[Boot Camp] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:
  • 49.165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:54
Ik neem dan ook aan dat ie de MBP bedoelt...

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

Zijn er al mensen die moderne windows games hebben gedraaid onder Bootcamp?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apie! schreef op donderdag 06 april 2006 @ 10:30:
Zijn er al mensen die moderne windows games hebben gedraaid onder Bootcamp?
OllieMongollie schreef op donderdag 06 april 2006 @ 10:12:
[...]
De driver CD van Apple bevat originele ATI drivers voor de X1600. En die werken perfect. NFSU2 en HL2 draaien bij mij in ieder geval perfect. HL2 ook nog eens op native resolutie :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Canaria schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:40:
Tja, we weten nu wel dat je Mac OS niks vindt, maar dit is een beetje overdreven. Als je een Apple koopt, zit je nu eenmaal vast aan Mac OS, of je dat met de mogelijkheid om ook Windows te draaien wel of niet gebruikt.
Een kale OS X installatie neemt overigens maar 4GB in beslag. Met de huidige grootte van harddisks lijkt me dat geen vreselijk probleem.
Vind je dat echt ?? Waarom zegt iedereen dat toch altijd over HD's en Geheugen :/ OS X is dan NOG logger dan XP gewoon :X
KeeZ schreef op donderdag 06 april 2006 @ 00:59:
Understatement of the year

Geniale stap van apple, of hun doodsteek. Ik blijf het geniaal vinden ;)
Het is ook een understatement op de PC hoor :+
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 01:07:
Toch wel leuk.. ik zie veel medestudenten met laptops waar na 2 maanden gebruik alweer een nieuwe Windows installatie op moet. OS X is er gewoon niet af te branden :)
Mja je hebt Windows gebruikers en je hebt Windows gebruikers met een dosis Tweakotine in zich he ;)
Ik denk dat ELK OS hiervan last heeft. Heb zelfs een keer een G4 voor iemand moeten herinstalleren. Staat nog ergens een topic over van mij !!
Dat kan al jaren! :X
En Fedora Core 5 draait zelfs op Intel-Mac's.
Ja maar ook nu met de nieuwe Firmware ??

Welke "Book" van Apple heeft de beste accutijd ?? Ben benieuwd hoe goed daarop XP of Linux draait en hoe lang dan de accu mee gaat. Misschien krijgen jullie me dan zover om zo'n gek Appeltje in huis te halen :P

Ow ja wil ook net als onze hamer mannekke Terw_Dan weten of je dan dus ALLEEN een alternative OS kan draaien !!
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:03:
Het is me gelukt hoor :). hij werkte eerst niet omdat ik een non bootable windows cd erin had :X maar toen heb ik een goede windows cd erin gedaan ging heel snel :)! windows xp draait heel snel alles doet het en ik heb 1 spelletje getest en dat was battlefield 2 en die was heel mooi
:D Vertel vertel !!

[ Voor 15% gewijzigd door nero355 op 06-04-2006 11:04 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me gelukt hoor :). hij werkte eerst niet omdat ik een non bootable windows cd erin had :X maar toen heb ik een goede windows cd erin gedaan ging heel snel :)! windows xp draait heel snel alles doet het en ik heb 1 spelletje getest en dat was battlefield 2 en die was heel mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Even schaamteloos een user op de frontpage quoten. (bedankt [Verwijderde gebruiker])
We hebben hem hier nu draaien op een 1,8 GHz Core Duo 17" Intel iMac. Het werkt echt perfect. Met de tool verander je gewoon de grootte van je OSX partitie en voeg je automatisch een XP partitie toe. Het installeren gaat het zelfde als op een PC, geen problemen tegengekomen. Het pakketje brandt een CD met drivers om de hardware aan de gang te krijgen. Helaas wordt niet alle hardware gedetecteerd, maar de videokaart een het geluid werken iig. Zelfs de CD kan je met de knop op je tobo uitwerpen. Over de performance kan ik niet zo veel zeggen; ben nu CS2 aan het installeren om eea te tetsen.

edit:
Heeft er iemand wensen of een idee over snelheidstesten? Misschien een leuke Photoshop benchmark ofzo?

edit 2:
3D versnelling werkt! Ik heb net 3D Mark 06 gedraaid: 1205 marks. Liep voor geen meter, maar het werkt. Ik ga nu even 3D mark 03 proberen, wellicht een beter resultaat
En hier dan het resultaat van 3D Mark 03: 4960 marks. Het draaide iig een stuk beter.

WLAN werkt trouwens zonder problemen. Werd direct gedetecteerd. Zelfde geldt voor bluetooth. Bij het testen van de iSight kreeg ik een BSOD (da's ook lang geleden). Opvallend is trouwens dat Windows XP het standaard OS is geworden; om OSX te starten moet je de ALT toets ingedrukt houden. Eindelijk hebben ze het begrepen bij Apple

edit 3:
Ik heb net onder het mom van "Niet geschoten is altijd mis" de ATI drivers gedownload en geprobeerd. Helaas, no-go. Voorlopig zullen we het dus moeten doen met de drivers van Apple zelf. Jammer.
En daarmee ook mijn eigen vraag beantwoord. 3d werkt dus wel, ware het niet dat het sneller kan als je een windows machine zou gebruiken. Wellicht dat hier nog verbetering in komt, maar wat mij betreft is het redelijk in orde. Ik ben in ieder geval overtuigd, mijn iBook gaat de deur uit, en er komt een MBP.

