[Boot Camp] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste
Acties:
  • 49.217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Blijkbaar kan je je firmware alleen terugbrengen naar factory instellingen als je firmware update zekerweten mislukt is. Wat bij mij dus niet het geval is, want de CD werkt niet en de procedure ook niet. http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303469

Ik wordt hier niet goed van, ik koop dit apparaat omdat ik er, tot adobe met UB's komt, windows op wil draaien, en dan kan het niet omdat ergens de Boot Camp Assistant en de Firmware Updater niet samenwerken. :( :r

Blijkbaar ben ik niet de enige:

http://discussions.apple....messageID=2365967#2365967

En daar is de oplossing dan.. Apple heeft bij de software download een oudere versie van de firmware , ex bootcamp support, bovenaan gezet, en de benodigde firmware ergens onderin. Handig, maar nu maar eens kijken of t werkt.

Edit: Inmiddels werkt alles naar behoren. Voor de toekomstige lezers, je hebt firmware 1.01 nodig voor BootCamp. De oudere firmware (SMC) werkt niet icm bootcamp.

[ Voor 57% gewijzigd door Matias op 23-05-2006 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:49

Hertog

Aut bibat, aut abeat

matiasjansen schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:37:
Blijkbaar kan je je firmware alleen terugbrengen naar factory instellingen als je firmware update zekerweten mislukt is. Wat bij mij dus niet het geval is, want de CD werkt niet en de procedure ook niet. http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303469

Ik wordt hier niet goed van, ik koop dit apparaat omdat ik er, tot adobe met UB's komt, windows op wil draaien, en dan kan het niet omdat ergens de Boot Camp Assistant en de Firmware Updater niet samenwerken. :( :r

Blijkbaar ben ik niet de enige:

http://discussions.apple....messageID=2365967#2365967

En daar is de oplossing dan.. Apple heeft bij de software download een oudere versie van de firmware , ex bootcamp support, bovenaan gezet, en de benodigde firmware ergens onderin. Handig, maar nu maar eens kijken of t werkt.
Alhoewel ik snap dat het vervelend kan zijn moet je wel onthouden dat Boot Camp een beta is, en Apple dus helemaal niets garandeerd..

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 21:08
En het is aannemelijk dat Apple dit in de toekomst uit de beta fase sleept en er volwaardige ondersteuning voor gaat bieden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Eerder in dit topic is al een paar keer verteld dat Boot Camp ingebouwd wordt in Leopard.. Dit is simpelweg een preview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
matiasjansen schreef op zondag 21 mei 2006 @ 19:04:
Eerder in dit topic is al een paar keer verteld dat Boot Camp ingebouwd wordt in Leopard.. Dit is simpelweg een preview
Ik zou het liever een beta noemen... Meestal is een "Preview" minder functioneel dan een beta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat bootcamp ook gewoon werkt op een 13 inch macbook (Dus niet een MBP)? Iemand al ervaring ermee hoe het op de goedkoopste macbook draait (512mb ram)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:00

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:31:
Ik neem aan dat bootcamp ook gewoon werkt op een 13 inch macbook (Dus niet een MBP)? Iemand al ervaring ermee hoe het op de goedkoopste macbook draait (512mb ram)??
Ik denk dat weinig mensen hier ervaring daar mee zullen hebben aangezien nog zeer weinig mensen de Macbook in huis hebben.

Windows zal op de Macbook waarschijnlijk net zo draaien als op een macmini met de zelfde specs. Gewoon goed dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:00:
[...]

Ik denk dat weinig mensen hier ervaring daar mee zullen hebben aangezien nog zeer weinig mensen de Macbook in huis hebben.

Windows zal op de Macbook waarschijnlijk net zo draaien als op een macmini met de zelfde specs. Gewoon goed dus.
Goed om te horen, ik ben namelijk een windows user maar ik geil wel op de looks van apple spulletjes. Nu windows draait op macs ben ik verkocht.

1) Kan wennen aan mac os x
2) Heb dan toch een ubervette apple
3) Toch windows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:47
Weet iemand of je windows op een externe HD kan installeren?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Ballebek schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 12:55:
Weet iemand of je windows op een externe HD kan installeren?
Het zou kunnen als dat je primaire partitie is. Hiervan neemt Windows namelijk een deel in beslag.
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 12:45:
[...]
Goed om te horen, ik ben namelijk een windows user maar ik geil wel op de looks van apple spulletjes. Nu windows draait op macs ben ik verkocht.

1) Kan wennen aan mac os x
2) Heb dan toch een ubervette apple
3) Toch windows!
Je zal waarschijnlijk zeker weten :P toch alleen OS X gebruiken. Het blijft gewoon heel naar om te zien, dat lelijke bootscherm op een Mac. Het klopt gewoon niet helemaal.
Ik had zelf eerst een mini en ben zo in aanraking gekomen met OS X. Na een jaartje dat naast m'n pc te hebben gedraaid heb ik alles verkocht en een iMac gekocht. Windows heeft er 3 dagen op gestaan om het uit te proberen. Het werkt super, maar het klopt gewoon niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
LoeiOrdinair schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 13:25:
[...]

Het zou kunnen als dat je primaire partitie is. Hiervan neemt Windows namelijk een deel in beslag.
[...]
Ik ga het nu testen!

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mij een MacBook aanschaffen en er soms ook windows op draaien voor autocad en 3d studio. Ik ken iemand die reeds een MacBook heeft en we hebben daar met bootcamp XP op gezet. Nu is de vraag waar die delete toets ergens zit en hoe je - in windows dus - @ kan typen. Op mijn PC met apple toetsenbord weet ik wel hoe het kan, maar op die laptop...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 23:47:
Ik wil mij een MacBook aanschaffen en er soms ook windows op draaien voor autocad en 3d studio. Ik ken iemand die reeds een MacBook heeft en we hebben daar met bootcamp XP op gezet. Nu is de vraag waar die delete toets ergens zit en hoe je - in windows dus - @ kan typen. Op mijn PC met apple toetsenbord weet ik wel hoe het kan, maar op die laptop...?
Delete zit er niet op, en de @ zit bij mijn weten gewoon onder shift-2. Delete zou je misschien kunnen krijgen door met een key remapping tool een toets aan te passen (misschien met Microsoft Keyboard Layout Creator).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is een leuk toolje voor.
http://www.olofsson.info/

Hiermee is de keyboard layout zoals op een normaal toetsenbord. (dus je moet wel blind kunnen typen)
Voor de delete toets is een sneltoets voorzien (fn + backspace)

Je moet het maar is bezien, het is heel gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 07:41
Voor alle mensen die winXP toch iets te lelijk vinden voor op hun MacBook, met styleXP is je windows haast niet meer van panther te onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 23:51:
[...]

Delete zit er niet op, en de @ zit bij mijn weten gewoon onder shift-2. Delete zou je misschien kunnen krijgen door met een key remapping tool een toets aan te passen (misschien met Microsoft Keyboard Layout Creator).
Delete doen je gewoon via fn en backspace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damsplaat schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:09:
Voor alle mensen die winXP toch iets te lelijk vinden voor op hun MacBook, met styleXP is je windows haast niet meer van panther te onderscheiden.
Ik ben alergisch aan zo'n programma's, komt door alle die-hard-pc-gamers in m'n klas dat niets moeten hebben van Apple, maar toch wel even zo'n theme installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 07:41
dan zul je het ook wel niks vinden dat ik straks op mijn macbook (is nog in bestelling) met bootcam winxp erop ga zetten en dat dan skinnen naar panther. Voornaanmste is niet zozeer dat de panther skin zo mooi is, maar vooral dat de windows theme's zo lelijk zijn en veel teveel ruimte kosten (brede overbodige randen etc)

Maar wie weet als ik lang genoeg die macbook heb dat ik straks alleen nog maar OSX gebruik... Voorlopig kan ik dart nog niet echt naar m'n hand zetten. WinXP heb ik met al zijn eigenaardigheden inmiddels wel onder de knie. Enige probleem van winXP op een Macbook is imo het ontbreken van de delete key. Windows kan nu eenmaal niet zonder ctrl+alt+delete... (hoewel tegenwoordig ctrl+shift+escape meestal voldoende is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damsplaat schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 13:53:
dan zul je het ook wel niks vinden dat ik straks op mijn macbook (is nog in bestelling) met bootcam winxp erop ga zetten en dat dan skinnen naar panther. Voornaanmste is niet zozeer dat de panther skin zo mooi is, maar vooral dat de windows theme's zo lelijk zijn en veel teveel ruimte kosten (brede overbodige randen etc)

Maar wie weet als ik lang genoeg die macbook heb dat ik straks alleen nog maar OSX gebruik... Voorlopig kan ik dart nog niet echt naar m'n hand zetten. WinXP heb ik met al zijn eigenaardigheden inmiddels wel onder de knie. Enige probleem van winXP op een Macbook is imo het ontbreken van de delete key. Windows kan nu eenmaal niet zonder ctrl+alt+delete... (hoewel tegenwoordig ctrl+shift+escape meestal voldoende is)
Zoals ik en nog anderen hierboven zeggen bestaat de delete wel.
fn + backspace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht op m'n MBP en daar ga in principe wel XP op gooien voor de games. Ik lees overal dat de OEM cd die ik van Mycom bij m'n pc gekregen heb niet zal werken.

Nu weet ik dat de volgende vraag wat onbenullig is maar hoe kom je dan normaliter aan een 'echte' XP cd met SP2. Moet je dan ooit Windows gekocht hebben?

Het antwoord zal wel erg voor de hand liggen maar ben toch wel benieuwd eigenlijk, weet niet zo goed hoe ik XP op mn MBP ga krijgen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De enige manier om Windows legaal op je Macbook te krijgen is een retaillicentie te kopen, à €229. (zie pricewatch). Een OEM licentie mag je niet kopen en een upgrade (meer downgrade in dit geval :p) kom je niet voor in aanmerking, je hebt immers geen eerdere versies van Windows op je computer staan.

Als je de Pro versie wilt kopen, ben je nog iets meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Als bedrijf zijnde kan je dan beter naar Microsoft ActionPack kijken goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dacht ik al, het verbaast me zo dat iedereen die blijkbaar heeft terwijl je normalitair een oem versie krijgt bij de aanschaf van een nieuwe pc...Moet dus even zoeken naar een vriendelijke eigenaar van een officiele XP versie. Dat samenvoegen met SP2 dmv een proggie is ook een goeie optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de firmware update gedaan op m'n mac mini om bootcamp te installeren

En hierbij heb ik dezelfde raad als wat hierboven al is voorbij gekomen voor de macbook pro.

De firmware update die aangegeven staat bij de link op de apple bootcamp pagina is dus NIET de juiste. (lekker logisch, maar goed)

De firmware update die je nodig hebt staat hier:
http://www.apple.com/supp...006firmwareupdate101.html

1.0.1 dus! Bij de andere geeft hij aan dat de firmware moet veranderd worden.

Vandaar af is het smooth sailing, alles wijst zichzelf uit, installatie zonder problemen dus.
Goed, dat wisten jullie waarschijnlijk al, maar dit is dan een reminder.

Ik moet ook zeggen dat de standaard core duo veel sneller en responsiever aanvoelt onder windows. Ook met de 512 Mb Ram. Waar die bij mac OSX net nog wat stroperig aanvoelt. Bij mij is het budget op, dus een ram upgrade zal maar moeten wachten.

In elk geval, de yonah core duo blaast u uit uw sokken in windows :) Merkbaar en voelbaar sneller en responsiever dan de AMD3500+ 64Bit die ik vroeger had. (op rekengebied dan, niet op grafisch gebied, hervoor had ik een radeon 850pro, maar goed, dat boeit me toch niet echt meer)

Het is toch fijn om te weten dat een vertrouwe omgeving beschikbaar is als het nodig zou zijn. Just for the ease of mind. Ik ga natuurlijk osx primair gebruiken, of dat toch alleszins proberen.

Ik post dit vanuit windows, nu back to osx !! :)

edit: weet iemand hoe ik terug in osx boot? gevonden. alt toets ingedrukt houden tijdens booten

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu
  • Laatst online: 16-09 12:50

Namu

Silver Wings Of Morning

Ik gebruik bootcamp 99% van de tijd om te gamen... Maar de ati drivers die bij bootcamp zijn mee geleverd worden wat oud... Half Life ep 1 op max resolutie draait redelijk slecht omdat de drivers niet goed de nieuwe lighting effecten ondersteunen.

