Ik krijg de volgende fout:
Helaas, er is een fout opgetreden bij het achterhalen van het MAC-adres voor ****.demon.nl, de foutmelding is:
"Could not communicate with the Radius Daemon"
Als u deze foutmelding blijft krijgen, neemt u dan contact op met onze supportafdeling via e-mail naar support@demon.nl of per telefoon op het (gratis) nummer 0800 - 33 6666 8 (op werkdagen van 9:00 tot 23:00 en in het weekend van 10:00 tot 17:00). Voor een snelle oplossing van het probleem is het belangrijk dat u de exacte foutmelding kunt geven.
Hoe moet ik het nu doen? Want via de pc van die kennis lukt het niet, de oude pc was niet echt werkend meer, dus daar kan het ook niet. En vanaf hier, bij mij thuis kan ik ook geen mac toevoegen...
Wie o wie helpt?
[ Voor 70% gewijzigd door .NCK op 30-04-2006 21:34 ]
Verwijderd
gewoon in GoT te vinden... ff zoeken...
Heel af en toe is de MAC-adres-registratie service van Demon niet bereikbaar. Je krijgt dan onderstaande foutmelding:
quote:
Helaas, er is een fout opgetreden bij het achterhalen van het MAC-adres voor ******.demon.nl, de foutmelding is:
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 21:43 ]
Wat ping je precies? Je zou www.demon.nl moeten pingen (nooit een router onderweg!) en even je eigen router (die kan wel) om te zien of daar verschil is.Scooper schreef op zondag 30 april 2006 @ 19:07:
[...]
Ik heb eens getest met pingen tijdens het downloaden.
Zonder downloaden: 20x pingen 0% verlies (ping van 17)
2Mbit downloaden: 20x pingen 10% verlies
4Mbit downloaden: 20x pingen 25% verlies
6Mbit downloaden: 20x pingen 35% verlies
Naarmate het harder gaat met het downloaden treden er dus meer time-outs op.
Ik vind het lastig om te zien of dit nu aan de router ligt of niet. Afstand tot de centrale is overigens 8 a 900 meter.
Als je tussen de PC en de router al verlies hebt op zo'n moment weet je waar te zoeken.
Je kan ook een andere router testen misschien, of zelfs even zonder met een PC direct aan je ZyXEL. Let wel op dat je alle patches etc geinstalleerd hebt op die PC en een virusscanner etc, want je krijgt een extern IP op je PC dan. Mogelijk moet je wel even met de Demon helpdesk spreken over het mac-adres wat omgezet moet worden misschien of even de leasetijd afwachten voordat je een IP krijgt (als je die niet direct krijgt) of vrijgeven eerst op je e-tech.
Probleem oplossen zoals dit is elimineren. Stap-voor-stap en vooral twee dingen niet doen: aannames/dingen overslaan en meerdere dingen tegelijk veranderen.
[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 30-04-2006 22:51 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Af en toe, ik heb 4 dagen geleden geprobeert een nieuw MAC address te registreren met m'n nieuwe router, kreeg alleen maar die error en heb uiteindelijk toch maar een MAC-clone gemaakt.Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:41:
Ervaringen Demon DSL-Express # 20
gewoon in GoT te vinden... ff zoeken...
[...]
Is er iemand die hier meer van weet? Problemen met de prov?
Nogal irritant dit.
P.S. Ik heb zojuist nog eens gechecked:
Helaas, er is een fout opgetreden bij het achterhalen van het MAC-adres voor *****.demon.nl, de foutmelding is:
Als u deze foutmelding blijft krijgen, neemt u dan contact op met onze supportafdeling via e-mail naar support@demon.nl of per telefoon op het (gratis) nummer 0800 - 33 6666 8 (op werkdagen van 9:00 tot 23:00 en in het weekend van 10:00 tot 17:00). Voor een snelle oplossing van het probleem is het belangrijk dat u de exacte foutmelding kunt geven.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 01:47 ]
Verwijderd
Waarom?
Je hebt nooit een directe verbinding met de server die dit regelt, dus het gaat via routers in diverse centrales/backbones...
Dus als er daar iets verandert.... moet de routing in ode zijn naar de bewuste server met de MAC database.
Demon doet dit vast zelf niet.. dus komen er derden aan te pas. Een vergissing kan gebeuren, dus is het handig dat ze op de hoogte zijn van jouw probleem, vandaar het verzoek contact op te nemen.
(klonen werkt altijd... er is een heeeeele kleine kans dat je een pc/router verkoopt en iemand komt ook bij Demon te zitten en heeft hetzelfde MAC adres....)
Die pingtijden waren naar startpagina.nl, maar ik heb nog even getest en naar demon.nl geeft dezelfde resultaten.bjck schreef op zondag 30 april 2006 @ 22:51:
[...]
Wat ping je precies? Je zou www.demon.nl moeten pingen (nooit een router onderweg!) en even je eigen router (die kan wel) om te zien of daar verschil is.
Als je tussen de PC en de router al verlies hebt op zo'n moment weet je waar te zoeken.
Je kan ook een andere router testen misschien, of zelfs even zonder met een PC direct aan je ZyXEL. Let wel op dat je alle patches etc geinstalleerd hebt op die PC en een virusscanner etc, want je krijgt een extern IP op je PC dan. Mogelijk moet je wel even met de Demon helpdesk spreken over het mac-adres wat omgezet moet worden misschien of even de leasetijd afwachten voordat je een IP krijgt (als je die niet direct krijgt) of vrijgeven eerst op je e-tech.
Probleem oplossen zoals dit is elimineren. Stap-voor-stap en vooral twee dingen niet doen: aannames/dingen overslaan en meerdere dingen tegelijk veranderen.
Ik heb nog even geprobeerd mijn router het macadres van mijn pc te geven, om te testen of de mac-adres pagina al weer werkte, maar ik kreeg zelfs een 404, dus niet eens meer die radius error. Wel geinig detail wat mij opviel: Bij alle pagina's die je bezoekt wordt je natuurlijk gerederict naar de macadres pagina van demon. Behalve Tweakers.net/GoT. Daar mag je gewoon rondbrowsen. Wel grappig dat ze dat zo hebben gedaan, was me nog nooit opgevallen
Wanneer de macadres pagina weer werkt, zal ik wel eens testen zonder router ertussen.
SRK35ZS-W
Nog leuker zou zijn als ze je dan automatisch naar dit topic zouden sturenScooper schreef op maandag 01 mei 2006 @ 10:42:
[...]
Wel geinig detail wat mij opviel: Bij alle pagina's die je bezoekt wordt je natuurlijk gerederict naar de macadres pagina van demon. Behalve Tweakers.net/GoT. Daar mag je gewoon rondbrowsen. Wel grappig dat ze dat zo hebben gedaan, was me nog nooit opgevallen
[...]
Maar goed, mischien moet er ook maar eens een FAQ komen met informatie per provider.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
We mogen al bijna een jaar genieten van deze toch goed te noemen verbinding, maar sinds gisteren is er helaas vrij weinig van over. Van de +-220kB/sec hebben we nu nog maar 53kB/sec over
Verder hebben we totaal geen bericht van Demon gehad over bijvoorbeeld onderhoud of downgraden van het dslexpress-pakket. Wel las ik daarnet op de site van Demon dat sinds Januari of Februari (weet het niet zeker meer) de pakketten verandert zijn. 2mbit voor 34E is er niet meer, wel 3E voor 31, of 6 voor 36E. Via een mail werden klanten op de hoogte gesteld van deze verandering, ze konden overstappen...of de kosten van het huidige pakket zouden worden aangepast. Nu hebben we tot de dag van vandaag nog steeds 34 Euro betaald, en niet minder wat je zou verwachten aangezien we nog op een 2mbit lijn zitten.
Heeft iemand ooit, of momenteel misschien, een dergelijke ervaring? Ik wilde net de support bellen, maar de wachttijd kan ivm drukte oplopen tot een half uur
Even de specs:
Zyxel Prestige modem
DSL-Express 2mbit
Geldrop (net onder Eindhoven); BabyXL
Verwijderd
Zal de fora er nog eens op nalezen.. wellicht is het tijdelijk
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 21:36 ]
Als ik een ping uitvoer krijg ik dit:
1
2
| ping www.radio538.nl Ping-aanvraag kan host www.radio538.nl niet vinden. Controleer de naam en probeer het opnieuw. |
Heb aan iemand met een andere verbinding (Versatel) gevraagd even te pingen en hij kreeg dit resultaat:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| ping www.radio538.nl Pingen naar www.radio538.nl [212.72.56.143] met 32 byte gegevens: Time-out bij opdracht. Antwoord van 212.72.46.30: Het doelnetwerk is niet bereikbaar. Time-out bij opdracht. Antwoord van 212.72.46.30: Het doelnetwerk is niet bereikbaar. Ping-statistieken voor 212.72.56.143: Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 2, verloren = 2 (50% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mil liseconden: Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Gemiddelde = 0ms |
Ziet er ook niet helemaal normaal uit volgens mij, maar hij kan wel gewoon de website bereiken.
Het adres dat HIJ niet kan pingen (212.72.46.30) kan ik WEL pingen, echter kan ik dus niet het andere adres pingen: 212.72.46.30. Dan krijg ik dit:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| ping 212.72.56.143 Pingen naar 212.72.56.143 met 32 byte gegevens: Time-out bij opdracht. Time-out bij opdracht. Time-out bij opdracht. Time-out bij opdracht. Ping-statistieken voor 212.72.56.143: Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4 (100% verlies). |
Hebben meer mensen hier last van? Wat kan dit zijn. Heb niet echt een idee wat ik hier aan zou kunnen doen.
Verder heb ik (voor zover ik weet) geen andere websites die het niet doen.
Verwijderd
Het modem traint steeds in op 2 mbit. Ik geniet nu iets langer dan een maandje van mijn 2 naar 8 mbit upgrade. En dat het modem zichzelf terugzeg op 2mbit is sinds een paar dagen. Bij het rebooten van het modem dan staat het weer netjes op 8Mbit. Maar na verloop van tijd staat het weer terug op 2mbit.
In de bekabeling is verder niks veranderd. Denk ook niet helemaal dat het daaraan kan liggen omdat het precies op mijn oude snelheid terugspringt. Misschien een firmware issue ofzo?
Ik heb een 'oude' zyxcel 650-r in router modus.
Hebben meer mensen hier ervaringen mee?
Ik ben van 2 mbit naar 6 mbit gegaan (BabyXL), maar de snelheid was niet geweldig: vaak maar 200 tot 300 kbyte/s. Ik heb een Zyxel 650-R33 en die moet 8 mbit ook aankunnen. Ik heb daarom Demon geëmaild, en kreeg zo'n standaard reply met allemaal tips. Een daarvan was om de verbinding te testen zonder router. Toen ik dat probeerde kreeg ik opeens 600 kbyte/s! De router die ik had was ook zo'n E-tech RTBR03. Ik heb toen bij Mycom een Edimax BR-6104K modem gehaald, die geen probleem heeft om die 6 mbit te halen. Zo te zien is die E-tech prima voor 2 mbit, maar bij een snellere verbinding kan hij het niet meer aan. Die Edimax kost ook maar een paar tientjes! Een andere router zou dus in dit geval best eens kunnen helpen.
Ik zal het nu ook nog even gaan testen zonder router, want ik zie dat de macadres pagina weer lijkt te werken. Waarschijnlijk wordt het dus inderdaad even een nieuwe router kopen!
[edit]
Ik heb het nu zonder router geprobeerd. En goed nieuws! Het werkt!
De snelheid is zelfs ook nog hoger geworden. Mét router haalde ik via DU Meter 830kB maximaal, maar wel erg instabiel. Zonder router haal ik 874kB stabiel, gewoon continu, plus dat ik daarbij gewoon kan pingen zonder time-outs.
Het lijkt me dus wel duidelijk dat er een nieuwe router moet komen
Bedankt voor de hulp die ik heb gehad!
[ Voor 50% gewijzigd door Scooper op 02-05-2006 13:26 ]
SRK35ZS-W
Verwijderd
Ik weet niet of bij ADSL2 modems meer bits per frequentie (toon) verstuurd worden, of dat er gewoon meer frequenties zijn, maar bij de ZyXEL-650 modems stond 'ie standaard al op 12 en kon je 'm dus vanaf 11 dus feitelijk lager zetten.Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 09:54:
Ik heb de maxtonelimit even wat lager gezet. Kijken of de verbinding blijft. Staat nu op 13.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
Nog even een laatste update:Scooper schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 12:57:
Het lijkt me dus wel duidelijk dat er een nieuwe router moet komen
Bedankt voor de hulp die ik heb gehad!
De nieuwe router is er. Een Linksys BEFSR41 v4.1. Alles loopt nu perfect, downloadend met 875kB/s en dan nog een gemiddelde ping van 72, en geen time-outs, best netjes voor een volgetrokken lijn denk ik. Nu nog eens gaan prutsen met QoS
SRK35ZS-W
Bestaat er ook een optie om je download te cappen? Probleem bij mij is dat die probeert te verbinden op een 8 mbit profiel (6 mbit verbinding), waarbij de verbinding niet stabiel is. als die verbind op 7554 dan is die redelijk stabiel (2 dagen) maar reset die af en toe nog steeds.TD-er schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 12:26:
[...]
Ik weet niet of bij ADSL2 modems meer bits per frequentie (toon) verstuurd worden, of dat er gewoon meer frequenties zijn, maar bij de ZyXEL-650 modems stond 'ie standaard al op 12 en kon je 'm dus vanaf 11 dus feitelijk lager zetten.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ik werk bij de Demon helpdesk, maar het ziet er naar uit dat waneer men dit topic leest, hij bijna de helpdesk niet meer nodig heeft!
Het is leuk om te zien dat men zulke geweldige snelheden halen, ook zie ik hier meer positieve als negatieve ervaringen natuurlijk.
Greetz van een Demon Helpdesker
In feite cap je de verbinding door de max-tone-limit in te stellenmegatronics schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:00:
[...]
Bestaat er ook een optie om je download te cappen? Probleem bij mij is dat die probeert te verbinden op een 8 mbit profiel (6 mbit verbinding), waarbij de verbinding niet stabiel is. als die verbind op 7554 dan is die redelijk stabiel (2 dagen) maar reset die af en toe nog steeds.
Nadeel is alleen dat dat met name je upload beinvloed en niet heel erg je download, omdat je standaard al minder bits per tone gebruikt bij de hogere frequenties.
Dus wat je doet is een horizontale streep trekken door dit plaatje en alles wat boven die streep zit gebruik je dan niet.

Ja, maar in mijn geval wordt dan ook alleen de upload gecappedTD-er schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 17:03:
[...]
In feite cap je de verbinding door de max-tone-limit in te stellen
Nadeel is alleen dat dat met name je upload beinvloed en niet heel erg je download, omdat je standaard al minder bits per tone gebruikt bij de hogere frequenties.
Dus wat je doet is een horizontale streep trekken door dit plaatje en alles wat boven die streep zit gebruik je dan niet.
[afbeelding]
Nu zit die op 7582/960 en met maxtonelimit op 10 kwam die op 7620/800. Dus het terugschroeven van de upload heeft mijn inziens geen effect. Blijft gewoon een kwestie van rebooten totdat je een gunstige waarde krijgt (trouwens zonder splitter kwam die op 7200.
Een oud-collega van mij had nog een Linksys WAG56G nieuw in de doos liggen, dus die ga ik binnenkort maar eens testen en anders overstappen op TweakDSL/Tiscali die wel echte 6 mbit profielen hebben
enig idee of ze bij BBNed ook ooit eens echte 6 mbit profielen gaan gebruiken ipv een 8 mbit profiel?Rickyboy schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:08:
Wow, de hoeveelheid info in dit topic is echt geweldig!
Ik werk bij de Demon helpdesk, maar het ziet er naar uit dat waneer men dit topic leest, hij bijna de helpdesk niet meer nodig heeft!
Het is leuk om te zien dat men zulke geweldige snelheden halen, ook zie ik hier meer positieve als negatieve ervaringen natuurlijk.
Greetz van een Demon Helpdesker
Ik hoop het niet, die 850kb/s die ik nu haal bevallen primamegatronics schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:31:
[...]
enig idee of ze bij BBNed ook ooit eens echte 6 mbit profielen gaan gebruiken ipv een 8 mbit profiel?
Ok, ik haal nu ook 750 kb/s maar mijn lijn flipt af en toe doordat die dan te hoog intraint.Banjy schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:40:
[...]
Ik hoop het niet, die 850kb/s die ik nu haal bevallen primaMaar ik ben ook wel nieuwsgierig of dit tijdelijk of blijvend is...
Verwijderd
Ik krijg het idee dat er weinig gebeurd, zit al een tijd te wachten totdat ik bericht hoor.
Het enige dat ik te hoor als ik demon support een mail stuur is 'hou je account page in de gaten totdat je weer de mogelijkheid krijgt te upgraden naar ADSL2'.
Maar ga ik zitten wachten tot ik een ons weeg... of is er hoop...?
Liefst het laatste, ben al zo lang demon gebruiker...(klantnr 6495) en bevalt me verder prima... Maar ik zou graag naar 12Mb gaan.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2006 13:27 ]
Verwijderd
Het probleem is hoe?
Ik kan niets anders aanvinken in mijn up/downgrade lijstje dan 1-6Mb
Een nieuwe aanvraag zal niet werken op dezelfde lijn toch?
Een nieuwe lijn aanvragen etc is teveel rompslomp. Telnummer veranderd ed...
Het slaat toch eigenlijk nergens op dat nieuwe aanvragen wel gaan maar upgrades niet, dat ze daar geen procedure voor maken dan, voor bestaande trouwe klanten...
Of heeft iemand goede ervaring met een truukje?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 09:43 ]
Om dit bericht toegevoegde waarde te geven: wat zijn je redenen om afscheid te nemen van Demon ?!RD schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:33:
Ik heb demon eruit gegooid, werd het zat. Ik heb nu wanadoo aangevraagd. Vrienden van mij hebben dit hier ook en trekken tot 15mbit/s met wanadoo family. DAG DAG Demon.
PSN: TDBtje
Ik heb het zelfde probleem als jou met upgraden.Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 08:48:
[...]
Het probleem is hoe?
Ik kan niets anders aanvinken in mijn up/downgrade lijstje dan 1-6Mb
Een nieuwe aanvraag zal niet werken op dezelfde lijn toch?
Een nieuwe lijn aanvragen etc is teveel rompslomp. Telnummer veranderd ed...
Het slaat toch eigenlijk nergens op dat nieuwe aanvragen wel gaan maar upgrades niet, dat ze daar geen procedure voor maken dan, voor bestaande trouwe klanten...
Of heeft iemand goede ervaring met een truukje?
Het probleem is dat ze bij ons de centrale wel klaar hebben gemaakt voor nieuwe ADSL2+ klanten, maarniet voor het overzetten vann klanten die nu ADSL hebben naar ADSL2+. Wat het verschil is geen idee, vind ik ook raar maar zo is het nou eenmaal
En zelf zit ik ook nog met een probleem en dat is dat mijn lijn er telkens heel even uit klapt (time outs dus) en snap er zelf helemaal niks van waarom dit telkens gebeurd.
Zelf heb ik het 6mbit pakket van hun, maar dan wel dat ik speeds haal van 8mbit. En verder zit ik aangesloten op BBned en niet Babyxl of hoe heet dat.
En zoals jullie hier onder kunnen zien is de ping gewoon netjes.
1
2
3
4
| 1 <1 ms 1 ms <1 ms my.router [192.168.1.1] 2 18 ms 18 ms 17 ms bbned-10k-07.router.nl.demon.net [82.161.60.1] 3 18 ms 18 ms 18 ms tc1-core-1-bbned-ic5.router.nl.demon.net [82.161.247.129] 4 19 ms 18 ms 18 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70] |
Iemand enig idee?
Verwijderd
Hier exact het zelfde. Bij mij komt het dat het modem te hoog intraint en dat die dat dus niet vol kan houden, met als gevolg dat de lijn wegvalt en een hertrain actie wordt gestart. Na +/- 15 seconden is de lijn weer op en met een beetje mazzel lager ingetraint, zodat die het langer vol houd.Dutch3men schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 14:10:
En zelf zit ik ook nog met een probleem en dat is dat mijn lijn er telkens heel even uit klapt (time outs dus) en snap er zelf helemaal niks van waarom dit telkens gebeurd.
Zelf heb ik het 6mbit pakket van hun, maar dan wel dat ik speeds haal van 8mbit. En verder zit ik aangesloten op BBned en niet Babyxl of hoe heet dat.
En zoals jullie hier onder kunnen zien is de ping gewoon netjes.
code:
1 2 3 4 1 <1 ms 1 ms <1 ms my.router [192.168.1.1] 2 18 ms 18 ms 17 ms bbned-10k-07.router.nl.demon.net [82.161.60.1] 3 18 ms 18 ms 18 ms tc1-core-1-bbned-ic5.router.nl.demon.net [82.161.247.129] 4 19 ms 18 ms 18 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]
Iemand enig idee?
Al met al erg vervelend. Misschien dat een ander modem nog helpt (heb via een oud-collega een WAG54G gekregen, maar da's helaas een ISDN versie
[ Voor 7% gewijzigd door MegaTronics op 05-05-2006 18:56 ]
Verwijderd
Ze gaan nog klanten verliezen de komende maanden.
Oke laat maar weten of het geholpen heeft weet ik en anderen hier ook waar ze aan toe zijn.megatronics schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 20:58:
precies, ik wil nog een ander modem proberen, maar als dat niet werkt, ben ik weg naar Tweakdsl voor een echt 6mbit profiel.

Straks thuis maar eens weer het modem log induiken wat er nu weer mis is. Of zijn ze stiekem wat eerder met het onderhoud begonnen?
Hier ook hetzelfde probleem, heb mijn abbonement laten verlagen van 8mbit naar 6mbit en telkens last van timeouts.megatronics schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 18:55:
[...]
Hier exact het zelfde. Bij mij komt het dat het modem te hoog intraint en dat die dat dus niet vol kan houden, met als gevolg dat de lijn wegvalt en een hertrain actie wordt gestart. Na +/- 15 seconden is de lijn weer op en met een beetje mazzel lager ingetraint, zodat die het langer vol houd.
Al met al erg vervelend. Misschien dat een ander modem nog helpt (heb via een oud-collega een WAG54G gekregen, maar da's helaas een ISDN versie)
Een modem reset hielp maar sinds een paar dagen is het weer raak
Helaas zal dat alleen niks helpen voor mijn probleem en bovenstaande problemenVon Henkel schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 19:51:
Op 8 mei 2006 zal er onderhoud plaatsvinden in het BaByXL netwerk aan onderstaande centrales. Het onderhoud is gepland van 05:00 tot 07:00 uur. Gedurende deze tijd kunnen klanten met een DSL verbinding via BaByXL aangesloten op deze centrales een of meerdere onderbrekingen in de dienstverlening ervaren.
Ik hoorde toen van de verhogingen, en had hier interesse in, en cancellede mijn opzegging binnen zeven dagen ook weer online. Dit werkte blijkbaar niet, want de lijn werdt gewoon afgebroken en mijn account opgezegd. Blijkbaar loopt dat systeem niet helemaal flex. Afijn, ik zit kon zonder dag downtime over naar Speedlinq, das trouwens exact 2 keer zo snel en voor de helft van de prijs. Maar de helpdesk zuigt, en dat is bij Demon niet het geval.
ADSL lijn was wel up, maar had alleen geen IP adres van Demon gekregen. Na een handmatige ADSL lijn reset doet die het weer (denk niet voor lang, want hij trainde in op 8032)megatronics schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 17:39:
Aargh, nu blijkt mijn modem helemaal de kluts kwijt te zijn. Ik probeer vanaf een externe locatie op mijn systeem te komen, maar krijg geen contact.
Straks thuis maar eens weer het modem log induiken wat er nu weer mis is. Of zijn ze stiekem wat eerder met het onderhoud begonnen?
Ondertussen is de lijn al wel 12 uur up, zelfs niet down geweest vannacht bij het onderhoud.
En ondertussen al weer 2 keer weggevallen
[ Voor 13% gewijzigd door MegaTronics op 07-05-2006 11:03 ]
Hou ons op de hoogte, ik zit hetzelfde te overwegen.megatronics schreef op maandag 08 mei 2006 @ 11:16:
Vandaag een Speedtouch 585 besteld. Met een beetje mazzel is die morgen binnen en kan ik gaan bekijken of het dan beter gaat.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Ik heb net een speedtouch te leen gekregen van een collega om te testen, vanavond even proberen (ook meerdere keren per dag opnieuw intrainen hier na upgrade naar 6/1 mbit)GrimLord schreef op maandag 08 mei 2006 @ 12:05:
[...]
Hou ons op de hoogte, ik zit hetzelfde te overwegen.
Lijkt er toch op dat je last hebt van andere ADSL-gebruikers in dezelfde kabelbundel vanaf de centrale.megatronics schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 20:46:
[...]
ADSL lijn was wel up, maar had alleen geen IP adres van Demon gekregen. Na een handmatige ADSL lijn reset doet die het weer (denk niet voor lang, want hij trainde in op 8032)
Ondertussen is de lijn al wel 12 uur up, zelfs niet down geweest vannacht bij het onderhoud.
En ondertussen al weer 2 keer weggevallen
Op rustige momenten langere tijd gewoon online, maar zodra het iets drukker gaat worden klapt je verbinding eruit.
Verwijderd
CLI: Telnet ip-adres modem (standaard 192.168.1.1) -> menu 24.1
Ook hier de afgelopen dagen al tig keer de verbinding eruit geklapt, maar vandaag is het echt om te huilen zo onstabiel. Ik kijk wat dat betreft met blijdschap uit naar mijn nieuwe xs4all modem/netwerk.
En hier al sinds vanmorgen 6 uur up and running (moest wel vanmorgen het modem echt uit en aan zetten)Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 14:54:
[...]
CLI: Telnet ip-adres modem (standaard 192.168.1.1) -> menu 24.1
Ook hier de afgelopen dagen al tig keer de verbinding eruit geklapt, maar vandaag is het echt om te huilen zo onstabiel. Ik kijk wat dat betreft met blijdschap uit naar mijn nieuwe xs4all modem/netwerk.
Ik kan mijn lijn nu ook opwaarderen naar ADSL2+.
Echter zit ik even met de modemkeus.
Ik kan kiezen uit deze 2 modems:
ZyXEL 2602HW-61
WiFi router
of de
ZyXEL 2602R-61
Ethernet router
Het verschil is dat de HW, ook wireless ondersteund.
Maar wat is nu het voordeel van de R ten opzichte van de HW versie?, even afgezien van wireless dan?
Het enige dat ik kon vinden was het volgende:
The Series also supports RE ADSL (Reach Extended ADSL) for better performance at greater distance as the key link between today's communications needs and tomorrow’s converged services.
Maakt dit echt zoveel verschil, of is dit te verwaarlozen?
/edit:
Het wordt dus de HW versie, aangezien de R maar 1 ethernetpoort heeft, geen firewall en ga zo maar door.
Sorry voor de database vervuiling
[ Voor 11% gewijzigd door Semper Fight op 08-05-2006 16:30 ]
Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen
Ik heb dit namelijk toegepast:
1
2
3
4
5
6
| Tik in: telnet 192.168.1.1 Als wachtwoord gebruikt u: 1234 Vervolgens gaat u naar 24 (System Mainenance) Daarna gaat u naar 8 (Command Interpreter) 1. Tik in: wan adsl rateadap off [Enter] 2. Tik in: wan adsl maxtonelimit 20 [Enter] |
Daar waar die 20 staat heb ik eerst 11 en 12 geprobeert, maar hielp niet echt. Verder ben ik nog naar beneden gegaan richting de 5, maar dat was echt een ramp hij kon hem niet eens vast houden. En daarna omhoog gegaan maar direct naar de 20. En dat schijnt goed te werken hierzo.
Heb namelijk gewoon de streaming radio aangelaten en dat draait nu alweer 16 uur non-stop door en dat haalde ik eerst niet.
Verder heb ik ook irc draaien wat erg time-out gevoelig is, maar dat draait ook nog steeds netjes.
Op de internetpagina van Demon staat dat nieuwe gebruikers 6 maanden lang de helft van het abbonementsgeld hoeven te betalen (lenteaktie).
Dit geldt dus niet voor bestaande users.
Goed, hier kan ik nog enigzins inkomen, echter als ik een upgrade probeer door te voeren, schertst mijn verbazing dat ik ook nog eens €199 euro moet betalen voor een modem dat WIFI ondersteund.
Mijn Zyxel Prestige 660 is na een jaar ermee uitgescheden, hiervoor heb ik zelf een nieuwe modem/router aangeschaft (WA54G), aangezien de Zyxel buiten de garantie viel?
Dit grapje kostte met bijna €190 euro.
De WA54G draait nu zo'n 9 maanden, en zou dus alweer vervangen moeten worden voor ADSL2+ modem/router van €199.
Kort gezegd heeft, op dit moment, een upgrade geen enkele zin voor mij...........
Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen
Ik hoop dat de bestelde Speedtouch 585 snel binnen is.
Edit: Net bericht gehad dat de speedtouch morgen wordt afgeleverd, dus ik moet nog 1 dag geduld hebben
[ Voor 15% gewijzigd door MegaTronics op 09-05-2006 09:38 ]
Modemreset en nog steeds niks, de support afdeling gebeld en kreeg de melding dat er dus 5 werkdagen voor een probleemticket staat... Mja, aangezien ik er toch al iets meer dan een maand aan het wachten op ben, kan die paar dagen er ook nog wel bij. Dan heb ik ondertussen de tijd om een nieuwe abonnement aan te vragen en de oude op te zeggen.Tatsu schreef op maandag 08 mei 2006 @ 12:06:
Vrijdag maar gebeld om aan te geven dat mijn upgrade nog steeds niet van kracht was, er werd aangegeven dat dit in de loop van vandaag opgelost zou moeten worden. We'll see...
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Met traceroute krijg ik direct timeouts.
nope
Uptime: 0 days, 2:03:05
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.021 / 8.055
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 88,48 / 2,26
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 18,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 15,0 / 31,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 14,0 / 19,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 21 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 5.152 / 21
HEC Errors (Up/Down): 5.624 / 13
Ik zie nog wel errors, maar tot nu toe is de lijn al 2 uur op zonder problemen. Misschien dat iemand hierover wat zinnigs te zeggen heeft
Standaard zat er een versie 5 firmware in, maar die haalde bij speedtest maar net een 4 mbit verbinding. De update naar versie 6.1.0.5 bracht deze naar zowat 8 mbit.
Trouwens in versie 6 laat die de datums verkeerd zien zag ik. vandaag is volgens de informatie van hun 10 april
Dus tot nu toe goede resultaten met deze modem, maar we houden het in de gaten.
Edit: Ook handig dat die Demon MAC pagina niet beschikbaar was via de aangeboden link. Gelukkig deed deze link het wel.
[ Voor 7% gewijzigd door MegaTronics op 10-05-2006 21:02 ]
Ik ook niet, maar ook niet vanaf een Planet lijn, dus probleem lijkt me ergens anders te zittenbloody schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:02:
Zijn er nog meer mensen die apache.org (en alle subdomeinen) niet kunnen benaderen?
Met traceroute krijg ik direct timeouts.
Welke link doet het niet dan? De link waarnaar je automatisch wordt doorgestuurd soms?megatronics schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:23:
Edit: Ook handig dat die Demon MAC pagina niet beschikbaar was via de aangeboden link. Gelukkig deed deze link het wel.
Heb je een 8/1 abonnement nog?megatronics schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:23:
Nou, de Speedtouch is geinstalleerd. Hij traint in op de volgende waarden:
Uptime: 0 days, 2:03:05
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.021 / 8.055
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 88,48 / 2,26
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 18,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 15,0 / 31,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 14,0 / 19,0
Ik zie nog wel errors, maar tot nu toe is de lijn al 2 uur op zonder problemen. Misschien dat iemand hierover wat zinnigs te zeggen heeft
Errors niet heel druk om maken, al zitten ze allemaal in je upstream. Dat zijn de laagste frequenties van DSL en die worden bijna alleen maar verstoort als je een aansluitfout hebt gemaakt. Spltter niet als eerste op de lijn zitten?
Edit: De pagina zelf is er wel, maar als je dan op de knop MAC adres toevoegen klikt, krijg je een 404 melding.Oele_ schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:14:
[...]
Welke link doet het niet dan? De link waarnaar je automatisch wordt doorgestuurd soms?
[ Voor 17% gewijzigd door MegaTronics op 11-05-2006 11:05 ]
Nee, dit is een 6/1 abonnement. Hier intern verder niets gewijzigd. De splitter zit bij de binnenkomst van de KPN lijn en daarna pas het modem en de telefoon. Misschien dat ik de kabels eens opnieuw moet plaatsen.bjck schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:20:
[...]
Heb je een 8/1 abonnement nog?
Errors niet heel druk om maken, al zitten ze allemaal in je upstream. Dat zijn de laagste frequenties van DSL en die worden bijna alleen maar verstoort als je een aansluitfout hebt gemaakt. Spltter niet als eerste op de lijn zitten?
Kan natuurlijk ook zo zijn dat die splitter niet meer helemaal jofel werkt. Eens kijken of ik een andere splitter kan testen (of even de lijn rechtstreeks aansluiten)
[ Voor 13% gewijzigd door MegaTronics op 11-05-2006 08:13 ]
Ik wil nl overstappen naar een wat betere prijs/kwaliteits verhouding.
Verwijderd
OK, maar *welke* URL is dat dan, waarop dat gebeurt?megatronics schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 08:09:
[...]
Edit: De pagina zelf is er wel, maar als je dan op de knop MAC adres toevoegen klikt, krijg je een 404 melding.
Hier valt ie namelijk nog steeds af en toe uit na een paar uur.
Wat me trouwens wel opvalt is nadat ik dit gedaan had:
1
2
3
4
5
6
| Tik in: telnet 192.168.1.1 Als wachtwoord gebruikt u: 1234 Vervolgens gaat u naar 24 (System Mainenance) Daarna gaat u naar 8 (Command Interpreter) 1. Tik in: wan adsl rateadap off [Enter] 2. Tik in: wan adsl maxtonelimit 20 [Enter] |
Is dat mijn download snelheid veel hoger is. Eerst haalde ik de maar 650kb/ of zo en nu 800kb/s vanaf een 100mbit.nl site.
Maarja heb nog steeds wat last van die downtimes.
Verwijderd
Ik heb mijn agressie er in de tuin mee gedeeld, aanrader.
En doet 'ie het goed op de BBQ?Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 18:36:
Ik heb mijn breekpunt vandaag met de 2602 bereik, terug verder met de (wel werkende) 650 dan maar voor de laatste paar weken.
Ik heb mijn agressie er in de tuin mee gedeeld, aanrader.
Verwijderd
Hehe, had ook een idee geweest. Mijn formule was:
houten plank als ondergrond + zware lange hamer van vaders, en dan de zwaartekracht, spieren en agressie erin gooien (ik ben denk ik meer van de agressiekant)
-> was wel veel opruimen, maar het was het waard al die emotie eruit te knallen

ja, dat kan ik nu moeilijk meer controleren, aangezien beide mac adressen nu bij jullie geregistreerd zijn.Oele_ schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 16:19:
[...]
OK, maar *welke* URL is dat dan, waarop dat gebeurt?
Werkt nog steeds goed, net alleen ff offline geweest doordat ik het kabeltje tussen de splitter en het modem heb vervangen (oude kabel was nog van de Zyxel en deze nu vervangen door de bijgeleverde kabel van de Speedtouch).Dutch3men schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:14:
En megatronics werkt ie nog steeds zonder uitval?
Hier valt ie namelijk nog steeds af en toe uit na een paar uur.
Wat me trouwens wel opvalt is nadat ik dit gedaan had:
code:
1 2 3 4 5 6 Tik in: telnet 192.168.1.1 Als wachtwoord gebruikt u: 1234 Vervolgens gaat u naar 24 (System Mainenance) Daarna gaat u naar 8 (Command Interpreter) 1. Tik in: wan adsl rateadap off [Enter] 2. Tik in: wan adsl maxtonelimit 20 [Enter]
Is dat mijn download snelheid veel hoger is. Eerst haalde ik de maar 650kb/ of zo en nu 800kb/s vanaf een 100mbit.nl site.
Maarja heb nog steeds wat last van die downtimes.
Dus tot nu toe werkt het goed.
Die commando's heb ik ook allemaal geprobeerd, maar bleven toch allemaal nog verbrekende verbindingen te geven (zoals jij ook nu nog heb).
Download snelheid was met die Zyxel ook altijd zo rond de 740-780 kb/s
Ok, laat ik het anders vragen. Je geeft aan dat je 2 URL's hebt, en dat daarvan http://www.demon.nl/services/macadres.html de enige is die werkt. Wat was nu die andere URL?megatronics schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 19:38:
[...]
ja, dat kan ik nu moeilijk meer controleren, aangezien beide mac adressen nu bij jullie geregistreerd zijn.
Die oude URL heb ik niet bewaard, maar hij lijkt verdacht veel op deze.Oele_ schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 12:26:
[...]
Ok, laat ik het anders vragen. Je geeft aan dat je 2 URL's hebt, en dat daarvan http://www.demon.nl/services/macadres.html de enige is die werkt. Wat was nu die andere URL?
Ah, check. Dat is inderdaad de oude -directe- URL. Wordt die ergens door ons gecommuniceerd, of had je die gewoon toevallig nog ergens in je bookmarks staan?megatronics schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 12:44:
[...]
Die oude URL heb ik niet bewaard, maar hij lijkt verdacht veel op deze.
Zoals ik al had doorgegeven, kreeg je wel de standaard pagina, maar zodra je op de knop MAC adres toevoegen klikte kreeg je deze 404.Oele_ schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 13:50:
[...]
Ah, check. Dat is inderdaad de oude -directe- URL. Wordt die ergens door ons gecommuniceerd, of had je die gewoon toevallig nog ergens in je bookmarks staan?
[zyxel] -> [linksys] -> [ik]
Ik gebruik de zyxel alleen als modem, dus deze had ik als bridge ingesteld (volgens demon handleiding), alles werkte toen (ook poortenforwarding)... alleen dns niet!?! Dus nu heb ik de zyxel als modem ingesteld (ook volgens demon handleiding), maar nu wil 't niet lukken met die SUA-Only NAT gebeuren.
Het makkelijkst lijkt mij om het modem als bridge in te stellen, maar hoe krijg ik dns dan werkend?
Eerst weer die 3e newsthread erbij, toen de upgrade en nu download ik van newsgroups @300kb/s.
Via Tweaknews trek ik nu 830 kb/skreator schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 19:24:
...ik weet niet wat het is, maar ik hou steeds meer van Demon.
Eerst weer die 3e newsthread erbij, toen de upgrade en nu download ik van newsgroups @300kb/s.
Ehm, ik merk net dat mijn telefoonlijn het niet doet (gebruik ik bijna nooit). Als ik mijn splitter er tussen uithaal, krijg ik weer vrolijk een kiestoon. Dus ik denk dat die splitter defect is. Nu zou het toch niet zo wezen dat mijn splitter die disconnects veroorzaakte en niet het modem? Heb ik voor niets een ander gekochtbjck schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 22:20:
[...]
Heb je een 8/1 abonnement nog?
Ach, dan heb ik nu als extraatje wireless erbij (altijd handig voor de zomer
Morgen maar even op jacht naar een andere splitter.
ADSL doet het trouwens nog steeds
[ Voor 5% gewijzigd door MegaTronics op 12-05-2006 19:49 ]
We zitten nu in een cirkeltje te redeneren. Je kreeg eerst die standaard pagina. Dat betekent dus dat je de URL van die standaardpagina had. Namelijk, https://services.nl.demon...dhcp/find_and_add_mac.cgi of iets wat daar op leek. HOE kwam je aan die URL? Staat die ergens in een handleiding van Demon, of op een website ofzo? In dat geval wil ik het graag weten, zodat we dat kunnen aanpassen.megatronics schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 14:23:
[...]
Zoals ik al had doorgegeven, kreeg je wel de standaard pagina, maar zodra je op de knop MAC adres toevoegen klikte kreeg je deze 404.
Verwijderd
Alleen jammer van de nieuwsgroepen, dat had sneller gekund, maar de retentie is wel weer enorm goed, dus ja ik ben heel tevreden.
Dus je hebt altijd uitval gehad?Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 09:27:
Ik heb nu bijna een jaar een ADSL express abbo bij Demon, het is een opluchting na een abbo bij @home, nooit geen uitval, goede servive en klantenservice, dat ook nog eens gratis is.
Alleen jammer van de nieuwsgroepen, dat had sneller gekund, maar de retentie is wel weer enorm goed, dus ja ik ben heel tevreden.
Verwijderd
gr A-freak
Ik kreeg na aansluiting van het nieuwe modem een pagina, die qua layout compleet er nit uit zag. Op die pagina stond een knop waar je je MAC adres kon invullen. Zodra je op die knop drukte kwam je op die 404 terecht.Oele_ schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 23:57:
[...]
We zitten nu in een cirkeltje te redeneren. Je kreeg eerst die standaard pagina. Dat betekent dus dat je de URL van die standaardpagina had. Namelijk, https://services.nl.demon...dhcp/find_and_add_mac.cgi of iets wat daar op leek. HOE kwam je aan die URL? Staat die ergens in een handleiding van Demon, of op een website ofzo? In dat geval wil ik het graag weten, zodat we dat kunnen aanpassen.
Ik wil het best nog een keer proberen, maar dan moet je even mijn oude MAC adres verwijderen, dan koppel ik die zyxel wel even aan.
De eerste splitter had ik gekocht bij een electronica winkel, maar daar bleek de ADSL niet mee te werken (telefoon wel weer). Deze omgeruild voor een ander exemplaar (misschien maandagochtend exemplaar), maar precies hetzelfde probleem.
Toen maar een sitecom splitter gekocht bij de dynabyte en die doet het wel op zowel de ADSL als de telefoon.
Edit: blijkt er 10 jaar garantie te zitten op deze sitecom splitter
[ Voor 10% gewijzigd door MegaTronics op 13-05-2006 16:26 ]
Verwijderd
Ah, dank je, ik weet genoeg!megatronics schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 12:31:
[...]
Ik kreeg na aansluiting van het nieuwe modem een pagina, die qua layout compleet er nit uit zag. Op die pagina stond een knop waar je je MAC adres kon invullen. Zodra je op die knop drukte kwam je op die 404 terecht.
Nee, niet nodig. Bedankt voor het aanbodIk wil het best nog een keer proberen, maar dan moet je even mijn oude MAC adres verwijderen, dan koppel ik die zyxel wel even aan.
uiteindelijk komt het toch nog goedOele_ schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 18:04:
[...]
Ah, dank je, ik weet genoeg!
[...]
Nee, niet nodig. Bedankt voor het aanbod
Weet iemand hier misschien nog raad mee?BoukeHaarsma schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 16:09:
Het port-forwarding verhaal wil me nog niet echt lukken, mijn situatie is als volgt:
[zyxel] -> [linksys] -> [ik]
Ik gebruik de zyxel alleen als modem, dus deze had ik als bridge ingesteld (volgens demon handleiding), alles werkte toen (ook poortenforwarding)... alleen dns niet!?! Dus nu heb ik de zyxel als modem ingesteld (ook volgens demon handleiding), maar nu wil 't niet lukken met die SUA-Only NAT gebeuren.
Het makkelijkst lijkt mij om het modem als bridge in te stellen, maar hoe krijg ik dns dan werkend?
Als je er een router achter heb staan, dan zou de zyxel als bridge moeten werken. in dat geval zou die al het verkeer moeten doorsturen naar de linksys en daar zou dan de NAt moeten plaatsvinden.BoukeHaarsma schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 23:21:
[...]
Weet iemand hier misschien nog raad mee?
Als je de zyxel als router heb draaien, dan wordt het een lastig verhaal, aangezien je dan via 2 NAT translaties gaat werken.
Dus de Zyxel als bridge, dan zou de linksys het NAT verhaal moeten doen.
blijft natuurlijk de vraag waarom de DNS aanvragen niet door de linksys worden voltooid
Probeer anders de DNS-instellingen in de Linksys op een vast IP in te stellen (staat in de startpost een lijstje).BoukeHaarsma schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 23:21:
[...]
Weet iemand hier misschien nog raad mee?
Staat het WAN-IP in de Linksys wel op DHCP?
Is je MAC-adres van de Linksys wel bekend bij Demon? (anders kom je altijd op de Demon-pagina uit, ook al vraag je www.tweakers.net op)
ben benieuwd hoe lang het duurt.
Was gisteravond nog niet gefixed en de helpdesker die ik vanavond aan de lijn had, vertelde me dat het al een week stuk isOele_ schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 18:04:
[...]
Ah, dank je, ik weet genoeg!
[...]
Nee, niet nodig. Bedankt voor het aanbod
Ik heb gebeld ivm mijn problemen (disconnects) na het overstappen van 3/1 naar 6/1.
Firmware van de Zyxel geupgrade nu en in router mode gezet en testen of het nu beter gaat. Zou vreemd zijn, want ik had ter test alle kabels al vervangen, de splitter en ook de Zyxel vervangen door een Speedtouch en de problemen waren toen niet weg.
We wachten maar weer af.
Nieuwe firmware kan problemen met je modem oplossen, maar ook je lijn heel anders (beter) opbouwen doordat er vaak nieuwe firmware voor de DSL chip ingebakken zit in nieuwe firmware.ParaNoiMia schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:27:
[...]
Was gisteravond nog niet gefixed en de helpdesker die ik vanavond aan de lijn had, vertelde me dat het al een week stuk is![]()
Ik heb gebeld ivm mijn problemen (disconnects) na het overstappen van 3/1 naar 6/1.
Firmware van de Zyxel geupgrade nu en in router mode gezet en testen of het nu beter gaat. Zou vreemd zijn, want ik had ter test alle kabels al vervangen, de splitter en ook de Zyxel vervangen door een Speedtouch en de problemen waren toen niet weg.
We wachten maar weer af.
Dat geloof ik (hoewel deze firmware versie van eind 2003 is), wat me alleen opviel is dat nadat ik een Speedtouch had aangeprikt (546i) de problemen nog hetzelfde waren. Ik ga het even een dagje testen in ieder geval.bjck schreef op maandag 15 mei 2006 @ 21:38:
[...]
Nieuwe firmware kan problemen met je modem oplossen, maar ook je lijn heel anders (beter) opbouwen doordat er vaak nieuwe firmware voor de DSL chip ingebakken zit in nieuwe firmware.
Dit topic is gesloten.