoor ik je vaak roepen) spreekt imho ook niet voor logitech. Als de mensen hier in het topic al niet echt weten dat er hard aan het probleem word gewerkt, hoe moet een non GoTter dit dan weten? Ofwel: men moet een soortgelijke actie op touw zetten om normaal op de hoogte te blijven van het probleem en de voortgang bij een mogelijke oplossing?
[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 04-05-2006 16:38 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
If it aint broke, fix it till it is!
uhhhh en wat staat er in jouw quote.......Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:38:
[...]
Misschien moet je ff de naam veranderen van de heer in B.L. om privacy redenen wat we gedurende het hele forum al gedaan hebbenAnders is het voor niks geweest
mss moet je ff editen....
[ Voor 38% gewijzigd door Help!!!! op 04-05-2006 18:11 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verrek, hier heb ik ook last van. Vooral als het setje een tijdje niet aan is geweest. Hij is dan wel altijd via de remote aan te krijgen. Toch wel vervelend...Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:58:
Beste tweakers,
Ik heb een hele vage probleem.. het volgt, mijn broer heeft vorige jaar de Z-5500 gekocht bij het winkel kompleter @ rotterdam. verbazend genoeg maakt deze set geen plopjes geluid bij licht aan en uit doen ofzo, maar er is een andere probleem. Soms als je de set aan doet met het afstandbediening dan gaat ie gewoon aan, maar na een tijdje paar uur ofzo.. wil je je set handmatig aan doen via de POD dan reageerd ie helemaal nietblijft ie gewoon rood staan. Misschien heeft iemand anders in deze topic hetzelfde probleem?. Ik heb de aankoopbewijs etc gewoon nog liggen. moet ik logitech mailen voor een andere set.
Ik hoop dat jullie mij een opheldering kunnen geven
Dit is denk ik gewoon een of ander defect. Heb er zelf nooit eerder van gehoord. Het staat verder los van de problemen die in dit topic worden behandeld. Ik denk dat waneer je Logitech belt zij vast met een oplossing kunnen komen.Digitizers schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 18:17:
[...]
Verrek, hier heb ik ook last van. Vooral als het setje een tijdje niet aan is geweest. Hij is dan wel altijd via de remote aan te krijgen. Toch wel vervelend...
Met de melding dat er asap contact met me opgenomen gaat worden. En dat ik mijn nieuwe setje midden juni kan verwachten, maar de exacte datum word nog gecommuniceerd.
* loodgieter is altijd te snel met de dingen

Verwijderd
Dear Mr Verbanck,
Kind regards
B.L.
maar dan wilt dat wel zeggen als je telaat hun hebt gecontacteerd dan kan het zijn dat je moet wachten op de volgende lading sets die ze binnenkrijgen en dan moet je wachten tot midden juni?
want de eersten worden eerst geleverd
ik heb voor mijn request een mail gestuurd naar logitech op 14 april
zou ik dan nog bij de eerste behoren?
mvg
Mathieu
ps: mmm k nevermind die eerste batch is dus voor een selectief publiek
[ Voor 6% gewijzigd door Canaria op 04-05-2006 20:39 ]
Heb op 6-4-06 een e-mail gestuurd naar B.L. dat het wellicht verstandig was om de retail markt te informeren. Heb hier geen duidelijke reactie meer op gehad. Ik zal dit idee nogmaals opperen.Bor de Wollef schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:33:
[...]
Feit blijft dat Logitech zijn best blijft doen om het designprobleem te blijven ontkennen. Nieuwe gebruikers worden nergens van op de hoogte gesteld evenals de leveranciers en verkopers. Vooral het niet op de hoogte brengen van verkopers etc vind ik iets wat niet door de beugel kan.
Ik ervaar dit wel als comentaar! Sterker nog ik heb op 30-4-06 een e-mail gestuurd naar B.G. met de volgende zinJij ervaart het probleem totaal anders dan een doorsnede consument die een setje met problemen heeft gekocht en niet van dit topic op de hoogte is. Persoonlijk vind ik dat jij (en dat is geen commentaar maar meer een observatie) er hierdoor soms iets te positief over bent. Veel mensen hier (waaronder ikzelf) kijken ook vanuit het oogpunt als algemene consument. Jij bezit over meer inside informatie waardoor jouw beeld wellicht rooskleuriger is.
Neem bv de faqs waar jij redelijk positief over bent en die andere mensen (waaronder ikzelf) absoluut onvoldoende vinden. Nog steeds is er namelijk geen duidelijke informatie te vinden over bv het probleem met de X-530 op de site van logitech of je moet al in de faqs gaan neuzen (en ook daar is men niet duidelijk over de oorzaak van het probleem). Dat is iets wat je meestal pas doet nadat je het product hebt gekocht en de bekende problemen ondervind.
"Mijn optiek en onderbouwing is puur klantgeoriënteerde. De kijk vanuit Logitech is natuurlijk ook klant georiënteerd maar wel met een zakelijke ondertoon. Logitech heeft nu eenmaal een winstoogmerk."
Ik begrijp je stantpunt maar vindt dat je onredelijk bent. Over de Z-5500 is reeds duidelijk aangegeven dat er problemen mee zijn. Dit is duidelijk op de eerste FAQ pagina aangegeven.
Voor de X-530 is geen eenduidige FAQ. Dit is mede omdat ik aan heb gegeven dat het wellicht beter is om een algemeen opgzette FAQ neer te zetten zonder een speakertype te noemen. Dit omdat blijkt dat niet enkel de Z-5500/X-530 maar ook andere sets soms last hebben van het probleem.
Ik ben wel van mening dat het duidelijker mag worden aangegeven (in de FAQ) dat er problemen zijn geconstateerd bij sommige modellen. Hierover ben ik nog in overleg met B.G. Ik wacht nog op zijn antwoord. O.a. heb ik gevraagd of Logitech de reacties op de FAQ, die in dit topic gepost worden, kan verwerken in de FAQ.
Overigens, wat zou jij in de FAQ voor informatie willen hebben?
De FAQ is goed te vinden op de website van Logitech en word niet weggestopt in een 'hoekje'.
De problemen die wij ervaren zijn niet van dien aard dat je van Logitech kunt verwachten dat zij de verkoop stoppen van de speakers of een terugroepactie opstarten.
Ik heb het idee dat jij wilt dat Logitech een officeel persbericht naar buiten brengt waarin word aangegeven dat er problemen zijn met een aantal speakermodellen. Dit kan, maar heeft geen nut. Bijna geen enkele klant lees perberichten. Vandaar dat er voor gekozen is om dit in de FAQ te plaatsen (waar het ook gewoon thuishoort).
Nogmaals op een aantal punten begrijp ik je en heb dit dan ook voorgelegt aan Logitech. O.a. het standaard aanbieden van een refund voor mensen met een X530 speakerset word nu niet gedaan. Dit zou ik wel graag willen zien, omdat juist voor deze groep nog geen oplossing beschikbaar is.
Zie hierboven.Imho had er ten minste een duidelijk bericht / persbericht naar o.a. de leveranciers etc kunnen uitgaan.
Logitech is niet verplicht zijn klanten op de hoogte te houden van de achtergrondzaken. Als Logitech zegt 'Binnen nu en 6 weken komen wij met een oplossing' heb je dat gewoon te accepteren. Logitech heeft er voor gekozen vrijer te communiceren omdat er in het begin fouten door ze zijn gemaakt.Het feit dat mensen niet weten wat er op de achtergrond (zelfs niet in hoofdlijnen) gebeurt (dit hoor ik je vaak roepen) spreekt imho ook niet voor logitech. Als de mensen hier in het topic al niet echt weten dat er hard aan het probleem word gewerkt, hoe moet een non GoTter dit dan weten? Ofwel: men moet een soortgelijke actie op touw zetten om normaal op de hoogte te blijven van het probleem en de voortgang bij een mogelijke oplossing?