Ook is het niet mogelijk om de standaard catalyst drivers te instaleren... Is hier al iets op gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Namu schreef op zondag 04 juni 2006 @ 23:07:
Ik gebruik bootcamp 99% van de tijd om te gamen... Maar de ati drivers die bij bootcamp zijn mee geleverd worden wat oud... Half Life ep 1 op max resolutie draait redelijk slecht omdat de drivers niet goed de nieuwe lighting effecten ondersteunen.

Ook is het niet mogelijk om de standaard catalyst drivers te instaleren... Is hier al iets op gevonden?
Volgens mij wel hoor... gewoon effe de .inf 'hacken'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

waarschijnlijk offtopic, maar ik heb retail windows XP maar daar zit nog een service pack bij in, dus kan ik die ook niet installeren zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Qorne schreef op maandag 05 juni 2006 @ 14:57:
waarschijnlijk offtopic, maar ik heb retail windows XP maar daar zit nog een service pack bij in, dus kan ik die ook niet installeren zeker?
Moet je even op slipstreamen zoeken, maar dan heb je wel een PC nodig om dat te doen.
Dan kan je SP2 in een installatieCD stoppen als je CD SP1 is of lager.

Heb je btw een engelse retail?

[ Voor 5% gewijzigd door Uberprutser op 05-06-2006 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Ballebek schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:00:
[...]

Moet je even op slipstreamen zoeken, maar dan heb je wel een PC nodig om dat te doen.
Dan kan je SP2 in een installatieCD stoppen als je CD SP1 is of lager.

Heb je btw een engelse retail?
Oke :) ik heb nog wel ergens een PC....
Dat is idd het volgende probleem het is een Nederlandse windows :( maar ik heb ..ergens.. een taalpakket dan is hij zo engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu
  • Laatst online: 16-09 12:50

Namu

Silver Wings Of Morning

Bashrat schreef op maandag 05 juni 2006 @ 08:28:
[...]

Volgens mij wel hoor... gewoon effe de .inf 'hacken'...
enig idee waar ik wat meer informatie daar over kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog een tof bootlogo zodat het meer Apple lijkt? De oorspronkelijke windows hack had ook al zo'n tof bootlogo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook wel eens kijken hoe dat werkt met bootcamp. Was het niet dat ik hem niet gestart krijg. Ik heb alle updates erop staan en toch miert hij dat ik eerst moet updaten. Is daar een oplossing voor of is het pech hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 23:39:
Heeft iemand nog een tof bootlogo zodat het meer Apple lijkt? De oorspronkelijke windows hack had ook al zo'n tof bootlogo :)
Bedoel je soms flyakiteosx? http://osx.portraitofakite.com/boot.htm
Heb dit voor de grap nu op m'n gewone laptop staan, ziet er erg maccerig uit incl bootscreen :)

[ Voor 3% gewijzigd door nilski op 09-06-2006 10:13 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:18
wat is dat vista een ontzettend naar OS zeg. hoe kan ik die partitie weer weggooien? Bootcamp doet ut niet met m'n nieuwe firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Disk Utility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
dat werkt niet. alles is 'greyed out' in disk utility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Vreemd, ik kan gewoon mijn beide partities selecteren en repair/erase etc aanklikken? Kan je misschien een screenshot maken van je Disk Utility?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Namu schreef op maandag 05 juni 2006 @ 23:39:
[...]

enig idee waar ik wat meer informatie daar over kan vinden?
Kijk in je Device Manager wat de 'Hardware ID' is van je grafische kaart en stuur me de .inf van de driver die je wil gebruiken. Dan 'hack' ik het wel ff ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
het is me gelukt om vista te verwijderen en met bootcamp daarna naar 1 osx partitie te restoren.
met behulp van de volgende link
:
http://forums.macrumors.c...0396&posted=1#post2500396
It's a real bitch restoring the EFI partition and getting Boot Camp to run again, but it's possible (as I have done it).

You must make a "simple volume" in Vista's disk management (Start->Run->compmgmt.msc) on the first section of the disk. You will see, there should be a 200mb partition that is free and coloured black in the disk management panel. Format that partition FAT32.

Reboot from the OS X install DVD (important), and do a "diskutil list" on the command line to find out the node (/dev/rdisk0s1 usually) for that 200MB FAT32 partition.
reboot weer naar OSX
After finding what it's node is, you must use fdisk as root to edit to MBR on that partition and change its type to "EE" (Protected MBR). WARNING YOU CAN EASILY ERASE your entire disk using fdisk. Do not do this unless you know what you're doing. Make sure to note the starting point and size of the partition before you edit it. ("fdisk -e /dev/rdisk0", "print" (shows info, start, size, etc), "edit #" (the number of the EFI partition) - then you set it to EE (it's not in the list)).

When the type is changed to EE, OS X will recognize the hard disk properly and Boot Camp should run fine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Ik heb echt niet te klagen wat Vista Beta 2 qua performance betreft. Het opstarten duurt even (naar goede windows gewoonte) maar het hele OS reageert bijzonder vlotjes, dankzij de Vista drivers van ATi die ook de mac's X1600 ondersteunen heb je ook gewoon beschikking over Aero en de glass-effects, tjee wat zijn die iritant...
Een stel glazen platen die in polonaise vorm elkaar opvolgen telkens als je weer eens windows+tab doet, alt+tab is wat verbeterd, start-menu is way to bloated en er zitten enkele fouten in.
Control-panel is lekker onoverzichtelijk vanwege gigantische inconen en teksten, dus ik vind Vista Beta 2 ronduit een naar OS om mee te werken maar eenmaal geboot werkt het op mn iMac bijzonder vlotjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super, hij draait dus op de iMac....

