[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series )

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.643 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:46
AvanCade schreef op maandag 12 juni 2006 @ 21:45:
[...]

Helaas is bij Media markt die fatboy actie niet anders kreeg ik er ook een, dus ik heb wel interesse. Alleen versturen lijkt me wat groot? :p
Tis inderdaad een Samsung actie, geen IT's, je zou dus gewoon zo'n fatboy moeten kunnen krijgen.
Zie ook: Samsung site met uitleg over actie
Zie dat je om een actiecoupon moet vragen. Mocht het allemaal niet lukken dan kan je altijd nog mijn fatboy overnemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-06 10:52

Kama

Game Coordinator

Nou, ik heb van m'n webshop toch nog een coupon ontvangen voor de Fatboy. Ik heb er nu dus twee. Aangezien TheoQ me "aangezet" heeft tot het afhalen van een extra bon bij de Expert geef ik deze tweede bon zoals beloofd weg aan hem. (Ik wacht nog wel ffkes de afschrijving af 8)7 )

TheoQ: Kun je je e-mail adres (tijdelijk) in je profiel zetten? Dan stuur ik je en mailtje. (Dan weet ik zeker dat ik de juiste TheoQ heb).

drs. Kama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Niek_ schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:28:
[...]

Tis inderdaad een Samsung actie, geen IT's, je zou dus gewoon zo'n fatboy moeten kunnen krijgen.
Zie ook: Samsung site met uitleg over actie
Zie dat je om een actiecoupon moet vragen. Mocht het allemaal niet lukken dan kan je altijd nog mijn fatboy overnemen. ;)
Oke klinkt als een plan. Toch maar eens vragen naar een coupon.

Ow ik zie net dat ik er geen recht op heb, ik krijg een 26" model.

[ Voor 15% gewijzigd door AvanCade op 13-06-2006 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit te denken om de webshop waar ik mijn LE32M61B heb gekocht te mailen voor zo een bon maar zal wel niet veel nut hebben aangezien ik hem eind februari heb gekocht, en die actie maar geld vanaf begin april toch?

Zijn wel heerlijke dingen die Fatboys :P

[Edit] Iemand dit geprobeert?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op maandag 12 juni 2006 @ 17:59:
[...]

ff met instellingen spelen, dc uit bijvoorbeeld.
Ik heb alles geprobeert, weet hoe de Samsung LE32M61 werkt. DC uitgezet, instellingen van alles geprobeert. Heb zelfs kabels en antenne versterkers er tussen gehad, maar het maakte totaal niks uit. En uiteraard na de eerste weer een Samsung terug, kon een foutje zijn natuurlijk. Maar de tweede had het dus ook, en dan ga je best twijfelen aan het merk Samsung op dat moment.

Ik verwacht zelf wel dat het een seriefout is, aangezien de MM me melde dat ik nummero 4 was met het probleem. Maar goed voor mij even geen Samsung meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Levering Samsung LE40M71 is wederom uitgesteld, ditmaal tot 26 Juni.. . . . .

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dadj schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 17:08:
Levering Samsung LE40M71 is wederom uitgesteld, ditmaal tot 26 Juni.. . . . .
Aan de winkels of aan mensen die hem besteld hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:42
ik denk aan de winkels.., verder ook niet zo relevant gezien de verschuiving elke keer..

[ Voor 58% gewijzigd door StanTheMan op 13-06-2006 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:34
Ben benieuwd naar de overige reacties van de mensen die de M serie kopen.
Klein beetje offtopic: Over die fatboy,... De kleur is walgelijk! alleen leuk tijdens het wk, andere hoes kleur kopen kost 75 euro bij Fatboy!
Wij gaan dat dus absoluut doen, want die zak zit bijzonder lekker in sommige posities (Kano, Zit stoel, Liggend met kussen) en wie wil nou een oranje meubel in zijn huis !?
Ik ga zo maar weer mijn xbox 360 aanzetten en genieten van oblivion in hd op mijn samsung ;)

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien het verschil tussen de LE26R71B en de LE26R72B?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:58:
Weet iemand misschien het verschil tussen de LE26R71B en de LE26R72B?
Volgens mij is er al meerdere malen verteld dat er geen verschil is buiten het design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 22:03:
[...]

Volgens mij is er al meerdere malen verteld dat er geen verschil is buiten het design.
Okee :)

Maar ik ben nu in elk geval de hele draad aan het doorlezen, maar ik schrik van 2 dingen:

1). Je PC via DVI aansluiten geeft niet een gewenst mooi beeld omdat de TV via DVI slechts 1280 pixels kan ontvangen. Dat is wel heel erg jammer als ze zo stoer adverteren met 1366 pixels :(

2). Dat het beeld (wit) erg fel is. Ik heb zelf snel last van vermoeide/ge-irriteerde ogen en wou juist daarom een LCD tv kopen i.p.v. een CRT, omdat het rustiger voor de ogen zou zijn. En nu lees ik iemand zeggen dat het bijna pijn aan de ogen doet :(

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 22:26:
[...]

Okee :)

Maar ik ben nu in elk geval de hele draad aan het doorlezen, maar ik schrik van 2 dingen:

1). Je PC via DVI aansluiten geeft niet een gewenst mooi beeld omdat de TV via DVI slechts 1280 pixels kan ontvangen. Dat is wel heel erg jammer als ze zo stoer adverteren met 1366 pixels :(
Via VGA is het 1360 pixels en ze adverteren niet met "PC aansluiting met een resolutie tot 1366" dus ik zie het probleem niet. Daarnaast is het met VGA praktisch net zo scherp. Dan heb je nog mensen die zeggen dat HDMI betere kleuren geeft, maar dat is mijn inziens onzin want die kun je gewoon instellen.
2). Dat het beeld (wit) erg fel is. Ik heb zelf snel last van vermoeide/ge-irriteerde ogen en wou juist daarom een LCD tv kopen i.p.v. een CRT, omdat het rustiger voor de ogen zou zijn. En nu lees ik iemand zeggen dat het bijna pijn aan de ogen doet :(
Dat ligt (ook) aan de instellingen. Als het beeld te licht is staat dus gewoon je brightness/contrast te hoog. Ik vind het heerlijk, 's middags lekker hoge lichtopbrengst en 's avonds gewoon de brightness wat lager voor een aangenamer beeld en betere zwartwaardes. Gewoon een kwestie van instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
En vergeet die spaarmodus niet aan te zetten, gewoon op laag of zelfs middel zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2). okee, dat "probleem" is dan opgelost :)

