Nou, mijn mini review dan:
Algemeen
Gisteravond dus mijn Samsung LE32R71B opgehaald bij de TV-boer. Ik verbaasde me in eerste instantie nogal over het gewicht van het pakket. Ik kon het namelijk alleen tillen, iets dat ik niet gewend was met mijn vorige TV (72 cm Sony van 55 kilo). Later bleek nog eens dat de voet alleen al bijna 2 kilo woog... Lekker licht TV'tje dus.
Thuisgekomen de doos opengescheurd, en de voet gemonteerd. Hier geldt voor, dat een aap met een schroevendraaier dit zelfs kan, dus dat is mooi van Samsung. Tv'tje neergezet en gaan testen.
Allereerst de kabel aangesloten. De TV gaat automatisch je zenders opzoeken. Hij doet dit op basis van het land waar je zit, zodat hij geen onnodige frequenties afzoekt. Bij mij kon hij er 39 vinden, dus dat klopt ongeveer. Na het opslaan van die kanalen maar eerst eens even gekeken naar de kwaliteit van het beeld.
Ik moet zeggen dat het analoge signaal me heel erg meevalt! Ik zit op ongeveer 3 of 4 meter van het scherm en ik vind het beeld net zo goed als op een B-merk CRT TV. Alleen vind ik de kleuren op de Samsung weer net iets sprankelender. Maar goed, binnenkort komt hier toch een Digitale TV-ontvanger tussen, dus dan is het helemaal ideaal...
Hierna de DVD speler aangesloten. Nou heb ik een heel erg oude Samsung DVD speler, een van de eerste die er bestond. Deze heb ik gewoon met een standaard SCART kabel aangesloten op een van de RGB aansluitingen van de TV. Daarna puur om te testen de DVD van Finding Nemo erin. Ik wist niet wat ik zag!
Daarna: De 360! De 360 heb ik via component aangesloten. Ik was dus geen HD gamen gewend, en dit was echt een enorme sprong. DOA4 was werkelijk prachtig (ik val in de herhaling) en met de speciale GAME-mode was het beeld gruwelijk scherp, helder en zonder ook maar een teken van Ghosting. Dit gaat nog heel wat uurtjes gruwelijk mooi gamen opleveren! (Vanavond Burnout maar eens halen...)
Er zijn echter ook wat minpuntjes natuurlijk. Zoals de PiP. Deze kan alleen met de HDMI ingang. Dus HDMI en een andere ingang. Geen tweede tuner. Dat is wel jammer.
Ook geen tweede HDMI ingang en geen cardreader trouwens, hoewel dit wel op de website stond. (ik wist het al, maar toch jammer.)
En het analoge beeld blijft natuurlijk minder dan mijn oude A-klasse Sony. Maar goed, dit weet je van te voren als je een LCD TV koopt.
Even opsommen, voor iedereen die het verhaal niet door wilt lezen:
Pluspunten
- Contrast is heel goed
- GAME-mode!
- Veel aansluitingen
- Prachtig scherp beeld
- Mooi upscalen van DVD
- Mooi downscalen van 1080i
- Mooi design (persoonlijk natuurlijk)
- Heel erg plat! volgens mij maar iets van 8 cm of zo.
- Mijn vriendin, die normaal niet zo blij is met nieuwe techniek en zo, en al die LCD en Xbox360's maar overbodig vind, is helemaal om! En dat zegt wat!
- Analoog signaal is niet optimaal
- PiP is beperkt
- Langzaam zappen (op te lossen in het maintenance menu)
- Hij kan niet "echt" uit. (dit ligt misschien aan mij, maar dingen die altijd standby staan vind ik "eng")
- De afstandsbediening voelt een beetje goedkoop aan
- Misschien komt er nog meer, maar tot nu toe niets meer
Een zeer mooie TV, zeker voor het geld (1350 betaald), met veel mogelijkheden. Uitermate geschikt voor gamers, of movie freaks, iets minder voor mensen die gewoon TV willen kijken. Maar in combinatie met een digitale receiver misschien weer wel...
Hopelijk hebben jullie hier iets aan..
[ Voor 1% gewijzigd door Garoth op 07-04-2006 12:13 . Reden: Typo... ]
Als blikken konden doden, waarom doen ze er dan erwten in?