Ervaringen Demon DSL-Express # 20

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.973 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:27
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 20:55:
@ Driedees wij lijken met precies het zelfde probleem te zitten. 8)7 en kijk eens hier:

http://groups.google.nl/g...37?hl=nl#b94ecc2038834937

http://groups.google.nl/g...55?hl=nl#92e56a5655971b55

Wij zijn niet de enige :( Ik heb voorlopig maar mijn oude routertje teruggezet en doe het voorlopig wel met iets minder upload en 8mb down ipv 12 totdat hier een oplossing voor is.
*geanonimiseerd*, bedankt voor de tip. Ik had die discussie ook al gezien op demon.nl.support. Men heeft het in die thread over een 'speciale downloadlink' die Demon geeft als je firmwareproblemen hebt met je 2602R. Jammer dat die link nergens te vinden is.
Heb voorlopig m'n oude 650R aangesloten en die is al een half uur up. Hopen dat er snel een fatsoenlijke firmware uitkomt...

[ Voor 4% gewijzigd door driedees op 25-03-2006 23:11 ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

driedees schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 23:10:
[...]Men heeft het in die thread over een 'speciale downloadlink' die Demon geeft als je firmwareproblemen hebt met je 2602R. Jammer dat die link nergens te vinden is.
Aangezien mij niet is verzocht de email voor mezelf te houden kan ik het wel delen denk ik:

Geachte klant,

Op de volgende locatie kunt u de laatste firmware voor de Zyxel 2602
router downloaden. Let u erop dat dit nog niet de definitieve versie
is; Zyxel is hier momenteel nog mee bezig.

Voor de Zyxel 2602R-61 (1 poorts router via analoge lijn):
http://www.demonsupport.n...-24-03-2006-340AJI0b3.zip

Voor de Zyxel 2602R-63 (1 poorts router via ISDN lijn):
http://www.demonsupport.n...-20-03-2006-340AJL0b3.zip

- Download het juiste .bin bestand (let op: een verkeerde versie kan het
modem beschadigen) en sla het op in een map op uw computer die u later
makkelijk terug kunt vinden, bijvoorbeeld het bureaublad of in "mijn
documenten".

- Ga naar de webinterface van het modem, door in uw browser het adres
"192.168.1.1" in te tikken. Vul het modemwachtwoord in dat u heeft
ingesteld (als u dit niet zelf gewijzigd heeft, is dit "1234") en klik
op "Log in".

- U komt nu in het hoofdmenu. Klik onder "Maintenance" op "Firmware".
Klik daarna op de knop "Browse". Selecteer het .bin bestand dat u op uw
schijf heeft opgeslagen, en klik op "Ok".

- Daarna klikt u op "Upload". Het bestand zal nu naar het modem
verstuurd worden. LET OP: dit kan enige minuten duren. Het is erg
belangrijk dat u gedurende deze tijd het modem niet uitschakelt of
loskoppelt. Het modem kan hierdoor beschadigd of ontoegankelijk raken.

- Na enige minuten wachten is de update gereed. Het modem zal dan
automatisch herstarten: alle lampjes zullen kort oplichten. Pas als het
modem is opgestart kunt u opnieuw inloggen op 192.168.1.1.

Met vriendelijke groet,
--

Demon Support | Demon (THUS plc)
Tel: 0800-3366668 | E-mail: support@demon.nl
Fax: +31(0)204284844 | Internet: http://www.demon.nl

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
r0xz, bedankt voor je link! Helaas krijg ik een 404 error (net als bij de meeste demonsupport.nl pagina's). Ik wacht wel op een firmware update van Demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De link werkt voor mij helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 22:02:
[...]

Dit zijn idd de waarden die ik in mijn modem zie. De speedtest waarden veranderen wel iets (iets beter) echter ik kom nooit boven die 9100 uit en is nu meestal rond de 8000. [...]
Gebruik anders eens niet speedtest voor verbindingen die (een stuk) sneller zijn dan 2/1, maar test gewoon eens met het test-bestand.

Als een voorbeeld heb ik nu net even de speedtest-resultaten vergeleken met het 16MB test-bestand.

Speedtest: 578.1 KByte/sec (=4624 kbps), Upload: 95.4 KByte/sec (=763 kbps)
Testbestand: (gemiddeld) 795.22 KB/s, upload: (met scp) 106.7KB/s

en dat op een moment dat niet half NL zit te testen op speedtest.nl
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 00:29:
De link werkt voor mij helaas ook niet.
Die hele dir firmware lijkt niet te bestaan.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op zondag 26 maart 2006 @ 07:45:
[...]
Die hele dir firmware lijkt niet te bestaan.
Eergisteren was heel de host nog niet bereikbaar, dus er wordt nog aan gewerkt denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 10:08:
[...]

Eergisteren was heel de host nog niet bereikbaar, dus er wordt nog aan gewerkt denk ik.
Dat 'ie eergisteren nog niet bereikbaar was, is niet zo heel vreemd. :)
Datum registratie 24-03-2006
Record laatst gewijzigd 24-03-2006
(uit de whois)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow LOL, guess what! Ik zit allemaal te proberen en te doen, en toen...

Hoeveel drivers? 2! Meervoud, niet driver, maar drivers

Analoog --> http://www.demonsupport.n...-24-03-2006-340AJI0b3.zip

ISDN --> http://www.demonsupport.n...-20-03-2006-340AJL0b3.zip

8)7 >:) :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 11:40:
Ow LOL, guess what! Ik zit allemaal te proberen en te doen, en toen...

Hoeveel drivers? 2! Meervoud, niet driver, maar drivers

Analoog --> http://www.demonsupport.n...-24-03-2006-340AJI0b3.zip

ISDN --> http://www.demonsupport.n...-20-03-2006-340AJL0b3.zip

8)7 >:) :9 :9
Ik heb ze in de OP opgenomen, met de vermelding dat het nog een beta-firmware is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het 2 uur geleden geupdate met die firmware (analoog versie). Al 2 uur lijkt het stabiel _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 23:01:
[...]

Oele, heb jij daar inzicht in?
Nu wel weer 1200, maar een keer of twee keer per uur een minuut geen verbinding...
Nee sorry, ik kan hier niet zoveel mee. Ik denk dat je echt even met support moet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnet nog even speedtest gedaan op BBNED en zag toen snelheden waarvan jullie alleen kunnen
dromen >:)

maar helaas dromen zijn bedrog :'(

Goh was het maar zo zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 11:35
Mijn 4 naar 6 mbit is ondertussen ook al opgeleverd, m'n modem geeft trouwens 8064/1024 aan.

Alleen omdat ik een extra switch beneden nodig had en een andere AP (de oude werkt niet samen met m'n iPaq) hen ik een Linksys WAG354G aangeschaft alleen krijg ik geen betere verbinding dan 20Kbyte download en 1.5Kbyte Upload op iedere PC die aangesloten is, de linksys firewall heb ik al uitgezet en poorten enzo worden nog niet geforward, zouden jullie eens kunnen kijken of ik iets verkeerd heb staan...

Basic SetUp.., [url=http://picserver.student.utwente.nl./v/5P1T28FY8Y4P]Link naar screenshot 1[/url] [url=http://picserver.student.utwente.nl./v/7IJ74H4FO04K]Link naar screenshot 2[/url]
Encapsulation : RFC 1483 Bridged
Multiplexing : LLC
Qos : VBR
Pcr : 19cps
Scr : 15cps
VPI : 0
VCI : 35
IP Settings : Obtain Automatically
PPPoE Session : Disabled
Host Name : BBNED
Domain Name :
MTU : Auto
Size : 1500

DDNS.., [url=http://picserver.student.utwente.nl./v/2RM61ZI8508N]Link naar screenshot[/url]
DDNS Service : Disabled

Advanced Routing.., [url=http://picserver.student.utwente.nl./v/8P5R7854M8SM]Link naar screenshot[/url]
NAT : Enabled
Dynamic Routing : Disabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Right , staat die firmware er gewoon al wel tussen :D

Ik heb mijn 2602R-61 ook de nieuwe beta gevoerd, en voor zover het duidelijk kan zijn in 4 uurtjes rebooten (ik had kubuntu omzeep geholpen met xgl) en een beetje surfen lijkt het iig niet onstabieler dan ervoor :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Digital8

BBNED moet volgensmij op RFC1483 LLC, en waarschijnlijk ook net als babyxl op UBR voor QoS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ digital8

UBR is wat ik heb op BBNED.
Probeer eens je modem aan te sluiten op je pc (gewoon dhcp werkt). Als dit werkt zet je de andere router er even tussen, zo kan je kijken waar het probleem zit namelijk.

Die laatste beta firmware werkt trouwens perfect, de hele dag al. _/-\o_

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het is vreemd, de ene bron of howto zegt UBR en het andere weer VBR, idem voor RFC1483 en enet encap :?

EDIT
Hier ook nogsteeds stabiel :*)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Of het VBR of UBR moet zijn hangt af van de instellingen op de DSLAM. Als het UBR moet zijn en je kiest VBR krijg je hele vreemde en vervelende effecten vaak. Lage snelheden zijn vaak het effect, maar kunnen ook andere zijn.

Bij mijn weten moet het voor BBned ook UBR zijn net als voor BaByXL inderdaad.

De standaard is 'RFC1483 Bridged-IP' inderdaad, maar die is standaard alleen om als bridge te gebruiken. Om nu toch een modem/router apparaat te hebben blijf je dezelfde standaard gebruiken en voeg je daar een NAT-engine en een dhcp-client aan toe. Nu noemt ZyXEL het dan 'ENET ENCAP' (ethernet encapsulated).

Kies je in een ZyXEL dus Routing + RFC1483 gaat het niet werken en krijg je de RFC1483 Routed-IP lijnstandaard. Daarom is er dus voor Routing ENET ENCAP als optie in een ZyXEL modem. Andere modem fabrikanten noemen het vaak niet zo, maar kan je gewoon RFC1483Bridged-IP selecteren met DHCP + NAT.

[ Voor 52% gewijzigd door bjck op 26-03-2006 20:01 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 11:35
Oke, ik heb het ondertussen werkend, mijn dank aan de heren voor de tips... _/-\o_

Het moest idd UBR zijn en niet VBR waarschijnlijk heb ik het gewoon fout opgeschreven toen ik de configuratie van m'n ZyXEL overgenomen had. (kan ook niet echt missen met mijn handschrift :P )

Nu tijd om de rest van de modem te finetunen.... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tweetal vraagjes en heb dit nog niet gevonden in de post:

Ik heb nu een 1024/512 via BBned en ga naar 3/1, maar hoelang duurt deze omzetting meestal zodra deze is geaccepteerd door de partners (BBned)?

Ik heb een Zyxel 650R-31 Modem maar welke firmware versie heb ik minimaal nodig om de transitie soepel te laten verlopen?

Ik hoop dat iemand dit weet, vooral de tweede vraag.

Alvast bedankt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:43

Rio

Ik heb al een boek

Heeft iemand wat instellingen voor mij? Kan ze op de demon site niet (meer) vinden. Het gaat hierom;
Afbeeldingslocatie: http://www.rio.demon.nl/Mwahaha/Untitled-1.jpg

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 22:25:
Ik heb een tweetal vraagjes en heb dit nog niet gevonden in de post:

Ik heb nu een 1024/512 via BBned en ga naar 3/1, maar hoelang duurt deze omzetting meestal zodra deze is geaccepteerd door de partners (BBned)?

Ik heb een Zyxel 650R-31 Modem maar welke firmware versie heb ik minimaal nodig om de transitie soepel te laten verlopen?

Ik hoop dat iemand dit weet, vooral de tweede vraag.

Alvast bedankt.
Omzetting duurt soms een paar dagen, soms een paar weken, in principe maximaal 6 weken.
Aan je modem hoef je niks te veranderen, alleen misschien als je van netwerk verandert,
dan de VCI van 34 naar 35 of andersom veranderen.
De firmware zou ik niks aan updaten.
Je ziet hoeveel problemen dat oplevert bij mensen die hun nieuwe modem hebben ge-up-dated.
Ik heb dat nog nooit gedaan, en heb een absoluut storingsvrije/stabiele verbinding.
Rio schreef op zondag 26 maart 2006 @ 23:11:
Heeft iemand wat instellingen voor mij? Kan ze op de demon site niet (meer) vinden. Het gaat hierom;
[afbeelding]

Thanks alvast!
Bij Demon moet je alles op automatisch laten staan, exact zoals in je plaatje dus.
Zelfs als het modem niet in router maar in bridged modus staan.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Had afgelopen vrijdag mijn upgrade gehad en die deed het goed zonder problemen de hele vrijdag...maarre...Iemand die afgelopen weekend ook problemen had dat webpaginas timeouts kregen? Utorrent ging wel rustig door, alleen het surfen duurde lang....weet niet of dit door utorrent kwam, maar als ik de router via de web-routersetup pagina de connectie verbreek en opnieuw verbind dan lukt het surfen weer probleemloos. Hopelijk is dit tijdelijk...of was BBNed nog bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:43

Rio

Ik heb al een boek

cjdijk schreef op maandag 27 maart 2006 @ 06:51:
[...]

Bij Demon moet je alles op automatisch laten staan, exact zoals in je plaatje dus.
Zelfs als het modem niet in router maar in bridged modus staan.
Oh, okee dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@*geanonimiseerd*
Om elkaar maar even op de hoogte te houden met de beta firmware:

Hier is het modem soms nog niet thuis bij een DHCP verzoek, en moet ik de zyxel even uitzetten voordat # dhclient ermee kan praten. (in dit geval: deze computer een aantal uur uit, in de tussentijd geen andere LAN computer aan, en deze weer aan )
Zit jij ook met een switch ertussen trouwens?

EDIT
De map is weer enkelvoudig gemaakt http://www.demonsupport.nl/firmware

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Laatst online: 23-08 21:50
LaptopRookie schreef op maandag 27 maart 2006 @ 08:14:
Had afgelopen vrijdag mijn upgrade gehad en die deed het goed zonder problemen de hele vrijdag...maarre...Iemand die afgelopen weekend ook problemen had dat webpaginas timeouts kregen? Utorrent ging wel rustig door, alleen het surfen duurde lang....weet niet of dit door utorrent kwam, maar als ik de router via de web-routersetup pagina de connectie verbreek en opnieuw verbind dan lukt het surfen weer probleemloos. Hopelijk is dit tijdelijk...of was BBNed nog bezig?
Daar heb ik geen last van gehad, hier valt gewoon de complete verbinding weg een keer of 10-15 per uur, de WAN lampjes van de Zyxel gaan ook gewoon ff uit, beginnen te knipperen en dan is er weer verbinding, super irritant allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:51:
@*geanonimiseerd*
Om elkaar maar even op de hoogte te houden met de beta firmware:

Hier is het modem soms nog niet thuis bij een DHCP verzoek, en moet ik de zyxel even uitzetten voordat # dhclient ermee kan praten. (in dit geval: deze computer een aantal uur uit, in de tussentijd geen andere LAN computer aan, en deze weer aan )
Zit jij ook met een switch ertussen trouwens?
Nee. Bridged Zyxel -> Linksys router -> 3 PC's + stereo })

Ik heb hier gelukkig dus geen last van, mijn router staat 24/7 aan en valt niet meer uit nu. Hoewel ik wel merkte dat er *iets* met de DHCP aan de hand was omdat ik het modem een keertje moest resetten [somehow] zodat m'n router een IP kreeg.

[ Voor 0% gewijzigd door crisp op 09-01-2025 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

zaterdag 'verzonden' mailtje gekregen na precies een maand. Vandaag is de upgrade doorgevoerd zonder downtime van mijn verbindingen en zonder reset van modem dus.

Ik heb nu de 1Mbit variant. Is 220 kb/s / 92 kb/s dan een beetje netjes, had lager verwacht met de download. 1 Mbit is toch 128 kn/s ? Maar goed de verbinding is echt zo snel.

pc: 3905
edit: a het is 1,5 Mbit dat verklaard wat :P had gewoon lager gedacht :)

[ Voor 11% gewijzigd door aardbeix15 op 27-03-2006 20:02 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:39

TwoR

Gekleurde stippen

23-02-2006 Ingediend.
24-03-2006 Verzonden.
24-03-2006 Bevestigd.

En het is een stuk sneller geworden. Ik haal volgens de speedtest 212.7 Kb/s down. Dus dat is wel netjes.

Ik ben nu van 512 naar 1500 gegaan. En nog steeds tevreden over demon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aardbeix15 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 20:00:
zaterdag 'verzonden' mailtje gekregen na precies een maand. Vandaag is de upgrade doorgevoerd zonder downtime van mijn verbindingen en zonder reset van modem dus.

Ik heb nu de 1Mbit variant. Is 220 kb/s / 92 kb/s dan een beetje netjes, had lager verwacht met de download. 1 Mbit is toch 128 kn/s ? Maar goed de verbinding is echt zo snel.

pc: 3905
edit: a het is 1,5 Mbit dat verklaard wat :P had gewoon lager gedacht :)
1.5mbit:

1500/8= 187,5 wat je voor betaald.

je staat denk ik op 2 Mbit ingetrained, zodat jij de snelheid makkelijker kan halen. 6mbit stelt ook in op 8mbit zoals ik heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axeman412
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 18:00
Ik snap iets niet, ik heb mijn snelheid verhoogd van 1024 naar 3072. Volgens de status pagina van Demon heb ik momenteel nog steeds 1Mb abbo, maar er is wel een bevestiging van de DSL provider.
Ik heb mijn modem opnieuw opgestart en hij traint in op 4096 / 928, op zich vreemd maar ok.

Als ik nu ga internetten kom ik nog steeds niet boven de 115 kByte per seconde aan download, speedtest gedaan, download van microsoft, webattack maar geen verwachte 300+ kByte. k

Kan het zijn dat er bij demon nog iets moet gebeuren, ben ik op het moment softwarematige gecapped ?

PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUser
  • Laatst online: 15:21
25-02-2006 Ingediend. Demon heeft uw verzoek tot wijziging ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner. Indien u een modem besteld heeft zal dit voor de verdere afhandeling van uw order naar u worden toegestuurd.

24-03-2006 Verzonden. De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens gaan controleren.

27-03-2006 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. De wijziging gaat nu uitgevoerd worden.

Gekozen 3Mb/1Mb
Trained op: 4096Kb/896Kb

Speedtest: Download: 422.3 KByte/sec Upload: 75.9 KByte/sec

Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axeman412
NoUser schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:08:
25-02-2006 Ingediend. Demon heeft uw verzoek tot wijziging ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner. Indien u een modem besteld heeft zal dit voor de verdere afhandeling van uw order naar u worden toegestuurd.

24-03-2006 Verzonden. De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens gaan controleren.

27-03-2006 Bevestigd. De ordergegevens zijn gecontroleerd en goedgekeurd door de DSL partner. De wijziging gaat nu uitgevoerd worden.

Gekozen 3Mb/1Mb
Trained op: 4096Kb/896Kb

Speedtest: Download: 422.3 KByte/sec Upload: 75.9 KByte/sec
Dat is toch wel wierd, ik heb hetzelfde lijstje als jij op de status pagina, ik train in op 4096 maar ik kom niet boven de 115 kByte download. Zie m'n vorige post.

PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Axeman schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:21:
[...]
Dat is toch wel wierd, ik heb hetzelfde lijstje als jij op de status pagina, ik train in op 4096 maar ik kom niet boven de 115 kByte download. Zie m'n vorige post.
BBNED? Dan heb je mogelijk te maken met de upgradefout van BBNED. Laat je systeemnaam anders even achter voor Oele_, dan kan hij het misschien voor je nakijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Oele_: Is er al nieuws over de nog steeds aanwezige problemen van ATM / IP upgrades?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axeman412
@ Oele_ Kan het zijn dat mijn upgrade niet geheel vlekeloos is verlopen of ben ik softwarematig nog gecapped momenteel op 1024, of moet ik nog even geduld hebben ?

27-02-2006 Ingediend. Demon heeft uw verzoek tot wijziging ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner. Indien u een modem besteld heeft zal dit voor de verdere afhandeling van uw order naar u worden toegestuurd.

Mijn modem traint in op 4096 / 928, helaas is mijn snelheid voor downloaden nog steeds 115 KByte/sec.

Systeemnaam : rebijl.demon.nl

[ Voor 4% gewijzigd door Axeman412 op 28-03-2006 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:39

TwoR

Gekleurde stippen

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:51:
[...]
1.5mbit:

1500/8= 187,5 wat je voor betaald.

je staat denk ik op 2 Mbit ingetrained, zodat jij de snelheid makkelijker kan halen.
Oke ik vroeg me dus ook al af waarom ik op 2Mbit ingetrained stond maar dat is dus omdat ik anders de snelheid niet haal waarvoor ik betaal. Dat is mooi want nu is het nog sneller :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Dat bespaart Demon een hoop klanten bij de helpdesk 'ik haal slechte snelheden!', 90% van de ISPs trained gewoon precies in wat voor wordt betaald, Demon echter iets meer (nu) ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb gewoon al 2 maanden last van frequente timeouts op de 1e hop.

Ping statistics for 83.161.67.129:
Packets: Sent = 1771, Received = 1706, Lost = 65 (3% loss),

Soms loopt het op tot 10%. Er is verder ook compleet niks verandert aan de opstelling die al 1 jaar hetzelfde is.. iemand hetzelfde probleem? Omgeving Eindhoven overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Raven- schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 08:47:
Ik heb gewoon al 2 maanden last van frequente timeouts op de 1e hop.

Ping statistics for 83.161.67.129:
Packets: Sent = 1771, Received = 1706, Lost = 65 (3% loss),

Soms loopt het op tot 10%. Er is verder ook compleet niks verandert aan de opstelling die al 1 jaar hetzelfde is.. iemand hetzelfde probleem? Omgeving Eindhoven overigens.
Probeer eens niet een router te pingen, maar bijvoorbeeld www.tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik lees veel problemen van mensen waarbij het modem correct traint maar men toch niet de juiste snelheid behaalt. bij mij is het net anders, ik heb officieel 12 mbit maar het modem traint in op slechts 4363 kbps. het vreemde is dat ik hiervoor een 8 mbit account had (bbned) en daar vaak snelheden van rond de 700-750 KB mee haalde. ik heb hier al enkele dagen geleden een ticket voor aangemaakt bij Demon maar er nog geen reactie op gehad.

kan het zijn dat de kwaliteit van de BabyXL verbinding in de wijkcentrale zoveel slechter is dan de aansluiting van BBned in dezelde wijkcentrale? dat is de enige reden die ik kan bedenken waarom de snelheid zo drastisch naar beneden gegaan is.

overigens wacht ik het nog een paar dagen af, als Demon dan nog niks met mijn probleem gedaan heeft ga ik terug naar de 8 mbit bij BBned. (systeemnaam = crookram, mocht Oele zich nog geroepen voelen het e.e.a. te checken. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TD-er schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:35:
[...]

Probeer eens niet een router te pingen, maar bijvoorbeeld www.tweakers.net.
Dat maakt niet echt veel uit, want het werkt door op de eindbestemming.
Dus of ik nu tweakers.net ping of die 2e hop, (wat het probleem vormt) allebei geven timeouts als resultaat en dus een instabiele internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Ik kan (en heb een werkende verbinding) ook tweakers.net niet pingen.
Dus dat is misschien niet zo'n goed voorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Oke jongens ik heb wat vaags naja ik snap iets niet.

Ik heb op de site van bbned laatst een postcode check gedaan en zag dat er hier nu ook ADSL2+ beschikbaar is.
Vervolgens eens gecheckt op de site van Demon of ik er daar doorheen kwam en jawel kon ook de ADSL2+ pakketen kiezen, maar nu komt het vreemde.

Als ik inlog bij mijn DSL Express en kies de optie down/up graden staan die ADSL2+ pakketen er niet bij. Iemand enig idee hoe dit komt?
Systeemnaam: pdej

[ Voor 3% gewijzigd door FabiandJ op 28-03-2006 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige kennen mij wel, sommige niet maar kort gezegd heb ik enigzins te maken met het bedrijf dat genoemd wordt in de titel van deze thread. Al post ik in dit soort kringen wel op prive basis.

Er zijn gisteren meer dan 2500 verzoeken verwerkt door de partner maar ik kan heel moeilijk controleren of het daadwerkelijk gelukt is omdat administratief overal de snelheid staat die het zou moeten zijn. Ik had natuurlijk een hoop reacties verwacht in demon.nl.support en Tweakers met 'bedankt het is gelukt' etc maar die zie ik niet dus ben ik er nog niet van overtuigd dat het script zijn werk goed heeft gedaan. Graag wil ik hier wat feedback zien van jullie en dan met name van diegene die vrijdag nog niet ge-upgrade waren en een bericht hebben ontvangen dat de upgrade plaats zou gaan vinden of wel de nieuwe snelheid in het modem hadden staan maar ook nog niet ge-upgrade waren. Een reactie met een systeemnaam onder wel of niet gelukt in deze thread is voldoende.

Wel gelukt:

Niet gelukt:

Alvast bedankt voor de medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
Ik zie bij 'Mijn gegevens' op de Demon-site trouwens staan dat ik al geupgrade ben sinds 19-03 naar 6Mb is (was 4Mb.) Dan hoop ik ook maar dat ze het nieuwe bedrag straks in rekening gaan brengen. Dat scheelt me weer € 18,50.

[ Voor 56% gewijzigd door Klovan op 28-03-2006 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axeman412
Mijn modem traint in op 4096, ik blijf op 1024 qua download.

[ Voor 27% gewijzigd door Axeman412 op 28-03-2006 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 18:54:

Status:Niet gelukt.
Systeemnaam: Nibiru
'k zou op 17 maart al de upgrade naar 6Mbit gehad moeten hebben...
Maar modem staat nog steeds op 2Mbit. :(
thnx voor de support!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedphuq
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:37

Hedphuq

Xbox Live: VV1R3D

Upgrade niet gelukt
Systeemnaam: kliment

Upgrade had 20-3 al doorgevoerd moeten zijn. Itt. veel andere gebruikers heb ik geen mail gehad over het mislukken van de upgrade. Het rare is eigenlijk dat mijn verbinding trager is geworden. Mijn 512/256 verbinding haalde met speedtest meestal rond de 52KB down en 27KB up. Nu is dat 35KB down en 33KB up. Modem traint nog steeds in op 512.

[ Voor 5% gewijzigd door Hedphuq op 28-03-2006 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
Upgrade is doorgevoerd, maar staat niet als opgeleverd bij Demon. Op zich geen probleem, ware het niet dat ik ineens zonder internet zat en er toevallig achter kwam dat er een ADSL2+ signaal op m'n lijn stond. Kreeg geen mail van Demon ofzo, waarschijnlijk omdat m'n upgrade op 21-3 pas geaccepteerd is en ik dus nog een week geduld moet hebben. (Ik klaag niet, alles werkt naar behoren en als m'n lijn definitief opgeleverd is kan ik vast genieten van de volledige 12Mb)

[ Voor 11% gewijzigd door driedees op 28-03-2006 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Prima gelukt hier, lekker 800Kb/s Dank Demon 8)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:32
Vandaag 2e hands copperjet 816-2p geinstalleerd.

Voorheen trainde ik met mijn ZyXEL 650 over isdn in op 5,5 mbit down en 862 kbit up , nu met de copperjet 7,2 mbit down en 1024 kbit up (wist niet dat het kon over isdn).

Het hoger intrainen van de copperjet zal hoogstwaarschijnlijk komen door de cisco dslam in de centrale.

Misschien een tip voor mensen die op een redelijke afstand zitten van de centrale maar vrij laag intrainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil ik downgraden, krijg ik in mijn scherm terwijl het NIET waar is(ik heb nog nooit gedowngrade):

Gegevens niet compleet of onjuist

Reden:

* U heeft dit jaar al een downgrade laten uitvoeren.

Klik op [Terug] om de gegevens aan te passen.

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 10:26:
Wil ik downgraden, krijg ik in mijn scherm terwijl het NIET waar is(ik heb nog nooit gedowngrade):

Gegevens niet compleet of onjuist

Reden:

* U heeft dit jaar al een downgrade laten uitvoeren.

Klik op [Terug] om de gegevens aan te passen.

|:(
Dan bel je ze toch even, foutje moet kunnen hoor

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Systeemnaam megatronics

Upgrade nog niet uitgevoerd, blijk bij 44 cryptische gevallen te zitten:

Ik heb even gekeken naar jouw upgrade. Hij maakt deel uit van een kleine batch (44 orders) waarbij BBNed's systeem met een nogal cryptische foutmelding aan ons liet weten dat een upgrade niet mogelijk is. BBNed is sinds vorige week bezig om te onderzoeken wat de reden van deze foutmelding is en wat er aan te doen is. Het zou dus nog even kunnen duren, helaas..

Maar het blijft erg stil bij Demon.......

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet gelukt:

systeem naam: freakaworld

Ik zou ook al sinds de 17e geupgrade moeten zijn van 2 naar 6mbit maar tot op heden traint mijn modem nog steeds in op 2mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn router zegt Nokia als chipset, welke dslam is het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:44:
Mijn router zegt Nokia als chipset, welke dslam is het dan?
Vigor router waarschijnlijk?.. das een Cisco dan, anders had de Vigor Alcatel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, Vigor 2600 Annex A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:21:
Niet gelukt:

systeem naam: freakaworld

Ik zou ook al sinds de 17e geupgrade moeten zijn van 2 naar 6mbit maar tot op heden traint mijn modem nog steeds in op 2mbit.
Ik heb zojuist (minuut geleden) het volgende mailtje gekregen. Mischien dat het bij jou nu dan ook op 6 (of 8 ) Mbit staat.
Geachte klant,

Enige dagen geleden hebben wij u een bericht gestuurd waarin wij
aangaven dat de door u aangevraagde snelheidswijziging in
tegenstelling tot eerdere berichtgeving nog niet was doorgevoerd.
Inmiddels is deze snelheidswijziging wèl volledig doorgevoerd.

Ongeacht naar welk pakket u bent overgestapt hebben wij er voor
gezorgd dat u voor de tussenliggende dagen niet teveel betaalt.

Indien u bent overgestapt naar een verbinding met een hoger tarief dan
heeft u tot vandaag het oude lagere tarief betaald.
Indien u bent overgestapt naar een verbinding met een lager tarief dan
betaalt u dat lagere tarief reeds vanaf de datum waarop wij
aanvankelijk aangaven dat de snelheidswijziging was doorgevoerd.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende ingelicht te hebben en wensen
u veel plezier met uw DSL Express verbinding.

Met vriendelijke groet,

Demon.
En dan is ook voor een hoop mensen hier in een keer duidelijk hoe de verrekening gaat :) (alsof Demon hier meeleest :) )

Bij mij staat het modem nog steeds op 8064/1024 ingesteld, dus hopen maar dat het inderdaad een "probleem" bij BBned is dat ze geen 6/1 profielen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 17:04: Demon hier meeleest :) )
KNIP
Bij mij staat het modem nog steeds op 8064/1024 ingesteld, dus hopen maar dat het inderdaad een "probleem" bij BBned is dat ze geen 6/1 profielen hebben :)

"Intrainen van het modem moet je zien als de snelheid waarmee de modem
communiceert met de centrale over je telefoonlijn. Demon houd deze
bewust iets hoger dan de afgesproken snelheid van je verbinding. In de
centrale word vervolgens je datasnelheid softwarematig beperkt tot de
snelheid die in je contract staat vermeld.
Lijnsnelheden zijn aangegeven in kilobit per seconde. kbps of kb/s. De
snelheid in veel programma's word echter gegeven in kilobyte per
seconde. In theorie is het aantal kilobytes dat je haalt 1/8 van de
snelheid in kbps.

Zo duidelijk genoeg?

mvg,
walter

Bij mij traint het modem ook in op 8 i.p.v.6 :9 :9 :9

Down: 888 kb/s Up: 100 kb/s :9 :9 :9 :9 :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 17:12:
TD-er schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 17:04: Demon hier meeleest :) )
KNIP

"Intrainen van het modem moet je zien als de snelheid waarmee de modem
snelheid in kbps.

Zo duidelijk genoeg?

mvg,
walter

Bij mij traint het modem ook in op 8 i.p.v.6 :9 :9 :9

Down: 888 kb/s Up: 100 kb/s :9 :9 :9 :9 :9 :9
Het verhaal van kbps en lijnsnelheden was mij wel duidelijk. :)
In het recente verleden was de snelheid waarop je modem zich instelde afhankelijk van de DSL-leverancier (BBned in mijn geval) en BBned gaf geen bitje meer dan geadverteerd en BabyXL ongeveer 10% meer.
Op zit moment is niet alleen mijn modem ingesteld op 8064/1024, maar haal ik ook nog meer dan de 768 kB/s (6144kbps), die je zou halen, mocht Demon het in de centrale alsnog knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
"Inmiddels is deze snelheidswijziging wèl volledig doorgevoerd.", euhm, waarom staat er dan nog steeds 8 Mbit in mn router's status-scherm? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedphuq
  • Laatst online: 21:37

Hedphuq

Mijn verbinding is nog steeds dezelfde, tragere, verbinding die ik had na de mislukte upgrade van vorige week maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Osiris schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 17:37:
"Inmiddels is deze snelheidswijziging wèl volledig doorgevoerd.", euhm, waarom staat er dan nog steeds 8 Mbit in mn router's status-scherm? :+
Als je dus van 8/1 naar 6/1 downgrade en je bent aangesloten via BBNed veranderd er niets dus aan je verbinding behalve de prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
bjck schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 18:17:
[...]

Als je dus van 8/1 naar 6/1 downgrade en je bent aangesloten via BBNed veranderd er niets dus aan je verbinding behalve de prijs ;)
Blijkbaar :P Ik ga iig mn router niet resetten of iets dergelijks, straks ben ik mn snelheid kwijt :+ Stond niets over in in 't mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb intussen ook de mail gehad...
Maar nog geen verandering in snelheid...
Misschien heeft het tijd nodig om zich allemaal in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb zojuist de email ontvangen maar helaas ook mijn modem traint nog steeds in op 2mbit (zucht). Ik weer de helpdesk bellen .. ja meneer u lijn is al de 18e opgeleverd.. mja dat kunnen hun wel zeggen maar vorige week heb ik ook 2x gebeld en toen wisten ze ook al dat het nog niet goed werkte. Vervolgens kreeg ik toch vandaag de "gelukt" email alsnog....

Het werkt dus nog steeds niet en na 2x een email ontvangen te hebben dat het wel gelukt zou zijn en de BBNED status al sinds de 18e op opgeleverd staat kloppen dus niet :)

Nouja kijken of ik vrijdag middag vrij kan vragen op me werk want het service gebeuren is alleen beschikbaar tussen half 9 en half 6 savond...

Wordt weer vervolgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 18:23:
Misschien heeft het tijd nodig om zich allemaal in te stellen?
Hoe bedoel je van zelf, zou er niet op rekenen, niks gaat van zelf....

Heb vanavond nog contact gehad met de helpdesk omdat ik ook nog niet de juiste snelheid heb. Er blijken vannacht nog werkzaamheden gepland te zijn voor de bekende problemen. Als deze werkzaamheden voor mij niet de oplossing bied gaat deze jongen waarschijnlijk alsnog downgraden voordat het 1 april is.

Vraag me trouwens af waar Oele_ gebleven is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds geen reactie gehad op mijn mail naar support van een week geleden. Ze zullen het vast heel erg druk hebben ... en ik ben de afgelopen overdag nog niet vroeg thuisgeweest om te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Voor Oele_:
Vanavond was ik bij kennissen (systeemnaam: bergeend) en het modem trained wel in op 6+ Mbit (69xx), maar de download gaat niet sneller dan de 4 Mbit die ze hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

TD-er schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 17:04:
[...]

Bij BBNed hebben ze ook geen 1.5/0.75 profielen.
Gisteren bij iemand anders gezien dat hij 2/1 gekregen had. :)
Ook hij is net als ik via BBNed verbonden (ik heb 8/1 i.p.v. 6/1 gekregen).

Intrainen van het modem moet je zien als de snelheid waarmee de modem
snelheid in kbps.

Gelukkig gaat het bovenstaande niet op.
Mijn download snelheid is duidelijk rond de 800 Kilobyte/sec,
ofwel precies 8 Megabit zonder overhead compensatie.
En door het nieuwe modem is mijn upload trouwens ook sneller.

[ Voor 50% gewijzigd door cjdijk op 30-03-2006 07:09 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 06:57:
[...]

Bij BBNed hebben ze ook geen 1.5/0.75 profielen.
Gisteren bij iemand anders gezien dat hij 2/1 gekregen had. :)
Ook hij is net als ik via BBNed verbonden (ik heb 8/1 i.p.v. 6/1 gekregen).

Intrainen van het modem moet je zien als de snelheid waarmee de modem
snelheid in kbps.

Gelukkig gaat het bovenstaande niet op.
Mijn download snelheid is duidelijk rond de 800 Kilobyte/sec,
ofwel precies 8 Megabit zonder overhead compensatie.
En door het nieuwe modem is mijn upload trouwens ook sneller.
gaan we weer...

Zoek jij eerst eens naar de defenitie/verschillen van kilobytes, kilobits, megabytes en megabits!!!!

Excuses ik heb het verkeerd gelezen!!!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Ik (systeemnaam karveel, BBned) heb ook de laatste mail gehad dat mijn snelheid is aangepast (van 4Mbit naar 3Mbit), maar ik kan nog steeds met 4Mbit downloaden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
gerco@gentoo ~ $ wget ftp://ftp.demon.nl/pub/test/fullfile16M
--09:11:30--  ftp://ftp.demon.nl/pub/test/fullfile16M
           => `fullfile16M'
Resolving ftp.demon.nl... 194.159.73.47
Connecting to ftp.demon.nl|194.159.73.47|:21... connected.
Logging in as anonymous ... Logged in!
==> SYST ... done.    ==> PWD ... done.
==> TYPE I ... done.  ==> CWD /pub/test ... done.
==> PASV ... done.    ==> RETR fullfile16M ... done.
Length: 16,384,000 (16M) (unauthoritative)

100%[====================================>] 16,384,000   424.79K/s    ETA 00:00

09:12:08 (421.76 KB/s) - `fullfile16M' saved [16384000]

Ik zit er niet zo mee, maar het lijkt me dat dit aangeeft dat het ondanks de tweede (of derde?) poging, nog steeds niet gelukt is bij BBned.

[ Voor 4% gewijzigd door Gerco op 30-03-2006 09:14 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 09:02:
[...]

|:( gaan we weer...

Zoek jij eerst eens naar de defenitie/verschillen van kilobytes, kilobits, megabytes en megabits!!!!
Het kan aan mij liggen, maar ik zie geen fouten in zijn post, wat betreft kb, kB, Mb en MB.

Hij zegt (net als ik) dat hij een snelheid haalt van 800 kB/s
Dat is op geen enkele manier te rijmen met een (eventueel gekapte) snelheid van 6Mbit (6144 kbit), aangezien dat maximaal 768 kB/s is.
Kortom dan hebben we het over een 8Mbit verbinding, waarbij je een stukje snelheid verliest door de overhead die standaard is bij ADSL (zie startpost) en dus de 1MB/s (8Mb/8) nooit kunt halen.
Lijkt me dus dat hij het wel begrepen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gerco schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 09:13:
Ik (systeemnaam karveel, BBned) heb ook de laatste mail gehad dat mijn snelheid is aangepast (van 4Mbit naar 3Mbit), maar ik kan nog steeds met 4Mbit downloaden:

Ik zit er niet zo mee, maar het lijkt me dat dit aangeeft dat het ondanks de tweede (of derde?) poging, nog steeds niet gelukt is bij BBned.
Volgensmij blijft dat ook gewoon zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 09:14:
[...]

Het kan aan mij liggen, maar ik zie geen fouten in zijn post, wat betreft kb, kB, Mb en MB.

Hij zegt (net als ik) dat hij een snelheid haalt van 800 kB/s
Dat is op geen enkele manier te rijmen met een (eventueel gekapte) snelheid van 6Mbit (6144 kbit), aangezien dat maximaal 768 kB/s is.
Kortom dan hebben we het over een 8Mbit verbinding, waarbij je een stukje snelheid verliest door de overhead die standaard is bij ADSL (zie startpost) en dus de 1MB/s (8Mb/8) nooit kunt halen.
Lijkt me dus dat hij het wel begrepen heeft.
Mijn nederige excuses ik heb het niet goed gelezen ik heb het woord compensatie over het hoofd gezien! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

bjck schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 09:16:
Volgensmij blijft dat ook gewoon zo.
:?

Waarom dan een 3Mbit abo aanbieden als het 4Mbit is? Noem het dan gewoon 4Mbit?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Gerco schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 09:31:
[...]

Er zijn hier meer gebruikers (waaronder ikzelf) waarbij het modem op een hogere snelheid verbinding maakt dan wat je zou verwachten aan de hand van het abonnement.
Het lijkt er heel sterk op dat de gebruikers via BBned dit ervaren en dit zou dus kunnen komen doordat BBned waarschijnlijk geen andere snelheden kan leveren dan 8/1, 4/1, 2/1 en mogelijk nog wat langzamere profielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

[...]

demon is net aan het adverteren dat je bij hun niet zit met de ergernis dat je verbinding trager is dan geadverteerd. wellicht dat ze daarom gewoon adverteren met lagere snelheden dan ze daadwerkelijk aanbieden. BabyXL werd altijd al gecompenseerd (zoals ik hier lees, geen ervaring mee), wellicht doen ze het nu bij BBned door te adverteren met 3 en 6 Mbit en daadwerkelijk 4 en 8 Mbit aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mij hoor je niet klagen hoor; Ik heb in feite hetzelfde abbo (4/1), terwijl in officieel ben gedowngrade naar 3/1. En daarvoor betaal ik aanmerkelijk minder :)

Overigens e.a. onder voorbehoud; Ik had een mail ontvangen dat mijn snelheid zou zijn aangepast, maar 2 dagen later een mail ontvangen dat de snelheidsaanpassing toch nog niet was doorgezet en dat die alsnog zsm zou worden aangepast. Geen verder bericht meer gehad na die laatste mail, dus ik weet nu niet of e.a. nu wel,- of niet is geregeld.

systeemnaam=wvbouma overigens, mocht iemand erin willen duiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

kan iemand hier nog ff naar kijken :)
M55 in "Ervaringen Demon DSL-Express # 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Als men dan toch kijkt, geef dan ook meteen een update over mijn upgrade vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Laatst online: 03-09 12:12
rick77 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 09:39:
[...]

demon is net aan het adverteren dat je bij hun niet zit met de ergernis dat je verbinding trager is dan geadverteerd. wellicht dat ze daarom gewoon adverteren met lagere snelheden dan ze daadwerkelijk aanbieden. BabyXL werd altijd al gecompenseerd (zoals ik hier lees, geen ervaring mee), wellicht doen ze het nu bij BBned door te adverteren met 3 en 6 Mbit en daadwerkelijk 4 en 8 Mbit aan te bieden.
Waar staat dat dan dat Demon zich aan de geleverde snelheid houdt?
Ben namelijk al een tijdje aan het mailen waarom ik maar maximaal 5mbit om een halve mbit heb voor een 6mbit/1mbit abbo.
Modem traint in op 6144/703 maar meer als 630/73 Kb/s krijg ik er niet uit.
Demon zegt het volgende hierover: Wij garanderen dus niet meer dan een halve Mbit upload. :?
Met een afstand van 488 meter tot de centale en alle kabels in huis zo kort mogelijk(langste 3 meter)mag ik toch aannemen dat het verlies toch niet zoveel kan zijn als nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Die 1 mbit upload is al vanaf de eerste ADSL lijnen niet gegarandeerd. Eerst was dat alleen een probleem bij de 8/1 lijntjes, inmiddels ook bij de wat lagere abbo's.
Eigenlijk wel jammer want ik heb zelf bijvoorbeeld liever een 2/2 lijntje dan een 3/1 :|

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NBK schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 13:12:
Eigenlijk wel jammer want ik heb zelf bijvoorbeeld liever een 2/2 lijntje dan een 3/1 :|
Dat hebben ze wel hoor het is alleen veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Laatst online: 21:07

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb ook veel meer behoefte aan meer upload dan download. Het mooiste zou zijn als je het upload / download spectrum bij ADSL kan "mengen"

Dus dat je al naar gelang wat je wilt kan kiezen voor ( uitgaande ADSL 8/1 = totaal 9mbit ) voor elke willekeurige verdeling. Bijv 4 down 5 up. of 4,5 / 4,5 synchroon. of zelfs 1 down 8 up

Dat lijkt me ideaal.

* mkleinman host thuis redelijk populaire website. Vandaar dat elke bit extra upload mooi is meegenomen.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

mkleinman64 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 14:48:
* Gerco host thuis redelijk populaire website. Vandaar dat elke bit extra upload mooi is meegenomen.
Misschien is dat juist waarom ze dat niet willen? Ik zou ook wel liever een 2/2 willen dan een 3/1. Eigenlijk wil ik een 4/4 ofzo. Veel upload is gewoon enorm handig, voor VoIP (ik probeer asterisk te draaien), remote desktop achtige toepassingen (VNC), webservers, mailservers, etc. De poweruser heeft gewoon meer aan upload dan aan download.

Is het een technisch probleem dat meer dan 1Mbit upload niet wil of is het gewoon kostenbesparing van de ISPs dat ze hier niet aan willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dan kom je meer in de SDSL aansluitingen. hier op de zaak hebben we 2 SDSL lijnen liggen van 2 mbit die gebundeld zijn, waardoor we een 4 mbit up en download hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flex schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 13:07:
[...]

Waar staat dat dan dat Demon zich aan de geleverde snelheid houdt?
Ben namelijk al een tijdje aan het mailen waarom ik maar maximaal 5mbit om een halve mbit heb voor een 6mbit/1mbit abbo.
Demon zegt het volgende hierover: Wij garanderen dus niet meer dan een halve Mbit upload. :?
Met een afstand van 488 meter tot de centale en alle kabels in huis zo kort mogelijk(langste 3 meter)mag ik toch aannemen dat het verlies toch niet zoveel kan zijn als nu?
Verlies? wuuuut?. Je snelheden zijn meer dan genoeg (imo).
708/8=88kb/s theoretisch maximaal haalbare voor je uitgaand van ingetrainde snelheid.
Mijn modem trained in op 1023 maar ik haal echt niet hoger dan 90kb/s upload, een kleine 20kb/s verschil.

Het is trouwens wel raar dat je modem lager intrained, welk modem gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derfie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 00:30
systeemnaam: derf
upgrade: NIET GELUKT

Zou worden geupgrade van 1 Mbit naar 1,5 Mbit. en overgezet van BabyXl naar BBNed.
Heb dedicated lijn nog uit de Metrotijd.
Resultaat: dode lijn sinds vorige week vrijdag.
Reactie Demon: wij hebben geen verdere info; wacht rustig af, bellen heeft geen zin.
Oele HELP ME ALSJEBLIEFT ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar weken geleden een nieuw modem binnen gekregen (Zyxel 2602R-61) zodat ik de volledige 1024k upload zou kunnen halen. Voordat de nieuwe snelheid was opgeleverd (ik ging van 4/1 naar 6/1) trainde het nieuwe modem in op een upload van 960Kb/s (oude modem kreeg 768KB/s) en na de oplevering was het opeens nog maar 800KB/s.
De download is van rond de 4480Kb/s naar 5200Kb/s gegaan.

Het ergste is dat ik soms last heb van erg veel disconnects, soms wel direct achter elkaar (daarom schrijf ik dit nu, ik begin het een beetje zat te worden), maar het is ook wel eens een uur in orde. (ook met de nieuwe beta firmware).
Met de 650 heb ik voor zover ik me kan herinneren nog nooit een disconnect gehad.
Nou kan ik die wel weer gaan gebruiken, maar het is wel een beetje jammer..

Volgens een postcode check zit ik 2.6KM van de centrale af, systeemnaam is "angenent".

noise margin upstream: 10 db
noise margin downstream: 4 db
output power upstream: 12 db
output power downstream: 18 db
attenuation upstream: 20 db
attenuation downstream: 46 db
tone 0- 31: 00 00 00 56 78 9a bb bc cc cc cc bb ba a9 87 64
tone 32- 63: 02 56 77 88 88 88 77 77 77 78 88 88 88 8a aa aa
tone 64- 95: 0a aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 96-127: aa aa aa aa aa 99 99 99 99 99 99 99 99 99 97 99
tone 128-159: 99 99 99 99 99 99 98 99 89 99 88 46 77 75 20 45
tone 160-191: 67 77 77 77 76 64 40 36 77 77 76 77 77 77 77 77
tone 192-223: 67 76 66 66 66 66 66 56 66 53 55 52 55 54 55 45
tone 224-255: 44 34 44 32 00 00 23 44 23 43 24 44 34 44 43 22
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Ziet dit er bagger uit?
Ook al haal ik die snelheid gewoon niet dan zou het nog wel mooi zijn als de verbinding niet telkens weg valt, komt er misschien nog een betere firmware aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 18:25:
Ik heb een paar weken geleden een nieuw modem binnen gekregen (Zyxel 2602R-61) zodat ik de volledige 1024k upload zou kunnen halen. Voordat de nieuwe snelheid was opgeleverd (ik ging van 4/1 naar 6/1) trainde het nieuwe modem in op een upload van 960Kb/s (oude modem kreeg 768KB/s) en na de oplevering was het opeens nog maar 800KB/s.
De download is van rond de 4480Kb/s naar 5200Kb/s gegaan.

Het ergste is dat ik soms last heb van erg veel disconnects, soms wel direct achter elkaar (daarom schrijf ik dit nu, ik begin het een beetje zat te worden), maar het is ook wel eens een uur in orde. (ook met de nieuwe beta firmware).
Met de 650 heb ik voor zover ik me kan herinneren nog nooit een disconnect gehad.
Nou kan ik die wel weer gaan gebruiken, maar het is wel een beetje jammer..
[...]
Ziet dit er bagger uit?
Ook al haal ik die snelheid gewoon niet dan zou het nog wel mooi zijn als de verbinding niet telkens weg valt, komt er misschien nog een betere firmware aan?
Ja, dat ziet er niet zo geweldig uit.
Een signaal-ruis verhouding van 4 dB is wel wat krap en de attenuation downstream van 46 dB is ook niet echt super.
Ik denk dat die 6/1 een beetje te veel gevraagd is voor je lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag snelheidsverhoging!

Upstream : 42KB :(
Downstream : 760KB :)

Wat ik vreemd vind is mij upload snelheid, ik hoor 1Mbit te hebben, ik zit 500M van de centrale dus daar ligt het niet aan. De afstand tussen mijn splitter en modem is helaas wel 20 meter, maar heb verder nooit last van verbindingsproblemen. Ik heb een ZyXel Prestige 650 en een Linksys WRT54G. Beide hebben nieuwste firmware.

Waarom heb ik zo'n lage uploadsnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Laatst online: 03-09 12:12
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:40:
[...]

Verlies? wuuuut?. Je snelheden zijn meer dan genoeg (imo).
708/8=88kb/s theoretisch maximaal haalbare voor je uitgaand van ingetrainde snelheid.
Mijn modem trained in op 1023 maar ik haal echt niet hoger dan 90kb/s upload, een kleine 20kb/s verschil.

Het is trouwens wel raar dat je modem lager intrained, welk modem gebruik je?
Heb 2 modems liggen hier...Copperjet 810 en een Zyxel 650-R31 beide trainen ze op 6144/703.
En het is niet alleen de upload maar laten we nu gewoon eerlijk zijn,130Kb/s en 55Kb/s verlies op een 6mbit om 1mbit abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flex schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 20:36:
[...]

Heb 2 modems liggen hier...Copperjet 810 en een Zyxel 650-R31 beide trainen ze op 6144/703.
En het is niet alleen de upload maar laten we nu gewoon eerlijk zijn,130Kb/s en 55Kb/s verlies op een 6mbit om 1mbit abbo?
Flex schreef op donderdag 30 maart 2006:
Ik snap 't ff niet meer. Ik heb 12 mbit en haal er ook niet meer uit dan 11 mbit. 800m van de centrale.
Het is heel normaal dat je niet de ingetrainde snelheden haalt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Ik dacht dat het resetten van de modem wel zou helpen na de melding dat de doorgevoerde snelheid dit keer wel was doorgevoerd. Ik blijk nog steeds te werken op een 2 mbit verbinding ipv een 6 mbit. Ik zal dan morgen eens nagaan op wat voor een snelheid de modem traint en kijken of die firmware upgrade helpt.
Als het zo blijkt te zijn dat de snelheidsverhoging (nog) niet is doorgevoerd, dan neig ik toch tot overstappen op een andere provider. Ik bekijk het probleem morgenmiddag na het werk wel weer.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 19:59

RayNbow

Kirika <3

Flex schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 20:36:
[...]

ADSL heeft overhead. Ingetrainde snelheid delen door 10 is het aantal KB/s wat je moet kunnen halen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm hebben meer mensen hier last van? mijn upgrade is opgelevert en ben van babyxl naar bbned gegaan duz nieuw ip adres, maar nu is mijn systeem maan nog steeds gelink naar het oude ip nr

systeemnaam: ebberink.demon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

ToriHino

Eg wel!

Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:49:
uhm hebben meer mensen hier last van? mijn upgrade is opgelevert en ben van babyxl naar bbned gegaan duz nieuw ip adres, maar nu is mijn systeem maan nog steeds gelink naar het oude ip nr

systeemnaam: ebberink.demon.nl
Ikzelf ben van bbned naar babyxl gegaan, ook met nieuw ip adres. Duurde iets van een dag en toen was mijn systeem naam gelinkt naar het nieuwe adres.

Zal wel iets zijn met een refresh van de DNS servers ofzo...

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.