Ik heb de laatste tijd alleen, maar last van time-outs en heb geen idee waardoor het zou komen.
Verwijderd
Dat is al weken. En nu pas geconstateerd???Von Henkel schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:16:
DSL problemen BaByXL
20 april 2006 | Storingen DSL
Er zijn packetloss en pingtijd problemen geconstateerd in de xDSL dienstverlening van onze partner BaByXL. Door deze problemen kunnen eindgebruikers aangesloten via BaByXL traagheid ervaren in de xDSL dienstverlening. Technici onderzoeken het probleem.
Nijmegen, bbned. Verbinding valt weg en download slechts 2100 kbps ipv 6 mb. Isnietgoed.
DSL onderhoud meerdere centrales
20 april 2006 | Onderhoud DSL
Op 21 april 2006 zal er onderhoud plaatsvinden in het BaByXL netwerk aan onderstaande centrales. Het onderhoud is gepland van 05:00 tot 07:00 uur. Gedurende deze tijd kunnen klanten met een DSL verbinding via BaByXL aangesloten op deze centrales een of meerdere onderbrekingen in de dienstverlening ervaren.
Alkmaar-Centrum (Amr-C)
Alkmaar-Daalmeer (Amr-Dmr)
Almelo-Centrum (Aml-C)
Almelo-Schelfhorst (Aml-Sfh)
Arnhem-Centrum (Ah-C)
Best (Bt)
Bergschenhoek (Berh)
Dordrecht-Papendrecht (Ddt-Ppd)
Drachten-Centrum (Dtn-C)
Eindhoven-Neunen (Ehv-Nn)
Emmeloord-Centrum (Eo-C)
Groningen-Centrum (Gn-C)
Groningen-Lewenborg (Gn-Lwb)
Groningen-Selwerd (Gn-Sw)
Groningen-Zuid (Gn-Z)
Heerhugowaard (Hhw)
Hellevoetsluis (Hlv)
Hellevoetsluis2 (Hlv2)
Helmond-Centrum (Hm-C)
Kampen-Centrum (Kp-C)
Krimpen-LAngeland (Kmpn-Lgld)
Leeuwarden-Centrum (Lw-C)
Maastricht-Centrum (Mt-C)
Maastricht-Pottenberg (Mt-Ptbg)
Meppel-Centrum (Mp-C)
Mijdrecht (Mdt)
Nieuw Vennep (Nven)
Nijverdal-Centrum (Nv-C)
Oud Beijerland-Centrum (Obl-C)
Purmerend-Centrum (Pm-C)
Purmerend-De Purmer (Pm-Pmr)
Rijssen-Centrum (Rsn-C)
Sneek-Centrum (Sk-C)
Spijkenisse-Centrum (Spij-C)
Stadskanaal-Centrum (Skn-C)
Tiel-Centrum (Tl-C)
Tilburg-Centrum (Tb-C)
Tilburg-De Reit (Tb-Reit)
Tilburg-Heikant (Tb-Hekt)
Tilburg-Reeshof (Tb-Reh)
Uden-Centrum (Ud-C)
Valkenswaard (Vkw)
Venray-Centrum (Ven-C)
Waalwijk-Centrum (Ww-C)
Weert-Centrum (Wt-C)
Winschoten-Centrum (Ws-C)
Zutphen-Centrum (Zp-C)
Zutphen-Zuid (Zp-Z)
Zwolle-Stadshagen (Zl-Shg)
Oftewel voor heel Nederland.......
Op 21 april 2006 zal er onderhoud plaatsvinden in het BaByXL netwerk aan onderstaande centrales. Het onderhoud is gepland van 05:00 tot 07:00 uur. Gedurende deze tijd kunnen klanten met een DSL verbinding via BaByXL aangesloten op deze centrales een of meerdere onderbrekingen in de dienstverlening ervaren.
Alkmaar-Centrum (Amr-C)
Alkmaar-Daalmeer (Amr-Dmr)
Almelo-Centrum (Aml-C)
Almelo-Schelfhorst (Aml-Sfh)
Arnhem-Centrum (Ah-C)
Best (Bt)
Bergschenhoek (Berh)
Dordrecht-Papendrecht (Ddt-Ppd)
Drachten-Centrum (Dtn-C)
Eindhoven-Neunen (Ehv-Nn)
Emmeloord-Centrum (Eo-C)
Groningen-Centrum (Gn-C)
Groningen-Lewenborg (Gn-Lwb)
Groningen-Selwerd (Gn-Sw)
Groningen-Zuid (Gn-Z)
Heerhugowaard (Hhw)
Hellevoetsluis (Hlv)
Hellevoetsluis2 (Hlv2)
Helmond-Centrum (Hm-C)
Kampen-Centrum (Kp-C)
Krimpen-LAngeland (Kmpn-Lgld)
Leeuwarden-Centrum (Lw-C)
Maastricht-Centrum (Mt-C)
Maastricht-Pottenberg (Mt-Ptbg)
Meppel-Centrum (Mp-C)
Mijdrecht (Mdt)
Nieuw Vennep (Nven)
Nijverdal-Centrum (Nv-C)
Oud Beijerland-Centrum (Obl-C)
Purmerend-Centrum (Pm-C)
Rijssen-Centrum (Rsn-C)
Sneek-Centrum (Sk-C)
Spijkenisse-Centrum (Spij-C)
Stadskanaal-Centrum (Skn-C)
Tiel-Centrum (Tl-C)
Tilburg-Centrum (Tb-C)
Tilburg-De Reit (Tb-Reit)
Tilburg-Heikant (Tb-Hekt)
Tilburg-Reeshof (Tb-Reh)
Uden-Centrum (Ud-C)
Valkenswaard (Vkw)
Venray-Centrum (Ven-C)
Waalwijk-Centrum (Ww-C)
Weert-Centrum (Wt-C)
Winschoten-Centrum (Ws-C)
Zutphen-Centrum (Zp-C)
Zutphen-Zuid (Zp-Z)
Zwolle-Stadshagen (Zl-Shg)
Met onze verbinding lijkt het de laatste tijd redelijk goed te gaan, echter ben ik niet veel thuis dus ik merk het anders ook niet...
Maar nieuwsgroepen lopen nu @ 275+kb/s
Maar nieuwsgroepen lopen nu @ 275+kb/s
Ik haal nu 290 kb uit de nieuwsgroepen.....is alweer een verbetering...maar nog niet goed genoeg om mijn EWEKA verbinding op te zeggen.....voor die 3,75 euri per maand download ik op 7 mb/sec...op 2 lijnen...(abbo mag gedeeld worden bij hun)...en 30 dagen retentie...
Ik zit niet via BabyXL, maar BBnedVerwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:19:
[...]
Dat is al weken. En nu pas geconstateerd???
Nee hoor, lelystad mist er bijvoorbeeldVon Henkel schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:22:
....
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Verwijderd
whoops, loop ik hierboven te klagen over de firmware van 18-04 terwijl ik die van vandaag had gecopy-pasteVerwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 19:04:
De beta van vandaag net even geupload. Die van de 18de was niet echt steady...
Heb het even aangepast.
(het is ook wel een beetje hun eigen schuld, hoe ze met de bestandnamen omgaan is niet bepaald handig...)
Ik zal vanmiddag eens voor de gein proberen om mijn modem te resetten en eens kijken of mijn upgrade dan nu eindelijk wel eens is doorgevoerd. Hoe dan ook gaat BBned bij mij de deur uit. Ik heb het gehad en het wordt eens tijd voor een andere provider. Ik heb een keer eerder problemen gehad met Demon door BBned voor een langere periode in 2003, tot al die tijd verder weinig tot geen problemen gehad. Maar dat de upgrade ook zo lang op zich heeft laten duren is voor mij ook een teken dat BBned het niet helemaal goed voor elkaar heeft. Tijd voor TweakDSL via het Tiscali netwerk, ofzo...
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Eweka is toch 7,50 per maand ?!Von Henkel schreef op donderdag 20 april 2006 @ 18:10:
Ik haal nu 290 kb uit de nieuwsgroepen.....is alweer een verbetering...maar nog niet goed genoeg om mijn EWEKA verbinding op te zeggen.....voor die 3,75 euri per maand download ik op 7 mb/sec...op 2 lijnen...(abbo mag gedeeld worden bij hun)...en 30 dagen retentie...
PSN: TDBtje
klopt, maar delen door 2 personen is het € 3,75 per persoon
en hoeveel zou het dan zijn met z'n 3-en ??megatronics schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:37:
[...]
klopt, maar delen door 2 personen is het € 3,75 per persoon
Omdat ik geen internet meer heb en gisteren een uur aan de helpdesk heb gehangen en ze t daar ook niet meer wisten gingen ze iemand naar de centrale sturen. Iemand enig idee of dit soort zaken snel en goed worden afgehandeld bij Demon? Schiet echt niet op, er schijnt iets vastgelopen te zijn in de wijkcentrale o.i.d. Nou kan ik gewoon bijna 7 dagen niet internetten (incl. weekend)Hierbij bevestigen wij het aanmelden van uw storing onder ticketnummer ******. Wij streven ernaar de storing binnen 5 werkdagen op te lossen. Mocht het onverhoopt langer duren, dan zullen wij u via e-mail op de hoogte houden van de status van de storing.
Het is belangrijk dat uw modem tijdens de looptijd van het probleem aan blijft staan, omdat het anders voor ons niet mogelijk is om de lijn door te meten.
Wij verzoeken u tijdens de looptijd van deze storing geen telefonisch contact op te nemen met onze helpdesk, aangezien onze medewerkers geen aanvullende informatie over uw storing hebben. Indien nodig zullen wij contact met u opnemen.
Omdat het onze eerste prioriteit is om uw probleem zo snel mogelijk op te lossen kunnen wij helaas niet op alle e-mail reageren. Wij vragen uw begrip hiervoor.
[ Voor 12% gewijzigd door Japser op 21-04-2006 14:47 ]
Poging 4Nu wordt die helemaal fraai!. krijg ik zojuist weer een mail van Demon dat mijn verzoek is doorgestuurd naar de DSL Partner (BBNed).
Misschien doen ze er nu wel eens iets mee, met die van 15 maart en 14 april hebben ze in ieder geval niets gedaan.
Verwijderd
Bij mij zijn ze al hun gemaakte afspraken niet nagekomen, voor zover dit leuk in de oren klinkt...Japser schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 14:43:
[...]
Omdat ik geen internet meer heb en gisteren een uur aan de helpdesk heb gehangen en ze t daar ook niet meer wisten gingen ze iemand naar de centrale sturen. Iemand enig idee of dit soort zaken snel en goed worden afgehandeld bij Demon? Schiet echt niet op, er schijnt iets vastgelopen te zijn in de wijkcentrale o.i.d. Nou kan ik gewoon bijna 7 dagen niet internetten (incl. weekend)
Nog even en mijn contractduur zit er ook op. Ik ben al aan het rondkijken want bij Demon blijven doe ik zeker niet. Ik denk dat het TweakDSL zal gaan worden. Demon heeft genoeg kansen gehad om hun abbo markconform te maken.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
ps....mijn newsleecher deel ik ook....dan kost dan maar 15 euri per jaar...gewoon 2e serienummer aanvragen....handig met hun supersearch....
Verwijderd
Laatste P2602R61-20-04-2006-340AJI1b2.zip firmware heeft hier nog een herstart fetish, en soms trained ie ook lager in dan normaal.
Lager intrainen is kans klein, maar herstarten kan komen om dat je misschien vergeten bent naar de factory-defaults te resetten na de firmware flash?Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 00:54:
Laatste P2602R61-20-04-2006-340AJI1b2.zip firmware heeft hier nog een herstart fetish, en soms trained ie ook lager in dan normaal.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Nee het gaat pas fout als er een tweede computer in het LAN online is of is geweest, soms gaat het dagen achtereen goed en soms herstart ie om de paar seconden (dan heeft sys reboot ook geen zin meer) en moet ik de modem uit- en weer aanschakelen.bjck schreef op maandag 24 april 2006 @ 06:10:
[...]
Lager intrainen is kans klein, maar herstarten kan komen om dat je misschien vergeten bent naar de factory-defaults te resetten na de firmware flash?
Wat zijn de nieuwsgroep downloadsnelheden bij TweakDSL ?!Bor de Wollef schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 16:48:
Nog even en mijn contractduur zit er ook op. Ik ben al aan het rondkijken want bij Demon blijven doe ik zeker niet. Ik denk dat het TweakDSL zal gaan worden. Demon heeft genoeg kansen gehad om hun abbo markconform te maken.
Net weer even gebeld met de helpdesk over het probleem van de upgrade bij mij. Het blijkt dat de techneuten hard aan het overleggen zijn hoe ze het op gaan lossen. Er werd zelfs al gesproken over het overzetten van de lijn van BBNed naar Tiscali.
Verwijderd
hier ook, maaruh.. is de snelheid bij demon verhoogt dan? zie dat ik nu gemiddeld 95kb/s heb per lijntje???Von Henkel schreef op donderdag 20 april 2006 @ 18:10:
ze hebben me eindelijk overgeschakkeld van 8 naar 12.
het heeft wel lang geduurt, en halfverwegen stuurde ze me ook nog een brief om me te vertelen dat ik nog niet overgeschakeld was van de oude 8 mbit abbo's naar een nieuwe.
nu snap ik best dat dat soort dingen allemaal automatische gaat, maar toch, daar word je een beetje pissig van.
maargoed, upload is nu sneller (van 700kbit naar 850kbit) en download is nu 10100kbit van af 6600 kbit.
ben ook overgezet van babyXL naar bbnet (teminste moet nu de bbnet instellingen in mijn modem gebruiken en niet meer die van babyXL.)
niet dat het me veel uitmaakt, ping ect is vrijwel gelijk gebleven.
zijn er meer mensen overgeschakkeld naar een ander netwerk eigenlijk? en waarom gebeurt het, weet iemand dat?
(einhoven woensel trouwens)
het heeft wel lang geduurt, en halfverwegen stuurde ze me ook nog een brief om me te vertelen dat ik nog niet overgeschakeld was van de oude 8 mbit abbo's naar een nieuwe.
nu snap ik best dat dat soort dingen allemaal automatische gaat, maar toch, daar word je een beetje pissig van.
maargoed, upload is nu sneller (van 700kbit naar 850kbit) en download is nu 10100kbit van af 6600 kbit.
ben ook overgezet van babyXL naar bbnet (teminste moet nu de bbnet instellingen in mijn modem gebruiken en niet meer die van babyXL.)
zijn er meer mensen overgeschakkeld naar een ander netwerk eigenlijk? en waarom gebeurt het, weet iemand dat?
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
Eindelijk na poging 5 de verlossende woorden:megatronics schreef op maandag 24 april 2006 @ 11:15:
Net weer even gebeld met de helpdesk over het probleem van de upgrade bij mij. Het blijkt dat de techneuten hard aan het overleggen zijn hoe ze het op gaan lossen. Er werd zelfs al gesproken over het overzetten van de lijn van BBNed naar Tiscali.
De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. De wijziging gaat nu uitgevoerd worden.
Verwijderd
Hoe ver zit jij van de centrale? + hoe oud schat jij je koperlijntje?Countess schreef op maandag 24 april 2006 @ 11:33:
ze hebben me eindelijk overgeschakkeld van 8 naar 12.
Ik zit zelf zo'n 1.8km van de centrale met bekabeling van eind 70/begin 80.
Heb zo'n beetje dezelfde speeds zoals jij hebt gehad bij je 8MB abo.
Ik twijfel dus nog met wat ik zal doen, of blijven, of 6 of toch de 12...
Wellicht dat jouw antwoorden mij kunnen helpen.
Yepp is verhoogd....op de 3 lijnen had je eerst ong.180kb/s en sinds een kleine week heb je 290 kb/sVerwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 11:18:
[...]
hier ook, maaruh.. is de snelheid bij demon verhoogt dan? zie dat ik nu gemiddeld 95kb/s heb per lijntje???
Sinds 3 weken heb ik het volgende probleem bij demon.
De internet verbinding valt constant voor een paar seconden geheel weg, het DSL lampje op de zyxel router gaat dan ook uit en ook de statistieken in de router geeft dan aan "link down"
Probleem gemeld en ook demon ziet dat de verbinding gewoon wegvalt. Zij hebben het probleem doorgegeven aan babyxl en hun conclusie is dat ik te ver van de centrale woon (ongeveer 4Km). Als ik de postcodecheck doe bij verschillende adsl aanbieders (bv http://pcdb.bbned.nl/) krijg ik altijd 100m (wat ik me nu ook weer niet kan voorstellen)
Waarom heeft het dan de eerste maand geen problemen opgeleverd? Ik had een 6Mb abbo en nu geven ze mij 2 opties,
1, mijn abbo naar de 1,5Mbit terugzetten
2, opzeggen.
Ze kunnen mij geen uitleg geven waarom het de eerste 4 weken goed gewerkt heeft.
gr,
Ron
De internet verbinding valt constant voor een paar seconden geheel weg, het DSL lampje op de zyxel router gaat dan ook uit en ook de statistieken in de router geeft dan aan "link down"
Probleem gemeld en ook demon ziet dat de verbinding gewoon wegvalt. Zij hebben het probleem doorgegeven aan babyxl en hun conclusie is dat ik te ver van de centrale woon (ongeveer 4Km). Als ik de postcodecheck doe bij verschillende adsl aanbieders (bv http://pcdb.bbned.nl/) krijg ik altijd 100m (wat ik me nu ook weer niet kan voorstellen)
Waarom heeft het dan de eerste maand geen problemen opgeleverd? Ik had een 6Mb abbo en nu geven ze mij 2 opties,
2, opzeggen.
Ze kunnen mij geen uitleg geven waarom het de eerste 4 weken goed gewerkt heeft.
gr,
Ron
Demon leverd alleen via BBNed en BaByXL.....Als het waar is van Tiscali...dan zou dat de evt. koper kunnen zijn van BBNeD...even afwachten dan maar.....zometeen wordt het toch nog Wanadoo..megatronics schreef op maandag 24 april 2006 @ 11:15:

Van de oude helpdesk weet ik nog dat er ook stabiliteits problemen waren met het zyxell modem....hebben ze bij jou ook al geprobeerd je netwerksnelheid terug te zetten?migeye schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:33:
Sinds 3 weken heb ik het volgende probleem bij demon.
2, opzeggen.
gr,
Ron
Dat houd in dat niet meer het 100M lampje op je modem brandt maar het 10M lampje?
Dit heeft mij in het verleden geholpen....(en dat terwijl mijn afstand van de centrale maar 230 meter is)
Ze hebben idd de snelheid naar 2Mbit teruggedraaid voor te testen en de snelheid blijft redelijk stabiel. Zodoende is dat voor hun ook de oplossing, snelheid naar onder. Blijft de vraag waarom het de eerste maand geen problemen waren.
Ik heb nog niet gecontroleert welk ledje nu aan of uit is (10mb of 100mb). Kan me deze ledjes niet herinneren, maar zal straks even kijken. Ik heb een Zyxel 2602HW
btw, afstand tot de centrale volgens http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm is 4Km en in vogelvlucht 3,3 Km
gr,
Ron
Ik heb nog niet gecontroleert welk ledje nu aan of uit is (10mb of 100mb). Kan me deze ledjes niet herinneren, maar zal straks even kijken. Ik heb een Zyxel 2602HW
btw, afstand tot de centrale volgens http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm is 4Km en in vogelvlucht 3,3 Km
gr,
Ron
[ Voor 14% gewijzigd door migeye op 24-04-2006 16:00 ]
ik was van de oude ZyXEL 650R uitgegaan...alhoewel van dat nieuwe modem lees ik ook veel klachten hier.....
Ik had ook al aangegeven dat het aan die router kon liggen, maar dat sloten zij uit vreemd genoeg.
Ik heb helaas geen alternatief om even aan te sluiten en demon stuurt mij geen router op om te testen.
Ik heb helaas geen alternatief om even aan te sluiten en demon stuurt mij geen router op om te testen.
Assumptions are the mother of all fuck ups.Von Henkel schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:34:
[...]
Demon leverd alleen via BBNed en BaByXL.....Als het waar is van Tiscali...dan zou dat de evt. koper kunnen zijn van BBNeD...even afwachten dan maar.....zometeen wordt het toch nog Wanadoo..
Het BabyXL netwerk is van Tiscali.
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Ik ben na een maand zonder internetverbinding (BBNed) overgestapt naat Tweakdsl (Tiscalie netwerk, 6mB down 1 mB up).
Vorige week donderdag aangemeld, vrijdag inloggegevens in huis.
Zaterdag het modem, en de vermoedelijke opleverdatum is donderdag 27 april (1 week later dus...).
(nou ja eerst zien dan geloven....)
Vooralsnog heb ik weer vertrouwen dat het goed gaat komen
.
Zaterdag het modem, en de vermoedelijke opleverdatum is donderdag 27 april (1 week later dus...).
Vooralsnog heb ik weer vertrouwen dat het goed gaat komen
Verwijderd
Hier loopt het rond ~2mbit met een 8mbit account en dat al een paar dagen lang. Regio zuid-limburg.

Lees even de huisregels door graag. De groetjes onderaan je berichten zijn ongewenst.migeye schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:56:
Ze hebben idd de snelheid naar 2Mbit teruggedraaid voor te testen en de snelheid blijft redelijk stabiel. Zodoende is dat voor hun ook de oplossing, snelheid naar onder. Blijft de vraag waarom het de eerste maand geen problemen waren.
Welke firmware heb je in je modem zitten? ZyNOS F/W Version ??? & DSL FW Version ???migeye schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:24:
Ik had ook al aangegeven dat het aan die router kon liggen, maar dat sloten zij uit vreemd genoeg.
Als je een onnodig signaal verlies in je interne aansluiting hebt zou het zonde zijn als dat de oorzaak is van de instabiele lijn. Dan krijg je straks een 2/1 verbinding bijvoorbeeld zonder da thet echt nodig is wellicht.
Zorg dat je het wel echt optimaal en netjes hebt aangesloten. Geen loze aftakkingen voor je splitter, stekkertjes netjes en goed vast, geen onnodige verleng kabels en je modem dus netjes met je splitter bij je hoofdaansluiting.
Het kan zo simpel zijn als een half los draadje in een stekkertje, slechte stekker verbinding op de muur of een draadbreukje. Als je ISRA een muur-doos-aansluiting is kan er ook nog in die aansluitdoos een aftakking zijn bijgeschroeft die de veroorzaker is van de instabiliteit.
[ Voor 42% gewijzigd door bjck op 24-04-2006 20:05 ]
ZyNOS F/W Version V3.40(AJE.0) 01/26/2006
DSL FW Version TI AR7 05.02.01.83 (ik denk dat dit bedoeld wordt want bij mij staat ADSL chipset vendor)
Alles is naar behoren aangesloten (in de meterkast), geen aftakkingen enz. en kort bij het isra punt, kabeltjes van max 20 centimeter. Deze kabeltjes heb ik al eens vervangen.
De splitter heb ik middels een RJ12 kunnen aansluiten op het isra punt, ik hoefde niets open te schroeven.
Het probleem trad op van het ene op andere moment, er was niets gewijzigd aan de bekabeling.
DSL FW Version TI AR7 05.02.01.83 (ik denk dat dit bedoeld wordt want bij mij staat ADSL chipset vendor)
Alles is naar behoren aangesloten (in de meterkast), geen aftakkingen enz. en kort bij het isra punt, kabeltjes van max 20 centimeter. Deze kabeltjes heb ik al eens vervangen.
De splitter heb ik middels een RJ12 kunnen aansluiten op het isra punt, ik hoefde niets open te schroeven.
Het probleem trad op van het ene op andere moment, er was niets gewijzigd aan de bekabeling.
Verwijderd
Kan het zijn dat de prov server down is, zodra ik een nieuw mac address wilde registreren kreeg ik een of andere bold error dat het niet was gelukt (na inloggen).
Zit nu toch maar met een MAC-cloontje.
Zit nu toch maar met een MAC-cloontje.
Verwijderd
Ik heb besloten op te zeggen bij demon met een telco-hop, en wat denk je? Zelfde gepruts als met een downgrade alleen geven ze nu geen reden.
Ik zit buiten mijn contract en er lopen geen up-of downgrades.
Nu moet ik een brief gaan sturen volgens de customer service...
Huilen dit _weer_.
Zou me niks verbazen als ze geen database meer hebben van hun klanten.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Demon DSL Express Opzeggen DSL account opzegging U kunt uw DSL account niet opzeggen. Reden: Klik op [Terug] om terug te gaan naar 'Mijn gegevens' pagina. |
Ik zit buiten mijn contract en er lopen geen up-of downgrades.
Nu moet ik een brief gaan sturen volgens de customer service...
Huilen dit _weer_.
Zou me niks verbazen als ze geen database meer hebben van hun klanten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 16:15 ]
Verwijderd
Misschien kan je het wel per post/fax doen? Dat moet igg ook om je gegevens te wijzigen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 16:17 ]
Je wilt sowieso niet opzeggen als je van de nieuwe ISP nog geen bevestiging hebt ontvangen dat alles in orde is en ze je een datum hebben gegeven wanneer je wordt omgezet/aangesloten.
Als je die al hebt ontvangen kan het ook zijn dat Demon van je huidige aansluiting daar bericht van heeft gekregen van de telco. Dat hierdoor je zelf niet kunt opzeggen omdat het systeem je overstap heeft geregistreerd.
Netjes schriftelijk opzeggen kan geen kwaad natuurlijk en is altijd aan te raden.
Als je die al hebt ontvangen kan het ook zijn dat Demon van je huidige aansluiting daar bericht van heeft gekregen van de telco. Dat hierdoor je zelf niet kunt opzeggen omdat het systeem je overstap heeft geregistreerd.
Netjes schriftelijk opzeggen kan geen kwaad natuurlijk en is altijd aan te raden.
Verwijderd
Hmm vreemd, de overstapacties van xs4all op de website zeggen dat ik eerst adsl bij hun moet aanvragen, dan opzeggen bij demon onder een telco-hop naar xs4all.bjck schreef op woensdag 26 april 2006 @ 16:29:
Je wilt sowieso niet opzeggen als je van de nieuwe ISP nog geen bevestiging hebt ontvangen dat alles in orde is en ze je een datum hebben gegeven wanneer je wordt omgezet/aangesloten.
Niets over wachten op een aansluitingsdatum.
Exacte quote over hoe xs4all op hun website zegt dat ik moet overstappen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Overstappen met ADSL Vraag bij uw huidige provider even de opzegtermijn na. Hier vindt u een overzicht van de telefoonnummers van providers. Vraag ADSL aan. Geef tijdens de aanvraag aan dat u al ADSL hebt. Zeg het oude ADSL abonnement op. Vermeld bij uw opzegging dat u slechts het ADSL abonnement wilt opzeggen en niet de ADSL aansluiting omdat het een overstap betreft met behoud van uw ADSL aansluiting. |
Nee ik heb nog geen datum ontvangen, maar xs4all zei zelf dat een overstap een week of 3 zal duren.Als je die al hebt ontvangen kan het ook zijn dat Demon van je huidige aansluiting daar bericht van heeft gekregen van de telco. Dat hierdoor je zelf niet kunt opzeggen omdat het systeem je overstap heeft geregistreerd.
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 17:57 ]
Ha,ha... woensdag 26 werkt alles. Het kán dus welderfie schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:27:
Ik ben na een maand zonder internetverbinding (BBNed) overgestapt naat Tweakdsl (Tiscalie netwerk, 6mB down 1 mB up).
Vooralsnog heb ik weer vertrouwen dat het goed gaat komen.
Het is heel simpel, wie het eerste bij KPN zich meldt met een actie voor je lijn krijgt doorgang. Dus als je een opzegging bij Demon doet en ze verwerken dat gelijk naar de telco (BBned of BaByXL) en die verwerkt gelijk door naar KPN voor de sloop van je lijn ben je de pineut.Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 16:37:
[...]
Hmm vreemd, de overstapacties van xs4all op de website zeggen dat ik eerst adsl bij hun moet aanvragen, dan opzeggen bij demon onder een telco-hop naar xs4all.
Niets over wachten op een aansluitingsdatum.
[...]
Nee ik heb nog geen datum ontvangen, maar xs4all zei zelf dat een overstap een week of 3 zal duren.
Daarna komt XS4all bij KPN-DSL voor je aanvraag tot overstappen, KPN-DSL meldt richting KPN (andere afdeling) dat ze een lijn willen overzetten naar hun netwerk die nu bij BBNed/BaByXL is aangesloten. En dan wordt dat afgewezen omdat er al een actie staat ingepland op die lijn.
Vandaar, opzeggen pas als je zeker bent (dus met datum weet je dat zeker) dat het helemaal is goedgekeurd, verwerkt en ingepland.
Het gaat dus niet om de volgorde van aanvragen, maar om wie het eerste de actie uitzet bij KPN (de lijnen afdeling zemgaar). Als XS4all je aanvraag bijvoorbeeld 7 dagen stil houdt (annulerings termijn) heb je echt een probleem....
Raar dat XS4all het zo op de website zet als volledige KPN dochter. KPN heeft immers zelf samen met de telco's de procedures en regels opgesteld voor een telco-telco migratie.
[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 26-04-2006 17:07 ]
ik zou ongeveer 700 meter van de centrale af moeten zitten en de lijnen komen denk ik uit de jaren 80 denk ik.Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:16:
[...]Hoe ver zit jij van de centrale? + hoe oud schat jij je koperlijntje?
Ik zit zelf zo'n 1.8km van de centrale met bekabeling van eind 70/begin 80.
Heb zo'n beetje dezelfde speeds zoals jij hebt gehad bij je 8MB abo.
Ik twijfel dus nog met wat ik zal doen, of blijven, of 6 of toch de 12...
Wellicht dat jouw antwoorden mij kunnen helpen.
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
Verwijderd
Okey het is mij nu helemaal duidelijk bjck. Mijn dank hiervoor. 
Ik vraag me echt af hoe een consument die allemaal maar moet weten zonder degelijke informatie (xs4all) en foutmelding. (demon)
Maar gelukkig heb ik jullie dan nog, hehe.
Ik zal maar wachten totdat xs4all van zich laat horen dan.
Ik vraag me echt af hoe een consument die allemaal maar moet weten zonder degelijke informatie (xs4all) en foutmelding. (demon)
Maar gelukkig heb ik jullie dan nog, hehe.
Ik zal maar wachten totdat xs4all van zich laat horen dan.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 17:23 ]
Verwijderd
Ik heb net xs4all even gebeld om een mogelijke ramp te voorkomen.
Volgens xs4all moet demon de lijn eerst vrijgeven en toestemming verlenen voor de hop en moet ik daarom demon nu gaan opzeggen. Dus dan zou de oorzaak niet liggen bij dat xs4all eerder was met aanvragen, maar dat demon mij gewoon niet laat opzeggen.
Aangezien downgraden bij demon laatst ook al niet kon via de website omdat ik nog in mijn eerste contractjaar zou zitten (was niet zo, ik was reeds 2 jaar lid), vermoed ik dat demon weer slecht bezig is.
Ik ga demon maar weer bellen, zucht....
Volgens xs4all moet demon de lijn eerst vrijgeven en toestemming verlenen voor de hop en moet ik daarom demon nu gaan opzeggen. Dus dan zou de oorzaak niet liggen bij dat xs4all eerder was met aanvragen, maar dat demon mij gewoon niet laat opzeggen.
Aangezien downgraden bij demon laatst ook al niet kon via de website omdat ik nog in mijn eerste contractjaar zou zitten (was niet zo, ik was reeds 2 jaar lid), vermoed ik dat demon weer slecht bezig is.
Nee, niet bellen. Er wordt niets vrijgegeven, dat is bij een aanleg van DSL dat de lijn vrij moet zijn. Bij telco-telco moet er juist DSL op zitten natuurlijk zonder dat daar een sloopopdracht voor loopt.Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:54:
Ik heb net xs4all even gebeld om een mogelijke ramp te voorkomen.
Compleet kolder wat je te horen krijgt hier van XS4all. Dat is het mooie juist van een telco-telco migratie dat de latende partij (telco+ISP) niets kan tegenhouden! Maar juist ook niets moet doen (niet opheffen) komt daar wel bij natuurlijk (zie boven).
XS4all vraagt een telco-telco migratie aan bij KPN-DSL. KPN-DSL meldt zich bij KPN (lijnen-beheer-KPN) dat er een telco-telco migratie gedaan moet worden met de juiste gegevens. KPN (lijnen-beheer-KPN) meldt terug ja of nee met een datum.
Dan is het ingepland en zal een opheffing (sloop opdracht) van Demon (via BBned/BaByXL) ook afgewezen worden. Er loopt immers al een verzoek/aanpassing/activiteit op de koperlijn en dat moet eerst afgerond zijn voor een volgende verzoek.
Alleen als ze dan een lijn sloop verzoek indienen wordt die ook afgewezen, maar nu met de reden: "lijn bestaat niet meer". En dat klopt, immers is de dsl-lijn (heeft een code) van die telco ook niet meer dan
Telco-telco: Wie het eerst komt met de opdracht die wint en latende partij kan niets tegenhouden (hooguit door eerder de lijn op te heffen).
Waarom Demon je niet laat opzeggen kan komen omdat ze al bericht van BBned/BaByXL hebben gekregen dat je gaat overstappen. De telco's communiceren dit aan elkaar in een berichtgeving (wordt niet gevraagd om ja/nee antwoord).
[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 26-04-2006 18:44 ]
Verwijderd
Nou dan hoop ik maar dat het goed zal verlopen.
- ik heb vandaag tussen 3 en 4 eerst xs4all aangevraagd en daarna demon geprobeerd op te zeggen
- omdat de opzegging bij demon (met aangegeven telco-hop) niet mogelijk was op demon.nl, heb ik demon vanmiddag een email gestuurd met de informatie dat de ik telco-hop heb geprobeerd te doen op hun website, en daarbij gevraagd wat deze niet al te duidelijke foutmelding in moet houden.
Xs4all kon mij net vertellen dat de aanvraag om 17:50 pas is doorgevoerd naar KPN-DSL.
Dus dan hoop ik maar dat de website van demon waar ik de telco-migratie+opzegging aanvroeg ook echt is gestrand op een error.
Wordt vervolgt...
Overigens zei demon dat, zodra de lijn is overgenomen, ik met de customer service kon bellen en mijn abonnement kon opzeggen zonder een maand opzegtermijn. Dat is dan wel weer leuk nieuws.
Waarom heeft demon eigenlijk zo'n telco-hop procedure als het:
1) niet werkt(aanvraag was nog niet doorgevoerd naar KPN-DSL)
en 2) als ze hier toch geen vat op hebben
(omdat hun "check" geen overname aanvraag heeft geconstateerd soms?)
Waarom is xs4all zo stom om bij de adsl migratie procedure zo kort door de bocht te vermelden dat ik bij demon moet opzeggen nadat er bij hun is aangevraagd.
Dit had veel beter gekund natuurlijk... (om nog maar te zwijgen van het advies van de xs4all helpdesk medewerker om demon op te zeggen omdat het eerst vrijgegeven zou moeten worden)
Waarom leveren ze geen van beiden een website met een exact inzicht in de procedure
Waarom spreken ze elkaar tegen.
En hoe moet een normale klant in $^@#$% zelf nog weten wat ie doet als de helpdesk van de providers zelf al tegenstrijdige dingen vertellen.
Note: de vragen in deze reply stel ik even open aan het stelsel/maatschappij.
Ik heb mijn dag nu wel gehad
Ow, en bedankt nog bjck
- ik heb vandaag tussen 3 en 4 eerst xs4all aangevraagd en daarna demon geprobeerd op te zeggen
- omdat de opzegging bij demon (met aangegeven telco-hop) niet mogelijk was op demon.nl, heb ik demon vanmiddag een email gestuurd met de informatie dat de ik telco-hop heb geprobeerd te doen op hun website, en daarbij gevraagd wat deze niet al te duidelijke foutmelding in moet houden.
Xs4all kon mij net vertellen dat de aanvraag om 17:50 pas is doorgevoerd naar KPN-DSL.
Dus dan hoop ik maar dat de website van demon waar ik de telco-migratie+opzegging aanvroeg ook echt is gestrand op een error.
Wordt vervolgt...
Overigens zei demon dat, zodra de lijn is overgenomen, ik met de customer service kon bellen en mijn abonnement kon opzeggen zonder een maand opzegtermijn. Dat is dan wel weer leuk nieuws.
Waarom is xs4all zo stom om bij de adsl migratie procedure zo kort door de bocht te vermelden dat ik bij demon moet opzeggen nadat er bij hun is aangevraagd.
Dit had veel beter gekund natuurlijk... (om nog maar te zwijgen van het advies van de xs4all helpdesk medewerker om demon op te zeggen omdat het eerst vrijgegeven zou moeten worden)
Waarom leveren ze geen van beiden een website met een exact inzicht in de procedure
En hoe moet een normale klant in $^@#$% zelf nog weten wat ie doet als de helpdesk van de providers zelf al tegenstrijdige dingen vertellen.
Ow, en bedankt nog bjck
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 19:45 ]
Verwijderd
Even het hele verhaal voor jullie:
1. ik bel demon voor mijn kpn service id en vraag extra informatie over het opzegtermijn
2. ik vergelijk de opzegprocedure van demon en de aanmeldprocedure van xs4all voor een telco-hop, en constateer de simpele opzegprocedure op xs4all.
Eitje, want de 3 stappen die er staan komen overeen met wat ik reeds wist van de overstapprocedure van niet-kpn naar kpn + xs4all is een KPN dochter en heeft dus kennis van die zooi en heeft een naam hoog te houden. Dus ik ga er vanuit dat wat op de website staat ook klopt.
3. ik bel xs4all nog even om te vragen of het aangeven van een telco-hop bij stap2 (het opzeggen van demon) het enige noodzakelijke is om de procedure van een telco-hop goed te laten verlopen.
4. tussen 15:00 en 16:00 meld ik mij aan bij xs4all voor een adsl abonnement.
5. binnen en half uur zeg ik mijn verbinding op bij demon(zo staat het immers op de website van xs4all), en kom tot de ontdekking dat de opzegging meerdere keren niet mogelijk blijkt, zonder opgave van reden.
6. ik bel de customer service van demon om te zeggen dat de opzegging niet werkt en ik krijg het verzoek de opzegging te faxen/op te sturen.
7. omdat ik in eerste instantie denk dat de opzegmachine bij demon niet goed werkt(aangezien een vorige downgrade ook nogal buggy verliep), wil ik nog even geen brief maken en maak ik me er vanaf met een email naar demon met wat ik met de niet werkende opzegmachine aan moet vangen.
8. op het forum zegt bjck behulpzaam dat ik zowiezo niet wil opzeggen als ik nog geen opleverdatum heb gekregen van xs4all. Ik ben verbaasd aangezien het niet in de overstapprocedure van xs4all staat vermeld.
9. ik bel xs4all of zij weten waarom demon mij niet laat opzeggen bij een telco-hop die ik vandaag heb aangevraagd.(dit omdat xs4all mij tot nu veel beter te woord staat dan demon)
Ik krijg te horen dat ik eerst met demon moet regelen dat de lijn wordt opgezegd omdat de lijn vrij zou moeten zijn.(een nieuwe helpdesk medewerker wellicht?)
10. op het forum verklaard bjck nader hoe een overstap normaal wordt geregeld, en hij is verbaasd dat KPN de telco overstap procedure op deze manier op hun website zet.
Ik verbaas mij nu dat xs4all(!) mij heeft aangeraden om er eerst met demon uit te komen dat mijn abonnement wordt opgezegd
11. ik bel demon op de sales(customer was al dicht)en vraag informatie hoe een telco-overstap zou moeten verlopen. Na de uitleg van de man(toffe peer overigens) leg ik het probleem uit, vertel ik het verleden en dat de man bij xs4all mij aanrade demon eerst op te zeggen. Ik zei nog dat de twee providers elkaar tegen spraken, maar veelvuldig was het antwoord dat de procedure moest zijn dat ik pas moest opzeggen bij demon zodra xs4all is opgeleverd.(ik noem xs4all hier nog even prutsers, shut up r0xz...)
12. ik wordt ongerust van de informatie op het forum en tegensprekende berichten. Ik besluit xs4all te bellen om een mogelijke ramp te voorkomen.
Ik vraag informatief hoe een telco-overstap zou moeten verlopen en wordt dit keer goed geinformeerd met dezelfde procedure als ook op het forum verteld door bjck. Ik leg de stand van zaken en het probleem hierna uit, ik constateer ook hier het verkeerde advies van xs4all.
Er wordt voor mij gekeken of mijn aanvraag al is verstuurd. Gelukkig is het een half uur geleden verstuurd naar kpn-ADSL(17:50) en wer ik aangeraden morgen terug te bellen om te de uitslag te checken.
13. ik bel demon nog even op de sales om mij email te annuleren en te vragen of mijn opzegging nu wel of niet is doorgevoerd.
Gelukkig is er niks te bekennen van een opzegging bij demon.
(in alle hektiek zeg ik hier nog even dat xs4all min of meer de oorzaak is van mijn probleem. Shut up r0xz...)
Waar onjuiste informatie van websites/helpdesk en een niet werkende website maar niet toe kunnen lijden he?
Ik heb dus waarschijnlijk groots mazzel dat de opzegging op de website van demon niet functioneerde. Morgen bel ik nog naar xs4all om er zeker van te zijn dat kpn mijn aanvraag niet heeft afgewezen. (omdat demon mogelijk eerder was met opzeggen)
Conslusie:
Je moet de informatie op websites en de adviezen van de providers met een korrel zout nemen. De helpdesk maar veelvuldig bellen is het enige middel om jezelf van concrete en de juiste informatie te voorzien. (maar ik mag waarschijnlijk wel bloeden, mocht straks adsl van de lijn af zijn. Hoe bedoel je de consument wordt beschermd...)
Fouten:
- informatie over een overstapprocedure voor een aansluiting met reeds adsl is op de website van xs4all zacht gezegd incompleet
- opzegmachine van demon voor telco-migratie werkte niet, maar dit geeft verder niet want het is mogelijk mijn redding geweest
(checked die opzegmachine soms met KPN-ADSL dat ik niet kon opzeggen?)
- xs4all moet iig 1 helpdeskmedewerker beter opleiden
Ik hoop dat ik dit niet voor Jan Pielewijs heb zitten tikken en dat er mensen zijn die er iets mee kunnen.
1. ik bel demon voor mijn kpn service id en vraag extra informatie over het opzegtermijn
2. ik vergelijk de opzegprocedure van demon en de aanmeldprocedure van xs4all voor een telco-hop, en constateer de simpele opzegprocedure op xs4all.
Eitje, want de 3 stappen die er staan komen overeen met wat ik reeds wist van de overstapprocedure van niet-kpn naar kpn + xs4all is een KPN dochter en heeft dus kennis van die zooi en heeft een naam hoog te houden. Dus ik ga er vanuit dat wat op de website staat ook klopt.
3. ik bel xs4all nog even om te vragen of het aangeven van een telco-hop bij stap2 (het opzeggen van demon) het enige noodzakelijke is om de procedure van een telco-hop goed te laten verlopen.
4. tussen 15:00 en 16:00 meld ik mij aan bij xs4all voor een adsl abonnement.
5. binnen en half uur zeg ik mijn verbinding op bij demon(zo staat het immers op de website van xs4all), en kom tot de ontdekking dat de opzegging meerdere keren niet mogelijk blijkt, zonder opgave van reden.
6. ik bel de customer service van demon om te zeggen dat de opzegging niet werkt en ik krijg het verzoek de opzegging te faxen/op te sturen.
7. omdat ik in eerste instantie denk dat de opzegmachine bij demon niet goed werkt(aangezien een vorige downgrade ook nogal buggy verliep), wil ik nog even geen brief maken en maak ik me er vanaf met een email naar demon met wat ik met de niet werkende opzegmachine aan moet vangen.
8. op het forum zegt bjck behulpzaam dat ik zowiezo niet wil opzeggen als ik nog geen opleverdatum heb gekregen van xs4all. Ik ben verbaasd aangezien het niet in de overstapprocedure van xs4all staat vermeld.
9. ik bel xs4all of zij weten waarom demon mij niet laat opzeggen bij een telco-hop die ik vandaag heb aangevraagd.(dit omdat xs4all mij tot nu veel beter te woord staat dan demon)
Ik krijg te horen dat ik eerst met demon moet regelen dat de lijn wordt opgezegd omdat de lijn vrij zou moeten zijn.(een nieuwe helpdesk medewerker wellicht?)
10. op het forum verklaard bjck nader hoe een overstap normaal wordt geregeld, en hij is verbaasd dat KPN de telco overstap procedure op deze manier op hun website zet.
Ik verbaas mij nu dat xs4all(!) mij heeft aangeraden om er eerst met demon uit te komen dat mijn abonnement wordt opgezegd
11. ik bel demon op de sales(customer was al dicht)en vraag informatie hoe een telco-overstap zou moeten verlopen. Na de uitleg van de man(toffe peer overigens) leg ik het probleem uit, vertel ik het verleden en dat de man bij xs4all mij aanrade demon eerst op te zeggen. Ik zei nog dat de twee providers elkaar tegen spraken, maar veelvuldig was het antwoord dat de procedure moest zijn dat ik pas moest opzeggen bij demon zodra xs4all is opgeleverd.(ik noem xs4all hier nog even prutsers, shut up r0xz...)
12. ik wordt ongerust van de informatie op het forum en tegensprekende berichten. Ik besluit xs4all te bellen om een mogelijke ramp te voorkomen.
Ik vraag informatief hoe een telco-overstap zou moeten verlopen en wordt dit keer goed geinformeerd met dezelfde procedure als ook op het forum verteld door bjck. Ik leg de stand van zaken en het probleem hierna uit, ik constateer ook hier het verkeerde advies van xs4all.
Er wordt voor mij gekeken of mijn aanvraag al is verstuurd. Gelukkig is het een half uur geleden verstuurd naar kpn-ADSL(17:50) en wer ik aangeraden morgen terug te bellen om te de uitslag te checken.
13. ik bel demon nog even op de sales om mij email te annuleren en te vragen of mijn opzegging nu wel of niet is doorgevoerd.
Gelukkig is er niks te bekennen van een opzegging bij demon.
(in alle hektiek zeg ik hier nog even dat xs4all min of meer de oorzaak is van mijn probleem. Shut up r0xz...)
Waar onjuiste informatie van websites/helpdesk en een niet werkende website maar niet toe kunnen lijden he?
Ik heb dus waarschijnlijk groots mazzel dat de opzegging op de website van demon niet functioneerde. Morgen bel ik nog naar xs4all om er zeker van te zijn dat kpn mijn aanvraag niet heeft afgewezen. (omdat demon mogelijk eerder was met opzeggen)
Conslusie:
Je moet de informatie op websites en de adviezen van de providers met een korrel zout nemen. De helpdesk maar veelvuldig bellen is het enige middel om jezelf van concrete en de juiste informatie te voorzien. (maar ik mag waarschijnlijk wel bloeden, mocht straks adsl van de lijn af zijn. Hoe bedoel je de consument wordt beschermd...)
Fouten:
- informatie over een overstapprocedure voor een aansluiting met reeds adsl is op de website van xs4all zacht gezegd incompleet
- opzegmachine van demon voor telco-migratie werkte niet, maar dit geeft verder niet want het is mogelijk mijn redding geweest
(checked die opzegmachine soms met KPN-ADSL dat ik niet kon opzeggen?)
- xs4all moet iig 1 helpdeskmedewerker beter opleiden
Ik hoop dat ik dit niet voor Jan Pielewijs heb zitten tikken en dat er mensen zijn die er iets mee kunnen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 23:49 ]
Doorgegeven, nog niet verwerkt en bevestigd!Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 18:50:
Nou dan hoop ik maar dat het goed zal verlopen.
De latende partij doet niets en hoeft niets te doen (moet ook niets doen). Demon heeft helemaal geen procedure voor uitgaande telco-telco migraties. Alleen als je naar een ISP toe wilt hebben ze een procedure, zo hoort het ook.Dus dan hoop ik maar dat de website van demon waar ik de telco-migratie+opzegging aanvroeg ook echt is gestrand op een error.
Wordt vervolgt...
De ISP waar je weggaat moet je alleen opzeggen. Je moet dit alleen doen nadat je bevestiging hebt dat je overstap is ingepland voor de zekerheid zodat er geen sloop opdracht meer gegeven kan worden voor je lijn.
Dan heb je ook nog ISP's die adviseren om een opzegging te doen onder vermelding van "telco-telco" of iets in die geest. Hoe je nieuwe ISP nu kan weten welke procedures een andere ISP hanteert is mij nogsteeds een raadsel...
Want hoe moet een ISP zo'n opzegging nu verwerken? Opzeggen van je lijn kan niet want dan blokkeren ze de overstap. Verwerken van de opzegging kan ook niet administratief, want wat nou als je niet migreert toch? Dan surf je zonder factuur.... Dus zo'n 'opzegging' zegt helemaal niets eigenlijk en is onverwerkbaar, of ze moeten dagelijks gaan controleren of je al weg bent
Compleet kolder die adviezen soms.
Geen idee waarom XS4all het zo meldt. Ze gokken een beetje dat de opzegging niet direct wordt verwerkt en zij eerder de overstap kunnen (laten) inplannen. Maar als het net andersom is zit je wel 1 a 3 weken zonder DSL....Waarom is xs4all zo stom om bij de adsl migratie procedure zo kort door de bocht te vermelden dat ik bij demon moet opzeggen nadat er bij hun is aangevraagd.
Ow, en bedankt nog bjck
Stappenplan is zo simpel eigenlijk (buiten uitzoeken wat je opzegtermijn is en plannen etc van je overstap):
1. Aanvragen nieuwe ISP en aangeven dat je reeds DSL hebt.
2. Wachten tot je bevestiging hebt met datum dat je wordt overgezet van netwerk (telco-telco)
3. Opzeggen bij je huidige ISP voor een datum na datum bij punt 2.
Demon is dan als enige ISP zo onwijs netjes en flexibel dat je zelfs mag bellen/opzeggen als je al over bent gezet en niet eens de maand opzegtermijn hoeft te voldoen. Er is geen andere die zo netjes handelt. En dat voor een klant die overstapt naar een ander.
Bij een overstap hoort de nieuwe ISP alles te regelen en de informatie voorziening te doen natuurlijk, waarom zou een ISP waar je weg gaat immers je helpen met overstappen. Getuigt van professionaliteit om daar moeite en tijd voor te nemen.
[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 26-04-2006 23:54 ]
Verwijderd
Grapje hoop ik? Ze zeggen alleen dat het is aangevraagd, van verwerkt of bevestigd heb ik niks vernomen maar ik mag morgen terugbellen.
Die heeft demon wel degelijk, ik ga zo een printscreen maken...De latende partij doet niets en hoeft niets te doen (moet ook niets doen). Demon heeft helemaal geen procedure voor uitgaande telco-telco migraties. Alleen als je naar een ISP toe wilt hebben ze een procedure, zo hoort het ook.
http://img264.imageshack....936/opzeggendemon33fp.jpg
Weet ik ook niet, maar zo is het wel gegaan.Hoe je nieuwe ISP nu kan weten welke procedures een andere ISP hanteert is mij nogsteeds een raadsel...
Als klant heb je met een derde partij(kpn-adsl) te maken dat het verhaal lastiger maakt wanneer de informatie van providers elkaar gaat tegenspreken.
Bij demon zei die ook dat ie alleen hun eigen procedure wist en dat die iig voor van xs4all->demon en naar demon->xs4all dezelfde was.(slimme manier om te zeggen dat hun informatie niet deugde dus)
Ja het is bij demon echt dezelfde opzegformulier als voor zonder telco-migratie, alleen een extra vinkje een de nieuwe provider moest ik invullen. Ik moest er (te) laat achter komen dat deze pas gebruikt dient te worden wanneer ik een opleverdatum heb.Want hoe moet een ISP zo'n opzegging nu verwerken? Opzeggen van je lijn kan niet want dan blokkeren ze de overstap. Verwerken van de opzegging kan ook niet administratief, want wat nou als je niet migreert toch? Dan surf je zonder factuur.... Dus zo'n 'opzegging' zegt helemaal niets eigenlijk en is onverwerkbaar, of ze moeten dagelijks gaan controleren of je al weg bent
Compleet kolder die adviezen soms.
Ik ging er vanuit dat wanneer ik eerst aanvroeg en daarna op zou zeggen dat die aanvragen direct zouden worden doorgestuurd.(zo staat het ook op de website van xs4all)
Zeker, kudos voor deze man bij demon.Bij een overstap hoort de nieuwe ISP alles te regelen en de informatie voorziening te doen natuurlijk, waarom zou een ISP waar je weg gaat immers je helpen met overstappen.
Getuigt van professionaliteit om daar moeite en tijd voor te nemen.
Wat dat betreft heb ik ook het gevoel dat ik een professionele provider ga verlaten. Helaas voel ik teveel ergenissen op andere vlakken die mij toch doen overstappen.
PS. Het wordt bijna een xs4all ervaringen topic.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 00:44 ]
KPN-DSL is als BBNed/BaByXL voor Demon, alleen heb je daar geen contact/contract mee.Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 00:15:
[...]
Als klant heb je met een derde partij(kpn-adsl) te maken dat het verhaal lastiger maakt wanneer de informatie van providers elkaar gaat tegenspreken.
Ik ging er vanuit dat wanneer ik eerst aanvroeg en daarna op zou zeggen dat die aanvragen direct zouden worden doorgestuurd.(zo staat het ook op de website van xs4all)
Je hebt met XS4all & Demon van doen, gemakkelijk is dat je ook een directe communicatie lijn kan maken naar KPN-DSL bij storingen straks. Maar het kan ook het befaamde XS4all <--> KPN-DSL kastje vs. muur systeem zijn
Je kan wellicht bij beide terecht met de vraag of het okee is en welke datum je overstap ingepland staat.
Mwah, beetje offtopic is het wel. Maar meer algemene informatie over hoe je overstapt wat naar een FAQ geaggregeerd zou kunnen worden later nog.[...]
PS. Het wordt bijna een xs4all ervaringen topic.
Ik heb het in ieder geval even gelinked in de samenvattings-post. Dat zoekt later wat makkelijkerbjck schreef op donderdag 27 april 2006 @ 06:16:
[...]
Mwah, beetje offtopic is het wel. Maar meer algemene informatie over hoe je overstapt wat naar een FAQ geaggregeerd zou kunnen worden later nog.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Eindelijk de 6 mbit:
De wijziging is opgeleverd. U kunt vanaf nu gebruik maken van uw gewijzigde Demon DSL Express abonnement.
De wijziging is opgeleverd. U kunt vanaf nu gebruik maken van uw gewijzigde Demon DSL Express abonnement.
Verwijderd
27 april 2006 | Onderhoud DSL
Op 28 april 2006 zal er onderhoud plaatsvinden in het BaByXL netwerk aan onderstaande centrales. Het onderhoud is gepland van 06:00 tot 07:00 uur. Gedurende deze tijd kunnen klanten met een DSL verbinding via BaByXL aangesloten op deze centrales een of meerdere onderbrekingen in de dienstverlening ervaren.
Aalsmeer (Asmr)
Nieuw Vennep (Nven)
Purmerend-Centrum (Pm-C)
Right, zit zelf op het BBned netwerk, maar mn verbinding knalt er om te 5 minuten uit hier . . . Grrr
27 april 2006 | Onderhoud DSL
Op 28 april 2006 zal er onderhoud plaatsvinden in het BaByXL netwerk aan onderstaande centrales. Het onderhoud is gepland van 06:00 tot 07:00 uur. Gedurende deze tijd kunnen klanten met een DSL verbinding via BaByXL aangesloten op deze centrales een of meerdere onderbrekingen in de dienstverlening ervaren.
Aalsmeer (Asmr)
Nieuw Vennep (Nven)
Purmerend-Centrum (Pm-C)
Right, zit zelf op het BBned netwerk, maar mn verbinding knalt er om te 5 minuten uit hier . . . Grrr
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 15:11 ]
Hier het laatste uur ook al 2 keer het modem moeten resetten om weer connectie te krijgen. De rest van de dag een goede verbinding gehad.
Tis weer zover hoor!
Elke +- 5 min valt de verbinding geheel weg (adsl lampje gaat gewoon uit!) om vervolgens vrij snel weer terug te komen
Ik snap er niks van. Misschien dat ik het modem ff moet resetten?
6/1 BBned abbo Copperjet 816-2p

6/1 BBned abbo Copperjet 816-2p
Dit is dus exact hetzelfde wat ik had, de verbinding viel om de haverklap geheel weg en na een paar seconden was hij er weer.
Ik had ook een 6Mb abbo welke voor een maand goed werkte maar daarna dit dus.
Na veel heen en weer gebel en "analyses" van demon is de conlcusie ik moet naar 1,5Mb gaan.
Gezien ik dit niet accepteerde had ik de mogelijkheid om mijn abbo op te zeggen wat ik dan ook gedaan heb.
Na veel heen en weer gebel en "analyses" van demon is de conlcusie ik moet naar 1,5Mb gaan.
Gezien ik dit niet accepteerde had ik de mogelijkheid om mijn abbo op te zeggen wat ik dan ook gedaan heb.
Verwijderd
Even uitzetten of resetten kan nooit kwaad. (met mijn 2602R-61 kan het hier ook veel ergenis schelen)Banjy schreef op donderdag 27 april 2006 @ 18:05:
Misschien dat ik het modem ff moet resetten?
Als het een technische beperking/probleem is op je telefoonlijn zegt het niet dat je bij een andere ISP meer gaat halen natuurlijk.migeye schreef op donderdag 27 april 2006 @ 18:33:
Dit is dus exact hetzelfde wat ik had, de verbinding viel om de haverklap geheel weg en na een paar seconden was hij er weer.
Nee, misschien niet. Maar waarom heeft het dan de 1ste maand zonder problemen gewerkt?
Nog iets vreemds, volgens deze link http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm woon ik 4Km van de centrale,
via bbned http://pcdb.bbned.nl/ woon ik 100m van de centrale. Alle postcodechecks van verschillende aanbieders geven aan dat ik zonder problemen een redelijk snelle ADSL verbinding zou kunnen nemen.
Neem wandoo bv, volgens hun kan ik een 20 Mb abbo nemen.
Nog iets vreemds, volgens deze link http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm woon ik 4Km van de centrale,
via bbned http://pcdb.bbned.nl/ woon ik 100m van de centrale. Alle postcodechecks van verschillende aanbieders geven aan dat ik zonder problemen een redelijk snelle ADSL verbinding zou kunnen nemen.
Neem wandoo bv, volgens hun kan ik een 20 Mb abbo nemen.
[ Voor 107% gewijzigd door migeye op 27-04-2006 20:07 ]
Lijkt dat BBned 100m in de database heeft als ze geen afstand hebben voor je adres/postcode. Kabels in een centrale zelf zijn redelijk vaak al 100m dus dat is het sowieso welmigeye schreef op donderdag 27 april 2006 @ 20:01:
Nee, misschien niet. Maar waarom heeft het dan de 1ste maand zonder problemen gewerkt?
Je downstream attenuation zal ergens >40dB zijn dan waarschijnlijk? Dan zit je echt op een lijn van >3000 meter inderdaad.
Wanadoo heeft maar 1 abonnement, en als je daarmee 2Mbps haalt krijg je 2Mbps ipv 20.Neem wandoo bv, volgens hun kan ik een 20 Mb abbo nemen.
Misschien kan je thuis je aansluiting nalopen en alles optimaliseren nog (als je bijvoorbeeld verlengd hebt en niet direct bij je ISRA aangesloten of nog een loze vertakking aangesloten voor je splitter etc) en Demon vragen nog eens op 6/1 te laten zetten. Dan kan je het wellicht nog eens aankijken.
Modem kan ook een rol spelen, je wilt een optimale combinatie hebben om zoveel mogelijk snelheid uit je lijn te persen.
[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 27-04-2006 22:53 ]
Sinds vanmiddag krijg ik mijn upload al de halve dag met constante dips ertussen.
Iemand enig idee waardoor dat zou kunnen komen? Er werdt omgeving Rotterdam geen melding gemaakt dat er aan de BBXL centrales werd gewerkt of iets dergelijks. Modem heb ik al gereset zonder merkbare verbetering ...
Iemand enig idee waardoor dat zou kunnen komen? Er werdt omgeving Rotterdam geen melding gemaakt dat er aan de BBXL centrales werd gewerkt of iets dergelijks. Modem heb ik al gereset zonder merkbare verbetering ...
| My SpiderWeb |
Sinds de upgrade naar 6 mbit knalt mijn verbinding er af en toe uit. Is dit een bekend probleem met de Zyxel 650r-31? De zyxel staat in routermode. Zou een ander modem/router een oplossing zijn en zo ja welke?
ondervindt hier ook problemen mee.
sinds de overgang naar 6mbit geen stabiele verbinding meer.
heb de zyxel 650-r31 i.c.m. een 3com officeconnect accespoint.
ben ook benieuwd of een modem/router in één de oplossing is voor dit probleem.
- - - - T F - - - -
Verwijderd
Nou, het ziet er niet heel leuk uit voor mij in de aanvraagstatus bij xs4all:
Ik ga bellen, duim even voor me...
code:
1
2
3
| 28-04-2006 Geannuleerd 26-04-2006 Verzonden XS4ALL heeft uw aanvraag voor ADSL doorgestuurd naar KPN Telecom. U ontvangt van XS4ALL een brief ter bevestiging. 26-04-2006 Ingediend U hebt via de website een aanvraag voor een Fast ADSL-abonnement ingediend. |
Sinds upgrade van 4 naar 6M en met nieuwe modem 2602R61 blijven om de havenklap bestaande verbindingen wel open staan maar zijn nieuwe verbindingen niet mogelijk. Ook tuned hij soms te laag in en accepteert hij geen remote control meer via webbrowser, via telnet wel reboot mogelijk en dan werkt de webinterface weer wel. Vage shit. Tijd voor betere firmware.-TF- schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:31:
Dus een losse router en de Zyxel in Bridge lost het niet op-TF- schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:31:
Er bestaat wel een nieuwere firmware voor die zyxel, misschien toch maar eens die proberen.
Verwijderd
Eerst proberen ze me af te poeieren met de informatie dat ik eerst moet opzeggen bij demon omdat de lijn vrij moet zijn om over te kunnen stappen. Dan na doorverbonden te worden met de sales gooien ze het erop dat ik een aanvraag gedaan zou hebben zonder telco-hop en dat ik dus een vinkje vergeten heb te zetten.Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 14:25:
Nou, het ziet er niet heel leuk uit voor mij in de aanvraagstatus bij xs4all:
code:
1 2 3 28-04-2006 Geannuleerd 26-04-2006 Verzonden XS4ALL heeft uw aanvraag voor ADSL doorgestuurd naar KPN Telecom. U ontvangt van XS4ALL een brief ter bevestiging. 26-04-2006 Ingediend U hebt via de website een aanvraag voor een Fast ADSL-abonnement ingediend.
ONZIN
Ik weet zeker dat ik het vinkje daar heb geplaatst, en ook hebben ze mijn gegevens gisteren/eergisteren nagelopen met mij en hadden ze dit (als dit zo zou zijn) toen al kunnen constateren.
Ik word niet goed van die schaamteloze indekkerij van providers zo langzamerhand.
Laat ik maar hopen dat hun website niet compatible is met konqueror en dat de rest goed zal verlopen.(of er moet een bug in de browser zitten, wat niet helemaal onwerkelijk zou zijn aangezien demon's formulier ook niet degelijk functioneerde

@XS4all: mocht het werkelijk zo zijn dat het vinkje er niet stond (wat ik zwaar betwijfel), dan moeten jullie de website gaan controleren met konqueror.
(en beter stoppen ze ook met die klant onzeker makende "ik doe ook wel eens wat.... en dan vergeet ook ik... vinkje...", please...)
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2006 15:52 ]
Demon heeft de snelheid van de threads verhoogd naar 1024 kbit/s , dus kan je nu met 3076 kbit/s je nieuws lezen.
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Vanavond liggen stoeien met de GT5 firmware van Zyxel, maar dat werkt nog slechter dan de GT4. Met GT5 is je modem helemaal van slag. Standaard bleef die bij mij rebooten, pas na de harde reset was die weer te benaderen en te configureren. Alles werkt daarna totdat je het systeem reboot, waarna het continue rebooten weer begint (tot de reset dan weer). Met enige moeite de GT4 firmware er weer ingekregen (tijdens uploaden van de firmware rebootte die bijna telkens weer).
Nu met de GT4 firmware bezig met oa het wan adsl maxtonelimit 11 te testen. Hierbij traint het modem zowel voor upload als download lager in:
Upstream Speed: 864 kbps
Downstream Speed: 7488 kbps
Voor de tijd was de upload vast op 960 en de download op 77xx (wisselde per reset van de lijn)
Ik zal het nu eens in de gaten houden of het stabieler is geworden.
Update:
Helaas na een klein uur weer de verbinding weg. We gaan een stapje lager naar 10 en testen verder
Nu met de GT4 firmware bezig met oa het wan adsl maxtonelimit 11 te testen. Hierbij traint het modem zowel voor upload als download lager in:
Upstream Speed: 864 kbps
Voor de tijd was de upload vast op 960 en de download op 77xx (wisselde per reset van de lijn)
Ik zal het nu eens in de gaten houden of het stabieler is geworden.
Update:
Helaas na een klein uur weer de verbinding weg. We gaan een stapje lager naar 10 en testen verder
[ Voor 7% gewijzigd door MegaTronics op 28-04-2006 22:48 ]
Verwijderd
Ik haal nu max 275 kb/sec . . . Ben toch wel blij met mn Eweka account dusfreak1982 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 20:06:
Demon heeft de snelheid van de threads verhoogd naar 1024 kbit/s , dus kan je nu met 3076 kbit/s je nieuws lezen.![]()
Verwijderd
@ megatronics
Ik geloof dat je de custom demon firmware moet gebruiken, de zyxel firmwares zijn bijna allemaal instabiel op een demon verbinding (bij mij). De custom firmware werkt perfect bij mij, ik heb nu zo'n 15 dagen uptime al zonder problemen.
Ik geloof dat je de custom demon firmware moet gebruiken, de zyxel firmwares zijn bijna allemaal instabiel op een demon verbinding (bij mij). De custom firmware werkt perfect bij mij, ik heb nu zo'n 15 dagen uptime al zonder problemen.
Als het je DSL lijn is die instabiel is (dsl lampje gaat steeds uit) maakt het niet uit of hij als route rof als bridge staat. Dat proces is hetzelfde bij bridge of router gewoon.
Er moet iets anders zijn dan zoals: aansluiting niet optimaal (verlengd, aftakking, kabel breuk, stekkertje niet lekker vast etc etc). Of de snelheid is gewoon te hoog voor je adres.
Er moet iets anders zijn dan zoals: aansluiting niet optimaal (verlengd, aftakking, kabel breuk, stekkertje niet lekker vast etc etc). Of de snelheid is gewoon te hoog voor je adres.
Ondertussen met het commando wan adsl maxtonelimit 10 al meer dan 10 uur up. Misschien dat het nu opgelost is.
Verder met de Zyxel firmware geen enkel probleem gehad. Op 2 mbit trainde die in op 2048/960 en geen enkele disconnect (althans nooit gemerkt en het log bestand is ondertussen al zovaak overschreven dat het ook niet meer te controleren is).
We bekijken het dus nog even.
Verder met de Zyxel firmware geen enkel probleem gehad. Op 2 mbit trainde die in op 2048/960 en geen enkele disconnect (althans nooit gemerkt en het log bestand is ondertussen al zovaak overschreven dat het ook niet meer te controleren is).
We bekijken het dus nog even.
ok, ik test nog even die maxtonelimit 10 en als die niet verbetering brengt kan ik altijd nog die demon GT4 erin zettenVerwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 00:18:
@ megatronics
ondertussen lijkt het stabiel. Ik krijg alleen nog regelmatig deze melding in het log:
48 Sat Apr 29 13:59:09 2006 PP0f WARN rt_drop: target = d4ee8c00 nmask=22 code=05
51 Sat Apr 29 14:29:08 2006 PP0f WARN rt_drop: target = d4ee8c00 nmask=22 code=05
54 Sat Apr 29 14:59:07 2006 PP0f WARN rt_drop: target = d4ee8c00 nmask=22 code=05
Via de search en google vind ik alleen niet wat die Warning betekend.
iemand hier een idee?
Wat mij wel nu opvalt is dat het in dit geval met tussenpozen van een half uur gaat (het komt niet vaak voor maar wel af en toe). Zou het iets met de DHCP van Demon kunnen wezen die ieder half uur ververst wordt?
Als ik het target adres converteer van hex naar decimaal, dan kom ik uit op 212.238.140.0 en de bbned dslam is 212.238.140.1, toeval?
48 Sat Apr 29 13:59:09 2006 PP0f WARN rt_drop: target = d4ee8c00 nmask=22 code=05
51 Sat Apr 29 14:29:08 2006 PP0f WARN rt_drop: target = d4ee8c00 nmask=22 code=05
54 Sat Apr 29 14:59:07 2006 PP0f WARN rt_drop: target = d4ee8c00 nmask=22 code=05
Via de search en google vind ik alleen niet wat die Warning betekend.
iemand hier een idee?
Wat mij wel nu opvalt is dat het in dit geval met tussenpozen van een half uur gaat (het komt niet vaak voor maar wel af en toe). Zou het iets met de DHCP van Demon kunnen wezen die ieder half uur ververst wordt?
Als ik het target adres converteer van hex naar decimaal, dan kom ik uit op 212.238.140.0 en de bbned dslam is 212.238.140.1, toeval?
[ Voor 64% gewijzigd door MegaTronics op 29-04-2006 17:27 ]
Verwijderd
hetzelfde modem werkt hier probleemloos, heb er de laatste firmware van zyxel opgezet, geen enkele vastloper of reboot gehad. Ook 6/1 MBit. De 6 is max 5,5 de 1 zit op 75% max en zou wat beter mogen.... hij staat ook in bridge met een Draytek 2200V erachter.-TF- schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:31:
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2006 17:32 ]
Net het modem handmatig gereboot en daarmee was ook die maxtonelimit weer gereset op zijn originele waarde. Tot mijn verbazing is het modem nu ingetraind op:
Upstream Speed: 960 kbps
Downstream Speed: 7584 kbps
De upstream is weer terug naar de 960 kbps, maar de downstream is op de 7584 kbps gebleven. Het lijkt er dus op dat de DSLAM de verbinding nu gewoon intraint op deze snelheid in plaats van de 77xx/78xx die die eerder probeerde (voor het debacle met de GT5 firmware erin)
We blijven de stabiliteit controleren.
Downstream Speed: 7584 kbps
De upstream is weer terug naar de 960 kbps, maar de downstream is op de 7584 kbps gebleven. Het lijkt er dus op dat de DSLAM de verbinding nu gewoon intraint op deze snelheid in plaats van de 77xx/78xx die die eerder probeerde (voor het debacle met de GT5 firmware erin)
We blijven de stabiliteit controleren.
Verwijderd
Voor de mensen die het willen weten, er zit (hier) inderdaad en bug in konqueror waardoor de formulieren niet goed werkten. Het was wel heel fijn (not) dat de xs4all helpdeskmedewerkers mij tijdens het nalopen van de gegeven even vroegen of het wel klopte dat er geen telco-hop stond aangegeven bij de aanvraag terwijl ik dit overal heb gezegd.
En als meneer van kpn-dsl dit leest, nog bedankt voor uw luisterend oor donderdag. Kon ik echt gebruiken
En als meneer van kpn-dsl dit leest, nog bedankt voor uw luisterend oor donderdag. Kon ik echt gebruiken
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 01:23 ]
Hmm, het probleem bij mij lijkt toch te liggen aan het feit dat het modem te hoog intraint voor de download. Als het modem intraint op een waarde onder de 7600 lijkt de verbinding stabiel. Echter als die boven de 7600 intraint, duurt het een tijdje en dan is de verbindig weer even weg. Het lijkt erop dat dit alleen opgelost kan worden als de dslam lager intraint, maar ik had begrepen dat BBNed alleen 2,4 en 8 mbit profielen heeft. Dan misschien toch overstappen op TweakDSL via Tiscali, aangezien die wel een echt 6 mbit profiel hebben.
Dan verander je wel meer dingen dan alleen van een 8M naar 6M profiel. Je aansluiting komt op eeb ander type DSLAM aangesloten ook bijvoorbeeld.
Het is je modem die bij het intrainen de downstream bekijkt en kiest wat nog mogelijk is bij 6dB SNR. Blijkbaar is het bepalen van de maximale lijnsnelheid niet gemakkelijk op je lijn. De SNR zal wel ietsje zakken naar <6dB vlak na het verbinden?
Dat het instabiel is komt waarschijnlijk door het aantal CRC errors dat er dan te-veel zijn in een tijdseenheid wat je modem laat herverbinden. En als hij steeds te-hoog intrained blijf je in een cirkel zitten....
Het is je modem die bij het intrainen de downstream bekijkt en kiest wat nog mogelijk is bij 6dB SNR. Blijkbaar is het bepalen van de maximale lijnsnelheid niet gemakkelijk op je lijn. De SNR zal wel ietsje zakken naar <6dB vlak na het verbinden?
Dat het instabiel is komt waarschijnlijk door het aantal CRC errors dat er dan te-veel zijn in een tijdseenheid wat je modem laat herverbinden. En als hij steeds te-hoog intrained blijf je in een cirkel zitten....
huidige setting:
Downstream Speed: 7552 kbps
upstream:
relative capacity occupation: 94%
noise margin upstream: 6.0 db
output power downstream: 20.0 dbm
attenuation upstream: 16.0 db
downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 7.5 db
output power upstream: 0.0 dbm
attenuation downstream: 29.0 db
Uit de logs haal ik geer errors of collisions (ook eigenlijk nooit gehad)
Probleem is hoe ik deze verbinding stabiel kan houden (ook na een reboot van het modem). nu is het gewoon het modem rebooten totdat die een waarde onder de 7600 heeft.
Via usenet ook al gehoord dat men dit probleem ook heeft gehad en dat het bij het vervangen van de Zyxel voor een Speettouch opgelost was.
En ja, bij een overstap naar een andere DSL aanbieder wijzigd er uiterraard ook iets in de centrale
upstream:
downstream:
Probleem is hoe ik deze verbinding stabiel kan houden (ook na een reboot van het modem). nu is het gewoon het modem rebooten totdat die een waarde onder de 7600 heeft.
Via usenet ook al gehoord dat men dit probleem ook heeft gehad en dat het bij het vervangen van de Zyxel voor een Speettouch opgelost was.
En ja, bij een overstap naar een andere DSL aanbieder wijzigd er uiterraard ook iets in de centrale
Wij zijn bij de vorige upgrade van 2 naar 6mbit gegaan. Uiteindelijk werd dit dus 8mbit via BBNed.
Nu is het probleem, dat wanneer ik van de nieuwsgroepen vol aan het downloaden ben, de hele internetverbinding dichtslibt. Email kan niet meer worden opgehaald, browsen gaat erg traag, en zelfs MSN verbreekt de connectie.
Vroeger met de 2 en 4mbit lijn die we hebben gehad, hadden we deze problemen nooit.
Ik neem aan dat het niet komt door een teveel aan connecties, aangezien ik met 4 threads op dat moment aan het downloaden ben (tegen de 800kB/s).
We zijn hier verbonden via de Zyxel 650R31 modem, en deze staat weer aangesloten op een el cheapo E-tech routertje (model: RTBR03).
Ik neem toch aan dat dit niet zo hoort te gaan. Het lijkt erop dat de grote stroom data de connecties verdrukt. Ik verdenk uiteraard de e-tech router. Zou een nieuwere router de problemen verhelpen? Heeft het nog zin om te denken aan een router met QoS mogelijkheden, zodat je bijvoorbeeld poort 119 een lagere prioriteit geeft?
Ik weet dat dit relatief eenvoudig te testen is door de router er even tussenuit te laten, maar dat gaat hier even vrij lastig door de kabelstructuur in het huis. (modem beneden, router 1e verdieping, pc 2e verdieping).
Nu is het probleem, dat wanneer ik van de nieuwsgroepen vol aan het downloaden ben, de hele internetverbinding dichtslibt. Email kan niet meer worden opgehaald, browsen gaat erg traag, en zelfs MSN verbreekt de connectie.
Vroeger met de 2 en 4mbit lijn die we hebben gehad, hadden we deze problemen nooit.
Ik neem aan dat het niet komt door een teveel aan connecties, aangezien ik met 4 threads op dat moment aan het downloaden ben (tegen de 800kB/s).
We zijn hier verbonden via de Zyxel 650R31 modem, en deze staat weer aangesloten op een el cheapo E-tech routertje (model: RTBR03).
Ik neem toch aan dat dit niet zo hoort te gaan. Het lijkt erop dat de grote stroom data de connecties verdrukt. Ik verdenk uiteraard de e-tech router. Zou een nieuwere router de problemen verhelpen? Heeft het nog zin om te denken aan een router met QoS mogelijkheden, zodat je bijvoorbeeld poort 119 een lagere prioriteit geeft?
Ik weet dat dit relatief eenvoudig te testen is door de router er even tussenuit te laten, maar dat gaat hier even vrij lastig door de kabelstructuur in het huis. (modem beneden, router 1e verdieping, pc 2e verdieping).
SRK35ZS-W
Dat is je ethernet poort, je moet op DSL kijken. Weet even niet uit m'n hoofd welke commando's dat zijn in de telnet interface (CLI) onder menu 24.8....megatronics schreef op zondag 30 april 2006 @ 12:48:
huidige setting:
upstream:
downstream:
Ander modem op dezelfde lijn geeft andere uitkomsten en kan dus beter werken.Probleem is hoe ik deze verbinding stabiel kan houden (ook na een reboot van het modem). nu is het gewoon het modem rebooten totdat die een waarde onder de 7600 heeft.
Je modem gaat tegen hele andere apparatuur praten, misschien gaat het dan goed/beter met hetzelfde modem.En ja, bij een overstap naar een andere DSL aanbieder wijzigd er uiterraard ook iets in de centrale
Die 4 connecties is het probleem niet, wellicht wel de CPU load van je routertje die het niet trekt. Wat ook interessant is om te weten hier of andere PC's het ook hebben of dat het op die ene PC is. Als je met PC A nu usenet download, kan je op PC B dan nog surfen en MSN'en zonder problemen (behalve trager)?Scooper schreef op zondag 30 april 2006 @ 12:55:
Wij zijn bij de vorige upgrade van 2 naar 6mbit gegaan. Uiteindelijk werd dit dus 8mbit via BBNed.
Nee, ook op die pc's is hetzelfde probleem aanwezig. De mogelijkheden zijn dus óf de router óf de modem die het probleem geeft. En aangezien meerdere mensen die modem gebruiken op 8mbit, zou ik meer problemen verwachten, dat is niet het geval. Dus ik denk dat het dan inderdaad aan de router ligt.bjck schreef op zondag 30 april 2006 @ 13:23:
Die 4 connecties is het probleem niet, wellicht wel de CPU load van je routertje die het niet trekt. Wat ook interessant is om te weten hier of andere PC's het ook hebben of dat het op die ene PC is. Als je met PC A nu usenet download, kan je op PC B dan nog surfen en MSN'en zonder problemen (behalve trager)?
De router heeft een 10Mbit wan poort, dus wat dat betreft wel genoeg, maar het kan inderdaad zijn dat hij gewoon te weinig processing-kracht heeft.
SRK35ZS-W
Als je nu in je usenet applicatie de download snelheid eens 2Mbps drukt naar 6 toe, wat is dan het effect (gewoon met 4 connecties nogsteeds)?
net nog wat ligen stoeien met de CLI, maar niets gevonden. Door het getest is de lijn ondertussen weer gereset en staat nu op:
Trouwens vanmiddag ook eens getest zonder splitter ertussen en toen trainde die in op 72xx.
Trouwens vanmiddag ook eens getest zonder splitter ertussen en toen trainde die in op 72xx.
Hmm, een maatje van me zijn modem is nu stuk (Zyxel Prestige 650), ik had een beetje rondgekeken, maar deze modem wordt eigenlijk nergens geleverd? Ik zag 'm iig niet bij de pricewatch staan.
Kan demon gewoon een nieuwe opsturen?
Het modem is natuurlijk al wel een aantal jaar al op de markt, dus het kan voorkomen dat die uiteindelijk verdwijnt. Ik denk dat je dan ook achter een ander type modem aan moet gaan.Mclercx schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:36:
Hmm, een maatje van me zijn modem is nu stuk (Zyxel Prestige 650), ik had een beetje rondgekeken, maar deze modem wordt eigenlijk nergens geleverd? Ik zag 'm iig niet bij de pricewatch staan.
Ik denk niet dat Demon het modem nu nog omwisseld, of het modem moet nog niet zo oud zijn. Maar mijn schoonvader heeft ongeveer 2 jaar geleden Demon aangevraagd en die heeft toen nog een Zyxel gekregen, maar mijn buren die al 1,5 jaar Demon hebben, hebben toen al een Copperjet gekregen.
mja dan zouden ze toch ook een copperjet op kunnen sturen?megatronics schreef op zondag 30 april 2006 @ 17:18:
[...]
Het modem is natuurlijk al wel een aantal jaar al op de markt, dus het kan voorkomen dat die uiteindelijk verdwijnt. Ik denk dat je dan ook achter een ander type modem aan moet gaan.
Ik denk niet dat Demon het modem nu nog omwisseld, of het modem moet nog niet zo oud zijn. Maar mijn schoonvader heeft ongeveer 2 jaar geleden Demon aangevraagd en die heeft toen nog een Zyxel gekregen, maar mijn buren die al 1,5 jaar Demon hebben, hebben toen al een Copperjet gekregen.
Zou kunnen kan, maar denk dat het niet wordt (wat ook te begrijpen is, anders kan ik nu ook wel met Demon gaan bellen en klagen dat mijn modem niet stabiel op de 8 mbit profiel intraint)Mclercx schreef op zondag 30 april 2006 @ 18:06:
[...]
mja dan zouden ze toch ook een copperjet op kunnen sturen?
Ik heb eens getest met pingen tijdens het downloaden.bjck schreef op zondag 30 april 2006 @ 13:49:
Als je nu in je usenet applicatie de download snelheid eens 2Mbps drukt naar 6 toe, wat is dan het effect (gewoon met 4 connecties nogsteeds)?
Zonder downloaden: 20x pingen 0% verlies (ping van 17)
2Mbit downloaden: 20x pingen 10% verlies
4Mbit downloaden: 20x pingen 25% verlies
6Mbit downloaden: 20x pingen 35% verlies
Naarmate het harder gaat met het downloaden treden er dus meer time-outs op.
Ik vind het lastig om te zien of dit nu aan de router ligt of niet. Afstand tot de centrale is overigens 8 a 900 meter.
SRK35ZS-W
Verwijderd
Ik heb zelf ook die e-tech router gehad..en hij kan absoluut niet 10mbit verwerken
Bij mij was het zodra ik met volle 100mbit/s in het lokale netwerk ging kopieren en ik ging internette ging router opzijn bak en moest ik mijn netwerk kaart uit schakelen en in schakalen wilde ik weer netwerk/internet hebben.
Ook als ik met volle snelheid ging downloaden en ging iets over netwerk doen (naar een share toe gaan) ging ie ook op zijn bak
Heb nu een 3com router..en daar kan ik alles mee (met 10mbit downloaden en met 100mbit files verzenden over lokaal netwerk tegelijk)
Bij mij was het zodra ik met volle 100mbit/s in het lokale netwerk ging kopieren en ik ging internette ging router opzijn bak en moest ik mijn netwerk kaart uit schakelen en in schakalen wilde ik weer netwerk/internet hebben.
Ook als ik met volle snelheid ging downloaden en ging iets over netwerk doen (naar een share toe gaan) ging ie ook op zijn bak
Heb nu een 3com router..en daar kan ik alles mee (met 10mbit downloaden en met 100mbit files verzenden over lokaal netwerk tegelijk)
Een kennis met DSL Express heeft een nieuwe pc, nu is het probleem dat de mac registratie die je krijgt als het mac adres veranderd is een 404 error geeft, ofwel pagina niet gevonden.
Hoe kan ik nu het nieuwe MAC adres registreren?
Ik heb zelf de hele demon site al doorgekeken maar kan het niet vinden.
Netwerkkaart overzetten is geen optie, deze is namelijk op het moederbord gesoldeerd.
Hoe kan ik nu het nieuwe MAC adres registreren?
Ik heb zelf de hele demon site al doorgekeken maar kan het niet vinden.
Netwerkkaart overzetten is geen optie, deze is namelijk op het moederbord gesoldeerd.
[ Voor 13% gewijzigd door .NCK op 30-04-2006 21:12 ]
Dit topic is gesloten.