Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Heb zelf een 6280, maar het lijkt me een wijs besluit van je.Macer schreef op maandag 05 juni 2006 @ 17:49:
Ik was van plan om deze telefoon aan te schaffen, maar het na het lezen van alle problemen die ik in dit topic lees ga ik dat dus maar niet doen
Die van mij is al 2 keer op reparatie geweest, en ik vertrouw hem nog steeds voor geen centimeter.
Best jammer, want àls hij het doet, is hij top.
Nieuwsgierige vraag: wat ga je nu nemen voor toestel?
Samsung S23 Ultra 256GB
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Vind ik niet, ik heb ook de 6280 vanaf het begin en hij werkt nog perfect.wvexelgt schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:40:
[...]
Heb zelf een 6280, maar het lijkt me een wijs besluit van je.
Die van mij is al 2 keer op reparatie geweest, en ik vertrouw hem nog steeds voor geen centimeter.
Best jammer, want àls hij het doet, is hij top.
Nieuwsgierige vraag: wat ga je nu nemen voor toestel?
Een vriend van me heeft de N70 en na de twee telefoons te vergelijken kwam hij tot de conclusie dat de 6280 toch eigenlijk wel beter en mooier was.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hier ook een tevreden 6280 gebruikerGonadan schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 08:47:
[...]
Vind ik niet, ik heb ook de 6280 vanaf het begin en hij werkt nog perfect.
Een vriend van me heeft de N70 en na de twee telefoons te vergelijken kwam hij tot de conclusie dat de 6280 toch eigenlijk wel beter en mooier was.
Stop chasing the dream, you're already living it
Verwijderd
En hoe kan ik dat op mijn gsm zelf opzetten,
danku, dirk
Mailen mag je me ineens doen : tweeling1966@hotmail.com
Je zit er vast niet op te wachten (dit antwoord), maar is het niet verstandiger om dit door Nokia te laten doen? Heb je zoveel problemen met de huidige software dan?Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 12:34:
Waar kan ik de laatste fimware downloaden van nokia 6280.
En hoe kan ik dat op mijn gsm zelf opzetten,
danku, dirk
Mailen mag je me ineens doen : tweeling1966@hotmail.com
Mijn toestel heeft v3.6, deze werkt (afgezien van de vele taalfouten en het niet toe kunnen voegen van woorden aan het woordenboek regelmatig) behoorlijk goed.
v3.65 is de huidige software versie die in omloop is in Nederland.
Verder is er in de UK? ook nog v3.7 in omloop, echter niet in Nederland.
Over een tijdje zou v3.8 hier uit moeten komen die erg veel problemen oplost, maar wanneer dat is weet ik zo niet.
Het is overigens niet de bedoeling dat mensen elkaar onderling mailen voor antwoorden. Daar hebben we immers een forum voor dat een verzameling is van antwoorden op vragen die andere mensen misschien ook wel hebben
If it ain't broke, fix it till it is...
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Heb namelijk een 6280 gekocht met een Vodafone simlock, aangezien ik zelf T-Mobile als provider heb, heb ik op dit moment dus weinig aan deze telefoon.
Helemaal nietsOver een tijdje zou v3.8 hier uit moeten komen die erg veel problemen oplost, maar wanneer dat is weet ik zo niet.
[ Voor 28% gewijzigd door [TazZ] op 06-06-2006 19:16 ]
If it ain't broke, fix it till it is...
Canon Digital Ixus V2
Verwijderd
Ik kan geen bestanden kopieren van mijn sd kaart naar mijn pc via usb.
Heeft iemand het zelfde probleem?
Hij geeft een error dat de sd kaart bezet is of gelockt. maar hij is niet bezet en ik kan nergens een lock vinden. Heeeeeeeelllllllllllllppppppppppp!!!
Zet je de telefoon wel in de goede modus als je de kabel er in plugt?Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 12:32:
Ik heb een probleempje met mijn sd kaart.
Ik kan geen bestanden kopieren van mijn sd kaart naar mijn pc via usb.
Heeft iemand het zelfde probleem?
Hij geeft een error dat de sd kaart bezet is of gelockt. maar hij is niet bezet en ik kan nergens een lock vinden. Heeeeeeeelllllllllllllppppppppppp!!!
Anders moet je mischien je kabeltje vasthouden, die van mij maakt zo slecht contact dat ik de kabel vast moet houden anders valt de verbinding weer weg
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Enige minpuntje vind ik dat het display in gesloten toestand aan de onderkant op en neer kan veren. Dus als je op de knopjes drukt gaat de hele bovenkant een beetje mee naar beneden! Meer mensen dit?
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Dat kun je wel vìnden, maar je behoort echt tot een minderheid. Mèèr dan 60% van de 6280-eigenaren heeft een defect toestel, binnen 2 weken. Is dus niet echt iets wat je iemand aan zou raden.Gonadan schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 08:47:
[...]
