Wat nog erger is dan ninja-looters; leiders die zichzelf bevoordelen.
Dat is een van de redenen waarom ik ben gestopt met WoW indertijd (en de tweede reden was dat het vrij boring was om alle raid instances elke week maar te herhalen).
*begint lang verhaal*
De leiders van de raidguild waar ik gejoined had, hadden een systeem opgezet dat officers en de GM de lootverdeling bepaalden op een aantal punten. Zo was er raid tijd (die ze naar eigen zeggen wel bijhielden, maar niet wilden delen omdat mensen dan zouden kunnen 'min-maxen'), de mate van upgrade etc.
Ik heb indertijd (al was ik de hunterleader en ook nog eens mainpuller en leverde ik elke week een hoop potions aan en altijd ruim op tijd aanwezig) zelfs op een aantal items gepassed omdat een andere hunter bijvoorbeeld nog met iets groens liep (en ik al beaststalker en DM gear had).
Toen kwam een RL vriend van de GM met zijn vrouw in de guild. Die vrouw speelde een hunter, en die werd ineens bevoordeeld zonder enige reden. Het begon met een drop van de Giantstalker Chest, ik had op alle punten die de council in overweging nam een betere positie, en toch kreeg zij het item. Toen ik het aankaarte later zeiden ze dat de council verdeeld was, maar al die RL vrienden van de GM hadden voor die vrouw gevote.
Ze kwamen plots daarna met een extra clausule in de regels dat "alle lootregels die daar staan geven nog geen garantie dat je het item krijgt". Plotseling konden ze dus doen wat ze wilden qua loot en daarnaar verwijzen.
Het is trouwens ook wel duidelijk dat de officers en GM's enorm snel in hun full MC gear kwamen, veel sneller dan mij (die op sommige punten nog veel meer had gedaan dan sommige officers).
Ik ben toch in die guild gebleven voor een tijdje, en van tijd tot tijd dook er ineens een lootdiscussie op de forums waarop de meest onzinnige dingen werden gezegd door de officers en GM.
Dit heeft zelfs 2 keer tot gevolg gehad dat iemand uit de guild is weggegaan, de ene gast heeft toen nog onze eerste Ony kill geninja'ed (dit was ook een hunter, want op het forum bleek dat die vrouw het eerste leaf zou krijgen, omdat die andere gast al een wapenupgrade had gehad (Strikers Mark). Die vrouw had wel 3 meer Giantstalker, maar dat maakte opeens weer niet uit :-/) en de andere was de persoon waar de forums op stonden dus die had de private officer forums openbaar gemaakt (waarop stond dat de GM mij een loothoer vondt, dat terwijl hij nooit voor een item had gepassed en al bijna full gear had, en ik bij lange na niet).
Ik ben toen een tijdje gestopt omdat ik het beu was. Toen ik terugkwam was het nog erger. Een van de officers in full arcanist claimde een ring in ZG en de dag erna Ony's hoofd voor de dragonslayer signet (terwijl ik nog helemaal geen loot van Ony had gehad en graag de pendant wilde).
Het was dus duidelijk dat ze de helft mensen gewoon gebruikten voor hun eigen doeleinden, en de andere mensen bevoordelen. Ik heb WoW toen geuninstalled en hoop dat ik ooit kan switchen naar EU servers (want ik speelde op de Amerikaanse Earten Ring, wat ook nog betekende dat ik meerdere ochtenden tot 5 uur heb geraid).
*einde verhaal*
Moraal:
Bij ninja-looters is het tenminste gelijk duidelijk waar je aan toe bent en die worden inderdaad geschuwd. Veel gevaarlijker zijn GM's en officers die mensen gebruiken, die ninja-en in principe ook gewoon, al is het daar veel minder duidelijk en in de guild hebben ze vrienden, en zijn er een hoop mensen die het gewoon niet interesseerd, dus maar een paar ondernemen actie en verlaten een guild, maar de guild blijft meestal wel bestaan. Zeker als het een van de top guilds is qua raidsucces (we waren de 2de beste raid guild van de server).
Edit:
Oh en ik ben ook een paar keer echt geninjaed, bijvoorbeeld een Orb of Deception (toen die dingen nog voor 300 gold gingen) in de Dire Maul arena. Maar dat vond ik minder erg dan die achterbakse truukjes die de guild had uitgehaald met mij in MC...
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 22-03-2006 12:34
]