Daarbij ken jij fabrikanten die van de daken lopen te schreeuwen dat ze producten hebben die productfouten bevatten? Ik niet en dat is natuurlijk heel logische. Geen enkel bedrijf wil op deze manier in het nieuws komen.
Nogmaals ik begrijp je mening maar vindt hem alleen niet helemaal redelijk. De FAQ is idd voor verbetering vatbaar maar ik wil hem niet zo slecht aanmerken als jij doet.
Ik ben nog in overleg met B.G. om mijn mening en die van jullie! te verkondigen. Wellicht dat je je e-mail adres even kunt sturen naar plopjesprobleem@xs4all.nl kunnen we daar verder spreken over jouw standpunt zodat ik die kan voorleggen aan Logitech.
[ Voor 4% gewijzigd door tm030614 op 05-05-2006 13:00 ]
Kunnen we stoppen met het publiceren van namen!
[ Voor 82% gewijzigd door tm030614 op 04-05-2006 19:42 ]
Imho onzin gezien een dergelijk persbericht direct door veel sites en tijdschriften zal worden overgenomen.tm030614 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:40:
[...]
Ik heb het idee dat jij wilt dat Logitech een officeel persbericht naar buiten brengt waarin word aangegeven dat er problemen zijn met een aantal speakermodellen. Dit kan, maar heeft geen nut. Bijna geen enkele klant lees perberichten.
Tja daar lul je me platBor de Wollef schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:59:
[...]
Imho onzin gezien een dergelijk persbericht direct door veel sites en tijdschriften zal worden overgenomen.
Had je dit niet eerder kunnen zeggen op deze manier had me een hoop typwerk bespaard
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
*knip* Begrijp dan dat het nog steeds om een BEPERKT AANTAL Z-5500's gaat.. Dat gaan/willen ze echt niet aan de grote klok hangen, als er mensen zijn die het probleem hebben dan komen ze (met een beetje zoekwerk) vanzelf bij deze FAQ terecht die ze keurig verder kan helpen (of ze klimmen gelijk in de telefoon..). Logitech gaat er echt niet in zetten welke fouten ze wel niet hebben gemaakt. *knip*...Bor de Wollef schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:33:
[...]
Feit blijft dat Logitech zijn best blijft doen om het designprobleem te blijven ontkennen. Nieuwe gebruikers worden nergens van op de hoogte gesteld evenals de leveranciers en verkopers. Vooral het niet op de hoogte brengen van verkopers etc vind ik iets wat niet door de beugel kan.
Btw, die nieuwe versie die ze uitbrengen, wordt daar nog iets aan het uiterlijk verandert zodat je kan zien van 'hee, dit is een andere Z-5500' of blijft het puur bij interne aanpassingen?
[ Voor 15% gewijzigd door Silentpuma op 04-05-2006 22:37 ]
Use the Search Luke...
a. Het mag ietsje genuanceerder...Silentpuma schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 20:54:
[...]
Meneer snap dan dat het nog steeds om een BEPERKT AANTAL Z-5500's gaat..Dat gaan/willen ze echt niet aan de grote klok hangen, als er mensen zijn die het probleem hebben dan komen ze (met een beetje zoekwerk) vanzelf bij deze FAQ terecht die ze keurig verder kan helpen (of ze klimmen gelijk in de telefoon..). Logitech gaat er echt niet in zetten welke fouten ze wel niet hebben gemaakt, give me a break...
Btw, die nieuwe versie die ze uitbrengen, wordt daar nog iets aan het uiterlijk verandert zodat je kan zien van 'hee, dit is een andere Z-5500' of blijft het puur bij interne aanpassingen?
b. Hij heeft wel degelijk een punt hoor! Zoals eerder door mij aangegeven heeft Logitech structureel ontkend tot een aantal weken terug dat er géén problemen zouden zijn met de speakers. Een persbericht zou dus wel op zijn plaatst zijn. Bor de Wollef heeft me daarin dan ook overtuigd en zoals gemeld zal ik dit voorleggen aan B.G.
Niet echt, de verbinding tussen sub en POD is anders zover ik begrepen heb en wat andere interne zaken. Over een weekje weten een aantal van ons meer. De nieuwe sets zijn reeds naar ons onderweg.
[ Voor 22% gewijzigd door tm030614 op 04-05-2006 22:39 ]
Sry, begon me een beetje te ergeren aan de reacties van sommige mensen.. (is geëdit) En zoals jij het nu zegt is ook wel weer zo, tduurde aardig lang voordat het hele Logitech-apparaat geinformeerd was over het grote issue..tm030614 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 22:19:
[...]
a. Het mag ietsje genuanceerder...
b. Hij heeft wel degelijk een punt hoor! Zoals eerder door mij aangegeven heeft Logitech structureel ontkend tot een aantal weken terug dat er géén problemen zouden zijn met de speakers. Een persbericht zou dus wel op zijn plaatst zijn. Bor de Wollef heeft me daarin dan ook overtuigd en zoals gemeld zal ik dit voorleggen aan B.G.
Niet echt, de verbinding tussen sub en POD is anders zover ik begrepen heb en wat andere interne zaken. Over een weekje weten een aantal van ons meer. De nieuwe sets zijn reeds naar ons onderweg.

Dus waarschijnlijk alleen aan de connector kan je zien dat je een vernieuwde versie hebt, fair enough
Use the Search Luke...
Verwijderd
Ik moet toch zeggen dat Logitech wel een blunder heeft gemaakt met het plopjes probleem, d.w.z. tijdens de design/productie fase.
Ze zijn in het begin niet happig om zomaar wat te vervangen, vaak is er wat anders aan de hand, na zoveel klachten konden ze ook niet anders. Ze gaven toe, en goed ook, want zoveel mensen kun je niet negeren, Logitech doet het goed onder gamers, maar er zijn andere merken, en ze kunnen het zich niet veroorloven een slechte naam te krijgen.
Door het zo goed te regelen zorgen ze juist voor het tegengestelde, dit is een goeie beurt, men vervangt de set of geeft geld terug (Geld terug HOEFT NIET, dit is een service van ze !!!).
Het is wel goed dat ze eerst enkele mensen laten testen, om er zeker van te zijn dat het probleem weg is, en niet eventueel nog meer mensen met problemen te hebben.
Ik snap dat mensen het wachten niet leuk vinden, maar eenmaal toegegeven moeten ze de tijd hebben, dit is nou eenmaal niet iets wat je 'even' op lost.
Ik moet dus zeggen dat de manier van afwerken prima is.
Bij Philips is het me nogal eens gebeurt dat men zegt, nee het is geen bekend probleem, wij doen hier niets mee, terwijl ik meerdere mensen ken met hetzelfde probleem. Derhalve koop ik ook geen Philips producten meer, en zo zijn er nog wel meer te makkelijke bedrijven.
Wel goed dat men bij Tweakers de krachten heeft vereend (en niet andersom nee), om samen te staan en eventueel samen een vuist te maken, dan kom je veel sneller waar je zijn wilt.
Goed mijn post lezen van hierbovenVerwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 22:41:
Ik hoop dat ze naast de connector te verbeteren, ook zorgen voor een goede afscherming van de voeding binnenin de set.
Ik kan jullie wel vertellen dat ik zometeen zo
[ Voor 13% gewijzigd door tm030614 op 05-05-2006 12:51 ]
Ooooooeh, spannend!!! Ik ben benieuwd! Waarmee moet je beginnen dan? Met werken of met testen?tm030614 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 08:57:
Mijn zet is zojuist door bezorgt. Laat jullie zo m'n bevindingen weten. Op het oog zijn er geen wijzigen doorgevoerd.
Ik kan jullie wel vertellen dat ik zometeenmoet beginnen.
Laat ik beginnen met de zeggen dat het probleem en stuk minder is als voorheen. De zware doffe dreun die uit de sub kwam is een stuk minder. Helaas zijn de ploppen echter nog te erg aanwezig om het acceptabel te noemen. Er is nog steeds een zeer duidelijke plop aanwezig, met name door de satelieten. Je hoeft dus echt niet je oor op de speakers te leggen, van 2 meter afstand hoor je ze te duidelijk.