[ Voor 3% gewijzigd door Kurkentrekker op 06-04-2006 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Ow ja wil ook net als onze hamer mannekke Terw_Dan weten of je dan dus ALLEEN een alternative OS kan draaien !!
Dat kon altijd al en deze discussie gaan we dan ook niet hier voeren :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
Ja ik bedoelde Macbook :+

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

dawuss schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:09:
Dat kon altijd al en deze discussie gaan we dan ook niet hier voeren :)
Mja ik bedoelde dus eigenlijk alleen XP he en of je nog steeds Linux kan draaien na de nieuwe Firmware.

Beetje slordig van mij, sorry.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou trouwens mijn XP partitie wel iets meer ruimte willen geven (heb nu 5gb) kan dat nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-07 00:04
Met Partition Magic kan je je bestaande partities veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat dit nu pas is ontwikkeld, dit haalt mn enige rede weg waarom ik geen apple kon kopen. (autocad draait namelijk niet op OSX) Hopelijk gaan ze dit ook de andere kant op doen, dat ik alsnog op mn IBM Thinkpad OSX kan installeren :P (ik weet dat het al kan, maar legaal zou fijner zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:32:
Ik zou trouwens mijn XP partitie wel iets meer ruimte willen geven (heb nu 5gb) kan dat nog?
Ik vrees van niet, dan zul je met BootCamp assistant eerst de installatie van XP ongedaan moeten maken en dan opnieuw uitvoeren...
enermax schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:35:
Met Partition Magic kan je je bestaande partities veranderen.
Parittion Magic kan niet overweg met Intel Mac HDD indeling voor zover ik weet, tenzij er alweer een update van is

[ Voor 31% gewijzigd door Daenney op 06-04-2006 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had reeds XP draaien en probeer nu de drivers te gebruiken zoals die bij Bootcamp erbij zitten.

Alle drivers werken daarbij prima en de ATI drivers installeren maar wanneer ik reboot blijken deze drivers toch niet goed geinstalleerd. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat ik die Mac firmware update niet heb gedaan (lukt om de een of andere vage reden niet, ipv een progress bar hoor ik een lange piep en is de firmware niet geupdate)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-07 22:48
[...]

Dat kan al jaren! :X
En Fedora Core 5 draait zelfs op Intel-Mac's.
Ja, op PPC-macs wel... maar volgens mij is het toch nog steeds lastig op Intel-Macs. En jij zegt dat FC5 er op draait, heb je daar ook een bron van dan? Want dat had ik nog niet gehoord. Ubuntu is blijkbaar wel installeerbaar met Bootcamp, maar een hoop drivers zijn niet beschikbaar.
Sowieso is het wat overdreven om zo te reageren op m'n reactie, want het gaat natuurlijk om Intel-Macs en ALS het al kan, dan is het zeker nog niet lang. Maar ik doelde eigenlijk ook meer op het leveren van drivers voor de hardware. Dat booten met EFI zal vanzelf wel opgelost worden schat ik zo indien Apple een naar de standaard conformerende implementatie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-07 21:10
Ik heb ook 3dmark 06 gedraaid en de resultaten geupload. Als ik vervolgens de resultaten vergelijk met een Acer, die dezelfde CPU en grafische kaart heeft, valt mij het volgende op.

Acer:
Core Clock 529MHz
Memory Clock 558 MHz

Apple MBP:
Core Clock 310 MHz
Memory Clock 148 MHz

Apple 20" Intel Imac:
Core Clock 398 MHz
Memory Clock 198 MHz

De MBP heeft geen problemen met nieuwe spellen. Maar aan de bovenstaande cijfers te zien, kan er nog behoorlijk wat snelheidswinst worden geboekt *als* je de core en memory snelheid omhoog kan krikken. Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Daenney schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:37:
[...]

Ik vrees van niet, dan zul je met BootCamp assistant eerst de installatie van XP ongedaan moeten maken en dan opnieuw uitvoeren...
Met de hdutil in mac os x kun je gewoon je os x partitie kleiner maken. Vervolgens kun je iig een tweede FAT/NTFS partitie maken, of met partition magic de NTFS-partitie vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je dan met XP op de Intel macs, ook sneller CS2 kunnen draaien? Of lopen ze dan nog niet universal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:39:
Zou je dan met XP op de Intel macs, ook sneller CS2 kunnen draaien? Of lopen ze dan nog niet universal?
De Windows versie draai je native idd de Macintosh versie niet voor OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:32:
Windows heeft toch maar 4GB nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 13:09:
Windows heeft toch maar 4GB nodig?
Volgens MCSE/whatever maar 2 GB zelfs :) In de praktijk is dit uiteraard veeeel te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-06 12:06

hlz

frim schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:24:
[...]

Met de hdutil in mac os x kun je gewoon je os x partitie kleiner maken. Vervolgens kun je iig een tweede FAT/NTFS partitie maken, of met partition magic de NTFS-partitie vergroten.
Daar mee gaat je huidige osx systeem dus wel om zeep geholpen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kan ik media center eigenlijk niet installeren? Dat is eigenlijk toch ook een versie van XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 17:09
OllieMongollie schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:24:

De MBP heeft geen problemen met nieuwe spellen. Maar aan de bovenstaande cijfers te zien, kan er nog behoorlijk wat snelheidswinst worden geboekt *als* je de core en memory snelheid omhoog kan krikken. Ik ben benieuwd :)
Lijkt erop dat je MBP in een soort power-saving modus de benchmarks draait. Ik heb namelijk ook al benchmarks gezien waar de MBP in 3dMark06 gelijkwaardig presteert aan een Acer laptop met dezelfde specs. Kan je iets van speedstepping uitschakelen in de ATI voorkeuren in je display properties? Of powersaving in zijn geheel tijdelijk uitschakelen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Dat kan ik zo niet vinden. Ik heb ondertussen met ATITool de core en memory speed omhoog geschroefd en ik zit nu rond een score van 2000 en dat vind ik heel netjes.

