Vreemd ik ben zelf ook spellsword en heb nog nooit in het spel zoveel moeite gehad met tegenstanders als jij net beschrijft.. Heb zelf heavy armor, maar gebruik altijd wel zware zwaarden om ze neer te slaan. Btw het heeft zeker nut met heavy armor door te blijven lopen, want expert en master skill hierin zorgen ervoor dat je 50% en 100% onafhankelijk wordt van het gewicht, je speed zal dus normaal worden...evilpin0 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 11:15:
[...]
dus je hebt wat uber wapens voor je zelf tevooschijn getovert? lijkt mij dat je zo de hele spelervaring om zeep helpt, zet hem desnoods wat makkelijk, merk je meteen. Ik speel nog vrolijk tussen medium en hard en ja, het is fucking moeilijk. Geen grappen als je 3 tegenstanders op je krijgt want het duurt al fucking lang voordat 1 tegenstander down gaat. Ik ben spellsword zonder goede offensive spells, gelukkig heb ik me conjuration skill geupped dus kan ik een monster summonen die ff wat heat van me afneemt terwijl ik een marathon hakken begin om de eerste tegenstander down te krijgen. Ik zelf krijg daar integen erg veel dmg van klappenSoms block ik een klap ben ik alsnog stunned en wordt ik in die stun 3 tot soms wel 5 keer!! geraakt dan ik meteen half dood
gelukkig zuigt de ai en kan je ze altijd wel naar een mooi plekje lokken in mijn voordeel om ze te killen. Mt heavy armor werd ik echt zwaar geownt omdat ik gewoon niks kon ontwijken door gebrek aan speed, light armor gaat zeker beter
Ik heb om precies te zijn: 1 fps loss met 2xaa, 2 fps loss met 4xaa en 3 fps loss met 6xaa met hdr aan. Oftewel, bethasoft programmeer je spellen beterAnoniem: 12316 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:13:
[...]
Het werkt alleen met X1000 serie kaarten, niet met de X800. Die heeft in Oblivion namelijk helemaal geen HDR ondersteuning.

http://www.twitch.tv/jannustitannus
Hey,
Ik heb nu ook ovlivion voor de pc.
Wat kan ik nou het beste worden
Hoe kan ik skills upgraden.
Hoe level je?
Zeg maar de beginners vragen.
Hoe level je?
Mischien moet ik die skill ook maar even naar de 100 brengenAnoniem: 33599 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 11:22:
[...]
Vreemd ik ben zelf ook spellsword en heb nog nooit in het spel zoveel moeite gehad met tegenstanders als jij net beschrijft.. Heb zelf heavy armor, maar gebruik altijd wel zware zwaarden om ze neer te slaan. Btw het heeft zeker nut met heavy armor door te blijven lopen, want expert en master skill hierin zorgen ervoor dat je 50% en 100% onafhankelijk wordt van het gewicht, je speed zal dus normaal worden...

http://www.twitch.tv/jannustitannus
Koop de game en lees de manual door..Brantje schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 11:30:
Hey,
Hoe level je?
Kater? Eerst water, de rest komt later
Geen idee.Brantje schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 11:30:
Hey,
Hoe level je?
Door ze veel te gebruiken.
Door je main skills te verhogen en dan te pitten
Ik heb trouwens als mages die groene spell doen waarbij ze zeg maar een hand omhoog doen, last van artefacten. Ik dacht eerst dat het aan mijn overklok lag, maar het bleek ook zonder overklok te gebeuren. ik weet de spell niet helaas.
Op zich vind ik het wel wel een redelijk spel, maar eigenlijk komt het gewoon neer op lullen met mensen, een pijltje volgen, wat hakken, of meer lulllen, weer een pijltje volgen etc. Erg rechttoe rechtaan. Dat vind ik wel jammer. Maja ik was nooit zo'n RPG fan. Dus mijn vraag, bij welk level wordt het es echt vet dat je flink ownt? Ik ben nu level 8.
Ook stoort mij een beetje het totale gebrek aan informatie, guides enzo(tenminste op google krijg je dan allemaal boekwerken om te betalen). Welke char moet je pakken, wat kun je het beste doen, hoe level je het snelste, etc etc.
Anoniem: 154012
De manual en anders gamefaqsREDFISH schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 11:35:
[...]
...
Ook stoort mij een beetje het totale gebrek aan informatie, guides enzo(tenminste op google krijg je dan allemaal boekwerken om te betalen). Welke char moet je pakken, wat kun je het beste doen, hoe level je het snelste, etc etc.
De startpost kan je ook is in kijken en dan vind je de Character Generator
Charachter Generator
Mocht je niet weten wat de effecten van een bepaald character zijn, kan je altijd op deze handige website kijken.
[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 154012 op 07-04-2006 12:12]
spoiler:
Aaaaargh. Heb mezelf net genezen van vampire zijn, met de vampire quest. Maar nu heb ik nog een ziekte, Helljoint en Porhyric Hemophilia (hoe komen ze op de naam, zal wel Latijn zijn ofzo
). En deze drainen mijn agility, fatique en speed (laatste weet ik niet zeker, maar het is iig k*t)

Weet iemand mss hoe ik er vanaf kom? Ik heb echt geen idee! HELP!
Edit: Laat maar, heb t al

spoiler:
Ik heb het al, gewoon een cure disease potion drinken, en het is allemaal over! Zo simpel
. Las het op het officiele Oblivion forum. Veel tips als je ergens vastzit. En las daar ook dat als je eenmaal de vampire cure quest hebt voltooid, je NOOIT meer een vampire word!

[Voor 32% gewijzigd door Sefrijn op 07-04-2006 12:42]
cure disease potion, of naar een kerk gaan bij het altaarSefrijn schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 12:31:
spoiler:Aaaaargh. Heb mezelf net genezen van vampire zijn, met de vampire quest. Maar nu heb ik nog een ziekte, Helljoint en Porhyric Hemophilia (hoe komen ze op de naam, zal wel Latijn zijn ofzo). En deze drainen mijn agility, fatique en speed (laatste weet ik niet zeker, maar het is iig k*t)
Weet iemand mss hoe ik er vanaf kom? Ik heb echt geen idee! HELP!
NiaX schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 12:40:
[...]
cure disease potion, of naar een kerk gaan bij het altaar
spoiler:
Ja, maar ik kan dus niet bidden bij kerk, omdat mijn infame te hoog is, omdat ik de halve wereld heb leeg geroofd 

Een pluspunt van de codebrouwers is dat ze besloten hebben voor een simpele DVD-check. Dus geen "fuck-ur-pc-up"-ware. Ze hebben hierbij dan ook geprobeerd een statement te maken dat een echt goed spel ook gewoon verkoopt en dat andere softwarehuizen niet zo bang hoeven te zijn. Zij vinden ook dat het niet de bedoeling is dat je hele systeem overhoop gehaald (kan) word(t)(en). Laten we hopen dat het spel dan ook als een tierelier verkoopt. En zo'n probleem is het ook niet, aangezien ze hun verdiensten ook uit mod-verkoop kunnen halen.mahi schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 11:10:
Even een kort vraagje... Ik heb de screenshots van Oblivion bekeken, dit topic al enkele weken gevolgd,... en hoewel ik absoluut geen RPG-speler ben (doorgaans haat ik het genre), ben ik zwaar onder de indruk van dit spel. Zo sterk zelfs dat ik ervan overtuigd ben dat ik het leuk ga vinden.
Het enige dat me afschrikt om het te kopen is de beveiliging. Kan iemand bevestigen dat er GEEN starforce op zit? Ik heb jammerlijk genoeg eens een game gekocht met Starforce en de twee keren dat ik het geïnstalleerd heb, hebben steeds tot een format c: geleid omdat m'n systeem allerlei vreemde kuren begon te vertonen die niet op te lossen waren met het verwijderen van het spel en starforce removal tools.
Kortom nee, geen Securom of Starforce verkrachtingen van je systeempje.

[Voor 10% gewijzigd door SkyStreaker op 07-04-2006 12:53]
Fractal Define R6 | MSI Gaming x570 Plus | AMD 5700x / Arctic Liquid Freezer II 420 Rev. 7 | G.Skill Ripjaws V 4x8GB OC | 6650XT 8GB | Seasonic Focus PX-750 Platinum
Gisteravond struinde ik de wildernis eens af op zoek naar enkele dungeons. Op een gegeven moment 'encounterde' ik twee bandits. Naast hen stond een (mooi) zwart paard. Bandits om zeep geholpen, ik denk: dank u, paard is van mij
Blijft het hoefijzer rood, alsof ik het paard steel. Dat vond de eerste guard die ik tegenkwam ook, dus heeft hij mij ff om zeep geholpen
Iemand een idee hoe ik dit een volgende keer beter aan kan pakken? Hoe wordt ik de rechtmatige eigenaar van een paard waarvan de eigenaar mij aangevallen heeft

Blijft het hoefijzer rood, alsof ik het paard steel. Dat vond de eerste guard die ik tegenkwam ook, dus heeft hij mij ff om zeep geholpen

Iemand een idee hoe ik dit een volgende keer beter aan kan pakken? Hoe wordt ik de rechtmatige eigenaar van een paard waarvan de eigenaar mij aangevallen heeft

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Hoe kom je dan van vampirism af? heb hier 5 grand soul gems maar die bitch in drakelowe zegt dat ik ze niet heb
Heb 2 van 200 coins en 3 van 500, maar dat maakt toch verder geen moer uit?

Ze moeten empty zijn!PcManiaxx schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 12:55:
Hoe kom je dan van vampirism af? heb hier 5 grand soul gems maar die bitch in drakelowe zegt dat ik ze niet heb![]()
Als je geld wil hebben, is player.additem 00000F 1000 (Of als je meer dan 1000 wilt hebben verander je die waarde), dat gaat stukken makkelijkerBiobakker schreef op donderdag 06 april 2006 @ 16:55:
iemand die dit al gezien heeft ?
http://video.google.com/videoplay?docid=-6725982775384655212
1) Bow and Arrow, hold arrow attack button (LMB)
2) Open Inventory while holding back bowstring
3) Equip a different set of arrows* by clicking on it once
4) Click the arrows you just equipped AGAIN (as in twice and only twice)
5) Shift-click to drop the item you want to duplicate
*) Duplicated item is increased by the number of secondary arrows you have equipped.
en het werkt hier primahet verneukt alleen wel de gameplay (duplicate een item en verkoop ze allemaal = heel rijk
)
Wel humor om heel de imperial city vol met meloenen te gooien
[afbeelding]
Ik wil btw de laatste trainer voor mijn marksmanship gebruiken, maar die moet ik eerst een elvan bow geven. Volgens meerdere bronnen moet ik die kunnen kopen bij The Archer Paradox in Bravil, maar hij staat daar niet in het lijstje. iemand enig idee

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Dat joinen van de thievesguild kan volgens mij ook makkelijker....
Gewoon een willekeurige zwerver op straat flijnk ophemelen en vervolgens zijn disposition nog wat oppompen met een zak goud. Vervolgens vertelt hij/zij je wat je moet doen om te kunnen joinen in het dieven gilde.
Gewoon een willekeurige zwerver op straat flijnk ophemelen en vervolgens zijn disposition nog wat oppompen met een zak goud. Vervolgens vertelt hij/zij je wat je moet doen om te kunnen joinen in het dieven gilde.
Als vampier kan je hem seducen... helemaal makkelijk.The - DDD schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:16:
Dat joinen van de thievesguild kan volgens mij ook makkelijker....
Bedankt voor jullie info. Geen starforce, dus dat betekent dat ik straks eens ga kijken of ik het spel hier in de buurt kan vinden. En anders maar online bestellen 
Dit gaat de eerste RPG worden die ik speel. Wish me luck

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.
zal wennen zijn een non-linear spel. welke kant moet ik nu op? ehh wat bedoelen ze met "maakt niet uit"mahi schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:32:
Bedankt voor jullie info. Geen starforce, dus dat betekent dat ik straks eens ga kijken of ik het spel hier in de buurt kan vinden. En anders maar online bestellen

Luckmahi schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:32:

Al afscheid genomen van familie en vrienden? Die ga je nl de komende tijd niet meer zien !!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
omfg. Ik moet het echt afleren om tot 3 uur snachts door te spelen

