`Gamers` CRT gezocht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 724 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-07 23:53
Hey,

Na aanschaf van nieuwe pc ondervind ik de laatste tijd veel ghosting bij games...
Vooral bij spellen zoals Tony Hawk en Track Mania...

Zelf heb ik nu een 15 inch TFT ( 2 jaar oud ) met een responsetijd van 23 ms, slecht contrast verhouding en dergelijke...

Ik zoek dus een goede en betaalbare CRT monitor van 19 inch waarmee je goed kunt gamen, en die een mooie kleurweergave heeft.
Budget ligt rond 200 euro.

Het moet een Flat zijn, helemaal plat dus ! _/-\o_

De resolutie waarop ik speel moet 1280x**** zijn, en freqentie was op m`n vorige 60 hz, en straks geen idee :P

Ik heb veel topics doorgelezen, maar hier ben ik niet veel wijzer door geworden.

Zelf heb ik ervaring met de ``liyama vision master pro 451``, alleen vind ik deze iets te veel `trillen`..

Hebben jullie misschien advies voor me ?

Zelf leek dit me een mooie en redelijk geprijsde monitor :
Samsung sm997MB prijs 180 euro ...

Iemand misschien ervaring met deze monitor of andere suggesties ? Let me know ! :9~

Bedankt ! _/-\o_

ps. Ik probeer inzet te tonen, en m`n probleem duidelijk uit te leggen !

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
ik weet niet hoe erg je een gamer bent, maar alleen de extreme-gamers spelen nog op crt's. En een lcd is een genot op lanparty's. Op de snelle lcd's zie je nauwelijks nog ghosting.

[ Voor 21% gewijzigd door niels88 op 10-03-2006 23:59 ]

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-07 15:45
die samsung zal ik niet nemen als ik jou was. ik had eerst een 17"flatron van LG maar ik wilde wel een 19" maar nadat ik die samsung 977mb had ontvangen was ik in eerste instantie blij. het buiten glas is wel 100% vlak maar het daadwerkelijke beeld is nog steeds bol.

ik zou naar een LG kijken of 1 van iiyama

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik zou mezelf eens gaan verdiepen in dingen als refreshrates als je een goede monitor als die pro 451 teveel vindt trillen. Dan heb je dus gewoon de refreshrate te laag ingesteld.

ps. Ik probeer geen inzet te tonen, ik post gewoon iets.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• SpX
niels88 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 23:59:
ik weet niet hoe erg je een gamer bent, maar alleen de extreme-gamers spelen nog op crt's. En een lcd is een genot op lanparty's.
Speel best actief counter-strike :9 , verder zelden lanparty`s.
En helaas heb ik dus geen 350 voor een 930bf/940bf TFT

Ook heb ik begrepen dat met 4ms nog steeds ghosting is waar te nemen

Bedankt ! :D

• SpX
Gizz schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 00:01:
Ik zou mezelf eens gaan verdiepen in dingen als refreshrates als je een goede monitor als die pro 451 teveel vindt trillen. Dan heb je dus gewoon de refreshrate te laag ingesteld.

ps. Ik probeer geen inzet te tonen, ik post gewoon iets.
Thnx man, hier heb ik wat aan !

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 08:57

DaWaN

'r you wicked ??

Koop een 2e hands 19" monitor, ik heb zelf een EIZO F730 en het is een heerlijke monitor, als je er één voor 50e op de kop kan tikken ben je blij ;)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:54
Wil je uberhaupt wel eens naar LAN-parties en dan je monitor meeslepen? Dat is met een 19' nog wel te doen (ik heb het vaak genoeg gedaan). Als je dit niet wil doen, kan je misschien kijken naar een tweedehands Compaq P1220 of 1230, dat zijn 22' monitoren met ontzettend goede beeldkwaliteit, ondersteuning voor hoge resoluties en snelle refresh rates. Enig nadeel is dan wel dat je pas voor 125 a 150 euro een goed exemplaar hebt en dat is bijna net zo duur als die Samsung nieuw, maar dan heb je wel wat.

Ik heb zelf overigens een Pro Visionmaster 452, dit is bijna dezelfde als die jij noemt en ik heb nergens last van mbt de refresh rate, je moet deze dan ook niet op de standaard 60Hz laten staan, dan zie ik ook nog wel eens geknipper. Op 1280x960 is 85Hz ook mogelijk bij die monitor, dan zal je geen getril meer zien.

[ Voor 25% gewijzigd door jbvo op 11-03-2006 00:07 ]

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-07 17:10

link_mario

Ofwa?

Heb je die VisionMaster pro 451 nog staan? Zoja zou ik hem snel van zolder halen(of waar hij ook is) en er weer aanhangen als dat je probleem is. Heb hem zelf ook, en op 60hz merk je idd wat trillingen. Op 75Hz oid niet meer, iniedergeval ik niet. Ik ga eerdaags(zodra hij binnen is) over op een TFT(19" Hyundai l90d+ 8ms) wat ik dan wel zou merken, alhoewel die 8ms wel snel is(we hebben nog een 8ms 19").

Of anders misschien kijken naar een 19"(of desnoods 17") TFT, aldanniet met DVI.

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:28
heb zelf de Syncmaster 730BF (flatscreen 17")

ben ik tevreden over.. en hij kost nu nog 267 eurotjes..

dus als je ff doorspaart.. heb je een heel fijn TFT'tje (heeft een responsetijd van 4ms )

Verwijderd

De 451 van iiyama knippert ook op 75 Hz naar mijn oordeel, pas op 85 Hz is het knippervrij volgens mijn ogen.

Verder is het idee van een CRT voor gamers nog niet zo slecht, op TFT's heb je namelijk die "native resolutie" en meestal game je lager, dus gebruik je niet het hele oppervlak, of het wordt lelijk.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

ik weet niet hoe erg je een gamer bent, maar alleen de extreme-gamers spelen nog op crt's. En een lcd is een genot op lanparty's. Op de snelle lcd's zie je nauwelijks nog ghosting.
Ik zie voor mijzelf niet in waarom ik een TFT zou moeten nemen. Heb zat ruimte voor een CRT en het spaart geld uit. Daarnaast vind ik het niet zon probleem om 2x te sjouwen op een Lanparty

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:14
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:08:
Verder is het idee van een CRT voor gamers nog niet zo slecht, op TFT's heb je namelijk die "native resolutie" en meestal game je lager, dus gebruik je niet het hele oppervlak, of het wordt lelijk.
Niet echt waar, behalve als je hoger dan 'n 19" TFT hebt dan heb je (meestal) 'n 1280x1024 native reso, mits je PC een beetje fatsoenlijke hardware heeft kun je dit vrijwel altijd native draaien in games, de hoeveelheid eye-candy is je eigen keus ofc.