Overigens geeft de ATI driver aan dat deze niet in een of andere energy save modus draait. Dat lijkt er dus op deze de standaard waardes nogal laag zijn ingesteld. Of dit komt door de beta status van de drivers, of om een beveiliging met betrekking tot oververhitting, weet ik niet. Uiteraard is het wel verstandig om voorzicht met utilities zoals ATITool om te gaan.

[ Voor 54% gewijzigd door OllieMongollie op 06-04-2006 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 22:54

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 13:12:
Waarom kan ik media center eigenlijk niet installeren? Dat is eigenlijk toch ook een versie van XP?
Waarschijnlijk heeft dat met kieskeurige drivers of iets dergelijks te maken, en kan het dus gewoon niet. Ik heb al verschillende keren MCE geinstalleerd waarbij ik na installatie ineens de standaard XP Pro kreeg. Nu was dat volgens mij iedere keer een update, maar hoe dan ook: XP MCE kan nogal kritisch zijn.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Omdat dat nu eenmaal niet mogelijk is, het waarom kun je beter aan Apple vragen.
Ik denk dat er ergens problemen zullen optreden met MCE specifieke features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Officieel kun je XP MCE niet 'los' kopen, dus kun je ook geen legale versie op je Apple gooien. Misschien dat ze daarom niet bewust aan support werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Media center werkt niet omdat het 2 cd zijn. Je kan tijdens instalatie de cd niet eruit halen.
Ik heb van 2 cd --> 1 dvd gemaakt en het werkt super :)

MBP met MCE ;)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Nu zit ik met de volgende vraag. Is het ook mogelijk om WinXP te installeren op een externe FireWire hd met behulp van BootCamp, of moet die externe HD dan ook de primaire opstartschijf zijn.
Kon het niet vinden in de handleiding en ook op internet nog geen berichten erover gelezen. Want dat zou voor mij wel een uitkomst zijn, opstarten van Windows XP zou dan alleen mogelijk zijn met de FireWire disk aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:12:
Media center werkt niet omdat het 2 cd zijn. Je kan tijdens instalatie de cd niet eruit halen.

MBP met MCE ;)
Haha meteen ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-07 22:14
ken schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:12:

MBP met MCE ;)
Nu nog de Apple Remote werkend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 07:11
Er is inmiddels ook virtualisatie software voor macosx. Lijkt mij toch een betere oplossing als aldoor rebooten... ff aangenomen dat je een mac vooral voor osx koopt en noodgedwongen naar windows moet.

http://www.parallels.com/en/download/mac/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-07 21:35
Geweldig dat hele offtopic verhaal in dit topic, ik heb het maar even afgesplitst naar een nieuw topic. Meteen nogmaals het verzoek om niet offtopic te gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door leon1e op 06-04-2006 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

lowfi schreef op donderdag 06 april 2006 @ 17:55:
Er is inmiddels ook virtualisatie software voor macosx. Lijkt mij toch een betere oplossing als aldoor rebooten... ff aangenomen dat je een mac vooral voor osx koopt en noodgedwongen naar windows moet.

http://www.parallels.com/en/download/mac/
En ook daar is een prachtig eigen topic voor: [rml][ Intel Mac]Parallels: Virtualizatie voor Intel Macs[/rml]
:Y)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik d8 hetzelfde te gaan ervaren: Xp en OSX op 1 laptop...

Maar helaas werkt het bij mij niet! :(

Zodra ik de CD-rom van Windows XP erin doe en ik wil:
press ENTER to set up XP ...gebeurt er vervolgens niks!

Als ik de CD eruit haal...om over te gaan naar OSX zegt ie:

NO bootable device - please insert install disk!

.....Owwww iemand is er iemand die dezelfde ervaring heeft of weet hoe ik dan ook dit kan oplossen....?
...kan niet eens meer naar OSX!!! :'(

I had a dream! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel net op mijn macbook pro 2.0 ghz (die overigens volgende week wordt vervangen door een ander exemplaar) windows geïnstalleerd. Werkt perfect.... wel leuk eigenlijk al voel ik mij een beetje vies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 21:19:
Ik d8 hetzelfde te gaan ervaren: Xp en OSX op 1 laptop...

Maar helaas werkt het bij mij niet! :(

Zodra ik de CD-rom van Windows XP erin doe en ik wil:
press ENTER to set up XP ...gebeurt er vervolgens niks!

Als ik de CD eruit haal...om over te gaan naar OSX zegt ie:

NO bootable device - please insert install disk!

.....Owwww iemand is er iemand die dezelfde ervaring heeft of weet hoe ik dan ook dit kan oplossen....?
...kan niet eens meer naar OSX!!! :'(

I had a dream! :+
Sounds like you've been neglecting instructions here... Heb je überhaupt ooit toegang gehad tot de windows setup of lukte dat sowieso al niet? Had je de laatste firmware- en systeemupdate geïnstalleerd? Ik heb het zelf vandaag bij een kennis van me gedaan die 'n MBP heeft, en dat was geen enkel probleem. Hij durfde het zelf niet in verband met de partitieselectie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:54
Wat moeten we hier nou van zeggen...

