Het Logitech Z-5500 PLOPJES probleem topic DEEL 2

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.807 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Kabel is niet afgeschermt lijkt het zo, of wel? En ook niet getwist...
Wat hebben ze eigenlijk veranderd?

[ Voor 13% gewijzigd door JuuL20 op 04-03-2006 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 16:16
JuuL20 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 15:11:
Kabel is niet afgeschermt lijkt het zo, of wel?
Wat hebben ze eigenlijk veranderd?
Extra kabeltje rechts boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-04 16:54
DukeBox schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 14:15:
Nee, dat is niet zo. Een netfilter zal het probleem niet oplossen omdat het ploppen niet 'via' het stroomnet binnenkomt. De POD werkt als een soort antenne die gevoelig is voor alle electro stratische vonkjes (vandaar de duitse term rundfunk voor radio).
Dus als je :P je POD in een Kluis zou zetten zou je er geen last meer van hebben }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
http://forums.logitech.co...=&totalSize=&currentPage=

http://www.google.nl/sear...g&hl=nl&lr=&start=10&sa=N

Heb even wat gezocht op google over ons plop probleem. We zijn alles behalve de enige. Zelfs op het support forum van Logitech word veelvuldig melding gemaakt van dit probleem.
En Logitech maar ontkennen dat zij wisten van het probleem. Zal meneer B.L. eens stevig aan de tand voelen.

Wat vinden jullie? Tijd voor echte actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
JuuL20 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 14:42:
[...]

Kijk! Die zijn fatsoenlijk aan het testen geweest.

De massa verbindingen, dat is idd een hele goede kanshebber! Die lui weten waar ze mee bezig zijn :Y)
Wacht maar ff op die testen watbetreft massaverbindingen. Ik heb daar wel aardig wat vertrouwen in.
Wacht maar eerst ff op die test TM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:24
Helpt zekers, ik heb wel plopjes, maar echt nadruk op plopJES en hooguit 3 of 4 per week :).

Stoor er me compleet niet aan.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 16-05 15:51

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Krijg nu ook wel een beetje jeuk om een afgeknipte pod open te maken en een massa kabel van de stekker van de sub naar de pod te trekken.
Waar op de pod zou je die massakabel kunnen aansluiten dan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01 10:11
DukeBox schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 15:06:
origineel:
[afbeelding]
nieuw:
[afbeelding]
offtopic:
Op verzoek highres foto's mogelijk, heb ze nu maar een 4e gemaakt van het aantal pixels
Verder geen andere dingen kunnen binden aan de pod's..

met een sterkere compressie (lees:mindere kwaliteit).
Hebben deze aanpassingen nu geholpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Thomson schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 17:39:
[...]

Zoals je kunt lezen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sketchy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-06-2023
Thomson schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 17:39:
[...]

Het is al gemaild en ook al voorbij gekomen dat de nieuwe pod niet helpt, sterker nog deze maakte de knallen feller. Wel jammer dat de nieuwe pod geen oplossing bied :( !!

Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 12:30
tm030614 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 15:59:

Heb even wat gezocht op google over ons plop probleem. We zijn alles behalve de enige. Zelfs op het support forum van Logitech word veelvuldig melding gemaakt van dit probleem.
En Logitech maar ontkennen dat zij wisten van het probleem. Zal meneer B.L. eens stevig aan de tand voelen.

Ik ben het eens met Juul20 dat we ff op die test moeten wachten, maar Logitech moet hierover geïnformeerd zijn. Nou moet ik zeggen dat er zoveel posts ineens bij zijn gekomen, en dat ik 't technische verhaal daar achter niet 100% begrijp en ik weet ook niet wie dit allemaal aan 't testen is.

Het volgende is mij wel duidelijk. We moeten Logitech wel achter de hielen zitten nu, waardeloze PODS opsturen komt op mij een beetje laks over. Die hadden ze beter kunnen testen. Blijkbaar zijn andere mensen er zelfs beter mee aan 't testen dan Logitech zelf.
Dit is zeker weten een aanleiding voor actie. Wat we moeten doen, is de stap naar actie aangeven, zodat ze begrijpen dat ze wat harder moeten werken.

Ik bedoel hiermee een dreigend ultimatum stellen. We geven ze nog, pak 'm beet, anderhalve maand. Dus tot 20 april. We kunnen hierbij wel aangeven dat andere mensen hier ook al mee bezig zijn, en dat ze misschien van elkaar kunnen leren. Dat zou wel zo vriendelijk van ons zijn. Ik geloof nl. wel dat onze man in Zwitserland wel serieus hier mee bezig is, dus we moeten hem in ieder geval het voordeel van de twijfel geven. Hij mag alleen wel wat harder naar zijn collegae schreeuwen over dit probleem.

Een deel van zo'n brief zou kunnen zijn:

Unfortunately the new POD does not work. In fact, the popping sounds seem to have worsened. Please do not take the following comment personally, but we are deeply disappointed with the lack of testing. It is inconceivable to the logic mind, that your top-technicians - who are able to build a top-quality speakerset - needed 2 months to build new PODS that are even worse.
We are not necessarily impatient, but astounded with the lack of effort that is put into this problem by your colleagues. Your audio-technicians have already worked more than 250 hours (8 hrs/ day, 5 days/week, I assume) per person on this problem and solved nothing.

We therefore have decided to undertake action. This problem is going public. Apparantly, your colleagues need more convincing. This will occur on the 20th of April. If by that date, you have achieved nothing useful, we will undertake this action.

Thank you very much for cooperating.

Iets in die zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Heb zelf het idee dat meneer B.L. helemaal niet zo op zoek is naar een oplossing voor ons.
De correspondentie die ik afgelopen tijd met hem heb gehad bevat met name:

- Heb geduld
- We nemen het echt serieus
- Onze mensen zijn er mee bezig

Op concrete vragen krijg ik geen antwoord.

Ik zal zeer zeker een ultimatium gaan stellen aan Logitech. We zijn met z'n alle heel geduldig geweest. En zoals hierboven al aangegeven, hun personeel heeft blijkbaar 2 maanden nodig om één extra draadje toe te voegen. En blijkbaar kunnen ze het resultaat daarvan niet eens testen.