• Cloud
  • Laatst online: 23-07 17:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

^^ with stupid

Persoonlijk vind ik de ghosting al acceptabel op TFT's met een response tijd onder de 10 ms. Dan moet je echt op gaan letten om het te kunnen zien. Plus bij een game als Trackmania vind ik het eigenlijk wel lekker een klein beetje ghosting ;) Maar daar is m'n scherm weer te snel voor :P

Maar om speciaal voor games nu nog een CRT aan te schaffen, vind ik zonde van je geld :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:05
ik heb zelf een 17'tft van samsung(730bf) in de chip stond deze als snelste tft (pieken en dalen van 3ms tot 6ms) en zelf merk ik dus geen ghosting in geen een spel en jah ik speel ook css.
je merkt alleen ghosting als je een filter gebruikt van samsung (natural color ofzow)

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

wolkje schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:18:
[...]

^^ with stupid

Persoonlijk vind ik de ghosting al acceptabel op TFT's met een response tijd onder de 10 ms. Dan moet je echt op gaan letten om het te kunnen zien. Plus bij een game als Trackmania vind ik het eigenlijk wel lekker een klein beetje ghosting ;) Maar daar is m'n scherm weer te snel voor :P

Maar om speciaal voor games nu nog een CRT aan te schaffen, vind ik zonde van je geld :)
En toch game'd het heerlijk, een 21" Philips brilliance :Y) Zit ik nu op te typen ook ;) Da's overigens wel een beetje een bol scherm...maar die stelt zichzelf helemaal goed in, dus ik merk echt _niks_ van het feit dat het een bol scherm is. Kost net zoveel als een goede TFT :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

The_Eagle schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:29:
[...]

En toch game'd het heerlijk, een 21" Philips brilliance :Y) Zit ik nu op te typen ook ;) Da's overigens wel een beetje een bol scherm...maar die stelt zichzelf helemaal goed in, dus ik merk echt _niks_ van het feit dat het een bol scherm is. Kost net zoveel als een goede TFT :)
Mijn vorige monitor was een 19" Philips brilliance :Y) Heerlijke monitoren zijn dat! Daar game'd het inderdaad heerlijk op ja, ben ik geheel met je eens! Nu heb ik een 19" Medion TFT voor een prachtprijs gekocht, en de games spelen nog even lekker :) Hooguit een paar FPS games moesten eventjes wennen.

[ Voor 7% gewijzigd door Cloud op 12-03-2006 20:34 . Reden: smiley spam :o ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Verwijderd

Zelf tweede hands 55 cm (21 Inch) EIZO FlexScan T965 gekocht voor Euro 150,- met vlakke beeldbuis.

Beter beeld kan je niet krijgen!

Verwijderd

Yorixz schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:16:
[...]

Niet echt waar, behalve als je hoger dan 'n 19" TFT hebt dan heb je (meestal) 'n 1280x1024 native reso, mits je PC een beetje fatsoenlijke hardware heeft kun je dit vrijwel altijd native draaien in games, de hoeveelheid eye-candy is je eigen keus ofc.
Precies, en dat is dus het probleem wat ik heb, ik wil een 20 inch TFT kopen, maar 1600*1200 gaat niet lukken met 1 7800 GT.

Verwijderd

DaWaN schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 00:05:
Koop een 2e hands 19" monitor, ik heb zelf een EIZO F730 en het is een heerlijke monitor, als je er één voor 50e op de kop kan tikken ben je blij ;)
ik heb zelf een 21" eizo voor 75 euro op de kop getikt. 160hz op 1024x768 en 100hz op 1600x1200. speelt echt godelijk.

• pascaldv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-07 22:13
er zijn ook 17" 8ms TFT-tjes voor 200 euro, zit je wel aan dat merkloze spul dus wat dat voor kwaliteit heeft zou ik niet weten ...

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
Ik had hetzelfde probleem. Zelfs de "2ms" schermen zijn gewoon niet toereikend voor een potje competief gamen. Ik heb de benq fp93gx een week uitgeprobeerd, naast de ghosting zijn de 16.2 (ipv 16.7 mln) kleuren vervelend. Het is net 16-bit kleuren in games wanneer hij op 32 staat, je ziet dat er kleuren missen.

Je hebt als serieuzere (1st person) gamer eigenlijk heel weinig keus. De oude high end crt modellen zijn niet meer nieuw verkrijgbaar, je ziet ze nog wel in de webshops staan maar als je ernaar vraagt hebben ze ze niet meer in voorraad incl leverancier.

Je zou een 2de hands kunnen kopen al zijn die vaak ook al 2 jaar oud (hoelang gaan die nog mee).

Ik heb uiteindelijk een 997mb besteld. Daar zijn toch wel heel veel mensen positief over. Wordt ook op tournaments gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door smokey op 12-03-2006 23:13 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:43

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik gebruik hier twee IIyama Vision Master Pro 450's dat is de voorloper van de 451, als ik het goed heb. Mijn standaard desktop resolutie is 1280X1024@100Hz, geen trilling waar te nemen. ;) In games draai ik ook vaak op 100Hz.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• kingmuze
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-11-2025

kingmuze

so don't fear

Iiyama VisionMasterPro 454, ook erg relaxed. Enige nadeel is dat hij standaard aardig donker is ingesteld. Echter goede instel mogelijkheden. 't is een echte Pro.. dus je moet er van houden.

Screen:
Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00028706.jpg

[gvr]muze[nl] says: fear is the mind killer

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

smokey schreef op zondag 12 maart 2006 @ 23:09:
.....
De oude high end crt modellen zijn niet meer nieuw verkrijgbaar, je ziet ze nog wel in de webshops staan maar als je ernaar vraagt hebben ze ze niet meer in voorraad incl leverancier.
.....
:D Hoe herkenbaar! Had een winkel gevonden die dacht de Philips 109p40 te kunnen leveren, Philips meest high-end zijnde 19" CRT. Had er 2 besteld & toen ik een aanbetaling kwam doen hoorde ik dat de leverancier ze niet meer kon leveren ;(

Ook ik wil een goede CRT (ter vervanging van m'n stervende CTX PR960F wtfpwnage monitor) omdat ik niet aan een native resolutie vast wil zitten & 1600*1200 wil kunnen draaien zonder boven de 19" effectief uit te komen. Zou een 19" TFT al groot vinden eik...

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-07 09:27
kingmuze schreef op zondag 12 maart 2006 @ 23:29:
Iiyama VisionMasterPro 454, ook erg relaxed. Enige nadeel is dat hij standaard aardig donker is ingesteld. Echter goede instel mogelijkheden. 't is een echte Pro.. dus je moet er van houden.

Screen:
[afbeelding]
Mjah uit ervaring kan ik je zeggen dat als je op deze monitor gamed je eigenlijk nooit teleurgesteld word.
Ik heb hier 2 jaar op gegamed. Ik had zelf de Iiyama vision master pro 454 903dta, deze zijn 2de hands wel te krijgen voor een eurotje of 100.............

