Het 7800GS Topic Deel 3

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.221 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.nvidia.com/docs/CP/18118/header_7800.jpg
Welkom in het Derde deel van het Grote 7800GS Topic!

Vorige Topics:
7800 GS AGP - 2e leven voor je AGP setup?
Het 7800GS Topic Deel 2

Over de 7800GS:
De 7800GS is de nieuwste, en waarschijnlijk de laatste high-end nVidia kaart op AGP. De eerste kennismaking die de wereld kreeg met deze kaart, was via de ForceWare driversets. De kaart was namelijk toegevoegd aan de driverset, zonder dat nVidia er zelf over had gesproken. Het betrof toentertijd de PCI-E versie van de kaart, die nooit in productie is genomen. Na dit debacle was het een periode stil. Totdat, als bliksem bij heldere hemel, de 7800GS kaart verkocht werd aan een selecte groep van individuen via een aantal Amerikaanse webshops. Binnen afzienbare tijd kwam ook nVidia zelf met de introductie van de 7800GS, de laatste der AGP-slagschepen!

De markt waar de 7800GS zich op richt is natuurlijk de "stervende" AGP markt. Voordat de 7800GS werd gelanceerd, was er al bijna een jaar géén nieuwe high-end AGP kaart uitgekomen. De 7800GS is vooral een vervanger van de 6800GT en Ultra; deze kaarten worden al een ruime tijd niet meer geproduceerd. De grote concurrenten zijn de X800XT PE en X850XT PE, de creme de la creme van ATi's top AGP kaarten. In de meeste reviews is het dan ook close; stock overclocked wint de 7800GS vaak, maar op reference snelheden moet de kaart het afleggen tegenover de X8**XT PE kaarten. Daarbij moet wel gezegd worden dat een X850XT PE al zeer hoog is geclocked, en vaak niet erg veel verder kan gaan. De X8**XT PE kaarten zijn tevens aanzienlijk duurder; bijv € 325 (als goedkoopste kaart) voor een Asus X850XT, terwijl de Sparkle 7800GS van eigenaar verwisselt voor € 273. Wat de 7800GS nog aantrekkelijker maakt tegenover de 6800 en X800 series, zijn de nieuwe features; HDTV support tot 1080i (zonder HDMI-HDCP ondersteuning), Alpha Blend (Transparant) Anti-Aliasing, geoptimaliseerde pipelines en vertex shaders, betere OpenEXR HDR ondersteuning, betere Shader Model 3.0 ondersteuning, en betere PureVideo verwerking.

Een demonstratie van de prestaties van de 7800GS, met BFG stock overclock:
3Dmark2006:
Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/reviews/2006q1/geforce-7800gs/3dm-overall-1280.gif

3Dmark2005:
Afbeeldingslocatie: http://home.comcast.net/~ckturbo128/GF7800GSAGP/3DMark05Score.gif

De 7800GS core is direct afkomstig van de G70 (a.k.a. NV47) core. Deze core wordt gebruikt in high-end PCI-E kaarten zoals de 7800GT en 7800GTX. De 7800GS core beschikt over 302 miljoen transistors. Hierbij moet gezegd worden dat er zeer veel niet functionerende transistors aanwezig zijn in de core, vanwege afgesloten pixel processing pipelines. Net als de 7800GT, zijn er pipelines doorgelaserd, er bevinden zich 16 functionerende pipelines en 6 vertex processors in de 7800GS core. Dit aantal is hetzelfde als bij de 6800GT en 6800Ultra. Gezegd moet worden dat de kaart redelijk wat eist van het systeem. GoTter DJ The SP heeft dat duidelijk gemaakt; zijn Intel Pentium 4 2.8ghz in combinatie met de 7800GS haalde zo'n 1000 3Dmark's 2005 minder dan wanneer dezelfde CPU werd opgevoerd naar 3.2ghz. Hieruit kunnen we concluderen dat de systeem eisen voor fatsoenlijk gamen minstens het volgende moet zijn:
AMD Athlon XP 2600+ of 1.8ghz
Intel Pentium 4 2.6ghz
512MB RAM.
A-merk voeding met 16 Amperes op de 12v lijn

Verder is de core gebakken op het 110 nanometer procédé. Het vergelijkings model (reference model) van nVidia draait op 375mhz core snelheid en 1200mhz geheugen snelheid. Dit is minder dan bijvoorbeeld de 7800GT, die draait op 400mhz, en gezien de hoge clocks die worden gehaalt met de G70, moet duidelijk zijn dat de 7800GS een echte overclocker is! De 500mhz grens wordt regelmatig gehaald en over stegen, zonder hulp van 3rd party koelers. Dit feit is vrij uniek met standaard koeling op een 7800GT, en zelfs de 7800GTX 256mb gaat meestal niet zover. Waarschijnlijk komt het door de niet actieve pipelines van de 7800GS, deze verbruiken geen energie en zullen de andere pipelines niet in de weg zitten.

Van deze overclock eigenschappen maken meerdere board producenten gretig gebruik; EVGA bijvoorbeeld, een select gedeelte van de kaarten die afkomstig zijn van EVGA krijgen de CO Superclock BIOS met zich mee. Deze kaarten draaien maar liefst op 460mhz/1350mhz! Vele andere producenten hebben ook hun eigen Stock Overclock kaarten.

Voor overclocken raad ik RivaTuner 15.8 en ATiTool 0.25 aan. RivaTuner beschikt over een uitstekende hardware monitor (voor temperaturen en snelheden) en ATiTool heeft een mechanisme dat artifacts (rekenfouten van de videokaart die komen door een te hoge clock) kan registreren.
Als je gebruik wilt maken van RivaTuner, moet je wel het volgende aanpassen (in het engels):
Open RivaTuner.cfg ( You can find this file in RT's folder) with notepad.exe.

In [GPU_10DE] section, you will see " NV47 = 90h-9Fh" , add " , F5h" at the end of this line . Then it will look like :" NV47 = 90h-9Fh ,F5h".
Dankzij het feit dat de niet werkende pipelines van de 7800GS kapot gesneden zijn door een laser, is het onmogelijk om de kaart te unlocken. Helaas.

Als men kijkt naar de foto's van de 7800GS, dan wordt duidelijk dat de board lay-out en design behoorlijk afwijken van de 6800 en 7800 series. nVidia heeft een nieuwe benadering rondom de MOSFET's en condensatoren toegepast; normaliter bevinden deze onderdelen zich aan de achterkant van de kaart, bij de molex aansluiting. Bij 7800GS zijn ze echter voor op de kaart geplaatst, bij de monitor aansluitingen. Dit is gedaan zodat deze onderdelen de lucht die de stock koeler in gaat niet warmer maken. Dit heeft wel als gevolg dat de huidige 3rd party koelers niet geplaatst kunnen worden; de gaten zijn niet hetzelfde als bij de 7800 en 6800 kaarten.

Op het moment ervaren sommige gebruikers (inclusief mijzelf) problemen met hun 7800GS. Tijdens het spelen van bepaalde spellen slaat de computer vast, met of zonder een "sound loop", en gaat de monitor op slaapstand. Waarom dit gebeurt is onduidelijk, het is in ieder geval niet gerelateerd aan voeding, systeem platform of merk van de kaart. Let wel dat dit alleen gebeurt bij een overclock. Op stock snelheden is het nog niet voorgekomen. Ik ben van mening dat het iets met de drivers te maken heeft, maar dat moet nog duidelijk worden.

