Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er eigenlijk op te azen dat de prijs van de a700 nu gaat dalen, ook omdat Canon nl hem niet meer voert.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:07

Jiffy

God, you're ugly!

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zoek een simpele digitale camera voor mijn ouders.
Het moet boven de 3mp zitten, het liefst 4mp.
3x zoom uiteraard, en verder niet echt veel eisen.
Het is vooral voor gebruik als vakantie camera.

Het budget is tussen de 100 en 140 euro ongeveer.
Ik zocht en kwam op de canon powershot a430 uit en de olympus fe-140.
Het grootste verschil is de aantal mp tussen deze twee, maar dat is niet echt belangrijk.
Het gaat dus om de verdere kwaliteit.
Kan iemand me helpen, of heeft iemand een andere suggestie?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Ik heb zojuist een A530 gekregen van Canon, omdat mijn A70 defect was gegaan door een fabrieksfout. 4 jaar later, dus prima service.
In veel opzichten is dit een vooruitgang, meer megapixels, meer zoom, hogere ISO.
Toch vind als toestel om te leren fotograferen een stuk minder. Hij heeft namelijk alleen maar een P en een M stand wat eigenlijk een veredelde T stand is, want wat schets mijn verbazing: het ding heeft amper een diafragma-regeling. Je hebt slechts 2 standen: vol open, en 1/4 open (2 stops dichtgeknepen). Als je meer vrijheid wil zul je de A540 moeten aanschaffen.
Niet dat het mij heel veel uitmaakt, als ik echt wil fotograferen doe ik dat met mijn DSLR, deze is meer voor snapshots. Maar toch, beetje jammer.
Verder vind ik het een prima apparaat hoor. Er zitten veel geinige dingetjes in en hij maakt prima foto's.
Ik zou overigens als ik nu een snapshotcam zou willen aanschaffen zeker voor een Fuji gaan (F20 of F30)

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 18:12
Hier sinds een paar dagen in het bezit van een A430, naast al een A610 in bezit te hebben. De a430 als backup camera zeg maar, maar echt; dat ding maakt helemaal geen rare plaatjes! Sluitertijd is over het algemeen gewoon goed, en je kan nog best veel instellen. Zeker voor de standaard vakantieplaatjes gaat ie het uitstekent doen :)

Ik kan wel ff een paar pics plaatsen die ik ermee geschoten heb (let wel dat ik heel weinig ervaring heb met fotograferen en voor deze poging had ik alleen de autoknop van de A610 gebruikt, dus foto's kunnen beter :) ) Genomen met custom instellingen met de A430 dus:

Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/198/img0043pt5.jpg
Macro functie

Afbeeldingslocatie: http://img238.imageshack.us/img238/5771/img0031hk4.jpg
Beetje overbelicht en iets te blauw zoals je ziet. Verkeerde iso instelling genomen, en kleurcorrectie kan je fotoshop ff overheen gooien :)

Deze foto's zijn genomen met de instelling 'fine' (waar de cam standaard uit de fabriek op staat) ipv 'superfine' (waar ik hem na het maken van deze foto's op gezet heb overigens :P)

Voor de rest vind ik het een fijne cam omdat:

-Lekker rap
-Klein (maar dat is de olympus geloof ik ook)
-Makkelijk te bedienen
-Videofunctie 30fps met geluid (geloof dat de olympus geen geluid erbij doet? Kan er naast zitten). Opname geluid is van uitstekende kwaliteit.
-Doet het op 2 batterijen en dus vrij licht :)
-Goedkoper dan de Olympus..maar ok.

Ik heb een aantal reviews over de 2 voorlopers van de fe-140 gelezen, en die waren niet al te positief. Vooral traagheid en lange sluitertijd waren bij die 2 modellen echt een issue..maar ok, misschien is dat bij de fe-140 wel veel beter.

Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Als je wat meer wil weten of meer plaatjes wil zien dan moet je maar ff dm-en of mailen oid :)

[ Voor 19% gewijzigd door spokje op 26-10-2006 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 12:36
Ik heb enkele jaren geleden een Canon A70 aangeschaft, deze begint alsmaar meer keuren te vertonen (waarschijnelijk ben ik niet de enigste, als ik kijk naar kieskeurig.nl)
Paars scherm, E18 error, strepen in beeld... Nuja al bij al nog steeds een goed fototoestel, altijd goed gelukte foto's, maar spijtig genoeg eens aan vervanging toe.

Ik had gedacht aan de A710, weer rond dezelfde prijscategorie. Zijn hier al mensen met ervaring? Paar collega's/vrienden van mij hebben een Panasonic DMC-FZ7 en een Nikon 7600 , Maar heb hier niet echt goede ervaringen mee.

Heb wel gelezen dat het een 6tal seconden duurt voordat de condensator voor de flits opgeladen is, is wel beetje zeer veel. Nuja ik hoop dat de prijs nog gaat zakken, zal voor tegen kerstperiode zijn :)
Hoeveel garantie is hier trouwens op?

Site van canon is blijkbaar nog niet up to date: http://nl.canon.be/For_Ho...934&SourcePageID=384853#1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Even een kickje; na een defecte CCD te hebben bij mijn Powershot A70, wordt mijn camera nu omgeruild voor een A540! Geweldig nieuws, want mijn camera is al ruim 2 jaar oud :) Nu staat er op de Canon website vermeld dat er een MMC(SD) kaartje inmoet. Is er nog een beperking qua geheugengrootte van dit kaartje? Ik heb in het verleden wel eens te maken gehad met een Olympus camera welke al moeite had met meer dan 256MB..

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Laatst online: 13-09 12:03
Ik sta op het punt om een van deze camera's te gaan kopen: Canon PowerShot A710 IS of de Canon PowerShot A630/A640.

Zijn er mensen die ervaring hebben met een van deze camera's of in dezelfde situatie zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
SgtStrider schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:06:
Even een kickje; na een defecte CCD te hebben bij mijn Powershot A70, wordt mijn camera nu omgeruild voor een A540! Geweldig nieuws, want mijn camera is al ruim 2 jaar oud :) Nu staat er op de Canon website vermeld dat er een MMC(SD) kaartje inmoet. Is er nog een beperking qua geheugengrootte van dit kaartje? Ik heb in het verleden wel eens te maken gehad met een Olympus camera welke al moeite had met meer dan 256MB..
Hey? krijg jij een A540? Ik heb "maar" een A530 gehad :( . Maar wat het geheugen betreft, ik heb er nu 1 GB in zitten en dat gaat prima, volgens mij moet 2 GB ook geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Resinman schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:17:
Ik sta op het punt om een van deze camera's te gaan kopen: Canon PowerShot A710 IS of de Canon PowerShot A630/A640.

Zijn er mensen die ervaring hebben met een van deze camera's of in dezelfde situatie zitten?
Ja, ik.
Ik twijfel tussen de A710IS (6x zoom en IS) en de A640 (4x zoom en draaibaar LCD net als mijn huidige PowerShot G1, ideaal).
De A640 is een tikkie duurder.
Op forums.dpreview.com staan aardige bijdragen in het Canon forum door mensen die in dezelfde situatie zitten als wij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
koelkast schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:51:
[...]

Op forums.dpreview.com staan aardige bijdragen in het Canon forum door mensen die in dezelfde situatie zitten als wij :)
Ik heb het doorgenomen en mijn keus gaat richting de 710 IS. Welke geheugenkaart zal ik erbij nemen, SanDisk SD Card Ultra II of SanDisk SD Card Extreme III? Of heeft het geen nut om een snellere Extreme kaart te nemen bij dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Resinman schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:12:
[...]

Ik heb het doorgenomen en mijn keus gaat richting de 710 IS. Welke geheugenkaart zal ik erbij nemen, SanDisk SD Card Ultra II of SanDisk SD Card Extreme III? Of heeft het geen nut om een snellere Extreme kaart te nemen bij dit toestel?
Het klapscherm heeft voor mij zeker een voordeel, en ook de stabielere bouw van de 640 is beter.
Alleen de zoom van de 710 en de IS lijkt me wel wat. Daarbij is ie ook goedkoper en lichter.

Zou de 4x zoom met 10 megapixel van de 640 op kunnen tegen de 6x zoom en 7 megapixel van de 710? Is dat met croppen vergelijkbaar, of zijn dat appels met peren vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-09 20:12

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

koelkast schreef op donderdag 07 december 2006 @ 20:34:
[...]

Het klapscherm heeft voor mij zeker een voordeel, en ook de stabielere bouw van de 640 is beter.
Alleen de zoom van de 710 en de IS lijkt me wel wat. Daarbij is ie ook goedkoper en lichter.

Zou de 4x zoom met 10 megapixel van de 640 op kunnen tegen de 6x zoom en 7 megapixel van de 710? Is dat met croppen vergelijkbaar, of zijn dat appels met peren vergelijken?
Klapscherm is erg ideaal! Maar de vraag is: Zal je die ook veel gaan gebruiken, is dat ook echt nodig, of zal je meer de zoom gaan gebruiken, want het is toch 2X zoom meer. Voor de rest zou ik niet echt naar de megapixel kijken, hangt ook weer vanaf: Wat ga je met de foto's doen, crop je vaak of niet.

Kortom:
Gebruik je het klapscherm vaker dan de zoom, en crop je vaker, dan zou je voor de 640 kunnen gaan.
Gebruik je meer zoom dan het klapscherm, crop je minder vaak, dan zou je voor de 710 kunnen gaan.

Aan jou dus de keus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Gisteren de A710 IS gekocht. Vandaag eens even testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 10:04
Resinman schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:12:
[...]

Heb mij ook onlangs de 710 gekocht, in de reviews die ik gelezen had zijden ze dat een Extreme III kaartje was aangeraden (wat ik dus ook gedaan heb) als je video of heel snel afbeeldingen na elkaar wou schieten. Anders kan je prima voort met een normaal kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, ik ben op zoek naar een nieuwe camera en zit een beetje te kijken naar de A640 en de G7, ik snap er alleen niks van. Kan iemand me uitlegegn waarom de kwaliteit van G7 zo bagger is terwijl hij zo'n stuk duurder is. Bij veel licht maakt hij prima foto's maar bij daglicht heb je opeens ontzettend veel ruis terwijl ik dit bij de A640 veel minder zie.

Welke van deze 2 is een betere keus? of is er nog een gulden middenweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Resinman schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 01:09:
En, hoe bevalt 'ie?
Ik zit steeds meer te twijfelen; de S3 van Canon is ook behoorlijk OK, met 12x zoom. Ik kom regelmatig wat zoom tekort met mijn 3x van de Powershot G1. Maarja, je kunt ook wat meer croppen met 7 mp ipv 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 07:55
Resinman schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 01:09:
Ik ben ook erg benieuwd hoe de camera bevalt.
Zit nl. met hetzelfde probleems als "Koelkast" hierboven, zit zelf erg te twijfelen tussen de "A710 IS" en de "S3 IS".
A710IS is goedkoper en makkelijker mee te nemen (bijv. meenemen tijdens motorritjes).
S3 IS is wat duurder maar kwaliteit van foto's is neem ik aan wel wat beter.
Volgend jaar ga ik weer naar Bali en wil daar mooie foto's maken. In nederland wordt het meer het normale fotowerk (binnenhuis, motorritjes, enz.).
Kun je misschien je bevindingen samen met wat foto's posten ? _/-\o_
En misschien ook vertellen of de software met camera goed werkt onder Windows Vista ? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Ik heb inmiddels de Powershot A640 gekocht. Niet zozeer op de 10 megapixels, maar meer om het klapscherm (net als mijn oude G1 zeer handig), de lovende reviews en de compactheid. Mijn vrouw vond de a640 al groot, terwijl de S3 nog een stukkie duurder was. Dan maar iets minder zoom; kan altijd later nog een extra teleconverter kopen via e-bay ofzo.
Tot nu toe bevalt 'ie heel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die twijfelen tussen de A710 en de S3
Ik heb hier een testcaseje staan van mezelf:
[Testcase] Lanzarote
Die zijn geschoten met een A700 (wist ik veel dat die is 2 maanden later uitwkam, maar goed)
Ik ben er wel erg tevreden over. En de kwaliteit van de foto's ben ik ook erg over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:42
-edet- solved..

[ Voor 98% gewijzigd door sheepdog op 23-12-2006 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Is er al iets bekend over de komst van nieuwe A-serie modellen of blijft dit iedere keer een verrassing bij Canon? Zou namelijk wel handig zijn om te weten of binnen een paar weken/maanden geen opvolger komt voordat je een toestel aanschaft... Is er geen goede 'nieuwssite' waarop dit aangekondigd wordt?

