Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het viel mij toevallig van het weekend op dat het bij mijn 6270 de tijden ook een uur eerder weergegeven worden, zou het series 40 gerelateerd kunnen zijn? Heb er een aantal maanden voor nodig gehad voordat ik het ontdekte, maar kan zeer verwarrend werken.Supershiva schreef op maandag 10 april 2006 @ 09:53:
Als de SMS tijd bepaald wordt door de provider (in mijn geval T-mobile) waarom had ik er dan met al mijn voorgaande toestellen (Nokia 6230 en daarna Samsung D500) geen last van ?
Toen zat ik namelijk ook al bij T-mobile...
*knip*
Ik heb gelukkig nog geen stof onder scherm gekregen
[ Voor 20% gewijzigd door Ross op 10-04-2006 11:56 ]
ola
Ik ben heel toevallig net gebeld door Vodafone. Ik heb mijn contract opgezegd (omdat ik via hun niet kan verlengen met een 6280)Weet iemand wanneer de 6280 leverbaar wordt via Vodafone? Dus rechtstreeks via de Vodafone stores of de webshop van Vodafone?
Ze hebben me zojuist verteld dat ze dit toestel wél kunnen leveren. Kosten; 39 euro (icm een abbonement van 20euro pm)
Ik kan namelijk via m'n werk miniSD kaartjes kopen van Kingston, weet alleen niet of die ook gaat werken
*Gonadan dacht van wel maar gaat dat niet hardop zeggen voor het geval hij het mis heeft...Supershiva schreef op maandag 10 april 2006 @ 14:10:
Kan je eigenlijk ieder willekeurig merk miniSD kaart in de 6280 sjoffen, of alleen van sandisk en Nokia ?
Ik kan namelijk via m'n werk miniSD kaartjes kopen van Kingston, weet alleen niet of die ook gaat werken
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
dat is dus mn probleem ^^Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:35:
ik heb sinds gister ook mijn 6280 binnen, tot nu toe zeer tevreden al wat foto's gemaakt bij marathon r'dam, alleen 1 raar probleempje....
ik krijg mn bijgeleverde 64mb mini-sd kaartje niet werkende, zou het kaartje dood zijn of kan ik wat vergeten zijn?
zover had ik nog wel gedacht
ik heb geprobeerd kaartje erin te doen als telefoon uitstaat maar ook kaartje erin terwijl die aanstaat en dan restarten, beide gevallen stond er bij vrij geheugen 1.2 mbVerwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 10:23:
[...]
Heb je al geprobeerd je telefoon opnieuw op te starten? Bij mij werkte hij ook niet, totdat ik mijn telefoon opnieuw had opgestart.
En wat zegt windows als je de foon met de datakabel aan je pc hangt en "gegevensoverdracht" als usb modus kiest?Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 16:02:
[...]
dat is dus mn probleem ^^
[...]
zover had ik nog wel gedacht
[...]
ik heb geprobeerd kaartje erin te doen als telefoon uitstaat maar ook kaartje erin terwijl die aanstaat en dan restarten, beide gevallen stond er bij vrij geheugen 1.2 mb
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
bij usb-gegevenskabel kan ik kiezen tussen 'standaardmodus' en 'afdrukken' gegevensopslag kan niet want dan zegtie plaats eerst geheugenkaartGonadan schreef op maandag 10 april 2006 @ 16:05:
[...]
En wat zegt windows als je de foon met de datakabel aan je pc hangt en "gegevensoverdracht" als usb modus kiest?
verder beweert nokia pc suite ook dat ik alleen 'phone memory' heb en niet daarnaast nog een 64mb opslagmogelijkheid
Verwijderd
Ik zou wel contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht hebt en dit melden meschien dat ze een oplossing hebben
wat schattigVerwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 16:16:
[...]
bij usb-gegevenskabel kan ik kiezen tussen 'standaardmodus' en 'afdrukken' gegevensopslag kan niet want dan zegtie plaats eerst geheugenkaart
verder beweert nokia pc suite ook dat ik alleen 'phone memory' heb en niet daarnaast nog een 64mb opslagmogelijkheid
kan je dat kaartje niet bij iemand anders testen?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ben er eens op gaan letten en verrek je had gelijkSupershiva schreef op zondag 09 april 2006 @ 15:16:
Wat me is opgevallen is dat de de tijden van de ontvangen smsjes niet kloppen.
Hebben meer mensen dit ?
Als je bij de eigenschappen van de ontvangen sms kijkt dan heb ik de ene keer de sms een uur te vroeg ontvangen, de andere keer een uur te laat
Heeft t misschien te maken met t feit dat je je tijdzone op GMT+1 hebt staan ipv GMT+2 ivm zomertijd.
Daarna zorg je dat automatisch aanpassen aanstaat, en dan zorgt je 6280 tege de tijd dat t winter word dat hij weer op GMT+1 komt te staan.
Dit heeft bij mij geholpe
EDIT: de eerste zandkorrels hebben zich btw onder mijn scherm gemeld.
