Samsung HDTV met beeldbuis voor € 900,-

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 12.762 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Shiver23 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:32:
De Samsung heeft ook een HDMI-aansluiting met HDCP. Lijkt me duidelijk. Het gaat er juist om dat (bijna) geen enkele PC een aansluiting heeft dit HDCP ondersteunt. En dat is zeer waarschijnlijk de reden dat er niet meer dan 640x480 behaald wordt bij aansluiting op de pc.
Ik had op mijn, maandje terug verkochte, lcd-tv van samsung ook DVI met HDCP. Daar kon je gewoon alle resoluties zonder problemen instellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-07 19:32

Gorefest

serial killer.

grunnsat schreef op maandag 05 juni 2006 @ 17:35:
[...]

Niet echt. Die figuren hebben niet eens de moeite genomen om de handleiding even door te lezen.
Lees jij je handleidingen dan wel altijd helemaal door?
Bij mij is het meestal direkt uitpakken en aansluiten handleiding...ach die hebben we niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:49
Shiver23 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:32:
De Samsung heeft ook een HDMI-aansluiting met HDCP. Lijkt me duidelijk. Het gaat er juist om dat (bijna) geen enkele PC een aansluiting heeft dit HDCP ondersteunt. En dat is zeer waarschijnlijk de reden dat er niet meer dan 640x480 behaald wordt bij aansluiting op de pc.
Verdiep je in de stof voor je er conclusies over trekt:
http://en.wikipedia.org/wiki/HDCP
Uses

HD DVD and Blu-ray Disc players will allow content providers to set a flag that will only output full-resolution signals using HDCP. If such a player is connected to a non-HDCP-enabled television set and the content is flagged, the player will output a downsampled 540p signal. Most television sets currently in use are not HDCP-capable, and this would initially negate some of the key benefits of HD-DVD and Blu-ray for many consumers. However, most television sets currently in use are not able to display an image of higher quality than 480p anyway, and would therefore in any case not benefit from HD-DVD or Blu-ray. Sony has publicly stated that their initial Blu-ray movies will not include the downsample flag.
HDCP is alleen van kracht als de bron hiermee is beveiligd. Je bureaublad staat geen HDCP protectie op (er zijn nog geen videokaarten die uberhaubt HDCP ondestuenen) en het is dan ook klinkklare onzin dat dit door HDCP komt.

Zou een beetje raar zijn als je eigen videomateriaal gelimiteerd zou worden door de beveiliging op je TV. "Ja sorry maar je mag je eigen homevideo alleen op 640*480 bekijken want uh.. ja dat is beveiliging!". Onbeveiligde content = geen limiet op de resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

swopdark schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:28:
De Philips 32pw9551 heeft wel een HDMI aansluiting met HDCP.

Ik vind de Philips ook nog eens mooire dan deze Samsung
En de Philips heeft ook een slimfit beeldbuis? Dus niet zo'n grote bak erachter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168972

Heeft de philips ook zo'n strak design, en geeft hij 720p zonder up of downscaling weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-07 08:23
Weet iemand hier inmiddels al een leverdatum van? Het lijkt tot nu toe steeds een week voorruit geschoven te worden... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

De philips 32PW9551 moet volgens mij het HD signaal wel downscalen naar 568p. Ik ga binnenkort even naar De Philips winkel in Hilversum waar ze deze tv op een component HD bron zetten. Dan kan ik even echt vergelijken.

Op een andere forum op tweakers waren even wat plaatjes van de 32PW9551 gepost van mensen welke hun xbox360 op 720p hadden draaien... _/-\o_ :9~

Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/3012/p40100103yu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/8655/p40200075ah.jpg

En een plaatje van een bron waarvan ik niet weet wat het is: (maar het ziet er wel mooi uit)

Afbeeldingslocatie: http://img159.imageshack.us/img159/772/p40100092iy.jpg

Hier een plaatje van het toestel zelf:

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/32/32PW9551_12_webImageFullSize.jpg

De volledige productspecifivatie kun je vinden op:
http://www.p4c.philips.co...2/32pw9551_12_pss_nld.pdf

Mijn keuze is mede door het design van deze Philips bijna gemaakt t.o.v. een "32" LCD tv

Is deze Samsung beter dan deze Philips?

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

swopdark schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:12:
Mijn keuze is mede door het design van deze Philips bijna gemaakt t.o.v. een "32" LCD tv

Is deze Samsung beter dan deze Philips?
Defineer 'beter' ;)

We weten nog niet zeker wat de benelux versie van de tv ons gaat brengen... het is dus echt afwachten tot hij uitkomt, en op meer gebruikerservaring/reviews... :)

Dus mijn advies is ; nog even wachten... of is jullie huidige tv ontploft? :P
iig niet gaan voor de lcd-tv, tenzij je slecht contrast/kleuren voor lief neemt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het design van de Philips is oubollig, lijkt een gewone breedbeeld tv en heeft er een grote beeldbuis achter hangen. Het design van de Samsung daarentegen doet je vermoeden dat het een lcd-tv is en is redelijk slank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Nou waarom krijgt de Samsung wél het icoontje "HD-ready" en de Philips niet?

Over smaak valt niet te twisten NielsB14, jij vind de Samsung mooier en ik vind de Philips Mooier, even goede vrienden.

Dat de Samsung een stuk minder diep is is ook een leuk voordeel. Ik zou het echter niet gebruiken om net te doen alsof je een LCD tv hebt. Das een beetje als een Porsche boxter koper omdat je niet genoeg geld had voor een 911. WEEST TROTS OP UW CRT SCHERM!!

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

swopdark schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:26:
[...]

Nou waarom krijgt de Samsung wél het icoontje "HD-ready" en de Philips niet?

Over smaak valt niet te twisten NielsB14, jij vind de Samsung mooier en ik vind de Philips Mooier, even goede vrienden.

Dat de Samsung een stuk minder diep is is ook een leuk voordeel. Ik zou het echter niet gebruiken om net te doen alsof je een LCD tv hebt. Das een beetje als een Porsche boxter koper omdat je niet genoeg geld had voor een 911. WEEST TROTS OP UW CRT SCHERM!!
De diepte van me tv boeit mij ook geen ene bol, als het geen slim-fit was geweest, was ik net zo geïnteresseerd geweest in de tv :)

De philips kan geen HD resoluties aan, hij scaled alles down naar 576p volgens mij. De Samsung kan het wel allemaal op zijn scherm toveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03-2024
tja, toch echt een behoorlijk goede indruk als ik het goed heb begrepen, vooral in 1080i blinkt hij dus uit, en de convergentie/geometrieproblemen zijn volgens deze review opgelost.

De scherpte bij stilstaand beeld die op een LCD mooier is dan op een crt wordt door deze tv weer vergoedt door het feit dat hij bewegende beelden beter zou weergeven dan een lcd (en laten we hem niet vergelijken met de allerduurste plasma/lcd, want wie voor deze tv in de markt is zit waarschijnlijk niet te twijfelen tussen dit apparaat of een plasma van €20.000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred_Perry
  • Laatst online: 24-07 17:36
Als ik het dus goed begrijp is de 409T versie van deze de tv de beste versie. Maar deze is in Nederland niet te krijgen maar in Duitsland bijvoorbeeld wel al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Nou hij krijgt toch nog wel wat kritiek hoor!

-Sterk spiegelende beeldbuis, irritant bij inschijnend licht.
-Heeft her-calibratie nodig mbv test DVD
-In 16:9 modus donkerder en onscherper in de hoeken
-Shading effekt bij donkere items op lichte achtergrond en lichte items op donkere achtergrond
-Na eil effekt op PAL door Digitale ruis onderdrukking.
-1080i duidelijk beter (scherper) dan 720P

Ik ben er nog niet helemaal uit ik wil hem toch echt zelf testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50
Gorefest schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:03:
Nou hij krijgt toch nog wel wat kritiek hoor!

-Sterk spiegelende beeldbuis, irritant bij inschijnend licht.
-Heeft her-calibratie nodig mbv test DVD
-In 16:9 modus donkerder en onscherper in de hoeken
-Shading effekt bij donkere items op lichte achtergrond en lichte items op donkere achtergrond
-Na eil effekt op PAL door Digitale ruis onderdrukking.
-1080i duidelijk beter (scherper) dan 720P

Ik ben er nog niet helemaal uit ik wil hem toch echt zelf testen.
Heb nog geen tv meegemaakt die 100% is afgesteld uit van de doos. Laat dan ook altijd het scherm isf calibreren nadat het een paar weken heeft gedraaid.Dus omdat nou een nadeel te noemen vind ik wat ver gaan. Digitale ruisonderdrukking heeft bij mij altijd een naijl effect gegeven ook op mijn oude Phillips pixelplus toestel en ook op mijn huidige LCD. Ik zet de dnr dan ook altijd uit. Net als alle digitale "snufjes." Dat 1080i scherper lijkt dan 720p is weer een heel andere discussie waarbij een ieder geloof ik een andere mening heeft. Echt nadelen wil ik dat dus niet noemen.

Wat natuurlijk wel minder is is de onscherpte bij de hoeken in 16:9 (vraag me af of dit nou de zoom modus is of echt de anarmorfe stand) en het shading effect. Ga zeker een dezer weken eens de grens over om dit toestel in real life te aanschouwen, maar gezien het feit dat dit 1 van de eerste wat "serieuzere" tests is en deze de tv niet heeft afgeslacht is al iets. Hoewel je natuurlijk kan zeggen dat zij juist een goed exemplaar hebben gekregen. Time will tell.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
het feit dat 1080i scherper is dan 720p lijkt me geen nadeel. Dat is inherent aan het feit dat dit CRT is. en het is ook wel logisch want je houdt per oppervlakte meer pixels over, die allemaal getekend worden, en waar geen deinterlacen hoeft plaats te vinden. Mijn huidige tv spiegelt ook, ik zet altijd het licht uit als ik een film ga kijken, of een lampje achter de tv, dat vind ik sowieso al prettiger kijken. Maar we waren natuurlijk vooral bang voor de geometrie, en die is dus vrij goed (in ieder geval dit exemplaar).

Ik denk dat deze tv vooral zijn voordeel pakt op de overgang van SDTV naar HDTV omdat hij allebei redelijk tot redelijk goed kan weergeven. En dat is nou de reden dat ik dit zo'n interessant toestel vind, want om eerlijk te zijn ben ik niet kapot van de kwaliteit van kabeltv op lcd-schermen. Als we straks helemaal over zijn op hdtv (over zoveel jaar) zal lcd het op vele vlakken gaan winnen, maar in de tussenliggende periode zou ik toch liever zo'n tv hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:27
Ik had ook wel interesse naar deze tv, alleen dat spiegelende scherm vindt ik erg jammer. Ik weet zeker dat ik mij daar aan ga ergeren. Is daar nog iets aan te doen? Een soort van coating oid?
Anders toch de Phillips.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
tja, ik denk dat we hem toch eerst met eigen ogen moeten gaan bekijken, want wat de een te spiegelend vindt, hoeft voor de ander niet per se een probleem te zijn. Ik weet in ieder geval dat ik verschrikkelijk benieuwd ben naar dit apparaat, maar ik ga hem dus niet blind bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-07 08:50
Maar wanneer komt ie nou?!? O-)

Ik hoop dat ie het voor het wk nog haalt, dan maakt hij hopelijk ook de prijsdrop van tv's mee die daarna altijd volgt! Mocht hij nog ietsje goedkoper worden (ik vind hem al behoorlijk cheap) dan koop ik hem sowieso. Spiegeling boeit me weinig, ik kijk zelden tv overdag en sowieso weinig in de zomer. Als dat beeld verder maar mooi is vind ik het allemaal al lang best!

Kom maar op met die 409!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175012

Nou zeg wat gaat dat altijd moelijk met Samsung, knettergek kan je van worden lijkt wel of die gasten het zo moelijk maken als het kan om een product van hun te kopen.

Gebelt met Bobshop en die zij dat ze gister eentje binnen had van een bestelling en als ik dan een bestelling doet moet ik 2-3 weken wachten, Goedkoopste heeft exact het zelfde gezegd en 1 uur later was hij van het kieskeurig lijst weg ????? Bestel ICT zegt ook 2-3 weken dus heb ik bij hun een bestelling gedaan en betaald, ik hou jullie op hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Laatst online: 22:29
Ik ben zojuist terug van de Media Markt in Duitsland (Nordhorn) :)

Eerst even rondgekeken naar TV's. Ze hebben bijna alleen maar LCD en Plasma in de winkel staan. Nog maar een stuk of 15 CRT TV's.

Ik heb eerst gezocht naar de Philips 32WP9551. Deze kon ik niet vinden. Ook de Samsung WS-32Z409 niet :/

Daarna 1 van die Duitse medewerkers bij de nek gegerepen ;)

Heb hem de specificaties laten zien van de Philips en de Samsung. Hij had ze nog nooi gezien en heeft ze opgezocht in hun systeem. Van allebei de modellen hadden ze er toevallig 1 besteld voor in de winkel :)

Op de vraag wanneer deze dan in de winkel stonden en wat de levertijd was, kon hij helaas geen antwoord geven. Ik heb wel zijn telefoon nummer gekregen, zodat ik de volgende keer niet voor niets daar naar toe rij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161110

Ik heb hem op 18 mei besteld bij bobshop en is gisteren binnengekomen bij hun (dat is dus die ene die ze binnen hadden). Morgen wordt ie hopelijk afgeleverd, gewoon bestellen dus en dan krijg je hem vanzelf, ik gelukkig net voor het wk....Heb tevens een humax hdtv satelliet ontvanger (en een lnb op astra II voor de bbc) en ben benieuwd of ik voor € 1.100,00 (tv + satelliet ontvanger) goede hdtv heb, ik zal hier een posting doen zodra ik daar iets nuttigs over kan melden.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 161110 op 07-06-2006 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Anoniem: 161110 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:36:
Ik heb hem op 18 mei besteld bij bobshop en is gisteren binnengekomen bij hun (dat is dus die ene die ze binnen hadden). Morgen wordt ie hopelijk afgeleverd, gewoon bestellen dus en dan krijg je hem vanzelf, ik gelukkig net voor het wk....Heb tevens een humax hdtv satelliet ontvanger (en een lnb op astra II voor de bbc) en ben benieuwd of ik voor € 1.100,00 (tv + satelliet ontvanger) goede hdtv heb, ik zal hier een posting doen zodra ik daar iets nuttigs over kan melden.
Ik eis een review zodra je hem hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Bartjuh schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:53:
[...]

Ik eis een review zodra je hem hebt ;)
En ik ook :)

Wel met foto's als het kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161110 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 21:36:
Ik heb hem op 18 mei besteld bij bobshop en is gisteren binnengekomen bij hun (dat is dus die ene die ze binnen hadden)
lol kleine wereld !!!! laat ons meteen weten hoe en wat erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Het is vast wel langsgekomen, maar hoeveel weegt dat ding nou. Kijken of het mogelijk is dat ding de trap op te krijgen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Anoniem: 159816 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:37:
Het is vast wel langsgekomen, maar hoeveel weegt dat ding nou. Kijken of het mogelijk is dat ding de trap op te krijgen :')
Volgens mij was het iets van 53 kilo ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 18:54
Anoniem: 161110 schreef op woensdag07 juni 2006 @ 21:36:
is die er al :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

over een half uurtje wordt ie afgeleverd, hoop dat de koerier een beetje meewerkt, 53 kilo is best zwaar. jullie moeten wel even geduld hebben daar ik weinig tijd heb. dit weekend zal ik e.e.a. melden en wat foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Wat zijn we toch ook ongeduldig met z'n allen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tromgeroffel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178770

Hallo iedereen,
Ook ik ben al TIJDEN geboeid door wat het merk samsung de afgelopen 6 jaar heeft laten zien.
Ik begin wellicht ff "off-topic",maar dat is ff alleen de aanleiding naar deze samsung HDTV
Van een "diehard" nokia-fan ( mobieltje+ inmiddels vrij zeldzaam geworden 82cm 'palplus breedbeeld ,....met een,jawel....CRT -beeldbuis !!!),...nu eigenaar van (van alweer bijna een jaar )een samsung d500 , al twee generaties dvd-spelers staan,....(doen het na veelvuldig gebruik nog steeds super ! )
ja....en zelfs een stofzuigertje van dit merk ( ook al weer 7jaar oud)......en zuigen dat kreng !!
De moraal van dit verhaal:.......kijk niet naar het verleden,of, in dit geval, toestellen die samsung ooit
maakte.....vroeger was dat meestal wel rotzooi,...daar zullen de meeste het wel over eens zijn,..MAAR! :this is TODAY !!..2006
Nederlanders staan bekend om hun conservatieve houdiing tov zo'n beetje alles wat nieuw is
of beter gezegd,...wat de boer niet kent,vreet ie niet !
Ik ben blij met mn eigen voorspelling zo'n 4 jr geleden,dat samsung nog weleens op diverse
vlakken # 1 zou kunnen worden ,..en dat alles was als begonnen met de sponsoring van de olympische spelen,toen stond er een miniscuul klein interviewtje met een bobo van samsung in de krant,dat men destijds erg grootse plannen hadden( samsung dus)....waarop als reactie destijds door
( notabene ...een PHILIPS-BOBO !!!! ) nogal lacherig werd afgedaan als ,en ik citeer ' ...ach,...meer dan slechte imitatie zullen ze nooit maken,daarzo'..........
Mensen , ik kan alleen maar zeggen hoe blij ik met mn AANDEELTJES samsung ik ben,die ik destijds gekocht heb.
En zie,......weer laten die kleine mensen uit dat verre oosten het westen een poepie ruiken,...ben zeer benieuwd naar deze crt-HDTV
Mochten er nog meer van die "experts" zijn,..die hier alleen maar komen om samsung af te kraken,moeten ze zich in het vervolg maar eens vragen wie er op dit moment de grootste,mooiste en MEESTE schermen produceert ter wereld,...o ja,trouwens,bel je ook met zo'n nieuwe nokia telefoon?....mooi schermpie hebben die nu he?....komt van??....juist...SAMSUNG !!
Hehe,...ben nu ook benieuwd naar die eerste nederlandse review van dit samsung toestel!!
groetjes allemaal,...en laten we hopen dat dit iets moois is,...dan kruipen we allemaal in een bus,..en kopen massaal voor die paar honderd eurie iets wat de buren jaloers zal maken..hihi
groetjess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

na aflevering even snel aangesloten (satelliet via hdmi op de samsung) daarna weer werken, net klaar met werk en natuurlijk meteen even wat bekijken. eerste indruk is zeer positief, ik ben een 7 jaar oude Loewe Xelos breedbeeld gewend, ook met de satelliet als bron. de kleurweergave is in ieder geval beter en de HD demos komen ook bijzonder goed gedetailleerd de huiskamer binnen. als iemand hier op het forum langs wil komen om te kijken vind ik het prima (als hij er dan wat over schrijft op dit forum). foto's ga ik morgen of dit weekend maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-10-2024
Anoniem: 161110 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 22:42:
na aflevering even snel aangesloten (satelliet via hdmi op de samsung) daarna weer werken, net klaar met werk en natuurlijk meteen even wat bekijken. eerste indruk is zeer positief, ik ben een 7 jaar oude Loewe Xelos breedbeeld gewend, ook met de satelliet als bron. de kleurweergave is in ieder geval beter en de HD demos komen ook bijzonder goed gedetailleerd de huiskamer binnen. als iemand hier op het forum langs wil komen om te kijken vind ik het prima (als hij er dan wat over schrijft op dit forum). foto's ga ik morgen of dit weekend maken.
Mijn hart brand van verlangen, nog 1 week wachten volgens de verkopers.....TOP!
:'( :'( En dan heb ik 'm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-07 15:59
Bij ons op de zaak is ie ook binnen, nog helaas niet aangezien iets te druk voro. Maar ziet er erg goed uit kwa uiterlijk. Heerlijk ondiep alleen echt LOOD zwaar, zo'n klein tvtje. in je eentje krijg je hem iig niet de trap op.

NIeuwe philips ook binnen gehad. Deze ga ik morgen maar eens even bekijken wanneer hi jdraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 178770 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 21:52:
iets wat bijna niet te ontcijferen valt
Ach, ik zal in deze post niets over samsung zeggen, maar doe alsjeblieft wat aan je schrift :X

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2006 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey Guido, samsung pwns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Vergeet niet dat de beeldbuis in deze Samsung TV door Philips gemaakt wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
Anoniem: 178770 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 21:52:
En zie,......weer laten die kleine mensen uit dat verre oosten het westen een poepie ruiken,...ben zeer benieuwd naar deze crt-HDTV
Je hebt hem zelf nog niet in het echt gezien, maar je bent er wel van overtuigd dat hij nu al beter is dan de Samsung? Baseer je dat op de screenshots hier?
Mochten er nog meer van die "experts" zijn,..die hier alleen maar komen om samsung af te kraken,moeten ze zich in het vervolg maar eens vragen wie er op dit moment de grootste,mooiste en MEESTE schermen produceert ter wereld,...o ja,trouwens,bel je ook met zo'n nieuwe nokia telefoon?....mooi schermpie hebben die nu he?....komt van??....juist...SAMSUNG !!
Hehe,...ben nu ook benieuwd naar die eerste nederlandse review van dit samsung toestel!!
groetjes allemaal,...en laten we hopen dat dit iets moois is,...dan kruipen we allemaal in een bus,..en kopen massaal voor die paar honderd eurie iets wat de buren jaloers zal maken..hihi
groetjess
Dat een fabrikant de meeste en grootste schermen produceert neemt niet weg dat er ook slechte tussen zitten hoor. Neem bijvoorbeeld eens de Samsung 32T51, met dat beeld zou ik nieteens mijn kont aan af willen vegen.

Daarnaast wil je ook Philips de grond in stampen maar wist je dat Philips deze technologie heeft ontwikkeld maar deze uiteindelijk niet heeft uitgebracht omdat ze er teveel problemen mee hadden?
Gelukkig ga je de discussie aan, zoals het hoort op een forum. Guido heeft namelijk wél 100% gelijk gehad over de Slimfit buis, hij heeft nog steeds veel problemen met geometrie en derglijke. Zie vooral de UK forums http://www.avforums.com en andere spaanse sites waar foto's worden gepoost met ernstige vervorming. Het is gokken of je een goed scherm krijgt of niet. En gokken met rond de 700€, doe ik liever niet.
Als jullie mij zien als iemand die mogelijk de Philips gaat kopen dan heb je dat mis, want die is ook slecht qua beeldkwaliteit en de grootte bevalt me niet (32", te klein). Ik ga voor een LCD in verband met de PC connectivity en grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Er zijn weer wat foto's opgedoken op het duitse hifi-forum.de
Mensen berichten daar toch nogal wat problemen met de geometrie en onscherpte, je schijnt dus echt geluk te moeten hebben wil je een redelijk goede krijgen. Er dus ook al mensen die hem weer terug hebben gebracht.

Afbeeldingslocatie: http://www.bilder-hoster.de/files/juni-2bcdf0838a.jpg

Hier een link naar de thread

[ Voor 18% gewijzigd door Gorefest op 09-06-2006 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Wordt er ook nog gesproken over de kleurenweergave?
Dit schijnt met slimfit tv's ook vaak een euvel te zijn.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kwhuisman schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:49:
Wordt er ook nog gesproken over de kleurenweergave?
Dit schijnt met slimfit tv's ook vaak een euvel te zijn.
Je ziet op die gradient dat er meer blauw is. Blijkbaar heeft die gast niet de moeite genomen hem in te stellen. Die geometrieproblemen zijn volgens mij grotendeels wel op te lossen mbv servicemenu. Ik vind het nogal meevallen eigenlijk.

Ze moeten trouwens een breedbeeld testscherm gebruiken, dit moet worden opgerekt. Levert sowieso al problemen op.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 09-06-2006 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

En ik heb nog geen enkele CRT gezien die geen geometrie-'problemen' heeft bij bepaalde beelden. Dit ziet er toch zeker wel acceptabel uit. In ieder geval geen vage vlekken in de hoeken.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Inderdaad CRT heeft gewoon altijd last van geometrie problemen, en als ze er niet in het begin zijn dan komen ze met de jaren wel. Vind de plaatjes er nog behoorlijk goed uitzien. Enige jammere is de gigantische overscan die in het beeld lijkt te zitten en de scherpte in de hoeken is minder. Eigenlijk moet je de tv gewoon aan het werk zien met beelden die je normaal bekijkt en niet een testbeeld, want daar kijken de meeste mensen toch niet zo heel vaak naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Shiver23 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 12:28:
En ik heb nog geen enkele CRT gezien die geen geometrie-'problemen' heeft bij bepaalde beelden. Dit ziet er toch zeker wel acceptabel uit. In ieder geval geen vage vlekken in de hoeken.
Keh?!?! sorry maar ben je blind?

Kijk eens naar die witte lijn, die is aan de zijkanten en de hoeken helemaal uit focus!
De geometrie valt helemaal niet mee die is ontzettend beroerd!
En hij is in het midden veel helderder dan in de hoeken, die zijn veel donkerder, lijkt wel een projector.

[ Voor 12% gewijzigd door Gorefest op 09-06-2006 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Gorefest schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 12:42:
[...]

Keh?!?! sorry maar ben je blind?

Kijk eens naar die witte lijn, die is aan de zijkanten en de hoeken helemaal uit focus!
De geometrie valt helemaal niet mee die is ontzettend beroerd!
Kijk eens naar je eigen CRT, of vergelijk het met een dure Panasonic of Philips. Alle CRT's hebben dergelijke problemen. Moet je voor de lol eens naar teletekst kijken op een 16:9 TV. Ik heb nog geen enkel toestel gezien wat hier een compleet strak plaatje laat zien.
Er staat nu allemaal foto's op van allerlei testen die uitgevoerd worden, maar er worden geen andere toestellen naast gezet om te vergelijk. Wil je perfectie geometrie, dan moet je geen CRT-tv halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik maak zo wel even foto's van teletext gestrechted op een Phillips tv van 2200 gulden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Shiver23 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 12:45:
[...]

Kijk eens naar je eigen CRT, of vergelijk het met een dure Panasonic of Philips. Alle CRT's hebben dergelijke problemen. Moet je voor de lol eens naar teletekst kijken op een 16:9 TV. Ik heb nog geen enkel toestel gezien wat hier een compleet strak plaatje laat zien.
Er staat nu allemaal foto's op van allerlei testen die uitgevoerd worden, maar er worden geen andere toestellen naast gezet om te vergelijk. Wil je perfectie geometrie, dan moet je geen CRT-tv halen.
Ik heb hier nu een 28pw9551 staan, die is niet perfect qua geometrie maar vergeleken met deze samsung stukken beter.

Stukje terug in deze thread zijn ook al foto's gepost met een vergelijk tussen de samsung en de philips, ook daar bleek uit dat de samsung stukken slechter presteerde.

--edit--
Hier staan de bewuste foto's

[ Voor 9% gewijzigd door Gorefest op 09-06-2006 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Leuke testscherm zit op teletext pagina 199 van de duitse zender ARD (Das Erste) op subpagina 2 zit daar een raster.
Afbeeldingslocatie: http://img116.imageshack.us/img116/7383/rasterard5hk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tadaa, welke CRT heeft er geen last geometrie problemen? Dit is van een Phillips breedbeeld (nooit ISF gecalibreerd oid) van 5 jaar oud, 2200 gulden toen (klikbaar). De tv stretched trouwens teletext niet.:
Afbeeldingslocatie: http://upload.georgeownsme.com/thumbs.php/626.jpg
Afbeeldingslocatie: http://upload.georgeownsme.com/thumbs.php/625.jpg
Die Samsung is echt niet slecht ofzo, het is gewoon zo dat LCD schermen kwa geometrie perfect zijn en we dat als vergelijking pakken.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 09-06-2006 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb inmiddels wat foto's gemaakt en ben ze nu aan het overzetten op de pc, helaas was de batterij van de camera op dus nog even geduld. ik zit nu even op de zdf naar een wm06 programma te kijken, er was net een mooie costa ricaanse en dat zag er echt goed uit :). geometrie problemen vallen mij niet op maar ja, ik kijk dan ook geen testbeelden... wel teletekst en dat ziet er strak uit, volgens mij net zo strak als op een lcd.

ten aanzien van mijn 7 jaar oude loewe breedbeeld is het een behoorlijke verbetering (vooral diepte en definitie) en voor € 659,00 kun je naar mijn bescheiden mening geen betere weergever kopen.

oh ja, het design is overigens ook niet verkeerd, modern en strak met gelukkig veel zwart en je kan hem redelijk dicht tegen de muur aanschuiven zodat je toch een beetje het idee hebt van een lcd/plasma. wel jammer zijn de speakers aan de zijkant, maakt hem onnodig (niet lelijk) breed maar een echte monitor (zonder tuner en speakers) is toch mooier, maar ja je kan niet alles hebben he..

de bijgeleverd ab is ook mooi en ligt lekker in de hand, lang en slank en de knoppen zijn voldoende groot.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 161110 op 09-06-2006 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Ruben, kun je ook een foto maken van teletekst pagina 199 van ARD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gorefest schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:20:
Ruben, kun je ook een foto maken van teletekst pagina 199 van ARD?
komt voor elkaar, zal het nog proberen om het vanmiddag te plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hierbij wat foto's

grt ruben

Afbeeldingslocatie: http://upload.georgeownsme.com/image.php/630.jpg

Afbeeldingslocatie: http://upload.georgeownsme.com/image.php/632.jpg

Afbeeldingslocatie: http://upload.georgeownsme.com/image.php/633.jpg

Afbeeldingslocatie: http://upload.georgeownsme.com/image.php/634.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Hmm.. heb je geen mooiere foto's :)

Hoe bevalt het nu? Geluid en beeld kwaliteit goed? is die via hdmi aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, zoals gezegd via hdmi aangesloten. hij bevalt uitstekend maar ik heb helaas geen betere foto's daar ik niet over een HD camera beschik. geluid let ik niet zo op omdat ik dit niet belangrijk vind bij een tv, daar heb ik mijn stereo voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je ziet nog steeds een beetje geometrie problemen, maar ik geef daar persoonlijk erg weinig om. In films valt dat toch niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

die geometrie problemen zie je alleen als je testbeeld gaat kijken.
was ik toch niet van plan :)

edit: wat is nu de snelste leverancier?

[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 09-06-2006 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb net zelf op mijn 2 jaar oude Sony Tv het geometry gestest met die ard text en hij is net zo krom als die Samsung maar het is mij nooit opgevallen dus hopelijk is dat het geval als ik mijn Samsung binnenkort heb, zeg ruben heb je geen Xbox 360 of een andere HD bron ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175012 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 22:03:
ik heb net zelf op mijn 2 jaar oude Sony Tv het geometry gestest met die ard text en hij is net zo krom als die Samsung maar het is mij nooit opgevallen dus hopelijk is dat het geval als ik mijn Samsung binnenkort heb, zeg ruben heb je geen Xbox 360 of een andere HD bron ??
nee ik heb geen xbox 360 of andere hd bron, ik zou je niet al te druk maken over die geometrie, het is een strak beeld en de meeste platte schermen kunnen er niet tegen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148432

Ik heb deze tv ook in de winkel gezien en ik vond hem er erg mooi uitzien! Meteen besteld en alles en hij word donderdag bezorgd. Wel nog 1 vraagje: Is deze echt een stuk beter dan de Acer AL2671W ? Aangezien ik die hier nu heb staan en de acer dan naar mijn ouders toegaat aangezien die nog geen hd tv hebben. Maar mocht de acer beter zijn dan gaat de samsung natuurlijk naar mijn ouders. Van wat ik in de winkel zag was de samsung in ieder geval wel een stuk beter/mooier en alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Ericje,

In welke winkel heb je hem gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BCC maar ze hebben er in totaal nog maar 11 tot 13 voor ALLE fillialen. Dus dat word morgen voor de deur staan ? :P

Prijs is wel 699 euro.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 148432 op 10-06-2006 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Anoniem: 148432 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 00:43:
Ik heb deze tv ook in de winkel gezien en ik vond hem er erg mooi uitzien! Meteen besteld en alles en hij word donderdag bezorgd. Wel nog 1 vraagje: Is deze echt een stuk beter dan de Acer AL2671W ? Aangezien ik die hier nu heb staan en de acer dan naar mijn ouders toegaat aangezien die nog geen hd tv hebben. Maar mocht de acer beter zijn dan gaat de samsung natuurlijk naar mijn ouders. Van wat ik in de winkel zag was de samsung in ieder geval wel een stuk beter/mooier en alles.
'beter' in welk opzicht ;)

In geometrie is de lcd natuurlijk beter, bij een lcd/plasma kan je er vanuit gaan dat de geometrie "perfect" is. Bij een crt is het nooit "perfect".

Qua kleuren, contrast en snelheid is de crt beeldbuis nagenoeg altijd de winnaar. Daarom heb ik hier naast mijn lcd ook een iiyama 17" crt staan voor fotobewerking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bartjuh schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:20:
[...]

'beter' in welk opzicht ;)

In geometrie is de lcd natuurlijk beter, bij een lcd/plasma kan je er vanuit gaan dat de geometrie "perfect" is. Bij een crt is het nooit "perfect".

Qua kleuren, contrast en snelheid is de crt beeldbuis nagenoeg altijd de winnaar. Daarom heb ik hier naast mijn lcd ook een iiyama 17" crt staan voor fotobewerking :)
Mwja dan ga ik toch voor de samsung in plaats van mijn acertje :)
Ik zal zodra ik hem heb wel foto's maken voor de twijfelaars met een hdbron!!!(xbox360)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die X360 geef ik weinig om. Zou iemand die hem heeft met DVI->HDMI aan zn PC willen hangen (forced 720p of 1080i (kan je instellen)). En als dat werkt eens een hd filmpje draaien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
Heb m vanmorgen bij de BCC opgehaald.
Gelijk uitgepakt en via component aangesloten.
Beeld is wat soft tov mijn oude Sony, maar volgende week wordt ie ISF gecalibreert.

Foto's maken ga ik vanmiddag even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
Weet iemand toevallig hoe ik in dat Samsung menu kan komen, om de geometrie aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BaseM schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:00:
Weet iemand toevallig hoe ik in dat Samsung menu kan komen, om de geometrie aan te passen?
Moet je even naar service manual zoeken in deze thread. Volgens mij is hij al weleens gepost, maar dat kon ook er eentje zijn van een oudere slimfit tv van Samsung. Maar misschien werkt die code ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaseM schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:00:
Tip: maak foto's van de oude instellingen, want je verneukt het geheid

Best grappige opmerking overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
Maar dit werkt, tenminste bij mij, niet voor de 409.

Ik denk ook dat de tv even moet inspelen, heb net Engeland - Paraquay gekeken en een verbluffend mooi strak beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
BaseM schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:02:
Maar dit werkt, tenminste bij mij, niet voor de 409.

Ik denk ook dat de tv even moet inspelen, heb net Engeland - Paraquay gekeken en een verbluffend mooi strak beeld.
Het werkte wel, maar ga er niet in zitten kl***ten, wacht wel op de ISF Callibratie, trouwens met de afregel dvd van Joe Kane kom je ook absoluut een eind.
Alleen jammer dat ik m nog maar op 576P kan bekijken(heb nog geen hdmi kabeltje) komt volgende week uit Engeland.

Maar 1 goede tip KOPEN!! die tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lujo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09-2023
BaseM schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 20:56:
[...]

Het werkte wel, maar ga er niet in zitten kl***ten, wacht wel op de ISF Callibratie, trouwens met de afregel dvd van Joe Kane kom je ook absoluut een eind.
Alleen jammer dat ik m nog maar op 576P kan bekijken(heb nog geen hdmi kabeltje) komt volgende week uit Engeland.

Maar 1 goede tip KOPEN!! die tv.
Hoi,

Wat houdt ISF Calibratie precies in?
Ik zit ook te denken om deze toestel aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Denk eraan dat je tv er wel al 200 branduren op moet hebben zitten voordat je hem laat calibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

lujo schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 22:56:
[...]

Hoi,

Wat houdt ISF Calibratie precies in?
Ik zit ook te denken om deze toestel aan te schaffen.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=250.0

Denk eraan eerst de tv een paar honderd uur te laten draaien alvorens een isf calibratie te doen. Het is net als een auto, de eerste paar honderd, in geval van auto duizend, uur/km zijn belangrijk!

Ik ga het denk ook doen als ik deze heb aangeschaft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik geloof niet zo in dat calibreren, als het echt zou helpen waarom past de producent dit dan niet toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168972 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:16:
Ik geloof niet zo in dat calibreren, als het echt zou helpen waarom past de producent dit dan niet toe?
Omdat elke tv weer iets anders is. En het veel tijd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
  • Laatst online: 10-07 21:22
ISF calibratie is in feite niets anders dan het TV toestel zo perfect mogelijk afregelen met de reeds aanwezige afstel mogelijkheden. Dat kost vrij veel tijd, en die heeft men niet bij de productieband. Ieder toestel wordt daarom met standaard instellingen afgeleverd. De kleur afstellingen die men daarbij kiest zijn vooral bedoeld om het toestel lekker te laten verkopen, niet om de juiste kleuren weer te geven. Vergelijk het met geluidsinstallaties. Als je een demosetje in een winkel ziet staan, dan zul je zien dat bass en trebble vaak op hun maximum staan. "Dan haal je er alles uit" denken sommigen, en inderdaad het tsjing-boemt dat het een lieve lust is. Met natuurlijke geluidsweergave heeft het allemaal niets te maken, maar ach dat snappen die kopers toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je dat nou zeggen als je het nog nooit hebt gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
Heel toevallig heb ik mijn vorige tv ook laten calibreren, zelfs een hercalibratie (ongeveer 1 x per anderhalf jaar), een wereld van verschil.
De geometrie problemen worden zo goed als mogelijk ook verholpen, en last but not least, de tv gaat langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ISF calibratie is in feite niets anders dan het TV toestel zo perfect mogelijk afregelen met de reeds aanwezige afstel mogelijkheden. Dat kost vrij veel tijd, en die heeft men niet bij de productieband. Ieder toestel wordt daarom met standaard instellingen afgeleverd. De kleur afstellingen die men daarbij kiest zijn vooral bedoeld om het toestel lekker te laten verkopen, niet om de juiste kleuren weer te geven. Vergelijk het met geluidsinstallaties. Als je een demosetje in een winkel ziet staan, dan zul je zien dat bass en trebble vaak op hun maximum staan. "Dan haal je er alles uit" denken sommigen, en inderdaad het tsjing-boemt dat het een lieve lust is. Met natuurlijke geluidsweergave heeft het allemaal niets te maken, maar ach dat snappen die kopers toch niet.
Ok helder, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
Misschien stomme vraag maar hoe voeg ik foto's toe, heb al bij ubb codes gekeken maar kan nix vingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151813

Upload ze @ http://www.imageshack.us

En dan kies je "Thumbnail for forums" of iets dergelijks.. Dat kopieer je gewoon en plak je in je bericht, dan krijgen wij een thumbnail waar we op kunnen klikken om de foto in 't groot te zien. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Ik weet niet wat je gedaan hebt, maar zo werken de links niet.
Ik krijg met knip en plak werk ook alleen maar de thumbs.

Afbeeldingslocatie: http://img162.imageshack.us/img162/4283/suc500156my.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img162.imageshack.us/img162/1504/suc500088hz.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Cobb op 12-06-2006 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151813

Ziet er netjes uit. Al lijkt het nu net een "gewone" TV. :P

Wat is je algemene indruk van de TV tot dusver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht388
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05-2024

Zucht388

Dreadhead

Ligt dat aan de foto dat je die boxen zo ziet? Anders is dat wel erg lelijk :(

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Hoe zit het trouwens als je niet-breedbeeld uitzendingen wilt zien in de originele verhouding dus 4:3, is dat wel goed in te stellen ,dus dat je bijvoorbeeld dan gewoon balken ziet links en rechts, en zou je daar wat foto's van kunnen maken als je wilt?

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
Het is toch ook een gewone tv.
Zal vanavond ff 4 : 3 foto maken.

Tot dusver goede indruk, beeld kan ff beter maar dat komt nog.
Het zal mij benieuwen met hdtv via de nieuwe decoder.(is in bestelling)
En in september komt de nieuwe Denon dvd 3930, dus nog ff wachten hoe die op deze tv reageert via hdmi.

Maar over een week of 4(na ongeveer 200 uur) gaat ie naar Emmeloord voor de callibratie, dat zal cker een veel mooier beeld in SD en HD geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
BaseM,
Ik zie aan je foto's dat jij een "early production model" hebt?? lk wist niet dat Samsung al zo lang bezig is met dit modelletje... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
BadVibes schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 08:55:
BaseM,
Ik zie aan je foto's dat jij een "early production model" hebt?? lk wist niet dat Samsung al zo lang bezig is met dit modelletje... :P
Early production model??
Hij was net binnengekomen bij de BCC zaterdagochtend.

Is het WS32Z409 TQX model.

Wat is het nieuwe model dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

De datum in je foto's bedoelt hij. 1-1-2004 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb effe met BCC gebeld. Ze hebben de tv's nog op voorraad en ik kan 'm binnenkort in de winkel bekijken :) . Ik ben zeer benieuwd. Hopelijk kunnen ze wat in HD laten zien. Geometrie ga ik niet al te veel op letten want die kan je toch aanpassen in het service menu. Kleuren is ook een beetje lastig om direct te beoordelen dus daar ga ik ook niet op letten. Ik ga er van uit dat je de kleuren ook tot in perfectie kan aanpassen (in tegenstelling tot LCD).
Dus ja, ik denk dat ik vooral ga letten op scherpte en beeldopbouw. Mijn oude Philips 100hz tv heeft wat last van ghosting... je ziet eigenlijk 2 beeldjes door elkaar. Hopelijk heeft deze samsung dat niet.
Misschien neem ik m'n (gewone) xbox mee.. maar dan moet ik wel eerst een component kabeltje aanschaffen.

Heeft iemand verder nog tips waar ik op moet letten?

n.b. waar vind ik een pdf van de handleiding?

[ Voor 5% gewijzigd door Slogra op 13-06-2006 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kan iemand iets zeggen over de weergave van 240p bronnen (SNES of MegaDrive bijvoorbeeld)? Veel moderne televisies interlacen 240p naar 480i (of lijnverdubbelen naar 480p) tegenwoordig waardoor beeld van oudere spelcomputers verziekt wordt. Ik wil dus graag weten of de Samsung of 240p native weergeeft. dus correct met scanlines en niet opgerekt naar 16:9.

Geldt trouwens voor alle resoluties dat ze native worden weergeven? Dus zonder upscanning, lijnverdubbeling, 100Hz en/of digitale processing zooi?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Lijkt mij dat de laagste resolutie van deze tv 480 is, dus 240 zit er niet in. Ik hoop ook dat deze tv niet al te grote scanline laat zien, want daar zit ik juist niet op te wachten.

Ik speel mijn genesis/snes spellen op mijn xbox met emulators. Deze emulators hebben gigantisch veel opties wat betreft beeld. Hardware filters zoals point filtering/bilinear/etc om de scherpte aan te passen. En software filters zoals 2xsai, admame, simple2x EN scanlines. Misschien is dit ook iets voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
Shiver23 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 09:52:
De datum in je foto's bedoelt hij. 1-1-2004 :)
Scherp mannen....(werd al beetje nerveus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003

sphere

Debian abuser

Iedereen maar zeuren over geometrie, en hoe superieur LCD/plasma is, maar gemakshalve even vergeten dat vooral (snel) bewegende beelden er op die platte units er veel slechter uitzien dan op CRT. ;)

In overleg met JvS heb ik een vervolg gestart: Samsung WS-32Z409 CRT HDTV topic - deel2
Daar graag verder aangezien we ruim 150 posts over de gewenste limiet zitten.

[ Voor 33% gewijzigd door sphere op 13-06-2006 22:49 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
BaseM schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 14:13:
[...]
Scherp mannen....(werd al beetje nerveus)
Dat wil ik niet op me geweten hebben. ;) Stel jij wel de datum van je camera ff bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.