Samsung HDTV met beeldbuis voor € 900,-

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 12.820 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 17:01:
[...]

Zit jij op 1 meter afstand van je tv? Daarnaast hebben 24" pc-schermen hogere resoluties.
emmm eigenlijk wel ja. hehe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mailtje terug van Mediamarkt NORDHORN!!

-----
Hallo Hr. Niels

Das von ihnen gewünschte Gerät befindet sich gerade bei Samsung

ib der auslieferung. es wird ca. 849. Euro kosten.

Mit freundliche Grüßen

Media Markt Nordhorn GmbH
----

maw. ik besteld hem van het weekend denk ik eventjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grunnsat schreef op donderdag 20 april 2006 @ 23:33:
[...]

Natuurlijk, want dan stel je die kaart expliciet in op een HDTV resolutie, en dat kan met een ATI kaart. Dat is echter geen 'normale' resolutie voor een PC monitor, zoals 1280x1024 o.i.d. . Ik neem aan dat men bedoeld dat zo'n 1280x1024 resolutie een blanco scherm oplevert.
Ja, dus, wat wil je hier nu mee zeggen :?
als je een 17" monitor hebt komt dat gewoon mooi uit hoor, deze hebben meestal een resol van 1280x1024, maar als je daar 1280x720 naartoe stuurt komen er gewoon randjes, ofwel, geen enkel probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw. Mediamarkt Nordhorn is maar 30 km van mij vandaan, dus over garantie zit ik niet in. Ik ga hem morgen denk ik bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 12:03
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 17:22:
btw. Mediamarkt Nordhorn is maar 30 km van mij vandaan, dus over garantie zit ik niet in. Ik ga hem morgen denk ik bestellen :)
Dan zul je wel de eerste zijn die hem heeft. Kunnen we een review verwachten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ies goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

heb je wel een HD device? (lees: xbox 360)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-08 01:14
De inkoop actie , of beter de animo check voor de Samsung is eindelijk goedgekeurd!

Je kunt hem hier vinden.

Lees de tekst goed door, deelname verplicht je momenteel tot niets!!

Ik ben heel benieuwd hoeveel reacties er komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsgreen schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 10:49:
[...]

heb je wel een HD device? (lees: xbox 360)
lees computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

volgens mij is ie in Duitsland ook nog niet voorradig:

Liefertermin unbekannt / ca. in 14 Tagen lieferbar

http://www.idealo.de/prei...fit-hd-ready-samsung.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
Weet er iemand of deze tv een aansluiting heeft om direct op mijn z-5500 boxen setje te kunnen aansluiten? Ik heb het hele topic doorgenomen en deze tv gaat het worden!

Dus Digital Coax, Digital Optical of 6 channel direct (3 kabels)

PS Ik heb me ook aangemeld bij de inkoopasctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 22:11

TheBorg

Resistance is futile.

Ik was vanmiddag bij Alternate en daar staat er nog eentje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

TheBorg schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 21:59:
Een WS-32Z409 ???

Dacht dat ze die nog nergens hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
---rrr--- schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 21:55:
Weet er iemand of deze tv een aansluiting heeft om direct op mijn z-5500 boxen setje te kunnen aansluiten? Ik heb het hele topic doorgenomen en deze tv gaat het worden!

Dus Digital Coax, Digital Optical of 6 channel direct (3 kabels)

PS Ik heb me ook aangemeld bij de inkoopasctie.
Neen, een dergelijke uitgang zit niet op het toestel. Niet zo vreemd overigens, want het toestel kan HDTV-achtige zaken (incl. dolby geluid) alleen maar van een externe bron aangeleverd krijgen en niet zelf produceren. Het heeft immer een gewone tuner aan boord, en over de standaard analoge kabel krijgen we geen dolby etc. aangeleverd. Je zult dus het dolby geluid direct van die externe bron moeten gebruiken. De gebruiksaanwijzing vermeldt zelfs niet of over de scart connectors beeld en geluid worden uitgegeven. Als dat al gebeurt zal het waarschijnlijk alleen beeld en geluid van de tuner zijn.

Welkom bij de inkoop actie, we zitten momenteel (na een halve dag) op 13 deelnemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wacht nog even met de IA als we beetje een idee hebben van de kwaliteit (1080i?!?) en wat de defenitieve prijs wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 09:10:
ik wacht nog even met de IA als we beetje een idee hebben van de kwaliteit (1080i?!?) en wat de defenitieve prijs wordt.
De IA is nu nog geen IA, maar een animo check. Het wordt pas een echte IA als het toestel goed uit de test komt, want we zoeken in de eerste plaats een goed toestel. De prijs zal afhankelijk zijn van het aantal toestellen dat we in één keer willen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
grunnsat schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 23:24:
[...]
Neen, een dergelijke uitgang zit niet op het toestel. Niet zo vreemd overigens, want het toestel kan HDTV-achtige zaken (incl. dolby geluid) alleen maar van een externe bron aangeleverd krijgen en niet zelf produceren. (knip)
Op heel veel lcd hd tv's ben ik zulke aansluiting wel tegengekomen, vandaar dat ik hoopte dat het ook op deze tv zat. Dan zit er niks anders op dan de stereo plug om te zetten via een adaptertje.

Vandaag heb ik vernomen (van mijn vader die bij philips nederland werkte in sittard) dat de slimfit (al iets oudere uitvinding van o.a. philips) nooit goed heeft gewerkt. Om deze reden heeft philips deze ontwikkeling stopgezet. Er waren destijds heel veel problemen met de weergave van het beeld in bij de randen van het scherm, vooral in de hoeken. Dit was niet recht te krijgen.

Ergens in dit topic las ik over een verbetering hiervan. Is dit probleem nu echt helemaal opgelost? Kan iemand dat bevestigen?

Ook las ik in het topic iets over beeindigen van productie van crt televisies van philips. Deze worden nu in polen, correctie: tsjechie, gemaakt en zal de eerste jaren niet stopgezet worden. Hooguit zal de afdeling verkocht worden als philips hier geen brood meer in ziet. crt televisies zullen vooral in landen die minder rijk zijn nog volop verkocht worden de komende 10+ jaar. Ook wel logisch eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
---rrr--- schreef op zondag 23 april 2006 @ 17:17:
[...]

Op heel veel lcd hd tv's ben ik zulke aansluiting wel tegengekomen, vandaar dat ik hoopte dat het ook op deze tv zat. Dan zit er niks anders op dan de stereo plug om te zetten via een adaptertje :(

Vandaag heb ik vernomen (van mijn vader die bij philips nederland werkte in sittard) dat de slimfit (al iets oudere uitvinding van o.a. philips) nooit goed heeft gewerkt. Om deze reden heeft philips deze ontwikkeling stopgezet. Er waren destijds heel veel problemen met de weergave van het beeld in bij de randen van het scherm, vooral in de hoeken. Dit was niet recht te krijgen.

Ergens in dit topic las ik over een verbetering hiervan. Is dit probleem nu echt helemaal opgelost? Kan iemand dat bevestigen?

Ook las ik in het topic iets over beeindigen van productie van crt televisies van philips. Deze worden nu in Polen gemaakt en zal de eerste jaren niet stopgezet worden. Hooguit zal de afdeling verkocht worden als philips hier geen brood meer in ziet. crt televisies zullen vooral in landen die minder rijk zijn nog volop verkocht worden de komende 10+ jaar. Ook wel logisch eigenlijk.
De samsung is pas eind april leverbaar, dus niemand weet nog of de geometrie nu eindelijk goed is in dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
Unicron schreef op zondag 23 april 2006 @ 17:22:
[...]
De samsung is pas eind april leverbaar, dus niemand weet nog of de geometrie nu eindelijk goed is in dit model.
Ja ok, maar misschien zijn de nieuwe non-hd tv's met slimfit nu al stukken beter. Als dat zo is dan zal de tv waar het topic over gaat ook wel goed zijn. Ik wacht af naar een goede review :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
---rrr--- schreef op zondag 23 april 2006 @ 17:17:
[...]

Ook las ik in het topic iets over beeindigen van productie van crt televisies van philips. Deze worden nu in Polen gemaakt en zal de eerste jaren niet stopgezet worden. Hooguit zal de afdeling verkocht worden als philips hier geen brood meer in ziet. crt televisies zullen vooral in landen die minder rijk zijn nog volop verkocht worden de komende 10+ jaar. Ook wel logisch eigenlijk.
Philips heeft inderdaad ook ondiepe beeldbuizen ontwikkeld, die worden onder de naam SlimLine verkocht. Metz heeft zijn hele CRT productlijn hiermee uitgerust, dat is voor mij het bewijs dat die buizen het goed doen. Volgens mij worden de Philps buizen in Tsjechië gemaakt, want daar hebben Philips en LG zo'n tien jaar geleden een ultra moderne beeldbuizen fabriek gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 17:19

Yuco

Womanizer!

TheBorg schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 21:59:
Kun je niet even wat fotos (met beeldmateriaal) maken zodat veel mensen een antwoord hebben op hun vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
grunnsat schreef op zondag 23 april 2006 @ 17:43:
[...]
Philips heeft inderdaad ook ondiepe beeldbuizen ontwikkeld, die worden onder de naam SlimLine verkocht. Metz heeft zijn hele CRT productlijn hiermee uitgerust, dat is voor mij het bewijs dat die buizen het goed doen. Volgens mij worden de Philps buizen in Tsjechië gemaakt, want daar hebben Philips en LG zo'n tien jaar geleden een ultra moderne beeldbuizen fabriek gebouwd.
Ik ben benieuwd ;P Laten we het hopen want ik wil deze tv erg graag. Polen moet Tsjechie zijn inderdaad. Ligt ook allemaal zo dicht bij elkaar daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt, maar die kenden we al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Vanmiddag heb ik een reactie teruggekregen van Samsung Nederland mbt de garantie. Ik denk dat een hoop mensen wel benieuwd zijn naar het antwoord.

Geachte heer,

Dank u voor uw email met betrekking tot de WS32Z409T.

Samsung apparaten die binnen de Europese markt verkocht worden, hebben een Europese garantie (dit hoort op de garantie-kaart te staan).
Dat betekent dus dat de garantie op een in Duitsland gekocht apparaat ook geldig is in Nederland.

Het kan echter wel betekenen dat als er iets is met een type welke in de Benelux niet is uitgebracht, het reparatie-centrum niet over de juiste onderdelen beschikt. Deze onderdelen moeten dan besteld worden, zodat een reparatie langer zal duren.

Ik hoop dat dit voor u van nut was. Indien u verdere vragen heeft, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Samsung Electronics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedzo resinman, blijf Samsung NL pushen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 00:16:
Ik heb Samsung ook een mailtje gestuurd, reactie was natuurlijk al bekend:
Geachte heer/mevrouw,

Dank u voor uw email met betrekking tot uw vraag.

Er is voorlopig nog geen releasedatum bekend wanneer deze in Nederland zal worden uitgebracht.

Het ebste kunt u de persberichten op de webiste van Samsung in de gaten houden. Hierop worden altijd nieuwe producten bekend gemaakt.

Ik hoop dat dit voor u van nut was. Indien u verdere vragen heeft, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Victoria
Samsung Electronics
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Zal ik ze ook maar eens gaan spammen dan?

:)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
beschuitfluiter schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:29:
Zal ik ze ook maar eens gaan spammen dan?

:)
Heeft weinig zin. Ik heb ze al gebeld met de vraag of we voor de inkoop actie zo'n 25 stuks konden bestellen. Ik kreeg als antwoord dat ik het eens bij de distributeur moest proberen, en die gaf weer als antwoord dat ze niet konden leveren omdat de importeur het toestel niet voert. Ze hadden iets soortgelijks al eens eerder meegemaakt, en toen was het ook niet gelukt.

Ik heb vervolgens contact opgenomen met de Mediamarkt (Duits bedrijf !), en kreeg daar tot mijn verbazing te horen dat ieder Mediamarkt filiaal een afzonderlijk bedrijf is. Marketing en onderhandelingen met fabrikanten gebeuren blijkbaar wel centraal, doch financieel is ieder filiaal onafhankelijk. Ze zouden mijn verzoek doorspelen aan het plaatselijke filiaal, en die zullen mij terugbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 00:16:
We gaan gewoon langs met spandoeken! ;)
grunnsat schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 13:48:
[...]en die zullen mij terugbellen.
Mooi, hou ons op de hoogte.

Ik zie dat de animocheck ook lekker loopt, 26 man al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Heb mezelf ook maar even aangemeld bij de animo check.

