Bor de Wollef schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:47:
In het verleden hebben de members vaak invloed gehad op beslissingen en wijzigingen. De kans is redelijk groot dat dit in de (nabije) toekomst zal veranderen. Ik denk dat dat ook de reden is dat meerdere gebruikers zijn gaan stijgeren.
Hoe kom je hier nou bij? Dat is gewoon stemmingmakerij. Er zijn in verhouding maar weinig gebruikers gaan steigeren tot nu toe. De kans is namelijk
helemaal niet groot dat er veel gaat veranderen in de nabije toekomst. Zeker over de komende twee jaar niet en
al helemaal niet voor GoT. Dat heeft VNU aan Daniel en Femme verzekerd, dat hebben zij aan de crew verzekerd en zo kunnen wij dat aan jullie verzekeren. GoT blijft GoT alleen de aandelen zijn in andere handen. Ik heb vandaag al eerder gezegd: de community wordt door het geheel van de samenstellende delen gevormd, niet door de eigenaar van de servers waar het vandaan komt. Ik heb nog niemand uit de huidige crew gehoord die per direct opstapt. Evenzo heb ik nog geen gebruikers horen zeggen dat ze weggaan. Als alle samenstellende delen van het geheel nou aanwezig blijven, dan gebeurt er toch niets met de community?

En ja: natuurlijk gaan we heus wel een keer merken dat VNU 'iets' met deze site wil. Maar een botte bijl zal daar *nooit* bij te pas komen; zeker niet zo lang Femme en Daniel hier nog rondlopen.
Persoonlijk heb ik zeker twijfels, want van mij had er niets hoeven te veranderen; ik vermaak me zo ook wel. Als ik me de vraag stel wat GoT
beter kan worden van deze overname, dan weet ik zo gauw geen antwoord (voor de FP weet ik dat weldegelijk). Als ik de vraag stel wat GoT
slechter kan worden van deze overname, dan weet ik dat gemorrel aan dit format en de organisatie het forum om zeep helpt en daarmee een groot deel van de bezoekers wegjaagt. Dan weet ik dus dat VNU daar voorzichtig mee zal zijn: in tegenstelling tot de vorige overnames die ze hebben gedaan, kochten ze daar een naam met goede content. Hier kopen ze een naam, content en een community die zich met die naam verbonden voelt. De waarde van de naam ligt in de waardering die die community ervoor heeft - jij en ik dus. Begrijp me goed, het is mijns inziens zelfs goed dat mensen 'tegen' zijn omdat ze zich zorgen maken. Dat geeft alleen maar de band van die mensen aan, met datgene waarmee ik mij ook verbonden voel. Echter, je laten verleiden tot paniekvoetbal vóórdat de aftrap geweest is, vind ik echt niet nodig. Dat heeft geen enkel praktisch nut...
De stelling dat 'de moderators het wel erg met elkaar eens zijn' in dit topic is correct. Dat is echter geen afgesproken werk, bovendien zijn er ook moderators uitgesproken sceptisch (sceptischer dan ik in ieder geval). Als ik voor mezelf mag spreken, dan komt het feit dat ik
niet negatief ben, voort uit de omstandigheid dat we weinig te kiezen hebben: die overname is al geweest. Vandaag is GoT nog niet veranderd; mocht er ooit een verandering komen waar ik me écht niet mee kan verenigen, dan heb ik altijd nog de keuzeoptie om met de voeten te stemmen. Dat alternatief heb ik nu ook al, maar waarom zou ik nu weglopen, terwijl naast de kans dat het minder wordt, ook de kans staat dat het alleen maar leuker en beter erop wordt? Ik wil dus de nieuwe situatie letterlijk een kans geven; wie ben ik om niet dat te blijven doen wat ik de afgelopen paar jaar ook al met plezier heb gedaan hier?

Ik denk dat dat een beetje voor de meeste mods geldt: iets afkraken dat er nog niet is heeft geen nut. We have nothing to fear, but fear itself.
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.