Stel je bent geen vampier en hebt een bagger waarde voor personality. Dan nog kun je disposition omhoog krijgen door veel goud er tegenaan te gooien met een permanent effect, spells en scrolls werken namelijk maar tijdelijk.Anoniem: 25534 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 18:40:
kan iemand mij het nut van "bribe" eens uitleggen?
Misschien is het geen nieuwe info, maar vaak vertellen game karakters je meer als ze een hogere disposition voor je hebben. Die waarde zie je in het scherm waarin je dat spelletje kan spelen en briben. In de chat interface herken je zoiets aan het feit dat een chat optie geel blijft en niet grijs nadat je hem geselecteerd hebt. Als een optie geel lbijft na selecteren dan is dat een indicatie van het spel dat de NPC meer te vertellen heeft, maar je niet voldoende mag.
Ook opmerkingen als "I don't trust/like you enough." zijn goede indicaties om die disposition op te gaan krikken. Bij het traden kan het ook erg voordelig zijn. Zeker als je voor weinig goud bij een merchant een dikke disposition bonus krijgt. Verder is het sowieso zinnig om veel bij dezelfde merchant te verhandelen, hoe meer je handelt met een merchant, hoe hoger zijn disposition automatisch wordt.
Mijn avatar is een echte koene ridder, veel NPC's hebben hun disposition ten aanzien van mijn avatar standaard al op 100 staan. Erg handig is dat... Kan ik verdorie mijn speechcraft niet trainen. Meest aparte is nog dat mijn personality een magere waarde van 35 heeft.
Oblivion staat hoog in de charts, dus de gemiddelde CD winkel zal hem al in dikke rijen hebben staan.cardinal808 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:34:
[...]
zal wennen zijn een non-linear spel. welke kant moet ik nu op? ehh wat bedoelen ze met "maakt niet uit"
Weet iemand waar ik een Black Soul Gem kan vinden? Ik heb die grot van het officiële forum uitgekamt maar daar is er geen 
Is er anders een console code om er 1 te krijgen?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Dat weet ik, alleen volgens mij heb je de verkeerde persoon geqoute.The - DDD schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:45:
[...]
Oblivion staat hoog in de charts, dus de gemiddelde CD winkel zal hem al in dikke rijen hebben staan.
Gisteren moest ik een quest doen voor de Dark Brotherhood
spoiler:
Ik moest voor de brotherhood al mijn mensen doden, nu een mooie complete ebony armor erbij
Ik zit nog in de imperial city. Ik ben een quest aangegaan voor een visser om slaughterfish scales te halen voor hem. Ik een beetje die beesten doodhakken en scales verzamelen(locatie wordt aangegeven op de kaart met een groene driehoek). Nu zit ik echter met een probleem, ik heb zo'n 6 beesten gesloopt en bij de 7e ging het mis. Ik het beest doodgehakt maar ik kon geen scale harvesten.
De kaart blijft echter aangeven dat ik die bewuste vis moet hebben.
Weet iemand een command waardoor een quest opnieuw kan starten, of dat die vissen opnieuw gespawned kunnen worden?
Weet iemand een command waardoor een quest opnieuw kan starten, of dat die vissen opnieuw gespawned kunnen worden?
Gewoon een aantal dagen of een week oid wachten, dan zijn er nieuwe vissen..icecoolsniper schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:53:
Ik zit nog in de imperial city. Ik ben een quest aangegaan voor een visser om slaughterfish scales te halen voor hem. Ik een beetje die beesten doodhakken en scales verzamelen(locatie wordt aangegeven op de kaart met een groene driehoek). Nu zit ik echter met een probleem, ik heb zo'n 6 beesten gesloopt en bij de 7e ging het mis. Ik het beest doodgehakt maar ik kon geen scale harvesten.
Hmm, al mijn attributes zijn rood. Ik heb al cure poisons geslikt, en cure disease. Een paar zijn daardoor weer groen geworden maar een aantal zijn nogsteeds rood. Iemand enig id hoe ik hier vanaf kom ?
En nee ik ben geen vampier ofzo...
Je hebt Poison en DiseasePandemic schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:58:
Hmm, al mijn attributes zijn rood. Ik heb al cure poisons geslikt, en cure disease. Een paar zijn daardoor weer groen geworden maar een aantal zijn nogsteeds rood. Iemand enig id hoe ik hier vanaf kom ?

Gewoon naar het altaar gaan in een willekeurige kerk
Druk op F3 en je komt in je spells list, ga daar naar de laatste tab en dan kan je zien welke boosts (negatief en positief) je op je hebt.Angeloonie schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:09:
[...]
Je hebt Poison en Disease
Anoniem: 25534
Ahh duidelijk!
Tja k'ben Fallout 1&2 nog gewend waar je door je personality en speech de vreemdste situatie kon uit lokken!

[Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 25534 op 07-04-2006 14:21]
Ik heb nu last van dat mijn pc elke keer op nieuw opstart midden in het spel...
Waar ligt dit aan? Ligt dit aan de video drivers ofzo? Heb dit al eens vaker gehad maar toen alleen als ik uit een huisje ging. Nu heb ik het in de main wereld. Ik wordt er behoorlijk pissed van
Waar ligt dit aan? Ligt dit aan de video drivers ofzo? Heb dit al eens vaker gehad maar toen alleen als ik uit een huisje ging. Nu heb ik het in de main wereld. Ik wordt er behoorlijk pissed van
Er is een console code, player.additem 00000192 # (vul bij # in hoeveel je er wilt hebben)Angeloonie schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:46:
Weet iemand waar ik een Black Soul Gem kan vinden? Ik heb die grot van het officiële forum uitgekamt maar daar is er geen
En ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik kreeg er geloof ik 2 tijdens de mages guild recommendation quests. Wat heb je er eigenlijk aan? Ik heb ze nog niet gebruikt.
[Voor 6% gewijzigd door SaN op 07-04-2006 14:30]
Uhm ja ik heb nogal wat verandert. Ik zou dus de .ini kunnen sturen ofzo en dan kan je vergelijken ofzo.Anoniem: 25534 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:28:
[...]
Dan zou ik toch graag willen weten wat je allemaal hebt veranderd aan dit spel. Want ik snap er geen zak meer van. Het ene moment doe ik die tweaks.ini op de 1 pagina's toepassen, en gaat 'ie als een trein. De volgende dag ga ik weer spelen, en dan begint ie weer te stotteren en moet ik het ineens weer lager zetten!
Enige verschil is dat ik mm'n resolutie op 1286x1024 heb staan. Maar dat mag toch ook wel, heb een iets beter systeem dan wat jij daar hebt.
BTW. .ini wordt gegenereerd voor je PC dus bij iedereen zitten er wel andere dingen in dus niet zomaar andermans .ini's gaan gebruiken.
Ik had het ook. Kwam door de aangepaste .ini. Nadat ik al die thread tweaks eruit gehaald heb, loopt het weer als een zonnetjeb3ta schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:20:

Welke thread tweaks bedoel je?biobak schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:40:
[...]
Ik had het ook. Kwam door de aangepaste .ini. Nadat ik al die thread tweaks eruit gehaald heb, loopt het weer als een zonnetje
Die van iThread= en iOpenMP=
of welke?
Wat is het beste zwaard voor in het begin?
Klinkt als dat je pctje te hard moet werken... warmte? geen stabiele voedingslijnen?
Knip je Oblivion.ini eens uit je je My games map in My document.b3ta schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:20:
Dan maakt Oblivion een nieuwe aan en zou hij weer goed moeten werken.
Als je .ini tweaks doet moet je wel elke keer goed testen of het wel helpt en of het niet iets doet wat je niet wilt, want dan zet je het gewoon weer uit.
of maak voor iedere tweak een backup door er bijvoorbeeld een 1 of 2 achter te zetten
Ik heb niks getweaktErikRedbeard schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:48:
[...]
Knip je Oblivion.ini eens uit je je My games map in My document.
Dan maakt Oblivion een nieuwe aan en zou hij weer goed moeten werken.
Als je .ini tweaks doet moet je wel elke keer goed testen of het wel helpt en of het niet iets doet wat je niet wilt, want dan zet je het gewoon weer uit.

ik heb trouwens dat een aantal dingen rood zijn(o.a. strength), maar naar een altaar gaan werkt niet.Angeloonie schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:09:
[...]
Je hebt Poison en Disease
Als ik bij de active ffects kijk zie ik ook niks negatiefs.

Vraagje, wat is nou "Dispellen"
Je kunt met spells (mysticism) bijvoorbeeld 25 punten dispellen maar wat gebeurt er dan?
Je kunt met spells (mysticism) bijvoorbeeld 25 punten dispellen maar wat gebeurt er dan?
ik heb hem ook gehaald , me eerst rpg ook. In het begin snapte ik van sommige dingen niet veel... en hoe kan ik nu dingen gaan maken? zoals potions etc. Wil een beetje fighter met magic(veel destruct) worden. Alhowel thief/assasin achtig lijkt me ook erg tof maar dan moet ik overnieuw beginnen. En hoe join ik een guild?
Vind het wel erg leuk alleen weinig tijd laatste tijd
... als de vragen hierboven algemeen zijn of handleiding werk is dan geen antwoord geven... dan zoek ik het wel op. Zit nu namelijk op stage heb boekje niet bij de hand.
Vind het wel erg leuk alleen weinig tijd laatste tijd

Anoniem: 33599
Wat dacht je van een spellsword?CR35 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 15:12:
ik heb hem ook gehaald , me eerst rpg ook. In het begin snapte ik van sommige dingen niet veel... en hoe kan ik nu dingen gaan maken? zoals potions etc. Wil een beetje fighter met magic(veel destruct) worden. Alhowel thief/assasin achtig lijkt me ook erg tof maar dan moet ik overnieuw beginnen. En hoe join ik een guild?
Vind het wel erg leuk alleen weinig tijd laatste tijd... als de vragen hierboven algemeen zijn of handleiding werk is dan geen antwoord geven... dan zoek ik het wel op. Zit nu namelijk op stage heb boekje niet bij de hand.
Ik heb er voor gekozen om paladin te worden 
custom class dus met:
strength en endurance als primary dingen en ben een imperial
skills:
mercantile
security
destruction
block
heavy armor
blade
restoration
Het werkt prima

custom class dus met:
skills:
mercantile
security
destruction
block
heavy armor
blade
restoration
Het werkt prima

[Voor 69% gewijzigd door icecoolsniper op 07-04-2006 15:32]
Nog meer mensen hier last van? Plotselingen reboots?b3ta schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:20:
Anoniem: 172868
STARFORCEb3ta schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 15:31:
[...]
Nog meer mensen hier last van? Plotselingen reboots?

Da's onzin want er zit uberhaupt geen beveiliging op Oblivion, anders dan een dvd herkenning
Anoniem: 172868
T was een grapjeAllSeeyinEye schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 15:35:
[...]
Da's onzin want er zit uberhaupt geen beveiliging op Oblivion, anders dan een dvd herkenning
Ik had nog een vraag. Hoe laat ik die wapens met speciale eigenschappen weer op? Ik weet dat het lui is...
en wel wat serieuzer sinds dat ik de nieuwe drivers heb geinstalleerd die geoptimaliseerd voor oblivion moeten zijn vind ik de performance eigenlijk een stuk slechter. Andere mensen er ook last mee? Ik heb een 7800 GT. Mensen die superperformance hebben en nog een driver aan te raden hebben
en wel wat serieuzer sinds dat ik de nieuwe drivers heb geinstalleerd die geoptimaliseerd voor oblivion moeten zijn vind ik de performance eigenlijk een stuk slechter. Andere mensen er ook last mee? Ik heb een 7800 GT. Mensen die superperformance hebben en nog een driver aan te raden hebben

staat op vorige pagina of misschien 2 pagina's terug...
is idd lui
is idd lui

met varla stones d8 ik, en anders een ander type magische stenen
Ik had ook mercantile als major gekozen maar moet wel zeggen dat ik er nu spijt van heb. Dat is de enige skill die erg laag is in vergelijking met de rest van me majors (ben net lvl20). Ook is die niet te trainen want punten in personality stoppen .... tsja .... beetje zonde toch.icecoolsniper schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 15:30:
Ik heb er voor gekozen om paladin te worden
custom class dus met:
skills:
mercantile
security
destruction
block
heavy armor
blade
restoration
Het werkt prima
Ik weet dat het te trainen is door bijv. arrows per stuk te verpatsen, maar om nou elke keer op yes te moeten drukken en de slider te moeten veranderen

Damn you X360!

Is voor een Daedric Shrinesander-sp schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:29:
[...]
Er is een console code, player.additem 00000192 # (vul bij # in hoeveel je er wilt hebben)
En ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik kreeg er geloof ik 2 tijdens de mages guild recommendation quests. Wat heb je er eigenlijk aan? Ik heb ze nog niet gebruikt.

Ik ga het meteen proberen

Dit is zeer mogelijk. Want er zijn vrij veel mensen die problemen hebben als ze een straforce game langs Oblivion op de schijf hebben staan dat Oblivion rare kuren gaat vertonen.
hier misschien wat aan?b3ta schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 15:31:
[...]
http://www.elderscrolls.c...ndex.php?showtopic=288965
[Voor 6% gewijzigd door pascaldv op 07-04-2006 15:59]
Nice, zojuist nog een Special Edition op de kop kunnen tikken voor de 360. Moet eerlijk toegeven dat ik een n00b ben als het op RPG’s aankomt, maar ik kon mijn nieuwsgierigheid naar TES4 niet bedwingen, en dus ga ik er morgen maar gewoon aan beginnen.
Iemand die wellicht nog tips heeft mbt de character creation? In de zin van welke eigenschappen belangrijk zijn om in te investeren en welke minder. Het zou een beetje jammer zijn dat ik na 25+ uur gameplay vast zit omdat ik in bepaalde skills niet voldoende geïnvesteerd heb en dus eigenlijk beter opnieuw kan beginnen. Thanx
Iemand die wellicht nog tips heeft mbt de character creation? In de zin van welke eigenschappen belangrijk zijn om in te investeren en welke minder. Het zou een beetje jammer zijn dat ik na 25+ uur gameplay vast zit omdat ik in bepaalde skills niet voldoende geïnvesteerd heb en dus eigenlijk beter opnieuw kan beginnen. Thanx

Flickr --- PSN / Live -> Shiverzz
Ahhh het lukt me niet.. kan iemand dit even beter uitleggen?Biobakker schreef op donderdag 06 april 2006 @ 16:55:
*) Duplicated item is increased by the number of secondary arrows you have equipped.
en het werkt hier primahet verneukt alleen wel de gameplay (duplicate een item en verkoop ze allemaal = heel rijk
)
[afbeelding]
Ik wil btw de laatste trainer voor mijn marksmanship gebruiken, maar die moet ik eerst een elvan bow geven. Volgens meerdere bronnen moet ik die kunnen kopen bij The Archer Paradox in Bravil, maar hij staat daar niet in het lijstje. iemand enig idee

[Voor 3% gewijzigd door Manzor90 op 07-04-2006 16:09]
Anoniem: 172418
Ja, ik kan het uitleggen
Eerst pak je je boog. Je spant hem en terwijl hij gespannen is druk je op tab. (inventory) Dan klik je op een setje pijlen, dat niet de pijlen zijn die je al hebt aangeklikt. Je klikt nog een keer dat setje pijlen aan en dan shift-click op hetgeen wat je wilt hebben, in meerdere exemplaren, bijv. lockpicks of meloenen. Ik heb het gedaan met parels, hele straat vol met knikkers. Bij elkaar iets van 175
5 Gold waard per stuk! Net knikkers.