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Misschien dat bedrijven als Redcoon en Komplett dit model zullen krijgen, die halen veel van hun producten uit duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Ben vanmiddag teruggebeld door de Mediamarkt. Die haddan contact gehad met Samsung Nederland, en ze kregen te horen dat het toestel waarschijnlijk wel geïmporteerd gaat worden in Nederland, maar dat het niet eerder dan eind mei verwacht wordt !! 8)7

Ik zal er opnieuwe een mailtje aan wagen richting Samsung, ze zullen er daar onderhand wel gek van worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vermeld de naam van de Samsung medewerker (staat onderaan je e-mail) ook even :) Onder het mailtje wat ik had ontvangen stond Mandy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
sampoo schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 12:24:
[...] Praat toch geen poep over een techniek die je blijkbaar niet echt begrijpt. Een CRT heeft geen beeldpunten. Er is geen native resolutie, er zijn geen fysieke beeldpunten. Als een CRT 720p kan weergeven doet die het ook echt met 720 beeldlijnen.

Dat een LCD scherper zou zijn dan een CRT ontgaat mij ook volkomen. Valt mij tegen van de tweakers hier. In korte tijd veranderd in bbc/mediamarkt/expert-verkopers nasprekende mannetjesclub. :7
Blijkbaar is er inderdaad weinig kennis van beeldbuistechniek. Ik moet je toch ook op een klein puntje corrigeren: bij beeldbuis techniek heb je wel te maken met de 'color dot pitch' (voor schaduwmasker buizen). In principe wordt de resolutie daardoor begrenst. Maar omdat een moderne multisync beeldbuis monitor iedere lagere resolutie zonder enig probleem weergeeft heeft het begrip "native resolutie" weinig betekenis bij beeldbuis techniek.

De 18" beeldbuis waar ik tegenaan zit te kijken heeft een color dot pitch van 0,22mm, wat een maximum resolutie van 1600*1200 geeft. Ik gebruik 'm op 1280*1024, en het ding werkt net zo goed op 800*600, en dan zie ik nog steeds geen individuele lijnen omdat de focussering aangepast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze HDTV lijkt me zeker geschikt. Ik ben niet zo voor die platte dingetjes. Mij maakt het niet uit als er een grotere bak achter zit. Als het beeld maar goed is, en ik hoop dat dat wel goed zit met deze tv. Heb me ook aangemeld bij de animo-check!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:50
Ik ben vandaag even langsgeweest bij de MM Rotterdam.
Daar wisten ze niets van een soortgelijk toestel.
Het commentaar was dat CRT monitoren binnnenkort helemaal uitfaseren en ze alleen nog maar "platte" toestellen gingen verkopen. Daar is vraag naar, naar gewone toestellen niet.
Kans bestaat dus dat ze dit toestel niet in het assortiment opnemen omdat er geen vraag naar zou zijn.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwhuisman schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:40:
Ik ben vandaag even langsgeweest bij de MM Rotterdam.
Daar wisten ze niets van een soortgelijk toestel.
Het commentaar was dat CRT monitoren binnnenkort helemaal uitfaseren en ze alleen nog maar "platte" toestellen gingen verkopen. Daar is vraag naar, naar gewone toestellen niet.
Kans bestaat dus dat ze dit toestel niet in het assortiment opnemen omdat er geen vraag naar zou zijn.
Dit soort praatjes moet je wel met een korreltje zout nemen.
Verkopers houden ervan om NU te verkopen, dus als jij vraagt naar iets dat nu niet binnen is maar binnen een paar maanden binnenkomt, dan gebaren veel verkopers zich van de domme, en gaan dan allerlei nonsens verkopen om je te sturen naar wat nu wel in het gamma staat.
Neem daar dan nog bij dat zo'n HD-Ready CRT (of HD-Prepared in geval van de Philips) een veel lagere winst oplevert, dan is de verborgen agenda gauw gevonden.

Ik herinner mij nog een aantal jaren geleden, toen ik hier in Vlaanderen naar de Voodoo 1 kaart vroeg in diverse computerwinkels.
Meestal was de reactie van "nog nooit van gehoord", of "dat breekt niet door", of andere nonsens, en duwde men mij richting Matrox.
Een paar maanden later bleek 3D toch heel belangrijk voor diezelfde verkopers want ze verkochten nu de Vérité kaart.
Naar de Voodoo 1 gevraagd van 3DFX bleken ze weer totaal van niets te weten, of de Voodoo zou nooit doorbreken, enz.
Nog een maand later hadden ze ook de Voodoo 1 in het assortiment.
Het praatje veranderde nu opnieuw en de Voodoo bleek ineens de enige échte 3D kaart die naam waardig te zijn.

Verkopers, hee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:50
Ik neem ze ook altijd met een korreltje zout.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou kwhuisman, dat blijkt 8)7 8)7

Handel zit in je bloed, of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 15:47:
Deze HDTV lijkt me zeker geschikt. Ik ben niet zo voor die platte dingetjes. Mij maakt het niet uit als er een grotere bak achter zit. Als het beeld maar goed is, en ik hoop dat dat wel goed zit met deze tv. Heb me ook aangemeld bij de animo-check!
Toch zegt iets mij dat je beter voor de philips kan gaan dan voor de samsung. Philips doet dan misschien maar 576p, maar de geometrie van de samsung lijkt me niet in orde te komen ivm slim-size etc.

Maar we zullen zien.
Trouwens, het verschil tussen 576p en 720p op een 32" schermpje is ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-09 11:56
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 22:33:
[...]

Toch zegt iets mij dat je beter voor de philips kan gaan dan voor de samsung. Philips doet dan misschien maar 576p, maar de geometrie van de samsung lijkt me niet in orde te komen ivm slim-size etc.
Beetje voorbarig, aangezien niemand de samsung al aan een uitgebreide test onderworpen heeft.
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 22:33:
[...]

Trouwens, het verschil tussen 576p en 720p op een 32" schermpje is ook niets.
Grappenmaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rapware schreef op woensdag 26 april 2006 @ 22:38:
[...]

Beetje voorbarig, aangezien niemand de samsung al aan een uitgebreide test onderworpen heeft.

[...]

Grappenmaker.
Grappenmaker? weet je wel wat je zegt? heb jij het weleens gezien? Nou ik wel, en ik kan je zeggen, dat zeker op een crt (sowieso niet zo scherp als lcd) het verschil echt niets is, zeker als je er al 2 meter vanaf zit (kan je nagaan op normale afstand).

En een beetje voorbarig? ik heb de 9551 gezien van Philips en ik kan je zeggen: het is gewoon echt perfect, geometrie, alles. Het blijft gewoon een Philips. Die samsung tv zal echt brak zijn... waarom denk je dat philips die techniek weg heeft gegooid? altijd problemen met geometrie etc.

Ik zal jou zeggen, en dat zal je zelf ook inzien mocht je ze 1vs1 ter vergelijk hebben, dat de philips een mooier plaatje gaat geven... Grappenmaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd of jij nog durft te reageren mocht je het mis hebben. :P

Ze kunnen tegenwoordig zoveel.. Dan zal de geometrie van een CRT beeldbuis niet meer zoveel problemen opleveren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 22:52:
Die samsung tv zal echt brak zijn... waarom denk je dat philips die techniek weg heeft gegooid? altijd problemen met geometrie etc.
Hier kun je die weggegooide technologie van Philips vinden.

En bij dit nogal prijzige merk wordt die technologie toegepast.

[ Voor 3% gewijzigd door grunnsat op 26-04-2006 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, naja, goed, we zullen het zien natuurlijk :)

Mocht de geometrie in orde zijn dan zal er wel iets anders niet helemaal 100% zijn, ik heb nog nooit een goede samsung crt gezien en velen met mij (zie oa het samsung topci @ htforum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zo hoor je ook genoeg bullshit over Philips...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar dat is anders. Als er met 2% van alle philips'en iets mis is staat dat gelijk aan 100% van alle samsungs.

Face it, philips maakt gewoon de beste buizen en weet ook uitstekend hoe ze moeten worden aangestuurd. Zeker de xxpw9xxx zijn uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-09 11:56
[...]

Grappenmaker? weet je wel wat je zegt? heb jij het weleens gezien? Nou ik wel, en ik kan je zeggen, dat zeker op een crt (sowieso niet zo scherp als lcd) het verschil echt niets is, zeker als je er al 2 meter vanaf zit (kan je nagaan op normale afstand).
Jazeker heb ik het verschil gezien

Kan beter aan jou vragen of je het wel eens gezien hebt. Ik namelijk wel. Ik kan je verzekeren dat het verschil groot is. Je moet natuurlijk wel een HD source gebruiken.

En wat betreft afstand... Mijn LCD TV staat op dit moment op 2 meter van mijn bankstel (heb een kleine kamer).
[...]

En een beetje voorbarig? ik heb de 9551 gezien van Philips en ik kan je zeggen: het is gewoon echt perfect, geometrie, alles. Het blijft gewoon een Philips. Die samsung tv zal echt brak zijn...
UIt mijn woordenboek:
"voor'ba-rig bn, bw niet goed overdacht, te haastig, te vroeg, onbezonnen, onbesuisd: Dat is nog wel wat voorbarig"

In deze context dus "te vroeg".
Je kunt pas oordelen over het apparaat als je het gezien hebt.
[...]

waarom denk je dat philips die techniek weg heeft gegooid? altijd problemen met geometrie etc..
Misschien omdat Philips de investering niet meer wilde doen om dit probleem op te lossen en samsung wel? Maar dat doet er eigenlijk niet toe. Als deze TV inderdaad het geometrie probeem vertoond zal hij niet veel verkocht worden, en zeker niet door mij, maar als ze het probleem wel opgelost hebben en de kwaliteit is verder ook wat ik (en vele met mij) ervan verwachten, tsja...

Kwestie van de reviews even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alhoewel ik altijd hanteer: "eigen volk eerst" kies ik deze keer voor de samsung. De huidige philips tv-reeks spreekt mij persoonlijk niet aan qua beeldkwaliteit, zo kan ik bv. geen enkele philips tv vinden die puur zwart weer kan geven. En die philips tv ziet er brak en lelijk uit, lang niet zo trendy als de samsung, maar dat even terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exyge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 16:55
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 00:14:
Alhoewel ik altijd hanteer: "eigen volk eerst" kies ik deze keer voor de samsung. De huidige philips tv-reeks spreekt mij persoonlijk niet aan qua beeldkwaliteit, zo kan ik bv. geen enkele philips tv vinden die puur zwart weer kan geven. En die philips tv ziet er brak en lelijk uit, lang niet zo trendy als de samsung, maar dat even terzijde.
Ik heb de Philips tv nu thuis staan en ik moet zeggen dat ik het hier niet mee eens ben, als ik kijk naar hoe deze tv oogt en aanvoelt zit dat wel goed. Het ontwerp is vrij saai maar wel degelijk. De vorige Samsung slimfit tv oogde van dichtbij zeer goedkoop alsof er van goedkoop plastic gebruik was gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philips heeft op dit moment geen enkel ontwerp wat mij echt aanspreekt, heb hier nog een breedbeeld philips staan van 10 jaar terug en die ziet er bijna hetzelfde uit als de desbetreffende nieuwe hdtv crt, maar dit is uiteraard persoonlijk. De mooiste ontwerpen, vind ik, komen op dit moment van Pioneer. Helaas zijn die Pioneer plasma's iets te duur voor een student met 3 bijbanen. De samsung heeft wel een echte weergave zonder downscaling en dergelijke, en een gelikt ontwerp, dat maakt de keuze vrij eenvoudig lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 23:27:
En zo hoor je ook genoeg bullshit over Philips...
Zo eenvoudig is het niet.
Je moet eens op kieskeurig.nl naar de commentaren bij de vorige Slimfit toestellen kijken, daar zit zelden iets positiefs tussen.
Dat sluit natuurlijk niet uit dat ze de problemen ondertussen zouden opgelost hebben, maar er waren er toch wel een mooi aantal : geometrieproblemen, krakend geluid, kleurvlekken, plots helderder worden van het beeld, enz.

Als je bij Philips toestellen kijkt, zie je dergelijke kritieken niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rapware schreef op woensdag 26 april 2006 @ 23:56:
[...]

Kan beter aan jou vragen of je het wel eens gezien hebt. Ik namelijk wel. Ik kan je verzekeren dat het verschil groot is. Je moet natuurlijk wel een HD source gebruiken.

En wat betreft afstand... Mijn LCD TV staat op dit moment op 2 meter van mijn bankstel (heb een kleine kamer).

[...]

Kwestie van de reviews even afwachten.
Je kunt een LCD die HD of gewone content afspeelt niet vergelijken met een CRT die downscalet.
Dat LCD scherm kan nooit een perfect PAL beeld weergeven omdat het het beeld moet uitrekken naar 1366x768 pixels (in geval van 32" scherm).
Logisch dat het er dus beter uitziet als je dan een HD bron krijgt, waarbij gedownscaled wordt.

Bij de Philips tov. de Samsung gaat het dus om het verschil tussen downscalen naar 576 lijnen of xxx lijnen.
Bij de Samsung schijnt dit aantal niet duidelijk te zijn (bij de Philips in het begin ook, maar daar is gelukkig nu wel duidelijkheid over).
Naast de kwaliteit van het scalen zelf zijn er natuurlijk nog hopen andere parameters die eveneens een rol spelen, en daarom hoeft het verschil vanop 2 meter niet zo groot te zijn.

BTW : hoe groot is jouw LCD scherm ?
Een LCD scherm van 37" vanop 2 meter is heel wat anders dan eentje van 32" op 2 meter natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 00:14:
Je moet de Samsung ook nog kunnen zetten, hee.
Hij mag dan wel Slimfit zijn, dus minder diep, maar hij is dan weer een stuk breder dan de Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je een punt, maar dan maak je toch een gat in de muur? Die kun je zo breed maken als je zelf wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 01:20:
Hij mag dan wel Slimfit zijn, dus minder diep, maar hij is dan weer een stuk breder dan de Philips.
Nou, een stuk ...... Nog geen 5 cm (respect. 862 en 910 mm). De Samsung is 16 mm hoger, en 113mm ondieper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rapware schreef op woensdag 26 april 2006 @ 23:56:
[...]

Kan je beter aan mij vragen? het staat er toch dat ik het heb gezien? En ja, tuurlijk is er op een lcd tv veel verschil, deze moet immers omhoog scalen naar panel reso. We praten hier al een heel topic lang over crt's. Heb jij de 9551 in actie gezien?

Edit:

hm, dat is dus al hierboven gezet.Je moet er eigenlijk ook geen720p instoppen want dat gaat hij scalen, 576p is gewoon fantastisch op dit scherm.
http://img143.imageshack.us/img143/3012/p40100103yu.jpg
http://img132.imageshack.us/img132/8655/p40200075ah.jpg
http://img159.imageshack.us/img159/772/p40100092iy.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 23:09:
lol, naja, goed, we zullen het zien natuurlijk :)

Mocht de geometrie in orde zijn dan zal er wel iets anders niet helemaal 100% zijn, ik heb nog nooit een goede samsung crt gezien en velen met mij (zie oa het samsung topci @ htforum)
Ik heb er helemaal geen probleem mee als jij die Philips tv wilt kopen.
Dat zal zeker een mooie televisie zijn met een erg mooi beeld.
Maar wij hebben het hier over die Samsung en wachten daarom op de eerste reviews van de samsung om te zien of de problemen van de vorige slimfits nu zijn opgelost.
Verschillende berichten op duitse forums van mensen die de samsung in werking hebben gezien zijn zeer positief.
Of jij wel of niet het verschil ziet tussen 576p en 720p op een crt vind ik niet belangrijk.
Ik wil graag een HD ready crt die een goede kwaliteit levert, en ik hoop dat deze samsung dat doet.

Dus nogmaals, koop jij gewoon die philips en discussieer verder in het philips topic.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1120039

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guido, blijf nou maar lekker weg uit dit topic, ga maar voor je saaie, grijze, 1m bij 1m bij 1m grootte en niet 720p/1080i weergevende philips zitten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Tjonge jonge zeg, lijkt wel op een Xbox360 vs PS3 fanboys discussie. Er is nog geen enkele goede review verschenen van de Samsung. Laten we daar nou eerst op wachten voordat we gaan roepen dat de Philips of Samsung beter is.

Verkopers moet je ook met een korreltje zout nemen (niet altijd). Vaak is de consument nog beter op de hoogte dan iemand die in de winkel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grunnsat schreef op donderdag 27 april 2006 @ 07:12:
[...]

Nou, een stuk ...... Nog geen 5 cm (respect. 862 en 910 mm). De Samsung is 16 mm hoger, en 113mm ondieper.
Inderdaad, nog eens 5 cm erbij.
Ik vergelijk namelijk met mijn huidige situatie, en da's een zeer compacte 4/3 50Hz Sony Black Trinitron.
Dat toestel heeft ook de luidsprekers zijwaarts achteraan, dus is uiterst compact.
Zo ruwweg geschat (ik zit nu niet thuis), moet die zo iets van 70 cm breed zijn.
De Philips die 32PW9551 is dus 16 cm langer, die Samsung 21cm.
Het verschil is dus "maar" 5 cm, het is gewoon dat het op een bepaald moment te breed wordt, maar dat is iets heel pesoonlijks.
Het hangt puur ervan af waar de TV zal staan (in een kast / voor een muur / in een hoek, ...)
In mijn geval is de diepte minder belangrijk dan de breedte.
Ik heb het toestel al live gezien, en vind het design zeker niet lelijk, hoewel het klassieker is dan dat van de Samsung, waar men een LCD design probeert te imiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
In Engeland komt de Samsung op de markt als WS32Z409TQX . Even Googelen, en ook daar vind je forums vol met discussies over dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Matter schreef op donderdag 27 april 2006 @ 09:01:
[...]

Ik heb er helemaal geen probleem mee als jij die Philips tv wilt kopen.
Dat zal zeker een mooie televisie zijn met een erg mooi beeld.
Maar wij hebben het hier over die Samsung en wachten daarom op de eerste reviews van de samsung om te zien of de problemen van de vorige slimfits nu zijn opgelost.
Verschillende berichten op duitse forums van mensen die de samsung in werking hebben gezien zijn zeer positief.
Of jij wel of niet het verschil ziet tussen 576p en 720p op een crt vind ik niet belangrijk.
Ik wil graag een HD ready crt die een goede kwaliteit levert, en ik hoop dat deze samsung dat doet.

Dus nogmaals, koop jij gewoon die philips en discussieer verder in het philips topic.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1120039
Ik? ik hoef geen van beide. Ik draai al lekker 1080i/720p op mijn barco'tje, een crt. Ik behoed jullie alleen voor evt miskoop en dat je je niet blind moet staren op specs, want daat heb je geen donder aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

En dus ga je Philips aanprijzen waarvan je zeker weet dat het 576p is 8)7

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
grunnsat schreef op donderdag 27 april 2006 @ 13:22:
In Engeland komt de Samsung op de markt als WS32Z409TQX . Even Googelen, en ook daar vind je forums vol met discussies over dit toestel.
Dus Frankrijk, Duitsland en nu ook Engeland gaan dit toestel verkopen. Dan zal de Benelux toch ook wel moeten volgen lijkt mij. Begrijp niet waarom het zo moeilijk moet gaan. Ze weten volgens mij allang of dit toestel gaat uitkomen in Nederland of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 13:36:
En dus ga je Philips aanprijzen waarvan je zeker weet dat het 576p is 8)7
euh? ja? ontkracht dat elkaar soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Zoals ik het zie wel.
Er zijn mensen duidelijk op zoek naar een HD-Ready CRT tv. Enerzijds breng je als mogelijk nadeel dat hij geen werkelijke HD-resolutie weer kan geven. Dan geef je als alternatief een toestel waarvan 100% vaststaat dat hij niet meer doet dan 567p. Dat vind ik raar. :)

(Een tv overigens met een ouder type beeldbuis.)

[ Voor 9% gewijzigd door Shiver23 op 27-04-2006 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 13:03

sphere

Debian abuser

Is het niet handiger om een verzameltopic te starten over CRT schermen die 720p of beter zijn? Kan er in dat topic lekker vergeleken worden tussen modellen en blijft dit topic verschoond van iedereen die over andere modellen wil zwetsen.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 13:54:
Zoals ik het zie wel.
Er zijn mensen duidelijk op zoek naar een HD-Ready CRT tv. Enerzijds breng je als mogelijk nadeel dat hij geen werkelijke HD-resolutie weer kan geven. Dan geef je als alternatief een toestel waarvan 100% vaststaat dat hij niet meer doet dan 567p. Dat vind ik raar. :)

(Een tv overigens met een ouder type beeldbuis.)
Waar breng ik dat dan als nadeel? het is nl helemaal geen nadeel op 32" tov 576p bij iets dat alles native weergeeft that is

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Resinman schreef op donderdag 27 april 2006 @ 13:12:
Tjonge jonge zeg, lijkt wel op een Xbox360 vs PS3 fanboys discussie. Er is nog geen enkele goede review verschenen van de Samsung. Laten we daar nou eerst op wachten voordat we gaan roepen dat de Philips of Samsung beter is.

Verkopers moet je ook met een korreltje zout nemen (niet altijd). Vaak is de consument nog beter op de hoogte dan iemand die in de winkel staat.
inderdaad,dit topic gaat over de nieuwe tv van samsung. Mensen zijn benieuwd naar de prestaties, en er wordt gesproken over wat de specificaties nou precies inhouden etc. Het voegt dan weinig toe om in dit topic bij voorbaat te gaan roepen dat het niks is, en dat tvs van Philips beter zijn. Daar gaat de discussie helamaal niet over.

Het gaat hier gewoon om een TV met veelbelovende specificaties, en men is op zoek naar gebruikerservaringen, en mogelijkheden om hem zelf te bekijken/aan te schaffen. Dat is volgens mij de opzet van dit topic.

Ik ben zelf ook op zoek naar een tv die het kabeltv gewoon mooi weergeeft en ook hd-content kan afspelen. Ik heb bewust geen lcd/plasma in huis staan, omdat ik dat zelf niet mooi vind bij het bekijken van een kabeltv signaal. Alleen de hele dure lcd's hebben nog een beetje fatsoenlijke scalers/deinterlacers aan boord. De grap van crt is dat je die dus niet nodig hebt, en crt nog altijd beter betaalbaar is dan lcd (of plasma). Daarom volg ik dit topic.

En de Philips tv waar veel over gesproken is heeft kennelijk niet alle eigenschappen waar de mensen die geïnteresseerd zijn in de Samsung naar op zoek zijn. (zoals hd-ready)

Prima als je dat een mooie tv vindt, maar laat ons lekker wachten op de samsung, kunnen we ons eigen oordeel vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjongejonge, zijn jullie op je teentje getrapt ofzo? ik geef jullie een tip. Meer niet, minder ook niet. Je moet nl zelf maar beslissen of je 720p wilt zien met scheve hoeken/kleuren etc, (of niet natuurlijk :> ), of 576 wat er minstens net zo goed uitziet op 32" EN waarvan je weet dat alles sowieso ok is.

Scheelt een hoop tijd, ook als je steeds je samsung terug moet sturen :z

Maargoed, dit wordt kennelijk niet gewaardeerd dus koop lekker die samsung :z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Word jij niet een beetje moe van jezelf.
Van de samsung zijn nog geen reviews verschenen.
De philips is niet HD ready.

En dan kom je met al deze voorbarige opmerkingen terwijl je helemaal geen interesse hebt in de philips of de samsung.

[ Voor 89% gewijzigd door Dark Matter op 27-04-2006 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Matter schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:39:
Word jij niet een beetje moe van jezelf.
Van de samsung zijn nog geen reviews verschenen.
De philips is niet HD ready.

En dan kom je met al deze voorbarige opmerkingen terwijl je helemaal geen interesse hebt in de philips of de samsung.
Nee, ik word niet moe van mezelf. En als ik geen interesse heb in beide toestellen, kan ik toch nog wel een voorkeur hebben en die uiten, zodat mensen eens wat verder gaan kijken dan hun neus lang is wbt het "hd ready", want iedereen vliegt op dat logo'tje af, maar je hebt er geen zak aan.

En het heeft weldegelijk een toegevoegde waarde. Het gaat toch om de samsung? Ik kan toch gewoon met argumenten (zoals bijvoorbeeld het aanhalen van de philips) een mening vormen als je ook kijkt in het verleden wat samsung allemaal voor speelgoed heeft geproduceerd? En nee, ik ben niet anti-samsung of iets anders zieligs. Ik voorspel dat die samsung niets word en waarom dan wel niet. Het heeft dus wel degelijk een toevoeging. En als je de discussie niet kan winnen hoef je btw niet aan te komen met "moe van jezelf worden". Echt triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit Duitsland komt volgende melding over deze CRT:
Im Werbeflyer vom MM (Hamburg) wird er für 688,- € angeboten.
Allerdings ist er trotz der Werbung noch nicht lieferbar, da Samsung die erste Charge wegen Qualitätsproblemen kurzfristig zurückgezogen hat - wurde mir beim MM jedenfalls erzählt.

af wachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:49:
[...]

Nee, ik word niet moe van mezelf. En als ik geen interesse heb in beide toestellen, kan ik toch nog wel een voorkeur hebben en die uiten, zodat mensen eens wat verder gaan kijken dan hun neus lang is wbt het "hd ready", want iedereen vliegt op dat logo'tje af, maar je hebt er geen zak aan.

En het heeft weldegelijk een toegevoegde waarde. Het gaat toch om de samsung? Ik kan toch gewoon met argumenten (zoals bijvoorbeeld het aanhalen van de philips) een mening vormen als je ook kijkt in het verleden wat samsung allemaal voor speelgoed heeft geproduceerd? En nee, ik ben niet anti-samsung of iets anders zieligs. Ik voorspel dat die samsung niets word en waarom dan wel niet. Het heeft dus wel degelijk een toevoeging. En als je de discussie niet kan winnen hoef je btw niet aan te komen met "moe van jezelf worden". Echt triest.
Ik hoef geen discussie te winnen.
Het is duidelijk dat jij een voorkeur hebt voor de philips en niet de samsung.
Alleen is het voorbarig om conclusies te geven over een televisie waarvan nog geen review is verschenen.
Maar argumenten als 2% tov 100% problemen, brakke televisies, speelgoed etc, komt op mij een beetje kinderachtig over.
Zeker omdat er op verschillende duitse forums mensen zijn die zeggen dat de problemen van de eerste generatie slimfits, zoals geometrie issues, bij de tweede generatie slimfits niet meer aanwezig zijn.
Daarom dat wij ook zeer uitkijken naar de eerste echte reviews van deze televisie.
Als dan blijkt dat die samsung een brakke speelgoed televisie is, waarvan 100% moet worden gerepareerd, dan mag duidelijk zijn dat ik, en vele met mij, deze televisie niet zal kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom op Guido, verlaat dit topic, jouw bijdrage aan dit topic wordt niet op prijs gesteld, dat merk zelf toch ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Verder is het HD ready "logo'tje" een kwaliteits garantie van de EICTA, zodat je zeker weet dat je televisie tenminste 720P kan weergeven.
Iets dat ik graag wil, ook al zie jij geen verschil.

The “HD ready” label is introduced as a quality sign for the differentiation of display
equipment, capable of processing and displaying high definition signals, awarded on the
basis of minimum functionality requirements detailed in the “EICTA conditions for HD
Labelling of Display Devices”.

http://www.eicta.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Matter schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:59:
[...]

Ik hoef geen discussie te winnen.
Het is duidelijk dat jij een voorkeur hebt voor de philips en niet de samsung.
Alleen is het voorbarig om conclusies te geven over een televisie waarvan nog geen review is verschenen.
Maar argumenten als 2% tov 100% problemen, brakke televisies, speelgoed etc, komt op mij een beetje kinderachtig over.
Zeker omdat er op verschillende duitse forums mensen zijn die zeggen dat de problemen van de eerste generatie slimfits, zoals geometrie issues, bij de tweede generatie slimfits niet meer aanwezig zijn.
Daarom dat wij ook zeer uitkijken naar de eerste echte reviews van deze televisie.
Als dan blijkt dat die samsung een brakke speelgoed televisie is, waarvan 100% moet worden gerepareerd, dan mag duidelijk zijn dat ik, en vele met mij, deze televisie niet zal kopen.
Ik had het over 100% van de gewone samsung buizen, niet eens de slimfits. En laat nog iets duidelijk zijn: samsung is echt topspul, mp3 speler, telefoon zijn hier bijna allemaal van samsung, en ja, dat is speelgoed. Schijnt een groot verschil te zijn of je speelgoed maakt of tv's, want daar heb ik nog nooit een goed woord over gehoord

Maar nogmaals, daar gaat het me niet om. Misschien moet je mn punten nog eens duidelijk lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:02:
Kom op Guido, verlaat dit topic, jouw bijdrage aan dit topic wordt niet op prijs gesteld, dat merk zelf toch ook wel.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:56:
Uit Duitsland komt volgende melding over deze CRT:
Im Werbeflyer vom MM (Hamburg) wird er für 688,- € angeboten.
Allerdings ist er trotz der Werbung noch nicht lieferbar, da Samsung die erste Charge wegen Qualitätsproblemen kurzfristig zurückgezogen hat - wurde mir beim MM jedenfalls erzählt.

af wachten maar.
Heb je msschien een link naar deze informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:05:
[...]

Ik had het over 100% van de gewone samsung buizen, niet eens de slimfits. En laat nog iets duidelijk zijn: samsung is echt topspul, mp3 speler, telefoon zijn hier bijna allemaal van samsung, en ja, dat is speelgoed. Schijnt een groot verschil te zijn of je speelgoed maakt of tv's, want daar heb ik nog nooit een goed woord over gehoord

Maar nogmaals, daar gaat het me niet om. Misschien moet je mn punten nog eens duidelijk lezen.
O de slimfits hebben dan nog meer dan 100% problemen. Mag je me dat eens uitleggen.
Ik koop er een en ik stuur er twee terug met problemen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Matter schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:05:
Verder is het HD ready "logo'tje" een kwaliteits garantie van de EICTA, zodat je zeker weet dat je televisie tenminste 720P kan weergeven.

The “HD ready” label is introduced as a quality sign for the differentiation of display
equipment, capable of processing and displaying high definition signals, awarded on the
basis of minimum functionality requirements detailed in the “EICTA conditions for HD

Fout, fout fout fout
lees anders dit topic eens http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=36300.0

En ja, bij de samsung kan het idd wel.
en dat jij je graag verleiden door specificaties had je al laten merken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Matter schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:08:
[...]

O de slimfits hebben dan nog meer dan 100% problemen. Mag je me dat eens uitleggen.
Ik koop er een en ik stuur er twee terug met problemen. 8)7
je mist mijn punt denk ik. Een voorbeeld:

Jan en piet verkopen mandarijnen. Piet verkoopt mandarijnen uit Spanje en Jan verkoopt mandarijnen uit Afrika. Jan heeft ook eens mandarijnen uit italie verkocht maar niemand vond ze lekker dus is hij snel geswitched. Tegenwoordig gaat het Jan voor de wind en hij verkoopt de mandarijnen uit Afrika als geen ander. Piets mandarijnen zijn daarentegen smerig en dus koopt iedereen mandarijnen bij Jan. Plots gaat Piet ook switchen van mandarijnen, hij gaat mandarijnen kopen uit italie, mandarijnen uit italie die 2 jaar daarvoor bij Jan's klanten niet in de smaak vielen.

Hoeveel mandarijnen denk je dat Piet verkoopt

8)7

Kijk trouwens ook nog even hier, wat gek dat bij de specialisten het topic niet echt loopt. :P
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=43652.0

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinamp
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

Uhhhh 14?

Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 14-09 19:04

voodooless

Sound is no voodoo!

Fout, fout, fout en nog eens fout:

Check ff het license Agreement voor het HD ready logo: http://www.eicta.org/files/LicenseAgreement-114600A.pdf (blz 11)
The minimum native resolution of the display or display engine is 720
physical lines in wide aspect ratio.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, en dat wil niet per difinitie zeggen dat hij daarom 720[p] doet. 720p is een "afkorting" van 720x1280 progressive en wordt derhalve veel gebruikt in de filmindustrie omdat het intussen wel de "standaard" is, maar 720 lijnen kunnen weergeven wil niet per definitie zeggen dat hij daarom 1280 lijnen breed kan weergeven. De pioneer plasma's met hun reso van 1024x1024 zijn ook gewoon hdready
deepspace schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:19:
[...]

Fout, fout, fout en nog eens fout:

Check ff het license Agreement voor het HD ready logo: http://www.eicta.org/files/LicenseAgreement-114600A.pdf (blz 11)

[...]

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:10:
[...]

Fout, fout fout fout
lees anders dit topic eens http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=36300.0

En ja, bij de samsung kan het idd wel.
en dat jij je graag verleiden door specificaties had je al laten merken ;)
De eerste post begint met een HD ready logo en een resolutie van 848x480.
Terwijl HD ready minimaal 720 verticale lijnen vereist in breedbeeld.
The minimum native resolution of the display (e.g. LCD, PDP) or display
engine (e.g. DLP) is 720 physical lines in wide aspect ratio.

Vervolgens hebben ze het over een televisie met een verticale resolutie van 720 die 4:3 is en dus ook niet volledig HD kan weergeven.
De samsung is breedbeeld.

Dus ben ik maar gestopt met lezen.
De laatste tijd zie je veel toestellen en projector met het HD ready symbool.

PAS HIER MEE OP.
Om ECHT HD te kunnen weergeven heb je bij een projector minimaal 1280x720 nodig (om het ECHT weer te geven 1920x1080, aangezien alle uitzendingen en waarschijnlijk HD-DVD/Blu-ray 1920x1080 zullen gaan uitsturen).

Daarnaast moet ook het kleurgaumout geschikt zijn voor HDTV.

Een 848x480 projector met een kleurgaumout van NTSC kan best HD ready zijn maar erg veel verschil met DVD zul je amper zien.

Pas dus een beetje op voor het HD ready logo.
Zie het als COMPATIBLE MET, maw je kunt het afspelen maar het betekend niet dat de display het HDTV gaumout ondersteund en 1920x1080 pixels heeft.
Een input van 1080i is namelijk iets anders dan een resolutie van 1920x1080.

MvrGr.
Frank
BTW ik heb een donkerbruin vermoeden dat Guido soms ook wel eens eskil heet.
Veel plezier met reageren Guido, ik heb genoeg verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eskil? vertel erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:20:
Ja, en dat wil niet per difinitie zeggen dat hij daarom 720[p] doet. 720p is een "afkorting" van 720x1280 progressive en wordt derhalve veel gebruikt in de filmindustrie omdat het intussen wel de "standaard" is, maar 720 lijnen kunnen weergeven wil niet per definitie zeggen dat hij daarom 1280 lijnen breed kan weergeven. De pioneer plasma's met hun reso van 1024x1024 zijn ook gewoon hdready
Het kan het zeker weergeven, wordt alleen gedownscaled ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:23:
[...]

Het kan het zeker weergeven, wordt alleen gedownscaled ;)
Ja, nou? dan is het toch niet fout wat ik zeg?
Dark Matter schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:05:

En DAT is dus niet waar.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dat topic op HTForum staat vol met onzin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Is het dus wel!
The minimum native resolution of the display or display engine is 720
physical lines in wide aspect ratio.
en
HD capable inputs accept the following HD video formats:
o 1280x720 @ 50 and 60Hz progressive (“720p”), and
o 1920x1080 @ 50 and 60Hz interlaced (“1080i”)
Of dat dan op een 1024x1024 scherm gebeurt of niet verandert daar niks aan.

[ Voor 9% gewijzigd door voodooless op 27-04-2006 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:28:
[...]

Is het dus wel!

[...]

en

[...]

Of dat dan op een 1024x1024 scherm gebeurt of niet verandert daar niks aan.
Jawel, daar gaat het nou juist om, hij kan die 1280 pixels in de breedte heel goed downscalen, dat heeft verder niets te maken met de fysieke lijnen die hij verticaal weergeeft natuurlijk ;)

Zie je, het is allemaal niet zo gemakkelijk als het eruit ziet en het is gewoon een marketingsprookje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Who cares. Mensen die daadwerkelijk in staat zijn om het verschil te zien weten het toch wel, de rest zal het een zorg wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:31:
Who cares. Mensen die daadwerkelijk in staat zijn om het verschil te zien weten het toch wel, de rest zal het een zorg wezen.
Precies, en daar wijs ik ze op! het ging in eerste instantie over 576p en 720p. Nou, bij deze dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:49:Ik voorspel dat die samsung niets word en waarom dan wel niet. Het heeft dus wel degelijk een toevoeging.
Ik denk dat jij de enige bent die dat denkt. Aan voorspellen hebben we helemaal niks of je moet een goed werkende glazenbol thuis hebben staan (zeker gemaakt door Philips?).

Weer ontopic.
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:56:
Dus als ik het goed begrijp heeft Samsung de eerste lichting WS32Z409 teruggenomen ivm kwaliteitsproblemen? Ben wel erg benieuwd om welke problemen het dan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resinman schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:34:
[...]

Ik denk dat jij de enige bent die dat denkt. Aan voorspellen hebben we helemaal niks of je moet een goed werkende glazenbol thuis hebben staan (zeker gemaakt door Philips?).

Weer ontopic.

[...]

Dus als ik het goed begrijp heeft Samsung de eerste lichting WS32Z409 teruggenomen ivm kwaliteitsproblemen? Ben wel erg benieuwd om welke problemen het dan gaat.
Naja, voorspellen is het niet helemaal natuurlijk als je de 309 serie zag

En kijk eens wie we daar hebben, eskil...? En warempel, problemen?
Ik zal wijselijk mn mond houden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Tja, als een medewerker van de MM dat gezegd heeft kan het net zo goed een verzinsel zijn. We wachten gewoon lekker af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 15:43:
[...]

Naja, voorspellen is het niet helemaal natuurlijk als je de 309 serie zag

En kijk eens wie we daar hebben, eskil...? En warempel, problemen?
Ik zal wijselijk mn mond houden :X

Als je zo een mooie zin kunt plaatsen, dan mag je er ook wel een link bij geven.

Eskil geregistreerd op 27-04-2006.
Alleen maar om eventjes die zin te posten zonder link of iets dergelijks, precies tijdens de verhitte argumentatie van Guido.
Ik denk nog steeds dat Guido ook wel eens Eskil heet.
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.