Battle Bunny schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 22:27:
Vanmiddag spel ook gehaald. Leuk om rond te rennen en het gevoel te krijgen dat je inderdaad beter aan het worden bent (i.t.t. Oblivion), maar grafisch vind ik het zwaar klote. Constant geflikker omdat plantjes komen en weer gaan, bomen verdwijnen als ze < 1m zijn en als ze > 20m zijn worden ze gevonverteerd naar een 16x16 pixel bitmap ofzo. Geen gezicht.
Heb alle settings op max (1280x1024), draait als een tiet. Maarja, mag ook wel voor zo'n lelijk spel... (Of doe ik iets fout?)
Ik heb hier geen enkel probleem met het grafische gedeelte, alles ziet er perfect uit. Wel heb ik HDR uit gezet, omdat m'n grafische kaart het anders niet trekt (7800GT).
Nog andere dingen:
-Paard rijden is inderdaad drie keer drama. Rechtermuis om te casten en hij staat (soms) stil, sturen ho maar, stoppen ho maar, etc.
Als je paard rijd moet je wel rekening houden dat hij niet een haakse bocht in volle gallop kan maken natuurlijk

. En stoppen gaat hier prima, gewoon op de spatiebalk rammen. Ok, het besturen van een paard is niet geweldig, maar het gaat bij mij nog wel redelijk.
-Je kunt niet zien hoe sterk iemand is. Soms is het klapje en dood, af en toe krijg ik een mep en ben ik dood
Dit leer je wel vanzelf, hoe sterk de verschillende tegenstanders zijn. Ik vind dit persoonlijk wel 'realistisch' aanvoelen: een beer is nu eenmaal veel sterker dan een wolf etc.
-Zit constant in de knoop met hotkeys voor inventory, etc
Heb ik eigenlijk ook geen enkel probleem mee. Het is in het begin wel even wennen en als je het echt te lastig vind kun je ook alles opnieuw instellen.
-Je kunt niet makkelijk zien hoeveel XP je nog moet voor volgende level.
Als je op F1 drukt zie je als het goed is gewoon je XP staan en ook op wel niveau je een level omhoog gaat

-Stemmen zijn echt TE ERG voor woorden. Ik dacht dat mensen in Goede Tijden Slechte Tijden niet konden acteren, maar vergeleken 2 Worlds zijn dat echt goede acteurs.
Eens, hier hebben ze duidelijk op bespaard

-Kaart met quests is wel geinig maar ook erg onduidelijk, imho.
Ik vind hem zelf wel behoorlijk duidelijk, maar je moet wel regelmatig even op de grote kaart kijken wil je de weg niet kwijtraken. Verder staat alles er toch duidelijk op?
-Je krijgt VEEL te snel goede gear. Met een level 6 ventje van 30dmg/slag naar 100dmg/slag gaan is nogal absurd.
Ja, maar dit is ook al heel snel nodig. Probeer maar eens die Snow Orcs in Burmhill te verslaan met slechts 100dmg/slag. Dat gaat je nog echt niet lukken... Later gaat het wel wat langzamer met sterker worden.
Voor de rest vind ik het een geweldige game, helemaal met de laatste update. Nu hebben die summoned creatures ook nog nut! Hiervoor had ik wel een hell master spell, maar je had er zo weinig aan als die niet met je meeliep. Gelukkig is dat nu voorbij