Iemand die Vista heeft getest op de MacBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:44
Daenney schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:00:
Ik heb echt niet te klagen wat Vista Beta 2 qua performance betreft. Het opstarten duurt even (naar goede windows gewoonte) maar het hele OS reageert bijzonder vlotjes, dankzij de Vista drivers van ATi die ook de mac's X1600 ondersteunen heb je ook gewoon beschikking over Aero en de glass-effects, tjee wat zijn die iritant...
Een stel glazen platen die in polonaise vorm elkaar opvolgen telkens als je weer eens windows+tab doet, alt+tab is wat verbeterd, start-menu is way to bloated en er zitten enkele fouten in.
Control-panel is lekker onoverzichtelijk vanwege gigantische inconen en teksten, dus ik vind Vista Beta 2 ronduit een naar OS om mee te werken maar eenmaal geboot werkt het op mn iMac bijzonder vlotjes...
misschien heel stom van mij maar hoe start je nu weer op naar Mac OS X dan? in xp heb je er in control panel een icoontje voor, toen ik windows server 2003 ging proberen in bootcamp had ik deze niet en toen was het nogal een drama :P maar misschien dat er tijdens het opstarten een toets combinatie voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Donnie Darko schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 08:49:
[...]

misschien heel stom van mij maar hoe start je nu weer op naar Mac OS X dan? in xp heb je er in control panel een icoontje voor, toen ik windows server 2003 ging proberen in bootcamp had ik deze niet en toen was het nogal een drama :P maar misschien dat er tijdens het opstarten een toets combinatie voor is?
Opstarten met alt ingedrukt. Je krijgt dan een grijs scherm met (waarschijnlijk) twee harde schijven, een voor Windows en en een voor Mac OS X.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alles nu draaien zoals het moet, perfekte oplossing dat Bootcamp. Alleen nog een vraagje. Ik kan vanuit OSX zo bestanden overzetten naar Windows, maar kan dat ook vanuit Windows? Zeg even ik wil een foto direkt naar OSX gooien, hoe doe ik dat dan? Als het überhaubt al kan vanuit Windows.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:21:
Ik heb alles nu draaien zoals het moet, perfekte oplossing dat Bootcamp. Alleen nog een vraagje. Ik kan vanuit OSX zo bestanden overzetten naar Windows, maar kan dat ook vanuit Windows? Zeg even ik wil een foto direkt naar OSX gooien, hoe doe ik dat dan? Als het überhaubt al kan vanuit Windows.....
Daar zal je op z'n minst een extra programma voor nodig hebben. Windows kan nl. standaard geen HFS+ lezen. Je zou misschien kunnen kijken naar MacDrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ja hoor, they did it. Vista on Mac tutorial hier!!

http://forum.osx86project.org/index.php?showtopic=15225

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 10:13:
Super, hij draait dus op de iMac....

Iemand die Vista heeft getest op de MacBook?
Ja. Werkt op zich prima ('t blijft windows, wat een geklooi is dat altijd) maar de drivers voor de intel gpu zijn niet heel briljant dus 't is grafisch wat slomer dan onder osx. Ook de glass/aero shit doet 't niet. Schijnt wel te _kunnen_ werken als je genoeg geheugen hebt, maar ik ben er nog niet achter hoe of wat.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:25:
[...]

Daar zal je op z'n minst een extra programma voor nodig hebben. Windows kan nl. standaard geen HFS+ lezen. Je zou misschien kunnen kijken naar MacDrive.
Ok, ga ik eens naar kijken. Thx. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:31:
[...]

Ja. Werkt op zich prima ('t blijft windows, wat een geklooi is dat altijd) maar de drivers voor de intel gpu zijn niet heel briljant dus 't is grafisch wat slomer dan onder osx. Ook de glass/aero shit doet 't niet. Schijnt wel te _kunnen_ werken als je genoeg geheugen hebt, maar ik ben er nog niet achter hoe of wat.
oplossing van een Apple-forum, mits je minimaal 1 gig ram hebt:

you need to open up the controll panel go into device manager and note the two 945G display drivers, double click on each in turn and do this: click update driver and click to do this manually then make sure to show all drivers and select the intel lakeport WWCD driver, it'll prompt you to make sure you really want to, say yes. do that to both of them then restart and you should be able to get aero as you have been trying

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahrik
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-01 14:25
mijn iMac met bootcamp start verkiest Windows boven MacOsx.
Bij het opstarten van mn mac gaat ie standaard naar mn windows paritie, dat ie niet iets wat ik met mn bootcamp wilde bereiken.

iemand een idee hoe ik dit kant herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

ahrik schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:52:
mijn iMac met bootcamp start verkiest Windows boven MacOsx.
Bij het opstarten van mn mac gaat ie standaard naar mn windows paritie, dat ie niet iets wat ik met mn bootcamp wilde bereiken.

iemand een idee hoe ik dit kant herstellen?
Je hebt in het voorkeurenpaneel "Opstartschijf" onder Windows of Mac OS X de partitie met Mac OS X gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahrik
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-01 14:25
Je hebt in het voorkeurenpaneel "Opstartschijf" onder Windows of Mac OS X de partitie met Mac OS X gekozen?
gevonden tnx!!
(ben mijn mac maagdelijkheid pas een week geleden verloren..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb XP professional op mijn Macbook pro 2Ghz goed draaiende - maar ik zie in mijn systeemeigenschappen van XP (>configuratiescherm>systeem) dat mijn kloksnelheid op 998MHz staat. Dit zou toch 2.00Ghz moeten zijn?? Ben benieuwd wat anderen hier hebben staan.
Is dit de werkelijke kloksnelheid? Is dit ergens in te stellen in bootcamp?
Heel erg benieuwd........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:24
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:28:
Ik heb XP professional op mijn Macbook pro 2Ghz goed draaiende - maar ik zie in mijn systeemeigenschappen van XP (>configuratiescherm>systeem) dat mijn kloksnelheid op 998MHz staat. Dit zou toch 2.00Ghz moeten zijn?? Ben benieuwd wat anderen hier hebben staan.
Is dit de werkelijke kloksnelheid? Is dit ergens in te stellen in bootcamp?
Heel erg benieuwd........
De processorsnelheid is afhankelijk van de processorbelasting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik heb juist Windows XP Pro geïnstalleerd op mijn MacBook. De installatie ging zonder problemen. Achteraf startte windows perfect op, maar wanneer ik mijn MacDrivers probeerde te installeren liep hij vast (Toetsenbord en Muis reageren niet). Nadat ik hem heropstartte blijft het probleem van het toetsenbord en muis. Nochtans is mijn Windows zelf perfect opgestart, maar ik kan dus niets doen ... Wat is het probleem en wat kan ik eraan doen?

