Het Nokia 6280 Topic deel 2

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 11.506 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
Vikingtosh schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 16:25:Dan maar ff proberen of dat 2x sterretje gedoe werkte, en jahoor: het werkt! :D
Alleen liep na een tijdje het beeld niet meer synchroom met het geluid en opeens viel mn telefoon zelfs uit (ik kreeg een halve hartverzakking want hij viel op precies dezelfde wijze uit als het alom bekende uitvalprobleem!!)

Gelukkig startte hij gewoon weer op daarna :)
pff dat had ik dus ook! Bij mij werkte t niet dus bleef ik het proberen maar opgegeven moment kreeg ik dus wit-zwart beeld maar daarna werkt ie gewoon weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem sinds vandaag binnen. Speciaal voor de aankoop bij een service point geinformeerd naar de huidige stand van zaken omtrent de bekende problemen. Mij werd verteld dat er met de eerste batch veel problemen waren geweest maar dat de 2e batch ok was.

Aangezien ik de telefoon bij Rax.nl wilde kopen heb ik eerst even gebeld om te bezien uit welke zending ik de 6280 zou krijgen. Meneer aan de andere kant vertelde mij dat ze allang aan de 2e bacth bezig waren.Hij had van geen problemen meer gehoord.

Ik dus vol vertrouwen besteld. Check vervolgens de firmware versie, en wat denk je:
V3.60 van 10-2-06

Gewoon de crappy firmware die ik dus juist trachtte te vermijden. Ik heb nog geen uitval gehad, maar toch. Is het wellicht mogelijk om bij een servicepoint direct je firmware versie te laten upgraden? Of moet ie daarvoor weer opgestuurd worden?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
is die 3.8 nou al eens uit ondertussen?

edit: hoe maken jullie trouwens achtergrondjes? Als ik foto's gewoon resize naar 320*240 dan heb ik aan de boven en onderkant 2 witte balkjes en als ik de foto dan resize naar 240*320 is hij wel beeldvullend, maar erg uitgerekt.
Hoe kan je dit wel mooi krijgen?

[ Voor 78% gewijzigd door Qosmic op 20-06-2006 22:58 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Qosmic schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:54:

edit: hoe maken jullie trouwens achtergrondjes? Als ik foto's gewoon resize naar 320*240 dan heb ik aan de boven en onderkant 2 witte balkjes en als ik de foto dan resize naar 240*320 is hij wel beeldvullend, maar erg uitgerekt.
Niet dat ik weet. Zodra ik meer hoor laat ik het weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:27
Zo als ik eerder vermelde heb ik een nwe gehad
met software versie 3.65
deze versie onthoud bij mij ook geen ingevoerde woorden bij sms
tevens als ik swits van dual mode naar gsm mode gaat ie uit en vervolgens weer aan
dus das ook nog niet helemaal zoals t wezen moet
dus zodra 3.8 er is gelijk ff laten updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Qosmic schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:54:

Je scherm is verticaal en zo wordt de foto ook weergegeven. Je foto is 320 pixels breed, je scherm 240, de foto wordt dus verkleind om in beeld te passen. Wat je doet als je de foto naar 240x320 gooit is de breedste kant smaller maken en de smalle kant rek je op, daardoor raakt je plaatje uit proportie. Oplossing hiervoor is door de afbeelding te roteren, en dan je telefoon een kwartslag draaien.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
De nieuwe firmware zal nog een tijdje op zich laten wachten. Na iemand te hebben geproken, is het duidelijk geworden dat dit rond volgende maand beschikbaar zal komen. Wat de problemen zijn, is voorals nog, niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Nu online
NoepZor schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 23:11:
[...]

Je scherm is verticaal en zo wordt de foto ook weergegeven. Je foto is 320 pixels breed, je scherm 240, de foto wordt dus verkleind om in beeld te passen. Wat je doet als je de foto naar 240x320 gooit is de breedste kant smaller maken en de smalle kant rek je op, daardoor raakt je plaatje uit proportie. Oplossing hiervoor is door de afbeelding te roteren, en dan je telefoon een kwartslag draaien.
Hoe is dat wel goed te krijgen dan?
Want ik wil eigenlijk niet mn telefoon een kwartslag draaien om een beetje fatsoenlijk mn wallpaper te kunnen zien. Dat moet toch wel op een andere manier mogelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey, ik heb mij juist een 6280 aangeschaft ter vervanging van mijn 6610. Hiervoor had ik een carkit (cark-61) laten installeren.
Uiteraard past de 6280 niet in de houder, maar als ik hem rechtstreeks aan de kabel aansluit blijkt wel alles te werken (opladen, mute-functie op autoradio, geluid via speakers).
Ik zou dus heel graag gewoon de houder vervangen zodat mijn nieuwe daarin past én dat die dus ook (via de houder dan) op die kabel aangesloten is.
Gaat dit met die CR-43 houder, of dient die enkel om de 6280 'vast te houden'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 09:19
En ook hier is het feest, de Nokia 6280 is vakkundig overleden. Ik heb hem precies 1 maand kunnen gebruiken. Gisteravond was hij ineens uit (gebeurt wel vaker met een Nokia) en met opstarten laat hij het logo zien en springt hij meteen naar een zwart scherm. Alles eruit gehaald, er op nieuw ingedaan, niets helpt.