Zal morgen even een brief sturen richting B.L.
Oja, de CeBIT begint toch pas donderdag.......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169968

Ik heb zelf geen z-5500 , maar ik dacht eraan een te kopen een hele tijd terug totdat ik (na zorgvuldig reviews gelezen te hebben op het internet , waar geen vermelding was ivm de plopjes of andere defecten) dit topic tegenkwam. Bijna dagelijks check ik op updates , en wat mijn mening betreft , nudat logitech al maanden en maanden tijd gehad heeft om het op te lossen is gewoon meer druk zetten.

Het idee van LiMbO83 om een deadline van 1,5 maanden te stellen vind ik dan ook een zeer goed idee , ik zou alleen de deadline nog iets strakker (4 weken) maken om nog meer druk op logitech te zetten , en vooral omdat ze al zoveel tijd gehad hebben , en wat deden ze ermee ?

-Zeggen dat we geduld moesten hebben
-Sets vervangen met dezelde stoornissen
-Pods uitbrengen waar duidelijk zogoed als NIKS mee gedaan is
-Zeggen dat we nog meer geduld moesten hebben

Dit ruikt volgens mij zoals eerder gezegd ook naar vertragingen , en niet met een oplossing komen. Het zou me niet verbazen zoals er , zoals ook al eerder gezegd , gewoon een nieuwe set op de markt zou komen of dat er helemaal niks concreets gedaan wordt om alle 'gedupeerden' te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-05 11:28
Waar is de afscherming van de kabel ? Die zie ik nergens..
Als er nou echt geen afscherming inzit dan kan ik enigzins wel begrijpen waar de storing vandaan kan komen... Misschien dat ik dat nog wel es voor elkaar fiets deze week, heb nog wel ergens een stuk grondkabel waar ik een mooie kooi van Faraday uit kan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomson
Ok, beetje verkeerd gebrepen :)

Ik dacht dat de aanpassingen van dukebox waren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Anoniem: 169968 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 18:25:
Het idee van LiMbO83 om een deadline van 1,5 maanden te stellen vind ik dan ook een zeer goed idee , ik zou alleen de deadline nog iets strakker (4 weken) maken om nog meer druk op logitech te zetten , en vooral omdat ze al zoveel tijd gehad hebben , en wat deden ze ermee ?
Ik dacht zelf eerst ook aan 4 weken, maar gezien de bureaucratie in zo'n dergelijk groot bedrijf geef ik B.L. graag wat meer tijd. Je moet niet vergeten dat er wel daadwerkelijk andere PODS zijn opgestuurd, dit dankzij hem. Dat ze niet werken is volgens mij niet direct aan hem te wijten, waarschijnlijk heeft ie een of andere PR functie. Die 1,5 maand is wat mij betreft een weloverwogen, prima te overzien: niet te krap voor hun, niet te kort voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
LiMbO83 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 19:33:
[...]

Ik dacht zelf eerst ook aan 4 weken, maar gezien de bureaucratie in zo'n dergelijk groot bedrijf geef ik B.L. graag wat meer tijd. Je moet niet vergeten dat er wel daadwerkelijk andere PODS zijn opgestuurd, dit dankzij hem. Dat ze niet werken is volgens mij niet direct aan hem te wijten, waarschijnlijk heeft ie een of andere PR functie. Die 1,5 maand is wat mij betreft een weloverwogen, prima te overzien: niet te krap voor hun, niet te kort voor ons.
Mee eens, aan de andere kant ze gaan waarschijnlijk toch meer tijd vragen. Dus als je het op 4 weken houd word het al gauw weer 6 weken.
In 4 weken kunnen ze heel wat onderzoeken. Ik kan me niet voorstellen dat ze niet weten hoe ze het probleem moeten oplossen. Ik neem aan dat ze heel wat betere onderzoeks mogelijkheden hebben dan wij.
Ik zal tevens aangeven dat ik in direct wil komen met de vice president van de ABU. Dan is de bureaucratie ook niet meer zo groot. Alle respect voor meneer B.L., maar blijkbaar staat hij te laag in de hirarchie om het probleem vlugger aan te kunnen pakken.

[ Voor 4% gewijzigd door tm030614 op 04-03-2006 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
tm030614 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 19:37:
[...]

Mee eens, aan de andere kant ze gaan waarschijnlijk toch meer tijd vragen. Dus als je het op 4 weken houd word het al gauw weer 6 weken.
In 4 weken kunnen ze heel wat onderzoeken. Ik kan me niet voorstellen dat ze niet weten hoe ze het probleem moeten oplossen. Ik neem aan dat ze heel wat betere onderzoeks mogelijkheden hebben dan wij.
Ik zal tevens aangeven dat ik in direct wil komen met de vice president van de ABU. Dan is de bureaucratie ook niet meer zo groot. Alle respect voor meneer B.L., maar blijkbaar staat hij te laag in de hirarchie om het probleem vlugger aan te kunnen pakken.
Heel scherp gezien inderdaad, lijkt me een heel goed voorstel. Ik denk ook eigenlijk nog steeds dat ie 't goed bedoelt, maar hij is idd gewoon machteloos.
Aangezien dit een vrij belangrijke brief gaat worden, stel ik voor dat we 'm weer als vanouds hier bespreken voordat ie verstuurd wordt? Kunnen we elkaar ook weer beter helpen en eventueel nieuwe ideeën opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
LiMbO83 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 19:45:

[...]

Heel scherp gezien inderdaad, lijkt me een heel goed voorstel. Ik denk ook eigenlijk nog steeds dat ie 't goed bedoelt, maar hij is idd gewoon machteloos.
Aangezien dit een vrij belangrijke brief gaat worden, stel ik voor dat we 'm weer als vanouds hier bespreken voordat ie verstuurd wordt? Kunnen we elkaar ook weer beter helpen en eventueel nieuwe ideeën opvangen.
Is prima! Iemand nog dingen die hij erin wil hebben? De eerste aanzet door LiMbO83 was al perfect! Dus als iedereen zo zijn bijdragen kan posten graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredster
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-03 20:41
LiMbO83 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 18:02:
[...]

Unfortunately the new POD does not work. In fact, the popping sounds seem to have worsened. Please do not take the following comment personally, but we are deeply disappointed with the lack of testing. It is inconceivable to the logic mind, that your top-technicians - who are able to build a top-quality speakerset - needed 2 months to build new PODS that are even worse.
We are not necessarily impatient, but astounded with the lack of effort that is put into this problem by your colleagues. Your audio-technicians have already worked more than 250 hours (8 hrs/ day, 5 days/week, I assume) per person on this problem and solved nothing.

