Ik speel ut99 vanaf het begin. ik heb de benq fp93gx 2ms uitgeprobeerd, deze zal de 930bf niet veel ontlopen qua ghosting. Als je het ook al wat jaren speelt, en ook het nog wat snellere instagib wil je geen tft.Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 16:01:
Ik heb nu een Packard Bell 17" CRT nog, perfect scherm hoor. Maar zit er toch aan te denken om een Samsung 930BF tft te kopen. Maar ik vraag me af of het een goed scherm is voor spellen zoals Unreal Tournament 99/2004...Iemand die de 930BF heeft en deze spellen speelt??
Verwijderd
Daarvoor staat hier een redelijk zware airconditioner in huis. Huiskamertje pal op het zuiden met 6 vierkante meter aan glaswerk en nog redelijk goed geïsoleerd ook. Zonder airco op een zomerse dag heb ik mijn vorige PC wel eens zien crashen toen het binnen richting de 36 graden ging (ik crashte ook bijna). Sinds 2 jaar heb ik airconditioning en die kan mijn kamer bij een hittegolf op 20-22 graden krijgen. Om stroom te besparen stel ik hem in op 24 graden en dat is voor een PC nog goed te doen.Mr. Detonator schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 16:06:
[...]
een tft @60hz geeft rustiger beeld dan een crt@100hz...
[...]
ik heb 't liever wat koeler in de zomer
In de winter (zoals buiten nog steeds blijkt
Dus in de zomer kost het me extra energie om de warmte van buiten en van mijn systeem te kunnen reguleren en in de winter bespaard het toch wat aan gas (al zal dat minimaal zijn?).
Ik blijf voorlopig toch nog bij mijn CRT. En het verhaal dat TFT's kwetsbaar zijn heb ik aan den lijven mogen ondervinden toen mijn kat de muiscursor te lijf ging
En ik heb ook ook 510Payne schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:39:
[...]
Ik heb dezelfde, ik doe windows op 1600x1200 @ 100hz
[afbeelding]
(klik op plaatje voor specs)
Heb hiervoor een Iiyama Vision Master Pro 450 gehad, dat is eigenlijk dezelfde in een 19" jasje en ietsje lagere refresh rates (maar nog steeds heel behoorlijk, bijv 1280x1024 @ 100hz en 1600x1200 @ 90hz). Deze monitoren kan ik je beide van harte aanbevelen, en kosten tweedehands minder dan 100 euro.
over ''besparen'' kun je eigenlijk niet spreken met een crt...ze verbruiken 2-3x zoveel stroom dan een tft (los van het feit dat centrale verwarming vele malen rendabeler is)Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:26:
[...]
.
Dus in de zomer kost het me extra energie om de warmte van buiten en van mijn systeem te kunnen reguleren en in de winter bespaard het toch wat aan gas (al zal dat minimaal zijn?).
op de lange termijn is een tft zelfs goedkoper dan een crt (of komt in ieder geval in de buurt)
Kan iemand uitleggen wat een BNC connector precies is? Ik heb al ff in wikipedia gekeken, maar daar verklaarden ze alleen de naam. Krijg je met BNC betere beeldkwaliteit? Kun je dit aan elke vga aansluiten?
http://images.google.com/...&lr=&safe=off&sa=N&tab=wiLullebakman schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 16:52:
Kan iemand uitleggen wat een BNC connector precies is? Ik heb al ff in wikipedia gekeken, maar daar verklaarden ze alleen de naam. Krijg je met BNC betere beeldkwaliteit? Kun je dit aan elke vga aansluiten?
[ Voor 17% gewijzigd door Mr. Detonator op 17-03-2006 17:51 ]
Verwijderd
Ik weet het met een gemiddeld energieverbruik van 1333 kuub gas en 2860 Kw per jaarMr. Detonator schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:33:
[...]
over ''besparen'' kun je eigenlijk niet spreken met een crt...ze verbruiken 2-3x zoveel stroom dan een tft (los van het feit dat centrale verwarming vele malen rendabeler is)
op de lange termijn is een tft zelfs goedkoper dan een crt (of komt in ieder geval in de buurt)
Ik dok er ook ruim 100 pleuro's voor in de maand, maar ik heb wel lol van alles. In de zomer is het lekker koel in huis en komen alle vrienden ineens bij mij op bezoek (hoe zou dat nou toch komen??). In de winter stook ik op 19 graden. Mijn CRT levert 100 watt aan warmte die de kachel nu niet hoeft te leveren en mijn systeem doet er onder piekbelasting nog 289 watt bovenop.
Het is inderdaad waar dat het op grote kantoren beter vertoeven is als er allemaal TFT's staan. Ik kraak TFT zeker niet af en misschien koop ik er binnenkort zelf ook een, maar dan is het puur voor ruimtebesparing.
Dat had ik ook al gevonden, maar wat is het verschil met D-Sub?
Verwijderd
Bedoel je niet de Sony Trititron 24" breedbeeld? Die is ook 50 kg, was ook laatst een topic over.m0nkey schreef op maandag 13 maart 2006 @ 20:46:
Laatst een topique gezien over een CRT van 30inch(?) maar vijftig kiloben de naam van de topique (ja dat moet toch echt zo
ook deze topique niet niet topique, nu weer ff verder voor dat het nog meer offtopique gaat
![]()
) Mooi dingetje, alleen had die gozer een verdomt stevige bureau nodig
![]()
Ik zoek wel ff
EDIT: Kan hem helaas niet vinden, ik weet nog wel dat íe 50kg. was, geimporteerd vanuit de VS & van philips was (niet vragen waarom ze het gevaarte niet hier verkopen), dit dus allemaal geprobeert in de search, vindt íe helaas niet...
hmmm is het niet slimmer om een reflectie laag aan te brengen op de ramen. :d ik hou van architectem doe niks van klimaatinstallaties snappenVerwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 19:07:
[...]
Ik weet het met een gemiddeld energieverbruik van 1333 kuub gas en 2860 Kw per jaar![]()
Ik dok er ook ruim 100 pleuro's voor in de maand, maar ik heb wel lol van alles. In de zomer is het lekker koel in huis en komen alle vrienden ineens bij mij op bezoek (hoe zou dat nou toch komen??). In de winter stook ik op 19 graden. Mijn CRT levert 100 watt aan warmte die de kachel nu niet hoeft te leveren en mijn systeem doet er onder piekbelasting nog 289 watt bovenop.
Het is inderdaad waar dat het op grote kantoren beter vertoeven is als er allemaal TFT's staan. Ik kraak TFT zeker niet af en misschien koop ik er binnenkort zelf ook een, maar dan is het puur voor ruimtebesparing.
Verwijderd
Ik ben het niet eens met al dat gezeur over een refreshrate van minstens 85. Op 60Hz is het beeld van een CRT storend, maar boven de 75 Hz merk je het verschil al echt niet meer.
6.7 ms verschil maakt echt geen ene ruk uit. Ja, je merkt wel verschil bij een tft tussen bijv 20 en 12 ms, omdat je daar het verschil ziet. Maar als het puur gaat om hoe snel je je tegenstander om de hoek ziet komen gaat die 6.7 ms natuurlijk nergens over, probeer maar eens zo'n reactiesnelheid spelletje, zoals bijvoorbeeld deze: http://steriley.com/speed/. Zoals je ziet zijn de allerbesten al 135 ms, en de gemiddelde persoon zit al een stuk boven de 200. Dan maakt 6.7 ms meer of minder echt niet uit, zeker omdat je bij games niet alleen moet klikken, maar ook moet richten e.d.Dat betekend 16,7 ms bovenop je reactievermogen en boven op elke aim richting en dit kan aardig oplopen. Bij 100 Hz is de vertraging nog maar 10 ms
ik merk het verschil wel degelijk tussen 75hz en 85hz. Mijn ervaring is dat als ik een paar weken nonstop werk op 120hz (hiero) en dan ergens anders kom waar hij op 75hz staat, ik continu aan het zoeken ben naar de instellingen om het hoger te zetten
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl
Verwijderd
Ik verwacht een Samsugn 204 T binnen te krijgen komende week en zal als pro-CRT persoon eens kijken of 'ie goed gamed.
Enne, gamed ie goed ?Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 23:07:
Ik verwacht een Samsugn 204 T binnen te krijgen komende week en zal als pro-CRT persoon eens kijken of 'ie goed gamed.
Ik heb jouw LG nog gezocht : No goViperGTS schreef op maandag 13 maart 2006 @ 03:27:
kijk eens naar de LG F900P, deze heb ik in bezit, nog geen jaartje geleden nieuw aangeschaft voor een 250 euro
voldoet aan al je eisen, plat, 1600x1200@85 herz en naar mijn mening de beste CRT monitor die je nu nog aan zou kunnen schaffen
ALS je m nog nieuw kunt vinden, wat ik betwijfel ?
Ben maar "gesettled" met een 997MB die MET driver niet 1600x1200@75 wil doen en zonder wel
Somige games luisteren weer wel gewoon naar wat ik wil en nemen de Desktop refresh over
Ik hoop echt dat de nieuwe generatie "kleine CRT's" komt zodat we niet met zijn allen aan die $^$#%$#@ TFT's gebonden zijn !!! Zou zo'n ding alleen kopen voor een huiskamer internet PC ofzo ...
Ik zat er trouwens aan te denken OF een Samsung 21" te kopen OF een Phillips 22" maar dat werd me echt te groot op de afstand die ik achter mijn PC zit helaas. Scheelde wel weinig moet ik zeggen
Tijd voor een "We want CRT's to stay !!! " petitie ??
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Wens ik je veel geluk mee.. Veel fabrieken sluiten al. Voor CRT schermen... en ik snap echt niet dat je nog ghosting kan zien op een scherm als de Samsung 730BF.. ik heb echt nergens last van.. en ik speel ook wel FPS games als UT en UT2004...
In het begin was ik ook fel tegen TFT, omdat ik nog nooit zo'n goede had gezien als de 730BF
, toen we er eentje kochten voor een andere pc thuis, was ik meteen verkocht en verkocht ik mijn 22" CRT Compaq P1220, wat zeker niet het minste CRT scherm was... en kocht ik ook een 730BF voor mezelf
...
In het begin was ik ook fel tegen TFT, omdat ik nog nooit zo'n goede had gezien als de 730BF
En daar zat je dan met je 5:4 resolutie van 1280x1024BiG-GuY schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 12:49:
Wens ik je veel geluk mee.. Veel fabrieken sluiten al. Voor CRT schermen... en ik snap echt niet dat je nog ghosting kan zien op een scherm als de Samsung 730BF.. ik heb echt nergens last van.. en ik speel ook wel FPS games als UT en UT2004...
In het begin was ik ook fel tegen TFT, omdat ik nog nooit zo'n goede had gezien als de 730BF, toen we er eentje kochten voor een andere pc thuis, was ik meteen verkocht en verkocht ik mijn 22" CRT Compaq P1220, wat zeker niet het minste CRT scherm was... en kocht ik ook een 730BF voor mezelf
...
Vind je dat niet VRESELIJK zonde ??
Persoonlijk vind ik het beeld van een TFT veel te digitaal trouwens en te pixelig. Daarnaast moet je heel wat geld uitgeven om op 1600x1200 te kunnen werken. En als je een game in een lagere resolutie dan de native moet draaien schijnt dat ook niet echt fijn te zijn... voor desktop gebruik is het in ieder geval een ramp.
Heb kort geleden een 17" TFT op 1024x768 gezet : Pixels
Komt er eigenlijk überhaupt nog een techniek die CRT kan evenaren ?? Is OLED wat ??
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Tsja.. mn pc trekt alle spellen van nu makkelijk op 1280x1024, dus in dat opzicht maakt die reso niet zo uit.. en 1280x1024 op een 17" vind ik perfect kwa grootte.. op mn 22" vond ik 1600x1200 net te klein, en 1280x960 te groot... en ik vond het pas rustig op 100Hz.. het scherm werd waziger op 1600x1200@100Hz, van ouderdom waarschijnlijk.
En als je lager dan native draait ziet t er in games nog niet zo slecht uit, tis vooral wat waziger, ligt ook aan het scherm natuurlijk.. veel oudere schermen (veel nieuwe ook trouwes) konden erg slecht interpoleren... Dit scherm kan het wel redelijk. Het enige wat ik mooier vond op mn oude scherm is de zwartwaarde, want dit scherm wat ik nu heb heeft een beetje last van backlight leakage, maar ik irriteer me er alleen aan als ik er op let, of als ik een breedbeeld film kijk oid... en ja de kijkhoek, maarja hoevaak zit je niet recht voor je scherm..
Het grootste voordeel van TFT vind ik toch wel de zee-en van ruimte... Op mn 22" CRT zat ik ongeveer 20cm afstand in mn kamer van 2x3... Ik vind de kleuren trouwens ook veel mooier dan op mn CRT.. tis dan misschien niet 100% natuurgetrouw maar dat is een CRT ook niet altijd... ik vind films kijken op dit scherm stuk prettiger dan op een CRT monitor...
En ja, er komen dus technieken aan die CRT kwa kwaliteit volledig kunnen evenaren, SED is daar eentje van.. dat is eigelijk een soort van Platte CRT buis techniek... zoek maar op GoT hierover.. maar dat kan nog wel paar jaar duren voordat dat beschikbaar en betaalbaar is...
En als je lager dan native draait ziet t er in games nog niet zo slecht uit, tis vooral wat waziger, ligt ook aan het scherm natuurlijk.. veel oudere schermen (veel nieuwe ook trouwes) konden erg slecht interpoleren... Dit scherm kan het wel redelijk. Het enige wat ik mooier vond op mn oude scherm is de zwartwaarde, want dit scherm wat ik nu heb heeft een beetje last van backlight leakage, maar ik irriteer me er alleen aan als ik er op let, of als ik een breedbeeld film kijk oid... en ja de kijkhoek, maarja hoevaak zit je niet recht voor je scherm..
Het grootste voordeel van TFT vind ik toch wel de zee-en van ruimte... Op mn 22" CRT zat ik ongeveer 20cm afstand in mn kamer van 2x3... Ik vind de kleuren trouwens ook veel mooier dan op mn CRT.. tis dan misschien niet 100% natuurgetrouw maar dat is een CRT ook niet altijd... ik vind films kijken op dit scherm stuk prettiger dan op een CRT monitor...
En ja, er komen dus technieken aan die CRT kwa kwaliteit volledig kunnen evenaren, SED is daar eentje van.. dat is eigelijk een soort van Platte CRT buis techniek... zoek maar op GoT hierover.. maar dat kan nog wel paar jaar duren voordat dat beschikbaar en betaalbaar is...
Verwijderd
Ik heb laatst een 21inch Hp P1130 gekocht 2e hands voor 95 euro, heerlijke monitor met trinitron beeldbuis en 100% vlak.
Ik ben er erg over te spreken, tis een grote bak maar dat kan mijn niet veel schelen als je de ruimte hebt is het een goede keus imo.
Ik ben er erg over te spreken, tis een grote bak maar dat kan mijn niet veel schelen als je de ruimte hebt is het een goede keus imo.
Wat jij door elkaar haalt is hoe snel de ogen de veranderingen zien op het scherm met de snelheid van de ogen + beslissing maken handen te bewegen (muis klikken) + handen daadwerkelijk bewegen. De som van die 3 dingen is natuurlijk veel meer dan 6,7 ms maar daar gaat het ook niet over. Misschien dat de ogen het verschil tussen 8 ms en 6,6 ms niet zien, dat zou best kunnen, maar jouw voorbeeld heeft daar niks mee te maken.Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 20:49:
Ik ben het niet eens met al dat gezeur over een refreshrate van minstens 85. Op 60Hz is het beeld van een CRT storend, maar boven de 75 Hz merk je het verschil al echt niet meer.
[...]
6.7 ms verschil maakt echt geen ene ruk uit. Ja, je merkt wel verschil bij een tft tussen bijv 20 en 12 ms, omdat je daar het verschil ziet. Maar als het puur gaat om hoe snel je je tegenstander om de hoek ziet komen gaat die 6.7 ms natuurlijk nergens over, probeer maar eens zo'n reactiesnelheid spelletje, zoals bijvoorbeeld deze: http://steriley.com/speed/. Zoals je ziet zijn de allerbesten al 135 ms, en de gemiddelde persoon zit al een stuk boven de 200. Dan maakt 6.7 ms meer of minder echt niet uit, zeker omdat je bij games niet alleen moet klikken, maar ook moet richten e.d.
Enigzins ontopic:
Ik blijf een diehard CRT fan omdat ik weiger dingen zoals lagere native reso, nooit echt mooie kleuren en ghosting te accepteren in een nieuw product. Als ik iets nieuws koop dan wil ik dat het het beste van het beste is of in ieder geval een product dat heel dichtbij dat ideaal zit. CRTs vind ik in het geval van nieuwe monitoren een stuk dichterbij komen dan TFTs.
