MUSTIS schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:12:
in morrowind waren dingen beter geregeld.
je werd als dief alleen gesnapt als je het item probeerde te verkopen in hetzelfde gebouw waar je het gejat had en je had niet meteen een guard voor je neus.
niemand kon zien dat je spul gejat was en dat je gestolen waar gewoon kan verkopen lijkt me dus logisch, maar nee dit kan alleen via thiefs.
het lvlen was veel realistischer, een rat bleef een rat en lvlde niet mee tot een neushoorn. in morrowind kwam je op 1 of andere manier steeds sterkere monsters tegen dus bleef het altijd gebalanceerd.
sorry maar dat is onzin.
In Morrowind lvlden monsters niet met je mee (dank de Tribunal add-on werd dit later toegevoegd).
Elk monster had een van tevoren vastgezet lvl.
dus als je als lvl 5 zon hoog lvl monster tegenkwam was je zo goed als dood.
En als lvl 40 als je dna rond liep door sommige buurten waren er alleen zwakke monsters.
In Oblivion lvln de monsters met je mee zodat van begin tot einde elk monster (min of meer) een uitdaging is.
En rattten lvlen alleen de eerste paar lvls met je mee daarna stoppen hun met meelvln.
ik ben lvl 23 en kan reeds sinds lvl 15 ofzo (denk zelf nog vroeger) ratten en krabben met 1 klap doden.
Zwakkere wezens lvlen ook met je mee maar als jij een bepaald lvl berijkt stoppen hun met lvln, dit om juist te voorkomen dat ratten uber worden.
Dat je gejatte spullen bij een fence moet verkopen is onderdeel van the thieves quest line.
Zodat je spullen bij je fence verkoopt zorgt ervoor dat zijn vertrouwen jegens jouw groeit en zodat jij specifieke spullen goedkoper van hem krijgt.
Tevens moet je om nieuwe quests bij the thieves guild iets opbouwen. om dit simpeler te maken moet je die zooi verplicht bij een fence verkopen. en die fences zijn eenvoudig te berijken.
http://img452.imageshack.us/img452/2121/dicert7gl.jpg
mijn deadric armor

gebruik nog ebony gloves en shield omdat deze even sterk waren als de deadric variant en boosts hebben die handing zijn.
[
Voor 8% gewijzigd door
Deadsy op 28-03-2006 15:27
]