Vind ik niet, ik heb ook de 6280 vanaf het begin en hij werkt nog perfect.
Als hij betrouwbaar zou zijn, heb je gelijk. Dan is het echt een topper.
Maar in dat stadium zijn we nog lang niet. Nokia heeft nog steeds geen oplossing voor problemen die al vanaf januari bekend zijn, en da's toch alweer 5 maanden terug...
Samsung S23 Ultra 256GB
ookvaltmij net op dat ik tijdens het sliden van de bovenkant enige drukpunten in he scherm zie ontstaan! Alsof je dus met je vingers op een tft scherm drukt. Hebben meer mensen dit??Japie.G schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 15:35:
Ik heb hem ook net binnen! Helaas de verhalen pas te laat gelezen, maargoed, de mijne doet het supermooi tot nu toe. Heb er een 1gieg kaartje ingestopt!
Enige minpuntje vind ik dat het display in gesloten toestand aan de onderkant op en neer kan veren. Dus als je op de knopjes drukt gaat de hele bovenkant een beetje mee naar beneden! Meer mensen dit?
ach heb die van mij ook al een klein maandje nu, nog geen enkel probleem gehad.Macer schreef op maandag 05 juni 2006 @ 17:49:
Ik was van plan om deze telefoon aan te schaffen, maar het na het lezen van alle problemen die ik in dit topic lees ga ik dat dus maar niet doen
tis maar wat je precies wil geloven
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Verwijderd
Ik had even een vraagje over het mini-SD kaartje.
Het klepje voor de opening waar het mini-SD kaartje zit sluit niet altijd even goed.
Dit komt omdat het kaartje er min of meer los in zit.
Van andere apparaten ben ik gewend dat een geheugenkaartje er als het waren in klikt als je het erin schuift, en dat je het er weer uit kunt halen door er weer op te drukken.
De mijne zit er dus gewoon los in.
Soms moet ik echt uitkijken dat het kaartje er niet uit valt omdat het klepje weer niet helemaal dicht zit.
Het kaartje wordt overigens zonder problemen gelezen en ik kan er foto's en muziek etc., opzetten, niets aan de hand.
Hoort het zo dat het kaartje er dus los in zit en niet vastklikt?
Zo nee, is er dan een manier om dit op te lossen?
In afwachting van jullie reacties.
Alvast bedankt.
Groeten,
Paulus
Neem risico's in wat jij geloofd
Dit hoort niet. Je moet hem, net zoals andere telefoons, er in kunnen klikken. Hij zou er dan niet uit mogen en kunnen vallen. Ik zou dus terug gaan naar de winkel.Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 20:29:
Hallo mensen,
Ik had even een vraagje over het mini-SD kaartje.
Het klepje voor de opening waar het mini-SD kaartje zit sluit niet altijd even goed.
Dit komt omdat het kaartje er min of meer los in zit.
Van andere apparaten ben ik gewend dat een geheugenkaartje er als het waren in klikt als je het erin schuift, en dat je het er weer uit kunt halen door er weer op te drukken.
De mijne zit er dus gewoon los in.
Soms moet ik echt uitkijken dat het kaartje er niet uit valt omdat het klepje weer niet helemaal dicht zit.
Het kaartje wordt overigens zonder problemen gelezen en ik kan er foto's en muziek etc., opzetten, niets aan de hand.
Hoort het zo dat het kaartje er dus los in zit en niet vastklikt?
Zo nee, is er dan een manier om dit op te lossen?
In afwachting van jullie reacties.
Alvast bedankt.
Groeten,
Paulus
Als je gelijkt hebt wel, maar waar haal je die cijfers vandaan?wvexelgt schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:05:
[...]
Dat kun je wel vìnden, maar je behoort echt tot een minderheid. Mèèr dan 60% van de 6280-eigenaren heeft een defect toestel, binnen 2 weken. Is dus niet echt iets wat je iemand aan zou raden.
Als hij betrouwbaar zou zijn, heb je gelijk. Dan is het echt een topper.
Maar in dat stadium zijn we nog lang niet. Nokia heeft nog steeds geen oplossing voor problemen die al vanaf januari bekend zijn, en da's toch alweer 5 maanden terug...
Ik geloof er namelijk helemaal niets van dat er zo'n hoog percentage stuk is.
Ik heb namelijk altijd pech met dat soort dingen
Zeiss Distagon 21 f/2.8
waarom staat Nokia Sensor bij de software? Dit is toch een Symbian 60 toepassing? Of weet iemand een manier om het op de 6280 te kunnen gebruiken?
Verwijderd
Ik heb onlangs de Nokia 6280 gekocht. De telefoon is helemaal te gaaf je kan er van alles mee en zelfs ook nog bellen . Maar goed ik ben mij nu een beetje aan het verdiepen in jar applicaties. Ik heb bijvoorbeeld Quickim op mijn telefoon geinstalleerd(msn messenger voor mobiel) Dit programma wil ik gaan kopen alleen ik stuit op 1 probleem. Dit probleem is ik kan de java niet in de achtergrond draaien. Zodra ik iets anders wil doen dan de applicatie zelf sluit deze af. Is hier een oplossing voor? Ik google me gek, maar kan echt niet duidelijks vinden. Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft. Btw thx artcore ik had dit deel nog niet gezien
Verwijderd
Op de nokia site staat hij bij de toebehoren dus ik gok dat hij er wel mee samen kan werken.Vikingtosh schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 14:04:
vraagje over de startpost:
waarom staat Nokia Sensor bij de software? Dit is toch een Symbian 60 toepassing? Of weet iemand een manier om het op de 6280 te kunnen gebruiken?
Anders zou hij er toch niet tussen staan lijk mij..
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 15:12 ]
Die software is idd niet voor deze telefoon. Ik zal het er uit halen. Het is er prongelijk mee gegaan bij het maken van deze ts.Verwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:11:
[...]
Op de nokia site staat hij bij de toebehoren dus ik gok dat hij er wel mee samen kan werken.
Nokia doet wel meer gekke dingen... Zoals telefoons te vroeg op de markt brengenVerwijderd schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:11:
[...]
Op de nokia site staat hij bij de toebehoren dus ik gok dat hij er wel mee samen kan werken.
Ik terug naar de mediamarkt, direct een nieuwe mee gekregen. Hadden er nog geen 1 terug gehad zeiden ze. Nouja, als dit toestel weer hetzelfde probleem gaat geven (wat ik wel verwacht, is dezelfde serie namelijk, met soft 3.60) ga ik toch voor een ander toestel. Hij is echt helemaal gaaf, maar het moet wel betrouwbaar blijven!
Weer eentje die naar de gort is gedraaid dus!
Op www.telecomvergelijker.nl staat een poll in de thread over de 6280 met als onderwerp Enquete uitval 6280 (Poll). Er is al door 244 mensen gestemd, en 154 mensen hebben ernstige problemen met hun 6280 (oftewel . Noot: daar staan mensen die al meerdere malen een defecte 6280 hebben gehad (zoals ondergetekende) zelfs maar 1 keer bij! Dus werkelijke percentage is nog veel hoger...Gonadan schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 08:22:
[...]
Als je gelijkt hebt wel, maar waar haal je die cijfers vandaan?
Ik geloof er namelijk helemaal niets van dat er zo'n hoog percentage stuk is.
Ik heb namelijk altijd pech met dat soort dingen
Samsung S23 Ultra 256GB
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Idd, zo een anceute is wel leuk, maar alleen mensen bij wie hij kapot is komen er op af via google. Bij de gene bij wie hij het wel doet slaan het meestal lekker over.Yohan schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 08:16:
Hoeveel mensen die géén problemen hebben met hun 6280, denk jij dat er op een 'Enquete Uitval' terecht komen
Inderdaad, hetzelfde geldt voor GoT.Yohan schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 08:16:
Hoeveel mensen die géén problemen hebben met hun 6280, denk jij dat er op een 'Enquete Uitval' terecht komen
Veel mensen komen pas hier als ze een probleem hebben.
Vooral met hardware zie je dat vaak.
Dan kies je iets uit, en dan lees je allemaal problemen over dat stuk hardware.
Maar over elk alternatief lees je evenveel problemen.
Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk
Ik geloof best dat deze telefoon bovengemiddeld veel DOA's heeft.
Maar een percentage dat zo hoog ligt geloof ik écht niet.
Dan had Nokia er echt wel wat aan gedaan, dat gaat zelfs voor hun te ver

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Op dit moment zijn ze druk bezig de nieuwe firemware te schrijven en deze komt eind deze maand uit. Nog eventjes geduld dus......
@ Yohan, @ Daanno, @ Gonadan:Yohan schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 08:16:
Ik denk: ook veel. Da's ook niet zo moeilijk te bedenken, hoor. Als je even terugkijkt naar de 6280 threads bij TelecomVergelijker, had je kunnen zien dat de meesten daar al vanaf januari 2006 posten. En waarom: omdat de 6280 al voor het 4e kwartaal 2005 was aangekondigd.
Dus jullie verhaal snijdt geen hout.
Verder ondersteunt het feit dat Nokia de productie stil heeft gelegd, mijn argumenten.
Nee, de 6280 is een onbetrouwbaar foontje, jammer genoeg.
[ Voor 14% gewijzigd door wvexeltweakers op 09-06-2006 17:19 . Reden: toevoeging ]
Samsung S23 Ultra 256GB
Wat is overgins je bron van dat nokia de productie van de 6280 heeft stil gelegd?wvexelgt schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 17:17:
[...]