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:44

Outerspace

Admin General Chat
Ook ik heb een 19'inch CRT scherm van Eizo, namelijk de FlexSccan F730 :)
Een hele fijne monitor die erg scherp is. Hij kan 1280 dots x 1024 lines @ 107 Hz doen (van de site).
Zelf werk ik nu op 1600 x 1200 @ 85Hz :9

Enig nadeel van deze monitor is dat hij behoorlijk lomp groot is :)
Afbeeldingslocatie: http://www.eizo.com/Support/discontinued/crt/images/t730.jpg

fyi: ik heb er €55,- voor betaald

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 13-03-2006 03:11 ]

Wauw, een sig!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Ik raad je echt een iiyama vision master pro aan.
Zelf heb ik de 510 22" scherm op 1600x1200@85Hz heeeeerlijk. _/-\o_

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
kijk eens naar de LG F900P, deze heb ik in bezit, nog geen jaartje geleden nieuw aangeschaft voor een 250 euro

voldoet aan al je eisen, plat, 1600x1200@85 herz en naar mijn mening de beste CRT monitor die je nu nog aan zou kunnen schaffen

ALS je m nog nieuw kunt vinden, wat ik betwijfel ?

[ Voor 12% gewijzigd door Noedelsupke op 13-03-2006 03:29 ]

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

SpXing schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 00:02:
[...]

Speel best actief counter-strike :9 , verder zelden lanparty`s.
En helaas heb ik dus geen 350 voor een 930bf/940bf TFT

Ook heb ik begrepen dat met 4ms nog steeds ghosting is waar te nemen

Bedankt ! :D
Hangt gewoon van de kwaliteit af,... heb hier een 22" Dell...
12/16 ms scherm,... ghosting = 0... helemaal niets.. zelfs niet bij james bond films :)

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:38
voor de liefhebber :P

http://www.gamepro.com/co...rdware/reviews/1329.shtml

Sony-Trinitron ;)

Uit 1992 Flat Screen CRT en nooit een beetere gezien :P

http://cgi.ebay.nl/22-inc...tegoryZ3695QQcmdZViewItem

[ Voor 55% gewijzigd door Bschnitz op 13-03-2006 04:16 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Spaar door voor een 730BF, daar heb je helemaal geen ghosting met CS.

[CiP] Le Régional Built To Last.

Verwijderd

En wat over die nog leverbare 22" Philips CRT?

Verwijderd

wolkje schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:18:
[...]

Zonde van je geld? TFT's zijn toch duurder, omdat je vaak tweedehands CRT's veel goedkoper kunt krijgen dan nieuwe TFT's (oudere tft's hebben imo teveel last van hoge response tijd).

Ik speel zelf op een 21" Silicon Graphics, heerlijk ding, alleen sjouw je je wel een breuk bij LAN's. Maar als je eenmaal zit is het super. Aangezien je zegt dat je niet vaak naar LAN's gaat en je veel gamed, zou ik op zoek gaan naar een tweedehands CRT, 19". Ik zou daarbij wel ervoor zorgen dat je een refresh rate van minstens 70 of 75 hz hebt, anders krijg je last van je ogen. Ik had laatst nog een prima 19" crt voor 40 euro (!) gekocht.

succes

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Kijk eens.. :)
Staan wel een paar leuke bij voor nette prijzen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 11:13:
[...]

Zonde van je geld? TFT's zijn toch duurder, omdat je vaak tweedehands CRT's veel goedkoper kunt krijgen dan nieuwe TFT's (oudere tft's hebben imo teveel last van hoge response tijd).
Ik bedoelde niet zonde van je geld zozeer in die zin. Inderdaad zijn tweedehands CRT's heel goed te verkrijgen voor lage prijzen. Ik bedoelde eigenlijk, stel je koopt nu een goede CRT voor een alsnog stevige prijs (als je het goed doet), en je bent er na een tijdje op uitgekeken omdat je tóch niet zo veel games meer speelt.
Na een tijdje wil je dan toch wel een TFT omdat het gewoon zo lekkerder voor de ogen is :) Maar dat is mijn ervaring ;) Ik heb ditzelfde proces doorgemaakt namelijk :P En ik heb nu gewoon een goede TFT die zo snel is dat je tóch niet last van ghosting hebt.

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 19:28
styx1 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 03:23:
Ik heb dezelfde, ik doe windows op 1600x1200 @ 100hz :)
Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00026910.jpg
(klik op plaatje voor specs)

Heb hiervoor een Iiyama Vision Master Pro 450 gehad, dat is eigenlijk dezelfde in een 19" jasje en ietsje lagere refresh rates (maar nog steeds heel behoorlijk, bijv 1280x1024 @ 100hz en 1600x1200 @ 90hz). Deze monitoren kan ik je beide van harte aanbevelen, en kosten tweedehands minder dan 100 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door BackSlash op 13-03-2006 13:40 ]

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Verwijderd

2e hands is er nog zat te krijgen, maar als de TS nu eens geen 2e hands wil? Dan blijft er nog maar weinig of over, of niet dan? Verder hebben we het allemaal over 1600*1200 en als je dat op een TFT wil moet je al een 20 inch pakken, en dan kan de TS niet alles games op native resolutie draaien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:47:
2e hands is er nog zat te krijgen, maar als de TS nu eens geen 2e hands wil? Dan blijft er nog maar weinig of over, of niet dan? Verder hebben we het allemaal over 1600*1200 en als je dat op een TFT wil moet je al een 20 inch pakken, en dan kan de TS niet alles games op native resolutie draaien.
http://koopjes.marktplaat..._flatpanels/25013240.html

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Degene die jij quote zegt "2e hands is er nog zat te krijgen, maar als de TS nu eens geen 2e hands wil?" en jij geeft een link naar een 2e hands 22 inch scherm? :+

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Da's ook wel een leuke ja.
Nog eentje: http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/computer_hardware/monitoren_en_flatpanels/25013240.html

Inderdaad, nieuw zijn ze niet meer te koop :(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 20:37 ]

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:42

Vos

AFCA

styx1 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 03:23:
Ik heb de 510 gehad...deze gaf niet scherp beeld. Heb deze laten ophalen door Iiyama en kreeg een nieuwe 511 ervoor terug. Deze vind ik echter ook niet scherp en het beeld trilt soms. Verder af en toe doet ie een soort automatische degauss ofzo. Zo klinkt het althans.

Ik ben niet erg tevreden met deze beide Iiyama's....

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Laatst een topique gezien over een CRT van 30inch(?) maar vijftig kilo :| ben de naam van de topique (ja dat moet toch echt zo :P ook deze topique niet niet topique, nu weer ff verder voor dat het nog meer offtopique gaat :X :P ) Mooi dingetje, alleen had die gozer een verdomt stevige bureau nodig :+

Ik zoek wel ff :)

EDIT: Kan hem helaas niet vinden, ik weet nog wel dat íe 50kg. was, geimporteerd vanuit de VS & van philips was (niet vragen waarom ze het gevaarte niet hier verkopen :+), dit dus allemaal geprobeert in de search, vindt íe helaas niet...

[ Voor 28% gewijzigd door m0nkey op 13-03-2006 20:51 ]

Verwijderd

Trinitron is ook erg relaxed :)
Ik weet aleen niet of die ook goed zijn voor games...
Maar je hebt wel 100% vlak beeld :)

Verwijderd

Wat maakt het nu uit of het beeld bol of vlak is :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:59:
Naja...de een wil dit en de ander wil dat...
Persoonlijk vind ik vlak toch beter :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:59:
ontiegelijk veel!!!! zo echt wel..