1). ben ik het niet mee eens. ik zie zelf altijd direct het verschil tussen VGA en DVI. DVI is gewoon veel mooier. dan nog maar even wachten op een LCD-TV die wel wat meer pixels via DVI kan weergeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:27:

1). ben ik het niet mee eens. ik zie zelf altijd direct het verschil tussen VGA en DVI. DVI is gewoon veel mooier. dan nog maar even wachten op een LCD-TV die wel wat meer pixels via DVI kan weergeven...
De tv''s hebben op de HDMI ingang "overscan" als je dus de resolutie op 12nog wat hebt maakt de tv door overscan daar 1366 van. de kust is om wat met de resolutie te spelen zodat het beeld perfect gevuld wordt. heb dit zelf draaien op een LE40M61 met een Radeon X850 en het ziet er super uit, TV, PC en Film's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:27:

Je hebt zeker het verschil gezien op een desktop TFT? Daar is het vaak een verschil tussen dag en nacht, maar dat komt omdat de modellen met DVI én VGA vaak een hele brakke analoge aansluiting hebben. Op de TFTs met enkel VGA is er meer budget voor een beter aansluiting (en is dat ook nodig).

Als je per sé DVI wilt zul je moeten kijken naar LG. Nagenoeg alle modellen hebben DVI PC ondersteuning. Maar ik raad je met klem aan om een R70 eens te bekijken op VGA. Daar bovenop zou ik graag willen weten wat je bedoeld met dat DVI het beeld mooier is. De scherpte, de zwartwaardes, de ghosting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 21:32
Ik vind ook zeker dat er sprake is van een groot verschil tussen VGA en HDMI! De kleuren zijn veel mooier! En nee, dat is niet in te stellen via het menu, het dynamisch contrast maakt namelijk het verschil.

Wat wel een 'nadeel' is, is dat je via HDMI idd niet de native resolutie kunt draaien, zelfs niet 1280!! Ik draa momenteel op 1200x668 als resolutie. Nou vind ik dat zelf geen probleem, omdat alles anders haast onleesbaar wordt omdat het zo klein is op en wat grotere afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 17:22:
[...]

Aan de winkels of aan mensen die hem besteld hebben ?
Voordat samsung ze uberhaupt gaat/kan uitleveren..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:54:
[...]

Je hebt zeker het verschil gezien op een desktop TFT? Daar is het vaak een verschil tussen dag en nacht, maar dat komt omdat de modellen met DVI én VGA vaak een hele brakke analoge aansluiting hebben. Op de TFTs met enkel VGA is er meer budget voor een beter aansluiting (en is dat ook nodig).

Als je per sé DVI wilt zul je moeten kijken naar LG. Nagenoeg alle modellen hebben DVI PC ondersteuning. Maar ik raad je met klem aan om een R70 eens te bekijken op VGA. Daar bovenop zou ik graag willen weten wat je bedoeld met dat DVI het beeld mooier is. De scherpte, de zwartwaardes, de ghosting?
Klopt, op diverse desktop LCD's. Ik ken geen modellen LCD's met alleen een DVI aansluiting. Maar goed, ik zie gewoon het verschil tussen VGA en DVI, wat voor'n LCD dan ook. VGA is altijd onscherper/korreliger/onrustiger dan DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 16:34

911GT2

en blazen maar!

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 00:41:
[...]

Klopt, op diverse desktop LCD's. Ik ken geen modellen LCD's met alleen een DVI aansluiting. Maar goed, ik zie gewoon het verschil tussen VGA en DVI, wat voor'n LCD dan ook. VGA is altijd onscherper/korreliger/onrustiger dan DVI.
Hoe kan dat nou... dan zit er een fout in de kaart want via VGA wordt het 1:1 overgenomen.... alle korreligheid komt dus uit het signaal en niet uit de aansluiting :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vegterb schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 09:32:
[...]

Me moeder heeft deze afgelopen zaterdag gekocht. Kortom, hij gaat a.s. zaterdag weer terug.
Je hebt een ton aan instel mogelijkheden en alle beelden waar geen mensen op te zien zijn zijn echt héél erg mooi, vele malen beter dan een CRT. DVD's zien er ook briljant uit, de geluidskwaliteit is prachtig, zelfs op 100% klinkt het nog mooi, zonder vervorming. Zelfs als je dus breedbeeld lelijk vind kun je gewoon kijken op 4:3, wat met dit formaat goed te doen is.

Je vraagt je nu af: "Als de TV zo goed is, waarom gaat deze dan terug?"
Simpel: "detail, snelheid van het beeldscherm met als gevolg dat mensen er van dichtbij niet realistisch uit zien. Het is alsof je van een buizenversterker naar een Ipod zou gaan, beide geven goed geluid, maar een buizenversterker is gewoon natuurlijker. Het gaat dus om de natuurgetrouwheid van het beeld, wat haar tegen staat. Heb haar dan ook aangeraden terug te brengen en wachten op nieuwe ontwikkelingen. Betere schermen zijn er eigenlijk niet. De snelheid, van 8ms, is blijkbaar nog niet snel genoeg. Bij snelle bewegingen zie je toch een waas en een ronddraaiende camera kan de tv niet verwerken. Toch jammer :'( "

Iemand anders (gelijke) ervaringen met deze TV of weet wat de beste instellingen zijn? Dynamisch contrast staat uit, scherpte omlaag, kleur omlaag, contrast iets omhoog. Beeld: warm2.
Ik snap dit echt niet hoor. Ik kijk er totaal anders tegenaan. Het 'nieuwe' beeld van een LCD bevalt mij juist heel erg goed. Totaal geen problemen met waas en ik vind juist dat mensen er van dichtbij beter uitzien omdat je veel meer detail in iemands gezicht ziet! Totaal het omgekeerde van wat jij zegt.
Verschil is wel dat ik een LG 32XL2R heb en geen samsung tv maar die ontlopen elkaar niet zoveel, ik vond persoonlijk de LG mooier qua kleuren en design (design is wat strakker van de LG). Als je dan ook nog DVD's afspeelt of HD materiaal dan is het helemaal prachtig.