[ Voor 10% gewijzigd door Beeksma op 10-04-2006 16:27 ]
Verwijderd
ja, ik moet idd nog ff iemand vinden die dat kaartje voor me test...Gonadan schreef op maandag 10 april 2006 @ 16:21:
[...]
wat schattig
kan je dat kaartje niet bij iemand anders testen?
straks heb ik een doa op mn geheugenkaart ^^
Net mailtje gehad van Nokia Careline over mijn defecte 6280 (1 sec opstarten, dan niks meer): Nokia heeft nog NOOOOOOOOOOOOOIT gehoord van deze problemen....DaannO schreef op maandag 10 april 2006 @ 00:01:
[...]
ik had van iemand gelezen dat hij teste voor vodafone en dat ze pas ze verkopen als er geen fouten meer in zitten. dus dan kan het nog wel ff duuren. maar als dat zo is weet ik niet.
Zijn ze daar een beetje stokdoof dan, of hebben ze een agressieve vorm van Alzheimer, misschien?
Op diverse fora al erg veel mensen met hetzelfde defect, sinds ruim 1 week.
Hoezo "connecting people"?
Samsung S23 Ultra 256GB
Verwijderd
Ben eigenlijk wel benieuwd naar dat percentage.
Is het trouwens geen idee dat iedereen met een kapotte 6280 een mail richting nokia knalt? Dan krijgen ze het bij nokia misschien eindelijk door dat er iets aan de hand is!!
Nope helaas helpt niet.Vikingtosh schreef op maandag 10 april 2006 @ 16:22:
[...]
Ben er eens op gaan letten en verrek je had gelijk
Heeft t misschien te maken met t feit dat je je tijdzone op GMT+1 hebt staan ipv GMT+2 ivm zomertijd.
Daarna zorg je dat automatisch aanpassen aanstaat, en dan zorgt je 6280 tege de tijd dat t winter word dat hij weer op GMT+1 komt te staan.
Ik had hem net ook ff op GMT+2 gezet.... eerste sms die ik daarna ontving was keurig op tijd... ik blij
Bericht daarna was weer 2 uur vroeger dan het werkelijk is

Schiet mij maar lek, ik snap er geen pepernoot meer van.....
UPDATE
GMT+2 zetten is weldegenlijk de oplossing, ik heb het probleem gevonden.
Alle smsjes die ik van gsm's ontvang komen nu op de juiste tijd aan, alleen de smsjes die ik vanaf onze huistelefoon ontvang, die komen met de verkeerde tijdsweergave aan
EINDE UPDATE
Ik vind het idee hierboven van Symphysodon eigenlijk niet eens zo gek, maar dan moeten we het wel allemaal doen. Kunnen we inderdaad niet ergens een digitale petitie houden en deze indienen bij die noobs van Nokia ? Want het is echt niet normaal hoeveel er loos is met dit toestel.
Er staan hele forums in binnen en buitenland vol met problemen, maar ze weten er bij Nokia niks van

[ Voor 31% gewijzigd door Supershiva op 10-04-2006 19:28 ]
Verrek ja, ik heb 'm op GMT+2 gezet en nu is het goed! Thanx!Vikingtosh schreef op maandag 10 april 2006 @ 16:22:
Ben er eens op gaan letten en verrek je had gelijk
Die Tadaa 2 krijg ik helaas niet geopend met Nokia Multimedia Player. Ik krijg dan de melding:Gonadan schreef op maandag 10 april 2006 @ 11:32:
[...]
Lang leve de GoT search:
Tadaa!!
Tadaa!! 2
Dat van die fotocollage was dus een filmpje.
Korsakoff.......
"de indeling van het geopende bestand wordt niet ondersteund."
Wat doe ik verkeerd?
Verwijderd
Staat al op telecom vergelijker:Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 16:41:
Is het niet mogelijk om hier een soort Poll te maken van de mensen die een 6280 hebben aangeschaft en hoeveel er inmiddels al kapot zijn?
http://www.telecomvergeli...51/forum/?thread_id=16584
Verwijderd
Klopt, daar heb ik hetzelf ook al ingevuld. Maar mijn idee zou meer zijn een poll met een mooi grafiekje (bijvoorbeeld in de TS?) waarin je dan kan zien hoeveel er kapot gegaan zijn en hoeveel het er nog doen. Op telecomvergelijker gaat het alleen over de "dode" exemplaren.Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:20:
[...]
Staat al op telecom vergelijker:
http://www.telecomvergeli...51/forum/?thread_id=16584
Ik weet niet waar ze bij Nokia druk mee zijn, maar in elk geval niet met 6280-problemen lijkt het...Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 16:41:
Is het niet mogelijk om hier een soort Poll te maken van de mensen die een 6280 hebben aangeschaft en hoeveel er inmiddels al kapot zijn?
Ben eigenlijk wel benieuwd naar dat percentage.
Is het trouwens geen idee dat iedereen met een kapotte 6280 een mail richting nokia knalt? Dan krijgen ze het bij nokia misschien eindelijk door dat er iets aan de hand is!!
Samsung S23 Ultra 256GB
Het is natuurlijk erg vervelend dat er zo veel doa`s in omloop zijn. Ik heb dit probleem dan ook kort in de ts aan de orde gesteld. Ik zie echter het nut er niet van om er een poll van te maken aangezien dit topic dient als een infromatie verstrekker voor deze telefoon.Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 19:27:
[...]
Klopt, daar heb ik hetzelf ook al ingevuld. Maar mijn idee zou meer zijn een poll met een mooi grafiekje (bijvoorbeeld in de TS?) waarin je dan kan zien hoeveel er kapot gegaan zijn en hoeveel het er nog doen. Op telecomvergelijker gaat het alleen over de "dode" exemplaren.
Het heeft verder natuurlijk ook weinig zin om steeds te melden dat je een doa hebt, aangezien wij daar weinig aan kunnen doen.
Verwijderd
De 6280 probeert wel andere apparatuur te detecteren maar vindt niets en met andere telefoons kan ik de 6280 ook niet waarnemen, terwijl de instellingen wel op waarneembaar staan.
Niet helemaal waar. Het kan ook nog zijn dat de foon het kaartje niet goed kan benaderen door een fout in de contactpuntenbijvoorbeeld.Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 16:21:
Als je diemelding ook bij je pc krijgt kun je nog proberen om hem te formateren lukt dit niet dan kun je er vanuit gaan dat je kaart helaas het leven gegeven heeft en dat je een nieuwe moet aanschaffen.
Je zal hem echt buiten de telefoon om moeten testen om het zeker te weten
Dat lijkt me een juiste insteekIk zou wel contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht hebt en dit melden meschien dat ze een oplossing hebben
Ik heb trouwens nog een redelijk nadeel gevonden van de software.
Je ziet geen voortgangsbalkje bij het sturen en ontvangen met bluetooth.
Dit vind ik bij grote bestanden nogal irritant.
En dan heeft de samsung van m'n maat het wel
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
---------------------------------------------------------------
Geachte heer, mevrouw,
U heeft onlangs een bestelling bij ons geplaatst voor de Nokia 6280 in combinatie met een GSM abonnement. Wij hebben vanwege prijswijzigingen uw bijbehorende abonnement reeds aangevraagd in de veronderstelling dat het toestel binnen enkele weken leverbaar zou zijn. Zoals eerder gemeld heeft Nokia Nederland vanwege software problemen de levering van dit toestel uitgesteld. De opgegeven levertermijn is destijds begin april geweest. Dit heeft enkele winkeliers ertoe bewogen om Europese modellen naar Nederland te halen en deze aan hun klanten uit te leveren. Omdat niet duidelijk was of deze partij voorzien was van de juiste correct werkende software hebben wij besloten af te zien van deze partij. Nu is gebleken dat vele van deze uitgeleverde toestellen softwareproblemen vertonen.
Uiteraard begrijpen wij dat u als klant zo snel mogelijk uw toestel wenst te ontvangen en daarom hebben wij dagelijks contact met onze leveranciers over de verwachte leverdatum. Tot op heden kunnen deze leveranciers nog geen concrete datum noemen maar houdt men zich aan de berichtgevingen van Nokia Nederland. Nokia geeft aan hopelijk deze week te kunnen leveren, echter deze geplande leveringen zijn door Nokia Nederland nog niet bevestigd. Dit leidt ertoe dat wij u helaas nog altijd geen concrete toezegging kunnen doen.
Omdat wij u graag van dienst zijn willen wij de volgende mogelijke oplossingen aanbieden:
- U kiest een ander toestel, u dient dan contact met ons op te nemen zodat we de mogelijkheden kunnen bespreken.
- Uw voorkeur gaat uit naar een versnelde levering van de Nokia 6280. Wij zullen een Europese Nokia 6280 leveren. Dit toestel is voorzien van een Engelstalige gebruiksaanwijzing. Tevens willen wij u er op wijzen dat u met het bovengenoemde softwareprobleem rekening dient te houden.
- Omdat uw abonnement reeds gestart is, wenst u alvast uw simkaart te ontvangen. De nalevering van de Nokia 6280 NL volgt zo spoedig mogelijk.
Mocht u prijs stellen op een van bovenstaande alternatieven dan verzoeken wij u om contact met ons op te nemen. Wij zullen alles in het werk stellen om uw bestelling op een adequate wijze af te handelen.
Zonder tegenbericht van uw kant op deze e-mail zal uw bestelling volgens de normale procedures uitgevoerd worden, hierbij rekening houdend met de ontstane vertraging.
Wij bieden u nogmaals onze welgemeende excuses aan en hopen op uw begrip voor de ontstane vertraging!
Met vriendelijke groet,
Simshop.nl
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Blijkbaar worden er tot op heden alleen maar europese toestellen geleverd. Ik vraag mij wel af wat het verschil is tussen de europese en de NL versie?