. Het is een pré voor de appelaars die alleen nog voor acces ofzo een windows bak nodig hebben
. Je kan op een MBP windows draaien, alleen vind ik dat dan al wel weer meer dom worden

Ik bedoel ja, leuk windows op een MBP maar ga je dat ding dan alleen gebruiken voor het design? Vind ik echt zonde/fout dan hoor. Ik heb een mac voor het os, of het op een intel of een ppc draaid interesseert me niks. Een MBP is een nice speeltje :*) dat weet ik, maar als windows gebruiker zou ik geen rug extra neerleggen voor het design van de laptop, want de specs van een MBP zijn voor windows een stuk goedkoper te krijgen!.. En ja, ik denk niet dat windows zo soepel zal draaien op een MBP met het vaak dichtklappen/hervatten enzo waar os x super mee om kan gaan en windows gewoon een stuk minder.

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alles gevolgd zoals de Guide beschrijft...

- OS update / Firmware gedaan..

- BC Assistent > Partitie etc..

- XP CD erin > XP install check....

- Dan krijg ik press ENTER....but nothing happens! :?

That's how far i got...

Ook mijn toetsen doen nix meer... Als er staat:

Bij press ENTER of press any key...gebeurt er gar nix!

Can somebody help me?

Ik heb ook al geprobeerd maar OSX opnieuw te installeren... CD erin key "c" , maar dan herkent hij dus geen harde schijf om op te installeren....

Iemand een Tweakers oplossing??

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

stevenP schreef op donderdag 06 april 2006 @ 22:40:
Ik bedoel ja, leuk windows op een MBP maar ga je dat ding dan alleen gebruiken voor het design? Vind ik echt zonde/fout dan hoor. Ik heb een mac voor het os, of het op een intel of een ppc draaid interesseert me niks.
Jij en ik kopen een mac voor het OS, maar Mien uit Assen blijft op Windows zitten. Dat is een probleem voor Apple, gebruikers die wel over zouden willen, maar dat niet kunnen omdat ze vastzitten aan hun werk, bepaalde applicaties of kennis van het OS. Hoe los je dat op, want mensen kopen niet snel een Apple ernaast. Dus: zorg dat je XP kan draaien, perfecte oplossing.

Wie OS X wil draaien doet dat vrolijk, en wie nog niet zeker is van z'n zaak installeert Bootcamp en kan dan altijd nog terug naar Windows als het niet lukt. De bedoeling van Apple is duidelijk; uiteindelijk zullen mensen die nu pas overstappen heus wel OS X leren kennen met de voordelen die daaraan vast zitten (als is dat persoonlijk ;)).

Voor mijn persoontje is die virtualisatietool wel prettig, kan ik m'n duur betaalde MS-devproggels en videobewerkings software gaan draaien op m'n volgende Mac zonder dat ik opnieuw pakketten hoef aan te schaffen :)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:04

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 22:42:

That's how far i got...

Can somebody help me?

Ik heb ook al geprobeerd maar OSX opnieuw te installeren... CD erin key "c" , maar dan herkent hij dus geen harde schijf om op te installeren....

gebruik je heel toevallig een wireless keyboard? prik er s een wired in

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, wat mij dus opvalt en wat ik mij dus ook afvraag is dat blijkbaar ik niet kan kiezen tussen de OS'en als ik boot (option lijkt niet echt te lukken) en bovendien zit ik nu momenteel in windows xp pro en wat zie ik aan mijn linkerkant, een rood lichtje dat komt uit de optische out... how come that is?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 00:56:
Goed, wat mij dus opvalt en wat ik mij dus ook afvraag is dat blijkbaar ik niet kan kiezen tussen de OS'en als ik boot (option lijkt niet echt te lukken)
Je gebruikt de alt toets ?
en bovendien zit ik nu momenteel in windows xp pro en wat zie ik aan mijn linkerkant, een rood lichtje dat komt uit de optische out... how come that is?! :)
Standaard is optical out geactiveerd. Dit kan je uitzetten door in het control panel het sigmatel(?) icoontje te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 11:01
Ik heb net een Mac Mini besteld de 1,5 met 2GB geheugen en bij een leverancier een 2,16Ghz Core Duo processor 8)
Heb het vorige week is geprobeerd en dat werkt dus gewoon.
Ga primair alleen Windows op deze machine draaien nou ja mijn vriendin dan die heeft een paar programma's die alleen voor Windows zijn en ze is het zat om iedere x via de terminal server hier thuis in te loggen op haar PowerBook.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:54

TDB

Ik ben overigens benieuwd of Windows Vista straks óók installeerbaar is, zelf nog niets over gelezen. Tot nu toe enkel en alleen zaken over het kunnen installeren van Windows XP.

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Ballebek schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 05:36:
Ik heb net een Mac Mini besteld de 1,5 met 2GB geheugen en bij een leverancier een 2,16Ghz Core Duo processor 8)
Heb het vorige week is geprobeerd en dat werkt dus gewoon.
Ga primair alleen Windows op deze machine draaien nou ja mijn vriendin dan die heeft een paar programma's die alleen voor Windows zijn en ze is het zat om iedere x via de terminal server hier thuis in te loggen op haar PowerBook.
is idd een idee, alleen die CPU is evenduur als de Mac mini :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TDB schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 08:47:
Ik ben overigens benieuwd of Windows Vista straks óók installeerbaar is, zelf nog niets over gelezen. Tot nu toe enkel en alleen zaken over het kunnen installeren van Windows XP.
Ik denk het wel eigenlijk aangezien Vista voor zover ik weet ook gebruik maakt van Bios en volgens mij ook nog steeds NTFS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
vista is toch gewoon xp met een glass theme :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 10:33:
vista is toch gewoon xp met een glass theme :P
Bedankt dat je mijn ochtend gemaakt hebt _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 21:02
TDB schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 08:47:
http://www.tuaw.com/2006/04/06/vista-on-a-macbook-pro/

Ergo: installeren kan, maar draaien niet. Of, zoals ze het bij TUAW zeggen:
So, you can install Vista on an Intel Mac but you just can't run it.. much like a PC. I kid, I kid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 22:42:

That's how far i got...

