Het 7800GS Topic Deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.220 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Notna schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 09:58:
Ik zat dus ookal te denken aan de temp. Ik heb met riavtuner de fan op 100 % gezet tijdens 3d/2d apps. (dit doet hij ook gezien ik het kan horen ;) ). Maar lijkt me sterk. Heb een goed airflow, en de case wordt niet warmer dan 20 graden. Zitten 5 fans in waarvan 2 direct langs de kaart (koude) lucht blazen.

Ik ga zo even weer kijken of ik er wijzer van wordt.

En anders ga ik maar Windows opnieuw installen :P
Wat ik altijd aanraad :) Format C:.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

SaN

Heb je al geprobeerd om echt alle software die met je videokaart te maken heeft te verwijderen? Rivatuner bijvoorbeeld? format c doet dat ook natuurlijk :*)

[ Voor 19% gewijzigd door SaN op 17-03-2006 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me opvalt ook, is dat Asus nog geen 1 7800GS heeft gemaakt? :? ik had verwacht dat die eigenlijk ook wel de 7800GS gingen leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Asus richt zich eigenlijk alleen nog maar op het pci-e high end segment.

[Edit]

Morgen mijn kaartje binnen! :z (de tweede :P) .

[ Voor 32% gewijzigd door Da_maniaC op 17-03-2006 18:16 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Helemaal off topic maar toch leuk genoeg om even te melden:
7900GT voor 200 euro! :P Ik heb meteen gemailed en wacht nu nog op een antwoord of deze prijs wel degelijk correct is en wanneer ze leverbaar zijn.

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renegade! schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 21:02:
7900GT voor 200 euro! :P Ik heb meteen gemailed en wacht nu nog op een antwoord of deze prijs wel degelijk correct is en wanneer ze leverbaar zijn.
euh ja... waarom meld je dat eigenlijk in een 7-serie AGP topic.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 21:26:
[...]

euh ja... waarom meld je dat eigenlijk in een 7-serie AGP topic.. 8)7
Jonge laat mij eens blij zijn :z Ik zei toch helemaal off topic, intreseerd het je niet lees het dan ook niet...

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:27

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

OK ben maar ana het reinstallen geslagen :+ Was toch ook nodig. Later horen jullie hoe het vergaan is !!!

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mooie prijs die 7900GT! Als die prijs klopt dan haal ik er één :D ....off topic natuurlijk

On Topic. Hopelijk krijg ik binnenkort een EVGA 7800GS, ben zeer benieuws naar de prestaties. Want mijn MSI 6800LE is echt een beroerd kaartje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Nu online

SaN

Als het waar is, is het echt niet grappig, maar ik ga er eerlijk gezegd niet van uit... Er staat ook verdacht weinig info over de kaart bij. Waarschijnlijk hopen ze er gewoon op dat een aantal mensen een pre-order plaatsen, en dat die mensen hem niet cancellen nadat de prijs omhoog gegaan is. Als het wel waar is moet ik mijn 7800 gs misschien nog maar wat verder over proberen te clocken })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ok reinstall is gelukt :D. Nu kan ik me pc ook weer oc'en :D

Nu @ 2.6 ghz en 470/1495 een 3dmark05 score van 6845

Ik kan weer lkkr gamen :D (net Splinter Cel: Chaos Theory met PS 3.0 en alles op full :9~ gespeelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Notna schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 01:30:
Ok reinstall is gelukt :D. Nu kan ik me pc ook weer oc'en :D

Nu @ 2.6 ghz en 470/1495 een 3dmark05 score van 6845

Ik kan weer lkkr gamen :D (net Splinter Cel: Chaos Theory met PS 3.0 en alles op full :9~ gespeelt)
Ik moet zeggen, die score is heeeel mooi!

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renegade! schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 21:34:
[...]

Jonge laat mij eens blij zijn :z Ik zei toch helemaal off topic, intreseerd het je niet lees het dan ook niet...
intereseert me wel, maar je vind in deze topic meer agp users :P en et was niet mijn bedoeling om je on-blij te maken O-) sorry for that ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ik ben trouwens verder wezen kijken naar dat probleem met RivaTuner. En ik ben erachter wat het dus is......

RivaTuner installed automagisch Coolbits. Echter wil coolbits niet verder met mijn mem dan 1.44 ghz maar rivatuner wil dit wel. Coolbits gaat dan vervolgens RivaTuner tegenwerken gevolg; Core blijft lkkr staan en de mem gaat terug naar default. :/

Maar er is dus niet veel aan te doen, gezien het één niet zonder de andere kan. Tenzij iemand weet hoe je ervoor zorg dat coolbits verder wil dan die 1400 mhz :/

offtopic:
Hele nacht Prime gedraait zonder crash \o/. En nu ookal een 4 uur 3DMark zonder crash en arties :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Notna schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 10:34:
Ik ben trouwens verder wezen kijken naar dat probleem met RivaTuner. En ik ben erachter wat het dus is......

