Samsung HDTV met beeldbuis voor € 900,-

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 12.828 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 20:09:
[...]

Via HDMI/DVI, aangezien er geen VGA aansluiting op zit. Doel is gewoon om films en TV series van zowel Xvid, Xvid HR en 720p materiaal af te spelen, al dan niet vanaf Mediaportal/Mediacenter.

Probleem is dat in de handleiding staat dat dat niet kan. Dus dat is érg jammer, want er zijn zat mensen met mij die hun HTPC er op aan willen sluiten. Ik koop dus een LCD met VGA aansluiting denk ik. Het probleem van lelijke SDTV heb ik toch niet zo heel erg, aangezien ik geen TV kijk.
Tuurlijk kan je er wel een pc op aansluiten, daar zal wel gewoon een modi voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 23:36:
[...]

Da's waar, maar wat ik mij afvraag : stel dat je een digitale HD ontvanger hebt.
En je hebt daar 10 kanalen op, en je begint te zappen.
Kun je je voorstellen dat hij heel de tijd switcht tussen 1080i en 720p, mochten beide standaarden gebruikt worden (vb : kanaal 1 = 1080i, kanaal 2 = 720p, ...) ?
Dat zou nogal een geklik geven en een vertraging bij het zappen.
Je verandert toch ook niet 5 keer per minuut je PC scherm van 1024x768 naar 800x600 en terug ?
Zou zoveel omschakelen ook niet schadelijk zijn voor het scherm ?
De digitale decoder die ik ken (samsung ...360... ) doet dat iig niet, je kan simpelweg de uitgangs-resolutie selecteren, 576p, 720p of 1080i, en vervolgens word elke uitzending naar die resolutie ge up-/down-scaled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:00

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 23:36:
Zou zoveel omschakelen ook niet schadelijk zijn voor het scherm ?
Het kan tegenwoordig ook prima zonder geklik. Mijn 21" CRT monitor doet het al niet meer, en die begint ook langzaam oud te worden ;)

Ik denk eigenlijk dat die Samsung gewoon altijd op een fixed resolutie gebruikt wordt, en dat alles gewoon digitaal naar die resolutie gescaled wordt. Chipje daarvoor kun je gewoon lenen van de LCD modellen, dat is dus lekker makkelijk ;) Dit is natuurlijk puur speculatie... Misschien is het wel helemaal niet zo. Ik denk dat we dat pas kunnen zeggen als ie echt bij iemand in de kamer staat l(

[ Voor 1% gewijzigd door voodooless op 03-05-2006 00:09 . Reden: optie hierboven is natuurlijk ook nog een mogelijkheid ;) ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 23:42:
[...]

Tuurlijk kan je er wel een pc op aansluiten, daar zal wel gewoon een modi voor zijn.
Zou je haast denken met een HDMI-aansluiting. Probleem is alleen dat Samsung ergens (in een brief of handleiding, ik weet het niet meer) zei dat je er geen computer op kunt aansluiten. Aan de andere kant: HDMI is gewoon een standaard. Of het signaal nou van een computer of een gamesconsole komt, het zou niets uit moeten maken (toch?).
Wordt dus (weer) afwachten tot de eerste reviews komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik denk dat dat wel gaat lukken met powerstrip of een ander vergelijkbaar tooltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

damn me! zo'n ding is wat ik zoek voor mijn ouders (voldoende ruimte voor een CRT maar ze zijn door de lokale Expert winkel gek gemaakt voor plasma/lcd wat ik ze dus net uit het hoofd heb weten te praten (zijn toch nog geen HDTV uitzendingen in Friesland, ook niet bij mij in Muiden)...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-08 01:14
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 19:51:

Mijn doel is PC aansluiten en dan surfen en gamen met hetzelfde beeld kwaliteit als met een monitor, ik weet dat met een SVHS cable mij pc op een gewoone CRT kan aansluiten maar dat ziet er nie uit.
Of een TV toestel nou het ideale scherm is om mee te surfen kun je betwijfelen. Maar goed, wil je een PC aansluiten dan heb je twee mogelijkheden, via de HDMI ingang of via component + audio. Bij ATI gebaseerde kaarten kun je een aansluitblokje dan wel kabeltje krijgen waarmee je via component een HDTV toestel kunt aansturen. Er komen binnenkort ook twee ATI gebaseerde kaarten op de markt die video en audio over HDMI kunnen uitsturen, alleen zijn die kaarten gebaseerd op de X1300 en X1600 chipsets. Die zijn prima voor HDTV, maar iets minder prima voor gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
fulgore schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:50:

En voor weinig ! Prijsklasse: € 600 - 699,99 :9~
En ik begrijp ook waarom! Op een Duitse web site wordt gemeld dat het toestel € 150 goedkoper wordt na het Grote Voetbal Festijn dat binnenkort los barst. De Samsung zal waarschijnlijk na deze Grote Gebeurtenis in Nederland op de markt komen ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:32
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 23:42:
[...]Tuurlijk kan je er wel een pc op aansluiten, daar zal wel gewoon een modi voor zijn.
....maar het is niet zeker dat dit via HDMI kan.

Het zou zomaar kunnen dat de TV geen HDMI input zonder HDCP toestaat. In dat geval zou het dus alleen maar kunnen als je een videokaart met HDCP ondersteuning hebt.

Een Yamaha RX-V2600 receiver heeft een soortgelijk "probleem". Op deze receiver kun je meerdere HDMI/Component/S-Video inputs aansluiten die dan (eventueel opgeschaald) via een HDMI output naar je TV gestuurd worden. Dit werkt echter alleen als je TV ook HDCP ondersteunt. Zo niet, dan krijg je een mooi zwart beeld.

Nu weet ik niet of die receiver ook het input signaal controleert. Zo niet, dan zou je een PC misschien via deze (of een soortgelijke) receiver kunnen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

rapware schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 08:38:
[...]