Heb inmiddels mijn bevindingen naar Logitech gestuurd en hoop vandaag nog een reactie te krijgen.
Laat ik wel duidelijk stellen dat het een stuk beter is dan voorheen. Maar is het absoluut niet opgelost. Ben dan ook niet geheel tevreden
[ Voor 17% gewijzigd door tm030614 op 05-05-2006 13:01 ]
Verwijderd
De 3 dingen waarvan ik (als ik het goed begrepen heb van RC en Dukebox) dacht dat moesten verbeterd worden:
1) doorverbinding van de aarding (connectoren) -> Door Logitech zelf gezegd
2) volledige en deugdelijke EMI afscherming van de voeding van de rest van de set (vooral voor de brom dacht ik)
3) volledige en deugdelijke EMI afscherming van de ganse set in zijn geheel van de "buitenwereld" (waar de plopjes dus vandaan komen) (vooral voor de plop dacht ik)
Als ik jou bevindingen nu hoor mbt het nieuwe test-setje, heb ik de indruk dat men mogelijk het derde puntje niet doorgevoerd hebben.
Ik hoop dat Logitech, de zaak ineens grondig aanpakt en ervoor zorgen dat alles grondig verbetert wordt wat een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn, zodat er zo weinig mogelijk kans is op nog een van de problemen.
Maar dit bericht geeft me niet echt een goed gevoel voor de vervanging die bij mij binnen 3 weken gaat plaatsvinden. Zeker niet aangezien ik alleen last heb van brommen en geen enkel plopje hoor.
Ik heb weinig behoefte een set terug te krijgen die juist wel de plopjes geeft. geef mij dan die brom maar.
tm030614 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 09:31:
@Dutch-Baseline Met testen.![]()
Laat ik beginnen met de zeggen dat het probleem en stuk minder is als voorheen. De zware doffe dreun die uit de sub kwam is een stuk minder. Helaas zijn de ploppen echter nog te erg aanwezig om het acceptabel te noemen. Er is nog steeds een zeer duidelijke plop aanwezig, met name door de satelieten. Je hoeft dus echt niet je oor op de speakers te leggen, van 2 meter afstand hoor je ze te duidelijk.
Heb inmiddels mijn bevindingen naar Logitech gestuurd en hoop vandaag nog een reactie te krijgen.
Laat ik wel duidelijk stellen dat het een stuk beter is dan voorheen. Maar is het absoluut niet opgelost. Ben dan ook niet tevreden![]()
Dit kan twee dingen betekenen:
a. Ik heb een oude versie van de set gekregen.
b. De set bevat nog teveel onvolkomenheden en moet nog verder aangepast worden.
[ Voor 9% gewijzigd door Darth Malak op 05-05-2006 09:58 ]
Helaas is in een eerder stadium gezegt dat het openen van de set resulteerd in het vervallen van de garantie. Ik wil m'n vingers er dus niet aan branden.Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 09:44:
Heb je eigenlijk de 'toestemming' om het setje eens te openen en eens een kijkje binnenin te nemen?
De 3 dingen waarvan ik (als ik het goed begrepen heb van RC en Dukebox) dacht dat moesten verbeterd worden:
2) volledige en deugdelijke EMI afscherming van de voeding van de rest van de set (vooral voor de brom dacht ik)
3) volledige en deugdelijke EMI afscherming van de ganse set in zijn geheel van de "buitenwereld" (waar de plopjes dus vandaan komen) (vooral voor de plop dacht ik)
Als ik jou bevindingen nu hoor mbt het nieuwe test-setje, heb ik de indruk dat men mogelijk het derde puntje niet doorgevoerd hebben.
Ik hoop dat Logitech, de zaak ineens grondig aanpakt en ervoor zorgen dat alles grondig verbetert wordt wat een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn, zodat er zo weinig mogelijk kans is op nog een van de problemen.
Dit zijn echter de wijzigingen volgens J.B. (QA Engineering Manager)
The changes to the Z5500 include grounding improvements, stackup tolerance minimization, signal impedance matching, and AC line power noise suppression. All of these improvements were tailored around the popping issue to reduce the product susceptibility to environments with AC line noise disturbances.
Verwijderd
Het kon zijn, omdat het nog een test-setje is, dat je je kritisch oog er op mag 'botvieren', dacht ik.tm030614 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 09:47:
Helaas is in een eerder stadium gezegt dat het openen van de set resulteerd in het vervallen van de garantie. Ik wil m'n vingers er dus niet aan branden.
Ik weet niet of ik het juist interpreteer, maar focussen ze nu op de storing die binnekomt via de stroomkabel ipv op de storing die binnenkomt via de 'lucht'? Ik zie niets over shielding...The changes to the Z5500 include grounding improvements, stackup tolerance minimization, signal impedance matching, and AC line power noise suppression. All of these improvements were tailored around the popping issue to reduce the product susceptibility to environments with AC line noise disturbances.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 09:53 ]
Wellicht dat R.C. hier meer duidelijkheid in kan gegeven. Ik durf het niet precies te zeggen maar interpreteer het hetzelfde als jouwVerwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 09:52:
[...]
Het kon zijn, omdat het nog een test-setje is, dat je je kritisch oog er op mag 'botvieren', dacht ik.
[...]
Ik weet niet of ik het juist interpreteer, maar focussen ze nu op de storing die binnekomt via de stroomkabel ipv op de storing die binnenkomt via de 'lucht'? Ik zie niets over shielding...
All of these were tailored around the popping issue... Zucht...tm030614 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 09:47:
[...]
Helaas is in een eerder stadium gezegt dat het openen van de set resulteerd in het vervallen van de garantie. Ik wil m'n vingers er dus niet aan branden.
Dit zijn echter de wijzigingen volgens J.B. (QA Engineering Manager)
The changes to the Z5500 include grounding improvements, stackup tolerance minimization, signal impedance matching, and AC line power noise suppression. All of these improvements were tailored around the popping issue to reduce the product susceptibility to environments with AC line noise disturbances.

Terwijl ik toch al in zo'n 6 e-mails en ettelijke berichten hier vertel dat het bij mij om het brommen gaat en niet het poppen. Aan de sets is dus geen ruk veranderd op dat gebied. Bedankt logitech.
If it aint broke, fix it till it is!
Niet waar. Er is ook naar de brom gekeken. Helaas ervaar ik de brom niet dus reageerd J.B. er als zodanig niet op. De wijzigingen moeten ook de brom problemen aanpakken. Eerst testen. Dan pas oordelen.Darth Malak schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 10:00:
[...]
All of these were tailored around the popping issue... Zucht...![]()
Terwijl ik toch al in zo'n 6 e-mails en ettelijke berichten hier vertel dat het bij mij om het brommen gaat en niet het poppen. Aan de sets is dus geen ruk veranderd op dat gebied. Bedankt logitech.
[ Voor 6% gewijzigd door tm030614 op 05-05-2006 11:24 ]
Ik wil deze set ook aanschaffen en wil er dus zeker van zijn dat ik een nieuwe versie in handen krijg.
.
Sets die je nu koopt zijn nog niet aangepast. Mocht je problemen ondervinden kun je contact op nemen met Logitech. Ze zullen je zeer zeker helpen.bokko! schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:44:
Is er een serienummer bekend van de gemodificeerde versie?
Ik wil deze set ook aanschaffen en wil er dus zeker van zijn dat ik een nieuwe versie in handen krijg.
.
Overigens hoeft het helemaal niet te betekenen dat je last krijgt van de problemen.
Die zit er nog niet op dus begrijp ik ??
Jawel alleen kun je dit niet zien. Zit aan de binnenkant van de sub. Teminste dit is wat ik begrepen heb.Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:35:
Was het ook niet zo dat er een nieuw type verbindingsstekker tussen de sub en de pod zou komen ?
