Samsung HDTV met beeldbuis voor € 900,-

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 12.822 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Matter schreef op donderdag 27 april 2006 @ 16:11:
[...]

Allerdings ist er trotz der Werbung noch nicht lieferbar, da Samsung die erste Charge wegen Qualitätsproblemen kurzfristig zurückgezogen hat - wurde mir beim MM jedenfalls erzählt.

Als je zo een mooie zin kunt plaatsen, dan mag je er ook wel een link bij geven.

Eskil geregistreerd op 27-04-2006.
Alleen maar om eventjes die zin te posten zonder link of iets dergelijks, precies tijdens de verhitte argumentatie van Guido.
Ik denk nog steeds dat Guido ook wel eens Eskil heet.
lol? kon jij op je 17de zo goed duits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat leer je als je 14/15 bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kinderachtig :z

Met Dark Matter valt er nog enigsins te praten cq discussieren, maar bij jou heb ik er al helemaal niets zinnigs uit zien komen, als je zo nodig iemand wilt afzeiken, pak dan iemand die nog minder weet dan jezelf, anders lul je jezelf vast.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zeg plaatsen, niet schrijven.

Copy/paste van een ander forum misschien.
Er staat nergens dat het over de 32z409 gaat.
Misschien gaat deze zin wel over de 306 serie toen die net uitkwam.
En zo zijn er nog wel meerdere mogelijkheden.

Echter dat jij probeert te bewijzen dat je niet Eskil bent door te zeggen dat je Duits waarschijnlijk niet goed genoeg is om zo een zin te schrijven 8)7 , geeft voor mij al aan dat jij Eskil bent.

Guido, het is niet belangrijk om gelijk te krijgen.
Wij hebben interesse in deze televisie, mits ie doet wat samsung beweert dat ie doet.
Al die nonsense van jou vervuilt alleen maar dit topic en daar hebben wij geen behoefte aan.
Wacht nou maar eerst eens de eerste reviews af.
Als die tv dan een brakke speelgoed tv blijkt te zijn, mag je gerust je gelijk komen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Matter schreef op donderdag 27 april 2006 @ 16:49:
Ik zeg plaatsen, niet schrijven.

Copy/paste van een ander forum misschien.
Er staat nergens dat het over de 32z409 gaat.
Misschien gaat deze zin wel over de 306 serie toen die net uitkwam.
En zo zijn er nog wel meerdere mogelijkheden.

Echter dat jij probeert te bewijzen dat je niet Eskil bent door te zeggen dat je Duits waarschijnlijk niet goed genoeg is om zo een zin te schrijven 8)7 , geeft voor mij al aan dat jij Eskil bent.

Guido, het is niet belangrijk om gelijk te krijgen.
Wij hebben interesse in deze televisie, mits ie doet wat samsung beweert dat ie doet.
Al die nonsense van jou vervuilt alleen maar dit topic en daar hebben wij geen behoefte aan.
Wacht nou maar eerst eens de eerste reviews af.
Als die tv dan een brakke speelgoed tv blijkt te zijn, mag je gerust je gelijk komen halen.
ik vind het maar apart dat je opeens mij als "eskil" aanwijst, omdat ik toevallig dezefde mening oid heb? beetje apart is het niet? Over welk forum heb je het trouwens, ik kom nl alleen maar op htforum en GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Ik ben benieuwd wanneer we de eerste reviews mogen verwachten, zodat we weer een beetje ontopic door kunnen gaan.
Als dit zo nog vier weken moet gaan duren. 8)7
Beetje vermoeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, eskil die hier op het forum heeft gereageerd onderaan pagina 15? nou, dan laten we dat toch even nachecken op IP door een modje. Dit begint echt triest te worden.

Als ik jou was zou ik jezelf nog eens goed inlezen over hdtv etc, want je hebt er echt geen kaas van gegeten met je 720 lijnen, misschien komt het allemaal wat bot over etc, maar ga bij jezelf maar eens na dat dit nergens op slaat wat je hier allemaal voor valse beschuldigingen hier maakt. En dat omdat ik zei dat de philips beter is. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Als ik iets zeg dat niet klopt, moet je maar aangeven wat dan niet klopt.
Als jij alles terugleest, dan zul je zien dat je bevooroordeeld en insinuerend de philips vergelijkt met de samsung, gebaseerd op de 306 serie. Deze tv is niet gelijk aan de 32z409.
Verder heb je je punt al gemaakt met de eerste post van je, dus waarom blijf je zo doorzeuren?

Als Eskil zo vriendelijk zou willen zijn om een link te geven, dan kunnen we in ieder geval verder met concrete informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Matter schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:05:
Verder is het HD ready "logo'tje" een kwaliteits garantie van de EICTA, zodat je zeker weet dat je televisie tenminste 720P kan weergeven.
Iets dat ik graag wil, ook al zie jij geen verschil.

The “HD ready” label is introduced as a quality sign for the differentiation of display
equipment, capable of processing and displaying high definition signals, awarded on the
basis of minimum functionality requirements detailed in the “EICTA conditions for HD
Labelling of Display Devices”.

http://www.eicta.org
om binnen 2 seconde een voorbeeld te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

voodooless

Sound is no voodoo!

Voorbeeld van wat?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van een fout?
ik zal het dan nog maar 1 keer uitleggen 8)7
hij krijgt het hdready logo als het tenminste 720 lijnen verticaal kan weergeven zonder enige scaling. Of hij nou 800, 1000, of 1280 lijnen in de breedte weergeeft. Hij stelt dat een hdready tv minstens 720p moet weergeven, dat is dus gewoon niet waar. die p erachter geeft aan dat het de standaard maat 720x1280 weergeeft, maar die moet een hdready tv dus in sommige situaties scalen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dat is wel helemaal waar! Progressive zegt alleen dat er niet twee halfbeelden zijn, en helemaal niks over resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op donderdag 27 april 2006 @ 17:25:
Dat is wel helemaal waar! Progressive zegt alleen dat er niet twee halfbeelden zijn, en helemaal niks over resoluties.
Ondertussen wel dus, het is een veelgebruikte term om het mediaformaat aan te geven. Dat sont dop de vorige pagina ook al hoor
720p is the shorthand name for a category of video modes. The number 720 stands for 720 lines of vertical resolution, while the letter p stands for progressive scan or non-interlaced. 720p is considered to be an HDTV video mode. The term usually assumes a widescreen aspect ratio of 16:9, implying a horizontal resolution of 1280 lines and a frame resolution of 1280 x 720 or about 0.92 million pixels
1280 x 720, progressief, 30, 50 of 60 Hz, vaak aangeduid als 720p@30Hz, 720p@50Hz, 720p@60Hz
bron: wiki

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Apache4u schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 17:50:
Als ik een domme opmerking maak, excuses op voorhand.
Ik lees nu dat een TV alleen het HD-Ready logo mag voeren als ie 720p kan weergeven.
Volgens mij is dit niet zo.
Volgens mij mag een TV al het HD-Ready logo voeren als ie 720 horizontale lijnen kan weergeven.
Dat verklaart ook waarom bijvoorbeeld de philips 42PF9966 met een resolutie van 1024 x 1024 wel het HD-Ready logo kan voeren terwijl ie geen 720p native (dus 720 x 1280) kan weergeven.
Als ik het fout heb, hoor ik het graag.
Om mezelf maar even te quoten..
HD-Ready wil echt niet zeggen dat ie 720p native weer kan geven.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

exact :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Exact, er staat "assumes"! Het specs niets, het is slechts een algemene aanname die in de meeste gevallen waar is, en dus niet altijd van toepassing hoeft te zijn.

Wat er in de door mij geposte PDF staat telt, de rest niet.

Het is echter wel zo dat 720p inderdaad niet in de volledig native resolutie weergegeven hoeft te worden weergegeven. Je moet echter wel 720 lijnen hebben!

[ Voor 8% gewijzigd door voodooless op 27-04-2006 17:47 . Reden: kromme zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
Er zijn hier mensen die het hele topic moeten doorlezen voordat ze hier enorm veel reacties gaan geven over een televisie waarvan nog bijna geen ervaringen zijn. De laatste 2 pagina's teskt is ook al genoemd in de eerste 6 pagina's van het topic.