(het is ook telkens Windows die nu opstart, en niet meer Mac OS X)

edit: ik heb ondertussen xp herinstalleerd, en het probleem duikt telkens op wanneer ik de drivers probeer te installeer. Hij blokkeert wanneer het dialoogvenster erop komt van 'logo testing'.

[ Voor 17% gewijzigd door F e r o x op 01-07-2006 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Ik heb een apart probleem met BootCamp, ik draai WinXP met de macintosh drivers geinstalleerd, maar als ik audio afspeel (Reason, Cubase, Winamp etc) hoor ik het geluid zowel over mn externe speakers als over mn interne speakers. Dit is redelijk irritant omdat ik alleen het geluid van mn externe speakers wil horen.. Iemand hiermee bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
matiasjansen schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:46:
Ik heb een apart probleem met BootCamp, ik draai WinXP met de macintosh drivers geinstalleerd, maar als ik audio afspeel (Reason, Cubase, Winamp etc) hoor ik het geluid zowel over mn externe speakers als over mn interne speakers. Dit is redelijk irritant omdat ik alleen het geluid van mn externe speakers wil horen.. Iemand hiermee bekend?
yep ik had hetzelfde onder bootcamp daar komt bij dat er een rood lichtje (voor het optische geluid) blijft branden in de audio out poort onder XP. in Mac Os X had ik daar geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het digitale signaal kan je onder Windows XP ook gewoon uitzetten, zie ook de Boot Camp Beta FAQ:
The Digital Audio (S/PDIF) output LED is always on when running Windows XP. How do I turn it off?

The Digital Audio output can be manually disabled by opening the SigmaTel control panel and deselecting the Enable Digital Output checkbox in the Advanced tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan bootcamp niet installeren omdat er een bestand(-en) in gebruik zijn. Volgens de wizard moet ik een kopie van mijn hardeschijf maken, de OSX hardeschijf kleiner partitioneren en daarna het kopie terugzetten. Voor mij geen optie, dus ik vroeg me af hoe ik dit het beste kan doen? Ik heb het voor de komende 2 dagen hard nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Even restarten en dan met de Activity Monitor alle draaiende processen killen (De belangrijke systeemprocessen zijn sowieso niet te killen of restarten automatisch) en dan kijken of je nog steeds niet kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem op 5GB gezet, dan gaat het prima.

Ik zat net wel even in de hel vast: De windows install ging niet meer door na "39 minuten resterend", en tijdens het opstarten ging hij direct door naar de Windows XP install. Na wat spelen kwam ik erachter dat je tijdens het booten het Appeltje ingedrukt moest houden |:(

Zo maar even het orgineel pakken ipv. de gestripte en geupdate unattended install :)

Edit:
Gelukt! Na een hoop gekloot werkt zelfs mijn randapparatuur (Windows he). Wat betreft het killen van de processen: Onder safemode heb ik maar 7 processen, en als ik die kill komen ze vanzelf weer terug.

Nu ik alles al geinstalleerd heb, kan ik dan mijn Windows XP partitie alsnog iets vergroten?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2006 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 20:48

BaT

Ben nu bezig met bootcamp, wat gaat dat makkelijk zeg _/-\o_

Update: Net helemaal klaar, eerste wat ik deed was ff dxdiag checken; krijg meteen een blauwscherm... daarnet nog een keer geprobeerd en toen werkte het wel gewoon :)

Nu ff Half-Life Episode 1 checken ! Eens kijken hoe dat loopt...

[ Voor 67% gewijzigd door BaT op 10-07-2006 19:00 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 13:36:
Ik heb hem op 5GB gezet, dan gaat het prima.

Ik zat net wel even in de hel vast: De windows install ging niet meer door na "39 minuten resterend", en tijdens het opstarten ging hij direct door naar de Windows XP install. Na wat spelen kwam ik erachter dat je tijdens het booten het Appeltje ingedrukt moest houden |:(

Zo maar even het orgineel pakken ipv. de gestripte en geupdate unattended install :)

Edit:
Gelukt! Na een hoop gekloot werkt zelfs mijn randapparatuur (Windows he). Wat betreft het killen van de processen: Onder safemode heb ik maar 7 processen, en als ik die kill komen ze vanzelf weer terug.

Nu ik alles al geinstalleerd heb, kan ik dan mijn Windows XP partitie alsnog iets vergroten?
Ik had t eigenlijk over processen onder OSX :> Verder kan je je partitie niet vergroten nee, daarvoor moet je je huidige partitie verwijderen en overnieuw beginnen. Echter kan je wel vanuit windows je MacOSX partitie benaderen dmv het programma MacDrive. Dan kan je je bestanden gewoon op je MacOSX partitie laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik had het over de processen onder OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
OSX Safemode? :? Dat ken ik dan niet :D ik dacht dat je het had over de veilige modus (windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

matiasjansen schreef op maandag 10 juli 2006 @ 19:49:
OSX Safemode? :? Dat ken ik dan niet :D ik dacht dat je het had over de veilige modus (windows)
Na het de opstart "boing" meteen de shift in gedrukt houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
En ik maar denken dat ik OSX inmiddels goed kende... Weer wat geleerd vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

matiasjansen schreef op maandag 10 juli 2006 @ 19:28:
[...]

Ik had t eigenlijk over processen onder OSX :> Verder kan je je partitie niet vergroten nee, daarvoor moet je je huidige partitie verwijderen en overnieuw beginnen. Echter kan je wel vanuit windows je MacOSX partitie benaderen dmv het programma MacDrive. Dan kan je je bestanden gewoon op je MacOSX partitie laten staan.
Resizen van een partitie kan wel, sinds Boot Camp :). Om het zelf te doen echter, is het niet zo eenvoudig, omdat je het via de Terminal moet doen. Maar als je avontuurlijk genoeg bent, kun je dat proberen, aan de hand van deze handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Als ik in WinXP, onder Boot Camp, me koptelefoon op doe, komt er nog steeds geluid uit m'n speakers :? Ik heb die mac drivers geinstalleerd. Wat doe ik verkeerd ?

