[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series )

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 33.642 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03

aex351

I am the one

Topicstarter
S2801 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 15:15:
[...]

Zou mij niet veel verbazen aangezien Sony de techniek leent van Samsung. De sony's en samsungs komen ook uit dezelfde fabriek in Azië. En als ze beiden van hetzelfde paneel gebruik maken levert dat een behoorlijke kostenbesparing op.

Maar het paneel is dan wel hetzelfde, maar de 2 producenten laten er wel hun eigen soft/hard ware op los. Zo geeft Sony bijvoorbeeld zijn tv Bravia techniek mee en krijgen de samsungs DNIe. Dus uiteindelijk zijn de tv's niet identiek. Hetzelfde gebeurd trouwens bij LG-Philips.
Inderdaad Sony en Samsung hebben samen een LCD lijn voor LCD paneels genaamd S-LCD. Paneels zijn het zelfde techniek echter niet.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

911GT2 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 18:02:
[...]

Ik weet niet wat je precies probeert te ontlokken hier... maar de kwaliteit van analoge tv op je pc is niet zo slecht dat het kwaliteitsverschil tussen DVI en VGA te verwaarlozen is.

Dus ja ook al sluit je aan via DVI/HDMI (HDMI/DVI lijkt me een beetje vreemd :?) als je daar een analoog signaal door stuurt (wat je dus hebt zolang je geen digitaal signaal hebt) blijft het orginele signaal analoog.

(Ik haal geen quote van twee weken terug omhoog om een discussie te starten :X )
1. Ik probeer niets te ontlokken
2. Mijn vraag ging over beeld van een PC (bijv. een divx/xvid film) naar de Samsung LCD TV. Je hebt mij dus totaal verkeerd begrepen als je begint over analoge tv op een PC. We zitten hier ook in een LCD TV topic en niet in een TV-kaarten topic :)
3. Een slash betekent ook wel "of". Oftewel DVI of HDMI...
4. Over quoten van 2 weken terug: wel eens gehoord van vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 16:34

911GT2

en blazen maar!

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 19:09:
[...]

1. Ik probeer niets te ontlokken
2. Mijn vraag ging over beeld van een PC (bijv. een divx/xvid film) naar de Samsung LCD TV. Je hebt mij dus totaal verkeerd begrepen als je begint over analoge tv op een PC. We zitten hier ook in een LCD TV topic en niet in een TV-kaarten topic :)
3. Een slash betekent ook wel "of". Oftewel DVI of HDMI...
4. Over quoten van 2 weken terug: wel eens gehoord van vakantie?
ok my bad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ook sorry nog als ik ietwat bot uit de hoek kwam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:42
wat een verbroedering..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ontroert mij ook.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Even iets anders. Ik heb een LE26R51, de 26 inch van de vorige serie dus. Het probleem hiermee is dat deze een brommend/zoemend/fluitend geluid geeft uit de voeding. Het geluid is dermate luid dat ik het continu kan horen bij een volume instelling lager dan 10 op 2 a 3 meter afstand) Vandaag is er voor de derde keer een samsung monteur langsgeweest voor dit probleem (1e keer verkeerde diagnose, 2e en 3e keer verkeerde onderdeel besteld, dus die reparatieservice is top) en die heeft hem uiteindelijk meegenomen om hem 'intern te laten beoordelen' of zoiets. Mijn vraag is of jullie uit deze of de nieuwere series Samsung LCD's zo'n geluid horen, met name bij donkere scenes (lichtsensor aan/stand dynamisch) of dat dat echt een defect is. De monteur van vandaag probeerde mij ervan te overtuigen dat het geluid normaal zou zijn, maar volgens mij is dit niet zo en ik heb het dan ook niet geaccepteerd. Volgens de internationale samung supportsite horen LCD tv's ook helemaal geen geluid te maken van zichzelf en mijn vorige LCD tv (PHILIPS) deed dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Ik hoor helemaal niets uit de mijne...

Ik heb er zelfs boven gehangen om te testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-08 10:36
donaldo schreef op maandag 26 juni 2006 @ 12:56:
Even iets anders. Ik heb een LE26R51, de 26 inch van de vorige serie dus. Het probleem hiermee is dat deze een brommend/zoemend/fluitend geluid geeft uit de voeding. Het geluid is dermate luid dat ik het continu kan horen bij een volume instelling lager dan 10 op 2 a 3 meter afstand) Vandaag is er voor de derde keer een samsung monteur langsgeweest voor dit probleem (1e keer verkeerde diagnose, 2e en 3e keer verkeerde onderdeel besteld, dus die reparatieservice is top) en die heeft hem uiteindelijk meegenomen om hem 'intern te laten beoordelen' of zoiets. Mijn vraag is of jullie uit deze of de nieuwere series Samsung LCD's zo'n geluid horen, met name bij donkere scenes (lichtsensor aan/stand dynamisch) of dat dat echt een defect is. De monteur van vandaag probeerde mij ervan te overtuigen dat het geluid normaal zou zijn, maar volgens mij is dit niet zo en ik heb het dan ook niet geaccepteerd. Volgens de internationale samung supportsite horen LCD tv's ook helemaal geen geluid te maken van zichzelf en mijn vorige LCD tv (PHILIPS) deed dat ook niet.
nee, is niet normaal, maar sommige LCD TV's hebben er last van.. gevalletje goedkope travo.. bij donkere scenes is er minder vermogen nodig en wordt de travo niet volledog belast.. dit kan gezoem opleveren.. hetzelfde effect heb je bij de dimmer van een lamp als je gaat dimmeen..... de LG LB1R is hier berucht om

[ Voor 4% gewijzigd door jobvr op 26-06-2006 13:00 ]

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
911GT2 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 12:58:
Ik hoor helemaal niets uit de mijne...

Ik heb er zelfs boven gehangen om te testen...
Dank voor die info. Wilde even een bevestiging dat ik nog niet helemaal :? de kluts kwijt ben. Ik heb zelf in winkels ook al boven de LE23R51 (XBLX 360 stand) en een LE32R71 (CASEMA HD stand) gehangen en daar hoorde ik ook niets. Je had dat winkelpersoneel moeten zien kijken...

Heb inmiddels contact opgenomen met Samsung zelf (reparatie wordt uitgevoerd door extern bedrijf) en aangegeven dat het wat mij betreft tijd wordt om mijn TV om te ruilen voor een nieuw exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Laatst online: 22:47
Heeft iemand enig idee wanneer de LE32M71 beschikbaar is? En of er een LE26M71 komt? 32" is voor mijn huidige huis nog iets te groot. Volgend jaar komt er dan een 32" in de woonkamer en gaat de 26" naar de slaapkamer. Maar ik wil deze maand een nieuwe TV kopen met een xbox 360.

Wanneer de LE26M71 niet snel genoeg leverbaar is ga ik denk ik eerst voor de LE26R72.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Le26M71 komt er niet. Ze willen de markt meer richten op 40". Er zou nog wel een 32" van de M71 komen maar vraag me niet wanneer. Ik denk dat ze zich eerst nog wat meer willen richten op de 32R7x serie voor verkoop. Waarbij de 32M61 ook nog een belangrijke rol speeld. Mensen die dus een samsung LCD willen kopen zullen nu daardoor eerder geneigt zijn om toch maar een 40" scherm te kopen omdat de M71 nieuwere techniek bevat en natuurlijk een hogere prijs met zich meebrengt door de 40" formaat. De M61 start bijvoorbeeld ook pas vanaf de 32". Vandaar.

[ Voor 8% gewijzigd door aex351 op 28-06-2006 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Dan ga ik denk ik toch voor de LE26R71. Dan kijk ik begin volgend jaar wel verder naar een 32" model. Dat is nu denk ik gewoon even te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Ok na alle duscussie ben ik uit practische overwegingen ook over naar DVI/HDMI op mijn LE32R71. :o Dat wil zeggen vandaag komt de TPG langs (waarschijnlijk als ik er niet ben, maar als het goed is past het door de brievenbus) met mijn DVI/HDMI kabel.

Nou heb gelezen dat verschillende mensen dat aan de praat hebben gekregen, maar echt een duidelijke omschrijving heb ik nog niet gezien.

Heeft iemand de optimale settings en progs?
(nee ik ben niet lui, maar als iemand het zo op kan geven scheelt dat mij weer een hoop werk met zoeken naar de juiste instellingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 21:32
911GT2 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 08:55:
Ok na alle duscussie ben ik uit practische overwegingen ook over naar DVI/HDMI op mijn LE32R71. :o Dat wil zeggen vandaag komt de TPG langs (waarschijnlijk als ik er niet ben, maar als het goed is past het door de brievenbus) met mijn DVI/HDMI kabel.

Nou heb gelezen dat verschillende mensen dat aan de praat hebben gekregen, maar echt een duidelijke omschrijving heb ik nog niet gezien.

Heeft iemand de optimale settings en progs?
(nee ik ben niet lui, maar als iemand het zo op kan geven scheelt dat mij weer een hoop werk met zoeken naar de juiste instellingen)
Uhm...ik weet niet meer hoe ik het gedaan heb. Maar ik kreeg na wat kloten een beeldvullend iets, met pijlen in het midden (breder en hoger). Ik moest dan meerdere malen op die pijlen drukken om alles mooi in het beeld te krijgen. Dat komt uit op 1200 horizontaal en ongeveer 676 of 668 verticaal.
Ik heb trouwens een nvidia kaart, ik weet niet goed hoe het bij ATI zit...Je kunt anders via de nvidia site zo'n FAQ vinden, die is in dit topic ook wel ergens genoemd.
Anders kun je altijd Powerstrip nog gebruiken op die resoluties ;) Maar hoe dat werkt weet ik niet.

Verstandige keus! Om met HDMI te gaan werken ipv VGA :)

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 19:50
OMG, ik heb vandaag eindelijk de witte versie van de LE32R71 gezien, en wat is dat ding vreselijk mooi zeg. Jammer dat de 26" niet in die uitvoering komt, anders had ik hem maar al te graag gekocht. 32" vind ik namelijk niet zo prettig voor een slaapkamer. Maar wel lekker kleurtje, en dat rode randje onderaan is niet zo hinderlijk als sommigen denken.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Nou ben al weer een uur bezig, zodra ik ook maar iets met die pijlen schuif waar rob het over heeft springt het beeld op zwart, en krijg ik de melding niet ondersteund, van mijn TV.

iemand toevallig die wel de exacte settings heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:25
911GT2 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 21:33:
Nou ben al weer een uur bezig, zodra ik ook maar iets met die pijlen schuif waar rob het over heeft springt het beeld op zwart, en krijg ik de melding niet ondersteund, van mijn TV.

iemand toevallig die wel de exacte settings heeft?
Mag ik vragen om welke praktische overwegingen je bent overgestapt van VGA naar HDMI? Want mij lijkt het dat VGA juist net praktischer is, voornamelijk door de resolutie. Wat is je bezwaar op de VGA aansluiting?

Mag ik vragen met welke pijlen je schuift?

[ Voor 4% gewijzigd door Roet op 29-06-2006 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 21:32
Roet schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 21:59:
[...]

Mag ik vragen om welke praktische overwegingen je bent overgestapt van VGA naar HDMI? Want mij lijkt het dat VGA juist net praktischer is, voornamelijk door de resolutie. Wat is je bezwaar op de VGA aansluiting?

Mag ik vragen met welke pijlen je schuift?
De kleuren zijn daar een stuk minder, dat is eigenlijk het verhaal erachter ;) Als je alleen naar de resolutie kijkt, dan is idd VGA beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Het prbleem is dat welke resolutie ik ook ingeef, met powerstrip, of met de Nvidia software de werbalk blijft buiten het scherm vallen.

Het lijkt wel alsof de tv denkt dat hij groter is dan hij is...

Want zelfs 800x600 heeft hetzelfde probleem als 1280x720 8)7

Het lijkt alsof het helemaal niet aan de resolutie ligt

(de pijlen van powerstrip)

edit:

|:( |:( }:O }:O Ik had de overscan compensatie niet aan staan 8)7 8)7

edit:
2
Damn, ik weet niet hoe snel ik terug mijn VGA kabel terug moest stoppen. Pixels artifacts schokkerig beeld, verkeerde kleuren, dramatisch :'( Neuh ik ben er uit... laat mij maar lekker VGA draaien _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door 911GT2 op 29-06-2006 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit, onbegrijpelijk... dat je juist al die ongein (artifacts, verkeerde kleuren, schokkerig) krijgt via DVI.

Ligt dat dan echt aan de Samsung LCD dat ie niet met digitaal beeld overweg kan? Dan maar gewoon een 20" LCD monitor kopen voor in de slaapkamer, daar kijk ik toch alleen divx films :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Ik ben eens het kijken naar een TV meubel voor mijn Samsung LE26R71B.

Klopt het dat deze maar met 4 punten bevestigd wordt? En dat alle tv meubels passen zolang de punten tussen deze 4 punten goed is?

Ik heb totaal geen idee waar ik naar moet kijken, en is wel zo belangrijk als ik ervoor ga kijken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

AvanCade schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 07:40:
Ik ben eens het kijken naar een TV meubel voor mijn Samsung LE26R71B.

Klopt het dat deze maar met 4 punten bevestigd wordt? En dat alle tv meubels passen zolang de punten tussen deze 4 punten goed is?

Ik heb totaal geen idee waar ik naar moet kijken, en is wel zo belangrijk als ik ervoor ga kijken natuurlijk.
Ze itten idd met 4 punten vast, maar er zijn standaard waardes voor (volgens mij).
Ik weet zo niet welke standaard zijn voor de jouwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

Shailesh schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 18:39:
OMG, ik heb vandaag eindelijk de witte versie van de LE32R71 gezien, en wat is dat ding vreselijk mooi zeg. Jammer dat de 26" niet in die uitvoering komt, anders had ik hem maar al te graag gekocht. 32" vind ik namelijk niet zo prettig voor een slaapkamer. Maar wel lekker kleurtje, en dat rode randje onderaan is niet zo hinderlijk als sommigen denken.
Ik vond hem ook heel mooi, maar het komt het beeld niet ten goede. Ik heb de indruk dat het beeld groter lijkt met een zwarte rand. (en het is rustgevender)
maar het blijft een kwestie van smaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art-core
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 13:44
donaldo schreef op maandag 26 juni 2006 @ 15:02:
[...]

Dank voor die info. Wilde even een bevestiging dat ik nog niet helemaal :? de kluts kwijt ben. Ik heb zelf in winkels ook al boven de LE23R51 (XBLX 360 stand) en een LE32R71 (CASEMA HD stand) gehangen en daar hoorde ik ook niets. Je had dat winkelpersoneel moeten zien kijken...

Heb inmiddels contact opgenomen met Samsung zelf (reparatie wordt uitgevoerd door extern bedrijf) en aangegeven dat het wat mij betreft tijd wordt om mijn TV om te ruilen voor een nieuw exemplaar.
Ik heb precies hetzelfde!! Is inderdaad vrij irritand! Is het bij jou dan ook zo dat in de stand 'Movie' er geen gezoem is? Dat is bij mij in ieder geval zo. Maar het is dus niet normaal en ik zou ermee terug moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

art-core schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 09:52:
[...]

Ik heb precies hetzelfde!! Is inderdaad vrij irritand! Is het bij jou dan ook zo dat in de stand 'Movie' er geen gezoem is? Dat is bij mij in ieder geval zo. Maar het is dus niet normaal en ik zou ermee terug moeten gaan?
Ik heb ook een 26R51, en ook gezoem. Zet ik echter de beeldmodus op dynamisch en dynamisch contrast aan, dan hoor ik niks meer. En de mijne zoemt redelijk zacht, als het tv volume op 6 staat hoor ik het al niet meer, op 1,5m afstand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Ah, de LE26R71B is eindelijk (fiks) in prijs gedaald. Onder de 800 :) , nu wordt het tenminste echt een beetje interessant voor de wat minder bedeelden onder ons :P .

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
Shailesh schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 20:06:
Ah, de LE26R71B is eindelijk (fiks) in prijs gedaald. Onder de 800 :) , nu wordt het tenminste echt een beetje interessant voor de wat minder bedeelden onder ons :P .
Namens de minderbedeelden, waar is ie zo goedkoop? Op Kieskeurig is ie nog EUR 849,=.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
gr1542 schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 20:58:
[...]

Namens de minderbedeelden, waar is ie zo goedkoop? Op Kieskeurig is ie nog EUR 849,=.
Ghehe :P

Uhm, kieskeurig, je zou toch beter moeten weten en gewoon de tweakers pricewatch moeten checken ;)

pricewatch: Samsung LE26R71B (26")

Hij is bij meerdere winkels gedaald in prijs, dus ik denk dat de meeste shops gedurende deze week hun prijs ook zullen aanpassen, het is namelijk geen van allen een aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Shailesh schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 21:12:
[...]

Uhm, kieskeurig, je zou toch beter moeten weten en gewoon de tweakers pricewatch moeten checken ;)

Hij is bij meerdere winkels gedaald in prijs, dus ik denk dat de meeste shops gedurende deze week hun prijs ook zullen aanpassen, het is namelijk geen van allen een aanbieding
Klopt. De hele R serie en ook andere modellen zijn in prijs verlaagd. De 32R72 kost nu 1090 ongeveer, en de 37R72 is nu 1475. Deze prijsdaling klopt inderdaad. De shops in de pricewatch lijken wat sneller op deze prijsdaling te reageren. De prijsdaling is vlak voor het weekend, dus zullen sommige shops pas volgende week de prijs aanpassen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
Shailesh schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 21:12:
[...]

Ik wist niet dat LCD TV's er ook in stonden (verstopt bij de LCD monitoren). Het handige van kieskeurig vind ik wel dat er vaak aardige gebruikerservaringen/problemen terug te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
vandaag richting zoetermeer geweest om enkele lcd schermen te bekijken, waaronder Toshiba's en moet toegeven dat ik liever wacht op de 40M71B want de Toshi konden mij niet overtuigen om eentje aan te schaffen. Verkoper in MM zoetermeer die vertelde mij dat ze over 10werkdagen twee M71's binnenkrijgen. :+ Zal zeker 10weken worden.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Rainesh schreef op zondag 02 juli 2006 @ 03:08:
vandaag richting zoetermeer geweest om enkele lcd schermen te bekijken, waaronder Toshiba's en moet toegeven dat ik liever wacht op de 40M71B want de Toshi konden mij niet overtuigen om eentje aan te schaffen. Verkoper in MM zoetermeer die vertelde mij dat ze over 10werkdagen twee M71's binnenkrijgen. :+ Zal zeker 10weken worden.
waarom koop je het dan niet via internet. Desnoods ophalen bij afhaalbalie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
aex351 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 03:42:
[...]

waarom koop je het dan niet via internet. Desnoods ophalen bij afhaalbalie.
Ben ik ook van plan, maar ik wil het wel eerst in actie zien voordat ik eentje ga aanschaffen. Ik ga het sowieso via internet kopen, stuk goedkoper! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Nou, dan ziet het er toch naar uit de komende week de LE-40M71B er eindelijk gaat komen. Dit weekend is de (internet) prijs behoorlijk gezakt, prijs blijft nu steken op e2150,-. pricewatch: Samsung LE40M71B (40")

Hier een preview/review achtig iets in het Duits: http://www.areadvd.de/hardware/2006/samsung_m7_1.shtml Volgens mij zijn ze heel gelukkig met Samsungs nieuwste! :P

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Arx schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:10:
Nou, dan ziet het er toch naar uit de komende week de LE-40M71B er eindelijk gaat komen. Dit weekend is de (internet) prijs behoorlijk gezakt, prijs blijft nu steken op e2150,-. pricewatch: Samsung LE40M71B (40")

Hier een preview/review achtig iets in het Duits: http://www.areadvd.de/hardware/2006/samsung_m7_1.shtml Volgens mij zijn ze heel gelukkig met Samsungs nieuwste! :P
ja cool! ziet er goed uit!.. ik had m al in bestelling staan bij een webshop maar die hebben de prijs niet verlaagd... :/

In de usa zijn de nieuwe samsungs bekend onder een andere naam; de 92 en 96 serie.
In deze pressrelease staat dat daar de 32"in juli komt en de 40 en 46" modellen pas in augustus!
http://samsung.com/PressC...p?seq=20060524_0000257857

[ Voor 20% gewijzigd door dadj op 02-07-2006 20:09 . Reden: PRESS RELEASE GEVONDEN ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2024
Ik heb vorige week mijn samsung LE40R72B opgehaald.

1.
Ik hoor veel mensen over het feit dat de 8 inch het geld niet waard is..tja nou ik vind
dat vrouwen gelijk hebben...size matters :P vandaar de 40"
2.
Ik vind het high glossy erg mooi en het stoort absoluut niet bij het tv kijken.
het valt echt niet op, maar als ie uitstaat dan ziet het er schitterend uit :)
3.
ik heb voor de 72 gekozen omdat ik het zilveren randje (speakers) mooier vind dan het blauwe
kwestie van smaak.
4.
Heb hem aangesloten met scart op UPC digitaal media box. Ben nog niet zo heel erg te spreken
over het beeld van gewone tv...dus laat HDTV op veel kanalen maar snel komen.
5.
heb uiteraard ook laptop aangesloten om te testen met HDTV filmpjes van de microsoft site
http://www.microsoft.com/...ideo/contentshowcase.aspx
filmpjes zijn Heel erg mooi..kan echt niet wachten op HDTV...zo ontzettend scherp...echt
niet normaal. Heb de laptop overigens aangesloten met gewone VGA D-SUB kabel. Kan niet zeggen dat ik iets van die wazige waas zie waar iedereen het over heeft...maar goed heb ook geen vergelijkingsmateriaal.
6.
Divx streamen over het netwerk gaat prima en beeldkwaliteit is goed om naar te kijken

[ Voor 10% gewijzigd door shardphoenix op 02-07-2006 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Hier een stoere foto van de nieuwe 46"!!!! Vettttttttt!
http://www.avsforum.com/a...hp?t=657002&page=26&pp=30

[ Voor 16% gewijzigd door dadj op 02-07-2006 21:46 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2024
om een of andere reden vind ik dit model toch minder mooi dan de 71B/72B reeks
kan er niets aan doen..is denk ik echt persoonlijk.
maar goed zoals ik al zei twee posts eerder...size matters :D

[ Voor 10% gewijzigd door shardphoenix op 03-07-2006 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

mikevanrooijen schreef op maandag 03 juli 2006 @ 00:35:
[...]

om een of andere reden vind ik dit model toch minder mooi dan de 71B/72B reeks
kan er niets aan doen..is denk ik echt persoonlijk.
maar goed zoals ik al zei twee posts eerder...size matters :D
en deze foto dan? ;) Dit is de 40"
Afbeeldingslocatie: http://www.areadvd.de/images/2006/samsung_m7_tv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
Is er al bekend wanner die ( is toch de M71?) uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Hoodlum77 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 09:47:
Is er al bekend wanner die ( is toch de M71?) uitkomt?
Juli.

[ Voor 3% gewijzigd door Arx op 03-07-2006 10:48 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:40
Heeft er iemand ervaring met de Samsung LE23T51B?
Ik kan er vrij weinig over vinden qua reviews oid.

Dus heeft iemand hier ervaring mee, of wellicht andere alternatieven?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qosmic schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:35:

Ten eerste is die tv niet echt geweldig qua beeldkwaliteit (ontwerp is nog wel leuk) en ten tweede kun je beter voor de 26inch gaan omdat die geen drol meer kost.
Als je een paar centen meer hebt zou ik voor een 23R51 gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Qosmic schreef op maandag 03 juli 2006 @ 14:35:

Zoals hierboven beschreven is het beeldkwaliteit bagger. Ik heb de 32" versie gehad en t.o.v. de R71 versies is het een groot verschil. Besteed je euro's goed en neem niet de T51B versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Als ik naar de verschillen kijk heeft de R51B een hoger contrast namelijk 3000:1 tov 2000:1

en bij de R51B staat bij tv type Analoge tv en deze heeft een VGA (HD15) aansluiting voor de pc en bij de T51B staat er gereed voor HD en heeft DVI.

Dan is de T51B toch beter?

edit: uiteraard wil ik mn euro's goed besteden en zoek ik een goede tv met (haar)scherp beeld, het liefst hdmi om mijn xbox op aan te sluiten. Maar beeldkwaliteit gaat natuurlijk boven alles.

wat is het beste alternatief dan?

[ Voor 31% gewijzigd door Qosmic op 03-07-2006 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qosmic schreef op maandag 03 juli 2006 @ 15:09:
Als ik naar de verschillen kijk heeft de R51B een hoger contrast namelijk 3000:1 tov 2000:1

en bij de R51B staat bij tv type Analoge tv en deze heeft een VGA (HD15) aansluiting voor de pc en bij de T51B staat er gereed voor HD en heeft DVI.

edit: uiteraard wil ik mn euro's goed besteden en zoek ik een goede tv met (haar)scherp beeld, het liefst hdmi om mijn xbox op aan te sluiten. Maar beeldkwaliteit gaat natuurlijk boven alles.

Ik kan hier erg kort over zijn: bekijk ze beide maar eens in de winkel!
Je schrikt je echt een hoedje want die beeldkwaliteit van de T51 is echt bagger :X DVD en HD zal misschien best een aardig beeld opleveren maar de zwartwaardes en analoge tv zijn om te huilen, al helemaal vergeleken bij de R51B.

Kijk dus niet teveel naar de cijfertjes maar laat je ogen oordelen!! Hij is niet voor niks zo goedkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
hmm... wel weer lastig.
Dacht er uit te zijn :P

Die R51 is ook gelijk weer 150 euro duurder. Maar ik zal mijn ogen wel even de kost geven in de winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Ik sta op het punt om de samsung LE26M72 te gaan kopen, maar ik lees steeds weer tegenstrijdige berichten dat de beeldkwaliteit bij het normale tv kijken niet heel sterk is. Tevens schijnt het geluid wat standaard uit de tv komt echt bagger te zijn (op zich zo vreemd).

De 26" modelen van JVC (LT-26X70BU) en Panasonic (TX-26LX60) schijnen een beter beeld te geven en veel beter geluid.

Heeft iemand ook een keuze gemaakt uit deze drie tv's en zo ja, waren de verschillen echt zo groot.

Ik ben nog geen winkel tegengekomen waar de drie modellen goed vergelijkbaar zijn. Dus zelfde bron etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
bassio schreef op maandag 03 juli 2006 @ 18:13:
Ik sta op het punt om de samsung LE26M72 te gaan kopen, maar ik lees steeds weer tegenstrijdige berichten dat de beeldkwaliteit bij het normale tv kijken niet heel sterk is. Tevens schijnt het geluid wat standaard uit de tv komt echt bagger te zijn (op zich zo vreemd).

De 26" modelen van JVC (LT-26X70BU) en Panasonic (TX-26LX60) schijnen een beter beeld te geven en veel beter geluid.

Heeft iemand ook een keuze gemaakt uit deze drie tv's en zo ja, waren de verschillen echt zo groot.

Ik ben nog geen winkel tegengekomen waar de drie modellen goed vergelijkbaar zijn. Dus zelfde bron etc.
M72 ... waar waar waar ???

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
jobvr schreef op maandag 03 juli 2006 @ 18:27:
[...]

M72 ... waar waar waar ???
Dit is onderhand persoon nummer 10 die de R en M serie door elkaar haalt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Lol, inderdaad. Het is uiteraard de R72... Sorry voor de verwarring ;-)

Ik zou graag de LE32M71 willen hebben, maar dat wordt pas volgend jaar in mijn nieuwe huis. 32" is gewoon nu te groot en ik heb begrepen dat er geen 26" van de M serie komt.

Vandaar nu de afweging tussen de bovengenoemde 3 tv's in het 26" segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
bassio schreef op maandag 03 juli 2006 @ 18:32:
Lol, inderdaad. Het is uiteraard de R72... Sorry voor de verwarring ;-)

Ik zou graag de LE32M71 willen hebben, maar dat wordt pas volgend jaar in mijn nieuwe huis. 32" is gewoon nu te groot en ik heb begrepen dat er geen 26" van de M serie komt.

Vandaar nu de afweging tussen de bovengenoemde 3 tv's in het 26" segment.
Persoonlijk zou ik voor óf de JVC óf de Samsung gaan. Ligt er maar net aan wat je aanstaat. De Samsung is wellicht iets goedkoper maar kwalitatief is er een klein voordeel voor de JVC denk ik. Ik denk dat je toch het beste zelf even kan gaan kijken, en gewoon vragen of ze een DVD willen afspelen en of je mag spelen met de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Ik hoop juist dat ze ergens gewoon analoog kabel signaal hebben. Ik heb het idee dat een dvd/xbox op allemaal wel goed afgespeeld wordt, maar het gaat juist ook om het beeld van normale tv.

Roet, vanwaar de voorkeur voor de JVC?

Kwa prijs maakt het mij niet heel veel uit. Ik wil gewoon een hele goede 26" lcd tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
bassio schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:21:
Ik hoop juist dat ze ergens gewoon analoog kabel signaal hebben. Ik heb het idee dat een dvd/xbox op allemaal wel goed afgespeeld wordt, maar het gaat juist ook om het beeld van normale tv.

Roet, vanwaar de voorkeur voor de JVC?

Kwa prijs maakt het mij niet heel veel uit. Ik wil gewoon een hele goede 26" lcd tv.
Als analoog belangrijk is zou ik persoonlijk voor de Samsung gaan, daar zit namelijk een betere tuner in. Digitaal is de JVC iets beter, maar door de kwaliteit van LCD's met digitaal signaal is dat verschil natuurlijk minder groot dan het verschil tussen een slechte en een goede tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Ik lees net op de o.a. kieskeurig dat de JVC juist een superieur signaal heeft van standaard kabel weergave...

Ik kan op internet nergens echt goed reviews vinden waar ze een aantal 26" tv's testen.

Ik ga nog even verder op onderzoek uit en post wel wat ik uiteindelijk ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
bassio schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:40:
Ik lees net op de o.a. kieskeurig dat de JVC juist een superieur signaal heeft van standaard kabel weergave...

Ik kan op internet nergens echt goed reviews vinden waar ze een aantal 26" tv's testen.

Ik ga nog even verder op onderzoek uit en post wel wat ik uiteindelijk ga doen.
Je begrijpt dat Kieskeurig verre van objectief is, neem ik aan. Ik zou gewoon zelf gaan kijken in de winkel. Mijn oordeel is overigens over de 32" versie, de 26" hadden ze niet staan. Kan zijn dat daar ook verschil in zit. Ik lees net dat bij de 32" versie een paar mensen er niet helemaal kapot van zijn, dus het kan zijn dat enkel de 32" dat probleem heeft. Over het algemeen valt een slecht signaal niet zo op, op een klein scherm. Het kan dus zijn dat door het formaat het verschil nihil is. Sowiso ben ik van mening dat je met beide schermen geen miskoop doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Ik weet inderdaad dat je niet alles moete geloven wat er staat, maar je moet ergens vanuit gaan. (vandaar dat ik hier ook post om informatie te krijgen). Ik denk dat geen van de schermen een miskoop is inderdaad, maar als ik dan toch geld uitgeef.. Dan maar het beste op dit moment..

Ik denk dat met een 26" je inderdaad minder last van een wat slechter signaal hebt...

dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Roet schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:55:
[...]

Je begrijpt dat Kieskeurig verre van objectief is, neem ik aan. Ik zou gewoon zelf gaan kijken in de winkel. Mijn oordeel is overigens over de 32" versie, de 26" hadden ze niet staan. Kan zijn dat daar ook verschil in zit. Ik lees net dat bij de 32" versie een paar mensen er niet helemaal kapot van zijn, dus het kan zijn dat enkel de 32" dat probleem heeft. Over het algemeen valt een slecht signaal niet zo op, op een klein scherm. Het kan dus zijn dat door het formaat het verschil nihil is. Sowiso ben ik van mening dat je met beide schermen geen miskoop doet.
helemaal mee eens.. ( alle 2 de punten) kieskeurig is leuk om een algemeen euvel mee te ontdekken, maar mensen zijn zo heel erg tevreden met hun aankoop, dat is echt erg... als je kijkt naar het aantal 10-en dat voor beeldkwaliteit wordt gegeven bij verschillende toestellen, dan kunnen we nu stoppen met de verdere ontwikkeling van de LCD-techniek, want die is al perfect...

De kans dat je bij een 26: TV storing ziet is al kleiner dan op een 32", hangt natuurlijk ook af van de afstand dat je er vanaf zit, maar mijn ervaring is dat iedereen toch wel minstens 2,5 meter van zijn TV af zit. De grote van de TV wordt meestal bepaald door een combinatie van budget, ruimte aan de muur en wat moeders de vrouw toestaat in haar huiskamer... de afstand dat mensen van hun tv af zitten verschilt dus niet zo veel, en dan valt bij een 32"of 40" ruis/storing veel meer op dan bij een 26"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Ik zit nu ongeveer 2.20-2.50 max van mijn tv af... Volgende huis wordt dat een stuk groter dan wordt het zeker een 32"

Budget is geen probleem, maar ik denk dat ik mij zeer ga ergeren aan een 32" die te dichtbij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
bassio schreef op maandag 03 juli 2006 @ 22:17:
Ik zit nu ongeveer 2.20-2.50 max van mijn tv af... Volgende huis wordt dat een stuk groter dan wordt het zeker een 32"

Budget is geen probleem, maar ik denk dat ik mij zeer ga ergeren aan een 32" die te dichtbij staat.
Ik denk dat het de toekomst word, dus misschien is het niet een nadeel maar is het gewoon wennen ipv de tradionele beeld formaten. De fabricanten laten steeds grotere panelen van de band afrollen, denk aan 40" en grooter, iets wat ze nu de standaard willen maken. Kijk maar naar de 40m71, waarom niet ook meteen de 32". Of de M61 is ook een mooi voorbeeld, begint pas bij de 32". Dus voor een 26" moet je uitwijken naar de M51 of de R7#.

[ Voor 6% gewijzigd door aex351 op 03-07-2006 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Laatst online: 08:04
bassio schreef op maandag 03 juli 2006 @ 22:05:
Ik weet inderdaad dat je niet alles moete geloven wat er staat, maar je moet ergens vanuit gaan. (vandaar dat ik hier ook post om informatie te krijgen). Ik denk dat geen van de schermen een miskoop is inderdaad, maar als ik dan toch geld uitgeef.. Dan maar het beste op dit moment..

Ik denk dat met een 26" je inderdaad minder last van een wat slechter signaal hebt...

dank voor de reacties.
Ik heb de 26R72 (of 73? in ieder geval die met de zilveren rand :P) nu een maand of 3 en ben zeer tevreden! Ik heb een analoog signaal van essent en gebruik hem veel met mijn MythTV PVR-systeem. De PVR (gewoon een linux bak met een MCE kloon) heb ik via VGA aangesloten en speelt DVD's, Divx en gewoon TV via een Hauppauge PVR350 tuner kaart.
Wanneer ik gewoon analoge tv kijk via de tuner van de TV is het beeld heel strak, sommige zenders wat ruis, zoals TV5 en Arte. Ik heb wel gewoon no-name kabels en de eerste 10 zenders zijn perfect. Ik gebruik wel een cheap-ass antenne versterker, dat scheelde wel. Als je heel dichtbij gaat kijken zie je soms ook wat rare 'strepen' in beeld. Op 3 meter is dat echt niet meer te zien.

Helemaal prachtig is dvd kijken via de PVR, die benut dus de volledige resolutie van de TV, dit ziet er echt veel mooier uit dan wanneer ik dezelfde DVD via mijn dvd-speler bekijk die ik via SCART heb aangesloten. Dat ziet er ook redelijk uit maar niet zo overweldigend strak als via de PVR.