We therefore have decided to undertake action. This problem is going public. Apparantly, your colleagues need more convincing. This will occur on the 20th of April. If by that date, you have achieved nothing useful, we will undertake this action.

Thank you very much for cooperating.

Iets in die zin?
Goed begin inderdaad. Wel een paar voorstellen:

'Seem to have worsened' = has worsened
'lack of effort that is put into this problem' = lack of effort that seems to have been put into this problem

Het laatste stukje is een beetje te sterk IMHO. Suggestie:

We therefore have decided to undertake action. If by the 20th of April there is no satisfactory solution or at least significant progess has been achieved, we will be forced to take further steps

Eat more Freud, it keeps you Jung!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Fredster schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 23:55:
[...]

Goed begin inderdaad. Wel een paar voorstellen:

'Seem to have worsened' = has worsened
'lack of effort that is put into this problem' = lack of effort that seems to have been put into this problem

Het laatste stukje is een beetje te sterk IMHO. Suggestie:

We therefore have decided to undertake action. If by the 20th of April there is no satisfactory solution or at least significant progess has been achieved, we will be forced to take further steps
Is inderdaad netter, m'n 3 minuten-first-draft is altijd te aggressief geschreven met dit soort zaken })
Edit: Toch sta ik wel voor het behoud van 'lack of effort that is put', omdat we er toch overtuigd van zijn dat het beter had gekund, lijkt me.
Verder is zeker het slot inderdaad een stuk beter :)

[ Voor 15% gewijzigd door LiMbO83 op 05-03-2006 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mensen ik sta ook op de lijst en ik zeg ook laten we een deadline geven
ik heb al eerder gemeld dat ik eerdags ga verhuizen maar als ze er echt 3 maanden
over doen om 1 draadje aan te sluiten wat 0% nut heeft liggen we allemaal al in onze kist
voordat er een oplossing is en kunnen mischien ooit eens onze kleinkinderen ermee spelen
(na ongeveer 90jaar en 360 extra kabeltjes in de POD)

laat ze maar goed weten dat hier dik 100 mensen zitten te wachten op een echt antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Laaste stuk is idd beter.

En wat mij betref mag 'lack of effort that is put' er ook gewoon in. Het is immers de waarheid.

[ Voor 25% gewijzigd door tm030614 op 05-03-2006 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
HADES2001 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 01:18:
Mensen ik sta ook op de lijst en ik zeg ook laten we een deadline geven
ik heb al eerder gemeld dat ik eerdags ga verhuizen maar als ze er echt 3 maanden
over doen om 1 draadje aan te sluiten wat 0% nut heeft liggen we allemaal al in onze kist
voordat er een oplossing is en kunnen mischien ooit eens onze kleinkinderen ermee spelen
(na ongeveer 90jaar en 360 extra kabeltjes in de POD)

laat ze maar goed weten dat hier dik 100 mensen zitten te wachten op een echt antwoord
Dik 100, doe er nog ff 20 bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

tm030614 schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 15:59:

Ik kan dus nog altijd niet begrijpen dat, desondanks het probleem al lang bekend is, en nogal grote proporties aanneemt, Logitech toch nog altijd gewoon doorgaat met het produceren van nieuwe setjes waarin het probleem zich nog altijd voordoet. Ze hadden eigenlijk zelf al lang het initiatief moeten nemen om dit probleem te onderzoeken en te verhelpen. Pas als wij iets van ons laten horen, gaan ze gestaag en met veel omwegen eens zich ermee bezig houden (en dan nog...)
We hebben zelf ook al een aantal keer aangegeven dat het probleem hoogstwaarschijnlijk ligt aan een gebrekkige afscherming voor die vonk en toch blijven ze bezig over netfiltertjes :?

Offtopic: jeezes wat gaat dit topic weer snel vooruit. Amper tijd om alle posts te lezen, laat staan om te reageren. Maarja zo veel te beter, dat het vooruit gaat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170089

In aansluiting op ons bericht: Inmiddels hebben wij een z-5500 systeem aangepast enz.

Was vandaag toch wat slecht weer, dus ik ben zelf aan de slag gegaan met het control panel. Na opening van het control panel was eigenlijk meteen duidelijk wat er fout is gegaan tijdens de fabricage. De kabel welke van de sub woofer naar het control panel gaat heeft een binnenkern welke is afgeschermd (metaalkous). Hierin lopen de data transport draden. De draden buiten deze binnenkern, dus buiten de afscherming, zijn voornamelijk ten behoeve van de voeding.

Wat fout is gegaan tijdens de fabricage is dat men de afscherming (metaalkous) van de binnenkern domweg heeft weggehaald. Deze metaalkous had met een massa aansluiting in het control panel verbonden dienen te worden. Indien Logitech het echt goed wil doen, zou men tevens het control panel aan de binnenzijde met metaal folie moeten beplakken en dit uiteraard tevens aan massa koppelen. Er is hier dus duidelijk sprake van een fabricage fout, dus een ieder die een z-5500 in zijn bezit heeft moet in principe door Logitech worden voorzien van een gemodificeerde control panel.

Voor degene welke niet wil wachten op de actie(s) van Logitech kan eventueel zelf aan de slag. Uiteraard vervalt hiermede het recht op garantie.

De correctie is vrij eenvoudig zelf uit te voeren (na verwijdering van de achterzijde van de control panel, welke wat lastig af te nemen is).

Verwijder eerst de standaard van het control panel m.b.v. een inbussleutel.
De achterzijde van het control panel kan worden weggenomen door de vier schroeven te verwijderen en vervolgens voorzichtig aan de bovenzijde van de control panel wat ruimte te maken (de twee delen van elkaar af trekken). Vervolgens in de spleet die ontstaat een kleine schroevendraaier steken en deze voorzichtig naar beneden schuiven zodat het kliksysteem ontgrendeld.

Vervolgens dient een stukje van de plastic binnenmantel te worden verwijderd, zodat de afscherming (metaalkous) vrij komt. Let er wel op dat de onderliggende data kabels niet worden beschadigd. draai vervolgens de losse strengen van de metaalkous tot één draad en soldeer hieraan vervolgens een stukje geïsoleerd elektriciteitsdraad (ongeveer 5 cm waarvan beide uiteinde (uiteraard) zijn ontdaan van de isolatie).
Let op!!! zorg ervoor dat tijdens het solderen de metaalkous NIET door de isolatie van de data kabels smelt!!! Schuif vervolgens een isolatiekousje over de gesoldeerde verbinding. Het andere uiteinde wordt vervolgens gesoldeerd op het vrije aansluitpunt welke zich bevindt naast de zwarte draad van de (sub woofer)kabel (hier bevindt zich slechts één ongebruikt aansluitpunt, aan de andere zijde zitten twee ongebruikte aansluitpunten en deze laten wij ongemoeid). Zie de reeds gepubliceerde foto van het origineel elders in dit topic.

