Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106525

Over het kopen van een huis:

spoiler:
Iedereen heeft het hier over dat je in Anvil het goedkoopst aan een huis kunt komen (5k geloof ik), maar in de Emperial City Market (oid) kwam ik een shop tegen waar je voor 2k een huis kon kopen. Ik had gisteren avond geen tijd meer om dat te proberen, maar heeft iemand die al geprobeerd?

De zaak waar je het huis kunt kopen heet iets met 'Office' en je vind hem (uit mijn hoofd) als je naar de Imperial City Market gaat travelt en dan rechts gaat. Vervolgens is het de eerste zaak rechts op het pleintje, meteen om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:41
@RobinJ,

dat is niet normaal.
Ikzelf draai op 1024x768 met een 3000+ 768MB RAM en een Radeon 9800pro.
Alles op max behalve self shadow en die glans op de muren uit.
Draait meestal boven de 20fps.

Gisteren de tweaks in de TS uitgevoerd op de ini, maar toen draaide het spel helemaal niet meer.
Dus de ini maar gereset.
Nu ben ik natuurlijk weer vergeten om de glans e.d. daar uit te schakelen, maar dat komt dan nog wel.

Gisteren weer té lang gespeelt :D.
Ben nog steeds in het stadje ten noord oosten van het begin punt.
De schilders quest daar is echt ontzettend leuk gedaan.
Heeft iemand hier die ook al gedaan?
Nu maar eens kijken wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:58
Die physics zijn behoorlijk leuk:

spoiler:
Ik was bezig met een quest waarbij (nadat je op een schip geslapen had) je ineens op volle zee zit. Naast het geluid van het kraken van het hout bewoog ook de hangende lantaarn alsof het schip heen en ween ging. Nog mooier werd het toen ik een mes neergooide: dat schoof over de vloer van links naar rechts, en inderdaad netjes zoals in het echt. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130680

Ik heb de game nu ook aan de gang en moet zeggen ben erg onder de indruk van het spel, ik denk dat de WoW uurtjes wel wat minder zullen worden en Oblivion uurtjes wat meer :P Ik ben nog maar net uit de riolen ontsnapt en ik vind het spel nu al een makkelijker in stap hebben dan Morrowind. Morrowind vond ik wat dat betreft onduidelijker voor minder ervaren RPG liefhebbers.

Voor de Star Trek freaks de stem van de koning word gespeeld door Patrick Stewart a.k.a Captain Picard. lol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169058

Anoniem: 106525 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 09:05:
Over het kopen van een huis:

spoiler:
Iedereen heeft het hier over dat je in Anvil het goedkoopst aan een huis kunt komen (5k geloof ik), maar in de Emperial City Market (oid) kwam ik een shop tegen waar je voor 2k een huis kon kopen. Ik had gisteren avond geen tijd meer om dat te proberen, maar heeft iemand die al geprobeerd?

De zaak waar je het huis kunt kopen heet iets met 'Office' en je vind hem (uit mijn hoofd) als je naar de Imperial City Market gaat travelt en dan rechts gaat. Vervolgens is het de eerste zaak rechts op het pleintje, meteen om de hoek.
Als je even terug had gelezen had je gezien dat dat dus niet zo is en we weten dat er eentje voor 2k in imperial city is. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3R!K|IA
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-07-2006
Zit er ook verschil in paarden want ik heb nog steeds de zelfde van de main quest maar ik ging 1 voor de lol stelen en had het idee dat deze harder ging rennen? :?

"mijn pctje :D" MK:ds friendcode: 429557057186

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3R!K schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 09:37:
Zit er ook verschil in paarden want ik heb nog steeds de zelfde van de main quest maar ik ging 1 voor de lol stelen en had het idee dat deze harder ging rennen? :?
Klopt, ligt aan waar je em koopt en hoe duur die is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35113

Angeloonie schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 01:44:
*kuch*

Ff 2 vraagjes:

1.
spoiler:
Wat kan je met Ectoplasm doen, ik heb nu 60 oid :?
spoiler:
Je kan 't gebruiken voor potions, maar ik vermoed dat 't ook nog wel als offer gebruikt zal gaan worden. Of misschien zelfs voor een of andere quest. En je kan 't natuurlijk ook verkopen. :)
2.
spoiler:
Wat doet de will-o-wisp en waarom wil iedereen die vinden?
spoiler:
De will-o-the-wisp heb je nodig als offer (of althans, het Glow Dust wat overblijft als je 'm sloopt) voor 't wayshrine van Azura. Het zijn wel agressieve krengen. En mocht je ze nodig hebben: 's avonds laat langs de westelijke oever ten noorden van Leyawiin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Chaoss schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 08:59:
spoiler:
beetje vaag dat verhaal met die trollen... ik zag gister dat ik nog 6 terpentine in m'n inventory had... heb ik verkocht :P... die trollen heb ik allemaal gewoon gebutst met mijn zwaard!
spoiler:
Hoe krijg jij in godsnaam die trollen met je zwaard dood? Is mijn level nog te laag ofzo (5)? Ik heb er letterlijk 150 pijlen ingeschoten en maar een klein beetje van zijn leven eraf :S

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35113

Anoniem: 154012 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 08:44:

Een van de meest originele quests verders, samen met de "Dreamworld" quest _/-\o_
Dat was echt de vetste quest tot nu toe. :D

spoiler:
Vooral die "Test of Patience" was geweldig. Ik moest meteen aan Indiana Jones denken toen ik die "Mysterious Scroll" pakte. En de "Test of Courage" was ook geweldig gedaan. Die vecht test (Perseverance, volgens mij) vond ik niet zo heel bijzonder. En die Perception was veruit de makkelijkste, maar ook wel leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 16:02
Even heel algemene vraag:
Ik heb dingen gestolen :), maar waar kan ik die verkopen? De smit en de boekenhandel wil dat christal a 1000g niet :(

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3R!K|IA
  • Laatst online: 21-07-2006
Anoniem: 169058 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 09:41:
[...]

Klopt, ligt aan waar je em koopt en hoe duur die is.
weet jij waar je een snelle paard weg kan halen?

spoiler:
Weet iemand of een 1 hoorn snel rent?

"mijn pctje :D" MK:ds friendcode: 429557057186

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-12-2024

Mombasa

The Funky Drummer

Lord_T schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 09:49:
Ik heb dingen gestolen :), maar waar kan ik die verkopen? De smit en de boekenhandel wil dat christal a 1000g niet :(
Bij de zogenaamde fences, dit kan wel alleen wanneer je de thiefguild joined.

Kan dit niet bij de veelgestelde vragen in de start post worden geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60589

Hallo tweakers,

Ik heb gelezen in de verschillende oblivion topics dat er een nieuwe nvidia driver is die voor oblivion een verbetering is qua fps.

Echter heb ik een notebookje(centrino M 2.0ghz) met geforce 7800 Gtx 256 Mb en daar heeft nvidia geen nieuwe drivers voor gereleased. Dit zal denk ik nog wel even duren :(

Weet iemand of er andere custom drivers zijn, ik zelf weet dat er omega drivers zijn maar deze willen nog wel eens problemen geven....

Iemand hier ervaring mee? Of andere drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D Mombasa schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 09:54:
[...]

Samen met waar je die verdomde lockpicks krijgt ja, dat wordt ook btje vermoeiend ondertussen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154012

Lord_T schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 09:49:
Zie de TS ;) (bij een fence dus)

Weet iemand eigenlijk of een warrior makkelijker te spelen is dan bijv. een mage? Zit er over te denk om een 2e char te beginnen en die niet zo snel levelen als deze door veelgebruikte skills als minor te kiezen. (bijv. veel melee vechten en hierdoor niet levelen maar wel skills boosten, en dan later als mage verder gaan)

Levelen major skills sneller of met dezelfde snelheid als minor skills?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-12-2024

Mombasa

The Funky Drummer

Levelen major skills sneller of met dezelfde snelheid als minor skills?
Die levelen sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60589 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 09:54:
Hallo tweakers,

Ik heb gelezen in de verschillende oblivion topics dat er een nieuwe nvidia driver is die voor oblivion een verbetering is qua fps.

Echter heb ik een notebookje(centrino M 2.0ghz) met geforce 7800 Gtx 256 Mb en daar heeft nvidia geen nieuwe drivers voor gereleased. Dit zal denk ik nog wel even duren :(

Weet iemand of er andere custom drivers zijn, ik zelf weet dat er omega drivers zijn maar deze willen nog wel eens problemen geven....

En waarom ga je hier mee dan niet naar een van die andere topics die hier blijkbaar duidelijk over gaan? Dit is niet het Tech forum :|
Wordt nogal vermoeiend om door 4 pagina's techtalk en spec boasting heen te werken terwijl het toch al zo hard gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet per definitie maar die gebruik je gewoon vooral dus komt er op neer dat deze sneller omhoog gaan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:56

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

lemming_nl schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 09:43:
[...]
spoiler:
Hoe krijg jij in godsnaam die trollen met je zwaard dood? Is mijn level nog te laag ofzo (5)? Ik heb er letterlijk 150 pijlen ingeschoten en maar een klein beetje van zijn leven eraf :S
spoiler:
lijkt me sterk... toen ik die schilder-quest deed was ik lvl 2... jawel lvl 2 B) vaag genoeg koste het me ook totaal geen moeite.... gewoon 1 keer goed meppen :? ik had btw wel een magic piraten sword (5dmg).

ik ben na bijna 16 speeluren nog maar lvl 5 :P heb al erg veel quests gedaan (guildquests en randomquests) maar nog niet veel dungeons.

ik ben een warrior, maar ik gebruik niet alle major skills regelmatig... en dan vooral met je vuisten vechten (ben ff vergeten hoe het heet)... ik bedoel waarom zou ik met mijn vuisten gaan vechten als blade en blunt ook tot mijn major skills behoren.

is het erg om met 1 of 2 major skills niet/amper te levellen? zorgt dat ervoor dat ik veel langzamer level? of meot ik minder questen en meer gaan butsen in het wild?

[ Voor 34% gewijzigd door Chaoss op 28-03-2006 10:09 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33599

Chaoss schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 09:02:
[...]

Arena is idd leuk, ik heb hem gister ook uitgespeeld. hebje trouwens nog met die gray prince gesproken voordat je hem ging afmaken in de arena? dan krijg je een quest van hem, als je die haalt leert hij je extra skills :P

dat pakje wat je krijgt als je de champion verslaat ziet er wel een beetje gay uit :P balen datje er geen broek onder kunt dragen :P
Shit!!!!!!!! die heb ik gelijk gekilled :'( ahh nee :(
edit: Wat voor skills leert hij je? Afhankelijk daarvan ga ik een oude savegame terughalen...

btw dat pakje heb ik gelijk verkocht. Het ziet er ten eerste gay uit en ten tweede stelt het geen ruk voor. Ik heb daarnaast ook liever handschoenen om en boots + een losse suite ipv alles in 1 :)
Die beesten die je na de gray prince krijgt, die waren toch behoorlijk sterk. Ik was blij dat 2 van die 3 beesten niet door de deur heen pasten van de grote arenahal. ze bleven daar hangen zodat ik ze rustig 1 voor 1 kon afmaken :)

zit nu dankzij de arena op 105 strength en 45 armor

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 33599 op 28-03-2006 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77857

Weet iemand hoe ik verder moet komen met de quest : The Brotherhood Betrayed? Ik moet de crime scene onderzoeken, maar ik heb geen idee wat ik daar moet doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 14:11

Brons

Fail!

Anoniem: 33599 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:02:
[...]

btw dat pakje heb ik gelijk verkocht. Het ziet er ten eerste gay uit en ten tweede stelt het geen ruk voor. Ik heb daarnaast ook liever handschoenen om en boots + een losse suite ipv alles in 1 :)
Allemaal losse onderdelen is ook beter, aangezien je dan meer kan enchanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46247

Ik moet zeggen dat ik erg on de indruk ben van OB. Voor dat je het weet ben je echt al uren bezig...

spoiler:
Weet iemand trouwens hoe je de geest van Lorgren Benirus moet verslaan (die in dat kamertje zit achter de muur in de kelder)? Ben nu lvl 19 en ik lig maar in te beuken op die gast (met zilvere Claymore), maar ik krijg hem niet dood. Ik heb over het algemeen nogal moeite met het verslaan van bijvoorbeeld zombies etc. Ik moet meestal andere creatures summonen terwijl ik toch relatief sterk ben (str = 73 of zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Anoniem: 33599 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:02:
[...]

Shit!!!!!!!! die heb ik gelijk gekilled :'( ahh nee :(
edit: Wat voor skills leert hij je? Afhankelijk daarvan ga ik een oude savegame terughalen...
hmm het irritante is dat toen ik die quest inleverde het verhaal even heel snel ging met de item change's + ik levelde net dus die berichten linksbovenin kwamen heel snel achter elkaar, dus ik kon niet snel genoeg lezen wat hij me leerde... ik geloof dat ik Athletics + 3 voorbij heb zien komen, maar ik kan dus niet zeggen of er nog meer bijzat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pfew. athletics zijn niet zo enorm waardevol om 3 arena matches opnieuw te gaan zitten doen.
opgelucht :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Anoniem: 33599 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:14:
pfew. athletics zijn niet zo enorm waardevol om 3 arena matches opnieuw te gaan zitten doen.
opgelucht :7
jah maar ik kan dus neit zeggen of dat het enige was... er kwamen teveel boodschappen te snel achter elkaar linksboven te staan om het te kunnen volgen 8)7

aan de andere kant 3 arena matches overnieuw is ook niet zo veel werk... ik geloof dat ik gisteravond met de hele arena (van begin, gray prince quest tussendoor tot eind) questes 3 uren bezig ben geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114195

Chaoss schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:13:
[...]

hmm het irritante is dat toen ik die quest inleverde het verhaal even heel snel ging met de item change's + ik levelde net dus die berichten linksbovenin kwamen heel snel achter elkaar, dus ik kon niet snel genoeg lezen wat hij me leerde... ik geloof dat ik Athletics + 3 voorbij heb zien komen, maar ik kan dus niet zeggen of er nog meer bijzat.
Volgens mij kreeg ik Strength +3, Block+3 en nog iets... Speed of Athletics denk ik idd. Leuke quest, goeie rewards voor weinig moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Anoniem: 114195 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:20:
[...]

Volgens mij kreeg ik Strength +3, Block+3 en nog iets... Speed of Athletics denk ik idd. Leuke quest, goeie rewards voor weinig moeite.
dat zal het idd geweest zijn :)

de quest is idd vrij simpel, een dungeon in om iets te halen (verbazend orgineel :P).

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 28-03-2006 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ga wel even kijken of ik nog een savegame heb van voor de prince, toch wel lekker 3 strength erbij te hebben eigenlijk, het scheelt toch weer. thanks!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 33599 op 28-03-2006 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben ik de enige btw die ziek wordt van die charges op weapons? Ik heb nu een Glass mace enchanted met fire dmg en life steal met grand soul gem etc en ding heeft echt 400 uses ofzo. Maar dan sla ik een zooi goblins omdat die juist spawnde in mn cave en zijn met 16000 charges op en kan ik ze weer bij gaan vullen... Dus moet sla ik maar zonder charges omdat ik ze niet bij kan blijven vullen, btje suf systeem :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chaoss schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:17:
[...]

jah maar ik kan dus neit zeggen of dat het enige was... er kwamen teveel boodschappen te snel achter elkaar linksboven te staan om het te kunnen volgen 8)7

aan de andere kant 3 arena matches overnieuw is ook niet zo veel werk... ik geloof dat ik gisteravond met de hele arena (van begin, gray prince quest tussendoor tot eind) questes 3 uren bezig ben geweest.
Nee is ook zo.. Trouwens ik denk dat dit soort quests heel belangrijk gaan worden. Voor dezelfde level ben je namelijk sterker geworden. Dit soort dingen overslaan zal later betekenen dat je beesten moeilijk dood gaat krijgen :) ik speel wel een matchje opnieuw is kwartiertje werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114996

Ik heb nog niemand hierover gehoord, maar

ergert zich niemand aan het feit dat de wachters allemaal helderziend lijken te zijn???

Ik sluip netjes een huis binnen ( zonder gezien te worden ) en jat dat leeg hoe in Oblivions naam weet zo'n wachter dat ik in het huis zit???? ( komt opeens het huis binnenstormen zodra ik iets gestolen heb ( rood handje )
en als ze al niet komen krijg ik wel bounty en zodra ik dan naar buiten ga word ik ook gepakt zodra ik in de buurt van een wachter kom, das dus echt niet realistisch!!!!!!!!
Hoe moet je dan in hemelsnaam goed thieven als je sowieso de bounty op je hoofd krijgt als je niet betrapt word moet het toch zonder bounty zijn???

Verder erger ik me ook dood aan het feit dat de markers op je map precies verklappen waar je iets kunt vinden. je krijgt bv het quest :zoek die en die.
Het enigste wat ik dan hoef te doen is de rode marker ( of groene) na te lopen en ik vind ze, das toch debielen niveau of niet. Zoeken is zoeken en niet markertje nalopen. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Laatst online: 13-02-2020
Vaag hoor, ik heb uren zitten tweaken met alle mogelijke instellingen uit o.a. de startpost, maar daar gaat het spel alleen maar slechter van lopen. Heb nu weer een schone .ini geplaatst en de instellingen op medium staan en nu loopt alles lekker soepel (rond de 30 fps). Dus de meeste tweaks werkten averechts bij mij.. zal vooral wel komen door dat 'gridstoload'. Nou ja dan maar lekker zo spelen totdat ik een 7800GS heb weten te scoren (nergens te vinden hier!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:35

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Zou iemand me kunnen linken naar iets waar de INI file in detail wordt uitgelegd?

Ik ben op zoek naar de ini settings die de brightness aanpassen, ik kan namelijk niet in de video opties dan crasht ie. (icm Tatniumd3d op een Ti4600)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Anoniem: 114996 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:27:

ergert zich niemand aan het feit dat de wachters allemaal helderziend lijken te zijn???

Ik sluip netjes een huis binnen ( zonder gezien te worden ) en jat dat leeg hoe in Oblivions naam weet zo'n wachter dat ik in het huis zit???? ( komt opeens het huis binnenstormen zodra ik iets gestolen heb ( rood handje )
en als ze al niet komen krijg ik wel bounty en zodra ik dan naar buiten ga word ik ook gepakt zodra ik in de buurt van een wachter kom, das dus echt niet realistisch!!!!!!!!
Hoe moet je dan in hemelsnaam goed thieven als je sowieso de bounty op je hoofd krijgt als je niet betrapt word moet het toch zonder bounty zijn???

Verder erger ik me ook dood aan het feit dat de markers op je map precies verklappen waar je iets kunt vinden. je krijgt bv het quest :zoek die en die.
Het enigste wat ik dan hoef te doen is de rode marker ( of groene) na te lopen en ik vind ze, das toch debielen niveau of niet. Zoeken is zoeken en niet markertje nalopen. :r
toon volledige bericht
installeer dan de "no marker" plugin

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 14:37

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

toon volledige bericht
Als ik echt niet gezien wordt heb ik ook geen bounty...wat wel zo is bij shops, de deur zit meestal op een trap. Als je daar omhoog gaat komt de shopkeeper altijd kijken of je inbreekt...als je dan weg bent roept ie zowiezo de guards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:35

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Anoniem: 60589 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 09:54:
Hallo tweakers,

Volgens mij kan je die drivers gewoon gebruiken, nvidia drivers zijn toch universeel voor alle Geforce kaarten. Ik gebruik thuis ook dezelfde driver (84.25) voor zowel mn 6800GT en voor een Ti4600.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

om die reden heb ik besloten geen thief te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
ik had een zwaardje gekregen waar magical enchantment in zat (drain 15 healt for 6 sec's on target) maar die was op, nu heb ik hem ge-recharged voor 500 gold maar er zitten maar 29 uses in dat vind ik toch een beetje duur voor 29 slagen. of moet je dat zwaardje gewoon in moeilijke stukjes gebruiken. dat je ze daar 1x mee mept en dan verder met een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-06 08:34

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Koetjeboe schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 08:12:
[...]

Waar heb je dat zwaard vandaan? :9~
Koetjeboe:

Dat zwaard had ik net gejat van een of andere general/leider in een dungeon (voor een quest van de Countess in Bruma) Best irritant want dat zwaard verdween samen met zijn lijk binnen 0,002 seconden ofzo, dus elke keer F5>F9 (Quicksave/load) tot ik hem had :D

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blombo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

blombo

Get drunk or die trying

Dillema, ik wil dat Oblivion mooier wordt. Nu heb ik een SLI moederbord met daarin een 6600GT. Mijn vraag is, wat is beter, deze grafische kaart verdubbelen met SLI functie zodat ik twee 6600GT's in mijn pc heb zitten, of heeft het meer nut om 1GB aan werkgeheugen te verdubbelen naar 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 16:11

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

toon volledige bericht
Dit was ook veel beter in Morrowind, je kon een leeg huis (zonder mensen) helemaal leeg jatten zonder dat je gepakt wordt of een bounty kreeg.
Daarnaast is het ook vreemd dat als je iets jat dat iedereen kan zien dat het gejat is. Dus heb je 2 Iron Longswords ziet iedereen dat de ene is gejat en de andere niet.
Dat zijn dingen die wel aangepast moeten worden omdat het gewoon niet klopt.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
bij mij draait hij op 1280 en 4x AA plus 8x AF als een trein (bijna alles op max behalve een paar fades)
eerst schokte het als de tering maar dat lag aan transparent AA van nvidia die heb ik nu op multisampling ipv supersampling gezet

wat ik me wel afvraag is wat het eigenlijke verschil nu tussen HDR en bloom is (want met AA kan HDR niet aan..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoF
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:48
blombo schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:37:
Dillema, ik wil dat Oblivion mooier wordt. Nu heb ik een SLI moederbord met daarin een 6600GT. Mijn vraag is, wat is beter, deze grafische kaart verdubbelen met SLI functie zodat ik twee 6600GT's in mijn pc heb zitten, of heeft het meer nut om 1GB aan werkgeheugen te verdubbelen naar 2?
Extra geheugen zal niet veel uitmaken (gok ik), en een tweede 6600GT wel wat, maar niet veel.. Een nieuwe(re) videokaart zal het meest uitmaken, vooral grafisch gezien.. Ik heb zelf HDR aanstaan, en het ziet er gelikt uit (6800)
wat ik me wel afvraag is wat het eigenlijke verschil nu tussen HDR en bloom is (want met AA kan HDR niet aan..)
Zoek even terug, er staan ergens 2 screenshots, waarbij het verschil erg goed zichtbaar is.. met HDR lijkt alles (imo) veel 'levendiger' en warmer..

[ Voor 19% gewijzigd door SnoF op 28-03-2006 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparidem
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 10:12
blombo schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:37:
Extra werkgeheugen zorgt niet voor mooier beeld, een extra graka zorgt voor wat extra framerate, zodat je bij gelijkblijvende framerate wat meer op high kunt zetten. Dus: extra graka.

Edit: Ik vraag me inderdaad af of je niet beter kunt investeren in een update van de huidige graka, ipv van een SLI opstelling. Dat zou nog wel eens betere resultaten kunnen opleveren.

[ Voor 15% gewijzigd door sparidem op 28-03-2006 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Laatst online: 13-02-2020
WSaeNoTSoCK schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:42:
bij mij draait hij op 1280 en 4x AA plus 8x AF als een trein (bijna alles op max behalve een paar fades)
eerst schokte het als de tering maar dat lag aan transparent AA van nvidia die heb ik nu op multisampling ipv supersampling gezet

Hoe zet je AF aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

toon volledige bericht
Tompiedom...
of
tralalala...

En natuurlijk nog een scala aan deze:

Orly

En hier nog een heel scala aan deze mods. Start post lezen is soms zo fijn he? O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 169058 op 28-03-2006 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoF
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:48
Kijk eens bij de geavanceerde opties van je videokaart, daar kan je aanzetten dat hij altijd moet overriden en bv AF 8x aan moet zetten.. (zelfde voor AA, alleen kan je die in het spel wel aanzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nhimf schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:39:
[...]

Dit was ook veel beter in Morrowind, je kon een leeg huis (zonder mensen) helemaal leeg jatten zonder dat je gepakt wordt of een bounty kreeg.
Daarnaast is het ook vreemd dat als je iets jat dat iedereen kan zien dat het gejat is. Dus heb je 2 Iron Longswords ziet iedereen dat de ene is gejat en de andere niet.
Dat zijn dingen die wel aangepast moeten worden omdat het gewoon niet klopt.
Tis soms zo simpel he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154823

Ik sta nu in een mijn, vlak voor een muur met een spleet daarin, waarachter nog een stuk grot zit. Mijn vraagh is hoe maak ik dit kapot, als het uberhaupt mogelijk is. Je ziet op de kaart dat er wel degelijk wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 12-06 08:34

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Anoniem: 154823 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:50:
Ik sta nu in een mijn, vlak voor een muur met een spleet daarin, waarachter nog een stuk grot zit. Mijn vraagh is hoe maak ik dit kapot, als het uberhaupt mogelijk is. Je ziet op de kaart dat er wel degelijk wat is.
Ik weet precies welke grot dat is :Y) Die achter die scheur zie je een stenen kamer met een deur toch?

Nou weet ik alleen niet meer of ik daar uiteindelijk nou in ben gekomen :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:41
Ik had ook niet gezien dat deze in de TS stonden.
Maar ze zijn wel erg interessant, waarschijnlijk dat ik toch maar eventjes opnieuw start en dan Thief als class kies (heb namelijk de savegame bij het einde van de sewers nog),
maar daarentegen kun je met een cheat ook class opnieuw selecteren.
Zit nog eventjes te denken aangezien ik nu een Knight ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

toon volledige bericht
Niemand hoor je hierover omdat de meesten hiervan geen last hebben. Als de guard achter je aankomt heb JIJ toch echt iets verkeerd gedaan en ben je gezien (de merchant in het huis, zijn dienaar, een guard buiten die jouw heeft zien lockpicken).

Ikzelf heb nergens last van, tenzij een guard mij gezien heeft met lockpicken of de merchant binnen heeft me gezien.

En over de markers, je hebt er idd mods voor maar je kan ze ook negeren (is lastig, ik weet het) Verder vind ik zelf die markers wel handig, vooral voor de wandering NPC's ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:35
Hmm, ik zit nogal vast bij 'n quest in de main town "Unfriendly competition".
spoiler:
Ik heb de boeken etc, nu moet ik in z'n huis zien te komen maar z'n lock is "Average", die krijg ik dus never open, z'n key jatten lukt niet echt door al die guards die continu rondlopen; hoe moet ik verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jig
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 19:23

Jig

Alteration levelen en de spell Open Average Lock leren :D Zo heb ik et iig gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-06 11:21

Poekie McPurrr

Mreoww~

Die markertjes vind ik ook wel makkelijk, hoewel sommige quests dan wel wat erg simpel worden.
Maar zonder markertjes is het bijna geen doen tenzij er iets van een mod is waarbij de namen van de npc's eerder in beeld komen ofzo.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yorixz schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:03:
Hmm, ik zit nogal vast bij 'n quest in de main town "Unfriendly competition".
spoiler:
Ik heb de boeken etc, nu moet ik in z'n huis zien te komen maar z'n lock is "Average", die krijg ik dus never open, z'n key jatten lukt niet echt door al die guards die continu rondlopen; hoe moet ik verder?
gewoon quick saven en met je lockpicks aan de slag. Je kan ze er gewoon door heen gooien met auto attempt en low skill maar dat duurt zo lang. Ik doe het gewoon met de mini game die nog best vermakelijk is :)
Gewoon met mn 19 lockpicking skill Very Hard locks open maken :D
Gewoon een beetje oefenen eerst en al je picks er doorheen gooien en dan loaden en serieus proberen. Na een tijdje lukt het goed en krijg je alles open wat je wilt :P

Maarja, Alteration werkt ook wonderen ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Anoniem: 169058 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:11:
Maarja, Alteration werkt ook wonderen ja ;)
Absoluut, ik heb gewoon een open hard lock spell gekocht. Was mijn alteration niet hoog genoeg heb ik in 10 minuten tijd van skill 41 naar 75 gewerkt (gewoon door een open easy lock op een hard lock te casten :P).

Ik vind die lockpicks echt gekloot. Spel is voor de rest helemaal niet verslavend :X (zei hij met een behoorlijke slaapachterstand vanaf school :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Chaoss schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:02:

ik ben na bijna 16 speeluren nog maar lvl 5 :P heb al erg veel quests gedaan (guildquests en randomquests) maar nog niet veel dungeons.

ik ben een warrior, maar ik gebruik niet alle major skills regelmatig... en dan vooral met je vuisten vechten (ben ff vergeten hoe het heet)... ik bedoel waarom zou ik met mijn vuisten gaan vechten als blade en blunt ook tot mijn major skills behoren.

is het erg om met 1 of 2 major skills niet/amper te levellen? zorgt dat ervoor dat ik veel langzamer level? of meot ik minder questen en meer gaan butsen in het wild?
iemand hier nog een idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
SnoF schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:47:
[...]

Kijk eens bij de geavanceerde opties van je videokaart, daar kan je aanzetten dat hij altijd moet overriden en bv AF 8x aan moet zetten.. (zelfde voor AA, alleen kan je die in het spel wel aanzetten)
ja alleen werkt AA van de videokaart niet, als ik het van het spel uit zet (en hrd ook) dan heb je alsnog geen AA. maar het voornaamste gaat het mij om AF want dat maakt het spel zoveel gelikter :P (wat ik helaas mis op de xbox)

het enige verschil tussen de xbox en de pc versie is dat de grasjes later opbouwen en actor/item fade staat wat lager. en ik mis dus AF. maar verder zij de textures het zelfde.
of shadows on grass aanstaat op de xbox moet ik nog ff checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesseh
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 20:21
Omdat ik al eerder van mensen heb gehoord dat hun items vanzelf verdwenen toen ze het ergens in stopte:

Ik heb dus een eigen huis (in Anvil)
spoiler:
tevens heb ik de geesten al verjaagd
en nou heb ik een paar zwaarden hier in een (lege) kist gedaan. Als ik over een paar dagen terug kom, is er dan de kans dat die pleite zijn?

Tevens heb ik ook een goede tip om je wapens op te laden:
spoiler:
Summen gewoon een scamp, oid, cast hier soultrap en vermoord hem. Zo heb je binnen een minuut 10 soulgems die elk weer 300 rechargen. Misschien een beetje lame, maar toch een stuk goedkoper dan het laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:13
Chaoss schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:33:
[...]

Dat vraag ik me ook af; aangezien ik als major skill light armor heb en als minor skill heavy armor.
Verkeerd gelezen bij het maken van mn karakter en pas achtergekomen op level 5 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 11:28

Belgar

Archmaster ranzige code..

Chaoss schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:33:
[...]

Je levelt inderdaad langzamer. Dat is ook het nadeel van de pre-made classes. Je bent echter niet verplicht om deze skills te gebruiken. Het spel gaat toch mee met je eigen levels.

Grote uitzondering hierop is trouwens "conjuration"... als level 6 een level 15 "clanfaer deadra" als bodyguard hebben is nogal lomp. alsook mensen neermeppen met je 20 damage "bound claymore" (op level 7 heb je silver/dwarven weapons max van ong 6-7damage)

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

Anoniem: 154012 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:01:
[...]
En over de markers, je hebt er idd mods voor maar je kan ze ook negeren (is lastig, ik weet het) Verder vind ik zelf die markers wel handig, vooral voor de wandering NPC's ...
Ik snap echt niet dat mensen zo zitten te zeiken over die markers. Zonder die aanwijzingen worden bepaalde quests gewoon praktisch onmogelijk in zo'n grote virtuele wereld. Tenzij je graag 10 uur bezig bent met de meest triviale zaken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Belgar schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:52:
[...]

Je levelt inderdaad langzamer. Dat is ook het nadeel van de pre-made classes. Je bent echter niet verplicht om deze skills te gebruiken. Het spel gaat toch mee met je eigen levels.

Grote uitzondering hierop is trouwens "conjuration"... als level 6 een level 15 "clanfaer deadra" als bodyguard hebben is nogal lomp. alsook mensen neermeppen met je 20 damage "bound claymore" (op level 7 heb je silver/dwarven weapons max van ong 6-7damage)
hmm dus eigenlijk moetje een char hebben waarvan je alle major skills regelmatig gebruikt?

nouhja met je blote handen vechten bij een fighter is toch een vrij nuttelose skill lijkt me?... misschien ga ik vanavond maar ff knokken dan... kijken of ik dan ook ineens sneller lvl... want die skill loop ik hopeloos mee achter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe voorkom je eigenlijk dat je vampier wordt? en hoe weet je dat je de klos bent?
Ik ga straks de gray prince quest doen en daar schijnen dus vampieren rond te lopen :o

Moeten ze echt naast je staan om gebeten te worden en merk je dit pas na een aantal dagen?

**haat vampieren

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 33599 op 28-03-2006 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Angeloonie schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:55:
[...]

Ik weet precies welke grot dat is :Y) Die achter die scheur zie je een stenen kamer met een deur toch?

Nou weet ik alleen niet meer of ik daar uiteindelijk nou in ben gekomen :+
nee, ik heb het over de crumbling mines, een beetje ten zuiden van Chorrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Anoniem: 33599 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:57:
Hoe voorkom je eigenlijk dat je vampier wordt? en hoe weet je dat je de klos bent?
Ik ga straks de gray prince quest doen en daar schijnen dus vampieren rond te lopen :o

Moeten ze echt naast je staan om gebeten te worden en merk je dit pas na een aantal dagen?

**haat vampieren
ik ben ze niet tegengekomen... of ik heb niets van ze gemerkt B)

btw vampiers kunnen slecht tegen vuur... dus gebruik een fire dmg spell!

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 28-03-2006 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 16:02
Hoe zijn de ervaringen op de xbox? Ik lees namelijk bij sommige van die reviews over enorme frams drops en lags :(

En voordat ik nou een enorme miskoop doe wil ik dat toch wel weten... speel het nu een beetje op de pc maar die is gewoon te traag / slecht voor dit spel :(

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnackMasterFlex
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-04 06:20
Over lame gesproken, voor de mensen hier die graag met pijl en boog spelen;

Vijanden kunnen je in dungeons gemakkelijk veel gratis pijlen opleveren, zo kwam ik een skelet archer tegen met dwarf arrows (6 damage). Terwijl hij op mij stond te schieten vanaf de ene kant van de gang, stond ik aan de andere kant een beetje te springen en heen en weer te lopen. Ondertussen de pijlen die hij afschoot en via de trap achter mij weer naar mij toe gleden op gepakt. Heeft mij 130 dwarf arrows opgeleverd :P , op dat punt was de skelet archer het zat en kwam op mij afrennen (met nog steeds dwarf arrows in zijn pocket).

Wat dat betrefd een beetje vreemd, als je hem direct neer schiet heeft hij ongeveer 5 arrows bij zich, maar als je hem laat door schieten heeft hij al snel meer dan 100 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jesseh schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:48:
Tevens heb ik ook een goede tip om je wapens op te laden:
spoiler:
Summen gewoon een scamp, oid, cast hier soultrap en vermoord hem. Zo heb je binnen een minuut 10 soulgems die elk weer 300 rechargen. Misschien een beetje lame, maar toch een stuk goedkoper dan het laten doen.
Mja die kende ik al, ik doe het wel met spider daedra though :P
Maar iig, dan heb je alsnog te weinig soul gems, die zijn ook niet gratis. Das dan ook btje het probleem. Halverwege een dungeon ben ik mn 16000 charges al kwijt, heb ik 4 soulgems nodig om te rechargen. Na 2 dungeons ben ik al mn soulgems kwijt, think i'll pass. Ik enchant me items er wel mee met constant effects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05-2024

Dracul

Ooh yeah!

Anoniem: 154012 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:01:
[...]

Niemand hoor je hierover omdat de meesten hiervan geen last hebben. Als de guard achter je aankomt heb JIJ toch echt iets verkeerd gedaan en ben je gezien (de merchant in het huis, zijn dienaar, een guard buiten die jouw heeft zien lockpicken).

Ikzelf heb nergens last van, tenzij een guard mij gezien heeft met lockpicken of de merchant binnen heeft me gezien.

Het probleem is dat je ongezien een huis binnen kunt dringen en naar buiten gaan zonder dat er een probleem is maar als je iets steelt in dat huis dat je dan een guard op je nek krijgt alsof ze ASUS drivers gebruiken en ze dwars door muren kijken.

Wat ook irritant is is als je in de struiken zit of achter een muurtje en je een pijl op iemand schiet.
Voor de pijl inslaat zit jij al weer achter het muurtje of verder in de struiken en toch staat die persoon binnen 1 seconde voor je neus. En dan heb je stealth(sneak) gebruikt en heb je die skill goed ontwikkeld. Bah.

Als je je athletics ver ontwikkeld hebt en je draagt alleen een lendedoek denk je dat je hard kunt rennen als een bijna master. Nee hoor, een guard in full armor houdt je makkelijk bij. Mijn vraag is dan wat heeft het voor zin om je te ontwikkelen als alles mee leveled?

Precies hezelfde met het gebruik van je sneak en marksman. Op lage levels kun je hiermee iemand doden met 1 pijl. Op hogere levels opeens niet meer omdat iedereen mee omhoog gaat. Weer de vraag wat het dan voor nut heeft als ik mijn marksman skill verbeter als het resultaat in de praktijk juist slechter wordt?

Waarom zitten er in iedere hideout op hogere levels alleen maar bandieten met volledige uitrustingen van glass en elven? Wat is dan de uitdaging te gaan looten? Dood 1 bandiet en je hebt wat je wil.

Waarom heb je in een dezelfde winkel alleen maar inferieure troep op lage levels en op hoge levels opeens kwalititief goed spul. Het is toch de uitdaging op lage levels om in het bezit te komen van dure spullen.

Er moet gauw een patch komen waarbij de gamer zelf kan kiezen of alles mee omhoog leveled of niet.

Lang leve Morrowind.

[ Voor 9% gewijzigd door Dracul op 28-03-2006 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dracul schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:26:
[...]

Het probleem is dat je ongezien een huis binnen kunt dringen en naar buiten gaan zonder dat er een probleem is maar als je iets steelt in dat huis dat je dan een guard op je nek krijgt alsof ze ASUS drivers gebruiken en ze dwars door muren kijken.

Wat ook irritant is is als je in de struiken zit of achter een muurtje en je een pijl op iemand schiet.
Voor de pijl inslaat zit jij al weer achter het muurtje of verder in de struiken en toch staat die persoon binnen 1 seconde voor je neus. En dan heb je stealth(sneak) gebruikt en heb je die skill goed ontwikkeld. Bah.

Hier heb je idd helemaal gelijk in. Op hogere sneak levels heb ik het idee dat het niet altijd voorkomt. Maar als je schiet en wegduikt of zelfs veel verder weg loopt zullen ze je altijd blijven volgen, beetje jammer

Als je je athletics ver ontwikkeld hebt en je draagt alleen een lendedoek denk je dat je hard kunt rennen als een bijna master. Nee hoor, een guard in full armor houdt je makkelijk bij. Mijn vraag is dan wat heeft het voor zin om je te ontwikkelen als alles mee leveled?

Precies hezelfde met het gebruik van je sneak en marksman. Op lage levels kun je hiermee iemand doden met 1 pijl. Op hogere levels opeens niet meer omdat iedereen mee omhoog gaat. Weer de vraag wat het dan voor nut heeft als ik mijn marksman skill verbeter als het resultaat in de praktijk juist slechter wordt?

Waarom zitten er in iedere hideout op hogere levels alleen maar bandieten met volledige uitrustingen van glass en elven? Wat is dan de uitdaging te gaan looten?
toon volledige bericht
Verder heeft alles te maken met het mee-level systeem. Kijk is op de officiele boards en zie hoeveel tegenstand en lof erover is. Elk systeem heeft namelijk zijn voor- en nadelen, het systeem in MW en het systeem in OB.

MW:
Meeste monsters levelde niet mee, werd je uiteindelijk uber en werd 't saai.

OB:
Meeste monsters levelen wel meer, zal niet saaier worden omdat je uber word.
Nadeel is wel dat je je nooit uber kan en zal voelen omdat veelal iedereen meeleveled.

Uiteindelijk hou je een groep voorstanders over die wel houden van de constante uitdaging en de groep tegenstanders die zich uber willen voelen.

Nu behoor ik zelf toch wel deels bij de laatste groep, maar het spel zal dan wel te saai worden. Wat ik binnenkort zal doen is waarschijnlijk de difficulty slider naar beneden zetten om me dan toch sterker te voelen. Tenzij het natuurlijk niet nodig is :p
Dracul schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:26:
[...]

Er moet gauw een patch komen waarbij de gamer zelf kan kiezen of alles mee omhoog leveled of niet.

Lang leve Morrowind.
Hierop kan je denk nog lang wachten, zal wel uit een mod-community moeten komen. Alle creatures/treasures etc. zal opnieuw geplaatst moeten worden met fixed levels. Als je namelijk in de contruction set kijkt zie je dat er heel veel leveled items zijn. Hier zal Bethesda niet mee komen denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 154012 op 28-03-2006 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:04
Lord_T schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:11:
Hoe zijn de ervaringen op de xbox? Ik lees namelijk bij sommige van die reviews over enorme frams drops en lags :(

En voordat ik nou een enorme miskoop doe wil ik dat toch wel weten... speel het nu een beetje op de pc maar die is gewoon te traag / slecht voor dit spel :(
Ik speel hem sinds donderdag op een 360 en heb geen last van framedrops of lag, wel van wat lange laadtijden zo nu en dan (zou volgens devs met het flushen van de HDD cache op te lossen moeten zijn, A ingedrukt houden bij het starten van het spel)

Ik ben nog maar een level 3 redguard en ben nog niet door een oblivion gate geweest, kunnen dus nog vijanden en omgevingen komen waar de ervaring anders wordt, maar vooralsnog loopt het goed dus :)

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

@Vash_Stampede :

Wat je zegt klopt grotendeels hoor en is het een kwestie van voor en tegenstanders.
Het probleem is echter dat de hele wereld vol masters zit op hoge levels en je op lagere levels juist uber bent.

Inderdaad zullen mensen de difficulty gaan tweaken als ze hogere levels bereiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Dracul op 28-03-2006 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Laatst online: 04-06 21:13

krouwen

Hardware Enthusiast

Deze al gezien, http://www.tescreens.be/o...index.php/Random_Oblivion
??

Haalt alle levelscaling optie's weg. Heb hem zelf nog niet geprobeerd, wacht wel even de berichten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Laatst online: 12-06 14:37

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Als je je uber wilt voelen zet je difficulty toch op easy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Koetjeboe schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:50:
Als je je uber wilt voelen zet je difficulty toch op easy ;)
Nogmaals het probleem is dat je op hogere levels een wereld hebt vol masters en je op lagere levels juist uber bent. Ik hoef trouwens niet uber te zijn want dat vergald ook het plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ik voelde me anders wel über toen ik een staf van 5k had gekocht bij die shop in imperial city. Kon een guard in 2 shots killen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
een beetje uber is toch wel leuk :)
maar als je idereen zonder moeite doodhakt is er weer geen reet aan :( heb liever dat ik me uber voel door supersnel te zijn ofzo :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

evilpin0 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 14:00:
een beetje uber is toch wel leuk :)
maar als je idereen zonder moeite doodhakt is er weer geen reet aan :( heb liever dat ik me uber voel door supersnel te zijn ofzo :)
Met jou kan ik praten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*Ik heb het gevonden*

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 154823 op 28-03-2006 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik moet wel lachen om die Martin (boromir :P ) telkens als je met hem praat zit hij angstig naast je te kijken. Goeie cast trouwens !!
\
Sean Bean, boromir uit LOTR

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 33599 op 28-03-2006 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-02 20:17
Ja, Martin's voice is netjes... die van Patrick Steward ook alleen vind ik het wel een marketing trucje

"Jaaa Patrick Steward is de emperor! Guide us Piccard! :D "
*hack slash*
"Damn, now he's broken :'( "

[ Voor 20% gewijzigd door killingdjef op 28-03-2006 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106525

Anoniem: 169058 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:45:
[...]

Tompiedom...
of
tralalala...

En natuurlijk nog een scala aan deze:

Orly

En hier nog een heel scala aan deze mods. Start post lezen is soms zo fijn he? O-)
Je kunt al die mods wel gebruiken, maar dat is toch een beetje valsspeler. Hij wil gewoon zijn ergernis uiten over een aantal zaken in het spel, maar dat wil niet zeggen dat alles met mods opgelost moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

Anoniem: 33599 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:57:

**haat vampieren
Als je besmet wordt door vampieren (gebeurt niet zo snel hoor) krijg je een boodschap "you have contracted porphyric heamophilia disease" o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

in morrowind waren dingen beter geregeld.

je werd als dief alleen gesnapt als je het item probeerde te verkopen in hetzelfde gebouw waar je het gejat had en je had niet meteen een guard voor je neus.
niemand kon zien dat je spul gejat was en dat je gestolen waar gewoon kan verkopen lijkt me dus logisch, maar nee dit kan alleen via thiefs.

het lvlen was veel realistischer, een rat bleef een rat en lvlde niet mee tot een neushoorn. in morrowind kwam je op 1 of andere manier steeds sterkere monsters tegen dus bleef het altijd gebalanceerd.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 17:19
D Mombasa schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 09:54:
[...]

Anoniem: 169058 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 09:55:
[...]

Samen met waar je die verdomde lockpicks krijgt ja, dat wordt ook btje vermoeiend ondertussen :P
Toegevoegd, grappig dat ze er allebei al instonden :| Heb het er maar duidelijker ingezet.

Jammer dat je niet eerst een PM met veelgestelde vragen krijgt als je wat probeerd te posten. of een script dat filterd op de vragen en daarna vorlijk verwijst naar de :+

[ Voor 23% gewijzigd door Cardinal op 28-03-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:28
MUSTIS schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:12:
in morrowind waren dingen beter geregeld.

je werd als dief alleen gesnapt als je het item probeerde te verkopen in hetzelfde gebouw waar je het gejat had en je had niet meteen een guard voor je neus.
niemand kon zien dat je spul gejat was en dat je gestolen waar gewoon kan verkopen lijkt me dus logisch, maar nee dit kan alleen via thiefs.

het lvlen was veel realistischer, een rat bleef een rat en lvlde niet mee tot een neushoorn. in morrowind kwam je op 1 of andere manier steeds sterkere monsters tegen dus bleef het altijd gebalanceerd.
sorry maar dat is onzin.
In Morrowind lvlden monsters niet met je mee (dank de Tribunal add-on werd dit later toegevoegd).
Elk monster had een van tevoren vastgezet lvl.
dus als je als lvl 5 zon hoog lvl monster tegenkwam was je zo goed als dood.
En als lvl 40 als je dna rond liep door sommige buurten waren er alleen zwakke monsters.

In Oblivion lvln de monsters met je mee zodat van begin tot einde elk monster (min of meer) een uitdaging is.
En rattten lvlen alleen de eerste paar lvls met je mee daarna stoppen hun met meelvln.
ik ben lvl 23 en kan reeds sinds lvl 15 ofzo (denk zelf nog vroeger) ratten en krabben met 1 klap doden.
Zwakkere wezens lvlen ook met je mee maar als jij een bepaald lvl berijkt stoppen hun met lvln, dit om juist te voorkomen dat ratten uber worden.

Dat je gejatte spullen bij een fence moet verkopen is onderdeel van the thieves quest line.
Zodat je spullen bij je fence verkoopt zorgt ervoor dat zijn vertrouwen jegens jouw groeit en zodat jij specifieke spullen goedkoper van hem krijgt.
Tevens moet je om nieuwe quests bij the thieves guild iets opbouwen. om dit simpeler te maken moet je die zooi verplicht bij een fence verkopen. en die fences zijn eenvoudig te berijken.

http://img452.imageshack.us/img452/2121/dicert7gl.jpg
mijn deadric armor :D
gebruik nog ebony gloves en shield omdat deze even sterk waren als de deadric variant en boosts hebben die handing zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Deadsy op 28-03-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in morrowind wist ik bijgod niet wat ik moest doen. Op gegeven moment zat ik in een huis ratten te verjagen en in het bos paddenstoeltjes te plukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 17:19
Anoniem: 33599 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:26:
in morrowind wist ik bijgod niet wat ik moest doen. Op gegeven moment zat ik in een huis ratten te verjagen en in het bos paddenstoeltjes te plukken.
Dan ben je niet ver gekomen, dat waren namelijk de eerste quests van de fightersguild en magesguild, misschien moet je ze een keer afmaken. Dat moet in Oblivion ook. Daar is ook geen enkele reden waarom je een Guild zou moeten joinen, dus ik zie het verschil niet zo.

spoiler:
In dit geval moet je zelfs de ratten in leven houden :+

[ Voor 7% gewijzigd door Cardinal op 28-03-2006 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134162

spoiler:
Ik zit (nog steeds) vast op het punt waar Baurus met de Mythic Dawn gaat praten in de kamer met de tafel. Moet ik me hier laten zien en dan gaan knokken, of is er een andere manier want ik ga steeds dood :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb een 6600GT, AMD 3500+ en 1024 geheugen, hoe "mooi"kan ik het spel laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bigbot schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:20:
[...]
http://img452.imageshack.us/img452/2121/dicert7gl.jpg
mijn deadric armor :D
gebruik nog ebony gloves en shield omdat deze even sterk waren als de deadric variant en boosts hebben die handing zijn.
Niet slecht, welk lvl ben je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134162 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:32:
spoiler:
Ik zit (nog steeds) vast op het punt waar Baurus met de Mythic Dawn gaat praten in de kamer met de tafel. Moet ik me hier laten zien en dan gaan knokken, of is er een andere manier want ik ga steeds dood :/
Zorg voor een degelijke summon spell scroll, conjuration ftw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Laatst online: 11-06 19:24
Gisterenavond eindelijk al de Thievesguild quests afgemaakt. Vooral die laatste was zeer vet en een prima einde :) .Nu inmiddels lvl 22 en maar is verder met de mainquest ofzo (daar heb ik nog maar 3-4 quests van gedaan lol).

Ik moet zeggen dat ik Morrowind niet veel soeps vond kwa gameplay maar deze is echt stukken beter. (geen flames, das mijn mening :P )

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

achja er zijn altijd mensen met op of aanmerkingen! en bovendien... geen enkel spel is perfect.

ik ben niet echt een hardcore RPG'er, hack and slash adventurer rpg's zoals dungeon siege 1 en 2 gaan nog wel. Maar dit is mijn eerste Elder scrolls spel wat ik ECHT speel. morrowind heb ik ooit bij dynabyte gekocht voor 5 euro incl de uitbreidingen, maar ik heb het maar een paar uur gespeeld... het was voor mij te ingewikkeld en te droog (lappen text doorlezen om de quests te snappen en in het verhaal te komen).

Oblivion bevalt me prima! je komt gemakkelijk in het verhaal, de dialogen zijn niet irritant lang, de basis is erg gemakkelijk en heb je zo onder de knie... en het belangrijkste: ik heb bij Oblivion niet het gevoel "overspoeld" te worden door informatie of dingen die ik nog niet weet en/of moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 11:46
HEHEEEE na het hele spel opnieuw te hebbe hestart, en ff un class enz gekoze te hebbe die me wat beter ligt, werkt de arena eindelijk, bet nu bloodnogwat, en heb 3000 gp, is wel lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 15:02

PcManiaxx

ondertitel duh

Ff een vraagje betreft schilderij quest ;)

spoiler:
Maar goed, ik zit nu in Cheydinal waar ik de vermiste schilder moet zien te vinden.
Ik zit nu in het schilderij zelf waar ik hele tijd met trolls te maken krijg.
Ik gebruik de meegeleverde poison die ik bevestig op mijn zwaard, alleen lijkt het wel alsof er niks gebeurt. De trolls gaan maar niet dood. Zo krijg ik elke keer 3 a 4 trolls op m'n nek.

Tip anyone?

[ Voor 11% gewijzigd door PcManiaxx op 28-03-2006 15:49 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.