![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Welkom in het Nokia 6280 topic! De Nokia 6280 is de nieuwste aanwinst uit de Nokia familie. Deze telefoon was al erg gewild lang voordat hij uitkwam, dit kwam mede doordat dit een van Nokia`s eerste Slide Phone is en een erg strak uiterlijk heeft. De specificaties liegen er ook niet om: met zijn 2 Megapixel camera, en uitbreidbaar geheugen heeft deze telefoon alles in huis om een waardige Nokia telefoon te worden! Voorgaande delen: ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hangt er natuurlijk vanaf bij wie je deze telefoon hebt gekocht. Standaard krijg je fabrieksgarantie van Nokia die normaal 1 jaar duurt. Soms geeft Nokia er ook 2 jaar garantie op, maar dat staat in je boekje. Om je telefoon het snelst te laten repareren kan hem naar een service point van nokia brengen, deze reparatie duurt meestal niet langer dan een 2 uur. Een service point bij jou in de buurt kan je hier vinden. Je kan ook je telefoon laten opsturen door het bedrijf bij wie je hem hebt gekoch, dit kan echter enkele weken in beslag nemen voordat je, je telefoon terug hebt. Nee, die bugs zijn er vrijwel allemaal uitgewerkt door Nokia. Waarschijnlijk is dat dan ook de rede waarom de telefoon wat later is uitgekomen in Nederland.
Nee. de Nokia 6280 is geen symbian maar heeft een standaard os van Nokia. De os die er in gebakken zit is de serie 40 OS. Er zijn wel java applicaties waar mee je navigeren. Echter moet dit via gprs en gps en is dit dus nogal prijzig. Meer info daar over kan je hier vinden. Druk in je telefeoon het volgende: *#0000# Dan krijg je een aantal getallen en cijfers, en dan kan je de versie hier terug vinden. Bovenste is de Nieuwste • Deze is inmiddels beschikbaar. Bug fixes zullen straks erbij komen Versie 3.65 • Enige bugs opgelost • Volume harder Versie 3.60
Er zijn twee gesimlockde versies op de markt: • De T-mobile versie: te herkennen aan zijn grijze uiterlijk met aan de voorkant (onderkant) het T-Mobile logo. Ook aan de achterkant is het T-mobile logo terug te vinden. De menu`s zijn roze en hebben een aantal snelkoppelingen die je voor T-mobile diensten kan gebruiken. Zie Foto`s. • De Vodafone versie: te herkennen aan het zwarte uiterlijk met aan de voorkant (onderkant) het vodafone logo. Ook aan de achterkant kan je Vodafone logo terug vinden, maar niet opzichtig. De menu`s hebben een rood uiterlijk met snelkoppelingen voor Vodafone Multimedia diensten. Zie Foto`s. Deze FAQ zal nog uitgebreidt worden in de loop der tijd | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() Trial
![]() ![]() Trial
![]() ![]() Freeware
![]() ![]() Freeware
![]() ![]() Freeware
Review door Vikingtosh • Bouw van het toestel • Mogelijkheden • De Music- en mediaplayer • Camera • Bellen en belkwaliteit • Conclusie Bouw van het toestel: Het toestel voelt naar mijn mening robuust aan. Het slide systeem doet naar mijn mening niet onder voor dat van een Samsung D500 of D600. Het nummerieke toetsenblok (als de slide open is dus) is goed in te toetsen. Deze toetsen zijn mooi groot en het typen van een smsje gaat mij dan ook prettig af. Het enige mindere aan de bouwkwaliteit van de 6280 vind ik dat de twee bovenste softkeys soms een beetje kraken als ze ingedrukt worden. Het beeldscherm is heel scherp, mooi en duidelijk. Ik ging eens proberen of je er film op kunt kijken. En jawel hoor: heel mooi scherp beeld, en nog full screen ook (alleen jammer van snelkoppelingen die ook tijdens het fullscreen film kijken in beeld blijven staan)! Mogelijkheden: De functies van het toestel zijn goed. Bluetooth werkt erg goed, (bijna) alle Java-toepassingen die ik heb geprobeerd werken op de telefoon, en er zit een vrij duidelijke organiser in . Het enige waar ik de tegenaan liep bij de organiser was dat als je bij een datum een vergadering o.i.d. neerzet, de cijfers van die datum niet dik worden als je het maandoverzicht bekijkt, zodat je niet in één oogopslag ziet bij welke data je iets geplant hebt staan. Dit wordt gelukkig goedgemaakt door de actieve standby, die volledig is aan te passen. Standaard staat meteen je hele schermpje vol met snelkoppelingen). Wat ik ook leuke functie is, is dat je, net zoals bij SE, thema's kan maken. De software die hiervoor van de Nokia site is te downloaden is wel even wennen. De Music- en mediaplayer: Die zijn erg matig. Zoals eerder in vermeld zijn de functies heel erg beperkt. Een playlist in de Musicplayer gaat nog net, en ook het terug- en doorspoelen van een MP3'tje wil nog wel lukken, maar de Media-Player is echt minimaal. Dat je hier niet kunt terug- en doorspoelen bij het kijken van video's vind ik echt een gemis, vooral met films kijken. De camera: De camera van de 6280 geeft naar mijn mening een goede foto. Vooral in ruimtes die goed verlicht zijn zijn de foto's een genot voor het oog. De foto's binnenshuis zijn iets minder maar zijn mits goed verlicht ook goed om aan te zien. De filmpjes zijn in één woord gewoon mooi! Als je de telefoon maar stilhoud (anders krijg je lag zoals in een post hierboven vermeld) kan je hele leuke filmpjes maken. Wederom moet er wel genoeg licht in de ruimte zijn, want de flits werkt niet als je een filmpje maakt. Bellen en belkwaliteit: En dan natuurlijk hetgeen dat (eigenlijk) het belangrijkste is: het bellen zelf! Het geluid tijdens het bellen is naar mijn mening helder en duidelijk zonder gekraak. Ook op de luidspreker is de ander goed te verstaan, en ben jij zelf ook, ook al ben je wat verder van de telefoon verwijderd, goed te horen. Conclusie: Al met al is deze telefoon echt een aanrader! Alle mensen die zijn afgeschrikt door DOA's laat je niet wegjagen, deze telefoon is het wachten waard..... ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
De grijze versie: ![]() ![]() De zwarte versie: ![]() ![]() De T-Mobile versie, te herkennen aan het roze menu en logo. ![]() De Vodafone versie, te herkennen aan zijn rode menu`s en witte logo`s. ![]() ![]() Zelfgemaakte foto`s met de Nokia 6280: ![]() ![]() ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
General Info ![]() ![]() ![]() Pricewatch ![]() Accesoires Geheugen ![]() ![]() ![]() ![]() Overig ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Overige Links ![]() ![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
[ Voor 111% gewijzigd door DaannO op 25-06-2006 20:10 . Reden: Wijzigingen TS ]