Ergens ben ik toch wel blij dat ik mij niet heb laten overhalen tot het aankopen van de xbox360
En normaalgezien ben ik een echte sucker als het op marketing en hypes aankomt.
Ik ben wel nog steeds overtuigd van het feit dat de xbox 360 technisch gezien een pareltje is. Het zit enorm goed in elkaar. De live is truly iets next gen... Zoals microsoft online gamen op een console heeft gelanceerd, zo is er gewoon geen gelijke. Gemakkelijk, vlot, één instelling voor je account, en niet tientallen nick's, voor elke game 1, en netjes geïntegreerd in het geheel.
Graphics mochten misschien net iets beter, of daar had ik iets meer van verwacht, maar dit is geen punt van kritiek, de hoge resolutie, en de toch wel goeie beelden maken het next gen plaatje af.
Alleen de games... Ik merk steeds meer dat veel games ook gewoon op de pc beschikbaar zijn. Voor wie dan nog een gewoon degelijke pc heeft staan hoeft het eigenlijk niet. In mijn interessegebied is er misschien maar één game die xbox only is, en dat is PGR3.
Battlefield is er uiteraard ook voor pc, misschien grafisch minder knap, maar het is er. En far cry op de xbox heeft verre van dezelfde impact op het platform als wat far cry was op de pc.
Oblivion is een leuke extra voor de xbox, maar in feite ook gewoon een pc game. Het ziet er wel gewoon beter uit dan op gelijk welke pc van +-1200€, dat is een feit (HDR+AA)
Verder.. Prey, Tomb Raider, ook allemaal op de pc. Zelfs test drive wordt een pc game blijkbaar. Graw, enz... Dus voorlopig zoek ik nog echt een reden om een 360 aan te schaffen, en die vind ik (nog) niet. Ik heb ook geen HD ready tv, dus het zou op mijn pc scherm moeten gebeuren (op zich ook niet erg)
Verder kan ik ook moeilijk wennen aan de plaatsing van de linker analoge stick. Ik ben bijna vergroeid met een PS controller

. En ik heb het toch meer voor de symmetrische layout van de analoge sticks. Dat voelt gewoon natuurlijk als je je vingers plaats op de controller.
Nu ja, de omgekeerde redenering geldt natuurlijk ook. Ik twijfel erover om misschien naar mac over te stappen. In dat geval kan ik er best een xbox 360 bij nemen om geen afstand te moeten doen van pc games. Want xbox= pc games in een doosje. Zo hoef ik geen windows pc meer te houden.
Ook logisch want ms=windows en xbox. Lijkt mij zelfs bijna een kwestie van even door een andere compiler te gooien en hop, multiplatform games
Maar ik blijf veel vetrouwen hebben in de xbox als misschien wel de meest complete console van deze generatie, dus ik wacht het nog gewoon even af tot het platform wat aan volwassenheid wint.
Gears of war en de nieuwe Halo moeten namelijk nog komen. In diat geval zal ook wel de PS3 beschikbaar zijn, en dan kan ik meteen een weloverwogen keuze maken. (waarschijnlijk toch de ps3

)