N.B. het te solderen aansluitpunt is verbonden (via het PCB) met het aansluitpunt waarop de lichtgroene draad is gesoldeerd, aan de zijkant van het PCB. Deze lichtgroene draad is op zijn beurt verbonden met massa in de sub woofer.

Tot slot het geheel weer assembleren.
Succes!

R.C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Edit: Zie volgende twee posts van mij.

[ Voor 124% gewijzigd door tm030614 op 05-03-2006 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Anoniem: 170089 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 01:29:
In aansluiting op ons bericht: Inmiddels hebben wij een z-5500 systeem aangepast enz.

Tot slot het geheel weer assembleren.
Succes!

R.C.
Kijk, we hebben zelf de oplossing gevonden. Hieruit concludeer ik dat of Logitech heel slecht personeel in dienst heeft of dat ze niet zo'n zin hebben om het op te lossen. Ik gok het laatste...

Ik raad echter niet aan om e.e.a. zelf op te gaan lossen. Zoals opgemerkt vervalt dan de garantie. Dit is natuurlijk dan een mooie mogelijkheid van Logitech om onder het gratis vervagen van de pod uit te komen. Niet doen dus!

[ Voor 5% gewijzigd door tm030614 op 05-03-2006 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Heb het zelf ook even getest (heb immers toch een reserve pod nu) en het werkt idd.
Hoor nog heel licht een dof plopje maar dat is heel zacht. Waneer Logitech zoals aangegeven de binnenkant wat beter afschermd weet ik zeker dat het probleem verholpen is.

Ik acht het nu niet meer nodig om bovenstaande brief te versturen. Ik ga er vanuit dat wanneer Logitech lees dat er een oplossing is ze deze graag over willen nemen.
wij Logitech erop wijzen wat de oplossing is ze deze graag over willen nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door tm030614 op 05-03-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
tm030614 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 10:00:
Heb het zelf ook even getest (heb immers toch een reserve pod nu) en het werkt idd.
Hoor nog heel licht een dof plopje maar dat is heel zacht. Waneer Logitech zoals aangegeven de binnenkant wat beter afschermd weet ik zeker dat het probleem verholpen is.

Ik acht het nu niet meer nodig om bovenstaande brief te versturen. Ik ga er vanuit dat wanneer Logitech lees dat er een oplossing is ze deze graag over willen nemen.
Lees ik het goed? Hij doet 't bij jou en je hebt geen zin meer om een deadline op te dringen? Lekker gemakkelijk. Ik begrijp best dat je blij bent dat ie 't weer doet, maar dit is niet de manier om dat te uiten. Bovendien is het zeer vervelend voor Logitech als iemand anders om deze reden de correspondentie moet overnemen. Bovendien was iedereen het er mee eens een deadline op te dringen. De beslissing is niet aan jou om de brief niet te versturen, zeker vanwege deze reden.

Nee, we (jij) gaan die brief versturen. We moeten daarnaast inderdaad de oplossing van R.C. kunnen vertalen en meesturen. Dit is namelijk GOED nieuws, de oplossing ligt voor de hand. Maar ik ben bijvoorbeeld niet technisch, dus ik kan het niet. Tevens wil ik dat Logitech het oplost en tevens wil ik, net zoals jij voordat je deze technische aanpassing had uitgevoerd, ook een deadline stellen.

Als je nog steeds geen zin hebt om de brief te versturen, wil ik best de rol van correspondent overnemen. Alhoewel ik dit zeer onpassend vind, neem ik de taak verder graag op me. Heb in het verleden zowat de helft van de verstuurde brieven geschreven en ik voel me er wel comfortabel bij. Tevens, als de set bij mij al zou werken, zou ik doorgaan totdat iedereen geholpen is.

Maar één ding staat vast, die deadline moet komen.

Ik hoop dat je me een beetje begrijpt, als a-technisch persoon voel ik me ineens een beetje hulpeloos als deze actie op een laag pitje wordt gezet. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
LiMbO83 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 10:51:
[...]
We moeten daarnaast inderdaad de oplossing van R.C. kunnen vertalen en meesturen.
Ik zou overigens niet weten hoe ik dit technische verhaal in het engels moet vertalen, ik weet echt niet waar de beste man het over heeft. Begrijpt iemand deze electrische termen heel goed en ook in het Engels? Dat zou de oplossing een enorme vaart kunnen kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
LiMbO83 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 10:51:
[...]

Lees ik het goed? Hij doet 't bij jou en je hebt geen zin meer om een deadline op te dringen? Lekker gemakkelijk. Ik begrijp best dat je blij bent dat ie 't weer doet, maar dit is niet de manier om dat te uiten. Bovendien is het zeer vervelend voor Logitech als iemand anders om deze reden de correspondentie moet overnemen. Bovendien was iedereen het er mee eens een deadline op te dringen. De beslissing is niet aan jou om de brief niet te versturen, zeker vanwege deze reden.

Nee, we (jij) gaan die brief versturen. We moeten daarnaast inderdaad de oplossing van R.C. kunnen vertalen en meesturen. Dit is namelijk GOED nieuws, de oplossing ligt voor de hand. Maar ik ben bijvoorbeeld niet technisch, dus ik kan het niet. Tevens wil ik dat Logitech het oplost en tevens wil ik, net zoals jij voordat je deze technische aanpassing had uitgevoerd, ook een deadline stellen.

Als je nog steeds geen zin hebt om de brief te versturen, wil ik best de rol van correspondent overnemen. Alhoewel ik dit zeer onpassend vind, neem ik de taak verder graag op me. Heb in het verleden zowat de helft van de verstuurde brieven geschreven en ik voel me er wel comfortabel bij. Tevens, als de set bij mij al zou werken, zou ik doorgaan totdat iedereen geholpen is.

Maar één ding staat vast, die deadline moet komen.