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07 07:47

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik heb nog wel een Iiyama Visionmaster Pro 452 staan die je mag kopen, mail me maar :)

Powered By C8H10N4O2

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-07 15:13
maakt niet uit welk merk je koopt, kijk echter wel dat hij ongeveer op 100hz
kan draaien op jou gewenste resolutie.

ook belangrijk is er dat er een DVI aansluiting op zit.

ik heb ongeveer 5 jaar geleden een iiyama visionmaster pro 451 gekocht zonder een extra dvi aansluiting. waar ik nu deze tijd spijt van heb.

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:00
ViperGTS schreef op maandag 13 maart 2006 @ 03:27:
kijk eens naar de LG F900P, deze heb ik in bezit, nog geen jaartje geleden nieuw aangeschaft voor een 250 euro

voldoet aan al je eisen, plat, 1600x1200@85 herz en naar mijn mening de beste CRT monitor die je nu nog aan zou kunnen schaffen
Ik heb deze ook, en die heb ik (mede) gekozen omdat LG als enige een plat systeem heeft zonder trinitron-lijntjes (is nog niet genoemd).
Nou ja als enige weet ik niet geheel zeker meer tegenwoordig, maar als een van de weinigen minstens.

[ Voor 14% gewijzigd door Eegee op 13-03-2006 21:16 ]

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07 07:47

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Eegee schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:14:
Ik heb deze ook, en die heb ik (mede) gekozen omdat LG als enige een plat systeem heeft zonder trinitron-lijntjes (is nog niet genoemd).
Nou ja als enige weet ik niet geheel zeker meer tegenwoordig, maar als een van de weinigen minstens.
Die zogenaamde "trinitron-lijntjes" zijn imho maar een bijzaak, als je gewoon met die monitor werkt valt het je al na 2 uur niet meer op (mits je weet dat ze er horen!)

Ik heb hier 2x Iiyama VisionMaster Pro 452 staan, in dual screen setup. En ik ben (helaas) nog geen TFT scherm(en) tegengekomen waar ik deze twee monitoren voor/tegen wil ruilen.

Powered By C8H10N4O2

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:49

reaL_G

G

Ik heb nog een

HP p1120 trinitron beeldbuis.
dual input, 21 inch, CRT, max 1920 x 1440 Pixels, 0.24 Mm,trinitron beeldbuis

Het is een meesterlijk high end scherm,(110herz bij 1600x1200) , alleen wel een bakbeest.

voor en goeie!! prijs mag je hebben, want ik gebruik hem toch niet zoveel meer de laatste tijd.

GiTS

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Hier een Visionmaster Pro 454 (Iiyama HM903DT). Een waar gamers genot. Heerlijk spelen op 120Hz. Dik tevreden mee :*)

[ Voor 8% gewijzigd door KingNothing op 13-03-2006 22:07 ]

Die-hard Brexiteer

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
Eegee schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:14:
[...]

oja, vergeten erbij te zeggen; dit is ook mede de reden dat ik gekozen heb voor de LG F900P,
veel mensen zeggen wel die lijntjes vallen niet meer op na 2 minuten, maar mij toch wel! ben dus zeker blij dat ik daar nu niet mee te maken heb en toch 100% vlak beeld

geen lijntjes dus, en naar eigen ervaring ook scherper dan de vergelijkbare Iiyama modellen, Iiyama heeft erg vaak last van onscherpheid.....

mensen die hier komen zeggen nu nog vaak (in het TFT tijdperk) dat mijn monitor (de LG dus) zo scherp is! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Noedelsupke op 14-03-2006 00:06 ]

PIII 800@804 Mhz

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Vandaag of morgen staan hier 2 Vision Master 502's (21")

iemand ervaring met deze bakbeesten? (in de zin van ermee gegamed hebben)

[ Voor 22% gewijzigd door 418O2 op 14-03-2006 08:33 ]

Verwijderd

bij tfts kan je alleen 60 hrz instellen , hoger heeft geen zin omdat dat beeld niet refresht zoals crt. bij crt moet je tochminimaal 85 hrz hebben. ik heb een 21" visionmaster pro met 1600x1200 op 100hrz. heerlijk soepel beeld.

Verwijderd

Ja, maar het stomme is dat Iiyama alleen nog maar een paar low-end 21 inch CRT modellen leverd. Nieuw kopen is er dus niet meer bij :( .

Een CRT met een DVI aansluiting?? Wordt dan in de monitor het digitale signaal omgezet naar analoog, of wordt er DVI-I gebruikt en gebruiken de monitoren gewoon het analoge signaal uit de videokaart?

Verwijderd

Tot dat die een kogel door zijn hoofd terwijl hij de tegenstander nog niet in zijn bereik had. Dankzij het scherpere beel dvan een tft kan je veel nauwkeuriger richting :*) .
Mochtje nog steeds een crt willen neem dan in iedergeval eentje die op je gebruikte resolutie kan draaien met een refresh rate van minste's 80Hz

• BackSlash
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:50:
[...]

Tot dat die een kogel door zijn hoofd krijgt terwijl hij de tegenstander nog niet in zijn bereik had. Dankzij het scherpere beeld van een tft kan je veel nauwkeuriger richtingen :*) .
Droom lekker verder :z Je hele post slaat eigenlijk nergens op, dus ik ga er maar niet verder op in.

Btw; Ik heb je ff geholpen met de tekst goed te typen ;)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

[...]

Tot dat die een kogel door zijn hoofd terwijl hij de tegenstander nog niet in zijn bereik had. Dankzij het scherpere beel dvan een tft kan je veel nauwkeuriger richting :*) .
Mochtje nog steeds een crt willen neem dan in iedergeval eentje die op je gebruikte resolutie kan draaien met een refresh rate van minste's 80Hz
*grijns* Sorry hoor een goede CRT is nogaltijd velemalen beter dan een goede TFT kwa kleur, scherpte en snelheid. Ik zelf heb twee IIyama Vision Master Pro 450 scherm en heb nog beroerd weinig TFT schermen gezien die naast betaalbaar ook het zelfde presteren. Zo-ie-zo hoef ik de prijs niet aan te halen. Een goede CRT is op mijn genoemde punten nogsteeds beter dan een TFT scherm. En dat je beter zou kunnen richten op ene TFT scherm vanwege de betere scherpte is al helemaal onzin.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Ben ik gelukkig niet de enige die dacht dat het nergens op sloeg... :)

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zorg dat je een mooie 2dehands monitor op de kop kan tikken voor niet al teveel geld.
-Ik heb deze monitor gehad: IBM P260, 1600x1200@100hz, platte beeldbuis en haarscherp beeld. (kon ik gratis krijgen :))

-Nu heb ik deze monitor: NEC MultiSync FE2111SB, ook een platte beeldbuis en 1600x1200@85hz en ziet er ook nog eens mooi uit. Deze monitor heb ik nu omdat ik hem voor een prikkie kon overnemen. De IBM heb ik aan mijn zwager gegeven.

Beide monitoren zijn perfect. Als ik jou was zou ik opzoek gaan naar nette 22" met trinitron beeldbuis.

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-07 19:17

r.marijnissen

sapphire512mb

SneakyViper schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 00:05:
Wil je uberhaupt wel eens naar LAN-parties en dan je monitor meeslepen? Dat is met een 19' nog wel te doen (ik heb het vaak genoeg gedaan). Als je dit niet wil doen, kan je misschien kijken naar een tweedehands Compaq P1220 of 1230, dat zijn 22' monitoren met ontzettend goede beeldkwaliteit, ondersteuning voor hoge resoluties en snelle refresh rates. Enig nadeel is dan wel dat je pas voor 125 a 150 euro een goed exemplaar hebt en dat is bijna net zo duur als die Samsung nieuw, maar dan heb je wel wat.

Ik heb zelf overigens een Pro Visionmaster 452, dit is bijna dezelfde als die jij noemt en ik heb nergens last van mbt de refresh rate, je moet deze dan ook niet op de standaard 60Hz laten staan, dan zie ik ook nog wel eens geknipper. Op 1280x960 is 85Hz ook mogelijk bij die monitor, dan zal je geen getril meer zien.
Ik heb 4 weken terug een p1210 22inch gekocht.
2e hands nieuw staat.
Kosten 20€.
goed zoeke dus.....
NIks zo leuk als veel kwaliteit voor een paar euro.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
r.marijnissen schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 18:29:
[...]
NIks zo leuk als veel kwaliteit voor een paar euro.
Wat nou? Gewoon voor noppes :Y)

Die-hard Brexiteer

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Ik heb die 2 21" voor 60euro samen gekocht. ook geen slechte deal. Maar niemand met ervaringen met die Visionmater 502 dus?

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb nog een 21" Eizo F77S in de verkoop staan die 1280x1024 @ 100hz doet. Ik gebruik het scherm voornamelijk om te gamen + fotos bewerken, films kijken kan ook met gemak :)

http://tweakers.net/aanbod/advertentie/33521

Check ook mn User Survey @ http://www.tweakers.net/productsurvey/survey/2165

[ Voor 17% gewijzigd door aramdin op 14-03-2006 23:37 ]

Instagram / YouTube

• BK_10241
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-02-2013
Ik zou de IBM P260 21" nemen. Die zijn ook niet zo duur meer volgens mij. En het is 21" :9~ ubergeil _/-\o_ . Heb hem zelf ook en k ben er echt blij mee. Het enige nadeel is die enorme grote bak achter het scherm. Probeer deze niet alleen te tillen, want dat is niet echt goed voor je rug volgens mij :P

1024x768 @ 140Hz
1280x1024 @ 100Hz
1600x1200 @ 85Hz

[ Voor 11% gewijzigd door BK_10241 op 15-03-2006 09:11 ]

Verwijderd

Hoezo? Die 21 inchers (ja, ook de CRT's ;) ) zijn nog best te tillen. Ja, ik spreek uit ervaring.

• BackSlash
BK_102 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 09:11:Probeer deze niet alleen te tillen, want dat is niet echt goed voor je rug volgens mij :P
Ligt eraan hoe je tilt, moet je wel vanuit je benen tillen natuurlijk ;)

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb 2e hands een Sony GDM F520 (0,21 dotpitch!) gekocht voor € 90 en kwa weergave nog steeds onovertroffen voor games wat mij betreft.
Voordelen van CTR mi;
kleurechtheid;
geen banding;
snelheid (word wel steeds een non argument)
contrast in 3d.

In 2d zijn LCD's gewoon heerlijk, ook in geometrie.

Ik zou ook nog wel eens een Eizo T965 of 966 willen hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door edward2 op 15-03-2006 15:44 ]

Niet op voorraad.

Verwijderd

Dan ben ik een extreme gamer omdat ik om dien reden nog op CRT zit. 60 Hz betekend een vertraging van 16,7 ms bovenop de aankomende frame in het geval dat er 0% smearing kan optreden. Dat betekend 16,7 ms bovenop je reactievermogen en boven op elke aim richting en dit kan aardig oplopen. Bij 100 Hz is de vertraging nog maar 10 ms (T=1/F) en heb je absoluut scherp beeld hoe snel die beweging ook mag zijn. Ik ben nog geen enkele TFT tegengekomen die een CRT kan evenaren bij snel verwisselende beelden.

Even een feit. Een scherm van 4ms zou dus 250Hz aan beeldfrequentie moeten aankunnen en ze geven alsnog smearing op 60Hz :o , waar slaat die 4ms dan op?

Verwijderd

Waar haal jij die 60Hz vandaan :?
Tot nu toe kunne alle tfts die ik gehad 75Hz of sneller. (Ok natuurlijk hebben de noobs vaak een tft op 60HZ staan, maar dat geld net zo goed voor de meeste noobs met crts ;) )

Verwijderd

60Hz is standaard en 99% gebruikt dat dus ook. Dan mag je wel generaliseren ja. Vooralsnog geen TFT tegengekomen die 120Hz of hoger aankan. Ik zou me eerst eens wat verdiepen in de materie, maar ik zal zo aardig zijn om je uit teleggen waarom CRT beter is dan TFT voor de kriteria:

Sorry voor de wiskunde.

Input + reaction time + reaction time display = Accurate effectiv

Voor een 4 ms scherm op 75 Hz gaan we even rekenen:

Input A/D converter en TFT scaling software delay (ik schat 20ms)
=(1/75)ms=13,3ms minimaal
=reactietijd TFT, dus 4ms
=37,3ms vertraging waarbij ghosting niet is meegerekent

CRT.

Input is praise direct en vertragingen zijn amper te meten
Beeldopbouw is op 100Hz dus 10ms
Reactietijd is er niet
Dus 10ms. Dit uit zich in een vloeiend beeld omder elke omstandigheid. Elk signaal is uniek en een CRT rekent niet.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Ik denk dat jij wat dingen doorelkaar haalt. TFT is misschien niet geweldig, maar zoals jij het uitlegt is er niet op te spelen

Mijn huisgenoot heeft een 8 of 10ms scherm, maar ik heb nog nooit gemerkt dat ik anders schoot ofzo als ik op zijn monitor speelde

[ Voor 35% gewijzigd door 418O2 op 15-03-2006 19:02 ]

Verwijderd

En het feit dat jij, een enkel individu, niet anders speelt op die TFT van die vriend van je, moet als bewijs dienen voor de stelling dat die rekensommen niet kloppen? Interessant.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-07 18:01

HeepH

Dope Rapper

En het feit dat 99% van de bevolking ghosting niet ziet ,en de ene procent denkt het waar te nemen + het feit dat hij zijn berekening staaft op schattingen en gemiddelden moet zijn gelijk bewijzen?

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

de reactietijd van tft en de refreshrate van crt kun je toch niet vergelijken?
60hz tft geeft een uitermate rustig beeld... terwijl je bij een crt echt hoofdpijn gaat krijgen..

Maar hoe deze zaken je game beinvloeden is mij een raadsel.

Ik ben van 22" Iiyama visionmaster pro 514 naar een Dell 2005fpw gegaan.
Zal je eerlijk zeggen dat ik het beeld op de tft mooier vind.. en ik heb absoluut niet ingeleverd kwa gamen.. ik ben nog steeds even snel.
Ghosting = 100% niets van te merken (12 ms)

Voordeel van die iiyama is natuurlijk dat je gewoon de resolutie omhoog kan gooien.
Nu zit ik gebonden aan 1680 x 1050...
In mijn geval moest ik wel omdat ik minder ruimte kreeg voor pc.

Geen spijt!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2006 20:21 ]

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
Als vrij fanatieke gamer heb ik ook zo'n paneltje uitgeprobeerd (Benq 2ms). Bij RTS/mmorg games en bij normale bewegingen in fps games zie je idd geen ghosting.

Gooi je zoals elke serieuzere gamer de mousespeed x tal omhoog en ga je wat wilder zwaaien zie je overduidelijk ghosting. Ik had dat wel verwacht maar ik had niet verwacht er echt last van te hebben en dat heb ik zelf wel. Ben dus weer terug bij CRT.

Als je de meeste van de tijd gamed op je pc en shooters speelt moet je geen tft nemen. tft heeft nog meer nadelen die belangrijk zijn bij games: kleurechtheid (16.2 mln kleuren, wat je dus echt wel merkt), lager contrast, 1 resolutie.

Verwijderd

Oude mythe's, smaken verschillen, is ook nog welk een belangrijk onderdeel vind ik. Vele produktie lijnen, CRT, zijn al dicht of gaan dicht, gewoon omdat ze niet meer endabel zijn.

Verder is het aantal gamers tegenwoordig meer vertegenwoordigd met TFT dan als met CRT.

Ikzelf ben ook overgstapt naar een TFT scherm en persoonlijk zou ik niet meer anders willen. De kleuren zijn, imo, beter en alles is scherper. Net zoals bij CRT schermen zit er veel kwaliteits verschil ook bij de TFT's, het is maar wat je er voor over hebt.

De mensen die nu nog steeds zo hameren op CRT zullen toch een keer overstag moeten, want het houd gewoon een keertje op. Verder is de techniek van TFT door de jaren heen sterk verbetert, dus on het nou af te doen als waardeloos voor gamen kan ik niet zo goed in zien.

Maar het ervaren van beeld is net zoals het ervaren van geluid, het is allemaal zo induvidueel, of je nou met berekeningen komt, al mogen ze kloppen, of niet, doet niet ter zaken. Wat terzake doet is of iemand blij is met zijn keuze van welk formaat dan ook, zolang men er maar plezier bij heeft. Nutteloze discussie dus imho, want over "smaak" valt nu eenmaal niet te twisten, toch :? De ontwikkelingen van GPU technieken en drivers moeten we ook niet uitvlakken denk ik, alsmede de game enigine's, alles word nu ontwikkeld met als uitgangspunt, TFT. Zo ook dat je je games in breedbeeld kan spelen, wat ik op zich aangenamer vind dan een "normaal" vierkant scherm.

Overigens, Iiyama heeft ook niet echt veel soeps meer, daar waar ze ooit toch wel de beste in waren met hun CRT schermen :

http://www.iiyama.nl/defa...NG=NL&NAV=236&PCAT=1&CE=F

Vind de specs nu niet echt geweldig en 19 inch hebben ze al niet meer. Overigens zijn dit modellen uit 2003 dus het zal nog wel een gevuld magazijntje zijn wat leeg moet ;)

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

oja, die 2ms reactietijd is toch de tijd van wit naar zwart? En hoe vaak gebeurt dat in een game?

Edit:
Die schermen.. _O_ geweldig. Op 1280x1024 voelt het net alsof ik op 640x480 op een 17" speel.. Gaat ook een stuk lekkerder nu.. en ook gewoon 100hz op 1600x1200. Ik heb zeker geen miskoop gedaan. Tzijn wel 2 ongeloofelijk bakbeesten..

[ Voor 56% gewijzigd door 418O2 op 16-03-2006 05:20 ]

• Magnolia
  • Laatst online: 30-07 11:07
Dell P1130, mooie 21" 1600x1200 @ 100hz sony triniton beeldbuis, zelf 1tje gekocht via ebay in belgie voor 175 euro. Erg tevreden mee.

Ik had eerst een TFT gekocht, maar dat vind ik 3x niks m.b.t gaming. In de eerste plaats fletse kleuren, beeld was te helder bij een flash (speel CS 1.6, n flash maakt je hele scherm wit, kreeg gwn traanogen) en je moest v sync uitzetten om meer dan 60fps te krijgen.

Nadeel daarvan is dat je allemaal 'scheuren' gaat zien bij snelle bewegingen, iets waar ik me ook aan stoor. Qua ruimte, scherpheid en aanpassen van het beeld (met crt's moet je lang hannessen totdat je het beeld precies op de goede grootte hebt uitgerekt/gedraaid) Dus toen die tft weer verkocht en back to a good old fashion CRT.

Afbeeldingslocatie: http://www.recommendedbuys.co.uk/images/dellp1130.gif

[ Voor 45% gewijzigd door Magnolia op 16-03-2006 05:05 ]

Ontspan.

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10-2025
Overstap gemaakt naar deze

Afbeeldingslocatie: http://computers.livedoor.com/livedoor/pc/pc-news/200502/dell_2405fpw.jpg

Eerst had ik last van mouse-lag en een beetje ghosting maar het went vanzelf en mijn prestaties met gamen zijn juist verbeterd. Het is veel helderder dan een CRT vind ik, hierdoor kun je beter objecten in games in de verte onderscheiden.

[ Voor 100% gewijzigd door killingdjef op 16-03-2006 05:11 ]

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 13-07 20:39
Een jaar of 3 geleden dacht ik ook zo ''negatief'' over tft's dan de meeste hier :)

ca. 1.5 jaar geleden heb ik me toch maar eens een tft gehaald...en tot op de dag van vandaag heb ik hier nog steeds geen spijt van (is zelfs nog steeds dezelfde).. dan heb ik 't over een 20ms scherm....de iiyama h540s

en dan had ik toch niet de minste crt...de iiyama vision master pro 454...hierop draaide ik de meeste games op 1600x1200/100hz.....en toch heeft m'n tft op 1600x1200/60hz veel ''rustiger'' beeld

die 60hz slaat ook alleen maar op de horizentale frequentie...de vertikale frequentie ligt vele malen hoger...(wordt in khz uitgedrukt!) 60hz op een tft staat gewoon stil....100hz op een crt ook wel, maar als je ze naast elkaar ziet, zie je de crt toch nog ''knipperen''

Ook de helderheid is op mijn tft beter dan m'n crt....en het contrast ook..(is dan wel een tft van 1500e)

alleen bij snelle bewegingen zie je idd wel wat ghosting...maar niet zoveel dat je minder snel raak schiet..zoveel snelle games speel ik ook niet...voornamelijk racegames, en bf/bf2...dat soort spellen.

al met al vind ik m'n huidige tft beter dan m'n vorige crt (en de 454 zijn een van de beste crt's).....op dat heel klein beetje ghosting na dan....maar ghosting is maar een van de 5 punten ofzo, en op de andere punten scoort tft gemiddeld genomen beter

en dan laat ik prijs/kwaliteit voor het gemak maar even achterwege ;) ....want dan vallen de tft's sowiezo al af :X (goedkope tft's kun je niet vergelijken met een crt die bijna hetzelfde kost)

en dan heb ik 't dus over een scherm van 1.5 jaar oud....de tft's van tegenwoordig (zelfde prijsklasse) zullen al een stuk beter zijn, dus ik kan me niet voorstellen waarom je nou nog een crt zou moeten kopen !

kortom: tft is ''beter'', maar dan is ie het meteen 3-5x zo duur dan een crt

[ Voor 71% gewijzigd door Mr. Detonator op 16-03-2006 08:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:39:
60Hz is standaard en 99% gebruikt dat dus ook. Dan mag je wel generaliseren ja. Vooralsnog geen TFT tegengekomen die 120Hz of hoger aankan. Ik zou me eerst eens wat verdiepen in de materie, maar ik zal zo aardig zijn om je uit teleggen waarom CRT beter is dan TFT voor de kriteria:

Sorry voor de wiskunde.

Input + reaction time + reaction time display = Accurate effectiv

Voor een 4 ms scherm op 75 Hz gaan we even rekenen:

Input A/D converter en TFT scaling software delay (ik schat 20ms)
=(1/75)ms=13,3ms minimaal
=reactietijd TFT, dus 4ms
=37,3ms vertraging waarbij ghosting niet is meegerekent

CRT.

Input is praise direct en vertragingen zijn amper te meten
Beeldopbouw is op 100Hz dus 10ms
Reactietijd is er niet
Dus 10ms. Dit uit zich in een vloeiend beeld omder elke omstandigheid. Elk signaal is uniek en een CRT rekent niet.
Je bent in de war met LCD tv's, die hebben inderdaad wat lag. Vandaar dat ze daarom lipsync functie hebben uitgevonden.
Echter is dit bij computer tft schermen niet het geval, en dat is maar goed want anders kan je nog eens niet goed in windows werken met zo scherm.

Even voor de duidelijkheid PVA tft schermen halen zeker 16,77 mln kleuren, eizo heeft zelfs tft schermen die zelfs 4.294,96 mln kleuren haalt.
Laten het maar niet over crts hebben waarbij je de donkerste tinten gewoon niet ziet, kleuren afwijkingen(moet elk jaar opnieuwe worden afgesteld) en de verliesen van de analooge vga kabel.

Ik begint het moe te worden van die excuuse dat een crt beter is, de voornamelijkste rede is gewoon dat men niet bereid is om geld uit te geven aan een goede TFT schermen waardoor die alleen gaat vergelijken met die budget schermen.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 12:19:
[...]

Je bent in de war met LCD tv's, die hebben inderdaad wat lag. Vandaar dat ze daarom lipsync functie hebben uitgevonden.
Echter is dit bij computer tft schermen niet het geval, en dat is maar goed want anders kan je nog eens niet goed in windows werken met zo scherm.

Even voor de duidelijkheid PVA tft schermen halen zeker 16,77 mln kleuren, eizo heeft zelfs tft schermen die zelfs 4.294,96 mln kleuren haalt.
Laten het maar niet over crts hebben waarbij je de donkerste tinten gewoon niet ziet, kleuren afwijkingen(moet elk jaar opnieuwe worden afgesteld) en de verliesen van de analooge vga kabel.

Ik begint het moe te worden van die excuuse dat een crt beter is, de voornamelijkste rede is gewoon dat men niet bereid is om geld uit te geven aan een goede TFT schermen waardoor die alleen gaat vergelijken met die budget schermen.
Mmmm, misschien maar wat je hieronder beweerd is gewoon onzin: :)
[...]

Daarbij als je de duurste CRT neemt dan zal de duurste TFT ook moeite hebben om deze CRT te verslaan. Je hebt gelijk als je zegt dat de nieuwste en dure TFT schermen goed in de buurt komen, maar enigszins betaalbare schermen doen dit volgens mij nog niet. Overigens is het vrij normaal om te vergelijken met de prijs om te kijken wat je voor je geld terug krijgt. :) Men kijkt toch al gauw naar prijs/prestatie verhouding. Als je echt hoge eisen stelt en een TFT wilt hebben, dan zul je daarvoor inderdaad meer €€€ neer moeten leggen.

[ Voor 17% gewijzigd door _Dune_ op 16-03-2006 12:43 ]

Verwijderd

een lcd is heel lekker omdat het weinig ruimte inneemt maar ik vind persoonlijk een crt beter omdat je daar

1. 100 Hz
2. De donkere kleuren zijn over het algemeen mooier
3. Geen ghosting problemen
4. Ze zijn robuster en beschadigen minder snel.

het einige nadeel wat ik kan noemen is dat het minder mooi is of dat het meer ruimte inneemt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 14:29:
een lcd is heel lekker omdat het weinig ruimte inneemt maar ik vind persoonlijk een crt beter omdat je daar

1. 100 Hz

het einige nadeel wat ik kan noemen is dat het minder mooi is of dat het meer ruimte inneemt.
lol Robuster en besschadigen minder snel ..... dit vind ik onzin als jij normaal met een monitor omgaat...... robuster en lomper zijn ze zeker ;)

Als jij gewoon een kwalitatief lcd'tje hebt met 4 tot 8 ms , dan zie je echt geen ghosting tenzij je dat zelf wilt zien... of een poepmerk aanschaft zoals acer of belinea.....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 15:06 ]

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 14:29:

1. 100 Hz

Je vergeet
5. Kans op dode pixels
6. Kans op Backlight bleeding
7. Minder warmteproductie (kouder in de winter) ;)

Ik heb zelf een TFT besteld (Dell 2005FPW) en hoop dat ik geen problemen tegenkom :)

Instagram / YouTube

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 00:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik game zelf al lange tijd op een philips 109s, perfecte monitor, als je er een kan vinden zou ik die aanraden :)
EDIT:"Waar is de TS heen?

[ Voor 11% gewijzigd door McGryphon op 16-03-2006 15:58 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Verwijderd

Ik heb nu een Packard Bell 17" CRT nog, perfect scherm hoor. Maar zit er toch aan te denken om een Samsung 930BF tft te kopen. Maar ik vraag me af of het een goed scherm is voor spellen zoals Unreal Tournament 99/2004... :) Iemand die de 930BF heeft en deze spellen speelt?? :)

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 13-07 20:39
een tft @60hz geeft rustiger beeld dan een crt@100hz... :/
aramdin schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 15:09:

7. Minder warmteproductie (kouder in de winter) ;)
ik heb 't liever wat koeler in de zomer ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Mr. Detonator op 16-03-2006 16:09 ]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mr. Detonator schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 16:06:
[...]
een tft @60hz geeft rustiger beeld dan een crt@100hz... :/
[...]
ik heb 't liever wat koeler in de zomer ;)
Dat ligt heel erg aan welke TFT scherm je hebt. :/

Verwijderd

I <3 my CRT!
Ik kan hem op 1980x1200 zetten, n dan is het beeld zoo mooi.
Ik kan echt niet zonder hem }:O

Verwijderd

Ik heb een Iiyama VMP512 en een NEC/Mitusbishi 2070SB. NEC wint het vrij duidelijk als het over beeldkwaliteit gaat. Ben ook echt een gamer en heb de NEC afgelopen zomer gekocht, na het bezichtigen van 11 verschillende zogenaamde high end/ gamer TFT's.
Ik hoop dat over 5-10 jaar de TFT markt wel een goed alternatief heeft voor mijn CRT maar op dit moment is dat zeker nog niet zo (maar smaken verschillen).

Als je voor nieuw gaat ben je snel klaar, volgens mij zijn er alleen nog restanten. Mijn advies: kijk voor nieuw naar duitse sites. Vaak goedkoper, groter aanbod en de transportkosten zijn zo rond de 35 euro.

Ik zou denk ik op dit moment voor 2e hands zou gaan. De monitor is dan groter voor die 200 euro, en er zijn veel mensen die 'er vanaf willen' dus je kan lekker afdingen. Let wel op dat je echt de tijd neemt en nee durft te zeggen. Een monitor moet schoon zijn, kijk in de koelribbels of hij ooit is schoongemaakt. Koop geen monitor van een roker, rook is funest voor monitors. Zorg dat je hem werkend te zien krijgt. Zet hem een keer op 1600x1200, kijk in de hoeken naar de kleuren en in het midden van het beeld.

Een goede tip is om thuis een plaatje te uploaden met veel kleuren er in. Als je dan bij iemand bent ga je naar die link en heb je op elke monitor hetzelfde plaatje. (of je zet hem op diskette)

Merken die ik goed vind zijn Eizo, NEC en in iets mindere mate IIyama. Philips is zeer afhankelijk van type en model. Samsung geen ervaring mee, alleen TFT. LG alleen slechte ervaringen mee.

Succes!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-07 13:46
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:58:
Trinitron is ook erg relaxed :)
Ik weet aleen niet of die ook goed zijn voor games...
Maar je hebt wel 100% vlak beeld :)
Ehr...Trinitron zegt werkelijk helemaal niets over de vlakheid van het beeld. En als je me niet gelooft: kom rustig een keer langs, dan kan ik je 2 monitoren laten zien: beide Trinitron beeldbuis, eentje bol, eentje vlak :)

Maar nu even ontopic: Dit is mijn laatste CRT monitor (Dell P991 19"). Het beeld begint in de hoeken vager te worden (convergentieproblemen), het beeld is niet helemaal recht (alleen linksboven keystoneproblemen, dat krijg ik niet uitgelijnd), het ding verstookt iets van 150Watt, ik sleep me 't ongeluk naar LANparties, kortom, eigenlijk wil ik dat-ie stuk gaat, dan heb ik een goed excuus om mijn spaarvarken te slopen })
Voor mij nooit meer een CRT, en van ghosting hoef je met de hedendaagse TFT schermen (natuurlijk wel even opletten wat je koopt) niet meer te hebben. Ik heb een Samsung 730BF in de praktijk gezien, en die was qua ghosting bloedjesnel :9

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

smokey schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 03:34:
Als vrij fanatieke gamer heb ik ook zo'n paneltje uitgeprobeerd (Benq 2ms). Bij RTS/mmorg games en bij normale bewegingen in fps games zie je idd geen ghosting.

Gooi je zoals elke serieuzere gamer de mousespeed x tal omhoog en ga je wat wilder zwaaien zie je overduidelijk ghosting. Ik had dat wel verwacht maar ik had niet verwacht er echt last van te hebben en dat heb ik zelf wel. Ben dus weer terug bij CRT.

Als je de meeste van de tijd gamed op je pc en shooters speelt moet je geen tft nemen. tft heeft nog meer nadelen die belangrijk zijn bij games: kleurechtheid (16.2 mln kleuren, wat je dus echt wel merkt), lager contrast, 1 resolutie.
Kan .. maar ghosting is word niet alleen maar veroorzaakt door hoge 'ms'
Ik denk ook dat het gewoon met de kwaliteit te maken heeft.
Sommige 4ms schermen zien er brak uit vergeleken met ander 16ms schermen... rara...

• BackSlash
Naar aanleiding van dit topic ben ik nog eens gaan rondkijken voor een CRT monitor, en kwam toevallig een Eizo Flexscan T965 tegen voor 25 euro op marktplaats. Als ik dit lijstje mag geloven is dit de één na duurtste/meest luxe 21" CRT monitor die Eizo uitgebracht heeft :D

Ik dacht dat ik al goed beeld had met mijn Iiyama Vision Master Pro 510, maar dit is nog een stapje omhoog. De tekst staat echt messcherp op het beeldscherm, en 100hz op 1600x1200 is hier op de Eizo nog rustiger dan op de Iiyama. Echt ongelovelijk dat ik hem voor dit bedrag in huis heb kunnen halen. Dit ding heeft nieuw in 2002 ruim 900 euro gekost.

Die man had er niet echt verstand van merkte ik wel. Op z'n werk gingen de CRT's de deur uit om plaats te maken voor TFT-tjes, en z'n baas vroeg of hij er ook eentje wilde hebben. Hij heeft hem thuis aangesloten maar kreeg er geen mooie kleuren uit, en had hem daarom maar te koop aangeboden. Voor z'n idee verkocht ie een half defecte monitor; in werkelijkheid waren de instellingen gelockt met het OSD kwam ik via de online manual achter :D

Kijk dus goed rond, voor een spotprijs kun je top monitoren in huis halen :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Master_duck schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:13:
maakt niet uit welk merk je koopt, kijk echter wel dat hij ongeveer op 100hz
kan draaien op jou gewenste resolutie.

ook belangrijk is er dat er een DVI aansluiting op zit.

ik heb ongeveer 5 jaar geleden een iiyama visionmaster pro 451 gekocht zonder een extra dvi aansluiting. waar ik nu deze tijd spijt van heb.
Weet je zeker dat je niet BNC bedoelt (hoewel ik er vrijwel zeker van ben dat de 451 dit wel heeft).
DVI op CRTs bestaat (vrijwel) niet en daarbij zou het totaal geen zin hebben. Want het digitale beeld wordt toch weer geconverteerd.

en anders krijg je bij de meeste videokaarten wel een verloopje.

• Stouwdam
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-07 17:47
Ik heb zelf altijd gegamed op een 17" crt... dit ging altijd prima..
nu toch over gestapt op tft...dit gewoon om de dood simpele reden: dat ik veel minder hoef te slepen naar lanparty's

Mijn advies.....koop gewoon een leuke tft...bijvoorbeeld eentje met 8 ms responstijd.. helemaal niks geen last van ghosting

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:30

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

KingNothing schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:06:
Hier een Visionmaster Pro 454 (Iiyama HM903DT). Een waar gamers genot. Heerlijk spelen op 120Hz. Dik tevreden mee :*)
yeap :) Hier nog een tevreden gebruiker :)

Destijds (pakweg 4 jaar geleden) gekocht voor 520€ en tot op heden doet hij het nog perfect :) prima investering imho :)

www.google.nl

Pagina: 1 2 Laatste