Die zit er nog niet op dus begrijp ik ??
De connector is dus inwendig aangepast.
Er is iets misgegaan, maar wat? Het maakt niet uit, want we weten het niet. We mogen in ieder geval geen enkel vingertje wijzen, en het eerst rustig voorleggen zoals Bart al gedaan heeft. Daarom vraag ik iedereen eventuele heetgebakerde opmerkingen op een uitgeplugde keyboard te rammen.
[ Voor 17% gewijzigd door LiMbO83 op 05-05-2006 13:06 ]
Ik heb zelf nooit last gehad van plopjes maar dus wel van het zware gebrom (altijd hoorbaar)...
En over dat voorleggen... Ik heb dit probleem al 6x voorgelegd bij Logitech en ook bij Bart en ook Bart verzekerde me dat dit probleem opgelost zou worden. Echter geen 1 negatief woord over Bart want wat die gozer er voor een tijd in heeft gestoken verdient alleen maar heel erg veel respect!!
Goed opgemerkt! Logitech werkt hard op de achtergrond om onze problemen op te lossen en het door blijven zeiken is niet nodig. Dat is ook niet fair tegenover Logitech ze doen hun best meer kunnen ze niet doen!LiMbO83 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:57:
Daarom vraag ik iedereen eventuele heetgebakerde opmerkingen op een uitgeplugde keyboard te rammen.
Ik zeg ook niet dat ze niets doen. Sterker, ik heb zelden zo'n service gericht bedrijf gezien.. Okay, er waren van 5000 e-mails voor nodig en ongeveer een bevolkingsopstand maar toch...
[ Voor 23% gewijzigd door Darth Malak op 05-05-2006 13:09 ]
Hij zegt dat hij hetzelfde kan concluderen als ik. Ofwel de ploppen zijn minder, maar nog teveel aanwezig, ofwel ook LiMbO83 vind ze niet acceptabel.Darth Malak schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:06:
Je zegt dat de ploppen minder zijn maar dat hij dus nog steeds plopt?? Ik snap het niet maar volgens mij is het dan nog steeds niet acceptabel. Of vergis ik me?
Ik heb zelf nooit last gehad van plopjes maar dus wel van het zware gebrom (altijd hoorbaar)...
En over dat voorleggen... Ik heb dit probleem al 6x voorgelegd bij Logitech en ook bij Bart en ook Bart verzekerde me dat dit probleem opgelost zou worden. Echter geen 1 negatief woord over Bart want wat die gozer er voor een tijd in heeft gestoken verdient alleen maar heel erg veel respect!!
Wat betreft de brom moeten we even wachten tot er meer resultaten zijn. Maar nogmaals ik kan je verzekeren dat ook hier naar gekeken is! In hoever dit is opgelost kan ik niet beoordelen. Wel kan ik vertellen dat ik géén last heb van een brom. Niet bij de oude en niet bij de nieuwe set.
Verwijderd
Dit was een eerste reeks om te testen en te zien of de aanpassingen voldoen, indien dit niet zo is, gaan ze er terug aan werken.Darth Malak schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:08:
Nee.... ze zijn niet meer bezig het probleem op te lossen. De gemodicficeerde sets zijn immers klaar, moeten alleen nog opgestuurd worden. Dus het oplossen betreft nu alleen nog de distributie. Aangezien de mensen die een vervanging hebben klagen dat het probleem niet opgelost is, kan er dus best iets gezegd worden.
Mijn indruk is nog altijd dat ze nog niets extra shielding hebben voorzien (enkel connectoren aangepast), en daarom de plops er nog zijn.
Mja RC en Dukebox zijn er al in geslaagd om de problemen volledig (dacht ik) weg te werken door de 3 puntjes die ik eerder had vermeld, misschien Logitech die tip geven en voorstellen dat ze het tenminste eens willen proberen om te zien wat het geeft?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 13:14 ]
Dan lijkt me de gemodificeerde set opwachten een goede optie, dan weet je zeker of deze weg is of nietDarth Malak schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:06:
Al lang gedaan.Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:12:
[...]
Mja RC en Dukebox zijn er al in geslaagd om de problemen volledig (dacht ik) weg te werken door de 3 puntjes die ik eerder had vermeld, misschien Logitech die tip geven en voorstellen dat ze het tenminste eens willen proberen om te zien wat het geeft?
[...]
De mail die gestuurd is door Logitech is inderdaad voorbarig. Ik snap niet goed waarom deze e-mail dan ook gestuurd is. LiMbO83 en ik hebben aangegeven dat het wellicht verstandiger was om eerst een paar mensen een nieuwe set te sturen om te testen. Dit is dan ook gedaan, maar dan moet je geen e-mail sturen. Want dan is het nu van het vooraf laten testen ook weg.nomad85 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 14:58:
Veel van ons, inclusief ikzelf, hebben een mail gekregen waarin staat dat volgende week contact met ons wordt opgenomen over de vervanging van onze boxen. Ik ga ervanuit dat ze wel even voor die tijd duidelijk te horen moeten krijgen en verwerkt hebben, dat de oplossing nog niet daar is. Mocht ik ze onverhoopt toch aan de telefoon krijgen, kan ik dan melden dat de aanpassingen nog niet voldoende zijn dat ik de vervanging tegemoet wil zien? Ik zal inderdaad nog dit topic vaak lezen, zodat ik ten alle tijden de laatste stand van zaken weet, maar de mail naar velen van ons waarin staat dat ze volgende week zullen bellen voor afspraak over vervanging blijkt dus een beetje voorbarig. Jammer, hoop nu niet dat ze alsnog volgende week van alles gaan organiseren betreffende het omruilen. Heb trouwens zelf wat apparaten die stoorden op een volledig aparte groep gezet met spanningfilter ervoor, wat ook wel hielp, maar helaas de plopjes niet volledig voorkomt.
Logitech zal toch echt terug moeten komen lijkt mij op hun e-mail dat er binnen 2 weken speakers gestuurd gaan worden - of ze hebben een troefkaart achter de hand maar dat geloof ik niet - .
Beetje ongelukkig stap dus van Logitech om nu al iedereen zo'n e-mail te sturen, zonder de resultaten af te wachten.
Verwijderd
Zou het dan om een aangepaste set gaan of niet? Men heeft mij ook al een nieuwe set gestuurd, maar er was niets aangepast, en die plopte gewoon zoals naar alle verwachting.Bor de Wollef schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:36:
Ik kreeg net een e-mail van onze bekende B. Hij wil mij een nieuwe X-530 sturen om te testen. Ik heb helaas mijn set al terug gebracht naar de leverancier omdat ik weinig hoop had in een snelle en goede oplossing oor de X-530. Ik kon op dat moment de set nog zonder problemen naar de verkoper terugsturen en de problemen waren van dermate aard dat het doorgebruiken van de set eigenlijk geen optie was.
Dat staat er niet bij. De e-mail is vrij kort door de bocht. Ik neem aan dat het gaat om gewoon eenzelfde (niet aangepast) setje maar wil zowiezo een reply op de mail sturen. Misschien weet ik dan later meer.Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 19:27:
[...]
Zou het dan om een aangepaste set gaan of niet? Men heeft mij ook al een nieuwe set gestuurd, maar er was niets aangepast, en die plopte gewoon zoals naar alle verwachting.
Voor zover ik weet is er nog geen aangepaste set van de X-530 (waar ik de mail over kreeg).Darth Malak schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 21:15:
Als het gaat om een niet aangepaste set dan weiger ik pertinent. Ik neem aan dat het hier om aangepaste sets gaat, wat heeft het anders voor zin>?
Verwijderd
ik vraag me nu echt af hoe het verder gaat want je hebt al een set die naar zeggen 100% zou zijntm030614 schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:06:
[...]
