ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Anoniem: 64887
Gisteravond lag de marketplace er ook uit, ik denk dat MS de boel weer aan het updaten is.Lord_T schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 01:44:
hmzzz vandaag xbox live gold gekocht... doet nu vanacht het geheel raar... krijg bij netwerk testen dat de MTU niet groot genoeg is... maar dat kan ik niet in he standaard menu wijzigen van Zyxel 2602HW-61 of zou dit aan tiscali liggen?
Heel vaag.. had ook regelmatig disconnects en andere problemen.. maar op de pc doet internet het gewoon..
Ik zit ook bij tiscali, wat staat er bij jou bij NAT als je netwerk testen doet?
Bij mij is het moderate en dat "kan" volgens MS problemen geven.
Mijn modem is een Zyxel 2602H, hiervoor had ik een Zyxel 650R en toen kreeg ik bij NAT open te staan, dat zou ik graag weer willen hebben maar ik kan nergens in de modem vinden waar je dat kan veranderen.
Anoniem: 173082
Ik had met m'n eerste Xbox ook problemen met het connecten via Xbox-live, dat lag toen ook aan de grote van de MTU. Een andere router loste toen dit probleem op. Op de xbox site http://www.xbox.com/nl-NL...x/connect/faq/routers.htm staan routers die in ieder geval goed werken.Lord_T schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 01:44:
hmzzz vandaag xbox live gold gekocht... doet nu vanacht het geheel raar... krijg bij netwerk testen dat de MTU niet groot genoeg is... maar dat kan ik niet in he standaard menu wijzigen van Zyxel 2602HW-61 of zou dit aan tiscali liggen?
Heel vaag.. had ook regelmatig disconnects en andere problemen.. maar op de pc doet internet het gewoon..
dat is echt mierenneukerij, als je normaal speelt heb je vrijwel geen last van die fouten. Sterker nog ik speel regelmatig op de xbox en kom geen enkele fout tegen. Wil ik wel weten welke fouten je bedoeld, iig moeten ze zo groot zijn dat ze het speelplezier verpesten.SOEDARKMASTER schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 00:35:
Tja, ik hoop maar dat ik gewoon ongeluk heb gehad met mijn xboxen, maar ik had altijd de voorkeur voor de pc. Toen had ik de ps2 geprobeerd en vond ik voor 2.5 jaar consoles leuker dan pc. Toen had ik mijn ps2 verkocht en een 360 gekocht en was ik meteen van m'n verslaving af door het aantal fouten in die box. Nu denk ik er zelfs aan om de 360 te verkopen om een extra kaart in sli te doen voor de pc.
2x7900gt XXX is
ik zie al welke problemen je bedoeld. Volgens mij heb je gewoon pech met je 360's, bij de meeste werkt hij perfect. Iig mijn 360 staat gemiddeld 3 uur per dag aan ( door mijn vader die verslaafd is aan de arcade spellen), maar hij werkt nog uitstekend.
Om je 360 te verkopen voor nog een 7900gt moet je helemaal zelf weten. Ik vind het iig een domme beslissing, naar mijn mening heb je veel meer aan een 360 dan aan 2 7900 GT's aan 1 7900gt heb je al meer dan genoeg. Ik zou zeggen kijk het nog even aan en wissel hem eventueel in voor een nieuwe revisie of de ps3, als het je zo teleur stelt. Voor de rest moet je het helemaal zelf weten.
[ Voor 12% gewijzigd door dikki dik op 14-04-2006 09:08 ]
Anoniem: 166109
Snel ff PGR bij mijn broertje gejat en racen maar... ECHTER: Na een race of 3/4 krijg lijkt het net of ik iets te diep in het flesje hoestsiroop heb gekeken, het begint links en rechts met wat rare driehoeken en en vervolgens rijd ik dwars door een psychedelische wirwar van driehoekige rotzooi tot het moment dat ik niet meer kan racen omdat ik door niet bestaande muren heenrij
Ergens op een forum gelezen dat het kan helpen om je HD los te koppelen terwijl de console aan staat, heb ik gedaan en dat helpt... Echter, na een half uurtje gaat het weer mis...
Dat wordt dus terugsturen
En mjin vrienden maar voorsprong nemen met hun Topspin-skills....
Ah, dan ben ik dus niet de enige die problemen had.Anoniem: 64887 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 07:44:
[...]
Gisteravond lag de marketplace er ook uit, ik denk dat MS de boel weer aan het updaten is.
Ligt het aan mij, of kondigt Microsoft dit niet aan?
Anoniem: 166109
VET!!!SOEDARKMASTER schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 09:19:
Tiger woods o6 demo op live.
Ik koop nog een paar games voor de 360 en kijk of ie dan nog steeds leuk is.dikki dik schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 09:05:
[...]
dat is echt mierenneukerij, als je normaal speelt heb je vrijwel geen last van die fouten. Sterker nog ik speel regelmatig op de xbox en kom geen enkele fout tegen. Wil ik wel weten welke fouten je bedoeld, iig moeten ze zo groot zijn dat ze het speelplezier verpesten.
edit:
ik zie al welke problemen je bedoeld. Volgens mij heb je gewoon pech met je 360's, bij de meeste werkt hij perfect. Iig mijn 360 staat gemiddeld 3 uur per dag aan ( door mijn vader die verslaafd is aan de arcade spellen), maar hij werkt nog uitstekend.
Om je 360 te verkopen voor nog een 7900gt moet je helemaal zelf weten. Ik vind het iig een domme beslissing, naar mijn mening heb je veel meer aan een 360 dan aan 2 7900 GT's aan 1 7900gt heb je al meer dan genoeg. Ik zou zeggen kijk het nog even aan en wissel hem eventueel in voor een nieuwe revisie of de ps3, als het je zo teleur stelt. Voor de rest moet je het helemaal zelf weten.