Ik hoop dat je me een beetje begrijpt, als a-technisch persoon voel ik me ineens een beetje hulpeloos als deze actie op een laag pitje wordt gezet. ;(
OH SORRY, nee je begrijpt me verkeer! Een brief gaat er zeker komen en een deadline ook. Sterker nog ik vraag wat credit voor een aantal mensen (onder andere jouw)!!!
Ik ben van mening dat Logitech tegenover een aantal van ons best iets terug mag doen.

De brief gaat er dus zeker komen en de deadline ook. Ik vond alleen dat het een beetje onodig was om hem nu nog helemaal online te bespreken. Ik wil hem zo vlug mogelijk weg hebben. De CeBIT begint donderdag pas dus ik ga er zeer zeker vanuit voor die tijd nog een reactie te krijgen. Dat betekend dus dat ik de brief vandaag nog wel wil hebben.

Sorry dat ik de verkeerde indruk gaf, das dus niet de bedoeling geweest!

Edit: Gezien het feit dat dit een probleem is dat niet alleen in de benuluxe voorkomt. Lijkt het jullie verstandig om een wereldwijde aankondiging op hun site te eisen? Op de NL site komt er binnenkort een. Maar daar hebben de andere mensen weer niks aan. Die lezen daar immers niks.

[ Voor 7% gewijzigd door tm030614 op 05-03-2006 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
LiMbO83 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 10:55:
[...]

Ik zou overigens niet weten hoe ik dit technische verhaal in het engels moet vertalen, ik weet echt niet waar de beste man het over heeft. Begrijpt iemand deze electrische termen heel goed en ook in het Engels? Dat zou de oplossing een enorme vaart kunnen kunnen geven.
Je bedoelt zo iets:

We suspect that there is not a good mass (ground) connection with the subwoofer (amplifier) so you get a electrical potential difference. This can create an unwanted electromagnetic pulse witch results in a ‘popping sound’.
The solution is to attach the shielding of the control pod cable to the mass (ground) of the control pod. We have test this, and it is working.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De oplossing die R.C. aanhaalt, zou deze ook op een of andere manier, aangepast dan, toepasbaar zijn bij de X-530? :)

PS: R.C. heeft daar een heel mooie en volledige en gedetailleerde tekst neergeschreven. Ik zou echt wel voor een heel goede en volledige vertaling zorgen. Logitec krijgt dan echt wel de oplossing op een dienblad gepresenteerd, en ze gaan dan ook geen excuus meer hebben, om de zaak nog lang te laten aanslepen.

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 05-03-2006 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
tm030614 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 10:56:
[...]

Je bedoelt zo iets:

We suspect that there is not a good mass (ground) connection with the subwoofer (amplifier) so you get a electrical potential difference. This can create an unwanted electromagnetic pulse witch results in a ‘popping sound’.
The solution is to attach the shielding of the control pod cable to the mass (ground) of the control pod. We have test this, and it is working.
Mijn diepste excuses! Ik wilde je niet beledigen natuurlijk! Zeker niet als je het nog altijd goed bedoelt! Waar is het emoticonnetje dat op de knieën gaat? Oh deze... _/-\o_

Ja ik zou trouwens niet weten of dat goed is, ik snap het nl. niet. Het klinkt wel goed.

En 'We have test this' zou denk ik wel 'We have tested this' moeten zijn. B)
Maar iemand anders moet die tekst even verifiëren, want ook al ziet het er in mijn ogen goed uit, ik durf niet met zekerheid te zeggen dat dat is wat R.C. bedoelt.

Nogmaals mijn excuses en tnx voor de coole reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
LiMbO83 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:01:
[...]

Mijn diepste excuses! Ik wilde je niet beledigen natuurlijk! Zeker niet als je het nog altijd goed bedoelt! Waar is het emoticonnetje dat op de knieën gaat? Oh deze... _/-\o_

Ja ik zou trouwens niet weten of dat goed is, ik snap het nl. niet. Het klinkt wel goed.

En 'We have test this' zou denk ik wel 'We have tested this' moeten zijn. B)
Maar iemand anders moet die tekst even verifiëren, want ook al ziet het er in mijn ogen goed uit, ik durf niet met zekerheid te zeggen dat dat is wat R.C. bedoelt.

Nogmaals mijn excuses en tnx voor de coole reactie.
Zit wel hoog bij jouw of nie... :+ :+ :+

Spel/Grama fouten... het is maar een hersenspinsel. Dus vlug getyped en niet goed nagelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Anoniem: 144949 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 10:58:
De oplossing die R.C. aanhaalt, zou deze ook op een of andere manier, aangepast dan, toepasbaar zijn bij de X-530? :)

PS: R.C. heeft daar een heel mooie en volledige en gedetailleerde tekst neergeschreven. Ik zou echt wel voor een heel goede en volledige vertaling zorgen. Logitec krijgt dan echt wel de oplossing op een d ienblad gepresenteerd, en ze gaan dan ook geen excuus meer hebben, om de zaak nog lang te laten aanslepen.
Het zou me niets verbazen.
Het zou ook mooi zijn als dit de irritante radio-ontvangst (vooral 's avonds heel hinderlijk) wegneemt. Kan iemand dit bevestigen, of hadden jullie bij de Z5500 hier geen last van?
@R.C. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ misschien gaan solliciteren bij de audio unit van logitech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
tm030614 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:02:
[...]

Zit wel hoog bij jouw of nie... :+ :+ :+

Spel/Grama fouten... het is maar een hersenspinsel. Dus vlug getyped en niet goed nagelezen.
Nou, valt wel mee hoor, ik zit niet te trillen op m'n stoel, maar ik vind dat we elkaar, zeker middenin deze actie, niet zouden moeten beledigen, en ik wil gewoon ff duidelijk laten merken dat dat niet mijn intenties waren. :+

Duidelijkheid boven alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
LiMbO83 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:01:
[...]

Ik denk dat de vertaling helemaal niet zo duidelijk hoeft te zijn. Geloof maar dat ze zelf echt wel weten waar het probleem zit. Ze willen het alleen niet zo graag oplossen. Als ze zien dat wij de oplossing hebben gevonden dan zullen ze wel overstag moeten.

Daarbij zal ik een foto mee sturen zodat ze kunnen zien wat er aangepast moet worden om het probleem op te lossen.

[ Voor 31% gewijzigd door tm030614 op 05-03-2006 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
tm030614 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:05:
[...]

Ik denk dat de vertaling helemaal niet zo duidelijk hoeft te zijn. Geloof maar dat ze zelf echt wel weten waar het probleem zit. Ze willen het alleen niet zo graag oplossen. Als ze zien dat wij de oplossing hebben gevonden dan zullen ze wel overstag moeten.

Daarbij zal ik een foto mee sturen zodat ze kunnen zien wat er aangepast moet worden om het probleem op te lossen.
Ah, foto is altijd een goed idee. Idd, als niet na anderhalve maand met dit niet-raadselachtige tekstje een oplossing kunnen vinden, is het idd tijd voor de bel. Mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
LiMbO83 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:17:
[...]

Ah, foto is altijd een goed idee. Idd, als niet na anderhalve maand met dit niet-raadselachtige tekstje een oplossing kunnen vinden, is het idd tijd voor de bel. Mooi.
Ik zal er bij zetten dat ik gerust nog wel even telefonische het e.e.a. wil verduidelijken.
Wil jij perse dat de brief op het forum komt? De reden dat ik de met terughoudendheid zegt is omdat ik 100% zeker weet dat Logitech mee leest. Onze ideeën en hersenspinsels lezen zij dan ook waardoor ze precies weten wat ze wel en niet moeten doen. Ofwel ze weten wat ze moeten antwoorden. In het begin stadium was dit ook te merken aan de reacties die Logitech gaf.

Daarbij, mijn verzoek tot informatie omtrend dit probleem op de webiste van Logitech is ook geacepteerd. Ik denk dat ze inmiddels bij Logitech toch wel doorhebben hoeveel mensen achter dit forum staan.

[ Voor 19% gewijzigd door tm030614 op 05-03-2006 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
tm030614 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:23:
[...]

Ik zal er bij zetten dat ik gerust nog wel even telefonische het e.e.a. wil verduidelijken.
Wil jij perse dat de brief op het forum komt? De reden dat ik de met terughoudendheid zegt is omdat ik 100% zeker weet dat Logitech mee leest. Onze ideeën en hersenspinsels lezen zij dan ook waardoor ze precies weten wat ze wel en niet moeten doen. Ofwel ze weten wat ze moeten antwoorden. In het begin stadium was dit ook te merken aan de reacties die Logitech gaf.

Daarbij, mijn verzoek tot informatie omtrend dit probleem op de webiste van Logitech is ook geacepteerd. Ik denk dat ze inmiddels bij Logitech toch wel doorhebben hoeveel mensen achter dit forum staan.
Lijkt me o.k.

Goeie zaak, van de website!

Goed, ik ga akkoord met een nieuwe brief met deadline: 20 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tm030614 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:05:
[...]

Ik zou de vertaling net wel helemaal duidelijk en volledig maken. Niet alle instanties bij logitec zijn evenveel op de hoogte van de technische kant van de zaak. Bijvoorbeeld de man in Zwitserland. Als deze man een e-mail krijgt waarin exact en gedetailleerd staat beschreven hoe het probleem moet opgelost worden, dan staan wij niet alleen steviger in onze schoenen voor 'je weet maar nooit', maar kan hij ook de afdeling in de VS meer onder druk zetten (en dat zal hij wel doen, hij lijkt me nog altijd aan onze kant te staan).
Gewoon heel concreet en gedetailleerd beschrijven hoe het probleem kan opgelost worden, zo spelen we de bal weer onmiddellijk (en redelijk hard ;) ) terug naar het Logitec-kamp. Door de gedetailleerde oplossing te geven zetten we ze net meer onder druk. Zo voorkomen we ook dat ze dan nog eens een mail gaan terug sturen, waarin ze om nog wat concrete informatie vragen over de oplossing waarop Bart dan weer aan mail moet sturen enzovoort (en zo blijven we bezig tot die man op Cebit is).
Nuja mijn mening. Maar ik ben ervan overtuigd dat we met een gedetailleerde oplossing te sturen, we sterker in onze schoenen staan. Dan kunnen ze niet anders dan deze oplossing uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113125

Tip: Misschien moet je de oplossing van R.C. van het forum verwijderen en mailen naar de mailinglist. Als het inderdaad zo is dat logitech hier meeleest, dan krijgen we dadelijk gegarandeerd te horen dat ze inderdaad dat "extra draadje oplossing" in amerika ook gevonden hadden.

Nu kunnen we ze een werkende oplossing bieden, maar pas nadat zwart op wit staat dat alle z-5500 gebruikers een nieuwe pod kunnen aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Anoniem: 113125 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:45:
Tip: Misschien moet je de oplossing van R.C. van het forum verwijderen en mailen naar de mailinglist. Als het inderdaad zo is dat logitech hier meeleest, dan krijgen we dadelijk gegarandeerd te horen dat ze inderdaad dat "extra draadje oplossing" in amerika ook gevonden hadden.

Nu kunnen we ze een werkende oplossing bieden, maar pas nadat zwart op wit staat dat alle z-5500 gebruikers een nieuwe pod kunnen aanvragen.
Ze lezen ook mee in de mailings. Ze staan er namelijk bij onder een of andere naam ;) Ook ik heb meerdere contacten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Anoniem: 113125 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:45:

Ze mogen wat mij betreft best doen alsof zij het zelf hebben gevonden, want als deze oplossing wordt doorgevoerd gaan ze dat natuurlijk ook aan nieuwe klanten met het probleem vertellen. Volgens mij maakt het niets uit dat ze meelezen, ze weten hoe de situatie in elkaar steekt, en ze weten binnenkort de deadline, en dat is het enige waar ze op moeten anticiperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:36

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Volgens mij is de deadline nu ook wel bij ze bekend :P

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
De brief is weg. Deathline staat op 20 April. Ze hebben 6 weken nodig gehad om met hun eigen oplossing te komen.

Gezien het feit dat Logitech zelf onze oplossing ook moet testen en vervolgens nieuwe pods moet laten maken in Hong Kong is 6 weken acceptable. Ik hoop dat iedereen het er mee eens is!
Daarbij heb ik aangeraden dat wat extra afscherming plaatsen in de control pod zelf ook geen overbodige luxe is.

Voor een aantal van ons heb ik credits gevraagd. Ik ben van mening dat Logitech gerust iets terug mag/kan doen. Het kan dus zijn dat je daarover een mailtje krijgt van meneer B.L.

