Het 7800GS Topic Deel 3

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.218 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Het verhogen van je AGP en PCI frequentie heeft zover ik weet totaal geen nut.

Overclockers doen dat vaak pas als ze de FSB opkrikken naar meer dan 1200 MHz omdat de pollrate dan pas te laag word. ;)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okay dus die kan ik dan beter laten staan op 66 maar de vcore van agp? meer volt zou meer stroom beteken voor de kaart, dus stabieler op hogere clock snelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Nou ik weet niet hoe het circuit in elkaar zit van de 7800.

Aangezien hij ook een extra molex aansluiting heeft is het maar de vraag of je daadwerkelijk de core bereikt door meer voltage op je agp slot te zetten.

Maar voor de gegevensoverdracht over de agp bus zou het wellicht stabiliteit kunnen zijn.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 08:29
SLAyRe schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 00:36:
3dmark 2005

spec:

AMD Athlon XP 3000+
2GB PC2700
Asus A7V333-X (AGP 4x)
Club3d Geforce 7800GS met 81.98 drivers
DJ_The_SP schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 01:24:
Oh AGP x4.. dat verklaard het. :)

Maar nog steeds een nette score. ;)
Dat verklaard helemaal niets. Er zit echt geen vershil van een paar honderd punten in hoor. Het zou eerder om enkele tientallen punten gaan. Maar waar het verschil wel zit zou ik ook niet weten misschien je CPU, of oude windows install? Ook zie ik dat je de nog 33mhz ram hebt. Dit zou ook een bottleneck kunnen vormen. Kun je je CPU niet wat opvoeren? Misschien kom je er dan achter wat het is.

[ Voor 17% gewijzigd door The Godsha op 14-03-2006 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Nou mijn XFX Extreme versie is vandaag op de post gegaan richting salland.
ben benieuwd :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de huis ventilator er voor gezet, scheelt wel wat graden tijdens atitool/benchen.

Agp V weer op 1.6 gezet, maar nu gaat nvidia niet hoger als 504/1420. Met riva tot 515 en 1495 maar met atitool terug naar 484 en 1490. dit resulteert in een score van 6994, vergelijk ik het met mijn eerdere post dan scheelt 12core dus 7 punten. (toen had ik 7001 met een core van 496)

Maar ben benieuwd wat de andere tweakers te weet komen over wat nu de "bottleneck" is van de 7800GS bij de meeste.

Ik kan iig afstrepen: stroom, agpcore, processor, windows, bios, en ik denk ook dat ik koeling kan schrappen(alhoewel ik niet weet in hoeverre de temp van de kaart het agp slot en misschien zelfs wel de northbridge koeler beinvloeden)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

The Godsha schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:45:
[...]

[...]

Dat verklaard helemaal niets. Er zit echt geen vershil van een paar honderd punten in hoor. Het zou eerder om enkele tientallen punten gaan. Maar waar het verschil wel zit zou ik ook niet weten misschien je CPU, of oude windows install? Ook zie ik dat je de nog 33mhz ram hebt. Dit zou ook een bottleneck kunnen vormen. Kun je je CPU niet wat opvoeren? Misschien kom je er dan achter wat het is.
Wel dus he...

Met die specs en die snelheden zou hij op een agp x8 slot rond de 6800 punten zitten zeker weten.

Ik zat op een slechter systeem met 440/1300 al over de 6000 op een agp x8 slot.

En de processor vormt zeker weten geen bottleneck want een Sempron 2800+ is zelfs al geen bottleneck meer.

Daarnaast is oude windows install een totaal verkeerd gebruik van woorden.

Mijn windows install is 4 jaar oud en loopt als een zonnetje.

Vervuilde windows installatie is een ander vehaal maar iedere serieuse hobbyist moet hier toch wel weten hoe wanneer je windows installatie bagger draait en wanneer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
539mhz op de core is volgens mij nog niet gelukt. Ook niet met BIOS mods en voltmods....
Coolbits is een bietje maf :) ik kan me nog herrineren dat ie mn laptop videokaart overclockte van 275mhz naar 500mhz :D Niet dan mn lappie het trok, maar goed.

Demon, had jij last van het SSS (standby screen syndrom)? en is dat nu moet die .07 opgelost?
Soul, is trouwens het votlage in die BIOS van jou aangepast naar 1.5v?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:27

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Eindelijk mijn 7800 GS binnen :D

Out of the bock haal ik een een 3dmark 2005 van 5517. Beetje aan de lage kant, maar heb het idee dat mijn systeem niet goed loopt. Vrees dat een reinstall erin zit.

Eerst ff school en straks oc'en.

BTW iemand ook last dat je vidkaart 'piepjes' geeft als je settings veranderd :? Beetje vreemd :S En ook lkkr, deze kaart is 1,5 keer zo groot als me 9800 xt. Dat past dus NET aan met een Zalman koeler op je NB :(

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Notna schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:17:

Out of the bock haal ik een een 3dmark 2005 van 5517. Beetje aan de lage kant, maar heb het idee dat mijn systeem niet goed loopt. Vrees dat een reinstall erin zit.

BTW iemand ook last dat je vidkaart 'piepjes' geeft als je settings veranderd :? Beetje vreemd :S En ook lkkr, deze kaart is 1,5 keer zo groot als me 9800 xt. Dat past dus NET aan met een Zalman koeler op je NB :(
Kaarten zijn flink gegroeit sinds de 9800 serie, maar de 6800 serie is precies even groot.
Verder is 5500+ 3dmark2005's heel normaal. Dat haalde ik ook met mn CPU op stock snelheden. Na een flinke overclock haalte ik slechts 5700 punten. Maar goed, een re-install is altijd fijn :) dan weet je tenminste dat je software de kaart niet tegenhoud.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayre
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:59
The Godsha schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:45:
[...]

[...]

333Mhz ram zou geen probleem moeten zijn met mn bussnelheid van 333?
windows loopt als n zonnetje trouwens, dus dat lijkt me stug :)
CPU wordt wel wat warm als ik m op zn staart trap: CPU diode ~55-60 graden CPU: ~60-70 graden, echter de temp van de diode komt overeen met de meting in de bios, dus ik weet niet echt welke ik moet geloven.
Over AGP 4x had ik al verschillende verhalen gehoord, maar de een zegt paar honderd punten verschil en de ander enkele tientallen. Ben verder wel tevreden met de performance, maar als t beter kan zal ik wel wat tips van hier uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
DJ_The_SP schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:06:
[...]

Wel dus he...

Met die specs en die snelheden zou hij op een agp x8 slot rond de 6800 punten zitten zeker weten.

Ik zat op een slechter systeem met 440/1300 al over de 6000 op een agp x8 slot.

En de processor vormt zeker weten geen bottleneck want een Sempron 2800+ is zelfs al geen bottleneck meer.

Daarnaast is oude windows install een totaal verkeerd gebruik van woorden.

Mijn windows install is 4 jaar oud en loopt als een zonnetje.

Vervuilde windows installatie is een ander vehaal maar iedere serieuse hobbyist moet hier toch wel weten hoe wanneer je windows installatie bagger draait en wanneer niet.
En omdat jij in een AGP 8x bord een beter score haald ligt het gelijk daaraan? Beetje rare gedachte lijkt het me. Ik haal met mijn p4 @ 3,1ghz ook veel mindere score dan een AMD athlon die ongeveer gelijk zou moeten presteren. Het kan ook gewoon een brak mobo zijn, zoals ik ook heb. Of een fout in de software? Het kan van alles zijn.

