Goed. Ik was dus gebruiker van een 21 inch Philips CRT (oud, oud, oud, 9 jaar?).
De max van het ding was 1600*1200 @ 72 Hz, 75 kan ook, maar dat moet je in XP forceren.
@nero335:
Hoezo moet je bij een TFT flink dokken om 1600*1200 te draaien? Ik heb hier voor 452 euro een Samsung 204Ts staat. Noem maar eens een CRT die 1600*1200 op 80 Hz of hoger kan draaien. (Alles onder de 80 Hz aanvaard ik niet als knippervrij.)
@SpXing:
Hij games prima, het scherm is veel lichter en de kleuren zijn beter. Als je er op let is er inderdaad wel ghosting te zien, vooral rondom de witte vlaggetjes in BF2. Maar het voordeel is dat alles scherp is. Bij mijn CRT zat overal een soort van 'schaduw' achter, en alles was waziger. Wel heb ik het idee of er een tijdje zit tussen het bewegen van de muis en het bewegen van de cursor, maar dat idee heb ik alleen in Windows/office
Ik ben erg blij met de 1600*1200. De Philips draaide ik op 1440*1080 @80 Hz, nu draai ik 1600*1200 en het beeld is een stuk beter leesbaar. Wit is eindelijk wit, ipv vaal, vies, groenig.
Interpolatie: Ja, hallo, je moet hem ook gewoon native aansturen he!?

Je kunt lagere resolutie's ook gebruiken met een zwarte rand er omheen, en anders: ik kan je vertellen dat de kwaliteit van de interpolatie zeer goed is. Een stuk beter dan ik had verwacht.
Natuurlijk, met een 22 inch CRT kun je 2048*1536@85 Hz draaien, daar heb ik ook aan gedacht. Maar toen ik deze TFT (hij heeft 4,5 cm van rechts een continue zwart/rood pixel) voor 452 euro zag staan heb ik toch besloten deze te kopen i.p.v. een grote CRT. Verder is het met LAN parties ook wel handig: ik zit namelijk graag ver van m'n scherm af, en met zo'n diepe bak kan dat vaak niet omdat de tafels te klein zijn.
Jullie zullen natuurlijk wel zeggen dat ik hier CRT's aan het afkraken ben, maar voordat iemand denkt dat CRT's slecht zijn of dat ik ze afkraak: Mijn vergelijking is dus gebaseerd op een Philips 201B die al erg oud is. Ee nieuwe CRT kan het zeker op een heleboel punten winnen geloof ik.
Zelf vraag ik me nog steeds af of ik niet beter een CRT had kunnen kopen, maar als ik die moiré patronen zie op m'n oude CRT ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb. Als we het hebben over game in lagere resoluties: ja, dan wel.