Het pijn in de ogen komt me bekend voor!
Echter dat heb ik met alle lcd schermen waar ik tegenaan kijk langer dan 2 uur(notebook en pc), weet nog niet precies waar het aan ligt.
Wel heb ik mijn tv zo ingesteld dat ik er het minst last van heb.
Ik heb niet de spaar stand daarvoor gebruikt, daar ik dan het scherm minder mooi vind.
Met mijn oude CRT beelschermen had ik nooit problemen met mijn ogen.
Gisteren een knullige fout van mij ontdekt met een redelijk grote impact.
Ik heb een Xbox 360 aangesloten via de hd component ingang op mijn le40r71b en was vol lof over de scherpte in vergelijking met mijn oude 100hz breedbeeld CRT Sony televisie. Zowel games als dvd signaal (vorige postings). Had in het xbox menu destijds ingesteld dat ik op 1080i wilde draaien.
Vond de DVD's bekijken via de xbox360 destijds niet echt bijzonder mooier ten opzichte van de oude CRT, maar de games wel.
Echter na die mooie zomer update van xbox 360 controleerde ik alle instellingen en zag via het xbox menu dat de kabel van mijn xbox naar tv de switch nog op tv stond !?
Nooit gelet op de switch op de kabel, daar de xbox premium kabel zowel hdtv als normaal ondersteunde. (JA ik heb wel de hd component uitgangen gebruikt als input voor mijn tv

)
Dus ik switch de kabel over naar hdtv signaal en ga weer naar het xbox menu en zie dat nu alleen de hdtv instellingen gebruikt kunnen worden.
En druk 1080i aan, En opnieuw verbaas ik me van de kwaliteit verbetering !
Snel pgr3 erin gedaan om de auto's te bekijken en het is nog iets scherper geworden.
Nu heb ik wederom 720p en 1080i getest en kan stellen dat 1080i scherper is en dat m.b.t. vloeiend spelen er geen verschil is met ghosting of andere trage zaken.
Toen een paar DVD's erin gedaaan en nu zie ik toch wel een duidelijke improvement t.o.v. mijn oude crt, daar hij de dvd's lijkt te upscalen naar HDTV signaal.
Kortom een aangename verbetering wat mijn plezier met deze tv heeft vergroot.
En idd een stomme fout van mij. Wellicht gaan anderen nu ook hun kabels en instellingen checken