Na 3 weken geleden een nieuwe videokaart geïnstalleerd te hebben, start mijn PC nu niet meer op.
De oude was een Asus 6800 GT (AGP), de nieuwe een XfX 7950 GT (AGP).
De fans springen allemaal aan (zelfs op de videokaart), echter ik krijg geen beeld en de HD-led brand continue, waarschijnlijk duidt ie hiermee aan, dat ie nog met de post-routine bezig is.
Systeem specs (oude trouwe beestje):
Mainboard: Asus A7V333 v1.02 (AGP 2.0, 4x.) met BIOS 1.0.17 (de laatste stable).
CPU: Athlon XP-M 2800+ Barton met 2 GB RAM.
Verder nog aanwezig:
SB Audigy Platinum met breakout-box.
XfX 7950 GT (AGP) met 1 molex aansluiting.
2 Maxtor HD's, 1x DVD-Rom en 1x Plextor DVD+/-RW writer, 1x floppydrive.
Voeding: Enermax EG565AX-VE(W) FMA.
De wat oudere 6800GT (AGP)-kaart was via 2 molex-connectors aangesloten en heeft nooit gehaperd met starten. De nieuwe 7950 GT (AGP) heeft maar 1 molex aansluiting. Nou had ik die natuurlijk ook aangesloten.
Nou las ik hier: DJ_The_SP in "Geforce 7 7950 GT AGP"
dat ik de bijgevoegde connector moest aansluiten op 2 molex-aansluitpunten van de voeding.
Echter de kabel die is bijgevoegd is een molex-splitter en hiermee kan ik die dubbele stroom-
voorziening niet uitvoeren.
Bestaat er zoiets als een molex-"merger", die van 2 aansluitingen
er 1 kan maken?
Als ik de videokaart tijdelijk verwijder en vervolgens weer installeer en aansluit, doet ie het weer.
Maar na de eerstvolgende koude start is het weer afgelopen, uit.
Als ik hem opgestart krijg, doet ie het ook gewoon weer.
Ik kan dan zelfs games spelen, getest met UT2K4.
De 7950 GT heeft 2 notches en is waarschijnlijk een Universal AGP 3.0., net als de 6800GT.
Bron: Pollewob in "FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen"
Ik zal vanavond de 6800GT weer eens inbouwen, maar hiermee verwacht ik geen problemen.
Ik neem aan dat de 6800GT toch meer stroom verbruikt dan de 7950GT, of vergis ik me hier?
Dit vanwege het feit dat de de 6800 op het 130 nm-proces was gebaseerd en de 7950 op het
90 nm-proces, toch?
Sorry voor de lange lap tekst, maar ik dacht liever te veel info, dan te weinig.
Alle hulp is welkom.
De oude was een Asus 6800 GT (AGP), de nieuwe een XfX 7950 GT (AGP).
De fans springen allemaal aan (zelfs op de videokaart), echter ik krijg geen beeld en de HD-led brand continue, waarschijnlijk duidt ie hiermee aan, dat ie nog met de post-routine bezig is.
Systeem specs (oude trouwe beestje):
Mainboard: Asus A7V333 v1.02 (AGP 2.0, 4x.) met BIOS 1.0.17 (de laatste stable).
CPU: Athlon XP-M 2800+ Barton met 2 GB RAM.
Verder nog aanwezig:
SB Audigy Platinum met breakout-box.
XfX 7950 GT (AGP) met 1 molex aansluiting.
2 Maxtor HD's, 1x DVD-Rom en 1x Plextor DVD+/-RW writer, 1x floppydrive.
Voeding: Enermax EG565AX-VE(W) FMA.
De wat oudere 6800GT (AGP)-kaart was via 2 molex-connectors aangesloten en heeft nooit gehaperd met starten. De nieuwe 7950 GT (AGP) heeft maar 1 molex aansluiting. Nou had ik die natuurlijk ook aangesloten.
Nou las ik hier: DJ_The_SP in "Geforce 7 7950 GT AGP"
dat ik de bijgevoegde connector moest aansluiten op 2 molex-aansluitpunten van de voeding.
Echter de kabel die is bijgevoegd is een molex-splitter en hiermee kan ik die dubbele stroom-
voorziening niet uitvoeren.
er 1 kan maken?
Als ik de videokaart tijdelijk verwijder en vervolgens weer installeer en aansluit, doet ie het weer.
Maar na de eerstvolgende koude start is het weer afgelopen, uit.
Als ik hem opgestart krijg, doet ie het ook gewoon weer.
Ik kan dan zelfs games spelen, getest met UT2K4.
De 7950 GT heeft 2 notches en is waarschijnlijk een Universal AGP 3.0., net als de 6800GT.
Bron: Pollewob in "FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen"
Ik zal vanavond de 6800GT weer eens inbouwen, maar hiermee verwacht ik geen problemen.
Ik neem aan dat de 6800GT toch meer stroom verbruikt dan de 7950GT, of vergis ik me hier?
Dit vanwege het feit dat de de 6800 op het 130 nm-proces was gebaseerd en de 7950 op het
90 nm-proces, toch?
Sorry voor de lange lap tekst, maar ik dacht liever te veel info, dan te weinig.
Alle hulp is welkom.
[ Voor 4% gewijzigd door Kosh66 op 05-12-2007 13:52 ]