Goede reviews:
Prerelease review van Yoon betreffende de BFG 7800GS CO
VR-Zone betreffende de Inno3D 7800GS
Techreport betreffende de BFG 7800GS CO
Bjorn3D betreffende de XFX 7800GS
Guru3D betreffende de PoV 7800GS
Guru3D betreffende de XFX 7800GS Extreme Edition (XT)
PC Perspective betreffende de XFX 7800GS XT
The Firingsquad betreffende de BFG 7800GS CO
Neoseeker betreffende de BFG 7800GS CO

Pricewatch Links:
Sparkle 7800GS
Club3D 7800GS
MSI 7800GS
Point of View 7800GS
XFX 7800GS
EVGA 7800GS
XFX 7800GS Extreme Edition

De EVGA SuperClock series zijn nog niet verkrijgbaar in NL, maar ze zijn al wel gespot in Webshops, dus ze komen er aan.

Pictures:
Afbeeldingslocatie: http://home.comcast.net/~ckturbo128/GF7800GSAGP/GF7800GS.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/admin/imageview.php?image=6723
Afbeeldingslocatie: http://members.vr-zone.com.sg/~shamino/inno78/inno3d_7800GS2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/admin/imageview.php?image=6721
Afbeeldingslocatie: http://members.vr-zone.com.sg/~shamino/inno78/inno3d_7800GS3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/admin/imageview.php?image=6719
Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/admin/imageview.php?image=6717
Afbeeldingslocatie: http://members.vr-zone.com.sg/~shamino/inno78/inno3d_7800GS6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.vr-zone.com.sg/~shamino/inno78/inno3d_7800GS7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.vr-zone.com.sg/~shamino/inno78/inno3d_7800GS8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.vr-zone.com.sg/~shamino/inno78/inno3d_7800GS9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.vr-zone.com.sg/~shamino/inno78/inno3d_7800GS10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/admin/imageview.php?image=6725
Afbeeldingslocatie: http://members.vr-zone.com.sg/~shamino/inno78/inno3d_7800GS14.jpg

Versie 1.0

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Het is nummer 3 :)

Changelog:
- dit is de release versie 1.0
- VR-zone review tegevoegd
- Stukje over systeem eisen toegevoegd
- Stukje over overclocken toegevoegd
- Stukje over "sound loop + crash" problemen toegevoegd.

Mocht er iets zijn dat anders kan, wat dan ook, geef dan een gil AUB :) .
BVD _/-\o_

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed bezig..

nu alleen nog t probleem zien te vinden... ach we hebben 2 jaar garantie dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 15:33:
goed bezig..

nu alleen nog t probleem zien te vinden... ach we hebben 2 jaar garantie dus...
Ik heb 3 jaar op mijn PoV, tenminste dat staat op de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Wéér bewijs dat het probleem geen BSS is want ik heb die suffe game uit het vorige topic uitgespeeld :)
Geen probleem whats o ever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:42

Snow_King

Konijn is stoer!

Deze kaart valt mij zeer zwaar tegen.

Ik heb een AMD64 3000+ met 1GB Ram en de 7800GS van XFX.

De prestaties zijn niet om over naar huis te schrijven.

Ik dacht bij mijn upgrade van een 9800XT naar een 7800GS toch significante verbeteringen in Battlefield 2 te zien.

Op mijn 9800XT kon ik alles op Medium zetten, 1280*1024@60Hz en AA Off.

Nu ik de 7800GS heb ik dacht ik wel alles minimimaal op Medium te kunnen zetten, AA op 4x.

Maar dan alsnog loopt het zwaar beroerd.

Alle settingsop High en 1152*768 schokt zelfs als een gek, framerate van < 30fps.

Ik heb de laatste drivers al binnen gehaald, maar dat mocht niet baten.

Is deze kaart nu gewoon slecht of heb ik een software probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
XanderDrake schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 16:12:
Wéér bewijs dat het probleem geen BSS is want ik heb die suffe game uit het vorige topic uitgespeeld :)
Geen probleem whats o ever.
Had jij dan ook last van zwarte schermen met alleen een knipperend lampje v/d monitor?
Zo niet zegt het sowieso al niets. ;)
[Ik vroeg het ook eigenlijk aan de persoon die ik quote.]
Nogmaals ik hoop echt dat het een driver probleem is maar zoals sommigen het omschreven leek het op het BSS wat bepaalde LE's hadden en daar zit ik echt niet meer op te wachten vandaar.
Ik wacht iig met bestellen todat alles duidelijk is.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-02-2024
Heeft iedereen die deze problemen heeft bios versie .05 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeGee
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:54
Soul_ schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 16:29:
Heeft iedereen die deze problemen heeft bios versie .05 ?
Nope,

heb zelf bios versie .06. Heb het probleem alleen in DOD:S (met HDR aan, na een minuut of 15-20 een looping sound crash). FEAR, COD2 en veel andere grafisch intense games draaien stabiel!

Het maakt verder niet uit of ik fast write aan of uit zet, of de arpature size verander. Het probleem deed zich voor met driver 83.90, 83.91(WHQL) en 84.20, nog geen stabiele driver kunnen vinden.

Hoop inderdaad dat het een driverprobleem is. Heb zelf het vermoeden dat de PCIe => AGP brug minder stabiel is als Nvidia gedacht had en de hoge kloksnelheden niet aan kan, wat dus de problemen veroorzaakt.

Edit:
Waarschijnlijk het probleem gevonden. Tijdens DOD:S HDR uitzetten en het draait perfect, net meer dan een uur achterelkaar gespeelt zonder problemen.
Wel minder, want HDR is best cool, hopelijk wordt het in een driver o.i.d. snel opgelost!

Edit 2: Is waarschijnlijk bij mij toch een probleem met alleen DOD:S. SC:CT draait prima met SM3 en HDR (alleen geen AA) net als alle andere games. Alleen DOD:S knalt eruit als ik HDR aan heb staan, met of zonder AA maakt niet uit.....
Vermoedt toch een driver probleem of een software foutje...

[ Voor 29% gewijzigd door PeeGee op 11-03-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadshit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:45

Loadshit

HOTWINGS 4ever !!!

Snow_King schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 16:16:

Alle settingsop High en 1152*768 schokt zelfs als een gek, framerate van < 30fps.

Misschien dat ik je kan geruststellen: waarschijnlijk een software probleem.

Met mijn Specs (zie hieronder met een Sparkle 7800 GS @ 360/1350) draai ik Battlefield2 namelijk op 1280x1024 met alles op high en 4x aa draait het voor mij zeer smooth (fps ongeveer 50, ongemeten waarde, maar in ieder geval zonder schokken).

.-=Mijn Specs...=-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
XanderDrake schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 15:20:
Mocht er iets zijn dat anders kan, wat dan ook, geef dan een gil AUB :) .
BVD _/-\o_
je bent een review vergeten van xfx 7800gs op vr zone:
http://www.vr-zone.com/index.php?i=3235

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
PeeGee81 schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 16:43:
[...]