Ik wil met opzet geen philips omdat die downscaled en ook nogeens duurder is en niet zo mooi als die samsung. Ik wil geen spijt hebben van mijn aankoop over 3 jaar als alle kabelzenders hd kwaliteit zijn en dan met een tv opescheept zitten die toch niet van dusdanige kwaliteit is zoals ik graag wens.

Ik wil er even bij melden dat philips al veel jaren fantastische schermen maakt. Echter niet het scherm naar waar ik op zoek ben.

Maak dan een nieuw topic aan of zo?? samsung vs philips oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op donderdag 27 april 2006 @ 17:45:
[...]

Exact, er staat "assumes"! Het specs niets, het is slechts een algemene aanname die in de meeste gevallen waar is, en dus niet altijd van toepassing hoeft te zijn.

Wat er in de door mij geposte PDF staat telt, de rest niet.

Het is echter wel zo dat 720p inderdaad niet in de volledig native resolutie weergegeven hoeft te worden weergegeven. Je moet echter wel 720 lijnen hebben!
Nu gaan we op de zin spelen, jij weet net zo goed als ik dt hij met de term 720p hier 1280x720 bedoelde...

Daarbij staat in de zin eronder dat 720p niets anders is dan 1280x720 en zo heb ik nog andere diverse bronnen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Resinman schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:34:
[...]

Ik denk dat jij de enige bent die dat denkt. Aan voorspellen hebben we helemaal niks of je moet een goed werkende glazenbol thuis hebben staan (zeker gemaakt door Philips?).

Weer ontopic.

[...]

Kijk, ik ben er ook van overtuigd dat ze niet alle problemen van de vorige modellen ineens gaan kunnen oplossen.
Ook ben ik ervan overtuigd dat de Samsung Slimfit toestellen veel meer problemen hebben dan andere merken, zoals Philips.
Maar laat ons gewoon dit model het voordeel van de twijfel geven.
We zien wel, ik wacht ondertussen nog altijd op mijn bestelde Philips 32PW9551, maar ondertussen volg ik met aandacht de reviews.
Eerste reviews mag je waarschijnlijk trouwens vanuit Frankrijk verwachten, want daar schijnt het toestel het eerst uitgekomen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
---rrr--- schreef op donderdag 27 april 2006 @ 17:47:
Ik wil geen spijt hebben van mijn aankoop over 3 jaar als alle kabelzenders hd kwaliteit zijn
Ik moest even lachen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Heren alleen on topic graag. Onderwerp van deze thread is Samsung WS32Z409.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Samsung launches cheap HD Ready CRT TVs

Samsung will introduce two 32inch HD Ready CRT TVs in June.
http://avzombie.com/blog/...es-cheap-hd-ready-crt-tv/

Juni nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
Bij wijze van dan. Met een tv wil ik zeker 8 tot 10 jaar mee doen. En dan wel graag hd-ready voor die prijs!
Philflow schreef op donderdag 27 april 2006 @ 18:03:
Samsung launches cheap HD Ready CRT TVs

Samsung will introduce two 32inch HD Ready CRT TVs in June.
http://avzombie.com/blog/...es-cheap-hd-ready-crt-tv/
Wat een juweeltje he? _/-\o_
Dat maandje wachten heb ik er wel voor over!

[ Voor 43% gewijzigd door ---RRR--- op 27-04-2006 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry was de link vergeten te vermelden mensen.
Ik lees met groot plezier jullie`s mening over deze tv , maar ook op een duits forum is veel te vinden over deze tv en wel hier.
het zou over de Geometrie gaan die toch problemen geeft.
Laten we hopen dat er snel meer duidelijkheid over komt.

Eskil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 18:43:
Ik lees met groot plezier jullie`s mening over deze tv , maar ook op een duits forum is veel te vinden over deze tv en wel hier.

Eskil.
Dat is algemeen bekend van de oude modellen.
Nieuwe model heeft nog niemand ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:-),Phil dit gaat over de nieuwe type HD ready.

MVG Eskil..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 19:05:
:-),Phil dit gaat over de nieuwe type HD ready.

MVG Eskil..
Volgens mij niet. Hoe kan ie anders bij MM staan?
De nieuwe is nog niet uit, ook niet in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:40
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 01:18:
[...]

BTW : hoe groot is jouw LCD scherm ?
Een LCD scherm van 37" vanop 2 meter is heel wat anders dan eentje van 32" op 2 meter natuurlijk.
Ik heb op dit moment een 30'' tv.

Groter kon ik me 2,5 jaar geleden niet veroorloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 18:43:

Eskil.
Dat zou wel erg jammer zijn, als ze die geometrie problemen nog niet hebben weten op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 17:56:
Nu gaan we op de zin spelen, jij weet net zo goed als ik dt hij met de term 720p hier 1280x720 bedoelde...
Het gaat om wat in de spec staat, niet een of andere zin op een of andere pagina! En volgens de spec krijg je een HD-ready logo als je 1280x720p kunt afspelen op een 1024x1024 plasma TV. Dan is je TV prima HD ready (als ie ook aan de rest van de voorwaarden voldoet), en daar is op zich helemaal niks mis mee.

En nu weer ontopic, want het begint saai te worden.

Het blijft trouwens wel verdacht dat Eskil na een enkele post dagen later precies op het juiste moment weer terug komt om weer ff een bijdrage te leveren ;) Kan me vergissen hoor 8)7 Wel bedankt om nog even het linkje naar de bron te posten! En btw, het is niet nodig om je naam onder iedere post te zetten.

[ Voor 23% gewijzigd door voodooless op 27-04-2006 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:53
Ja aub ontopic blijven en niet die doelloze discussie want ik ik lees deze topic omdat ik intresse hierin heb neit omdat iemand weer even wijs moet doen. Stomme slow chat.Serieus gasten 3 pagina`s over een discussie ga dan lekker met zn alle op Irc of msn praten.

Zo word deze topic langer en langer terwijl er niks relevants word vermeld over de SAMSUNG TV.

Naja Hopelijk binnenkort wat reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ind. Guido heeft een miskoop gedaan maar dat wil hij niet toegeven dus gaat hij het Samsung CRT HDTV topic maar even volkalken. Serieus Guido, we hebben niets aan jouw bijdrage, stay out of this!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 14:46
Ok ik moet hier toch even reageren. Allereerst nielsb14, je posts in deze thread irriteren me vanaf de allereerste. grow up.

Guido haalt goede punten aan, echter is het allemaal nog gewoon afwachten. Die duitse post had ik ook al gelezen voor dat die hier gequote werd. Het gaat gewoon over de nieuwe samsung, oftewel degene die we hier bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noem zijn goede punten even op dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, je leeft maar 1 keer. Doe het nou gewoon. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deepspace waar heb je het over??ik heb mij vandaag pas aan gemeld omdat ik mij voor deze tv interesseer en graag mijn steentje bij wil dragen.
Is daar iets mis mee???

Eskil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 20:23:
Deepspace waar heb je het over??ik heb mij vandaag pas aan gemeld omdat ik mij voor deze tv interesseer en graag mijn steentje bij wil dragen.
Is daar iets mis mee???
Ach, never mind ;) Ik dacht dat na een paar pagina's wel een paar dagen zouden verstreken zijn. niet dus. Ik zei nog, ik zou het mis kunen hebben ;)

Maar goed, dat duitse forum staat helaas ook vol met onzin en speculaties (bijna zoals hier :+). Niemand die daadwerkelijk iets kan vertellen over het nieuwe model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We willen allemaal graag iets nieuws horen over deze CRT :*) maar we moeten het niet op elkaar af reageren lijkt mij.
mvg eskil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op donderdag 27 april 2006 @ 19:58:
[...]

Het gaat om wat in de spec staat, niet een of andere zin op een of andere pagina! En volgens de spec krijg je een HD-ready logo als je 1280x720p kunt afspelen op een 1024x1024 plasma TV. Dan is je TV prima HD ready (als ie ook aan de rest van de voorwaarden voldoet), en daar is op zich helemaal niks mis mee.

En nu weer ontopic, want het begint saai te worden.
Ik zeg toch niets anders? 720p =!= 720 verticale lijnen hebben, dat is wat ik zeg, en dat heeft hier dus niets mee te maken. Zo zielig dat als er iemand dezefde mening heeft ik hem meteen ben. Ik ben Michael zeker ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 20:11:
Ja ind. Guido heeft een miskoop gedaan maar dat wil hij niet toegeven dus gaat hij het Samsung CRT HDTV topic maar even volkalken. Serieus Guido, we hebben niets aan jouw bijdrage, stay out of this!
als je niet weet waar het over gaat bemoei je er dan ook niet mee. Ik durf te beweren dat ik meer ervaring heb op hd-gebied dan jij, dus rot zelf op als je het niet meer kan volgen

Daarbij heb ik helemaal niets gekocht. Ik draai met een barco, die overigens zwaar superieur is aan deze kleine tvtjes, waar bemoei je je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Laatste keer dat ik hier op inga:
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 20:43:
Ik zeg toch niets anders? 720p =!= 720 verticale lijnen hebben, dat is wat ik zeg, en dat heeft hier dus niets mee te maken.
Naast het feit dat je horizontale lijnen bedoelt (ondanks dat de pixels in vertikale richting zitten zijn de lijnen nog altijd horizontaal, 720 pixels van boven naar onder, in een lijnen van links naar rechts), heeft een 720p beeld op een HD ready TV altijd minimaal 720 horizontale beeldlijnen lijnen. Maar je hebt wel gelijk hoor, we bedoelen allemaal hetzelfde, en zitten wat te neuzelen over hoe je het opschrijft :P

[ Voor 11% gewijzigd door voodooless op 27-04-2006 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op donderdag 27 april 2006 @ 20:48:
Laatste keer dat ik hier op inga:

[...]

Naast het feit dat je horizontale lijnen bedoelt (ondanks dat de pixels in vertikale richting zitten zijn de lijnen nog altijd horizontaal, 720 pixels van boven naar onder, in een lijnen van links naar rechts), heeft een 720p beeld op een HD ready TV altijd minimaal 720 horizontale beeldlijnen lijnen. Maar je hebt wel gelijk hoor, we bedoelen allemaal hetzelfde, en zitten wat te neuzelen over hoe je het opschrijft :P
Ik durf het niet te beweren, maar ik praat WEL over 720 lijnen. de pixels zitten in horizontale richting.
Het zijn 720 LIJNEN die horizontaal lopen in verticale richting

dus:

-------------------------
--------------------------
-------------------------

hier zie je er dus 3, maar dit zijn er dus 720 bij hd ;)
The term "PAL" is often used informally to refer to a 625-line/50 Hz (principally European) television system, and to differentiate from a 525-line/60 Hz (principally North American/Central American/Japanese) "NTSC" system. Accordingly, DVDs are labelled as either "PAL" or "NTSC" (referring informally to the line count and
Hier zie je het "625 lines" bij een dvd. Een dvd is 720x576. Er vallen er dus een aantal weg maar de lijnen zijn wel degelijk verticaal. Zeg maar als normale luxaflex ;)

720p beeld op een hdready tv heeft idd minimaal 720 LIJNEN verticaal, maar het gaat om het aantal pixels horizontaal, dat kan verschillen dus. We praten dus niet over hetzelfde.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Zucht, tuurlijk zijn het lijnen, maar ze zijn horizontaal, niet vertikaal! like this:

------------------------- 1
------------------------- 2
...
------------------------- 720

ze volgen de horizon -> dus horizontaal.

vertikaal zitten de kolommen like: ||||||||||||||||||||||||||||||||

lekkerlijk zijn het dus "blablabla lijnen", en de lijnen lopen horizontaal, en er zijn er meerdere, vandaar meervoud ;)

Dat we het zelfde bedoelen zei ik dus al ;)

[ Voor 52% gewijzigd door voodooless op 27-04-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm we bedoelen dus wel hetzelfde. Ik had het over de richting. Er zijn in verticale richting 720 horizontale lijnen over het beeld onder elkaar dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Hier de handleiding van de TV: http://downloadcenter.sam...A68-03784A-01Eng_0329.pdf

Toch nog wat zinvols :P

Edit: bij nader inzien, er staat helaas ook niet veel nuttigs in :(

[ Voor 19% gewijzigd door voodooless op 27-04-2006 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over zinvol gesproken, de specificaties van de TV staan op

http://www.samsung.com/uk...u.asp?page=Specifications

Volgens de UK pagina kan de TV in pal

1080i
576p
480p
576i
480i

aan, en er zit een HDMI ingang op. Hij is ook hier overigens nog niet in de winkels verkrijgbaar

/edit hieronder
Sorry, ik zie het. Het nieuwe model staat nog niet op de Samsung UK site.....

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Nee, dat is van de 308, niet de 409. Het oude model dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op donderdag 27 april 2006 @ 21:08:
Nee, dat is van de 308, niet de 409. Het oude model dus!
Blijkbaar is er ook bij de Samsung toestellen verwarring over het aantal lijnen, en ook over of nu alles naar 1080i upgescaled wordt of wat de vreemde antwoorden van Samsung precies betekenen.

zie : http://forum.digitalspy.c...php?t=362106&page=2&pp=25

Iemand vroeg aan Samsung of dat toestel alles upscalet naar 1080i en kreeg dit raadselachtig antwoord terug :

"Yes this model will displaya multitude of resoloutions including 1080i
and 720p but will use the necessary resoloution for each input/broadcast
much like "normal" CRT televisions"

The 'necessary' resolution ?
Much like "normal" CRT televisions ?
Gewone TV's hebben 576 lijnen.
Nochtans moeten ze er minstens 720 hebben om die naam "HD Ready" te verdienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
  • Laatst online: 05-08 01:14
Bij LCD en plasma schermen moet je altijd up en down scalen om het beeld op het scherm te krijgen, tenzij het signaal toevallig overeenkomt met de (vaste) resolutie van het scherm.

Bij beeldbuizen hoeft dat niet, zoals wij allemaal nog wel weten van PC monitors. Een beeldbuis kan zonder probleem een hele range van resoluties weergeven.

Een TV toestel dat het HD-Ready vignet voert moet minimaal 720 lijnen op het scherm kunnen weergeven.

Volgens mij kan een beeldbuis vaak meer lijnen interlaced weergeven als progressive. Dat is wel logisch, want bij een interlaced signaal wordt in feite steeds een half scherm getoond. Bij 1080i worden per scan 540 lijnen op het scherm gezet. Het aantal bits/sec van een 1080i signaal verschilt daarom niet zoveel van het aantal bits/sec van een 720p signaal.

Tel dit allemaal bij elkaar op, en dan lijkt het mij dat we het antwoord van Samsung als volgt kunnen interpreteren:

"Alle signalen die aangeboden worden (van 480i t/m 1080i) worden zonder omrekening direct op het scherm getoond".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 01:07:
[...]

Blijkbaar is er ook bij de Samsung toestellen verwarring over het aantal lijnen, en ook over of nu alles naar 1080i upgescaled wordt of wat de vreemde antwoorden van Samsung precies betekenen.

zie : http://forum.digitalspy.c...php?t=362106&page=2&pp=25

Iemand vroeg aan Samsung of dat toestel alles upscalet naar 1080i en kreeg dit raadselachtig antwoord terug :

"Yes this model will displaya multitude of resoloutions including 1080i
and 720p but will use the necessary resoloution for each input/broadcast
much like "normal" CRT televisions"

The 'necessary' resolution ?
Much like "normal" CRT televisions ?
Gewone TV's hebben 576 lijnen.
Nochtans moeten ze er minstens 720 hebben om die naam "HD Ready" te verdienen...
En dus heeft ie min 720 lijnen anders mag ie dat logo niet dragen.
Hoeveel "pixels" er in iedere lijn zitten weten we niet ,maar de televisie is wel breedbeeld.
Samsung zelf heeft al aangegeven dat de televisie 800 lijnen heeft.

[ Voor 66% gewijzigd door Dark Matter op 28-04-2006 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

grunnsat schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 08:16:
Tel dit allemaal bij elkaar op, en dan lijkt het mij dat we het antwoord van Samsung als volgt kunnen interpreteren:

"Alle signalen die aangeboden worden (van 480i t/m 1080i) worden zonder omrekening direct op het scherm getoond".
Tja, ik vind dat nogal een gewaagde uitspraak, ook al is het zeer wel mogelijk dat het iderdaad zo is. Echter heeft een CRT scherm ook zoiets als een physieke resolutie. Er zitten immers ook gewoon RGB pixels in, die door het electronenkanon beschoten worden. Zo krijg je eigenlijk gewoon niets anders dan een soort analoge filtering ;) Het kan goed zijn dat ze ervoor gaan om simpelweg een fixed resolutie weer te geven (physieke resolutie van het scherm), en de rest toch gewoon digitaal te scalen. Over het algemeen geeft dat denk ik een mooier resultaat. Op mijn 21" CRT ziet een DVD er immers op 1600x1200 ook veel beter uit dan op 800x600. Scaling hardware kunnen ze gewoon "lenen" van de LCD TV's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos.be
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11-2024
ik las net op een cnet review:
it bugged me that it takes some time to change to video mode. though it really only takes one and a half-seconds, I was really used to not waiting at all. But this too is just a minor incovenience.
http://reviews.cnet.com/S...24&cval=1277624&tag=uolst

Ik ga er dan van uit dat de monitor tijdens het wisselen naar zijn Xbox360 verandert van resolutie, en dus even moet kalibreren (net zoals een pc monitor doet). Dus ben ik er vrij zeker van dat dit scherm hogere resoluties kan toveren. (wich is nice)

edit: crap, niet goed naar het model gekeken... sorry :(

[ Voor 13% gewijzigd door chaos.be op 28-04-2006 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Gaat over de 307... oude model dus.

[ Voor 38% gewijzigd door voodooless op 28-04-2006 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grunnsat schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 08:16:

Volgens mij kan een beeldbuis vaak meer lijnen interlaced weergeven als progressive. Dat is wel logisch, want bij een interlaced signaal wordt in feite steeds een half scherm getoond. Bij 1080i worden per scan 540 lijnen op het scherm gezet. Het aantal bits/sec van een 1080i signaal verschilt daarom niet zoveel van het aantal bits/sec van een 720p signaal.
Dat komt niet door het aantal lijnen, maar door de scanfreqentie van de buis. Bij 1080i heb je net zo goed 1080 lijnen nodig als bij 1080p

Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=38374.0;attach=23723;image
Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=38374.0;attach=23724;image

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2006 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 15:52:

Dat komt niet door het aantal lijnen, maar door de scanfreqentie van de buis. Bij 1080i heb je net zo goed 1080 lijnen nodig als bij 1080p
Mee eens, maar de hoeveelheid informatie (zeg maar bits/sec hoewel dat niet opgaat voor een analoog signaal) is redelijk gelijk voor een half 1080i beeld en een vol 720p beeld. Ook die datastroom moet verwerkt kunnen worden. Kijk naar de Philips TV's , die doen 576p en 833i (pixel plus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grunnsat schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 16:39:
[...]

Mee eens, maar de hoeveelheid informatie (zeg maar bits/sec hoewel dat niet opgaat voor een analoog signaal) is redelijk gelijk voor een half 1080i beeld en een vol 720p beeld. Ook die datastroom moet verwerkt kunnen worden. Kijk naar de Philips TV's , die doen 576p en 833i (pixel plus).
Idd, dat gaat dus niet op voor analoog signaal. Maar wat ik denk is dat die philips gewoon 576 lijnen aankan, en dan met een slimme techniek een paar van die 833 lijnen laat overlappen zodat het net echt 833 lijnen zijn, dat kan dus door die 2e field en zal niet zoveel opvallen.

Vergelijk het als 1080i signaal sturen naar een 5.5"er, er zal wel iets overlappen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:28
Volgens mij heb ik deze link van de samsung.de site nog niet voorbij zien komen.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
  • Laatst online: 07-10-2024
SlimFit™-TV trägt nicht das HD ready Label, unterstützt aber den analogen
1080i-Standard. Dieser Standard wird mit vielen der kommenden HDTVBausteinen
kompatibel sein.

Jammer maar helaas, ook deze TV is niet HD ready....
En ik had er nog zo op gehoopt(tenminste me knip)

Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
  • Laatst online: 07-10-2024
Excuses foutje, was de 308.
Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 14:56
Vandaag viel de nieuwste consumentengids weer op de mat. Met daarin een uitbreide special over HDTV en digitale televisie. Een van de artikelen heeft als kop "De HD-feiten" met dit artikel (pagina 24) gaat, mijn lieve CRTbuis vriendjes de consumentbond gruwelijk in de fout: ik citeer; "...Met een beeldbuis-tv (CRT) kunt u analoge en digitale televisie kijken, maar geen HD-tv...."

Ironisch genoeg haalt men in een ander artikel in deze special de mythe dat "plat" beter is dan crt juist onderuit..en dan maakt men zo'n stomme fout om te beweren dat crt geen hdtv kan produceren.

Ik zie het nu al weer gebeuren dat er mensen in de winkel wapperen met deze consumentgids en roepen dat die Samsung slimfit niet hdready is.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Sorry maar ik denk niet dat veel mensen naar de consumentenbond luisteren. Denk ook niet dat je veel Samsung Slimfit tv's in de winkel zult gaan zien. :) Tegenwoordig is het allemaal plat wat de klok slaat.

En ach als je gewoon een goede dvd speler hebt en je kijkt digitaal is een goede LCD tv zeker wel ene vooruitgang. Alleen analoog kijken is niet zo best, en ook het geluid uit de TV zelf is niet alles maargoed dat kan opgelost worden door hem aan te sluiten op een stereo.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
joey6666 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 22:47:
met dit artikel (pagina 24) gaat, mijn lieve CRTbuis vriendjes de consumentbond gruwelijk in de fout: ik citeer; "...Met een beeldbuis-tv (CRT) kunt u analoge en digitale televisie kijken, maar geen HD-tv...."

Ironisch genoeg haalt men in een ander artikel in deze special de mythe dat "plat" beter is dan crt juist onderuit..en dan maakt men zo'n stomme fout om te beweren dat crt geen hdtv kan produceren.
Dat kun je de consumentenbond moeilijk verwijten. De Samsung wordt nog nergens verkocht, en de Nederlandse importeur heeft nog niet eens besloten of hij het toestel gaat importeren. Alle overige fabrikanten laten het afweten met de productie van HD-Ready CRT toestellen. De consumentenbond constateert dus terecht dat in Nederland geen HDTV CRT toestellen te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

[b][message=25661705,noline] Een van de artikelen heeft als kop "De HD-feiten" met dit artikel (pagina 24) gaat, mijn lieve CRTbuis vriendjes de consumentbond gruwelijk in de fout: ik citeer; "...Met een beeldbuis-tv (CRT) kunt u analoge en digitale televisie kijken, maar geen HD-tv...."
Niet mee eens. Tot op heden heeft de consumentenbond groot gelijk. áls samsung de 409 introduceert dan zal het anders zijn. Gezien het feit dat ie nu al uitgesteld wordt tot juni ligt het voor de hand dat er problemen zijn.

Neemt niet weg dat het een baggertest was, met allerlei modellen die al 2 jaar oud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Wat moeten we hieruit opmaken.

1080i Native Resolution HD Ready.

http://www.digiuk.com/productdetail.asp?id=6703

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:28
Dark Matter schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 08:25:
Wat moeten we hieruit opmaken.

1080i Native Resolution HD Ready.

http://www.digiuk.com/productdetail.asp?id=6703
Dat standaard in 1080i zou worden weer gegeven. Maar deze site geeft dat ook voor de 308 aan.
Bij Samsung heb ik nog niets kunnen vinden met welke native resolutie de 306 & 308 werkt (aantal lijnen) en Samsung is duidelijk op dit vlak alle signalen worden omgezet in de native resolutie voor weergave.
Ik denk niet dat het zo simpel is dat een 32Z308 + HDMI poort = 32z409

Nog steeds de moeite waard om te wachten op de eerste gebruikservaringen

[ Voor 3% gewijzigd door Domba op 29-04-2006 11:17 ]

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Philflow schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 02:16:
[...]

Niet mee eens. Tot op heden heeft de consumentenbond groot gelijk. áls samsung de 409 introduceert dan zal het anders zijn. Gezien het feit dat ie nu al uitgesteld wordt tot juni ligt het voor de hand dat er problemen zijn.

Neemt niet weg dat het een baggertest was, met allerlei modellen die al 2 jaar oud zijn.
Helaas is het wel een goede weergave van wat momenteel in de gangbare winkels te vinden is aan modellen. Oudere modellen die (ik neem aan) vanwege de lagere prijs gretig aftrek vinden. De mensen zullen er wel achter komen als ze ooit hun duurgekochte tv proberen te verkopen of bij iemand op bezoek komen die wel een nieuw type heeft.....

Ik heb zelf een CRT HDTV. Niet HD-ready. Ook geen 720p en alleen 1080i. Maar dat er geen HD crt's zijn is gewoon niet waar. Het aantal is alleen zo klein dat het voorde overzichtelijkheid van het artikel misschien beter is om dit te verwaarlozen.

[ Voor 4% gewijzigd door Shiver23 op 29-04-2006 11:45 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

grunnsat schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 23:30:
[...]

Dat kun je de consumentenbond moeilijk verwijten. De Samsung wordt nog nergens verkocht, en de Nederlandse importeur heeft nog niet eens besloten of hij het toestel gaat importeren. Alle overige fabrikanten laten het afweten met de productie van HD-Ready CRT toestellen. De consumentenbond constateert dus terecht dat in Nederland geen HDTV CRT toestellen te koop zijn.
Philflow schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 02:16:
[...]

Wake up: Philips 32PF9551

Specs!

Beeld/Display
Hoogte-/breedteverhouding : 16:9
Schermdiameter (inch) : 32 inch
Schermdiameter in centimeters : 82 cm
Zichtbare schermdiameter : 76 cm
Schermtype : Real Flat-beeldbuis
Beeldverbetering : Digital Crystal Clear, Active Control met lichtsensor, Dynamic Auto Focus, Digitale ruisonderdrukking, 3D-combfilter, Instelbare scherpte, Progressive Scan, Beeld stilzetten, Pixel Plus, Edge Smoothing, L.T.I., Scavem
Schermverbetering : Anti-reflectie
Beeldverwerking : 100 Hz Digital Scan

Ondersteunde beeldschermresolutie
Videoformaten : 1080i, 50, 60 Hz, 480p, 60Hz, 720p, 50, 60 Hz, 576p, 50 Hz

Geluid
Uitgangsvermogen (RMS) : 2 x 10 W
Muziekvermogen : 20 W
Geluidsverbetering : Digitale geluidsverwerking, Grafische equalizer
Geluidssysteem : NICAM Stereo, Dolby® Virtual Surround

Luidsprekers
Ingebouwde luidsprekers : 2

Convenience
Gemakkelijk te installeren : Automatische zenderinstallatie (ACI), Automatisch afstemsysteem (ATS), Automatisch opslaan, Fijnafstemming, PLL digitaal afstemmen, Plug & Play, Sorteren
Gebruiksgemak : Grafische gebruikersinterface, Automatische volumeregelaar (AVL), Smart Picture Control, Smart Sound Control, Beeld vastzetten
Type afstandsbediening : RCTE05SLS05
Afstandsbediening : TV, Multifunctioneel
Teletekst : Smart Text-geheugen voor 1200 pagina's
Teletekstverbeteringen : Programma-informatieregel op scherm, 4 favoriete pagina's
Aanpassingen van beeldformaat : 4:3, Superwide, Signaalbit voor breedbeeld, Zoom 14:9, Zoom 16:9, Breedbeeld, Subtitle zoom
Klok : Sleeptimer, Smart Clock

Tuner/ontvangst/transmissie
Tunerbereik. : Hyperband, S-kanalen, UHF, VHF
Televisiesysteem : PAL B/G, PAL D/K, PAL I, SECAM B/G, SECAM D/K, SECAM L/L'
Video afspelen : NTSC
Antenne-ingang : 75 ohm coaxiaal (IEC75)
Aantal voorkeurzenders : 100

Connectivity
Aantal SCARTS : 2
Extern 1 SCART : CVBS in/uit, RGB, Audio in/uit
Extern 2 SCART : CVBS in/uit, S-video in, Audio in/uit
Extern 4 : YPbPr, Audio L/R in
Extern 5 : HDMI, Audio L/R in
Andere aansluitingen : Constant niveau stereo uit
Zijkant : S-Video Y/C, CVBS in, Audio L/R in, Hoofdtelefoon uit

Voeding
Energieverbruik : 115 W
Stroomverbruik in stand-by stand : < 1 W
Netstroom : AC 220 - 240 V +/- 10%

Afmetingen
Breedte van het apparaat : 862 mm
Hoogte van het apparaat : 554 mm
Diepte van het apparaat : 528 mm
Gewicht van het product : 50 kg
Gewicht (incl. verpakking) : 57 kg
Breedte van de doos : 933 mm
Hoogte van de doos : 654 mm
Diepte van de doos : 633 mm
Kleur van de behuizing : Tweekleurig Black en Silver Frost

Wel een diepe TV, maar wel HDMI! Dus écht best of both worlds :)

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/32/32PW9551_12_webImage198.jpg

Gespot voor ongeveer 750 euro... _/-\o_ :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Nik op 29-04-2006 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-07-2024

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

[b]proller schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 11:48:Wel een diepe TV, maar wel HDMI! Dus écht best of both worlds :)

[afbeelding]

Gespot voor ongeveer 750 euro... _/-\o_ :9~
Zucht....

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbele zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
De vele zuchten hebben als reden dat de 9551 al zeer uitgebreid besproken is in deze thread. Dit toestel heeft wel HDTV input, maar scaled alle HDTV signalen omlaag naar 576p, ofwel progressive PAL. De Philips is dus niet HD-Ready, en levert geen HDTV beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 14:56
Kijk, het is inderdaad allemaal een kwestie van interpretatie van het consumentgids artikel

"...Met een beeldbuis-tv (CRT) kunt u analoge en digitale televisie kijken, maar geen HD-tv. Om het scherpere HD-beeld te zien hebt u een platte LCD- of plasmatelevisie (of beamer) nodig die geschikt is voor HD-tv-signalen. Een tv die het HD ready logo heeft, moet" en dan volgen de hdready eisen opsomming..

Je kunt interpreteren dat er in Nederland geen CRT buizen te kopen zijn die HDTV echt daarwerkelijk onaangetast weergeven. Of je interpreteert hier dat het technisch niet mogelijk is om met een CRT beeldbuis HDTV weer te geven.

Feit is wel dat Samsung slimfit HDTV al enkele maanden bekend is ook via Nederlanse media, het is ook al langere tijd bekend dat deze het HDready logo zal dragen.
In andere HDTV landen zoals de US worden er al jaren HDTV CRTs verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
joey6666 schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 14:50:
Kijk, het is inderdaad allemaal een kwestie van interpretatie van het consumentgids artikel

"...Met een beeldbuis-tv (CRT) kunt u analoge en digitale televisie kijken, maar geen HD-tv. Om het scherpere HD-beeld te zien hebt u een platte LCD- of plasmatelevisie (of beamer) nodig die geschikt is voor HD-tv-signalen. Een tv die het HD ready logo heeft, moet" en dan volgen de hdready eisen opsomming..

Je kunt interpreteren dat er in Nederland geen CRT buizen te kopen zijn die HDTV echt daarwerkelijk onaangetast weergeven. Of je interpreteert hier dat het technisch niet mogelijk is om met een CRT beeldbuis HDTV weer te geven.
HDTV bestond al ver voordat er plasma en LCD schermen waren. Daarvoor werden dus beeldbuizen gebruikt.
Feit is wel dat Samsung slimfit HDTV al enkele maanden bekend is ook via Nederlanse media, het is ook al langere tijd bekend dat deze het HDready logo zal dragen.
In andere HDTV landen zoals de US worden er al jaren HDTV CRTs verkocht.
Ik denk dat het merendeel van die Amerikaans CRT HDTV toestellen functioneren als de Philips 9551, dus wel HDTV ontvangen maar downscalen. Wat dat betreft mogen we in Europa blij zijn met het HD-Ready vignet. Dat biedt tenminste garantie voor bepaalde minimum standaards waaraan het toestel moet voldoen. Het feit dat het vignet ten onrechte gebruikt wordt maakt wel duidelijk hoe belangrijk het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grunnsat schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 20:53:

Ik denk dat het merendeel van die Amerikaans CRT HDTV toestellen functioneren als de Philips 9551, dus wel HDTV ontvangen maar downscalen. Wat dat betreft mogen we in Europa blij zijn met het HD-Ready vignet. Dat biedt tenminste garantie voor bepaalde minimum standaards waaraan het toestel moet voldoen. Het feit dat het vignet ten onrechte gebruikt wordt maakt wel duidelijk hoe belangrijk het is.
Dat denk ik niet, ik denk dat die Amerikaanse TV's wel degelijk meer resolutie tonen dan de standaard PAL resolutie, ook al is ze progressief.

Maar het gevaar van die logo's is naar mijn mening dat mensen zich daarop blindstaren, het wordt een soort fetisj.
Men vergeet dat er nog iets anders is dan "kan hij minstens 720 lijnen weergeven" ?
Alsof kleurechtheid, contrast, geometrische vervormingen, enz. geen enkele rol spelen.
Op dat punt is "HD Ready" geen kwaliteitskenmerk.
Nergens staat in die norm hoe goed dat beeld moet zijn, het gaat enkel over het kunnen verwerken van 1080i, 720p, ... en het minimaal 720 lijnen kunnen weergeven.

Om nog eens de vergelijking te maken met de digitale fototoestellen : daar heb je ook heel veel mensen die denken dat een 4Mpixel camera altijd beter is dan een met 3 mpixels, omdat veel mensen nu eenmaal simplistisch denken.
Zo eenvoudig ligt het daar ook niet.
Bij die toestellen begint alles bij de kwaliteit van de lens, en als die matig of slecht van kwaliteit is kun je daarna daar zoveel mpixels uithalen als je wilt, je beeld zal niet mooi zijn.

Ik blijf het herhalen, bij HDTV moet je rekening houden met de grootte van de huiskamer (je gaat toch geen 2mtr scherm zetten in een kamer van 3 bij 2).
Je moet rekening houden met de kijkafstand (als je denkt er op één meter van te gaan zitten, waar gaat je salontafeltje dan staan ?).
En dan heb je de resolutie.
Volgens mij zal je bij 32" (+/- 30" zichtbaar beeld bij een CRT) schermen dan erop uitkomen dat er tussen 720p en 576p weinig merkbaar verschil is.

Als je daarentegen een 37" LCD zet, dan verwacht ik wel een beduidend verschil tussen 1920x1080 en 1366x768, opnieuw op voorwaarde dat je er niet te ver van zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:22:
[...]

Dat denk ik niet, ik denk dat die Amerikaanse TV's wel degelijk meer resolutie tonen dan de standaard PAL resolutie, ook al is ze progressief.
Sommige mogelijk wel. Maar kijk eens naar de Philips 9551, daarvan bestond/bestaat ook een Amerikaanse versie. Of kijk naar de Amerikaanse versies van de eerste generaties Samsung SlimFit toestellen. Die worden allemaal als HDTV verkocht in Amerika.
Maar het gevaar van die logo's is naar mijn mening dat mensen zich daarop blindstaren, het wordt een soort fetisj.
Men vergeet dat er nog iets anders is dan "kan hij minstens 720 lijnen weergeven" ?
Alsof kleurechtheid, contrast, geometrische vervormingen, enz. geen enkele rol spelen.
Op dat punt is "HD Ready" geen kwaliteitskenmerk.
Nergens staat in die norm hoe goed dat beeld moet zijn, het gaat enkel over het kunnen verwerken van 1080i, 720p, ... en het minimaal 720 lijnen kunnen weergeven.
Daar heb je best gelijk in. Echter als ja van de techniek niet veel begrijpt, dan is zo'n HD-Ready logo toch wel prettig. Je kunt er dan vanuit gaan dat er aan een aantal technische voorwaarden voldaan wordt, en je kunt je concentreren op op de andere zaken die je zelf kunt zien zoals de beeldkwaliteit. Het is net zoiets als een APK keuring, is een auto APK goedgekeurd dan is hij in ieder geval veilig genoeg om mee rond te rijden.
Ik blijf het herhalen, bij HDTV moet je rekening houden met de grootte van de huiskamer (je gaat toch geen 2mtr scherm zetten in een kamer van 3 bij 2).
Je moet rekening houden met de kijkafstand (als je denkt er op één meter van te gaan zitten, waar gaat je salontafeltje dan staan ?).
En dan heb je de resolutie.
Volgens mij zal je bij 32" (+/- 30" zichtbaar beeld bij een CRT) schermen dan erop uitkomen dat er tussen 720p en 576p weinig merkbaar verschil is.

Als je daarentegen een 37" LCD zet, dan verwacht ik wel een beduidend verschil tussen 1920x1080 en 1366x768, opnieuw op voorwaarde dat je er niet te ver van zit.
Daar ben ik het niet mee eens, ik denk dat het verschil wel degelijk zichtbaar is. Ik stond laatst eens bij een aantal LCD schermen te kijken, en het verschil bij schermen van gelijke grootte was opmerkelijk. Vooral als je b.v. naar haren kijkt, dan kun je zien dat het ene scherm veel scherper is dan het andere. Datzelfde effect verwacht ik ook bij meer lijnen op b.v. 82cm schermen. Maar dit kennen we toch ook al van PC monitors ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 14:22:
[...]

Dat denk ik niet, kijk maar eens in onderstaande lijst van Philips toestellen die ze in landen als de VS, Canada, China etc. verkopen als zijnde HDTV of HD Ready.

http://www.p4c.philips.co..._4_3_CA&grp=TV_GR&slg=NLD

Die toestellen ondersteunen slechts 480p of 1080i en soms hebben ze een HDMI aansluiting.
Volgens mij worden die gasten in die landen eerder genaaid dan wij.

Het nieuwe toestel van Philips tw de 32PW9551 daarentegen zet wel een zeer goede stap in de juiste richting. Die ga ik dus ook zeker kopen vandeweek.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Je blijft je verbazen, de WS-32Z409 staat op de webshop pagina's van BCC !! Kijk onder breedbeeld ktv van 82 tot 90cm. Nog niet leverbaar natuurlijk, maar met een prijsindicatie van € 600 tot € 699 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Beetje jammer dat de Philips er ook bij staat met 'HD Ready' in de specificaties.
De MediaMarkt is trouwens al op de vingers getikt voor het onterecht voeren van het HD-Ready logo bij een tv die het niet had.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, hij staat dus bij de bcc. Ik ga er morgen even langs om te vragen wanneer ze hem verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grunnsat schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:58:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens, ik denk dat het verschil wel degelijk zichtbaar is. Ik stond laatst eens bij een aantal LCD schermen te kijken, en het verschil bij schermen van gelijke grootte was opmerkelijk. Vooral als je b.v. naar haren kijkt, dan kun je zien dat het ene scherm veel scherper is dan het andere. Datzelfde effect verwacht ik ook bij meer lijnen op b.v. 82cm schermen. Maar dit kennen we toch ook al van PC monitors ?
Dat is niet zo gek he? bij een lcd scaled hij alles op, en 576 heeft nu eenmaal meer scaling nodig van 720 (dat waarschijnlijk niet eens gescaled wordt)
Bij een crt heb je dit dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:37:
[...]

Dat is niet zo gek he? bij een lcd scaled hij alles op, en 576 heeft nu eenmaal meer scaling nodig van 720 (dat waarschijnlijk niet eens gescaled wordt)
Bij een crt heb je dit dus niet.
laat deze discussie nou lekker zitten.
Als mensen op hun 17" CRT computerbeeldscherm het verschil tussen 640x480 en 1280x1024 al simpel kunnen zien, snap ik niet waarom mensen een vergelijkbaar verschil blijkbaar op een 32" TV CRT niet zouden kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:46:
[...]

laat deze discussie nou lekker zitten.
Als mensen op hun 17" CRT computerbeeldscherm het verschil tussen 640x480 en 1280x1024 al simpel kunnen zien, snap ik niet waarom mensen een vergelijkbaar verschil blijkbaar op een 32" TV CRT niet zouden kunnen zien.
A: 640x480 vs 1280x1024 is ook niet zo moeilijk
B. een computerbeeldscherm? ook lcd zeker?
C. zit jij 30 cm van je tv af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 00:10

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Ik kreeg net een bericht dat de tarieven van Inkoopacties.net per direct verhoogt worden, ben bang dat een inkoopactie dus niks wordt..

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

grunnsat schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:07:
Je blijft je verbazen, de WS-32Z409 staat op de webshop pagina's van BCC !! Kijk onder breedbeeld ktv van 82 tot 90cm. Nog niet leverbaar natuurlijk, maar met een prijsindicatie van € 600 tot € 699 .
Thanks! leuk om te zien dat er ook nog berichten over deze tv worden gepost.

dat zou trouwens wel goedkoop zijn 600-699 bij BCC dat zou dus onder de 600 online zijn.
Denk dat dat niet gaat kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:49:
[...]

A: 640x480 vs 1280x1024 is ook niet zo moeilijk
B. een computerbeeldscherm? ook lcd zeker?
C. zit jij 30 cm van je tv af?
a) 640x480 vs 1280x1024 is niet moeilijk te zien, maar 720 x 576 vs 1920x1080 niet?
das dus ratio (ik neem de hoogte, om het verschil wegens breedbeeld niet nog vernederender te maken!) : 2.13333333 vs 1.87500 ... nee die bijna 2x zoveel pixels in de hoogte valt niet op! (laten we het maar niet over het grotere ratio in de breedte hebben !)

arme mensen die draaien op 1024x768 .. die zitten maar met een verschil van 1.6 t.o.v 640x480.. wat zullen die zich genaaid voelen nu het amper ziet!

b)lezen oen. (ja sorry, maar echt.. het staat er zelfs met grote letters in...). "CRT computerbeeldscherm" . Als jij durft te beweren dat een TV crt wezenlijk verschilt van een PC crt.. :'(

c) nee.. en moet dat er wat mee te maken hebben? Het gaat om je effectieve gezichtsvelt. Als je even in reminder neemt dat op 15" monitortjes het verschil tussen 640x480 vs. 1280x1024 al duidelijk zichtbaar was, dan kun je er vanuit gaan dat een tv, waar je zo'n 7x (makkelijk reken bij 30cm) verder vanaf zit voor hetzelvde (duidelijke!!) effect een 7x zo grote tv nodig hebt.
7x15=105. Dat is idd een wezenlijk verschil ivm de 32" van deze tv, maar als je al denkt dat mensen zitten te juigen om een verhoging van pixels op schermpjes van 2" (telefoons ed.) dan begrijp je toch wel dat dit argument echt nergens op slaat.
Verder is het op een 15" crt al zo verschrikkelijk duidelijk op 30cm dat ik me niet voorstel dat als je de afstand vermeerderd naar 1m je het verschil al niet meer zou zien.

verder meld ik je nu al even dat ik niet in discussie met jou ga. Heb gezien dat dat geen nut heeft (getuige de laatste pagina's) en verder zal het me reet roesten als iemand zonder sluitende argumentatie mij komt vertellen welk verschil ik wel en niet zou zien.

verder zeg ik ook niet dat deze tv goed is ofzo, ding is nog helemaal niet uit (in NL) en wacht dus even een degelijk revieuw af. De tv kan net zo goed zuig zijn ongeacht het feit dat hij wel of niet HDTV ondersteund.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Lord of the Lints schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:53:
Ik kreeg net een bericht dat de tarieven van Inkoopacties.net per direct verhoogt worden, ben bang dat een inkoopactie dus niks wordt..
Uitgangspunt van de inkoopactie was het niet normaal verkrijgbaar zijn van dit toestel in Nederland. Als het nu wel gewoon verkijgbaar blijkt te zijn voor een heel lage prijs, dan heeft de inkoopactie geen zin meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Philflow schreef op zondag 30 april 2006 @ 21:55:
[...]

Thanks! leuk om te zien dat er ook nog berichten over deze tv worden gepost.

dat zou trouwens wel goedkoop zijn 600-699 bij BCC dat zou dus onder de 600 online zijn.
Denk dat dat niet gaat kloppen.
Ik verwacht ook dat de prijs hoger gaat uitvallen, maar wel tof dat ie hier waarschijnlijk te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 22:00:
[...]

a) 640x480 vs 1280x1024 is niet moeilijk te zien, maar 720 x 576 vs 1920x1080 niet?
das dus ratio (ik neem de hoogte, om het verschil wegens breedbeeld niet nog vernederender te maken!) : 2.13333333 vs 1.87500 ... nee die bijna 2x zoveel pixels in de hoogte valt niet op! (laten we het maar niet over het grotere ratio in de breedte hebben !)

arme mensen die draaien op 1024x768 .. die zitten maar met een verschil van 1.6 t.o.v 640x480.. wat zullen die zich genaaid voelen nu het amper ziet!
Seau, anders lees je zelf, die 1080 is interlaced, dat is dus heel wat anders (hij kan nl maar 800 lijnen weergeven, maar met een of andere cheape techniek accepteerd hij ook 1080i)
576 vs 720 is een ratio van 820:1024, en idd, dat zie je omdat je meer "plek" hebt. Niet zozeer de schepte cq detail in een film
b)lezen oen. (ja sorry, maar echt.. het staat er zelfs met grote letters in...). "CRT computerbeeldscherm" . Als jij durft te beweren dat een TV crt wezenlijk verschilt van een PC crt.. :'(
Eurh, Jah, nogal? en wat rustiger mag ook :r
c) nee.. en moet dat er wat mee te maken hebben? Het gaat om je effectieve gezichtsvelt. Als je even in reminder neemt dat op 15" monitortjes het verschil tussen 640x480 vs. 1280x1024 al duidelijk zichtbaar was, dan kun je er vanuit gaan dat een tv, waar je zo'n 7x (makkelijk reken bij 30cm) verder vanaf zit voor hetzelvde (duidelijke!!) effect een 7x zo grote tv nodig hebt.
7x15=105. Dat is idd een wezenlijk verschil ivm de 32" van deze tv, maar als je al denkt dat mensen zitten te juigen om een verhoging van pixels op schermpjes van 2" (telefoons ed.) dan begrijp je toch wel dat dit argument echt nergens op slaat.
Verder is het op een 15" crt al zo verschrikkelijk duidelijk op 30cm dat ik me niet voorstel dat als je de afstand vermeerderd naar 1m je het verschil al niet meer zou zien.
blablabla, ik ben maar gestopt bij de 2e regel met lezen want dit gaat nergens over. Ik ken niet eens een crt van 15" die ZONDER overlapping 1024x1280 doet. Idd, het gaat om het gezichtveld, maar bij een crt van 32" zie je als je er 30cm vanaf zit maar 15".

En wat je met die 7x probeert te zeggen snap ik ook niet
verder meld ik je nu al even dat ik niet in discussie met jou ga. Heb gezien dat dat geen nut heeft (getuige de laatste pagina's) en verder zal het me reet roesten als iemand zonder sluitende argumentatie mij komt vertellen welk verschil ik wel en niet zou zien.
Zo win je een discussie! _/-\o_

en wtf? zonder sluitende argumentatie? LEZEN OEN (8>
verder zeg ik ook niet dat deze tv goed is ofzo, ding is nog helemaal niet uit (in NL) en wacht dus even een degelijk revieuw af. De tv kan net zo goed zuig zijn ongeacht het feit dat hij wel of niet HDTV ondersteund.
Heel slim, want kennelijk wordt het niet op prijs gesteld als je naar het verleden en samsung gaat kijken ed. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil de discussie ook niet winnen, ik sluit hem bij voorbaat al af. Jij hebt gewonnen, meld je aan voor de beker en laat de rest van de mensen in dit topic lekker met rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik ben benieuwd of de Samsung echt HD ready is :)

Het beste is het te testen d.m.v. een htpc (pc) erachter, aangesloten op 1280x720. En een site te bezoeken, en kijken of de kleine letters scherp worden weergegeven en duidelijk leesbaar zijn. Dan weet je het zeker, heb geen enkele crt-tv dat tot nu toe nog niet zien doen.

Als iemand hem gekocht heeft en het zeker is dat hij dat kan, dan verkoop ik me huidige Samsung lcd en koop ik deze tv weer :P Op dit moment neem ik nog genoegen met de zwartwaarden van me lcd vanwege de heerlijk hoge resolutie bij HD films :9~ Echt een heel verschil met dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GuidoOOOOO GRRR.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 23:17:
ik wil de discussie ook niet winnen, ik sluit hem bij voorbaat al af. Jij hebt gewonnen, meld je aan voor de beker en laat de rest van de mensen in dit topic lekker met rust.
Toch gek, want dit is toch echt de plaats ervoor, een forum righht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jup, maar een offtopic discussie wordt, zoals je misschien bij je vorige discussie ook gemerkt had, niet op prijs gesteld.
Daarbij is het compleet nutteloos te speculeren over problemen die we bij de uitrol van dit toestel kunnen testen.

Een discussie over de toegevoegde waarde van HDTV op een 32" scherm is compleet nutteloos. Het enige argument is dat een 32" scherm te klein is om de toegenome resolutie te verantwoorden. Zolang ik pda's zie uitkomen met een resolutie hoger dan die van de huidige PAL standaard lijkt me een dergelijk standpunt dermate onhoudbaar dat een discussie enkel op "ik vind het" aan gaat komen en daar heeft niemand behoefte aan.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Bartjuh schreef op zondag 30 april 2006 @ 23:17:
Ik ben benieuwd of de Samsung echt HD ready is :)
De Samsung voldoet zeker aan de eisen voor HD-Ready, daar heb ik geen enkele twijfel over. Samsung zal het niet in zijn hoofd halen dit logo ten onrechte te voeren. Dat zegt natuurlijk nog niets over de uiteindelijke beeld kwaliteit, maar dat is weer een ander verhaal.

Om ook nog even in te gaan op de discussie over de PC monitors etc.

Computer beeldschermen hoeven veel minder licht te geven als TV schermen, en ze hebben daarom ook een ander type fosfor. De max. resolutie van een scherm is afhankelijk van de grootte van de fosfor dots, hoe kleiner de dot hoe hoger de max. resolutie. Samsung claimt een nieuw type fosfor ontwikkeld te hebben met een veel hogere lichtopbrengst. Dan kan blijkbaar ook de dot grootte naar beneden, en dus de resolutie omhoog. Daarbij komen dan nog de speciale eisen aan de afbuigspoel, zeker bij deze ondiepe beeldbuizen. Op de Duitse web site van Samsung vind je bij de gegevens van de WS-32Z409T een wat onduidelijk grafiekje over de kwaliteit van de afbuigspoel. Het bijzondere is dat de schaalverdeling doorloopt tot boven 1080i, en dat doet vermoeden dat de beeldbuis 1080i aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 23:53:
jup, maar een offtopic discussie wordt, zoals je misschien bij je vorige discussie ook gemerkt had, niet op prijs gesteld.
Daarbij is het compleet nutteloos te speculeren over problemen die we bij de uitrol van dit toestel kunnen testen.
Gek idd, dat het niet op prijs wordt gesteld, hoewel er maar 2 mensen (en niels, maar daar komt toch niets nuttigs uit) op hadden gereageerd. En offtopic? Ach, ik zie dat het in dit topic nog steeds over een mogelijke aanschaf gaat, extra info wbt hdtv etc is dus niet mis, wel?
Een discussie over de toegevoegde waarde van HDTV op een 32" scherm is compleet nutteloos. Het enige argument is dat een 32" scherm te klein is om de toegenome resolutie te verantwoorden.
Dat en de kijkafstand maken het idd moeilijk tot standhouding, maar een simpele test zal het bewijzen toch? Ik zou zeggen, zet eens een film op als je op 800*600 draait en zet dezelfde op als je op 1024x768 kijkt. En verwijder je dan een meter of 2 (ipv de 3 bij een 32 lijkt me dit wel zo fair) en see the difference. En dat dan met een crt ;) Maargoed, ook niet geheeld juist, zie het punt van grunnsat, een crt monitor vs een conventionele crt tv is net wat anders ;)
Zolang ik pda's zie uitkomen met een resolutie hoger dan die van de huidige PAL standaard lijkt me een dergelijk standpunt dermate onhoudbaar dat een discussie enkel op "ik vind het" aan gaat komen en daar heeft niemand behoefte aan.
Als een pda op 50cm afstand houdt "zie" je nog welgeteld 2 pixels
zie hierboven, maargoed, dit komt weer aan op een discussie en laat jij daar nou net geen zin in hebben...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee.. aangezien een pda op 50cm afstand nog steeds evenveel pixels heeft. Dat jij zo kippig bent dat je dat blijkbaar niet meer kunt onderscheiden is een andere zaak. Ik zie op die afstand nog prima het verschil tussen 640x480 en 320x240. Ik kan de individuele pixels niet tellen, maar dat kan ik op m'n TFT op 30cm afstand ook al niet echt. Ik zie echter wel een flink verschil in scherpte.

wat ik zie is voor mij vele malen (zeg maar: oneindig) veel interssanter dan dat jij ziet en meent over wat ik zou moeten kunnen zien.

punt van grunsvat gaat overgens over het type belichting; dit heeft wel effect op de max weergeefbare "resolutie", maar dit heeft geen effect op de scherpte van deze resolutie.
640x480 ziet er onder dezelvde omstandigheden, maar met dus andere belichtingstechnieken, net zo belabbert uit op een PC crt als het doet op een TV crt.
daarom is de discussie geheel offtopic. Het is als discussieren over een abstract schilderij en maar blijven volhouden dat de ander er iets niet in kan zien, terwijl hij zelf zegt dat hij het er wel in ziet.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 00:18:
nee.. aangezien een pda op 50cm afstand nog steeds evenveel pixels heeft. Dat jij zo kippig bent dat je dat blijkbaar niet meer kunt onderscheiden is een andere zaak. Ik zie op die afstand nog prima het verschil tussen 640x480 en 320x240. Ik kan de individuele pixels niet tellen, maar dat kan ik op m'n TFT op 30cm afstand ook al niet echt. Ik zie echter wel een flink verschil in scherpte.
Ik zeg ook niet dat je pda er opeens minder heeft, maar zie jij ze nog alle 300000 dan? Dat is dus wat anders dan op een computer tft scherm, als je daar gewoon op normale afstand vanaf zit (dus 30cm oid) kan je gewoon de pixels zien, zit je er 1.5 meter vanaf, kan je de ene pixel niet meer van degene ernaast onderscheiden, of wil je beweren dat je dat wel kan?

Maargoed, daar ging het in eerste instantie niet om. Heb je mn testje gedaan?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 00:22:
[...]

Ik zeg ook niet dat je pda er opeens minder heeft, maar zie jij ze nog alle 300000 dan? Dat is dus wat anders dan op een computer tft scherm, als je daar gewoon op normale afstand vanaf zit (dus 30cm oid) kan je gewoon de pixels zien, zit je er 1.5 meter vanaf, kan je de ene pixel niet meer van degene ernaast onderscheiden, of wil je beweren dat je dat wel kan?

Maargoed, daar ging het in eerste instantie niet om. Heb je mn testje gedaan?
het testje hoef ik niet te doen, aangezien ik het al zo vaak gezien heb. (overgens is een test met een film over het algemeen niet zo best, daar ik geen bronmateriaal van die reso heb)
Het simpele feit dat ik individuele pixels niet kan onderscheiden (ga jij je pixels maar eens tellen op je monitor, durf te wedden dat je na 10x nog niet op het exat benodigde aantal uitkomt en derhalve ergens een perceptiefout hebt gemaakt.. of je kunt gewoon niet tellen :p) betekend nog niet dat het gehele beeld niet scherper wordt bij meerdere pixels.
En we gaan weer verder met je discussie... ik zie iets en jij komt mij vertellen dat ik het niet kan zien.
Kom met een onderzoek en ik geloof je direct en ga naar de psychiator aangezien ik dingen zie die niet kunnen, maar tot dat moment is het echt een kansloze missie voor je.

overgens lees de post die je quote eens 2x voor je je reply post. ik geef notabene in de post die je quote al antwoord op de vraag die je stelt...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zegt dat je individuele pixels niet kan tellen, ok, dat kan niemand, maar kan je ze onderscheiden? dat is toch wat heel anders? Ik kom je trouwens niet vertellen dat je het niet ziet, maar ik vraag me gewoon af OF je dat kan zien. Ik iig niet, en ik heb veel crt's gezien. Van HDTV tot SDTV en ik kan je vertellen dat het bij 32" eeeeerrrrgg veel moeite kost en soms 576 zelfs beter is, maar dit ligt dan ook weer aan andere factoren etc.

Wil je trouwens echt "het best van beide werelden" en heb je veel plek, kijk eens naar de sony KV-HR36M61, das al een stuk meer "op formaat" ;) En ja, die wordt ook geleverd in europa.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
De sony KV-HR36M61 is gelijk aan de sony XBR910 die wordt verkocht in de USA en dit is een televisie uit 2003.
Goede televisie, maar ik koop toch liever een iets minder oud type.

http://archive.avsforum.c...story/topic/448849-1.html

http://reviews.cnet.com/S...4505-6481_7-30536650.html
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.