....maar het is niet zeker dat dit via HDMI kan.

Het zou zomaar kunnen dat de TV geen HDMI input zonder HDCP toestaat. In dat geval zou het dus alleen maar kunnen als je een videokaart met HDCP ondersteuning hebt.

Een Yamaha RX-V2600 receiver heeft een soortgelijk "probleem". Op deze receiver kun je meerdere HDMI/Component/S-Video inputs aansluiten die dan (eventueel opgeschaald) via een HDMI output naar je TV gestuurd worden. Dit werkt echter alleen als je TV ook HDCP ondersteunt. Zo niet, dan krijg je een mooi zwart beeld.

Nu weet ik niet of die receiver ook het input signaal controleert. Zo niet, dan zou je een PC misschien via deze (of een soortgelijke) receiver kunnen aansluiten.
Hmm ik denk dat het wel gaat werken. Ik heb zelf een Acer LCD-TV die HDCP ondersteund op zijn DVI ingang, welke ik gebruik als computermonitor. Maar mijn pc heeft geen videokaart die HDCP ondersteund. Het is juist de content (HD-DVD, blueray film) die bepaald of HDCP nodig is, niet de hardware (de hardware moet het alleen ondersteunen).

EDIT: Voor er commentaar op komt, HDMI = DVI + (eventueel) Audio

[ Voor 4% gewijzigd door Dukey op 03-05-2006 08:44 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
Djoekie schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 08:43:
[...]

Het is juist de content (HD-DVD, blueray film) die bepaald of HDCP nodig is, niet de hardware (de hardware moet het alleen ondersteunen).
Dat klopt, maar bij Yamaha hebben ze dat iets anders geïnterpreteerd. Als je een TV aansluit die geen ondersteuning biedt voor HDCP krijg je gewoon een "HDCP" error en een zwart beeld. Ongeacht het feit dat je input niet HDCP beschermd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
rapware schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 08:38:

Een Yamaha RX-V2600 receiver heeft een soortgelijk "probleem". Op deze receiver kun je meerdere HDMI/Component/S-Video inputs aansluiten die dan (eventueel opgeschaald) via een HDMI output naar je TV gestuurd worden.
Ik heb de RX-V4600, dus het grotere broertje van de RX-V2600. Volgens het het handboek van de 4600 (hoofdstuk "Connecting HDMI components") is er bij HDMI video uitsluitend een HDMI-in > HDMI-out mogelijkheid. Met de analoge ingangen en uitgangen (component, S-Video en composiet) zijn wel allerlei conversies mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door grunnsat op 03-05-2006 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Djoekie schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 08:43:
EDIT: Voor er commentaar op komt, HDMI = DVI + (eventueel) Audio
Correctie: DVI-D + audio ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
grunnsat schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 09:24:
[...]

Ik heb de RX-V4600, dus het grotere broertje van de RX-V2600. Volgens het het handboek van de 4600 (hoofdstuk "Connecting HDMI components") is er bij HDMI video uitsluitend een HDMI-in > HDMI-out mogelijkheid. Met de analoge ingangen (component, S-Video en composiet) zijn wel allerlei conversies mogelijk.
Dat is bij de 2600 hetzelfde. Ik dacht alleen dat het misschien ging werken als de Yamaha op de HDMI input wel apparaten toestaat die geen HDCP ondersteuning hebben (zoals bv een PC).

[ Voor 9% gewijzigd door RAPWare op 03-05-2006 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
rapware schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 09:31:
Dat is bij de 2600 hetzelfde. Ik dacht alleen dat het misschien ging werken als de Yamaha op de HDMI input wel apparaten toestaat die geen HDCP ondersteuning hebben (zoals bv een PC).
Dat kan niet, want dan zou er ook een Analoog/Digitaal video converter in de Yamaha moeten zitten, en dat is niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
grunnsat schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 09:42:
[...]
Dat kan niet, want dan zou er ook een Analoog/Digitaal video converter in de Yamaha moeten zitten, en dat is niet het geval.
Wat kan niet? Op de Yamaha RX-V2600 een PC aansluiten via een DVI naar HDMI kabel?

Edit:
ps.De 2600 bevat een Video processor, Scaler en De-Interlacer .

[ Voor 11% gewijzigd door RAPWare op 03-05-2006 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Anders gebruik je toch een dvi to component adapter.

http://www.trianglecables.com/dvi-hdtv200.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
Dat zal waarschijnlijk wel werken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 00:07:
[...]

Het kan tegenwoordig ook prima zonder geklik. Mijn 21" CRT monitor doet het al niet meer, en die begint ook langzaam oud te worden ;)
(
Ja, OK, hij klikt niet meer, maar kan hij ertegen dat er regelmatig binnen de minuut 5 keer van resolutie veranderd wordt ?
Ik vermoed dat een TV die tijdens het zappen heel de tijd van resolutie verandert niet zal meekunnen en ook zal lijden onder al dat geschakel (ook al maakt het geen klikkend geluid meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 00:33:
[...]

Zou je haast denken met een HDMI-aansluiting. Probleem is alleen dat Samsung ergens (in een brief of handleiding, ik weet het niet meer) zei dat je er geen computer op kunt aansluiten. Aan de andere kant: HDMI is gewoon een standaard. Of het signaal nou van een computer of een gamesconsole komt, het zou niets uit moeten maken (toch?).
Wordt dus (weer) afwachten tot de eerste reviews komen :)
Maar als je een DVI-D -> HDMI adapter gebruikt, dan mis je toch de HDCP ?
Ik merk in elk geval dat bij verschillende LCD TV's men bijv. maximaal 1024x768 toelaat als het van een PC komt, maar 1920x1080 als het van een andere bron komt.
Komt dit niet doordat hij het ontbreken van DHCP herkent, en daardoor de resolutie beperkt ?
Het kan natuurlijk ook iets zijn waarmee makers van hifi- en video-apparatuur hun markt afschermen.
Liever geen Media Center PC die full HD stuurt, maar hún HDD/DVD recorder natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grunnsat schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 07:34:
[...]

Of een TV toestel nou het ideale scherm is om mee te surfen kun je betwijfelen. Maar goed, wil je een PC aansluiten dan heb je twee mogelijkheden, via de HDMI ingang of via component + audio. Bij ATI gebaseerde kaarten kun je een aansluitblokje dan wel kabeltje krijgen waarmee je via component een HDTV toestel kunt aansturen. Er komen binnenkort ook twee ATI gebaseerde kaarten op de markt die video en audio over HDMI kunnen uitsturen, alleen zijn die kaarten gebaseerd op de X1300 en X1600 chipsets. Die zijn prima voor HDTV, maar iets minder prima voor gamen.
2 dan nog ?
Mij interesseert zo'n kaart wel.
Ik weet dat Sapphire er met één op de markt komt, is die andere ook van Sapphire ?
Voor mijn volgende PC wil ik in elk geval een HDMI uitgang, en liefst op een kaart ZONDER VENTILATOR.
Ik speel weinig spellen, maar de PC op TV aansluiten lijkt mij wel interessant voor HD content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 10:25:
[...]

Ja, OK, hij klikt niet meer, maar kan hij ertegen dat er regelmatig binnen de minuut 5 keer van resolutie veranderd wordt ?
Ik vermoed dat een TV die tijdens het zappen heel de tijd van resolutie verandert niet zal meekunnen en ook zal lijden onder al dat geschakel (ook al maakt het geen klikkend geluid meer).
Waarom zou dat eigenlijk zo slecht zijn voor je tv? Het is in ieder geval dat tv's van nu al om de haverklap moeten switchen tussen 576i en 576p, soms zelfs per reclamefilmpje. Daar kunnen ze in ieder geval prima tegen. Maar of er iets zal slijten als de resolutie wijzigt.... is dat eigenlijk zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

pianoman schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:28:
Waarom zou dat eigenlijk zo slecht zijn voor je tv? Het is in ieder geval dat tv's van nu al om de haverklap moeten switchen tussen 576i en 576p, soms zelfs per reclamefilmpje. Daar kunnen ze in ieder geval prima tegen. Maar of er iets zal slijten als de resolutie wijzigt.... is dat eigenlijk zo?
Nee, je TV switched niks, want alles wat analoog van je kabel komt is gewoon interlaced. Ook als het van je digitale doos komt wordt het altijd of interlaced, of progressive naar je TV gezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Update: Gestern war ich nochmal bei MM und wir haben ein anderes Kabel genommen und den Sendersuchlauf noch mal gestartet. Siehe da Bild war top.
Dark Matter schreef op maandag 01 mei 2006 @ 14:41:
En iemand die de tv heeft gezien en geen geometrie problemen heeft gezien.

hallo zusammen,

habe den neuen Samsung gerade eben beim MediaMarkt angeschaut und ich muss sagen der gefällt mir. Habe keine Geometriefehler gesehen, das einzige was mich gestört hat war das etwas schlechte Bild. Kann das aber am dem Kabel vom MediaMarkt liegen?

http://www.hifi-forum.de/viewthread-95-2889-17.html

Lijkt erop dat we de komende weken eindelijk gebruikers ervaringen kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Waarom koopt die gast het ding nietgewoon :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:04

Gorefest

serial killer.

Omdat de MediaMarkt er 890 Euro voor wil hebben terwijl hij op idealo.de als staat voor 690 Euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
rapware schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 09:58:
[...]
Wat kan niet? Op de Yamaha RX-V2600 een PC aansluiten via een DVI naar HDMI kabel?

Edit:
ps.De 2600 bevat een Video processor, Scaler en De-Interlacer .
Sorry, ik had je voorafgaande bericht verkeerd gelezen. Ik dacht dat je doelde op analoog in > HDMI out.

Ik weet niet of de Yamaha's een input source zonder HDCP accepteren, en dat doorzetten naar HDMI-out.

Die video processor zet er natuurlijk wel in, maar die wordt gebruikt voor de analoge signalen. Ik verwacht niet dat er iets gewijzigd kan worden aan de digitale video signalen. Die worden waarschijnlijk één op één doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 10:30:

Ik weet dat Sapphire er met één op de markt komt, is die andere ook van Sapphire ?
Voor mijn volgende PC wil ik in elk geval een HDMI uitgang, en liefst op een kaart ZONDER VENTILATOR.
Ik speel weinig spellen, maar de PC op TV aansluiten lijkt mij wel interessant voor HD content.
Kijk maar eens bij Gecube . Alleen hebben deze kaarten wel een ventilator. Dat is erg suffig van Gecube, want ze hebben wel Heatpipe kaarten zonder ventilator. Maar ja, van nadenken krijg je hoofdpijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Het lijkt erop dat ie er nu erg snel aankomt.
Sommige sites in duitsland claimen 5-7 dagen:
http://www.idealo.de/prei...slimfit-hdtv-samsung.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:37

sphere

Debian abuser

Aardige prijs ook, eens even een vaasje op mijn huidige TV zetten })
Toch jammer dat er geen 40" of 50" versie van is, voor groot beeld oppervlak moet je toch naar plasma/lcd of rptv.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
sphere schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:13:
Toch jammer dat er geen 40" of 50" versie van is, voor groot beeld oppervlak moet je toch naar plasma/lcd of rptv.
Ik weet dat Grundig vroeger een 1 meter beeldbuis had, dat ding woog > 100kg. Dus die 40" zou ook zo iets gaan wegen. Een 50" komt dan waarschijnlijk op 200kg.

Ik heb nog nooit een kraanwagen van de MediaMarkt gezien die een TV kwam afleveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Lekkere berichten:
Also gestern bei Expert in Marburg wollte ich mir das Gerät mitnehmen und mir wurde Gesagt, dass Samsung die alle zurückgeordert hat, da mit den Anschlüssen etwas nicht stimmt.
Voor de niet Duits lezenden in het kort: Samsung heeft alle apparaten teruggehaald ivm problemen met de aansluitingen ....

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex4allofyou
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-02 17:57
Hey, is er iemand hier gelukt een Samsung LCD tv aan te sluiten op de PC met een HDMI-DVI kabel? Zo ja, welk type is dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:05
alex4allofyou schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:58:
Hey, is er iemand hier gelukt een Samsung LCD tv aan te sluiten op de PC met een HDMI-DVI kabel? Zo ja, welk type is dit dan?
In de topic staat "Samsung HDTV met beeldbuis". Hiermee wordt bedoeld dat het een conventioneel scherm (CRT) is. Aangezien jij ook nadrukkelijk zegt dat je vraagt of het iemand gelukt is een LCD tv aan te sluiten op de TV neem ik aan dat je dit wist. Als je weet dat je in het verkeerde topic zit, waarom post je hier dan?

Ga eens hier heen: Samsung LCD TV's Topic en lees daar de ervaringen die anderen hebben gepost over het aansluiten met HDMI. Indien je het teveel lezen vindt kun je gewoon zoeken binnen het topic naar de termen "HDMI PC" en dan zie je vanzelf de meest relevante posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
deepspace schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:47:
[...]

Nee, je TV switched niks, want alles wat analoog van je kabel komt is gewoon interlaced. Ook als het van je digitale doos komt wordt het altijd of interlaced, of progressive naar je TV gezonden.
Ik had juist ergens gelezen dat op de kabel zowel interlaced als progressive signalen worden uitgezonden en dat dat verschilt per programma (of per reclame). Zo zou voetbal bijvoorbeeld veelal interlaced uitgezonden worden omdat de snelle horizontale bewegingen dan makkelijker weergegeven worden. En veel films zouden dan weer progressive zijn. Maar ik kan het nu niet terugvinden, misschien zat ik er naast....

MAar dan nog, is er een reden om aan te nemen dat het slecht is voor de tv?
het is toch alleen een aanpassing van de timings en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

pianoman schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 08:53:
Ik had juist ergens gelezen dat op de kabel zowel interlaced als progressive signalen worden uitgezonden en dat dat verschilt per programma (of per reclame).
Dat is ook correct, echter is eigenlijk alles nog steeds interlaced. Het zijn altijd 50 halfbeelden per seconde. Bij progressive uitzendingen worden gewoon twee keer een halfbeeld van het zelfde tijdstip uitgezonden, waardoor je dus twee opeenvolgende halfbeelden in elkaar kunt plakken tot een progressive frame. Bij echt interlaced is dat niet zo, daar is elk halfbeeld van een anter tijdstip, daarom is het ook zo lastig om er progressive van te maken zonder vreemde bijeffecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Sport an andere snelle bewegende beelden, zoals games, zijn juist meer gebaat bij een progressive signaal.
Daarom dat sport uitzendingen voornamenlijk in 720p worden uitgezonden.
Langzame beelden, zoals natuurfilms, worden voornamenlijk in 1080i uitgezonden, omdat deze minder last hebben van de interlaced beelden en dus baat hebben bij de hogere resolutie.

[ Voor 5% gewijzigd door Dark Matter op 04-05-2006 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dark Matter schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:23:
Daarom dat sport uitzendingen voornamelijk in 720p worden uitgzonden.
Langzame beelden, zoals natuurfilms, worden voornamelijk in 1080i uitgzonden, omdat minder last hebben van de interlaced beelden en dus baat hebben van de hogere reolutie.
Ik heb toch een sterk vermoden dat momenteel alles voornamelijk in 576i uitgezonden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Een interlaced signaal van een snelle beweging kan dit resultaat opleveren.

Afbeeldingslocatie: http://www.windowsmoviemakers.net/PapaJohn/54/Interlaced-Versus-Progressive_files/image001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
deepspace schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:26:
[...]

Ik heb toch een sterk vermoden dat momenteel alles voornamelijk in 576i uitgezonden :+
Ik heb het natuurlijk over HDTV uitzendingen, maar volgens mij wist je dat al. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dark Matter schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:27:
Een interlaced signaal van een snelle beweging kan dit resultaat opleveren.

[afbeelding]
Alleen op progressive schermen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
deepspace schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:41:
[...]

Alleen op progressive schermen ;)
Leg uit!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Neu, duurt wat lang. Kijk eens naar een gewone CRT TV.. ooit het fenomeen van uit het plaatje gezien daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
deepspace schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:53:
[...]

Neu, duurt wat lang. Kijk eens naar een gewone CRT TV.. ooit het fenomeen van uit het plaatje gezien?
Ik begrijp wat je bedoelt.

Maar om steeds commentaar te geven zonder daadwerkelijk iets te vertellen vind ik een beetje onnodig.
Komt op mij over als een wijsneus.
Als je iets te vertellen hebt, leg het dan uit of geef een link met de info.

http://www.100fps.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
BTW als je tennis ofzo op een crt bekijkt, dan zie je altijd een 'trail' van de tennisbal.
Dit heeft o.a. met het interlaced signaal te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Dark Matter op 04-05-2006 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dark Matter schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:57:
Als je iets te vertellen hebt, leg het dan uit of geef een link met de info.
Ik heb niks te vertellen, ik voeg alleen maar info toe aan je post. Interlaced beeld op een interlaced scherm geef natuurlijk geen rafels, omdat er nooit twee halfbeelden tegelijk afgebeeld worden.

Als ik hier echt alles moet gaan uitleggen, zijn we overmogen nog niet klaar. Beetje zelf nadenken is ook wel gewest ;)

[ Voor 15% gewijzigd door voodooless op 04-05-2006 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Op de volgende foto zie je duidelijk de twee beelden 'gemixt' omdat het signaal van de clip interlaced wordt uitgezonden op MTV.

Dus overlap van twee beelden omdat het signaal interlaced is.

Afbeeldingslocatie: http://www.100fps.com/scene1_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

CRT-TV heeft een fosforlaag die langzaam uitdooft. Bij interlaced signaal gloeit de ene laag nog na zodat het eruit ziet als een (acceptabel) stabiel plaatje. Dat is alles wat er aan de hand is.
En inderdaad alles wordt interlaced uitgezonden. Al zolang er televisies bestaan. De problemen die mensen er tegenwoordig van maken is denk ik redelijk overdreven. Het verschil tussen interlaced en progressive is trouwens bij de meeste uitzendingen (bijna) niet waar te nemen.

Net als dat plaatje hierboven. Kom op zeg. Bij goede interlacing wordt in 2x het zelfde frame opgebouwd. En dus niet 2 verschillende halve frames.

[ Voor 14% gewijzigd door Shiver23 op 04-05-2006 11:03 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Dus jij zegt dat eerst de oneven lijnen en dan de even lijnen getoond worden en niet gelijktijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede de-interleacer (sp?) kan dat toch oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Je gaat van even naar oneven lijnen.
Als je de even lijnen van een frame hebt, krijg je daarna de oneven lijnen van een frame.

Maar daarna krijg je de even lijnen van het volgende frame, is overlap tussen beelden.

Een crt heeft een reactietijd van <1ms dus die 'ghosting' van langzame fosfor is onzin.

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Matter op 04-05-2006 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Shiver23 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:02:
Net als dat plaatje hierboven. Kom op zeg. Bij goede interlacing wordt in 2x het zelfde frame opgebouwd. En dus niet 2 verschillende halve frames.
Dan is het gewoon een gefaked progressive beeld. Echt interlaced is het dan niet meer. Is ook maar halve framerate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Het is eigenlijk heel simpel:

Een interlaced CRT tekent de halfbeelden na elkaar, een progressive CRT, LCD of Plasma, tekent ze tegelijk, vandaar dat deinterlacing technieken nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:12:

Een interlaced CRT tekent de halfbeelden na elkaar, een progressive CRT, LCD of Plasma, tekent ze tegelijk, vandaar dat deinterlacing technieken nodig zijn.
En hoe beter de deinterlacing, hoe minder je het ziet.

Correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
deepspace schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:12:

dus programma's die tegenwoordig non-digitaal worden uitgezonden, zijn bij voorbaat interlaced? en als ik dat dus op mn HD LCD TV bekijk dan is het minder van kwaliteit, of wordt dat de-interlacing in de TV zelf toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:14:
[...]

En hoe beter de deinterlacing, hoe minder je het ziet.

Correct?
Ik denk niet dat er sprake is van beter/slechter, er zijn gewoon verschillende technieken die gebruikt worden. Soms voldoet een simpele bob, soms heb je andere technieken nodig om het beeld te deinterlacen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Het punt is dat je op je nieuwe hdtv wel de effecten van een interlaced signaal zult zien.
Zeker als je in hogere HDTV kwaliteit beeld materiaal gaat bekijken en niet in de mindere pal kwaliteit.

Hoe beter de kwaliteit hoe meer de oneffenheden opvallen.

Vandaar dat sportuitzendingen in hdtv op 720p worden uitgezonden en niet in 1080i.

Het gaat hier om een nieuwe televisie die HDTV aankan en niet om een oude pal televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

WSaeNoTSoCK schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:15:
en als ik dat dus op mn HD LCD TV bekijk dan is het minder van kwaliteit, of wordt dat de-interlacing in de TV zelf toegepast.
Alle dergelijke TV's gebruiken een vorm van deinterlacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Maar deepspace, maakt het dan wel of niet uit om sportuitzendingen in 720p of 1080i uit te zenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dark Matter schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:23:
Maar deepspace, maakt het dan wel of niet uit om sportuitzendingen in 720p of 1080i uit te zenden?
Tuurlijk maakt het uit! Progressive is wat mij betreft altijd superieur aan interlaced. Als je een progressive scherm hebt, dient de bron ook progressive te zijn. Zo simpel is dat gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Hier staat goed uitgelegd waarom interlaced signaal 'artifacts' oplevert, zeker voor bewegende beelden.

http://www.projectorcentral.com/video_signals.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Bij mij wel.
Probeer het nog eens of copy paste de link in je browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

niks... krijg een timeout :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Hier is een link naar de cache van google.

http://66.249.93.104/sear...&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=1

[ Voor 101% gewijzigd door Dark Matter op 04-05-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

en nu weer on topic please.

Heeft er iemand recentelijk Samsung nog gesproken over de release date?

Iemand zei hier Q3 maar ik kan niet geloven dat Samsung deze TV ná het WK zou uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Philflow schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 07:22:

Iemand zei hier Q3 maar ik kan niet geloven dat Samsung deze TV ná het WK zou uitbrengen.
Samsung Nederland (Benelux) was eerst niet van plan de 409 op de markt te brengen. Ze hebben dus geen bestellingen c.q. reserveringen gedaan bij de fabriek. Dan komen ze nu achteraan .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Om aan alle discussies over scaling, resoluties etc, een einde te maken heb ik met Samsung Duitsland gebeld en hun gevraagd hoe dat nu in elkaar steekt.

Het antwoord is heel simpel. De 409 heeft geen scaling of deïnterlacing, of enig andere vorm van dergelijke signaal bewerking die we kennen van plasma en LCD. Het signaal gaat linea recta naar de beeldbuis aansturing. Een 480i signaal komt als 480i op het scherm, 1080i als 1080i. Bij HDMI heb je alleen een D/A converter nodig.

Dat verklaart m.i. de vrij lage prijs, want dat soort scaling electronica is prijzig. Een beeldbuis kunnen aansturen met meerdere resoluties is een oud trucje dat we kennen van computer beeldschermen, dus die electronica is goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Het antwoord is heel simpel. De 409 heeft geen scaling of deïnterlacing, of enig andere vorm van dergelijke signaal bewerking die we kennen van plasma en LCD. Het signaal gaat linea recta naar de beeldbuis aansturing. Een 480i signaal komt als 480i op het scherm, 1080i als 1080i. Bij HDMI heb je alleen een D/A converter nodig.
Nice :) Echter, waar komt die 100Hz vandaan dan? Ik denk trouwens dat dergelijke scaling chipjes niet echt heel duur zijn. Is lekker digitaal, dus een chipje, en een buis die fixed is, is zat. Nu heb je een berg electronica nodig om de buis op verschillende resoluties aan te sturen.

[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 05-05-2006 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
  • Laatst online: 07-10-2024
[/quote]Om aan alle discussies over scaling, resoluties etc, een einde te maken heb ik met Samsung Duitsland gebeld en hun gevraagd hoe dat nu in elkaar steekt.

Dat verklaart m.i. de vrij lage prijs, want dat soort scaling electronica is prijzig. Een beeldbuis kunnen aansturen met meerdere resoluties is een oud trucje dat we kennen van computer beeldschermen, dus die electronica is goedkoop.
[quote]

Waarom gebeurt dit dan niet bij de Philips 9552/12??

Deze doet wel scalen en/of deinterlacen.

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
deepspace schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 14:19:
[...]

Nice :) Echter, waar komt die 100Hz vandaan dan?
Ik heb al eerder geschreven dat ik vermoed dat die 100Hz alleen voor het tuner signaal geldt.
Ik denk trouwens dat dergelijke scaling chipjes niet echt heel duur zijn. Is lekker digitaal, dus een chipje, en een buis die fixed is, is zat.
Da's niet zomaar een chipje! Scaling vreet rekenkracht, dus je hebt processing power nodig. Kijk maar naar wat Nero b.v. vraagt als je gaat scalen.
Nu heb je een berg electronica nodig om de buis op verschillende resoluties aan te sturen.
Zeker niet, het is steeds dezelfde electronica die op verschillende frekwenties gebruikt wordt om het heel eenvoudig uit te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
BaseM schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 14:26:

Waarom gebeurt dit dan niet bij de Philips 9552/12??

Deze doet wel scalen en/of deinterlacen.

Bas
Heel simpel: Philips heeft geen HDTV (720p, 1080i) beeldbuis, dus moet wel scalen om een beeld op het scherm te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

grunnsat schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:00:
Ik heb al eerder geschreven dat ik vermoed dat die 100Hz alleen voor het tuner signaal geldt.
Tja, je had het natuurlijk ff kunnen vragen... (ik stel het overigens zeer op prijs dat je de moeite hebt gedaan om wat vragen te stellen!) nu weten we weer nog niks ;) Ik denk namelijk niet dat ze een 720p beeld op 25 Hz afspelen. Zelfs geen 50Hz. Als dat zo is, hoef ik de TV niet. Ik ga niet naar zo'n flikkerbeeld zitten kijken.
Da's niet zomaar een chipje! Scaling vreet rekenkracht, dus je hebt processing power nodig. Kijk maar naar wat Nero b.v. vraagt als je gaat scalen.
Nero is software. Als je iets dergelijks in hardware doet kost het je in verhouding veel minder rekenkracht (effectiever gebruik). Tegenwoordig heeft zelfd de 50 euro DVD speler al een upscaling chipje. Kosten zijn dus geen issue.
Zeker niet, het is steeds dezelfde electronica die op verschillende frekwenties gebruikt wordt om het heel eenvoudig uit te drukken.
Tuurlijk, maar om het klaar te spelen heb je wel meer electronica nodig, dan gewoon voor een fixed fruequency/resolutie variant.

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 05-05-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
Heeft er niemand intresse om een mooie topicstart te maken met alle relevante gegevens over dit toestel? Ik heb er helaas niet veel tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grunnsat schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 14:10:
Om aan alle discussies over scaling, resoluties etc, een einde te maken heb ik met Samsung Duitsland gebeld en hun gevraagd hoe dat nu in elkaar steekt.

dus.. hij kan gewoon 1080i weergeven? of trek ik hier nu weer een vroegbarige conclusie?

tv wordt wel steeds interssanter zeg, vooral met een prijsje van 600-700 euro is het een "schijntje", zelfs voor een kwaliteits-tv zonder hdtv support is dat al een redelijke prijs.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:43
---rrr--- schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 17:36:
Heeft er niemand intresse om een mooie topicstart te maken met alle relevante gegevens over dit toestel? Ik heb er helaas niet veel tijd voor.
Dat heb ik de topicstarter ook al gevraagd. Jammer dat hij geen antwoord geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

....even aanklampen om deze info op de voet te volgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 18:30:
[...]

dus.. hij kan gewoon 1080i weergeven? of trek ik hier nu weer een vroegbarige conclusie?
Ja, hij kan inderdaad 1080i weergeven.
tv wordt wel steeds interssanter zeg, vooral met een prijsje van 600-700 euro is het een "schijntje", zelfs voor een kwaliteits-tv zonder hdtv support is dat al een redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Philflow schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 07:22:
en nu weer on topic please.

Heeft er iemand recentelijk Samsung nog gesproken over de release date?

Satplaza 2mei j.l. :
http://www.satplaza.com/wordpres/?p=1164#comments
Samsung levert toch “HD-Ready” CRT uit in Nederland
By Jarco Kriek
Samsung zal toch de Samsung WS-32Z409T "HD-Ready" CRT televisie in Nederland op de markt brengen. Samsung Nederland verklaarde vanmorgen tegenonver SatellietNieuws.nl dat dit televisiescherm in het derde kwartaal 2006 in Nederland door Samsung uitgelever zal gaan worden. Verwacht wordt overigens dat dit pas na het Wereldkampioenschap Voetbal het geval zal zijn.

Al enige tijd wordt de Samsung WS-32Z409T al in enkele Europese landen, waaronder Frankrijk en Duitsland, aan de consument aangeboden. In Duitsland werd de distributie overigens enige tijd gestaakt door softwarematige problemen met het scherm. Deze zijn zoals het nu lijkt opgelost. Wat de Samsung WS-32Z409T in Nederland als adviesverkoopprijs zal gaan krijgen is nog niet exact bekend maar de verwachting is dat deze rond de 700 euro zal komen te liggen. De Samsung WS-32Z409T wordt hierdoor een geduchte tegenspeler voor de Philips 32PW9551. Deze inmiddels in Nederland goed verkochte "HD-Prepared" CRT beeldscherm behaalt niet net als de Samsung WS-32Z409T het aantal beeldlijnen, 720 beeldlijnen om exact te zijn, die nodig is om het "HD-Ready" logo te mogen voeren. Overigens leggen de hardwaretesters van deze site op dit moment de laatste hand aan de hardwaretest van de Philips Philips 32PW9551. Deze zal dan ook binnen zeer korte tijd gepubliceerd worden. Of er in de toekomst ook een test zal komen van de Samsung WS-32Z409T is op dit moment nog onbekend.

De Samsung WS-32Z409T is een CRT "HD-Ready" televisie met een 32 inch (82 centimeter) 100Hz beeldscherm. Het beeldscherm is uitgerust met een redelijk ondiep SlimFit beeldbuis en heeft een afmeting van 910×570x415 mm. Verder ondersteundt het de beeldformaten 480i, 480p, 576i, 576p, 720p en 1080i. Alleen zowel in 50 Hz als 60 Hz. De Samsung WS-32Z409T beschikt over twee scartaansluitingen, 1 componet YUV aansluiting en 1 HDMI aansluiting die de kopieerbeveiliging HDCP ondersteund.

Overigens is de Samsung WS-32Z409T wel een vrij zwaar televisietoestel te noemen. Compleet met in verpakking weegt hij 60 kilogram. Het toestel zelf weegt 55 kg.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En...hoe krijg ik die de zoldertrap op }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 16:27:
En...hoe krijg ik die de zoldertrap op }:O
Gewoon tillen, met 2 man valt 60 kilo wel mee. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is Guido gebleven? De persoon in kwestie die de samsung altijd afkraakte en zich nu, dankzij de bevestiging van de specificaties, beseft dat hij een miskoop(philips crt/nephdtv) heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:05
Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 18:08:
Waar is Guido gebleven? De persoon in kwestie die de samsung altijd afkraakte en zich nu, dankzij de bevestiging van de specificaties, beseft dat hij een miskoop(philips crt/nephdtv) heeft gedaan.
Door: nielsb14

Ja ind. Guido heeft een miskoop gedaan maar dat wil hij niet toegeven dus gaat hij het Samsung CRT HDTV topic maar even volkalken. Serieus Guido, we hebben niets aan jouw bijdrage, stay out of this!

Geplaatst op donderdag 27 april 2006 15:02

Kom op Guido, verlaat dit topic, jouw bijdrage aan dit topic wordt niet op prijs gesteld, dat merk zelf toch ook wel.

Geplaatst op donderdag 27 april 2006 12:20

Guido, blijf nou maar lekker weg uit dit topic, ga maar voor je saaie, grijze, 1m bij 1m bij 1m grootte en niet 720p/1080i weergevende philips zitten. 8)
Waarom vraag je je af waar hij is? Het enige wat je met je post van nu provoceert is dat hij reageert, beetje kinderachtig.

Verder is het wel erg toevallig dat zijn argument van de brakheid van de SlimFit TVs toch enigsinds wordt bevestigd door de terugname van de exemplaren in Duitsland vanwege problemen, dus zo enorm sterk sta je nou ook weer niet. Ik weet ook wel dat de terugname geen betrekking heeft op de geometrie van het scherm, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is helaas één van zijn vele argumenten. En volgens mij is er geen sprake van een terugroepactie maar van een uitstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Laten we niet te persoonlijk worden. In zijn plaats had ik liever gewacht op eerste tests etc. en daarna mijn beslissing genomen. Echter naar ik begrijp geeft de Philips een prima beeld, ook al is het geen HDTV. Als Guido daar gelukkig mee is, wie zijn wij dan om zijn keuze af te kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grunnsat schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 18:39:
[...]

Laten we niet te persoonlijk worden. In zijn plaats had ik liever gewacht op eerste tests etc. en daarna mijn beslissing genomen. Echter naar ik begrijp geeft de Philips een prima beeld, ook al is het geen HDTV. Als Guido daar gelukkig mee is, wie zijn wij dan om zijn keuze af te kraken.
Ik heb ook de Philisp 32PW9551 besteld, ook omwille van de slechte reputatie van de vorige Slimfit schermen.
Bij de plaatselijke Vandenborre (Belgische keten) stond trouwens zijn voorganger en daar was van alles mis mee.
Ik geef het nieuwe toestel het voordeel van de twijfel.

Zeggen dat de Philips een "nepHDTV" is, vind ik grof.
Mensen die hem naast een LCD zagen staan konden ternauwernood een verschil in scherpte opmerken.
En als het verschil niet zichtbaar is, waar maken jullie je dan druk over ?
Dan lijkt het echt op fetisjisme, "mijn TV heeft het HD Ready stickertje en de jouwe niet...".

Ik blijf overigens benieuwd naar de testervaringen van gebruikers.
Vermoedelijk zal dat niet lang meer duren, mijn vermoeden is dat de Fransen eerst zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 18:52:
[...]
Mensen die hem naast een LCD zagen staan konden ternauwernood een verschil in scherpte opmerken.
En wat vergelijken ze dan? Een PAL uitzending op beide TV's of bijvoorbeeld het XBOX 360 dashboard (op 720P)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 14:56
Het WK 2006 begint 9 juni en de finale is op 9 juli.
Het derde kwartaal begint op 1 juli.. dus het WK kan niet als
verkoopargument gebruikt ben ik bang..plus nog een hdtv
setop box bij de kabelboer regelen..nee dat gaat niet lukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 18:52:
[...]

Misschien moeten die mensen maar eens langs de Pearl :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kerel lees jij wel? ik heb helemaal geen philips, ik heb nog altijd een crt hdtv die zwaar superieur is aan die samsung hoor (trouwens ook aan die philips) :?

Trouwens, nu ik je tekst nog een keer overlees: je bent echt een achterlijke baksteen, wat zijn dat nu voor debiele reacties die jij elke keer geeft :?

Daarbij sta ik nog steeds achter mijn vermoedens dat dat samsung ding van geen kant gaat werken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2006 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 20:25:
[...]

Misschien moeten die mensen maar eens langs de Pearl :Y)
heb jij het gezien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:24
Serieus gozers, Jullie moeten echt stoppen met dit off topic bull shit.

Gaat om de samsung niet om die philips, en hoeven hier ook geen speach over wat nu wel en geen HD is enz.

Houd het on topic aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:43
J_star schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 21:08:
Gaat om de samsung niet om die philips, en hoeven hier ook geen speach over wat nu wel en geen HD is enz.

Houd het on topic aub
Helemaal mee eens. Door dit geouwehoer post ik al dagen niks meer in dit topic. Gewoon nokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 20:27:
[...]
ik heb helemaal geen philips, ik heb nog altijd een crt hdtv die zwaar superieur is aan die samsung hoor (trouwens ook aan die philips) :?
Puur uit interesse, wat voor toestel is dat dan ?
Daarbij sta ik nog steeds achter mijn vermoedens dat dat samsung ding van geen kant gaat werken.
Dat is nou ook weer wat erg kort door de bocht. De berichten tot nu toe zijn bemoedigend, de mensen die het toestel gezien hebben waren vol lof. Scepsis mag, maar laten we rustig afwachten tot de eerste tests gepubliceerd zijn. Er is overigens geen enkele reden om aan te nemen dat Samsung niet in staat zou zijn een goed product te leveren. Samsung levert bijv. heel goede LCD computer schermen, en zeer hoogwaardige memory modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grunnsat schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 22:20:
[...]

Puur uit interesse, wat voor toestel is dat dan ?
Barco Data 800
Dat is nou ook weer wat erg kort door de bocht. De berichten tot nu toe zijn bemoedigend, de mensen die het toestel gezien hebben waren vol lof. Scepsis mag, maar laten we rustig afwachten tot de eerste tests gepubliceerd zijn. Er is overigens geen enkele reden om aan te nemen dat Samsung niet in staat zou zijn een goed product te leveren. Samsung levert bijv. heel goede LCD computer schermen, en zeer hoogwaardige memory modules.
Kort door de bocht? en serieus, zeg jij dat over mijn reactie? Die *** van een niels zit al constant over niets te zeiken. Heb je commentaar: geef dan normaal antwoord zoals bijvoorbeeld deepspace en mockingbird, maar ga niet zo op de man spelen als niels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil je feestje niet bederven maar de bd800 kan 720p weergeven maar niet resolven. De sweetspot voor lijn overlap ligt dichter tegen de 500/600 voor 16:9 projectie. Wel superieure kleuren en zwartwaardes.

Wanneer gaan ze nou eens Westinghouse importeren... zucht....

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Dat is dus een CRT projector, geen 'normale' beeldbuis. Het is blijkbaar wel een heel mooie projector, dat wel. Echter als projector valt hij wel in een andere categorie, zelf zou ik zo'n bakbeest niet kunnen plaatsen, en ook geen ruimte hebben voor een bijbehorend scherm. Een 82cm scherm is wel ongeveer het maximum wat ik kan plaatsen. Maar ik kan mij goed voorstellen dat je blij bent met je Barco.
Kort door de bocht? en serieus, zeg jij dat over mijn reactie? Die *** van een niels zit al constant over niets te zeiken. Heb je commentaar: geef dan normaal antwoord zoals bijvoorbeeld deepspace en mockingbird, maar ga niet zo op de man spelen als niels.
Ik gaf uitsluitend commentaar op jouw mening over de Samsung, ik heb geen behoefte om bij te dragen aan de persoonlijke vetes die hier worden uitgedragen. Als je een paar berichten terug leest dan zul je zien dat ik daar ook al blijk van gaf niet blij te zijn met de meer persoonlijke aspecten van de diverse bijdragen. Dat was overigens naar aanleiding van een bijdrage van Niels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 00:18:

Nooit, die kan geen PAL aan....

Ik neem aan dat de Westinghouse een DLP scherm is. Die heeft Samsung ook, zelfs in 71" .....

Overigens is het een Walther Polizei Pistole Kurz.

[ Voor 21% gewijzigd door grunnsat op 07-05-2006 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 00:18:
Ik wil je feestje niet bederven maar de bd800 kan 720p weergeven maar niet resolven. De sweetspot voor lijn overlap ligt dichter tegen de 500/600 voor 16:9 projectie. Wel superieure kleuren en zwartwaardes.

Dat ligt er dus maar net aan hoeveel uren hij heeft gedraaid en in welke staat de buizen zijn. 720p is bij mij haarscherp en als je zo'n pixelpattern aanzet kan je alle 360 lijnen onderscheiden van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Weer on-topic:

Op een Duits forum las ik net het verslag van iemand die in een winkel een Xbox 360 op de Samsung had aangesloten. Hij was zeer onder de indruk, en kon geen geometrie problemen vaststellen.

Nee, dit is geen definitieve test, doch slechts een indruk. Maar toch...
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.