Nope,

heb zelf bios versie .06. Heb het probleem alleen in DOD:S (met HDR aan, na een minuut of 15-20 een looping sound crash). FEAR, COD2 en veel andere grafisch intense games draaien stabiel!
Ik had het op de mensen die een BS krijgen.

Jouw probleem lijkt eerder op een te hoge oc van cpu of gpu, of iets dat te warm word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Snow_King schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 16:16:
Deze kaart valt mij zeer zwaar tegen.

Ik heb een AMD64 3000+ met 1GB Ram en de 7800GS van XFX.

De prestaties zijn niet om over naar huis te schrijven.

Ik dacht bij mijn upgrade van een 9800XT naar een 7800GS toch significante verbeteringen in Battlefield 2 te zien.

Op mijn 9800XT kon ik alles op Medium zetten, 1280*1024@60Hz en AA Off.

Nu ik de 7800GS heb ik dacht ik wel alles minimimaal op Medium te kunnen zetten, AA op 4x.

Maar dan alsnog loopt het zwaar beroerd.

Je had wel eerst een Ati kaart he kerel.

Ik zou alles nog een keer opschonen met driver cleaner en dan de nieuwe nvidia drivers proberen.

Lijkt me sterk dat dit kaartje op zo'n processor moeite heeft met BF2.

Mijn oude 6600TV presteerde zelfs beter dan een 9800XT, laatstaan deze.

Ps. Heb je Vertical sync aanstaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 11-03-2006 18:42 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

DJ_The_SP schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 18:38:
[...]

Je had wel eerst een Ati kaart he kerel.

Ik zou alles nog een keer opschonen met driver cleaner en dan de nieuwe nvidia drivers proberen.

Lijkt me sterk dat dit kaartje op zo'n processor moeite heeft met BF2.

Mijn oude 6600TV presteerde zelfs beter dan een 9800XT, laatstaan deze.

Ps. Heb je Vertical sync aanstaan?
Dat stelt me gerust :)

Ik ben nu aan het cleanen met Driver Cleaner Pro en daarna zien we verder :)

Vsync, waar zet je dat aan/uit? Kan het niet vinden in de nVidia tools?

EDIT: Found, staat op "Toepassings gestuurd"

[ Voor 12% gewijzigd door Snow_King op 11-03-2006 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Inderdaad.

bij de nVidia drivers staat het op toepassing gestuurd.

Dat wil zeggen dat als het nu aanstaat bij BF2 het nog performance kan verlagen.

Je zou daar eens bij de Video opties moeten kijken of het aan staat.
(Het is normaal gesproken een optie net als Anti Aliasing)

Sommige mensen vinden het fijner speler, ik totaal niet.

Wellicht dat ik het met deze kaart nog eens ga proberen als ik straks weer een 7800Gs heb. :)
(Het heeft te maken met de verticale refresh rate van je monitor ook geloof ik en door deze meer te synchroniseren vinden sommige mensen dat bepaalde sleep effecten in spellen verdwijnen. Ik vind het persoonlijk tot nu toe niets. Je framerate word hierdoor echter wel veel gecapped zodat hij synchroon beeld geeft samen met je monitor).

Eigenlijk maakt dat ook weer niet uit omdat je monitor sowieso geen hogere framerate kan weergeven dan dat hij ververst.
Maar het gebeid waar je kaart gaat renderen en framedrops op gaat vangen verschuift wellicht in negatieve zin met Vertical Sync aan.

Suc6. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Da_maniaC op 11-03-2006 20:33 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:27

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zo alweer deel 3 :) ziet er top uit :D

Heb de levering van me kaart vrijdag gemist en maandag ben ik er ook niet :/. Dat wordt dus dinsdag om 9 uur in de ochtend ophalen >:)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net most wanted op 1280x1024 met alle beeld-opties open gespeeld.. damn wat ziet dat er dan geil uit zeg... en niet onder de 30fps geweest... bij 1600x1200 is het begin een beetje rond de 15fps maar daarna schiet het omhoog tot 25fps.. niet echt lekker racen.. maar toch!

Die bios .06/.07 waar zijn die te halen? En hoe kwam jij eraan? Anders een yousendit linkje of zo maken??

Trouwens de problemen zitten niet alleen in de xfx extreme kaarten(wat mensen nu misschien zouden denken) maar ook eVGA, BFC (om 2 te noemen) hebben mensen klachten over hun kaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 21:07:
heb net most wanted op 1280x1024 met alle beeld-opties open gespeeld.. damn wat ziet dat er dan geil uit zeg... en niet onder de 30fps geweest... bij 1600x1200 is het begin een beetje rond de 15fps maar daarna schiet het omhoog tot 25fps.. niet echt lekker racen.. maar toch!

Die bios .06/.07 waar zijn die te halen? En hoe kwam jij eraan? Anders een yousendit linkje of zo maken??

Trouwens de problemen zitten niet alleen in de xfx extreme kaarten(wat mensen nu misschien zouden denken) maar ook eVGA, BFC (om 2 te noemen) hebben mensen klachten over hun kaart..
van mvktech:
http://www.mvktech.net/co.../func,selectfolder/cat,4/

zoeken naar 7800GS en kijken welk bios versie het is (bv. EVGA 7800GS (CO) AGP 256MB - Rev 01 is .07)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg een error melding:

ERROR pci bios not present???

heb toch echt de agp bios hiero .07!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 21:58:
krijg een error melding:

ERROR pci bios not present???

heb toch echt de agp bios hiero .07!
wanneer krijg je dit ?
als je wilt flashen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien een idee om dit plaatje toe tevoegen aan de topic start : http://img240.imageshack.us/img240/7852/219845ts.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja

ik toets in bij uitvoeren

a:\nvflash blabla.rom

en dan komt die msg...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 23:24:
ja

ik toets in bij uitvoeren

a:\nvflash blabla.rom

en dan komt die msg...
a:\nvflash -4 -5 -6 blabla.rom en gaan met die banaan! ;)

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

zou iemand eens kunnen proberen om z'n agp voltage op 1,6 te zetten.
ik heb mijn kaart inmiddels uitgebouwd, maar ben benieuwd of dit het BS probleem misschien oplost.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Laatst online: 12-06 00:17
werkt die .07 van evga ook op de xfx extreme edition?

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
Renegade! schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 23:37:
[...]

a:\nvflash -4 -5 -6 blabla.rom en gaan met die banaan! ;)
ik gebruik:
nvflash -r
nvflash -4 -5 -6 -A -y a:\bios.rom

In kladblok zetten en dan opslaan als bios.bat op diskette zetten en dan bios.bat intikken.

mischien ook handig om een 2de diskette te maken met zelfde tekst erin en opslaan als Autoexec.bat en je default bios erop, als er iets fout loopt en je krijgt een zwart scherm dan gewoon diskette derin en pc rebooten en gaat alles vanzelf normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Hubert schreef op zondag 12 maart 2006 @ 00:13:
zou iemand eens kunnen proberen om z'n agp voltage op 1,6 te zetten.
ik heb mijn kaart inmiddels uitgebouwd, maar ben benieuwd of dit het BS probleem misschien oplost.
Jij bent niet bang om de zaak op te blazen ofzow... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
tjtristan schreef op zondag 12 maart 2006 @ 00:16:
werkt die .07 van evga ook op de xfx extreme edition?
Ja, ik heb mijne geflashed naar .07 van evga om eens te proberen of het werkt.
Je moet erna wel je drivers opnieuw instaleren.
beter eerst je drivers uninstallen dan flashen dan terug drivers instaleren
DJ_The_SP schreef op zondag 12 maart 2006 @ 02:15:
[...]

Jij bent niet bang om de zaak op te blazen ofzow... :|
mijn agp draait op 1.8v al zo'n 2 jaar en nog niks opgeblazen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Soul_ op 12-03-2006 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:36

SaN

Heeft iemand DEZE Quake4 benchmark al eens gedaan? Ik ga hem morgen even bekijken. Ik ben benieuwd. Eerst slapen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
baaaaaa, is het al weer half vijf :O ?

Soul, ik zal die review later toevoegen. Dank je voor de tip!
Ik draai trouwens ook met AGP @ 1.7v, en ik weet (nog) niet of het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb mijn agp op 1.55 staan maar merk er niets van

ga nu eerst eens flashen ... :)

atitool/rivatuner en drivers geuninstalled.

geeft nu steeds de fout melding

pci-subsystem mismatch... en dan stopt ie

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2006 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

XanderDrake schreef op zondag 12 maart 2006 @ 04:30:
baaaaaa, is het al weer half vijf :O ?

Soul, ik zal die review later toevoegen. Dank je voor de tip!
Ik draai trouwens ook met AGP @ 1.7v, en ik weet (nog) niet of het helpt.
hmm dan zal dat dus wel niet veel uitmaken. heeft iedereen hier trouwens die dit bs probleem heeft een extreme versie of overgeclockte?

wat ik zoal op de xfx forums tegen kom is dat het probleem duidelijk optreed bij kaarten die oc'd zijn, maar zodra je m underclockt dat niet meer.

zal wel lullig zijn als je perse een extreme wil hebben omdat je dan wat oc performance out of the box heb en die kaarten dit niet kunnen trekken... al zijn er kennelijk ook mensen die de kaart ge oc'd hebben en er prima mee draaien.
aan de andere kant zijn er dus ook lui met voedingen die ver boven de 20a zitten op de 12v waarbij dit probleem dus ook optreed.
blijf het vreemd vinden..

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayre
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:36
Ik heb nu ook eindelijk mn Club3d 7800GS binnen :9
Ondanks de performancewinst (had n Radeon 9700) denk ik toch dat er nog meer in zit.

5246 in 3DM05 op n AMD 3000+, 2GB PC2700, en n Asus A7V333-X bordje die dus AGP 4x is.
Forceware 81.98, waren de laatste van de nVidia site. Ik had ook vernomen dat er getweakte drivers zijn, maar daar ben ik niet zo thuis in.

Binnekort maar eens OC-en :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Laatst online: 12-06 00:17
Soul_ schreef op zondag 12 maart 2006 @ 02:39:
[...]

Ja, ik heb mijne geflashed naar .07 van evga om eens te proberen of het werkt.
Je moet erna wel je drivers opnieuw instaleren.
beter eerst je drivers uninstallen dan flashen dan terug drivers instaleren

[...]

mijn agp draait op 1.8v al zo'n 2 jaar en nog niks opgeblazen :)
helpt het ook als je hem flasht naar die versie?zijn dan ook de problemen weg van .05? nouja ik wacht eerst wel tot ik me nieuwe voeding heb en dan ga ik wel flashen als het nog niet perfect loopt.

[ Voor 21% gewijzigd door tjtristan op 12-03-2006 12:22 ]

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squatto
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 13:42
Ik heb een Club3d standaard versie, en heb het standby/soundloop probleem alleen als ik hem overklok. Maar ik heb het niet bij alle games. Alleen WoW en bij UT2004 heb ik het tot nu toe gehad.
Fear kan ik zolang overgeklokt spelen zoals ik wil maar crasht niet.

Ik hoop dat er snel een fix uitkomt want het is jammer dat je niet al het potentieel van de kaart kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
tjtristan schreef op zondag 12 maart 2006 @ 12:22:
[...]

helpt het ook als je hem flasht naar die versie?zijn dan ook de problemen weg van .05? nouja ik wacht eerst wel tot ik me nieuwe voeding heb en dan ga ik wel flashen als het nog niet perfect loopt.
Ik had dit probleem niet met .05, heb gewoon geflashed om eens te testen of .07 erop draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Squattto schreef op zondag 12 maart 2006 @ 14:06:
Ik heb een Club3d standaard versie, en heb het standby/soundloop probleem alleen als ik hem overklok. Maar ik heb het niet bij alle games. Alleen WoW en bij UT2004 heb ik het tot nu toe gehad.
Fear kan ik zolang overgeklokt spelen zoals ik wil maar crasht niet.

Ik hoop dat er snel een fix uitkomt want het is jammer dat je niet al het potentieel van de kaart kan gebruiken.
Hoever had je hem dan geOC'ed?

arg ik heb mijn 7800GS van Club3D nog niet binnen... ik haat wachten op nieuwe computer onderdelen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

DJ_The_SP schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 20:32:
Inderdaad.

bij de nVidia drivers staat het op toepassing gestuurd.

Dat wil zeggen dat als het nu aanstaat bij BF2 het nog performance kan verlagen.

Je zou daar eens bij de Video opties moeten kijken of het aan staat.
(Het is normaal gesproken een optie net als Anti Aliasing)

Sommige mensen vinden het fijner speler, ik totaal niet.

Wellicht dat ik het met deze kaart nog eens ga proberen als ik straks weer een 7800Gs heb. :)
(Het heeft te maken met de verticale refresh rate van je monitor ook geloof ik en door deze meer te synchroniseren vinden sommige mensen dat bepaalde sleep effecten in spellen verdwijnen. Ik vind het persoonlijk tot nu toe niets. Je framerate word hierdoor echter wel veel gecapped zodat hij synchroon beeld geeft samen met je monitor).

Eigenlijk maakt dat ook weer niet uit omdat je monitor sowieso geen hogere framerate kan weergeven dan dat hij ververst.
Maar het gebeid waar je kaart gaat renderen en framedrops op gaat vangen verschuift wellicht in negatieve zin met Vertical Sync aan.

Suc6. :)
Nou, alles zonder resultaat.

Driver cleaner er overheen gehaald, virtual sync aan en uit gehad. Systeem prestatie op prestatie gezet ipv kwaliteit.

Alles in BF2 op high en AA op 4x met een resolutie van 1152*768@75Hz

Haal ik een magere 33fps en schokt het als een gek :/

Dit haat ik zo, ik koop een kaart om mee te gamen, niet om mee te gaan zoeken naar een bottleneck.

Heb overigens driver 84.12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Snow_King schreef op zondag 12 maart 2006 @ 17:06:
[...]

Driver cleaner er overheen gehaald, virtual sync aan en uit gehad. Systeem prestatie op prestatie gezet ipv kwaliteit.

Dit haat ik zo, ik koop een kaart om mee te gamen, niet om mee te gaan zoeken naar een bottleneck.
Draai eens 3d mark een kijk eens wat je score daar is, misschien ligt het aan het spel zelf en zou een reinstall wel helpen...

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Renegade! schreef op zondag 12 maart 2006 @ 17:09:
[...]

Draai eens 3d mark een kijk eens wat je score daar is, misschien ligt het aan het spel zelf en zou een reinstall wel helpen...
Mirrors zitten wat vol, maar komt er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Je spes zijn gewoon toereikend dus waarschijnlijk staat er gewoon echt ergens iets niet goed.

Wat voor voeding heb je btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

DJ_The_SP schreef op zondag 12 maart 2006 @ 17:23:
Je spes zijn gewoon toereikend dus waarschijnlijk staat er gewoon echt ergens iets niet goed.

Wat voor voeding heb je btw?
Nexus 350Watt

Moet genoeg zijn denk ik?

Zit alleen een 80GB hdd in, niet een shitload aan HDD's.

EDIT: 3DMark05 is binnen, ff runnen.

[ Voor 7% gewijzigd door Snow_King op 12-03-2006 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Snow_King schreef op zondag 12 maart 2006 @ 17:06:
[...]

Heb overigens driver 84.12
Ik begin het gevoel te krijgen dat waar jij last van hebt niet aan je videokaart licht, maar aan je RAM.
Als je in BF2 alles high zet dan heb je eigenlijk 1,5-2gb RAM nodig, anders gaat de hele handel swappen. Dat swappen gebeurt als je RAM vol raakt en dat BF2 zn textures moet dumpen op je Harddisk en weer moet inladen zodra er RAM ruimte vrij is. Als dat gebeurt gaat je game ontiegelijk haperen. Zet voor de gein "texture quality" en "texture filter" es op medium. Als je dat doet worden de texture véél minder groot en heb je waarschijnlijk genoeg aan je 1gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of het in deze Topic was of ergens anders, verwijder je profielen eens van je BF2 game en maak een nieuwe profiel aan, er zijn mensen die zeggen dat het voor hun geholpen heeft.

Good luck :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Ok, tnx for the tips.

Ik heb 3DMark gerunt, 5533 puntjes.

Ga ook maar gelijk 2GB ram bestellen, dan weten we dat daarna ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Snow_King schreef op zondag 12 maart 2006 @ 17:39:
Ok, tnx for the tips.

Score is niks mis mee. :)

Met de allernieuwste games beginnen de Harde schijven voortaan ook echt een bottleneck te worden.
(Trage accesstimes in verhouding tot de rest van het systeem).

Ik weet dat er een pci kaart is die je met ram erop als solid state HDD kan gebruiken... maar het word in mijn ogen toch eens tijd voor wat echte solid state harde schijven.
Dat zal echt een enorm groot deel van laadtijden wegnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

En inderdaad, textures op Medium is een verbetering, 35 ~ 40fps, maar nog niet alles.

Als ik dinsdag mijn 2GB ram heb weten we meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Snow_King schreef op zondag 12 maart 2006 @ 17:39:
Ok, tnx for the tips.

Het ligt dus NIET aan je videokaart, dus ook even wachten met het ding af te breken in het vervolg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Soul_ schreef op zondag 12 maart 2006 @ 15:11:
[...]

Ik had dit probleem niet met .05, heb gewoon geflashed om eens te testen of .07 erop draaide.
EN draaide het? en gaf ie je nog problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Renegade! schreef op zondag 12 maart 2006 @ 18:11:
[...]

Het ligt dus NIET aan je videokaart, dus ook even wachten met het ding af te breken in het vervolg...
Uit diverse benches van oa Toms Hardware bleek dat 2GB geheugen weinig uitmaakte met BF2.

Daarom ding ik er vanuit dat het de VGA was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
Hubert schreef op zondag 12 maart 2006 @ 18:38:
[...]

EN draaide het? en gaf ie je nog problemen?
anders zou ik deze tekst hier niet kunnen typen :P

dus ja het flashen naar .07 werkt of dit het standby probleem ook verhelpt weet ik niet, ik heb er geen last van.

[ Voor 17% gewijzigd door Soul_ op 12-03-2006 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Soul_ schreef op zondag 12 maart 2006 @ 18:58:
[...]

anders zou ik deze tekst hier niet kunnen typen :P

dus ja het flashen naar .07 werkt of dit het standby probleem ook verhelpt weet ik niet, ik heb er geen last van.
Welke kaart heb je precies? en is ie ge oc'd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
Hubert schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:09:
[...]

Welke kaart heb je precies? en is ie ge oc'd?
xfx extreme v1.0 draait op 490/1340 zonder artifacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Snow_King schreef op zondag 12 maart 2006 @ 18:53:
[...]
Uit diverse benches van oa Toms Hardware bleek dat 2GB geheugen weinig uitmaakte met BF2.

Mja, vage veronderstelling dus ;) Het kan nog steeds aan het spel zelf liggen... Zoals iemand eerder hier al zei, delete eens de profielen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squatto
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 13:42
Hoever had je hem dan geOC'ed?

arg ik heb mijn 7800GS van Club3D nog niet binnen... ik haat wachten op nieuwe computer onderdelen
Ik draaide hem op 475 core en 1400 mem. Ik ben er nog niet achter of dit mijn kaart zijn max is, maar laat hem tot er meer bekend is of er een fix uit is maar op stock draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
"Standby screen" probleem of niet, 3Dmark2005 draait nog uitstekend :)

Nét geen 7200 punten en nog nergens Arties te bekennen O-)

500mhz/1450mhz
Nummer 5 ter wereld :9
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1874863

[edit] Jammer..... boven de 500mhz begint Rivatuner te bokken en AtiTool staat zowat geel van de arties.... Ach ja, het is leuk geweest :Y) Ik kan er weer jaren tegenaan!

[ Voor 35% gewijzigd door XanderDrake op 12-03-2006 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

500/1500 !!! De ideale snelheid! :*)

Dat hoop ik ook echt te halen straks.

PS.

Ik zat me net te bedenken of ik niet weer een XFX moest nemen.
De ijzeren stang aan de zijkant van de kaart met het XFX logo erop vond ik namelijk erg mooi. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
DJ_The_SP schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:16:
500/1500 !!! De ideale snelheid! :*)
Oh sorry, foutje bedankt |:( het was 1450mhz. Die max had ik snel gevonden...
Ik zat me net te bedenken of ik niet weer een XFX moest nemen.
De ijzeren stang aan de zijkant van de kaart met het XFX logo erop vond ik namelijk erg mooi. :P
Ja die had ik ook vroeger :) waarom ie erop zat is me nog steeds een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

XanderDrake schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:30:
[...]
Oh sorry, foutje bedankt |:( het was 1450mhz. Die max had ik snel gevonden...
Oh ok dan....

500 / 1500 zou wel echt mooi zijn. ;)
XanderDrake schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:30:
[...]
Ja die had ik ook vroeger :) waarom ie erop zat is me nog steeds een raadsel.
waarschijnlijk om het er wat solide uit te laten zien en als eyecandy.

Bij de 6 serie zat hij ook bevestigd aan de koeling maar het lijkt me sterk dat hij als koeling functie diende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
DJ_The_SP schreef op zondag 12 maart 2006 @ 18:04:
[...]

Score is niks mis mee. :)

Met de allernieuwste games beginnen de Harde schijven voortaan ook echt een bottleneck te worden.
(Trage accesstimes in verhouding tot de rest van het systeem).

Ik weet dat er een pci kaart is die je met ram erop als solid state HDD kan gebruiken... maar het word in mijn ogen toch eens tijd voor wat echte solid state harde schijven.
Dat zal echt een enorm groot deel van laadtijden wegnemen.
Tja, dat de laadtijden hoog zijn ligt puur aan de bandbreedte van je schijf.
Een ram drive lijkt me geen goede oplossing want alles moet nog steeds van je hdd naar je ram drive bij het starten van de toepassing.
Je kan bijvb 2*80GB schijven kopen en die in raid 0 plaatsen.
Je windows en belangrijke data plaats je op een aparte gewone disk.
Doodat er dan enkel games op de 2*80GB staan worden enkel de buitenste tracks van de schijven benut waardoor je een nog hogere bb haalt.
Als je te lui bent om dit te doen kan je nog altijd een raptor kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

De pci kaart waar ik het over heb is in staat om data vast te houden.

Dus stel je doet er 4 x 2 GB banken in, heb je een 8 GB schijf waar je gewoon een game op kan installeren. deze game draait dan vanaf het pci kaartje.

Bandbreedte is de optimalisatie naar de oplossing toe inderdaad, maar echte solid state schijven, ruimen dit probleem meteen op omdat je dan een soort van geheugen naar geheugen verbinding krijgt in plaats van een mechanische schijf met een kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snow_King schreef op zondag 12 maart 2006 @ 18:53:
[...]

Ome Tom mag zeggen wat hij wil, maar uit eigen ervaring weet ik dat het een wereld van verschil maakt! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 07:02:
Ome Tom mag zeggen wat hij wil, maar uit eigen ervaring weet ik dat het een wereld van verschil maakt! 8)
Inderdaad, erg vaak wijken persoonlijke ervaringen sterk af van die van reviews.

Verder, Soul, hoe zit het met jou BIOS update? Al dingen getest?
Ik heb trouwens een .03 variant. Ik zal es opzoek gaan naar een .07 of zo bij mvktech.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

* Da_maniaC heeft besloten toch maar weer voor een XFX Xtreme te gaan, in plaats van de PNY. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

DJ_The_SP schreef op maandag 13 maart 2006 @ 14:27:
* Hubert heeft besloten toch maar weer voor een XFX Xtreme te gaan, in plaats van de PNY. :P
die van mij gaat op dit momment in de rma bij salland. hopelijk een beter exemplaar terug strax die wel gewoon draait op de snelheid die ze beloven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Mijn eerste is dus ook RMA naar Salland gegaan. :P

Ik vond dat hij niet ver genoeg overclockte.

Gelukkig viel ik toen nog net in de 7 dagen 'niet tevreden geld terug' garantie. :D

Komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_mnk
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 00:14
Ik ga de mijne ook RMA doen. Heb geen zin in gekloot met biossen: veel te weinig verstand van.
Toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ_The_SP schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:07:
Mijn eerste is dus ook RMA naar Salland gegaan. :P

Ik vond dat hij niet ver genoeg overclockte.

Gelukkig viel ik toen nog net in de 7 dagen 'niet tevreden geld terug' garantie. :D

Komt goed.
als hij gewoon standaard goed loopt, en jij vind datie niet ver geneog overclockt... is het eigenlijk joun probleem, de fabrikant leverd hem op die snelheid en niet voor overclocken toch?

of zit ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:05:
[...]

als hij gewoon standaard goed loopt, en jij vind datie niet ver geneog overclockt... is het eigenlijk joun probleem, de fabrikant leverd hem op die snelheid en niet voor overclocken toch?

of zit ik verkeerd?
Dan is het juist prettig dat je hem zonder verhaal binnen zeven dagen terug kan sturen hè ;) heeft er al iemand die quake4 demo gedraaid? Ik heb het wel geprobeerd, maar ik geloof dat mijn harde schijf niet echt meewerkte, daardoor had ik een paar keer 2 fps tijdens het laden van een nieuwe ruimte, ratelende harde schijf enz. Ik ga hem binnenkort nog een keer doen. Ik had toen 97 fps avg trouwens. (guru3d demo op 1280x1024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:05:
[...]

of zit ik verkeerd?
Precies om deze rede heeft de webshop een tevredenheids garantie.

Zonder enige reden of oorzaak mag ik binnen 7 dagen een product retourneren als ik hier niet tevreden mee ben, zolang het nog in nieuwstaat is.

Niks mis mee dus.

Als je zelf denkt dat het principieel niet hoort dan doe je het lekker niet. Ik wel. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Da_maniaC op 13-03-2006 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ_The_SP schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:17:
[...]

Precies om deze rede heeft de webshop een tevredenheids garantie.

Zonder enige reden of oorzaak mag ik binnen 7 dagen een product retourneren als ik hier niet tevreden mee ben, zolang het nog in nieuwstaat is.

Niks mis mee dus.

Als je zelf denkt dat het principieel niet hoort dan doe je het lekker niet. Ik wel. :)
wist niet dat je boos werd :> , nee ik vind het juist een goede service, elke webshop zou juist zo iets moeten doen, waar ik hem besteld heb hebben ze niet zon garantie :( , maar ik hoop voor je dat je nuj een goede krijgt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 16:26 . Reden: typo's >< ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ik ben niet boos hoor, maar het leek alsof ik afgeschildert werd als iemand die met een kapotte kaart (door overclocken) garantie wilde claimen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Volgens mij is deze "garantie" verplicht voor alle webshops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm, volgens mij krijg ik dan de standaard "deze verpakking is open geweest en de product is gebruikt dus kunnen we het niet dooverkopen" gezeik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat goed :P
Geachte heer, mevrouw Zoeren,

Bij deze willen wij u informeren dat het volgende product(en) van uw order met ordernummer ********* nog niet bij ons geleverd of voorradig is, en wij deze hebben moeten bestellen:

1 15024 Club3D GeForce 7800GS 256MB GDDR3 CGN-GS786

Mocht uw product over 3 dagen nog niet aangeleverd zijn in ons magazijn, zullen wij dit wederom direct met u communiceren.
maar dit had ik al verwacht uiteraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
XanderDrake schreef op maandag 13 maart 2006 @ 12:44:
[...]

Inderdaad, erg vaak wijken persoonlijke ervaringen sterk af van die van reviews.

Verder, Soul, hoe zit het met jou BIOS update? Al dingen getest?
Ik heb trouwens een .03 variant. Ik zal es opzoek gaan naar een .07 of zo bij mvktech.net.
Niks verandert op het eerste gezicht, alles werkt nog zoals bij vorige bios :)

Maar heeft er hier iemand toevallig 2 schermpjes op zijn kaart steken ?
Heb namelijk iets raars opgemerkt, als'k mijn 2de scherm gebruik als uitbreiding voor bureaublad en een spelletje wil spelen dan gaat de fan heel traag draaien ipv snel, wat zorgt voor dat de core +80°c werd.
Als'k voor Single display kies dan werkt alles goed.

Onderaan staat de .07 bios die ik gebruik met nvflash 5.13 en .bat bestanden.
Deze draait al op 440/1300
Alles op opstartdiskette zetten en mod.bat intikken als pc opgestart is via diskette
Maak eerst een backup van je orgineel of download orgineel van mvktech.com en noem die fix.rom en zet die erbij.
moest er iets fout lopen (geen beeld meer) laat je pc opstarten met diskette en als je zeker bent dat hij opgestart is, typ je gewoon fix.bat en op enter.

http://www.reaver.be/7800gs_bios07.rar
( Disclaimer: gebruiken op eigen risico :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Soul_ schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:46:
Niks verandert op het eerste gezicht, alles werkt nog zoals bij vorige bios :)

Maar heeft er hier iemand toevallig 2 schermpjes op zijn kaart steken ?
Heb namelijk iets raars opgemerkt, als'k mijn 2de scherm gebruik als uitbreiding voor bureaublad en een spelletje wil spelen dan gaat de fan heel traag draaien ipv snel, wat zorgt voor dat de core +80°c werd.
Als'k voor Single display kies dan werkt alles goed.

Onderaan staat de .07 bios die ik gebruik met nvflash 5.13 en .bat bestanden.
Deze draait al op 440/1300
Alles op opstartdiskette zetten en mod.bat intikken als pc opgestart is via diskette
Maak eerst een backup van je orgineel of download orgineel van mvktech.com en noem die fix.rom en zet die erbij.
moest er iets fout lopen (geen beeld meer) laat je pc opstarten met diskette en als je zeker bent dat hij opgestart is, typ je gewoon fix.bat en op enter.

http://www.reaver.be/7800gs_bios07.rar
( Disclaimer: gebruiken op eigen risico :P )
Dank je voor de link en de info :)
Gelukkig beschik ik over een nog functionerend PCI kaartje (laatst nog gebruikt) dus ik red het wel :)
Maar Soul, had je in het begin al last van het "standby screen" syndroom? Is dat dan nu opgelost of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hola, is er al iets bekend bij jullie van alternatieve koeling? Je zit uiteraard met de bridge chip die ook gekoeld moet worden en het daarbij horende afwijkende pcb. Weet iemand al of de vf700 op de core gezet kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
XanderDrake schreef op maandag 13 maart 2006 @ 19:02:
[...]

Dank je voor de link en de info :)
Gelukkig beschik ik over een nog functionerend PCI kaartje (laatst nog gebruikt) dus ik red het wel :)
Maar Soul, had je in het begin al last van het "standby screen" syndroom? Is dat dan nu opgelost of niet?
zoals ik al meerdere malen in dit topic heb gezegd ;) :
Ik had geen last van standby scherm met .05 en nu ook niet met .07, was gewoon om te testen of flash ging werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je eigenlijk wel andere voordelen gehaald met die 07 bios? want als je er geen zichtbare voordelen mee gehaald hebt dan laat ik mijn bios zo en zie ik wel of ik 'm retourneer voor een andere...

ps.. de vcore die gaat in mijn bios met stappen van 0.05, maar wat bereik je er nu mee door die hogere te zetten??

snap eigenlijk niet waarom hij het niet wil doen (pci error.. zie paar berichten terug van mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 19:17:
heb je eigenlijk wel andere voordelen gehaald met die 07 bios? want als je er geen zichtbare voordelen mee gehaald hebt dan laat ik mijn bios zo en zie ik wel of ik 'm retourneer voor een andere...
Ik zou zeggen; probeer de .07 BIOS maar es :) Ik ga het iig doen.
Maar retourmeren zou ik dus niet doen. Er is een grote kans dat je een kaart met dezelfde BIOS, of een BIOS die problemen geeft krijgt.

Verder valt het me op dat mn 7800GS pas crashed als ik em 490+mhz snelheden meegeef, en dan tot nu toe alleen in FarCry en 3dmark2006. 3Dmark2005 is geen probleem op 500mhz. Nogal maf dus :+
Laten we hopen dat met .07 het opgelost is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ps het is me gelukt.. nu nog ff kijken wat t voordeel is! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

XanderDrake schreef op maandag 13 maart 2006 @ 19:52:
[...]

Ik zou zeggen; probeer de .07 BIOS maar es :) Ik ga het iig doen.
Maar retourmeren zou ik dus niet doen. Er is een grote kans dat je een kaart met dezelfde BIOS, of een BIOS die problemen geeft krijgt.

Verder valt het me op dat mn 7800GS pas crashed als ik em 490+mhz snelheden meegeef, en dan tot nu toe alleen in FarCry en 3dmark2006. 3Dmark2005 is geen probleem op 500mhz. Nogal maf dus :+
Laten we hopen dat met .07 het opgelost is....
Juist wel terug stuuren, als je bv zoals ik betaald heb voor een extreme versie dan wil ik die ook zo kunnen draaien en niet een versie die ik handmatig moet onderclocken, dan had ik net zo goed de normaale versie kunnen kopen ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mijn Extreme Edition prima draaien op de OC settings.. (440/1300)
alleen Oc'n via coolbits.reg geeft mij 503/1420 als max en dan gaat aTiTool helemaal flippen(en uiteindelijk mijn pc ook) Dacht eerst voeding, vervangen maar hij doet nog steeds op die snelheid flippen....

Merk geen "boost" door óf de flash óf de nieuwe 20a voeding die er in ligt.

Wel is het zo dat dit mijn nieuwe waarden zijn:

485/1470 hoger als dit accepteert aTiTool niet..(rivatuner wel, maar daar kun je dan geen artifacts mee zien!)

Is er iets te winnen door iets in de bios settings te veranderen? Wat moet bv aan staan of uit, en welke settings zo'n beetje voor meer agp boost? Agp Vcore staat nu op 1.55 ipv 1.5 maar merk daar weinig van... Agp freq. is daar iets mee te winnen?

Score was trouwens 6944 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
Vraag me toch af hoeveel mensen hier 100% artifactloos atitool kunnen draaien voor een half uur ofzo
als je pc al begint te 'flippen' door oc van je videokaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ik vind het sowieso allemaal een beetje overdreven. Er is al een aantal keer in dit topic gezegd dat atitool wel heel erg gevoelig is voor artifacts, en dat je er in games niks van merkt. Ik wil niet zeggen dat het dan niet uit maakt, maar toch. Buiten dat haal je nu een mooie 3dmark score met mooie clocksnelheden, wat wil je nog meer? Dus nee, ik zou hem in ieder geval niet retourneren...

edit: Weet iemand trouwens al waarom coolbits verschillende klokfrequenties voor het geheugen geeft aan mensen met dezelfde kaart? Ik bijvoorbeeld 1,44 max. terwijl anderen bv. 1,7 kunnen selecteren?

[ Voor 22% gewijzigd door SaN op 13-03-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:32

_Arthur

blub

Soul_ schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:56:
Vraag me toch af hoeveel mensen hier 100% artifactloos atitool kunnen draaien voor een half uur ofzo
als je pc al begint te 'flippen' door oc van je videokaart ;)
AtiTool laat al 'artifacts' (van die gele stipjes) zien bij mijn 9800Pro op default settings.. dunno hoever je die AtiTool moet vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja hoe moet je t dan testen???

Ingame artifacts of crashen/monitor slaapstand lijkt mij dat alles te hoog staat!

rivatuner geeft mij als max 495/1490 maar atitiool vind dat dus niet grappig

Maar ik speel lekker op mijn originele settings en mocht ik iets meer nodig hebben dan weet ik iig dat dat kan! :)

(en toch wil ik die 7000grens halen :p)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

sander-sp schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:05:
Ik vind het sowieso allemaal een beetje overdreven. Er is al een aantal keer in dit topic gezegd dat atitool wel heel erg gevoelig is voor artifacts, en dat je er in games niks van merkt. Ik wil niet zeggen dat het dan niet uit maakt, maar toch. Buiten dat haal je nu een mooie 3dmark score met mooie clocksnelheden, wat wil je nog meer? Dus nee, ik zou hem in ieder geval niet retourneren...

edit: Weet iemand trouwens al waarom coolbits verschillende klokfrequenties voor het geheugen geeft aan mensen met dezelfde kaart? Ik bijvoorbeeld 1,44 max. terwijl anderen bv. 1,7 kunnen selecteren?
Oh vreemd om te horen....

Lijkt me dat de 'slider' verhouding toch bij iedereen hetzelfde zou moeten zijn. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul_
sander-sp schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:05:
Niet iedereen gebruikt coolbits, je kan met rivatuner of powerstrip veel hoger gaan.
en met rivatuner kun je zelf de slider 'range' aanpassen dacht ik

[ Voor 8% gewijzigd door Soul_ op 13-03-2006 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja coolbits is sowieso vaag hoog met core 504 en mem 1420 bij mij, en met rivatuner/atitool 485/1470..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ok goed om te horen. Ik had rivatuner al geprobeerd, en die kon inderdaad hoger. Ik wist alleen dat er jhier mensen zijn die zelfs met coolbits al hoger kunnen. Toch vreemd, lijkt mij ook dat die sliders hetzelfde zouden moeten zijn. Toch nog maar een keer rivatuner installeren dan... Waren dat de maximale settings in coolbits bij jou demon, of waren dat de maximale settings voor je kaart? Ik kan bij de coreclock namelijk wel 750 MHz instellen 8)7.

[ Voor 24% gewijzigd door SaN op 13-03-2006 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayre
die dingen zijn iid lekker te klokken :)

Club3d 7800gs @ 490/1440 ~ 6000 3dmarks
met atitool trouwens, na 3uur spelen nog geen arties gezien, krijg ze wel vanaf 500Mhz helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

6000 3dmarks?

Wat zijn de rest van je specs?

En bedoel je 3dMark05 of 06? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayre
3dmark 2005

spec:

AMD Athlon XP 3000+
2GB PC2700
Asus A7V333-X (AGP 4x)
Club3d Geforce 7800GS met 81.98 drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Oh AGP x4.. dat verklaard het. :)

Maar nog steeds een nette score. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Da_maniaC op 14-03-2006 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net nog gecheckt coobits geeft:

539 core en 1490 memory!!! >:)

aTiTool geeft nu geen errors.. (ook niet na 5 minuten!)

Daarna meteen 3dmark gerund.. en die gaf me nu artifacts |:(

Settings teruggedraaid naar 496core(ik weet t veel teruggedraaid maar vond die 539 wel eng ineens!)-1490mem zo gehouden en nog steeds geen artifacts in aTiTool en nu ook niet in 3dmark!

Score:

7001<<--!! :9

Alleen waarom nu geen artifacts??

Zou het te maken kunnen hebben met de warmte die de kaart genereerd op agp slot? Dat bij een koude start je mobo en slot nog lekker koel zijn en daarom de hogere snelheden wel accepteren??

Trouwens weet niet of jullie dit ook hebben, mijn xfx kon wel in het agp slot maar het slotje kon er niet meer op, daarnaast zit mijn NorthBridge Cooler precies onder de videokaart(ook fijn..) Maar de kaart zelf wordt niet warmer als 59graden tijdens 3dmark!

(ik heb een msi nforce3 platinum mobo)

======================
edit!
=====================
Heb na deze test gekeken of ik die hoge snelheden weer kon krijgen maar helaas, coolbits wil niet en atitool geeft nu wel artifacts. OOK op 495/1490!! :( staat nu weer op 485/1470 maar denk dat er toch iets is met dat agp slot en de koeling daarvan(of de setup/layout van je mobo)

Zijn er uberhaupt slot koelers? Of moet je dan een fan van de zijkant over de kaart laten blazen(die dus ook het slot aanwaait?
=======
edit 2

Na een ochtendje benchen kreeg ik de monitor uitval tijdens 3dmark, bij de settings 490/1490... en dat terwijl hij het dus de 1e keer (toen alles nog cool was) wel deed!

Heb mijn agp Vcore verlaagt van 1.6 naar 1.5. Daarnaast heb ik ook de agp freq van 70 terug gezet naar 66... Wat me opviel was dat coolbits nu ipv 539/1490 ineens(en ook niet hoger wilde gaan als) 504 en 1420 gaf. Dat was dus de winst met het verhogen van de vcore en agpfreq alleen is het dus bij mij niet stabiel op die snelheden! extra note aTiTool accepteert die 504 nog steeds niet en accepteert wisselend tussen de 480-495core, dus dat is hetzelfde als met een verhoogde vCore. De enige echte winst zit hem dus in de mem snelheid(1420-1490)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayre
dat agp slotje gaat er bij mij ook niet op, maar dat was al zo bij mn oude kaart.
Temps vallen hier ook nog mee, ben nog niet boven de 60 graden gekomen.

maarre, 1000 punten meer dan mij, scheelt agp 8x zoveel dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

De clip die het agp slot beveiligd ging er bij mij prima op.

Alleen toen ik mijn kaart eruit wilde halen voor rma, heb ik het een beetje vervormd. :(

Ik was al een half uur bezig en steeds wilde de kaart er niet uit, op gegeven moment dacht ik hem toch echt te hebben en toen knelde ik een stukje af.

Niet dat het uitmaakt want de kaart zit toch met een schroefje vast. :)

@ Demon340: Probeer eens een keer je complete kast te koelen met een huiskamer ventilator dan... terwijl je kap eraf is. Kun je heel makkelijk achter halen of het daadwerkelijk een hitte probleem is.

539 op de core is wel echt ziek. :*)

Heb je daar verder je BIOS voor gemod ofzow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja vond t ook wel sick idd

Ik had het volgende gedaan:

gister geflashed naar 07 maar geen winst bij de core (de setup/bestanden van Soul werkte perfect met flashen!)
toen vcore verhoogt naar 1.55 en daarna 1.6 maar geen winst bij core
toen agp freq van 66 naar 70 gezet nog steeds geen winst bij core

Wel was er winst bij het geheugen dat ik rond de 1470 stabiel kreeg(en de core bleef rond de 485)

Zette vanochtend de pc aan... coolbits.reg ff toegepast en toen ineens 539/1490!! Maar zoals gezegd niet stabiel in 3dmark..

en ik blijf het raar vinden dat je de ene keer op 480 al artifacts krijgt en de ander keer op 5++ niets en dat je met de ene setting een uur kan draaien en bij een lichtere setting dat hij er uit klapt..

Even voor mijn eigen duidelijkheid:
Verhogen agp Voltage van 1.5 naar 1.x dat zou welk resultaat moeten geven?
Verhogen agp Freq van 66 naar xx(x) dat zou welk resultaat moeten geven?

En hebben jullie allemaal wel eens gekeken of jullie hogere snelheden halen bij een koude pc? Mijn pc staat op een kamer waar het niet veel warmer is als 10/15 graden...

en @dj_the_sp ja zal eens kijken als ik er een dikke blazer op zet of ie dan wel wil :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 11:12 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.