Ondanks dit euvel is het een perfecte telefoon. Ok, er zit wat speling hier en daar als de telefoon ingeklapt is, maar verder, mooi sherm, helder, duidelijk en eenvoudig in gebruik.

Als ze nu de rare strepen met texten en andere euvels en bugjes oplossen is het een telefoon waar ik lang plezier van kan hebben.

Weet t soms wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Nu online
wat is er gebeurd dat die van jou vakkundig is overleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bacardifrans wrote:
met software versie 3.65
deze versie onthoud bij mij ook geen ingevoerde woorden bij sms
tevens als ik swits van dual mode naar gsm mode gaat ie uit en vervolgens weer aan
Ik heb zoals eerder vermeld versie 3.60 en ervaar deze problemen niet. Vreemd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Hier zelfde hoor. Heb v3.60(10-02-06). Enige probleem is dat hij af en toe de "Nokia Tune" laat horen terwijl ik toch ECHT wel wat anders heb ingesteld. Beetje raar. Ken mensen met 6310i met hetzelfde probleem, ook na fw update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuh
Qosmic schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:59:
wat is er gebeurd dat die van jou vakkundig is overleden?
Wist ik dat maar....

Het begon gistermiddag met het niet kunnen ontvangen van een MMS, steeds een error, daarna stond de telefoon op een beveiligingsslot: Telefoon gelimiteerd oid en vervolgens toen ik gisteravond een SMS wilde sturen, deed hij niets meer. Echt niets....

Wel balen, alles stond er net in en goed, gegevens, al mijn nr's op de telefoon en niet op SIM, al mijn sms kwijt, mjah, so be it ...

Weet t soms wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Nu online
das wel klote ja.
Was het een simlockvrije of een "branded"?
En stuur je hem op ter reparatie of wordt ie omgeruild?

[ Voor 19% gewijzigd door Qosmic op 21-06-2006 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mijn 6280 begint ook kuren te vertonen. Als ik 'm dichtklap na sms tikken bijvoorbeeld. Dan spring hij ineens op zwart! Vind dit erg storend voor een phone van slechts twee maanden oud. Ik hou het nauwlettend in de gaten en backup regelmatig alles op de phone zodat ik niks kwijtraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend mijne binnen gekregen, werkte goed met bluetooth.
Bestanden overzetten werkte goed, programma's installeren werkte goed.
En toen ging ik een thema kopieren...plat..
2 uur werkend gehad :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch vreemd. Ik heb er vanochtend 2 theme's op gezet, via de USB kabel weliswaar, en geen problemen (tot nu toe). Ik hou mijn hart vast iig. Ik lees hier ook verhalen dat ie na een maand alsnog de geest geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Het kan altijd nog mis gaan... ook nog na 2 maanden! :)
En volgens mij was het bij de meeste gevallen iets met Bluetooth... in mijn geval gebeurde toen ik een (zelfgemaakt) thema wou toepassen terwijl Bluetooth aanstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn bluetooth stond op dat moment uit, had ik namelijk uitgezet om mijn accu te sparen :')
het is waarschijnlijk al eerder genoemd hoor maar het 'apparaten wor-den gezocht' vind ik nogal slecht van ze _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Eeeeeeeeeh, helpt dat ECHT? Dat je bluetooth uitzet ivm accu sparing :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
MauriX schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 11:58:
Eeeeeeeeeh, helpt dat ECHT? Dat je bluetooth uitzet ivm accu sparing :?
Ja, BT kost erg veel stroom. Dus uitgeschakeld kan je langer doen met je accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Laatst online: 11-09 11:37
XeNoBiTe schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 12:11:
[...]