Tot slot kan ik ook TV kijken via de tunerkaart in de PVR, dit ziet er echt een stuk minder uit dan gewoon TV kijken, het beeld wordt veel zachter en sommige zender hebben veel ruis.
Dus ik ben erg tevreden over de ingebouwde tuner!
Geluid kan ik niks over zeggen aangezien alles via mijn receiver loopt.
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel!

Oja, nog een tip, via het service menu kun je de zap-snelheid ver opvoeren, standaard is die echt traag. Nu net zo snel als op de 'nog niet zo heel oude' Sony tv van mijn ouders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Ik ga deze week wel even bij de mediamarkt langs om te kijken naar de Samsung/JVC en Panasonic. Ik post mijn bevindingen hier wel...

DRAFTER86, dank je wel voor je reactie. Ik ga goed kijken naar de Samsung,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Heeft de Samsung LE23T51B HDMI en is deze HD ready?

Zie er tegenstrijdige productspecificaties over, of zijn er van dit model ook weer bepaalde sub modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

vreemd, in het amerikaanse persbericht voor de nieuwe LCDs staat het volgende:
"Samsung's 92 Series and 96 Series (USA naam voor de M serie) LCD HDTVs include breakthrough technologies with S-PVA (Super Patterned Vertical Alignment) panel technology to provide a wider viewing angle, wide color gamut CCFL (Cold Cathode Fluorescent Lamp) backlight for a brighter picture and increased color accuracy, and 1080p resolution for the 96 series, 40" and above."

in de europese specificaties heb ik echter nergens 1080P zien staan, ik had de indruk dat het om 720p of micchien 1080i schermen ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
dadj schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 12:03:
vreemd, in het amerikaanse persbericht voor de nieuwe LCDs staat het volgende:
"Samsung's 92 Series and 96 Series (USA naam voor de M serie) LCD HDTVs include breakthrough technologies with S-PVA (Super Patterned Vertical Alignment) panel technology to provide a wider viewing angle, wide color gamut CCFL (Cold Cathode Fluorescent Lamp) backlight for a brighter picture and increased color accuracy, and 1080p resolution for the 96 series, 40" and above."

in de europese specificaties heb ik echter nergens 1080P zien staan, ik had de indruk dat het om 720p of micchien 1080i schermen ging...
Dat klopt. De M72 wordt in de US een 1080p panel, en hier krijgen wij een 720p panel. Vaak hebben de US modellen ook meer aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
ehhh andere firmware erop en voila een 1080p lcdtv of toch niet?
Lijkt me dat de hardware (het lcd paneel zelf) toch hetzlefde zou moeten zijn.
of ben ik kort door de bocht?

been there, done that, bought the T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Nee, niet kort door de bocht, je mist de bocht compleet. :+

Het verschil tussen een 1080 en 720 paneel is 312 pixels in de hoogte en 544 in de breedte.
Dat lost je niet op met een firmware upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Roet schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 13:02:
[...]

Dat klopt. De M72 wordt in de US een 1080p panel, en hier krijgen wij een 720p panel. Vaak hebben de US modellen ook meer aansluitingen.
Hmm, zo moet je het niet zien. De M71 lijkt het meest op de 92 series, met ook de 720 paneel d'r in, en een compleet andere tuner. De 96 series is gewoon een Europees ongekende versie. Zal waarschijnlijk ook wel in Europa komen, vraag alleen is wanneer. Als klap op de vuurpijl kunnen die Amerikanen ook nog kiezen voor een versie met of zonder glimmende rand :9.

Trouwens, ik las op dat bekende Duits hifi forum dat de M71 naar augustus toe gaat. In hoeverre dat waar is, is altijd even afwachten. Hopelijk kletst die uit z'n nek. Dus misschien staat ´ie d´r volgende week wel stiekum in de winkel, misschien ook niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dadj schreef op maandag 03 juli 2006 @ 08:53:
[...]

en deze foto dan? ;) Dit is de 40"
[afbeelding]
Is er iemand die me kan vertellen waarom er zo'n goedkoop stukje plastic aan de onder rand hangt?? :/
Bedoel dit is wel de meest geile tv van samsung naar mijn idee (omdat deze eindelijk eens geen punt onderaan heeft). :)
Is dit een soort strip die het geluid van de speakers verbeterd?
Zo nee, kan dit ding eraf? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:19:
[...]

Is er iemand die me kan vertellen waarom er zo'n goedkoop stukje plastic aan de onder rand hangt?? :/
Bedoel dit is wel de meest geile tv van samsung naar mijn idee (omdat deze eindelijk eens geen punt onderaan heeft). :)
Is dit een soort strip die het geluid van de speakers verbeterd?
Zo nee, kan dit ding eraf? :)
Misschien omdat het bij het design van de televisie hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 20:31:
[...]

Misschien omdat het bij het design van de televisie hoort.
Hmm hoop het niet... zou best jammer zijn. Oogt een beetje cheap naar mijn idee. Zonder dat ding en zonder die voet aan de muur is dit toch super? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 23:47

made

.. made by made ..

Nu komen ze weer met een S71 serie 8)7 .

Om het simpel te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Is het wel plastic? Kan ook glas zijn namelijk.

Op de samsung site staat een iets andere foto : Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/images/le40m71b_l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
Volgens mij is die balk bedoelt om het geluid "te sturen" speakertje zit aan de onderkant van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Dat zal best, maar dan nog kan het van plastic of glas zijn.
Glas is natuurlijk veel chiquer dan plasic.

Er is overigens ook een foto van half opzij:

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/images/le40m71bzij_l.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Domino op 05-07-2006 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qosmic schreef op maandag 03 juli 2006 @ 15:09:

Even een misverstand uit de wereld helpen. Ook al is het alweer een paar pagina's geleden. Misschien heb je ook al eens in het XBOX topic gekeken? Maar ook al is dit offtopic, misschien is het toch verstandig even te melden. Mede ook omdat je dus niet op basis van HDMI een keuze voor een TV hoeft te maken. De XBOX heeft namelijk geen HDMI-out, alleen maar component met daarop wel HD ondersteuning. ;)

Hopenlijk heb je er weer wat aan, en nu hupsa weer ontopic. :P

Ik heb de 32R71 van Samsung en de 32X70 van JVC naast elkaar gezien met analoog kabelsignaal. Ik heb ze allebei in huis gehad om te testen aangezien wij niet bedeeld zijn met enige vorm van digitale content hier in het oosten des lands. Uit de test bleek dat de JVC wel degelijk het beste resultaat gaf. Hierbij wel de kanttekening dat het geen standaard COAX is wat er door het appartement ligt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Ok, bedankt! Zo had ik het zelf nog niet bekeken. Maar bij de T51B staat er gereed voor HD. Wat houdt dit in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qosmic schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:11:
Ok, bedankt! Zo had ik het zelf nog niet bekeken. Maar bij de T51B staat er gereed voor HD. Wat houdt dit in dan?
Dat betekend dat hij om kan gaan met High Definition materiaal. Dus films in HD (opvolger DVD). HD Resoluties zijn 720p en 1080i, 1080p etc. Maar voor meer info, moet je maar eens kijken op

Wikipedia of
Tweakers.net

Anders wordt het wel heel erg offtopic. Ik wens verder iedereen veel succes met zijn Samsung. Ik hou dit topic ook goed in de gaten aangezien ik ongeveer elk jaar wissel van LCD-TV 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Bierkelder, heb jij de JVC en de samsung ook getest met de XBOX?

Ik twijfel namelijk erg tussen de Samsung en de JVC (zoals je hierboven ook kunt lezen) en de tv voor vooral gebruikt voor analoge tv en de xbox360. Als ik jou zo hoor is de JVC een beter keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:12:
[...]

Hmm hoop het niet... zou best jammer zijn. Oogt een beetje cheap naar mijn idee. Zonder dat ding en zonder die voet aan de muur is dit toch super? :)
Nee ik bedoel te zeggen dat het wel bij het design hoort |:( . Als je de tv niet mooi vind dat koop je het niet en kijk je naar anderen modellen he.
made schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:23:
Nu komen ze weer met een S71 serie 8)7 .

Om het simpel te houden....
De S serie is 1 van de eerste series hoor :+ . Zie ook de startpost maar.

[ Voor 25% gewijzigd door aex351 op 05-07-2006 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
aex351 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 18:22:
[...]
De S serie is 1 van de eerste series hoor :+ . Zie ook de startpost maar.
Ja Ja, snel weer ff de start post verandert onderaan stond "aex351 wijzigde dit bericht 05-07-2006 18:57 (113%)" :P

Opzich mooie instap modellen (32" 37" 40") , een 40" voor €1525,- is niet duur, alleen jammer dat ze een contrast hebben van 3000:1, dit zal wel weer dynamisch zijn, dus dus op een werkelijk contrast van 800:1 of lager uitkomen... en ze hebben de boxen weer aan de zijkant gemonteerd, waar ik ook niet zo'n fan van ben.. wel heeft tie een HDMI en DVI ingang (ik ga er vanuit dat ze de digitale aansluitingen gebruiken) waardoor je je computer digitaal kan aansluiten en nog een ander hdmi apparaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
jobvr schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 11:58:
[...]

Ja Ja, snel weer ff de start post verandert onderaan stond "aex351 wijzigde dit bericht 05-07-2006 18:57 (113%)" :P

Opzich mooie instap modellen (32" 37" 40") , een 40" voor €1525,- is niet duur, alleen jammer dat ze een contrast hebben van 3000:1, dit zal wel weer dynamisch zijn, dus dus op een werkelijk contrast van 800:1 of lager uitkomen... en ze hebben de boxen weer aan de zijkant gemonteerd, waar ik ook niet zo'n fan van ben.. wel heeft tie een HDMI en DVI ingang (ik ga er vanuit dat ze de digitale aansluitingen gebruiken) waardoor je je computer digitaal kan aansluiten en nog een ander hdmi apparaat..
Naar het schijnt zijn het de R51 panelen alleen dan getweaked. Ik vind het een goed alternatief voor de mensen met een krap budget :) Leuke schermen hoor, maar verwacht geen hoogstaande kwaliteit zoals jij al zegt over het contrast.

Waar heb je gevonden dat hij een DVI ingang heeft? Bij Kieskeurig staat het wel, maar hij staat nog niet op de NL site van Samsung, wel op de Duitse. Maar op de Duitse site staat er dat hij een D-sub gebruikt als PC-ingang en er staat niet dat hij een DVI-ingang heeft?

http://pvi.samsung.de/get...E9-42B4-A0C0-B7C87FC65089

[ Voor 20% gewijzigd door Roet op 06-07-2006 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Roet schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 12:29:
[...]
Waar heb je gevonden dat hij een DVI ingang heeft? Bij Kieskeurig staat het wel, maar hij staat nog niet op de NL site van Samsung, wel op de Duitse. Maar op de Duitse site staat er dat hij een D-sub gebruikt als PC-ingang en er staat niet dat hij een DVI-ingang heeft?

http://pvi.samsung.de/get...E9-42B4-A0C0-B7C87FC65089
hoe kon ik zo dom zijn om kieskeurig.nl idd in 1x te geloven :X 8)7
zit ff achter 56k6 internet.. ja het bestaat nog.. en kan de beoefte wel bedwingen om de samsung site op te gaan om te kijken of ze een handleiding of specs online hebben.. de eerste pagina laden duurt al zeker 5 min.

wie ziet er met mij weer een stroom aan berichten komen met "wat is het verschil tussen de R71/M71/S71 ????

ik weet dat we eigenlijk nog zitten te wachten op de M71, hij wordt nog niet gelverd, maar iemand enig idee over de R81 serie ?? denk dat tie zo gaat heten, maar heb geen idee... ik ben op zoek naar de perfecte 37" ( haha ja, ik weet dat tie net bestaat) en vind qua disign de M serie het mooist, maar die is er niet in 37" anders was ik wel voor de 37M71 gegaan.. maar meestal zit in de goedkope opvolger veel van de techniek die in de dure serie zat.. de R71 was qua kwaliteit redenlijk vergelijkbaar mt de M61.. anders zal ik toch een beetje voor de LG 37LC2R moeten gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben zelf wat aan het kijken achter een 32" LCD tv, en die van Samsung lijken me wel interessant.
Zelf weet ik bitter weinig af van LCD tv's, dus enige hulp zou geapprecieerd worden.

Nu ben ik qua model nog vrij onbeslist. Ben vooral de LE32R51, LE32R72B en LE32M61 aan het vergelijken, maar andere modellen mogen ook altijd mits reden. (max prijs ongv. € 1300)
Ik neem aan dat de vraag hier wel vaak gestelt is, tot ergernis toe misschien zelfs, maar toch nog één keer als het mag:
Wat zijn de grote verschillen tussen de R en de M reeks?

Op kieskeurig.nl vind ik bijvoorbeeld geen enkel verschil tussen de R72 en de M61.
In het begin van de thread staat er enige informatie, maar nog niet echt duidelijk vind ik.
Het duidelijkste verschil dat ik gevonden heb is bijvoorbeeld dat de M reeks een COMB filter heeft. Is dit handig en/of zijn geld waard? (ik weet ongeveer wat het doet)

Over naar de verschillen tussen de R51 en de R72, is het hier ook alleen het contrast dat hoger is? (en een iets grotere kijkhoek)
Hoe merkbaar is dat verschil? (de tv zou in een vrij donkere kamer komen, zonder daglicht, als dat iets uit maakt)

Nog enkele zaken:
De tv zou aangesloten worden op een dvd speler (hulp bij keuze hiervan is ook welkom), ik neem aan dat een component kabel hiervoor het beste is?
De mogelijkheid op aansluiting met de pc is ook zeer welkom. (de afstand is 3-4 meter,vormt dat een probleem?)

Het signaal komt voorlopig nog analoog binnen.
Ik overweeg om digitale tv te nemen via www.in-di.be. Heeft dit effectief een betere beeldkwaliteit tot gevolg?
Coax kabel wordt aangesloten op "smartbox" die met SCART met je tv verbonden is. Er komt dus nog steeds hetzelfde signaal binnen lijkt me? Wat gaat er dan op vooruit?

Het scherm heeft een beeldratio van 16:9, is dat ooit een nadeel? In welke ratio zenden de meeste tv stations uit?

Alvast bedankt. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:28:
Nu ben ik qua model nog vrij onbeslist. Ben vooral de LE32R51, LE32R72B en LE32M61 aan het vergelijken, maar andere modellen mogen ook altijd mits reden. (max prijs ongv. € 1300)
Ik neem aan dat de vraag hier wel vaak gestelt is, tot ergernis toe misschien zelfs, maar toch nog één keer als het mag:
Wat zijn de grote verschillen tussen de R en de M reeks?
Deze vraag is al 20x voorbij gekomen dit topic. Die mag je van mij zelf gaan zoeken.
Op kieskeurig.nl vind ik bijvoorbeeld geen enkel verschil tussen de R72 en de M61.
Kieskeurig is een vergelijksite om snel iets te vergelijken, voor de uitgebreide specs moet je bij de site van de fabrikant zijn.
In het begin van de thread staat er enige informatie, maar nog niet echt duidelijk vind ik.
Het duidelijkste verschil dat ik gevonden heb is bijvoorbeeld dat de M reeks een COMB filter heeft. Is dit handig en/of zijn geld waard? (ik weet ongeveer wat het doet)
Filtert kleur- en contrastsignalen los van elkaar. Zorgt voor een meer gedetailleerd, kleurecht beeld. Voorkomt hinderlijke kleurschifting bij de weergave van ondermeer kleding met blok- of streeppatronen. Dat stond op kieskeurig. Verder kan ik je vertellen dat het in vrij veel LCD TVs zit maar dat het niet een must is. Je gebruikt je comb filter enkel voor composite, omdat kleur en contrastsignalen over de S-Video, component, DVI en HDMI toch al gescheiden binnenkomen.
Over naar de verschillen tussen de R51 en de R72, is het hier ook alleen het contrast dat hoger is? (en een iets grotere kijkhoek)
Hoe merkbaar is dat verschil? (de tv zou in een vrij donkere kamer komen, zonder daglicht, als dat iets uit maakt)
Het contrast geeft aan dat er meer stappen zitten tussen een compleet witte en een compleet zwarte pixel. In de regel zijn schermen met een hoger contrast beter. Vergeet niet dat ze bij Samsung een dynamisch contrast opgeven en je dus eigenlijk gewoon een contrast van 800:1 (R51) en 1000:1 (R71) hebt. Verder heeft de R72 een lagere response time en betere zwartwaardes (mijn mening) dus met de R72 ben je beter uit. Voor de prijs hoef je echt geen R51 meer te kopen en ik raad dat ook af.
Nog enkele zaken:
De tv zou aangesloten worden op een dvd speler (hulp bij keuze hiervan is ook welkom), ik neem aan dat een component kabel hiervoor het beste is?
Koop een Samsung of een Philips, maar wie zegt dat ik objectief ben? ;) En DVI/HDMI is nog beter dan component. Probleem is dat je maar 1 HDMI aansluiting op je TV hebt en dus later misschien in de clinch komt met je blu-ray / HD-DVD / PS3, die ook een HDMI aansluiting zal hebben. Maar ik ben er van overtuigd dat tegen die tijd de switches / splitters wel gemeengoed zullen zijn. Een splittertje kost op dit moment nog maar 40$, dus dat valt mee. En een Y-kabel kost maar 4$.
De mogelijkheid op aansluiting met de pc is ook zeer welkom. (de afstand is 3-4 meter,vormt dat een probleem?)
Kwa beeld of kwa kabel? Kabel moet VGA zijn want HDMI is verneukt beeld alhoewel niet iedereen het daar mee eens is hier. Ik raad VGA aan en VGA red 5 meter wel. Koop dan wel een kwaliteits kabel van bijvoorbeel Oehlbach. Goedkoop te krijgen via ebay bijvoorbeeld.
Het scherm heeft een beeldratio van 16:9, is dat ooit een nadeel? In welke ratio zenden de meeste tv stations uit?
Dat is verdeeld. Maar met 16:9 zit je gebakken voor de toekomst. Momenteel is het half om half heb ik het gevoel. De helft breedbeeld (16:9) de helft 4:3. Maar daar weet ik het fijne niet van, gewone tv kijk ik nooit.

Jobvr, weet wat je doet met die 37LC2R. Ik heb hem ook bekeken want ik ben precies naar hetzelfde opzoek remember ;), en het was niet je van het. De kleuren zijn íets mooier vind ik, maar de zwartwaardes waren beter op de R72. Zwart werdt vlekkig en geen detail meer. Had een demo draaiende met panning in de gebergten met schaduwen, het was duidelijk zichtbaar.
Verder is de component aansluiting gewoon niet te gebruiken, ik weet niet wat er mis mee is maar het beeld heeft het meeste weg van een zuurstok. De kleuren zijn véél te fel en dat is helaas niet goed te corrigeren. Het lijkt mij op een productiefout ofzo, want de 42LC2R heeft dit niet.

Dus als je de 37LC2R koopt, onthoud dan goed dat de component onbruikbaar is. Verder natuurlijk wel goed beeld over HDMI met 1:1 pixel mapping _/-\o_ (ook hier matige tot slechte zwartwaardes ;( ). De LB1R heeft deze problemen overigens niet (dit baseer ik op forum posts, overigens), maar door de 2 tuners is daar zoemen weer een probleem, alhoewel er maar een paar mensen last van schijnen te hebben. Ik heb overigens gewoon een 37R72B gekocht. Misschien niet het beste beeld, maar hij heeft geen mankementen en dat is toch wel iets wat me aanstaat :). Want onthoud, iedere minuut die je spendeert aan het zoeken naar een TV, is een minuut die je mist aan het kijken naar films e.d. op je TV!

[ Voor 19% gewijzigd door Roet op 06-07-2006 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:48:
[...]
Kieskeurig is een vergelijksite om snel iets te vergelijken, voor de uitgebreide specs moet je bij de site van de fabrikant zijn.
Daar heb ik ook gekeken, en de belangrijkste specs (grootte, resolutie, helderheid, contrast, responstijd) waren ook gelijk. Ook is het bijhoorlijk irritant dat de vormgeving van de specs vaak voor elk product verschilt. Niet zomaar even 2 tabellen naast mekaar leggen dus.
Het contrast geeft aan dat er meer stappen zitten tussen een compleet witte en een compleet zwarte pixel. In de regel zijn schermen met een hoger contrast beter. Vergeet niet dat ze bij Samsung een dynamisch contrast opgeven en je dus eigenlijk gewoon een contrast van 800:1 (R51) en 1000:1 (R71) hebt. Verder heeft de R72 een lagere response time en betere zwartwaardes (mijn mening) dus met de R72 ben je beter uit. Voor de prijs hoef je echt geen R51 meer te kopen en ik raad dat ook af.
De M61 heeft dan weer 3000:1 dynamische contrast. Is dit een groot nadeel ten opzichte van de R72? Ook zie ik nergens de response time van de M61 staan, dit is 8ms neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 23:55:
[...]

Daar heb ik ook gekeken, en de belangrijkste specs (grootte, resolutie, helderheid, contrast, responstijd) waren ook gelijk. Ook is het bijhoorlijk irritant dat de vormgeving van de specs vaak voor elk product verschilt. Niet zomaar even 2 tabellen naast mekaar leggen dus.
Sowiso kun je TVs nooit vergelijken door even de specs-tabellen naast elkaar te leggen. Het beeld zelf moet goed zijn, specs zijn mijn inziens maar bijzaak. Ga kijken naar de schermen, want anders zul je nooit weten welke beter is.
[...]

De M61 heeft dan weer 3000:1 dynamische contrast. Is dit een groot nadeel ten opzichte van de R72? Ook zie ik nergens de response time van de M61 staan, dit is 8ms neem ik aan?
De M61 heeft een contrast ratio van 5000:1, en 8ms klopt inderdaad. De R72 heeft 6ms waardoor het beeld bij bewegingen iets scherper blijft en je iets minder ghosting hebt. Persoonlijk vind ik ieder scherm zijn eigen kwaliteiten hebben maar ik vin de R72 betere zwartwaardes hebben, dit zal waarschijnlijk ook komen omdat deze meer kleuren heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsungs.be heeft het anders over een contrast van 3000:1 bij de M61.
De responstijd van de R72 zou ook 8ms zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Roet schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:48:
Jobvr, weet wat je doet met die 37LC2R. Ik heb hem ook bekeken want ik ben precies naar hetzelfde opzoek remember ;), en het was niet je van het. De kleuren zijn íets mooier vind ik, maar de zwartwaardes waren beter op de R72. Zwart werdt vlekkig en geen detail meer. Had een demo draaiende met panning in de gebergten met schaduwen, het was duidelijk zichtbaar.
Verder is de component aansluiting gewoon niet te gebruiken, ik weet niet wat er mis mee is maar het beeld heeft het meeste weg van een zuurstok. De kleuren zijn véél te fel en dat is helaas niet goed te corrigeren. Het lijkt mij op een productiefout ofzo, want de 42LC2R heeft dit niet.

Dus als je de 37LC2R koopt, onthoud dan goed dat de component onbruikbaar is. Verder natuurlijk wel goed beeld over HDMI met 1:1 pixel mapping _/-\o_ (ook hier matige tot slechte zwartwaardes ;( ). De LB1R heeft deze problemen overigens niet (dit baseer ik op forum posts, overigens), maar door de 2 tuners is daar zoemen weer een probleem, alhoewel er maar een paar mensen last van schijnen te hebben. Ik heb overigens gewoon een 37R72B gekocht. Misschien niet het beste beeld, maar hij heeft geen mankementen en dat is toch wel iets wat me aanstaat :). Want onthoud, iedere minuut die je spendeert aan het zoeken naar een TV, is een minuut die je mist aan het kijken naar films e.d. op je TV!
oja vergeten dat we naar dezelfde TV opzoek waren ;) .. maar jij hebt de beslissing dus al gemaakt..

Ja, die klachten van de LC2R had ik gelezen, nu ben ik niet van plan de Component ingang te gebruiken ( dus ff hopen dat alle elveranciers HDMI werkend krijgen) het enige nadeel is dus de beperkte zwartwaardes) maar dat is idd geen klein probleem... maar deze TV is wel erg goed omop de computer aan te sluiten en 2x hdmi en een zeer goede prijs..
ik heb maximaal 1meter beedte waar de TV moet hangen dus modelen als de LP1R en Co met speakers aan de zijkant vallen af... (kost me teveel inches aan kijkplezier, zeker omdat ik die speakers niet ga gebruiken)

de Samsung is idd een hele goede allrounder. Behalve het disign (wat erg mooi is) is de TV in niets perfect, maar voert alle taken wel naar behoren uit...
Ben momenteel bezig om nog een scriptie af te maken.. als ik daar mee klaar ben (1,5 maand) mag ik mezelf verwennen met een LCD-TV. ik mis hierdoor wel een hoop kijk-plezier-minuten zoals je zegt, maar het voordeel is dat die TV's zeker niet duurder worden en je steeds meer TV en kwaliteit voor je geld krijgt... ik hoop dat de 32M71 dan al ergens te bewonderen is, als de kwaliteit echt goed is ben ik misschien wel bereidt om een inch of 5 in te leveren voor kwaliteit.. zo niet dan wordt het de 37LC2R of de 37R72 de toshiba heb jij vast ook naar gekeken, maar het foeilelijke disign, samen met het computer aansluit drama en de problemen met de kijkhoek hebben me doen besluiten om daar niet meer naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
jobvr schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 09:34:
[...]

oja vergeten dat we naar dezelfde TV opzoek waren ;) .. maar jij hebt de beslissing dus al gemaakt..

Ja, die klachten van de LC2R had ik gelezen, nu ben ik niet van plan de Component ingang te gebruiken ( dus ff hopen dat alle elveranciers HDMI werkend krijgen) het enige nadeel is dus de beperkte zwartwaardes) maar dat is idd geen klein probleem... maar deze TV is wel erg goed omop de computer aan te sluiten en 2x hdmi en een zeer goede prijs..
Klopt ja, als je component niet gebruikt is het inderdaad een goede TV, alhoewel ik wel aanraad om even te kijken of de zwartwaardes je bevallen. Mediamarkt heeft ze wel staan :). Maar ik blijf het herhalen, koop zo'n ding niet voor de aansluitingen hé. De Samsung heeft dan maar 1 HDMI aansluiting, maar er zijn gebruikers in de US die HDMI Y-kabels hebben en die gebruiken als "switch", en dat voor 4$. Switches zijn trouwens al voor 40$ te krijgen en ik vind dat dat niet opweegt tegen de mogelijk betere beeldkwaliteit. Neemt niet weg dat de LC2R een goedscherm blijft hoor. Denk zelfs dat je over anderhalve maand misschien voor de 42 kan gaan, heb je nog component en een draaivoet ook 8) .
de Samsung is idd een hele goede allrounder. Behalve het disign (wat erg mooi is) is de TV in niets perfect, maar voert alle taken wel naar behoren uit...
Ben momenteel bezig om nog een scriptie af te maken.. als ik daar mee klaar ben (1,5 maand) mag ik mezelf verwennen met een LCD-TV. ik mis hierdoor wel een hoop kijk-plezier-minuten zoals je zegt, maar het voordeel is dat die TV's zeker niet duurder worden en je steeds meer TV en kwaliteit voor je geld krijgt... ik hoop dat de 32M71 dan al ergens te bewonderen is, als de kwaliteit echt goed is ben ik misschien wel bereidt om een inch of 5 in te leveren voor kwaliteit.. zo niet dan wordt het de 37LC2R of de 37R72 de toshiba heb jij vast ook naar gekeken, maar het foeilelijke disign, samen met het computer aansluit drama en de problemen met de kijkhoek hebben me doen besluiten om daar niet meer naar te kijken.
De M71 komt op 7 juni toch? Las ik op het duitse forum die het dan weer van een MM medewerker had gehoord. Dus ik denk dat ze dan al in de winkel staan hoor, de 40 inch in ieder geval. Ik heb trouwens ook express gewacht tot het einde van het schooljaar, zodat mijn prestaties er niet onder zouden lijden. Succes met de scriptie :).
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 08:06:
Samsungs.be heeft het anders over een contrast van 3000:1 bij de M61.
De responstijd van de R72 zou ook 8ms zijn.
Dit kun je niet weten maar de site van samsung.nl en ook samsung.be hebben vaak foutieve informatie, kijk voor de meest actuele en juiste informatie op samsung.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Ik ben uiteindelijk toch voor de JVC LT26x70 gegaan. Het geluid van de JVC vind ik beter en de tuner schijnt ook beter te zijn. Tevens vind ik de samsung erg plastic aandoen en is het model van de JVC robuster.

Ik ga echter wel volgend jaar een 32" kopen voor mijn nieuwe huis, en daar staat vooralsnog de 32" M71 hoog op het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
Roet schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 11:18:
[...]
De M71 komt op 7 juni toch? Las ik op het duitse forum die het dan weer van een MM medewerker had gehoord. Dus ik denk dat ze dan al in de winkel staan hoor, de 40 inch in ieder geval. Ik heb trouwens ook express gewacht tot het einde van het schooljaar, zodat mijn prestaties er niet onder zouden leiden. Succes met de scriptie :).
ik weet niet wat meer tijd kost.. het uitzoeken van de TV of het hebben ervan... denk niet dat ik er de hele tijd voor ga zitten als ik hem heb.. maar het idee van het krijgen van zo'n ding is meestal leuker dan het hebben zelf :-).. Ja die datum wordt de hele tijd uitgesteld, en een aankondiging van de 32M71 heb ik zelfs nog nergens gezien :X
[...]

Dit kun je niet weten maar de site van samsung.nl en ook samsung.be hebben vaak foutieve informatie, kijk voor de meest actuele en juiste informatie op samsung.de.
Ja, maar daar hebben veel sites last van.. die van LG is helemaal erg.. die hebben echt een hele sumiere site, en je komt eigenlijk de hele tijd op de duitse site terecht.. ze hebben wel een www.lg-info.nl of zoiets, maar die loopt ook een hele tijd achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ok nu komt het...

Vandaag liep ik door Den Haag centrum en liep langs de MM. Dus ik dacht van hey, laat me even vragen wanneer zij de M71 binnenkrijgen. Ga de MM binnen, spreek een medewerker (lang dun met brilletje en blond haar) die bij de LCD afdeling stond. Vroeg em wanneer ze de M71 krijgen, toen kwam hij met een heel apart (waar ik overigens niks van geloof..) verhaaltje.

Hij vertelde me dat ze de M71 niet krijgen, maar ipv de M71 krijgen zij (lees: alleen mediamarkt) de N71! Ik vroeg em gelijk over de N71? Want ik had er nooit van gehoord, volgens mij bestaat die niet en waarom zouden jullie speciaal de N71 krijgen. Dat zeiden jullie ook over de R41 maar die kon je 2 winkels verderop ook halen. Hij zei weer van jaa geloof je me niet? (hier begon zn grote mond) Vraag de supervisor maar, ik zei is goed. Belt ie de supervisor op en die vertelde me t zelfde verhaaltje maar met paar kleine dingen erbij. Hij zei dat de M71 misschien niet meer komt en dat ze in augustus de N71 krijgen en die tussen de R en M serie inzit. Vervolgens zegt ie dat alle technische dingen op papier staan.

Mijn mening: ik geloof geen ene ruk hiervan, want MM DH die wilt nogal vaak dingen verzinnen over dat zij speciaal producten krijgen en die geen enkele andere winkel verkoopt. Dat zeiden ze namelijk ook over de R41 terwijl je die paar winkels verderop bij Radio Modern (nu It-s) ook kon kopen. Ik heb nog nooit over de N71 serie gehoord en niemand op GoT over de N71 horen praten.

Maargoed, dit was mn laatste nieuwtje over MM DH en de M71 (en N71) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarvoor staat de X weer die soms achter de B komt?

Ook vind ik de prijzen die ik in een bepaalde webshop kan vinden nogal raar:
€ 1360 voor de LE32M51BX
€ 1205 voor de LE32R51B
€ 1197 voor de LE32R71 (white)
€ 1152 voor de LE32M61BX
€ 1117 voor de LE32R72

De M62 is toch beter als de M61, en de R72 beter als de R51?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 20:40:
Ok nu komt het...

Vandaag liep ik door Den Haag centrum en liep langs de MM. Dus ik dacht van hey, laat me even vragen wanneer zij de M71 binnenkrijgen. Ga de MM binnen, spreek een medewerker (lang dun met brilletje en blond haar) die bij de LCD afdeling stond. Vroeg em wanneer ze de M71 krijgen, toen kwam hij met een heel apart (waar ik overigens niks van geloof..) verhaaltje.

Hij vertelde me dat ze de M71 niet krijgen, maar ipv de M71 krijgen zij (lees: alleen mediamarkt) de N71! Ik vroeg em gelijk over de N71? Want ik had er nooit van gehoord, volgens mij bestaat die niet en waarom zouden jullie speciaal de N71 krijgen. Dat zeiden jullie ook over de R41 maar die kon je 2 winkels verderop ook halen. Hij zei weer van jaa geloof je me niet? (hier begon zn grote mond) Vraag de supervisor maar, ik zei is goed. Belt ie de supervisor op en die vertelde me t zelfde verhaaltje maar met paar kleine dingen erbij. Hij zei dat de M71 misschien niet meer komt en dat ze in augustus de N71 krijgen en die tussen de R en M serie inzit. Vervolgens zegt ie dat alle technische dingen op papier staan.

Mijn mening: ik geloof geen ene ruk hiervan, want MM DH die wilt nogal vaak dingen verzinnen over dat zij speciaal producten krijgen en die geen enkele andere winkel verkoopt. Dat zeiden ze namelijk ook over de R41 terwijl je die paar winkels verderop bij Radio Modern (nu It-s) ook kon kopen. Ik heb nog nooit over de N71 serie gehoord en niemand op GoT over de N71 horen praten.

misshcien had ie toch gelijk.
op deze site verkopen ze ook de N71

een verschil met de m71 is qua uiterlijk vooral de voet. maar dit is alleen de afbeelding, dus zegt nog niet echt heel veel.

misschien toch een kern van waarheid bij de MM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 03:29:
[...]
misshcien had ie toch gelijk.
op deze site verkopen ze ook de N71

een verschil met de m71 is qua uiterlijk vooral de voet. maar dit is alleen de afbeelding, dus zegt nog niet echt heel veel.

misschien toch een kern van waarheid bij de MM?
Dat is gewoon een afbeelding van de M71, zo lijkt het op de eerste gezicht. Ik neem aan dat de Samsung M71 enige problemen heeft ondervonden gezien de TV in zekere zin al op de markt is gebracht. Er zijn persberichten over geweest en in heel europa op prijslijsten te vinden, ten iedere geval de 40" variant.

Kan zijn dat hierdoor ze de M71 op wacht zetten of een standje terug/voorruit de N71 op de markt brengen. De N71 word volgens de link in september verwacht.

Het is maar een rare situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Rainesh schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 20:40:
Ok nu komt het...

Raar verhaal. Heb er zelf ook nog nooit van die serie gehoord. Maar heb zelf ook een vergelijkbaar raar verhaal. Was afgelopen vrijdag bij de BCC bij de MegaStores en vroeg wanneer die M71 nu eens komt. Dus die man loopt naar zijn computer, kijkt in zijn systeem en ziet tot z'n schrik dat zijn bestelling van 100 stuks op hold staat terwijl dat hij hem bij wijze van vorige maand al had moeten hebben.
Dat er iets aan de hand is met de M71 is mij wel duidelijk, ik bedoel: dat ding had er al in juni moeten zijn. Op een Duits forum zeiden ze ook al dat die verplaatst is naar augustus. Ach, we wachten gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht nu ook al een tijdje op me le40m71 maar nou vroeg ik me dus af of die actie van die fatboy dan nog geld? Ik heb hem ruim voor 9 juli besteld en het is niet mijn fout dat hij te laat is.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.