[ Voor 11% gewijzigd door Het Fantoom op 20-12-2006 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Op dpreview.com staat sinds 19 december een review van de a640, die ik een paar weken terug heb aangeschaft. De a640 bevalt uitstekend bij mij, een enorme vooruitgang t.o.v. de Canon G1 die ik had :)

Review staat op http://www.dpreview.com/reviews/canona640/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Laatst online: 13:03

sphere

Debian abuser

Wat is het verschil tussen gewone uitvoeringen en NON DIGIC II?
Bijv:
  • Canon - POWERSHOT A710 IS (268 euro)
  • Canon - PowerShot A710 IS NON 7Mpix DIGIC II (334 euro)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:32

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

sphere schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 18:29:
Wat is het verschil tussen gewone uitvoeringen en NON DIGIC II?
Bijv:
  • Canon - POWERSHOT A710 IS (268 euro)
  • Canon - PowerShot A710 IS NON 7Mpix DIGIC II (334 euro)
klinkt als een nieuwe sensor, maar vind het wel vreemd dat je dan zou moeten kiezen tussen de 1 of andere....kortom, google even?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Laatst online: 13:03

sphere

Debian abuser

nomad85 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:02:
klinkt als een nieuwe sensor, maar vind het wel vreemd dat je dan zou moeten kiezen tussen de 1 of andere....kortom, google even?
Dat heb ik gedaan, jij duidelijk niet ;)
DIGIC is de naam van de processor, en de nieuwe processor heet DIGIC III. Mysterie niet opgelost.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Heb sinds Dindsdag de A710 IS. Perfect cameratje, niet alleen voor point and shoot, maar ook voor degene die wat meer handmatige instellingen willen gebruiken. Ligt lekker in de hand, alleen vanwege de handgreep waar de batterijen in gaan, en de iets uitstekende lens is het niet echt een broekzakmodel.

Heb er sinds dindsdag een foto of 800 mee gemaakt, en zelfs in de meer donkere omgevingen doet hij het prima voor het geld (Zie voor voorbeelden mijn topic: [Testcase] Muziekavond)

Eigenlijk het enige minpunt wat ik van deze camera vind, is dat de flitser er toch wel een seconde of 5-6 over doet om op te laden. Dit kan lastig zijn als je net 2 foto's met flits achter elkaar wil maken.

Voordeel is het lekker in de hand liggen, batterij duur (+/- 300 foto's met flits en terugkijken met een setje 2500mAh, zoombereik, grootte van het scherm en de ingebouwde IS.

Ook goede macro functie en filmpjes op 640x480 @ 30fps zijn pluspunten. Denk dat je qua prijs/kwaliteit verhouding heel weinig camera's met hetzelfde zult tegenkomen.

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je dacht, kom laten we een verkapte ik ben blij met mijn camera post te doen? ;)

Gefeliciteerd met je camera! Het probleem met de snelheid van de camera is bekend. Het blijft natuurlijk een "budget" fotocamera, maar ik neem aan dat je hem niet hebt gekocht vanwege de snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:59
bwa de snelheid van meerdere foto's achter elkaar te trekken is echt wel goed hoor, het is enkel de flitser dat soms niet mee wil.

Ik heb sinds gisteren ook de A710 IS, gekocht omdat het een redelijke compactcamera is met diverse instelmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:11:
Je dacht, kom laten we een verkapte ik ben blij met mijn camera post te doen? ;)

Gefeliciteerd met je camera! Het probleem met de snelheid van de camera is bekend. Het blijft natuurlijk een "budget" fotocamera, maar ik neem aan dat je hem niet hebt gekocht vanwege de snelheid?
;)

Het is niet zozeer de snelheid van de camera, maar het laden van de flitser tussen 2 foto's. Bij een a630/a630 heb je dit niet, deze heeft 4 ipv 2 batterijen.
shello schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 13:01:
bwa de snelheid van meerdere foto's achter elkaar te trekken is echt wel goed hoor, het is enkel de flitser dat soms niet mee wil.

Ik heb sinds gisteren ook de A710 IS, gekocht omdat het een redelijke compactcamera is met diverse instelmogelijkheden.
Bedoelde ook foto's achter elkaar met flits aan. Dit is het enige waar ik af en toe nog problemen mee had. Net te laat zijn met een foto maken omdat de flitser nog niet was opgeladen, zat af en toe wel te schelden :+

Maargoed dan maar iets kieskeuriger omgaan met wanneer je de foto maakt he O-)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Klopt het dat er bij het maken van filmpjes op de Powershot A620, A630 en A640 e.d. een vreselijk nare hoge pieptoon door het geluid aanwezig is (constant)? Is dit bij de Powershot 710 ook zo?

Voorbeeld: http://www.youtube.com/p.swf?video_id=6vFA8gu65cQ

of

http://www.youtube.com/watch?v=wc9mHO251qI

Zo beleef ik geen plezier meer aan mijn filmpjes |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:10

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hotzenwalder schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:19:
Klopt het dat er bij het maken van filmpjes op de Powershot A620, A630 en A640 e.d. een vreselijk nare hoge pieptoon door het geluid aanwezig is (constant)? Is dit bij de Powershot 710 ook zo?

Voorbeeld: http://www.youtube.com/p.swf?video_id=6vFA8gu65cQ

of

http://www.youtube.com/watch?v=wc9mHO251qI

Zo beleef ik geen plezier meer aan mijn filmpjes |:(
Die pieptoon is idd verschukkelijk irritant! Kan iemand bevestigen of de a710is hier wel of geen last van heeft? Mijn vrouw overweegt een a710 namelijk maar dit zou nog wel eens een show stopper kunnen worden.

Op youtube vind ik wel opnames gemaakt met de a710is maar daarbij kan de piep natuurlijk ook uitgefilterd zijn (hoewel ik dat idee niet heb):

http://www.youtube.com/watch?v=u4OFGkMUQ-E
http://www.youtube.com/watch?v=n-wDr69bxbQ

edit: Na ongeveer 20 filmpjes te hebben bekeken kom ik tot de conclusie dat de A710 is er geen last van heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 03-04-2007 08:41 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
De A620 van een maat van mij heeft er ook geen last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al informatie over een nieuwe serie powershot modellen? en dan niet de budgetmodellen maar de opvolgers van de A640 en A710.

Zit eigenlijk te wachten op iets met 10mp, 6x optische zoom, optische beeldstabilisatie, DIGIC III en verbeterde ccd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Inmiddels is hier een A710 afgeleverd als 2e toestel. Op zich bevalt het toestel op het eerste oog erg goed. Een ding valt me wel op en tegen: als ik een filmpje maak is er altijd een bepaalde noise aanwezig op de achtergrond (tot vrij luid). Dit is niet het zoomen oid maar gewoon een geluid dat in elk filmpje is te horen.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe verhoudt de A710 zich kwalitatief tot duurdere toestellen als de Canon S3? Op papier zijn de mogelijkheden op gebied van belichting identiek. Met name de sterkere zoom van de S3 (12x) zou een reden kunnen zijn om 100 euro meer aan een camera uit te geven. De A710 lijkt mij een erg handzame camera waar toch goede foto's mee te maken zijn. Kan het model zich meten met de S3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Mijn vrouw heeft onlangs een A710 is gekocht. Ik moet zeggen dat er behoorlijk respectabele foto's uit komen. Scherp en goede kleuren. Ik denk dat je de A710 is beter met de G7 kunt vergelijken. In veel reviews die ik tegen kwam werd deze vergelijking getrokken. Sommige reviews spraken van een soort "poor man's G7" waarbij poor mans verwijst naar de (veel) lagere prijs en het feit dat de camera van kunststof is gemaakt. Een negatief punt is me tot nu toe trouwens wel op gevallen (ik blijf kritisch he): filmpjes zijn standaard voorzien van een brom uit de camera die behoorlijk storend is. De beeldkwaliteit van de filmpjes is wel erg goed. De IS op de 6x zoom is ook erg welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een echte poor man kan ook een A710 natuurlijk niet betalen ;) maar met een prijsverschil van een kleine 100 euro lijkt de keuze snel gemaakt voor iemand met een beperkt budget. Prijs is echter niet mijn enige overweging. Ik wilde in principe vergelijkbare instelmogelijkheden als op een spiegelreflex. Die dingen beginnen echter bij ruim 500 euro en dan heb je nog maar een vrij gewone lens. De Canon S3 is dan een geweldig alternatief voor de beginnende fotograaf. Nu wil ik de camera ook makkelijk mee kunnen nemen op wat langere hikes en als ik nog een keer ga backpacken. Een A710 is dan meteen een stuk handiger terwijl de mogelijkheden niet veel minder zijn. Een 6x zoom is al heel wat, de A710 heeft dezelfde beeldstabilisatie en de S3 heeft geen 9-punts aiaf wat de nieuwere A710 dus wel heeft. Tot slot is een megapixel meer net wat ruimer voor eventuele photoshop-acties.

Het lijkt dus alsof de superzoom de belangrijkste reden is om de S3 aan te schaffen. Hoewel een 12x zoom erg leuk kan zijn natuurlijk heeft het niet mijn prioriteit. Op basis daarvan lijkt de A710 de betere keuze. Een realistische keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel twijfelen heb ik uiteindelijk de knoop doorgehakt en de A710 gekocht. Het toestel bevalt uitstekend. De bediening is overzichtelijk, de instelmogelijkheden ruim voldoende. Ik heb slechts één klein minpuntje ontdekt namelijk het ontbreken van een live histogram. Nu kun je alleen achteraf de histogram van een foto opvragen en moet je, indien nodig en mogelijk, de foto opnieuw maken. Vooral in moeilijke lichtomstandigheden kan een live histogram een goed hulpmiddel zijn.

De ca. 3 MB bestandsgrootte in hoogste kwaliteit en resolutie valt mij erg mee. Ik dacht ongeveer 400 foto's kwijt te kunnen op een 2GB-kaartje, er passen er uiteindelijk ruim 600 op. :) Heeft iemand ervaring met SDHC-kaartjes in dit toestel? Is er nog een maximum capaciteit die erin kan? Er zijn tegenwoordig al kaartjes van 8 GB en op vakantie is dat vanwege het niet tussentijds kunnen backuppen wel zo handig. De prijs per GB is dan bovendien een stuk lager: 4 kaartjes van 2 GB kosten samen 33% meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Heb je toevallig al filmpjes gemaakt? Is ook bij jou een enorm irritante brom (die in toonhoogte wisselt) te horen tijdens het afspelen (op de camera en op de PC, het is daadwerkelijk opgenomen geluid)?

Dat is namelijk het enige minpunt dat ik ontdek bij het toestel van mijn vrouw.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 24-05-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:51:
Heb je toevallig al filmpjes gemaakt? Is ook bij jou een enorm irritante brom (die in toonhoogte wisselt) te horen tijdens het afspelen (op de camera en op de PC, het is daadwerkelijk opgenomen geluid)?

Dat is namelijk het enige minpunt dat ik ontdek bij het toestel van mijn vrouw.
Is dat niet de IS die constant beweegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen last van gebrom, wel af en toe een tikgeluid van waarschijnlijk de belichting die constant wordt aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb een filmpje voor jullie online gezet waarom de camera noise goed te horen is.

Linkje

De noise op dit filmpje is regel / geen uitzondering. Er is niets gefilterd, geschoten met IS aan. IS uit geeft exact hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niemand ervaring met SDHC-kaarten in de A710?

*edit*
Kom er net achter dat de A710 de ISO-waarde niet opslaat in de EXIF-data. Zou dit een bug in de firmware kunnen zijn?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvd64
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 10:35
@AgentSmith: als je een live histogram wilt, probeer dan eens de CHDK firmware-update:

http://scratchpad.wikia.com/wiki/CHDK en/of
http://digicanon.narod.ru/

Q. What does the HDK firmware do?
A. After loading of HDK firmware you can get the following functionality:

* Shooting in RAW
* Live histogram (RGB, blended, luminance and for each RGB channel)
* Zebra mode (blinking highlights and shadows)
* DepthOfField-calculator
* Battery indicator
* Scripts execution (exposure/focus/... bracketing, intervalometer and more)
* File browser
* Text reader
* Calendar
* Some fun tools and games

Ik heb dit ook draaien op mijn 710 IS om zo RAW images te kunnen maken. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 20:36
Erg nuttig voor op een compact. Al hoe wel ik nog steeds af en toe mis gefocusde foto's zie die met een compact zijn gemaakt. Al zegt zo'n enorme misfocus eerder iets over de gebruiker als over het toestel.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

mvd64 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 10:36:
Ik heb dit ook draaien op mijn 710 IS om zo RAW images te kunnen maken. Werkt prima.
Je bent dan natuurlijk wel in 1 klap de garantie kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvd64 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 10:36:
@AgentSmith: als je een live histogram wilt, probeer dan eens de CHDK firmware-update:
Die firmware ken ik. Eigenlijk wil ik alleen de histogram, de rest boeit me niet zo. Ik vind het echter teveel gedoe dus ik laat het maar zo. Jammer dat Canon het niet in de officiële firmware inbakt.
Bor de Wollef schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 10:58:
Je bent dan natuurlijk wel in 1 klap de garantie kwijt.
Dat valt ook wel weer mee. Die alternatieve firmware is na uit- en aanzetten namelijk weer compleet uit het geheugen verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 01:20:
[...]

Die firmware ken ik. Eigenlijk wil ik alleen de histogram, de rest boeit me niet zo. Ik vind het echter teveel gedoe dus ik laat het maar zo. Jammer dat Canon het niet in de officiële firmware inbakt.
Begrijpelijk omdat men de A710 als consumer camera in de markt zet en niet als prosumer als de G7. Gewoon een kwestie van zorgen voor een blijvende vraag voor de duurdere modellen. $$ dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^ Dat is toch wel apart omdat de A710 allerlei mogelijkheden heeft die de gemiddelde consument nooit gebruikt. Die komt immers niet verder dan de autostand. Persoonlijk ervaar ik de A710 al behoorlijk als prosumer. Ik heb de camera zelfs gekocht in plaats van de S3 vanwege het compactere formaat. Behalve de zoom is de A710 immers net zo prosumer. Nu weet ik niet of de S3 wél live histogram kan weergeven.

Zou leuk zijn als er een keer een gemodde Canon-firmware op het net komt die alles bevat dat deze camera technisch aankan. Helaas heb ik geen kaas gegeten van programmeren anders had ik er zeker zelf een keer naar gekeken.

Laatste poging om een antwoord op mijn ISO-vraag te krijgen: klopt het dat de A710 de gebruikte ISO-setting niet in de EXIF-data opslaat? Bij mij lijkt dat het geval en dat zou raar zijn omdat m'n oude B-merk camera dat wél doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Zo is het bij Canon altijd geweest: A serie is consumer, G serie is Prosumer.

Iso is bij mijn vrouw gewoon in de exif te vinden (zoombrowser geeft het netjes weer als auto bij haar).

[ Voor 41% gewijzigd door Bor op 02-06-2007 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 19:24:
Zo is het bij Canon altijd geweest: A serie is consumer, G serie is Prosumer.

Iso is bij mijn vrouw gewoon in de exif te vinden (zoombrowser geeft het netjes weer als auto bij haar).
Dacht dat vooral de Ixus-serie voor de consument bedoeld was.

ISO staat bij mij alleen in de EXIF als deze automatisch is gekozen. Ik schiet normaal echter alleen foto's met zelf ingestelde ISO (P-stand of een van de andere niet-auto standen) en dan is de ISO-waarde nergens meer te bekennen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb nog geen mogelijkheid gehad zelf ingestelde iso te controleren in de EXIF. Als de info inderdaad achterwege blijft op non auto dan zou ik contact met Canon opnemen, dat lijkt me gewoon een bug in de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal

Ik heb de canon Powershot A530. Ik ben er helemaal blij mee. Maakt mooie en duidelijke foto's, is lekker snel en ook de filmpjes zijn gewoon grappig om te maken.

Nu is alleen mijn vraag, ik wil een nieuw geheugenkaartje aanschaffen omdat ik 512 toch iets te klein vind voor bijv. de vakanties. Zit er een maximum aan? Ik bedoel ... Ik heb wel eens gelezen dat je wanneer je camera niet groter dan bijv. 1gb ondersteund, je er wel eentje van 4gb in zou kunnen doen, maar dat je niet meer dan die 1gb gebruikt.
Voordat ik het kaartje aan ga schaffen, zou ik dat graag willen weten. Weet iemand hier daar antwoord op?

Groetjes Miranda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Beste gebruikers van Axx camera's:
wat vind je zelf van dat er geen Windows ondersteuning is voor remote shooting, terwijl de linux programma Capture en gPhoto dat juist wel mogelijk maken? Het is jammer dat Canon alleen doet bij topmodellen, Sx en Gx. Andere camera's beschikken niet over de tool.

Of vergis ik me? Je mag het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Remote shooting mis ik totaal niet en vind ik eigenlijk ook geen functie voor consumer modellen als de Axx serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griever
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag een Canon Powershot a710 IS echter het lcd beeld schokt enorm in situaties met weinig licht, zeg maar dat het beeld van 30 fps naar 3 fps gaat.
Op de foto is hier niets van te zien, maar fotos maken gaat niet echt makkelijk en als de lcd stottert.

edit:

Na wat testen blijkt dat het iets schokken minder wordt als ik de handmatige exposure correction op -2 zet in donkere scenes.... schiet ik alleen niets mee op

Op mijn ondertussen 3 jaar oude Canon powershot a75 heb ik in precies dezelfde situatie nergens last van, is dit normaal voor dit model camera?

[ Voor 17% gewijzigd door Griever op 23-06-2007 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:56
Ik zit momenteel te twijfelen of ik een Powershot A550 of A560 neem. Volgens de specificaties vallen de verschillen wel mee. De A560 heeft alleen een nieuwere processor (DIGIC III) met wat extra features. Nu is mijn vraag: Is het verschil dermate groot dat ik toch beter voor de duurdere A560 ga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 13:35
Prince_of_Darkness schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 13:39:
Ik zit momenteel te twijfelen of ik een Powershot A550 of A560 neem. Volgens de specificaties vallen de verschillen wel mee. De A560 heeft alleen een nieuwere processor (DIGIC III) met wat extra features. Nu is mijn vraag: Is het verschil dermate groot dat ik toch beter voor de duurdere A560 ga?
Zie voor een test op Steves Digicams: http://www.steves-digicams.com/2007_reviews/a560.html
De extra features zouden mij overhalen de A560 te kopen, het is maar of je de meerprijs ervoor over hebt... :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Griever schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 23:49:
Ik heb sinds vandaag een Canon Powershot a710 IS echter het lcd beeld schokt enorm in situaties met weinig licht, zeg maar dat het beeld van 30 fps naar 3 fps gaat.
Op de foto is hier niets van te zien, maar fotos maken gaat niet echt makkelijk en als de lcd stottert.

edit:

Na wat testen blijkt dat het iets schokken minder wordt als ik de handmatige exposure correction op -2 zet in donkere scenes.... schiet ik alleen niets mee op

Op mijn ondertussen 3 jaar oude Canon powershot a75 heb ik in precies dezelfde situatie nergens last van, is dit normaal voor dit model camera?
Een korte test met de camera van mijn vrouw levert niets op: geen geschok of wat dan ook. Op welke settings heb je hem? IS aan of uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griever
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 19:50:
[...]

Een korte test met de camera van mijn vrouw levert niets op: geen geschok of wat dan ook. Op welke settings heb je hem? IS aan of uit?
Ik heb ongeveer alle opties in het menu aan en uit gehad, IS heb ik op continu, shot only en uit gezet. Dit maakt geen verschil. Ik ga denk ik volgende week even langs de winkel waar ik hem gekocht heb, dit is erg lastig fotos maken in donkere omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 18:28:
Zou leuk zijn als er een keer een gemodde Canon-firmware op het net komt die alles bevat dat deze camera technisch aankan. Helaas heb ik geen kaas gegeten van programmeren anders had ik er zeker zelf een keer naar gekeken.
Afbeeldingslocatie: http://images.wikia.com/scratchpad/images/b/ba/Zebra_blink.gif

Afbeeldingslocatie: http://images.wikia.com/scratchpad/images/1/14/Zebra_diagonal.gif

http://scratchpad.wikia.com/wiki/CHDK

Kwam ik toevallig vandaag tegen. Gehackte firmware met support voor:

A610, Fw: 1.00D (with CHDK version for 1.00E), 1.00E, 1.00F
A620, Fw: 1.00F ( 1.00E is not compatible. You must upgrade to 1.00F first )
A630, Fw: 1.00C
A640, Fw: 1.00B
A710 IS, Fw: 1.00A
S2 IS, Fw: 1.00E, 1.00F, 1.00G, 1.00I (with CHDK version for 1.00G)
S3 IS, Fw: 1.00A

Waarschijnlijk nog niet alle mogelijkheden maar wel een stuk meer, o.a. RAW formaat voor de A710 :D

[shit-modus] Stond ook al op de vorige pagina zie ik nu.....[/shit-modus]

[ Voor 3% gewijzigd door Righteye op 30-06-2007 20:07 ]

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 19:40

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Ik denk dat ik mijn vraag het beste in dit topic kan stellen. Kan iemand mij uitleggen wat nou de echte verschillen zijn tussen de Powershot A6xx en A7xx modellen? Het typenummer suggereert dat de A7xx-serie een niveau hoger is, maar ik kan niet echt hele grote verschillen ontdekken. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 18:52
De A7xx modellen hebben een groter zoombereik boven de functies die de A6xx camera's hebben.
Ook is het aantal batterijen verschillend (4 voor A6xx serie en 2 voor A7 serie). Verder heeft een A6xx serie een grotere sensor, wat voor minder ruis zou moeten zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online

tijn.online

Dus eigenlijk is de A7xx-serie niet zozeer echt een verbetering van de A6xx-serie, maar legt deze gewoon andere accenten? Die grotere sensor spreekt mij overigens wel aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Traag beeld in donkere omstandigheden heeft mijn A710 ook last van. Dacht eigenlijk dat het normaal was maar bij nader inzien slaat het natuurlijk nergens op. Ik hoop niet dat het een productiefout is of zo. Anders Canon maar eens benaderen.

Ik zit ook nog steeds met het probleem dat de ISO-waarde niet in de EXIF-data wordt opgeslagen (het veld blijft leeg). De camera weet zelf wel in welke ISO-stand een foto is genomen maar in Windows is dat niet terug te vinden. Tot dusver vul ik het ISO-veld in de EXIF-data handmatig in maar dat is natuurlijk niet ideaal. Ik heb hierover al naar Canon gemaild maar een reactie heb ik nooit gekregen. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griever
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 03:24:
Traag beeld in donkere omstandigheden heeft mijn A710 ook last van. Dacht eigenlijk dat het normaal was maar bij nader inzien slaat het natuurlijk nergens op. Ik hoop niet dat het een productiefout is of zo. Anders Canon maar eens benaderen.

Ik zit ook nog steeds met het probleem dat de ISO-waarde niet in de EXIF-data wordt opgeslagen (het veld blijft leeg). De camera weet zelf wel in welke ISO-stand een foto is genomen maar in Windows is dat niet terug te vinden. Tot dusver vul ik het ISO-veld in de EXIF-data handmatig in maar dat is natuurlijk niet ideaal. Ik heb hierover al naar Canon gemaild maar een reactie heb ik nooit gekregen. :S
Mijn A710 is nu terug naar Canon vanwege die haperingen, had de helpdesk gebeld en die vertelde mij dat het niet hoorde en ben daarmee teruggegaan naar de winkel. Na een snelle test hebben ze hem opgestuurd naar Canon, ik laat wel weten hoe het afloopt.

ISO gegevens kan ik ook niet bij de eigenschappen in van een bestand in windows vinden, echter via zoombrowser is het wel gewoon zichtbaar. (fotos gemaakt met mijn oude A75 hebben ook geen ISO gegevens in de eigenschappen staan)

edit:
In Adobe Bridige kan ik ook de ISO gegevens niet vinden van fotos van de A710, het lijkt er op dat Canon een non-standard manier gebruikt om ISO speed op te slaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Griever op 03-07-2007 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online

tijn.online

Oké, ik overweeg nu sterk om een A630 aan te schaffen, maar las vanochtend iets vreemds in een user-review. Die zei dat hij niet zelf de ISO-waarde in kon stellen, maar alleen voor de automatische modus kon kiezen. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dit zo is (zelfs op mijn Powershot A60 kon ik handmatig de ISO-waarde instellen), maar wil het toch graag even navragen hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griever schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 09:48:
[...]

Mijn A710 is nu terug naar Canon vanwege die haperingen, had de helpdesk gebeld en die vertelde mij dat het niet hoorde en ben daarmee teruggegaan naar de winkel. Na een snelle test hebben ze hem opgestuurd naar Canon, ik laat wel weten hoe het afloopt.
Oké, ben benieuwd!
ISO gegevens kan ik ook niet bij de eigenschappen in van een bestand in windows vinden, echter via zoombrowser is het wel gewoon zichtbaar. (fotos gemaakt met mijn oude A75 hebben ook geen ISO gegevens in de eigenschappen staan)

edit:
In Adobe Bridige kan ik ook de ISO gegevens niet vinden van fotos van de A710, het lijkt er op dat Canon een non-standard manier gebruikt om ISO speed op te slaan.
Als Canon inderdaad een andere standaard gebruikt dan is dat wel erg lomp. Ik zet foto's bijvoorbeeld op mijn site met Gallery en die geeft nu dus standaard geen ISO-waarde weer omdat dat veld leeg is. Zelfs een cheapass camera van Epson doet dat beter. |:( Maar als Canon de ISO-waarde niet in de standaard EXIF opslaat, waar staat het dan wel? Misschien is er wel een tooltje die op zijn minst het bijwerken van de EXIF automatiseert.
tijn.online schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:49:
Oké, ik overweeg nu sterk om een A630 aan te schaffen, maar las vanochtend iets vreemds in een user-review. Die zei dat hij niet zelf de ISO-waarde in kon stellen, maar alleen voor de automatische modus kon kiezen. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dit zo is (zelfs op mijn Powershot A60 kon ik handmatig de ISO-waarde instellen), maar wil het toch graag even navragen hier...
Als de A630 een P-modus heeft dan is alles gewoon instelbaar. Alleen in de AUTO-stand kun je inderdaad niet de ISO-waarde zelf bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Ik kreeg gisteren een A710 IS binnen :)
Voor diegene die een haperend display met weinig licht had: dat heb ik ook. Dus ik heb zo'n gevoel dat dit geen defect is. Wel irritant.
Verder ben ik tot nu zeer tevreden met de camera (behalve het scherm). Later meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 16:03

Zym0tiC

^_^

Sinds kort heb ik een Canon Powershot a550. Nu geeft hij iedere keer wanneer ik de flitser uitzet een knipperend icoontje weer dat de camera beweegt, zelfs als ik de camera op een vaste ondergrond zet. Heel raar. Een bekend iets?

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Er is wel genoeg licht? Anders is het heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 16:03

Zym0tiC

^_^

tweak_dude schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 21:11:
Er is wel genoeg licht? Anders is het heel vreemd.
Buiten doet hij dat idd niet. Waarschijnlijk dat ik het icoontje niet helemaal goed begreep. Ik dacht dat hij daarmee aangaf of de camera bewoog, maar het is dus gewoon een waarschuwing bij te weinig licht dat je gebruik moet maken van een vaste ondergrond of statief?

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Als er weinig licht is moet de sluitertijd langer worden. Je handen bewegen altijd een beetje. Maar daar merk je pas wat van als de sluitertijd wat langer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zym0tiC schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 19:07:
Sinds kort heb ik een Canon Powershot a550. Nu geeft hij iedere keer wanneer ik de flitser uitzet een knipperend icoontje weer dat de camera beweegt, zelfs als ik de camera op een vaste ondergrond zet. Heel raar. Een bekend iets?
Dat icoontje betekent niet dat de camera beweegt maar dat de sluitertijd zo lang is dat je geen scherpe foto zult kunnen maken zonder de camera op een stabiele ondergrond te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mams heeft pas een powershot a530 gekregen. nou zou ik voor haar een grote geheugenkaart willen halen maar ondersteund deze cam wel SD kaarten van 1GB en groter?

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 15-07-2007 13:20 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^ Ik zou zeggen: werp eens een blik in de handleiding. Als daar staat dat SDHC-kaarten worden ondersteund dan passen er kaarten in tot minstens 8GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

daar staat alleen SD en MMC kaarten.... verder niks. ook niet tot hoeveel GB

[ Voor 32% gewijzigd door Raven op 20-07-2007 08:35 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SDHC bestaat nog niet zo lang (volgens mij hooguit een jaar) dus iets oudere modellen ondersteunen deze standaard niet. Waarschijnlijk kan er maximaal 4GB niet-SDHC-geheugen in (let op: veel kaartjes van 4GB zijn SDHC en zullen dus niet werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

okeej

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online

tijn.online

Griever schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 09:48:
[...]

Ik ben ook wel heel benieuwd hoe het is afgelopen. Ik heb namelijk sinds afgelopen vrijdag ook een A710 die ook schokkerige beelden geeft in donkere situaties. Mocht Canon het probleem erkennen, dan stuur ik komende week de camera nog terug naar de winkel met de vraag om een nieuwe op te sturen. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruintjedebeer
  • Laatst online: 22-01-2023
tijn.online schreef op zondag 29 juli 2007 @ 00:33:
[...]

Ik ben ook wel heel benieuwd hoe het is afgelopen. Ik heb namelijk sinds afgelopen vrijdag ook een A710 die ook schokkerige beelden geeft in donkere situaties. Mocht Canon het probleem erkennen, dan stuur ik komende week de camera nog terug naar de winkel met de vraag om een nieuwe op te sturen. Ik ben benieuwd!
Dat is normaal. De refresh rate van de LCD neemt wat af zodat het niet beeld te donker wordt. Staat ook in de handleiding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruintjedebeer
  • Laatst online: 22-01-2023
Als Canon inderdaad een andere standaard gebruikt dan is dat wel erg lomp. Ik zet foto's bijvoorbeeld op mijn site met Gallery en die geeft nu dus standaard geen ISO-waarde weer omdat dat veld leeg is. Zelfs een cheapass camera van Epson doet dat beter. |:( Maar als Canon de ISO-waarde niet in de standaard EXIF opslaat, waar staat het dan wel? Misschien is er wel een tooltje die op zijn minst het bijwerken van de EXIF automatiseert.

[...]

Als de A630 een P-modus heeft dan is alles gewoon instelbaar. Alleen in de AUTO-stand kun je inderdaad niet de ISO-waarde zelf bepalen.
Zo'n tooltje is te vinden op deze sites (Exiftool icm AutoISO_tool)
http://www.sno.phy.queensu.ca/~phil/exiftool/
http://aeropic.free.fr/H&B/AUTO_ISO_patcher/

Unzip de files en zet alles in dezelfde directory. Hernoem exiftool(-k).exe naar exiftool.exe en run de AutoISO_toolv3r1.exe voor gebruik van de tool. Ik gebruik het met de foto's van mijn A710IS en totnutoe werkt het prima. Het enige minpuntje dat ik ontdekt heb is dat als je in bijv Picasa een titel hebt toegevoegd (en daarmee de EXIF data veranderd) dan kan de ISO niet meer gepatcht worden. De tool saved ook een backup van je foto's als je wil, maar het is nog niet nodig gebleken bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griever
  • Niet online
tijn.online schreef op zondag 29 juli 2007 @ 00:33:
[...]

Ja het blijkt idd normaal te zijn, kreeg pas mijn toestel terug met een begeleidende brief dat hij binnen specificatie werkt. Ik vind het nog steeds niet normaal dat het beeld zoveel schokt maar ik hou het toestel toch maar omdat alle andere dingen me wel heel goed bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online

tijn.online

Ah, oké. Dan ga ik waarschijnlijk wel aan wennen. Zag trouwens vandaag bij een aantal andere camera's dat de lcd's in donkere scenes óf ook een lagere refresh-rate krijgen óf een héél donker beeld geven. Ga binnenkort maar eens wat plaatjes schieten zodra ik m'n SD-kaartje binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Even een probleem voorleggen. Ik heb sinds enige tijd een Canon A710 IS en gebruik deze alleen maar voor het maken van foto's, echter heb ik onlangs een film gemaakt.

Deze heb ik geïmporteerd met Picasa en wanneer ik deze nu aan het afspelen ben (zowel in Picasa als met Media Player) hoor ik geen geluid en dit was wel het geval als ik de film terug luisterde op de camera!

Iemand een idee of ik iets fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online

tijn.online

Hm, lijkt me vreemd als je op de cam wel geluid hebt en bij het afspelen op je pc niet... Ik heb zelf nog geen filmpjes gemaakt met m'n 710 IS (heb überhaupt nog nauwelijks tijd gehad om er iets mee te doen), dus ik kan je niet zeggen of het bij mij wel werkt. Misschien kun je proberen om eerst het filmbestand gewoon te kopiëren naar je hdd (met kabeltje of cardreader), en kijken of je dan nog steeds het probleem hebt. Want misschien zit Picasa wel in de weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuke gast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-11-2021
Woudloper schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 22:01:
Even een probleem voorleggen. Ik heb sinds enige tijd een Canon A710 IS en gebruik deze alleen maar voor het maken van foto's, echter heb ik onlangs een film gemaakt.

Deze heb ik geïmporteerd met Picasa en wanneer ik deze nu aan het afspelen ben (zowel in Picasa als met Media Player) hoor ik geen geluid en dit was wel het geval als ik de film terug luisterde op de camera!

Iemand een idee of ik iets fout doe?
waarschijnlijk heb je een brakke codec op je pc. probeer het eens met VLC player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Heeft iemand inmiddels al eens een SDHC kaartje in een A700 geprobeerd?

Of, dat de A700 ook kaartjes >2GB ziet?

'k Was vanmiddag in de mediamarkt en was bijna met zo'n SanDisk 4G Extreme II naar huis gegaan, meer opslag en 15MB/s ... maar ik begon te twijfelen of dat wel goed ging komen.

Zou wel erg jammer zijn. Heb hem mei '06 gekocht voor best veel centen (als je kijkt wat het spul nu kost) en dan is dit nu 't enige manko .. voor de rest ben ik er nog steeds hartstikke tevreden mee :)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeit toch niet dat je er kaartjes van 2GB bij hebt ipv 4GB? Zelfs voor m'n A710 gebruik ik nog steeds 2 GB kaartjes. Heb er 3 en dat is echt meer dan genoeg voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Het is me vooral om de snelheid te doen maar dan kom je automatisch ook bij deze vraag uit: ziet hij ook meer dan 2 Gig?

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SDHC heeft niks met snelheid te maken. Koop dan gewoon snelle 2 GB kaartjes. Werkt gegarandeerd en ze kunnen bovendien in iedere standaard cardreader (i.t.t. SDHC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:55
ing._Buttje schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 19:20:
Heeft iemand inmiddels al eens een SDHC kaartje in een A700 geprobeerd?

Of, dat de A700 ook kaartjes >2GB ziet?

'k Was vanmiddag in de mediamarkt en was bijna met zo'n SanDisk 4G Extreme II naar huis gegaan, meer opslag en 15MB/s ... maar ik begon te twijfelen of dat wel goed ging komen.

Zou wel erg jammer zijn. Heb hem mei '06 gekocht voor best veel centen (als je kijkt wat het spul nu kost) en dan is dit nu 't enige manko .. voor de rest ben ik er nog steeds hartstikke tevreden mee :)
De A700 kan maximaal SD-kaartjes van 2GB aan (dus geen SDHC).
Extreme III of Ultra II van 2GB kan ie wel aan.
De Extreme III is complete overkill voor een A700.
Heb er eentje, en die zit nu een USB-stick-adapter.

De A700 maakt beste goed foto's voor een compact (ben zelf nu overgestapt op 40D).
Dat zijn pas veel centjes, geloof me, die compactcamera's zijn GOEDKOOP.

[ Voor 5% gewijzigd door MadButcher op 10-08-2008 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:26
Even een schopje voor dit topic.

Ik heb al sinds lange tijd een Powershot A700. Deze gebruik ik nog regelmatig met volle tevredenheid. Echter, sinds een tijdje stelt de camera niet meer scherp (maakt niet uit welke stand) zodra er geflitst moet worden. Als ik de flitser handmatig uitschakel, werkt alles wel naar behoren.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Want ik wil dit cameraatje voorlopig nog niet kwijt!

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:07

-tom-562

Oliesjeik

Nog een kickje. Ik heb al zo'n 1,5 jaar een Canon Powershot A560, alleen sinds 2 of 3 maanden heeft het ding een merkwaardig probleem. Als ik er goede opgeladen batterijen in doe, dan zegt 'ie meteen al dat ze leeg zijn (batterij-icoontje knippert, en na 5 foto's ofzo stopt 'ie er gewoon mee met de melding "vervang batterijen"). Ik heb al verschillende batterijen geprobeerd (Sony, Lidl eigen merk, nieuwe niet oplaadbare maxell batterijen), maar bij iedere set batterijen blijft het hetzelfde.
Is het mogelijk om de camera op 1 of andere manier een harde reset ofzo te geven? Ik heb al een keer alle instellingen gewist, maar dat mocht niet baten.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

mijn ervaring hiermee is om nooit Alkaline's te gebruiken, die zijn gewoon ruk voor dit werk. 5 foto's en dan is het gebeurt. En neem je oplaadbaar, dan iig >2300mAh .. goedkope opladers met 4x 1800 batterijen kun je beter laten liggen.
MadButcher schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 01:40:
De A700 kan maximaal SD-kaartjes van 2GB aan (dus geen SDHC).
Extreme III of Ultra II van 2GB kan ie wel aan.
ik ben er ondertussen ook achter idd, thnx voor het antwoord iig :)

[ Voor 38% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-11-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ook de Canon A530, maar nu zie ik allemaal dingen staan hier over sluitersnelheid...
Ik heb een paar foto's van mijn hond geprobeerd te maken, maar dan net als ik de foto maak, beweegt ze. Als ik de sluitersnelheid nou verander, kan ik dan sneller een foto maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:06:
Ik heb hier ook de Canon A530, maar nu zie ik allemaal dingen staan hier over sluitersnelheid...
Ik heb een paar foto's van mijn hond geprobeerd te maken, maar dan net als ik de foto maak, beweegt ze. Als ik de sluitersnelheid nou verander, kan ik dan sneller een foto maken??
Nee, de sluitervertraging blijft gelijk. Je hebt alleen minder last van bewegingsonschrepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik dan zorgen dat ze niet wazig op de foto staat? Want een hond blijft natuurlijk niet stilzitten ;).

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khana
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-02-2024
veeel plaatjes schieten. En de hond gefocust op jou houden door zijn aandacht te trekken. :)

Zo deed ik dat met de honden van mijn ouders. Ik heb een prachtige foto's met een canon powershot gemaakt van de honden. Maar ook van andere dieren, met name in een dierentuin. Verder is het puur wachten en hopen dat je snel genoeg bent en anders opnieuw proberen.

Ik heb altijd vrij goede foto's kunnen maken met de powershots die ik heb gehad. Zo uit mijn hoofd weet ik alleen even niet meer welke dat zijn. Ik heb er nog steeds een, maar die ligt nu zo'n 160 km verderop.
Ik heb bijvoorbeeld ook foto's gemaakt tijdens de KEI week in Groningen in 2008 toen ik KEI crew was. Daar zaten nog best goede foto's tussen!
Pagina: 1 2 3 Laatste