Maar kom eens met iets wat jij als casual speler graag wil hebben. Indien het epix / epix setjes zijn. Hoe die te verdienen. En hoe goed die vergelijken zijn met bijv. de MC set.
Ik wil eigenlijk mijn ShadowCraft set wel bij elkaar krijgen. Ik heb nu drie items, twee random drops en een boss drop (voor 1.10 gehaald). De voortgang is behoorlijk vertraagd sinds de patch.
En als laatste, weet je wel zeker dat dit het spelletje voor jou is? Je betaalt nog altijd 15 euro per maand voor iets wat je, zo te lezen, nauwelijks een keer per week speelt. Is Elder Scrolls 4: Oblivion niet beter voor jou, bijvoorbeeld? Of sla de andere weg in en geef het een kans. Join een middelmatige maar leuke guild, op de grotere servers heb je vast nog wel een keuze. Leer je in ieder geval wat mensen kennen, ga je wat actiever spelen en kijk dan of het echt de tijd niet waard is voor jou. Ik vind het nog steeds geweldig namelijk, op comms met mensen uit 5 verschillende landen, een enorme rotzooi en lachboel met grappen en opmerkingen die heen en weer vliegen.
Realiseer je nu eigenlijk wat je hier zegt? Dat ik maar een ander spel moet zoeken omdat er een patch uitkomt die de balans verandert en mensen die er minder tijd insteken niet mee kunnen komen? Dat vind ik flauwekul. WoW is niet alleen bedoeld voor die-hard spelers, juist de reden dat ik het ben gaan spelen is dat ik ook dingen in mijn eentje kan gaan doen. Dat is volgens mij ook de policy van Blizzard, dat is wat WoW leuk maakt(e) en wat ik het grote voordeel vind t.o.v. van alle andere spellen van dit type. Ik vind het ook leuk om te groupen, maar ik zou het prettig vinden als ik met een random group opgepikt in /LFG ook een resultaat kan neerzetten. Is dat nu echt zo vreemd? Anders moeten we /LFG maar afsluiten ofzo.
Nogmaals mijn voorbeeld: Vinden jullie het terecht dat iemand die 50x 1 uur speelt veel minder uit het spel haalt dan iemand die 5x 10 uur speelt? Ik vind dat dus niet terecht. Beide personen betalen evenveel, Blizzard dient dus aan beiden content te geven. Ik begrijp ook wel dat de eerste persoon wat vocaler is en daarom meer aandacht krijgt, maar eerlijk is dat niet. Misschien moet Blizzard maar eens een poll openen via het splash screen om dit soort issues boven te krijgen.
Ik begrijp de wijzigingen ook niet; er zijn zat dungeons voor lvl 60 die hard spelers waarbij er weinig ruimte voor error is of in elk geval een goed geoliede machine nodig is om een resultaat neer te zetten. BWL, MC, Onyxia, AQ, ZG. Prima, ik kan me goed voorstellen dat er spelers zijn die een uitdaging van hoog niveau zoeken. Maar nu zijn Strat, Scholo, BRS en DM, de 'lvl 60 beginners instances' om ze zo maar te noemen, ook alleen nog te halen door mensen die het spel op hun duimpje kennen.
Laten we eerlijk zijn: iedereen die een muis kan bedienen kan met twee vingers in zijn reet lvl 60 halen, als je maar lang genoeg speelt. Laten we ook eerlijk zijn: Veel mensen spelen ook met twee vingers in hun reet (ikzelf misschien met eentje

). Maar als je op lvl 60 zit heb je bijna alleen nog maar progressie in de vorm van drops, en die zal je niet met twee vingers in de bips halen. Op zich niks mis mee: maak het lastig voor de échte goede spullen (tier 1, epics), maar zorg dat de mensen die in hun bips vroeten toch ook genoeg hebben om verder te spelen op lvl 60 (tier 0, mindere epics). Nu is dat niet zo. Het was al niet best, het is er slechter op geworden.
Al wat ik vraag is een eerlijke verdeling in content, en ik ga ook zover dat ik het normaal vind dat de rewards voor die hard spelers best hoger mogen zijn dan voor casual spelers. Maar geef die casual spelers wel iets om voor te blijven spelen!
These are my principles. If you don't like them, I have others.