RivaTuner installed automagisch Coolbits. Echter wil coolbits niet verder met mijn mem dan 1.44 ghz maar rivatuner wil dit wel. Coolbits gaat dan vervolgens RivaTuner tegenwerken gevolg; Core blijft lkkr staan en de mem gaat terug naar default. :/

Maar er is dus niet veel aan te doen, gezien het één niet zonder de andere kan. Tenzij iemand weet hoe je ervoor zorg dat coolbits verder wil dan die 1400 mhz :/

offtopic:
Hele nacht Prime gedraait zonder crash \o/. En nu ookal een 4 uur 3DMark zonder crash en arties :D
Beide problemen zijn behandeld in dit en het vorige topic :) Zoek es rond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

* Da_maniaC heeft weer een XFX Xtreme 7800Gs in het bezit. :*)

Kan hem alleen straks pas inbouwen want moet zo weg met mijn vader. :\

Maarja... verwacht vanavond nog maar wat Benches/overclocks. ;)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
DJ_The_SP schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 11:55:
* Renegade! heeft weer een XFX Xtreme 7800Gs in het bezit. :*)

Ik ben eens benieuwd wat je er nu uitkrijgt, succes! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

DJ_The_SP schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 11:55:
* Hubert heeft weer een XFX Xtreme 7800Gs in het bezit. :*)

ik ben ook zeer benieuwd naar welke bios versie je heb, en wat voor'n revisie en of ie ook het zwarte scherm syndroom heeft.

* Hubert zit nog te wachten tot z'n xfx extreme weer terug komt van rma.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondersteunt de XFX 7900GS nou DUAL LINK ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 15:32:
Ondersteunt de XFX 7900GS nou DUAL LINK ?
Bedoel je nou de 7800GS of de 7900GS? De 7800GS ondersteunt het in ieder geval wel, las ik net in de review van Guru3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Hmmm

Het lijkt erop dat dit kaartje het ook allemaal niet zo leuk vind. :|

Bij 475 core geeft Atitool 1 x in een minuut een artifactje die ik wel zie, maar Atitool zelf niet lijkt te tellen als een artifact.
Het geheugen gaat dit ook doen als ik boven de 1350 uitkom.
(1400 doet dat bijvoorbeeld 2 keer in een minuut).

Ik kan zoals gewoonlijk een BIOS flash proberen, maar mijn gevoel zegt me dat dat net zo veel zal helpen als de vorige keer. ;)

Ps. Ik gebruik nu 84.21 WHQL drivers.

[ Voor 6% gewijzigd door Da_maniaC op 18-03-2006 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:38

_Arthur

blub

XanderDrake schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 15:45:
Bedoel je nou de 7800GS of de 7900GS? De 7800GS ondersteunt het in ieder geval wel, las ik net in de review van Guru3D.
Heb je een linkje naar die Guru3D review?

Aangezien ik erg geintresseerd ben in deze kaart indien het een Dual DVI aansluiting is, kan ik mijn 2de TFT scherm ook via DVI aansluiten ipv analoog zoals nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Nou... een BIOS Flash heeft dus ook niets geholpen. :(

Just #^%$& great.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
_Arthur schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 16:29:

Aangezien ik erg geintresseerd ben in deze kaart indien het een Dual DVI aansluiting is, kan ik mijn 2de TFT scherm ook via DVI aansluiten ipv analoog zoals nu.
Meteen de eerste pagina :)
http://www.guru3d.com/article/Videocards/319/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Arthur schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 16:29:
[...]

1xDVI en 1xAnaloog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
DJ_The_SP schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 16:34:

Just #^%$& great.
*Zucht* jammer kerel.... :/ Ach ja, je heb in ieder geval alles geprobeerd. Verder kan je op 470/1390mhz prima gamen, geloof me! Maar benchmark records zitten er niet in..... Maar ja dat laatste is alleen maar voor de show, ik ga mn videokaart echt niet 500/1450mhz 24/7 draaien als je dat dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!

Just #^%$& great.
Probeer de kaart eens in ander systeem, en kijk of je daar niet hoger kan want dit is toch echt wel beetje vaag... 2 maal een kaart die bijna niet boven zijn stockwaarden uitkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Nu online

SaN

Just #^%$& great.
verrot man... Gewoon nog 1 keer inruilen voor een sparkle. Scheelt weer wat geld, en je hebt nog een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

XanderDrake schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 17:51:
[...]

*Zucht* jammer kerel.... :/ Ach ja, je heb in ieder geval alles geprobeerd. Verder kan je op 470/1390mhz prima gamen, geloof me! Maar benchmark records zitten er niet in..... Maar ja dat laatste is alleen maar voor de show, ik ga mn videokaart echt niet 500/1450mhz 24/7 draaien als je dat dacht.
Mja en zelfs op die snelheden scheelt het net 100 punten dus ik denk dat de zaak ook nog gebottlenecked word door mijn CPU.

Hopelijk heb ik volgende maand mijn Pentium M en dan zullen we eerst wel eens kijken wat die doet. :)
sander-sp schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 18:48:
[...]
verrot man... Gewoon nog 1 keer inruilen voor een sparkle. Scheelt weer wat geld, en je hebt nog een kans.
Is inderdaad een idee, maar als ik dan met de Sparkle niet over Extreme snelheden heenkom heb ik helemaal niks. :P

[ Voor 21% gewijzigd door Da_maniaC op 18-03-2006 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:04
Waar kun je eigelijk de nieuwe bios vinden van XFX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach DJ_The_SP,

na heel veel benchen en tweaken etc is mijn stabielste setting 475-1470.. mijn core wil echt niet hoger met atitool... coolbits en rivatuner gaan beide tot de 505 core...

maar het speelt nog steeds super, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Oh en heb je ook al eens een volledige format en clean windows install geprobeerd? Misschien helpt dit, je weet maar nooit in jouw geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Nu online

SaN

Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 21:03:
ach DJ_The_SP,

na heel veel benchen en tweaken etc is mijn stabielste setting 475-1470.. mijn core wil echt niet hoger met atitool... coolbits en rivatuner gaan beide tot de 505 core...

maar het speelt nog steeds super, toch?
Bedoel je dat de maximale waarde in coolbits/rivatuner bij jou 505 is, maar dat je na 475 arties ed. krijgt? En hoe zit dat als je je mem omlaag gooit? Kan dan je core weer omhoog? Ik ben benieuwd omdat ik er over denk om rivatuner nog een keer te proberen en mijn mem nog verder omhoog te zetten dan 1.44. Maar aangezien alles nu goed werkt wil ik het zo laten als er inderdaad een verband is tussen de core waarden en die van het geheugen...