Hier stond o.a. het volgende in:
Unlock All Weapons
The following commands must be input during gameplay and within the span of one
second:
Hold White and Black and press right, right, down, up, left, left
Op zich is het bericht niet erg... maar naar mijn weten zit er op een 360 geen black+white
hehe
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Als blikken konden doden, waarom doen ze er dan erwten in?
Je bent er zelf waarschijnlijk al achter maar die eerste wedstrijden winnen in careermode is echt best goed te doen hoor.djmantri schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 12:49:
gewoon tennissen speelt erg lekker maar ik heb wat problemen met de career.
deze is imo erg lastig om mee te beginnen
ten eerst is het maken van een speler redelijk lastig, het duurt ff voordat je een lekker wijf hebt gemaakt (ik ga iig niet tegen een lelijk schaap aan zitten staren in een wedstrijd). Je begint met het kiezen van een DNA. Deze verschilt telkens bij het kiezen maar telkens zijn de karakters het net niet en moet je nogal wat faceliften e.d. Bovendien kun je het niet meer veranderen dus kan het erg lang duren. Als je dan uiteindelijk klaar bent, kun je alvast wat sterren toewijzen maar dit zijn er maar 3 waardoor je wel moet trainen en daarna denk je van, nou, ik heb wat sterren, ik ga maar es een toernooi doen. Wat blijkt. 3-0 3-0 is geen uitzondering maar eerder regel. Je moet bijna telkens tegen mensen die bijna 10 a 20 meer sterren hebben dan jij. Bovendien zijn de risk shots erg lastig te maken (timen is echt heel precies en daardoor doe je het niet zo heel vaak). Maar ook top spin en slicen gaat vaak uit waardoor je een wedstrijd gewoon verliest door teveel fouten ipv dat de tegenstander te goed is. Dit zorgt ervoor dat je meer moet trainen maar doordat je bijna geen wedstrijden wint duurt dit dus heel lang.
Als je niet zeker bent van je slagen gewoon alleen de groene knop gebruiken want dan kan je niet uitslaan en voor het terugslaan van ballen gewoon zoveel mogelijk richting een zijkant drukken.
Als de tegenspeler eenmaal in een hoek is kan je het simpel uitspelen.
Als je serveert ook gewoon naar buiten serveren en daarna gewoon maximaal naar een hoek blijven drukken tot je tegenspeler (na een paar ballen) de hoek niet meer haalt.
Hoe kan ik zien wat MS met dit soort info doet en van welke database ze gebruik maken??
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
[ Voor 3% gewijzigd door dreester op 14-04-2006 11:57 ]
NIET, kan alleen met de bedrade controller die daar voor geschikt isDigitizers schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 11:53:
mss is het al eerder langsgekomen, maar ik vraag het toch. Hoe krijg ik mn wireless 360 controller aan de praat op mn pc (XP PRO SP2 NL)? Ik heb de drivers gedownload en geinstalleerd, maar zodra ik mn controller aansluit (via USB uiteraard) krijg ik alsnog de wizard 'nieuwe hardware'. Zie ik iets over het hoofd? Of moet ik speciaal eentje voor mn pc kopen?
Ik neem aan dat ze dezelfde database gebruiken als die wat door Windows media player 10 gebruikt wordt.AzN_cRzY schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 11:11:
Ik en er achter gekomen dat MS een CD database gebruitk als je een cd wilt rippen. Ik ripte van de week bij mn vriendin offline wat cd's. Gisteren deed ik voor grap een cd bij mij thuis online erin om te kijken of het met cd text werkt ja of nee. neej dus want hij liet gewoon alle namen zien van de nummers.
Hoe kan ik zien wat MS met dit soort info doet en van welke database ze gebruik maken??
Wil je een draadloze controller aansluiten via USBDigitizers schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 11:53:
mss is het al eerder langsgekomen, maar ik vraag het toch. Hoe krijg ik mn wireless 360 controller aan de praat op mn pc (XP PRO SP2 NL)? Ik heb de drivers gedownload en geinstalleerd, maar zodra ik mn controller aansluit (via USB uiteraard) krijg ik alsnog de wizard 'nieuwe hardware'. Zie ik iets over het hoofd? Of moet ik speciaal eentje voor mn pc kopen?
Het kan ook met de andere, alleen moet je zelf de drivers down loaden.ChristiaanB schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 12:00:
[...]
NIET, kan alleen met de bedrade controller die daar voor geschikt is
[ Voor 24% gewijzigd door Dukey op 14-04-2006 12:18 ]
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Ja ik bedoelde dat kabeltje ja. Hoezo alleen opladen? Als ik em op mn 360 aansluit kan ik evengoed gamen hoorDjoekie schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 12:15:
Wil je een draadloze controller aansluiten via USBBedoel je soms de USB laad-kabel? Zover als ik weet is dat geen volwaardige USB kabel en doet die alleen opladen, alleen vreemd dat je wel een "nieuwe hardware" poup krijgt. Overigens dien je voor de met-draad versie, aparte drivers down te loaden als je hem wilt gebruiken op de pc.
Anoniem: 6153
Er worden wel veel playermatches, maar minder ranked matches gespeeld, dat is mijn ervaring althans. Ben zelf in elk geval vanavond weer bij en met wat vrienden online... ( maar dan wordt er naast FC ook GRAW, CoD en sporadisch PGR3 gespeeld... )darkphoenix schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:19:
Ik hoor maar weinig mensen over FARCRY op de 360!
