[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series )

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.672 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garoth
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-10-2024
Nou, mijn mini review dan:
Algemeen
Gisteravond dus mijn Samsung LE32R71B opgehaald bij de TV-boer. Ik verbaasde me in eerste instantie nogal over het gewicht van het pakket. Ik kon het namelijk alleen tillen, iets dat ik niet gewend was met mijn vorige TV (72 cm Sony van 55 kilo). Later bleek nog eens dat de voet alleen al bijna 2 kilo woog... Lekker licht TV'tje dus.

Thuisgekomen de doos opengescheurd, en de voet gemonteerd. Hier geldt voor, dat een aap met een schroevendraaier dit zelfs kan, dus dat is mooi van Samsung. Tv'tje neergezet en gaan testen.

Allereerst de kabel aangesloten. De TV gaat automatisch je zenders opzoeken. Hij doet dit op basis van het land waar je zit, zodat hij geen onnodige frequenties afzoekt. Bij mij kon hij er 39 vinden, dus dat klopt ongeveer. Na het opslaan van die kanalen maar eerst eens even gekeken naar de kwaliteit van het beeld.

Ik moet zeggen dat het analoge signaal me heel erg meevalt! Ik zit op ongeveer 3 of 4 meter van het scherm en ik vind het beeld net zo goed als op een B-merk CRT TV. Alleen vind ik de kleuren op de Samsung weer net iets sprankelender. Maar goed, binnenkort komt hier toch een Digitale TV-ontvanger tussen, dus dan is het helemaal ideaal...

Hierna de DVD speler aangesloten. Nou heb ik een heel erg oude Samsung DVD speler, een van de eerste die er bestond. Deze heb ik gewoon met een standaard SCART kabel aangesloten op een van de RGB aansluitingen van de TV. Daarna puur om te testen de DVD van Finding Nemo erin. Ik wist niet wat ik zag! :P De kleuren en de scherpte... Zo mooi had ik het nog nooit gezien op mijn CRT tv... Puur om te vergelijken de DVD van Lord of the Rings erin geduwd, en hetzelfde verhaal. Een van de grootste pluspunten van de TV vind ik... _/-\o_

Daarna: De 360! De 360 heb ik via component aangesloten. Ik was dus geen HD gamen gewend, en dit was echt een enorme sprong. DOA4 was werkelijk prachtig (ik val in de herhaling) en met de speciale GAME-mode was het beeld gruwelijk scherp, helder en zonder ook maar een teken van Ghosting. Dit gaat nog heel wat uurtjes gruwelijk mooi gamen opleveren! (Vanavond Burnout maar eens halen...)

Er zijn echter ook wat minpuntjes natuurlijk. Zoals de PiP. Deze kan alleen met de HDMI ingang. Dus HDMI en een andere ingang. Geen tweede tuner. Dat is wel jammer.
Ook geen tweede HDMI ingang en geen cardreader trouwens, hoewel dit wel op de website stond. (ik wist het al, maar toch jammer.)
En het analoge beeld blijft natuurlijk minder dan mijn oude A-klasse Sony. Maar goed, dit weet je van te voren als je een LCD TV koopt.

Even opsommen, voor iedereen die het verhaal niet door wilt lezen:

Pluspunten
  • Contrast is heel goed
  • GAME-mode!
  • Veel aansluitingen
  • Prachtig scherp beeld
  • Mooi upscalen van DVD
  • Mooi downscalen van 1080i
  • Mooi design (persoonlijk natuurlijk)
  • Heel erg plat! volgens mij maar iets van 8 cm of zo.
  • Mijn vriendin, die normaal niet zo blij is met nieuwe techniek en zo, en al die LCD en Xbox360's maar overbodig vind, is helemaal om! En dat zegt wat!
Minpunten
  • Analoog signaal is niet optimaal
  • PiP is beperkt
  • Langzaam zappen (op te lossen in het maintenance menu)
  • Hij kan niet "echt" uit. (dit ligt misschien aan mij, maar dingen die altijd standby staan vind ik "eng")
  • De afstandsbediening voelt een beetje goedkoop aan
  • Misschien komt er nog meer, maar tot nu toe niets meer
Conclusie
Een zeer mooie TV, zeker voor het geld (1350 betaald), met veel mogelijkheden. Uitermate geschikt voor gamers, of movie freaks, iets minder voor mensen die gewoon TV willen kijken. Maar in combinatie met een digitale receiver misschien weer wel...

Hopelijk hebben jullie hier iets aan..

[ Voor 1% gewijzigd door Garoth op 07-04-2006 12:13 . Reden: Typo... ]

Als blikken konden doden, waarom doen ze er dan erwten in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Mooie review! _/-\o_

Waarvoor is de GAME-mode?

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garoth
Arx schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:48:
Mooie review! _/-\o_

Waarvoor is de GAME-mode?
Die zorgt ervoor dat de instellingen van beeld en geluid geoptimaliseerd worden voor games. Wat er precies veranderd weet ik niet 8)7 , maar het zag er wel beter uit moet ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Kijk top review dit! Super, dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:30

DyStiC

'Atta way, baby!

Garoth schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:38:
Conclusie
Een zeer mooie TV, zeker voor het geld (1350 betaald), met veel mogelijkheden. Uitermate geschikt voor gamers, of movie freaks, iets minder voor mensen die gewoon TV willen kijken. Maar in combinatie met een digitale receiver misschien weer wel...

Hopelijk hebben jullie hier iets aan..
Mooie review inderdaad!

Waar heb je de tv gekocht? online of in een winkel?

Oja, en hoe zit het met het het aansluiten van de pc op de tv? goed beeld? en kan je dit keer wel het contrast instellen in pc-modus? (want dat kon toch niet bij de M serie las ik hier eerder?)

[ Voor 20% gewijzigd door DyStiC op 07-04-2006 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garoth
vleppyniles schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:16:
Kijk top review dit! Super, dank je wel!
Graag gedaan. :)

Trouwens, de M71 serie komt ook binnenkort uit, en die hebben WEL een cardreader en 2xHDMI... Voor mij hoeft het niet, aangezien ik die kaartjes ook met mijn PC kan lezen, en ik niet weet wat ik met HDMI zou moeten, maar goed, sommige mensen kunnen er wel iets nuttigs mee... Ik vind trouwens het design van de M serie maar saai. Het mooie aan de R-serie is net die hoekige onderkant... :9~

Ik zal trouwens ook binnenkort (hopelijk dit weekend, als ik tijd heb) even mijn PC er aan hangen, en eens kijken wat er gebeurt als ik via de VGA wat HD-content afspeel. Ik heb helaas geen HDMI-DVI kabel, dus dat kan ik niet testen... En hopen dat mijn internet het weer doet, dan kan ik die promo-HD-filmpjes van Microsoft eens downloaden. :P

Even een edit op hierboven:
Over de PC, dit weekend dus. :)

En ik heb hem gewoon in de winkel gekocht, bij de IT's zelfs... (ik weet het ik weet het), maar op internet is ie maar 50 euro goedkoper bij de meeste bedrijven, en voor zo'n aankoop vind ik dat toch wat riskant...

Bij MM stond hij voor 1499,- en bij de It's kon er dus nog 150 euro aflullen. Dat moet je sowieso proberen, daar gaan ze meestal wel in mee. Bij de MM helaas niet, daar had ik een verkoper die volgens mij de intelectuele vermogens van een visstick had. Jammer, want de eerste keer dat ik ging kijken was het wel een goede verkoper.

En er zit trouwens 2 jaar fabrieksgarantie op, das ook wel zo prettig!

[ Voor 31% gewijzigd door Garoth op 07-04-2006 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10 16:50

Technicality

Vliegt rechtsom...

Er staat hier nu ook één in huis. Mijn vader belde vanuit de winkel 'of ik ff kon kijekn in de pricedinges van twiekers'. Hej, 150 euro goedkoper dan in die winkel. Mijn pa lullen, kreeg-ie korting op zijn ophangbeugel en de 150 op de tv :D . *iets met klantenbinding.

Ik heb hem nu aangesloten op mn asus laptop, ff een hd demo erin van windows (quicktime is traag, moet streamen en kan niet fullscreen) >>> PRACHTIG!

Echt geweldig strak, scherp, netjes. Ik ben als echte tweaker natuurlijk gelijk het service menu ingedoken, helaas, geen video mute instelling zoals in de SP. Wel jammer is dat als ik een 1360*768 signaal vanuit mijn pc stuur hij het halverwege pas op het beeld zet (het staat te veel naar rechts).

De analoge tuner kan ik met ons brakke signaal niet testen, maar we krijgen binnenkort digitaal.