Toch nog maar even wachten dus,.......????
Als ik me niet vergis zijn er hier mensen die van 2Call een Nederlands toestel met Nederlandse handleiding hebben gekregen. Ik weet niet of daar ook veel problemen mee zijn..Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:39:
Blijkbaar worden er tot op heden alleen maar europese toestellen geleverd. Ik vraag mij wel af wat het verschil is tussen de europese en de NL versie?
Toch nog maar even wachten dus,.......????
Waarom heb ik dan keurig een nederlandse handleiding?
Volgens mij proberen ze je wijs te maken dat zij er niets aan kunnen doen
Ik moet trouwens wel zeggen dat ze het nederlands 'in' de telefoon wel beter hadden mogen doen.
Bluetooth scannen: "appaten wor-den gezocht
Geen enkel probleem nogDa.Rock schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 11:11:
[...]
Als ik me niet vergis zijn er hier mensen die van 2Call een Nederlands toestel met Nederlandse handleiding hebben gekregen. Ik weet niet of daar ook veel problemen mee zijn..
Al heb ik hem niet van 2call maar tfortelecom
[ Voor 39% gewijzigd door Gonadan op 11-04-2006 11:14 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb de mijne via 2call, op haast onzichtbare dode pixel na geen een probleem (behalve typische 6280 kwalen).
ola
Welk bedrijf?yah schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 11:22:
Onzin, want overal zijn de NL toestellen verrkijgbaar. Dat er aardig wat problemen zijn heb je via dit forum wel kunnen vernemen. Maar europees is onzin. Dat was 1 bedrijf volgens mij.
Ik heb de mijne via 2call, op haast onzichtbare dode pixel na geen een probleem (behalve typische 6280 kwalen).
Verwijderd
ola
Verwijderd
Bij mij stond er toch echt Made in Finland op.DaannO schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 11:42:
voor zo ver ik het weet worden de nokia tels in hamburg duitsland gemaakt omdat daar een grote fabriek staat. dus het lijkt mij sterk dat er een apart voor nederland gaan maken...
Made in Finland, Manufactured in GermanyVerwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:08:
[...]
Bij mij stond er toch echt Made in Finland op.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb nu iets meer speling als de vorige maar dat maakt me niet zoveel uit.
Geen dode pixels
alles werkt naar behoren.
en last but not least hij doet het nog !!!!
Ik denk niet zozeer dat ze het op kunnen lossen met software hooguit iets dat voor een beter spannings voorziening in het toestel zorgt.
Maar goed dan kan mijn theorie van het IC de prullenbak in.
Ik neem aan dat degene die hem voor rep. hebben opgestuurd zodra ze hem terug krijgen verslag doen over de Sw vesie en wat er gevonden is.
nieuwe pc samenstellen = leuk
Reken maar.....Blaasijzer schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:52:
Ik neem aan dat degene die hem voor rep. hebben opgestuurd zodra ze hem terug krijgen verslag doen over de Sw vesie en wat er gevonden is.
Hij is nu 1 week ter Rep. opgestuurd, Nokia Service Centre dacht dat het ongeveer 2 weken zou duren dus ik hoop jullie volgende week meer te kunnen vertellen!
If you can't take the heat, get burried!
Same here, echter heb ik het via gsmtrack gedaan en daar zou het tussen de 2 en 3 weken duren.Sieking schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 15:33:
[...]
Reken maar.....
Hij is nu 1 week ter Rep. opgestuurd, Nokia Service Centre dacht dat het ongeveer 2 weken zou duren dus ik hoop jullie volgende week meer te kunnen vertellen!
Als ik info heb, horen jullie het ook...
Verwijderd
Vrijdag is het voor mij 2 weken geleden dus dan hoop ik hem terug te hebben!Da.Rock schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 15:43:
[...]
Same here, echter heb ik het via gsmtrack gedaan en daar zou het tussen de 2 en 3 weken duren.
Als ik info heb, horen jullie het ook...
en k heb r ook problemen mee de rechterselectie toets doet t niet meer
het nr van de berichtcentrale was opeens spoorloos!!
en het woordenboek onthoud gewijzigde woorden niet als je aan smsen ben
maar verder heb ik geen speling op het schuif mechanisme ofzo
en weet iemand of er al andere software beschikbaar is heb nu versie 3.60
groetjes
Ik heb 'm afgelopen zaterdag (8 april) ook bij T for Telecom gehaald en heb, behalve één uitval en weer opnieuw opstarten bij gebruik datakabel, nog geen problemen.Gonadan schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 11:13:
Geen enkel probleem nog
Al heb ik hem niet van 2call maar tfortelecom
alvani schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 19:29:
[...]
Ik heb 'm afgelopen zaterdag (8 april) ook bij T for Telecom gehaald en heb, behalve één uitval en weer opnieuw opstarten bij gebruik datakabel, nog geen problemen.
Herstel: van speling heb ik ook last en bij mij onthoudt 'ie ook geen "aangeleerde woorden" bij SMS'en en dat is toch wel zeer irritant.bacardifrans schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:33:
en het woordenboek onthoud gewijzigde woorden niet als je aan smsen ben
maar verder heb ik geen speling op het schuif mechanisme ofzo
groetjes
[ Voor 3% gewijzigd door alvani op 11-04-2006 19:36 ]
ik had gehoopt dat dit juist om wel weer zou werken. Altijd heb ik dit gehad bij mn nokia's en nu met mn D500 is dat dus ook. Irritant!alvani schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 19:35:
[...]
[...]
Herstel: van speling heb ik ook last en bij mij onthoudt 'ie ook geen "aangeleerde woorden" bij SMS'en en dat is toch wel zeer irritant.
Zou je dat ook kunnen melden op http://www.telecomvergeli...51/forum/?thread_id=16695. Loopt een speciaal draadje voor 6280's die terug komen van reparatie. Vooralsnog is er denk ik nog nx terug.Blaasijzer schreef: Ik neem aan dat degene die hem voor rep. hebben opgestuurd zodra ze hem terug krijgen verslag doen over de Sw vesie en wat er gevonden is.
Samsung S23 Ultra 256GB
Dweilen met de kraan openDaannO schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 23:19:
Wat ik van nokia nu heb begrepen is dat alle 6280 (van de eerste levering, daar zijn ook alle problemen mee) prioriteit 1 krijgen en gelijk worden gerepareerd of omgeruild. Dat is dus wel een nette zaak
Voor zover ik weet heeft iedereen v3.60bacardifrans schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:33:
Ik heb ook het gevoel dat hij de ene woorden wel onthoudt en de andere niet.
Ieke niete begraip
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
ze moeten bij Nokia eens leren een mobieltje een keer aan te zetten in die amateurfabriek daar voordat ze hun rommel dumpen. Stel dat ze zo auto's gaan maken: meneer u kunt hem komen halen, hij zal ongeveer 2 dagen draaien en dan mag hij 3 weken terug naar de fabriek, we testen namelijk auto's niet meerDaannO schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 23:19:
Wat ik van nokia nu heb begrepen is dat alle 6280 (van de eerste levering, daar zijn ook alle problemen mee) prioriteit 1 krijgen en gelijk worden gerepareerd of omgeruild. Dat is dus wel een nette zaak
Ik hou dat topic in de gaten ik ben daar geen lid....wvexelgt schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:47:
[...]
Zou je dat ook kunnen melden op http://www.telecomvergeli...51/forum/?thread_id=16695. Loopt een speciaal draadje voor 6280's die terug komen van reparatie. Vooralsnog is er denk ik nog nx terug.
Er was laatst een documentaire over een fabriek in China waar Nokia ook (ik meen een deel) van hun telefoons liet maken. Daar gaan ze echt niet elke telefoon testen, het feit dat ze in China ook telefoons laten maken zegt al genoeg. Goedkoop en snel...Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 08:29:
[...]
ze moeten bij Nokia eens leren een mobieltje een keer aan te zetten in die amateurfabriek daar voordat ze hun rommel dumpen. Stel dat ze zo auto's gaan maken: meneer u kunt hem komen halen, hij zal ongeveer 2 dagen draaien en dan mag hij 3 weken terug naar de fabriek, we testen namelijk auto's niet meer
Maar het valt me op dat er extreem veel vervuiling is door opmerking als, "godver wanneer komt ie, en ik heb em ook besteld, kleaute neukia, waaaahhh nog tien minuten en ik heb em, etc etc...."
Erg irritant, voegt niks toe en kost erg veel tijd om te filteren. Beetje zonde van een topic, het wordt bijna om zeep geholpen. Dat gezegd, beschouw dit bericht dan ook als niet geplaatst, en mijn volgende als een echte bijdrage!
King of Cod

"dt" moet "dit" zijnsjobiscity schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:20:
in de startpost staat berijk met een lange ij, dt moet natuurlijk bereik zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Ross op 12-04-2006 13:57 ]
ola
Pura Vida
Verwijderd
Ik heb geen last van speling tussen de delen. Ik heb bestanden van mijn computer gekopieerd met de usb kabel, en het werkt nog steeds, maar de mini-sd kaart herkent hij niet tot op heden. In menu->galerij staat bij mij niet de optie geheugenkaart. Ik ga hem zo proberen met een mini-sd lezer op de computer, ik hoop dat dat werkt.
Ik heb nog een vraag, weet iemand of je de toetsenblokkering aan kan zetten als het toestel dicht is?
In de handleiding staat: "U kunt ook de schuifklep sluiten en Blokkrn selecteren". Dit kan ik niet vinden.
als je je telefoon sluit staat er een aantal seconden 'Blokkeren' boven de Navitoets.[b][message=25564893,noline]Ik heb nog een vraag, weet iemand of je de toetsenblokkering aan kan zetten als het toestel dicht is?