De mail die gestuurd is door Logitech is inderdaad voorbarig. Ik snap niet goed waarom deze e-mail dan ook gestuurd is. LiMbO83 en ik hebben aangegeven dat het wellicht verstandiger was om eerst een paar mensen een nieuwe set te sturen om te testen. Dit is dan ook gedaan, maar dan moet je geen e-mail sturen. Want dan is het nu van het vooraf laten testen ook weg.
Logitech zal toch echt terug moeten komen lijkt mij op hun e-mail dat er binnen 2 weken speakers gestuurd gaan worden - of ze hebben een troefkaart achter de hand maar dat geloof ik niet - .
Beetje ongelukkig stap dus van Logitech om nu al iedereen zo'n e-mail te sturen, zonder de resultaten af te wachten.
dit is dus niet het geval en ik denk dat wat er verstuurd gaat worden dezelfde heuvel heeft als de sets die we nu hebben
oke minder erg maar wel hoorbaar dus ook storend
het zou me echt benieuwen wat de volgende stap is...
ben bang dat die 6weken niet genoeg zijn geweest
Begin volgende week zal B.G. (Manager customer support van de eu) erop terugkomen. Hij is zelf namelijk ook benieuw naar de reactie van J.B. (QA Engineering Manager). Volgende week weten we dus hopenlijk meer.
Zojuist heb ik van R.C. een mailtje gehad met zijn bevindingen. Hij heeft de set geopend en een blik op de binnenkant geworpen. Zijn conclusie is dus niet geweldig:
Heb inmiddels de nieuwe Z-5500 eens nader bekeken.
Men heeft de kabel van de POD vervangen (een exemplaar zoals jij reeds eerder hebt gehad),
de connector op de subwoofer is vervangen, er is een ferrietring (ontstoring netspanning) aangebracht
(altijd mooi, maar was niet het probleem)
en men heeft dempingmateriaal (foam) in de subwooferkast aangebracht (maakt de bas minder bonkerig).
Aan afscherming, ter voorkoming van "capacitieve" inductie, is niets gedaan (niet in de subwooferkast, niet in de POD). Dit laatste is juist de oorzaak van het ploppen als gevolg van het aan- of uitschakelen van ander elektrische apparatuur.
Vraag mij overigens af of de nieuwe connector een afdoende elektrische verbinding van massa geeft
(dus tussen de stalen behuizing van de connector en de stalen behuizing van de "plug" (of stekker)).
De eerste door ons verrichte meting geeft aan dat zulks niet het geval is (de kabel gedraagt zich dus toch nog steeds (gedeeltelijk) als een antenne). Zoals al eerder aangegeven, een staal op staal verbinding geeft een slecht en onbetrouwbaar elektrisch contact.
Volgende week zullen wij de unit aanpassen (o.a. aanbrengen van afscherming in de subwooferkast en POD, alsmede goede massaverbinding van de kabel van de POD) om derhalve alle ongewenste signalen te elimineren. Na een uitvoerige test (moet uiteraard "vlekkeloos" werken) zullen wij deze unit, ter evaluatie, naar Logitech sturen.
Houd je op de hoogte.
Hartelijke groet,
R.C.
[ Voor 5% gewijzigd door tm030614 op 06-05-2006 12:30 ]
Verwijderd
Ik hoop dat Logitech toch nog een voorbeeld wilt nemen aan de door RC voorgestelde aanpassingen, dewelke volgems mij de problemen volledig gaan elimineren (of toch elimineren tot op een niveau dat het niet meer registreerbaar is met het menselijke oor).
Echter maak ik me wel zorgen over het 'plopjes' probleem.
Wat lijkt jullie wijsheid?
De set kopen en omruilen met een nieuwe revisie mocht ik er last van hebben of
wachten tot de nieuwe revisie er is en dan pas tot kopen overgaan?
Bvd.
Know Thyself
Tja die keus kunnen wij niet maken voor je. Laat ik voorop stellen dat niet iedereen last heeft van de plopjes/brom etc.SoulWar1 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 17:50:
Ik ben aan het kijken voor nieuwe speakers, en nu lijkt de Z-5500 me een ideaal setje.
Echter maak ik me wel zorgen over het 'plopjes' probleem.
Wat lijkt jullie wijsheid?
De set kopen en omruilen met een nieuwe revisie mocht ik er last van hebben of
wachten tot de nieuwe revisie er is en dan pas tot kopen overgaan?
Bvd.
Zoals je zelf al aangeeft blijft de mogelijkheid bestaan om de set om te ruilen.
Na nogmaals mijn enorme waardering uitgesproken te hebben naar ook R.C (bij deze), wil ik toevoegen dat dit een positieve stap is. Een aangepaste versie van ons naar hun, zal een perfecte illustratie zijn van wat wij veranderd willen zien. Hun technici kunnen onze aanpassingen perfectioneren en eventuele onvolkomenheden wegwerken. Dit klinkt als een samenwerking zoals er vanaf het begin had moeten zijn. Voor het eerst dat ik echt denk dat logitech het goed aanpakt.tm030614 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 12:29:
Zojuist heb ik van R.C. een mailtje gehad met zijn bevindingen. Hij heeft de set geopend en een blik op de binnenkant geworpen. Zijn conclusie is dus niet geweldig:
Heb inmiddels de nieuwe Z-5500 eens nader bekeken.
(lange goede uitleg)
R.C.
Toch blijft het pijn doen als je nadenkt dat een stel tweakers een aangepaste versie moeten sturen naar logitech. Maar goed, dat gevoel zal iedereen hier wel hebben. Omdat het blijkbaar niet erg makkelijk voor logitech is om de juiste aanpassingen te maken, vind ik het erg positief dat ze de moeite nemen om ons de kans te geven onze kennis te delen.
De achtergrond van R.C. is niet volledig duidelijk (er is wel wat gezegd over wat hij doet, maar precies weet ik het niet..), maar onze dank is hoe dan ook groot...je bent onze ogen en oren op het gebied van techniek, samen met de hulp van limb af en toe uiteraard.
Logitech weet al lang (mede en met name door R.C.) welke wijzigen zij moeten doorvoeren om het probleem op te lossen. Ze hebben echter besloten zijn adviezen niet door te voeren, de rede hierachter is totaal onduidelijk.nomad85 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 18:05:
[...]
Na nogmaals mijn enorme waardering uitgesproken te hebben naar ook R.C (bij deze), wil ik toevoegen dat dit een positieve stap is. Een aangepaste versie van ons naar hun, zal een perfecte illustratie zijn van wat wij veranderd willen zien. Hun technici kunnen onze aanpassingen perfectioneren en eventuele onvolkomenheden wegwerken. Dit klinkt als een samenwerking zoals er vanaf het begin had moeten zijn. Voor het eerst dat ik echt denk dat logitech het goed aanpakt.
Toch blijft het pijn doen als je nadenkt dat een stel tweakers een aangepaste versie moeten sturen naar logitech. Maar goed, dat gevoel zal iedereen hier wel hebben. Omdat het blijkbaar niet erg makkelijk voor logitech is om de juiste aanpassingen te maken, vind ik het erg positief dat ze de moeite nemen om ons de kans te geven onze kennis te delen.
De achtergrond van R.C. is niet volledig duidelijk (er is wel wat gezegd over wat hij doet, maar precies weet ik het niet..), maar onze dank is hoe dan ook groot...
Ik begrijp dan ook niet dat je aangeeft dat dit een samenwerking is zoals die er vanaf het begin had moeten zijn. Want dat is het dus absoluut niet.
R.C. wil alleen laten zien dat het geen onoplosbaar probleem is. Logitech doet alsof het allemaal oh oh zo moelijk is om op te lossen, wat eigenlijk wel meevalt.
Word ik niet meer vernoemdsamen met de hulp van limb af en toe uiteraard.