Ja, BT kost erg veel stroom. Dus uitgeschakeld kan je langer doen met je accu.
Wat ook helpt is om netwerkmodus op GSM te zetten i.p.v. Dual mode!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ondertussen niemand die hier iets van afweet?
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:14:
hey, ik heb mij juist een 6280 aangeschaft ter vervanging van mijn 6610. Hiervoor had ik een carkit (cark-61) laten installeren.
Uiteraard past de 6280 niet in de houder, maar als ik hem rechtstreeks aan de kabel aansluit blijkt wel alles te werken (opladen, mute-functie op autoradio, geluid via speakers).
Ik zou dus heel graag gewoon de houder vervangen zodat mijn nieuwe daarin past én dat die dus ook (via de houder dan) op die kabel aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieking
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-12-2023

Sieking

Freelance ITer

Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:14:
Jep, werkt prima, heb ik ook gedaan, gewoon de schroef midden in de nokia houder losschroeven, CR-43 erop en hopla!

If you can't take the heat, get burried!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en waar had je die CR-43 dan ergens gekocht, want de winkel waar ik mijn 6280 gekocht heb die weten niet dat zoiets bestaat... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuh
Ik heb de mijne in elk geval naar een Nokia serviceopint gebracht en niet teruggestuurd naar waar ik hem gekocht heb. Daar hebben zij er even naar gekeken en meteen hebben ze hem opgestuurd naar Nokia, ze gaan niet zelf prutsen. Een servicepoint is sowieso een betere oplossing dan terugsturen/brengen naar waar je hem gekocht hebt, zeker als je via Internet gekocht heb moet je zelf hem opsturen etc.

Helaas doet niemand aan direct omruilen voor zover ik weet, gelukkig heb ik mijn prehistorische 6310 nog..

Weet t soms wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeksma
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 12:29
Vikingtosh schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 16:25:
[...]

Waar ik trouwens flink van baalde was dat alles was verwijderd van mn telefoon (maar dan ook alles). Ik had wel verwacht dat mn contacten weg zouden zijn enzo, maar ook de standaardtoepassingen zoals de calculator zijn verdwenen. Zou iemand die misschien in een zipje willen doen en naar mij willen mailen (email staat in mn profiel)?

EDIT: Ik zie nu ook dat alle standaard muziekbestandjes en afbeeldingen weg zijn. Als iemand al deze standaard dingen voor me wil inpakken, héél graag!
Anyone? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Laatst online: 08:52
Ik kan je helaas niet helpen, alle items op 'Phone Memory' zijn Copyright protected. En de meeste items op de geheugen module heb ik zelf al verwijderd.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieking
  • Laatst online: 05-12-2023

Sieking

Freelance ITer

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 07:30:
en waar had je die CR-43 dan ergens gekocht, want de winkel waar ik mijn 6280 gekocht heb die weten niet dat zoiets bestaat... 8)7
De mijne heeft mjn broer uit Finland meegenomen (komt ie regelmatig voor zijn werk)

Maar je kan ze bij diversen webshops bestellen!

Suc6

Grtz

If you can't take the heat, get burried!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 20:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Als ik er aan denk :+ zal ik vanavond of morgen eens kijken of ik het voor elkaar kan krijgen. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeksma
Gonadan schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:57:
[...]

Als ik er aan denk :+ zal ik vanavond of morgen eens kijken of ik het voor elkaar kan krijgen. :)
bedankt voor de moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:23

Booster

Superuser

De eerste berichten over de nieuwe firmware zijn positief in ieder geval :)
Managed to flash N6280 v3.60 -> v3.81 sucesfully
The phone is more reliable now and I've noticed few annoyed bugs fixed already
(ik ga er vanuit dat ie bedoeld dat er 'een paar' vervelende big gefixed zijn ;)
upgraded my 6280 to V3.81 , seems to be much better than previous versions , predictive text still not working correctly
T9 is nogsteeds wel een probleempje schijnbaar.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Helaas :'(
Het lukt niet om er ook maar iets van te kopiëren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Én, 3.81 is ook in het Nederlands beschikbaar.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 19:24

Reinier

\o/

Hoe krijgt Nokia het in vredesnaam voor elkaar om T9 niet goed te krijgen? Dat zit in elke telefoon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Giox schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:56:
Én, 3.81 is ook in het Nederlands beschikbaar.
Houdt dat in dat ik nu naar een NSP zou kunnen gaan, leuk verhaaltje ophangen dat ik last heb van bugs en ze updaten me nokia 6280 naar 3.81 NL ? 8), of moeten we nog even wachten :P

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Giox: weet jij misschien wanneer dat we de nieuwe hardware revisie hier in de winkel mogen verwachten en of die ergens aan te herkennen is? (al is het maar een hardware revisie-nr. ergens op een sticker ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Booster schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 13:30:
Giox: weet jij misschien wanneer dat we de nieuwe hardware revisie hier in de winkel mogen verwachten en of die ergens aan te herkennen is? (al is het maar een hardware revisie-nr. ergens op een sticker ofzo)
Als dat het geval is, dan zal dat niet gecommuniceerd worden. en voor de eindgebruiker zal dat niet zichtbaar zijn. Zo is er bij de 6230i ook een nieuwe revisie gekomen, maar dat is niet gecommuniceerd en ook niet voor de eindgebruiker te zien.
vriesdude schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 13:14:
[...]