@ Yohan, @ Daanno, @ Gonadan:
Ik denk: ook veel. Da's ook niet zo moeilijk te bedenken, hoor. Als je even terugkijkt naar de 6280 threads bij TelecomVergelijker, had je kunnen zien dat de meesten daar al vanaf januari 2006 posten. En waarom: omdat de 6280 al voor het 4e kwartaal 2005 was aangekondigd.
Dus jullie verhaal snijdt geen hout.
Verder ondersteunt het feit dat Nokia de productie stil heeft gelegd, mijn argumenten.
Nee, de 6280 is een onbetrouwbaar foontje, jammer genoeg.
Verwijderd
Heb de Vodafone helpdesk gebeld.. die kunnen er verder ook niets mee, heb geprobeerd om de operator handmatig te selecteren..
Iemand ideeen/tips?
Verwijderd
Wel twee vragen:
op mijn 6230 kon ik de GPRS gegevens aanpassen van Orange World (je weet wel, dat 5080 verhaal). Nu heb ik van de Nokia site de Orange World data geplukt, en die naar mijn nieuwe 6280 laten sturen. Ik zie in de menu's nu ook Internet Access, Orange World en MMS-instellingen staan. Alleen de onderliggende data kan ik niet aanpassen, dus ik kom niet bij het lijstje met Proxy-server, poort etc. Op die manier kreeg ik de 6230 destijds wel met 'de truc' aan de praat....
Tweede: de mp3'tjes speelt ie prima, maar waarom zegt ie dat het bestandsformaat van de WMA-files niet wordt ondersteund? Ik dacht dat de 6280 ook deze audio-files kon afspelen? Bij mij dus niet!
Ben benieuwd....
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 20:07 ]
Verwijderd
Stel... 10.000 mensen hebben een 6280, van die 10.000 telefoons zijn er 200 uitgevallen.wvexelgt schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 07:40:
[...]
Op www.telecomvergelijker.nl staat een poll in de thread over de 6280 met als onderwerp Enquete uitval 6280 (Poll). Er is al door 244 mensen gestemd, en 154 mensen hebben ernstige problemen met hun 6280 (oftewel . Noot: daar staan mensen die al meerdere malen een defecte 6280 hebben gehad (zoals ondergetekende) zelfs maar 1 keer bij! Dus werkelijke percentage is nog veel hoger...
Van die 10.000 mensen vullen 150 mensen de enquete in (100 van de uitvallers, en 50 van de 'goede').
Is er dan 66% uitval?
Zo'n enquete is leuk, maar nietszeggend.
Die enquete is een doorsnede van die 10.000. Het is niet waarschijnlijk dat het percentage wezenlijk anders is bij de mensen die niet gereageerd hebben. Dus zegt een enquete veel (maar niet alles).Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 01:18:
[...]
Stel... 10.000 mensen hebben een 6280, van die 10.000 telefoons zijn er 200 uitgevallen.
Van die 10.000 mensen vullen 150 mensen de enquete in (100 van de uitvallers, en 50 van de 'goede').
Is er dan 66% uitval?
Zo'n enquete is leuk, maar nietszeggend.
Ter vergelijking: die 10.000 en 200 die jij noemt, die zeggen niets, want die zijn nergens op gebaseerd. Die dik 60% uit de enquete zeggen wel wat, want die zijn gebaseerd op echte cijfers.
[ Voor 16% gewijzigd door wvexeltweakers op 10-06-2006 10:12 ]
Samsung S23 Ultra 256GB
Lkr weer over de nokia 6280 lullen?!
Verwijderd
Nou, ik heb een nieuwe (lang leven binnen 8 dagen ruilen voor een nieuwe), en deze werkt tot nu toe wel goed... Dadelijk met een collega 's wat ringtones uitwisselen via BT, hopen dattie t blijft doenVerwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 17:45:
[...]
TforTelecom beweert bij hoog en laag dat het niet aan het bekende probleem ligt (yeah right...) en ik kan vrijdag een nieuwe halen (1-op-1-omwisselen) want dan krijgt hij een nieuwe levering (ik had de laatste uit de voorraad zei die...) ben beniewd...
Leef lekker in het nu, er is niks anders
@wvexelgt:
Fijn, van de mensen die de enquête hebben ingevuld is er veel stuk.
Dat jij je blind staart op een enquête moet je zelf weten, maar het landelijk percentage ligt vele malen lager dan de uitslag van de enquête.
Ik zal vanmiddag of morgen eens kijken hoe die theme creator werkt.
Als ik er wat leuks uit krijg zal ik het wel even posten
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gelieve niet te vloeken in dit topic.FireFoz schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:31:
Ik zit te twijfelen tussen de censuur en deze nokia. Kan iemand me overtuigen?
Iedereen in mijn omgeving zegt dat deze nokia zo'n scherp beeldscherm heeft. Vooral de video's zijn van sublieme kwaliteit vind ik, zolang er maar een beetje licht is.