Oja voorgeet ook DukeBox en Marf0rz ook niet
[ Voor 3% gewijzigd door tm030614 op 06-05-2006 18:17 ]
Verwijderd
jep, is inderdaad onlogisch. Misschien Logitech nogmaals vragen of ze de raad van RC tenminste in overweging willen nemen en of ze zelf geen testexemplaar willen maken met deze aanpassingen. Deze aanpassingen zijn ten slotte in real life getest en zijn zeer effectief (dacht ik, of vergis ik mij nu?).tm030614 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 18:15:
Logitech weet al lang (mede en met name door R.C.) welke wijzigen zij moeten doorvoeren om het probleem op te lossen. Ze hebben echter besloten zijn adviezen niet door te voeren, de rede hierachter is totaal onduidelijk.
Dat lijkt me dan gewoon een win-win situatie (vooral voor Logitech):
- de aanpassingen zorgen voor een voldoende elimineren van de problemen (i.t.t. de aanpassingen van Logitech zelf)
- Logitech moet zelf nauwelijks nog R&D doen m.b.t. het probleem, ze krijgen een kant en klare oplossing en moeten die enkel nog uittesten (en eventueel nog optimaliseren indien nodig), kortom, de gerevisioneerde sets zullen veel sneller klaar zijn !
- zoals puntje hierboven: nauwelijks R&D -> veel goedkoper voor Logitech.
Uiteraard jullie alle 4, marforz en dukebox ook. Wou gewoon 2 mensen in het bijzonder voor een keer in het licht zettentm030614 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 18:15:
[...]
Logitech weet al lang (mede en met name door R.C.) welke wijzigen zij moeten doorvoeren om het probleem op te lossen. Ze hebben echter besloten zijn adviezen niet door te voeren, de rede hierachter is totaal onduidelijk.
Ik begrijp dan ook niet dat je aangeeft dat dit een samenwerking is zoals die er vanaf het begin had moeten zijn. Want dat is het dus absoluut niet.
R.C. wil alleen laten zien dat het geen onoplosbaar probleem is. Logitech doet alsof het allemaal oh oh zo moelijk is om op te lossen, wat eigenlijk wel meevalt.
[...]
Word ik niet meer vernoemd![]()
![]()
Oja voorgeet ook DukeBox en Marf0rz ook niet
Toch jammer, blijkbaar heeft logitech wel als richtlijn om met een echt goedkope oplossing te komen. Ze zijn niet van plan structureel dingen aan te passen als ik het stukje van R.C. lees. Met minimale energy maximaal eruit halen; het lijkt er wel een beetje op.
Ze hebben nog even, bovendien hebben ze nog geen reactie gegeven op onze bevindingen. Zoals altijd, een beetje geduld doet wonderen.
[ Voor 76% gewijzigd door Nomad op 06-05-2006 19:44 ]
Ja, Logitech krijgt te weten dat R.C. een aangepaste versie naar hun toe gaat sturen. Nee ze hebben er niet om gevraagd. Ze weten echter wel welke wijzigingen eerder door R.C. zijn toegepast.nomad85 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 19:41:
[...]
De aanpassingen die door R.C worden doorgevoerd, die gaan wel naar logitech toe? Ik bedoel: logitech is er van op de hoogte dat een aangepaste versie gestuurd wordt...of hebben ze er zelfs om gevraagd....hoe zit dit precies?
Geduld doet inderdaad wonderen, maar dat hebben we inmiddels al 6 maanden! Daarbij lag het in de lijn der verwachting dat de speakers nieuwe speakers sterk verbeterd waren. Ik citeer J.B.Toch jammer, blijkbaar heeft logitech wel als richtlijn om met een echt goedkope oplossing te komen. Ze zijn niet van plan structureel dingen aan te passen als ik het stukje van R.C. lees. Met minimale energy maximaal eruit halen; het lijkt er wel een beetje op.
Ze hebben nog even, bovendien hebben ze nog geen reactie gegeven op onze bevindingen. Zoals altijd, een beetje geduld doet wonderen.
This week I have reviewed the first of new production units at the factory and can note that they outperform even the sample unit that was demonstrated
Ze hebben niet de aanpassingen doorgevoerd die nodig zijn om het probleem op te lossen. Dat is gewoon de conclusie die je kunt trekken.
De reactie komt als het goed is begin volgende week en ben erg benieuwd naar hun reactie.
Lol, komisch dittm030614 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 12:29:
[ ... ]
Volgende week zullen wij de unit aanpassen (o.a. aanbrengen van afscherming in de subwooferkast en POD, alsmede goede massaverbinding van de kabel van de POD) om derhalve alle ongewenste signalen te elimineren. Na een uitvoerige test (moet uiteraard "vlekkeloos" werken) zullen wij deze unit, ter evaluatie, naar Logitech sturen.
[ ... ]
Logitech mag jullie aan het end van de rit wel heel hartelijk bedanken voor alle moeite die jullie erin hebben gestoken, het lijkt erop dat mede dankzij dit topic ze het probleem eindelijk hebben kunnen tackelen!
[ Voor 3% gewijzigd door Silentpuma op 06-05-2006 21:25 ]
Use the Search Luke...
Dat is niet het doel. Doel is Logitech te laten zien dan een oplossing gewoon mogelijk is en helemaal niet zo moeilijk is als Logitech beweerd.Silentpuma schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 21:24:
[...]
Lol, komisch ditToch wel erg dat een paar mensen hier (geweldig werk R.C., LimBo & Co!
) Logitech moeten gaan vertellen hoe het ook alweer moet... Kicke
Om een of ander idee wil Logitech de bevinden van R.C. niet implementeren. Gevolg is dat de problemen blijven bestaan.
Ik weet het niet.. maar ik ik zie toch graag wat positievere berichten alvorens ik instem met het voorstel van Logitech om binnen een paar weken mijn set te vervangen. Ik heb nu in ieder geval geen last van plopjes, ben ook niet van plan ze te krijgen.
[ Voor 20% gewijzigd door Darth Malak op 07-05-2006 00:29 ]
Verwijderd
ik vindt het allemaal maar slapjes...tm030614 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 23:33:
[...]
Dat is niet het doel. Doel is Logitech te laten zien dan een oplossing gewoon mogelijk is en helemaal niet zo moeilijk is als Logitech beweerd.
Om een of ander idee wil Logitech de bevinden van R.C. niet implementeren. Gevolg is dat de problemen blijven bestaan.
vindt het goed wat rc en de rest van de jongens heeft gedaan om de sets te verbeteren
maar kom op we praten hier over logitech en die knaapen die weten toch zelf ook wel hoe ze dit kunnen oplossen

nog even en rc kan zo aan het werk daar
want als ze zoiets niet kunnen(willen) oplossen nou dan zakt mij de moed in de schoenen want dan zie ik het nog niet zo snel gebeuren dat we straks plop en zendervrij zijn met die sets die we straks van hun krijgen
nogmaals vindt het goed wat er allemaal gebeurt is maar ik denk dat ze zich gewoon dom houden ..

Kun je me uitleggen wat er belachelijk is aan de "eis" om de problemen publiek bekend te maken? Imho is dat niet meer dan normaal namelijk.Darth Malak schreef op zondag 07 mei 2006 @ 00:28:
Het is allang duidelijk dat Logitech dit probleem in de kiem probeert te smoren als ik naar hun reactie kijk en de belachelijke opmerkingen over het niet publiek maken van deze problemen.
wil ik wel de verbeterde set van rc en dergelijke en niet wat logiech tot nu toe heeft gedaan.
laat de de problemen oplossen zoals eht moet.
dat mag je toch wel verwachten voor een boxen set van 300+
Verwijderd
Haha ja beetje lomp van meHelp!!!! schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 18:11:
[...]
uhhhh en wat staat er in jouw quote.......![]()
mss moet je ff editen....