Can somebody help me?

Booten met Apple Disc 1 en C inhouden totdat je het Apple logo ziet, booten met option)alt) ingehouden en je krijgt je bootvolumes te zien en kun je vaak gewoon naar OSX booten

Wanneer je in een cd bent geboot eerst Disk Uility uitvoerens en je schijf eerst partitioneren dan OSX setup draaien

[ Voor 9% gewijzigd door Daenney op 07-04-2006 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik geen wireless keyboard...

Iemand anders (die 't al op z'n MBP is gelukt) heeft het ook op m'n MBP geprobeerd..
but again no positive result!!

Mss dat het toch niet bij iedereen vlekkeloos werkt...

Heb maar opnieuw OSX geinstalleerd... >
http://searchdocs.info.ap...tml?artnum=303220&coll=cp

Voor degene die het ook niet gelukt is of behoefte aan info:

http://wiki.onmac.net/ind...tall_Windows_on_my_Mac.3F

Jammer! Ik w8 wel op een nieuwere (beta) versie

Of mss...die parallels uitproberen..

Anywaysz... ik ben erg blij met dat de mogelijkheid er is... sommige hebben er geen , ander hebben er wel behoefte aan...

Long live open OS choice! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes, dankzij Bootcamp kunnen maccers nog sneller werken! :) XP is sneller in de benches dan OSX op de mac! Bron: http://www.xlr8yourmac.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Doel je op wow? Niet iedereen vind dat belangrijk natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:48:
Yes, dankzij Bootcamp kunnen maccers nog sneller werken! :) XP is sneller in de benches dan OSX op de mac! Bron: http://www.xlr8yourmac.com/
Ook logica als je er van uitgaat dat 99procent van de benches hedendaags voor windows geoptimaliseerd zijn :) .
En so what benches. Als het draait, draait het. Dat is apple power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 19:03:
[...]

Ook logica als je er van uitgaat dat 99procent van de benches hedendaags voor windows geoptimaliseerd zijn :) .
En so what benches. Als het draait, draait het. Dat is apple power.
Voelt hier iemand zich aangevallen? O-)

Die benches zijn totaal niet voor Windows geoptimaliseerd. Het zijn gewone hedendaagse applicaties waarme ze testen.

En ja, dan is XP ietsjes sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 19-07 14:31
Hoe draait XP eigenlijk op een Mini met Boot Camp? Ik zie overal wel reports en videootjes van de iMac en de MacBook Pro maar maar weinig informatie over XP op de Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dancing_Animal schreef op zondag 09 april 2006 @ 00:31:
Hoe draait XP eigenlijk op een Mini met Boot Camp? Ik zie overal wel reports en videootjes van de iMac en de MacBook Pro maar maar weinig informatie over XP op de Mini.
Ik denk dat je dat zelf wel kan invullen.. Wat verwacht je van een 1.5 Ghz Core Solo met een Intel Videokaart?

Edit:
Bijdehand is anders. je stelt nou eenmaal een vraag waarop het antwoord al voor de hand ligt. Zoek een pc met soortgelijke hardware (Celeron 1.5 e.d.) en je weet via user reviews etc. precies hoe snel en goed het loopt. Of je gebruikt gewoon je naakte verstand en je vraagt je af hoe snel windows nou eigenlijk loopt op een budget laptopje.

offtopic:
Edit 2: Slaappilletje niet genomen? Je kan avatars gewoon uitzetten lieverd...

[ Voor 39% gewijzigd door Matias op 09-04-2006 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
matiasjansen schreef op zondag 09 april 2006 @ 10:33:
[...]

Ik denk dat je dat zelf wel kan invullen.. Wat verwacht je van een 1.5 Ghz Core Solo met een Intel Videokaart?
Doe eens niet zo bijdehand. Als ik het zelf had kunnen invullen had ik dat wel gedaan.

[ Voor 0% gewijzigd door Dancing_Animal op 09-04-2006 10:39 . Reden: En je avatar irriteert me ook mateloos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
De vergelijking tussen een 1,5 Core Solo en een Celeron gaat denk ik niet helemaal op, kijk eerder naar een Pentium M rond die snelheid. Daarnaast is het nog zo dat er DDR2 geheugen in die mini gaat, en dat dat dan weer lastig vergelijken is met budget laptops.

Toen de originele Mini uit kwam werd er toch ook niet gezegd:"oh, bench maar niet, is gewoon een 12" iBook zonder scherm".

Terug naar Bootcamp... Ik ben bezig mijn iBook te verkopen om een Macbook Pro aan te kunnen schaffen, maar dan wil ik er wel een beetje op kunnen gamen onder windows. Als ik de videokaart overklok met ATI Tool, (naar de snelheden die hij moet kunnen halen, dus eigenlijk niet echt OC'en), levert dit dan gevaar op voor mijn hardware? Ik snap dat de batterij wat sneller leeg gaat, maar maakt het voor de rest nog iets uit? Zijn er bijvoorbeeld fannetjes die niet aan gaan, of iets anders wat ik over het hoofd kan zien waardoor die videokaart stuk gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Intel Coro Solo 1.5ghz, als dat gelijk staat aan een Pentium-M 1.5GHz (Dothan bijvoorbeeld) is dat zeker geen slap processortje, en zou ik hem zeker niet vergelijken met een Intel Celeron 1.5ghz (en dan dus niet de Celeron-M)

In combinatie met een Radeon Mobility 9600 kan ik er hier prima mee gamen, met games als bijvoorbeeld HL2 (wel op 1024*768, dat wel)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://forum.osx86project.org/index.php?s=9a3ce2681bb58576c853893a734a162d&act=Attach&type=post&id=2211
Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vista ziet er wel mooi uit moet ik zeggen. Net als je mac ;)

Alleen imo wel sonde dat je allemaal "rommel" op je iMac hebt geplakt. Maarja, dat moet je zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is niet mijn mac trouwens :@. sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Vandaag ook maar 'ns Windows XP op de 17" iMac hier geïnstalleerd. Het ging zonder problemen en lijkt allemaal goed te werken (met uitzondering natuurlijk van de hardware nog geen drivers voor zijn).

