Ervaringen Demon DSL-Express # 20

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.980 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
megatronics schreef op zondag 14 mei 2006 @ 08:19:
[...]

Als je er een router achter heb staan, dan zou de zyxel als bridge moeten werken. in dat geval zou die al het verkeer moeten doorsturen naar de linksys en daar zou dan de NAt moeten plaatsvinden.

Als je de zyxel als router heb draaien, dan wordt het een lastig verhaal, aangezien je dan via 2 NAT translaties gaat werken.

Dus de Zyxel als bridge, dan zou de linksys het NAT verhaal moeten doen.

blijft natuurlijk de vraag waarom de DNS aanvragen niet door de linksys worden voltooid
Ik heb vandaag hetzelfde nog eens geprobeerd uit te voeren, dit keer met succes. Waarom het de eerste keer niet wilde lukken snap ik nog niet helemaal... Het probleem is nu dus opgelost.
Op m'n speedtouch kon ik "default server" instellen, en hoefde je vervolgens helemaal geen gedoe met bridge e.d. te maken... vond ik wel wat makkelijker B). Toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:13
(P7) BBned, aanbieder van adsl met een eigen netwerk, begon met technische proeven rond IPTV.
Dat zegt BBned op vragen van Planet Multimedia naar aanleiding van de Duitse IPTV-primeur van Hansenet in Duitsland. Hansenet is een zusterbedrijf van BBned, ook een dochter van Telecom Italia.

"BBned is samen met de service providers InterNLnet, Demon, Concepts ICT, UNET en Fiberworld in vier steden een technische proef gestart om triple-playdiensten en technieken te onderzoeken", aldus de woordvoerster.

Platform
BBned denkt dat de markt voor IPTV opengebroken zal worden. Om aan de verwachte vraag tegemoet te komen heeft BBned het afgelopen jaar in nauwe samenwerking met bovengenoemde internetaanbieders een nieuw platform ontwikkeld waarop een geïntegreerd aanbod van internettoegang, telefonie en digitale televisie kan worden geboden.

Details van dat platform noch de naam van de leverancier wil BBned vrijgeven. Wel zegt ze dat BBned niet heeft samengewerkt met Hansenet om tot het IPTV-platform te komen.

De technische proef voor triple play is medio April 2006 gestart, wordt operationeel getest onder consumenten in Nederland en duurt minimaal drie maanden. Daarna zal BBned de commerciële en technische haalbaarheid bepalen.

BBNned staat overigens te koop, maar over de verkoop kan BBned nog niets zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

ParaNoiMia schreef op maandag 15 mei 2006 @ 22:13:
[...]

Dat geloof ik (hoewel deze firmware versie van eind 2003 is), wat me alleen opviel is dat nadat ik een Speedtouch had aangeprikt (546i) de problemen nog hetzelfde waren. Ik ga het even een dagje testen in ieder geval.
Hier een andere ervaring. Na vervanging van de Zyxel door een Speedtouch 585 geen enkele disconnect meer gehad.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ParaNoiMia schreef op maandag 15 mei 2006 @ 22:13:
[...]

Dat geloof ik (hoewel deze firmware versie van eind 2003 is), wat me alleen opviel is dat nadat ik een Speedtouch had aangeprikt (546i) de problemen nog hetzelfde waren. Ik ga het even een dagje testen in ieder geval.
Kan je eens de url geven voor die firmware? Dan kan ik het ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dutch3men schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 11:16:
[...]

Gewoon te vinden op de Speedtouch website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:09

TDB

Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 09:27:
Ik heb nu bijna een jaar een ADSL express abbo bij Demon, het is een opluchting na een abbo bij @home, nooit geen uitval, goede servive en klantenservice, dat ook nog eens gratis is.
Alleen jammer van de nieuwsgroepen, dat had sneller gekund, maar de retentie is wel weer enorm goed, dus ja ik ben heel tevreden.
De retentie kan ik niet enorm goed noemen. "alt.binaries.nl has 1340974 articles, and 1.7 days of retention."

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
[...]

Ik heb de BBNed fw van de site van Demon gehaald:

http://www.demon.nl/thuis...t/dslexpress/drivers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

[...]

:+ Ik dacht dat je de Speedtouch versie bedoelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Ik heb de modem binnen.. Zyxel prestige 2602R.. Nu wachten tot de lijn klaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Gewoon aansluiten en kijken of je DSL lampje gaat branden. Vaak worden lijnen al eerder aangesloten dan ze opgeleverd worden ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 20:47
ik zal het ff proberen..

werkt nog niet. helpdesk aan de lijn gehad maar het werkt gewoon nog niet.. Alleen t.net en fok.nl werkten.. En het mac adres stond nog geregged dus dat was het probleem niet.. En ik ga van BBNed naar BabyXL

hij zei btw wel dat van de week al voip moest worden aangeboden door demon maar dat het nog niet helemaal werkt..

[ Voor 93% gewijzigd door 418O2 op 16-05-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
megatronics schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 17:45:
[...]

Haha helaas B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
megatronics schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 17:45:
[...]

Voor deze keer is het je vergeven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
418O2 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 18:57:
ik zal het ff proberen..

werkt nog niet. helpdesk aan de lijn gehad maar het werkt gewoon nog niet.. Alleen t.net en fok.nl werkten.. En het mac adres stond nog geregged dus dat was het probleem niet.. En ik ga van BBNed naar BabyXL

hij zei btw wel dat van de week al voip moest worden aangeboden door demon maar dat het nog niet helemaal werkt..
Als je van netwerk overstapt (telco-telco) wordt het (bijna) nooit eerder gedaan dan de gecommuniceerde dag. Nieuwe aansluitingen willen nog wel eens eerder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Alhoewel er zijn mensen die wel eens andere merken firmware flashen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
megatronics schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 09:46:
[...]

Alhoewel er zijn mensen die wel eens andere merken firmware flashen :P .
Brrrrrrrrrr CSM :X

Om ontopic te blijven, de update van de firmware en het omzetten van bridge naar router heeft wel enige verbetering gebracht, van 20+ disconnects per dag naar ongeveer 5, dus opgelost is het niet.
Vanavond maar weer de helpdesk bellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

ParaNoiMia schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 12:46:
[...]

Brrrrrrrrrr CSM :X

Om ontopic te blijven, de update van de firmware en het omzetten van bridge naar router heeft wel enige verbetering gebracht, van 20+ disconnects per dag naar ongeveer 5, dus opgelost is het niet.
Vanavond maar weer de helpdesk bellen dus.
Ik heb ook verschillende versies gebruikt en de Zyxel bleef af en toe de verbinding verliezen. Nu met de Speedtouch blijft de verbinding op. Kwam er wel achter dat de Speedtouch niet helemaal goed werkt als je je FTP server er achter wilt benaderen. tijdens de overdracht van bestanden vanaf de server blijft die soms een aantal seconden hangen en gaat daarna weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:13
Geachte klant,

Demon Digital Voice, onze nieuwe digitale telefoniedienst, is vanaf vandaag beschikbaar voor alle DSL Express klanten. Via uw Demon DSL Express verbinding kunt u nu zeer voordelig bellen naar nummers overal ter wereld. Bovendien is de kwaliteit vergelijkbaar met traditionele telefonie van KPN. U beschikt over een lokaal nummer (bijvoorbeeld
020) en u kunt uw huidige telefoontoestel gewoon blijven gebruiken.

Demon Digital Voice werkt met een handig pre-paid betaalsysteem, zodat u maximale controle heeft over uw uitgaven. Maandelijks betaalt u EUR 7,50. Hiervoor ontvangt u EUR 10,- beltegoed. Daarmee belt u ruim 8 uur binnen Nederland of bijna 3,5 uur naar meer dan 50 landen wereldwijd. Is uw beltegoed op, dan kunt u dit altijd snel en gemakkelijk online opwaarderen. Met Demon Digital Voice belt u tot wel 50% goedkoper in vergelijking met traditionele telefonie.

Om te bellen over uw DSL-lijn heeft u een speciaal modem nodig. Als u nu een abonnement neemt op Demon Digital Voice, dan krijgt u dit voor digitale telefonie geschikte modem geheel gratis. Kijk snel op www.demon.nl/digitalvoice en meld u direct aan.

Met vriendelijke groet,

--
Demon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Fijn dat demon eindelijk aan VOIP begint!

Maar wat ik mij afvraag: is de kwaliteit vergelijkbaar met een goede kpn vaste verbinding of een gewone. Wij hebben namelijk vrij veel ruis met onze handsets eigenlijk sinds we dsl hebben. Maar als het eerste deel digitaal zou gaan (tot het demon netwerk) dan verbeterd onze lijn kwaliteit misschien wel ontzettend. :)

Verder vind ik het erg jammer dat ze via beltegoed werken. Ik kan mij voorstellen dat mijn ouders hier geen trek in hebben met de 'gewone' telefoon. Ook moet je neem ik aan je KPN abbo houden voor inkomende gesprekken + nummer?

Weet iemand dit, opzich lijkt mij het wel wat maar we moeten er kwalitatief natuurlijk wel op vooruit gaan, voordat ik de overige gezinsleden ga overtuigen ;)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Banjy schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:47:
Fijn dat demon eindelijk aan VOIP begint!

Maar wat ik mij afvraag: is de kwaliteit vergelijkbaar met een goede kpn vaste verbinding of een gewone. Wij hebben namelijk vrij veel ruis met onze handsets eigenlijk sinds we dsl hebben. Maar als het eerste deel digitaal zou gaan (tot het demon netwerk) dan verbeterd onze lijn kwaliteit misschien wel ontzettend. :)
[...]
Waar jij (en Demon ook vermoed ik, gezien het mailtje) het over hebt is voice-over DSL. Dan mengt je modem de telefoongesprekken met het internet verkeer en dan splitst de provider dat weer in de centrale en gaat het gesprek gewoon verder over het telefonie-netwerk.
Dat is dus geen Voice-over-IP
Met Voice-over-IP heb je de problemen die je soms met Skype of MSN ook hebt, dat er een echo in het geluid zit, of dat het af en toe even weg valt (met Skype heb je dat erg weinig tegenwoordig)

Bij mij op het werk hebben ze Voice-over-DSL van de KPN en het bevalt daar erg goed. Een heel enkel keertje wil het wel eens voorkomen dat het aan de andere kant lijkt of het nummer niet bestaat, maar daar loopt bij de KPN een onderzoek naar. Zou dus ook aan de provider van de andere kant kunnen liggen. Maar de geluidskwaliteit van Vo-DSL is gewoon vergelijkbaar met wat je van de ouderwetse telefoon/ISDN gewend bent.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:17

Dido

heforshe

Banjy schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:47:
Ook moet je neem ik aan je KPN abbo houden voor inkomende gesprekken + nummer?
Staat gewoon op hun website: je krijgt 1 nummer waarop je via DSL gebeld kunt worden, later kun je er meer aanvragen.
Porteren van je KPN nummer is vanaf augustus mogelijk.

Wat ze er niet bijvertellen is dat je ws toch aan je KPN-lijn vastzit tenzij je een tientje per maand extra wilt betalen. Dan hou ik mijn nummer daar ook wel op :P

Al met al klinkt het niet slecht, het is 5cpm duurder dan VoiPbuster naar Griekenland, maar VoiPbuster vertrouw ik op de langere termijn niet zo (iets te vaak wijzigende voorwaarden).

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

megatronics schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 07:23:
[...]

Hier een andere ervaring. Na vervanging van de Zyxel door een Speedtouch 585 geen enkele disconnect meer gehad.
Ik heb hier een speedtouch 716 binnen. Ik kan alleen geen enet encap vinden zoals in de zyxel staat ingesteld. Hoe heb jij dat klaar gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Bedankt. Ik wist inderdaad dat het Voice over DSL was. Maar ik was lui en gebruikte even voip. 8)7

Wat ik mij nog wel afvraag: Je sluit de telefoon aan op het modem (copperjet 816-2p, in mijn geval) vervolgens kan je natuurlijk bellen etc. Echter denk ik dat je in de praktijk via Voice over dsl belt en gebeld wordt op je oude nummer, aangezien je een eigen nummer krijgt. Maar wat nu als je dus maar 1 telefoon hebt aangesloten op het modem en mensen gaan het oude nummer bellen?

Volgens mij krijgen deze mensen dan geen bel toon te horen aangezien er ook geen telefoon daarop zit aangesloten. Maar aangezien je het nummer kan porteren vanaf augustus is dat zeker de oplossing :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:31:
[...]

Ik heb hier een speedtouch 716 binnen. Ik kan alleen geen enet encap vinden zoals in de zyxel staat ingesteld. Hoe heb jij dat klaar gespeeld?
Gewoon bij Speedtouch de configuratiesoftware downloaden en die doorlopen. kiezen voor de rfcxxxx optie router (ben het ff kwijt) en daarna de juiste DSL aansluiting kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

megatronics schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 17:01:
[...]
Gewoon bij Speedtouch de configuratiesoftware downloaden en die doorlopen. kiezen voor de rfcxxxx optie router (ben het ff kwijt) en daarna de juiste DSL aansluiting kiezen.
Bedankt voor de tip.

Het was een heel andere wizard dan die op de cd wordt meegeleverd door kpn.
Ik heb het nu werkend, het zaakje trained nu ook weer een stuk gezonder in dan met de 650R-31 :) (edit: trained hier ook iets beter in dan de 2602R)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 19:22:
[...]

Bedankt voor de tip.

Het was een heel andere wizard dan die op de cd wordt meegeleverd door kpn.
Ik heb het nu werkend, het zaakje trained nu ook weer een stuk gezonder in dan met de 650R-31 :)
Goh, zelfde ervaring hier :+

Gisteren nog wel even geschrokken. Rond een uur of 8 knalde de ADSL eruit. In eerste instantie denk je dat je weer een probleem heb (ander modem en andere splitter had ik al gehad), maar de telefoon deed het ook niet.

Een snelle controle bij de buren (ook Demon) leerde dat hun het probleem ook hadden. Na bellen met de KPN bleek er een storing te wezen in de wijk Kamp in Lelystad die wel tot 7 uur kon duren!

Vanmorgen brande het DSL lampje weer op het modem en na inloggen bleek de lijn rond 3 uur weer beschikbaar was. Net nog even de klantenservice gebeld bij KPN en het bleek dat er een hoofdkabel naar de wijk Kamp gebroken was. Toch handig om de oorzaak te weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57
Dido schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:08:
[...]
Porteren van je KPN nummer is vanaf augustus mogelijk.

Wat ze er niet bijvertellen is dat je ws toch aan je KPN-lijn vastzit tenzij je een tientje per maand extra wilt betalen. Dan hou ik mijn nummer daar ook wel op :P
Mmmm... vaag en onduidelijk. Als je de FAQ van digitale telefonie doorleest:
Kan ik mijn huidige telefoonabonnement opzeggen?

Vanaf augustus 2006 zal Demon eveneens de mogelijkheid bieden om uw KPN-nummer over te zetten naar Demon. Tot die tijd raden wij echter aan om uw KPN abonnement niet op te zeggen. Indien u momenteel een KPN Belbasis abonnement heeft raden wij u wel aan voor de abonnementsvorm Belbudget te kiezen. U bespaart hiermee € 9,99 per maand terwijl u via Demon Digital Voice nog eens tot 50% goedkoper belt in vergelijking met een KPN Belbasis abonnement.
Het staat er niet heel hard, maar het suggereert dat je vanaf augustus je KPN-abonnement kan opzeggen zonder dat je daarna dat tientje extra betaald. Ze adviseren immers om tot augustus je abo niet op te zeggen maar om te zetten naar Belbudget en 9,99 te besparen. Dit suggereert dat je vanaf augustus kan opzeggen.

In elk geval vanaf augustus nummerportering - maar als je een belbudget aansluiting hebt *zonder* telefoonnummer, heb je dan nog wel een KPN-aansluiting? Ofwel, komt nummerportering niet gewoon neer op opzegging van KPN? Ik mag toch hopen dat Demon daar t.z.t. wel duidelijkheid in geeft - met name of nummerportering neerkomt op 9,40 euro telefoonlijn huur doorberekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liggen die disconnects nou echt aan de modem?
Indien dat zo is, koop ik een ander en komt de zyxel op marktplaats.

Gisteren de maxtonelimit op 20 gezet, even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 16:42:
Ik krijg sterk de indruk, want met de 650 heb ik nooit problemen gehad in dezelfde weken dat de 2602 telkens over haar nek ging. De nieuwe speedtouch (+nieuwe splitter btw) trained nog iets beter in dan de 2602 hier (en dat was al veel beter dan de 650), maar het belangrijkste: het lijkt rock stable. (ik zou "lijkt" letterlijk nemen: ik heb de speedtouch pas 1 dag draaiende)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 17:50:
[...]

Ik krijg sterk de indruk, want met de 650 heb ik nooit problemen gehad in dezelfde weken dat de 2602 telkens over haar nek ging. De nieuwe speedtouch (+nieuwe splitter btw) trained nog iets beter in dan de 2602 hier (en dat was al veel beter dan de 650), maar het belangrijkste: het lijkt rock stable. (ik zou "lijkt" letterlijk nemen: ik heb de speedtouch pas 1 dag draaiende)
Hier sinds vervanging van de Zyxel 650R-31 door de Speedtouch 585 ook geen disconnects meer gehad (afgezien dan van handmatige resets en de gebroken KPN kabel van gisteren :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 16:42:
Indien dat zo is, koop ik een ander en komt de zyxel op marktplaats.

Gisteren de maxtonelimit op 20 gezet, even afwachten.
15 Is het maximum voor die waarde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Hmm ik dacht laatst kom laat ik eens kijken welke firmware er op mijn Zyxel 650R-33 zit en raad eens het was een oude versie. En deze eens vervangen door de nieuwste en sindsdien geen time-out gehad vreemd genoeg.

Dus voor de andere met die timeout problemen kijk eff voor de zekerheid welke firmware versie je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 19:17:
[...]

15 Is het maximum voor die waarde ;)
Hmm...
Had voorheen 12, 13, 14 ... steeds disconnects. Sinds ik 20 heb opgevoerd maar 1 disconnect gehad.
Neemt ie dan automatisch de hoogste (15?). Met welk commando kan ik zien wat nu de waarde is die is ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 08:22:
[...]

Hmm...
Had voorheen 12, 13, 14 ... steeds disconnects. Sinds ik 20 heb opgevoerd maar 1 disconnect gehad.
Neemt ie dan automatisch de hoogste (15?). Met welk commando kan ik zien wat nu de waarde is die is ingesteld?
Was dat niet 'wan adsl maxtonelimit' zonder een getal erachter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 17:50:
[...]
Ik krijg sterk de indruk...
Ook met deze speedtouch knalt de verbinding er af en toe uit. Maandag wordt ik als alles goed loopt overgezet van babyxl naar kpn, eens kijken of het dan beter wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:07

Rio

Ik heb al een boek

Ik heb sinds kort ook de 2602 en (te) veel disconnects. Wat zijn de algemene tips om eea te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Rio schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:47:
Ik heb sinds kort ook de 2602 en (te) veel disconnects. Wat zijn de algemene tips om eea te verbeteren?
Andere firmware downloaden van Demon. Als dat niet helpt je aansluiting eens nalopen (met de helpdesk) of je het wel optimaal/goed hebt zitten.

Anders bij de helpdesk een ticket laten aanmaken als je (samen) alles geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:07

Rio

Ik heb al een boek

Dus zelf geen instelligen (bv maxtonelimit) wijzigen?

Overigens is de beta-firmware uit de openingspost niet (meer) te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Rio schreef op zondag 21 mei 2006 @ 23:29:
Dus zelf geen instelligen (bv maxtonelimit) wijzigen?

Overigens is de beta-firmware uit de openingspost niet (meer) te downloaden.
Er staat een veel nieuwere op de firmware pagina van Demon nu namelijk: AJI1b2.

http://www.demonsupport.n...-20-04-2006-340AJI1b2.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

bjck schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:20:
[...]

Heb je een 8/1 abonnement nog?

Errors niet heel druk om maken, al zitten ze allemaal in je upstream. Dat zijn de laagste frequenties van DSL en die worden bijna alleen maar verstoort als je een aansluitfout hebt gemaakt. Spltter niet als eerste op de lijn zitten?
Via het TweakDSL forum een tool gevonden om de gegevens van een Speedtouch uit te lezen. Hieruit bleek dat het modem op een ADSL2+ profiel intrainde. Dit als test ingesteld op een normaal ADSL profiel en zie daar, de grote aantallen CRC erros zijn verdwenen. Plus lijkt het nu dat de upload van mijn FTP server ook weer zonder haperingen is (toch niet helemaal zoals nu blijkt).

Dus voorlopig de Speedtouch maar ingesteld op het ADSL profiel.

[ Voor 4% gewijzigd door MegaTronics op 22-05-2006 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
Zo, heet overnamenieuws via de mail:
Geachte klant,

Met dit bericht stellen wij u er van in kennis dat THUS plc (THUS) haar Nederlandse Internet Service Provider (ISP) activiteiten onder de naam DEMON heeft overgedragen aan TDINL B.V. (TDINL), een volle dochtermaatschappij van THUS.

Voor u betekent dit concreet dat uw bestaande contract(en) en de daaruit voortvloeiende rechten en verplichtingen over zijn gegaan van THUS op TDINL. De wijziging heeft geen gevolgen voor de dienstverlening.

In overeenstemming met de Wet bescherming persoonsgegevens zullen de persoonsgegevens waarover THUS in het kader van de uitvoering van uw
contract(en) beschikt, voortaan door TDINL worden verwerkt.

Met vriendelijke groet,

Chris Willis
General Manager
TDINL B.V.

Gemakshalve volgt hieronder een overzicht van vaak gestelde vragen:

Wat is de achtergrond van deze overdracht?
De achtergrond is juridisch-organisatorisch. Voorheen had u in
juridisch opzicht een relatie met een vennootschap onder Engels recht
(THUS plc.). Nu heeft u een relatie met een vennootschap onder
Nederlands recht (TDINL B.V. - kvk-nummer 34243974) TDINL behoort tot
het concern van THUS. Het is een volle dochtermaatschappij van THUS.

Moet ik naar aanleiding van bovenstaand bericht zelf enigerlei vorm
van actie ondernemen?
Nee, dit bericht geldt ter kennisgeving. Door acceptatie van de
algemene voorwaarden van DEMON (zie artikel 15.3) heeft u met deze
overdracht binnen het concern van THUS reeds in het verleden
ingestemd. U behoeft naar aanleiding hiervan dan ook zelf geen actie
te ondernemen.

Heeft deze overdracht gevolgen voor de dienstverlening?
Nee, de overdracht zal geen invloed hebben op het niveau van
dienstverlening zoals u die van DEMON gewend bent.

Hoe zit het met mijn machtiging tot automatische incasso?
Uw huidige machtiging voor automatisch incasso blijft van kracht. De
eerstvolgende keer dat wij uw rekening door middel van automatisch
incasso zullen belasten zal dit via de rekening van TDINL B.V. gaan.
Wij zullen hiervoor dezelfde rekening gebruiken als voorheen, namelijk
Postbank girorekening 2209.

Heeft deze overdracht gevolgen voor de wijze waarop omgegaan wordt met
mijn privé gegevens, zoals mijn huisadres?
In het kader van de uitvoering van uw contract(en), heeft TDINL de
beschikking gekregen over uw persoonsgegevens. TDINL zal uw
persoonsgegevens zorgvuldig behandelen en, in overeenstemming met de
Wet bescherming persoonsgegevens en de Privacy Statement Demon
Internet (http://www.demon.nl/overdemon/privacy.html) , op dezelfde
wijze verwerken als THUS gebruikelijk was te doen.
Het lijkt er dus op dat de overname intern is geregeld vanuit Thus PLC -> TDINL (welke een volle dochter van Thus PLC is).

Nu ook in een nieuwsbericht op T.net: Demon door Thus overgedragen aan TDINL

[ Voor 6% gewijzigd door Klovan op 22-05-2006 14:58 . Reden: Onderste twee alinea's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Klovan schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:13:
Zo, heet overnamenieuws via de mail:

[...]

Het lijkt er dus op dat de overname intern is geregeld vanuit Thus PLC -> TDINL (welke een volle dochter van Thus PLC is).
Ligt het aan mij, of is dit overnamenieuws niet zo heet? Is alleen van een vennootschap onder engels recht naar een B.V. gegaan.

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Laatst online: 29-08 22:37
RRX schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:33:
[...]

Ligt het aan mij, of is dit overnamenieuws niet zo heet? Is alleen van een vennootschap onder engels recht naar een B.V. gegaan.
Nou, aan de ene kant is het wel heet nieuws, want Demon wordt eigenlijk alleen intern verschoven binnen Thus PLC. Demon wordt dus niet 'echt' verkocht aan een andere partij, zoals in eerste instantie wel de bedoeling leek. Aan de andere kant is het natuurlijk geen heet nieuws omdat Demon alleen intern 'verkocht' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Klovan schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:56:
[...]

Nou, aan de ene kant is het wel heet nieuws, want Demon wordt eigenlijk alleen intern verschoven binnen Thus PLC. Demon wordt dus niet 'echt' verkocht aan een andere partij, zoals in eerste instantie wel de bedoeling leek. Aan de andere kant is het natuurlijk geen heet nieuws omdat Demon alleen intern 'verkocht' is.
Is dit dan niet gewoon de voorbereiding op een eventuele overname?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TD-er schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:23:
[...]

Idd, dat lijkt mij ook! Vind het anders wel erg raar dat ze eerst aankondigen dat THUS van Demon NL af wil en vervolgens dat het alleen intern doorgeschoven wordt. Wellicht om het juridisch voor de koper allemaal wat makkelijker te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:23:
[...]

Dat is correct, we opereren nu onder Nederlands recht en dat is inderdaad puur en alleen voor de verkoop (helaas) van Demon.

Nu ik hier toch ben!

Eindelijk is het zover, de nieuwe firmware voor de ZyXEL P2602H en HW
(analoog en ISDN) versie is af. Ze zijn hier te downloaden,

http://www.demonsupport.nl/firmware/

De ZyXEL P2602R (analoog en ISDN) versie is nog steeds dezelfde (stabiele)
versie van april. Check je modem om te zien of je die versie al hebt of
niet.

Succes en laat ook even weten of hiermee alle problemen mbt de ZyXEL
modems tot het verleden behoren.

Cheers,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:17

GieltjE

Niks te zien...

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:04:
[...]

Ook met deze speedtouch knalt de verbinding er af en toe uit. Maandag wordt ik als alles goed loopt overgezet van babyxl naar kpn, eens kijken of het dan beter wordt.
Zou je mij jou config.ini uit jou speedtouch willen sturen? ik krijg hem niet aan de gang(bij een vriend van mij) _/-\o_

Btw voor het uitvallen moet je eens proberen van multi2mode naar multimode te veranderen (kan met telnet)

[ Voor 41% gewijzigd door GieltjE op 23-05-2006 11:27 ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

GieltjE schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:51:
[...]

Zou je mij jou config.ini uit jou speedtouch willen sturen? ik krijg hem niet aan de gang(bij een vriend van mij) _/-\o_

Btw voor het uitvallen moet je eens proberen van multi2mode naar multimode te veranderen (kan met telnet)
Bij Speedtouch kun je configuratie wizards downloaden. Daarmee is het instellen een fluitje van een cent.

Bij mij zijn de CRC errors drastisch omlaag gegaan na de overschakeling van multimode2 (ADSL2+) naar multimode (ADSL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

megatronics schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:30:
[...]

Bij Speedtouch kun je configuratie wizards downloaden. Daarmee is het instellen een fluitje van een cent.

Bij mij zijn de CRC errors drastisch omlaag gegaan na de overschakeling van multimode2 (ADSL2+) naar multimode (ADSL).
Ik ben 3uur bezig geweest met al die wizards, maar met demon kwam ik niet verder als Line up.
Xs4all etc werkt wel makkelijk, alleen demon wil niet

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hmm, hier ging het zonder problemen. Tijdens de configuratie moet je kiesen voor een router via rfcxxxx (ff kwijt) en dan kon je BBned of Tiscali (BabyXL) kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

megatronics schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:09:
Hmm, hier ging het zonder problemen. Tijdens de configuratie moet je kiesen voor een router via rfcxxxx (ff kwijt) en dan kon je BBned of Tiscali (BabyXL) kiezen.
Heb ik gekozen, maar komt niet op, alleen line sync

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

dan zou ik het ook niet weten. bij mij kwam ik na de wizard via de browser op de MAC pagina, alwaar ik via een omweg mijn nieuwe MAC kon registreren en een klein half uur daarna was ik up and running.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

Maar kan er niemand een werkende config.ini met een speedtouch 716 posten (met wireless)? _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door GieltjE op 23-05-2006 13:33 . Reden: never forget a smile ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Heb zelf een Demon ADSL2 verbinding met een Tiscali Zyxel 2602HW en dit werkt fantastisch. Mijn moeder heeft echter een Demon ADSL1 verbinding met een Demon Zyxel 2602R en dit is een groot drama. De verbingen valt regelmatig weg. Volgens Demon ligt het aan de brakke firmware (beta 20-04-06) van de 2602R en lost de final de problemen op. Het is toch een schande dat ze een modem leveren dat zo verschrikkelijk instabiel is.

Heb voor een paar tientjes op marktplaats een Tiscali Zyxel 2602H op de kop getikt. Morgen komt hij binnen en hopelijk lost dit de instabiliteit op. Wat Demon voor de H en de HW druft te vragen is werkelijk een ;(SCHANDE;(.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

vries335 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:04:
Heb zelf een Demon ADSL2 verbinding met een Tiscali Zyxel 2602HW en dit werkt fantastisch. Mijn moeder heeft echter een Demon ADSL1 verbinding met een Demon Zyxel 2602R en dit is een groot drama. De verbingen valt regelmatig weg. Volgens Demon ligt het aan de brakke firmware (beta 20-04-06) van de 2602R en lost de final de problemen op. Het is toch een schande dat ze een modem leveren dat zo verschrikkelijk instabiel is.

Heb voor een paar tientjes op marktplaats een Tiscali Zyxel 2602H op de kop getikt. Morgen komt hij binnen en hopelijk lost dit de instabiliteit op. Wat Demon voor de H en de HW druft te vragen is werkelijk een ;(SCHANDE;(.
Ik zat me al af te vragen waarom het bij mij zo perfect werkt. :P
Zeer stabiel, nooit disconnects, en veel hogere upload.
Ik had dus voor mijn upgrade van 2 naar 6mb een Draytek 2200E router,
waarvan bekend is dat ie niet boven 4mb kan.
Ik was dus toch toe aan een nieuwe router,
Vandaar dat ik heb gekozen voor die 2602H (router met 4 poort switch zonder wifi).
De goede werking heeft dus alles te maken met mijn modem keuze.
Ik dacht dat het kwam omdat ik niet met instellingen of firmware heb zitten spelen,
zoals de meesten hier wel gedaan hebben ;)

Ik heb trouwens vandaag Demon Digital Voice besteld.
Ook gelijk maar KPN omgezet naar bel-budget.
Wat moet ik verder nog doen, behalve dan mijn telefoon ompluggen?
Moet ik bijvoorbeeld nog wat instellingen in mijn modem aanpassen :?
Op dit moment hoor ik een onderbroken kiestoon en kan niet bellen (via Demon).
Of moet ik gewoon even 3 dagen wachten, waarna het vanzelf gaat werken :?

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Laatst online: 31-08 10:48
De Zyxel 2602H en HW zijn gewoon fantastische modems... Alleen jammer dat je afhankelijk bent van je provider met de firmware.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon de afgelopen 2 dagen niet reageren omdat kpn een "achterstand" had waardoor xs4all langer dan nodig moest wachten op een "technisch compleet" van de kant van kpn.
Ik heb met de telco-hop nu 2 dagen geen internet gehad, en ben als vuilniszak nr.44(mijn excuses aan het normale beroepsvolk) door een kpn medewerkster behandeld. ( we kennen het wel, groot bedrijf enzo...)
GieltjE schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:51:
[...]

Aangezien ik nu via xs4all ben aangesloten is mijn config.ini(?) onbruikbaar lijkt mij.
Maar misschien dat dit helpt:
In de wizard heb ik gekozen voor rfxxxx, router, tiscali en zonder telefonie. De wizard op de cd moet je niet hebben, want die is waarschijnlijk kpn only.

Ik heb de telnet van binnen bekeken, maar die lijkt niet zo gemakkelijk als die van de zyxel. Als ik straks nogsteeds disconnects op dit netwerk ga ik daar naar kijken, bedankt. :)
megatronics schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 13:23:
bij mij kwam ik na de wizard via de browser op de MAC pagina, alwaar ik via een omweg mijn nieuwe MAC kon registreren en een klein half uur daarna was ik up and running.
Ik heb helemaal geen mac pagina waargenomen na de switch naar de speedtouch. (babyxl)
Zal wel anders zijn via babyxl denk ik?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:10:Ik heb helemaal geen mac pagina waargenomen na de switch naar de speedtouch. (babyxl)
Zal wel anders zijn via babyxl denk ik?
Volgens mij werkt Demon met verschillende systemen, zoals ook uit de startpost te lezen is:

Het is nogal verwarrend maar er zijn, door migraties en veranderingen die deels al gereed zijn en deels nog lopen, op dit moment 3 verschillende situaties:

1. de standaard situatie zoals het altijd was: bij het online gaan van een onbekend (niet gekoppeld) macadres krijgt de nic een tijdelijk publiek ip adres, waarmee je alleen op de macadrespagina kan komen; na registreren van het macadres krijg je binnen een uur je vaste ip adres dat je altijd al had. Dit geldt voor oudere accounts (voor 2005) via bbned en accounts via babyxl over ongemigreerde (cisco) dslams;
2. bij gemigreerde (utstarcom) babyxl centrales is er geen tijdelijke ip pool; bij een ongekoppeld macadres zal je helemaal geen ipadres krijgen maar zal je eerst het macadres moeten laten koppelen door contact op te nemen met support. Dit is tijdelijk, als gevolg van de sterk veranderde netwerkstructuur van babyxl;
3. bij nieuwe bbned accounts (opgeleverd vanaf begin dit jaar) gaat alles via Option82 en is er dus geen macpagina meer nodig: bij aansluiten van welk apparaat ook, word je automatisch herkend, niet op macadres dus maar op basis van Option82 waardes, en krijg je meteen je vaste ip adres zonder ooit langs een macadres pagina te hoeven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja had ik gelezen, geen van deze drie opties val ik in volgensmij. Mogelijk is optie 2 op het moment al weer vernieuwd, maargoed het werkte dus mij hoor je dan niet klagen.

Overigens kan ik inmiddels zeggen dat mijn up- en download op babyxl met het 12/1 profiel een stuk hoger lag dan op het 12/1 profiel van kpn. (zal wel een direct gevolg zijn van de extra adsl compensatie die babyxl haar klanten gunt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Hmm de DNS-servers van Demon zijn wel heel erg traag.
Ik host een server met daarop een aantal domeinen en ik had vorige week de TTL van alle domeinen al op 900 sec gezet, zodat het verhuizen naar een andere server, dus op een ander IP-adres vrij snel plaats zou kunnen vinden.
De DNS op de oude server wijst naar het nieuwe IP, de SIDN wijst naar de nieuwe nameservers, maar vanaf meerdere account van mensen met Demon wijst de DNS van Demon nog gewoon naar het oude IP-adres.

Kortom men kijkt niet naar de TTL, noch naar de nameservers zelf. :(

Het domein is nu al 24 uur geleden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit ik net een kubuntu iso te downloaden met wget, heb ik eerst een onstabiele snelheid voor een half uur tussen de 300-450KB/s, word ik na een half uurtje van internet gesmeten (in modem gekeken en opnieuw geconnect, dit ging gelukkig (afkloppen), doe ik de download vervolgen zit ik weer wel op de normale 1.12MB/s.

Gisteren zat ik ook al op 700KB/s en maar 32 KB/s upload. Het begint goed bij kpn zal ik maar zeggen. Ik hoop dat ze nu gaan leveren wat is overeen gekomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Laatst online: 21:29
Ik heb nogal een vreemd probleem, ik heb nog een 2Mbit verbinding met Demon, waar na verloop van tijd (zeg 10 min.) na het her/opstarten van het modem de snelheid van 210KB/s naar ongeveer 15-25KB/s gaat. Als ik dan het modem weer opnieuw aan- en uitzet werkt de verbinding gewoon weer even op volle snelheid, om dan na 10 min. ofzo weer in te zakken.

Is iemand misschien bekend met dit probleem en nog beter, heeft iemand hier misschien een oplossing voor/weet je waar het aan ligt? :)

Voor de volledigheid, de verbinding is overgebleven nadat hij een paar maanden terug is opgezegd, de support contacten zal dus niet gaan.. Ws. is de verbinding overgebleven omdat bbned aan het upgraden was toen ik mijn abo. opzegde.

[ Voor 21% gewijzigd door flipjevandejam op 24-05-2006 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik heb een vergelijkbaar iets gehad, maar toen was mijn modem aan het kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Oh shit, mja, hij werkt volgens mij nog wel goed, wat voor modem had jij toen? Ik heb nl het verleden wel een CopperJet bij m'n Demonverbinding gehad, maar die was op een gegeven moment gewoon op en toen werd hij gratis vervangen door de Zyxel 650-R33 (ISDN versie dus) die nu zijn werk al een paar jaar doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
flipjevandejam schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 13:09:
Oh shit, mja, hij werkt volgens mij nog wel goed, wat voor modem had jij toen? Ik heb nl het verleden wel een CopperJet bij m'n Demonverbinding gehad, maar die was op een gegeven moment gewoon op en toen werd hij gratis vervangen door de Zyxel 650-R33 (ISDN versie dus) die nu zijn werk al een paar jaar doet.
Ik had een 650R-analoge versie. Die ging na 2 jaar en 2 week stuk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier ook de analoge Zyxel 650-R31, leek wat moeite te hebben met het intrainen en de 1e weken viel ie nog al eens uit.... toevallig had ik de laatste weken weinig tijd om er naar te kijken, maar volgens mijn huisgenoten is ie deze week nog niet gecrast.. ;)
Ik heb wel wat tips gelezen in het modem over instellingen (toon meen ik), kan altijd nog wat experimenteren of de upload dan nog iets beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Hmm, ik heb nu de splitter er tussenuit gehaald (we hebben toch geen kpn-lijn meer) en nu blijft hij wel stabiel en op 2Mbit zitten, misschien dat die splitter gaar geworden was ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
flipjevandejam schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 00:36:
Hmm, ik heb nu de splitter er tussenuit gehaald (we hebben toch geen kpn-lijn meer) en nu blijft hij wel stabiel en op 2Mbit zitten, misschien dat die splitter gaar geworden was ofzo?
Of ergens gewoon een stekkertje niet helemaal lekker gezeten of een (bijna) draadbreukje of een stekkertje niet lekker vast op de kabel ergens wat nu goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Zo ik heb nu sinds 5 uur een nieuw modem draaien namelijk de Speedtouch 716.
En draait al sinds dien probleem loos, maar het is nog eff afwachten. Alleen het zooitje werkend te krijgen was nog eff een geklooi het registreren van een nieuw mac adres werkte bijv niet dus maar eff bellen. En verder moets ik mijn 1 router zo instellen dat ie geen DHCP was enzo etc, maar het draait :).
En zag ook meteen dat mijn download en upload speed hoger ligt. Upload zat eerst rond de 80kb/s en nu zit ie rond de 100kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:55

smallboy

N/A

Volgens mij is de retentie van supernews verhoogd (in de grote groepen). Een groep als alt.binaries.boneless had een paar dagen geleden een retentie van 9 dagen, nu dik 13 dagen. Dat was volgens mij altijd maar 1,3 dagen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Laatst online: 10-09 14:33
Net naar de helpdesk gebeld, want sinds een paar dagen valt de verbinding elke 5 minuten weg. Bij een paar kennissen hier in de straat ook. Kreeg het advies om de firmware van de router te upgraden en het telefoon kabeltje te vervangen. Dus ik vroeg: Hoe kan het dan, dat het een jaar goed werkt en dat het daarna aan mijn apparatuur ligt? Helpdeskmedewerker bleef volhouden.
Dus ik heb maar gezegd dat ik het zou vervangen en daarna terug zou bellen.
En wat blijkt nu.... sinds dat ik heb opgehangen werkt de verbinding weer feilloos! Dus zonder nieuw kabeltje, firmware of iets.

Zeg dan gewoon dat er een probleem in de wijkcentrale was. |:(
Kan me daar echt kwaad om maken! Prutsers! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:09

TDB

smallboy schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:02:
Volgens mij is de retentie van supernews verhoogd (in de grote groepen). Een groep als alt.binaries.boneless had een paar dagen geleden een retentie van 9 dagen, nu dik 13 dagen. Dat was volgens mij altijd maar 1,3 dagen ofzo.
als dat zo is..... :P

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtjak
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 12:18
Yep, nu weer beetje bruikbare retentie.
Er is nieuwe hardware bij supernews bijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

JvdS schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:11:
Net naar de helpdesk gebeld, want sinds een paar dagen valt de verbinding elke 5 minuten weg. Bij een paar kennissen hier in de straat ook. Kreeg het advies om de firmware van de router te upgraden en het telefoon kabeltje te vervangen. Dus ik vroeg: Hoe kan het dan, dat het een jaar goed werkt en dat het daarna aan mijn apparatuur ligt? Helpdeskmedewerker bleef volhouden.
Dus ik heb maar gezegd dat ik het zou vervangen en daarna terug zou bellen.
En wat blijkt nu.... sinds dat ik heb opgehangen werkt de verbinding weer feilloos! Dus zonder nieuw kabeltje, firmware of iets.

Zeg dan gewoon dat er een probleem in de wijkcentrale was. |:(
Kan me daar echt kwaad om maken! Prutsers! |:(
Een helpdeskmedewerker kan zelf ook weinig als hij niet over de informatie beschikt dat er in jouw wijkcentrale een probleem is. En het is dan gevaarlijk om dat ook alleen al te concluderen van een probleemgeval. Tevens kan er een aanpassing gemaakt zijn waardoor een firmware upgrade benodigd is. Mijn conclusie ten opzichte van jouw post, heerlijk kort door de bocht om jouw frustraties te uiten zonder zelf valide gegeven argumenten.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
mrtjak schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:06:
[...]

Yep, nu weer beetje bruikbare retentie.
Er is nieuwe hardware bij supernews bijgekomen.
Zie ook op de site van Supernews, waar je de retentie per groep kan checken: http://www.supernews.com/stats/retention.cgi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tatsu schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:51:
[...]
Een helpdeskmedewerker kan zelf ook weinig als hij niet over de informatie beschikt dat er in jouw wijkcentrale een probleem is. En het is dan gevaarlijk om dat ook alleen al te concluderen van een probleemgeval. Tevens kan er een aanpassing gemaakt zijn waardoor een firmware upgrade benodigd is. Mijn conclusie ten opzichte van jouw post, heerlijk kort door de bocht om jouw frustraties te uiten zonder zelf valide gegeven argumenten.
Maar ergens heeft ie wel gelijk. Het is tegenwoordig common practice op de helpdesken om de klant een andere situatie dan de werkelijkheid voor te spiegelen. Soms moet je die lui echt kraken voordat je je standpunt kunt gaan onderbouwen... (en dan bedoel ik helpdesken in het algemeen)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Ik weet niet wat demon heeft gedaan, maar mijn 6/1 verbinding waar ik een max haalde van 625kb/s, download nu makkeiljk met 790kb/s en stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
megatronics schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 07:40:
[...]

Volgens mij werkt Demon met verschillende systemen, zoals ook uit de startpost te lezen is:

Het is nogal verwarrend maar er zijn, door migraties en veranderingen die deels al gereed zijn en deels nog lopen, op dit moment 3 verschillende situaties:
De situatie is inmiddels iets anders, namelijk:

1. Alle verbindingen via BaByXL/Tiscali verlopen via Option 82. Hier komt geen MAC adres pagina aan te pas.

2. Oude verbindingen via BBNed die op 1 van de "10K"'s van BBNed getermineerd worden. Hier wordt nog gebruik gemaakt van de MAC adres pagina.

3. "Nieuwe" verbindingen via BBNed, oftewel alles dat op de "ERX" van Demon wordt getermineerd. Hier wordt gebruik gemaakt van Option 82, dus geen MAC adres pagina.

4. Er zijn nog een paar honderd Versatel verbindingen, deze gebruiken PPPoA.

Kort gezegd komt het erop neer dat iedereen die een nieuwe verbinding aanvraagt of door een up/downgrade naar een ander netwerk wordt gemigreerd, een verbinding krijgt die via Option 82 werkt.

Alleen klanten die een 'oude' BBNed verbinding hebben, moeten gebruik blijven maken van de MAC adres pagina en klanten die nog een Versatel-lijn hebben, gebruiken PPPoA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
TD-er schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 20:48:
Hmm de DNS-servers van Demon zijn wel heel erg traag.
Ik host een server met daarop een aantal domeinen en ik had vorige week de TTL van alle domeinen al op 900 sec gezet, zodat het verhuizen naar een andere server, dus op een ander IP-adres vrij snel plaats zou kunnen vinden.
De DNS op de oude server wijst naar het nieuwe IP, de SIDN wijst naar de nieuwe nameservers, maar vanaf meerdere account van mensen met Demon wijst de DNS van Demon nog gewoon naar het oude IP-adres.

Kortom men kijkt niet naar de TTL, noch naar de nameservers zelf. :(

Het domein is nu al 24 uur geleden aangepast.
Waarschijnlijk reageer ik te laat om het nog te kunnen controleren, maar de nameservers van Demon doen niets anders dan keurig de TTL's volgen.

Houdt er wel rekening mee dat het verlagen van de TTL op de nameservers van je eigen domein pas 100% effect heeft nadat de originele TTL is verlopen. Als die op 5 dagen stond, en je zet 'm om naar 900 seconden (bij wijze van spreken), dan kan je er pas vanuit gaan dat de 'hele wereld' dat door heeft na 5 dagen nadat die wijziging op jouw nameservers zichtbaar werd.

Verder heeft het verlagen van de TTL op de zonefile van bijvoorbeeld 'td-er.nl' geen enkel effect op wanneer caching nameservers gaan kijken wie volgens SIDN de zonefile van 'td-er.nl' beheert. Om dat te bewerkstelligen zou je de TTL op de DNS-servers van SIDN moeten wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Bovenstaande uitleg (over MAC-adressen) maar even in de start-post verwerkt.

Voor wat betreft de TTL-waarde in de Demon-DNS.

De TTL-waarde is inderdaad aangepast minder dan de langst genoemde periode (de expire-tijd) in de DNS-record, voordat ik de domeinen ging verhuizen, maar dan nog had Demon volgens mij moeten kijken naar een van de andere 3 waarden (Refresh, retry en minimum) Of niet? zometeen maar ff een RFC-tje erover opzoeken
De waarden waren:
code:
1
2
3
4
                        10800   ; Refresh
                        3600    ; Retry
                        604800  ; Expire
                        86400 ) ; Minimum

De TTL had ik verlaagd op 18 mei rond een uur of 16, dus dat zou inderdaad minder dan 604800 seconden eerder geweest zijn dan ik toen dat bericht postte. (24 mei 2006 @ 20:48), dus Demon heeft de expiretijd aan gehouden en helaas net zo lang als worst-case mogelijk zou zijn. :(

[ Voor 89% gewijzigd door TD-er op 31-05-2006 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
Demon overgenomen door KPN...

http://www.nieuwnieuws.nl...internetprovider_dem.html

Ik weet niet of ik daar nu echt vrolijk van moet worden..

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Waarom? Vooralsnog veranderd er niets voor Demon klanten?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Gunner schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 09:07:
Nee nog niet nee, maar aangezien alle Demon klanten bij XS4all worden ondergebracht kan het wel eens zo zijn dat ook de prijs omhoog gaat :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56
Gunner schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 09:07:
Dat zeiden ze ook bij de overname van Cistron. Tarief bleef wel hetzelfde, maar ze probeerden meteen je de XS4all voorwaarden op te leggen en niet-KPN upgrades waren niet meer mogelijk.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Laatst online: 11-09 07:46
En er verdwijnt gewoon weer een kwaliteits provider..
En dat is jammer.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Persbericht KPN - overname Demon
AMSTERDAM (FD.nl/Betten) - Hier volgt de tekst van het persbericht van KPN inzake de overname van Demon

KPN heeft in principe overeenstemming bereikt over de overname van Demon Nederland, de Nederlandse ISP activiteiten van het Britse telecommunicatiebedrijf THUS Plc, voor een bedrag van euro 69 mln. De dienstverlening aan de ongeveer 70.000 klanten van Demon in Nederland wordt ondergebracht bij KPN's kwaliteitsprovider XS4ALL.

De acquisitie past in het streven van KPN om zijn positie in de breedbandmarkt verder te versterken. Eind maart 2006 had KPN ruim 1,6 mln ADSL klanten in Nederland.

Demon Nederland heeft circa 60 werknemers in dienst en richt zich op de particuliere en zakelijke markten, voornamelijk met breedband (DSL) diensten.

De betrokken ondernemingsraden zijn op de hoogte gesteld en worden om advies gevraagd.

(c) Het Financieele Dagblad in samenwerking met Betten Beursmedia News (contact: webred@fd.nl/ 020-5928456)

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kies je bewust voor een niet-KPN provider, krijg je dit.
Kan wel janken!

Ben benieuwd wat dit voor consequenties heeft voor het aanbod van diensten als Digital Voice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Laatst online: 23:09
Maar wat betekent dit nou concreet? Word ik nu klant van XS4ALL? Verdwijnt de naam Demon en wordt alles "om-genaamd" naar xs4all?? Webspaces / emailadressen etc.... Iemand die dit al weet?

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je kan er vanuit gaan dat nu hetzelfde gaat gelden als destijds voor Cistron klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Laatst online: 23:09
Laat ik dat nou net niet gevolgd hebben :(

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaZo schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 09:54:
Je kan er vanuit gaan dat nu hetzelfde gaat gelden als destijds voor Cistron klanten.
Als je nu eventjes uitwijdt daarover, zo weten we nog niets. Wat was er het geval dan met die Cistron klanten ? En wat precies moeten we evt. vrezen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 20:23
Ach, kun je iig gebruik maken van Newszilla ipv het geknepen supernews lijntje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 17:20

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 09:46:
Kies je bewust voor een niet-KPN provider, krijg je dit.
Kan wel janken!

Ben benieuwd wat dit voor consequenties heeft voor het aanbod van diensten als Digital Voice.
Inderdaad, al jaren tevreden met Demon, niks geen limieten kom je bij KPN terrecht, worden we straks allemaal lekker naar het kpn netwerk getransporteerd ipv bbned .... Daar gaat je overboekingsvoordeel, ftp en webserver, p2p vrijheid etc.

Toch maar weer eens gaan kijken naar een andere provider ...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ben ik net anderhalve maand weg bij xs4all (oud cistron member), kom ik weer bij ze terecht. xD

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuut
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 14:10
moeten we dan uiteindelijk deze prijzen betalen?
http://www.xs4all.nl/alle...9f32e082f2a349cebed576f78

aangezien dat nogal meer is dan wat ik nu betaal

edit: ik zie net dit http://www.xs4all.nl/alle...ng/adsl/specificaties.php dus kpn zit bij die prijs erbij

[ Voor 23% gewijzigd door Tuut op 02-06-2006 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-03-2023
Volgens XS4all blijft de dienstverlening voorlopig ongewijzigd. Na 1 september zullen ze meer bekend maken over de dienstverlening.

Ontzettend jammer, het is echt zonde van een goede provider.

(bron: http://www.xs4all.nl/nieuws/bericht.php?id=762)

Problem Exists Between Chair And Keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Planet verwoordt het als volgt:
KPN neemt Demon Nederland over van het Schotse energiebedrijf Thus. Demon wordt samengevoegd met Xs4all. Dit maakte KPN vanmorgen bekend.

KPN betaalt aan Thus een bedrag van 69 miljoen euro.

Dat is 1.000 euro per klant, want Demon telt 70.000 klanten. Volgens de woordvoerder van KPN zijn er 60.000 ADSL-klanten, de rest belt in voor internettoegang of heeft een huurlijn of andere dienst van Demon.

"Demon is een provider van hoge kwaliteit, dus die past uitstekend bij Xs4all. We zijn dus blij met deze aankoop. Die versterkt onze positie in het hogere segment van de DSL-markt aanzienlijk", aldus de woordvoerder van KPN.

Eind maart 2006 had KPN ruim 1,6 miljoen ADSL klanten in Nederland. KPN koopt een steeds groter deel van de ADSL-markt. Eerder al werden 60.000 ADSL-klanten van Tiscali gekocht. Tiscali kon daar met de groothandelsmarges die de Opta toestaat geen droog brood aan verdienen. Vervolgens kocht KPN ook HCCnet, Freeler, Cistron en recent Speedlinq.

KPN wordt daarmee een steeds dominanter partij. De vraag is of de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) daar geen blik op moet werpen. Volgens de woordvoerder van KPN is aanvraag van goedkeuring niet nodig: "Deze overname blijft beneden de financiële drempel die staat voor aanvragen om goedkeuring van de NMa."

Demon Nederland heeft circa 60 werknemers in dienst. Wat daar precies mee gaat gebeuren wordt voorgelegd aan de ondernemingsraad. Bij Demon was niemand voor commentaar bereikbaar.
Die opmerking van KPN over die goedkeuring door de NMa slaat volgens mij ook nergens op. Dus als je met overname van 100 kleine bedrijfjes (ieder onder de 'financiële drempel') een zeer dominante partij wordt, zou de NMa een overname niet kunnen tegenhouden? Hoop dat de NMa toch goed meekijkt. Op deze manier blijven er dadelijk niet heel veel grote spelers (lees: concurrentie) over ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dus als ik NU van Demon (BBned) overstap naar XS4ALL (KPN) dan heb ik een downtime van heb-ik-jou-daar.

Als we geforceerd naar KPN gemigreerd zouden worden, gaat dat dan wèl soepel? Als de downtime minder dan een dag is dan ga ik echt ontzettend kwaad worden. Dat zou namelijk betekenen dat het overstappen van de ene telco naar de andere telco bewust gefrustreerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hoe lang zal het duren voordat de prijzen omhoog gaan nu Demon onder de XS4all vlag door gaat?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:05
Bor de Wollef schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:00:
Hoe lang zal het duren voordat de prijzen omhoog gaan nu Demon onder de XS4all vlag door gaat?
Ik denk haast dat de prijzen niet hoger zullen worden, anders gaan ze denk ik heel veel klanten verliezen...

[ Voor 6% gewijzigd door Nimoleda op 02-06-2006 11:06 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.