Houdt dat in dat ik nu naar een NSP zou kunnen gaan, leuk verhaaltje ophangen dat ik last heb van bugs en ze updaten me nokia 6280 naar 3.81 NL ? 8), of moeten we nog even wachten :P
Hij is officieel nog niet uit uit!

[ Voor 48% gewijzigd door Ginz op 25-06-2006 14:38 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Heeft iemand een gratis alternatief voor dat ImToo programma gevonden? Ik vind het iets te prijzig voor een progje wat je een paar keer voor de gein gebruikt, maar ik heb nog geen freeware variant gevonden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versie 3.81 is al wel uit. Ik heb hem namelijk ook al op mijn 6280 staan (sinds vrijdag).
Kan er verder nog niks zinnigs over zeggen, alleen dat hij het nu al langer uithoudt dan de vorige: 6 uur met versie 3.60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 22:18:
Versie 3.81 is al wel uit. Ik heb hem namelijk ook al op mijn 6280 staan (sinds vrijdag).
Kan er verder nog niks zinnigs over zeggen, alleen dat hij het nu al langer uithoudt dan de vorige: 6 uur met versie 3.60
hoe kom je aan 3.81 dan?

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Reinier schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 22:11:
Heeft iemand een gratis alternatief voor dat ImToo programma gevonden? Ik vind het iets te prijzig voor een progje wat je een paar keer voor de gein gebruikt, maar ik heb nog geen freeware variant gevonden :(
Geen gratis alternatief, maar misschien al wel aanwezig op je computer. Nero Recode. Was even puzzelen tot ik de juiste instelling had gevonden, maar vindt het geheel veel beter werken dan ImpToo.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Oh gunstig! Kun je vertellen wat voor settings je gebruikt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Reinier schreef op zondag 25 juni 2006 @ 09:34:
Oh gunstig! Kun je vertellen wat voor settings je gebruikt hebt?
- Open Nero Recode en kies "Recode DVDs and Videos to Nero Digital"
Afbeeldingslocatie: http://www.wansinck.com/GoT/1123948/recode1.PNG

- Voeg de videobestanden die je wilt omzetten toe aan de lijst
- Klik op "More >>" rechtsonderin
- Kies Nero Digita Profile "Portable"
- Zet "Fit-to-Target uit"
- Sleep de slider naar de gewenste bitrate (128 geeft een prima resultaat, lager denk ook nog wel)
- Klik op "Video"
Afbeeldingslocatie: http://www.wansinck.com/GoT/1123948/recode2.PNG

- Ga naar het tabblad Resize
- Klik op "Custom Resize"
- Vul de gewenste resolutie in (320 * 240)
- Sluit dit venster
- Klik op het vorige scherm op Next
Afbeeldingslocatie: http://www.wansinck.com/GoT/1123948/recode3.PNG

- Kies "Nero Digital Settings"
- Kies een Encoding Method
- Klik op Burn
Afbeeldingslocatie: http://www.wansinck.com/GoT/1123948/recode4.PNG

Resultaat: The Madagascar Penguins In A Christmas Caper

[ Voor 5% gewijzigd door vriesdude op 25-06-2006 12:26 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 22:18:
Hé, je hebt gelijk....

Ik had `m al wel in mijn bezit, maar had hem nog niet op de Nokia site gezien... Naja, er overheen gekeken. 3.81 is dus wel officieel al uit....

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk het verschil tussen een branded versie en een unbranded versie van de 6280?
Kan je als je bijv. T-mobile hebt wel de thema's aanpassen etc...? En komt de nieuwe firmware 3.81 ook gelijk uit voor de branded versies, en kan je anders de nieuwe firmware over die van t-mobile heen zetten?
Dat was het eigenlijk wel zo'n beetje, alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Bedankt _o_ Ik ga er a.s.a.p. mee spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik heb de nieuwe firmware in de ts gestopt en de changelog. Het is overgins niet de complete changelog, die moet je even op internet vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:49

verbraakje

🚦

ik heb net een nokia service punt gebeld hier in de buurt.