Wat me trouwens wel opviel, is dat als je een koptelefoon op de iMac aansluit, de interne speakers niet worden uitgeschakeld. Ik heb in de voorkeuren van Sigmatel en voor het geluid gekeken, maar ik kan niks kunnen vinden waar dit eventueel mee kan. Iemand anders een idee hoe dit voor elkaar te krijgen?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 13:16:
Vista ziet er wel mooi uit moet ik zeggen. Net als je mac ;)

Alleen imo wel sonde dat je allemaal "rommel" op je iMac hebt geplakt. Maarja, dat moet je zelf weten.
Het motto van Apple is toch "Think Different"? ;)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2006 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:10

alienfruit

the alien you never expected

Hoe zit het met de ondersteuning van WiFi op een MacBook onder Windows? Ik wil namelijk de toekomstige vervanger voor de iBook kopen om Windows op te draaien zodat ik mijn Acer Travelmate weg kan doen. :) Ik gebruik deze voornamelijk voor e-mail en BDS.

[ Voor 12% gewijzigd door alienfruit op 09-04-2006 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu
  • Laatst online: 25-07 21:33

Namu

Silver Wings Of Morning

nou ja, ik draai nu eigenlijk sinds de release afgelopen week met windows als dualboot... En ik moet toegeven, het draait heerlijk. Graphics, Geluid, USB, bluetooth, netwerk (zowel wired als wireless) doet het allemaal geweldig. Het enige vind ik jammer dat osx alleen ntfs kan lezen en windows totaal niets met hfs+ kan. Ik gebruik Windows in princiepe alleen maar voor gamen + premiere voor school. Vooral Ut2k4 en HL2 deathmatch. Het draait allemaal zeer soepeltjes. Ben erg tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Kan iemand na gaan of het mogelijk is om met een programma als macdisk onder windows gewoon je HFS+ partitie te benaderen? Ik ben erg benieuwd of dat gaat werken op mijn toekomstige Macbook Pro, want ik zie het niet zo zitten om er een aparte FAT32 partitie naast te maken voor het delen van files tussen OS X en Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

@ Namu en @ Barticus:

Ja, dat is mogelijk. Dat doe je door middel van Macdrive:
Lees hier min of meer hoe: http://www.engadget.com/2006/04/06/boot-camp-the-day-after/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

macdrive heeft gewerkt in XP met MBP, maar nu herkent die geen mac partitie meer? Iemand een idee? Heeft dus wel gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-07 22:40
ken schreef op maandag 10 april 2006 @ 01:41:
macdrive heeft gewerkt in XP met MBP, maar nu herkent die geen mac partitie meer? Iemand een idee? Heeft dus wel gewerkt.
Heb je cd emulatie software geinstalleerd? Macdrive werkt niet samen met Alcohol en Deamon tools namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 17:09
daemon tools werkt hier gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Oplossing had ik inmiddels al gevonden.

Macdrive werkt idd niet met Deamon tools en Alcohol. (Ik had deamon tools geinstaleerd)

Nu werkt alles gelukkkig weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 16:33
Leuk dit nu nog een zet van Microsoft om Mac os op xp machines te laten draaien...maar dat zal wel nie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Laatst online: 18-04 15:08
RSD1982 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:19:
Leuk dit nu nog een zet van Microsoft om Mac os op xp machines te laten draaien...maar dat zal wel nie :+
Dat heeft meer te maken met Apple dan met Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Namu schreef op zondag 09 april 2006 @ 19:31:
nou ja, ik draai nu eigenlijk sinds de release afgelopen week met windows als dualboot... En ik moet toegeven, het draait heerlijk. Graphics, Geluid, USB, bluetooth, netwerk (zowel wired als wireless) doet het allemaal geweldig. Het enige vind ik jammer dat osx alleen ntfs kan lezen en windows totaal niets met hfs+ kan. Ik gebruik Windows in princiepe alleen maar voor gamen + premiere voor school. Vooral Ut2k4 en HL2 deathmatch. Het draait allemaal zeer soepeltjes. Ben erg tevreden
waarom premiere als je ook final cut pro kan gebruiken? is echt wel een miljoen keer beter dan premiere
het is dat ik nog geen mac heb maar anders zou ik nooit meer premiere aanraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-07 16:34

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 13:49:
[...]

waarom premiere als je ook final cut pro kan gebruiken? is echt wel een miljoen keer beter dan premiere
het is dat ik nog geen mac heb maar anders zou ik nooit meer premiere aanraken.
offtopic:
Zou je het misschien een beetje kunnen onderbouwen? Waarom zou Final Cut beter zijn? Neem aan de ze bij Adobe geen "debielen" hebben werken. Ik vind persoonlijk Premiere erg fijn werken. En ik zie er geen beperkingen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
matiasjansen schreef op zondag 09 april 2006 @ 10:33:
[...]

Edit:
Bijdehand is anders. je stelt nou eenmaal een vraag waarop het antwoord al voor de hand ligt. Zoek een pc met soortgelijke hardware (Celeron 1.5 e.d.) en je weet via user reviews etc. precies hoe snel en goed het loopt. Of je gebruikt gewoon je naakte verstand en je vraagt je af hoe snel windows nou eigenlijk loopt op een budget laptopje.

offtopic:
Edit 2: Slaappilletje niet genomen? Je kan avatars gewoon uitzetten lieverd...
Ik vroeg niet specifiek om de prestaties van een Core Solo, leer lezen. En als iedereen al weet hoe Windows op 'soortgelijke hardware' draait hoeven al die Bootcamp Benches ook niet gedraaid te worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Dancing_Animal op 16-04-2006 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Ik ga nog een keer de vaag stellen: Is het gevaarlijk voor mijn hardware om onder windows (via BC) met ATI tool de kloksnelheden van de videokaart op te schroeven naar de normale snelheden die hij ook onder OS X draait?

M.a.w, is er niet een of andere power management feature die daarmee conflicten gaat geven of fannetjes niet laat draaien zodat ik straks met een gefrituurde x1600 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
Kurkentrekker schreef op zondag 16 april 2006 @ 11:32:
Ik ga nog een keer de vaag stellen: Is het gevaarlijk voor mijn hardware om onder windows (via BC) met ATI tool de kloksnelheden van de videokaart op te schroeven naar de normale snelheden die hij ook onder OS X draait?
Ik heb er geen problemen mee gehad, maar laat ATI Tool wel zelf de frequenties scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein kickje...:)

Ik kan namelijk niet voor elkaar krijgen om Bootcamp te installeren voor dual Boot. HDD indeling:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2f15021171e63d5dc9bf1b3577fdf241/full.png

Dus 2 partities, "iMac" is opstartschijf voor Mac OSX en "Data" spreekt voor zicht. Bedoeling is dat ik 10 GB van "iMac" partitie aan WinXP partitie kan doneren en dat ik straks 3 partities heb. Firmware update is gedaan n Bootcamp assistent geïnstalleerd maar zodra ik die wil starten krijg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/17ac376bcf6edb6b6eef66e6673808ec/full.png

Hoe moet ik partities dan gaan indelen ? MacOSX opnieuw installeren is geen optie dus liefs zonder reinstall...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Kan je een gewone 'windows'-muis in je Mac steken, zodat je rechtermuisknop en scrollwieltje hebt? Hetzelfde met een toetsenbord. Wanneer je een Microsoft toetsenbord inplugd, werkt dan de alt-knop en
start-knop? Dit alles wel te verstaan in Windows (met Bootcamp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Laatst online: 18-04 15:08
F e r o x schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 21:23:
Kan je een gewone 'windows'-muis in je Mac steken, zodat je rechtermuisknop en scrollwieltje hebt? Hetzelfde met een toetsenbord. Wanneer je een Microsoft toetsenbord inplugd, werkt dan de alt-knop en
Bootcamp maakt het je alleen maar mogelijk om Windows te installeren. Verder draai je gewoon Windows op een gewoon intel platform. Als je muis + toetsenbord op dit moment werkt in XP, dan zal het ook gewoon werken in XP op je Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg meer en meer het gedacht dat mensen een mac kopen omwille van design en er gewoon windows opzetten (en dit tamelijk onvoorbereid).
Binnenkort maak ik de overstap van Pc naar Mac, maar ben me daar al wel maanden voor aan het voorbereiden en Windows zal niet op m'n MBP komen te staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 22:22:
Ik krijg meer en meer het gedacht dat mensen een mac kopen omwille van design en er gewoon windows opzetten (en dit tamelijk onvoorbereid).
Binnenkort maak ik de overstap van Pc naar Mac, maar ben me daar al wel maanden voor aan het voorbereiden en Windows zal niet op m'n MBP komen te staan!
Ik denk vooral dat steeds meer mensen nu een Mac kopen omdat deze mensen altijd al graag met Macs wilden spelen maar bang waren dat ze bepaalde bekende programma's niet konden gebruiken. Nu kunnen ze er 'altijd nog Windows opzetten' en dat neemt toch een barrière weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:10

alienfruit

the alien you never expected

OOh, ik ga een MBP kopen om zowel Windows en MacOSX te kunnen draaien op hetzelfde systeem. Zonder dat ik twee notebooks mee hoeft te nemen, gewoon opnieuw booten en klaar! Heerlijk gewoon, kan ik mijn Fusion5/BDS/VS e.d. gewoon blijven gebruiken.

Verder uiteindelijk een mooie Windows laptop ;)

[ Voor 10% gewijzigd door alienfruit op 18-05-2006 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

F e r o x schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 21:23:
Een rechtermuisknop en scrollwieltje heeft de standaard Apple muis sinds een klein jaar ook al, en die werkt ook onder Windows. Muizen en toetsenborden zijn voor wat betreft de standaardtoetsen en functies vrij universeel.
De Windows toets is uitwisselbaar met de Command toets ("Appeltje"), alt en ctrl zijn gewoon alt en ctrl. Als ze verwisseld zijn van plaats, dan is dat softwarematig gewoon terug te draaien.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Een rechtermuisknop en scrollwieltje heeft de standaard Apple muis sinds een klein jaar ook al, en die werkt ook onder Windows. Muizen en toetsenborden zijn voor wat betreft de standaardtoetsen en functies vrij universeel.
De Windows toets is uitwisselbaar met de Command toets ("Appeltje"), alt en ctrl zijn gewoon alt en ctrl. Als ze verwisseld zijn van plaats, dan is dat softwarematig gewoon terug te draaien.
Bedankt voor je antwoord. Maar ik wist niet dat een rechtermuisknop nu al op een standaard Apple-muis zit. Wat is daar dan precies het nut van, als je toch geen windows gebruikt?

PS: hoe gebruik je dan rechtermuisknop op een MacBook? (waarschijnelijk één of andere toetsencombinaite, maar de welke?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

F e r o x schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 09:52:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Maar ik wist niet dat een rechtermuisknop nu al op een standaard Apple-muis zit. Wat is daar dan precies het nut van, als je toch geen windows gebruikt?

PS: hoe gebruik je dan rechtermuisknop op een MacBook? (waarschijnelijk één of andere toetsencombinaite, maar de welke?)
OS X kent wel degelijk rechtermuisknopmenu's en dergelijke. Op Macs zonder tweeknopsmuis kun je deze menu's openen door CTRL ingedrukt te houden wanneer je klikt. Het 'contextmenu' van de icoontjes in de dock (die grote rij icoontjes onderin) kun je ook krijgen door lang op het icoon te klikken.

Op de MacBook hebben ze nog een andere rechts-klik optie: klikken terwijl je twee vingers op de taakbalk zet. Dat zou makkelijker moeten zijn, omdat je vingers dan minder ver hoeven en omdat je twee vingers toch al vaak gebruikt, om te scrollen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:45

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Ik lees op de site van Apple dat de bootcamp uitgevoerd moet worden met een Windows installatie CD mét servicepack 2.

Nu heb ik hier een originele windows XP liggen, maar alleen Servicepack 1. Werkt het ook met deze? En dan later gewoon via de update service pack 2 binnen halen? Of móet je echt een installatie cd met servicepack 2 hebben?

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-07 21:25
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:48:
Klein kickje...:)

Ik kan namelijk niet voor elkaar krijgen om Bootcamp te installeren voor dual Boot. HDD indeling:

[afbeelding]

Dus 2 partities, "iMac" is opstartschijf voor Mac OSX en "Data" spreekt voor zicht. Bedoeling is dat ik 10 GB van "iMac" partitie aan WinXP partitie kan doneren en dat ik straks 3 partities heb. Firmware update is gedaan n Bootcamp assistent geïnstalleerd maar zodra ik die wil starten krijg ik deze melding:

[afbeelding]

Hoe moet ik partities dan gaan indelen ? MacOSX opnieuw installeren is geen optie dus liefs zonder reinstall...
Voor Bootcamp mag je maar één partitie hebben; jij hebt er al twee. Dat werkt dus niet. Je zal die twee eerst terug moeten samenbrengen tot één.
Waarom, geen idee; maar anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xilantof schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:45:
Ik lees op de site van Apple dat de bootcamp uitgevoerd moet worden met een Windows installatie CD mét servicepack 2.

Nu heb ik hier een originele windows XP liggen, maar alleen Servicepack 1. Werkt het ook met deze? En dan later gewoon via de update service pack 2 binnen halen? Of móet je echt een installatie cd met servicepack 2 hebben?
Mits een beetje google vind je een oplossing voor jou probleem.
http://www.winsupersite.c...dowsxp_sp2_slipstream.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Ik heb hier nog een meegeleverde xp-(her)installatie-cd van bij mij Dell-pc. Kan ik die gebruiken of moet het een los verkochte versie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Die je bij de Del gekregen hebt is een OEM versie, dus alleen met gebruikersrecht om hem te installeren op de PC waarbij hij geleverd is. Op een andere computer installeren is dus net zo illegaal als er gewoon eentje van internet plukken en installeren met de welbekende FCKGW...

Ten tweede, je zult die Dell OEM cd waarschijnlijk niet eens werkend rijgen op je mac. Je zult echt een windows CD moeten hebben waar SP2 al in zit, en geen andere crap zoals die van Dell, HP, of whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ik heb eigenlijk een vraagje over Windows op een Apple.
Stel je zet Windows XP op een Apple en er komen allemaal virussen enzo op waardoor die Windows XP heel traag gaat, zal je dan met Mac OS nog wel normaal vlot kunnen werken of heeft dat helemaal geen invloed op elkaar?

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-07 21:30
mark de man schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 16:27:
Ik heb eigenlijk een vraagje over Windows op een Apple.
Stel je zet Windows XP op een Apple en er komen allemaal virussen enzo op waardoor die Windows XP heel traag gaat, zal je dan met Mac OS nog wel normaal vlot kunnen werken of heeft dat helemaal geen invloed op elkaar?
gewoon virusscanner draaien :? en nee ik denk dat dit geen invloed zal hebben, virussen geschreven voor windows doen niet veel met macOsx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Bovendien kunnen de windows virussen de mac partitie niet benaderen, dus een virus wat ook je OSX bestanden infecteert is uitgesloten. Theoretisch niet helemaal, maar in de praktijk wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dit is iets waar ik moe van kan worden:

Zodra ik bootcamp start krijg ik de volgende melding: "You must update your computer's firmware before using this setup assistant."

Maar, als ik dan de firmware updater download, en start, geeft hij aan dat mn computer up to date is :?

Overgens geeft de iMac SMC Firmware Update.app gewoon aan dat ik op firmware 1.0 zit... De firmware heb ik ook geupdate met de software update. Ging allemaal automatisch..

Is er misschien een manier om de firmware te deinstalleren en opnieuw te installeren?
Edit: Ja dat is er: Firmware Restore CD.. zometeen maar even uitproberen.

[ Voor 50% gewijzigd door Matias op 20-05-2006 12:10 ]

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste