Ervaringen Demon DSL-Express # 20

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.972 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Yup, hier nog iemand met 6Mbit. Maar mijn modem traint wel op 8032/960 Kbit/s. Zou er ook bij mij iets mis gegaan zijn bij de upgrade?

[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 21-03-2006 17:51 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oele_ schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:58:
[...]

Yep, jij bent ook een van de slachtoffers. Bekende naam trouwens, heb je familie die ooit bij Demon heeft gewerkt? :)
Thanx Oele_ voor je reactie! Ik heb ook een bevestigingsemail van Demon ontvangen dat de snelheid in tegenstelling tot eerdere berichten nog niet aangepast zou zijn. Dit kon nog een aantal dagen duren.

Is het al duidelijk hoe ze dit gaan oplossen Oele_ is dat een kwestie van instellingen aanpassen of is het een hardware probleem?

En voor zo ver ik weet heeft er geen familie van mij bij Demon gewerkt.... of krijg ik korting als ik ja zeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:28

smallboy

N/A

Ik kreeg ook een bericht dat het nog enkele dagen kon duren, maar zo te zien is 't al gebeurd.

Eindelijk, ikke ook weer blij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

18-02 heb ik upgraden van 2/1 naar 6/1 aangevraagd.
18-03 kreeg ik een bevestiging dat me nieuwe snelheid doorgevoerd was (ik had overigens al vanaf de 16e een snellere verbinding)

Nu kreeg ik vandaag onderstaande mail.
Hebben meer mensen dit gehad?
Geachte klant,

Onlangs ontving u van ons per e-mail een gereedmelding met betrekking tot de door u aangevraagde snelheidswijziging. Helaas bleek de snelheidswijziging ten tijde van het sturen van deze bevestiging nog niet volledig doorgevoerd. Dit zal in de komende dagen alsnog gebeuren. Hierbij zal uw verbinding kortstondig onderbroken worden.

Het nieuwe maandbedrag zal u pas in rekening gebracht worden wanneer de snelheidswijziging volledig doorgevoerd is. U ontvangt hiervan per e-mail een bevestiging.

Met vriendelijke groet,
--
Demon Support
support@demon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oele_ schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:58:
[...]

Yep, jij bent ook een van de slachtoffers. Bekende naam trouwens, heb je familie die ooit bij Demon heeft gewerkt? :)
Ik heb zojuist ook een mailtje gehad dat ik was geupgraded naar de 12MB 8) . Mijn modem trained in op 12286/1023. Helaas haal ik ook niet hoger dan 800kb/s (rechtstreeks van modem naar pc, QoS uit), ik neem aan dat ik dus helaas ook een van de slachtoffers ben? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb ook een upgrade aangevraagd een maand geleden van 2mbit naar 6mbit en afgelopen zaterdag ook het opgeleverd emailtje mogen ontvangen... maar tot op heden traint mijn modem nog steeds op 2mbit in :s dus nog geen verhoging voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 17:56:
[...]

Thanx Oele_ voor je reactie! Ik heb ook een bevestigingsemail van Demon ontvangen dat de snelheid in tegenstelling tot eerdere berichten nog niet aangepast zou zijn. Dit kon nog een aantal dagen duren.

Is het al duidelijk hoe ze dit gaan oplossen Oele_ is dat een kwestie van instellingen aanpassen of is het een hardware probleem?
Het is een kwestie van instellingen aanpassen. Een deel is vanmiddag opgelost. De rest gebeurt als het goed is vannacht.
En voor zo ver ik weet heeft er geen familie van mij bij Demon gewerkt.... of krijg ik korting als ik ja zeg. ;)
Hm, dan zat ik er naast. Die naam komt ook zo vaak voor ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Oele_ op 21-03-2006 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verbinding valt zo nu en dan weg... sneldheid is weer omlaag gegaan... haal nu minder dan 900 :?
Nog iemand van BBNed naar BabyXL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:05
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:06:
De verbinding valt zo nu en dan weg... sneldheid is weer omlaag gegaan... haal nu minder dan 900 :?
Nog iemand van BBNed naar BabyXL?
jah ik, ik ben van 2/1 naar 6/1 gegaan, maar ik kan maar downloaden met 365kb

mijn modem trained in op 3895 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Ben geupgrade naar 3Mbit vandaag :Y) Tot dus ver nog geen problemen ondervonden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scotch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-04 18:16
aj viasco schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:44:
[...]

jah ik, ik ben van 2/1 naar 6/1 gegaan, maar ik kan maar downloaden met 365kb

mijn modem trained in op 3895 :?
Idem hierzo. M'n upload is ook slechts 65k/sec.

Ik ga straks even support mailen, ik vrees alleen een beetje dat ze er niks aan kunnen doen want ik zit bijna 3 km van de centrale, dus dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn. :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Scotch op 21-03-2006 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 03-09 09:15
Von Henkel schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:55:
[...]

Hoe komt het dat jij een upload haalt van 1024?? ik haal maar 864 kbps en down 7616 kbps...(volgens het telnet menu)...hierbij heb ik wel het oude modem (650) in gebruik....software versie is 3.40(gt5) van 3/16/2005...misschien heb je nog een leuke tweak... >:)
Het grote mysterie van de 1024 kbit upload :)

Ik gebruik op dit moment geen ZyXEL 650R meer, maar een ADSL2+ modem van Netopia. (3346N)

code:
1
2
3
 ----------------MAC Address--------IP Address-------Status--------------------
 Ethernet LAN:   00-0f-cc-1a-63-28  192.168.1.1
 ATM ADSL WAN:   00-0f-cc-1a-63-2a  82.161.xx.xx     Up: 8064/1024 Kbps

Bij de ADSL-1 versie van dat modem (de Netopia 3346) haalde ik een max upload van 896, wat hetzelfde was als met de ZyXEL 650R.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Oele_ schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:05:
[...]

Het is een kwestie van instellingen aanpassen. Een deel is vanmiddag opgelost. De rest gebeurt als het goed is vannacht.

[...]

Vanmorgen om 06:00 vol verwachting mijn PCtje aangezet en kwam tot de ontdekking dat ik eerst mijn modem moest resetten om http connectie met de buitenwereld te krijgen. Tijdens de speedtest kwam mijn lijntje niet hoger dan 210kb/sec :( wat dus zo'n kwart is van wat ik voor de upgrade had (8/1mb) en ongeveer 18% van wat het (12mb) moet zijn :( :( het probleem is voor mij nog niet opgelost sterker nog het is veel erger geworden. Ik hoop niet het zo'n lopend probleem wordt!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij ook nog steeds geen veranderingen. Ik ging ook met volle verwachtingen achter mijn pc zitten, maar het bleek ook nog steeds geen enkele verandering te zijn kwa snelheid. Momenteel geen enkel teken van een upgrade zowel kwa intrainen als kwa snelheid niet. Nog steeds 2/1mbit ipv de aangevraagde 6/1mbit.. jammer hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
Scotch schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:25:
[...]

Idem hierzo. M'n upload is ook slechts 65k/sec.

Ik ga straks even support mailen, ik vrees alleen een beetje dat ze er niks aan kunnen doen want ik zit bijna 3 km van de centrale, dus dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn. :'(
Ik bijna 2km, maar als ik in dat tabbeletje kijk van de start post moet het makkelijk kunnen, dus het probleem ligt niet aan de afstand denk ik, mijn upload is overigens goed (80kb per sec) mijn download is gewoon slecht (365 kb)
En ze hebben toch ook die technische controle gedaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Nimoleda op 22-03-2006 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
De upgrade die BBNed vannacht zou uitvoeren schijnt inderdaad mislukt te zijn. Hij gaat lekker zo.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 16:31

doc

Volgens de nieuwsgroep is vanacht de IOS upgrade van de 10k-07 niet gelukt, dus moeten een aantal mensen nog ff geduld hebben ;)

Begreep dat ISDN lijnen pas daarna gingen gebeuren... (*Geduldig afwacht*)

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Oele_:

ffies een vraagje: Mijn verbinding laten "downgraden" van 4/1 naar 3/1. De mail ontvangen dat e.a. zou zijn opgeleverd. Maar er is een foutje gemaakt in mijn voordeel:

Ik download nog lekker verder op ~4 Mbit, en trainen blijft lekker verder gaan op 4096 etc.

Een fout in mijn voordeel is natuurlijk prima, zeker als ik meer krijg dan waar ik voor betaal. Maar toch is er ergens iets niet goed gegaan natuurlijk ;) Wellicht kan je er ffies naar kijken ?

Wellicht kan je er ook een inschatting maken of die hoge SNR ratio's die ik heb (26 / 9 ) meer aan de lijn van KPN liggen, dan aan overige delen ?

Systeemnaam=wvbouma

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
Oele_ schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 10:37:
De upgrade die BBNed vannacht zou uitvoeren schijn inderdaad mislukt te zijn. Hij gaat lekker zo.. :(
Hoor ik daar ook bij?

Omdat ik niet harder kan downloaden dan 365kb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
aj viasco schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 10:45:
[...]

Hoor ik daar ook bij?

Omdat ik niet harder kan downloaden dan 365kb ?
Wat is je systeemnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
famvisser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Nee, die van jou zou al in orde moeten zijn. Ik zie dat je ook echt maar op 2688/800 ingetraind staat. Dit lijkt een ander probleem te zijn. Het zou zomaar gewoon door de afstand van de centrale kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
Oele_ schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:01:
[...]

Nee, die van jou zou al in orde moeten zijn. Ik zie dat je ook echt maar op 2688/800 ingetraind staat. Dit lijkt een ander probleem te zijn. Het zou zomaar gewoon door de afstand van de centrale kunnen komen.
Oh ok en wat raad je mij aan te doen?
Want 6mbit schijnt gewoon te kunnen, anders hadden ze de aanvraag toch niet geaccepteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Psst _Oele vergeet ajb mijn vraag niet. Van jouw antwoord hang een beetje af of ik naar de Helpdesk moet bellen cq. de KPN e.d. moet bellen :)

Verwijderd in "Ervaringen Demon DSL-Express # 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 10:45:
@ Oele_:

ffies een vraagje: Mijn verbinding laten "downgraden" van 4/1 naar 3/1. De mail ontvangen dat e.a. zou zijn opgeleverd. Maar er is een foutje gemaakt in mijn voordeel:

Ik download nog lekker verder op ~4 Mbit, en trainen blijft lekker verder gaan op 4096 etc.

Een fout in mijn voordeel is natuurlijk prima, zeker als ik meer krijg dan waar ik voor betaal. Maar toch is er ergens iets niet goed gegaan natuurlijk ;) Wellicht kan je er ffies naar kijken ?

Wellicht kan je er ook een inschatting maken of die hoge SNR ratio's die ik heb (26 / 9 ) meer aan de lijn van KPN liggen, dan aan overige delen ?

Systeemnaam=wvbouma
Hoge SNR is juist goed, dan zit er meer ruimte op je lijn nog qua snelheid dan je nu als abonnement hebt ;)
aj viasco schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:02:
[...]

Oh ok en wat raad je mij aan te doen?
Want 6mbit schijnt gewoon te kunnen, anders hadden ze de aanvraag toch niet geaccepteerd?
Kan altijd dat bij de afweging om wel of niet een upgrade naar 6/1 gegevens worden gebruikt uit een afstands tabel (postcodecheck) die niet kloppen met de werkelijkheid. Soms zijn lijnen zelfs 2x langer dan een postcodecheck denkt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:58:
[...]

Hoge SNR is juist goed, dan zit er meer ruimte op je lijn nog qua snelheid dan je nu als abonnement hebt ;)

[...]
Het probleem alleen is dat ik nooit de 1Mbit upload haal, hij traint max in @ 896 (an dat ligt niet aan mijn Draytek). Wellicht ten overvloede: De SNR = 26 dB, en line.att is 9,0 dB. Ik heb mij laten vertellen dat de line att. meer richting 13 zou moeten gaan, omdat de waarde "slecht zou zijn" (info. van de technische helpdesk van Demon zelf).

HEt maakt zelfs werkelijk niets uit of ik de router aansluit rechtstreeks op het IRSA punt, met splitter, met 25 cm telefoon-verleng-kabel, of met 10 meter etc.ec.etc Zelfs 3 verschillende splitters gebruikt. Het blijft ongeveer hetzelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 10:45:

Ik zou me hier niet zo'n zorgen over maken als ik jou was ;)

Systeemnaam=wvbouma
Voor dit soort dingen verwijs ik je graag door naar meneer bjck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 12:03:
[...]

Het probleem alleen is dat ik nooit de 1Mbit upload haal, hij traint max in @ 896 (an dat ligt niet aan mijn Draytek). Wellicht ten overvloede: De SNR = 26 dB, en line.att is 9,0 dB. Ik heb mij laten vertellen dat de line att. meer richting 13 zou moeten gaan, omdat de waarde "slecht zou zijn" (info. van de technische helpdesk van Demon zelf).

HEt maakt zelfs werkelijk niets uit of ik de router aansluit rechtstreeks op het IRSA punt, met splitter, met 25 cm telefoon-verleng-kabel, of met 10 meter etc.ec.etc Zelfs 3 verschillende splitters gebruikt. Het blijft ongeveer hetzelde.
Upstream van 896kbps is heel normaal en je upstream SNR moet je dan naar kijken. Die 1024 willen halen is een utopie die je alleen kan waarmaken als je lijn het toelaat, maar belangrijker je moet de perfecte modem combinatie maken met de dslam in de centrale waarop je bent aangesloten.

Je downstream SNR van 26dB is heel ruim wat inhoudt dat er meer downstream snelheid mogelijk is op die lijn. De attenuation (denk ik downstream deze??) van 9dB geeft aan dat de demping van signaal maar 9dB is wat (als deze van je downstream is dan) overeen komt met ongeveer 800 a 900 meter koperlijn vanaf de centrale.

De helpdesk medewerker heeft wat dingen door elkaar gehaald.

Dat je 896kbps upstream hebt is gewoon normaal en ligt niet aan je lijn of aansluiting maar aan de modem + dslam combinatie. Zijn al héél véél topics over geweest hier op GoT over de 1024kbps upstream van ADSL1 wat niet gehaald wordt. De standaard gaat (voor annexA/PSTN) ook ook zelfs tot 832kbps maar, daar zit je al boven.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 22-03-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Oele_
Is het waar dat de ISDN lijnen als laatste worden gedaan? Want ik surf ook via een ISDN lijn op ADSL van Demon. Kan het dan ook kloppen dat mijn modem nog steeds op de oude snelheid intraint? Of zou ondanks de mislukte upgrade pogingen van BBned me modem wel al op de nieuwe snelheid van 6/1 moeten kunnen intrainen?

Ik zou dus een upgrade krijgen van 2/1 naar 6/1 mbit..

Mijn systeemnaam is freakaworld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 12:38:
@ Oele_
Is het waar dat de ISDN lijnen als laatste worden gedaan? Want ik surf ook via een ISDN lijn op ADSL van Demon. Kan het dan ook kloppen dat mijn modem nog steeds op de oude snelheid intraint? Of zou ondanks de mislukte upgrade pogingen van BBned me modem wel al op de nieuwe snelheid van 6/1 moeten kunnen intrainen?

Ik zou dus een upgrade krijgen van 2/1 naar 6/1 mbit..

Mijn systeemnaam is freakaworld
Nee, er is geen onderscheid gemaakt in ISDN/PSTN. Volgens BBNed sta je al op de nieuwe snelheid, maar je staat er inderdaad niet op ingetraind. Als ik jou was zou ik even contact met support opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reply :)

Kan ik als ik de support van Demon bel nog iets specifieks doorgeven? Want ik neem aan dat er gezegt gaat worden dat de upgrades nog vollop in uitvoering zijn enzo..
Voor zover ik het begrijp is de upgrade van BBned nu dus goed uitgevoerd maar is er bij Demon iets nog niet doorgevoerd aan de upgrade ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:56
:( Das dan niet zo netjes van Demon, om bij adsl 1 lijnen modems te leveren die niet geschikt zijn voor 1024 upload, Iemand die dan er een adsl 2 modem bij koopt krijgt het dan pas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was ook 1 van de getroffenen...
Zou het inmiddels al opgelost moeten zijn?

systeemnaam: nibiru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Oele_
kan je hier eens ff kijken: M55 in "Ervaringen Demon DSL-Express # 20"
Ligt het aan de kwaliteit van de lijn dat ik geen 8/1 haal maar 6/1 (zit dus bij BBned),
dat zou ik graag weten voordat ik hier de boel ga afbreken om te kijken of ik die 2mbit extra er nog uit kan halen :D

[ Voor 3% gewijzigd door M55 op 22-03-2006 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al iets vernomen van een nieuwe firmware voor de 2602R-62 in de maak? Of heeft iemand het stabiel gekregen? Anders ga ik over een paar dagen maar downgraden naar adsl1 en de oude 650 weer aansluiten, dan maar wat minder upload... Want dit is huilen met 14 petten op met de 2602 hoe het nu is. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 12:30:
[...]

Upstream van 896kbps is heel normaal en je upstream SNR moet je dan naar kijken. Die 1024 willen halen is een utopie die je alleen kan waarmaken als je lijn het toelaat, maar belangrijker je moet de perfecte modem combinatie maken met de dslam in de centrale waarop je bent aangesloten.

Je downstream SNR van 26dB is heel ruim wat inhoudt dat er meer downstream snelheid mogelijk is op die lijn. De attenuation (denk ik downstream deze??) van 9dB geeft aan dat de demping van signaal maar 9dB is wat (als deze van je downstream is dan) overeen komt met ongeveer 800 a 900 meter koperlijn vanaf de centrale.

De helpdesk medewerker heeft wat dingen door elkaar gehaald.

Dat je 896kbps upstream hebt is gewoon normaal en ligt niet aan je lijn of aansluiting maar aan de modem + dslam combinatie. Zijn al héél véél topics over geweest hier op GoT over de 1024kbps upstream van ADSL1 wat niet gehaald wordt. De standaard gaat (voor annexA/PSTN) ook ook zelfs tot 832kbps maar, daar zit je al boven.
d:)b

Thx, voor ja uitgebreide antwoord. Idd de afstand tot de centrale is ca. 850 meter, dus dat klopt zo'n beetje. Mijn router heb ik ingesteld op "globespan", omdat ik zag dat de centrale die chipset gebruikte (andere waarde's gaven idd lagere snelheden). Die attenuation is trouwens van het upstream signaal dact ik uit te lezen via telnet (adsl status).

Ik dacht al, na dat verhaal van die medewerker, ik keek naar de analyse van het ADSL spectrum/ADSL status e.d. en dat zag er nagenoeg perfect uit. Ik begreep het dus niet helemaal ;)

Maar goed alles is dus OK, en ben weer tevereden :)

En ook jij thx _Oele !

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag niet klagen, na deze toptic te volgen.

Want ik zit ongeveer 5 km van de centrale en haal hier nog 232 kb down en tussen de 70 en 80 kb up met DSL Express 2Mb (dedicated DSL ipv PSTN linesharing) en ik heb ook een upgrade naar 3Mb aangevraag en die is goed door de test gegaan en wordt binnenkort opgeleverd. :9~

En dat allemaal terwijl kpn hier eerst geen adsl wou aan leggen en nu maar maximaal 1500 aanbied :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit al 2 dagen zonder internet. :( bij de overstap van 8 mbit BBNed naar 12 mbit BabyXL is iets mis gegaan, en nu is er een probleem met de lijn. zowel de oude als de nieuwe modem kunnen geen line sync maken.

de helpdesk heeft een probleemticket aangemaakt, maar het kan wel 5 werkdagen duren voordat daa iets mee gedaan wordt. zit ik gvd straks anderhalve week zonder internet. :/

sorry moest even m'n gal spuwen. normaal heb ik totaal geen problemen met Demon, maar dankzij andermans fout dagenlang zonder internet zitten is erg frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Von Henkel schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 13:08:
:( Das dan niet zo netjes van Demon, om bij adsl 1 lijnen modems te leveren die niet geschikt zijn voor 1024 upload, Iemand die dan er een adsl 2 modem bij koopt krijgt het dan pas....
Valt geen modem te leveren wat altijd klopt met de apparatuur. De modems die Demon levert kunnen het wel gewoon, dat is het dus niet.

Demon levert DSL verbindingen via BBned & BaByXL (tiscali) netwerk. Beide telco's gebruiken twee type DSLAMs in de netwerken momenteel wat het erg lastig maakt al. En wat nu als de telco een andere DSLAM gaat neerzetten (bijvoorbeeld zoals gedaan wordt om ADSL2+ mogelijk te maken) moet je dan weer een ander modem?

Dan nog weet je niet zeker op het 1024kbps wordt, kan ook 896 of 960kbps zijn. Er staat niet voor niets altijd 'tot 1024' of '1024*' etc. Met ADSL2+ verbindingen wordt ook nu weer 1024kbps gecommuniceerd, maar nu kan het ook met veel meer zekerheid gezegd worden. En dan nogsteeds zie je dat een bepaald modem + dslam 1250kbps doet waar een ander type modem op dezelfde lijn wellicht 980kbps doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 17:58:
sorry moest even m'n gal spuwen. normaal heb ik totaal geen problemen met Demon, maar dankzij andermans fout dagenlang zonder internet zitten is erg frustrerend.
Straks als het weer werkt wel ff je abo geld terug vragen, want bij mij ging dat niet automatisch.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 18:17:
[...]
Valt geen modem te leveren wat altijd klopt met de apparatuur. De modems die Demon levert kunnen het wel gewoon, dat is het dus niet.
En toch gaat dit in tegen de bewering van zyxel nederland als het de 650 betreft, volgens hun werkt het i.c.m. welke centrale ook niet hoger dan 832kbps. Het was het maximaal haalbare wat ze zelf gezien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:22:
[...]

En toch gaat dit in tegen de bewering van zyxel nederland als het de 650 betreft, volgens hun werkt het i.c.m. welke centrale ook niet hoger dan 832kbps. Het was het maximaal haalbare wat ze zelf gezien hebben.
En er gaan nu mensen reageren die met een ZyXEL 650 op een BBNed aansluiting 960kbps upstream hadden. De ZyXEL 650 maakt gebruik van een alcatel chipset en de lijnkaarten in de Alcatel ASAM (zo noemt Alcatel een DSLAM) waren gebaseerd op een Alcatel chipset. Die zijn nu vervangen voor ADSL2+ geschikte kaarten en die maken gebruik van Broadcom chipsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja dat geloof ik ook wel, maar ik vind het toch wel vreemd dat zyxel dit zelf zo zegt zonder een verklaring of achtergrond informatie. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:09:
Mja dat geloof ik ook wel, maar ik vind het toch wel vreemd dat zyxel dit zelf zo zegt zonder een verklaring of achtergrond informatie. 8)7
Misschien omdat iedereen 1024 roept en dit redelijk onhaalbaar is voor het gros van de mensen en ze heel netjes 832 opgeven wat eigenlijk ook de waarde is die in de G.DMT standaard is gedefinieerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:07

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

bjck schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:48:
[...]

En er gaan nu mensen reageren die met een ZyXEL 650 op een BBNed aansluiting 960kbps upstream hadden. De ZyXEL 650 maakt gebruik van een alcatel chipset en de lijnkaarten in de Alcatel ASAM (zo noemt Alcatel een DSLAM) waren gebaseerd op een Alcatel chipset. Die zijn nu vervangen voor ADSL2+ geschikte kaarten en die maken gebruik van Broadcom chipsets.
*MELD*

Mijn Zyxel trained inderdaad netjes in op 960kbps upstream. Mijn modem heeft 1 maal op 768 ingetrained en sindsdien alleen maar hoger dan 900kbps ( 932 ( 928 ) en 960 ).

1024 heb ik upstream met m'n modem nog nooit gezien :)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier nog steeds een verzoek dat doorgestuurd is naar BBNed, waarna het stil blijft. systeemnaam megatronics. Wel vreemd dat van mijn buren het verzoek een dag later is verstuurd naar BBNed en nu al wel op de nieuwe snelheid werken :'(

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:56
Haalbaar of niet haalbaar....het blijft vreemd als ik hier lees dat mensen die tijdig een adsl2 modem toegestuurd kregen wel hun upload met bijna 20% verbeterde op een adsl 1 lijn....
Wat mij betreft is het dan gewoon duidelijk dat het oude 650 modem hier behoorlijk debet aan is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scotch
  • Laatst online: 19-04 18:16
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 17:33:
Ik mag niet klagen, na deze toptic te volgen.

Want ik zit ongeveer 5 km van de centrale en haal hier nog 232 kb down en tussen de 70 en 80 kb up met DSL Express 2Mb (dedicated DSL ipv PSTN linesharing) en ik heb ook een upgrade naar 3Mb aangevraag en die is goed door de test gegaan en wordt binnenkort opgeleverd. :9~

En dat allemaal terwijl kpn hier eerst geen adsl wou aan leggen en nu maar maximaal 1500 aanbied :+
Juich niet te vroeg. ;)

Ik zit drie kilometer van de centrale en haalde ook netjes 220 kb down met DSL Express 2Mb. Vervolgens geupgrade naar een 6Mb abo (goed door de test gegaan) en haal nu slechts 365 kb down. :'(

Ik ga van de week nog even klooien met de helpdesk maar als dat niet werkt wordt het hier ook een 3Mb abo. :/

[ Voor 5% gewijzigd door Scotch op 23-03-2006 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Jij (en anderen) moeten NOOIT op eigen houtje de KPN bellen over iets anders dan een kpn-telefonie-storing. Meestal negeert KPN je, maar je wilt niet weten wat voor drama's het oplevert als een misleidde KPN-er besluit wel iets voor je te doen. Ik heb dat meer dan eens heel erg fout zien gaan. En 'fout' is dan maandenlange storingen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scotch schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 01:32:
[...]
Juich niet te vroeg. ;)

Ik zit drie kilometer van de centrale en haalde ook netjes 220 kb down met DSL Express 2Mb. Vervolgens geupgrade naar een 6Mb abo (goed door de test gegaan) en haal nu slechts 365 kb down. :'(

Ik ga van de week nog even klooien met de helpdesk maar als dat niet werkt wordt het hier ook een 3Mb abo. :/
Heb jij dan ook al een nieuwe modem gekregen (Zyxel Prestige 2602R) die werkt hier namelijk super stabiel en sneller dan mijn oude Copperjet 810?

en ik kan alleen maar hopen dat 3mb nog goed werkt hierro, omdat theoretisch 2Mb al niet eens mogelijk zou moeten zijn bij 5 km afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even mijn upgrade

18-02-2006 Ingediend

13-03-2006 Verzonden

16-03-2006 Bevestigd

21-03-2006 Opgeleverd

Zo je kunt zien een dikke maand.

Heb nu 12 MB via BBned en download is nu rond de 1250 kb/s
upload 1010 kb/s

Dus ik ben NOG steeds DIK tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Von Henkel schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:42:
Haalbaar of niet haalbaar....het blijft vreemd als ik hier lees dat mensen die tijdig een adsl2 modem toegestuurd kregen wel hun upload met bijna 20% verbeterde op een adsl 1 lijn....
Wat mij betreft is het dan gewoon duidelijk dat het oude 650 modem hier behoorlijk debet aan is....
lijkt me ook wel logisch want de techniek verbeterd steeds en ze kunnen natuurlijk niet elke jaar alle modem's vgratis ervangen he. ik bedoel als je vandaag een top pc koopt is hij morgen al weer oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik heb een abo bij XS4ALL en zit op 3.1 km van de centrale en haal 960kb/s download en 98kb/s upload over een isdn lijn. Volgens KPN zou ik als ik analoog had makkelijk 12/1 kunnen halen. Dus het moet te doen zijn over 5km :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Von Henkel schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 13:08:
Het meerendeel van de gebruikers die geupgrade zijn, hebben het modem gekregen in de tijd dat er nog geen ADSL2+ modems waren.
Dus met dezelfde "1Mb" upload die ze vaak al hadden, kun je dat modem dus ook met het 3/1 of 6/1 abonnement gebruiken.

Daarnaast staat het je gewoon vrij om een ADSL2 modem te kopen bij Demon of op een andere manier zelf te regelen. (heb ik ook gedaan)
Het is helemaal niet vreemd, en zelfs technisch heel makkelijk te verklaren, waarom je (in sommige combinaties) wel met een ADSL2 modem 1024 kbit up kunt halen.
Het ZyXEL 650 modem zal (mits de lijncondities het toelaten) in elk geval 832kbit upload kunnen halen. Dat is precies volgens de specificatie van de oude ADSL-standaard.
Aangezien die standaard een beetje voorzichtig is opgezet is het ook mogelijk een paar kanalen meer te gebruiken en zo dus op de 1Mbit upload te komen. Alleen moeten de modem en de kaarten in de centrale dan wel op elkaar afgestemd zijn.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb het idee dat er heel wat mis is...

Paar dagen geleden over gegaan. Die dag heel veel uitval, maar toen de verbinding up was had ik wel 1500 download. Ik zit op 400 m ofzo van de centrale en heb nu al een paar dagen niet meer dan 8 a 900. Triest.

Voorheen op 8/1 had ik nooit enige uitval van de verbinding, nu meerdere keren per dag..

Oele kan je het na laten kijken (account k-di) ?

Ik ga anders maar gewoon aan de support bel gaan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
22-02-2006 Ingediend

en nog steeds niets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
dannyreuser schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 10:00:
Ik heb een abo bij XS4ALL en zit op 3.1 km van de centrale en haal 960kb/s download en 98kb/s upload over een isdn lijn. Volgens KPN zou ik als ik analoog had makkelijk 12/1 kunnen halen. Dus het moet te doen zijn over 5km :)
Niet elke lijn is hetzelfde natuurlijk.

En misschien klopt bij jou die 3100 meter wel, maar is het bij een ander 50% langer dan een postcodecheck denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

17 maart kreeg ik het mailtje dat mijn verbinding geupgrade zou zijn van 2/1mbit naar 6/1mbit. Na het resetten van de modem en wat testen kwam ik tot de conclusie dat ik nog steeds 2/1mbit had, na het informeren van de helpdesk kreeg ik wat later een mailtje dat ik nog niet geupgrade was door een technische fout. Nu is het dus even afwachten totdat ik dan wel geupgrade wordt.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 09:56:
even mijn upgrade

Heb nu 12 MB via BBned en download is nu rond de 1250 kb/s
upload 1010 kb/s

Dus ik ben NOG steeds DIK tevreden :)
Zo'n abonnement wil ik ook!!!!

Volgens mij staat er een nulletje te veel bij je upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 19:41

Dido

heforshe

offtopic:
Ik denk eentje te weinig bij de download ;) Anders waren het KB/s geweest. Hoewel een abbo van 12 MB wel erg vet klinkt, tegenover mijn 12Mb.

[ Voor 30% gewijzigd door Dido op 23-03-2006 13:18 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het is helemaal niet vreemd, en zelfs technisch heel makkelijk te verklaren, waarom je (in sommige combinaties) wel met een ADSL2 modem 1024 kbit up kunt halen.
Het ZyXEL 650 modem zal (mits de lijncondities het toelaten) in elk geval 832kbit upload kunnen halen. Dat is precies volgens de specificatie van de oude ADSL-standaard.
Aangezien die standaard een beetje voorzichtig is opgezet is het ook mogelijk een paar kanalen meer te gebruiken en zo dus op de 1Mbit upload te komen. Alleen moeten de modem en de kaarten in de centrale dan wel op elkaar afgestemd zijn.
Mijn lijn is zojuist opgeleverd (12MB adsl2) maar ik haal echt niet meer dan 800 kb/s!

Een adsl2 modem (bridge) en zit 800m van de centrale.

Modem trained echter wel op 1023 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:17:
[...]
Misschien omdat iedereen 1024 roept en dit redelijk onhaalbaar is voor het gros van de mensen en ze heel netjes 832 opgeven wat eigenlijk ook de waarde is die in de G.DMT standaard is gedefinieerd?
Goed punt. Maar hoe kun je verwachten dat je zoiets als consument weet? Op de website van demon staat hier niks over (commercieel gedoe, ik weet het), en de klant ziet toch echt 1024 upload als specificatie staan.
In principe gaat de technologie van hardware continue vooruit, zo ook de chips in de dslam en de modems. Dus dat is wel logisch en verklaarbaar.
Maar wat wel zo is is dat de specificatie onder beide modems dezelfde was en vaak niet klopte. (sowieso is adverteren over iets dat enkel de correcte specificatie haalt als er aan externe toevaligheden voldaan wordt (juiste combinatie centrale en modem) niet echt "schoon", als je ziet dat demon de modem zelf aanlevert in het pakket i.c.m. een eenzijdige advertentie )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49
Vorige week donderdag was mijn 2/1 abo upgrade naar 6/1 opgeleverd. Ik had nog een CopperJet 823 (voor ISDN) modem en ik dacht dat het wel goed zou zijn om hem even te resetten door even de power eruit te trekken. Toen ik de stekker er opnieuw in stak ging wel het powerlampje aan, ging wel het lampje voor lokale ethernetverbinding aan, maar het ADSL lampje bleef uit! Het modem was ook niet meer te benaderen via webinterface.

Volgende dag meteen de helpdesk gebeld. Die deden een lijnmeting en zeiden dat de lijn actief was, maar ze detecteerden ook geen modem. :( Werd me aangeraden om een ander ADSL modem te lenen en te kijken of die wel een signaal zou hebben. GELUKKIG heeft een vriend van me XS4ALL via ISDN, dus zijn modem opgehaald en aangesloten, en dat modem gaf wel een signaal aan (hoewel hij uiteraard niet kon synchen). Demon zei overigens dat m'n CopperJet 823 na 2 jaar geen garantie meer had, dus dat ik zelf maar voor een modem moest zorgen. :X

Dus zaterdag naar computerwinkel gereden en de Linksys WAG354G-E1 gekocht. Heb ik ook meteen een draadloze toegang, en hij is ook nog eens ADSL2+ voorbereid, hoewel ik me afvraag of ADSL2+ over ISDN veel voorkomt. Niet bij Demon in ieder geval.

In ieder geval had ik na anderhalve dag zonder weer m'n Internet verbinding terug. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
Scotch schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 01:32:
[...]
Juich niet te vroeg. ;)

Ik heb hetzelfde als jou scotch, ik heb al met de helpdesk gebeld, zij vertelde mij dat het probleem ALS HET GOED IS binnen een week is opgelost...

aangezien ik ook een prima 2/1 verbinding had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor weinig over de prblemen die men heeft na een switch BBNed naar BabyXL. Ben ik dan de enige die niet tevreden is?

Als het niet wordt opgelost mogen ze die van mij terug zetten naar de 8/1 van BBNed. Die was wel altijd up and running. BabyXL is elk uur enkele keren een paar minuten dood.

Heb maar formele mail gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Laatst online: 11-09 13:10
Sinds 2 dagen een downgrade naar 1.5 mbit. Modem traint in op 2 mbit. Echter de connectie is ongeveer na 30 minuten even eruit. Na ongeveer 10 sec. is de lijn weer up. Ik ben van babyxl naar bbned verhuisd. Snelheid is overigens gewoon in orde en de dsl waardes zijn ook normaal.

Contact gehad met demon. Die geven aan dat het modem te vaak (om de paar minuten) een dhcp request doet. Daardoor zou het instabiel worden. Ik gebruik een Draytek 2500 annex b modem/router.

Volgende week even testen met een ander modem of het zich alleen voordoet met het draytek modem. Zo niet, dan mag demon de lijn checken en fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dokkie schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 10:41:
Volgens de nieuwsgroep is vanacht de IOS upgrade van de 10k-07 niet gelukt, dus moeten een aantal mensen nog ff geduld hebben ;))
Welke nieuwsgroep is dit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:30:
Ik hoor weinig over de prblemen die men heeft na een switch BBNed naar BabyXL. Ben ik dan de enige die niet tevreden is?
ik heb nu eindelijk weer internet, en ik ben ook van BBned naar BabyXL gegaan. Ik zou 12 mbit moeten hebben maar het modem traint slechts op 4 mbit. als dat niet zeer snel veranderd dan ga ik ook weer terug naar 8 mbit bij BBNed, daar haalde ik tenminste goede snelheden. ik wacht het dit weekend nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oele_ weet je wat de status is van die ATM IP aanpassing? Ook ik heb nog steeds niet de snelheid die ik moet hebben! Mijn modem traint nog steeds in op 12.287 maar bij speedtest haal ik meestal maar waarden van in de 6000 en heel soms schiet hij uit naar 9100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:27
Hier mijn updategeschiedenis. Op 28-2 diende ik een upgrade aanvraag in van 8Mb via BabyXL naar 12Mb. Alles verliep zeer vlot en vandaag (24-3) had ik geen internetverbinding. Voor de zekerheid belde ik met de helpdesk. De helpdeskmedewerker wist mij te vertellen dat mijn lijn vandaag omgezet zou worden en ik van provider geswitched werd. Na aansluiten van het nieuwe modem bleek alles inderdaad te werken en dus via BBNed (in het telnet menu Internet Access Setup heb ik VCI 35 ingevuld, kenmerkend voor BBNed volgens mij, VCI 34 invullen (voor BabyXL) werkt helemaal niet). Ik dacht dat de meeste ADSL2+ aansluitingen juist via BabyXL gingen, of zit ik helemaal verkeerd?!
Volgens de Demon-handleiding zou Multiplexing ingesteld moeten zijn op LLC-based, dit werkt bij mij echter niet. Multiplexing instellen als VC-based en alles werkt perfect, misschien handig voor anderen. De firmware van de ZyXEL site gelijk geladen V3.40 (VR2), stom genoeg vergeten te kijken welke firmware er überhaupt in zat. Kan dus niet zeggen of beter is, wel kan ik melden dat het aardig stabiel lijkt. Het is helemaal niet stabiel, router is niet langer dan 5 minuten achter elkaar up. Resetten gaat wel soepel, maar bij gamen e.d. merk je de downtime uiteraard wel.
Ik klaag niet, helemaal niet, de 2602R traint netjes op 1023 kbps up en 12286 kbps down.

[ Voor 7% gewijzigd door driedees op 24-03-2006 20:53 . Reden: extra info ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij de verschillen vertellen tussen LLC en VC modes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

driedees schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 18:52:
Het is helemaal niet stabiel, router is niet langer dan 5 minuten achter elkaar up. Resetten gaat wel soepel, maar bij gamen e.d. merk je de downtime uiteraard wel.
Ik klaag niet, helemaal niet, de 2602R traint netjes op 1023 kbps up en 12286 kbps down.
Heb je Voip aan staan? Zo ja probeer het eens zonder Voip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 16:31

doc

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 13:34:
[...]

Welke nieuwsgroep is dit???
demon.nl.support natuurlijk :)

(waar nu ook vermeld is dat de laatste batch (waaronder mijn downgrade) nu verzonden is en die wordt hopelijk na het weekend actief :) )

[ Voor 29% gewijzigd door doc op 25-03-2006 01:05 ]

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Hmm als ik via de site van BBNed een postcode check doe: zegt ie dat ADSL2+ beschikbaar.
Ditzelfde heb ik ook bij de check van Demon, maar vervolgens als ik wil upgraden staan de ADSL2+ abbo's er niet bij.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 19:04:
Kan iemand mij de verschillen vertellen tussen LLC en VC modes?
Ik heb het net ook even moeten opzoeken.

Bron:
Asynchronous Transfer Mode (ATM) based networks are of increasing interest for both local and wide area applications. This memo describes two different methods for carrying connectionless network interconnect traffic, routed and bridged Protocol Data Units (PDUs), over an ATM network. The first method allows multiplexing of multiple protocols over a single ATM virtual circuit. The protocol of a carried PDU is identified by prefixing the PDU by an IEEE 802.2 Logical Link Control (LLC) header. This method is in the following called "LLC Encapsulation" and a subset of it has been earlier defined for SMDS [1]. The second method does higher-layer protocol multiplexing implicitly by ATM Virtual Circuits (VCs). It is in the following called "VC Based Multiplexing".
Oftewel het heeft er volgens mij mee te maken op welke netwerk-laag je meerdere protocollen kunt identificeren.

LLC-encapsulation is dus een extra header die je voor je data-pakketje (PDU) zet. Aan de hand van die extra header kun je dan zien welk protocol er gebabbeld wordt. en is dus nodig wanneer je meerdere protocollen over hetzelfde VC (virtual circuit) wilt sturen.

Het is mij nog niet precies duidelijk wat ze verstaan onder verschillende protocollen. Bijv TCP en UDP, of mischien zelfs op poort-niveau van TCP-pakketjes, of iets heel anders.

edit:
en hier staat het weer eens veel simpeler uitgelegd :)

[ Voor 5% gewijzigd door TD-er op 25-03-2006 01:37 . Reden: Betere bron gevonden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:39

TwoR

Gekleurde stippen

Ingediend op 23-02-06 en Vrijdag 24-3-06 18:17 kreeg ik het volgende mailtje:

Hierbij bevestigen wij dat wij uw verzoek tot het verhogen van de snelheid van uw DSL Express verbinding verzonden hebben naar onze DSL Partner. Zij zullen een technisch onderzoek uitvoeren om te bepalen of de nieuwe snelheid ook daadwerkelijk op uw adres geleverd kan worden.
Het kan dus zo zijn dat de nieuwe snelheid toch niet op uw adres leverbaar blijkt (bijvoorbeeld doordat de afstand tussen uw adres en de centrale te groot is). In dat geval zullen wij u op de hoogte stellen en vervalt uw order.

Hopelijk gaat het nu dan toch echt snel gebeuren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
4-3-2006 ingediend en eindelijk 24-3-2006 21:01 het mailtje gekregen dat het verzoek verzonden is O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djeez m'n internet gaat met de dag slomer.
Webpagina's laden duurt minstens 10x zo lang als normaal.
Downloaden weet ik niet zeker, ging ook niet bijster snel maar kan natuurlijk aan de desbetreffende server(s) gelegen hebben.

Iemand tips? Spyware is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 10:17:
Djeez m'n internet gaat met de dag slomer.
Webpagina's laden duurt minstens 10x zo lang als normaal.
Downloaden weet ik niet zeker, ging ook niet bijster snel maar kan natuurlijk aan de desbetreffende server(s) gelegen hebben.

Iemand tips? Spyware is het niet.
DNS die op zich laat wachten mischien?
Probeer bijvoorbeeld eens op je PC de DNS hard in te stellen en dus niet dat je het ip-adres van je router als DNS gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 10:20:
[...]

DNS die op zich laat wachten mischien?
Probeer bijvoorbeeld eens op je PC de DNS hard in te stellen en dus niet dat je het ip-adres van je router als DNS gebruikt.
Hoe doe ik dit?
Had er overigens bij moeten vermelden dat ik geen router heb.
1 pc direct verbonden met een ZyXeL-650R in Bridged modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 10:24:
[...]

Hoe doe ik dit?
Had er overigens bij moeten vermelden dat ik geen router heb.
1 pc direct verbonden met een ZyXeL-650R in Bridged modus.
Als je in deze config werkt, heeft je PC dus ook geen 192.168.x.y adres, maar bijvoorbeeld 82.160.x.y (of iets wat er op lijkt)
Dan heeft je PC ook al de DNS-servers van Demon in gebruik.

Maar gebruik je dan wel een software-firewall?
Knippert het lampje op je modem ook heel erg veel, terwijl je vrijwel niets aan het doen bent?
Dan kan te zijn dat ze bijvoorbeeld een syn-flood oid uitvoeren op je verbinding (heb ik ook al eens gehad, toen kon ik een halve dag vrijwel niets meer doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 01:29:
[...]

Oftewel het heeft er volgens mij mee te maken op welke netwerk-laag je meerdere protocollen kunt identificeren.

LLC-encapsulation is dus een extra header die je voor je data-pakketje (PDU) zet. Aan de hand van die extra header kun je dan zien welk protocol er gebabbeld wordt. en is dus nodig wanneer je meerdere protocollen over hetzelfde VC (virtual circuit) wilt sturen.

Het is mij nog niet precies duidelijk wat ze verstaan onder verschillende protocollen. Bijv TCP en UDP, of mischien zelfs op poort-niveau van TCP-pakketjes, of iets heel anders.
Ik had net geprobeerd deze instelling te veranderen naar VC maar [somehow] werkte het niet. Iemand had geposted dat 't bij hem wel werkte? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Misschien is het wel een foutje dat VC opeens wekte en niet LLC. Alleen KPN-DSL gebruikt VC en BBned heeft het nog nooit gebruikt net als BaByXL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 10:53:
[...]
Als je in deze config werkt, heeft je PC dus ook geen 192.168.x.y adres, maar bijvoorbeeld 82.160.x.y (of iets wat er op lijkt)
Dan heeft je PC ook al de DNS-servers van Demon in gebruik.

Maar gebruik je dan wel een software-firewall?
Knippert het lampje op je modem ook heel erg veel, terwijl je vrijwel niets aan het doen bent?
Dan kan te zijn dat ze bijvoorbeeld een syn-flood oid uitvoeren op je verbinding (heb ik ook al eens gehad, toen kon ik een halve dag vrijwel niets meer doen)
Klopt, ik heb inderdaad een 82.161.x.x adres.
Ik maak gebruik van Windows Firewall (SP2).
Verder knippert het lichtje niet als ik ook niks doe..
Maar het is dus ook zo, dat als ik bv. tweakers.net wil laden IE eerst zegt:

"zoeken naar tweakers.net"
7 seconden later
"website gevonden, even geduld"
weer ca. 5 seconden later is hij eindelijk geladen.
Soms zegt IE zelfs dat de webpagina gewoonweg niet geladen kan worden (404), vervolgens doe ik refresh: bam, daar is de pagina.

weirde shit :?

edit: o ja wat me net opvalt, bij een download dan download'tie 'm ook echt maar in stukjes. dus hij download een stukje, staattie 3 sec stil. dan weer een stukje, staattie weer 3 sec stil etc. bij webpagina's kan het net zo zijn. bij google eerst maar 2 hits, vervolgens de rest die geladen word

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 11:45:
[...]
Ik had net geprobeerd deze instelling te veranderen naar VC maar [somehow] werkte het niet. Iemand had geposted dat 't bij hem wel werkte? 8)7
Ja dat was ik en nog steeds is het zo dat ik alleen verbinding heb als ik VC instel... Snap er weinig van.

@druup: Hoe kan je VoIP helemaal uitzetten? Ik heb nu alle SIP accounts uitgeschakeld, lijkt niet veel te helpen.

[ Voor 15% gewijzigd door driedees op 25-03-2006 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 11:35
Weet iemand toevallig of de Linksys WAG354G (analoog) compattible is met standaard ADSL dus geen ADSL2 of ADSL2+

'k ben namelijk van plan om m'n huidige Demon modem/router en m'n Asus AP te vervangen door die WAG354G, maar wil voor 100,- natuurlijk geen miskoop maken.

Linkje...
Linksys - WAG354G

[ Voor 28% gewijzigd door digital8 op 25-03-2006 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

digital8 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 13:16:
Weet iemand toevallig of de Linksys WAG354G (analoog) compattible is met standaard ADSL dus geen ADSL2 of ADSL2+

Linkje...
Linksys - WAG354G
Ja die werkt ook met standaard ADSL. Maar waarom neem je niet de WAG54GS deze heeft ook nog een externe antenne en speedbooster. Kost bij de routershop.nl maar 89 euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

driedees schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 12:58:
[...]

@druup: Hoe kan je VoIP helemaal uitzetten? Ik heb nu alle SIP accounts uitgeschakeld, lijkt niet veel te helpen.
Gewoon in het instellingenblad van Voip het vinkje bij SIP uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSCY
  • Laatst online: 14:08
Inmiddels was ik bijna geupgrade van 8 -> 12Mb, maar blijkbaar is er wat misgegaan.

07-03-2006 Ingediend.
18-03-2006 Verzonden.
19-03-2006 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL
partner. De wijziging gaat nu uitgevoerd worden.
22-03-2006 Afgewezen. De order is afgewezen door de DSL partner vanwege onvolledige en / of
onjuiste ordergegevens. Neem contact op met Demon: 0800-025 12 34

Ik heb donderdag direct op het afwijzingsmailtje gereageerd, maar blijkbaar komen ze er door de drukte niet aan toe. Heb net maar even geprobeerd te bellen blijkt de customer service is alleen op werkdagen bereikbaar tot 17:30 :(

Het is nogal vreemd, dat na een goedkeuring er later toch nog een afkeuring volgt.

Systeemnaam: route56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 13:46:
[...]
Gewoon in het instellingenblad van Voip het vinkje bij SIP uitzetten.
Thanks druup. Helaas blijven de resets zich voordoen, ga zo maar eens even spelen met de instellingen.
Attenuation waardes van 16db down en 8db up zijn toch niet eens zo slecht?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
driedees schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 15:32:
[...]

Thanks druup. Helaas blijven de resets zich voordoen, ga zo maar eens even spelen met de instellingen.
Attenuation waardes van 16db down en 8db up zijn toch niet eens zo slecht?!
Dat is zekers niet slecht. Duidt op een niet gek lange lijn van ~1500 meters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig of demon zyxel 2602 R 61 modems met custom firmware leveren? Ik heb namelijk de laatste van zyxel afgeplukt en mijn verbinding is zo instabiel als het maar zijn kan. DHCP connectie kan íe niet houden.

@ Driedees wij lijken met precies het zelfde probleem te zitten. 8)7 en kijk eens hier:

http://groups.google.nl/g...37?hl=nl#b94ecc2038834937

http://groups.google.nl/g...55?hl=nl#92e56a5655971b55

Wij zijn niet de enige :( Ik heb voorlopig maar mijn oude routertje teruggezet en doe het voorlopig wel met iets minder upload en 8mb down ipv 12 totdat hier een oplossing voor is.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 15:24:
Oele_ weet je wat de status is van die ATM IP aanpassing? Ook ik heb nog steeds niet de snelheid die ik moet hebben! Mijn modem traint nog steeds in op 12.287 maar bij speedtest haal ik meestal maar waarden van in de 6000 en heel soms schiet hij uit naar 9100.
De batch die vorige week gereed is gemeld en dat niet bleek te zijn, zou nu volgens BBNed in orde moeten zijn. Demon heeft dit nog niet aan haar klanten gemeld.

De rest van de aanvragen is nu ook naar BBNed verstuurd en zou maandagochtend afgemaakt moeten worden door BBNed.

Dan zijn er nog een beperkt aantal orders (stuk of 100) waar 'iets' mee aan de hand is. Deze staan meestal al langere tijd op 'verzonden' in het statusoverzicht. Dit zal in de loop van de komende week uitgezocht moeten worden.

Wat jouw lijn betreft: Hij staat zowel bij demon als bij BBNed op 12Mbit. BBNed's portcheck geeft ook aan dat je modem op 12287/1021 staat ingetraind. Toch zeg je dat je die snelheid niet haalt. Het heeft er dus alle schijn van dat jij toch nog het probleem hebt dat BBNed zegt opgelost te hebben. Ik zal dit probleem maandag bij BBNed aankaarten.

Als er nog meer mensen zijn die nog steeds met ditzelfde probleem zitten (wel bevestiging van oplevering nieuwe snelheid ontvangen (evt later ingetrokken door demon), modem trained in op nieuwe snelheid, maar die snelheid wordt in de praktijk niet gehaald), dan hoor ik het graag. Met systeemnamen s.v.p. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oele_ schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 20:58:
[...]
Als er nog meer mensen zijn die nog steeds met ditzelfde probleem zitten (wel bevestiging van oplevering nieuwe snelheid ontvangen (evt later ingetrokken door demon), modem trained in op nieuwe snelheid, maar die snelheid wordt in de praktijk niet gehaald), dan hoor ik het graag. Met systeemnamen s.v.p. :)
Dit had ik een paar dagen geleden, nu immers niet meer.

Trouwens, speedtest.nl kijkt naar de laatste download rate, die is vaak minder (óók bij mij). Dus als iedereen effe test met een 100mb.bin file ofzo dan is het al wat duidelijker, welke echt de maximum snelheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Meldt zich.
Ik had vorige week vrijdag 17 maart, al bevestiging gekregen van de update...
Maar zat helaas in die verkeerde batch.
Tot op heden nog steeds niks veranderd, modem traint nog steeds in op 2Mbit in plaats van 6Mbit.:(

Systeemnaam: Nibiru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 20:55:
Weet iemand toevallig of demon zyxel 2602 R 61 modems met custom firmware leveren? Ik heb namelijk de laatste van zyxel afgeplukt en mijn verbinding is zo instabiel als het maar zijn kan. DHCP connectie kan íe niet houden.
Custom firmware inderdaad, maar mogelijk alleen aangepast voor het SIP gedeelte. Ik (en anderen) hebben lopen mopperen op demon dat ze de firmware aangepast hadden, maar het blijkt inderdaad dat de firmware die van zyxel zelf komt al veel problemen kent. (ik zelf ook o.a. met DHCP)

Ik heb de support gisteren hierover gebeld en ook mijn problemen aangegeven.
Er werd bevestigt dat er bekende problemen met het modem zijn en ik mocht een nieuwe (voorlopige) firmware uitproberen. (via een mailtje met de nodige informatie en een link ergens op http://www.demonsupport.nl/)

Helaas is was heel die site 404 (link nog wel dood). Ik heb ik daar toen maar gelijk over gebeld, en het schijnt een foutje te zijn in de link of de site is nog niet actief. Ze gaan hierover opnieuw contact met mij opzoeken.
Ik ben benieuwd en zou het graag testen, want veel slechter dan het nu is met de huidige firmware van de 2602R-61 kan het volgensmij bijna niet. (nou heb ik dan weer wel een opstelling met een win en *nix computer...)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist ook een support formulier gestuurd naar Demon over dit probleem, even afwachten wat ze te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 21:23:
*Meldt zich.
Ik had vorige week vrijdag 17 maart, al bevestiging gekregen van de update...
Maar zat helaas in die verkeerde batch.
Tot op heden nog steeds niks veranderd, modem traint nog steeds in op 2Mbit in plaats van 6Mbit.:(

Systeemnaam: Nibiru
Ok, maar dat is dus een ander probleem. Ik had het over lijnen die wel goed intrainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oele_ schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 20:58:
[...]

Wat jouw lijn betreft: Hij staat zowel bij demon als bij BBNed op 12Mbit. BBNed's portcheck geeft ook aan dat je modem op 12287/1021 staat ingetraind. Toch zeg je dat je die snelheid niet haalt. Het heeft er dus alle schijn van dat jij toch nog het probleem hebt dat BBNed zegt opgelost te hebben. Ik zal dit probleem maandag bij BBNed aankaarten.
Dit zijn idd de waarden die ik in mijn modem zie. De speedtest waarden veranderen wel iets (iets beter) echter ik kom nooit boven die 9100 uit en is nu meestal rond de 8000. Het is nog steeds niet wat het zou moeten zijn dus. Als dit niet beter wordt ben ik dus niet echt veel opgeschoten met de upgrade. :'(

Ik vind het super dat je het nog een keertje wilt navragen Oele_

Thanx a lot

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 10:10:
IK heb het idee dat er heel wat mis is...

Paar dagen geleden over gegaan. Die dag heel veel uitval, maar toen de verbinding up was had ik wel 1500 download. Ik zit op 400 m ofzo van de centrale en heb nu al een paar dagen niet meer dan 8 a 900. Triest.

Voorheen op 8/1 had ik nooit enige uitval van de verbinding, nu meerdere keren per dag..

Oele kan je het na laten kijken (account k-di) ?

Ik ga anders maar gewoon aan de support bel gaan trekken.
Oele, heb jij daar inzicht in?
Nu wel weer 1200, maar een keer of twee keer per uur een minuut geen verbinding...
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.