[ Voor 28% gewijzigd door SaN op 18-03-2006 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn coolbits geeft (ongeacht agpvoltage/frequencies) 504 1.42
Mijn rivatuner geeft 510 1.49
Mijn atitool geeft bij 480/1.49 bijna geen artifacts(pas na 3 minuten). daarom heb ik 'm op 475-1470 gezet(na 10 minuten nog lekker aan t door tellen...)

Maar is atitool dan te voorzichtig of zoeken riva en coolbits gewoon echt t uiterste van de kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spraycan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-07-2023
Hallo allemaal ik heb de sparkle besteld bij dollarshop moet w8ten tot begin april :'(
Offtopic: heb een gemodificeerde bios geflacht en nu kan ik geheugen van 400 mhz er in stoppen
Alleen heb ik er nu 2x 1024 Kingston pc2700 333 MHz geheugen in zitten.
Ik kan in de bios Mn geheugen snelheid gewoon forceren en op 400 mhz zetten zou dit betere prestaties opleveren?
En weet iemand een gratis alternatief voor CPUcool zo dat ik Mn processor in Windows kan overcloaken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt die vragen beter in het overclock topic stellen..

heb net een stoute schoenen aangetrokken en eens op veilige rivatuner snelheden ge-3dmarked.
496-1480 met de nieuwe 84.21 drivers!!

en wat denk je!!

7112!!! :P :P

hier t bewijs!

Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y110/demon340/3dmarkscore.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Nu online

SaN

Wow netjes... Morgen ook maar is aan de slag met de nieuwe drivers + rivatuner dan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Renegade! schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 21:08:
Oh en heb je ook al eens een volledige format en clean windows install geprobeerd? Misschien helpt dit, je weet maar nooit in jouw geval...
Nou, ik heb hier wel wat lege schijven liggen dus dat zou ik ev. even kunnen proberen.

Als ik zin heb.... :P

Ik heb nu 2 weken zonder fatsoenlijke gaming power gezeten dus morgen ga ik eerst maar weer eens ff lekker genieten. :P

Verder ben ik eigenlijk wel tevreden, ik denk dat als ik straks een OCde pentium Mobile heb dat ik dan nog wel een paar honderd punten meer haal.

En al helemaal als ik zie op welke snelheden de kaart bij Demon stabiel loopt dan liggen die van mij er ook niet ver vanaf. :P
(Ik zag alleen totaal geen resultaat bij 3dmark05 en ws komt dat puur door de cpu limitatie... hij bleef op 3 verschillende overclocks precies steken bij de 6132 dus..) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk wel dat je de hele setup van je pc moet meenemen.. anders is t appels met peren vergelijken, toch?

Ik heb de volgende specs:
amd64 35(geclockt op 2.42ghz)
2gb ram (333mhz)
1x80GB HD 8m/7200rpm..(altijd voor de test gedefragmenteerd)
en dan de 7800Gs maar let wel op mijn verhaal hierboven... snelheden goedgekeurd door RIVAtuner, niet door aTiTool...

en het game resultaat is natuurlijk wel t belangrijkste!! :P

net nog een test gedaan op 497/1500 en nu kreeg ik een score van 7113
Als ik een test wil doen op 500-1500 dan loopt 3dmark echt als stront... zal nog eens verder kijken...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-02-2024
Nog even iets melden:

7800GS heeft last van "cold bug" dat houdt in dat de gpu begint te throttlen (trager te lopen) bij 38°c en minder.
Met gewone stock koeling zal deze wel geen 38°c hebben op load dus niet echt een probleem voor de meeste hier tenzij je er waterkoeling erop wil zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08 16:42
Soul_ schreef op zondag 19 maart 2006 @ 14:19:
Nog even iets melden:

7800GS heeft last van "cold bug" dat houdt in dat de gpu begint te throttlen (trager te lopen) bij 38°c en minder.
Met gewone stock koeling zal deze wel geen 38°c hebben op load dus niet echt een probleem voor de meeste hier tenzij je er waterkoeling erop wil zetten :)
Waterkoeling lijkt me lastig, aangezien ook die brugchip gekoeld moet worden.

Spoart au kjeis makker, de prosesse es nog lank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Hubert schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 14:37:
[...]

ik ben ook zeer benieuwd naar welke bios versie je heb, en wat voor'n revisie en of ie ook het zwarte scherm syndroom heeft.

* Hubert zit nog te wachten tot z'n xfx extreme weer terug komt van rma.
Hehe, sorry voor late reply ik zag deze net pas... 8)7

Maar iig, heb ik met deze kaart en ook met mijn vorige XFX Xtreme 7800GS totaal geen last gehad van het zwarte scherm syndroom. :)

De BIOS versie is verder identiek aan mijn vorige kaart. Namelijk: 05.70.02.33.05

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-02-2024
flupke1 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 15:25:
[...]

Waterkoeling lijkt me lastig, aangezien ook die brugchip gekoeld moet worden.
daar bestaan heatsinks voor desnoods met 40mm fan, er zijn mensen die 7800gs op waterkoeling hebben draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Inderdaad en helemaal van die gekken die in fijnmetaal werken en op het werk een freesbank hebben staan. :)

Dan is het een kwestie van lekker zelf een koelblok vrezen. Plaatje erop (liefst plexiglas :P), knelkoppelingen en klaar is kees. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Soul_ schreef op zondag 19 maart 2006 @ 14:19:
Nog even iets melden:

Is dit trouwens ontdekt door die guy van xtreme systems die druk bezig was om op zn 7800GS een waterkoelings blok e.d te knallen? Die zal wel balen dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Tenzij het in het BIOS staat dat hij bij temps lager dan 38 graden moet gaan throttlen.(Dan is het wellicht te veranderen). ;)
(Lijkt me onwaarschijnlijk tenzij ze bepaalde karakteristieken uit hun halfgeleiders in de chips willen behouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

DJ_The_SP schreef op zondag 19 maart 2006 @ 16:00:
[...]

Hehe, sorry voor late reply ik zag deze net pas... 8)7

Maar iig, heb ik met deze kaart en ook met mijn vorige XFX Xtreme 7800GS totaal geen last gehad van het zwarte scherm syndroom. :)

De BIOS versie is verder identiek aan mijn vorige kaart. Namelijk: 05.70.02.33.05

:)
dat geeft niet hoor :>

whehe, maare das mooi, noujah ff wachten tot mijn kaart terug komt dan kan ik weer gaan testen.
enig idee toevallig hoellang salland over hun rma doet?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Bij mij deden ze er maar iets van 3 dagen over.

Ik mailde ze echter na een week en toen vertelde ze me dat het geld overgemaakt was, en dat duurde een dag of 2-3. Daardoor dacht ik dat de RMA nog niet verwerkt was.

Ps. Je kunt altijd proberen om de onderzoekskosten terug te krijgen mochten ze deze gerekend hebben. Gewoon een email terugsturen en er naar vragen (zeggen dat je kaart garantie heeft enzo) en dan krijg je die vaak terug. (Bij mij hadden ze die ook verkeerd gerekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henneo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 01:12
Heb nu aardig wat uren doorgebracht in de 7800GS topics. Het resultaat is dat ik mijzelf niet langer kan inhouden om in de auto te springen en mijn exemplaar te halen.

Ben er nu vrijwel zeker van dat het een XFX word, maar ik zit nog steeds te twijfelen of de Extreme edition zijn +/- 40,- meerprijs waard is.

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

40 euro?

Ik weet niet waar je dat gezien hebt, maar bij Alternate schelen ze maar een tientje van elkaar. :)

Daarnaast is in mijn ogen de Extreme Edition de meerprijs zeker waard.

XFX Stock: 375 Core , 1200 MEM
XFX Xtreme: 440 Core , 1300 MEM

Is een flinke overclock (Misschien wel de hoogste stock overclock die XFX ooit 'out of the box' heeft verkocht).

Maar wil je flink gaan overclocken dan zit er een analogie achter...
Deze theorie heb ik zelf bedacht aan de hand van mijn persoonlijke ervaring en is maar deels gebasseerd op feiten...

In mijn ogen heeft de XFX Xtreme minder overclockpotentieel omdat de fabrikant er simpelweg vanuit gaat dat mensen die een stock overclocked kaart kopen zelf niet bruut willen gaan overclocken.
(Helaas zaten zij er naast... heel veel overclockers kopen zo'n kaart omdat ze denken dat ze een overclock 'plafond' verleggen of een aangepaste BIOS krijgen, wat helaas ook niet zo is).

Dit heb ik nu zelf al 2 keer meegemaakt met een XFX Xtreme Edition. Ik vind het jammer maar veel mensen gebruiken de superhoge clocksnelheden toch alleen maar om te benchen en niet om 24/7 mee te spelen. (Mijn tweede kaart klokte wellicht wat hoger maar de 490 haal ik bij verre niet).

Dit terzijde en het feit meegenomen dat andere overlockers hier ook op lagere snelheden spelen staat de Extreme Edition dus wel garant voor een gegarandeerde clocksnelheid van 440/1300 om op te kunnen spelen en geloof me, dat gaat daar goed mee. :P

Net even voor de gein een benchmark gedaan met Trackmania Nations met alle maximale eyecandy mogelijk. (1280 x 1024, 4 x AA + 8 x AF + Texture en Shade quality zo hoog mogelijk)
Hij kwam op een mooie 59,6 FPS gemiddeld. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Da_maniaC op 20-03-2006 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renegade! schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 21:02:
Het was al bekend dat nvidia de prijzen ontzettend ging laten zakken. Zie hier, het resultaat in de winkels.

Weet iemand trouwens al iets over alternatieve koeling?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Nou je zit eigenlijk ontzettend met het feit dat de helft vant het geheugen aan de andere kant van de PCB zit.

Ik heb zelf al een ontwerp bedacht voor een alternatieve koeler, maar heb er nu nog geen geld voor (Staan eerst wat andere dingen op de planning). :)

Eigenlijk zit ik nog wel met een vraag bij mijn ontwerp en dat is of je zelf een heatpipe kan maken.
Wat zit er eigenlijk in? Kwik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukejoost
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-09 15:16
Eindelijk gevonden een officieel antwoord gevonden op de vraag of de 7800GS Dual-link DVI heeft :

http://nvidia.custhelp.co...r/std_adp.php?p_faqid=765
>
>Does the Geforce 7800GS AGP feature a dual-link DVI connector to support the Apple 30" Cinema >Dispaly and the Dell 3007WFP in its native resolution?
>
>The NVIDIA Geforce 7800GS AGP graphics card does not include a dual-link DVI connector. The >maximum resolution the NVIDIA Geforce 7800GS AGP graphics card will support digitally through the >DVI port is 1920x1200.