In de handleiding staat: "U kunt ook de schuifklep sluiten en Blokkrn selecteren". Dit kan ik niet vinden.
Ikzelf heb bij mn favorieten als bovenste staan 'Toetsen blokkeren'
Vind ik net iets makkelijker omdat je dan ni je telefoon open en dicht hoeft te doen om m te blokkeren
[ Voor 12% gewijzigd door Beeksma op 12-04-2006 15:41 ]
Verwijderd
Goeie tip, is inderdaad erg handig.Vikingtosh schreef op woensdag 12 april 2006 @ 15:40:
[...]
Weet iemand hoe je die er weer afkrijgt.
ps: telefoon doet het nu in tegenstelling tot de vorige prima!
Pura Vida
Verwijderd
sw-update door NSP..... met alle risico's van dienMaverick2001 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:15:
Zijn er meer mensen met een vodafone 6280? Het logo op de voorkant vind ik niet storend. Maar de vaste shortcuts op het scherm wel. Ik wil een clean scherm met alleen bijvoorbeeld de tijd.
NSP? Wie is dat? Is er geen andere mogelijkheid al die troep van snelkoppeling uit mijn beeld te krijgen?.Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:23:
[...]
sw-update door NSP..... met alle risico's van dien
Pura Vida
Ze zijn nu druk aan het testen met een nieuwe software-versie 3.65.
Deze moet bijna alle fouten in 1x oplossen.
Zodra ik deze binnen heb, post ik het hier direct.
don't worry, be happy...
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
Verwijderd
Dit zie je goed, je hoeft je batterij er dus niet uit te halen om je memorycard te verwisselen.Lefty_38 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 19:28:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die slide phones nooit zo cool vond. De D5- en 600 vind ik ook eigenlijk helemaal niks, maar deze 6280 ziet er echt super strak uit! En die foto's die ermee gemaakt zijn ook! Jammer dat mijn abbo pas in November afloopt, maar ik zal deze tel. zeker in mijn achterhoofd houden. Nog 1 vraagje: zit de memorycard nu in de zijkant? of zie ik dit verkeerd? zou wel mooi zijn want zoiets zoek ik wel.
Ben benieuwd of dat dit nu alles in 1 keer oplost , zou wel mooi zijnRaimon schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:47:
Gisteren bericht gehad van Nokia.
Ze zijn nu druk aan het testen met een nieuwe software-versie 3.65.
Deze moet bijna alle fouten in 1x oplossen.
Zodra ik deze binnen heb, post ik het hier direct.
Verwijderd
Neem aan dat dat Nokia Service Point is. Kan je die snelkoppelingen niet gewoon weghalen met de instellingen van je actieve standby?Maverick2001 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:26:
[...]
NSP? Wie is dat? Is er geen andere mogelijkheid al die troep van snelkoppeling uit mijn beeld te krijgen?.
[ Voor 3% gewijzigd door _MB_ op 12-04-2006 22:20 ]
Canon Digital Ixus V2
Heb hem wel 24/7 aan staan, screensaver staat uit, energiespaarstand staat aan en ook slaapstand staat aan.
we gaan m ff wegbrengen
Zonde van de ruimte in je favorieten.Vikingtosh schreef op woensdag 12 april 2006 @ 15:40:
[...]
als je je telefoon sluit staat er een aantal seconden 'Blokkeren' boven de Navitoets.
Vind ik net iets makkelijker omdat je dan ni je telefoon open en dicht hoeft te doen om m te blokkeren
Als je op de aan/uit knop drukt dan vind je onderaan alle profielen "toetsen blokkeren"
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je hebt helemaal gelijk dat is het. Ik schrok al dat ik al die troep in mijn beeldscherm moest houden.Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:18:
[...]
Neem aan dat dat Nokia Service Point is. Kan je die snelkoppelingen niet gewoon weghalen met de instellingen van je actieve standby?
De vodafone versie doet het nu al bijna een dag! Dat is 23 uur langer dan mijn vorige.
Pura Vida
Als jij in gesloten toestand de telefoon in je hand houd en naar de onderkant kijkt en je knijpt de 2 delen op elkaar geloof ik niet dat jij geen speling hebt en iedereen wel aangezien dit de normale constructie van dit toestel is. Ik hoor het graag als het niet zo is.Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 15:35:
Ik heb hem nu ook binnen van sitel. Hij doet het nu al een paar uur.
Ik heb geen last van speling tussen de delen. Ik heb bestanden van mijn computer gekopieerd met de usb kabel, en het werkt nog steeds, maar de mini-sd kaart herkent hij niet tot op heden. In menu->galerij staat bij mij niet de optie geheugenkaart. Ik ga hem zo proberen met een mini-sd lezer op de computer, ik hoop dat dat werkt.
Ik heb nog een vraag, weet iemand of je de toetsenblokkering aan kan zetten als het toestel dicht is?
ola
Ik heb al 11 jaar nokia's maar nog nooit sw laten laden.....
wel ze uit elkaar gesloopt om te kijken hoe het interne in elkaar zit
Dit is de eerste keer dat ik zo'n "vers" toestel koop.
dus is die Sw te laden bij een service punt en ben je dan al je instellingen kwijt ????
tnx
Volgens mij kan je tegen betaling een software upgrade laten doen bij een NSP idd.Blaasijzer schreef op donderdag 13 april 2006 @ 09:39:
Die 03.65 software kun je die laten laden bij een service punt ?
Ik heb al 11 jaar nokia's maar nog nooit sw laten laden.....
wel ze uit elkaar gesloopt om te kijken hoe het interne in elkaar zit
Dit is de eerste keer dat ik zo'n "vers" toestel koop.
dus is die Sw te laden bij een service punt en ben je dan al je instellingen kwijt ????
tnx
Dan moet je alles uit je telefoon backuppen want hij bevat na de upgrade niets anders meer dan de software volgens fabrieksinstellingen.
Dus ik wacht even tot ik zeker weet dat de software een grote vooruitgang is
Zeiss Distagon 21 f/2.8
idd pffff heb net alles goed staanGonadan schreef op donderdag 13 april 2006 @ 10:24:
[...]
Dus ik wacht even tot ik zeker weet dat de software een grote vooruitgang is
De accu gaat inderdaad naarmate je 'm vaker volledig leeg/vol maakt steeds langer mee.
Foto's in de donker vallen me toch wel een beetje tegen. Met flits krijg je een soort witte waas over de foto heen. En zonder flits worden ze enorm korrelig. Overdag zien foto's er wel super uit voor een telefooncamera!
Over het scherm blijf ik me verbazen, dat is echt te mooi en scherp! Nog steeds een hele tevreden Nokia 6280 gebruiker hier.
Verwijderd
Er is natuurlijk wel iets speling, maar niet veel zoals je bij sommige leest. Ik heb trouwens wel een duitse handleiding erbij gekregen.yah schreef op donderdag 13 april 2006 @ 09:24:
[...]
Als jij in gesloten toestand de telefoon in je hand houd en naar de onderkant kijkt en je knijpt de 2 delen op elkaar geloof ik niet dat jij geen speling hebt en iedereen wel aangezien dit de normale constructie van dit toestel is. Ik hoor het graag als het niet zo is.
Ik denk dat ik mijn telefoon ook moet laten omruilen omdat hij geen geheugenkaartjes leest. Op de computer doet het kaartje het wel, maar in mijn telefoon niet. Ik krijg geen map 'geheugenkaart' in de galerij. Vind ik wel jammer want verder doet hij het perfect.
Ook geen map "volumelabel"?Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 10:31:
[...]
Er is natuurlijk wel iets speling, maar niet veel zoals je bij sommige leest. Ik heb trouwens wel een duitse handleiding erbij gekregen.
Ik denk dat ik mijn telefoon ook moet laten omruilen omdat hij geen geheugenkaartjes leest. Op de computer doet het kaartje het wel, maar in mijn telefoon niet. Ik krijg geen map 'geheugenkaart' in de galerij. Vind ik wel jammer want verder doet hij het perfect.
Of iets in het duits
Zeiss Distagon 21 f/2.8
de snelkoppelingweergave is denk ik wat je bedoeld en is volgens mij uit/aan te zetten via Actieve standby: Menu > Instellingen > Weergave > Instell.standby-modus of Menu > instellingen > Snelkoppelingen > Act. standby inschakelen. Zo staat het omschreven in de handleiding. Hoop dat je er iets aan hebt.Maverick2001 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:15:
Zijn er meer mensen met een vodafone 6280? Het logo op de voorkant vind ik niet storend. Maar de vaste shortcuts op het scherm wel. Ik wil een clean scherm met alleen bijvoorbeeld de tijd.
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 10:31:
[...]
Er is natuurlijk wel iets speling, maar niet veel zoals je bij sommige leest. Ik heb trouwens wel een duitse handleiding erbij gekregen.
ola
Verwijderd
Hebben meer mensen hier last van??
Dit is niet waar. Mijn eerste exemplaar had echt speling dat het echt rammelde als ik m bewoog. Dat er enige speling opzit wordt inderdaad zoals iemand anders zei veroorzaakt door de constructie. Volgens een Nokia medewerker hebben ze hier express voor gekozen. Hij vertelde mij dat ze dit gedaan hebben voor als je m bijvoorbeeld in je broekzak hebt dat er niet teveel druk op komt.yah schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:31:
Volgens mij is die speling bij iedereen hetzelfde alleen overdrijft de een meer dan de ander![]()
[...]
Vind het opzich wel een begrpijpelijk verhaal en stoor me er ook niet aan. Zolang de 6280 niet rammelt vind ik het goed. Het is echt een super telefoon en heb inmiddels de houder en de converter kabel voor mijn N91 carkit ook besteld. Heb alleen spijt dat ik het folie van mijn telefoon heb afgetrokken. Moet m nu echt als een princesje behandelen om krassen te voorkomen.
Kan je die folie ook ergens kopen?...
[ Voor 3% gewijzigd door Maverick2001 op 13-04-2006 12:10 ]
Pura Vida
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Verwijderd
Is deze ook al beschikbaar of heeft iedereen de zwarte versie?
De autohouder van de 6280 die bij Nokia te bestellen is (type cr-43) :
Hoe wordt die bevestigd in de auto?
Schroeven, klemmen?
Ik heb nog niet kunnen ontdekken aan de plaatjes hoe dit werkt.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 12:37 ]
Verwijderd
hmm jij bent de eerste waarbij ik hetzelfde probleem heb gevonden als bij mij.....Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 10:31:
[...]
ik dacht eerst mijn bijgeleverde 64mb chipje is dood, maar heb daarna een 1gb scandisk besteld en die doet het ook niet, die het overigens wel in een gewone camera doet........
nu moet ik dus heel mijn nokia terug sturen en vervolgens nog gaan betalen zodat die verzekerd verstuurd word? dat geven ze wel zo aan iig bij gsmexpress.nl
top dus
Verwijderd
Ik ben net bij het nokia servicepunt geweeest. Hij heeft mijn toestel nog op zijn computer getest met wat test software, maar zijn computer liep er van vast. Nu hebben ze hem opgestuurd, gratis. Ben hem alleen 10 werkdagen kwijt.Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:38:
[...]
hmm jij bent de eerste waarbij ik hetzelfde probleem heb gevonden als bij mij.....
ik dacht eerst mijn bijgeleverde 64mb chipje is dood, maar heb daarna een 1gb scandisk besteld en die doet het ook niet, die het overigens wel in een gewone camera doet........
nu moet ik dus heel mijn nokia terug sturen en vervolgens nog gaan betalen zodat die verzekerd verstuurd word? dat geven ze wel zo aan iig bij gsmexpress.nl
Het is niet leuk dat je hem opsturen natuurlijk maar dit is wel ironischmaar zijn computer liep er van vast.
Verwijderd
ik moet em zelf naar gsmexpress verzekerd opsturen, dus gaat me weer iets van 6etjes kosten en iets van 2 of 3 weken zonder mn nokia.....Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:52:
[...]
Ik ben net bij het nokia servicepunt geweeest. Hij heeft mijn toestel nog op zijn computer getest met wat test software, maar zijn computer liep er van vast. Nu hebben ze hem opgestuurd, gratis. Ben hem alleen 10 werkdagen kwijt.
Gevolg is dat de foontjes vaak 3 a 4 weken wegblijven i.p.v. 10 werkdagen....
Samsung S23 Ultra 256GB
Verwijderd
Echt geweldig gewoon! Alles lijkt te werken, geen problemen tot nu toe.
Nou geen problemen..
Ik heb nog een aflopend Telfort abo, nu wil ik natuurlijk wel kunnen mms'n en daarvoor zijn instellingen nodig.
Heeft iemand een idee hoe ik in hemelsnaam de foon zo getuned krijg dat die mmsjes verzonden worden?
de site van Telfort krijgt het niet voor elkaar.
Zelfs niet met handmatig instellen.
Of iemand een idee die me op het juiste spoor kan zetten?
Bij welke instellingen ik 'wat' moet invoeren..
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 12:54 ]
op de nokia site kan je ze zo toesturen easy as nokiaVerwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 12:53:
Hier sinds vandaag ook een trotse bezitter van een 6280 !
Echt geweldig gewoon! Alles lijkt te werken, geen problemen tot nu toe.
Nou geen problemen..
Ik heb nog een aflopend Telfort abo, nu wil ik natuurlijk wel kunnen mms'n en daarvoor zijn instellingen nodig.
Heeft iemand een idee hoe ik in hemelsnaam de foon zo getuned krijg dat die mmsjes verzonden worden?
de site van Telfort krijgt het niet voor elkaar.
Zelfs niet met handmatig instellen.
Of iemand een idee die me op het juiste spoor kan zetten?
Bij welke instellingen ik 'wat' moet invoeren..
www.jamba.nlbribrab schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 14:39:
Ik heb eindelijk m'n 6280 ook binnen, de Vodafone versie. Werkt tot nu toe nog prima! Mooi toestel! Weet iemand trouwens een site met wat leuke spelletjes e.d. voor de 6280? Elke java-game werkt wel op deze tel toch neem ik aan?
En als je zo'n site niet bedoelt dan mag er niet over gesproken worden op GoT
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Goh wat ben je netjesEn als je zo'n site niet bedoelt dan mag er niet over gesproken worden op GoT

Er zijn toch ook vast wel sites waar gewoon legitieme spelletjes/applicaties gedownload kunnen worden? En enig idee op welke fora er wel over het andere type spelletjes e.d. gesproken mag worden?Gonadan schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 14:51:
[...]
www.jamba.nl
En als je zo'n site niet bedoelt dan mag er niet over gesproken worden op GoT

Dit topic is gesloten.