Er zijn al tientallen mensen bij mij langsgeweest en de ene na de andere vond het beeld geweldig en echt beter en mooier dan een CRT. Natuurlijk zie je wel wat pixels en is het beeld nog niet super scherp maar dan nog spatten de kleuren van het scherm! Nee, voor mij geen CRT meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
Het pijn in de ogen komt me bekend voor!
Echter dat heb ik met alle lcd schermen waar ik tegenaan kijk langer dan 2 uur(notebook en pc), weet nog niet precies waar het aan ligt.
Wel heb ik mijn tv zo ingesteld dat ik er het minst last van heb.
Ik heb niet de spaar stand daarvoor gebruikt, daar ik dan het scherm minder mooi vind.
Met mijn oude CRT beelschermen had ik nooit problemen met mijn ogen.

Gisteren een knullige fout van mij ontdekt met een redelijk grote impact.
Ik heb een Xbox 360 aangesloten via de hd component ingang op mijn le40r71b en was vol lof over de scherpte in vergelijking met mijn oude 100hz breedbeeld CRT Sony televisie. Zowel games als dvd signaal (vorige postings). Had in het xbox menu destijds ingesteld dat ik op 1080i wilde draaien.
Vond de DVD's bekijken via de xbox360 destijds niet echt bijzonder mooier ten opzichte van de oude CRT, maar de games wel.
Echter na die mooie zomer update van xbox 360 controleerde ik alle instellingen en zag via het xbox menu dat de kabel van mijn xbox naar tv de switch nog op tv stond !?
Nooit gelet op de switch op de kabel, daar de xbox premium kabel zowel hdtv als normaal ondersteunde. (JA ik heb wel de hd component uitgangen gebruikt als input voor mijn tv ;) )
Dus ik switch de kabel over naar hdtv signaal en ga weer naar het xbox menu en zie dat nu alleen de hdtv instellingen gebruikt kunnen worden.
En druk 1080i aan, En opnieuw verbaas ik me van de kwaliteit verbetering !
Snel pgr3 erin gedaan om de auto's te bekijken en het is nog iets scherper geworden.
Nu heb ik wederom 720p en 1080i getest en kan stellen dat 1080i scherper is en dat m.b.t. vloeiend spelen er geen verschil is met ghosting of andere trage zaken.
Toen een paar DVD's erin gedaaan en nu zie ik toch wel een duidelijke improvement t.o.v. mijn oude crt, daar hij de dvd's lijkt te upscalen naar HDTV signaal.
Kortom een aangename verbetering wat mijn plezier met deze tv heeft vergroot.
En idd een stomme fout van mij. Wellicht gaan anderen nu ook hun kabels en instellingen checken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-08 10:36
Niet dat wat ik nu ga schrijven de keuze voor iemand makkelijker gaat maken, maar wou met jullie gewoon ff mijn ervaring in de media markt delen..

Ik had wat tijd over in de buurt van de Amsterdam Arena, dus dacht.. daar zit toch een MM laat ik eens gaan kijken naar de verschillende modellen, het oog wil ook wat..

Het eerste dat opvalt is dat veel TV’s op een verschillende manier zijn aangesloten. Kijkend bij de samsung’s vroeg ik me af hoe ze waren aangesloten.. de deskundige verkoper melde mij dat dit via SCART gedaan was. Mij viel het op dat het beeld al van hele aardige kwaliteit was, dus was benieuwd hoe een echt HD beeld er dan uit zou zien. Op mijn vraag of het mogelijk was om een HD signaal op het scherm te toveren, vertelde de man mij dat je daarvoor een covertor-blokje :? 8)7 nodig had dat ongeveer €300,- ging kosten, maar dat je er niets aan had omdat er pas over 3 jaar HD uitzendingen zouden zijn…. :'(
Toch maar ff achter de TV’s gaan loeren en dan tot de conclusie komen dat de TV’s via component zijn aangesloten..

Na de hoop voor deze man te hebben opgegeven in de verkoop buisnes in het algemeen en de elektronica buisnes in het bijzonder ben ik zelf maar wat gaan rond neuzen.. Zie ik daar na een tijd de LG 32LC2R hangen met echt een prachtig beeld, van dit model wil ik eigenlijk de 37” versie hebben vanwege zijn grote en de 2x HDMI. Een andere verkoper vertelde me dat ze die ook op voorraat hadden, en mijn pinpas was al bijna door de sleuf verdwenen toen de man melde dat tie hem ook aangesloten had staan en ik hem kon bekijken….. ik schrok me KAPOT.. wat een verschrikkelijk beeld…. Korrelig, rood… Ik heb wat met de kleuren instellingen lopen spelen, maar echt goed kreeg ik het niet….

Helaas ik dacht dat ik eruit was, maar mijn jacht gaat dus verder….

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:21

Nohead

PSN ID: Nohead

Ik heb sinds kort nu ook een LE32R71B :D
Maar helaas staat hij nog in de doos :( Aangezien ik over dikke 2 weken verhuis.
Zat helaas geen Fatboy coupon bij mij in de doos hopelijk krijg ik die nog op de post van 4launch, want anders was het ook meteen de laatste keer. Ze hebben me iig verteld dat ze hem op de post hebben gedaan dus.. even afwachten nog.

Een component aansluiting is dat het zelfde als een tulp aansluiting? of lijkt dit alleen er op?
Heb je er dan ook echt een "speciaal" component kabel voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Nu online
Nohead schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:38:
Een component aansluiting is dat het zelfde als een tulp aansluiting? of lijkt dit alleen er op?
Heb je er dan ook echt een "speciaal" component kabel voor nodig?
http://en.wikipedia.org/wiki/Component_video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

dank u voor snelle reply ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Dank @Cannonball voor zijn reactie. Ik kom er echter niet uit. Ik heb de LE27T51B en daarvan zie ik op de samsung.nl site geschreven staan:

"My Color Control (MCC)
Dankzij MCC is de eindgebruiker in staat om via een eenvoudig en gebruiksvriendelijk menu het beeld optimaal aan de persoonlijke voorkeur aan te passen. De drie kleuren voor lucht, gras en huidskleur kunnen onafhankelijk van elkaar op uw persoonlijke smaak worden afgestemd."

Als ik echter in de handleiding kijk zie ik niets terug van het instellen van de drie kleuren. Wat ik wel terugzie is de instelling voor 'Colour' en 'Colour Tone'. De menu optie Tint is niet in te stellen (greyed out) en ik neem aan dat ik die moet hebben. Ik heb dit geprobeerd voor alle 4 de instellingen Standard, Dynamic, Movie en Custom.

De input is trouwens een Xbox 360 via component. Idem voor het TV van KPN settop boxje via scart. Ook daar is de Tint niet in te stellen.

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 19:50
Hebben jullie niet allemaal zoiets van, ik wacht tot na het wk, want dan dalen de prijzen waarschijnlijk? Leuk dat je nu een fatboy krijgt, maar ik denk dat na het wk de prijzen in veel winkels zullen zakken omdat de nodige omzet dan weer gemaakt is..

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Tja, ik had hem al 2 maanden geleden gekocht, je kunt altijd wel blijven wachten.
Als je tot na het WK wacht dan komt er weer een nieuw model aan..
Prijzen zullen ook zeker wel zakken, maar of het zoveel zal zijn, omdat het na het wk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-06 10:52

Kama

Game Coordinator

Nohead schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:38:
Zat helaas geen Fatboy coupon bij mij in de doos hopelijk krijg ik die nog op de post van 4launch, want anders was het ook meteen de laatste keer. Ze hebben me iig verteld dat ze hem op de post hebben gedaan dus.. even afwachten nog.
Ze hebben hem bij mij gewoon netjes nagestuurd. Heeft ene kleine week geduurd, maar ik heb hem nu wel gewoon...

drs. Kama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Budgethouse gisteren gebeld. Kreeg de mededeling dat mijn scherm (LE37R72B) een langere levertijd zou hebben. grrrr :( . Een uur later belde ze op dat de tv toch binnen was gekomen en dat ie maandag zou worden uitgeleverd. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Kama schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:34:
Nou, ik heb van m'n webshop toch nog een coupon ontvangen voor de Fatboy. Ik heb er nu dus twee. Aangezien TheoQ me "aangezet" heeft tot het afhalen van een extra bon bij de Expert geef ik deze tweede bon zoals beloofd weg aan hem. (Ik wacht nog wel ffkes de afschrijving af 8)7 )

TheoQ: Kun je je e-mail adres (tijdelijk) in je profiel zetten? Dan stuur ik je en mailtje. (Dan weet ik zeker dat ik de juiste TheoQ heb).
Dat zou gaaf zijn!! en even mijn email zichtbaar gezet!. Tnx again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Kama schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:28:
[...]

Ze hebben hem bij mij gewoon netjes nagestuurd. Heeft ene kleine week geduurd, maar ik heb hem nu wel gewoon...
Ze hadden gezegd dat ze hem maandag op de post hadden gedaan, dus dan neem ik aan dat hij dinsdag zeker in huis zou moeten zijn.. :( maar ik heb niks ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
Ik dacht ik laat hem toch even zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.proxbox.com/setup3.3.JPG

Me is so happy :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

ook hier maar effe welke beugel heb jij gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn LE-37R72B ontvangen 8-) Super apparaat. We hadden er 2 besteld. Mijn broer had 1 wazige pixel en ik 7!! Zelfs 1 groepje van 3 zwarte pixels. Vandaag Mediamarkt gebeld en zaterdag wordt hij omgeruild. Waarschijnlijk kan ik dan 2 fatboys bestellen :)

Anyway, het scherm is schitterend, maar ik heb hem net dus ik kom later nog met beter commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-07 00:33
Ik heb de Samsung LE40R72B

Supermooi ding hoor.

PC :

Moederbord: ASUS A8N-SLI Premium,NF4 ,939
GPU: ASUS EN7900GT TOP
CPU: AMD Athlon 64 X2 4200+ 64bit,dual-core,Skt 939
Opslag:
SEAGATE 80Gb S-ATA150 7200RPM 8Mb
Maxtor HD DiamondMax 10 300GB SATAII 7200rpm 16MB
Maxtor 250GB 16Mb 7200rpm
Geheugen: Twinmos 2Gb DDR-400 Dual Channel Kit
PSU: Super Flower 550 Watt Power Supply
Optisch Station: BenQ DW1655
Koelers: Zalman CNPS7700-Cu , Zalman VF900-Cu
TV-Kaart: WinTV-PVR-150 MCE
Behuizing: Silverstone LC17S
Bediening:
Logitech® Cordless Desktop® S 510 Media Remote
Logitech® Cordless Rumblepad™ 2 Vibration Feedback Gamepad

Besturing Systeem:
Windows Media center 2005

Even over de opzet van alles. Er zijn 2 modes voor dit systeem.
De gpu heeft 2 * DVI uitgangen.

a. ( PC ) DVI – VGA ( TV )
b. ( PC ) DVI – HDMI ( TV )

Do not attempt to connect the HDMI/DVI connector to a PC or Laptop Graphics Card. (This will result in a blank screen being displayed) :

Ik vond dit een leuke uitdaging om dit aan de praat te krijgen, volgens samsung zou je geen pc via hdmi aan je tv mogen hangen omdat dit geen beeld zou geven. Dat lukt wel maar je beeld goedkrijgen is een paar ander mouwen O0

De VGA resolutie: 1360* 768
De HDMI staat op een resolutie dat ik via powerstrip heb toegevoegd.
Het is een 1216 * 684 resolutie. Hiermee krijg ik een zeer passend beeld.

Erg veel snap ik er niet van maar de HMDI staat op een 720p mode. Zo ben ik klaar voor de HD toekomst ( ik denk juist te zijn ).
Ik zou nog kunnen proberen het via een 1080i aan te sturen op een custom resolutie van iets van 19xx * 1xxx , dan zou ik de full HD aankunnen ( correct ? )
Eingelijk heb ik 2 kanalen die ik gebruik, PC en HDMI. Het pc kanaal is mijn bureaublad, mijn werkomgeving, mijn gameomgeving, surfomgeving, chat, …. Noem maar op.
Het HDMI kanaal gebruik ik enkel en alleen voor het media center gebeuren. Media center start altijd daar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kopt het dat de 40M71 hetzelfde panel heeft als de SONY 40V2000 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
911GT2 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 13:13:
ook hier maar effe welke beugel heb jij gebruikt?
Zelfgemaakte en hij hangt echt perfect. Denk dat ik 4 euro aan materiaal kwijt was.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Ik heb mijn LE32T51B omgeruild voor de LE26R71. Kosten beide hetzelfde (naja de LE26R71 was 60 euro afgeprijst en dus goedkoper). Terwijl de laatst genoemde 6 inch kleiner is.

Maar het verschil merk je! Het design is niet alleen mooier, maar ook het beeldkwaliteit! Echt zo goed vind ik het, dat ik me digitale kabel ontvanger terugbreng omdat het verschil gering is. Ook het menu van het scherm is gewoon stukken mooier, ipv doorzichtige plaatjes op de 32", heb je hier gekleurde menu's. Ook kun je op de 26" fijnstellen, wat dus weer niet kon op de 32".

Enigste nadeel is het geluid, maar daar heb ik toch andere dingen voor.

En natuurlijk zit er op de 26" een HDMI aansluiting ip.

Hoewel het een terug gang is van 32" naar 26", zou ik het zo elke keer weer doen. Gewoon toppie!

Alleen geen fatboy, maar oke, die komt nog wel ooit :D

[ Voor 15% gewijzigd door AvanCade op 15-06-2006 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:35:
Hoe kom je daar bij dan? Die sony is al leverbaar maar de samsung nog altijd niet.. lijkt me onwaarschijnlijk dat het 't zelfde ding is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
OcNewB schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:44:
[...]

Zelfgemaakte en hij hangt echt perfect. Denk dat ik 4 euro aan materiaal kwijt was.,
Dat vraagt om bouwtekeningen/uitleg. Moet namelijk ook nog een beugel hebben maar vind 250 euro iets teveel van het goede. :)

Weet iemand nog een snelle manier om de pixels te controleren. Weet van m'n pc dat ik het beeld van kleur kon laten veranderen. Alles rood --> blauw --> groen --> enz. Nu wordt het even lastig om m'n pc op m'n tv aan te sluiten. Zit er niet toevallig zo'n standaard optie in?

[ Voor 30% gewijzigd door Niek_ op 16-06-2006 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OcNewB schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:49:
Ik dacht ik laat hem toch even zien:

[afbeelding]

Me is so happy :P
wow mooie set man! Valt me toch op dat heel veel die R51 serie van Samsung hebben en nog maar weinig de R71 serie. Ook op het Audio & Hifi zijn maar weinig (geen?!) foto's te vinden van die serie.

Maar mooi hoor! Staat toch wel strak aan de muur, moet dat ook maar eens overwegen met mijn LG 32LX2R :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BitchCrew schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:09:

Supermooi ding hoor.

PC :

Moederbord: ASUS A8N-SLI Premium,NF4 ,939
etc...
Je kunt echt het best je pc via vga aansluiten. 1:1 pixelmapping is toch echt belangrijk voor de weergave. Ik heb bij het testen van het moire patroon geen fouten gezien in onscherpte of ruis. Daarbij kun je de kleuren ook op de pc zelf bijregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 21:32
Ik kwam bij ons in huis nog een ongebruikte dvd speler tegen met een de 3 component uitgangen. Ik heb ff het huis doorzocht naar 3 kabeltjes ervoor. Ik heb nu 2 gele en 1 rode gevonden. Deze heb ik gebruikt om de dvd speler op m'n LE32R71B aan te sluiten, alleen nu krijg ik geen beeld. Zou dit door de kabels kunnen komen? Zit er een verschil tussen tulp stekkertjes (die ik dus gebruikt heb) en component stekkertjes waardoor ik geen beeld krijg?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Iemand nog ideeën aangaande mijn post hierboven?

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BitchCrew schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:09:

Supermooi ding hoor.
Wat voor kabelsignaal heb je en hoe is de kwaliteit daarvan ?
En hoe is het 100 % vullend beeld bij een 4:3 uitzending ?
Kijk voornamelijk het meest TV dus ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
@ Kruimeltje , check mijn uitgebreide review postings over de LE40R71B, het enige verschil tussen de 71 en 72 is het frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speelt de LE40M71 nu ook NTSC of alleen PAL??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
TheRitz schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:05:
Iemand nog ideeën aangaande mijn post hierboven?
Ik snap je vraag niet, misschien als je wat duidelijker bent kan ik je helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DLP schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:54:
@ Kruimeltje , check mijn uitgebreide review postings over de LE40R71B, het enige verschil tussen de 71 en 72 is het frame.
En de speakers zijn van 10 naar 15 watt gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:07
TheRitz schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 15:04:Als ik echter in de handleiding kijk zie ik niets terug van het instellen van de drie kleuren. Wat ik wel terugzie is de instelling voor 'Colour' en 'Colour Tone'. De menu optie Tint is niet in te stellen (greyed out) en ik neem aan dat ik die moet hebben. Ik heb dit geprobeerd voor alle 4 de instellingen Standard, Dynamic, Movie en Custom.

De input is trouwens een Xbox 360 via component. Idem voor het TV van KPN settop boxje via scart. Ook daar is de Tint niet in te stellen.
kijk je wel onder:
- menu -> beeld -> pers. kleur instellingen -> detail regeling
Volgens mij kijk je onder:
- menu -> beeld -> modus (en hier staat het idd niet ;) )

Dit is onder component en RGB niet beschikbaar, dus in jouw geval....
Als ik me goed herinder staat achter in de gebruiks aanwijzing ergens een tabel met wat, met welke bron beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
de T51 serie mist een paar 'fijninstellingen' opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik ben de gelukkige eigenaar van de 26R72, tv bevalt prima alleen lukt het me niet om in servicemenu te komen. Zijn er mensen met de zelfde tv waarbij dit wel lukt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayb0
  • Laatst online: 11-09 13:33
Niek_ schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 07:32:
[...]

Dat vraagt om bouwtekeningen/uitleg. Moet namelijk ook nog een beugel hebben maar vind 250 euro iets teveel van het goede. :)
I second that, kom maar op :)

ik kan zelf wel wat bedenken hoor, maar tips zijn wel welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Ik zal binnenkort eens wat met paint proberen te schetsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens berichten op hifi-forum.de schijnt de lancering van de XXM71 serie alweer uitgesteld te zijn naar eind juli. Denk er ernstig over na om daar niet meer op te gaan wachten en voor de SONY 40V2000 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen om 8u (!) is mijn LE37R72B geleverd. Ik helemaal blij. Het was helaas van korte duur. kapotte groene pixel linksboven 15cm uit de hoek. Damn! Gelukkig wordt hij zsm omgeruild. Weer een week wachten...
Heeft iedereen hier een samsung zonder kapotte (sub)pixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:26:
Vanmorgen om 8u (!) is mijn LE37R72B geleverd. Ik helemaal blij. Het was helaas van korte duur. kapotte groene pixel linksboven 15cm uit de hoek. Damn! Gelukkig wordt hij zsm omgeruild. Weer een week wachten...
Heeft iedereen hier een samsung zonder kapotte (sub)pixels?
Ja. Mijn eerste versie had 7 zwarte pixels, maar mijn nieuwe 0. Mijn broer heeft 1 donkere sub-pixel, maar dat is amper te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 15:27:
[...]
Ja. Mijn eerste versie had 7 zwarte pixels, maar mijn nieuwe 0. Mijn broer heeft 1 donkere sub-pixel, maar dat is amper te zien.
Testen jullie dat nog op een of andere manier? Kan zo 1-2-3 echt niet zien of er pixels kapot zijn... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Niek_ schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:32:
[...]

Testen jullie dat nog op een of andere manier? Kan zo 1-2-3 echt niet zien of er pixels kapot zijn... :/
Als hele pixels stuk zijn, dan zie je dat wel, maarja, ook al zijn ze stuk, als jij het niet ziet, dan maakt het niets uit :Y)

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon je TV op je pc aansluiten met een VGA kabel op je pc, en even wat verschillende kleuren met volledigbeeld op je scherm laten zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Ik heb alleen een pixeltje die er blauw uitziet als hij zwart moet weergegeven.... Eigenlijk niet te zien dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertB
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-09 16:45
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de R73 en de R71 en R72?
Zit namelijk nog best wel een prijsverschil tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
wschlijk de digitale tuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertB
En is dat echt een meerwaarde? Want ik kan me herinneren dat er verschillende zijn en deze alleen geschikt is voor digitale tv van kpn en weer niet voor upc enzo.

Want ik zit in het gebied van UPC dus dan zou ik er niks aan hebben denk, kan ik dus beter een R71 of R72 nemen.

En zit daar verder nog verschil tussen eigenlijk behalve het uiterlijk?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

edit:

effe opgezocht

R73 en R74 hebben beide een digitale tuner (DVB-T) , maar die kan alleen het signaal van KPN Digitenne verwerken omdat die "open lucht" is en niet via de kabel zelf. Om de signalen van casema/upc bijv te ontvangen heb je een andere soort digitale tuner nodig, namelijk een DVB-C tuner.

[ Voor 29% gewijzigd door RobertB op 19-06-2006 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
KPN kun je ook niet ontvangen, aangezien er geen CI/smartcard lezertje op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertB
Dus heb er eigenlijk weinig aan, of zorgt het nog voor beter beeld met digitale tv?
Veel vragen ik weet het, maarja ken weer geld besparen he.
Kan ik een zooitje knappe kabels halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een nieuwe lcd tv. Ik vind de samsungs persoonlijk schitterend in qualiteit en design. Ik heb al aardig wat tijd besteed met het doorspitten van dit forum, maar mij is nu nog steeds niet duidelijk welke type nu het beste is. Kan iemand mij een model aanraden? Ik ben op dit gebied een leek. Ik ben opzoek naar een 32" model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
LE32M71 wordt het beste model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertB
Kan iemand mij vertellen of dat echt een meerwaarde is zo'n digitale tuner zoals in de LE32R73BD?
Iemand ervaring ermee misschien?

Als het toch niet een beter beeld opleverd kan ik beter voor een R71 of R72 gaan dan denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

ah gisteren mijn LE26R71B opgehaald. Supermooi ding, en groot genoeg.
Ik was hele tijd aan focussen op de 32" versie, maar deze is echt groot genoeg.

Geen dode pixels, alleen is er wat moeite met zwart weergave. (moet nog de correcte instellingen zien te vinden)
Ik vreesde voor de kwaliteit van het geluid, maar ook dit valt super mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Sinister666 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 11:30:
Kan iemand mij vertellen of dat echt een meerwaarde is zo'n digitale tuner zoals in de LE32R73BD?
Iemand ervaring ermee misschien?

Als het toch niet een beter beeld opleverd kan ik beter voor een R71 of R72 gaan dan denk.
Die vraag stelde je toch al? waar je vervolgens naderhand pas zelf voor gaat zoeken en een antwoord vind dat vrij helder is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertB
Het was me tog nog niet helemaal duidelijk, maar ik neem aan dat ik er dus weinig aan heb.
Bedankt voor alle reacties.

Greetzzz Sinister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:54
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:35:
Zou mij niet veel verbazen aangezien Sony de techniek leent van Samsung. De sony's en samsungs komen ook uit dezelfde fabriek in Azië. En als ze beiden van hetzelfde paneel gebruik maken levert dat een behoorlijke kostenbesparing op.

Maar het paneel is dan wel hetzelfde, maar de 2 producenten laten er wel hun eigen soft/hard ware op los. Zo geeft Sony bijvoorbeeld zijn tv Bravia techniek mee en krijgen de samsungs DNIe. Dus uiteindelijk zijn de tv's niet identiek. Hetzelfde gebeurd trouwens bij LG-Philips.

[ Voor 11% gewijzigd door Marcusso op 20-06-2006 15:16 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
S2801 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 15:15:
[...]

Zou mij niet veel verbazen aangezien Sony de techniek leent van Samsung. De sony's en samsungs komen ook uit dezelfde fabriek in Azië. En als ze beiden van hetzelfde paneel gebruik maken levert dat een behoorlijke kostenbesparing op.

Maar het paneel is dan wel hetzelfde, maar de 2 producenten laten er wel hun eigen soft/hard ware op los. Zo geeft Sony bijvoorbeeld zijn tv Bravia techniek mee en krijgen de samsungs DNIe. Dus uiteindelijk zijn de tv's niet identiek. Hetzelfde gebeurd trouwens bij LG-Philips.
wel is het vreemd dat sony zijn producten eerder op de markt krijgt dan samsung als, sony de productie capasiteit van samsung leent :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Ik heb gisteren toch maar even mijn LE32R71B getest aangezien ik hem niet nog eens 2 weken in een doos kan laten staan. Tot mijn verbazing gaf het vrij mooi beeld vanaf de analoge kabel tv.
Even snel een dvd speler aangesloten, en dat zag er best OK uit!
Met welke instellingen vinden jullie het fijnste om te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
jobvr schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 00:23:
[...]

wel is het vreemd dat sony zijn producten eerder op de markt krijgt dan samsung als, sony de productie capasiteit van samsung leent :?
een tv is niet alleen een lcd paneel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
StanTheMan schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:50:
[...]

een tv is niet alleen een lcd paneel...
ja, dat snap ik, maar ik neem aan dat samsung in 1x een hele tv ontwerpt, en niet dat ze eens lcd schermen gaan maken en dan gaan nadenken wat ze ermee gaan doen.. als je ziet dat de sony's al meer dan een maand op de markt zijn, moet er dus een probleem zijn met de achterliggende electronica bij samsung, of er zitten gewoon andere schermen in die sony's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 23:47

made

.. made by made ..

Misschien heeft Samsung nog wel een hele berg M61 staan die ze graag eerst kwijt willen. Of er zit een grotere winstmarge op.

Denk dat het zoiets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Ik heb net een Vivanco Component kabel gehaald bij de MM voor 15eurie is dit wat???
De monsterkabels zijn een STUK duurder.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nohead schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:51:
Ik heb net een Vivanco Component kabel gehaald bij de MM voor 15eurie is dit wat???
De monsterkabels zijn een STUK duurder.. :(
Ik ben ook van plan die kabel te kopen om mijn DVD via component aan te sluiten op m'n LCD-tv. Ik zou ook graag willen weten wat voor voordeel ik haal als ik een kabel van 15,- koop of één van 79,95 die in de bak ernaast liggen. Is dat nou echt zichtbaar beter op een dvd-speler van 150,- ?
Ik ga er denk ik tussenin zitten en haal die component kabel van 29.95 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:45
Het is een analoog signaal via component en dus kan je betere kleuren/scherpte verwachten met de Monster kabels.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Denizz schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:17:
Het is een analoog signaal via component en dus kan je betere kleuren/scherpte verwachten met de Monster kabels.
huh... monster kabels zijn toch ook gewoon analoog? waarschijnlijk kwalitatief betere materiaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Nu online
Nohead schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:23:
[...]

huh... monster kabels zijn toch ook gewoon analoog? waarschijnlijk kwalitatief betere materiaal...
Bij analoog signaal heeft een kabel invloed op het signaal, bij digitaal maakt het niet uit want daarbij werkt het of werkt het niet, daar doelt hij op.

Een HDMI kabel van 5 € geeft hetzelfde beeld als een kabel van 50 €.
Een Component kabel van slechte kwaliteit geeft slechter beeld dan een betere kabel. Een hoge prijs geeft niet altijd aan dat de kabel beter is. Sommige winkels hebben echt asociale marges op hun kabels zitten. Ik raad zelf om een oehlbach kabel te halen via ebay of een HQ (merk) kabel van een andere winkel als kabelenco en allekabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:54
jobvr schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:50:
[...]

ja, dat snap ik, maar ik neem aan dat samsung in 1x een hele tv ontwerpt, en niet dat ze eens lcd schermen gaan maken en dan gaan nadenken wat ze ermee gaan doen.. als je ziet dat de sony's al meer dan een maand op de markt zijn, moet er dus een probleem zijn met de achterliggende electronica bij samsung, of er zitten gewoon andere schermen in die sony's
Maar de tv's van Samsung lopen goed, dus maken ze geen haast met een nieuw model lijkt me. Anders blijven er inderdaad overschotten over van de vorige series die niemand meer wil hebben omdat het model 'oud' is. Dus moeten ze de prijs verlagen en maken ze minder winst....

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 21:05

Offtrack

Ondertitel

S2801 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 18:51:
[...]

Maar de tv's van Samsung lopen goed, dus maken ze geen haast met een nieuw model lijkt me. Anders blijven er inderdaad overschotten over van de vorige series die niemand meer wil hebben omdat het model 'oud' is. Dus moeten ze de prijs verlagen en maken ze minder winst....
Ja, maar als de concurrentie met beduidend betere (of iig in het oog van de consument betere) televisies komt, zullen ze toch wel moeten. Ik zeg niet dat de Sony's beter zijn, kheb zelf ook een Samsung, maar als Sony sneller nieuwe modellen uitbrengt kan Samsung bijna niet achter blijven. Omdat mensen meestal toch het nieuwste van het nieuwste willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonioRoffo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-12-2022
Het blijkt dat Samsung moeilijk kan leveren... Mijn bestelling voor de LE40M71B is al opgeschoven naar 3 juli?

Is er nog tearing zichtbaar op de VGA aansluiting eigenlijk? ben eens curieus of je met de M serie (120hz) ook je scherm op VGA met 120hz refresh kan aansturen...

[ Voor 44% gewijzigd door TonioRoffo op 22-06-2006 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayb0
Ik dacht ik post toch maar even mijn setup

Afbeeldingslocatie: http://www.yoxbox.com/gallery/albums/userpics/10001/normal_IMG_0828.jpg
Zo zit ik dus te chillen :)
Afbeeldingslocatie: http://www.yoxbox.com/gallery/albums/userpics/10001/normal_IMG_0831.jpg
Oogpunt vanuit de Fatboy
Afbeeldingslocatie: http://www.yoxbox.com/gallery/albums/userpics/10001/normal_IMG_0838.jpg
Forza op HD
Afbeeldingslocatie: http://www.yoxbox.com/gallery/albums/userpics/10001/normal_IMG_0822.jpg
De bedoeling was om de TV hier op te hangen.. Dit is precies 80cm breed en de samsung 32" dus ook.
Hij komt dan wel 20cm lager te hangen, heel dichtbij de grond.. wat vinden jullie is dat te laag of wat??

het ziet er dan wel zeer strak uit.. de tv-apparaten verplaatsen dan naar een ander deel van de kamer in kastjes. je ziet dus dan alleen een LCDTV in een erker (zo heet zoiets toch?)

Meer Xbox 360 / Samsung LCD TV setup foto's hier

zo stond het vroeger:
Afbeeldingslocatie: http://www.yoxbox.com/gallery/albums/userpics/10001/normal_orange_xbox_04.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door jayb0 op 23-06-2006 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Ey, jij hebt je Fatboy al? Duurde dat lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

jayb0 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 07:38:
De bedoeling was om de TV hier op te hangen.. Dit is precies 80cm breed en de samsung 32" dus ook.
Hij komt dan wel 20cm lager te hangen, heel dichtbij de grond.. wat vinden jullie is dat te laag of wat??

het ziet er dan wel zeer strak uit.. de tv-apparaten verplaatsen dan naar een ander deel van de kamer in kastjes. je ziet dus dan alleen een LCDTV in een erker (zo heet zoiets toch?)
Lijkt me niet echt goed voor je tv, op die manier heeft hij volgens mij geen/amper ventilatie en kan hij z'n warmte niet/slecht kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

DyStiC schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 08:57:
[...]

Lijkt me niet echt goed voor je tv, op die manier heeft hij volgens mij geen/amper ventilatie en kan hij z'n warmte niet/slecht kwijt.
Just my thoughts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayb0
Niek_ schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 07:52:
Ey, jij hebt je Fatboy al? Duurde dat lang?
vrij snel

ongeveer 2 week na opsturen formulier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Voor de mensen die geen coupon hebben zoals ik, of niet perse een 'fatboy' merk hoeven zijn er ook zitzakken bij Kwantum te krijgen. Geen idee hoe het tegenover elkaar staat, maar leek me het wel waard te melden (ookal is het een Samsung topic :X )

[ Voor 5% gewijzigd door AvanCade op 25-06-2006 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

911GT2 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 08:47:
[...]
Hoe kan dat nou... dan zit er een fout in de kaart want via VGA wordt het 1:1 overgenomen.... alle korreligheid komt dus uit het signaal en niet uit de aansluiting :O
VGA = analoog
DVI = digitaal

En dat verschil in beeldkwaliteit ertussen ziet elke oma van 88 :O :O :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:54:
[...]

De tv''s hebben op de HDMI ingang "overscan" als je dus de resolutie op 12nog wat hebt maakt de tv door overscan daar 1366 van. de kust is om wat met de resolutie te spelen zodat het beeld perfect gevuld wordt. heb dit zelf draaien op een LE40M61 met een Radeon X850 en het ziet er super uit, TV, PC en Film's
Okee bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 16:37:
[...]

VGA = analoog
DVI = digitaal

En dat verschil in beeldkwaliteit ertussen ziet elke oma van 88 :O :O :O
Tja bij analoge tv niet dus... :O :O :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

911GT2 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 16:49:
[...]

Tja bij analoge tv niet dus... :O :O :O
Waar heb jij het toch over joh? Sinds wanneer is een Samsung LCD TV aangesloten via HDMI/DVI nog analoog?

Anyway, ik wil sowieso een LCD TV niet aansluiten op mijn PC via VGA alleen via DVI, dus VGA is sowieso out of the question. De brakke VGA kwaliteit heb ik jaren geleden al achter me gelaten sinds de introductie van DVI. En anderen zien het verschil tussen VGA en DVI ook superduidelijk (zie postings na die van mij) dus deze discussie hierover kan wat mij betreft stoppen. :O :O :O

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 17:30:
[...]

Waar heb jij het toch over joh? Sinds wanneer is een Samsung LCD TV aangesloten via HDMI/DVI nog analoog?

Anyway, ik wil sowieso een LCD TV niet aansluiten op mijn PC via VGA alleen via DVI, dus VGA is sowieso out of the question. De brakke VGA kwaliteit heb ik jaren geleden al achter me gelaten sinds de introductie van DVI. En anderen zien het verschil tussen VGA en DVI ook superduidelijk (zie postings na die van mij) dus deze discussie hierover kan wat mij betreft stoppen. :O :O :O
Ik weet niet wat je precies probeert te ontlokken hier... maar de kwaliteit van analoge tv op je pc is niet zo slecht dat het kwaliteitsverschil tussen DVI en VGA te verwaarlozen is.

Dus ja ook al sluit je aan via DVI/HDMI (HDMI/DVI lijkt me een beetje vreemd :?) als je daar een analoog signaal door stuurt (wat je dus hebt zolang je geen digitaal signaal hebt) blijft het orginele signaal analoog.

(Ik haal geen quote van twee weken terug omhoog om een discussie te starten :X )

[ Voor 5% gewijzigd door 911GT2 op 25-06-2006 18:53 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.