Geluid voldoet, maar op hogere volumes wordt het een soort telefoonspeaker-effect (== ruk) maarja, we sluiten het toch apart aan :D.

menu's zijn snel intuitief en scherp, geen dode pixels en geen last van latency/waas/ghosting.

Edit: ik heb het hier over de LE27T51B

[ Voor 4% gewijzigd door Technicality op 07-04-2006 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:08
Garoth schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:38:
[...]

Nou, mijn mini review dan:
KNIP
Kun je misschien vertellen of de backlight in te stellen is? De felheid bedoel ik. Dat is een van de weinige redenen waarom ik een samsung uit de 7*-serie zou kopen ipv een R51 ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
is het al bekend wanneer de M71 komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:46

aex351

I am the one

Topicstarter
hellrazor schreef op zondag 09 april 2006 @ 22:52:
is het al bekend wanneer de M71 komt ?
Startpost B) . Vraag me af hoe duur de M71 wel niet zal gaan kosten.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garoth
DRAFTER86 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 08:43:
[...]

Kun je misschien vertellen of de backlight in te stellen is? De felheid bedoel ik. Dat is een van de weinige redenen waarom ik een samsung uit de 7*-serie zou kopen ipv een R51 ofzo...
De backlight zelf is voor zover ik weet niet afzonderlijk in te stellen. Of ik moet het nog niet gevonden hebben. Misschien dat het in het service menu zit...

Maar er is wel een modus met dynamische backlight en die werkt heel goed moet ik zeggen. Het was wel even wennen, maar daarna is het echt prettig. Dan ben je tenminste niet half verblind als je in het donker een film zit te kijken... :)

Oh ja, over de VGA. Ik heb het dit weekend gestest met de PC eraan en met de Xbox360 eraan. De PC was echt heel mooi, ook qua kleuren en scherpte. Even een HD filmpje gedraaid van de MS website en echt prachtig beeld.

De 360 was ik wat minder over te spreken. Ik denk trouwens wel dat dit aan de VGA kabel voor de 360 ligt. Het beeld was mooi scherp, misschien zelfs scherper dan de component aansluiting. Maar de kleuren waren flets en grauw. Dit is wel te verhelpen als je de contrast vol open zet, en als je de kleuren op 80 zet of zo, maar ja, dat is niet ideaal natuurlijk.

Dus, beste kijkbuiskinderen, sluit je 360 er gewoon met component op aan! 8)

[ Voor 1% gewijzigd door Garoth op 10-04-2006 08:51 . Reden: Typo... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Trouwens, in de nieuwe Samsung catalogus aus Duitsland staat de nieuwe xxM71 serie in vermeld met de volgende specificaties:

http://img106.imageshack.us/my.php?image=samsung331zy.jpg

Daarin staat eigenlijk al wat we al wisten, maar dit is anders:
• dynamische contrast verhouding is 7000:1 ipv 6000:1
• Een verbuik van 152W ???, ik weet dat ze nu ook gebuik maken van een dimmende CCFL verlichting ala ClearLCD, maar dat het zo'n besparing oplevert? Iemand hier een andere kijk op? Ik vind het verbruik nogal 'weinig'.

Ik heb deze gegevens gecopieerd van een Duits forum, daarin stond ook een post van een Nederlander (iemand van hier?) die gesproken heeft met een Samsung woordvoerder die hem vertelde dat Samung in augustus met Full-HD schermen komt, welke een paar honderd euro goedkoper zouden zijn dan de Sony X-serie zusjes. Als dit waar zou zijn, zou dit fantastisch zijn! _/-\o_ Ik ben benieuwd! :9

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-10 09:01
Arx schreef op maandag 10 april 2006 @ 09:06:
Samung in augustus met Full-HD schermen komt, welke een paar honderd euro goedkoper zouden zijn dan de Sony X-serie zusjes.
En dan zitten we volgens mij nog steeds boven de €4000 ;)

Voor de geïnteresseerde, een aantal foto's vanaf de CES 2006. Best leuke Samsung schermpjes:
http://www.cinenow.com/uk/reports-sub-14548.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Hier wat extra informatie afkomstig van een duits forum (even snel vertaald):
Persoonlijk zag ik geen groot verschil tussen R71 en M71, hoewel ze twee verschillende panelen hebben. Het paneel van de R71 zou naar verluidt identiek moeten zijn aan de M61 (s-PVA). De M71 heeft een "stadium van ontwikkeling" met meer kleuren & contrast evenals de nieuwe "Smooth Motion".

Beide televisies hebben de spelmodus, die voor Xbox 360 wordt geoptimaliseerd. Door "activering van spel" worden de videospellen weergegeven naar Microsofts aanbeveling.
Het materiaal kon waarschijnlijk niet vóór mei worden geleverd. Men sprak Samsung vandaag op de CeBIT. In het midden van mei als datum van levering.

R7x heeft een goed beeld en ik overweeg me om de R71, in plaats van geplande M71 te kopen. Ik zie geen bovengenoemd verschil tussen beide apparaten.
Ik was zaterdag op de CeBIT. De "Smooth Motion" is werkelijk zeer goed. Ik wil op de M71 wachten, als deze niet veel duurder wordt, dan zal ik deze aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Garoth schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:27:
[...]Trouwens, de M71 serie komt ook binnenkort uit,...
Inmiddels staat hij al op een duitse webwinkel: http://www.katronics.de/index.php
Samsung LE-40M71B
€ 2499.00
My Belgian distributor confirms availability of LE-40M71B the 8th of may 2006.
There was a samsung rep in the store where I usually go to view different panels. I got a chance to talk to him and this is what he said:

The M7 panels (atleast the 32" and 40" version), will be shipped to distributors in 3 weeks. They should be for sale no later than the first week of May. I told him I was contemplating buying the R72 or waiting for the M7 series. He says they are definately worth the wait, because of the Smooth Motion Technology. He said it enhances the image considerably.
En nu wat informatie omtrent de nieuwe Full-HD schermen van Samsung:
I then asked him why Samsung hadn't anounced any 1920x1080 panels. He then told me they had a meeting about that the very same morning. He said there will be new models out at the end of June/beginning of July. They will have 1920x1080 resolution. He said that Full HD screens are considerably sharper when watching Full HD sources. He said this even though Samsung hasn't got any screens with Full HD on the market! I was a bit surprised by that.

To top it all off he said that the 1920x1080 screens will only be a few hundred euros more than the M7 series. HE actually comprated them to the Sony X-series which will be almost twice the price of the samsung 1080 panels. Again he told me: If you;re a movie fan, you had better wait for the full HD panels. They will have considerably better picture quality than the screens that are out now!

I know what you're all thinking: do they accept 1080p?
Sadly, I didn;t get a chance to ask him since he got a phone call in the middle of our conversation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
LE32M71B
LE40M71B
LE46M71B

Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/4053/samsung20gd1xb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/2143/samsung20gd8ld.th.jpg

Het lijkt wel alsof hij nog platter is geworden of ligt dat aan mij? Zo te zien is het nu een transparante onderkant geworden.

Zijn er mensen die nu aan het twijfelen zijn om of voor de R71 te gaan of nog even te wachten op de M71?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Resinman schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:35:
LE32M71B
LE40M71B
LE46M71B

[afbeelding]

[afbeelding]

Het lijkt wel alsof hij nog platter is geworden of ligt dat aan mij? Zo te zien is het nu een transparante onderkant geworden.

Zijn er mensen die nu aan het twijfelen zijn om of voor de R71 te gaan of nog even te wachten op de M71?
Lees je uberhaubt de startpost van deze thread wel door 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Laatst online: 17-05 22:30
wat maakt die game modus zo speciaal? ik heb met mijn R51 wel hier en daar ghosting en het lijkt me sterk dat je dat met een ander beeld met de zelfde response time niet hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
aex351 schreef op maandag 10 april 2006 @ 14:55:
[...]

Lees je uberhaubt de startpost van deze thread wel door 8)7
Ja hoor. Vertel mij maar eens waar dat plaatje staat. Ik begrijp ook niet waarom je mijn vraag quote, die zie ik ook niet in de startpost staan. Maar goed, als je je eraan stoort zal ik geen informatie meer posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de prijs van de LE32M71B al ergens gevonden en wanneer deze in Nederland beschikbaar zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Laatst online: 17-05 22:30
zal de M71 ook in 26" uitvoering komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
WSaeNoTSoCK schreef op maandag 10 april 2006 @ 15:50:
zal de M71 ook in 26" uitvoering komen?
Denk het niet, dus zal er maar niet op rekenen. Ze willen 32" nu de standaard maken gevolgd door 40" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik was al een tijd aan het kwijlen naar de le26m51 , nu zie ik dat er een nieuw 26 inch model is namelijk de le26r71/72

Qua design boeit het me niet zoveel, maar weet iemand of de verschillen groot zijn tussen de m51 n de r72? vind de m mooier qua design maar als de r71/72 een beter paneel zou hebben dan kies ik daar eerder voor. De prijs ligt nu ietsjes hoger.

Heb wel een review gelezen door de 32 inch versie, neem aan dat er wel hetzelfde paneel in zit?

Wat zouden jullie doen als je niet naar het design kijkt? De 26M51 kopen of de 26R72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen ik heb zojuist bij modern electronics de LE-32R71 gekocht voor een wonderlijke prijs van 1300euro winkel prijs 1549 toch nog wat eraf ;) :P Ik mag hem woensdag ophalen :)

en waaorm de R71? Kortom omdat ik deze twee naast elkaar heb zien werken, en de R71 heeft duidelijk een andere LCD meer kleur meer contract.... daarbij zijn ook de specs anders.... de R71 evenaard de M61 bovendien is de contrast ratio van de M51 3000:1 en van de R71 5000:1

Maargoed kwa design zou ik dan weer voor de M serie gaan.... maar toevalig gaat mijn voorkeur echt uit naar performance...

FF nog erbij!!
Dit is NIET het zelfdepanel als de M61. De R71 kan 12.8 Miljard kleuren weergeven de M61 "slechts" 6,9

Bron:
http://www.kieskeurig.nl/...9EA56C125713A004A5487.htm

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 20:45

delorean7

Let's take the Aston toni

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:52:
Hey mensen ik heb zojuist bij modern electronics de LE-32R71 gekocht voor een wonderlijke prijs van 1300euro winkel prijs 1549 toch nog wat eraf ;) :P Ik mag hem woensdag ophalen :)

en waaorm de R71? Kortom omdat ik deze twee naast elkaar heb zien werken, en de R71 heeft duidelijk een andere LCD meer kleur meer contract.... daarbij zijn ook de specs anders.... de R71 evenaard de M61 bovendien is de contrast ratio van de M51 3000:1 en van de R71 5000:1

Maargoed kwa design zou ik dan weer voor de M serie gaan.... maar toevalig gaat mijn voorkeur echt uit naar performance...

FF nog erbij!!
Dit is NIET het zelfdepanel als de M61. De R71 kan 12.8 Miljard kleuren weergeven de M61 "slechts" 6,9

Bron:
http://www.kieskeurig.nl/...9EA56C125713A004A5487.htm
Toch grappig dat ik de M serie gewoon minder mooi vindt dan de nieuwe R... nuja over smaak....

Heb trouwens uit betrouwbare bron dat de MM de M61 liever kwijt dan rijk zou zijn en dat ze die TV dan ook expres slecht afstellen om de nieuwe R te verkopen.

Overigens is dat afstellen toch al niet waar een MM zich (terecht) mee bezig houdt. Zat vorige week te spelen met een M51 en vroeg daar een DVDtje op af te mogen spelen (normale DVD geen HD dus). Hele MM inclusief personeel viel over het feit hoe lelijk de hele muur LCD schermen wel niet was, of mijn DVD geen kopietje was (nee origineel laatste Toto DVD).
Maar goed, dat scherm maar even goed afgesteld en vervolgens met dat afstellen alleen 3 klanten en een verkoper (!) overtuigt dat ze dat scherm moesten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey da's lauw, zie net dat de 26inch R71 6,4 miljard kleuren heeft en de 32inch het dubbele.
en dat 32 ook meer contrast heeft. Jammer dat ze de 26 inch niet hebben meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
De LE32R71 kun je nu voor ongeveer €1350 krijgen. Ik vraag me dan ook af hoe duur de LE32M71 gaat kosten. Zal deze veel duurder worden icm de nieuwe techniek of zal het prijsverschil wel meevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op http://ejournal.samsung.de/ is informatie te lezen over de nieuwe R en M series inclusief foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Dat ziet er wel erg strak uit zeg. Ik mis alleen nog de 32".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-10 16:23
iemand zei een aantal posts hiervoor dat het met de 'game modus' allemaal nog mooier werd! Waarom zou je die modus niet altijd activeren dan? Of zeg ik nu iets heel doms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
robvanpraat schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:28:
iemand zei een aantal posts hiervoor dat het met de 'game modus' allemaal nog mooier werd! Waarom zou je die modus niet altijd activeren dan? Of zeg ik nu iets heel doms?
Lijkt mij toch wel handig dat je de "game-modus" kan uitzetten als je bijvoorbeeld een film gaat kijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garoth
robvanpraat schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:28:
Dat was ik ja. :)

Game Modus is heel mooi als je spellen speelt, en je kunt hem dan het beste ook altijd aan laten staan. Maar op gewoon TV is die mode niet beschikbaar, en op de DVD speler is het niet nodig, aangezien het beeld daar al heel mooi is. Volgens mij is Game Modus gewoon een zootje instellingen van de contrast, brightness, kleuren enz.

Ik weet niet op welke ingangen dit allemaal kan trouwens. Volgens mij alleen op de HD ingangen, dus Component, HDMI en VGA. Volgens mij is de modus niet beschikbaar op de scart, s-video, RF en composite ingangen... Maar dat moet ik dan even nakijken als ik weer thuis ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Ook lid geworden van de R71 club, gisteren mijn 32" beestje opgehaald. Eerlijk gezegd mis ik de aanwezigheid van een bak (2 meter in het vierkant) ;)

Ik vind het een heel mooi apparaat, heb de volgende dingen bekeken:

TV kijken:
Erg mooi, viel me niets tegen. Ik kom van een 32" dure CRT van Sony af en ik moet zeggen dat ik niet ontevreden ben.

PC output:
Helaas alleen nog maar langs een lange S-VHS kabel (vier pinnen en een stukkie kunstof). Beetje DivX series zitten kijken wat oorspronkelijk van HD geplukt was. Heel erg mooi! Helaas wel problemen met donkere scenes, daar gaat wel detail verloren. De brightness opkrikken helpt maar dan krijg je weer een grijs-zwart ipv zwart.

DVD:
Beetje DVD speler over RGB Scart zag er waanzinnig uit, ga vanavond de handel component aansluiten.

Zal nog wel wat posten als ik hem wat langer heb.

Wel nog even een vraag aan andere bezitters: Als het beeld helemaal zwart is (bijvoorbeeld geen input) dan heb ik onderin beeld links off centre een 1.5 cm 'plekje' zitten dat grijs-wit heel licht opvalt. Alsof daar teveel druk op is uitgeoefend zoals bij de rekenmachines vroeger als je erop gaat drukken. Heb geprobeerd dat weg te krijgen maar werkte niet. Zit te denken deze terug te brengen en meteen een nieuwe te halen. Plekje is vanuit een echt rechte hoek niet zichtbaar maar iets links en rechts wel. Hebben meer mensen dit of is dit een foutje in mijn scherm.

Daarbij heb ik geen FatBoy bon gekregen bij de MM Utrecht. Lees net dat ze een actie hebben bij Samsung, ga vanavond even omruilen en bon halen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb gister mijn 32R71B opgehaald :D voor jaja 1308 euro inclusief verwijderingsbijdrage :P

Uiteindelijk toch gekozen voor de R71 omdat deze gewoon het beste beeld had vergeleken de rest van de samsung lcd's :)

Heb hem gister ook aangesloten en ik moet er bij vermelden WOW... ik zal later even foto's posten...
en die RGB is kwalitatief gewoon super! nooit eerder gezien...

Jammer is dat bij het automatisch naar kanalen zoeken hij de kanalen niet optimaal afstelt. Je kunt dit zelf nog fijnafstemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe 32" LCD.
Ik twijfel echter nog tussen de M61, de R71 en de R72.
Nu zijn er nog een paar vragen (na het lezen van het topic) in me opgekomen:
• Het enige verschil tussen de R71 en de R72 zijn de looks?
• Alledrie hebben ze geen digitale tuner en maar één HDMI poort?

Correct me if I'm wrong :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Zegato schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:43:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe 32" LCD.
Ik twijfel echter nog tussen de M61, de R71 en de R72.
Nu zijn er nog een paar vragen (na het lezen van het topic) in me opgekomen:
• Het enige verschil tussen de R71 en de R72 zijn de looks?
• Alledrie hebben ze geen digitale tuner en maar één HDMI poort?

Correct me if I'm wrong :)
Beide correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garoth
Even een vraagje voor de medebezitters van de R71. (of iemand anders die het weet)

Ik was gisteren wat TV aan het kijken en het kanaal was niet helemaal ideaal afgesteld en de volgorde van de kanalen begon me ook een beetje te irriteren. Dus ik denk, even de channel manager gebruiken, en de fijnafstelling.

Alleen krijg ik bij de channel manager de melding "Service not available" en kan ik het "kanaal"-icoontje in het menu niet meer selecteren. Iemand dit ook al gehad? Of een idee hoe dit kan?

Ik heb nooit iets raars gedaan, geen instellingen veranderd, behalve de beeldinstellingen en zo. En hij heeft het wel gedaan, want ik heb de zenders zelf gesorteerd... :? Het "Kanaal"-icoontje (die schotel) is wel gewoon gekleurd en niet grayed out zoals het is bij de andere inputs.

Erg raar dit! Misschien een fout in de software? Of iets dat ik vergeet of fout doe? Ik hoop het laatste want ik heb geen zin om alweer ermee terug te moeten...

Er is ook al een mailtje naar samsung, maar die zijn nogal traag. Zodra ik van hen iets hoor, zal ik het hier posten.

Edit: Van de Samsung site:
Als het kinderslot van een kanaal is ingeschakeld kan het kanaalmenu niet worden geactiveerd (de melding 'Niet beschikbaar' verschijnt.
Maar ik heb dit dus op ieder kanaal... Is er een manier om dit kinderslot voor alle kanalen te verwijderen? Ik kan me niet herinneren het aangezet te hebben, maar goed.

Edit 2: In het instellingen menu doet de optie "Plug and Play" het ook niet meer... Misschien dat dit met elkaar samenhangt...

[ Voor 23% gewijzigd door Garoth op 14-04-2006 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:47:
Zo ik heb gister mijn 32R71B opgehaald :D voor jaja 1308 euro inclusief verwijderingsbijdrage :P

Uiteindelijk toch gekozen voor de R71 omdat deze gewoon het beste beeld had vergeleken de rest van de samsung lcd's :)

Heb hem gister ook aangesloten en ik moet er bij vermelden WOW... ik zal later even foto's posten...
en die RGB is kwalitatief gewoon super! nooit eerder gezien...

Jammer is dat bij het automatisch naar kanalen zoeken hij de kanalen niet optimaal afstelt. Je kunt dit zelf nog fijnafstemmen.
Waar heb jij hem gekocht?

Ik ga morgen eens de stad in om te kijken of ik deze tv ergens kan kopen voor een redelijke prijs. De winkelprijs (32R72) is overal € 1499,- terwijl hij via internet al te vinden is vanaf € 1208,-
Nu koop ik hem sowieso liever gewoon in de winkel maar niet voor bijna 300,- meer. Heeft iemand enig idee bij welke winkel ik er het best wat korting vanaf kan krijgen?
Als ik hem uiteindelijk voor 1350 mee kan nemen ben ik al blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 26M51B al een tijdje maar de laatste tijd knippert/flikkert het blauwe ledje rondom de aan/uit-knop ontzettend alsof he signaal niet goed binnenkomt of stoort. LCD is op pc aangesloten via D-SUB (1366x768 input resolutie). Iemand enig idee wat dit kan zijn, tis ontzettend irritant :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
ik heb m net bij it's in maastricht gekocht voor 1308 ex verw bijdrage = 1316...

De vraag is nu: ga ik mn media center nu via d-sub aansluiten of via dvi-> hdmi?? 5 meter, iemand tips?

[ Voor 5% gewijzigd door StanTheMan op 18-04-2006 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-10 16:09
DyStiC schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 13:07:
[...]

Ik ga morgen eens de stad in om te kijken of ik deze tv ergens kan kopen voor een redelijke prijs. De winkelprijs (32R72) is overal € 1499,- terwijl hij via internet al te vinden is vanaf € 1208,-
Nu koop ik hem sowieso liever gewoon in de winkel maar niet voor bijna 300,- meer. Heeft iemand enig idee bij welke winkel ik er het best wat korting vanaf kan krijgen?
Waarom koop je hem liever bij een echte winkel? Voor de garantie hoef je het niet te doen, want die gaat toch via Samsung. De reden van de garantie was vroeger nog wel het geval. Maar als ik nu een TV koop en ik kom na een maand terug met mijn TV bij de winkel, geven ze me alleen maar het nummer van de fabrikant. De winkel kan zoiets nevernooit repareren. Voor de kennis van de mensen in de winkel hoef je het ook niet te doen, dus waarom wel?

Het enige voordeel wat ik zie is dat als je een scherm krijgt dat kapot is bij aankomst. Dan zul je hem terug moeten sturen. Maar die gok zou ik wel nemen voor een kleine 300 euro. Zelfs áls je hem dan terug moet sturen, ben je goedkoper uit. Je kan ook nog direct Samsung bellen die dan 'meteen' een vervangend scherm regelt. Maar dat duurt meestal een week, soms twee.

Je kan hem zelfs bij een online shop kopen die hem voor je installeert en controleert of hij goed werkt. Dan heb je zelfs helemaal geen nadelen meer.
StanTheMan schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 18:35:
ik heb m net bij it's in maastricht gekocht voor 1308 ex verw bijdrage (8) = 1316...

De vraag is nu: ga ik mn media center nu via d-sub aansluiten of via dvi-> hdmi?? 5 meter, iemand tips?
Beetje research mag je wel doen hoor. Er is nagenoeg geen enkele LCD die door de PC via HDMI/DVI kan worden aangestuurd. Dus je zult voor VGA moeten gaan. 5 meter is een aardig stuk, ik raad een oehlbach kabel aan of iets in die richting. Die zijn goedkoop te krijgen in Duitse shops en ebay.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 15:46:
Ik heb de 26M51B al een tijdje maar de laatste tijd knippert/flikkert het blauwe ledje rondom de aan/uit-knop ontzettend alsof he signaal niet goed binnenkomt of stoort. LCD is op pc aangesloten via D-SUB (1366x768 input resolutie). Iemand enig idee wat dit kan zijn, tis ontzettend irritant :/
In het andere Samsung topic (zie startpost) staat het volgende, misschien dat dit het probleem is? Het heeft in ieder geval weinig met het beeldsignaal te maken, dat power/standy lampje.
quote: DarthPlastic
Bug! Lol! > Houd bv VolumeUP ingedrukt, de 'blauwe cirkel' knippert.
Als je je hand voor je afstandsbed. houdt stopt hij daar natuurlijk mee. (:O). Maar doe je dit nét als hij 'aan het knipperen' was, dan blijft de Magische Ring aan :9
Dus terwijl je VolUP indrukt even met je hand voor de ab spelen, met een beetje oefenen kun je hem aanlaten.
Best grappig, iedereen denkt dattie uitstaat ;)

En wat nog leuker is, het bewijs dat hij 'aan het ontvangen' was:
Ga met een willekeurige andere ab erbij staan, en druk daar iets op in (bv van je stereo).
Dan gaat het ding weer uit, ook al was het signaal niet voor hem bedoeld!

Misschien zie je de humor hier niet van in, maar ja, een beetje spelen met het ding is wel grappig
Trouwens een tip voor de startpost; de R7x serie heeft niet echt een beter beeld dan de M61. Hij mist namelijk de comb-filter die de M-serie wel heeft. Hieronder een beschrijving van wat een comb-filter precies doet.
quote: KiesKeurig
Filtert kleur- en contrastsignalen los van elkaar. Zorgt voor een meer gedetailleerd, kleurecht beeld. Voorkomt hinderlijke kleurschifting bij de weergave van ondermeer kleding met blok- of streeppatronen.
Nog een tip voor de startpost :P. Bij de naamgeving van het laatste deel, staat aangegeven dat dit staat voor de kleur. Maar er bestaat ook een LE32M51BX. De X staat dan voor de tuner die erin zit. Je hebt ook bijvoorbeeld de LE32R73BD waar een DVB-T tuner inzit. Dit staat al in het topic vermeld, maar misschien ook wel de moeite waard om te melden in de startpost? En de R serie staat voor Rio, las ik ergens op het net.

En dan nog iets, iedereen die van plan is een Samsung LCD te kopen, let op! Er is een fatboy actie gaande! Op de actie site van Samsung is te lezen hoe de actie in zijn werking gaat. Je krijgt dan een oranje fatboy opgestuurd _/-\o_.

[ Voor 16% gewijzigd door Roet op 14-04-2006 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Roet schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 23:05:
[...]

En dan nog iets, iedereen die van plan is een Samsung LCD te kopen, let op! Er is een fatboy actie gaande! Op de actie site van Samsung is te lezen hoe de actie in zijn werking gaat. Je krijgt dan een oranje fatboy opgestuurd _/-\o_.
Bedankt voor de link. Wie goed kijkt kan zien dat de M71 al op de actie site van de samsung LCD tv's staat vermeld. bij de 40" .

Recht op Fatboy Original bij Samsung LCD-TV:
• 32”: LE32: R41 / R51 / R71 / R72 / R75 / R76 / M51 / M61
• 37”: LE37R72
• 40”: LE40: R41 / R51 / R71 / R72 / M51 / M61 / M71
• 46”: LE46M51

En inderdaad volgens mij klopt het dat het verschil tussen de R7# en de M# de comb filter is, bedankt voor de tip. Denk dat veel mensen dit punt mee zullen nemen in overweging met de aanschaf van zo'n tv.

[ Voor 3% gewijzigd door aex351 op 15-04-2006 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Roet, je hebt helemaal gelijk. Ik had het al ontdekt voor ik je post las... Overigens probeer ik ook nog de afstandsbediening die bij mijn Yamaha RX-V595aRDS zit in te stellen voor deze TV, maar de SAMSUNG codes lijken niet te werken. Iemand enig idee van welk ander merk ik de codes kan proberen? Ik heb hierover al gemaild naar Yamaha, maar als iemand een tip heeft...

[ Voor 67% gewijzigd door StanTheMan op 15-04-2006 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DyStiC schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 13:07:
[...]

Modern Electronics, Rijswijk (bogaard winkelcentrum) www.indebogaard.net :P

Ik had een prijsopgave van kieskeurig.nl geprint daarmee naar de winkel uiteindelijk kreeg ik hem mee voor 1300 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de M61 en de R71 naast elkaar zien draaien beiden op dvd & casema hd kanalen.

De R71 had een veel kleurrijker contrast. Bovendien von ik het design van de M61 toch een stuk minder dan de plaatjes op internet :)

De R71 heeft trouwens een techniek die als naam DNIe meegekregen heeft. (Digital Natural Image engine).
Met de nieuwe technologie biedt Samsung u nog betere beeldkwaliteit met scherper contrast en versterking van de wittonen.

De demo stond in de winkel aan en ik kon me niet herinneren dat de M61 gebruik maakte van deze techniek al staat dit wel in de specificaties maar je zag wel degelijk verschil. (DNIe is overigens niet uit te zetten wat erg jammer is, je verplicht de gebruiker dan om gebruik te maken van dit snufje)
Moet er overigens wel bij vermelden dat deze techniek puur een kwestie is van smaak... ik zit nog even in dubio...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 11:29:
Ik heb de M61 en de R71 naast elkaar zien draaien beiden op dvd & casema hd kanalen.

De R71 had een veel kleurrijker contrast. Bovendien von ik het design van de M61 toch een stuk minder dan de plaatjes op internet :)

De R71 heeft trouwens een techniek die als naam DNIe meegekregen heeft. (Digital Natural Image engine).
Met de nieuwe technologie biedt Samsung u nog betere beeldkwaliteit met scherper contrast en versterking van de wittonen.

De demo stond in de winkel aan en ik kon me niet herinneren dat de M61 gebruik maakte van deze techniek al staat dit wel in de specificaties maar je zag wel degelijk verschil. (DNIe is overigens niet uit te zetten wat erg jammer is, je verplicht de gebruiker dan om gebruik te maken van dit snufje)
Moet er overigens wel bij vermelden dat deze techniek puur een kwestie is van smaak... ik zit nog even in dubio...
Dat DNIe had zelfs de T51 al, dus dat is niets nieuws dat hebben ze allemaal.
Ik heb bij de mediamarkt ook de M61 en R71 naast elkaar vergeleken met een dvd, en ik vond de kleuren op de R71 iets mooier, al scheelde het naar mijn idee haast niets.

Ik heb net overigens een 32R72 gekocht, ze hadden hem alleen niet meer in de winkel of in andere filialen (alleen showmodel hebben ze, rest moet allemaal uit het magazijn komen :/ ), dus dinsdag kan ik hem pas ophalen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DyStiC schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 12:03:
[...]

Dat DNIe had zelfs de T51 al, dus dat is niets nieuws dat hebben ze allemaal.
Ik heb bij de mediamarkt ook de M61 en R71 naast elkaar vergeleken met een dvd, en ik vond de kleuren op de R71 iets mooier, al scheelde het naar mijn idee haast niets.

Ik heb net overigens een 32R72 gekocht, ze hadden hem alleen niet meer in de winkel of in andere filialen (alleen showmodel hebben ze, rest moet allemaal uit het magazijn komen :/ ), dus dinsdag kan ik hem pas ophalen _/-\o_
Klopt, mij hoor je ook niet zeggen dat de m61 deze techniek niet heeft... alleen valt het haast niet op als je het vergelijkt met de R71 wat raar is. Verder ben ik het helemaal met je eens er is verschil maar die verschil is niet groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 23:05:
[...]

In het andere Samsung topic (zie startpost) staat het volgende, misschien dat dit het probleem is? Het heeft in ieder geval weinig met het beeldsignaal te maken, dat power/standy lampje.
Nog even terugkomend op dit probleem, ik verander mijn tv-resolutie van op mn comptuer altijd pas naar 1366x768 als ik de tv ga gebruiken (is aangesloten op 2nd VGA-adapter van videokaart). Nu blijkt echter dat het lampje niet meer flikkert als ik de resolutie op 1366x768 instel en de computer opnieuw opstart. Wel irritant, maar het probleem lijkt dus verholpen te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Ik ben nog steeds van mening dat de M61 beter is dan de R72, wat de prijs verschil dus kan betekenen. Sony heeft trouwens ook al zijn nieuwe 2006 bravia modellen gelanceerd onlangs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren eindelijk berich gehad dat mijn LE32M61B op me stond te wachten. Had een paar dagen ervoor mijn Kiss 1100 dvd speler met progressive scan binnen gehad en kon hem eindelijk via component aansluiten.
Beeld is super alleen via onze slechte kabel geen gezicht eigenlijk ook de meeste dvd's zijn geen gezicht aangezien de meeste dvd's die ik besteld had al aardig oud zijn, denk aan gremlins, short circuit en demolition man. Heb via mijn pc hoek
http://img84.imageshack.us/my.php?image=pc0st.jpg
een vga kabel gelegd naar mijn tv kijk hoekje
http://img139.imageshack.us/my.php?image=samsung3cw.jpg
En speel op een super kwaliteit mijn games met mijn draadloos Logitech DiNovo setje op bed :-)
Op een Resolutie van 1360x768 kan ik nog perfect de letters lezen op standaard lettertype.
De schepte van deze tv is echt super. Geen dode pixels opgemerkt.
De tv heb ik gekocht bij dvc computers in purmerend voor 1451 euro.
Het design is echt super en iedereen die binnenkomt is gelijk helemaal overdonderd.
Ik ben er in ieder geval heel erg 'content' mee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
kan ik me voorstellen, ziet er ook wel erg relaxed uit met dat bed, maar niet te groot op zo'n korte afstand (of heb je een bed van 3m ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door StanTheMan op 16-04-2006 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 meter 10 :-) nee het is zeker niet te groot gewoon de ideale maat eigenlijk, dacht eerst even erover om de 40inch te kopen maar leek me te groot en de pixels nemen niet toe.

Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/8438/oblivion5bt.th.jpg

Dit is via de pc een potje elder scrolls 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 april 2006 @ 12:21:
2 meter 10 :-) nee het is zeker niet te groot gewoon de ideale maat eigenlijk, dacht eerst even erover om de 40inch te kopen maar leek me te groot en de pixels nemen niet toe.

[afbeelding]

jij komt nu je de m61 hebt helemaal niet meer je bed uit zo te zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je het dynamisch contrast ook uitzetten op de nieuwe r serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-10 22:00
Ik heb op xboxworld.nl een review geschreven van de LE26M51B, misschien voor belangstellenden hier ook wel handig. Alleen beetje onnodig om die hele review te copy+pasten naar dit topic dus gewoon even een linkje.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
dynamisch contrast kan gewoon uit als je bij de beeldinstellingen niet voor "dynamisch" kiest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

Over de R7 serie.

Als je movie mode kiest ben je af van dat meelichtend backlight (wat gruwelijk irritant is imho).

Jammer dat je de individuele kleuren niet in kunt stellen op de R7 zoals wel op de M serie.

NAD DVD speler NTSC progressive is een lust voor het oog over component aangesloten en ook de media PC op 1360x786 is een mooi iets over VGA.

Helaas heb ik mijn DVI-HDMI kabel geloof ik voor niets gekocht want als ik 1360x786 als custom resolutie toevoeg over DVI output krijg ik alleen maar een knipperend scherm. Alleen de standaard HD resolutie 12xx x 720 geeft beeld maar dan kloppen de afmetingen niet.
Zit dus vast op de VGA output lijkt het (op zich niet erg want een HD DVD speler moet nog op de HDMI aangesloten worden).
Over VGA heb je geen last van dat meelichtende backlight, wel over component DVD (dus die staat bij mij op movie mode).

De feature die ik het meest miste van mijn Sony CRT was de smart zoom modus (auto zoom is zwaar klote wat mij betreft). Gelukkig kwam ik er gisteren achter dat je op zoom modus helemaal zelf kunt instellen hoe je TV zoomt! Je kan dus het beeld net onder ondertitels afsnijden en net boven bijvoorbeeld het Ned 2 logo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Overigens kan de samsung R71B of R72B ook gewoon NTSC aan?

Kan het namelijk niet duidelijk vinden op de website en ik heb het wel nodig vandaar. :)

edit: hmm hierboven heeft delorean7 het ook over een NTSC speler dus ik neem aan van wel dan?

[ Voor 25% gewijzigd door schnumi op 17-04-2006 20:01 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10 20:11
Verwijderd schreef op zondag 16 april 2006 @ 12:21:

[afbeelding]

Ik kan dat met mijn R41B niet spelen... als ik langs de bomen loopt flikkeren alle bladeren, ook de stenen van de muur doen dat? :?

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Denizz schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:06:
[...]

Ik kan dat met mijn R41B niet spelen... als ik langs de bomen loopt flikkeren alle bladeren, ook de stenen van de muur doen dat? :?
Kan me niet voorstellen dat dat aan je lcd tv ligt. Klinkt meer als een gpu probleempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garoth
Mijn probleempje is opgelost. (Met de LE32R71B)

Ik ben voor de lol eens het service menu ingedoken. Bleek dus dat de TV op Hotel-mode stond. 8)7 Geen idee hoe dat kan, maar goed, nu werkt alles weer zoals het moet.

In dit menu kun je trouwens ook een hele zooi andere instellingen veranderen, zoals dynamische backlight aan en uitzetten, dynamisch contrast aan en uitzetten, en de kleuren bijstellen. Misschien een idee voor mensen die meer uit de TV willen halen?

Nog een vraag over de Fatboy actie van Samsung. Geldt deze alleen in de winkel of kan ik nu via de Samsung website er ook aanspraak op maken met een kopie van de bon en een serienummer? Want het lijkt mij wel relaxt om op een fatboy naar je TV'tje te liggen kijken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Ik heb het idee dat je daar wel zo'n bon voor nodig hebt. Maar als ik jou was zou ik even bellen naar je winkel of samsung zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik wil een LCD TV aanschaffen en zit tussen twee Samsung types te twijfelen. De types waar ik tussen twijfel zijn de 26R72 en de 26M51. Ik lees hier in het topic (overigens erg goed topic, zeer veel informatie!) veel over de verschillen tussen de 32 inch modellen, maar zie weinig over verschillen tussen de 26 inch modellen.

Klopt het dat er zo goed als geen verschil zit tussen de 26M51 en de 26R7x modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Zijn die demo DVD's (?) die ze gebruiken in winkels eigenlijk in omloop? Wel gaaf om thuis te hebben.. En dan natuurlijk die van Philips en Samsung..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 09:18:
Ook ik wil een LCD TV aanschaffen en zit tussen twee Samsung types te twijfelen. De types waar ik tussen twijfel zijn de 26R72 en de 26M51. Ik lees hier in het topic (overigens erg goed topic, zeer veel informatie!) veel over de verschillen tussen de 32 inch modellen, maar zie weinig over verschillen tussen de 26 inch modellen.

Klopt het dat er zo goed als geen verschil zit tussen de 26M51 en de 26R7x modellen?
Ik heb dit weekend na lang twijfelen de 26R72 gehaald. Ik vind hem mooier dan de M51 en heb het idee dat het beeld beter is. Maar veel scheelt het sowieso niet. Eerst bij mijn ouders aangesloten... perfect beeld, gewone kabel met een versterker ertussen. Echt super! Nu bij mij op m'n studentenkamer is het iets minder. Eens een keer een versterker proberen.
Verder is hij echt prachtig :) DVD's zijn echt wonderschoon, maar dat wist je waarschijnlijk wel.
Als je specifieke vragen hebt hoor ik het wel maar ik mijn keuze eigenlijk louter op uiterlijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik lees weinig over de T51 serie. Ik heb namelijk een 23T51 op de slaapkamer hangen, maar ik heb vooral bij gewone (analoge) tv zenders vaak last van een soort ghosting. Je hebt tegenwoordig van die series waarbij ze alles uit het losse handje filmen, het beeld staat dan dus nooit stil. Je ziet dan dat bv. iemands ogen of neus niet even snel beweegt als de rest van zijn gezicht, en dat is erg storend.
Het lijkt erop dat de digitale ruisonderdrukking er iets mee te maken heeft, maar als ik het uitzet is het probleem niet opgelost, (en het signaal erg korrelig). Automatisch contrast heb ik ook al aan en uitgezet, maar dat maakt ook geen verschil.

Is dit een vaker voorkomend probleem en weet iemand waardoor dit veroorzaakt wordt?

Verder ben ik erg tevreden over deze TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7

delorean7

schnumi schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:26:
Overigens kan de samsung R71B of R72B ook gewoon NTSC aan?

Kan het namelijk niet duidelijk vinden op de website en ik heb het wel nodig vandaar. :)

edit: hmm hierboven heeft delorean7 het ook over een NTSC speler dus ik neem aan van wel dan?
Gebruik hem op mijn NAD DVD speler op NTSC Progressive... je weet niet wat je ziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog aan het twijfelen over een 26 of 32 incher.
Zit ongeveer 2,5 meter van mn tv af nu. Heb een 55 cm crt tv.

Ben bang dat die 32 inch te groot is.
Wie kan mij hierover adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 14:13:

Ik zit nu ongeveer 1.5meter van mn 32R71 en tja... afentoe zie je de pixels als t ware maar verder heb je dr geen last van.

Wel ga ik mn kamer anders indelen en ga ik er 3 meter vanaf zitten. Dat wel om toch optimaal gebruik te maken van de scherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:00

Ik denk dat je beter voor de 32 inch kan gaan.
Mocht ooit verder van je tv komen te zitten is het scherm iig groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86

Ik denk dat dit heel persoonlijk is, ik zit ook op ongeveer 2,5m en ben heel blij dat ik een 26" hebn en geen 32". Vind het echt groot zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRAFTER86 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 15:51:
[...]

Ik denk dat dit heel persoonlijk is, ik zit ook op ongeveer 2,5m en ben heel blij dat ik een 26" hebn en geen 32". Vind het echt groot zat...
Ik heb een 32 inch op die afstand... en zou nooit meer anders willen. Het is precies genoeg dat je geen tenniswedstrijd zit te kijken, maar wel weer zo groot dat je er echt ingetrokken wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10 20:11
DyStiC schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:08:
[...]

Kan me niet voorstellen dat dat aan je lcd tv ligt. Klinkt meer als een gpu probleempje.
Sja, op mijn CRT heb ik dit niet. Ik heb dit ook lichtelijk met Call of Duty 2. Hebben jullie daar geen last van dan? Overigens heb ik wel het idee dat ik CoD 2 eerst zonder flikkeringen speelde...

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Garoth schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 08:06:
In dit menu kun je trouwens ook een hele zooi andere instellingen veranderen, zoals dynamische backlight aan en uitzetten, dynamisch contrast aan en uitzetten, en de kleuren bijstellen. Misschien een idee voor mensen die meer uit de TV willen halen?

Nog een vraag over de Fatboy actie van Samsung. Geldt deze alleen in de winkel of kan ik nu via de Samsung website er ook aanspraak op maken met een kopie van de bon en een serienummer? Want het lijkt mij wel relaxt om op een fatboy naar je TV'tje te liggen kijken... :)
Ik heb gister m'n 32R72 opgehaald en al flink mee zitten spelen. Dat dynamische contrast is als ik het goed begrijp toch gewoon het zelfde als, wat jij noemt dynamische backlight?
Want volgens mij past de tv door een beter contrast te krijgen (bij donkere scene's) de sterkte van het backlight aan om zo een beter 'zwart' te krijgen.
Ik weet nog niet of ik die dynamische contrast instelling echt prettig vind want het valt regelmatig op dat hij het backlight dimt. Maar het uiteindelijke contrast is wel degelijk beter, maar ik heb hem nog te kort om er echt over te oordelen.

Voor wat betreft die Fatboy actie heb ik in de winkel een coupon gekregen welke ik ingevuld samen met de originele streepjescode en kopie van de kassabon moet opsturen naar Samsung. De coupon is ook voorzien van een serienummer dus denk dat je deze toch via een winkel moet verkrijgen.

Eerste voor- en nadelen alvast:
De tvtuner is echt goed, m'n brakke analoge kabel signaal ziet er beter uit dan ik verwacht had.
Het zwart glimmende behuizing trekt echt super veel stof aan :(
Verplaatsen van kanalen werkt echt tijdrovend, deze moet je met de pijltjes toetsen naar beneden en boven schuiven ipv gewoon het nieuwe kanaalnummer op te geven.
De auto-breed functie werkt een stuk minder goed dan Philips' auto-breed functie, niet alle zwarte balken worden weggehaald. In de gevallen van ned1/2/3 en belgië 1 en 2 gaat het wel goed. Echter op Talpa en bijv. MTV/TMF heb ik gewoon balken in beeld. Ik weet dat dit komt omdat bijv. Talpa geen echte breedbeeldformaat uitzend, maar m'n oude Philips wist hier wel goed op in te springen.

[ Voor 21% gewijzigd door DyStiC op 19-04-2006 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Bij auto-breed pakt ie volgens mij het kabel signaal op. Zoals Talpa moet ik ook altijd los op 16:9 zetten. Zowel op onze matchline 3 als op mijn Samsung.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Iemand die wat meer weet over hoe je de backlight kan aanpassen in vga-modus?
Ik zou dat heel graag zelf willen kunnen afstellen, dat ik het zwart en helderheid zo krijg als ik wil. Echt de grote flaw van samsung lcd's :(

Het service-menu wordt je weinig wijzer op :P

Iemand een link naar een guide over het service-menu van samsung lcd's :D
Of een link naar fan/hobby sites van (samsung) lcd's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Bartjuh schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:33:
Iemand die wat meer weet over hoe je de backlight kan aanpassen in vga-modus?
Ik zou dat heel graag zelf willen kunnen afstellen, dat ik het zwart en helderheid zo krijg als ik wil. Echt de grote flaw van samsung lcd's :(
Volgens mij is dat in de R7x serie opgelost (ik weet niet over welke serie jij het hebt?), aangezien ik hier wel gewoon in PC-modus contrast/helderheid/kleur kan aanpassen, tenminste dat zijn dezelfde instellingen als in gewone TV modus.
Kan me ook niet voorstellen dat het een beperking is van de tv zelf, denk eerder een beperking in de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
ja is mij net ook opgevallen. Dynamisch contrast werkt in ieder geval niet op de pc ingang, dat is wel jammer.
Je kan verder de spaarmodus aanzetten om wat beter zwart te krijgen, maar echt optimaal is het op deze manier natuurlijk ook niet.

Ik vraag me af en toe af wat de (nieuwe) sony bravia's of duurdere philips nou bieden op het gebied van maximale zwartheid cq contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 652cc
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-09 08:42
Ik ben sinds zaterdag in het bezit van een Samsung Le26R71B. Na een hoop geklooi met de beeldinstellingen begin ik nu pas tevreden te worden. Ik vond het beeld erg fel, wit is bijna verblindend wit, en zwart en donkergrijs was niet te onderscheiden. Inmiddels heb ik eea al wat beter ingesteld. In het algemeen vind ik het beeld erg "hard" overkomen bij tv kijken. DVD is al een heel stuk beter, alleen af en toe wat ghosting (ligt misschien aan dvd speler?)

Ik heb verder getwijfeld tussen deze samsung en de Sony Bravia S26A10. Zelfs nu nog twijfel ik of die Sony geen beter beeldscherm heeft, en of ik mijn Samsung moet omruilen... Heeft iemand hier ervaring mee? Het gaat dan met name om het normale tv kijken.

Zouden mensen die tevreden zijn en goede beeldinstellingen hebben gevonden deze hier kunnen posten? Alvast bedankt.

"Who are you to wave your finger?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Ik denk dat ik een beetje hetzelfde als jij heb met m'n le32r71. Volgens mij is het zwart bij andere merken ook niet veel beter. Blijft gewoon het zwakke punt bij LCD's. Verder kun je in de winkel met hun TL-verlichting vaak niet goed zien wat het bij je thuis zou doen. Maar zoals ik al vroeg hoor ik graag praktijkervaringen van anderen wat betreft de Sony's en Philips (bv wat ze bij iemand anders gezien hebben, of in een goede speciaalzaak in een verduisterde ruimte).

Op dit moment zou ik niet zo snel de Sony kopen, aangezien ze binnen een paar weken met de nieuwe verbeterde serie komen (bv V2000 en S2000)

Ik heb nu m'n Power Saving op middel staan, en ik denk dat ik hem daarop laat. Zwart is daarmee iets zwarter, en het wit niet verblindend.
Hard overkomen van het beeld kun je misschien aanpassen door de scherpte omlaag te zetten?

Wat voor tv had je hiervoor? Hoe heb jij het nu ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren een LE32R71 voor op mijn kamer, en hij bevalt prima tot op heden, de XBox kwaliteit valt me mee zeker met game modus aan & ook het ontvangst van de televisie is goed te noemen.

Alleen met mijn dvd speler (XV-N33 van JVC) heb ik een probleempje, hij ondersteund RGB, en dit is beduidend beter dan composiet, alleen ik zie er lijnen doorheen. Waar zou dit aan kunnen liggen, het is alsof er het volgende patroon over het beeld ligt: \\\\\\ (lijnen in die vorm dus). Kan dit aan een goedkope scart liggen of is er wat anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

DyStiC schreef op woensdag 19 april 2006 @ 22:01:
[...]

Volgens mij is dat in de R7x serie opgelost (ik weet niet over welke serie jij het hebt?), aangezien ik hier wel gewoon in PC-modus contrast/helderheid/kleur kan aanpassen, tenminste dat zijn dezelfde instellingen als in gewone TV modus.
Kan me ook niet voorstellen dat het een beperking is van de tv zelf, denk eerder een beperking in de firmware.
Die dingen kan ik ook wel instellen, maar de backlight blijft dan op hetzelfde niveau staan, het hoogste/felste dus. Verschillen tussen verschillende zwarttinten blijven moeilijk te zien, hoe je het ook went of keert. Het is verre van ideaal, en het stomme is; ik heb niet het idee dat het aan de "hardwarematige" beperkingen van de tv's ligt, maar puur aan de beperking van de firmware. En een echt waardeloze beperking.
StanTheMan schreef op woensdag 19 april 2006 @ 23:12:
ja is mij net ook opgevallen. Dynamisch contrast werkt in ieder geval niet op de pc ingang, dat is wel jammer.
Je kan verder de spaarmodus aanzetten om wat beter zwart te krijgen, maar echt optimaal is het op deze manier natuurlijk ook niet.

Ik vraag me af en toe af wat de (nieuwe) sony bravia's of duurdere philips nou bieden op het gebied van maximale zwartheid cq contrast.
Die spaarmodus heb ik ook al ontdekt, en heb hem nu altijd standaard op medium staan, krijg je best mooie zwartwaarden mee vind ik, echt 10x beter dan backlight op hoogste stand. Op medium ben ik wel tevreden met de zwartwaarden. Maarja, die functie werkt niet in pc-modus (d-sub) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
huh? spaarmodus werkt bij mij wel gewoon in pc-modus op d-sub.... alleen dynamic contrast niet (wat jammer is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

StanTheMan schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:33:
huh? spaarmodus werkt bij mij wel gewoon in pc-modus op d-sub.... alleen dynamic contrast niet (wat jammer is)
Volgens mij is de spaarmodus ook een algemene instelling, en inderdaad niet per bron instelbaar.
Ik kan trouwens wel dynamische modus selecteren in pc-modus, maar heb er eigenlijk niet opgelet of hij het wel doet, schijnbaar niet dus begrijp ik uit jouw verhaal.
Heeft die spaarmodus (dimmen backlight?) nu een ander effect dan het contrast terug schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Je merkt het als je een zwart vlak op je scherm zet, dat is in pc modus gewoon grijzer dan als je een zwart vlak op de component of tv ingang zet. En ik zie nooit de veranderingen die ik wel zie bij andere bronnen.

Dimmen backlight heeft een ander effect aangezien bij het contrast terug schroeven de backlight gewoon even fel blijft.... (het zwart wordt niet zwarter met laag contrast, alleen het wit wordt donkerder). Je moet dus eigenlijk de backlight op low of medium zetten en je contrast juist ietsje hoger.

Overigens las ik ook op een Sony Bravia tips site dat werd aanbevolen om de backlight zwakker te zetten. Maw dit is niet alleen een samsung issue en de functie zit niet eens op alle merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Backlight, en zwart tinten zijn bij alle lcd tot heden een probleem behalve bij de pioneer's die hebben werkelijk een superbeeld maar dat zijn dan ook weer plasma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
wat wil je dus zeggen??
Plasma's gebruiken een andere techniek, niet alleen pioneer plasma's geven goed zwart hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Samsung LE32M51B. Super tevreden met de tv, maar...

Laatst zapte ik langs weekend millionairs en toen viel me op dat het beeld een centimer of 2/3 te ver naar links is verplaatst. Het viel ontzettend op toen de vraag met de antwoorden in beeld stond. Zo zou het beeld normaal gesproken moeten zijn:

|--<a><c>--|
|--<b><d>--|

Maar bij mij ziet er zo uit:

|<a><c>----|
|<b><d>----|

Kan dit verholpen worden? Misschien is er een mogelijkheid om dat vanuit een service menu te goed te kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:18:
Ik heb een Samsung LE32M51B. Super tevreden met de tv, maar...

Laatst zapte ik langs weekend millionairs en toen viel me op dat het beeld een centimer of 2/3 te ver naar links is verplaatst. Het viel ontzettend op toen de vraag met de antwoorden in beeld stond. Zo zou het beeld normaal gesproken moeten zijn:

|--<a><c>--|
|--<b><d>--|

Maar bij mij ziet er zo uit:

|<a><c>----|
|<b><d>----|

Kan dit verholpen worden? Misschien is er een mogelijkheid om dat vanuit een service menu te goed te kunnen zetten?
Ik heb de M serie goed bekeken zelfs 3 maanden in bezit gehad, maar ook hetzelfde probleem met zwart tinten hoor?
Idd ze werken met een andere techniek. idd geen lcd... sorry :P

En er is denk ik niets mis met je M aangezien dit mij puur een softwarematig probleem lijkt... is dit bij alle tv zender's of slechts 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het idee inderdaad dat alle kanalen wat te ver naar links verschoven zijn. Ondertiteling staat niet strak in het midden op alle kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 08:22:
Heb het idee inderdaad dat alle kanalen wat te ver naar links verschoven zijn. Ondertiteling staat niet strak in het midden op alle kanalen.
Je zou inderdaad eens kunnen kijken in het service menu. Ik heb gisteren eens gekeken en je kan er echt super veel instellen en calibreren. Waar ik wel achter kwam is dat zodra je in het service menu bent geweest de overige (normale)instellingen gereset worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Of je gebruikt deze gelegenheid om te rapporteren hoe de service van Samsung is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:57
De kogel is door de spreekwoordelijke kerk en a.s. maandag kan ook ik mijn nieuwe le32r71b ophalen bij de plaatselijke electroboer voor het bedrag van 1258 euro incl verw.bijdrage.

Nu zit ik met het volgende, ik wil natuurlijk mijn pc aansluiten om mensen te laten kwijlen op wat hd content.

Op de tv zit een hdmi/dvi aansluiting en op mijn videokaart (een ATI radeon9700pro) zit naast een vga aansluiting ook een dvi aansluiting (geloof ik tenminste het is zo'n witte uitgang met aardig wat pinnetjes). Nu heb ik de handleiding van de tv eens doorgenomen en daar staat dat als je een pc/videokaart op de dvi/hdmi aansluiting van de tv aansluit, het tv-beeld resulteert in een leeg scherm. Dit begrijp ik dus niet echt. Dvi van de videokaart naar dvi/hdmi ingang moet mijn inziens toch werken of zie ik iets over het hoofd? Of resulteert het alleen in een leeg beeld als je van de VGA uitgang naar de DVI/hdmi aansluiting gaat? Kan iemand dit verhelderen? Ben niet echt heel erg thuis in de kabels.

Maar goed, ik ga er maar van uit dat het niet kan. Nu blijft de vga ingang van de tv dus als enige over om de pc op aan te sluiten of hebben jullie het anders gedaan? Zo ja welke in/uitgang van de vidkart en welke van de tv?

Ik neem aan dat het het beste is om de vga uitgang van de videokaart te verbinden met de vga ingang van de tv of zie ik dat verkeerd? Is het wellicht beter om de DVI uitgang van de videokaart te verbinden met de vga ingang van de tv? Dit uiteraard om het beste signaal te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Zelfde tv, zelfde videokaart hier.

of je nou de dvi uitgang als vga uitgang gebruikt met een converter maakt natuurlijk niet uit.

Sluit hem gewoon aan via een vga-kabel (dus op de d-sub/vga ingang van de tv), met de resolutie op 1360x768, heb je top beeld. DVI uitgang met een hdmi-dvi kabel moet in principe ook wel kunnen, maar dat pas na instellen via powerstrip, en ook dan heb je niet gegarandeerd een beter resultaat. Als ik je zo hoor ben je niet heel erg thuis in die wereld., dus lijkt het me verstandig om de simpelste oplossing te kiezen die een zeer goed beeld oplevert.
Verder kun je met een vga kabel gewoon het "PC" knopje op de afstandsbediening gebruiken, ook fijn.

En je hebt ook nog eens de HDMI ingang vrij voor een evt toekomstige HD dvd speler..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:57
StanTheMan schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 09:45:
Zelfde tv, zelfde videokaart hier.

of je nou de dvi uitgang als vga uitgang gebruikt met een converter maakt natuurlijk niet uit.

Sluit hem gewoon aan via een vga-kabel (dus op de d-sub/vga ingang van de tv), met de resolutie op 1360x768, heb je top beeld. DVI uitgang met een hdmi-dvi kabel moet in principe ook wel kunnen, maar dat pas na instellen via powerstrip, en ook dan heb je niet gegarandeerd een beter resultaat. Als ik je zo hoor ben je niet heel erg thuis in die wereld., dus lijkt het me verstandig om de simpelste oplossing te kiezen die een zeer goed beeld oplevert.
Verder kun je met een vga kabel gewoon het "PC" knopje op de afstandsbediening gebruiken, ook fijn.

En je hebt ook nog eens de HDMI ingang vrij voor een evt toekomstige HD dvd speler..
Bedankt voor je reactie!

Even checken.. dus als ik deze kabel ertussen hang moet het lukken?

[ Voor 8% gewijzigd door OcNewB op 21-04-2006 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
waarschijnlijk wel.. kan ik geen 100% zekerheid over geven.. ik gebruik zelf een verloopblokje dvi->vga en dan een vga kabel. Dit lijkt op hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik het backlight iets kan dimmen in bijv het service menu bij een le32m61b?
Met helderheid gaat gewoon alles achteruit en dynamisch contrast scheelt al een stuk maar krijg best wel vermoeide ogen na een tijdje en een vol wit scherm lijkt wel de flits van een camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

StanTheMan schreef op donderdag 20 april 2006 @ 12:05:
Je merkt het als je een zwart vlak op je scherm zet, dat is in pc modus gewoon grijzer dan als je een zwart vlak op de component of tv ingang zet. En ik zie nooit de veranderingen die ik wel zie bij andere bronnen.

Dimmen backlight heeft een ander effect aangezien bij het contrast terug schroeven de backlight gewoon even fel blijft.... (het zwart wordt niet zwarter met laag contrast, alleen het wit wordt donkerder). Je moet dus eigenlijk de backlight op low of medium zetten en je contrast juist ietsje hoger.

Overigens las ik ook op een Sony Bravia tips site dat werd aanbevolen om de backlight zwakker te zetten. Maw dit is niet alleen een samsung issue en de functie zit niet eens op alle merken.
Maar bij de Sony kan het bij de vga aansluiting waarschijnlijk, bij Samsung is het niet mogelijk.

Ik zit er aan te denken om een videokaart met component uitgang te kopen voor me htpc, en het via component aan te sluiten. Kan je met een component aansluiting ook alle mogelijke resoluties hebben? Of bestaan er misschien converterkastjes van d-sub => component. Geeft component ook net zo'n mooi beeld als d-sub/dvi?

Het klote is, dat ik gewoon weet dat de samsung mooi beeld kan geven, met goed zwart voor een lcd, maar het met de d-sub aansluiting gewoon niet kan :(
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 16:51:
Weet iemand hoe ik het backlight iets kan dimmen in bijv het service menu bij een le32m61b?
Met helderheid gaat gewoon alles achteruit en dynamisch contrast scheelt al een stuk maar krijg best wel vermoeide ogen na een tijdje en een vol wit scherm lijkt wel de flits van een camera
Bij gewone tv / dvi / component kan het door de spaarmodus te veranderen in het gewone menu. Bij d-sub kan het niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Op de R71 werkt spaarmodus dus wel, maar misschien bij de M61 niet, ook in D-Sub.
Dit in tegenstelling tot Dynamic Contrast wat niet op d-sub werkt.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.