Prima.
Verwijderd
ghosting ziet 99% van de bevolking niet bij 12ms , laat staan lager
over die echte kleuren, daar zit je ook een beetje mis, kijk maar naar de nieuwste mva en pva panelen, krijg je echt wel kleuren mee op het niveau van crt
maar de lagere resolutie, idd vindt ik ook ambetant, maar heeft me niet tegengehouden, optijd dus mijn grafische kaart vernieuwen is de boodschap
over die echte kleuren, daar zit je ook een beetje mis, kijk maar naar de nieuwste mva en pva panelen, krijg je echt wel kleuren mee op het niveau van crt
maar de lagere resolutie, idd vindt ik ook ambetant, maar heeft me niet tegengehouden, optijd dus mijn grafische kaart vernieuwen is de boodschap
Kun je misschien een paar voorbeelden noemen van CRT`s die volgens jou dicht bij het ideaal liggen en nu op vandaag de dag nog `nieuw` leverbaar zijn ?tikkietrugjaap schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:04:
[...]
bleh ...
Enigzins ontopic:
Ik blijf een diehard CRT fan omdat ik weiger dingen zoals lagere native reso, nooit echt mooie kleuren en ghosting te accepteren in een nieuw product. Als ik iets nieuws koop dan wil ik dat het het beste van het beste is of in ieder geval een product dat heel dichtbij dat ideaal zit. CRTs vind ik in het geval van nieuwe monitoren een stuk dichterbij komen dan TFTs.
En wat jij noemt, een nieuw product kopen en dan tov het vorige product ( CRT hier dus ) qwa kwaliteit zoals kleuren en ghosting inleveren is ook in mijn ogen geen goede investering.
http://www.empc.nl/index.php?page=56&Id=13509
CRT, nieuw en volgens site goed leverbaar. Ben wel tevreden over Philips schermen
CRT, nieuw en volgens site goed leverbaar. Ben wel tevreden over Philips schermen
Het probleem vind ik dat die 12 (of minder) ms alleen in het midden van het scherm gehaald worden en dan met de kleuren die het snelst elkaar op kunnen volgen. Keer op keer lees in ik reviews dat de schermen alleen in ideale omstandigheden de aangegeven waarden halen en dat de gemiddelde waarden vaak een stuk hoger zijnVerwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 18:06:
ghosting ziet 99% van de bevolking niet bij 12ms , laat staan lager
Prima.
Ik heb zelf een Dell P1110 van ik schat iets van 5 jaar oud. 21 inch CRT en daadwerkelijk plat beeld. Draait 1600x1200 @85 Hz. Ik koop mijn CRTs meestal 2e hands via marktplaats of via in dit geval een bedrijf dat er veel weg deed voor relatief weinig. Dankzij de hele manager hype van "We moeten TFTs aanschaffen, want dat heb ik laatst in PCM gelezen" een paar jaar geleden zijn er veel professionele CRTs op de markt gekomen die nog prima hun werk doen maar bij lange na niet zoveel kosten als een nieuwe TFT. Ik zou kijken of je op die manier een leuke kan vinden.SpXing schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:24:
[...]
Kun je misschien een paar voorbeelden noemen van CRT`s die volgens jou dicht bij het ideaal liggen en nu op vandaag de dag nog `nieuw` leverbaar zijn ?
En wat jij noemt, een nieuw product kopen en dan tov het vorige product ( CRT hier dus ) qwa kwaliteit zoals kleuren en ghosting inleveren is ook in mijn ogen geen goede investering.
Prima.
Verwijderd
Oei 5 jaar oud, die mag wel nodig worden gekalbireerd worden en je mag hopen dat de beeldbuis niet te veel is ingebrand. Vooral oude schermen van bedrijfen hebben vaak een versleten beeldbuis doordat ze daar vele uren achter elkaar aanstaan vaak met een stil staand beeld.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2006 19:48 ]
Ik heb nu een Packard Bell FC700 17" ding, maar wat een k*tding zeg 
Wil ik 1280x1024, gaat ie niet verder dan 60Hertz
Maarja, wie laat dan ook zijn Eizo Flexscan F56, die belachelijk hoge reso's onder belachelijk hoge refresh rates deed, zo van het bureau, 2 verdiepingen naar beneden, de tuin in schuiven
Wil ik 1280x1024, gaat ie niet verder dan 60Hertz
Maarja, wie laat dan ook zijn Eizo Flexscan F56, die belachelijk hoge reso's onder belachelijk hoge refresh rates deed, zo van het bureau, 2 verdiepingen naar beneden, de tuin in schuiven
Droogkloot.
Nu ik er zo over na denk kom ik eigenlijk wel tot de conclusie dat ie misschien toch niet zo oud is. Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel jaartjes hij er al op heeft zitten maar om een indicatie te geven waar we over praten heb ik deze link: http://www.azatek.com/details.asp?iid=429 . Dit is precies het model dat ik heb. Misschien niet lang genoeg gezocht of misschien blind maar ik kan niet vinden uit welk jaar hij komt. Het beeld is echter nog perfect en er is helemaal niks doorgebrand. Ik kan me niet herrineren dat ik ooit een doorgebrande monitor ben tegen gekomen. Niet sinds we screensavers kennen in ieder geval.Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:47:
Oei 5 jaar oud, die mag wel nodig worden gekalbireerd worden en je mag hopen dat de beeldbuis niet te veel is ingebrand. Vooral oude schermen van bedrijfen hebben vaak een versleten beeldbuis doordat ze daar vele uren achter elkaar aanstaan vaak met een stil staand beeld.
Ik heb echter wel interesse in calibreren. Ik ken wel van die apparaatjes van LaCie enzo maar dat zou bij mij een beetje teveel van het goede zijn aangezien ik het scherm niet voor mijn werk gebruik. Enig idee welk programma ik moet hebben? Of is zo'n LaCie unit de enige goede manier? Bij voorbaat dank.
[ Voor 14% gewijzigd door tikkietrugjaap op 04-04-2006 20:05 ]
Prima.
Dat was voor mij Plan Cdaandegoeiste schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 19:31:
http://www.empc.nl/index.php?page=56&Id=13509
Hij is namelijk ietsjes slechter dan een Samsung/LG concurrent. De 22" van Phillips zijn weer wel de beste in hun klasse !!
Verwijderd
Goed. Ik was dus gebruiker van een 21 inch Philips CRT (oud, oud, oud, 9 jaar?).
De max van het ding was 1600*1200 @ 72 Hz, 75 kan ook, maar dat moet je in XP forceren.
@nero335:
Hoezo moet je bij een TFT flink dokken om 1600*1200 te draaien? Ik heb hier voor 452 euro een Samsung 204Ts staat. Noem maar eens een CRT die 1600*1200 op 80 Hz of hoger kan draaien. (Alles onder de 80 Hz aanvaard ik niet als knippervrij.)
@SpXing:
Hij games prima, het scherm is veel lichter en de kleuren zijn beter. Als je er op let is er inderdaad wel ghosting te zien, vooral rondom de witte vlaggetjes in BF2. Maar het voordeel is dat alles scherp is. Bij mijn CRT zat overal een soort van 'schaduw' achter, en alles was waziger. Wel heb ik het idee of er een tijdje zit tussen het bewegen van de muis en het bewegen van de cursor, maar dat idee heb ik alleen in Windows/office
Ik ben erg blij met de 1600*1200. De Philips draaide ik op 1440*1080 @80 Hz, nu draai ik 1600*1200 en het beeld is een stuk beter leesbaar. Wit is eindelijk wit, ipv vaal, vies, groenig.
Interpolatie: Ja, hallo, je moet hem ook gewoon native aansturen he!?
Je kunt lagere resolutie's ook gebruiken met een zwarte rand er omheen, en anders: ik kan je vertellen dat de kwaliteit van de interpolatie zeer goed is. Een stuk beter dan ik had verwacht.
Natuurlijk, met een 22 inch CRT kun je 2048*1536@85 Hz draaien, daar heb ik ook aan gedacht. Maar toen ik deze TFT (hij heeft 4,5 cm van rechts een continue zwart/rood pixel) voor 452 euro zag staan heb ik toch besloten deze te kopen i.p.v. een grote CRT. Verder is het met LAN parties ook wel handig: ik zit namelijk graag ver van m'n scherm af, en met zo'n diepe bak kan dat vaak niet omdat de tafels te klein zijn.
Jullie zullen natuurlijk wel zeggen dat ik hier CRT's aan het afkraken ben, maar voordat iemand denkt dat CRT's slecht zijn of dat ik ze afkraak: Mijn vergelijking is dus gebaseerd op een Philips 201B die al erg oud is. Ee nieuwe CRT kan het zeker op een heleboel punten winnen geloof ik.
Zelf vraag ik me nog steeds af of ik niet beter een CRT had kunnen kopen, maar als ik die moiré patronen zie op m'n oude CRT ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb. Als we het hebben over game in lagere resoluties: ja, dan wel.
De max van het ding was 1600*1200 @ 72 Hz, 75 kan ook, maar dat moet je in XP forceren.
@nero335:
Hoezo moet je bij een TFT flink dokken om 1600*1200 te draaien? Ik heb hier voor 452 euro een Samsung 204Ts staat. Noem maar eens een CRT die 1600*1200 op 80 Hz of hoger kan draaien. (Alles onder de 80 Hz aanvaard ik niet als knippervrij.)
@SpXing:
Hij games prima, het scherm is veel lichter en de kleuren zijn beter. Als je er op let is er inderdaad wel ghosting te zien, vooral rondom de witte vlaggetjes in BF2. Maar het voordeel is dat alles scherp is. Bij mijn CRT zat overal een soort van 'schaduw' achter, en alles was waziger. Wel heb ik het idee of er een tijdje zit tussen het bewegen van de muis en het bewegen van de cursor, maar dat idee heb ik alleen in Windows/office
Ik ben erg blij met de 1600*1200. De Philips draaide ik op 1440*1080 @80 Hz, nu draai ik 1600*1200 en het beeld is een stuk beter leesbaar. Wit is eindelijk wit, ipv vaal, vies, groenig.
Interpolatie: Ja, hallo, je moet hem ook gewoon native aansturen he!?
Natuurlijk, met een 22 inch CRT kun je 2048*1536@85 Hz draaien, daar heb ik ook aan gedacht. Maar toen ik deze TFT (hij heeft 4,5 cm van rechts een continue zwart/rood pixel) voor 452 euro zag staan heb ik toch besloten deze te kopen i.p.v. een grote CRT. Verder is het met LAN parties ook wel handig: ik zit namelijk graag ver van m'n scherm af, en met zo'n diepe bak kan dat vaak niet omdat de tafels te klein zijn.
Jullie zullen natuurlijk wel zeggen dat ik hier CRT's aan het afkraken ben, maar voordat iemand denkt dat CRT's slecht zijn of dat ik ze afkraak: Mijn vergelijking is dus gebaseerd op een Philips 201B die al erg oud is. Ee nieuwe CRT kan het zeker op een heleboel punten winnen geloof ik.
Zelf vraag ik me nog steeds af of ik niet beter een CRT had kunnen kopen, maar als ik die moiré patronen zie op m'n oude CRT ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb. Als we het hebben over game in lagere resoluties: ja, dan wel.
EN bedanktVerwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 14:20:
@nero335:
/EDIT :
Dat is zo'n beetje het gehele probleem in dit topic helaasVerwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:02:
Ja, maar die kost wel 2 tientjes meer dan de 452 euro die ik voor m'n TFT betaald heb. Natuurlijk, op een goede 19 inch CRT kun je ook 1600*1200 op 80 of 85 Hz draaien, alleen zijn dié modellen niet meer te koop
[ Voor 19% gewijzigd door nero355 op 05-04-2006 15:13 ]
Verwijderd
Ja, maar die kost wel 2 tientjes meer dan de 452 euro die ik voor m'n TFT betaald heb. Natuurlijk, op een goede 19 inch CRT kun je ook 1600*1200 op 80 of 85 Hz draaien, alleen zijn dié modellen niet meer te koopnero355 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 14:32:
[...]
EN bedanktIk had dan ook NET niet een 22 inch gekocht van Phillips die dus inderdaad 8580Hz doet @ 2048x1536 resolutie namelijk deze : http://www.ciao-shopping....ofessional_202P40__375761
Ey,
Na lang zoeken en tests ( van 2003,2004 ) te hebben bekeken kwam de iiyama 454 vision master goed uit de tests.
Alleen is deze nergens te krijgen behalve 2de hands. Nu heb eentje gevonden voor 150 euro van 1.5 jaar oud.
Is dit volgens jullie een goede prijs voor zo`n monitor en is deze monitor echt goed voor game etc ?
bedankt !
Na lang zoeken en tests ( van 2003,2004 ) te hebben bekeken kwam de iiyama 454 vision master goed uit de tests.
Alleen is deze nergens te krijgen behalve 2de hands. Nu heb eentje gevonden voor 150 euro van 1.5 jaar oud.
Is dit volgens jullie een goede prijs voor zo`n monitor en is deze monitor echt goed voor game etc ?
bedankt !
ben opzoek naar een zwarte dell p991 voor rond de 50 euro, als iemand nog wat weet.. (heb al een p991)
heb een vision master 500 21inch voor erbij gekocht, maar die geeft lang niet zon mooi beeld als mn p991
heb een vision master 500 21inch voor erbij gekocht, maar die geeft lang niet zon mooi beeld als mn p991
Nieuw zul je ze idd niet of nauwelijks meer tegenkomen. Ik heb deze monitor ruim 3 jaar en hij voldoet nog prima, zeker om een spelletje mee te spelen! Ik heb nooit spijt gehad van mijn aankoopSpXing schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 22:26:
Ey,
bedankt !
www.google.nl
Verwijderd
Inderdaad een pracht van een scherm door de resolutie van 1600 * 1200 kan je er ook perfect games op spelen met een resolutie van 800*600 zonder enige verlies. Al is het trouwens niet helemaal eerlijk aangezien in dit scherm een SPVA paneel zit, de meeste crt fans vegerlijken namelijk hun crt schermen alleen met TN panelen
Als je trouwens 1600x1200@85 herzop een crt wilt gaan draaien dan heb je minimaal eigelijk een scherm en videokaart nodig met BNC conectors, als je weet wat een slechte invloed heeft die analoge vga kabels
Als je trouwens 1600x1200@85 herzop een crt wilt gaan draaien dan heb je minimaal eigelijk een scherm en videokaart nodig met BNC conectors, als je weet wat een slechte invloed heeft die analoge vga kabels
heb een ibm philips 19 inch plat monitor die op 1280x1024 85 hertz en op 1600x1200 75 hertz doet.
bij de media markt op de kop getikt voor maar 100 euro nieuw prijs
bij de media markt op de kop getikt voor maar 100 euro nieuw prijs
Verwijderd
Met echte tests zie je idd ghosting op de 930BF en de 940BF. Maar ingame merk je niets.. Ik speel CS:S en probeer regelmatig wat nieuwe games uit in de catogorie FPS en MPS. Heb nog niets gemerkt van ghosting! Zie ook het 19" ultime TFT topic in dit forum. Daar kan je user reviews lezen over deze tft.
En tja, waarom zou je niet ff wachten dan.. Gewoon door sparen..
En tja, waarom zou je niet ff wachten dan.. Gewoon door sparen..
Verwijderd
*zet z'n 204 even op 800*600: Ja, je hebt gelijk, maar de vorige keer dat ik hem op die resolutie had zag het er bagger uit.Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 12:27:
Inderdaad een pracht van een scherm door de resolutie van 1600 * 1200 kan je er ook perfect games op spelen met een resolutie van 800*600 zonder enige verlies. Al is het trouwens niet helemaal eerlijk aangezien in dit scherm een SPVA paneel zit, de meeste crt fans vegerlijken namelijk hun crt schermen alleen met TN panelen![]()
Je kunt met wat instellingen in de drivers toch ook met 1024*768 en zwarte randen spelen?
Tsja, dat verlies van analoge kabels: het maakt heel erg uit wat voor kabel je hebt. Een kabel met zonder (of maar 1) ferrit ring geeft een heleboel verlies. Als je echt een kabel hebt van 10 euro per meter, 8 mm doorsnee en echte, stevige vergulden connectoren en 2 ferrit ringen is het verlies al een stuk minder.
(Hier in de kerk hebben we een VGA kabel van 30 meter om de beamer aan te sturen: echt 0,0 verlies, haarscherp! .. Tsja, dat ding was wel 300 euro
En als je TFT's met CRT's gaat vergelijken is het wel zo eerlijk om de TFT via DVI aan te sluiten
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2006 16:40 ]