[ Voor 3% gewijzigd door BaT op 11-07-2006 02:54 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Niets, als je naar boven scrollt zie je dat ik precies hetzelfde probleem heb. Ligt aan de drivers voor de audiokaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
er is een nieuwe bootcamp beta uit

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/29549

er is alleen niet bekend wat er wel of niet verander is waarschijnlijk alleen de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Nieuwe drivers van de grafische kaart. Jammer genoeg nog steeds geen TV-Out via de DVI->Video.
Drivers voor Bluetooth. Nieuwe wireless drivers. Voor de rest weinig nieuws gevonden.
Niet gekeken of iSight nu werkt...

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donnie Darko schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:08:
er is een nieuwe bootcamp beta uit

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/29549

er is alleen niet bekend wat er wel of niet verander is waarschijnlijk alleen de drivers.
Kan je dan de oude eraf gooien en deze gebruiken...? Of moet je eerst Windows (partitie) "uninstallen", oude Bootcamp eraf gooien, nieuwe installeren en dan weer Windows erop zetten....?

Iets heel anders: Ik heb zelf ook Windows op mijn MacBook geinstalleerd, voor sommige programma's te kunnen draaien.

Waar ik me aan irriteer is dat wanneer ik M$ Windows opstart mijn tijd ALTIJD 2 uur te vroeg staat. Ik heb geprobeerd om die tijdsync aan te zetten en ook uit, maar beiden willen niet helpen.
This natuurlijk een kleine moeite om de tijd goed te zetten, maar toch is het zeer irritant. Nog irritanter is dat ik dus niet weer waar het aan ligt en hoe ik het kan verhelpen.

Iemand enig idee.....?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dat ligt aan het feit dat OS X de computerklok op de UTC tijd zet en Windows de computerklok op de lokale tijd (in Nederland in de zomer UTC +2 uur en in de winter UTC +1 uur) zet. Dat is i.v.m. Kerberos authentication inderdaad erg vervelend.

Bij mij wordt zowel onder OS X als onder Windows XP de klok automatisch goedgezet bij het opstarten. Als dat bij jou onder Windows XP niet gebeurt zou je bij het opstarten van Windows XP automatisch "w32tm /resync" kunnen laten uitvoeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een stomme vraag, maar hoe kan ik dat doen....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:31:
Misschien een stomme vraag, maar hoe kan ik dat doen....?
Batje schrijven, die in de opstartbare systeemprocessen gooien. Google is je vriend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matiasjansen schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 03:07:
Niets, als je naar boven scrollt zie je dat ik precies hetzelfde probleem heb. Ligt aan de drivers voor de audiokaart..
Een beetje zoeken heren, dit loste het voor mij op. In mijn geval een mac mini. Maar ik vermoed dat het voor macbook ook wel zo zal zijn (zelfde chipset/drivers en zo)

Het was inderdaad irritant dat het geluid ook door het ingebouwde speakertje van de mac mini kwam. Ten eerste crappy kwaliteit, en nut van een koptelefoon is helemaal weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:21:
[...]

Een beetje zoeken heren, dit loste het voor mij op. In mijn geval een mac mini. Maar ik vermoed dat het voor macbook ook wel zo zal zijn (zelfde chipset/drivers en zo)

Het was inderdaad irritant dat het geluid ook door het ingebouwde speakertje van de mac mini kwam. Ten eerste crappy kwaliteit, en nut van een koptelefoon is helemaal weg
Is het zo, dat als je dat uitvoerd, je helemaal geen geluid meer door je speakers krijgt ? Of alleen wanneer je headphones er worden ingedrukt. Want zoals ik het lees staat er dat je je speakers uitzet (preventief) en niet omdat je je headphones er in drukt... als dat het geval is, is het nog niet de oplossing...

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaT schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 15:19:
[...]

Is het zo, dat als je dat uitvoerd, je helemaal geen geluid meer door je speakers krijgt ? Of alleen wanneer je headphones er worden ingedrukt. Want zoals ik het lees staat er dat je je speakers uitzet (preventief) en niet omdat je je headphones er in drukt... als dat het geval is, is het nog niet de oplossing...
Welke mac heb je? Bij mij was het wel de oplossing. Want het betreft hier de interne speakers he..

Wie wil nu dat mono pieperig krakerig luidsprekertje horen uit de mac mini. Komt echt niets deftig uit, een heel gedempt hoog geluid. (geen kritiek daarop, want het is ook niet bedoeld om muziek te spelen, eerder gewone pc interface geluiden. Maar zowieso wou ik niet dat het probeerde ook muziek en zo daaruit te spelen, ik wou daar geen lawaai uit) Dus in mijn geval wél de oplossing.

Maar ik weet natuurlijk niet welke mac je hebt. En trouwens, dit is toch alleen maar iets voor in windows... In osx werkt alles zoals het hoort (geluid uit als de headphones erin gaan) Heb je nu een mac gekocht om continu windows te draaien? Probeer toch osx te gebruiken, zonde van de meerprijs is het andere geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

MacBook, zwarte editie. Ik vind het fijn dat er geluid uit me speakers komt, maar ook fijn als je dat in de late uurtjes kan uitzetten (als de headphones er in zitten). Om dan steeds in het register dat te moeten omzettten, is not done. Het komt vanzelf wel in de audio driver, hoop ik. In de tussentijd zal het dan wel op deze manier moeten.

Ook jammer dat de numpad niet werkt onder WinXP (van het MacBook onboard keyboardje). Dat kwam als het goed is door het ontbreken van enige functionaliteit van de 'Fn' knop. Of is dat ook al opgelost ?

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 14:21:
[...]

Werkt helaas niet op de iMac..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:21
Ik wil met BC het volgende doen:
OS X 10.4 op een partitie van 25GB
WIndows XP op partitie van 50GB

Nu wil ik de Windows XP partitie gebruiken als lokale opslag tussen de twee besturingssystemen. Het probleem is dat Windows XP bij schijven van meer dan 32GB geen FAT32 wil gebruiken.