Hun zeggen dat 3.81 er nog niet is.

Is dat zo verschillend?

Wanneer komt hij nou echt uit?

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

verbraakje schreef op maandag 26 juni 2006 @ 11:50:
ik heb net een nokia service punt gebeld hier in de buurt.

Hun zeggen dat 3.81 er nog niet is.

Is dat zo verschillend?

Wanneer komt hij nou echt uit?
Waar?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:49

verbraakje

🚦

In Roosendaal Bij Next

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in Roosendaal.

Ik heb ook in Bergen op Zoom gebeld.

In roosendaal zeggen ze tegen mij dat hij er nog niet is... Als ik naar Bergen op Zoom bel hoor ik dat de software er al is maar ze het er niet op kunnen zetten alleen via de tel weer op te sturen.

Hoe hebben de mensen die al 3.81 erop hebben het gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moeten ze hem opsturen omdat er ook hardwarematig iets gereviseerd moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Nu online
waar is de complete changelog te vinden van de nieuwe firmware 3.81?
heb hier en daar al het internet afgezocht, maar kan er niks over vinden.

Wellicht wil 1 van de nokia monteurs hier zo vriendelijk zijn om de changelog te posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
valt zo'n telefoon niet zelf te flashen, zoals bijv een dvd-brander?

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

_MB_ schreef op maandag 26 juni 2006 @ 14:41:
valt zo'n telefoon niet zelf te flashen, zoals bijv een dvd-brander?
Dat is mogelijk, maar daar is naast software ook hardware voor nodig. Als ik het goed begrepen zijn heb zijn er verschillende protocollen voor het updaten en verschilt het per telefoon welk protocol gebruikt wordt (en heb je andere hardware nodig per protocol). Geen idee hoe duur het is om hardware zelf aan te schaffen overigens, maar ik denk alleen nuttig als je echt regelmatig telefoons wilt unlocken/updaten.

Ik ben wel erg benieuwd idd hoe mensen hier al 3.81 op hun telefoon hebben gekregen. Zelf geflashed, of door een service-center (en zoja, welk center dan?), of zo uit de winkel?

[ Voor 14% gewijzigd door Booster op 26-06-2006 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Ik heb zelf ook enige problemen, met vastlopers tijdens een film kijken. Of andere crap die ik onder andere ook had met mijn 6230.

Ik heb dus vorige week nokia gebeld, en gewoon uitgelegt wat voor problemen ik had. Die gast zei dan ook dat ik dat gewoon kon laten updaten in een service center. En gaf me dan ook het nummer van het service center.

Ik die mannen dus bellen, zeggen ze dat ze de firmware voor de 6280 zelf nog niet kunnen updaten :S .

Heeft er uberhaupt iemand zijn firmware al in een service center laten updaten?

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb mijn 6280 laten updaten van 3.60 naar 3.65. Dit heb ik vorige week (gratis) bij Ricom in Schiedam laten doen. was na 10 weer weg. Echt perfect. Maar weet nog niks over 3.81. Ik heb iig geen problemen met bluetooth, dit heb ik al super veel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Booster schreef op maandag 26 juni 2006 @ 14:46:
[...]

Dat is mogelijk, maar daar is naast software ook hardware voor nodig. Als ik het goed begrepen zijn heb zijn er verschillende protocollen voor het updaten en verschilt het per telefoon welk protocol gebruikt wordt (en heb je andere hardware nodig per protocol). Geen idee hoe duur het is om hardware zelf aan te schaffen overigens, maar ik denk alleen nuttig als je echt regelmatig telefoons wilt unlocken/updaten.

Ik ben wel erg benieuwd idd hoe mensen hier al 3.81 op hun telefoon hebben gekregen. Zelf geflashed, of door een service-center (en zoja, welk center dan?), of zo uit de winkel?
Je kan je telefoon op je computer aansluiten via een datakabel, je kan via internet software downloaden, je kan via je kabel software op je telefoon zetten...
Hoe makkelijk moet het zijn..?!
Als nokia een programma schrijft voor het flashen van je telefoon dan scheelt het ze toch een hele hoop kosten lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeksma
Heb ook eens gebeld naar de dichtstbijzijnde NSP hier (Raamsdonkveer).
Mij werd verteld dat ze 3.81 al wel binnen hadden, maar het nog niet aandurfden om hem naar mijn telefoon te flashen. Dit in verband met problemen die ze hadden ondervonden bij het flashen.

Morgen hoor ik meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 22:42

ScSi

Belg.

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:46:
[...]

Je kan je telefoon op je computer aansluiten via een datakabel, je kan via internet software downloaden, je kan via je kabel software op je telefoon zetten...
Hoe makkelijk moet het zijn..?!
Als nokia een programma schrijft voor het flashen van je telefoon dan scheelt het ze toch een hele hoop kosten lijkt mij...
Sony-Ericsson doet het, Nokia niet. Het vereist btw méér dan enkel een datakabel. Ik heb eens van een NSP gehoord dat hun een speciaal toestel daarvoor hebben. Het moet zijn dat Nokia geen heil ziet in het zelf laten flashen (jammergenoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Vikingtosh schreef op maandag 26 juni 2006 @ 18:11:
Heb ook eens gebeld naar de dichtstbijzijnde NSP hier (Raamsdonkveer).
Mij werd verteld dat ze 3.81 al wel binnen hadden, maar het nog niet aandurfden om hem naar mijn telefoon te flashen. Dit in verband met problemen die ze hadden ondervonden bij het flashen.

Morgen hoor ik meer :)
Post het hier maar op het forum. Als die mannen ut daar wel Flashen, spring ik wel ff in de trein (OV Power ;) ). Dan mogen speciaal zij mijn dierbare sgatje Flashen ;) :P .

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScSi_009 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 18:15:
[...]

Sony-Ericsson doet het, Nokia niet. Het vereist btw méér dan enkel een datakabel. Ik heb eens van een NSP gehoord dat hun een speciaal toestel daarvoor hebben. Het moet zijn dat Nokia geen heil ziet in het zelf laten flashen (jammergenoeg)
wáárom vereist het dan zo'n speciaal toestel, je computer is ook een heel speciaal en slim toestel. als het bij een sony-ericsson kan zou het ook met nokia's moeten kunnen...
Ik vind het als ik eerlijk mag zijn eigenlijk ronduit schandalig dat nokia dat niet doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Weet iemand ook wat de 3.81 extra gaat doen? Ik bedoel, dat de bugs eruit zijn gaan we vanuit, maar komen er ook extra's? Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
MauriX schreef op maandag 26 juni 2006 @ 20:55:
Weet iemand ook wat de 3.81 extra gaat doen? Ik bedoel, dat de bugs eruit zijn gaan we vanuit, maar komen er ook extra's? Iemand enig idee?
Staat in de ts. Er zit niks extra`s bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Het flashen kan op verschillende manieren gedaan worden.

Ik probeer het een beetje te vergelijken met een computer. Dat wat je bij SonyEricsson zelf kan doen met de kabel en sommige al via GPRS en wat in de nieuwste toestellen van Nokia via FOTA (Firmware over the Air) ook gedaan kan worden is te vergelijk met de Windows Update binnenhalen dat elke gek kan doen.

Het updaten van een Nokia en een SonyEricsson wat bij Service Points gedaan kan worden is dus een stuk 'dieper' dan de FOTA van Nokia of de updates van SE via de kabel of GPRS. Dat is te vergelijken met het opnieuwe installeren van geheel Windows. Dat is dus een groot verschil.

Dan is er (bij Nokia in ieder geval) zelfs nog een stap verder. Dat is als je telefoon naar bijvoorbeeld Dynafix verzonden is. Daar worden Nokia's vanaf (weet niet of dat het juiste woord ervoor is) de bootrecord geflasht.

Zo makkelijk is het dus nog niet...

[ Voor 6% gewijzigd door Ginz op 26-06-2006 22:41 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giox schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:39:
Het flashen kan op verschillende manieren gedaan worden.

Dan is er (bij Nokia in ieder geval) zelfs nog een stap verder. Dat is als je telefoon naar bijvoorbeeld Dynafix verzonden is. Daar worden Nokia's vanaf (weet niet of dat het juiste woord ervoor is) de bootrecord geflasht.

Zo makkelijk is het dus nog niet...
Het geheel opnieuw installeren van windows kan iedere gek van af zijn computer, dat zou dus ook met een mobieltje kunnen. Het laatste deel daarentegen zou je in principe ook van je computer kunnen doen toch?! (bios update?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:19:
[...]

Het geheel opnieuw installeren van windows kan iedere gek van af zijn computer, dat zou dus ook met een mobieltje kunnen. Het laatste deel daarentegen zou je in principe ook van je computer kunnen doen toch?! (bios update?!)
Ach, laat ik het zo zeggen...

Ik ben blij dat de normale consument het niet kan. Dan krijgen we allemaal van die jochies die denken dat ze het wel even zelf kunnen doen. Maar ondertussen is er iets mis gegaan en dan moeten er opeens wel andere mensen aan te pas komen.... En als die dan weer niet willen helpen, dan hebben ze het ook weer gedaan...

Dus, FOTA is leuk voor de eindgebruiker. Maar, het echt updaten van de firmware moet je gewoon aan de mensen overlaten die er verstand van hebben....

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeksma
Giox schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:36:
[...]

Ik ben blij dat de normale consument het niet kan. Dan krijgen we allemaal van die jochies die denken dat ze het wel even zelf kunnen doen. Maar ondertussen is er iets mis gegaan en dan moeten er opeens wel andere mensen aan te pas komen.... En als die dan weer niet willen helpen, dan hebben ze het ook weer gedaan...

Dus, FOTA is leuk voor de eindgebruiker. Maar, het echt updaten van de firmware moet je gewoon aan de mensen overlaten die er verstand van hebben....
Ben het daar niet helemaal met je eens...
Ik ben van mening dat het in principe voor de consument mogelijk moet zijn om zelf te flashen. Ik vind wel dat het de consument niet te 'makkelijk' moet worden gemaakt. Ik zal dit uitleggen: toen ik (lang geleden) nog een Samsung E700 had ben ik op een gegeven moment op zoek gegaan naar manieren om mijn firmware te updaten, omdat in de SW-versie die ik toen had een aantal foutjes zaten. Ik ben toen onderzoek gaan doen naar wat ik er voor nodig had (kabeltjes, software) en na een tijdje zoeken kon ik daadwerkelijk zelf flashen.

Mijn punt hier is is dat 'die jochies' niet zo 1 2 3 even hun software moeten kunnen updaten. Als ze zich echter in gaan lezen op hoe ze dat moeten doen en wat ze er voor nodig hebben, vind ik dat ze gewoon de kans moeten krijgen om zelf hun software te flashen. Ze zijn immers nadat ze zich hebben ingelezen niet meer de eerste de beste noob op het gebied van flashen...

But that's just me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Vikingtosh schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:49:
Mijn punt hier is is dat 'die jochies' niet zo 1 2 3 even hun software moeten kunnen updaten. Als ze zich echter in gaan lezen op hoe ze dat moeten doen en wat ze er voor nodig hebben, vind ik dat ze gewoon de kans moeten krijgen om zelf hun software te flashen. Ze zijn immers nadat ze zich hebben ingelezen niet meer de eerste de beste noob op het gebied van flashen...
Oh, maar in volgensmij kan de consument het wel, als hij de nodige hardware koopt en Nokia's Phoenix aanschaft om firmware te flashen. Misschien zijn er ook andere applicaties die hetzelfde kunnen.

Het is dus niet onmogelijk om firmware te flashen als consument, alleen de drempel is een stuk hoger. En ik ben het met Giox eens dat we blij moeten zijn dat die drempel er is, anders zouden Service Centers het een stuk drukker hebben met 'puinruimen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Giox schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:36:
[...]

Maar die zelfde kneusjes kunnen wel hun computer updaten op alle mogelijke manieren, en ook bijvoorbeeld hun ipod. En als je nu ziet hoe makkelijk dat allemaal gaat en hoe weinig dat mis gaat dan lijkt het me dat dit toch ook geregeld kan worden voor je telefoon.

Wat de drukte bij SC's betreft, daar hoef je vrij weinig over te zeggen. Tot nu toe is elke N6280 teruggeweest of voor reparatie of voor een software update. Als er thuis software updates gedaan konden worden had dit waarschijnlijk wel tot de helft verminderd kunnen worden (afhankelijk van het aantal problemen met de telefoon natuurlijk..)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2006 06:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 06:25:
Tot nu toe is elke N6280 teruggeweest of voor reparatie of voor een software update. Als er thuis software updates gedaan konden worden had dit waarschijnlijk wel tot de helft verminderd kunnen worden (afhankelijk van het aantal problemen met de telefoon natuurlijk..)
Die van mij niet :+
Maar als je kon flashen had ik het misschien zelf wel geprobeerd voor de zekerheid.
Of om de SW te verbeteren.
En als het dan mis gaat had ik alsnog naar een NSP gemoeten, maar dat is wel erg hypothetisch ;)

Ik ben het wel eens met de mensen die willen dat je zelf kan flashen. Elke hardware fabrikant die firmware gebruikt heeft een mogelijkheid tot flashen.
Allemaal met een disclaimer dat het volledig op eigen risico is.
Als Nokia dat ook doet kunnen de NSP's misschien nog wel geld verdienen aan de 'kneusjes' :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net gebeld met MD products in Hilversum. Zij zeggen dat ze kunnen flashen naar 3.81. Echter blijkt dit niet altijd goed te gaan. Dit ligt aan de firmware versie welke je er op hebt staan. De ene v3.60 is kennelijk de andere niet. De kans bestaat dus dat na het flashen de GSM dood is en alsnog naar Nokia moet. Wat weer 3 weken duurt.

Ik denk toch dat ik er vanmiddag maar even heen ga aangezien ik net al mijn contacten naar de SIM kopieerde en de boel al even op zwart ging :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Nu online
is er nou al een volledige changelog beschikbaar voor 3.81?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Qosmic schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:03:
is er nou al een volledige changelog beschikbaar voor 3.81?
Ja die is er, alleen nog niet officieel. Ik zal hem later deze week helemaal op het forum posten omdat hij nog niet uitgebracht mag worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Nu online
ok, ik neem aan dat je de officiele dan in de starpost zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Qosmic schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 12:21:
ok, ik neem aan dat je de officiele dan in de starpost zet?
Jep, het zal in het nieuwe deel staan dat er bijna aan zit te komen :)

[ Voor 16% gewijzigd door DaannO op 27-06-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net terug van het service point. Na de update naar 3.81 zo dood als een pier. Volgens het servicepoint heeft het te maken met de firmware versie die er al op staat. Het is niets hardwarematigs. Drie weken wachten op Nokia dus. Kl*te.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Nu online
ik snap jou ook niet hoor, ze hebben je dat vantevoren aangegeven en je tel werkte in principe goed, maar alleen omdat jij al je namen van je tel naar sim hebt gekopieerd ga je het toch maar doen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en je tel werkte in principe goed
niet te snel oordelen. Ik heb alleen hier verteld dat ik tot nu toe nog geen vastloper had gehad.
Wel ondervond ik problemen met BT, onder andere dat mijn GSM als onbekend apparaat verscheen bij anderen en dat hij mijn BT oortje niet kon vinden. Ook verloor ik regelmatig mijn ingestelde ringtone/SMS-tone.

Verder is het ntauurlijk niet normaal dat de boel even 'op zwart' gaat als je het geheugen van je telefoon naar de SIM kopieert.

Bovendien is in deze post meerdere malen te lezen dat gebruikers na een maand of langer alsnog een vastloper krijgen. Reden genoeg voor mij om toch naar V3.81 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Nu online
ok, als je het zo stelt kan ik me er wel iets bij voorstellen.

maar ik las alleen dat je nog nooit een vastloper hebt gehad en dat verhaal van je namen en je simkaart.
Afijn... ik wacht nog even op de officiele changelog voordat ik misschien over ga naar 3.81.
Heb nu 3.60 en nog 0 problemen ondervonden en heb em al behoorlijk intensief gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Qosmic schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:12:
ok, als je het zo stelt kan ik me er wel iets bij voorstellen.

maar ik las alleen dat je nog nooit een vastloper hebt gehad en dat verhaal van je namen en je simkaart.
Afijn... ik wacht nog even op de officiele changelog voordat ik misschien over ga naar 3.81.
Heb nu 3.60 en nog 0 problemen ondervonden en heb em al behoorlijk intensief gebruikt.
Ik heb firmware 3.60 en ondervindt eigenlijk ook zo goed als geen problemen (het enigste wat wel eens gebeurd is een quick-reset, maar dan moet ik wel aardig sporadische handelingen doen :)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeksma
Is t wel veilig om te flashen van 3.65 naar 3.81 ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Vikingtosh schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 00:09:
Is t wel veilig om te flashen van 3.65 naar 3.81 ???
Mja, het is zeker niet risicoloos..

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeksma
Nou het hoeft al niet meer...

8 dagen na de reparatie valt ie tijdens het verzenden van een bestand via bluetooth WEER uit, en WEER gaat hij ook niet meer aan!! :( :( :(

Ik pik dit niet hoor ik ga gewoon proberen een andere toestel te krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Opera mini voor internet, maar nu kan ik geen flitsmeldingen lezen van flitsservice.nl.
Ik krijg alleen de openingspagina van flitsservice maar niet de pagina met flitscontroles. heeft iemand het zelfde probleem?

Ik ben ook opzoek naar navigatiesoftware of een map van NL. Weet iemand goeie (gratis) software daarvoor? het hoeft niet met gps als ik maar een goeie kaart op mijn scherm krijg.
TomTom werkt niet op een 6280 voor zover ik dat kan nagaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Het Nokia 6280 Topic Deel 3

Hier graag verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Beetje vroeg he?
Was je bang dat iemand anders de TS zou doen en verprutsen? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Weer verder in deel 3 dan maar:

Het Nokia 6280 Topic Deel 3