Of het komt dat ik beetje fan van farcry ben maar ik vind het echt wel een leuk spelletje, en tot nu toe lekker veel menselijke tegenstanders want die gekke mutanten vond ik wat minder.
Maar lekker knallen alleen had het soms ietsjes mooier gemogen en soms ziet het er top uit!
Omdat hij dan alsnog gebruikt maakt van de draadloze verbinding. De play-and-charge kit is echt alleen om op te laden.Digitizers schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 13:05:
[...]
Ja ik bedoelde dat kabeltje ja. Hoezo alleen opladen? Als ik em op mn 360 aansluit kan ik evengoed gamen hoor
Evengoed als zonder kabeltje, gaat nog steeds draadloos. USB kabel is alleen voor voeding, verder niet.Digitizers schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 13:05:
[...]
Ja ik bedoelde dat kabeltje ja. Hoezo alleen opladen? Als ik em op mn 360 aansluit kan ik evengoed gamen hoor
De kabel is echt alleen uitsluitend om te laden, de verbinding blijft nog steeds draadloos.Digitizers schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 13:05:
[...]
Te laat
Anoniem: 64887 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 07:44:
[...]
Gisteravond lag de marketplace er ook uit, ik denk dat MS de boel weer aan het updaten is.
Ik zit ook bij tiscali, wat staat er bij jou bij NAT als je netwerk testen doet?
Bij mij is het moderate en dat "kan" volgens MS problemen geven.
Mijn modem is een Zyxel 2602H, hiervoor had ik een Zyxel 650R en toen kreeg ik bij NAT open te staan, dat zou ik graag weer willen hebben maar ik kan nergens in de modem vinden waar je dat kan veranderen.
Ik heb dus die 2602HW, maar kan niet vinden waar ik die MTU moet aanpassen. Verder heb ik NAT zelfs op strict staanAnoniem: 173082 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 09:02:
[...]
Ik had met m'n eerste Xbox ook problemen met het connecten via Xbox-live, dat lag toen ook aan de grote van de MTU. Een andere router loste toen dit probleem op. Op de xbox site http://www.xbox.com/nl-NL...x/connect/faq/routers.htm staan routers die in ieder geval goed werken.
Heb dit getest met de 3 NAT settings op de router...
None / Sua / Full en alle 3 zorgen ze voor een strict weergave
Heb er alleen te weinig verstand van om te zeggen waar dat aan ligt.
Ik heb geen andere router
[ Voor 27% gewijzigd door Lord_T op 14-04-2006 13:40 ]
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
dat komt omdat ie dat gewoon draadloos doet dan, nix draad, die zorgt alleen voor de stroomDigitizers schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 13:05:
[...]
bovendien wordt ie wel herkent omdat dat volgens mij bij elk usb apparaat moet wat stroom wil
Had jij jou xbox opgestuurt inc facelate etc?RD schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 14:16:
Nou ik heb mijn xbox mogen ontvangen. Zo te zien is het ee gloed nieuwe, ruikt zelfs nog nieuw. Alleen zit er dus ook een nieuwe hdd op, dus ik denk dat ik mijn profiel kwijt ben, tenzij ze deze hebben gekopieerd. Goede service, alleen nu weer aan het werk en kan dus nog steeds niet op de xbox, ik heb hem nog niet eens aangezet... hhmm ff wachten nog.
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Een paar dagen geleden ben ik bezig geweest met de NAT instellingen, ik ben er toen achter gekomen dat je het op SUA only moet zetten, is standaard instelling, zet je het ergens anders op dan kom je niet door de MTU test heen.Lord_T schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 13:40:
[...]
[...]
Ik heb dus die 2602HW, maar kan niet vinden waar ik die MTU moet aanpassen. Verder heb ik NAT zelfs op strict staan![]()
None / Sua / Full en alle 3 zorgen ze voor een strict weergave![]()
Ik heb geen andere routerDus kan dat niet testen en hoop dat er ergens een oplossing voor is.
Wel even de modem voor een paar seconden uitdoen nadat je iets veranderd hebt.
Succes.
Edit: Ook even op apply klikken als je iets veranderd hebt.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 64887 op 14-04-2006 14:59 ]
ja, geheel opgestuurd. Faceplate was toch de originele, dus maakt niet zoveel uit lijkt mij. Daarnaast lijkt dit ,zoals ik zei, een gloed nieuwe dus maakt het mij al helemaal niks uit.Hubert schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 14:52:
[...]
Had jij jou xbox opgestuurt inc facelate etc?
Anoniem: 113273
Alvast bedankt voor je reactie!
EDIT: Nevermind.. het is al opgelost. Het had te maken met dynamische en statische IP-adressen (heel verhaal), maar door de IP-adressen niet op manual maar op automatisch te zetten en mijn computernaam in te vullen ging het wel goed.
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 113273 op 15-04-2006 10:11 ]
Bij Mediamarkt Rotterdam Centrum stonden vanmiddag ongeveer 30 premiums te koop
Als je een 2 jaars abo neemt op de Panorama (200,-) en je betaald 250,- bij, krijg je dit scherm opgestuurd.
Enige nadeel: Je krijgt 2 jaar 1 van de slechste magazines ter wereld op je mat
Ga in je router menu naar NAT -> Selecteer SUA only -> klik op 'edit details' (er naast) -> en gooie in die tabel de poorten 88 en 3074 en het IP adres van je xbox (vast IP aanmaken is aan te raden).Lord_T schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 13:40:
[...]
[...]
Ik heb dus die 2602HW, maar kan niet vinden waar ik die MTU moet aanpassen. Verder heb ik NAT zelfs op strict staan![]()
None / Sua / Full en alle 3 zorgen ze voor een strict weergave![]()
Ik heb geen andere routerDus kan dat niet testen en hoop dat er ergens een oplossing voor is.
En wat ook helpt is je modem updaten met de laatste firmware van Tiscali
Ik krijg in dat menuutje de volgende tabellen:Xander84 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 20:48:
[...]
Ga in je router menu naar NAT -> Selecteer SUA only -> klik op 'edit details' (er naast) -> en gooie in die tabel de poorten 88 en 3074 en het IP adres van je xbox (vast IP aanmaken is aan te raden).
Start Port No. End Port No. Port Translation
Port translation heeft twee vakjes, wat moet ik daar invullen?
Alvast bedankt.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 64887 op 14-04-2006 21:22 ]
Anoniem: 130680
Koop eerst die 360, download de demo's van de spellen en oordeel dan. Maar je kan voor jezelf toch wel beslissen wat je leuk vind of niet?Anoniem: 130680 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 08:26:
Een vraagje, ik ben ook van plan om XBOX 360 aan te schaffen, alleen welke game moet ik daar bij nemen. Oblivion heb ik al op de PC. Dus die hoeven jullie mij neit aan te raden
No Shame, only Fame!
Zou idd ook eerst gewoon de xbox kopen en daarna een keer spel kopen beetje demo''s downloaden en kijken wat je aanspreekt. Heb hem nu sinds gister en heb topspin2 erbij gekocht omdat ik weet dat dat een topper is. Alleen moet ik nog heeeeel veel leren haha. Een potje online gedaan maar ja onderontwikkeld karakter tegen ontwikkeld karakter....0-3 0-3 maar heb wel 1 punt gepaktAnoniem: 130680 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 08:26:
Een vraagje, ik ben ook van plan om XBOX 360 aan te schaffen, alleen welke game moet ik daar bij nemen. Oblivion heb ik al op de PC. Dus die hoeven jullie mij neit aan te raden
Anoniem: 86475
[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 15-04-2006 13:34 ]
Ik geloof dat dat hier niet mag op GoT
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 15-04-2006 13:34 ]
Werkt nu eindelijk.Had schijnbaar een conflict met codecs en/of andere mediaplayers.(had ace megacodec pack geinstalleerd)KingNothing schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:34:
[...]
Hier een uitgebreidere uitleg: Klikkerdeklik!
Divx werkt ook fantastisch.Toch bedankt voor je tip!!
Edit.Hoe zat het met subtitles,kun je die erbij zetten zoals in xbmc.Dus als een srt file met dezelfde naam als de film?
[ Voor 13% gewijzigd door Bluto op 15-04-2006 13:09 ]
Waar zou ik het dan moeten doen, op Tweakers.net vraag en aanbod is geen software sectie aanwezig? Tuurlijk kan het op speurders of iets dergelijks zetten maar ruil veel liever onder mede forumleden. En denk dat ik niet de enige ben die het ruilen van games interessant vindt. Het geeft je de kans om nadat je een spel hebt uitgespeeld deze te ruilen tegen een andere. Heb je een nieuw spel zonder dat je er weer 60 euro voor uit hoeft te geven.
Anoniem: 12316
Dukemaster heeft gelijk: handel- en ruilpraktijken horen niet thuis op GoT. Jij hebt gelijk dat er geen software sectie aanwezig is bij V&A. Dat komt omdat er besloten is dat softwarehandel teveel risico's met zich meeneemt. Voor meer informatie daarover kun je buyerszone@tweakers.net een mailtje toesturen.Anoniem: 86475 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 13:29:
[...]
Waar zou ik het dan moeten doen, op Tweakers.net vraag en aanbod is geen software sectie aanwezig? Tuurlijk kan het op speurders of iets dergelijks zetten maar ruil veel liever onder mede forumleden. En denk dat ik niet de enige ben die het ruilen van games interessant vindt. Het geeft je de kans om nadat je een spel hebt uitgespeeld deze te ruilen tegen een andere. Heb je een nieuw spel zonder dat je er weer 60 euro voor uit hoeft te geven.
De conclusie is dus dat je hier niet je software kunt verhandelen.
http://blogs.ign.com/Matt-IGN/2006/04/14/11845/
Heb alleen wel het idee dat sommige dingen niet zo mooi kunnen zijn in het uiteindelijke spel, en dat het hier ook artwork betreft.
Dan ken je Silicon Knights niet. Ze hebben in hun Nintendo-tijd hard uitgehaald naar de developers die artwork en pre-rendered plaatjes tonen als screenshots. Als Silicon Knights zegt dat iets een in-game screenshots is, dan is het een in-game screenshot.Anoniem: 86475 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 14:33:
De nieuwe screens van Too Human zijn in ieder geval watertandent mooi.:
http://blogs.ign.com/Matt-IGN/2006/04/14/11845/
Heb alleen wel het idee dat sommige dingen niet zo mooi kunnen zijn in het uiteindelijke spel, en dat het hier ook artwork betreft.
* MetroidPrime heeft juist een Xbox 360 gekocht vanwege Too Human
[ Voor 6% gewijzigd door MetroidPrime op 15-04-2006 14:44 ]
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Om bijvoorbeeld poort 3074 open te zetten vul je bij Start Port No. en End Port No. poort nr 3074 in. Port Translation kun je leeg laten. Bij IP adres vul je het adres van de Xbox in.Anoniem: 64887 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 21:20:
[...]
Ik krijg in dat menuutje de volgende tabellen:
Start Port No. End Port No. Port Translation
Port translation heeft twee vakjes, wat moet ik daar invullen?
Alvast bedankt.
Precies zo heb ik gisteravond dit ingevuld met poort 88 en 3074 maar NAT blijft op moderate staan.Xander84 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 16:04:
[...]
Om bijvoorbeeld poort 3074 open te zetten vul je bij Start Port No. en End Port No. poort nr 3074 in. Port Translation kun je leeg laten. Bij IP adres vul je het adres van de Xbox in.
Anoniem: 162351

Na ongeveer een hele middag, aan te klote met Xbox Media Extender heb ik het uiteindelijk nog NIET aan de praat, alle FAQ door gelezen, poorten open gezet van firewall enz. Kan geen verbinding maken met de Xbox 360 als de setup code wordt gezocht. En af en toe komt de Media Center wel op de xbox maar dan vraagt het of ik opnieuw wil connecten of sluiten. Terwijl Media Connect WEL gewoon werkt!!!! Kan iemand met zijn ervaring mij misschien helpen
Nee, tot nu toe geen problemen gehad met moderate maar met de Zyxel 650 stond NAT standaard open, wat volgens MS het beste is.Xander84 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:25:
Ja dat klopt bij mij ook, geloof niet dat het mogelijk is om via deze router de NAT op Open te krijgen. Maar werkt er zaken dan niet of niet goed? Ik kan gebruik maken van alle mogelijkheden van Live (online gamen en downloaden) op een goede snelheid. En verder werken alle connecties met mn PC zowel media streamen van uit het dashboard en de media extender functionaliteiten.
Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb, mijn zoon is nu op Xbox live dus ik ga morgen wel even met de settings stoeien.
http://www.zyxel.nl/support/z156.php
Yup, schijnt allemaal ingame te zijn. Ik heb ook een X360 voor SK games gehaald.MetroidPrime schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 14:40:
[...]
Dan ken je Silicon Knights niet. Ze hebben in hun Nintendo-tijd hard uitgehaald naar de developers die artwork en pre-rendered plaatjes tonen als screenshots. Als Silicon Knights zegt dat iets een in-game screenshots is, dan is het een in-game screenshot.
* MetroidPrime heeft juist een Xbox 360 gekocht vanwege Too Human
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
ik had dat probleem ook maar ik had ook norton antivirus 2005 aan staan toen heb ik internet worm protection op off gezet toen kon ik met xbox 360 wel connectenAnoniem: 162351 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 18:14:
Ik wordt gek![]()
Na ongeveer een hele middag, aan te klote met Xbox Media Extender heb ik het uiteindelijk nog NIET aan de praat, alle FAQ door gelezen, poorten open gezet van firewall enz. Kan geen verbinding maken met de Xbox 360 als de setup code wordt gezocht. En af en toe komt de Media Center wel op de xbox maar dan vraagt het of ik opnieuw wil connecten of sluiten. Terwijl Media Connect WEL gewoon werkt!!!! Kan iemand met zijn ervaring mij misschien helpen
thnx, doneXander84 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 20:48:
[...]
Ga in je router menu naar NAT -> Selecteer SUA only -> klik op 'edit details' (er naast) -> en gooie in die tabel de poorten 88 en 3074 en het IP adres van je xbox (vast IP aanmaken is aan te raden).
ook de firmware update... en NAT staat nu dus zelfs op open!
Dus dat is wel weer relaxed!
ohw ja wat andere settings:
- firewall uit
- lan aan
- wep aan
- NAT - SUA dus aan
Heb mappen gedeeld, tijdens setup op pc geeft ie zelfs aan dat ie hem ziet.....alleen tijdens de installatie op pc vraagt ie niet naar die code die je op je xbox krijgt....slaat ie gewoon over dus neem aan dat hier het probleem zit.
Iemand idee?
Ik heb even gemist wat je precies gedaan hebt. Je hebt dus een pc met Windows XP Media Center en dan probeer je... wat? Eerst Xbox install? Als je omschrijft wat je aan 't doen bent heb ik misschien een idee, ben hier vorige week (uiteindelijk succesvol) mee bezig geweest.Tommilio schreef op zondag 16 april 2006 @ 12:05:
Nou probeer nu dus ook al langere tijd dat media center aan de gang te krijgen. Xbox live internet werkt dus wel alleen media center niet:
Heb mappen gedeeld, tijdens setup op pc geeft ie zelfs aan dat ie hem ziet.....alleen tijdens de installatie op pc vraagt ie niet naar die code die je op je xbox krijgt....slaat ie gewoon over dus neem aan dat hier het probleem zit.
Iemand idee?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Alles is aangesloten. Pc ben ik media center aan het installeren daarna krijg ik meteen dat ie de xbox360 gaat machtigen. Dit lukt meestal niet maar zo nu en dan wel. Geen idee waardoor overigens. Maar goed is dit wel gelukt dan is hij meteen klaar programma is geinstalleerd zonder dat hij de code vraagt die de xbox aangeeft die je moet invullen. Hier gaat het dan dus ook mis, want nu doet hij dus alsof er nog niks gebeurd is.
Maar als ik naar pictures bv ga kan ik mijn pc wel vinden, terwijl bij media center dit fout loopt.
Heb nu net weer de hele installatie op pc doorgelopen is gelukt maar wederom vraagt hij niet naar de code.....xbox nog aanstaan en die zit op dat laatste scherm van ga naar www.xbox.com/pcsetup om daar te downloaden en te installeren......
[ Voor 17% gewijzigd door Tommilio op 16-04-2006 12:55 ]
Hmm klinkt niet alsof jij iets fout doet. Je laat dat scherm met die code op je xbox wel staan zolang je aan 't installeren bent?Tommilio schreef op zondag 16 april 2006 @ 12:50:
Hmm had het bijna voor elkaar crasht iemaar goed. nogmaals van vooraf aan.
Alles is aangesloten. Pc ben ik media center aan het installeren daarna krijg ik meteen dat ie de xbox360 gaat machtigen. Dit lukt meestal niet maar zo nu en dan wel. Geen idee waardoor overigens. Maar goed is dit wel gelukt dan is hij meteen klaar programma is geinstalleerd zonder dat hij de code vraagt die de xbox aangeeft die je moet invullen. Hier gaat het dan dus ook mis, want nu doet hij dus alsof er nog niks gebeurd is.
Maar als ik naar pictures bv ga kan ik mijn pc wel vinden, terwijl bij media center dit fout loopt.
Overigens, er zit wel een of ander vaag verschil tussen die PICTURES en via Media Center naar je foto's gaan bijvoorbeeld. Dat heb ik ook. Lijken wel 2 compleet verschillende dingen. Voor die PICTURES (en AUDIO trouwens ook) hoef je ook geen Windows MC Edition te hebben, had hiervoor Windows XP Pro en daar kon ik ook gewoon foto's op browsen en mp3's afspelen. Maar voor de divx'jes is MC toch wel aardig.
Maar helaas, ik kan je niet helpen vrees ik. Ook geen gekke dingen qua routers/switches en hubs thuis? Werkt je netwerk met DHCP?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
dus ik ga nog maar is op zoek. als ik op de xbox naar system/computers ga dan zie ik dus wel de windows based pc actief maar ja die media center dus niet
Irritante is ook dat ie dan aangeeft dat het media center nu gebruikt kan worden. Tja in windows media connect kan ik wel het een en ander toevoegen maar hij pakt hem dus niet
[ Voor 22% gewijzigd door Tommilio op 16-04-2006 13:13 ]
Als ik je eerdere berichten zo lees, dan haal je volgens mij eea nogal door elkaar. Je kan foto's bekijken en muziek afspelen, maar geen films kijken? Heb je uberhaupt wel Windows XP Media Center edition als OS op die PC? Zonder dat kan je niet eens films afspelen namelijk... Je praat namelijk al een paar keer erover dat je Media Center installeert, maar bedoel je volgens mij Media Connect ermee. Kortom: of het werkt nu gewoon zoals het hoort (foto's en muziek afspelen) of ik kan je hele verhaal niet volgenTommilio schreef op zondag 16 april 2006 @ 13:06:
tja wel gekke dingen heb router thuis. heb nu dus kabeltje van xbox360 naar pc en dan nog eentje van computer naar router. maar goed muziek kan ik nu afspelen, photo's kan ik bekijken alleen films dat is nog het probleem. maar ja vind het gewoon raar dat media center niet vraagt om die code want volgens is dan het probleem al wel opgelost.....ook geen idee waar dat opslaat anders had ik het mischien via andere weg nog kunnen oplossen, maar het rare is dat ie dus 1x het wel zo deed. toen gaf de installatie aan dat ie opnieuw ging opstarten en volgens de website van microsoft vervolgt dan zelf de installatie en komt dan dus de vraag van de code.....maar ja geen idee hoe ik dat voor elkaar kreeg
dus ik ga nog maar is op zoek. als ik op de xbox naar system/computers ga dan zie ik dus wel de windows based pc actief maar ja die media center dus nietvoor het geval je daar iets aan hebt
Irritante is ook dat ie dan aangeeft dat het media center nu gebruikt kan worden. Tja in windows media connect kan ik wel het een en ander toevoegen maar hij pakt hem dus nietstomme microsoft
GullyTM is protected by copyright laws since 1978.
oftewel media center....www.xbox.nl/pcsetup
maar goed daar moet ik dus die code invullen en zover komt ie elke keer niet
heb je Windows XP Media Center Edition?
Heb je misschien een directe link voor Windows XP Media Center Edition misschien dat dat helpt
[ Voor 19% gewijzigd door Tommilio op 16-04-2006 15:05 ]
Wil je ook films ed dan heb je dus een andere winodws versie nodig naast die programmas die je van de xbox site downloadt
ik snap dus het hele concept niet...duidelijk ik dacht dat elke pc via de xbox360 films van pc op tv zou kunnen afspelen.
[ Voor 64% gewijzigd door Tommilio op 16-04-2006 15:11 ]
AAAH! Ik durfde het al niet te vragen!Tommilio schreef op zondag 16 april 2006 @ 15:06:
Aaah en waar haal ik die vandaan
ik snap dus het hele concept niet...duidelijk ik dacht dat elke pc via de xbox360 films van pc op tv zou kunnen afspelen.
Een "directe link" naar Windows XP MC Edition (dat is dus ECHT wat anders dan Windows XP Home of Windows XP Profesional, al lijkt het -qua installatie- heel erg veel op WinXP Pro) is lastig. Da's vrij illegaal.
De pest is: WinXP MC is NIET los leverbaar. Alleen bij aankoop van een nieuwe (media)pc, zo'n dingetje die je onder je tv zet zeg maar. Als je een beetje creatief zoekt kun je misschien wel iets vinden op 't net?

Soort grafische schil over XP heen simpel gezegd
Nee. Het is een aangepaste Windows XP Professional (er is wel een verschil, maar dat zal de gemiddelde thuisgebruiker niet merken, is iets met aanloggen op een domein, wat met Media Center niet kan en met XP Pro wel). Op zich ZIE je het niet echt, je hele Windows is en doet hetzelfde alsof je een XP Pro zou hebben geinstalleerd staan. Er zit alleen bijvoorbeeld wel een Media Center programma in, dan zie je een strak menu (op je pc) waar je door je foto's, muziek en films kunt browsen en mooi kunt bekijken. Maar dat laatste kun je ook wel voor elkaar krijgen door een losse Home Theater software dingetje te installeren op je XP Pro. Waar de Windows XP MC Edition WEL voor nodig is, is voor je Xbox360, om daar video mee te kunnen afspelen. Blijf het ook vaag vinden, waarom dat niet in XP Home / XP Pro zou kunnen, maar 't is niet anders...Tommilio schreef op zondag 16 april 2006 @ 15:23:
Oooooh nu snap ik het eindelijk. Tja ben niet de enige want heb mijn vraag op meerdere fora's gezien. Maar als ik die tekst lees op de xbox ga ik ervan uit dat ik het op die website kan downloadenmaar goed....als ik dus die software heb.....hoe wordt het dan gedraaid net als een soort winxp...of is het gewoon een programma onder winxp?
Succes met zoeken en het opnieuw installeren van je pc. ;-)
Bedankt voor de hulp allemaal
[ Voor 68% gewijzigd door Tommilio op 16-04-2006 15:38 ]
Anoniem: 162351
Iemand die mij kan helpen? Ik heb wel WinXp MCEAnoniem: 162351 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 18:14:
Ik wordt gek![]()
Heb je posts wel gezien, maar weet helaas geen oplossing. Wel dat ik ook een router heb, maar echt geen poorten heb opengezet o.i.d. Dus ik zou 't persoonlijk niet in die hoek zoeken. Werk je met vaste IP-adressen?Anoniem: 162351 schreef op zondag 16 april 2006 @ 16:18:
[...]
Iemand die mij kan helpen? Ik heb wel WinXp MCE
Ja.Bluto schreef op zondag 16 april 2006 @ 17:13:
Kun je ook srt files(ondertiteling)meestreamen ?
Bedankt voor die site, kan ik eindelijk eens uitvinden hoe die router werkt! Zou je trouwens zodra je NAT open gekregen hebt mij kunnen vertellen hoe je je instellingen gezet hebt? Al vast bedanktAnoniem: 64887 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 21:13:
[...]
Nee, tot nu toe geen problemen gehad met moderate maar met de Zyxel 650 stond NAT standaard open, wat volgens MS het beste is.
Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb, mijn zoon is nu op Xbox live dus ik ga morgen wel even met de settings stoeien.
http://www.zyxel.nl/support/z156.php
Dus als ik een map heb met een divx of xvid met daarbij de ondertiteling in een .srt file met precies dezelfde naam als de film,dan komt de ondertiteling er automatisch bij?
Of moet ik de ondertiteling met de afstandbediening of gamepad erbij selecteren?
En ik wil jullie allen bedanken voor de OP, de links en alle info (VLC360, wist niet dat ie bestond (subtitles!)!
Ik zelf heb mijn laptop omgetovertd naar XP MCE, en vooral divx kijken is yummie (LOST, 24, My Name Is Earl, etc...)...
Heb zelf nog geen tijd gehad om GR:AW te spelen, al 2 weken tentamens
Je kunt DIVX Streamen met; http://www.runtime360.com/ (erg makkelijk in gebruik)Bluto schreef op zondag 16 april 2006 @ 17:13:
Kun je ook srt files(ondertiteling)meestreamen ?
Je kunt DIVX Streamen met ondertitels; http://www.jakeludington....o_xbox_360_streaming.html (nog geen ervaring mee...)
Dit is weer een ander manier van streamen, maar hier wordt duidelijk uitgelegd hoe en wat; http://www.mperfect.net/mceDivX360/ (dit is wat gecompliceerd...)
[ Voor 9% gewijzigd door EN-IS op 16-04-2006 18:38 ]
Anoniem: 131051
[XBOX360]Netwerk-troubleshoot.
Of iets in de aard. Ik kom hier regelmatig eens lezen omwille van de ervaringen, meningen, nieuwtjes, etc... Maar al dit network geblaat maakt het topic nogal onleesbaar. Voordeel van een apart topic is dat je alle info netjes gecentraliseerd hebt staan en ook gemakkelijker kan zoeken.
Dit wordt bijna even erg als het PSP forum, waar ook alleen maar gaat over alle soorten iso laoders, firmware versies en weet ik veel wat nog allemaal.
No offence intended, gewoon een ideetje...
Sweetheart hierboven heeft al een tip gegeven. Maar inderdaad, als je een srt-filetje bij je film knikkert komt 'ie automatisch meegestreamd op je tv.Bluto schreef op zondag 16 april 2006 @ 18:21:
[...]
Dus als ik een map heb met een divx of xvid met daarbij de ondertiteling in een .srt file met precies dezelfde naam als de film,dan komt de ondertiteling er automatisch bij?
Of moet ik de ondertiteling met de afstandbediening of gamepad erbij selecteren?
Ik heb transcode360 en zo'n andere transcoder geinstalleerd gehad, maar heb ze verwijderd omdat ik een derde wilde gaan gebruiken.
Probleem is alleen dat ze nog wel gewoon in het 'more' menu staan op m'n 360. (heb netjes geuninstalled via Add/Remove Programs).
Anoniem: 173657
"neefje van twee" klinkt natuurlijk iets beter dan zeggen dat je met je eigen duffe kop de xbox hebt rechtgezet terwijl hij aan stondMaZo schreef op zondag 16 april 2006 @ 21:33:
Sparen? Je oom en tante voelen zich niet verantwoordelijk?
Werkte niet met MCE encoder.spaceboy schreef op zondag 16 april 2006 @ 18:52:
[...]
Sweetheart hierboven heeft al een tip gegeven. Maar inderdaad, als je een srt-filetje bij je film knikkert komt 'ie automatisch meegestreamd op je tv.
Heb nu VLC360 erop gezet.Werkt veel makkelijker dan MCE encoder.
edit: ik heb het al, moest even de nederlandse versie van media center extender hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door krijgnuwat op 16-04-2006 23:32 ]
Start je X360, Start MCE:TangLeFuzZ schreef op zondag 16 april 2006 @ 19:31:
Probleem is alleen dat ze nog wel gewoon in het 'more' menu staan op m'n 360. (heb netjes geuninstalled via Add/Remove Programs).
In MORE PROGRAMS, op de icoon van de applicatie staan, op de blauwe knop (controller) klikken, anders op de more kop (afstandsbediening) klikken, dan verschijnt er een menu (zeg maar rechtermuisknop achtig), hier in staan alle opties m.b.t. de applicatie (geldt ook voor muziek, video, foto's, etc...), en daar kun je het verwijderen door remove/delete... Succes!
Of
1. C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Accessories\Media Center
2. C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Accessories\Media Center\Media Center Programs
In een van deze mappen, staat een snelkoppeling of .mcl bestand van de applicatie, verwijder deze en het verschijnt niet meer op je X360!
[ Voor 68% gewijzigd door EN-IS op 17-04-2006 05:10 ]
Enige nadeel is dat ie geen AC3 streamt,of toch wel?Bij mij tenminste niet.
Voordeel is wel dat ie ISO DVD wel aankan.
Anoniem: 173689
(van voormalig versatel)
Het is als volgt aangesloten
1 pc met xppro op lan3
1 wireless laptop xppro
1 xbox360 op lan4
er is een netwerkje tussen laptop en pc, die werkt
xbox360 kan ook verbinding maken met internet
op de pc de pc software geinstalleerd , windows media connect.
nu wil het alleen helemaal niet lukken om onderling een verbinding te maken met de pc
volgens de xbox is er geen verbinding en ook in xppro ziet hij niets.
wat doe ik fout?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 173689 op 17-04-2006 11:06 ]
Anoniem: 86614
http://www.logitech.com/i...CRID=2177,CONTENTID=10050
jup ikke.. het is niet veel bijzonders..je plugt gewoon de kabeltjes erin.. en voila daar is je geluidAnoniem: 86614 schreef op maandag 17 april 2006 @ 14:16:
Ik wil mijn xdoos op mijn 4,1 geluidssetje aansluiten. Iemand ervaring met dit apparaatje?
http://www.logitech.com/i...CRID=2177,CONTENTID=10050
Klopt, snelkoppelingen kun je in My Videos & My Pictures gebruiken... best wel handig...Tommilio schreef op maandag 17 april 2006 @ 14:42:
Nou het is eindelijk gelukt middag en ochtend bezig maar dan heb je ook wat heerlijk die apparatuurMoet alleen nog even dat extra proggie installeren router360 ofzo voor de films....en had nog 1 klein vraagje. Foto's voldoet een shortcut in de map maar bij mp3's bv lukt dit niet.....dan herkent hij ze niet op de media center. Iemand ideeen hoe dit op te lossen? Of is de enige oplossing alles overkopieren?
Bij My Music, kun je dat helaas niet doen, my music gooit alles door mekaar... (het is best belangrijk om de ID3Tag goed te hebben...)
Om muziek toe te voegen, kun je het beste op je MCE machine, MC starten, naar my music gaan en daar je rechtermuisknop klikken (op een lege plek), dan verschijnt er een klein menutje, daar kun je ADD MUSIC selecteren, en vervolgens mappen toevoegen/verwijderen...
Dit zelfde kun je ook op de X360 doen, ik raad je aan om het via de X360 te doen, want soms komt het niet overeen met wat je/ik in je/mijn MC machine heb ingesteld met de instellingen van de X360...
//Edit
Met WindowsMediaConnect kun je ook mappen toevoegen en verwijderen, zoals ik het al zei, soms komen de gegevens niet overeen... Met WindowsMediaConnect kun je makkelijk en snel mappen toevoegen...
[ Voor 13% gewijzigd door EN-IS op 17-04-2006 14:52 ]
Kan komen door de codecs die je geinstalleerd hebt...Tommilio schreef op maandag 17 april 2006 @ 15:03:
Okay thx probeer ik straks effe ben nu bezig met transcode...alleen geeft ie nu nog aan unable to queue video file for transcoding and streaming terwijl ik maar 1x aanklik maar goed daar kijken we dus nog even naar.
Kijk anders op de website van transcode (volgens mij www.runtime360.com), hier wordt uitgelegd welke codecs je nodig hebt en op wat voor een manier je deze het beste kunt installeren...
Hoe heb jij ondertitels voor elkaar gekregen met transcode? Naar mijn geweten zit er op dit moment geen ondersteuning voor ondertitles...Tommilio schreef op maandag 17 april 2006 @ 15:43:
Okey ook opgelost kwestie van windows media encoder 9 installerenen heb meteen ondertiteling dus alles werkt
Whoehoe vanavond filmpje kijken
Beetje irritant is het wel met mijn muziek. Krijg niet alles clean. Als ik alles weg gooi zowel op pc via media connect als op de xbox zelf via add music blijft het toch staan. En op deze manier kan ik hem niet netjes inrichten. Dus als daar nog een oplossing voor is
Opnieuw installeren van de proggie's op www.xbox.com/pcsetup haalde niet veel uit in elk geval.
Dit topic is gesloten.