Hmm ik heb het nu geprobeert, maar nog geen succesAnoniem: 172418 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:13:
Ja, ik kan het uitleggenEerst pak je je boog. Je spant hem en terwijl hij gespannen is druk je op tab. (inventory) Dan klik je op een setje pijlen, dat niet de pijlen zijn die je al hebt aangeklikt. Je klikt nog een keer dat setje pijlen aan en dan shift-click op hetgeen wat je wilt hebben, in meerdere exemplaren, bijv. lockpicks of meloenen. Ik heb het gedaan met parels, hele straat vol met knikkers. Bij elkaar iets van 175
5 Gold waard per stuk! Net knikkers.

Ik span hem met een pijl, en dan moet ik naar de inventory om een andere soort pijl te equippen? of droppen? En welk setje moet ik dan twee keer aanklikken? Die eerste of de tweede?

Edit: Het is me gelukt, bedankt he

[Voor 3% gewijzigd door Manzor90 op 07-04-2006 16:34]
Ik ben ook bang voor spinnenAnoniem: 122319 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 06:42:
omg ik lees nu hier spinnen in de bossen op een level van 14.
Zou iemand pics van die spinnen kunnen maken?
Heb namelijk een spinnefobie, kan ik me in ieder geval voorbereiden.![]()
En als je eenmaal de Oblivion gates gesloten hebt, zijn er dan nog meer gespuis zoals de spinnen aanwezig?

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/MSI Radeon RX 6500 XT MECH 2X 4G OC/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
Ik kan maar in totaal 6 van die rumare visjes vinden. Ik wordt helemaal idioot van het zoeken, dus als iemand een tip heeft ^^ Ben al uren bezig Oo.
Fractal Define R6 | MSI Gaming x570 Plus | AMD 5700x / Arctic Liquid Freezer II 420 Rev. 7 | G.Skill Ripjaws V 4x8GB OC | 6650XT 8GB | Seasonic Focus PX-750 Platinum
Ik krijg af en toe een blue screen, en dan wordt het geheugen gedumpt. Bij mij is dit ongeveer elke 3-4 uur, maar hou er al rekening mee, ik save bij elk ding waar ik iets gedaan heb. Dus echt ergeren doe ik me er niet meer aan.b3ta schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 15:31:
[...]
Ik vermoed dat het bij mij een hardwareprobleem is ergens (drivers heb ik ondertussen al geupgrade van moederbord, videokaart en audio, maar dat maakte niets uit), in Battlefield 2 had ik er ook last van, maar wel in mindere mate. Maar in windows enzo is de pc superstabiel en blijft regelmatig een paar weken na elkaar opstaan met toch redelijk intensief gebruik.
Weet iemand in welke stad ze Steel Arrows verkopen? Ik zie alleen maar Iron Arrows 

Ik heb nu een AMD XP64 3500+ CPU, Geforce 6600 256Mb (overclocked), 1GB RAM maar het is niet echt speelbaar helaas... zelfs met redelijk laag detail en resolutie komt het niet echt boven de 15 FPS. En dan gaat de kwaliteit al zo ver naar beneden dat het niet leuk spelen meer is. Als de kwaliteit acceptabel is krijg ik zo tussen de 8-12 FPS... Ik denk dat het voornamelijk aan m'n videokaart ligt? Wat voor videokaart in deze setup zou ik het in 1600x1200 kunnen spelen, of eventueel 1280x960? Mijn TFT is 1600x1200 native, dus dat het liefst, maar 1280x960 is ook goed. Detail zo op medium. Lijkt me dat mijn CPU wel snel genoeg is toch? Advies / ervaringen?
welke attributes je in het begin veel punten geeft boeit uiteindelijk niet zo veel, afhankelijk van hoe uber je wil zijn. Ik heb vooral agility heel snel heel hoog gegooid, en speed bijna net zo. Ik heb af en toe wat vertraging omdat ik weinig kan dragen nu door een lage strength. Moet bij een dungeon 3-4 keer lopen voor ik alle loot verkocht heb. Maar echt problematisch? absoluut niet. Mijn manier van spelen en vechten vereist juist een hoge agi en speed, dus ik kan zonder geraakt te worden prima knokken.
ECHTER.. als je het echt uit wil plannen is dat net als in Morrowind mogelijk en heb je daar zeker een beetje profijt van.
Het is namelijk zo dat je Health elk lvl omhoog gaat met een deel van je Endurance attribute (1/4 meen ik, kan ik fout hebben). En volgens mij geldt hetzelfde voor je magicka en intelligence, maar ik ben geen mage dus wat het precies is moet je iemand anders vragen
Dus iemand die lvl 20 is en endurance niet veel omhoog gedaan heeft zal nooit en te nimmer net zoveel health kunnen bereiken als iemand die vanaf het begin alles heeft gepland.
Hetzelfde geldt voor de x2-x5 multipliers op je attributes bij het levellen. Ik weet de hoeveelheden in Oblivion niet precies, maar in Morrowind was het zo dat als je 10x een agility-governed skill (bijv. light armour) levelde (of ie nu major of minor was = irrelevant), kreeg je bij het levellen een 5x multiplier op je agility.
Wil je dus je attributes en max health/magicka zo hoog mogelijk hebben moet je beginnen met Endurance en Intelligence (die 2e weet ik dus niet zeker) als main attributes, en het liefst een starsign/ras met dingen in die richting. Zo heb je dus per lvl de meeste health/magicka gain vanaf het begin. En elk lvl moet je bijhouden welke attributes welke multipliers zullen krijgen. Zodra 1 attribute een x5 zal krijgen, kappen met skillen en een andere skill levellen. Zo krijg je bij het lvlen precies die x5 multipliers waar je ze wil en verspil je geen skill increases die je later multipliers kosten.
Dit alles heb ik in Morrowind dus echt een keer gedaan, en je wordt uiteindelijk wel een flink stuk sterker dan je door gewoon spelen wordt. Elk lvl gaan 3 attributes met 5 omhoog en je hebt altijd de hoogste max health voor je level. In het begin is het moeilijk om je aan het trainingsregime te houden, maar gaandeweg wordt je dus echt uber
Maar goed, beetje omslachtig is het wel, tot nog toe heb ik in Oblivion gewoon normaal gespeeld en ben ik van mezelf al uber genoeg. Hoge sneak + hoge marksman betekent dat je meerdere sneak attacks kan doen op 1 target want ze zien je na 1 aanval nog steeds niet. En zo is alles dood voor ze weten waar ik ben
ECHTER.. als je het echt uit wil plannen is dat net als in Morrowind mogelijk en heb je daar zeker een beetje profijt van.
Het is namelijk zo dat je Health elk lvl omhoog gaat met een deel van je Endurance attribute (1/4 meen ik, kan ik fout hebben). En volgens mij geldt hetzelfde voor je magicka en intelligence, maar ik ben geen mage dus wat het precies is moet je iemand anders vragen

Dus iemand die lvl 20 is en endurance niet veel omhoog gedaan heeft zal nooit en te nimmer net zoveel health kunnen bereiken als iemand die vanaf het begin alles heeft gepland.
Hetzelfde geldt voor de x2-x5 multipliers op je attributes bij het levellen. Ik weet de hoeveelheden in Oblivion niet precies, maar in Morrowind was het zo dat als je 10x een agility-governed skill (bijv. light armour) levelde (of ie nu major of minor was = irrelevant), kreeg je bij het levellen een 5x multiplier op je agility.
Wil je dus je attributes en max health/magicka zo hoog mogelijk hebben moet je beginnen met Endurance en Intelligence (die 2e weet ik dus niet zeker) als main attributes, en het liefst een starsign/ras met dingen in die richting. Zo heb je dus per lvl de meeste health/magicka gain vanaf het begin. En elk lvl moet je bijhouden welke attributes welke multipliers zullen krijgen. Zodra 1 attribute een x5 zal krijgen, kappen met skillen en een andere skill levellen. Zo krijg je bij het lvlen precies die x5 multipliers waar je ze wil en verspil je geen skill increases die je later multipliers kosten.
Dit alles heb ik in Morrowind dus echt een keer gedaan, en je wordt uiteindelijk wel een flink stuk sterker dan je door gewoon spelen wordt. Elk lvl gaan 3 attributes met 5 omhoog en je hebt altijd de hoogste max health voor je level. In het begin is het moeilijk om je aan het trainingsregime te houden, maar gaandeweg wordt je dus echt uber

Maar goed, beetje omslachtig is het wel, tot nog toe heb ik in Oblivion gewoon normaal gespeeld en ben ik van mezelf al uber genoeg. Hoge sneak + hoge marksman betekent dat je meerdere sneak attacks kan doen op 1 target want ze zien je na 1 aanval nog steeds niet. En zo is alles dood voor ze weten waar ik ben

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED
Ik vond juist in morrowind dat door te veel plannen en "uber" zijn je iets heel snel maxed, en dat vervolgens niet meer kon verhogen. Alles specialized in agility bv, en die staat dan zo snel maxed dat je daarna multipliers misliep. Is dat in oblivion nog steeds zo? Mijn nieuwe character is als volgt (wel ok toch?)
Stealth
Agility / Inteligence
Sneak, Marksman, Security (agility)
Alchemy, Mysticism (inteligence)
Light Armor (speed) Blade (strength)
Male woodelve, sign of thief (ras+sign geeft een aardige speed bonus)
Leek me wel een aardige combinatie
Stealth
Agility / Inteligence
Sneak, Marksman, Security (agility)
Alchemy, Mysticism (inteligence)
Light Armor (speed) Blade (strength)
Male woodelve, sign of thief (ras+sign geeft een aardige speed bonus)
Leek me wel een aardige combinatie
[Voor 5% gewijzigd door Zoijar op 07-04-2006 16:58]
Gewoon een paar dagen of een week wachten.SkyStreaker schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:38:
Ik kan maar in totaal 6 van die rumare visjes vinden. Ik wordt helemaal idioot van het zoeken, dus als iemand een tip heeft ^^ Ben al uren bezig Oo.
Anoniem: 120141
Zit dus te denken om een assassin/thief achtig character te maken na mijn mage en warrior characters.
Ik dacht aan het volgende:
Race: Argonian
Birthsign: Thief
main atributes : endurance+luck
Specialisation: stealth
Illusion>chameleon/invisibility
Alchemy>potions en poisons
sneak>sneak kills spreekt voor zich
security>sloten openmake uiteraard
marksman>lange afstand
blade>korte afstand
mysticism>detect enemies en verder nog handige dingen?
light armor>bescherming
Weet dat dit er 8 zijn maar weet niet welke ik weg ga doen. iemand advies voor mij?
Zit te denken om een argonian om te wisselen voor woodelf want dat levert zoiezo 20 meer starting health op. Maar weer lagere skill levels
Ik dacht aan het volgende:
Race: Argonian
Birthsign: Thief
main atributes : endurance+luck
Specialisation: stealth
Illusion>chameleon/invisibility
Alchemy>potions en poisons
sneak>sneak kills spreekt voor zich
security>sloten openmake uiteraard
marksman>lange afstand
blade>korte afstand
mysticism>detect enemies en verder nog handige dingen?
light armor>bescherming
Weet dat dit er 8 zijn maar weet niet welke ik weg ga doen. iemand advies voor mij?
Zit te denken om een argonian om te wisselen voor woodelf want dat levert zoiezo 20 meer starting health op. Maar weer lagere skill levels
Zitten er nog wel levitation spreuken in oblivion? In morrowind had ik vrij snel een simpele vliegspreuk, maar in oblivion ben ik nog nooit iets tegengekomen met een levitation attribute of iets wat daar op lijkt.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
levitation is er bewust uitgehaald omdat ze niet wouden dat je over steden heen kan vliegen. steden zijn nu effectief interior cells, terwijl ze anders exterior zouden zijn. dit hebben ze gedaan om minder area in je geheugen te hoevel laden geloof ik, wat weer goed is voor de performanceGizz schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 17:07:
Zitten er nog wel levitation spreuken in oblivion? In morrowind had ik vrij snel een simpele vliegspreuk, maar in oblivion ben ik nog nooit iets tegengekomen met een levitation attribute of iets wat daar op lijkt.
member of Los Alcoholicos ban dhmo
tentamens eindelijk afgelopen! nu mag ik spelen :):):)
Anoniem: 128052
Is het mogenlijk om later nog van main skills te veranderen? Ookal moet het met een cheat ofzo 

Zoeken is een kunst !!!!Anoniem: 128052 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 17:40:
Is het mogenlijk om later nog van main skills te veranderen? Ookal moet het met een cheat ofzo
http://www.gamefaqs.com
Overigens kan ik dit spek niet meer spelen

Echt balen

[Voor 22% gewijzigd door Notna op 07-04-2006 17:47]
Ik word er nou niet echt vrolijk van, als mensen nu al gaan cheaten met juist zo'n mooi spel. Als je het makkelijker wilt hebben, doe dan de difficulty slider naar links. Gold is ook geen probleem na level 15, dus waarom cheaten? Ga die cheats maar ergens anders promoten.Biobakker schreef op donderdag 06 april 2006 @ 16:55:
)
[afbeelding]
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Helaas werkt dat trucje dus niet met Nirnrootdrooger schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 17:51:
[...]
Ik word er nou niet echt vrolijk van, als mensen nu al gaan cheaten met juist zo'n mooi spel. Als je het makkelijker wilt hebben, doe dan de difficulty slider naar links. Gold is ook geen probleem na level 15, dus waarom cheaten? Ga die cheats maar ergens anders promoten.

Moet er nog 40 inleveren, en heb er nu 24 van. Kan er echt nergens 1 meer vinden dus was dit wel handig geweest

Anoniem: 122319
Omg klinkt echt goor, heeft iemand pics hiervan??UNICRONBOT schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:38:
[...]
Ik ben ook bang voor spinnenMaar dit een grote spin met ijzere poten een vrouwen kop op het lijf met lang grijs haar.

En juist het exploreren vind ik in de mooie natuur van Oblivion echt tof , heb namelijk geen zin om daar later spinnen aan te treffen!
Als jij geen cheats wil gebruiken doe je dat toch niet. Sommige mensen worden er wel vrolijk van. Ik vind trouwens de difficulty slider naar links schuiven ook cheaten, maar dan ingebouwd.drooger schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 17:51:
[...]
Ik word er nou niet echt vrolijk van, als mensen nu al gaan cheaten met juist zo'n mooi spel. Als je het makkelijker wilt hebben, doe dan de difficulty slider naar links. Gold is ook geen probleem na level 15, dus waarom cheaten? Ga die cheats maar ergens anders promoten.
Helaas werkt dat bij een aantal dingen niet altijd, weet niet precies welke, volgens mij drainspells, ziektes zie je wel iig. Ik had dit ook, er stonden 2 attributes in rood, geen negatiefe effects active, en toch was het rood. Naar een kerk, prayen bij zo'n altar en het was weer goedAnoniem: 154012 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:19:
[...]
Druk op F3 en je komt in je spells list, ga daar naar de laatste tab en dan kan je zien welke boosts (negatief en positief) je op je hebt.

Als het goed is zie je je groene pijltjes op je kompas ding onder in beeld, die leiden je rechtstreeks naar een visje toeSkyStreaker schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:38:

Gold is idd geen probleem, voor mij ook niet, maar het is wel leuk om er dingen mee te doen, zoals een hele straat vol met watermeloenen leggen, ik had er op een gegeven moment een stuk of 1000 liggen (vette framedrops trouwensdrooger schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 17:51:
[...]

Heb een nieuwe char gemaakt, Battlemage (weer een, iets andere skills, geen alchemy in me major nu, dat booste me level te veel, heavy ipv light armor, en alteration erbij, imperialclass, magicspecialisation, birthsign the mage)

ATI X1800 XT of een 7900 GTZoijar schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:47:
Ik heb nu een AMD XP64 3500+ CPU, Geforce 6600 256Mb (overclocked), 1GB RAM maar het is niet echt speelbaar helaas... zelfs met redelijk laag detail en resolutie komt het niet echt boven de 15 FPS. En dan gaat de kwaliteit al zo ver naar beneden dat het niet leuk spelen meer is. Als de kwaliteit acceptabel is krijg ik zo tussen de 8-12 FPS... Ik denk dat het voornamelijk aan m'n videokaart ligt? Wat voor videokaart in deze setup zou ik het in 1600x1200 kunnen spelen, of eventueel 1280x960? Mijn TFT is 1600x1200 native, dus dat het liefst, maar 1280x960 is ook goed. Detail zo op medium. Lijkt me dat mijn CPU wel snel genoeg is toch? Advies / ervaringen?
Voor de mensen die geen zin hebben om te lang zoeken naar bijvoorbeeld een ingredient.
http://planetelderscrolls...?view=OblivionCheats.List
Hier een lijst met met de bijbehorende code om dat gene toe te voegen. (alles is netjes in catagorie's gezet, zie dropdownmenu)
Ik had bijvoobeeld geen zin in die vampire quest.
Mischien een goeie link voor de start post ?
http://planetelderscrolls...?view=OblivionCheats.List
Hier een lijst met met de bijbehorende code om dat gene toe te voegen. (alles is netjes in catagorie's gezet, zie dropdownmenu)
Ik had bijvoobeeld geen zin in die vampire quest.
spoiler:
Ik had geen zin om die ingredient en die 5 grand soulgems te zoeken, want kon het niet zo vinden, omdat ik er maar hooguit 3 kon kopen etc
Mischien een goeie link voor de start post ?
AMD Ryzen 7 2700X, Asus ROG Strix B450-I Gaming, G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX, MSI GeForce RTX 2080 Duke 8G OC, Crucial MX500 m.2 1TB, Seasonic Prime Titanium Fanless 600W, Acer Predator XB271hubmiprz
Anoniem: 90608
inderdaad, ik heb morrowind ook veel gespeeld, en ben dus met mn 2e oblivion char echt voor die 5xmultiplier gegaan. is me dan ook zeker 40 van de 66 keer (lvl 23) gelukt. waar je ook rekening mee kan houden als je een hoger level wilt bereiken, is dat je je race en profession (stealth magic strength oid, die 3) zo kiest, dat je zo LAAG mogelijke major skills hebt. dan kunnen ze meer omhoog, en haal je dus ook vaker de 10xskill = level up. je minor skills zijn dan al wat beter, wat ook niet gek is.GTOfire schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:49:
...lang verhaal over levelen...
mijn char is dan ook een breton (vanwege zn normale looks en zn magica bonus), mijn profession is strength, birthsign the lady en major skills: sneak, security, destruction, illusion, blade, light armor en marksman.
edit: en goldbrand en namira's ring schoppen kont!
[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 90608 op 07-04-2006 19:15]
Shit is zit vast!
als iemand een idee heeft;
als iemand een idee heeft;
spoiler:
bij de 2e quest van de thiefguild moet ik zo`n ding uit een kerker halen (gedaan) en vervolgends gaan we die verrader eraan naaien door dat ding in haar huisje te plaatsen (gedaan), nu moet ik het tegen die "windbag"
guard gaan vertellen, maar hij gelooft me niet. Kan geen bribe doen in hij zit nu met disposition op 66. Toch wil hij me niet geloven! de zak 
Iemand een idee hoe ik hem wel zover krijg?

[Voor 3% gewijzigd door Predje op 07-04-2006 19:17]
Hoe kom ik in godsnaam aan soul trap spells? Kan ze maar niet vinden. Zit dus met 20 lege soul gems opgescheept.
Gewoon een goedkope charm-spell kopen/gebruiken van 10 points ofzo.spoiler:bij de 2e quest van de thiefguild moet ik zo`n ding uit een kerker halen (gedaan) en vervolgends gaan we die verrader eraan naaien door dat ding in haar huisje te plaatsen (gedaan), nu moet ik het tegen die "windbag"guard gaan vertellen, maar hij gelooft me niet. Kan geen bribe doen in hij zit nu met disposition op 66. Toch wil hij me niet geloven! de zak
Waar kan je aan spells komen, in't algemeen. Juist ja, bij je huis-tuin-en keuken speurneus en mages guild.Hoe kom ik in godsnaam aan soul trap spells? Kan ze maar niet vinden. Zit dus met 20 lege soul gems opgescheept.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Had er een veel pijlen
(en ik had toen al 175 Daedric pijlen gepakt)
Waarom is dit de eerste keer dat ik iets 5 heb, en waarom heb ik het 3x en nog 1x 4? Meh!
Het huis in Skingrad is echt 10x beter dan Anvil!
@ Random AI! 
Zou hij dood zijn?

Het huis in Skingrad is echt 10x beter dan Anvil!

Zou hij dood zijn?