@JorisW, misschien moeten we dan de sets tegen betaling naar R.C. opsturen zodat hij ze maakt, dan hoeft hij niet eens voor Logitech te werken maar kan hij zijn eigen bedrijfje beginnenals ik in juni/juli me nieuwe set krijg.
wil ik wel de verbeterde set van rc en dergelijke en niet wat logiech tot nu toe heeft gedaan.
laat de de problemen oplossen zoals eht moet.
dat mag je toch wel verwachten voor een boxen set van 300+
Maar on-topic: ik verwacht wel dat dit pas een eerste testmodel is, naar alle waarschijnlijkheid zal Logitech nog wel nieuwe wijzingen doorvoeren na deze test-modellen. Het kan niet zo zijn dat ze slechts een nieuw model fabriceren en deze op de markt brengen om daar alle problemen mee op te lossen. Of is het wel zo Bart, dat dit het laatste model is en dat ze nu over gaan tot distributie? Het lijkt mij sterk, althans het is geen slimme zet van ze als ze het zo aanpakken want dan blijven de problemen (natuurlijk in verminderde mate) bestaan...
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 12:25 ]
Logitech heeft al diverse e-mails verstuurd waarin word aangegeven dat de eerste batch nieuwe producten reeds klaar staat voor verzending en dat de tweede batch komt in juni.Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:11:
[...]
Maar on-topic: ik verwacht wel dat dit pas een eerste testmodel is, naar alle waarschijnlijkheid zal Logitech nog wel nieuwe wijzingen doorvoeren na deze test-modellen. Het kan niet zo zijn dat ze slechts een nieuw model fabriceren en deze op de markt brengen om daar alle problemen mee op te lossen. Of is het wel zo Bart, dat dit het laatste model is en dat ze nu over gaan tot distributie? Het lijkt mij sterk, althans het is geen slimme zet van ze als ze het zo aanpakken want dan blijven de problemen (natuurlijk in verminderde mate) bestaan...
Dit wekt dus de indruk dat het de bedoeling was om de set, zoals wij hem afgelopen week hebben ontvangen, te versturen naar de klant. Echter gezien de testresultaten, die er tot nu toe zijn, lijkt het me niet verstandig om de set al te gaan versprijden.
Overigens is er inmiddels door mij een brief gestuurd naar de vice president van audio engineering over de gang van zaken. Met name het niet doorvoeren van de wijzigingen die door R.C. zijn aangedragen wordt hierin behandeld.
[ Voor 11% gewijzigd door tm030614 op 07-05-2006 12:41 ]
Ik heb even het topic doorzocht maar kon zo niets vinden over die test resultaten (of ik heb er overheen gekeken)? Zijn die ook beschikbaar of heb je een NDA voorgeschoteld gekregen.[b]tm030614 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:39:
Echter gezien de testresultaten, die er tot nu toe zijn, lijkt het me niet verstandig om de set al te gaan versprijden.
Overigens is er inmiddels door mij een brief gestuurd naar de vice president van audio engineering over de gang van zaken. Met name het niet doorvoeren van de wijzigingen die door R.C. zijn aangedragen wordt hierin behandeld.
Hoop dat je doorgevoerde aanpassingen ook daadwerkelijk meegenomen worden.
Met testresultaten bedoel ik (we) niet meer dan aansluiten en luisteren. Dus gewoon vergelijken met de voorgaande set.Twix schreef op zondag 07 mei 2006 @ 13:36:
[...]
Ik heb even het topic doorzocht maar kon zo niets vinden over die test resultaten (of ik heb er overheen gekeken)? Zijn die ook beschikbaar of heb je een NDA voorgeschoteld gekregen.
Hoop dat je doorgevoerde aanpassingen ook daadwerkelijk meegenomen worden.
R.C. heeft de set intern onderzocht en tot de conclusie gekomen dat niet de juiste aanpassingen zijn doorgevoerd waardoor het probleem dus ook niet in zijn geheel is opgelost.
en de mensen die hem nu dan omgeruild krijgen schieten er dan toch niks mee op???
Volgens mij moet je mijn post nog eens lezen en misschien wat andere posts uit deze thread ook.Bor de Wollef schreef op zondag 07 mei 2006 @ 10:16:
[...]
Kun je me uitleggen wat er belachelijk is aan de "eis" om de problemen publiek bekend te maken? Imho is dat niet meer dan normaal namelijk.
Dus nogmaals, volgens mij begrijp je me niet helemaal. Tuurlijk is het normaal maar het is belachelijk dat Logitech zich hieruit probeert te lullen.
Verwijderd
Zeker als iemand zit te strijken met een stoom stijkijzer hier worden mn speakers helemaal gek!
En sinds vandaag kan ik zowel engelse als franse radio ontvangen

dit is seriues klote! kan niet eens normaal mn speakers meer gebruiken
ik heb het trouwens over de X-530 ..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 22:39 ]
Tijd om mee te doen dus.Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 22:38:
Ik dacht dat dit plopjes probleem niet bij mij voorkwam..maar sinds een paar weken begint het hier nu echt lastig te worden.
Zeker als iemand zit te strijken met een stoom stijkijzer hier worden mn speakers helemaal gek!
En sinds vandaag kan ik zowel engelse als franse radio ontvangen![]()
![]()
dit is seriues klote! kan niet eens normaal mn speakers meer gebruiken.
Ik heb echter nog geen telefoontje of email ontvangen zoals velen hier op dit forum.
Nou heb ik inderdaad gelezen dat de oplossing er nog niet is, en dat de omruil nog wel even kan gaan duren.
Maar is het feit dat ik niks gehoord heb een teken dat logitech mijn gegevens niet goed geregistreerd heeft? Of waren ze nog niet klaar, of tijdelijk gestopt met iedereen te contacteren.
Ik heb telefonisch contact gehad.
Welk case nummer heb je gehad en wanneer heb je contact gehad?MvdKelen schreef op zondag 07 mei 2006 @ 22:55:
Ik heb mij ook gemeld bij Logitech voor een omruil van mijn Z-5500.
Ik heb echter nog geen telefoontje of email ontvangen zoals velen hier op dit forum.
Nou heb ik inderdaad gelezen dat de oplossing er nog niet is, en dat de omruil nog wel even kan gaan duren.
Maar is het feit dat ik niks gehoord heb een teken dat logitech mijn gegevens niet goed geregistreerd heeft? Of waren ze nog niet klaar, of tijdelijk gestopt met iedereen te contacteren.
Ik heb telefonisch contact gehad.
Zo begon het bij mij ook: redelijk probleemloos. Na een aantal dagen begonnen de ploppen. Weer een aantal dagen later radio ontvangst. In het begin vooral 's avonds. Kort daarna vrijwel de hele dag door. Bij mij was het ook zo erg dat ik de speakers niet meer kon gebruiken. Ik heb ze dan ook retour afzender (leverancier) gestuurd.Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 22:38:
Ik dacht dat dit plopjes probleem niet bij mij voorkwam..maar sinds een paar weken begint het hier nu echt lastig te worden.
En sinds vandaag kan ik zowel engelse als franse radio ontvangen![]()
![]()
dit is seriues klote! kan niet eens normaal mn speakers meer gebruiken.
Bart,
Op de valreep.
Ik zag je brief gericht aan T. Y.
Deze wordt dinsdagochtend PST besproken. Jullie zullen t/m dinsdag weinig van ons horen. Ik vertrek zo naar Amerika.
Je hoort van me
Hart. Gr. B. G.
Verwijderd
Kreeg erg netjes een mailtje terug binnen 24 uur (stond ook ergens op de site) met de vraag of ik geld wou zien of dat ik de set wou omruilen.
Dus ik netjes weer e-mail terug gestuurd dat ik graag de set wou omruilen zoals ik al zei in vorige e-mail .
Maar nu is het doodstil daar aan de overkant

Ja er is namelijk nog geen nieuwe set die de problemen oplost. ff goed het topic doorlezen.Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 17:20:
Ik heb zaterdag een mailtje gestuurd richting Logitech omdat van bellen niks kwam en daarin heb ik gevraagd om de set om te ruilen voor een nieuwe versie waar ze mee bezig zijn.
Kreeg erg netjes een mailtje terug binnen 24 uur (stond ook ergens op de site) met de vraag of ik geld wou zien of dat ik de set wou omruilen.
Dus ik netjes weer e-mail terug gestuurd dat ik graag de set wou omruilen zoals ik al zei in vorige e-mail .
Maar nu is het doodstil daar aan de overkant
Hoi Bart,
Bijgaand mijn bevindingen.
Zoals verwacht is de kabel "shielding" niet goed. Deze "shielding" werkt nog steeds als een antenne.
Overigens, de wijzigingen in de subwooferkast dragen zeker bij tot een verbetering van de "performance" van de unit.
Hoewel geen algehele "shielding" in de subwooferkast is toegepast (slechts het meest gevoelige circuit), hebben we kunnen vaststellen dat de versterker nagenoeg niet (meer) gevoelig is voor geïnduceerde signalen van buitenaf (capacitieve inductie).
De altijd aanwezige lichte brom van de subwoofer is door Logitech tot "uitermate gering" gereduceerd en nauwelijks hoorbaar.
Ook de "performance" van het subwoofer geluid is er zeker op vooruit gegaan.
(Bassen zijn mooier en minder "bonkerig") --> Door het plaatsen van foam in de sub.
Al met al toch zeker het vermelden waard. Echter, één en ander geldt helaas niet voor de POD. Zoals je uit mijn email aan Logitech kunt opmaken, zijn er mijn inziens een tweetal modificaties nodig om de unit (Z-5500) tot uitstekende prestaties te brengen. Dit zonder ongewenste geluiden.
1. Zoals ik reeds op het forum kenbaar maakte, dient de "shielding"van de kabel met de "ground connection" (het massa pennetje) in de "plug" verbonden te worden (geeft te allen tijde een goede massa verbinding). Dus zeer zeker niet met de stalen behuizing van de connector zoals nu het geval is.
Een elektrische staal op staal verbinding is nu eenmaal van nature verre van optimaal (dus slecht en onbetrouwbaar). (reden waarom ik één en ander expliciet aan Logitech heb gemeld).
2. Electro magnetische afscherming aan de binnenzijde van de POD. Dit kan bijvoorbeeld worden gerealiseerd met behulp van elektrisch geleidende verf.
Zulks is tijdens het productie proces eenvoudig en goedkoop aan te brengen. Uiteraard moet dit "shield" wel met massa (ground) in de POD worden verbonden, anders werkt dit "shield" (ook) als een antenne.
Wij hebben de door ons aangepaste unit (POD) uitvoerig getest (daar elektrisch geleidende verf niet voorhanden was, hebben wij aluminiumfolie gebruikt voor afscherming in de POD), o.a. door middel van aan en uitschakelen van koelkast, diverse verlichting, stofzuiger, etc., waarbij plopgeluiden volledig achterwege bleven (één en ander getest gedurende een periode van 3 uur).
Zonder meer mag worden gesteld dat, met de verbeteringen welke reeds door Logitech zijn aangebracht en de nog aan te brengen verbeteringen, Logitech een uitstekend product te bieden heeft met een ongekend goede prijs / prestatie verhouding.
Tot slot;
"Engineering" en/of productie fouten worden overal en door elk bedrijf gemaakt, immers: "nobody is perfect". Teleurstellend is wel dat één en ander zo lang moet duren en er niet eerder door Logitech adequate is ingegrepen. Kortom, dit had allemaal niet nodig moeten zijn.
Hartelijke groet,
R.C.
[ Voor 4% gewijzigd door tm030614 op 08-05-2006 18:07 ]
Verwijderd
Dat weet ik maar ze kunnen op ze minst toch een bevestiging geventm030614 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 17:27:
[...]
Ja er is namelijk nog geen nieuwe set die de problemen oplost. ff goed het topic doorlezen.
Laten we het erop houden dat ze het erg druk hebben. Normaal reageren ze binnen 48uur. Wellicht kun je nogmaals een e-mail sturen om aan te gegeven dat je graag een bevestiging wilt.Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 18:43:
[...]
Dat weet ik maar ze kunnen op ze minst toch een bevestiging geven
En daar ben ik eigenlijk bang voor. Behalve dat je de set kunt omruilen word er nog niks mee gedaan. Ze zouden misschien ook al voor oplossingen voor de X-530 kunnen gaan kijken?Bor de Wollef schreef op maandag 08 mei 2006 @ 18:59:
Is er inmiddels al meer bekend over de afhandeling van de problemen met de andere sets als de X-530? Ik weet niet of het wel wijs is dit tot na de oplossing voor de Z-5500 te laten wachten. Dit omdat de oplossing waarschijnlijk in hoofdlijnen hetzelfde zal zijn en Logitech wellicht nu liever naar een algemene oplossing wil kijken dan een oplossing voor slechts 1 type. Ik zou het erg jammer vinden als we de hele kermis straks weer door moeten.
Even het e.e.a. verduidelijken.Bor de Wollef schreef op maandag 08 mei 2006 @ 18:59:
Is er inmiddels al meer bekend over de afhandeling van de problemen met de andere sets als de X-530? Ik weet niet of het wel wijs is dit tot na de oplossing voor de Z-5500 te laten wachten. Dit omdat de oplossing waarschijnlijk in hoofdlijnen hetzelfde zal zijn en Logitech wellicht nu liever naar een algemene oplossing wil kijken dan een oplossing voor slechts 1 type. Ik zou het erg jammer vinden als we de hele kermis straks weer door moeten.
De problemen met de X-530 word ook onderzocht. Helaas is er nog géén oplossing beschikbaar. Een termijn waarop een oplossing beschikbaar word kan ik helaas niet geven. Wellicht komt er morgen meer informatie beschikbaar omdat er dan vanuit het hoogste management van Logitech een reactie verwacht wordt.
Wel kan ik mededelen dat je, je geld, net zoals bij de Z-5500, terug kunt krijgen. Dit laatste is natuurlijk een noodoplossing en heeft waarschijnlijk niet de voorkeur voor de meeste mensen.
Ik heb net na een uur gekloot mijn verse nieuwe PID 616 speakerset aangesloten (ik heb standaarden waar ik de boxen aan moet schroeven en dergelijke, dus duurt ff).
Helaas zijn de ploppen bij mij net zo erg, zo niet erger geworden (J.B. had het er al over dat de ploppen bij mij het minst hard waren wat ze gehoord hadden). Dit komt waarschijnlijk omdat ik nog de echt hele oude revisie had van de set, met de ingebouwde RCA kabels en plugs. Ook de subwoofer is aan de achterkant vrijwel helemaal anders.
Ook al zijn de ploppen niet weg kan ik je zeggen dat (mijn bevindingen ten opzichte van mijn PID R4xxx set):
1. De plug van de POD beter aansluit op de subwoofer, minder speling en hij zat eerder strak.
2. Speakerkabels toch wel relaxed zijn, ipv ingebouwde RCA aansluitingen
3. Het contrast van de POD echt vele malen beter is ! (dit was misschien in de PID 5xx serie ook al zo).
4. De afstandsbediening lekkerder aanvoelt, met betere knopjes
5. De bassen echt, zonder twijfel, een stuk beter klinken.
6. Ook het algemene geluid iets beter klinkt.
7. De permanente soort holle mompelende brom uit m'n subwoofer (die ik alleen kon horen als ik mijn oor er op hielt), volledig weg is.
8. De ruis uit de boxen minder is geworden.
9. De draaiknop op de POD draait lekkerder, maar dat is meer persoonlijk. Wat strakker en minder losjes dan mijn vorige set.
Hoewel deze 9 punten vast niet allemaal door Logitech verbeterd zullen zijn in de 616 serie, kan ik niet anders zeggen dat ik heel tevreden ben.
Alleen de plopjes, rete jammer, rete jammer.
[ Voor 3% gewijzigd door Marf0rz op 08-05-2006 20:34 ]
Dit topic is gesloten.