Oftewel in het kort NEE :'(

Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Zou het misschien zijn dat de S in GS staat voor Single Link?

de 6800GS en de 7800GS hebben allebei maar single links terwijl alle andere 6600/6800 - 7800/7900 kaarten dual link versie's hebben. :\

[ Voor 4% gewijzigd door Da_maniaC op 20-03-2006 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Laatst online: 10:53
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 12:32:

Weet iemand trouwens al iets over alternatieve koeling?
Die is er geloof ik niet, de Zalman VF700 past niet, en de nieuwe VF900 ook niet, van Zalman site: "NVIDIA Geforce 7800 Series (except 7800GS)" :|
Er komt ook nog een nieuwe zalman, de VF100, ik hoop dat deze wel gaat passen.
Verder weet ik niet of er Arctic Silencers zijn die passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

De VF700 past dus wel. (waarschijnlijk de 900 ook).

Je hoeft dan alleen wat andere gaatjes in de beugel te maken.
Maar dan zit je nog steeds met de Bridgechip die dan ongekoeld is.
(Daar zou je bijvoorbeeld een Zalman ZM-NB47J op kunnen doen, maar ik weet niet of die dan te warm word).

[ Voor 33% gewijzigd door Da_maniaC op 20-03-2006 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 22:17

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

ik snap echt niet goed van AtiTool. Er staat dat core 483 en mem 770.9 zijn
Die mem van atitool is toch fout aangegeven? want bij rivaturner geeft ie 1539 aan.

waar zie je je bios versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeGee
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:54
Zandhaas schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:15:
ik snap echt niet goed van AtiTool. Er staat dat core 483 en mem 770.9 zijn
Die mem van atitool is toch fout aangegeven? want bij rivaturner geeft ie 1539 aan.

waar zie je je bios versie?
Volgens mij klopt het wel aardig, 770 x 2 = ............. (3 x raden, aangezien het DDR geheugen is)

Je Geforce driver controll panel openen en dan het eerste tabje, daar staat je bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas

Zandhaas

ah hnx dus atitool had dus goed. Hmm ligt mem wel erg hoger dan normaal? Fun.
ik heb mijn bios dus gevonden.. alleen snap ik niet waar andere tweakers over bios .05 en .07 spreken. wat zijn dat. waar zie ik ze terug in mijn kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Laatst online: 12-06 00:17
Zandhaas schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:40:
ah hnx dus atitool had dus goed. Hmm ligt mem wel erg hoger dan normaal? Fun.
ik heb mijn bios dus gevonden.. alleen snap ik niet waar andere tweakers over bios .05 en .07 spreken. wat zijn dat. waar zie ik ze terug in mijn kaart.
Afbeeldingslocatie: http://img86.imageshack.us/img86/9239/bios2ft.jpg

daar zie je wat voor versie je heb en dus .05 of iets anders ;)

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas

Zandhaas

ah daar. Want ik heb zelf .E6 erachter staan. is dat postief of brakke versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Zandhaas schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:42:
ah daar. Want ik heb zelf .E6 erachter staan. is dat postief of brakke versie?
Een .06 heb ik nog niet gezien. Oftewel test en gij zult weten :)

Ik heb een brakke .03 BTW. Maar ik merk er weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ_The_SP schreef op maandag 20 maart 2006 @ 16:08:
De VF700 past dus wel. (waarschijnlijk de 900 ook).

Je hoeft dan alleen wat andere gaatjes in de beugel te maken.
Maar dan zit je nog steeds met de Bridgechip die dan ongekoeld is.
(Daar zou je bijvoorbeeld een Zalman ZM-NB47J op kunnen doen, maar ik weet niet of die dan te warm word).
Die bridge chip wordt dus echt niet zo warm. Ik heb kaarten gezien waarbij er geen heatsink op de bridgechip zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 00:03:
[...]

Die bridge chip wordt dus echt niet zo warm. Ik heb kaarten gezien waarbij er geen heatsink op de bridgechip zit.
maby hoefde die kaarten minder data te pompen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas

Zandhaas

met mijn 483/1540 heb ik met 1024x768 alle benchruns van 3dmark05 9448 punten gehaald.
Had meer dan 10.000 verwacht.
Met 3mark06 alles op standaard (niet reggen, 1280x720) heb ik maar schammele 3085 punten gehaald.
Ik denk dat ik maar zwaarste snelste CPU ga kopen want het geeft 0 fps aan in 3 runs >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

9448 :/

Heb je ook bewijs daarvan :? Nofi hoor, maar die score zou best wel erg ziek zijn als je dat gehaald hebt..... Oftewel, heb je een validation ? :)

P.S Ik heb mijn oc nu maar lekker op 460/1475 draaien. Heerlijke performance en geen reboots :) (wat ik wel heb bij 470/1495 :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zandhaas schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 00:50:
met mijn 483/1540 heb ik met 1024x768 alle benchruns van 3dmark05 9448 punten gehaald.
Had meer dan 10.000 verwacht.
Met 3mark06 alles op standaard (niet reggen, 1280x720) heb ik maar schammele 3085 punten gehaald.
Ik denk dat ik maar zwaarste snelste CPU ga kopen want het geeft 0 fps aan in 3 runs >_<
bedoel je niet 03? 9000+ lijkt me ERG sterk in 05 IMO 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

[...]

Zo ver ik weet is de bridgechip op deze kaart zelfs de beperkende factor.
En als ik me goed herinner werd deze wel degelijk zo heet dat hij lastig te koelen was bij iemand op XtremeSytems.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:33:
[...]

Dan wil ik graag weten wat zijn setup nu is, want in 03 kom ik over de 13500 heen. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Da_maniaC op 21-03-2006 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Op heel wat plaatsen lees ik dat de HSI-chip ontzettend warm wordt, en dat is opzich logisch, als je bedenkt hoe ontzettend veel data die chip moet verwerken.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:33:
Voor 03 is het echt te weinig en in 05 is het echt te veel.... Wat zou ie bedoelen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Even een vraag.

Als ik mijn kaart OC (470/ 1495) heb ik geen artifacts what so ever. 3d Mark 2005 draiit als een tiet. Echter als ik 2003 draai stopt hij halverwege de eerste test. Dit wil zeggen:

Mijn beeldscherm wordt zwart en gaat in standby. Echter loopt de PC niet vast / reboot hij niet (het is ook niet uitgezet in windows dus hij zou het wel moeten doen dan)

Als ik niet OC doet alles het prima. Moet ik er nu vanuit gana dat mijn voeding gewoon gaar is :?. Want ik heb nog nooit gehad dat een vidkaart uitgaat met een overclock (hij odet het wel eerst een tijdje voordat hij het 'vastloopt' soms gebeurt er ook helemaal niets :S )

Wie ow wie weet raad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:26:
Even een vraag.

Als ik mijn kaart OC (470/ 1495) heb ik geen artifacts what so ever. 3d Mark 2005 draiit als een tiet. Echter als ik 2003 draai stopt hij halverwege de eerste test. Dit wil zeggen:

Mijn beeldscherm wordt zwart en gaat in standby. Echter loopt de PC niet vast / reboot hij niet (het is ook niet uitgezet in windows dus hij zou het wel moeten doen dan)

Als ik niet OC doet alles het prima. Moet ik er nu vanuit gana dat mijn voeding gewoon gaar is :?. Want ik heb nog nooit gehad dat een vidkaart uitgaat met een overclock (hij odet het wel eerst een tijdje voordat hij het doet, soms ook helemaal niet :S )

Wie ow wie weet raad ?
Lees de topic eerst is goed door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ow crap.... :/ Lkkr dan weer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:27:
Lees de topic eerst is goed door
Maar ook vooral de startpost :)

Welke BIOS heb je, Notna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
@XanderDrake: kun je me aub het verschil uitleggen waarom dat standby syndroom anders is en waar het verschil inzit? [tov BSS]
Vooralsnog weerhoudt mij die ondelijkheid om deze kaart te kopen.
Uit de TS werd ik niet veel wijzer behalve dan dat het veel overeenkomsten heeft.
Vandaar mijn vraag.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ik heb met beiden mijn XFX Xtreme 7800GS kaartjes nergens last van gehad.

Vandaag even leuk testje gedaan namelijk Serious Sam 2 :)

1280 x 1024 + alles op max. en het loopt prima.
Ik kan ook HDR aanzetten en dan krijgt mijn pctje het lichtelijk zwaar maar dat ligt grotendeels aan mijn proc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henneo
Ik heb gisteren mijn XFX Extreme Edition gehaald maar had meteen al een probleem met de driver cd. Als ik deze in mijn pc steek dan loopt het hele systeem vast.

Vervolgens verschillende drivers geprobeert van Nvidia zelf maar alles wat ik draai (BF2, Far Cry, Counterstrike) loopt vast na +/- 60 secs of zorgt voor totale reboot. Met Atitool heb ik de clock terug gezet naar 375/1200 maar ook dit helpt niet.

Het laatste wat ik wil proberen is een andere bios op de kaart te zetten. Maar aangezien mijn driver cd niet werkt, en XFX de software niet op de site heeft staan gaat dit waarschijnlijk ook niet lukken.

Iemand nog een andere optie? Zit er nu zelfs aan te denken om mijn kaart morgen maar om te ruilen voor een ATI X850XT.

specs:
DFI Lanparty NFII Ultra B
XP 3200+
2 x 512MB pc2700
7800 GS versie 1.3
Bios 5.70.02.33.05

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Henneo schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:21:
Ik heb gisteren mijn XFX Extreme Edition gehaald maar had meteen al een probleem met de driver cd. Als ik deze in mijn pc steek dan loopt het hele systeem vast.

Vervolgens verschillende drivers geprobeert van Nvidia zelf maar alles wat ik draai (BF2, Far Cry, Counterstrike) loopt vast na +/- 60 secs of zorgt voor totale reboot. Met Atitool heb ik de clock terug gezet naar 375/1200 maar ook dit helpt niet.

Het laatste wat ik wil proberen is een andere bios op de kaart te zetten. Maar aangezien mijn driver cd niet werkt, en XFX de software niet op de site heeft staan gaat dit waarschijnlijk ook niet lukken.

Iemand nog een andere optie? Zit er nu zelfs aan te denken om mijn kaart morgen maar om te ruilen voor een ATI X850XT.

specs:
XP 3200+
2 x 512MB pc2700
7800 GS versie 1.3
Bios 5.70.02.33.05
Format C:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henneo
been there, done that...

Werk nu met verse installatie zonder overbodige hardware/drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
LoneRanger schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:23:
@XanderDrake: kun je me aub het verschil uitleggen waarom dat standby syndroom anders is en waar het verschil inzit? [tov BSS]
Vooralsnog weerhoudt mij die ondelijkheid om deze kaart te kopen.
Uit de TS werd ik niet veel wijzer behalve dan dat het veel overeenkomsten heeft.
Vandaar mijn vraag.
Bij BSS knalt je PC er uit zodra er zware 3D berekeningen plaats vinden. Ook wordt naarmate je meer gamed erger. Verder is het grote verschil dat bij BSS je scherm zwart wordt en niet uit gaat, bij het SBS (stand by syndrom) gaat je scherm op standby. Andere verschillen zijn ook dat het heel specifiek gebeurt bij bepaalde spellen. Dus het ziet er naar uit dat zodra specifieke berekeningen van toepassing zijn, dat je PC eruit schiet. Vooralsnog is voor mij het grote verschil dat ik NIET meer kon gamen op mn 6800LE na een paar weken BF2, en dat heb ik niet bij mn 7800GS ;)
Henneo schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 22:35:
been there, done that...

Werk nu met verse installatie zonder overbodige hardware/drivers.
Mmm, klinkt als een brakke kaart.... RMA?

[ Voor 11% gewijzigd door XanderDrake op 21-03-2006 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Mijn bios is:

code:
1
 50.70.02.33.04

Forceware 84.21

Alsnog een andere voeing gehaald zodat ik miss me cpu kan overclocken :) Zou wel weer fijn zijn :) (daarnaaast maakt deze erg veel geluid :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
XanderDrake schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 22:37:
[...]

Bij BSS knalt je PC er uit zodra er zware 3D berekeningen plaats vinden. Ook wordt naarmate je meer gamed erger. Verder is het grote verschil dat bij BSS je scherm zwart wordt en niet uit gaat, bij het SBS (stand by syndrom) gaat je scherm op standby. Andere verschillen zijn ook dat het heel specifiek gebeurt bij bepaalde spellen. Dus het ziet er naar uit dat zodra specifieke berekeningen van toepassing zijn, dat je PC eruit schiet. Vooralsnog is voor mij het grote verschil dat ik NIET meer kon gamen op mn 6800LE na een paar weken BF2, en dat heb ik niet bij mn 7800GS ;)
Allereerst wat is het verschil tussen standby en een scherm op zwart waarbij het groene lampje van je monitor knippert.
In standbye kun je nog alt-tabben, is je windows nog gewoon functioneel?
Verder heeft BBS niet echt specifiek te maken met zware aplicaties hoewel het het BBS wel sneller voorkomt bij zware aplicaties.
Zover ik begrepen heb geeft een bepaalde chip op de LE een kortsluiting aan terwijl dat niet zo is wat eindigt in een BS. [no-signal]
Ik bedoel, dat demo wat ik eerder poste is geen zware aplicatie maar is voor mij garant een BS.
Jij weet net als ik dat een BS, zoals die bij een LE, pas na maanden zich kon laten zien en dan een tijdje niet meer en daarna steeds heviger.

Je snapt denk ik wel waarom ik huiverig ben geworden?

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Wat ik eigenlijk wel moet zeggen is dat ik de 2D/3D detectie van de drivers een beetje matig vind.

Als ik terugkom uit een game duurt het ontiegelijk lang voordat de graka weer stil word...

Soms open ik WMP en doet ie het, soms een Launcher van een spel en dan gaat hij zachter draaien.
Maar ik heb nog steeds geen truuk gevonden die 100% zeker werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Laatst online: 12-06 00:17
ik heb gewoon met rivatuner alles de hele tijd op 100% gezet dan wordt die niet zo warm en kan ik lekker overclocken (als ik me nieuwe voeding heb gekocht dan...)

Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/1494/rivatuner6dt.jpg

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ja maar ik wil hem nou net stil hebben als ik gewoon in windows zit... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
LoneRanger schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 23:04:
Je snapt denk ik wel waarom ik huiverig ben geworden?
Natuurlijk ;)
Maar zal ik er ook bij zeggen dat ik alleen maar last heb van SBS als ik boven de 490mhz/1450mhz clock? Daarom heb ik tegenwoordig al sowieso geen last van, ik draai standaard 450/1450mhz en daardoor gaat het niet fout, ook niet bij de applicaties die op hogere snelheden er wel uitfloepen.
Nouja, ik heb in ieder geval nog een jaar garantie, mocht het voor die tijd fout gaan, dan wordt het een simpele RMA. Waarschijnlijk hebben ze by then ook weer nieuwere rev's en is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Nu online

SaN

Het lijkt me onnodig om de fan altijd op 100% te laten draaien, er zit niet voor niks een sensor in 8)7 Daarbij komt dat ik vind dat de kaart zichzelf wel erg goed koelt, je moet echt snel zijn als je de temperatuurverhoging nog wil zien als je net uit een game komt. Het zou inderdaad wel prettig zijn als de fan meteen stopt met draaien (of in ieder geval langzamer gaat draaien) als je weer terug in windows komt. Warmer wordt de kaart dan toch niet meer... :)

edit: Ik mag van coolbits mijn core op 520 mhz zetten (mem 1,44) en misschien zelfs nog wel hoger. Is het wel veilig om zo een 3dmark te draaien?

[ Voor 14% gewijzigd door SaN op 22-03-2006 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norris92
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
sander-sp schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 01:23:
...
edit: Ik mag van coolbits mijn core op 520 mhz zetten (mem 1,44) en misschien zelfs nog wel hoger. Is het wel veilig om zo een 3dmark te draaien?
Ik zou niet direct op de hoogst mogelijke frequentie proberen. Eerst een stukje lager en dan telkens wat hoger. Zodra je arti's ziet stoppen. Als je wilt weten of het echt stabiel is zou ik AtiTool proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook gemerkt dat bij bepaalde snelheden 3dmark als stront draait. op 500core draait hij op dit moment bij mij bijna niet... 4-10fps, bij 497 draait hij wel 20-45fps(1e film in 3d05)

Daarnaast heb ik laatst wel iets meer BSOD gehad als ooit te voren... heeft dit te maken met de nieuwe kaart, met het OC'n hiervan óf in mijn geval het plaatsen van een nieuwe voeding, óf als laatste het oc'n van mijn cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Waarvoor moest je mijn BIOS weten XanderDrake ? :)

(het was overigens 50.70.02.33.04)

Verder bljft het een lkkr kaartje. Alleen ik denk dat ik het wat lager ga clocken voor the time being. Ondertussen wacht ik tot donderdag mijn Anantec 500W Smartpower v 2.0 PSU. Kan ik hopelijk weer gaan oc' en. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Laatst online: 13:56

Ravefiend

Carpe diem!

Henneo schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:21:
Ik heb gisteren mijn XFX Extreme Edition gehaald ....
specs:
XP 3200+
2 x 512MB pc2700
7800 GS versie 1.3
Bios 5.70.02.33.05
Ik ben nog op zoek naar de beste shop waar ik zo'n XFX Extreme Edition zou kopen om toch zeker een 7800 GS versie 1.3 te krijgen en niet één van de eerste versies. Kan je me zeggen waar jij die van jou gekocht hebt ? ;) }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henneo
Die van mij komt bij Alternate vandaan. Moet ik er alleen bij vertellen dat de doos open was toen ik hem kocht en er zaten krassen op de driver cd. Het kan dus een retourproduct zijn.

Ik ga die van mij zo waarschijnlijk ruilen voor een X850XT dus als je vanmiddag komt dan hebben ze in ieder geval een 1.3 liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Notna schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 08:49:
Waarvoor moest je mijn BIOS weten XanderDrake ? :)

(het was overigens 50.70.02.33.04)

Verder bljft het een lkkr kaartje. Alleen ik denk dat ik het wat lager ga clocken voor the time being. Ondertussen wacht ik tot donderdag mijn Anantec 500W Smartpower v 2.0 PSU. Kan ik hopelijk weer gaan oc' en. >:)
Ik probeern een beetje bij te houden of het SBS afhankelijk is van BIOSsen. Maar zo te zien niet echt, DJ The SP bijv. die had eerst een .05 die problemen gaf, en nu heeft ie weer een .05 die dat niet doet ;)

Anyway, om te testen heb ik gister weer FarCry @ 1920*1440 + 2xAA gespeeld voor een uurtje of 2, No Problemo. En 3Dmark2006, een paar keer, ik scoor zo rond de 3500 punten, zolang ik maar onder de 490mhz op de core blijf. Mijn conclusie: het is driver & overclock gebonden. Nu ga ik es flashen naar een .07 en kijken wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:04
Waar kun je die Bios files downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Nu online

SaN

norris92 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 03:10:
[...]

Ik zou niet direct op de hoogst mogelijke frequentie proberen. Eerst een stukje lager en dan telkens wat hoger. Zodra je arti's ziet stoppen. Als je wilt weten of het echt stabiel is zou ik AtiTool proberen.
Ja dat is nou juist het leuke, vanaf 500 krijg ik wel een paar arties in AtiTool, maar helemaal nog niks in 3dmark. Ik heb wel een 3dmark gedraaid op 505 dat ging gewoon goed, met 100 punten meer dan op 486 en zonder arties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
funkylicious schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 12:32:
Waar kun je die Bios files downloaden?
www.mvktech.net :) Kijk bij downloads.

Verder is MIJN poging gruwelijk mislukt :X NVflash deed moeilijk over de PCI device code ofzo, en ik deactiveerde de beschermingen zodat ie toch de .07 EVGA bios erin kan knallen. Zo gezegd zo gedaan, kom ik in WinXP, kan ik geen drivers meer installen 8)7 Geen respons whats o ever...
Ik kon nog wel terug flashen, maar goed.... Even laten zitten for the time being...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
Afbeeldingslocatie: http://www.gainward.de/webshop/images/products_8945023.jpg
http://www.gainward.net/n...roduct.php?products_id=29
Product Name: BA7800GS-512-TV-DVI
Barcode: 47846200-7739
GPU: NVIDIA GeForce 7800GS
GPU Clockspeed: 425MHz
Memory: 512MB DDR3
Memory Clockspeed: 600MHz
Pipelines:
Bandwidth:
RAMDAC:
Bus: AGP
Cooling: Silent FX
Video-Features:
Connectivity:

The new NVIDIA® GeForce® 7800 graphics processing units (GPUs) represent a significant leap forward in 3D graphics design, delivering the unparalleled horsepower and revolutionary technologies you need to tear through the latest games. The GeForce 7800 GPUs deliver blazing frame rates and outstanding image quality — so you can experience full-throttle graphics performance.
Hebuhhh! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Aaaah, de Gainward 7800GS "Bliss Edition" !!
Uitstekende stock cooler, 512mb RAM, stock OCed. Heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
Zou me toch benieuwen of we nog een 7900GS zien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Laatst online: 10:53
Mooie kaart, agp is toch niet echt dood aan het gaan :*)
Jammer dat deze kaart dual slot is, past niet in mn pc. Is er al een richtprijs bekend?

[ Voor 39% gewijzigd door 3ddie op 22-03-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
3ddie schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:16:
Mooie kaart, agp is toch niet echt dood aan het gaan :*)
Jammer dat deze kaart dual slot is, past niet in mn pc. Is er al een richtprijs bekend?
Een high end 512mb kaart is toch echt het hoogste wat ik ga verwachten hoor :)
Verder zal ie wel iets duurder worden, maar niet veel hoor. Het is alleen de vraag wanneer ie beschikbaar wordt in NL.

Verder, tweede poging .03 => .07 BIOS modding is een succes :)
Even alles uitproberen!

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.