En omdat jouw windows install 4 jaar oud is ligt het ook niet daaraan? jij vergelijkt te oppervlakkig B)
En weet hij hoe dat moet? misschien wel misschien niet wie zou het zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

En ik ben wezen oc'en:

Core op 475 en mem op 1495 --> 3dMark 05 : 6701

Heb wel me CPU oc weg moeten halen omdat hij niet eens wilde booten met een oc :? Wel jammer, gezien die oc voor 300+ punten zorgt. Zou betekeken dat ik in de 7000 score zou zitten >:)

Maar wat denken jullie, valt er meer uit te halen ?

[ Voor 22% gewijzigd door Notna op 14-03-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

The Godsha schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 13:27:
[...]

En omdat jij in een AGP 8x bord een beter score haald ligt het gelijk daaraan? Beetje rare gedachte lijkt het me. Ik haal met mijn p4 @ 3,1ghz ook veel mindere score dan een AMD athlon die ongeveer gelijk zou moeten presteren. Het kan ook gewoon een brak mobo zijn, zoals ik ook heb. Of een fout in de software? Het kan van alles zijn.

En omdat jouw windows install 4 jaar oud is ligt het ook niet daaraan? jij vergelijkt te oppervlakkig B)
En weet hij hoe dat moet? misschien wel misschien niet wie zou het zeggen...
We hebben uit veel eerdere tests en benches van mensen al gezien dat de kaart het uitmuntend goed doet icm met een Athlon 3000+ of hoger.

Nou bedenk ik me wel net dat een iets ouder mobotje met een AMD misschien ook geen dual channel heeft en in combinatie met pc2700 zorgt dat bij elkaar wel voor heel wat minder bandbreedte.
(Dat zal natuurlijk van de processor afhangen).

Verder heb ik in mijn leven al heel wat afgebenched (Ik bouw op mijn werk dagelijks systemen op maat en ik krijg vooral de excentrieke systemen). Ik heb nog nooit meegemaakt dat een moederbord zo maar een slechtere score haalt omdat hij brak is.
Die dingen werken gewoon goed of ze doen het niet, daarnaast zou het een instelling in het BIOS kunnen zijn maar zelfs dat lijkt me onlogisch.

Daarnaast leg ik alleen maar uit dat een verouderde windows installatie een verkeerd begrip is. Ik zeg niet dat ik mijn windows installatie met die van iemand anders vergelijk, ik gebruik mijn installatie als voorbeeld om aan te tonen dat een oude windows install niet slecht hoeft te zijn.

Ik zeg wel dat ik er vanuit ga dat iedereen die op dit niveau hobbyed met zijn PC weet wanneer de drivers of windows installatie niet goed meer werken. Dat kan natuurlijk in een geval niet zo zijn, maar ik ken geen persoon hier die dit niet doorheeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Da_maniaC op 14-03-2006 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-02-2024
XanderDrake schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:10:
Soul, is trouwens het votlage in die BIOS van jou aangepast naar 1.5v?
Nope, Ik heb bios gehad met 1.5v maar als ik voltage uitlees met multimeter dan was het nog altijd 1.4v.
Ik ken ook nog niemand die er in geslaagd is 7800gs te bios voltmodden en dan daadwerkelijk 1.5v te meten.
Dus (waarschijnelijk) gaat het voltmodden via bios niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
DJ_The_SP schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:58:
[...]

We hebben uit veel eerdere tests en benches van mensen al gezien dat de kaart het uitmuntend goed doet icm met een Athlon 3000+ of hoger.

Nou bedenk ik me wel net dat een iets ouder mobotje met een AMD misschien ook geen dual channel heeft en in combinatie met pc2700 zorgt dat bij elkaar wel voor heel wat minder bandbreedte.
(Dat zal natuurlijk van de processor afhangen).

Verder heb ik in mijn leven al heel wat afgebenched (Ik bouw op mijn werk dagelijks systemen op maat en ik krijg vooral de excentrieke systemen). Ik heb nog nooit meegemaakt dat een moederbord zo maar een slechtere score haalt omdat hij brak is.
Die dingen werken gewoon goed of ze doen het niet, daarnaast zou het een instelling in het BIOS kunnen zijn maar zelfs dat lijkt me onlogisch.

Daarnaast leg ik alleen maar uit dat een verouderde windows installatie een verkeerd begrip is. Ik zeg niet dat ik mijn windows installatie met die van iemand anders vergelijk, ik gebruik mijn installatie als voorbeeld om aan te tonen dat een oude windows install niet slecht hoeft te zijn.

Ik zeg wel dat ik er vanuit ga dat iedereen die op dit niveau hobbyed met zijn PC weet wanneer de drivers of windows installatie niet goed meer werken. Dat kan natuurlijk in een geval niet zo zijn, maar ik ken geen persoon hier die dit niet doorheeft.
Kj ik heb je verhaal gelezen. Dat heb ik dus ook 33mhz ram en geen dual channel. en ik denk dat dat heel veel uit gaat maken. 8x AGP daar dan nog eens bij opgeteld. Dan denk ik dat je aan zon score komt.

Ik had een Ti4200 en toen deze ingesteld stond op PCI modus en niet op AGP8x was er niet veel verschil in framerates te merken, wel waren er toen veel arti's te zien op het scherm.

Maar ik heb die computer niet en oopk geen 7800GS dus ik zou niet weten waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:04
Zie sommige hier die hun kaart echt ver kunnen overclocken. Ik kom zelf niet verder dan 440/720(1440) op me XFX.

Bij 445(core) krijg ik last van artifacts. Als ik het geheugen op 730(mem) zet..dan ook.

Ligt dat gewoon aan de kaart of zou het bijvoorbeeld aan me voeding kunnen liggen? Heb een Chieftec voeding die bij me behuizing zat. 360watt en 18A op 12volt lijn. Misschien dat het upgraden van de bios een verschil uit maakt, heb namelijk versie 0.4 erop staan en heb begrepen dat 0.7 er ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:38
Nu ik jullie goede ervaringen hier allemaal zie met deze kaart, begint het bij mij toch ook wel heel erg te kriebelen :)
Ik denk dat ik deze kaart dan ook maar eens ga kopen. Mijn p4 loopt op 2.8 Ghz en ik heb 512 ram, zal dit niet gaan bottlenecken? Heb namelijk even niet zo veel geld om uit te geven dus wil ik het wel goed doen :9

Nou ik hoop dat mijn pc het trekt, iemand misschien een gelijkwaardig systeem in combinatie met de kaart?

Succes met overclocken verder! :Y)

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:04
Ik heb zelf een P4 3.0 en 1GB geheugen en merk duidelijk dat de CPU een botteneck is voor een 7800GS videokaart. Haal ongeveer 1000 punten minder in 3dmark dan andere met een AMD systeem. Bij games merk je goed dat de p4 de snelheid van je videokaart tegenhoud maar nog wel goed speelbaar is. De 7800GS zou niet naast 512MB in een systeem mogen zitten, minimaal 1 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
Dus dit betekend dat ik de kaart niet kan kopen 8)7

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Y3LLoW schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 17:53:
Dus dit betekend dat ik de kaart niet kan kopen 8)7
Onzin je kan de kaart gewoon kopen hoor.

512 zou even wat beter lopen maar je zou nu iedergeval geen miskoop doen. :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
Oke dus met 1 gig ram en een p4 op 2.8 Ghz gaat dit kaartje lekker lopen? B)

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Zucht, weet een vraag van: Draait het op mijn pc....

Wat denk je nou zelf ?

Een goede 3d kaart met 256 mb vram, waarbij op de DOOS nota bene staat dat het werkt met elke amd athlon of P4 met een 128 mb ram en RECOMMENDED is een 3 ghz proc met een 1gb ram.

do the math.......

hoe meer --> hoe beter. Kijk gewoon wat de max is en hoever jij ervan af zit.

ontopic: vanaaf weer ff océn ik zal en moet die 7000+ grens halen >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

The Godsha schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 17:33:
[...]

Kj ik heb je verhaal gelezen. Dat heb ik dus ook 33mhz ram en geen dual channel. en ik denk dat dat heel veel uit gaat maken. 8x AGP daar dan nog eens bij opgeteld. Dan denk ik dat je aan zon score komt.

Ik had een Ti4200 en toen deze ingesteld stond op PCI modus en niet op AGP8x was er niet veel verschil in framerates te merken, wel waren er toen veel arti's te zien op het scherm.

Maar ik heb die computer niet en oopk geen 7800GS dus ik zou niet weten waar het aan ligt.
Een Ti4200 zal ook totaal niet bottlenecken in ee AGPx4 slot.

Dat was net toen de allereerste AGPx8 kaarten verschenen maar toen was het nog echt een commerciele oplichterstruuk want alle kaarten die toen uitkwamen deden het ook exact hetzelfde in een AGPx4 slot als in een AGPx8 slot.

Met de laatste snelle AGP kaarten van nu is dat wellicht anders. :)
funkylicious schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 17:39:
Zie sommige hier die hun kaart echt ver kunnen overclocken. Ik kom zelf niet verder dan 440/720(1440) op me XFX.

Bij 445(core) krijg ik last van artifacts. Als ik het geheugen op 730(mem) zet..dan ook.

Ligt dat gewoon aan de kaart of zou het bijvoorbeeld aan me voeding kunnen liggen? Heb een Chieftec voeding die bij me behuizing zat. 360watt en 18A op 12volt lijn. Misschien dat het upgraden van de bios een verschil uit maakt, heb namelijk versie 0.4 erop staan en heb begrepen dat 0.7 er ook is.
Ik had een XFX Xtreme die ook totaal niet verder wildde dan 450/1340.
Ik heb zelf een OCZ Modstream voeding dus daaraan ligt het niet.
Het is dus echt de max van de kaart die je dan bereikt hebt zeker als je een stock XFX 7800GS hebt en geen Extreme Editiion. :)
Y3LLoW schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 17:41:
Nu ik jullie goede ervaringen hier allemaal zie met deze kaart, begint het bij mij toch ook wel heel erg te kriebelen :)
Ik denk dat ik deze kaart dan ook maar eens ga kopen. Mijn p4 loopt op 2.8 Ghz en ik heb 512 ram, zal dit niet gaan bottlenecken? Heb namelijk even niet zo veel geld om uit te geven dus wil ik het wel goed doen :9

Nou ik hoop dat mijn pc het trekt, iemand misschien een gelijkwaardig systeem in combinatie met de kaart?

Succes met overclocken verder! :Y)
Ik ben met mijn Pentium 4 Northwood van 2,66 naar 3,20 GHz gegaan en de kaart bottlenecked nu nog steeds!

Bottlenecken wil echter niet zeggen dat een andere kaart het hier beter zal doen!
Je zult uiteraard gewoon dikke games kunnen spelen op je pc met deze kaart maar voor hogere scores moet je gewoon een snellere proc. hebben. ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Da_maniaC op 14-03-2006 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had helemaal geen probleem met SSD, alleen als ik hem op hogere settings ging benchen dan wilde wel een SSD's..

Die 1.5V waar jullie het over hebben, is dat niet wat in je bios bij agp vcore staat? Standaard op 1.5V en dan naar boven tot max(op mijn bord) 1.7?

(ff offtopic wat draait er op de 3.3V en de 5V aansluitingen??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 20:58:
ik had helemaal geen probleem met SSD, alleen als ik hem op hogere settings ging benchen dan wilde wel een SSD's..

Die 1.5V waar jullie het over hebben, is dat niet wat in je bios bij agp vcore staat? Standaard op 1.5V en dan naar boven tot max(op mijn bord) 1.7?

Jij draaide toch BIOS .07? *zucht* Jammer.... Werkt dus niet.
Volgens mij draaide vooral oude zut en ventilatoren op de 5v en 3.3v lijnen. Maar ik weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-08 11:26
Notna schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:17:

Lol ik had hetzelfde (eerst 9800 pro) paste echt maar net. Ik had trouwens op stock ook 5500 punten maar met mijn 9800 haalde ik maar rond de 2500 dus een verdubbeling vind ik best aardig. Maar ik weet natuurlijk niet wat je XT scoorde.

Heb hem nu trouwens lopen op 480/1410 en haalde daarmee 6500. Als ik ingame alt tab staat ie nog maar op iets van 40-45 graden dus ik kan denk ik nog wel hoger gaan, maar opzich ben ik er zo eigenlijk wel tevreden mee :9. Heb overigens een sparkle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Allesisbezetgvd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 22:25:
[...]

Lol ik had hetzelfde (eerst 9800 pro) paste echt maar net. Ik had trouwens op stock ook 5500 punten maar met mijn 9800 haalde ik maar rond de 2500 dus een verdubbeling vind ik best aardig. Maar ik weet natuurlijk niet wat je XT scoorde.

Heb hem nu trouwens lopen op 480/1410 en haalde daarmee 6500. Als ik ingame alt tab staat ie nog maar op iets van 40-45 graden dus ik kan denk ik nog wel hoger gaan, maar opzich ben ik er zo eigenlijk wel tevreden mee :9. Heb overigens een sparkle.
Me 9800 XT haalde een 3000 in 2005. (was wel een bios gemodde 9800 pro hoor ;) ).

Me clock is nu stable @ 470 / 1495. Met een score van 6700. Ik moet en zal die grens van 7000 halen if it's the last thing i do >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 20:58:
Is te zien hoe je moederbord gemaakt is door de fabrikant, bijvoorbeeld mijn asus mobo haalt geheugen voltage van de 3.3v lijn, van abit komt dit van de 5v of van de 12v dacht'k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Allesisbezetgvd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 22:25:
[...]

Die temperatuur meting klopt helaas niet. ;)

Het moment dat je alt tabbed en de temperatuur opzoekt stopt de kaart gelijk met renderen en daalt de temperatuur onwijs snel.

Ik had op mijn XFX Xtreme 7800GS een losse sensor zitten... omdat hij niet dicht genoeg bij de core zat week de meting echter 7 graden af.
Maar ingame zat ik rond de 56 graden en idle rond de 32. (Met de 7 graden erbij geteld dus ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-08 11:26
Hmm oke, goed dat je het zegt :). Dan houd ik het denk ik gewoon hierop, heb tot nu toe nog geen artifacts gehad. Die 7000 grens kan me gestolen worden :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik lees hier wel veel over 3Dmark scores enzo... maar hoe zit het met gaming? dat is toch de hoofdreden waarom ik de kaart bestelt heb, kan iemand mij wat meer vertellen over de game prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 00:49:
ik lees hier wel veel over 3Dmark scores enzo... maar hoe zit het met gaming? dat is toch de hoofdreden waarom ik de kaart bestelt heb, kan iemand mij wat meer vertellen over de game prestaties?
FarCry 1600*1200 @ Ultra High + 16x AF + HDR-7 of 4xAA 40fps minimaal, gewoon vloeiend
Battlefield2 1280*1024 + 4xAA @ alles High 45fps minimaal, vloeiend voor de rest, wel last van swapping.

En dit is op 450/1400mhz. Lekker rond getal :) Ik kom niet boven de 60 graden uit.

[ Voor 3% gewijzigd door XanderDrake op 15-03-2006 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow dat van Far cry is wel hoog! tja ik heb een LCD screen, zit dus vast aan 1280X1024, maar dat is niet erg ^^ ik ben erg benieuwd hoe Oblivion en COD2 draaien op een 7800GS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net COD2 gespeeld met alles open en antisopentropic(yadayda) aan. alleen corpses op medium
1280x1024/75hz is tussen de 20-35fps met 440/1300 settings. Bijna geen lag ook al was het min 20 fps. Dus met een beetje OC'n komt ie al gauw boven de 30fps continue schat ik zo in..

En zoals gezegd Most Wanted ook met alles open/aan @1280x1024 levert 20-45fps op bij standaard 440/1300.. en bij 1600x1200 werdt het 15-30fps. Dus met een beetje OC'n ook hier lekker goed

Iets anders, antiso... filtering is toch de mooiste en zwaarste manier van filtering of niet? Of is trilinear de zwaarste/mooiste? En Vsync aan of uit?

Heb de afgelopen tijd altijd het spel zelf laten optimaliseren, maar nu met de neie kaart ben ik zelf aan t sjekken.

En als laatste welke settings hebben jullie eigenlijk staan bij 3dmark05 bij mij staat er dit:

resolutiun 1024x768
AA = none
filtering = optimal
hlsl vs target = 3_0
hlsl ps target = 3_0
fixed framerate = off

Niet dat we dadelijk allemaal scores doorgeven aan elkaar en iedereen een andere 3dmark setting gebruikt(kan me voorstellen dat filtering op bilinear extra fps levert)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie ik em daar toch even japans gebruiken, yada yada xD
Anisotropic Filtering
An advanced texture-filtering technique that improves image quality for scenes with objects that extend from the foreground deep into the background. For example, a road that extends to the horizon will look better with anisotropic filtering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

* Da_maniaC heeft zijn geld terug gekregen van Salland Automatisering voor de XFX Xtreme 7800GS. :D

Hehe, ze hadden eerst 35 euro gerekend voor het testen terwijl dat zo niet in de voorwaarden stond.
Dus ik e-mail ze en nog binnen 15 minuten een mail terug met de correctie.

Geweldige service van ze :)

Nu kan ik ook meteen mijn rekening afbetalen bij Alternate en heb ik waarschijnlijk vrijdag mijn nieuwe XFX Xtreme 7800GS binnen. :D

Komt allemaal goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de Sparkle 7800GS oc'd op 470/1400
alleen om de een of andere manier spelen mn games echt bagger.. :( WoW speelt hij op 10-20 FPS... :( Wolfenstein Enemy Territory gaat niet hoger dan 40 FPS ook al is dit een oud spel :(
weet iemand hoe dit komt en misschien hoe ik dit kan oplossen?
hier mn setup:
Asrock P4Dual-880Pro
Sparkle 7800 GS 470/1400
1 gig geheugen
Celeron 2.8 ghz (bottleneck of niet?)
Coolermaster 430w voeding
ik heb de 83.62 driver

P.S mn 3dmark05 score was 4007 :(

Edit: ik heb wat terug gelezen en zag dat van die BIOS versies, zou het hier aan kunnen liggen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

1. De Celeron is inderdaad een redelijk zware bottleneck.
(Maar zijn de scores wel beter dan met je vorige kaart ?).

2.Ben je van ATI naar nVidia gegaan, gebruik dan eerst even Driver Cleaner om alle restanten van oude drivers weg te halen. ;)

3. Probeer eens andere driver versies... 84.12 bijvoorbeeld. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Da_maniaC op 15-03-2006 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
DJ_The_SP schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:32:
* Renegade! heeft zijn geld terug gekregen van Salland Automatisering voor de XFX Xtreme 7800GS. :D

Hehe, ze hadden eerst 35 euro gerekend voor het testen terwijl dat zo niet in de voorwaarden stond.
Dus ik e-mail ze en nog binnen 15 minuten een mail terug met de correctie.

Geweldige service van ze :)

Nu kan ik ook meteen mijn rekening afbetalen bij Alternate en heb ik waarschijnlijk vrijdag mijn nieuwe XFX Xtreme 7800GS binnen. :D

Komt allemaal goed. :)
Ik hoop echt voor je dat je nu niet weer zo'n kaart hebt, anders was al deze moeite voor niets geweest...

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. De Celeron is inderdaad een redelijk zware bottleneck.
(Maar zijn de scores wel beter dan met je vorige kaart ?).

2.Ben je van ATI naar nVidia gegaan, gebruik dan eerst even Driver Cleaner om alle restanten van oude drivers weg te halen. ;)

3. Probeer eens andere driver versies... 84.12 bijvoorbeeld. :)
1. eerst had ik de radeon X700... met de Sparkle 7800GShaal ik amper hoger :P bij WoW zelfs lager :?
2. ja ik ben van ati naar nvidia gegaan en ja ik heb drivercleaner gebruikt ;)
3. de 84.12 driver had ik eerst, maar daar had ik hetzelfde probleem mee daarom ben ik een beetje gaan rondzoeken tussen de drivers en was ik bij deze terecht gekomen. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Vreemd...

Lijkt er allemaal op dat de Celeron heel het zaakje tegenhoud dan. (Zelfs al bij de x700).

Het is ook eigenlijk echt een budget/office doeleind processor, geen high end. :)
Renegade! schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:51:
[...]

Ik hoop echt voor je dat je nu niet weer zo'n kaart hebt, anders was al deze moeite voor niets geweest...
Inderdaad en als hij het nu weer niet doet dan ga ik heel misschien nog overwegen om er een bij Azerty te bestellen en anders leg ik me er gewoon bij neer.
Het blijft nog altijd een 'Extreme' versie. :P

[ Voor 54% gewijzigd door Da_maniaC op 15-03-2006 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd...

Lijkt er allemaal op dat de Celeron heel het zaakje tegenhoud dan. (Zelfs al bij de x700).

Het is ook eigenlijk echt een budget/office doeleind processor, geen high end. :)
ja dat kan wel, maar het vreemde is dat ik CoD2 op full graphics helemaal soepel speel :?

khad trouwens vanochtend wel een contstante framerate van 200 bij wolfenstein. maar toen ik terugkwam van school was dit weer gewoon 40 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:20

SaN

DJ_The_SP schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:30:
Vreemd...

knip
Misschien zou je kunnen proberen om de processor een klein beetje over te clocken, als dat een grote performance boost geeft weet je genoeg. Als dat het geval is moet je toch kijken naar een nieuwe processor, maar misschien kan je dan beter de kaart terug sturen...

edit: laat maar, dan is het waarschijnlijk niet je prcessor... Misschien dat je een schone windows installatie kan proberen? Het lijkt toch wel erg veel op een driver probleem. Heb je tussen het switchen van de drivers van nvidia ook drivercleaner gebruikt? En wat doet je kaart als je hem niet over clockt?