Ik heb geprobeerd om van de XP cd-rom "herstelconsole" te starten en de "C:\" te formateren met FAT32. Het lijkt te werken maar zodra het formateren is voltooid en de computer opnieuw opgestart is heeft de "C:\" schijf wederom geen bestandsysteem.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de schijf waar ik XP op wil hebben geformateerd wordt met FAT32?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 00:48

Stoney3K

Flatsehats!

Eindelijk ook een Mini gekocht, een Core Duo variant omdat ik toch wel graag ook bv. Premiere en zo gebruik. Dus ik heb hem met bekende reden ook als PC gekocht net zoals ie een Mac is.

Gelijk uit de doos, even Mac OS uitgeprobeerd, firmware update, Bootcamp erop. Dat ging allemaal prima.
Ik was even bijdehand en probeerde een Windows XP disc die ik zelf in elkaar getimmerd had, een simpele Corporate die ik van het net geslodderd had. Wat bleek, na de installatie een lockup bij het scherm "druk op ENTER om Windows XP nu te installeren". Vermoeden is dat er voor SP2 nog geen volledige support was voor dingen als ACPI en USB toetsenborden bij boot. Plus het feit dat SATA disks het al helemaal niet doen.

Afijn, dan maar een SP2 schijfje erin, installatie verliep eerste fase vlekkeloos. Reboot, en toen kwamen we in de problemen...
Bij opstarten niets anders dan de foutmelding:

code:
1
2
3
4
Windows kon niet worden gestart omdat het volgende bestand
is beschadigd of niet kan worden gevonden:
<windows-hoofdmap>\system32\hal.dll
Installeer het bovengenoemde bestand opnieuw.

Ik zal even een verse schijf branden van SP2, misschien dat het daarom fout is gegaan (ja het is een illegale, shame shame), en ik heb geen ISO meer van de Vista Beta 2 waar ik me voor ingeschreven heb (met legale key), en van de site van Microsoft kan ik geen verse meer downloaden :(...
Overigens heb ik de installatie geprobeerd met FAT32 en NTFS, beide zelfde fout. Misschien het bestandje corrupt.

Ubuntu 5.10 heb ik geprobeerd te installeren maar ik kon geen schijven partitioneren (schijf bestond wel, maar er stond blijkbaar niks op, ook geen ruimte), misschien door een probleem in de SATA support van de kernel.

Weet iemand overigens hoe ik een schijf uit mijn Mini kan ejecten zonder elke keer in OSX te hoeven booten? Ik heb geen Mac toetsenbord met Eject-toets en elke keer bij een misser als je het verkeerde schijfje hebt rebooten kost ontzettend veel tijd.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
Mento schreef op maandag 24 juli 2006 @ 19:17:
Ik wil met BC het volgende doen:
OS X 10.4 op een partitie van 25GB
WIndows XP op partitie van 50GB

Nu wil ik de Windows XP partitie gebruiken als lokale opslag tussen de twee besturingssystemen. Het probleem is dat Windows XP bij schijven van meer dan 32GB geen FAT32 wil gebruiken.

Ik heb geprobeerd om van de XP cd-rom "herstelconsole" te starten en de "C:\" te formateren met FAT32. Het lijkt te werken maar zodra het formateren is voltooid en de computer opnieuw opgestart is heeft de "C:\" schijf wederom geen bestandsysteem.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de schijf waar ik XP op wil hebben geformateerd wordt met FAT32?
FAT32 kán door een technische limitatie gewoon niet meer dan 32 GB adresseren. Overigens lijkt 25GB me echt nogal weinig voor OS X, je hebt dan al heeel snel ruimte tekort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Sijmen schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 08:57:
FAT32 kán door een technische limitatie gewoon niet meer dan 32 GB adresseren. Overigens lijkt 25GB me echt nogal weinig voor OS X, je hebt dan al heeel snel ruimte tekort :)
Onzin. Linux kan gewoon FAT32 partities aanmaken van 32GB en meer. Windows kan die dan vervolgens ook gewoon prima gebruiken. Windows wil ze alleen niet zelf aanmaken, maar het is helemaal geen technisch probleem. Ik vermoed dat dit is omdat ze bij Microsoft NTFS (terecht) willen promoten en FAT32 liever zien uitsterven)

Bij partities van meer dan 32GB moet je wel een clustersize van 32kB hanteren, wat natuurlijk niet bepaald efficient is bij gebruik van bestanden <32kB. Ga je films enzo op die partitie zetten, zou ik me daar niet druk om maken.

bron: http://en.wikipedia.org/w...on_of_file_systems#Limits

[ Voor 9% gewijzigd door Gerco op 26-07-2006 09:05 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig al een werkende manier om die interne speakertjes van de MacBook uit te zetten als je externe speakers of een headphone erop aansluit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 00:48

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:38:
Weet iemand toevallig al een werkende manier om die interne speakertjes van de MacBook uit te zetten als je externe speakers of een headphone erop aansluit? :)
Ik geloof dat dat een bekende issue is onder Windhoos. Misschien nog een update van de drivers van Apple die het binnenkort op zal lossen...

Ik heb gewoon een externe geluidskaart en een mengpaneel eraan hangen, dus ik heb nergens last van, onder OSX werkt het ook :)

Best handig, ik heb nu mijn Mac en mijn PC op een KVM aangesloten, en de tweede monitor hou ik bij de PC. Lekker iTunes op de Mac aanzetten voor de muziek, dan naar de PC switchen en de muziek verder met de remote :)

Probleempje van installeren van Windows heb ik trouwens inmiddels opgelost. Even met BootCamp Assistant je Windows partitie slopen en opnieuw aanmaken deed het hem. Alles werkt lekker uit de doos, ik ben zeker tevreden over mijn Mac Mini!

Binnenkort eens wat minder veeleisende games testen. C&C zal als een trein lopen, sinds dat bijna alleen maar 2D is (behalve Generals en Renegade), en de wat oudere 3D - spellen zoals Freelancer lopen op mijn laptop al goed dus die gaan op mijn Mac Mini ook goed lopen. De Mac Mini is immers beter in specs (ook grafisch) dan mijn lap. En sinds mijn lap ook Battlefield 2 speelbaar aankan gaat dat op LAN's meer dan goed komen :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bootcamp op de Macbook is ideaal, ga m'n PC weggeven aan m'n broer. 120 gig hd van de PC heb ik in een stijlvolle alluminium externe HD behuizing van e-tech gegooid (past misschien beter bij de pro.. maar ok) en hierop benader ik nu m'n samples en muziek-werk-bestanden vanuit OS X en Windows.

Voor mij nooit meer een desktop model PC / Mac :)

even een zijsprong.. misschien hoort het niet helemaal hier thuis, maar misschien is het iets algemeens wat in meer spellen voorkomt. In Mafia (PC-spel) heb ik met de grafische kaart van de Macbook iets vaags, alles gaat supersnel en de graphics zijn ook dik in orde maar bij de ogen van de personages knippert het constant, net alsof de ogen om de seconde uitpuilen.. nog geen setting kunnen vinden om dit op te lossen helaas. Iemand enig idee?
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:38:
Dit werkt, heb het zelf ook uitgevoerd

http://forum.onmac.net/showthread.php?t=1239

Wees er wel van op de hoogte dat deze registry aanpassing er voor zorgt dat je externe speakers alleen werken en de interne speakers onder windows helemaal uitgeschakeld worden. Dus je hoort dan alleen geluid met koptelefoon of speakers aangesloten. Tenminste, dat was bij mij zo.. misschien is het na een reboot wel anders maar ik heb het nog niet verder getest. Zit nu weer onder OS X, vandaag ff geen zin in Windows. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2006 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 00:29:
...en hierop benader ik nu m'n samples en muziek-werk-bestanden vanuit OS X en Windows
In welk formaat is die ext hdd geformatteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Lijkt mij FAT32, aangezien OSX niets met NTFS kan en de HDD ook gebruikt is onder Windows.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel een heel raar probleem.

Als bootcamp op mijn mini klaar is met het branden van de drivers, en hij reboot, dan springt mijn scherm op standby (is hier niet meer uit te krijgen).

Hierna kan ik niks, dan herstarten in mac osx.

Hebben meer mensen dit probleem? en weten mensen hier een oplossing voor.

Ik heb nu windows via de tv geinstalleerd, maar het rare is dat als ik hem na het installeren weer aansluit op m'n 19" tft, dat hij weer op standby spring.

Ook in andere schermresoluties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 13:21:
[...]

In welk formaat is die ext hdd geformatteerd?
1 FAT en 3 NTFS partities, zo heb ik 'm namelijk overgezet vanaf m'n oude PC. Misschien dat ik 'm binnenkort eens ga herformatteren want er staat nog een loze windows partitie bij maar dat kan nog even wachten. Ik heb voorlopig iig nog geen ruimtegebrek :)
Lijkt mij FAT32, aangezien OSX niets met NTFS kan en de HDD ook gebruikt is onder Windows.....
NTFS is read-only onder OS X.

Op zich geen ramp want ik heb op de NTFS partitie alleen wat samples staan die ingeladen worden, er wordt niks naar toe geschreven.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 21:21:
Ik heb wel een heel raar probleem.
Ik heb nu windows via de tv geinstalleerd, maar het rare is dat als ik hem na het installeren weer aansluit op m'n 19" tft, dat hij weer op standby spring.

Ook in andere schermresoluties
Zet de Herz frequentie eens wat lager :)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheEvilCuber schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 11:42:
[...]

Zet de Herz frequentie eens wat lager :)
Ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helpt niet, omdat hij nu op 60H staat, maar hier kan ik niets aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2006 @ 22:23:
Helpt niet, omdat hij nu op 60H staat, maar hier kan ik niets aan veranderen.
Dan kies je een andere resolutie :) 720x576 is het beste voor TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 09:01

Kvn

Sijmen schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 08:57:
[...]

offtopic:
Ik heb maar een 30 Gb schijf in mn iBook, en ik heb ook geen problemen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwin23
  • Laatst online: 03-01-2022
Het kan zijn dat ik nou helemaal gek aan het worden ben, maar ik ben echt al dagenlang op het internet aan het zoeken naar een probleem die ik een maand terug veel tegenkwam, en nu nergens meer... normaal zeg ik altijd snel tegen mensen, beter lezen, zoeken, of RTFM, maar ik snap er nu echt nix meer van :)

Een MacbookPro 1,83 (nieuwe topcover/dvddrive en logicboard ivm whine ed.) met Bootcamp(nieuwste, probleem zat ook al bij vorige versie))->windows XP pro geinstaleerd geeft het volgende probleem
Als ik mijn lid dichtklap (of zeg dat ie moet slapen, dan wordt ie 9 van de 10 keren weer wakker.... (dus het appeltje gaat branden, en het beeld gaat gewoon weer aan, zonder dat ik hem open doe of iets beweeg oid.)
een tijdje terug dacht ik een oplossing te hebben gevonden van iemand, dat is een bepaalde imaging service uitzetten in services van XP... dit heeft volgens mij alleen maar geresulteerd dat ie 1 van de 10 x het wel goed doet, maar nogsteeds de rest niet :(

weet iemand hier een oplossing voor?????????

en een heel klein probleem is dat de brightness knop bij mij niet werkt (iets van control+brightness toets zou moeten werken met de bootcamp drivers?)

als iemand een link of een site oid kan geven met een oplossing erop dan ben ik je eeuwig dankbaar!!! wordt er helemaal gek van nu :) }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwin23
niemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwin23
BaT schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 15:41:
Ook jammer dat de numpad niet werkt onder WinXP (van het MacBook onboard keyboardje). Dat kwam als het goed is door het ontbreken van enige functionaliteit van de 'Fn' knop. Of is dat ook al opgelost ?
Met het proggie Input Remapper Settings kom je een heel eind..... mijn geluid/brightness deden het ook ineens weer (via fn+F1t/mF5) en dus nu ook pageup/home enz, rechtermuisknop via fn+klik, en gewoon the usual zoals apple->windows toets, rechterapple is atl+gr, delete via fn+backspace, enz enz, erug handig moet ik zeggen!!! had al een ander proggie voor me rechtermuisknop, maar deze fixt alles in 1x... : download link
Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste