Noener schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:03:
Even een vraag voor de Rogues onder ons. Ik ben nog aan het stoeien met mijn talent build en ben er ondertussen nu grotendeels uit.
Dit is mijn
Talent Build (31/2/18) atm.
Ik vraag me nu alleen af of Slice & Dice veel gebruikt word bij bosses. Ik gebruik zelf liever mijn 5 combo punten voor eviscarate dan voor Slice & Dice.
Als het veel verschil maakt kan ik beter 3 punten in Slice & Dice steken bij Assasination en het voortaan gaan gebruiken.
2 dingen:
- Seal Fate, Improved Ambush, maar GEEN improved Backstab??
die combinatie mag je me echt ff uitleggen. een dikke ambush crit is leuk, maar Backstab gebruik je natuurlijk veel en veel vaker. Als je dan moet kiezen tussen die 2, kies dan voor Improved Backstab.
Ook is Seal Fate heel fijn als je dr een beetje op kan vertrouwen. ik weet niet wat je base Crit % is, maar met Sinister Strike is Seal Fate een onverwachtte bonus als je crit. Met improved Backstab is Seal Fate een veel constantere factor.
- SnD/combat build bij boss-fights: you betcha. Sustained DPS, oftewel zo hoog mogelijke witte dmg is waar je damage in high-end raids vandaan komt. Je begint niet met een crit van 2K, maar je blijft wel zo gestaag door hakken dat je een burst-dmg build overtreft na een seconde of 15. Je bent niet afhankelijk van crits en procs, dus uiteindelijk doe je meer dmg.
MAAR.. welk niveau instances heb je het over? In Molten Core en hoger ben je met een combat build gewoon veel beter bezig, ook de trash mobs duren lang genoeg om je dps rustig op te laten bouwen. Maar als je Scholomance of UBRS in gaat heb je weinig aan een 30seconde durende Slice and Dice als je met een burst-dmg build de trash mobs in 5 seconden neer sabelt.
Zelfs boss-fights duren niet lang genoeg om een combat build echt een duidelijk voordeel te geven in de lagere instances.
Overigens kan je altijd Slice and Dice naast je eviscerate gebruiken, onafhankelijk van je build. Sla de mob 1 keer, gooi Slice and Dice aan en ga verder met Eviscerates. 1 combo point is al genoeg voor 11 seconden oid (maar het kan zijn dat dat incl. improved SnD is), dus je hoeft echt niet eerst naar de 5 cps te gaan voor je een finisher gebruikt. Helemaal als je Seal Fate vaak proct kan je rustig Slice and Dice continu actief houden en als je CPs hebt terwijl SnD nog even te gaan heeft gebruik je Eviscerate.
Vraag jezelf dus af welke instances je voor wil speccen, en bedenk je ook iets anders belangrijks: PvP of PvE. Als je voor een dagger combat build gaat mis je Seal Fate, Cold Blood, Improved Eviscerate, Improved Ambush allemaal. Je krijgt hier hoge constante dmg voor terug, maar PvP is een ramp. Je kan geen mage meer two-shotten, een priest heeft meer tijd om te overleven, etc. Je slaat op de lange duur het hardst, maar op de korte duur heeft je tegenstander met zn burst dmg jou al neer.
De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED