Kabel is niet afgeschermt lijkt het zo, of wel? En ook niet getwist...
Wat hebben ze eigenlijk veranderd?
[ Voor 13% gewijzigd door JuuL20 op 04-03-2006 15:14 ]
[ Voor 13% gewijzigd door JuuL20 op 04-03-2006 15:14 ]
Extra kabeltje rechts boven.JuuL20 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 15:11:
Kabel is niet afgeschermt lijkt het zo, of wel?
Dus als jeDukeBox schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 14:15:
Nee, dat is niet zo. Een netfilter zal het probleem niet oplossen omdat het ploppen niet 'via' het stroomnet binnenkomt. De POD werkt als een soort antenne die gevoelig is voor alle electro stratische vonkjes (vandaar de duitse term rundfunk voor radio).
Wacht maar eerst ff op die test TMJuuL20 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 14:42:
[...]
Kijk! Die zijn fatsoenlijk aan het testen geweest.
De massa verbindingen, dat is idd een hele goede kanshebber! Die lui weten waar ze mee bezig zijn
Wacht maar ff op die testen watbetreft massaverbindingen. Ik heb daar wel aardig wat vertrouwen in.
Helpt zekers, ik heb wel plopjes, maar echt nadruk op plopJES en hooguit 3 of 4 per week
If it aint broke, fix it till it is!
Hebben deze aanpassingen nu geholpen?DukeBox schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 15:06:
origineel:
[afbeelding]
nieuw:
[afbeelding]
offtopic:
Op verzoek highres foto's mogelijk, heb ze nu maar een 4e gemaakt van het aantal pixels
Verder geen andere dingen kunnen binden aan de pod's..
met een sterkere compressie (lees:mindere kwaliteit).
Zoals je kunt lezen niet.
Het is al gemaild en ook al voorbij gekomen dat de nieuwe pod niet helpt, sterker nog deze maakte de knallen feller. Wel jammer dat de nieuwe pod geen oplossing bied
Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!
Ik ben het eens met Juul20 dat we ff op die test moeten wachten, maar Logitech moet hierover geïnformeerd zijn. Nou moet ik zeggen dat er zoveel posts ineens bij zijn gekomen, en dat ik 't technische verhaal daar achter niet 100% begrijp en ik weet ook niet wie dit allemaal aan 't testen is.tm030614 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 15:59:
http://forums.logitech.co...=&totalSize=¤tPage=
http://www.google.nl/sear...g&hl=nl&lr=&start=10&sa=N
Heb even wat gezocht op google over ons plop probleem. We zijn alles behalve de enige. Zelfs op het support forum van Logitech word veelvuldig melding gemaakt van dit probleem.
En Logitech maar ontkennen dat zij wisten van het probleem. Zal meneer B.L. eens stevig aan de tand voelen.
Wat vinden jullie? Tijd voor echte actie?
Anoniem: 169968
Ok, beetje verkeerd gebrepen
Ik dacht zelf eerst ook aan 4 weken, maar gezien de bureaucratie in zo'n dergelijk groot bedrijf geef ik B.L. graag wat meer tijd. Je moet niet vergeten dat er wel daadwerkelijk andere PODS zijn opgestuurd, dit dankzij hem. Dat ze niet werken is volgens mij niet direct aan hem te wijten, waarschijnlijk heeft ie een of andere PR functie. Die 1,5 maand is wat mij betreft een weloverwogen, prima te overzien: niet te krap voor hun, niet te kort voor ons.Anoniem: 169968 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 18:25:
Het idee van LiMbO83 om een deadline van 1,5 maanden te stellen vind ik dan ook een zeer goed idee , ik zou alleen de deadline nog iets strakker (4 weken) maken om nog meer druk op logitech te zetten , en vooral omdat ze al zoveel tijd gehad hebben , en wat deden ze ermee ?
Mee eens, aan de andere kant ze gaan waarschijnlijk toch meer tijd vragen. Dus als je het op 4 weken houd word het al gauw weer 6 weken.LiMbO83 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 19:33:
[...]
Ik dacht zelf eerst ook aan 4 weken, maar gezien de bureaucratie in zo'n dergelijk groot bedrijf geef ik B.L. graag wat meer tijd. Je moet niet vergeten dat er wel daadwerkelijk andere PODS zijn opgestuurd, dit dankzij hem. Dat ze niet werken is volgens mij niet direct aan hem te wijten, waarschijnlijk heeft ie een of andere PR functie. Die 1,5 maand is wat mij betreft een weloverwogen, prima te overzien: niet te krap voor hun, niet te kort voor ons.
[ Voor 4% gewijzigd door tm030614 op 04-03-2006 19:39 ]
Heel scherp gezien inderdaad, lijkt me een heel goed voorstel. Ik denk ook eigenlijk nog steeds dat ie 't goed bedoelt, maar hij is idd gewoon machteloos.tm030614 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 19:37:
[...]
Mee eens, aan de andere kant ze gaan waarschijnlijk toch meer tijd vragen. Dus als je het op 4 weken houd word het al gauw weer 6 weken.
In 4 weken kunnen ze heel wat onderzoeken. Ik kan me niet voorstellen dat ze niet weten hoe ze het probleem moeten oplossen. Ik neem aan dat ze heel wat betere onderzoeks mogelijkheden hebben dan wij.
Ik zal tevens aangeven dat ik in direct wil komen met de vice president van de ABU. Dan is de bureaucratie ook niet meer zo groot. Alle respect voor meneer B.L., maar blijkbaar staat hij te laag in de hirarchie om het probleem vlugger aan te kunnen pakken.
Is prima! Iemand nog dingen die hij erin wil hebben? De eerste aanzet door LiMbO83 was al perfect! Dus als iedereen zo zijn bijdragen kan posten graag.LiMbO83 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 19:45:
[...]
Heel scherp gezien inderdaad, lijkt me een heel goed voorstel. Ik denk ook eigenlijk nog steeds dat ie 't goed bedoelt, maar hij is idd gewoon machteloos.
Aangezien dit een vrij belangrijke brief gaat worden, stel ik voor dat we 'm weer als vanouds hier bespreken voordat ie verstuurd wordt? Kunnen we elkaar ook weer beter helpen en eventueel nieuwe ideeën opvangen.
Goed begin inderdaad. Wel een paar voorstellen:LiMbO83 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 18:02:
[...]
Unfortunately the new POD does not work. In fact, the popping sounds seem to have worsened. Please do not take the following comment personally, but we are deeply disappointed with the lack of testing. It is inconceivable to the logic mind, that your top-technicians - who are able to build a top-quality speakerset - needed 2 months to build new PODS that are even worse.
We are not necessarily impatient, but astounded with the lack of effort that is put into this problem by your colleagues. Your audio-technicians have already worked more than 250 hours (8 hrs/ day, 5 days/week, I assume) per person on this problem and solved nothing.
We therefore have decided to undertake action. This problem is going public. Apparantly, your colleagues need more convincing. This will occur on the 20th of April. If by that date, you have achieved nothing useful, we will undertake this action.
Thank you very much for cooperating.
Iets in die zin?
Eat more Freud, it keeps you Jung!
Is inderdaad netter, m'n 3 minuten-first-draft is altijd te aggressief geschreven met dit soort zakenFredster schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 23:55:
[...]
Goed begin inderdaad. Wel een paar voorstellen:
'Seem to have worsened' = has worsened
'lack of effort that is put into this problem' = lack of effort that seems to have been put into this problem
Het laatste stukje is een beetje te sterk IMHO. Suggestie:
We therefore have decided to undertake action. If by the 20th of April there is no satisfactory solution or at least significant progess has been achieved, we will be forced to take further steps
[ Voor 15% gewijzigd door LiMbO83 op 05-03-2006 01:02 ]
[ Voor 25% gewijzigd door tm030614 op 05-03-2006 01:18 ]
Dik 100, doe er nog ff 20 bijHADES2001 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 01:18:
Mensen ik sta ook op de lijst en ik zeg ook laten we een deadline geven
ik heb al eerder gemeld dat ik eerdags ga verhuizen maar als ze er echt 3 maanden
over doen om 1 draadje aan te sluiten wat 0% nut heeft liggen we allemaal al in onze kist
voordat er een oplossing is en kunnen mischien ooit eens onze kleinkinderen ermee spelen
(na ongeveer 90jaar en 360 extra kabeltjes in de POD)
laat ze maar goed weten dat hier dik 100 mensen zitten te wachten op een echt antwoord
Anoniem: 144949
Ik kan dus nog altijd niet begrijpen dat, desondanks het probleem al lang bekend is, en nogal grote proporties aanneemt, Logitech toch nog altijd gewoon doorgaat met het produceren van nieuwe setjes waarin het probleem zich nog altijd voordoet. Ze hadden eigenlijk zelf al lang het initiatief moeten nemen om dit probleem te onderzoeken en te verhelpen. Pas als wij iets van ons laten horen, gaan ze gestaag en met veel omwegen eens zich ermee bezig houden (en dan nog...)tm030614 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 15:59:
http://www.google.nl/sear...g&hl=nl&lr=&start=10&sa=N
Heb even wat gezocht op google over ons plop probleem. We zijn alles behalve de enige. Zelfs op het support forum van Logitech word veelvuldig melding gemaakt van dit probleem.
En Logitech maar ontkennen dat zij wisten van het probleem. Zal meneer B.L. eens stevig aan de tand voelen.
Wat vinden jullie? Tijd voor echte actie?
Anoniem: 170089
[ Voor 124% gewijzigd door tm030614 op 05-03-2006 10:01 ]
Kijk, we hebben zelf de oplossing gevonden. Hieruit concludeer ik dat of Logitech heel slecht personeel in dienst heeft of dat ze niet zo'n zin hebben om het op te lossen. Ik gok het laatste...Anoniem: 170089 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 01:29:
In aansluiting op ons bericht: Inmiddels hebben wij een z-5500 systeem aangepast enz.
Tot slot het geheel weer assembleren.
Succes!
R.C.
[ Voor 5% gewijzigd door tm030614 op 05-03-2006 02:01 ]
[ Voor 10% gewijzigd door tm030614 op 05-03-2006 10:57 ]
Lees ik het goed? Hij doet 't bij jou en je hebt geen zin meer om een deadline op te dringen? Lekker gemakkelijk. Ik begrijp best dat je blij bent dat ie 't weer doet, maar dit is niet de manier om dat te uiten. Bovendien is het zeer vervelend voor Logitech als iemand anders om deze reden de correspondentie moet overnemen. Bovendien was iedereen het er mee eens een deadline op te dringen. De beslissing is niet aan jou om de brief niet te versturen, zeker vanwege deze reden.tm030614 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 10:00:
Heb het zelf ook even getest (heb immers toch een reserve pod nu) en het werkt idd.
Hoor nog heel licht een dof plopje maar dat is heel zacht. Waneer Logitech zoals aangegeven de binnenkant wat beter afschermd weet ik zeker dat het probleem verholpen is.
Ik acht het nu niet meer nodig om bovenstaande brief te versturen. Ik ga er vanuit dat wanneer Logitech lees dat er een oplossing is ze deze graag over willen nemen.
Ik zou overigens niet weten hoe ik dit technische verhaal in het engels moet vertalen, ik weet echt niet waar de beste man het over heeft. Begrijpt iemand deze electrische termen heel goed en ook in het Engels? Dat zou de oplossing een enorme vaart kunnen kunnen geven.LiMbO83 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 10:51:
[...]
We moeten daarnaast inderdaad de oplossing van R.C. kunnen vertalen en meesturen.
OH SORRY, nee je begrijpt me verkeer! Een brief gaat er zeker komen en een deadline ook. Sterker nog ik vraag wat credit voor een aantal mensen (onder andere jouw)!!!LiMbO83 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 10:51:
[...]
Lees ik het goed? Hij doet 't bij jou en je hebt geen zin meer om een deadline op te dringen? Lekker gemakkelijk. Ik begrijp best dat je blij bent dat ie 't weer doet, maar dit is niet de manier om dat te uiten. Bovendien is het zeer vervelend voor Logitech als iemand anders om deze reden de correspondentie moet overnemen. Bovendien was iedereen het er mee eens een deadline op te dringen. De beslissing is niet aan jou om de brief niet te versturen, zeker vanwege deze reden.
Nee, we (jij) gaan die brief versturen. We moeten daarnaast inderdaad de oplossing van R.C. kunnen vertalen en meesturen. Dit is namelijk GOED nieuws, de oplossing ligt voor de hand. Maar ik ben bijvoorbeeld niet technisch, dus ik kan het niet. Tevens wil ik dat Logitech het oplost en tevens wil ik, net zoals jij voordat je deze technische aanpassing had uitgevoerd, ook een deadline stellen.
Als je nog steeds geen zin hebt om de brief te versturen, wil ik best de rol van correspondent overnemen. Alhoewel ik dit zeer onpassend vind, neem ik de taak verder graag op me. Heb in het verleden zowat de helft van de verstuurde brieven geschreven en ik voel me er wel comfortabel bij. Tevens, als de set bij mij al zou werken, zou ik doorgaan totdat iedereen geholpen is.
Maar één ding staat vast, die deadline moet komen.
Ik hoop dat je me een beetje begrijpt, als a-technisch persoon voel ik me ineens een beetje hulpeloos als deze actie op een laag pitje wordt gezet.
[ Voor 7% gewijzigd door tm030614 op 05-03-2006 11:01 ]
Je bedoelt zo iets:LiMbO83 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 10:55:
[...]
Ik zou overigens niet weten hoe ik dit technische verhaal in het engels moet vertalen, ik weet echt niet waar de beste man het over heeft. Begrijpt iemand deze electrische termen heel goed en ook in het Engels? Dat zou de oplossing een enorme vaart kunnen kunnen geven.
[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 05-03-2006 11:01 ]
Mijn diepste excuses! Ik wilde je niet beledigen natuurlijk! Zeker niet als je het nog altijd goed bedoelt! Waar is het emoticonnetje dat op de knieën gaat? Oh deze...tm030614 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 10:56:
[...]
Je bedoelt zo iets:
We suspect that there is not a good mass (ground) connection with the subwoofer (amplifier) so you get a electrical potential difference. This can create an unwanted electromagnetic pulse witch results in a ‘popping sound’.
The solution is to attach the shielding of the control pod cable to the mass (ground) of the control pod. We have test this, and it is working.
Zit wel hoog bij jouw of nie...LiMbO83 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:01:
[...]
Mijn diepste excuses! Ik wilde je niet beledigen natuurlijk! Zeker niet als je het nog altijd goed bedoelt! Waar is het emoticonnetje dat op de knieën gaat? Oh deze...![]()
Ja ik zou trouwens niet weten of dat goed is, ik snap het nl. niet. Het klinkt wel goed.
En 'We have test this' zou denk ik wel 'We have tested this' moeten zijn.![]()
Maar iemand anders moet die tekst even verifiëren, want ook al ziet het er in mijn ogen goed uit, ik durf niet met zekerheid te zeggen dat dat is wat R.C. bedoelt.
Nogmaals mijn excuses en tnx voor de coole reactie.
Het zou me niets verbazen.Anoniem: 144949 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 10:58:
De oplossing die R.C. aanhaalt, zou deze ook op een of andere manier, aangepast dan, toepasbaar zijn bij de X-530?
PS: R.C. heeft daar een heel mooie en volledige en gedetailleerde tekst neergeschreven. Ik zou echt wel voor een heel goede en volledige vertaling zorgen. Logitec krijgt dan echt wel de oplossing op een d ienblad gepresenteerd, en ze gaan dan ook geen excuus meer hebben, om de zaak nog lang te laten aanslepen.
Nou, valt wel mee hoor, ik zit niet te trillen op m'n stoel, maar ik vind dat we elkaar, zeker middenin deze actie, niet zouden moeten beledigen, en ik wil gewoon ff duidelijk laten merken dat dat niet mijn intenties waren.tm030614 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:02:
[...]
Zit wel hoog bij jouw of nie...![]()
![]()
![]()
Spel/Grama fouten... het is maar een hersenspinsel. Dus vlug getyped en niet goed nagelezen.
Ik denk dat de vertaling helemaal niet zo duidelijk hoeft te zijn. Geloof maar dat ze zelf echt wel weten waar het probleem zit. Ze willen het alleen niet zo graag oplossen. Als ze zien dat wij de oplossing hebben gevonden dan zullen ze wel overstag moeten.LiMbO83 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:01:
[...]
Maar iemand anders moet die tekst even verifiëren, want ook al ziet het er in mijn ogen goed uit, ik durf niet met zekerheid te zeggen dat dat is wat R.C. bedoelt.
[ Voor 31% gewijzigd door tm030614 op 05-03-2006 11:12 ]
Ah, foto is altijd een goed idee. Idd, als niet na anderhalve maand met dit niet-raadselachtige tekstje een oplossing kunnen vinden, is het idd tijd voor de bel. Mooi.tm030614 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:05:
[...]
Ik denk dat de vertaling helemaal niet zo duidelijk hoeft te zijn. Geloof maar dat ze zelf echt wel weten waar het probleem zit. Ze willen het alleen niet zo graag oplossen. Als ze zien dat wij de oplossing hebben gevonden dan zullen ze wel overstag moeten.
Daarbij zal ik een foto mee sturen zodat ze kunnen zien wat er aangepast moet worden om het probleem op te lossen.
Ik zal er bij zetten dat ik gerust nog wel even telefonische het e.e.a. wil verduidelijken.LiMbO83 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:17:
[...]
Ah, foto is altijd een goed idee. Idd, als niet na anderhalve maand met dit niet-raadselachtige tekstje een oplossing kunnen vinden, is het idd tijd voor de bel. Mooi.
[ Voor 19% gewijzigd door tm030614 op 05-03-2006 11:25 ]
Lijkt me o.k.tm030614 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:23:
[...]
Ik zal er bij zetten dat ik gerust nog wel even telefonische het e.e.a. wil verduidelijken.
Wil jij perse dat de brief op het forum komt? De reden dat ik de met terughoudendheid zegt is omdat ik 100% zeker weet dat Logitech mee leest. Onze ideeën en hersenspinsels lezen zij dan ook waardoor ze precies weten wat ze wel en niet moeten doen. Ofwel ze weten wat ze moeten antwoorden. In het begin stadium was dit ook te merken aan de reacties die Logitech gaf.
Daarbij, mijn verzoek tot informatie omtrend dit probleem op de webiste van Logitech is ook geacepteerd. Ik denk dat ze inmiddels bij Logitech toch wel doorhebben hoeveel mensen achter dit forum staan.
Ik zou de vertaling net wel helemaal duidelijk en volledig maken. Niet alle instanties bij logitec zijn evenveel op de hoogte van de technische kant van de zaak. Bijvoorbeeld de man in Zwitserland. Als deze man een e-mail krijgt waarin exact en gedetailleerd staat beschreven hoe het probleem moet opgelost worden, dan staan wij niet alleen steviger in onze schoenen voor 'je weet maar nooit', maar kan hij ook de afdeling in de VS meer onder druk zetten (en dat zal hij wel doen, hij lijkt me nog altijd aan onze kant te staan).tm030614 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:05:
[...]
Ik denk dat de vertaling helemaal niet zo duidelijk hoeft te zijn. Geloof maar dat ze zelf echt wel weten waar het probleem zit. Ze willen het alleen niet zo graag oplossen. Als ze zien dat wij de oplossing hebben gevonden dan zullen ze wel overstag moeten.
Daarbij zal ik een foto mee sturen zodat ze kunnen zien wat er aangepast moet worden om het probleem op te lossen.
Anoniem: 113125
Ze lezen ook mee in de mailings. Ze staan er namelijk bij onder een of andere naamAnoniem: 113125 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:45:
Tip: Misschien moet je de oplossing van R.C. van het forum verwijderen en mailen naar de mailinglist. Als het inderdaad zo is dat logitech hier meeleest, dan krijgen we dadelijk gegarandeerd te horen dat ze inderdaad dat "extra draadje oplossing" in amerika ook gevonden hadden.
Nu kunnen we ze een werkende oplossing bieden, maar pas nadat zwart op wit staat dat alle z-5500 gebruikers een nieuwe pod kunnen aanvragen.
Ze mogen wat mij betreft best doen alsof zij het zelf hebben gevonden, want als deze oplossing wordt doorgevoerd gaan ze dat natuurlijk ook aan nieuwe klanten met het probleem vertellen. Volgens mij maakt het niets uit dat ze meelezen, ze weten hoe de situatie in elkaar steekt, en ze weten binnenkort de deadline, en dat is het enige waar ze op moeten anticiperen.Anoniem: 113125 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:45:
Tip: Misschien moet je de oplossing van R.C. van het forum verwijderen en mailen naar de mailinglist. Als het inderdaad zo is dat logitech hier meeleest, dan krijgen we dadelijk gegarandeerd te horen dat ze inderdaad dat "extra draadje oplossing" in amerika ook gevonden hadden.
Nu kunnen we ze een werkende oplossing bieden, maar pas nadat zwart op wit staat dat alle z-5500 gebruikers een nieuwe pod kunnen aanvragen.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
[ Voor 11% gewijzigd door tm030614 op 05-03-2006 12:13 ]
Ik hoop voor Logitech voor 20 aprilVersteegrob schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:20:
Dit is goed nieuws, vanaf wanneer gaat Logitech de Z-5500 aan passen denken jullie? Wanneer merkt de consument het? Over 3 maanden? Over 6 maanden of nog later? Of verkopen ze altijd het oude model? Want het rare is waarom heeft niet iedereen hier last van?
Hehtm030614 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:48:
[...]
Ze lezen ook mee in de mailings. Ze staan er namelijk bij onder een of andere naamOok ik heb meerdere contacten
Eat more Freud, it keeps you Jung!
Lees de topics maar eens goed door, dan krijg je antwoord op al je vragen.Versteegrob schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:20:
Dit is goed nieuws, vanaf wanneer gaat Logitech de Z-5500 aan passen denken jullie? Wanneer merkt de consument het? Over 3 maanden? Over 6 maanden of nog later? Of verkopen ze altijd het oude model? Want het rare is waarom heeft niet iedereen hier last van?
Anoniem: 170127
Over het openen van de pod ben ik het niet geheel eens, je hebt geen schroevendraaier nodig als je het zwarte gedeelte eenbeetje induwd tijdens het (voorzichtig) lostrekken. Bij het dichtmaken eerst de 2 jacks aan de zijnkant goed doen en vervolgens voorzichtid dicht duwen (let op dat de kabel niet teveel nog in de pod zit en 'begeleid' de coax connector eventueel door het gat tijdens het duwen.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Anoniem: 169350
Zet ze anders even op www.imageshack.usAnoniem: 170127 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 14:49:
Mijn onlangs aangeschafte z5500 vertoonde ook vergelijkbare problemen. Vooral een flinke ruis in de frontspeakers (en de plopjes). Na wat zoeken kwam ik hier terecht (en volg deze topic al een tijdje), de oplossing die R.C. geeft lijkt idd goed te werken. De ruis is bijna weg en plopjes zijn nauwelijks waarneembaar.
Kheb tijdens de 'operatie' een drietal foto's gemaakt van de handelingen beschreven door R.C.
Misschien kan iemand ze online zetten als er interesse voor is.
mvg, jan
[ Voor 8% gewijzigd door strandbal op 05-03-2006 15:32 ]
Hier stond een dode link.
[ Voor 108% gewijzigd door DukeBox op 05-03-2006 17:35 ]
Use the Search Luke...
Dat is niet zo het hangt geheel af hoe het ontwerp is.Anoniem: 170089 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 17:36:
Het is overigens van groot belang bij audio en video apparatuur dat de massa's van de op elkaar aan te sluiten apparaten met elkaar zijn verbonden.
[ Voor 34% gewijzigd door DukeBox op 05-03-2006 20:57 ]
Je hoeft daar geen jurist voor te zijn. Je gooit het gewoon uitgebreid de openbaarheid in zodat heel de wereld weet wat ze bij Logitech aan het doen zijn.Thomson schreef op zondag 05 maart 2006 @ 20:53:
Klinkt al goed dat er een oplossing gevonden is. Ga het zelf echter niet proberen ivm garantie enzo. Welke verdere stappen kunnen we eigelijk ondernemen als logitech de vooropgestelde deadline niet haalt? Ben niet echt zo'n juristen is volgens mij ook nog nergens vermeld in dit topic
[ Voor 14% gewijzigd door tm030614 op 05-03-2006 22:20 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 170089 op 06-03-2006 00:36 ]
Hebben dit reeds gedaan, zie ons eerste bericht.JuuL20 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 23:44:
Elcos voor de voeding vergroten kan je ook proberen RC.
Volgens mij kunnen ze inderdaad ook beter even naar die subwoofer kijken en niet naar die pod, als de set bij mij aan staat en ik doe hem uit op de achterkant van de subwoofer dan volgt er een harde dreun.Anoniem: 170089 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 23:28:
blabla
N.B.: in de sub woofer kast is aan de linker zijde wat metaalfolie geplakt met de bedoeling het data circuit op het staande PCB wat te beschermen. Is leuk geprobeerd maar absoluut onvoldoende.
Een houten kast heeft elektromagnetisch gezien zo zijn nadelen. Een metalen kast werkt al als een kooi van Faraday. Praktisch elke kwaliteitsversterker is gebouwd in een metalen behuizing, waarbij de power supply elektromagnetisch is gescheiden van de versterker.
R.C.
Zoals beloofd hier de foto's van janr's modificatie. Zijn commentaar bij de foto's:Anoniem: 170127 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 14:49:
Mijn onlangs aangeschafte z5500 vertoonde ook vergelijkbare problemen. Vooral een flinke ruis in de frontspeakers (en de plopjes). Na wat zoeken kwam ik hier terecht (en volg deze topic al een tijdje), de oplossing die R.C. geeft lijkt idd goed te werken. De ruis is bijna weg en plopjes zijn nauwelijks waarneembaar.
Kheb tijdens de 'operatie' een drietal foto's gemaakt van de handelingen beschreven door R.C.
Misschien kan iemand ze online zetten als er interesse voor is.
mvg, jan
Het verbindingsdraadje heb ik nog wel wat ingekort naderhand.
De mantel en het draadje heb ik in elkaar gevlochten en afgeplakt met tape (dit om te voorkomen dat mn draadjes smelten, heb namelijk geen soldeerbout met kleine punt)
Logisch? Je kan bij electronica niet op die manier visueel ingesteld zijn. Als ik tiep en er komt een foutmelding,die toevallig van zo'n lage toon is dat de subwoofer alleen reageert, denk ik toch niet dat het aan het toetsenbord ligt. Er is altijd een proces van hier naar daar gaande. Ik ben net als jij geen technicus, maar na veel testen krijg ik toch het idee dat de POD de oorzaak is. Nu de heer R.C. dit bevestigd heeft kan ik daar alleen maar in meegaan natuurlijk.Consequator schreef op maandag 06 maart 2006 @ 00:41:
[...]
Volgens mij kunnen ze inderdaad ook beter even naar die subwoofer kijken en niet naar die pod, als de set bij mij aan staat en ik doe hem uit op de achterkant van de subwoofer dan volgt er een harde dreun.
Dat is eerder een probleem van wat er maar in die subwoofer zit dan in die pod volgens mij.
Ergens tussen waar die pod z'n uitvoer zit en waar het naar de speakers gaat, aangezien het volume onafhankelijk is.
Ik vind het niet echt een verantwoordelijke manier van aansluiten. Als iets losschiet bij het in elkaar zetten..strandbal schreef op maandag 06 maart 2006 @ 08:44:
[...]
Zoals beloofd hier de foto's van janr's modificatie. Zijn commentaar bij de foto's:
[...]
Zoals eerder gemeld, ik heb er een brom bijgekregen. Deze is niet afhankelijk van het volume maar gaat wel weg als i kde set op 'mute' zet. De brom is harder en hoger dan degene die er al in zit.Anoniem: 170089 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 23:28:
De brom is niet toegenomen of afgenomen door de ingreep. Je moet met een oor op 20cm afstand van de sub woofer gaan liggen om een brom te kunnen horen (volume op 0).
Dit is een 50 Hz brom welke naar alle waarschijnlijkheid (bijna zeker) door de transformator wordt overgebracht op de versterker. Immers, er is geen elektromagnetische scheiding tussen transformator en versterker.
Dat heeft bij mij ook niet geholpen. Ik heb geen geperforeerd plaatstaal gebruikt maar plaatjes *bi)mu metaal.Interessant wellicht om een scheiding aan te brengen door middel van het plaatsen (in de sub woofer kast, pal voor de versterker) van een stuk geperforeerd plaatstaal als een kooi over de versterker.(geperforeerd vanwege de warmte huishouding). Deze dient dan tevens met massa van de versterker verbonden te worden.
Vreemd, bij mij zijn ze twisted en zit er een gevlochten mantel om heen.Ook de plop effecten zullen verder worden gereduceerd, immers in de subwoofer zijn de data kabels nu niet afgeschermd.
Dan is dat het verschil, dat zit er bij mij weer niet in.N.B.: in de sub woofer kast is aan de linker zijde wat metaalfolie geplakt met de bedoeling het data circuit op het staande PCB wat te beschermen.
If you can't beat them, buy them !
[ Voor 3% gewijzigd door tm030614 op 06-03-2006 14:47 ]
WOW, echt heel goed nieuwstm030614 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 14:47:
Reactie van Logitech
Hello Mr.,
I am assigning your case to my boss.
Sincerely Yours,
B.L.
Kort maar krachtig dus. We gaan hoger op![]()
Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet
[ Voor 88% gewijzigd door Marf0rz op 06-03-2006 15:48 ]
If you can't beat them, buy them !
[ Voor 6% gewijzigd door tm030614 op 06-03-2006 18:40 ]
Anoniem: 93730
Ik geef aan alles een positieve draaiAnoniem: 93730 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:45:
Dat hij je technisch noemt is geen compliment hoor want hij vergelijkt het met je niet bijpassende dreiging van de 20e (zo van, dat had ik niet van je verwacht)
Tja blijkbaar wel. Logitech moet toch ook snappen dat we niet voor altijd kunnen blijven wachten - wat we al 4 maanden doen -. Er zijn grenzen.strandbal schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:54:
Ah, dus ze zien de deadline van 20 april als een "threat"?
[ Voor 13% gewijzigd door tm030614 op 06-03-2006 18:58 ]
Anoniem: 169350
Letterlijke vertaling = dreigement.strandbal schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:54:
Ah, dus ze zien de deadline van 20 april als een "threat"?
[ Voor 11% gewijzigd door Rene85 op 06-03-2006 19:08 ]
Helemaal mee eens!Rene85 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:04:
[...]
Letterlijke vertaling = dreigement.
En dit is in principe ook zo, aangezien wij zeggen: je hebt tot 20 april en anders gaan we het anders aanpakken.
Verder moet ik mijn postieve reactie van eerder vandaag erg temperen. Dit is eerder een stap terug dan vooruit, wat je toch verwacht als je met hogere mensen in het bedrijf in contact komt.
Slechts 1x per week contact? Ik vrees voor een wekenlijks mailtje met veel woorden, maar weinig inhoud en daadkracht. En om het niet via jouw maar direct via die geweldige Customer Support organization te spelen, vind ik helemaal raar. B.L. was juist een voorstander van onze lijst met mensen die klachten hebben en vroeg nadrukkelijk om veranderingen in de lijst door te geven
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 06-03-2006 19:14 ]
Ik ga er toch vanuit dat deze 'Boss' zichzelf even inlees in de hele situaties.Anoniem: 144949 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:12:
Het is nu wel zo dat die nieuwe boss nog niet echt op de hoogte is, over de contacten die we in het begin hebben gehad met de kerel van Logitec Nederland, dewelke ons lang aan het lijntje heeft gehouden. Misschien deze nieuwe boss ervan op de hoogte stellen.
Daar zou ik zeker niet vanuit gaan. Als het al een wat hogere piet is zal die er niet veel tijd voor hebben (wat blijkbaar al blijkt uit zijn 1X per week) en zal die vooral commercieel gericht communiceren ipv to the point. Het zou allenszins al een goed argument zijn waarom we misnoegd zijn en geneigd een deathline te stellen. Als hij de voorkennis niet bezit, ziet hij ons nu gewoon als arroganterikjes die zo even een eis komen neerpoten door een deathline te stellen. Als hij echter gans de voorhistorie kent, zal hij er meer begrip voor hebben (en meer geneigd ons wel degelijk te helpen?).tm030614 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:38:
Ik ga er toch vanuit dat deze 'Boss' zichzelf even inlees in de hele situaties.
Oke ik zal dit aangeven.Anoniem: 144949 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:45:
[...]
Daar zou ik zeker niet vanuit gaan. Als het al een wat hogere piet is zal die er niet veel tijd voor hebben (wat blijkbaar al blijkt uit zijn 1X per week) en zal die vooral commercieel gericht communiceren ipv to the point. Het zou allenszins al een goed argument zijn waarom we misnoegd zijn en geneigd een deathline te stellen. Als hij de voorkennis niet bezit, ziet hij ons nu gewoon als arroganterikjes die zo even een eis komen neerpoten door een deathline te stellen. Als hij echter gans de voorhistorie kent, zal hij er meer begrip voor hebben (en meer geneigd ons wel degelijk te helpen?).
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq