[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series )

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.445 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-05 17:02

aex351

I am the one

Topicstarter

Samsung LCD TV's :
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/uk/products/television/images/tv1.jpg
Inleiding Samsung LCD tv's :

Samsung televisies zijn er in alle soorten en maten te vinden. Een belangrijk punt is wat past bij jouw. Deze thread is een vervolg

op een voorgaande thread dat oorspronkelijk alleen bedoeld was voor de R serie maar uiteindelijk ook de overige series in betroken raakten.

Serie Nummers :
Hier word uitleg gegeven hoe de serie nummers in elkaar zitten.

Het is vaak lastig om te bekijken welke tv nou nieuwer is of welke nou net even iets beter is. Samsung werkt met een redelijk simpel

Serie nummer systeem waarbij je makkelijk en snel kan bekijken uit welke reeks/serie de bijbehorende tv nou komt.

Als voorbeeld nemen de we LE-32m51b :
kunnen we opsplitsen in aa/b/cc/d . waarbij aa = Inch / b = Model type / cc / Model type nummer / d = Kleur

we weten nu dat de 32m51b : 32 Inch is / Uit de M serie / Model type nummer 51 met zich mee draagt / en de kleur zwart is (B voor Black)

Model type nummer hoord altijd bij de serie.

De Samsung televisies / Serie's :
De M serie is de nieuwste serie uit de reeks LCD series van Samsung. De M serie bevat over het algemeen de nieuwste technologie en snufjes gevolgd door de R serie. Op het moment van schrijven is de M71 40" al gelanceerd. De 32" zal pas mid/eind van de zomer beschikbaar zijn volgens geruchten. De M serie positioneerd zichzelf dus als flagship product.

Elke serie heeft een andere design en specificaties.

Voorgaand aan de M71 is de R7# serie gelanceerd. De S serie heeft zojuist ook weer een upgrade meegekregen, de S71, de S serie oorspronkelijk 1 van de eerste LCD series heeft een lange tijd aan de zijlijn gestaan gezien de opkomst van de M en R serie toen der tijd. De S serie zal zich op de markt positioneren als een entry model. Specificaties lijken op het eerste gezicht ongeveer gelijk te staan aan de M51, maar zal mogelijk het een en ander missen zoals een COMB filter iets dat de R serie ook niet heeft. Heel de M serie heeft overigens wel een COMB filter. De S71 serie is dus op het moment de nieuwste gelanceerde LCD tv. En is een prachtige toestel voor de mensen die minder geld toch een goed en goedkoop toestel willen.

De R7# serie onderscheidt zich door kleuren, heel de R7# is qua specs precies het dezelde.
De M serie onderscheidt zich door de onderstandste rand, in tegenstelling tot de R7# serie is er maar steeds 1 M## design. De M71 heeft bijvoorbeeld een doorzichtige rand, M61 zwart en de M51 zilver.

De M71 is de nieuwste model voor voorjaar/zomer 2006 en stoot daarmee de R7# af als nieuwste gelanceerde tv. De specs hebben een flinke update met zich meegekregen in vergelijking met de M61 of de R7#. Dynamische Contrast Ratio 6000:1, 2HDMI aansluitingen, Multimemory slot en net als de R7# swivel stand. Af te lezen van de belgische samsung site. Het ziet er wel naar uit dat de site nog niet compleet is, volgens de speculaties zou er ook nog een nieuwe techniek aanboord moeten zitten : smooth motion Dit zoubeeld moeten verbeteren bij snellere beelden. Denk aan tennis/voetbal/F1 maar ook films zoals de teletubies ( nog wakker ? :+ ). en een usb ingang. Tot zover hebben mijn speculaties er niet ver van af gezetten dus het is nog maar even wachten tot de definitive specs.

De R7# zou in vergelijking met de M61 wel meer kleur weergeven maar mist dus het een of ander, is moeilijk te zeggen welke nou een goed alternatief is voor de M71.

Update M71 (oude update)
PDF : http://www.minhembio.com/...Attach&type=post&id=19783
Foto : http://img511.imageshack.us/img511/4271/0018lq.jpg

Update M71 (update)
De LE32M71 is zojuist op de officele belgische samsung website gespot, 12 Mei. Precies zoals verwacht.
http://www.samsung.com/be-nl/products/tv/lcdtv/index.asp
edit: betreft de 40"

In het kort :
De R7# is qua specs op het moment (31-03-2006) gelijk / beter dan de M61. Maar toch nog 100 euro goedkoper.
De M71 is gelanceerd, aanradertje.

De volgende Series (modellen) zijn er :
  • M Milano Serie ( M51 / M61 / M71 )
  • R Serie ( R41 / R51 / R7# )
  • T Serie ( T51 )
  • S Serie ( S51 / S71 )
Laatste uitgebrachte tv's
  • S71
  • M71
  • R7#
  • M61
  • M51

HDTV :
De complete M serie evenals de R serie is HDTV ready. Dit wil zeggen dat alle HDTV input op de televisie kan worden weergeven. Wat dit niet wil zeggen is dat dit een HD TRUE televisie is. HD TRUE houd in dat de televisie op een resolutie van 1920*1080 px kan draaien. Dit houd niet in dat deze televisies niet op HDTV kwaliteit kan weergeven. Er bestaan namelijk enkele HDTV formaten : 1080p en 720p (1920*1080 en 1280*720). De samsung tv's hebben een max resolutie van 1366 * 768 . Dit houd in dat 720p ge-upscalled moet worden om 100% het beeld te vullen en 1080p ge-downscalled moet worden. Kwaliteit van uiteindelijke beeld hangt dus van het techniek in de televisie zelf af.

De volgende HDTV formaten zijn er :
  • 1080p
  • 1080i
  • 720p
  • 720i
Waarbij P voor progresive staat en I voor interlace. Beide zijn verschillende techieken om een xx aantal frames per seconden te laten zien

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7a/Interlace10hz.gif

Dynamische Contrast :
Een oplettende koper zal het al zijn opgevallen "dynamische contrast". In 9 op de 10 keer adverteerd samsung met de dynamische contrast in plaats van het werkelijke contrast. Dynamische Contrast is een techniek waarbij het contrast level word verhoogd wat soms meer nadelen met zich mee kan brengen. Het is daarom ook altijd verstandig om te letten op de echte contrast level. Dit kan je vaak controlleren door naar bijvoorbeeld een rusische samsung website te surfen waar wel de echte contrast levels op staan vermeld.Zo zien we dat de Le-32m61b een dynamische contrast level van 5000:1 heeft maar een echte contrast level van 1000:1 (onduidelijkheid hierover kan ook 800:1 zijn) . De samsung Le-32m51b dc : 3000:1 en c 800:1 .Dynamische contrast is dus zo te zien voor westerse landen een leuk marketing middel om te kunnen concurreren met andere lcd tv maker die mogelijke wel het echte contrast neer zetten ( dynamische contrast word niet alleen geleverd door samsung ) dc is namelijk vaak een hoger getal dan concurrenten met hun c getal.

Afbeeldingen : Zie bronnen voor actuele informatie

Service Menu :
In het service menu heb je toegang tot extra instellingen, gebruik op eigen risico

Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power On

- Zap tijd
Een van de meest negative punten van samsung Lcd tv is het traag zappen ( zijn natuurlijk meningen ). Zap tijd kunnen we verstellen

via het service menu :
> Video Mute Time". (standaard instelling is 8 of 10). Hoe lager het getal hoe minder vertraging bij het zappen.

Bronnen :
http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/index.asp

Gerelateerde topics :
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/24016323 ( door : Kryz )

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/be-nl/products/tv/images/pt_televisies.jpg
Slot :
Deze thread zal met de tijd geupdate worden en waar nodig de fouten eruit gehaald worden.

[ Voor 113% gewijzigd door aex351 op 05-07-2006 18:57 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 15:50
Mooi design! Een nieuw topic werd ook wel eens tijd. :)

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81359

Er bestaan namelijk enkele HDTV formaten : 1080p en 720p. 720p wat naar waarschijnlijkheid pas over enkele jaren beschikbaar komt kan deze televisies 100% weergeven.
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat CAIW vanaf mei enkele zenders HD gaat doorgeven, waaronder Discovery.

Op deze link http://www.netprofessional.nl/articles/40095 staat het onderstaande stukje tekst waarin staat dat een aantal kabelbedrijven wedstrijden in hd-kwaliteit gaan aanbieden.

Hier staat ook nog een stukje van CAIW: http://www.digitalekabelt...11/caiw_in_stilte_1.shtml

Het WK voetbal dat deze zomer in Duitsland wordt gehouden, is voor veel kabelbedrijven gelegenheid om uit te pakken met high definition-televisie.

Casema, Essent Kabelcom en UPC hebben vrijdag bekendgemaakt dat ze de wedstrijden ook in hd-kwaliteit gaan aanbieden. Bij digitale interactieve high definition-televisie (hdtv) is de beeldresolutie hoger en de geluidskwaliteit beter.

Casema en Essent werken hierbij samen met Samsung en de NOS die de uitzendrechten voor het WK bezit. Abonnees van Essent, Casema, Multikabel en CAIW kunnen hierdoor deze zomer gratis naar hdtv kijken. Voor het bekijken van hdtv is wel een nieuw televisietoestel en een nieuwe settop-box van Samsung nodig. Na het WK zullen Casema en Essent het aantal zenders van de hd-pakketten langzaam uitbreiden.

UPC biedt hdtv deze zomer aan in samenwerking met Philips. Hiervoor hebben abonnees een nieuwe Philips settop-box (hdtv DCR7000) nodig. Verder biedt Philips hd-ready flat tv's.

Ook na het WK zullen UPC en Philips op het gebied van hdtv blijven samenwerken. Belangrijke wedstrijden en competities op de betaalzenders Sport1 en Film1 van Chellomedia, een zusterbedrijf van UPC, zullen in de toekomst ook in hd-kwaliteit gaan uitzenden.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 81359 op 10-03-2006 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stink_o
  • Niet online
Je kunt nog wat dingen uit dit topic halen om in je startpost te zetten. (bv de tips)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik vraag me eigenlijk af bij de samsung tv's ... deze hebben een resolutie van 1366 x 768 , dan moet 720p materiaal zoiezo omhoog geschaald worden (geinterpoleerd). Lijkt mij gepaard te gaan met kwaliteitsverlies, of zit ik daar helemaal verkeerd naar te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Bartjuh schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 12:25:
Ik vraag me eigenlijk af bij de samsung tv's ... deze hebben een resolutie van 1366 x 768 , dan moet 720p materiaal zoiezo omhoog geschaald worden (geinterpoleerd). Lijkt mij gepaard te gaan met kwaliteitsverlies, of zit ik daar helemaal verkeerd naar te kijken?
Ik denk dat de kwaliteits verlies minimaal is aangezien er niets eruit geknipt hoeft te worden alleen een beetje moet worden opgeblazen om het 100% op een hoger resolutie te kunnen weergeven. De techniek achter zulke televisies die voldoen daar prima aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

aex351 schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 15:20:
[...]

Ik denk dat de kwaliteits verlies minimaal is aangezien er niets eruit geknipt hoeft te worden alleen een beetje moet worden opgeblazen om het 100% op een hoger resolutie te kunnen weergeven. De techniek achter zulke televisies die voldoen daar prima aan.
Ik hoop het, want het schalen op lcd's is nou niet bepaald ideaal vaak :) Maar misschien omdat het zo'n miniem verschil is tussen beide resoluties dat je er effectief niet veel van merkt :)

Sta op het punt een lcd van samsung aan te schaffen namelijk :)

Edit; Net een le27t51b besteld voor een mooi prijsje :P

[ Voor 6% gewijzigd door Bartjuh op 11-03-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Vergeet niet er fotos van te maken he :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 07:58
Mensennnnn

Ik heb een lcd tv (de samsung LE32M51B) gekocht, maar nu wil ik natuurlijk mijn Hdtv pracht van mijn pc op mijn lcd tv zien.

Ik heb zelf al 2 tft monitoren aan mijn pc hangen.., en wil het toch graag via VGA aansluiten.

De enige oplossing die iki eigenlijk zie, is om er een vga multiplier er tussen te zetten. Dus dat ik precies hetzelfde op mijn Lcd tv krijg als op mijn (eerste of wteede) tft te zien krijg...

Zijn er mensen die misschien hetzelfde hebben, en het anders opgelost hebben?
Zojah let me now :) ben benieuwd!

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-04 10:19
Vertel :9 Ik wil er ook zoeen kopen namelijk en zoek al een tijdje naar de laagste prijzen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

aex351 schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 18:44:
Vergeet niet er fotos van te maken he :9~
Doe ik ;) Na een weekje zal ik mijn ervaringen wel met jullie delen ( reviewtje schrijven ).
Timmyboy_ schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 20:19:
[...]

Vertel :9 Ik wil er ook zoeen kopen namelijk en zoek al een tijdje naar de laagste prijzen :P
Ik heb hem bij www.komplett.nl uit de B-voorraad gekocht, dus vaak missen er een paar kabels/handleidingen/doos met beschadigingen, maar het product is verder 100% en je hebt gewoon garantie. Er was er maar één. Gekocht voor 619 euro :P

Ik heb vroeger een Samsung 193p gekocht via de B-voorraad van Informatique, en dat scheelde mij zo'n 200 euro op de goedkoopste pricewatchprijs toen ( rond de 750 ) :P Er miste alleen wat dingen zoals handleidingen en de driver cd met magictune, en was duidelijk opnieuw verpakt. Maar ik was uitermate tevreden over de monitor, hij was helemaal gaaf zonder gebruikerssporen op een vingerafdruk na :P , dus heb nou weer iets uit een b-voorraad gekocht, maar nou van komplett :)

Misschien tipje voor mensen die misschien een 26" uit de R serie willen kopen, ze hebben er 2 op B-voorraad. Maar hij staat er voor 899, terwijl hij uit de gewone voorraad 879. Heb een e-mail gestuurd en hun erop geattendeerd, en ze zullen het zsm aanpassen. Reken maar dat er zeker 100 euro vanaf gaat :) f http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=315886
Edit; Scheelde dus maar 30 euro ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76134

Bartjuh schreef op zondag 12 maart 2006 @ 12:13:
Misschien tipje voor mensen die misschien een 26" uit de R serie willen kopen, ze hebben er 2 op B-voorraad. Maar hij staat er voor 899, terwijl hij uit de gewone voorraad 879. Heb een e-mail gestuurd en hun erop geattendeerd, en ze zullen het zsm aanpassen. Reken maar dat er zeker 100 euro vanaf gaat :) http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=315886
Jammer, ik heb gekeken, en hij kost nu 859,- in de B-voorraad en 889,- in de A-voorraad. Voor mij is de prijs van het B-product niet laag genoeg om aanschaf te overwegen. Helaas ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Anoniem: 76134 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 18:36:
[...]

Jammer, ik heb gekeken, en hij kost nu 859,- in de B-voorraad en 889,- in de A-voorraad. Voor mij is de prijs van het B-product niet laag genoeg om aanschaf te overwegen. Helaas ;(
Hmm, balen. Bij de le27t51b scheelde het aanzienlijk, maar bij deze jammergenoeg zeer weinig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-05 13:20

R-B

Blokkert

Bartjuh schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:49:
[...]

Hmm, balen. Bij de le27t51b scheelde het aanzienlijk, maar bij deze jammergenoeg zeer weinig :/
maar de le27t51b vind ik ruk, je mist veel op die tv (zie je ook aan de prijs)

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

R-B schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 07:54:
[...]

Wat mist er aan die tv dat het een ruk tv maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86614

[...]

Ik vind dit inderdaad erg kort door de bocht, je maakt hier wel iets belachelijk zonder beargumentatie. Het is een prima tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
denk dat de t51 een prima toestel is. heeft bijna dezelfde specs als de R serie en een beetje hangend naar de M serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171036

Ik heb de LE32M61B aangeschaft een prachtig apparaat.
Ik heb echter een vraag:
Ik sluit mijn mediacenter aan via de PC ingang (VGA).
Ik kan dan in het instellingen menu niet meer de licht sensor activeren. Deze menu optie is ingeval de bron de PC is niet te selecteren. Hierdoor krijg ik hele velle beelden die niet zo mooi zijn vind ik.
Wanneer ik gewoon TV kijk heb ik deze menu optie ineens wel weer tot mijn beschikking.
Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-05 14:53

Aldmar

Niks...

Als je via VGA kijkt worden alle 'technische snufjes' uitgeschakeld en daarbij hoort ook de sensor....Niks aan te doen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19649

Zijn er mensen die een pc op de HDMI ingang op de native resolutie hebben draaien??? Volgens de handleiding kan dat niet, maar je weet maar nooit met al die tweakers >:)

(ik heb een LE40M61)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eerst heb ik mijn PC PC ingang aangesloten.
Daarna heb ik een dvi-hdmi kabel gekocht.
Wanneer ik op deze manier de PC aansluit op het scherm krijg ik wel beeld.
Alleen de PC denkt dat de resolutie 1900 bij XXXX is.
Ik denk dat daardoor slechts een deel van de desktop op het scherm te zien is.
Wanneer ik dan de native resolutie van 1360 bij 768 toevoeg dan krijg ik daarna een heel raar onscherp scherm.
Het is me dus nog niet goed gelukt. Maar, ik ben dan ook geen echte tweaker... ;)

Mediacenter met Samsung m61b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

He Aldmar,

Is het bijvoorbeeld niet mogelijk om een nieuwe firmware op de samsung te zetten waarbij deze technische snufjes het wel weer doen op de PC ingang?

Thanks,

Wiepke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-05 14:21
Het lukt mij maar niet om met ultramon een goede mirror te krijgen op de samsung LE32M61B

ik heb het via een DVI > VGA kabel aangesloten. (vid kaart is een 6800 LE)
TFT draait op 1280x1024
en samsung is een resolutie ingesteld van 1360*768 (dit heb ik ergens in de nvidia instellingen ingesteld) en hierna kon ik de gewenste resolutie kiezen voor de LCD in ultramon.

goed wat is nou het probleem:
Tekst is niet scherp en ziet er blokkerig uit.
Foto's zijn ook niet goed, het lijkt wel alsof alles verticaal een beetje ingedeukt wordt.

Is het wel mogelijk om 2 verschillende resoluties aan te sturen via de mirror functie?
Of moet ik echt via dualview gaan werken (als ik hem zo instel lijkt alles wel goed te gaan)
Alleen met dualview werken vind ik persoonlijk niet prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Laatst online: 15-05 14:53

Aldmar

Niks...

Anoniem: 171036 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 09:13:
He Aldmar,

Is het bijvoorbeeld niet mogelijk om een nieuwe firmware op de samsung te zetten waarbij deze technische snufjes het wel weer doen op de PC ingang?

Thanks,

Wiepke
Pfoe... Het kan vast wel maar het lijkt me sterk dat iedereen dat zomaar kan doen. Ik neem aan dat een monteur het wel via de servicepoort kan doen. Die zet er geen nieuwe op als de oude nog werkt. Ik weet ook niet of er uberhaupt een firmware is die die sensor voor de vga ingang aanzet...

Volgens mij is de sensor bij alle samsungs voor de vga aansluiting uit... op mijn le26m51 iig wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
MaCk- schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 12:59:
Het lukt mij maar niet om met ultramon een goede mirror te krijgen op de samsung LE32M61B

ik heb het via een DVI > VGA kabel aangesloten. (vid kaart is een 6800 LE)
TFT draait op 1280x1024
en samsung is een resolutie ingesteld van 1360*768 (dit heb ik ergens in de nvidia instellingen ingesteld) en hierna kon ik de gewenste resolutie kiezen voor de LCD in ultramon.

goed wat is nou het probleem:
Tekst is niet scherp en ziet er blokkerig uit.
Foto's zijn ook niet goed, het lijkt wel alsof alles verticaal een beetje ingedeukt wordt.

Is het wel mogelijk om 2 verschillende resoluties aan te sturen via de mirror functie?
Of moet ik echt via dualview gaan werken (als ik hem zo instel lijkt alles wel goed te gaan)
Alleen met dualview werken vind ik persoonlijk niet prettig
Weet je zeker dat je vga gebruikt ? Ik zou niet kunnen begrijpen dat het beeld onscherp overkomt aangezien er tal van mensen zijn waarbij het wel gewoon goed werkt. Anders zou je even kunnen kijken naar de setup van je videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26

Reinier

\o/

[...]

Wat is er nou precies ruk aan? Mijn vriendin heeft er een aangeschaft en ik ben benieuwd wat er dan aan zou mankeren. Ik heb hem nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Laatst online: 14-05 21:10
Gisteren eens gekeken, maar hij doet niet onder voor de V serie van Sony bij afspelen van SD (DVD)materiaal. Volgens mij maakt het voor HD allemaal geen fluit uit.

Jammer dat ze alleen veel te duur zijn.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Vraagje over de Samsung LE26M51B

Ik zie bij de specs dat hij 1080i ondersteund maar ondersteund hij ook 720p? Dat kan ik nergens in de specificaties terugvinden

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:55
als het 1080i ondersteund dan zal het vast en zeker ook 720p ondersteunen, aangezien dit een lagere hd-resolutie is.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 10:00

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Die nieuwe Samsung tv staat nu in de BCC folder, de 26" voor € 1099,-

Volgens mij is het één van deze twee:
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/se/products/tv/lcdtv/images/le32r76b_f_blue_l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/se/products/tv/lcdtv/images/lexxr72_r74_f_blue_l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
DyStiC schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:57:
Die nieuwe Samsung tv staat nu in de BCC folder, de 26" voor € 1099,-

Volgens mij is het één van deze twee:
[afbeelding]
[afbeelding]
Klopt dat is de R71 (72/73) als ik het goed heb . Met een opvallende eigenschap en dat is de gekleurde rand aan de onderkant. Zie ook startpost. Voorjaar '06 model.
Slasher schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:02:
Vraagje over de Samsung LE26M51B

Ik zie bij de specs dat hij 1080i ondersteund maar ondersteund hij ook 720p? Dat kan ik nergens in de specificaties terugvinden
De tv heeft de keurmerk "hd ready" wat inhoud dat het elke hd formaat kan afspelen dus ook 1080p.

[ Voor 26% gewijzigd door aex351 op 20-03-2006 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 07:58
aex351 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:43:
[...]De tv heeft de keurmerk "hd ready" wat inhoud dat het elke hd formaat kan afspelen dus ook 1080p.
Volgens mij vergis jij je met "True HD"

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

aex351 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:43:
[...]

Klopt dat is de R71 (72/73) als ik het goed heb . Met een opvallende eigenschap en dat is de gekleurde rand aan de onderkant. Zie ook startpost. Voorjaar '06 model.
Je hebt volgens mij, voor zover ik kon vinden op internet, de volgende nieuwe modellen;
LE-xxR72B (zilveren rand met knop)
LE-xxR76B (zilveren rand)
LE-xxR75B (geheel zwart incl. rand)
LE-xxR71B (zwart met blauwe rand of wit met rode rand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
Hmm, ik vind de R7# helemaal niet zo mooi eigenlijk, vind de 41/51 veel mooier. :)

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Denizz schreef op maandag 20 maart 2006 @ 23:09:
Hmm, ik vind de R7# helemaal niet zo mooi eigenlijk, vind de 41/51 veel mooier. :)
Het gaat er natuurlijk ook om wat erin zit he. De R7# heeft naast een update in vormgeving ook gelijk waardige specificaties als de M61. Zie ook dc 5000:1. De R en M serie trekken beide andere publiek. M wat zakelijker en de R wat niet zakelijkere look.

De R7# is ook in compleet wit te verkrijgen.

Maar goed voorjaar is er, dus ben benieuwd wat we allemaal mogen verwachten. JVC heeft ten iedere geval hun nieuwe lineup al klaar.