[Voor 9% gewijzigd door Angeloonie op 07-04-2006 19:48]
Ze vallen best mee hoor, kan nog geeneens zeggen dat ze op spinnen lijken. Verder zijn het wel de enige spider-achtige in het spel (komen vanaf level 15 dacht ik)Anoniem: 122319 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 18:05:
[...]
Omg klinkt echt goor, heeft iemand pics hiervan??![]()
En juist het exploreren vind ik in de mooie natuur van Oblivion echt tof , heb namelijk geen zin om daar later spinnen aan te treffen!
Het enige waaraan je ze kan 'herkennen' als spinnen, zijn de poten en het zwarte lijf.
Ik zou als thief geen Illusion pakken, maar eerder mysticism. Ik heb een assassin, en ik heb me illusion als main skill nog nooit gebruikt, en die staat daarom ook nog op 27 (ben lvl 20). Aan sneak zelf heb je meer dan genoeg, en als je dan een keer in een wat moeilijkere situatie komt, gebruik je toch gewoon potions.
Met mysticism kun je echter meteen souls trappen, wat reuze handig is voor enchanted items. Ik zit nog steeds met mysticism op 18 ofzo en baal er behoorlijk van.
Met mysticism kun je echter meteen souls trappen, wat reuze handig is voor enchanted items. Ik zit nog steeds met mysticism op 18 ofzo en baal er behoorlijk van.
Hmmm, ik zit vast. Ik ben de quest van de batle of Kwatch aan het doen, maar het lukt me nooit om al die monsters te doden, ze blijven maar komen! Het zijn er ZO VEEL. En ze zijn ook nog eens best sterk.
Ik ben nu lvl. 10, en niet erg sterk. Ben uber thief, maar andere skills zijn niet zo hoog. Heeft iemand tips?
Ik zit te denken om overnieuw te beginnen, omdat ik zo zwak ben, maar vind ik eigenlijk ook wel zonde. Heb er al 20 uur ingestoken ofzo

Ik ben nu lvl. 10, en niet erg sterk. Ben uber thief, maar andere skills zijn niet zo hoog. Heeft iemand tips?
Ik zit te denken om overnieuw te beginnen, omdat ik zo zwak ben, maar vind ik eigenlijk ook wel zonde. Heb er al 20 uur ingestoken ofzo

Iedereen die zich enorm richt op het 'dief-zijn' heeft een nadeel met het vechten, als het niet lukt kan je altijd nog even de difficulty lager zetten. Ik ben nu nog steeds dief en ik heb met de meeste vijanden geen moeite meer.Hmmm, ik zit vast. Ik ben de quest van de batle of Kwatch aan het doen, maar het lukt me nooit om al die monsters te doden, ze blijven maar komen! Het zijn er ZO VEEL. En ze zijn ook nog eens best sterk.
Ik begon met de main quest op lvl 18 en had er ook erg veel moeite met de gevechten in kvatch. Guards zijn dood in 10 sec en dan sta je daar tegenover 10 monsters die zelfs alleen al best taai zijn. Ik zou zeggen, maak vol gebruik van alles wat je hebt, potions, poisons, en spells. Blijf rond springen en schieten, kijk of je nog summon spells hebt om de rest af te leiden.Sefrijn schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 20:37:
Hmmm, ik zit vast. Ik ben de quest van de batle of Kwatch aan het doen, maar het lukt me nooit om al die monsters te doden, ze blijven maar komen! Het zijn er ZO VEEL. En ze zijn ook nog eens best sterk.![]()
En als het echt niet lukt, moet je de difficulty slider maar even terug zetten.
Ik had helemaal geen moeite met de monsters van kvatch, ze waren juist best makkelijk.
En dat terwijl ik "maar" lvl 4 was toen ik hem deed. Maar misschien scheelt het ook wel dat ik een volledige mage ben: breton, mage/mage en de juiste spells gekocht had op dat moment. 

[Voor 8% gewijzigd door FF1987 op 07-04-2006 21:11]
Anoniem: 130889
Vet man, werkt ook voor de 360.Biobakker schreef op donderdag 06 april 2006 @ 16:55:
)
[afbeelding]
drooger schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 19:32:
[...]
Gewoon een goedkope charm-spell kopen/gebruiken van 10 points ofzo.
[...]
Waar kan je aan spells komen, in't algemeen. Juist ja, bij je huis-tuin-en keuken speurneus en mages guild.
spoiler:
probeer alle chat dingen door te gaan probeer ook met hem over die vrouw te pratene tc
vraagje over die bound items,
je kent ze wel, zoals die gloves die je in zo een steen vindt in het begin van het spel (rood/zwart gekleurd), nu is mijn vraag; hoe noemen die stenen waar je zo bound items uit kan halen (als je op die steen klikt vraagt hij of je wilt zien wat hij heeft voor jou of zoiets), en eventueel waar zijn die stenen allemaal? heb al hopeloos rondgezocht maar tevergeefs, ik heb zo een map van daedric shrines maar da zijn dus die stenen niet dat ik bedoel, het zijn grijze stenen (meer pilaren eigenlijk) met blauw-achtig geschrift erop waar je dus die bound items uit kan halen (om zo dan full bound armor en sword+shield te krijgen want het ziet er vet uit)
hoop echt dat iemand mij kan helpen
alvast bedankt!
je kent ze wel, zoals die gloves die je in zo een steen vindt in het begin van het spel (rood/zwart gekleurd), nu is mijn vraag; hoe noemen die stenen waar je zo bound items uit kan halen (als je op die steen klikt vraagt hij of je wilt zien wat hij heeft voor jou of zoiets), en eventueel waar zijn die stenen allemaal? heb al hopeloos rondgezocht maar tevergeefs, ik heb zo een map van daedric shrines maar da zijn dus die stenen niet dat ik bedoel, het zijn grijze stenen (meer pilaren eigenlijk) met blauw-achtig geschrift erop waar je dus die bound items uit kan halen (om zo dan full bound armor en sword+shield te krijgen want het ziet er vet uit)
hoop echt dat iemand mij kan helpen

alvast bedankt!
Anoniem: 90608
deepseven, ik zeg niet dat ik mijn myst minder belangrijk vind dan mn illu, die verschillen niet veel. ik gebruik myst toch om de 5xmultiplier te halen. dus als je echt gaat levelen, maken major of minor skills weinig uit. ik ben dan eigenlijk ook meteen vanaf level 1 bezig geweest met levelen, en begin nu pas echt met de game (2e char dan)DeepSeven schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 20:34:
Ik zou als thief geen Illusion pakken, maar eerder mysticism. Ik heb een assassin, en ik heb me illusion als main skill nog nooit gebruikt, en die staat daarom ook nog op 27 (ben lvl 20). Aan sneak zelf heb je meer dan genoeg, en als je dan een keer in een wat moeilijkere situatie komt, gebruik je toch gewoon potions.
edit:
vraagje over 2e darkbrotherhood quest:
spoiler:
ik moet dus die ossenkop (oid? minotaur?) losmaken tussen 8 en 11 pm, maar als ik dr dan onder sta tussen die tijden, en niemand ziet me, kan ik em niet losmaken (al staat er wel het 'use' muis icoontje) met space. via de 2e verdieping kom ik er ook niet echt bij? doe ik iets fout? en die speciale bonus die je krijgt als je em op die manier vermoord, is dat het waard?
[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 90608 op 07-04-2006 22:10]
Dit topic is gesloten.