[ Voor 22% gewijzigd door SaN op 15-03-2006 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt maar hoe clock ik een processor over? :P

P.S ja dat kan wel, maar het vreemde is dat ik CoD2 op full graphics helemaal soepel speel :?
khad trouwens vanochtend wel een contstante framerate van 200 bij wolfenstein. maar toen ik terugkwam van school was dit weer gewoon 40 :?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Zie edit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: laat maar, dan is het waarschijnlijk niet je prcessor... Misschien dat je een schone windows installatie kan proberen? Het lijkt toch wel erg veel op een driver probleem. Heb je tussen het switchen van de drivers van nvidia ook drivercleaner gebruikt? En wat doet je kaart als je hem niet over clockt?
ik zal hem weer is terug zetten op de standard clocks en kijken wat er gebeurd.
en drivercleaner gebruik ik altijd als ik van drivers switch.

P.S een schone windows installatie zal het waarschijnlijk ook niet zijn, want bij de 7800 heb ik gelijk een nieuw mobo gekocht en toen ook XP opnieuw geinstalleerd... ongeveer week gelede ofzo

Edit: terug zetten op standard clocks heeft geen zin... gaat het zelfs nog slechter

2nd Edit: ik heb wat terug gelezen op het forum en wat over de BIOS gelezen... zou het hier aan kunnen liggen?

ik ga nu eten tot zo :9

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het die chipset is, het is niet bepaald de snelste die der is.
Misschien moet je eens een p4p800 proberen of de p4c800 als dat kan.
Ik weet haast bijna zeker dat het de chipset is, want zo een erge bottleneck is wel erg raar.
1500-2000 punten verschil in 3dmark kan echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Toch vreemd dat hij cod2 wel normaal kan spelen, en Wolfenstein ook af en toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd dat vind ik ook raar, want cod2 is een veel zwaarder spel dan wolfenstein...
maar kan het echt niet aan de BIOS liggen wat eerder in het forum staat?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:13:
idd dat vind ik ook raar, want cod2 is een veel zwaarder spel dan wolfenstein...
maar kan het echt niet aan de BIOS liggen wat eerder in het forum staat?? :?
Waarschijnlijk is COD2 meer videokaart dependant dan processor dependant. ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Da_maniaC op 15-03-2006 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00t, 7800GS binnen, gelijk 05 geload en overgeclockt :

6802 puntjes! op 470/1440, met atitool gescant 0 arties!!

me so happy <3 binnekort even wat meer sirie overclocken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar kan het echt niet aan de BIOS liggen?
weet niemand of het hier aan kan liggen?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als wolfenstein een 'processor dependant' spel is... hoe komt het dan dat hij soms een constante framerate van 200 heeft? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Verschil van tussen in een klein kamertje lopen of in een druk open gedeelte... simpel.

Bij spellen word dit altijd vaag verdoezeld omdat de ene missie binnen is en de andere weer buiten...
Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:15:
w00t, 7800GS binnen, gelijk 05 geload en overgeclockt :

6802 puntjes! op 470/1440, met atitool gescant 0 arties!!

me so happy <3 binnekort even wat meer sirie overclocken :P
Haha, ironisch dit. :)

Je krijgt je kaartje binnen, overclocked en bam niks aan het handje , lekkere score.

Ik krijg mijn kaartje binnen en hij was met geen mogelijkheid over te clocken. :P

Laten we hopen dat mijn 2de poging wel slaagd. ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Da_maniaC op 15-03-2006 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of ik nou binnen of buiten in een grote ruimte ben, mijn framerate hangt altijd tussen de 30-40 FPS.
Die ene keer dat mijn framerate 200 FPS was, was dit ook constant en het maakte niks uit of ik binnen of buiten was.

maar het gaat niet alleen om wolfenstein... WoW speelt hij ook op een framerate van 10-20 FPS

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:52:
of ik nou binnen of buiten in een grote ruimte ben, mijn framerate hangt altijd tussen de 30-40 FPS.
Die ene keer dat mijn framerate 200 FPS was, was dit ook constant en het maakte niks uit of ik binnen of buiten was.

maar het gaat niet alleen om wolfenstein... WoW speelt hij ook op een framerate van 10-20 FPS
We weten nu wat het probleem is, dat hoef je niet de hele tijd te herhalen. Ook de vraag of het misschien aan de bios kan liggen niet, want dat weet niemand hier. Het lijkt mij niet waarschijnlijk omdat niemand hier zulke erge problemen had met een bios. Maar als je het wilt weten, probeer het gewoon. Ook zou ik Wolfenstein niet vergelijken met cod2 of WoW. Misschien ken je iemand met een beter systeem dan jij zelf hebt, gooi je videokaartje daar is in en kijk wat hij doet. Dan kun je in ieder geval al uitsluiten dat het aan de bios of iets anders in de kaart ligt. Dan is het zeer waarschijnlijk toch een driver probleem of je processor is niet goed genoeg. In dat laatste geval moet je dan of een nieuwe proc kopen of je 7800gs ruilen voor een wat minder/goedkoper model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
Weet er iemand toevallig waar je al een swiftech mcw60 online kunt kopen in europa ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Soul_ schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:50:
Weet er iemand toevallig waar je al een swiftech mcw60 online kunt kopen in europa ? :)
Misschien is dit iets ;) :

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2344

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
Nee is van alu dacht'k en niet echt goed blokje, die mcw60 is wel netjes maar hier nog niet te verkrijgen dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ah ok. :)

Weetje... ik heb al 2 dagen niets gehoord van Xanderdrake.

* Da_maniaC vraagt zich af of zijn kaartje nog leeft... :P

Of dat is nou net een goed teken en zit hij als een bezetene te gamen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
DJ_The_SP schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:02:
Ah ok. :)

Weetje... ik heb al 2 dagen niets gehoord van Xanderdrake.

* XanderDrake vraagt zich af of zijn kaartje nog leeft... :P

Of dat is nou net een goed teken en zit hij als een bezetene te gamen. :*)
Nou, als je me echt zo mist, dan laat ik toch wat van me horen :P ? Zodat je weet dat ik wel alles lees, alleen zie ik dat er zat mensen zijn die weten hoe het zit en een daadwerkelijk antwoord geven.

Mn kaartje doet het nog, ik draai nu 450/1400mhz standaard. Ik kan wel hoger gaan maar ik gebruik de rekenkracht gewoon niet... Hoe absurd het ook klinkt, maar Battlefield2 is boven 1280*1024@high zo ontzettend CPU/Systeem limited...... Misschien moet ik nog mn laatste geheugenbankje vullen met 512mb low latency memory :) .
En ja, BF2 is wat ik (en mn buurman op mn PC als ik er niet ben) nu non-stop speel. Echt zon übergame. Heerlijk vijanden perforeren met mn masterlijke H&K G36C 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Hmm ik heb echt iets vaags met rivatuner

Ik wil opstarten met een OC --> 470/ 1490. Dat trekt hij zonder arties. Echter _wil_ hij maar niet die mem core houden op 1490. Hij staat standaard weer op 1200 mhz. Zodra ik het ook apply gaat ie zeuren dat er een soort van fout opgetreden is ?

Iemand een oplossing :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Notna schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:39:
Hmm ik heb echt iets vaags met rivatuner

Ik wil opstarten met een OC --> 470/ 1490. Dat trekt hij zonder arties. Echter _wil_ hij maar niet die mem core houden op 1490. Hij staat standaard weer op 1200 mhz. Zodra ik het ook apply gaat ie zeuren dat er een soort van fout opgetreden is ?

Iemand een oplossing :?
Volgens mij moet je gewoon ja zeggen zodra je die "fout" krijgt. Dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ik heb alles al geprobeerd, maar hij _blijft_ resetten :/ echt wazig. Coolbits staat ook niet aan en hij is zeker niet te hoog geclocked. Hij doet het ook met 1 mhz verhoging :/

En de core blijft wel netjes staan :?

Ter illustratie de foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.sijmonsbergen/RivaTuner.JPG

[ Voor 19% gewijzigd door Notna op 16-03-2006 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Notna schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:55:
Ik heb alles al geprobeerd, maar hij _blijft_ resetten :/ echt wazig. Coolbits staat ook niet aan en hij is zeker niet te hoog geclocked. Hij doet het ook met 1 mhz verhoging :/

Reinstall Rivatuner es.... Ik kan me herrineren dat ik dit probleempje ook had op mn 6800LE en zo had opgelost, maar ik weet alleen niet meer hoe...

Verder, ik heb wel iets leuks voor de gamers onder ons, ik heb even iets leuks geprobeert:
FarCry @ Ultra High, zonder AA, maar wel op 1920*1440!!
Ik heb er geen image link van gemaakt, gezien de absurd hoge resolutie :+
Let vooral op de linker boven hoek. Fraps heeft het over 52fps :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
XanderDrake schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 00:23:
[...]

Reinstall Rivatuner es.... Ik kan me herrineren dat ik dit probleempje ook had op mn 6800LE en zo had opgelost, maar ik weet alleen niet meer hoe...

Verder, ik heb wel iets leuks voor de gamers onder ons, ik heb even iets leuks geprobeert:
FarCry @ Ultra High, zonder AA, maar wel op 1920*1440!!
Ik heb er geen image link van gemaakt, gezien de absurd hoge resolutie :+
Let vooral op de linker boven hoek. Fraps heeft het over 52fps :*)
Waarom geen aa? :+ Nee, ik kan met niet herrineren dat het er zo uitzag op men 5900xt :P

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HL2: Lost coast, 1280X1024, Full HDR, alles high, 8XAA, 16XAF... loopt als een zonnetje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net ook ff lekker zitten gamen.. damn wat zien de huidige games er dan beter uit als met mijn 9800pro :P

Had net ook ff met mijn overclock instellingen(480/1490) zitten gamen.. scheelt wel ff in de performance..

Alleen heb ik na 3 uur spelen, 1uur COD2@ eerder genoemde setting, 30 minuten Most wanted op 1280 met alles aan/open... en met mijn laatste game voor de 1e keer een ingame SSD gehad... minder... temperatuur daar ligt t niet aan. Dat was midden(1.5 uur spelend) in een potje MiddleEarth 2 (alles extra high , 1280x960x32) geen lag of niets maar na 1,5 uur ME2 poefff...

1 ander vreemd ding, hoe komt t dat bij Most Wanted ook al geeft fraps aan dat er genoeg frames gemaakt worden t spel toch zo nu en dan lagt? FPS gaan niet omlaag maar ik zie t beeld ff haperen... settings naar beneden lijkt niet echt te helpen... game-error?

Ohw en trouwens vanmiddag nog ff BF Vietnam aangezet.. met alles wijd open.. loop ik daar met 100FPS+ te shooten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand deze n00b (mij dus) even wat dingen uitleggen over het overclocken van mijn CPU? :X Ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb al bij onze buren van de CPU afdeling rond gekeken, maar echt veel wijzer word ik er niet van |:( Ik moet en zal die cpu overclocken naar minimaal 2,6! Misschien wel 2,8 (mits de stock koeling dat trekt, en anders koop ik een SI-120) Ik wil namelijk in ieder geval de 7500 punten halen in 3dMark2005, ik zit tot nu toe op 7036 _/-\o_

Edit: De reden dat ik dus niet zelf begin met zomaar wat proberen is dat ik lang voor mijn systeem heb moeten sparen, dus ik neem liever geen risico's, aangezien ik hem ook nodig heb voor mijn part-time werk als Level Designer.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:41:
Kan iemand deze n00b (mij dus) even wat dingen uitleggen over het overclocken van mijn CPU? :X Ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb al bij onze buren van de CPU afdeling rond gekeken, maar echt veel wijzer word ik er niet van |:( Ik moet en zal die cpu overclocken naar minimaal 2,6! Misschien wel 2,8 (mits de stock koeling dat trekt, en anders koop ik een SI-120) Ik wil namelijk in ieder geval de 7500 punten halen in 3dMark2005, ik zit tot nu toe op 7036 _/-\o_

Edit: De reden dat ik dus niet zelf begin met zomaar wat proberen is dat ik lang voor mijn systeem heb moeten sparen, dus ik neem liever geen risico's, aangezien ik hem ook nodig heb voor mijn part-time werk als Level Designer.
als n00b zijnde moet je er niet aan beginnen.
haal er iemand bij die er verstand van heeft en ga samen oc'n.

anders heb je kans dat je je hardware gedag kan zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ik zou naar de Xtreme Sytems forums gaan en eerst eens uitzoeken wat mensen daar met meer ervaringen denken over wat je maximaal uit die processor kan pompen.
Zo ook voor maximaal voltage etc etc.

je moet eerst altijd zorgen dat je echt weet waar je meer bezig bent anders gaan er gegarandeerd dingen fout en denk je achteraf...#$^&#

[ Voor 9% gewijzigd door Da_maniaC op 16-03-2006 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal een maximale score van 6500 in 3dmark 2005, mijn specs:

P4 3.0 @ 3.6ghz (stressed wordt ie max 48 graden)
Asus p4c800e-deluxe mobo
2x 512 DDR-400 Dual Channel
WD S-ata150 hdd (80gb, daar runned mijn OS en apps op)
Club3d 7800GS (oc'ed naar 500/1400 zonder artifacts) met de 84.12 drivers

iemand enig idee waar de bottleneck zit?

/2e vraagje, wat is het verschil tussen de opties: Hoge Snelheid en Hoge Kwaliteit in de nvidia options? ik bedoel, wat veranderd ie dan?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 12:05:
Ik haal een maximale score van 6500 in 3dmark 2005, mijn specs:

P4 3.0 @ 3.6ghz (stressed wordt ie max 48 graden)
Asus p4c800e-deluxe mobo
2x 512 DDR-400 Dual Channel
WD S-ata150 hdd (80gb, daar runned mijn OS en apps op)
Club3d 7800GS (oc'ed naar 500/1400 zonder artifacts) met de 84.12 drivers

iemand enig idee waar de bottleneck zit?

/2e vraagje, wat is het verschil tussen de opties: Hoge Snelheid en Hoge Kwaliteit in de nvidia options? ik bedoel, wat veranderd ie dan?
Meestal schat ik dat de bottleneck softwarematig is. Had je hiervoor een ATi kaart?
Als je van Hoge Kwaliteit naar Hoge Snelheid gaat, dan verlaag je de kwaliteit van je games een klein beetje, en je wint een klein beetje snelheid. Kijk zelf wat je het belangrijkste vind.
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:41:

Sowieso lijkt me die 7500 punten grens moeilijk te halen, als je nu maar 7036 punten haalt... 3dmark2005 is niet afhankelijk van je CPU, als je echt zwaar gaat overclocken win je volgens mij maximaal 100 punten. Je vidkaart zal verder moeten overclockt worden als je dat wilt gaan halen.
Verder heb je wel een dikke FX53 :P Wat je kan doen, en wat redelijk veilig is, is de multiplier van je CPU omhoog gooien. Je systeem werkt met een HTT link van 200mhz. Bijna alle AMD64 CPU's hebben een vaste multiplier van die 200 mhz. Mijn AMD64 3000+ heeft een 10x multiplier (dus 10 x 200mhz = 2000mhz), jij hebt volgens mij een multiplier van 11x (11 x 200mhz = 2200mhz).
Normaliter overclocken mensen hun HTT over, dus verhogen ze die 200mhz (dus bijv. 240mhz x 10 = 2400mhz, zo draait nu mn systeem). Probleem is wel dat je dan niet alleen gebonden bent aan je CPU, maar ook aan je geheugen en je moederbord. Met jou FX53, however, kan je gewoon de multiplier van 11x naar bijv 13x zetten, zonder je geheugen en mobo zwaarder te belasten. Dan draai je ineens 200mhz x 13 = 2600mhz! Je CPU zou dit wel aan moeten, gezien hoe duur die krengen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je 3dmark test doet dan moet je alles op aplicatie controlled laten staan in de nvidia settings. 3dmark bepaalt zelf wat hij aanzet...

daarnaast knap dat je je 7800GS wel stabiel hebt op 500core, mij(480) en anderen met mij lukt dat niet.. mijn mem gaat wel tot 1490stabiel. Heb je dit getest met atitool? Die is erg artifact gevoelig, en beschermt je ook een beetje tegen de hoge settings die rivatuner en coolbits aangeven...

Raar dat je dan dus zo'n lage score krijgt.. als ik op 500core 3dmark draai kom ik dik over de 7000 punten heen(496=7001!!)

@xanderdrake.. interessant over de amd64 cpu clocking :p had de mijne via de FSB al op 220 ipv 200 staan(en de multiplier staat idd op 11).Dus van 2.01 staat hij nu op 2.42mhz. Heb trouwens niet echt verschil gemerkt met het uppen van vcore/mem volt/agp volt... sowieso als ik rond de 2,5 mhz kom dan krijg ik een mooi blauw scherm met een error code... zal straks eens verder lezen in het cpu clocking forumpje.. straks wel een andere koeler halen.. mijne werd nu stressed tegen de 58graden, misschien dat ie daarom wel het BSOD gaf. Trouwens nog wel op de originele amd-koeler :P

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelfs mijn windows helemaal reinstalled!

ik ga nu even atitool runnen!

/edit: Hoe lang moet dat atitool doorgaan met het scannen van artifacts?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Als het fout gaat laat atitool meestal binnen 5 minuten artifacts zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Notna schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:55:

Ter illustratie de foutmelding:

[afbeelding]
Als je coolbits installeerd en dan bij de nvidia opties kijkt staat daar ook een checkbox met "Deze instellingen toepassen bij opstarten" Ik weet niet of het werkt, en of coolbits en rivatuner uberhaupt samen gaan, maar het valt te proberen...

[ Voor 10% gewijzigd door SaN op 16-03-2006 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 12:39:
Raar dat je dan dus zo'n lage score krijgt.. als ik op 500core 3dmark draai kom ik dik over de 7000 punten heen(496=7001!!)
Niet zo raar hoor, ik krijg op 486 ook een betere score dan op 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miss heeft het wel nut als je hem op water zet, maar dat ligt eraan of je het zelf hebt/wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadshit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:29

Loadshit

HOTWINGS 4ever !!!

Even een vraagje aan de oc-ers onder ons... Hoe hebben jullie eigenlijk in de (Nvidia) Beeldschermeigenschappen de performance en quality-settings staan?

Het maakt bij mij nl. zo'n 150 punten verschil tussen:

AA -> off / application controlled
Ani -> off / application controlled
Image settings -> High performance / quality
Vertical Sync -> off / off

Beste 'stabiele' score (geen artifacts met Atitool) in 3DMark2005 : 6874 http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1884438 :/

.-=Mijn Specs...=-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Bij staat het hoe dan ook bij welke vidkaart ook op:

App controlled
Vsync Off
imga quality op Quality

Werkt het beste en het mooiste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spraycan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-07-2023
Hallo allemaal
ik ben van plan om een 7800gs te kopen voor mijn computer (medion 8000xl titanium van de aldi)
specs: een of ander msi moederbord met gelokte (shadowed) bios
p4 2.66 ghz geen hypertrading
Pc2700 DDR CL2.5

Ik zou de kaart ook een stukje willen overcloaken maar ik kan geen voltages veranderen in mn bios mischien weet een van jullie iets om dit te omzeilen ?

Misschien mijn processor ook overcloaken maar kan daar ook niet bijkomen in de bios
Misschien weet een van jullie iets om dit te omzeilen?

En welke kaart zou in mijn geval het beste zijn?
Ik zat zelf te twijfelen tussen de sparkle en club3d (hoe zit het met de geluid productie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spraycan schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:47:
Hallo allemaal
ik ben van plan om een 7800gs te kopen voor mijn computer (medion 8000xl titanium van de aldi)
Pc2700 DDR CL2.5

Ik zou de kaart ook een stukje willen overcloaken maar ik kan geen voltages veranderen in mn bios mischien weet een van jullie iets om dit te omzeilen ?

Misschien mijn processor ook overcloaken maar kan daar ook niet bijkomen in de bios

Ik zat zelf te twijfelen tussen de sparkle en club3d (hoe zit het met de geluid productie)
Overclocken, je hoeft geen voltages te veranderen voor GPU overclocking, ik zelf heb de Club3D, zover geen klachten, geluid productie is zeer weinig in 2D mode (kan je zelf instellen met rivatuner, ik draai fan op 50% in 2D mode, je hoort hem nauwlijks) er zit GEEN verschil tussen de Sparkle en Club3D, van cpu overclocking kan je beter in de CPU threads vragen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
spraycan schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:47:
Hallo allemaal
Pc2700 DDR CL2.5

Ga eerst maar eens kijken achter een nieuwe voeding ;) Een medion voeding zal je 7800gs waarschijnlijk niet genoeg stroom kunnen leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Nadeel van die medion pc's is vaak ook dat de airflow echt bagger is en dat de moederborden aangepast zijn. (Sommige zelfs met riser cards).

Je kunt dus inderdaad geen ruk aanpassen en als klacht gaan de voedingen en schijven bij medion pc's vaak veel eerder kapot omdat de kast echt heet is van binnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 16-03-2006 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
DJ_The_SP schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 20:09:
Nadeel van die medion pc's is vaak ook dat de airflow echt bagger is en dat de moederborden aangepast zijn. (Sommige zelfs met riser cards).

Je kunt dus inderdaad geen ruk aanpassen en als klacht gaan de voedingen en schijven bij medion pc's vaak veel eerder kapot omdat de kast echt heet is van binnen.
Dat beaam ik.... Mijn hoogste temperatuur record is gevestigt op een Medion laptop, op een overclockte FX 5300go, maar liefst 116 graden 8)7 .

Ik kan je verder vertellen dat je CPU, zelfs met een overclock, de prestaties van je 7800GS zullen benadelen... Uit ervaring weet ik ook dat doordat Medion zo gretig alles aanpast, er geen goede drivers beschikbaar zijn voor de chipset en andere onderdelen... Ook zal de standaard installatie van je WinXP niet werken met de 7800GS, die is namelijk nog gericht op je oude videokaart. Zelfs je geheugen helpt niet mee: Pentium4's hebben veel baat bij hoge snelheden, en PC2700 is niet echt... snel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
XanderDrake schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 20:36:
[...]

Dat beaam ik.... Mijn hoogste temperatuur record is gevestigt op een Medion laptop, op een overclockte FX 5300go, maar liefst 116 graden 8)7 .

Ik kan je verder vertellen dat je CPU, zelfs met een overclock, de prestaties van je 7800GS zullen benadelen... Uit ervaring weet ik ook dat doordat Medion zo gretig alles aanpast, er geen goede drivers beschikbaar zijn voor de chipset en andere onderdelen... Ook zal de standaard installatie van je WinXP niet werken met de 7800GS, die is namelijk nog gericht op je oude videokaart. Zelfs je geheugen helpt niet mee: Pentium4's hebben veel baat bij hoge snelheden, en PC2700 is niet echt... snel :/
Niets die vervelender is dan een aldi pc upgraden, alleen een nieuwe pc kan je nog helpen... Tenzij je tevreden met wat mindere prestaties van je 7800gs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spraycan
Oké, ik heb nu een antec p150 behuizing op de kop getikt mooi wit net een apple :D heeft een goede voeding betere airflow.
Ik had al 2 gb ram cl2.5 pc2700 (pc 2700 is max voor mijn mobo)
Videokaart koop ik waarschijnlijk een sparkle de goedkoopste dus om dat ik van de OC resultaten niet veel kan verwachten
Het ging mij er om dat ik met mijn huidige computer weer wat kan gamen

Bedankt voor de reacties. Zodra ik mijn videokaat binnen heb probeer ik toch even of ik betere benchmarks haal als ik hem OC als dat niet zo is set ik hem gewoon weer terug op standaard waardes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
spraycan schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:28:
Oké, ik heb nu een antec p150 behuizing op de kop getikt mooi wit net een apple :D heeft een goede voeding betere airflow.
Videokaart koop ik waarschijnlijk een sparkle de goedkoopste dus om dat ik van de OC resultaten niet veel kan verwachten

Bedankt voor de reacties. Zodra ik mijn videokaat binnen heb probeer ik toch even of ik betere benchmarks haal als ik hem OC als dat niet zo is set ik hem gewoon weer terug op standaard waardes
Zorg er ook maar voor dat er een kenner in huis is voor je pc over te steken in die andere case, heb laatst ook nog zo'n medion ding verstoken en ook daarin heeft medion het weer knap lastig gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
spraycan schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:28:

Ik vind het initiatief wel in orde :) Ik zal voor jou es gaan googlen om te kijken of je de BIOS kan aanpassen, zodat je kan overclocken, want das toch wel erg handig in dit geval.
Verder doet de Sparkle het uitstekend, net als alle andere merken by the way :)
Ik ben een trotse eigenaar van een Sparkle 7800GS, en sta op dit moment nummer 6 in de 3Dmark2005 wereldranglijst van 7800GS + AMD64. In dezelfde categorie sta ik in 3Dmark2006 zelfs op nummer 2 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

En anders zou ik nog een nieuw mobo kopen spraycan.

Enige waar je dan nog mee zit is dat je windows opnieuw zal moeten installeren ivm dat je nu een medion versie draait. :\

En natuurlijk je pc2700 geheugen maar dat doet zijn werk wel goed ook al is pc3200 wat sneller.
(ahhh... computers, zo blijf je bezig. :P) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Goed, BIOS zoektocht niet succesvol :(
Je hebt een MSI MS-6701 moederbord, die al jaren niet wordt ondersteunt door Medion en al sowieso niet door MSI. Ik heb gezocht naar vergelijkbare BIOSsen, maar die waren er niet, niet voor je Sis chipset... Jammer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spraycan
ik heb zelf mischien iets gevonden
http://www.supermarktpc.net/
de bios die ik ga probeeren waneer ik mijn nieuwe retention module binnen heb voor mijn salman kooler
http://www.supermarktpc.n...func=view&id=3713&catid=4

hier staan voor verschillende medion pc gemode biosen

nu als ik die gemode bios download en flasch en het blijkt een niet werkende bios te zijn wat kan ik dan nog doen om mn pc weer aan de praat te krijgen ? batrij er uit ? of kan ik gewoon mn oficiele bios weer terug flachen

sorry als dit een betje te veel offtopic gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
spraycan schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 23:48:
ik heb zelf mischien iets gevonden
http://www.supermarktpc.net/
de bios die ik ga probeeren waneer ik mijn nieuwe retention module binnen heb voor mijn salman kooler
http://www.supermarktpc.n...func=view&id=3713&catid=4

hier staan voor verschillende medion pc gemode biosen

nu als ik die gemode bios download en flasch en het blijkt een niet werkende bios te zijn wat kan ik dan nog doen om mn pc weer aan de praat te krijgen ? batrij er uit ? of kan ik gewoon mn oficiele bios weer terug flachen

sorry als dit een betje te veel offtopic gaat
Ik denk niet dat de batterij eruit halen zal helpen. Als ik BIOS errors krijg dan moet ik een floppy diskette bij de hand hebben met daar een goede versie van het BIOS erop, in de hoofdmap. In ieder geval succes ermee. Als je rond de 2.8-3.0ghz zit, kan je aardig gamen met de 7800GS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ok, is me kaart overleden oid :/

Out of the blue, draait 3dMark05 niet meer dan 5 fps in welke bench dan ook..... :/ Games performen ook onder de maat. Zelfs UT 2004 @ normal haalt niet meer dan 25 fps :/

WTF :?

Met OC werkt het niet, zonder OC werkt het niet :/. Is me kaartje nu al dood :'(

Thnak god, een reinstall van de drivers did the trick :D. Nog steeds vaag :S

[ Voor 13% gewijzigd door Notna op 17-03-2006 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Welke drivers gebruikte je? 84? Dat zijn natuurlijk ook nogsteeds beta drivers...

[ Voor 76% gewijzigd door SaN op 17-03-2006 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ok nu wordt het helemaal mooi.....

Zodra ik 1 game speel na een reinstall van me drivers doet alles het prima. Sluit ik deze af, en start ik het opnieuw op heb ik weer 5fps. ZONDER OC en met de officiele drivers van Nvidia zelf :/

WTF :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Vaag....

Is het misschien geen temperatuur probleem?

Doe de klep van je kast eens open en ga eens gamen terwijl je een huiskamer ventilator op je pc richt en kijk of dit helpt.

Word je voeding misschien niet absurd heet omdat hij te zwak is?

Het is idd wel supervaag.

Als je een 'reserve' hdd hebt zou ik deze is los op je computer aan sluiten en dan daar even windows + drivers + een game op installeren en kijken wat hij dan doet.

Suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ik zat dus ookal te denken aan de temp. Ik heb met riavtuner de fan op 100 % gezet tijdens 3d/2d apps. (dit doet hij ook gezien ik het kan horen ;) ). Maar lijkt me sterk. Heb een goed airflow, en de case wordt niet warmer dan 20 graden. Zitten 5 fans in waarvan 2 direct langs de kaart (koude) lucht blazen.

Ik ga zo even weer kijken of ik er wijzer van wordt.

En anders ga ik maar Windows opnieuw installen :P

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.