[ Voor 22% gewijzigd door aex351 op 20-03-2006 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-05 19:37
Op de Zweedse site van Samsung staan ze al wel. Zouden het nou gewoon M61's in een andere behuizing zijn? Ik hoop dat de prijs van de M61's nog wat omlaag gaat als de nieuwe serie uitkomt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Glival op 21-03-2006 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:50
Op de duitste site's staan ze ook. De specs zijn bijna het zelfde, maar niet helemaal. Het verbruik is in ieder geval van 275 -> 205 voor de 40Mxx en het gewicht is van 27 naar 22 Kg. Maar ook die advies prijs is een stuk minder. Jammer dat ik sinds vandaag de M61 in huis, ach het gras is altijd groener als de zomer komt ;).

Voor de rest lijken de specs zoveel op elkaar, dat ik het idee heb dat ze het net alemaal anders neerzetten om toch nog wat diversitijd tussen de modellen te laten lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Glival schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:37:
Op de Zweedse site van Samsung staan ze al wel. Zouden het nou gewoon M61's in een andere behuizing zijn? Ik hoop dat de prijs van de M61's nog wat omlaag gaat als de nieuwe serie uitkomt :)
Klopt, daar komen eerder geposte pics ook vandaag. Daar kun je overigens ook de (o.a.) nederlandse handleiding al downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-05 19:37
DyStiC schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 19:15:
[...]

Klopt, daar komen eerder geposte pics ook vandaag. Daar kun je overigens ook de (o.a.) nederlandse handleiding al downloaden.
Ja het viel me op nadat ik al had gepost :)
canonball schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 17:00:
Maar ook die advies prijs is een stuk minder. Jammer dat ik sinds vandaag de M61 in huis, ach het gras is altijd groener als de zomer komt ;).
Waar vind je die adviesprijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:50
Glival schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:18:
Waar vind je die adviesprijzen?
Op de duitse site samsung.de , als je een model aan kiest staat het naast de foto: "Unverbindliche Preisempfehlung".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

canonball schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:47:
[...]

Op de duitse site samsung.de , als je een model aan kiest staat het naast de foto: "Unverbindliche Preisempfehlung".
Ah dat vind ik opzich wel meevallen, aangezien de adviesprijzen meestal wel hoger liggen en de meest uitgebreide tv daar een prijs van 1.899,- heeft. Deze heeft naast een analoge tuner ook een digitale tuner, wat volgens mij voorheen nog geen enkele samsung standaard had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
DyStiC schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 19:10:
[...]

Ah dat vind ik opzich wel meevallen, aangezien de adviesprijzen meestal wel hoger liggen en de meest uitgebreide tv daar een prijs van 1.899,- heeft. Deze heeft naast een analoge tuner ook een digitale tuner, wat volgens mij voorheen nog geen enkele samsung standaard had.
Digitale tuner was alleen beschikbaar in buitenland, waaronder UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171644

Kan je misschien uitleggen wat het verschil is tussen een analoge en digitale tuner?

Ik zit namelijk te overwegen om de LEM61 te halen, maar het enige dat me weerhoudt is of de nieuwe modellen beter zijn dan de M61. Klopt het dat de R-serie sowieso inferieur is of moet ik toch wachten op de nieuwe collectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Anoniem: 171644 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 00:36:
Kan je misschien uitleggen wat het verschil is tussen een analoge en digitale tuner?

Ik zit namelijk te overwegen om de LEM61 te halen, maar het enige dat me weerhoudt is of de nieuwe modellen beter zijn dan de M61. Klopt het dat de R-serie sowieso inferieur is of moet ik toch wachten op de nieuwe collectie?
Analoge tuner is de standaard tv tuner. Elke tv heeft een tuner nodig om zenders te kunnen bekijken. Digitale tuner is ongeveer het zelfde alleen digitaal, zit ook smartcard functie bij, dus decodeerd ook gecodeerde digitale signalen. Zie het als je hebt een analoge klok maar ook een digitale klok.

De R serie heeft inderdaad een flinke inhaal slag gemaakt met de specs van de R7# ten opzichte van de M serie. De nieuwe R line up R7# bevat zoals het er nu voor staat gelijkwaardige specs als de M61. Zal natuurlijk wel iets verschil in zitten, maar hier komen we pas achter nadat het ook daad werkelijk op de NL samsung site te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik was vandaag even naar Media Markt Den Haag gegaan om te kijken of ze de nieuwe samsung schermen al binnen hadden en ja hoor, ze hadden de 32R71B staan + werkend met een hdmi signaal. Ik schrok me de pleures, beeld kwaliteit was echt bagger :'( (mijn persoonlijke smaak/mening). Scherm stond @ 1080i op een samsung hdmi dvd speler en daarna stonden nog een aantal ouwere samsung modellen en die zagen er echt veeeeeeeeeeeeeeeeeel mooier uit. Opmerkelijk was dat de hdmi-signaal niet was afgesplitst, dus niet 10.000 tv-tjes op zelfde signaal.

Ik heb van de week nog de 32M61B gezien @ 720p en 1080i en dat zag pas verschrikkelijk mooi uit. De 32R71 had wel een redelijk prijskaartje, namelijk 1489 euro. Ik hoop dat de R72/73/74 veel mooier beeld hebben dan de R71 en M61 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Ik heb gisteren de 40M71B bij MM in Rijswijk gezien. Het scherm zag er naar mijn inziens fantastisch uit! En dat voor een MM prijskaart van 2300,- euri. Net slecht. _/-\o_

Probleem is dat ik op de Nederlandse Samsung site niets over deze schermen kan vinden. 8)7

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97329

Is er eigenlijk nog ergens een uitgebreidere uitleg over de opties in het service menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-05 15:43
Rainesh schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 12:08:
Ik was vandaag even naar Media Markt Den Haag gegaan om te kijken of ze de nieuwe samsung schermen al binnen hadden en ja hoor, ze hadden de 32R71B staan + werkend met een hdmi signaal. Ik schrok me de pleures, beeld kwaliteit was echt bagger :'( (mijn persoonlijke smaak/mening). Scherm stond @ 1080i op een samsung hdmi dvd speler [...]
Weet je dat zeker? Volgens mij is er nog geen Samsung DVD speler die zo'n resolutie uitstuurt, de hoogste is momenteel 625P, anderen gaan niet verder dan 576P. Op zich is de informatiedichtheid dan groter dan 1080i, maar ik vind het vreemd dat het scherm dan op 1080i ingesteld staat omdat de tv, gezien het aantal beeldlijnen, beter een progressive signaal kan opblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Vandaag ben ik even bij de electronicaboer wezen kijken voor de Samsung LE26M51B, nu is het zo dat de verkoper vertelde dat er mensen waren die de glansrand om de tv erg storend vonden, hebben jullie daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20355

Tinuz___ schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 15:24:
[...]

Weet je dat zeker? Volgens mij is er nog geen Samsung DVD speler die zo'n resolutie uitstuurt, de hoogste is momenteel 625P, anderen gaan niet verder dan 576P. Op zich is de informatiedichtheid dan groter dan 1080i, maar ik vind het vreemd dat het scherm dan op 1080i ingesteld staat omdat de tv, gezien het aantal beeldlijnen, beter een progressive signaal kan opblazen.
De dvd spelers HD850 en de HD950 hebben wel 1080i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Slasher schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 15:57:
Vandaag ben ik even bij de electronicaboer wezen kijken voor de Samsung LE26M51B, nu is het zo dat de verkoper vertelde dat er mensen waren die de glansrand om de tv erg storend vonden, hebben jullie daar ook last van?
Zeer dunne rand, hoe kan je daar nou uberhaubt last van hebben. Praktisch elke lcd tv ziet er zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
Welke glansrand? Ohja, het glimt een beetje. Je ziet het al helemaal niet als je tv kijkt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
over glansrand gesproken, de R71B had zoo een ontzettende glansrand!!! kon mezelf erin zien. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Rainesh schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 17:27:
over glansrand gesproken, de R71B had zoo een ontzettende glansrand!!! kon mezelf erin zien. :|
Is het niet gewoon hetzelfde als de overige Samsung tv's? de 32R51 en R41 glimmen ook gigantisch.
Wel een tegenvaller als de beeldkwaliteit inderdaad zo sucky is. Moet het toch eerst zelf zien. Hadden ze alleen de R71B?
Ik wil zelf graag de LE-32R74B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

DyStiC schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 19:37:
[...]

Is het niet gewoon hetzelfde als de overige Samsung tv's? de 32R51 en R41 glimmen ook gigantisch.
Wel een tegenvaller als de beeldkwaliteit inderdaad zo sucky is. Moet het toch eerst zelf zien. Hadden ze alleen de R71B?
Ik wil zelf graag de LE-32R74B.
Waarschijnlijk heeft 'ie het gewoon met een waardeloze bron gezien, want wat ik gezien heb was gewoon een mooi beeld.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
een samsung dvd speler (hd-850, goede reviews en scores op diverse sites en in diverse bladen) via hdmi @ 1080i en dan alleen naar de 32R71B en niet naar andere tv-tjes. Dus bron was gewoon goed, maar beeldkwaliteit was gewoon bagger.

De ouwere versies hadden ook een shiny rand, maar deze glom wel heel erg :| en Dystic ik wil ook graag de 32R74B, wilde eerst de 32M61B halen maar wacht toch op de R74.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Arx schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 20:22:
[...]

Waarschijnlijk heeft 'ie het gewoon met een waardeloze bron gezien, want wat ik gezien heb was gewoon een mooi beeld.
Inderdaad, het hangt erg van de input af. Zo draaien ze in de ene winkel een (hd) dvd en in de ander gooien ze er een willekeurige tv zender op. Ook moet je denken dat je instellingen als kleur etc thuis nog kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

De nieuwe samsungs (sommige iig) staan nu ook op kieskeurig met de winkels waar ze verkrijgbaar zijn.
De 32R71B staat hier gek genoeg voor 1650~1760 euro (duurder dan bij de MM!)
De 32R72B kost bij de goedkoopste 1349 euro, ik kan op de behuizing kleur na geen verschillen vinden. Ook staat de de 73BD dus met dig. tuner erbij, vraag me alleen af of die digitale tuner ook werkt in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet onderhand al wat een digitale tuner is, maar wat heb je er aan? Wat doet het precies, heb je zo bijvoorbeeld beter beeld bij upc digital?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Anoniem: 171644 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 14:07:
Ik weet onderhand al wat een digitale tuner is, maar wat heb je er aan? Wat doet het precies, heb je zo bijvoorbeeld beter beeld bij upc digital?
Over het algemeen heb je inderdaad beter beeld met digitale televisie. Al vind ik het nog steeds niet echt een wereld van verschil. Volgens mij biedt tegenwoordig iedere kabelboer naast het standaard analoge signaal ook digitaal aan. Daarvoor heb je dus een digitale decoder/tuner nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
R73 en R74 hebben beide een digitale tuner (DVB-T) , maar die kan alleen het signaal van KPN Digitenne verwerken omdat die "open lucht" is en niet via de kabel zelf. Om de signalen van casema/upc bijv te ontvangen heb je een andere soort digitale tuner nodig, namelijk een DVB-C tuner.

[ Voor 10% gewijzigd door Rainesh op 25-03-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aha, ik vat het een beetje, bedankt.

Ik ben vooral geinteresseerd in de R71 met die blauwe rand onder. Zit nog te twijfelen of ik een 40" of 32" neem. Maar wat me opvalt is dat de R71 van 40" slechts tussen de 2100 en 2400 euro's ligt, terwijl de 40" van de M61 al gauw neigt naar de 2600 en 3500 euro's. Hoe kan dit als de R71 net uit is en volgens mij dezelfde specificaties heeft als de M series? Zie ik iets over het hoofd, of is het maar afwachten of de nieuwe R71 wel goed is. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Anoniem: 171644 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:26:
Aha, ik vat het een beetje, bedankt.

Ik ben vooral geinteresseerd in de R71 met die blauwe rand onder. Zit nog te twijfelen of ik een 40" of 32" neem. Maar wat me opvalt is dat de R71 van 40" slechts tussen de 2100 en 2400 euro's ligt, terwijl de 40" van de M61 al gauw neigt naar de 2600 en 3500 euro's. Hoe kan dit als de R71 net uit is en volgens mij dezelfde specificaties heeft als de M series? Zie ik iets over het hoofd, of is het maar afwachten of de nieuwe R71 wel goed is. Alvast bedankt.
Inderdaad het heeft veel weg van de M61. De prijzen zouden uiteindelijk lager moeten worden dan de M serie. En omdat het ongeveer dezelfde specs heeft en net uit is is het niet vreemd dat de prijs in de buurt van de M61 ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aex351 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 17:29:
[...]

Inderdaad het heeft veel weg van de M61. De prijzen zouden uiteindelijk lager moeten worden dan de M serie. En omdat het ongeveer dezelfde specs heeft en net uit is is het niet vreemd dat de prijs in de buurt van de M61 ligt.
Bedankt aex351 voor je snelle reply! Je zegt dat het veel weg heeft van de M61. Volgens mij is het vrijwel identiek. Het enige verschil tussen de R en M series waren volgens mij de mms, wat bij de R iets van 12 was en bij de M iets van 8.

Het is niet vreemd dat de prijs in de buurt ligt van de M61, maar volgens mij zou het zelfs hoger moeten zijn dan de M61, dit omdat het een nieuw model is. Misschien zou de M61 zelfs moeten zakken in prijs! Althans mijn logica is dat als je producten hebt met dezelfde inhoud, je ze ook "dezelfde" prijs geeft. Aangezien de R serie dus goedkoper is heb ik het gevoel dat er toch iets mis mee moet zijn of is het verschil in prijs enkel te wijten aan de vorm van het toestel? De mms is nu in beide gevallen namelijk 8 mms. Wordt er misschien een goedkoper paneel gebruikt?

Sorry voor de lange rant maar het houdt me bezig, anders koop ik volgende week gewoon de R7140 als het toch niet inferieurder is dan de M61. Enig advies zou welkom zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105262

Slasher schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 15:57:
Daar was de vriend van mn zus ook al bang voor bij de LE26R41, maar mn zus was op slag verliefd (op de tv ;) ). We hebben heb (net zoals in andere reacties hier), verteld dat je toch naar het plaatje kijkt en niet naar de rand. Ik vind t wel wat hebben imho.

Dus die mag ik als het goed is maandag gaan halen in Enschede bij de BCC. Gister nog even snel gaan kijken bij de Media Markt in Zoetermeer. Daar was de LE26R41 999 euro terwijl ik (als ik het dus goed heb genoteerd), deze in Enschede bij de BCC dus voor 899 euro heb gezien.. Jammer dat de afstanden wat groot zijn, maar de verkoper uit Enschede zei dat ze zelfs leverden in het westen van het land tegen hun prijs :) Ok, dus nu hopen dat maandag die tv nog steeds 899 euro is :)(verzendkosten zijn als het goed is 17,50)

Maar nu... ik had toch nog wel een vraag. Wie kan mij goed het verschil vertellen tussen de M/R/T/S series?
Wat ik er nu van weet;
mijn ouders hebben een LE20S51, dat is geen breedbeeld dus en nog niet HDTV ready, dus, al met al, al wat ouder maar perfect voor paps en mams (hebben er 5 maanden geleden 489 euro voor betaald bij de BCC).

Nu, eergister was ik dus bij de Media Markt voor tv van zus. Zij verliefd dus op de LE26R41 met de glansrand, maar vriend van zus schrok dus van glansrand en was daar dus 999 euro. Toen zag ik de LE23T51 die dus geen glimmende zwarte rand en een stuk goedkoper was (775 euro). Verkoper gelijk afkraken 'ja, die staat onder aan de ladder bij Samsung'
ik 'hoezo dat dan?'
hij 'kwalitatief een stuk minder als de R41/51'
ik 'en waar zit dat verschil dan in?'
hij 'deze heeft geen hdmi aansluiting'
ik 'en wat heb ik dan aan een hdmi aansluiting?'
hij een praatje dat er over 2 maanden HD-tv in NL is, ik 'maar voor nog geen jaren in kleine gehuchtjes waar zij en haar vriend wonen' hij 'ja, maar het is ook voor HD-recorders ed.' ik 'die ze toch voorlopig nog niet aansluiten' (het zijn beide nogal n00bs vandaar dat ik ook mee ga tv shoppen :D )

Al met al... is hdmi dat het enige verschil tussen een T41 en een R41 of zitten er meer verschillen in de series (beh. qua model, die toch wel een beetje op elkaar lijken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Ik kan die hele T serie niet ;), maar ik had wel een LCD genomen met HDMI aansluiting. Met het oog op de toekomst hoef dan niet opnieuw een LCD aan te schaffen, tenzij je nu al zeker weet dat je er voor de rest van die LCD leven er alleen TV op gaat kijken en enkel alleen maar DVD op gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Arx schreef op zondag 26 maart 2006 @ 12:47:
Ik kan die hele T serie niet ;), maar ik had wel een LCD genomen met HDMI aansluiting. Met het oog op de toekomst hoef dan niet opnieuw een LCD aan te schaffen, tenzij je nu al zeker weet dat je er voor de rest van die LCD leven er alleen TV op gaat kijken en enkel alleen maar DVD op gaat zien.
Dan kan je beter geen lcd kopen :P De enige echte reden waarom ik een lcd heb gekocht is de resolutie, zodat ik HD films die ik gedowned heb van nieuwsservers en torrents in volle glorie kan kijken, de analoge tuner boeit me toch niet zo veel :)

En hdmi heeft weinig te betekenen als je een dvi-input hebt en een geluidsingang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ging net beetje surfen op sites van diverse plasma/lcd fabrikanten en ik kwam uit bij pioneer en toen zag ik deze.

http://www.pioneer.nl/nl/content/press/news/PDP5000EX.html

OMFG _/-\o_ 1080P plasma schermpje die ook daadwerkelijk 1080P kan weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Laatst online: 12-05 15:35
Rainesh schreef op zondag 26 maart 2006 @ 13:32:
Ging net beetje surfen op sites van diverse plasma/lcd fabrikanten en ik kwam uit bij pioneer en toen zag ik deze.

http://www.pioneer.nl/nl/content/press/news/PDP5000EX.html

OMFG _/-\o_ 1080P plasma schermpje die ook daadwerkelijk 1080P kan weergeven.
# High Quality Up Conversion to 1080p minimizes interlacing motion artefacts of 1080i and increases the resolution of a 720p signal.

# De High Quality Up Conversion naar 1080p beperkt interlacing bij bewegende beelden, zoals bij de 1080i, tot een minimum en verhoogt de resolutie van een 720p-signaal.

tog niet echt 1080P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Anoniem: 171644 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 00:58:
[...]

Bedankt aex351 voor je snelle reply! Je zegt dat het veel weg heeft van de M61. Volgens mij is het vrijwel identiek. Het enige verschil tussen de R en M series waren volgens mij de mms, wat bij de R iets van 12 was en bij de M iets van 8.

Het is niet vreemd dat de prijs in de buurt ligt van de M61, maar volgens mij zou het zelfs hoger moeten zijn dan de M61, dit omdat het een nieuw model is. Misschien zou de M61 zelfs moeten zakken in prijs! Althans mijn logica is dat als je producten hebt met dezelfde inhoud, je ze ook "dezelfde" prijs geeft. Aangezien de R serie dus goedkoper is heb ik het gevoel dat er toch iets mis mee moet zijn of is het verschil in prijs enkel te wijten aan de vorm van het toestel? De mms is nu in beide gevallen namelijk 8 mms. Wordt er misschien een goedkoper paneel gebruikt?

Sorry voor de lange rant maar het houdt me bezig, anders koop ik volgende week gewoon de R7140 als het toch niet inferieurder is dan de M61. Enig advies zou welkom zijn .
De M serie is een nieuwere serie dan de R serie. Tot nu toe heeft dit zich ook geuit in prijs, specs en design. Hoe het er nu dus naar uit ziet, de R serie bevat gewoon iets minder goede specs dan de M serie.

Dit houd niet in dat op een gegeven punt de R serie gelijk kan staan met de M serie. De M serie had in vergelijking met de R4#/5# een betere paneel / specs etc. Met de R#7 is daar dus gewoon verandering in gekomen omdat ook deze serie mee moet gaan met huidige ontwikkelingen.

Beide series richten zich dus op iets andere doelgroepen naar mijn mening.

Mijn keus zou alsnog uitgaan naar de M61, mede om het design en de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
hellrazor schreef op zondag 26 maart 2006 @ 14:48:
[...]

# High Quality Up Conversion to 1080p minimizes interlacing motion artefacts of 1080i and increases the resolution of a 720p signal.

# De High Quality Up Conversion naar 1080p beperkt interlacing bij bewegende beelden, zoals bij de 1080i, tot een minimum en verhoogt de resolutie van een 720p-signaal.

tog niet echt 1080P ?
maar content die al 1080P zijn kan hij dus ook weergeven. De 37inch versie van philips 9830 volgens mij, heeft een 1920x1080 resolutie maar kan geen 1080p weergeven alleen 1080i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Inderdaad. Het is alleen een beetje jammer dat die Pio >10k dollar kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:28
Ik wil waarschijnlijk een Samsung 26" tv aan mijn MythTV-pc knopen. Nu vroeg ik mij af of de tv ook 320x200 beelden op de vga-poort weergeeft? Dus kun je het booten gewoon zien? Of werkt het pas als je precies de goede resolutie insteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasy-Bart
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-05 18:56
Iemand bekend met problemen van de le32m51 Als je deze aanzet dat je rare strepen ziet en wel geluid hoort van de tv. En dit na 10 min weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169067

DyStiC schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 00:19:
De nieuwe samsungs (sommige iig) staan nu ook op kieskeurig met de winkels waar ze verkrijgbaar zijn.
De 32R71B staat hier gek genoeg voor 1650~1760 euro (duurder dan bij de MM!)
De 32R72B kost bij de goedkoopste 1349 euro, ik kan op de behuizing kleur na geen verschillen vinden. Ook staat de de 73BD dus met dig. tuner erbij, vraag me alleen af of die digitale tuner ook werkt in NL.
Ik heb de r71b gekocht voor 1336..

Internet winkels zijn goedkoper, zolang je niet in de winkel gaat onderhandelen!
Het is gewoon een kwestie van goed onderhandelen. Ik heb in een elektronica winkel gewerkt dus weet de winstmarges +/-. Gewoon naar een winkel toegaan en een bod uitbrengen op de tv, geloof me ze laten je niet 1,2,3 de zaak uitlopen zonder minimaal 5-8% procent eraf te hebben gedaan. Tref je ze op een goede dag dan kun je 10% eruit halen.

Overigens vind ik die ontzettende glansrand heeeeel hard meevallen. Voor de rest prima tv-tje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Anoniem: 169067 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 16:47:
[...]

Internet winkels zijn goedkoper, zolang je niet in de winkel gaat onderhandelen!
Het is gewoon een kwestie van goed onderhandelen. Ik heb in een elektronica winkel gewerkt dus weet de winstmarges +/-. Gewoon naar een winkel toegaan en een bod uitbrengen op de tv, geloof me ze laten je niet 1,2,3 de zaak uitlopen zonder minimaal 5-8% procent eraf te hebben gedaan. Tref je ze op een goede dag dan kun je 10% eruit halen.

Overigens vind ik die ontzettende glansrand heeeeel hard meevallen. Voor de rest prima tv-tje!!
Kun je eens wat plaatjes schieten? Ik vond de glanzende rand in de winkel wel erg storend. Maar nu heb ik zelf natuurlijk geen TL's thuis... En weet jij misschien antwoord op mijn bovenstaand vraag? Of de tv ook beeld geeft bij het opstarten van een via VGA aangesloten PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Anoniem: 169067 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 16:47:
[...]

Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag? Ik ben zelf opzoek naar de zwart met zilveren maar volgens mij hebben ze ze nog niet overal.

Kwam trouwens deze richt prijzen tegen, voor het idee:
- Samsung LE-40R72B : 2080 Eur
- Samsung LE-40R71B : 2048 Eur

- Samsung LE-32R72 B : 1370 Eur
- Samsung LE-32R71 W : 1490 Eur
- Samsung LE-32R73D : 1490 Eur
- Samsung LE-32R71B : 1419 Eur

- Samsung LE-26R72B : 1099 Eur
- Samsung LE-26R71B : 1055 Eur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103735

Ik heb de LE32M61B besteld en ga die voorlopig op de normale voet plaatsen.
Binnenkort ga ik verhuizen en moet de tv aan de muur komen.

Ik zoek de goedkoopste stevige liefst zwarte muurbeugel voor deze samsung lcd.

Wie weet een goed adres voor een voordelige steun?

Aangezien ik 60-80 euro voor een plaatje metaal zwaar overdrven vind namelijk.
alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-04 18:54

made

.. made by made ..

Wat is het verschil tussen de R72 en de R74 ?
De 74 heeft een 2 tuners waarvan 1 digitaal ( niet te gebruiken met digitale kabel tv, dus niet intressant...)
Verders het uiterlijk iets anders....

Maar zijn er andere verschillen tussen deze toestellen ?
En wat is dan het prijs verschil ?

[ Voor 1% gewijzigd door made op 30-03-2006 07:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garoth
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-10-2024
Beste mensen,

Ik wil binnenkort ook een LCD TV gaan kopen, en ik ben nog aan het twijfelen tussen Sony, Samsung, Sharp of LG. Nu leek me dit wel een goede plaats om wat Samsung vragen te stellen.

Ten eerste: ik ga voor een 32". dus een LE32xxxB. Mijn budget ligt tot 1500 euro ongeveer.

Nu de vragen:
  • Wat is het grote verschil tussen de nieuwe R7x serie en de M serie?
  • Hoe ziet het eruit als je er de gewone kabel op aansluit?
  • Hoe zit het met games op zo'n apparaat? Geen ghosting of resizing problemen?
Ik hoop dat iemand al wat ervaringen heeft, en wat tips.

Alvast bedankt!

Even in de edit: Ik kan ook de verschillen in specs opzoeken tussen de R en M serie. Dat is dus ook niet mijn vraag. Het gaat mij om de gebruikerservaring. Is het beeld mooier? Is het scherper? Sneller? Kleuriger? Beter zwart? etc...

[ Voor 17% gewijzigd door Garoth op 30-03-2006 11:03 ]

Als blikken konden doden, waarom doen ze er dan erwten in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Samsung heeft eindelijk de Nederlands site aangepast. Alle nieuwe LCD's staan er nu op! :)

[ Voor 30% gewijzigd door Arx op 30-03-2006 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
DRAFTER86 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:53:
Ik wil waarschijnlijk een Samsung 26" tv aan mijn MythTV-pc knopen. Nu vroeg ik mij af of de tv ook 320x200 beelden op de vga-poort weergeeft? Dus kun je het booten gewoon zien? Of werkt het pas als je precies de goede resolutie insteld?
Niemand die dit weet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97329

Als ik je vraag begrijp als kun je bij het booten van XP het booten zien (dus bios etc): ja dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
startpost is weer geupdate. zal een hoop vragen beantwoorden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65725

Hey ik ben al geruime tijd aan het zoeken/kijken voor een nieuwe lcd tv.

Nu heb ik een budget van 1500euro max voor een minimaal 81-82m scherm.
Ik wil een zo geavanceerd mogelijke tv van dit moment voor ongeveer deze prijsklasse...

Met name wil ik dan minstens een hd-ready scherm met de juiste formaten...
Geluidskwaliteit intern maakt minder uit want dit komt allemaal op een home theater instalatie, wel moeten de aansluitingen van goed/hoge kwaliteit zijn, geen vervormingen/afwijkingen enz.

Ik heb al naar de volgende schermen gekeken.

Dat zijn de:

Samsung LE32M51B (1300euro).
Samsung LE-32R73BD (1500euro).
Sony KLV-S32A10 (1200euro).
Sony KLV-V32A10 (1700euro). Buiten mijn budget... Maar met grote verschillen ben ik mogelijk over te halen dit kleine verschil te overtreffen.

Mn vraag metname gericht op/over de Samsung. Zijn op dit moment betere modellen met betere specificaties en mooier beeld? voor een bedrag tot 1500?

Ik heb de nieuwere types van samsung gezien maar niemand nog gesproken over de kwaliteiten voordelen/nadelen...

Samsung LE-32R73BD (1500euro).

Het technische verschil tussen deze twee bovenstaande heb ik nog niet gevonden, dus kwa beeld zal het ook min mogelijk uitmaken neem ik aan? Persoonlijk vind ik het design van de le32m51b mooier!

Nu heb ik zeer overwicht naar de samsung LE32M51B omdat deze gewoon mooi beeld heeft en zeker aan mn budget voldoet.

Tips voor mn aankoop zijn van harte welkom...

Vast bedankt...

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 65725 op 02-04-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garoth
Ik heb ondertussen een LE32R71B gekocht (voor 1349,- euro), en kan hem donderdag gaan ophalen. (eigenlijk al eerder, maar helaas moet ik veel te veel werken.. :'( )

Nu viel mij iets op. Op de officiele Samsung site staat iets over een cardreader:
Multi Memory Slot

Via dit slot kunt u onder andere JPEG’s, MP3’s en AVI-filmpjes afspelen, direct van negen verschillende memory cards.
en over 2x HDMI:
2x HDMI

De HDMI-aansluiting is een 100% digitale aansluiting, die beeld én geluid in perfecte kwaliteit naar uw televisie stuurt. Zo kunt u optimaal genieten van PC, Digitale ontvanger of DVD op uw TV.
Dit is mij ontgaan in de winkel moet ik zeggen... Weet iemand hier iets vanaf? Wat is nu waar en wat is een foutje op de site van Samsung?

Ik ben confuus... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-05 15:43
Check de handleiding pagina 6, daar staat het aansluitpaneel op de zijkant + achterkant van de TV. Helaas dus slechts 1 HDMI aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Anoniem: 65725 schreef op zondag 02 april 2006 @ 14:45:

Hey ik ben al geruime tijd aan het zoeken/kijken voor een nieuwe lcd tv.

Nu heb ik een budget van 1500euro max voor een minimaal 81-82m scherm.
Ik wil een zo geavanceerd mogelijke tv van dit moment voor ongeveer deze prijsklasse...

Met name wil ik dan minstens een hd-ready scherm met de juiste formaten...
Geluidskwaliteit intern maakt minder uit want dit komt allemaal op een home theater instalatie, wel moeten de aansluitingen van goed/hoge kwaliteit zijn, geen vervormingen/afwijkingen enz.

Ik heb al naar de volgende schermen gekeken.

Dat zijn de:

Sony KLV-S32A10 (1200euro).
Ben zelf ook aan het kijken voor één van deze tv's en mijn keuze gaat vallen op de sony, bij de electroworld voor 1099 zag ik zaterdag. Ik zelf vind de glansrand een beetje storend van de samsung en de sony lijkt mij ook een heel goede tv

[ Voor 42% gewijzigd door Slasher op 03-04-2006 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garoth
Tinuz___ schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:30:
Check de handleiding pagina 6, daar staat het aansluitpaneel op de zijkant + achterkant van de TV. Helaas dus slechts 1 HDMI aansluiting
Ja, dat had ik ook gezien, maar ik hoopte dat het verouderde handleidingen waren of zo. Toch wel raar dat ze reclame maken met een cardreader en 2xHDMI terwijl het gewoon niet zo is... :? Misschien een foutje, en is het van de R72, R73 of R74? ach ja, ik heb in ieder geval een ubervette LCD TV! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Laatst online: 06-05 16:01

delorean7

Let's take the Aston toni

Ben inmiddels ook begonnen de zin en onzin van een LCD TV boven mijn huidige 32" CRT 100 Hz van Sony te beoordelen. Had goede verhalen gehoord en gelezen over Sony dus er maar op uit getrokken om eea te bekijken dit weekend.

Uiteindelijk bij de MM (Utrecht) beland en zag dat ze daar de nieuwe R71 reeks hadden opgehangen, naast een M61 (kan ook een M51 zijn). Beide hingen aan een HD DVD speler van Samsung met een muziek DVD van Toto op. Viel me op dat de M serie iets minder contrast weergaf (verschil was vrij minimaal) maar dat het nieuwe R serie toestel nogal veel korrelige structuur weergaf in effen achtergronden. Beide toestellen waren 32"

Verkoper gevraagd of hij wist hoe dat kwam (afstelling, signaal). Deze beduidend slechte verkoper wist niet veel meer te melden dat het dedicated signalen waren en dat de specs van beide toestellen nagenoeg gelijk waren. Op mijn vraag of ik hetzelfde DVD'tje van Toto (non HD) die ik mee had genomen kon bekijken op deze toestellen moest hij negatief beantwoorden met het schaamrood op de kaken - hij kon de DVD speler van Samsung niet bedienen omdat die beveiligd was.
Vervolgens liet zowel deze verkoper als de afdelingschef mij gewoon de deur uitlopen nadat ik ze had gemeld hem dan wel ergens anders te gaan kopen/bekijken. Laten we zeggen de prijs voor het shoppen bij een media markt?

Maar goed, voor mij is het dus niet zonder meer gezegd dat een R7x serie mooier zou zijn, of zelfs gelijk aan een M serie. M serie had mooier beeld met iets minder contrast, de R serie te korrelig maar iets meer contrast.

Vond overigens de behuizing van de R7x serie mooier, maar dat is smaak.

Iemand hier toevallig de vergelijking gezien tussen genoemde modellen?

Overigens zou ik liever uitkijken naar een M of R7x van 37", iemand idee van prijs?

Heeft samsung modellen in deze reeksen die ook 1080i content aan kunnen? Wat zou de geschatte meerwaarde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65725

oke mensen ik heb bij MM gekeken en nog wat lokale boeren en ik ben er 100% uit dat het een samsung gaat worden weet alleen nog niet welke... dus om mijn keuze te ondersteunen/bepalen de volgende vraag... Welke zouden jullie kiezen?, Welke moet ik nemen? met welke ben ik net iets meer voorbereid op de toekomst?

LE-32R71B (1280euro). De 71B vanwege de blauwe rand enige verschil vergeleken met de 72B

LE32M51B (1280euro). Twijfel vanwege de contrast ratio 3000 : 1
LE32M61B (1500euro). Super mooi beeld, specs vergelijkbaar met de 71B contrast ratio 5000 : 1 (net als de 71B) en een mooier design vind ik. Enige nadeel is de prijs.

Ik ben allen wezen bezichtigen, weet van allen de specs maar welke zouden jullie kiezen?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 65725 op 03-04-2006 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

delorean7 schreef op maandag 03 april 2006 @ 18:03:
...
Heeft samsung modellen in deze reeksen die ook 1080i content aan kunnen? Wat zou de geschatte meerwaarde zijn?
In principe kan elke HD-Ready scherm 1080i laten zien d.m.v. downscalen, maar jij bedoelt of Samsung schermen heeft die native 1920x1080i kan laten zien. Het antwoord is helaas Nee. Maar aangezien Sony, welke samen met Samsung de panels maakt, in augustus met de X serie komt welke dat wel kan, is er misschien een klein kansje dat dan ook Samung met zo'n serie schermen komt. Dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Laatst online: 06-05 16:01

delorean7

Let's take the Aston toni

Arx schreef op maandag 03 april 2006 @ 19:07:
[...]

In principe kan elke HD-Ready scherm 1080i laten zien d.m.v. downscalen, maar jij bedoelt of Samsung schermen heeft die native 1920x1080i kan laten zien. Het antwoord is helaas Nee. Maar aangezien Sony, welke samen met Samsung de panels maakt, in augustus met de X serie komt welke dat wel kan, is er misschien een klein kansje dat dan ook Samung met zo'n serie schermen komt. Dus wie weet.
Ja dat bedoelde ik inderdaad.

Ik lees net op avforums dat de M51 met zijn lagere contrast ratio van 3000:1 alleen maar lager specced zou zijn dan de M61 dankzij dat dynamisch schakelen van het backlight. Nou strookt dat niet met informatie dat het om echt een ander type panel zou gaan.

Als het klopt denk ik dat ik me aansluit bij veel mensen die dat schakelen alleen maar irritant vinden (en menen dat er ook detail verloren gaat bij het schakelen).

Maar wellicht kan ik het beter hier aan de gebruikers vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
paneel van m51 is geloof gelijk aan de m61 op een paar punten na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05-2023
Anoniem: 65725 schreef op maandag 03 april 2006 @ 18:47:
LE-32R71B (1280euro). De 71B vanwege de blauwe rand enige verschil vergeleken met de 72B
Verschil is de 2HDMI aansluiting en de slots voor memorycards
Heb de 71B gehaald. Op zich tevreden, alleen niet over picture in picture. Dat is alleen mogelijk met HDMI & TV signaal. Je kunt bijvoorbeeld niet 2 tv kanalen tegelijkertijd bekijken. Jammer!
Voor de rest is het niet duidelijk hoe je moet bladeren op een teletekstpagina dat uit meerdere bladzijdes bestaat. Het kiezen van een zender is ook omslachtiger dan bij bijvoorbeeld philips.
Je hebt een aparte knop voor 1 of 2 cijferige kanalen. Je kunt dus niet in een keer naar nr 14 springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garoth
hing schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:52:
Heb de 71B gehaald. Op zich tevreden, alleen niet over picture in picture. Dat is alleen mogelijk met HDMI & TV signaal. Je kunt bijvoorbeeld niet 2 tv kanalen tegelijkertijd bekijken. Jammer!
Voor de rest is het niet duidelijk hoe je moet bladeren op een teletekstpagina dat uit meerdere bladzijdes bestaat. Het kiezen van een zender is ook omslachtiger dan bij bijvoorbeeld philips.
Je hebt een aparte knop voor 1 of 2 cijferige kanalen. Je kunt dus niet in een keer naar nr 14 springen.
Hoe is het signaal van de gewone kabel? Ik heb er zelf ook een gekocht, en ik ben toch eens benieuwd naar wat ik gekocht heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik ben van plan er ook één te kopen (LE32R71)en ben heel benieuwd naar de beeldkwaliteit.
  • Hoe ziet het analoge kabelsignaal eruit?
  • Hoe is de kwaliteit van het dvdsignaal? Veel last van ruis en is zwart wel "echt zwart" of donker grijs?
Natuurlijk allemaal met eigen ogen te bekijken in de winkel maar ik ga waarschijnlijk van het weekend pas shoppen.

[ Voor 7% gewijzigd door vleppyniles op 06-04-2006 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garoth
vleppyniles schreef op donderdag 06 april 2006 @ 13:18:
Ik ben van plan er ook één te kopen (LE32R71)en ben heel benieuwd naar de beeldkwaliteit.
  • Hoe ziet het analoge kabelsignaal eruit?
  • Hoe is de kwaliteit van het dvdsignaal? Veel last van ruis en is zwart wel "echt zwart" of donker grijs?
Natuurlijk allemaal met eigen ogen te bekijken in de winkel maar ik ga waarschijnlijk van het weekend pas shoppen.
Vanavond kan ik het je vertellen. _/-\o_ :D 8) :P
In de winkel kun je het meestal niet allemaal bekijken, trouwens. Ik ben gaan kijken en heb daar een DVD gezien, direct aangesloten, en dat had inderdaad heel mooi beeld. Ook het zwart is heel goed in dit model vind ik. Het is natuurlijk nooit zo zwart als op een CRT, maar goed genoeg om niet te irriteren / op te vallen.

Ook een DVD gekeken die geupscaled werd, en dat was ook heel mooi! (Via HDMI) Enige wat ik dus niet kon testen was de analoge ingang, maar goed, dat zie ik vanavond wel. En ik mag van @home een gratis digitale kabel ding bestellen, dus dat komt ook alweer goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik ben zeer benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Ik zit nog steeds een beetje te twijfelen tussen de LE26M51 en R41... En is er misschien iemand die een van beide tv's gebruikt icm een Logitech Harmony 525 AB? Werkt dat goed?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.