Ik heb de tel nog vergeleken met een D600, maar de nokia 6280 was nog een tikkie helderder en scherper qua beeldscherm, maar bovendien ook wat groter!
Edit: kan iemand nog andwoord geven op mijn vraag:
De 2gb TakeMS is nu nog maar 50euro, terwijl de 2gb SAN DISK ULTRA II bijna dubbel zo duur is, maar wel iets sneller is vergeleken.
Merk je dit verschil op je telefoon of is dit het geld niet waard?
[ Voor 35% gewijzigd door Tynos op 11-06-2006 21:48 ]
Neem risico's in wat jij geloofd
Verwijderd
Ofwel heb je nokia gsm's graag ofwel andere gsm merken, dat is dus het meest originele ingesteldheid die je kunt hebben. Elke gsm fabrikant kan fouten maken (het zijn ook maar mensen) ...natuurlijk worden die fouten "later" gecorigeerd.FireFoz schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:31:
Ik zit te twijfelen tussen de Samsug E900 en deze nokia. Kan iemand me overtuigen?
Bekijk de menu's, manier van sms intypen, foto's en de rest indien mogelijk en vergelijk.
Laat uw hart spreken en koop gewoon wat je het beste vindt...
Veel succes!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 01:28 ]
Uit de ts:FireFoz schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:31:
Ik zit te twijfelen tussen de Samsug E900 en deze nokia. Kan iemand me overtuigen?
Dit is om het allemaal een beetje centraal te houdenOpmerkingen zoals: `ik heb nu de N91 telefoon maar ik zit nu aan de N92 te denken, of welke vinden jullie mooier?` zijn in dit topic niet gewenst aangezien de andere gebruikers weinig aan deze opmerkingen hebben. Ook is deze vraag sugestief en niet onderbouwt zodat er geen discussie uit kan voort vloeien. Over dit soort vragen kan je alleen zelf een mening vormen, en daar kunnen we dan ook niet bij helpen!
Wat je het best kan doen is dit topc erop na lezen, en deze Samsung E900 . En dan zo je mening vormen.
[ Voor 10% gewijzigd door DaannO op 12-06-2006 08:35 ]
Verwijderd
gister zat ik wat fotoos te maken van mijn vriendin....maar geheugen was vol. Dus toen heb ik ff wat filmpjes verwijderd van de geheugenkaart en opnieuw geprobeerd een foto te maken maar kreeg steeds weer de melding dat het geheugen vol is, ook al was er ruimte zat.
Sinds dat gebeurt is is het nummer van de berichtencentrale (sms centrale) gewist van mijn telefoon en ik kan hem ook niet invoeren, dus ik kan wel SMS ontvangen maar niet terug sturen.
Super irritant, zeker omdat het gewoon invoeren het probleem van SMS iig zou oplossen, maar dat kan dus niet
Die van mij is welgeteld 2 weken oud en ook met versie 3.60....
Verwijderd
Kamp nog steeds met beide problemen. Kan nergens iets wijzigen in de GPRS-instellingen! En WMA-files worden niet herkend. Bovendien werkt mijn gedownloade Opera Mini niet. Er zijn geen verbindingsmogelijkheden! Maar op de 'gewone manier' GPRS'en lukt wel...Als ik een website invoer in Opera Mini lijkt het programma te zoeken naar een GPRS verbinding, maar vindt die niet.Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 21:50:op mijn 6230 kon ik de GPRS gegevens aanpassen van Orange World (je weet wel, dat 5080 verhaal). Nu heb ik van de Nokia site de Orange World data geplukt, en die naar mijn nieuwe 6280 laten sturen. Ik zie in de menu's nu ook Internet Access, Orange World en MMS-instellingen staan. Alleen de onderliggende data kan ik niet aanpassen, dus ik kom niet bij het lijstje met Proxy-server, poort etc. Op die manier kreeg ik de 6230 destijds wel met 'de truc' aan de praat....
Tweede: de mp3'tjes speelt ie prima, maar waarom zegt ie dat het bestandsformaat van de WMA-files niet wordt ondersteund? Ik dacht dat de 6280 ook deze audio-files kon afspelen? Bij mij dus niet!
Herkenbaar probleem?
Verwijderd
Gmail heeft SSL nodig voor het inloggen maar je kan dit nergens selecteren bij de email configuratie en het inloggen mislukt dan ook

Verwijderd
kan je me vertellen hoe je dit hebt ingesteld? Ik krijg het niet werkendSieking schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 23:17:
Ik gebruik mijn Gmail account en Pop account en beide doen het prima bij mij....
