SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment
Ayofe Theme for Symbian S60
SW:3.60
thema's veranderen gaat goed.
bestanden via blauwetand ontvangen gaat goed.
Films afspelen gaat goed.
wat kan ik nog meer testen?
maar volgens mij werkt alles prima. hopen dat het blijft werken.
iig echt een heerlijk toestel. vooral het toetsenbord, dat typt echt heel soepel.
Het beeldscherm is ook geweldig, echt super mooi beeld.
Radio vind ik iets te zacht, me oude 6610 gaat harder.
foto's zijn ook super mooi voor een telefoon.
ik ben erg blij
Canon Digital Ixus V2
de zilvere versie is deze week ook beschikbaar geworden in de winkel.Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:27:
Heeft iemand de zilvere versie?
Is deze ook al beschikbaar of heeft iedereen de zwarte versie?
De autohouder van de 6280 die bij Nokia te bestellen is (type cr-43) :
Hoe wordt die bevestigd in de auto?
Schroeven, klemmen?
Ik heb nog niet kunnen ontdekken aan de plaatjes hoe dit werkt.
Verwijderd
Pura Vida
ik zit hier ook mee. Dit is het enige nadeel van dit mooie toestel. Iemand enig idee ?Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 10:59:
Een hoop mensen klagen over het loszittende schuifdeel van de 8260. Nu is dat bij mij ook zo, en is dat eingelijk het enigste wat ik storend vind aan het toestel (voor de rest dikke prima). Ik vroeg me echter af of er al oplossingen waren voor het losse schuifdeel? (ik heb al geprobeerd om het frontje eraf te halen en weer terug te douwen, maar dat had geen zin).
Maar: in no-time stond de 6280 dus gewoon weer helemaal vast, en kon 'ie weer terug...
Als ik dat ook ga krijgen, dan wil ik een ander model van Nokia, dan maken ze de 6280 eerst maar eens af. Want nu is het gewoon een K.U.T.-telefoon (oftewel: Kwalitatief Uiterst Teleurstellend)
[ Voor 16% gewijzigd door wvexeltweakers op 15-04-2006 15:46 ]
Samsung S23 Ultra 256GB
Excusez le mot...wvexelgt schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:38:
Zag net de eerste poster die een 6280 met de bekende problemen terug heeft ontvangen van reparatie. Daarop was v3.65 gezet (supervers!).
Maar: in no-time stond de 6280 dus gewoon weer helemaal vast, en kon 'ie weer terug...
Als ik dat ook ga krijgen, dan wil ik een ander model van Nokia, dan maken ze de 6280 eerst maar eens af. Want nu is het gewoon een K.U.T.-telefoon (oftewel: Kwalitatief Uiterst Teleurstellend)
Samsung S23 Ultra 256GB
Nokia Sensor draait niet; is een s60 platform applicatie, geen s40 wat de 6280 is.
Heeft er iemand ook zo'n brakke vertaling inzitten in de nederlandse vertaling / taal? Rare woordafbrekingen, typo's e.d.? Ik heb firmware / software versie 3.60
In mijn actieve standby zit er een irritant wit randje om de letters, is dit per theme verschillend (niet bij de theme's die er op zitten) of is dit ergens in te stellen?
Voor de rest: perfecte telefoon, belt prima. Geluid van de speaker is zeer luid (veel beter dan de 6230). Camera geeft mooie foto's bij goed licht en het scherm is erg lekker groot. Ook de knoppen op het bovenste gedeelte (dus altijd bereikbaar met de schuif dicht) zijn goed te gebruiken en worden handig toegepast.
Wat ik nog wel mis binnen de pc suite is de contact editor (en bestandsbeheer laat explorer crashen).
Wellicht later meer info / opmerkingen / pluspunten
d-Media || web development & more;
Zoals: "appaten wor-den gezocht"?SeeniX schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:37:
Heeft er iemand ook zo'n brakke vertaling inzitten in de nederlandse vertaling / taal? Rare woordafbrekingen, typo's e.d.? Ik heb firmware / software versie 3.60
Ik geloof dat dit je vraag beantwoord
Ik gok dat het in de themes zit, probeer een een andere theme dat tweakertjes in dit topic gepost hebben.In mijn actieve standby zit er een irritant wit randje om de letters, is dit per theme verschillend (niet bij de theme's die er op zitten) of is dit ergens in te stellen?
Mee eensVoor de rest: perfecte telefoon, belt prima. Geluid van de speaker is zeer luid (veel beter dan de 6230). Camera geeft mooie foto's bij goed licht en het scherm is erg lekker groot. Ook de knoppen op het bovenste gedeelte (dus altijd bereikbaar met de schuif dicht) zijn goed te gebruiken en worden handig toegepast.
Kon ik ook al niet vindenWat ik nog wel mis binnen de pc suite is de contact editor (en bestandsbeheer laat explorer crashen).
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
In mijn actieve standby zit er een irritant wit randje om de letters, is dit per theme verschillend (niet bij de theme's die er op zitten) of is dit ergens in te stellen?
Ja moet je instellen bij, instellingen, weergave, instell. standby-modus en dan kiezen voor lettertypekleur bij stdby.. daar kies je voor wit (rechtsonder) en het is prima.
Weet iemand hoe je een bestaand mpeg4 bestand kan splitsen in meerdere bestanden (het zijn kant en klare bestanden die ik heb gekregen...
thanks!
Gr,
eddie
Ik heb zojuist het eerste en tweede deel snel doorgenomen, maar heb toch nog wat vragen. Hoop dat jullie mij op deze prachtige paasavond kunnen helpen
Ik heb momenteel een Orange contract 42.50 en nog ongeveer 100 euro beltegoed opgespaard.
Dit mag misschien een domme vraag zijn, maar als ik bijv. voor T-mobile kies, dan is nadat mijn contract afgelopen is mijn tegoed zeker verdwenen?
Als dit dus het geval is, dan zit ik vast aan Orange, als je het abonnement verlengt neem je automatisch het overige tegoed mee.
Verder ben ik onlangs een bedrijfje gestart, wat is het precieze voordeel van een zakelijk abonnement? En is het mogelijk om van een regulier abonnement te verlengen naar een zakelijk abonnement?
Tenslotte zou ik nog willen weten waarom jullie niet voor een Nokia N80 gekozen hebben. De enige eis die ik heb is de mogelijkheid om e-mail te kunnen ontvangen en verzenden (kan dit standaard vanuit je bundel?) Wat is het grote verschil tussen de 6280 (naast de prijs) en de N80?
Thanks!
TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A
omdat we graag dit topic centraal willen hhouden om slow chat en offtopic replays posts te voorkomen, hebben we liever dat het hier alleen over de 6280 gaat. voor de vragen die jij stelt kan je beter naar de winkel gaan voor persoonlijk advies.
Voornamelijk omdat wij de 6280 een veel mooier vormgegeven toestel vindenEmpulse schreef op zondag 16 april 2006 @ 21:23:
Tenslotte zou ik nog willen weten waarom jullie niet voor een Nokia N80 gekozen hebben. De enige eis die ik heb is de mogelijkheid om e-mail te kunnen ontvangen en verzenden (kan dit standaard vanuit je bundel?) Wat is het grote verschil tussen de 6280 (naast de prijs) en de N80?
Thanks!
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Inderdaad, en volgens de specificaties gaat de accu ook nog eens langer meeYohan schreef op zondag 16 april 2006 @ 22:39:
[...]
Voornamelijk omdat wij de 6280 een veel mooier vormgegeven toestel vinden
Verder zie ik weinig voordelen van de N80, behalve als je er van alles op wilt installeren.
Navigatie bijvoorbeeld, maar ik ga daar mijn telefoon niet voor gebruiken.
Ik koop liever een apart navigatiesysteem dan dat ik mijn accu daarmee sloop
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Er is hier dus nog niemand waarvan de telefoon gestopt is met werken, en waarbij het apparaat na reparatie in een service center wél in orde was?
Ik kwam de 6280 tegen in een zoektocht voor een vervanger van mijn 3210
Heeft er al iemand videocalling geprobeerd? Ik heb dat nog nooit gedaan maar het lijkt me wel grappig. Ben benieuwd naar de kwaliteit van de video.
Mensen al pogingen gedaan om verschillende java-applicaties te gebruiken (zoals nav4all)? En ging dit goed/minder problemen dan met bv de 6230?
TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A
Ik heb voor meerdere vrienden van me een video-id gemaakt.Booster schreef op maandag 17 april 2006 @ 12:11:
Heeft er al iemand videocalling geprobeerd? Ik heb dat nog nooit gedaan maar het lijkt me wel grappig. Ben benieuwd naar de kwaliteit van de video.
gewoon een filmpje maken van ze en dan kan je die koppelen aan een persoon.
je kan hem het beste filmen op de laagste kwaliteit, want meer heb je toch niet nodig. dan blijft het filmpje lekker klein. Hij slaat hel filmpje op op je geheugenkaart, maar die moet je dan even kopieren naar je telefoon zelf, bijv naar dde videoclips map. want anders gaat de koppeling weg als je je kaart er weer uit haalt.
en dat werkt perfect. wel zorgen dat ze lekker hard praten, anders hoor je het niet zo goed.
suc6.
Canon Digital Ixus V2
Volgens mij bedoelde hij niet wat je postte_MB_ schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:27:
[...]
Ik heb voor meerdere vrienden van me een video-id gemaakt.
gewoon een filmpje maken van ze en dan kan je die koppelen aan een persoon.
je kan hem het beste filmen op de laagste kwaliteit, want meer heb je toch niet nodig. dan blijft het filmpje lekker klein. Hij slaat hel filmpje op op je geheugenkaart, maar die moet je dan even kopieren naar je telefoon zelf, bijv naar dde videoclips map. want anders gaat de koppeling weg als je je kaart er weer uit haalt.
en dat werkt perfect. wel zorgen dat ze lekker hard praten, anders hoor je het niet zo goed.
suc6.
dat heb ik geprobeerd te doen, maar ik heb umts niet ingesteld. zal binnenkort ff kijken of ik dat kan doen, ben zelf ook wel benieuwd hoe dat eruit ziet. ff zien hoe ik dat bij orange aan zet.
kan elke telefoon dat verwerken dan, of moet de ontvangende telefoon ook video-calling hebben?
Canon Digital Ixus V2
Yep, dat bedoelde ik_MB_ schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:39:
ow ok, hij bedoelde dan zeker bellen met je beeld erbij
Nog iets anders wat ik me afvroeg:
hoe groot zijn de foto's van je contacts als er iemand belt? (dus als je gebelt wordt en je hebt een foto aan die persoon gekoppeld)
Verwijderd
bronquote: EldarMurtazinhmmm receive answer from Nokia today, unofficial one
the problem is connected with hardware and all phones which was produced untill April, 8 will have it. They will be replaced in service points in feature, but not now. Company arent going to call back this failrule phones and will be insist that do not have any serious problem with Nokia 6280. Shortly, all story as it was describred to me
Ik ga de berichten over nieuwe hardware- en softwarerevisies even afwachten
Heb mijn Nokia 6280 dinsdag 4 april ingeleverd bij Nokia Service Point in Hilversum, zij hebben 'm woensdag 5 april opgestuurd en zeiden toen dat het waarschijnlijk ongeveer 2 weken zou gaan duren.Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:49:
Is hier misschien ook iemand die z;n 6280 heeft ingeleverd bij een NSP? En zo ja, al bericht ontvangen hoe lang het gaat duren voordat je hem terug hebt? Die van mij is vandaag precies 1 week weg... hoop niet dat dit verhaal maanden gaat duren, lees inmiddels zoveel negatieve verhalen over dit hele gebeuren
Morgen er nog maar een voorzichtig belletje aan wagen....

If you can't take the heat, get burried!
Verwijderd
jep... erg irritantZoals: "appaten wor-den gezocht"?
Ik geloof dat dit je vraag beantwoord
Het randje bij de actieve standby blijft gewoon zichtbaar als je de kleur wit kiest (tenzij je achtergrond wit is
Ik heb al verschillende themes uitgeprobeerd, maar tot op heden nog met een dikke witte rand er omheen. Ik blijf zoeken
Nog een nieuwe vraag / opmerking: Als je iemand belt dan hoor je de kiestoon / toon dat ie overgaat, deze komt bij mij uit mijn speaker ipv uit mijn hoorn (wat best irri is als je op een rustig plek gaat zitten bellen). Heeft iemand anders dit ook? Zo nee, iemand een idee hoe ik dat kan omschakelen?
d-Media || web development & more;
Verwijderd
Volgens mijn toestel is hij van 03/2006, toch heb ik nog geen problemen met het toestel (op het gammele schuifelement na dan). Het is wel een T-Mobile branded toestel, wellicht dat dit mijn 'geluk' is.Booster schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 00:16:
Weet niet of ie al langs gekomen was;
[...]
bron
Ik ga de berichten over nieuwe hardware- en softwarerevisies even afwachtenEn intussen uitrekenen hoeveel geld ik nog nodig heb
Orange heeft (nog) geen UMTS dus dan kun je lang wachten + dat ze met hun prijs altijd aan de wat hoge kant zitten,Empulse schreef op maandag 17 april 2006 @ 18:45:
Weet iemand of de Orange Shop hem ook binnenkort krijgt?
nieuwe pc samenstellen = leuk
[ Voor 87% gewijzigd door DaannO op 19-04-2006 11:19 ]
Neem risico's in wat jij geloofd
Een heleboel ga ik vanuitTynos schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 18:09:
Mijn telefoon kan maar 30 sms'jes opslaan...Hoeveel sms'jes kunnen op de 6280 opgeslagen worden?
Ik had hiervoor een 7250i en daar konden al zo'n 150 sms'jes in opgeslagen worden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gezien de hoeveelheid problemen met dit toestel begin ik echter te twijfelen. Wat denken jullie? Fouten er over 3 maanden wel grotendeels uit, of het op safe spelen en maar een ander toestel zoeken?
Kortom: hoe is de staat van de huidige toestellen en wanneer nodig: over 3 maanden minder problemen?
If it ain't broke, fix it till it is...
Verwijderd
Eerst een aantal mega positieve punten
- Super positief vind ik de sync optie met outlook! ofwel de geweldige outlook functie.
- Verders ben ik erg content met een eerdere post in dit topic over een tip om de toets blokkering bovenaan de favorietlijst te zetten.
- het scherm vind ik geweldig, zeker de de foto's fullscreen
- het beschermingsplasticje heb ik nog steeds op t scherm zitten. (van de cameralens niet, gaat ten koste van de kwaliteit foto's)
klein nadeel vind ik het foto's maken (zelfs met flits) bij lamplicht. "Pixels worden erg groot"
Vraag, ik heb de tel veel op 'stil' staan.
Probleem dat ik daarbij heb is het feit dat de telefoon dan ook niet trilt.
Maar dat stel ik wel op prijs.
Hoe is dat in te stellen?
Een tweede vraag is hoe via bluetooth meerde bestanden tegelijk zijn te ontvangen en te versturen van gsm naar pc zonder tussenkomst van de nokia pc suite
tot op heden moet ikdat per bestand doen apart doen
Een derde vraag:
Een foto verplaatsen kan enkel van een mapje naar een mapje er boven.
Zo krijg ik het niet voor elkaar om op de te telefoon een foto vanuit het mapje afbeeldingen naar het mini-sd kaarte te verplaatsen in mapje op het sd kaartje.
(straks nog eens de pricewatch kijken naar een groter kaartje)
Verwijderd
Menu -> Instellingen -> Profielen -> Stil -> aanpassen -> Trilsignaal -> aanVerwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 23:03:
Vraag, ik heb de tel veel op 'stil' staan.
Probleem dat ik daarbij heb is het feit dat de telefoon dan ook niet trilt.
Maar dat stel ik wel op prijs.
Hoe is dat in te stellen?
Dunno... Ik heb geen bluetooth.Een tweede vraag is hoe via bluetooth meerde bestanden tegelijk zijn te ontvangen en te versturen van gsm naar pc zonder tussenkomst van de nokia pc suite
Gebruik D-pad naar rechts om een folder te openen en D-pad naar links om een folder te sluiten bij het browsen.Een derde vraag:
Een foto verplaatsen kan enkel van een mapje naar een mapje er boven.
Zo krijg ik het niet voor elkaar om op de te telefoon een foto vanuit het mapje afbeeldingen naar het mini-sd kaarte te verplaatsen in mapje op het sd kaartje.
Zelf had ik ook een vraag/opmerking. Hoe zit het met de flightmode? Hier kan ik bij nokia zelf niets over terug vinden, maar het stond wel op bij de specs van enkele webshops. Enige wat ik kan vinden is dat ik hem zonder sim kan opstarten. Maar is een beetje lastig als ik elke vlucht met me simkaart is me borstzakje moet zitten, zodat ik Ancient Wars kan spelen. Zeker weten dat ik die sim dan een keer niet meer terug vindt.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 01:07 ]
Verwijderd
Ik heb er zelf een van Vodafone sinds vrijdag 14 april. Deze ziet er netjes uit en doet het tot nu toe prima. Vodafone Live gaat echter nergens over, maar dat is een ander topic.Bakfiets schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 22:59:
Ik kan deze foon bestellen bij Vodafone icm. een UMTS abbo. Het probleem is echter dat ik zelf nog een KPN abbo heb lopen waarvan de opzegtermijn 3 maanden is. Als ik dus geen maanden extra wil betalen en nummerbehoud wil moet ik nu ongeveer de telefoon bestellen.
Kortom: hoe is de staat van de huidige toestellen en wanneer nodig: over 3 maanden minder problemen?
Daar zie ik nog steeds het nut niet van in.Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 23:03:
- Verders ben ik erg content met een eerdere post in dit topic over een tip om de toets blokkering bovenaan de favorietlijst te zetten.
Toetsblokkering staat gewoon tussen je profielen als je op de uitknop drukt
Ik zou hem gewoon nemen. Het enige probleem wat ik heb ondervonden is dat de vertaling brak isBakfiets schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 22:59:
Ik kan deze foon bestellen bij Vodafone icm. een UMTS abbo. Het probleem is echter dat ik zelf nog een KPN abbo heb lopen waarvan de opzegtermijn 3 maanden is. Als ik dus geen maanden extra wil betalen en nummerbehoud wil moet ik nu ongeveer de telefoon bestellen.
Gezien de hoeveelheid problemen met dit toestel begin ik echter te twijfelen. Wat denken jullie? Fouten er over 3 maanden wel grotendeels uit, of het op safe spelen en maar een ander toestel zoeken?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Kreeg van hen een mail dat ze "misschien" eind vorige week, begin deze week de t-mobile locked versie konden leveren, maar dat de contactpersoon van gsmstore bij t-mobile niet precies wist wanneer ze werden uitgegeven ?
Nu er steeds meer positieve reacties komen kan ik al helemaal niet meer wachten, gaat al vanaf december .....
Ik met mijn laptop en een verse backup van mijn Nokia 6230 naar het NSP......
Hij startte i.d.d. weer keurig op, nokia suite was druk met het terugzetten van de gegevens en kwam verder dan vorige keer, maar ik wilde zeker zijn dat ie goed was dus....... bluetooth erbij aanzetten.
POEFF
Einde verhaal same problem...
Phone start niet meer op, scherm flikkerd 3 keer, you know the story
Tel is weer onderweg naar Nokia....

Op het reparatieformulier staat:
- Klacht:
Start niet op - Verrichte werkzaamheden:
Er heeft een update plaatsgevonden van de software van uw toestel, toestel heeft een algehele
test ondergaan.

Hoe lang ben je hem de eerste keer kwijt geweest?Sieking schreef op woensdag 19 april 2006 @ 11:50:
Vanmorgen een telefoontje van het Nokia Service Point dat mijn telefoon op me lag te wachten.
Ik met mijn laptop en een verse backup van mijn Nokia 6230 naar het NSP......
Hij startte i.d.d. weer keurig op, nokia suite was druk met het terugzetten van de gegevens en kwam verder dan vorige keer, maar ik wilde zeker zijn dat ie goed was dus....... bluetooth erbij aanzetten.
POEFF
Einde verhaal same problem...![]()
Phone start niet meer op, scherm flikkerd 3 keer, you know the story
Tel is weer onderweg naar Nokia....![]()
![]()
Op het reparatieformulier staat:Zal het ooit goedkomen met mijn toestel?
- Klacht:
Start niet op- Verrichte werkzaamheden:
Er heeft een update plaatsgevonden van de software van uw toestel, toestel heeft een algehele
test ondergaan.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Las hierboven dat iemand em de 14de wel ontvangen heeft, toen zou ik em dus ook ontvangen moeten hebben. Wazig peop-verhaal als je het mij vraagt.
Ik cancel die hele zooi maar, want hier ben ik niet van gediend!
Andere medewerker gesproken, er is een tweede levering van neukia's, die ze nu aan het uitleveren zijn, ik kan de tel elk moment verwachten. Tegenstrijdigheid, leuk
De jongedame die ik gesproken heb, die dit waarschijnlijk leest
[ Voor 33% gewijzigd door TafkaP op 19-04-2006 13:36 ]
King of Cod
En nu moet hij het wel wat langer blijven doen. Liefst een jaar of 3...
[ Voor 1% gewijzigd door wvexeltweakers op 19-04-2006 14:46 . Reden: tikfouten ]
Samsung S23 Ultra 256GB
had ik toch gelijkwvexelgt schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:45:
Mijn 6280 net terug ontvangen na reparatie (is 2 weken weggeweest). Ik begrijp uit de pakbon dat het voedingscircuit is gerepareerd,
Mijne doet het (nog) !
nieuwe pc samenstellen = leuk
Heb 'm 4 April gebracht en vandaag (19 april) opgehaald..Da.Rock schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:56:
[...]
Hoe lang ben je hem de eerste keer kwijt geweest?
Bij mij staat in de pakbon niets over een reparatie aan het voedingsciruit maar dat zal haast ook wel gedaan zijn.Hij deed het bij mij ook tot dat ik USB kabel tegelijk met Bluetooth aanzette...wvexelgt schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:45:
Mijn 6280 net terug ontvangen na reparatie (is 2 weken weggeweest). Ik begrijp uit de pakbon dat het voedingscircuit is gerepareerd, en dat er een software-update heeft plaatsgevonden (naar v3.65 van 22 maart 2006).
En nu moet hij het wel wat langer blijven doen. Liefst een jaar of 3...
Wil zeker weten dat ie nu goed is en dat "extreem" spanningsgebruik niet weer tot een defect toestel leid vandaar dat ik beide tegelijk aanzette.....Zou toch moeten kunnen....
Verwijderd
Misschien dat her nergens op slaat, maar ik ben linkshandig. als ik de foon dan op toetsblok moet zetten via de uit knop dan 'moet' ik daar mijn andere hand voor gebruiken.Gonadan schreef op woensdag 19 april 2006 @ 08:20:
[...] Daar zie ik nog steeds het nut niet van in.
Toetsblokkering staat gewoon tussen je profielen als je op de uitknop drukt
[...]
Ofwel tis een andere navigeer optie die bij mij net iets prettiger werkt.
Als ik maar geen spijt van mijn bestelling krijg...
King of Cod
Yep, als je een "goed" toestel krijgt krijg je zeker geen spijt het is verder een prachtig toestel. Ik heb kennelijk alleen steeds pechTafkaP schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:06:
Zou zeker moeten kunnen, maar die van jouw is dus nu alweer kapot?
Als ik maar geen spijt van mijn bestelling krijg...

Verwijderd
bluetooth aan, en gewoon in verkenner aantal bestanden selecteren > rechtermuis op de bestanden > Kopieeren naar > Bluetooth-apparaatVerwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 23:03:
Een tweede vraag is hoe via bluetooth meerde bestanden tegelijk zijn te ontvangen en te versturen van gsm naar pc zonder tussenkomst van de nokia pc suite
- herstel van backup (PC naar telefoon, alleen geheugenkaart) via PCSuite 6.7: ineens op PC de foutmelding "verbinding verbroken" en op telefoon "telefoon beperkt" met STOP-bord. Kies je dan voor Opheffen, vraagt 'ie om een beperkingscode. Heb "12345"geprobeerd". Niet juist. Heb mijn opstart-PIN geprobeerd. Ook niet juist. Telefoon uit, weer aan. Beperking weg. Vervelende is dat de backup niet was hersteld.
- nadat de 6280 's-nachts heeft uitgestaan wilde ik hem de volgende dag weer starten. Pincode ingevoerd, foutmelding "Codefout", en dan een wit scherm met alleen accu-indicator. Druk op Uit-toets en krijg dan 1 seconde de ingestelde achtergrond te zien, waarna hij uitgaat. Dit gebeurde zo'n 7 keer, terwijl de goede pincode is ingevoerd! Bij de 8e keer, startte hij wel gewoon op!!
- synchronisatie via PCSuite 6.7 uitgevoerd met Outlook op PC (Contacten, Agenda en Taken). Kijk ik via PCSuite in Contacten, krijg ik een lege map te zien.
Het lijkt erop dat het nog steeds bagger is...
Samsung S23 Ultra 256GB
Verwijderd
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 11:27 ]
Volgens mij had je net nog problemen met foto's makenVerwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:18:
Dat vindt ik jammer om te horen, ik heb overigens nog steeds geen problemen ondervonden met mijn T-Mobile branded toestel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Klopt, versie 3.65 werkt nog niet goed. Die versie had eigenlijk zelfs nog niet op je 6280 gezet mogen worden. Met een paar dagen moet er een wijziging komen, zodat 3.65 wel goed op je toestel gezet kan worden.wvexelgt schreef op donderdag 20 april 2006 @ 07:28:
In versie 3.65 ook al de nodige problemen tegengekomen:
- herstel van backup (PC naar telefoon, alleen geheugenkaart) via PCSuite 6.7: ineens op PC de foutmelding "verbinding verbroken" en op telefoon "telefoon beperkt" met STOP-bord. Kies je dan voor Opheffen, vraagt 'ie om een beperkingscode. Heb "12345"geprobeerd". Niet juist. Heb mijn opstart-PIN geprobeerd. Ook niet juist. Telefoon uit, weer aan. Beperking weg. Vervelende is dat de backup niet was hersteld.
- nadat de 6280 's-nachts heeft uitgestaan wilde ik hem de volgende dag weer starten. Pincode ingevoerd, foutmelding "Codefout", en dan een wit scherm met alleen accu-indicator. Druk op Uit-toets en krijg dan 1 seconde de ingestelde achtergrond te zien, waarna hij uitgaat. Dit gebeurde zo'n 7 keer, terwijl de goede pincode is ingevoerd! Bij de 8e keer, startte hij wel gewoon op!!
- synchronisatie via PCSuite 6.7 uitgevoerd met Outlook op PC (Contacten, Agenda en Taken). Kijk ik via PCSuite in Contacten, krijg ik een lege map te zien.
Het lijkt erop dat het nog steeds bagger is...
Conclusie: Teruggaan/terugsturen naar de plek waar 3.65 erop is gezet
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Verwijderd
+ niet al te zwaar
nokia interface (dus lekker makkelijk en duidelijk)
groot scherm
.... voor de rest nog ondervinden
- losse navigatie toets
toch groter dan gedacht (ook weer niet erg het ergste)
.... voor de rest nog ondervinden
Voor degene die ook in het bezit zijn nog een vraagje:
Is het normaal dat de menu toets (dus tussen de 4 navigatie toetsen) erg los zit?!? Je kan hem aan de zijkanten helemaal naar beneden duwen...
Update als ik meer tijd erin heb gestoken.....
Die is inderdaad vrij flexibel, gelukkig wel. Anders druk je er met navigeren per ongeluk op
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
De mijne had het probleem dat hij de geheugenkaart niet herkende, en dit is opgelost.
Weet niet precies wat ze gedaan hebben, maar de firmware is in ieder geval ge-update naar 3.65.
Verwijderd
- is de videocamera op de voorzijde ook op een of andere manier te gebruiken? Ik heb nog geen umts maar wil toch graag eens kijken hoe dat beeld ervan is. Plus kun je die videocamera aan de voorzijde ok nog voor andere zaken gebruiken?
- heeft iemand ervaring met het versturen van e-mails? Ik zou dit eveneens graag willen proberen maar krijg het niet voor elkaar. Ergens moet ik wat mail-instellingen inkloppen maar hoe/wie/wat/waar? Enne moet mijn provider hier ook nog speciale ondersteuning voor geven?
- ik ben een beetje aan t zoeken op de pricewatch naar mooie geheugenkaartjes. Ik merk dat er verschil zit in de leessnelheid (80 speed, 60 speed) daarnaast veel verschil in prijs waar zit 'm dat in.
- bestaan er ook bluetooth headsets met twee oortjes (met evt mic) Want dan kun je dat ding namelijk pas echt flex gebruiken als mp3 speler.
ps. ik heb de mijne via belzaak.nl heb er nog niemand meer over gehoord. Toch blijkt alles bij mij perfect (afkloppen). Abo gaat pas ergens in mei in, en heb mijn tel dus nu 'al'. Verders zelfs een mooi 1 jarig contract en slecht 6 (zes) euro bij moeten betalen.
NeeVerwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:03:
weer vier nieuwe vragen:
- is de videocamera op de voorzijde ook op een of andere manier te gebruiken? Ik heb nog geen umts maar wil toch graag eens kijken hoe dat beeld ervan is. Plus kun je die videocamera aan de voorzijde ok nog voor andere zaken gebruiken?
JaEnne moet mijn provider hier ook nog speciale ondersteuning voor geven?
Zal wel in het merk zitten.- ik ben een beetje aan t zoeken op de pricewatch naar mooie geheugenkaartjes. Ik merk dat er verschil zit in de leessnelheid (80 speed, 60 speed) daarnaast veel verschil in prijs waar zit 'm dat in.
Geef eens een voorbeeld?
Vast wel, maar of hij compatible is is een tweede.- bestaan er ook bluetooth headsets met twee oortjes (met evt mic) Want dan kun je dat ding namelijk pas echt flex gebruiken als mp3 speler.
Ik heb nog weinig positiefs gehoord over accesoires aansluiten via BT
Zeiss Distagon 21 f/2.8
In de doos zit een boekje, dat is een handleidingVerwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:03:
en mailen, hoe moet ik dat precies zien. wat stel ik hoe in?
Dat valt in beide gevallen onwijs mee...Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:32:
Er bestaan stereo bluetooth headsets, maar die zijn reteduur en vreten batterijen.
Tussen de € 50,- en de € 150,- heb je een leuke. En de accu red `t ook wel even hoor, hij is echt niet binnen een uur leeg
-
Heb absoluut geen last van speling tussen de delen, verder tiept ie lekker. Doet me weer helemaal denken aan de funtionaliteit van de 6230, schijnbaar is dat toch een beetje de norm geworden. Wel irritant dat die schuif niet de toetsen automatisch vergrendeld, maar das een kwestie van wennen.
Ben er erg positief over, en ik zal binnenkort een uitgebreider verlsag posten.
King of Cod
is dat ook echt helemaal nergens in te stellen??TafkaP schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:07:
Nou heb em dan zojuist ook binnen gekregen.
Heb absoluut geen last van speling tussen de delen, verder tiept ie lekker. Doet me weer helemaal denken aan de funtionaliteit van de 6230, schijnbaar is dat toch een beetje de norm geworden. Wel irritant dat die schuif niet de toetsen automatisch vergrendeld, maar das een kwestie van wennen.
Ben er erg positief over, en ik zal binnenkort een uitgebreider verlsag posten.
Oh ja, als t goed is komt ie morgen EINDELIJK bij Salland binnen. Hopen dat ik wel een goeie krijg
[ Voor 9% gewijzigd door __REMCO__ op 20-04-2006 20:10 ]
Verwijderd
Dat heb ik ook wel gehad, maar het is volgensmij alleen het eerste piepje waarmee hij aangeeft dat er een wisselgesprek is. Eigenlijk te kort geweest om echt te merken wat er nu precies mis was._GoldStrike_ schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:37:
ik heb ook nog een vraag (wat al eens eerder voorbij is gekomen), als je aan het bellen bent en je wordt tijdens het gesprek gebeld (wisselgesprek) gaat de telefoon automatisch op luidspreker, best wel irritant. Iemand hier een oplossing voor?
Verwijderd
Heb je niets aan als ze vervolgens allemaal kapotte toestellen uitleveren, als die van mij nu nog kapot terugkomt dan ga ik weleens even bellen met nokia hoor want dat pik ik niet meer, dan wil ik m'n geld terug!DaannO schreef op donderdag 20 april 2006 @ 19:52:
De telefoon wordt nu beter beschikbaar. De leveranciers kunnen meer leveren, dus dat begint allemaal lekker op gang te komen.
edit: en niet alleen omdat die van mij het uitstekend doet, maar omdat een medewerker mij daarvan op de hoogte stelde.
[ Voor 44% gewijzigd door TafkaP op 20-04-2006 22:41 ]
King of Cod
Wat zou jij zeggen als je voor Vodafone werkte?TafkaP schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:36:
De nieuwe levering voor vodafone schijnt iig zeer doorgrondig te zijn doorgelicht!
edit: en niet alleen omdat die van mij het uitstekend doet, maar omdat een medewerker mij daarvan op de hoogte stelde.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Waarom dacht je dat anders dat de Vodafone Citypoints ze pas een paar weken later hadden? Vodafone test standaard eerst de toestellen voordat ze in de winkel verkopen.Yohan schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:55:
[...]
Wat zou jij zeggen als je voor Vodafone werkte?
Mijn eerste unbranded exemplaar was na een half uur zo dood als het maar kan. Heb nu anderhalve week een Vodafone branded exemplaar en die doet het uitstekend. Bij dit exemplaar heb ik ook geen speling. Enige nadeel is dat er een vodafone logo opzit.
Pura Vida
En ik schaam me overigens niets voor het vodafone logo. Tis een mooi logo, en ik vind het een stoer merk! Maar dat ze er een soort van oranje lederhosen telefoonhouderding bij de tel hebben geleverd, als soortement van WK actie vind ik een behoorlijk zwakzinnige actie, maar goed das mijn mening. (je profileert je niet eerst op de markt als enigszins duur, zakelijk en qualitatief uitstekend om vervolgens cadeautjes uit te delen waar ik mijn hond nog vanaf zou schoppen)
King of Cod
ola
Dat is dus een regelrecht broodje aap! En ze gaan er allemaal mee bluetoothen en data overzetten? Ben je mal. Al die toestellen hebben een te zwak voedingscircuit als ze voor 8 april zijn gemaakt, en komen allemaal vroeg of laat aan de beurt (imho).Maverick2001 schreef
Vodafone test standaard eerst de toestellen voordat ze in de winkel verkopen.
Tenzij je er alleen maar mee belt, maar dan heb je volgens mij geen 6280 nodig...
Samsung S23 Ultra 256GB
Klopt wel wat hij zegt, maar ik denk dat je `m niet goed begrijp...wvexelgt schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 14:24:
[...]
Dat is dus een regelrecht broodje aap! En ze gaan er allemaal mee bluetoothen en data overzetten? Ben je mal. Al die toestellen hebben een te zwak voedingscircuit als ze voor 8 april zijn gemaakt, en komen allemaal vroeg of laat aan de beurt (imho).
Tenzij je er alleen maar mee belt, maar dan heb je volgens mij geen 6280 nodig...
Hij bedoelt waarschijnlijk dat Vodafone eerst een toestel test alvorens ze het toestel onder hun eigen 'branding' gaan verkopen. De Vodafone firmware is ook soms een versie lager als de nieuwste, omdat Vodafone de nieuwste versie nog niet heeft goedgekeurd....
Nee, tuurlijk test Vodafone niet elke Nokia 6280 die ze willen gaan verkopen voordat ze `m naar een winkel vesturen, of het winkelpersoneel voordat ze `m gaan verkopen. Maar, dat bedoeld hij ook niet, lijkt mij in ieder geval.
-
Bedankt voor je bijval. Zo bedoel ik het inderdaad. Je kan wel roepen dat het een broodje aap verhaal is maar waarom zouden ze dan wachten met het in de winkel verkopen van het toestel (en dan bedoel ik inderdaad het type toestel en niet elk afzonderlijk toestel).Giox schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:26:
[...]
Klopt wel wat hij zegt, maar ik denk dat je `m niet goed begrijp...
Hij bedoelt waarschijnlijk dat Vodafone eerst een toestel test alvorens ze het toestel onder hun eigen 'branding' gaan verkopen. De Vodafone firmware is ook soms een versie lager als de nieuwste, omdat Vodafone de nieuwste versie nog niet heeft goedgekeurd....
Nee, tuurlijk test Vodafone niet elke Nokia 6280 die ze willen gaan verkopen voordat ze `m naar een winkel vesturen, of het winkelpersoneel voordat ze `m gaan verkopen. Maar, dat bedoeld hij ook niet, lijkt mij in ieder geval.
Ik heb met mijn Vodafone branded gewoon blue tooth aan en een data transfer via de datakabel dat is geen enkel probleem. Persoonlijk vind ik het een goede zet van ze dat ze de nieuwe types eerst testen. Het voorkomt in iedergeval een hoop ellende.
Waar ik zelf niet bij kan is dat Nokia het toestel zelf niet uitvoerig genoeg test voor je het in de winkel gooit. Het zal wel met tijdsdruk te maken hebben maar persoonlijk is het wel een enorme domper.
Pura Vida
Verwijderd
Daar ben ik benieuwd naar. Dit is in ieder geval een erg goede browser: http://www.opera.com/products/mobile/operamini/campaign/.DaannO schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 22:12:
Hebben mensen nog leuke software die ze gebruiken op hun 6280? Bijv een calender prog of freeware games ofz? Dan kan ik de ts wat uitbreiden
Nou ik heb er toch ook 1 van de eerste levering, doe er alles mee, en hij doet t nog steedswvexelgt schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 14:24:
Al die toestellen hebben een te zwak voedingscircuit als ze voor 8 april zijn gemaakt, en komen allemaal vroeg of laat aan de beurt (imho).
King of Cod
Helaas ondersteunt de operabrowser de 6280 nog niet.. Ik heb hem geprobeerd te downloaden maar via wap gaf opera zelf al aan dat deze nog niet ondersteunt wordt.Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 14:17:
[...]
Daar ben ik benieuwd naar. Dit is in ieder geval een erg goede browser: http://www.opera.com/products/mobile/operamini/campaign/.
Verdere info van mijn 6280:
- Afgelopen dinsdag de 6280 ontvangen van gsmeasy.nl
- 2 x zwart scherm gehad maar de telefoon startte gewoon weer op.
- speling in telefoon of rammel? geen last van.
- software info v 3.60, 10-02-06
Voordelen:
- Groot, scherp scherm!
- Goed geluid
- videotones ook leuk
- foto's en filmpjes fullscreen bekijken
Nadelen: (als ik dan toch wat moet noemen)
- woordenboek slaat geen nieuwe woorden op
- bij weinig licht slechte foto's (maar het blijft natuurlijk een camera in telefoon, dus geen probleem)
- foto's zijn niet te roteren op telefoon
Maar vooralsnog zeer tevreden met deze telefoon!
Nog 1 vraag:
Ik heb een t-mobile abbonnement, maar t-mobile ondersteunt begreep ik vooralsnog geen videotelefonie en umts (tegenvaller met zo'n nieuwe telefoon!) weet iemand ook of dit binnenkort nog komt, en hoe of wat?
Canon eos 400D | 18-55 | 55-200 | BC-3 grip | Canon Ixus 500
Vind het by the way ook waardeloos dat T-mobile dat nog niet heeft.
Het zelfde vind ik met het Push To Talk. Heb je een aparte knop op je toestel werkt het helemaal nog niet. Ik heb zelf een vodafone abonnement en ze konden me ook niet vertellen wanneer het wel ging werken.
Ik begrijp dat dat PTT ook geen uitvinding van Vodafone is maar het zou toch leuk zijn dat ze de functies op een toestel ondersteunen.
Heeft iemand al eens iets gezien over het woordeboek probleem? Ik vind het reuze irritant dat ik zelf bijvoorbeeld mijn eigen naam handmatig moet invoeren.
Pura Vida
Verwijderd
Hier werkt Opera anders hartstikke prima en snel (via GPRS). Ik heb Opera Mini dan wel mbv mijn PC geinstalleerd (via PC Suite). Ook moeten natuurlijk de instellingen an je internet kloppen (hier: T-Mobile).fietstoeter schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 15:19:
[...]
Helaas ondersteunt de operabrowser de 6280 nog niet.. Ik heb hem geprobeerd te downloaden maar via wap gaf opera zelf al aan dat deze nog niet ondersteunt wordt.
Proof of concept:
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2006 17:24 ]
kan je misschien die files uploaden die je hebt geinstalleerd? Of een link waar ej ze kan downloaden?Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 17:11:
[...]
Hier werkt Opera anders hartstikke prima en snel (via GPRS). Ik heb Opera Mini dan wel mbv mijn PC geinstalleerd (via PC Suite). Ook moeten natuurlijk de instellingen an je internet kloppen (hier: T-Mobile).
Proof of concept:
[afbeelding]
Nokia test wel degelijk de toestellen zelf ook erg uitvoerig..Maverick2001 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 19:38:
[...]
Bedankt voor je bijval. Zo bedoel ik het inderdaad. Je kan wel roepen dat het een broodje aap verhaal is maar waarom zouden ze dan wachten met het in de winkel verkopen van het toestel (en dan bedoel ik inderdaad het type toestel en niet elk afzonderlijk toestel).
Ik heb met mijn Vodafone branded gewoon blue tooth aan en een data transfer via de datakabel dat is geen enkel probleem. Persoonlijk vind ik het een goede zet van ze dat ze de nieuwe types eerst testen. Het voorkomt in iedergeval een hoop ellende.
Waar ik zelf niet bij kan is dat Nokia het toestel zelf niet uitvoerig genoeg test voor je het in de winkel gooit. Het zal wel met tijdsdruk te maken hebben maar persoonlijk is het wel een enorme domper.
Wat de provider doet is alleen de toestellen testen op compatibiliteit met hun netwerk, hun content, hun gateways en andere diensten. Het testen van BT, het menu en ander hardwarematigen dingen zoals het voedingscircuit laten ze echt gewoon aan Nokia over hóór...
Sorry dat ik je nu niet kan bijvallen
-
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
kan iemand misschien ff een plaatje posten van zijn vodaphone branded toestel. ben benieuwd hoe
Dit is de voorkant.
En dit de achterkant... (let niet op de vingerafdrukken op het scherm).
Ja wel een simlock maar ik heb een abonnement van een jaar dus dat vind ik geen probleem. Daarna kan je m kosteloos verwijderen.
[ Voor 14% gewijzigd door Maverick2001 op 23-04-2006 15:42 ]
Pura Vida
King of Cod
Schuren ze 'et logootje er dan ook voor je af?Maverick2001 schreef op zondag 23 april 2006 @ 15:41:
Ja wel een simlock maar ik heb een abonnement van een jaar dus dat vind ik geen probleem. Daarna kan je m kosteloos verwijderen.
Ik vind het eerlijk gezegd best zonde op zo'n designtoestelletje.
King of Cod
Ben ik met je eens! Vind het ook niet erg, in het begin ff wennen maar stoort helemaal niet meer. En zoals iemand anders ook al zei Vodafone vind ik ook een mooi merk dus heb ik er ook minder moeite mee.TafkaP schreef op zondag 23 april 2006 @ 16:34:
Ik vinnet stijlvol gedaan. no problemo
Pura Vida
Verwijderd
Het schijnt dat je met een suikerklontje het logo (T-Mobile dat ik weet) eraf kan halen. Heb het zelf niet geprobeert want stoor me er niet zo aan.Yohan schreef op zondag 23 april 2006 @ 16:29:
[...]
Schuren ze 'et logootje er dan ook voor je af?![]()
Ik vind het eerlijk gezegd best zonde op zo'n designtoestelletje.
Vraag dan nog: Hebben er mensen problemen met batt opladen?? Mijn batterij laad niet op als de telefoon uitstaat. Volgens mij niet de bedoeling.
Voor de rest nog steeds erg tevreden......
Ik kijk naar me foon en zie dat ik geen bereik heb (wie weet hoelang al niet
Meer personen met dezelfde ervaringen?
[ Voor 3% gewijzigd door Scipionyx op 23-04-2006 20:13 ]
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Verwijderd
Dat heb ik ook gehad, en daar is ook een oplossing voor wat eerder al besproken is:Scipionyx schreef op zondag 23 april 2006 @ 20:12:
Vreemd: Me telefoon staat de hele dag aan en zonet werd ik via msn aangesproken door een maat van me: "Heb jij je telefoon uit staan??"
Ik kijk naar me foon en zie dat ik geen bereik heb (wie weet hoelang al niet), dus ik start me foon ff opnieuw op en heb nu ineens wel bereik. Kon dus niet gebeld worden van weet ik veel hoelaat tot zonet.. Beetje jammer..
Meer personen met dezelfde ervaringen?
Moet je naar instellingen>telefoon>netwerkmodus. Als het goed is staat ie op dual mode, maar moet je hem op gsm zetten.
Dit topic is gesloten.