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 15:20 ]
[ Voor 83% gewijzigd door Eggy op 12-06-2006 15:46 ]
De tijd op het display werkt niet meer sinds vrijdag nadat ik mijn simkaart in mijn andere telefoon had gedaan. Ik kan de tijd/datum wel instellen maar dan gaat de tijd niet lopen. Hebben meer mensen hier last van of heeft iemand nog advies
thnx
Clau
Sysspecs zie http://tweakers.net/gallery/89657/sys
En ligt het aan mij of is hij vrij traag met het opslaan v/d foto's. Ik weet dat het aan de kwaliteit/resolutie ligt, maar kan dat ook te maken hebben met die geheugenkaart? Want daar schrijf ik ze op weg. Ik heb nu nog de standaard van nokia erin.
Dat was mij ook opgevallen jaMauriX schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:15:
Heb zojuist de 6280 binnen gekregen, en is wel een aardige telefoon. Wat ik wel behoorlijk vreemd vind is dat als je foto's maakt dan MOET je hem blijkbaar op z'n kant houden. Als ik een pic wil maken, over de lengte(gewoon rechtop dus) dan kan dat wel, maar kies ik hem vervolgens als "Background" dan wordt hij geflipt. Compleet uit zijn verband. Zijn hier oplossingen voor?
Dat hangt van de resolutie af denk ik.En ligt het aan mij of is hij vrij traag met het opslaan v/d foto's. Ik weet dat het aan de kwaliteit/resolutie ligt, maar kan dat ook te maken hebben met die geheugenkaart? Want daar schrijf ik ze op weg. Ik heb nu nog de standaard van nokia erin.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
zijn er voor de rest nog voordelen aan de software? en welke versie wordt et?>
Verwijderd
Ik heb sinds gisteren het probleem dat mijn pijltjestoets naar rechts het niet meer doet.
Links, boven en beneden doen het nog wel gewoon.
Hebben mensen hier ervaring mee?
Ik ken hier denk ik het beste mee teurg naar de winkel gaan toch of zou ik zelf ook iets kunnen proberen om het op te lossen?
Ik heb de telefoon net een maand dus als het goed is heb ik nog garantie.
Verder is er bij een paar knopjes de "lak" er al aan het afslijten.
Ook zie hier en daar al wat krasjes.
Ik heb het vermoeden dat dit alleen kan komen doordat ik de telefoon altijd in mijn broekzak heb want verder ben ik er heel voorzichtig mee.
Wel jammer, maar zoiets hou je toch niet tegen denk ik.
Groeten,
Paul
Het wordt versie 3.7 of 3.8. Staat een klein stukje in de ts over bij de mini-faq, zodra er meer over bekend is pas ik dit aan.Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 15:04:
ik heb me tel al ff terug! nu is de vraag er zit gewoon nog versie 3.65 op en er stond dat er snel een nieuwe komt waneer moet die komen? en kan ik die dan gewoon laten updaten bij een NSP?
zijn er voor de rest nog voordelen aan de software? en welke versie wordt et?>
[ Voor 52% gewijzigd door DaannO op 14-06-2006 21:27 ]
Hmm, ik heb hem al sinds februari? of maart? in mijn broekzak en heb nog geen enkele beschadiging van de lak.Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:10:
Ik heb het vermoeden dat dit alleen kan komen doordat ik de telefoon altijd in mijn broekzak heb want verder ben ik er heel voorzichtig mee.
Wel jammer, maar zoiets hou je toch niet tegen denk ik.
Misschien heb je er nog een sleutelbos bij zitten ofzo?
Ik gebruik de betreffende broekzak namelijk alleen voor m'n telefoon, anders slijt hij veel te hard.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Even een andere vraag. Ik had al aangegeven dat ik de camera niet helemaal logisch vond. Ik ben weer ergens op gestuit.
Als ik een foto heb gemaakt, opgeslagen in de gallerij, en ik doe volledig scherm weergave van die foto, dan kan ik niet zoomen. Klopt dat? Als ik dan die inzoom knopjes indruk dan gaat het volume harder en zachter. Iemand een oplossing?
PS: Ook vind ik da tje de ringtones niet 'mooi zacht' kan zetten. Blijft aardig hard gaan, maar dat is misschien meer smaak...
Lijkt me logisch, volledig scherm kan maar op één manierMauriX schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:07:
Lak lijkt hier ook aardig in orde. Maar het blijft verguld kunststof...
Even een andere vraag. Ik had al aangegeven dat ik de camera niet helemaal logisch vond. Ik ben weer ergens op gestuit.
Als ik een foto heb gemaakt, opgeslagen in de gallerij, en ik doe volledig scherm weergave van die foto, dan kan ik niet zoomen. Klopt dat? Als ik dan die inzoom knopjes indruk dan gaat het volume harder en zachter. Iemand een oplossing?
PS: Ook vind ik da tje de ringtones niet 'mooi zacht' kan zetten. Blijft aardig hard gaan, maar dat is misschien meer smaak...

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Druk tijdens het afspelen heel snel 2 keer achter elkaar op het sterretje.
/dev/null
Wow, held!vriesdude schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:28:
In dit topic ben ik meerdere keren de vraag tegen gekomen of het mogelijk is om de teksten tijdens een fullscreen video weg te krijgen. Ik weet niet of het antwoord al gepost was, maar het is mogelijk.
Oversliding is allready been solved. The plastic stop had been changed into magnesium.
There's allready a 3.70 version available, but that's only for a few productcodes, in any case not for the Dutch or other western European countries
Service Points will be expected to flash 6280 from week 23. That's the week firmware version 3.80 is expected to be released
Grappig... Ik las die quote, dacht: Hé, die komt mij bekend voor...ScSi_009 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 00:17:
Btw, vanaf week 23 zou firmware 3.80 uitgekomen zijn.. FYI, week 23 was vorige week. Neem dus nog een week of 2 extra maar dan zou toch die firmware beschikbaar moeten komen.
[...]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
IS die nog niet leverbaar of zo?
MAGA :: Make Accountability Great Again ::
Die komt niet uit in de benelux. Hij was wel even beschikbaar geweest in nederland, wel geteld een lading, maar hij is niet bestemd voor de europese markt.Bulkzooi schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 02:00:
Ik hou al een tijdje de 6270 in de gaten. Wat is er met die aan de hand? die kan hetzelfde als de 6280 (behalve UMTS) maar hij heeft wel QUAD-band. Met WIFI dus...
Iemand al enig idee wat hier hiernee bedoeld wordt? Actieve standby misschien!?Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 10:57:
[...]
Staat ook bij de specificaties op pagina 1 (Airplane mode (telefoon-functies staan dan uit)), maar ik kon het inderdaad nergens vinden in de handleiding of in de telefoon.
wifi ? quad-band betekent niet dat er wifi op zit. Op de 6270 zitten de volgende netwerk-frequenties : GSM 850, GSM 900, GSM 1800 en GSM 1900. Dat maakt de telefoon dus quad-band. Er zit geen wifi op.Bulkzooi schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 02:00:
Ik hou al een tijdje de 6270 in de gaten. Wat is er met die aan de hand? die kan hetzelfde als de 6280 (behalve UMTS) maar hij heeft wel QUAD-band. Met WIFI dus...
Dat is ook al zes keer langsgekomenMauriX schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 10:12:
[...]
Iemand al enig idee wat hier hiernee bedoeld wordt? Actieve standby misschien!?
Dat betekend dat als je er géén simkaart in stopt dat je de telefoon toch kan gebruiken voor spelletjes of mp3 ofzo.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb zojuist mijn 6280 terug van reparatie. Helaas hebben ze er nog geen 3.80 opgezet, maar 3.65.ScSi_009 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 00:17:
Btw, vanaf week 23 zou firmware 3.80 uitgekomen zijn.. FYI, week 23 was vorige week. Neem dus nog een week of 2 extra maar dan zou toch die firmware beschikbaar moeten komen.
[...]
-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --
Verwijderd
bij mij werkt het niet, ik ga het ff met een dvd proberen. maar met een kort filmpje, gaat hij via sterretje weer naar klein scherm, en met nog een keer sterretje weer naar volledig scherm.vriesdude schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:28:
In dit topic ben ik meerdere keren de vraag tegen gekomen of het mogelijk is om de teksten tijdens een fullscreen video weg te krijgen. Ik weet niet of het antwoord al gepost was, maar het is mogelijk.
Canon Digital Ixus V2
Sneller klikken, (ala dubbelklikken met je muis),_MB_ schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 23:25:
[...]
bij mij werkt het niet, ik ga het ff met een dvd proberen. maar met een kort filmpje, gaat hij via sterretje weer naar klein scherm, en met nog een keer sterretje weer naar volledig scherm.
Demonstratie filmpje, 2de poging lukte
Ik heb overigens firmware 3.60..
[ Voor 7% gewijzigd door vriesdude op 17-06-2006 04:21 ]
/dev/null
moest het wel een paar keer proberen, maar na een tijdje lukte het. ideaal.
nu nog scene skippen
[ Voor 9% gewijzigd door _MB_ op 17-06-2006 10:00 ]
Canon Digital Ixus V2
Mijn filmpjes recode ik met Nero Recode, was even puzzelen maar werkt stukken beter dan de Imptoo pakketen. Via Nero Recode kan ik een resolutie forceren, en is het filmpje een afwijkende maat, dan krijg ik zwarte balkjes (of ik kan het uitrekken).MauriX schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 11:40:
Hmmmz, hier lukt het niet met zelfgemaakte filmpjes. FW 3.60. Bij mij blijft alleen "Terug", "Pauze" en het bluetooth tekentje in beeld staan + 2 witte balkjes
Menu info weghalen lukt me bij elk gemaakt filmpje van het type MP4, andere nog niet geprobeerd, overigens is het me met de wat zwaarde filmpjes ook wel gelukt om dan een softreboot te krijgen (scherm zwart, en weer terug naar hoofdmenu

/dev/null
Giox: weet jij misschien wanneer dat we de nieuwe hardware revisie in de winkel mogen verwachten en of die ergens aan te herkennen is? (al is het maar een hardware revisie-nr.)
Verwijderd
Is er iemand die weet of het probleem van de DOA's inmiddels is opgelost? Stel dat je op dit moment een 6280 koopt heb je dan een toestel wat er niet direct mee kapt als je BT gebruikt?
NOKIA 6280
6280 RM-78 3.81
(dated 09.05.06)
Hij is er idd al, maar hij is nog niet beschikbaar gesteld voor het publiek. De service points zijn er mee aan het testen, daarom zou hij eind deze maand beschikbaar moeten komenScSi_009 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 09:13:
Hij zou er inderdaad zijn, de nieuwste firmware..
[...]
Je kan er inpincipe gewoon even langs wippen. Anders zeg je gewoon dat het menu traag loopt en je een software update wilt. Zullen ze wel niet moeilijk over doen denk ik.MauriX schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:26:
En is het dan zo dat ik er 'zomaar' naar toe kan gaan en alles kan laten flashen? Of moet ik wel een relevant probleem hebben.
Ok, bedankt DaannO voor de informatie.. Weet jij ook iets over de hardware-revisie? Ik wacht namelijk af het vervangen van dat ene plastieken stukje door een magnesiumstukje het probleem van de klepjes verhelpt. Ben namelijk op zoek naar een nieuwe telefoon, en deze spreekt mij wel heel erg aanDaannO schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:13:
[...]
Hij is er idd al, maar hij is nog niet beschikbaar gesteld voor het publiek. De service points zijn er mee aan het testen, daarom zou hij eind deze maand beschikbaar moeten komen

Verwijderd
Overigens werd mij in het vliegtuig vriendelijk verzocht me telefoon toch uit te schakelen, ondanks dat er geen simkaart in zat... Blijkbaar worden de overige passengiers toch zenuwachtig..Gonadan schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 10:30:
Airplane mode
[...]
Dat is ook al zes keer langsgekomen
Dat betekend dat als je er géén simkaart in stopt dat je de telefoon toch kan gebruiken voor spelletjes of mp3 ofzo.
Zit die ook op de 6280?
Voor zover ik dat nu even gauw kan zien nietQosmic schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:06:
Op mijn 6230 en 6230i had ik de functie portefuille/wallet.
Zit die ook op de 6280?
Wat deed die portefeuille precies?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
soort beveiligde agenda/memofunctie.
Ah, nee ik geloof het niet.Qosmic schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:22:
daar kon je notities en andere dingen inzetten die je kon openen nadat je een code had ingevoerd.
soort beveiligde agenda/memofunctie.
Je kan wel notities en todo lijstjes maken enzo, maar volgens mij is dat niet te beveiligen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
heb een nieuw toestel gehad netjes onder garantie
software versie v3.65 van 22 03 2006
en tot op heden na div malen gebleutooth blijfd ie werken ,
dus we zulen zien hoelang deze t volhoud grtz
Verwijderd
Weet iemand waar dit aan kan liggen of moet ik em echt weer terug bregen of naar nokia service point brengen?
Thx alvast!
Verwijderd

Meteen gekeken naar de softwareversie: 3.65... damn
Dan maar ff proberen of dat 2x sterretje gedoe werkte, en jahoor: het werkt!
Alleen liep na een tijdje het beeld niet meer synchroom met het geluid en opeens viel mn telefoon zelfs uit (ik kreeg een halve hartverzakking want hij viel op precies dezelfde wijze uit als het alom bekende uitvalprobleem!!)
Gelukkig startte hij gewoon weer op daarna
Waar ik trouwens flink van baalde was dat alles was verwijderd van mn telefoon (maar dan ook alles). Ik had wel verwacht dat mn contacten weg zouden zijn enzo, maar ook de standaardtoepassingen zoals de calculator zijn verdwenen. Zou iemand die misschien in een zipje willen doen en naar mij willen mailen (email staat in mn profiel)?
EDIT: Ik zie nu ook dat alle standaard muziekbestandjes en afbeeldingen weg zijn. Als iemand al deze standaard dingen voor me wil inpakken, héél graag!
Verder hebben ze volgens mij ook aan mn toetsenblok gezeten, want de 'ophangtoets' voelt veel vaster aan dan toen ik hem opstuurde. Vind ik wel netjes gedaan
Nu maar hopen dat de volgende SW-versie snel uitkomt!
[ Voor 8% gewijzigd door Beeksma op 20-06-2006 16:34 ]
Dit topic is gesloten.