[ Voor 11% gewijzigd door tm030614 op 05-03-2006 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Dit is goed nieuws, vanaf wanneer gaat Logitech de Z-5500 aan passen denken jullie? Wanneer merkt de consument het? Over 3 maanden? Over 6 maanden of nog later? Of verkopen ze altijd het oude model? Want het rare is waarom heeft niet iedereen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Versteegrob schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:20:
Dit is goed nieuws, vanaf wanneer gaat Logitech de Z-5500 aan passen denken jullie? Wanneer merkt de consument het? Over 3 maanden? Over 6 maanden of nog later? Of verkopen ze altijd het oude model? Want het rare is waarom heeft niet iedereen hier last van?
Ik hoop voor Logitech voor 20 april ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredster
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-03 20:41
tm030614 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:48:
[...]

Ze lezen ook mee in de mailings. Ze staan er namelijk bij onder een of andere naam ;) Ook ik heb meerdere contacten :+
Heh :*) Maakt me niet uit of ze meelezen of niet: Misschien komt er dan sneller een of andere oplossing >:)

Ben benieuwd naar de reactie!

Eat more Freud, it keeps you Jung!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Versteegrob schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:20:
Lees de topics maar eens goed door, dan krijg je antwoord op al je vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb zelf niet zo'n ding, maar als ik het zo lees, wat een blamage zeg (van logitech). Ik hoop dat jullie success hebben :)

[ Voor 10% gewijzigd door maratropa op 05-03-2006 12:29 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170127

Mijn onlangs aangeschafte z5500 vertoonde ook vergelijkbare problemen. Vooral een flinke ruis in de frontspeakers (en de plopjes). Na wat zoeken kwam ik hier terecht (en volg deze topic al een tijdje), de oplossing die R.C. geeft lijkt idd goed te werken. De ruis is bijna weg en plopjes zijn nauwelijks waarneembaar.
Kheb tijdens de 'operatie' een drietal foto's gemaakt van de handelingen beschreven door R.C.
Misschien kan iemand ze online zetten als er interesse voor is.
mvg, jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:08

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Over het openen van de pod ben ik het niet geheel eens, je hebt geen schroevendraaier nodig als je het zwarte gedeelte eenbeetje induwd tijdens het (voorzichtig) lostrekken. Bij het dichtmaken eerst de 2 jacks aan de zijnkant goed doen en vervolgens voorzichtid dicht duwen (let op dat de kabel niet teveel nog in de pod zit en 'begeleid' de coax connector eventueel door het gat tijdens het duwen.

Wat betreft deze wijziging, Ik zal het eens proberen met mijn originele pod (al heb ik er niet veel vertouwen in). Ik had al eerder de kabel vervangen door een met alleen twistedpairs en per pair afgeschermd. Alle afscherming bij elkaar gedaan en op een massapunt aangesloten.

Op dit momentj heb ik de kabel (niet de origineel) een stuk ingekort (60cm), intern heb ik de pod bekleed met tristar folie, soort zelfklevende ferro folie die redelijk afschermd maar eigenlijk bedoeld is als massaveld.

Intern heb ik de versterker (zover mogelijk) ombouwd door stukken mumetaal, zit een eenvouding piek spanningsfiltertje voor de trafo. Vervolgens de eindversterker baantjes op de print doorgesneden om voor de voeding een + en - stabilisator te plaatsen.

Het resultaat: Ploppen is weg, zijn nu nog lichte tikjes welke je alleen hoort wanneer er geen geluid uit komt. Het brommen is ook geheel weg (dat was al weg door de spannings stabilisators).

Mijn conclusie is en blijft dat er geen goede (lees helemaal geen) afscherming is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Light
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik volg dit topic nu al een tijdje en heb hetzelfde probleem met mijn setje, heb alleen niet het idee dat Logitech een oplossing gaat bieden met het aanpassen van een bestaande set. Denk eerder dat ze een korting gaan aanbieden op de aanschaf van een nieuwe set (een vervangend model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169350

logitech heeft niks te willen

ze zallen en moeten dit probleem zo snel mogelijk oplossen

anders gaan we andere stappen ondernemen en een kortingbon op een ander setje is gewoon flauwekul want dit is het beste boxensetje wat logitech (heeft) dus dat word ook niks

wie gaat er even foto`s van plaatsen hoe jullie de pod goed afgeschermt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 17:26
Anoniem: 170127 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 14:49:
Mijn onlangs aangeschafte z5500 vertoonde ook vergelijkbare problemen. Vooral een flinke ruis in de frontspeakers (en de plopjes). Na wat zoeken kwam ik hier terecht (en volg deze topic al een tijdje), de oplossing die R.C. geeft lijkt idd goed te werken. De ruis is bijna weg en plopjes zijn nauwelijks waarneembaar.
Kheb tijdens de 'operatie' een drietal foto's gemaakt van de handelingen beschreven door R.C.
mvg, jan
Zet ze anders even op www.imageshack.us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:47

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Of mail ze anders maar naar mij toe. Ik ben ook zeer benieuwd naar enkele illustraties, voor ik eventueel, mogelijk, zeer misschien zelf een reparatie overweeg :) Heb wel wat webspace over.

[ Voor 8% gewijzigd door strandbal op 05-03-2006 15:32 ]

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Afbeeldingslocatie: http://imageserver.qik.nl/dukebox/connection_dev.jpg
Ik moet nog testen (krijg net visite.. ) dus resultaat horen jullie zo..
Het ploppen van schakelaars en apparatuur die op een andere groep zit is nu een heel stuk minder. Helaas krijg ik nog wel ploppen wanneer ik een lamp aanzet welke op dezelfde groep zit.
Daarnaast is er zoals verwacht een (hardere, iets hogere toon) brom bijgekomen omdat je nu een aardlus genereerd.

[ Voor 108% gewijzigd door DukeBox op 05-03-2006 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er werd in een aantal berichten de opmerking gemaakt dat niet iedere bezitter van een z-5500 systeem last heeft van de plop geluiden. Dit is als volgt te verklaren:

Na wat meten aan de diverse units (die wij nog hebben staan) bleek al gauw dat de behuizing van de connector aan de achterzijde van de sub woofer (voor aansluiting naar het control panel -of POD-) niet altijd een goede elektrische verbinding heeft met de stalen plaat (welke is verbonden met de massa aansluiting van de versterker) waarin deze is gemonteerd.
Dit is te danken aan de zwarte lak op de metalen plaat welke een goede elektrische verbinding verhinderd.
Hier komt bij dat wanneer de plug (van de kabel van het control panel) in bedoelde connector wordt gestopt en wordt vast geschroeft, er niet altijd een optimale elektrische verbinding wordt gemaakt tussen de de behuizing van de plug en de behuizing van de connector. Hieruit volgt dat er in de meeste gevallen sprake is van een gebrekkige (of geheel geen) massa verbinding.

N.B.: de behuizing van de plug (aan kabel control panel) is verbonden met de afscherming in de kabel. Kortom: geen goede elekrische verbinding, geen afscherming.

Degene die geen last heeft van plop geluiden en/of harde brom en/of radio ontvangst heeft gewoonweg puur geluk. Kennelijk is er dan toevallig sprake van een redelijke elektrische verbinding tussen bovengenoemde items waardoor een redelijke mate van afscherming
Echter, indien men de plug losschroeft en verwijdert en wederom opnieuw aansluit, is de kans groot dat het elektrisch kontakt niet opnieuw redelijk is. Immers, tussen de behuizing van de plug en de behuizing van de connector zit altijd enige speling en sluit dus niet altijd goed aan.
Voorts heeft elk metaal oppervlak na verloop van tijd last van corrosie, waardoor met name de elektrisch geleidende eigenschappen in negatieve zin worden beïnvloed.

Derhalve de oplossing die reeds eerder door mij werd aangedragen, deze garandeerd ten alle tijde een goede massa verbinding en dus een goede afscherming.

Nogmaals wil ik er op wijzen dat de voorgestelde afscherming in de binnenzijde van het control panel tevens in grote mate bijdraagt aan de kwaliteit van het geluid en uiteraard storingssignalen van buitenaf volledig elimineert. Mijn inziens kan deze voorgestelde modificatie Logitech de kop niet kosten.

Tot slot wil ik iedere bezitter van een z-5500 systeem op het het hart drukken Logitech te verzoeken een nieuw (gemodificeerd) control panel te leveren, om redenen zoals bovenomschreven.

Groet

R.C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Spreek je jezelf nu niet tegen ??
Jouw oplossing verbind juist de massa van de pod met de massa (als afscherming) in de plug en vervolgens met de backplate van de sub.. terwijl de groene draad ook al massa is..
Normaal gesproken laat je JUIST 1 kant van de afscherming los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Lijkt mij dat de oorzaak de slechte verbinding op de sub is, en dat 'ie dat "patcht" door in de pod de massa aan te sluiten, omdat dit makkelijker te realiseren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 22:14

Silentpuma

To much mind...

Zo er is weer behoorlijk wat gebeurt afgelopen dagen, damn wat gaat dat snel! _/-\o_
Eerst en vooral, ik heb echt respect voor alle mensen hier die dit probleem samen met Logitech willen oplossen en er zoveel tijd en moeite in steken! Echt mooi om te zien wat er (alleen al) op dit forum voor elkaar gespeeld wordt tegen zo'n grote speler als Logitech. :)

Ben echt benieuwd wat ze hier op zullen antwoorden. Want ergens is het gewoon belachelijk dat ze jullie (en iedereen met zo'n set natuurlijk) zo lang aan het lijntje houden met mooie beloftes en schijn-oplossingen. Geen kwaad woord over die meneer B.L., maar zoals gezegd heeft deze beste man waarschijnlijk te weinig te zeggen binnen het bedrijf. Maar met deze technische info leggen jullie hun eigenlijk de oplossing al in de mond, zodat ze weinig anders meer kunnen zeggen. Een massale terugroep-aktie (voor hen die er last van hebben) zou dan de enige correcte oplossing zijn, dat moet er toch wel van af kunnen bij hun paradepaardje dunkt me. :/ Helemaal als het een produktie-fout blijkt te zijn.

offtopic:
*Silentpuma gaat nu zeker een Z-5500 halen als het plopjes-probleem tot het verleden behoort. :+

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Logitech is er kennelijk (in theorie) vanuit gegaan dat de behuizing van de connector en de behuizing van de plug altijd een goed kontakt zouden maken. (heb het hier over de behuizing, dus niet over de pennetjes in de plug) Dat dit in de praktijk niet altijd het geval is moge duidelijk zijn.

De lichtgroene draad maakt verbinding met de massa van de versterker in de sub woofer via een pennetje in de plug. Dit kontakt via het pennetje is vele malen betrouwbaarder dan het kontakt middels de behuizing van de plug en de behuizing van de connector.

Het is overigens van groot belang bij audio en video apparatuur dat de massa's van de op elkaar aan te sluiten apparaten met elkaar zijn verbonden. Dit elimineert de mogelijkheid van een elektrisch potentiaal verschil wat mogelijkerwijs storing kan geven in de signaal overdracht en/of beschadiging van de apparatuur (bij optische signaal overdracht speelt dit uiteraard geen rol).
B.V.: Een audio verbindingskabel heeft aan beide zijden een tulpsteker welke zowel een verbinding geeft voor zowel signaal overdracht als massa.

Nogmaals, Logitech heeft niet voor de meest betrouwbare optie gekozen voor afscherming van de kabel. Immers, in de huidige situatie is de afscherming (metaalkous) alleen en uitsluitend verbonden met de behuizing van de plug.
Was de afscherming, dus de metaalkous, in de plug verbonden geweest met het pennetje van de massa (in dit geval de lichtgroene draad, middelste pennetje aan de smalle zijde van de plug & connector) dan was de ingreep welke ik heb voorgesteld niet nodig geweest.

Groet

R.C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Mijn vingers jeuken al om die metaalkous door te verbinden naar de massa van de subbehuizing ( groene draad). Dit ga ik zo ook gelijk doen, ik maak wel wat foto's erbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Anoniem: 170089 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 17:36:
Het is overigens van groot belang bij audio en video apparatuur dat de massa's van de op elkaar aan te sluiten apparaten met elkaar zijn verbonden.
Dat is niet zo het hangt geheel af hoe het ontwerp is.

Ik heb de verbinding in iedergeval weer verbroken omdat ik gek werd van de brom.
edit: Ik zal er eerst nog ff een 0.01 µF condensator tussen plaatsen om te kijken of dat helpt..
edit2: helaas helpt niet..

R.C.,
Heb jij er geen brom bij gekregen ?

[ Voor 34% gewijzigd door DukeBox op 05-03-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zijn der nog mensen druk aan het testen of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomson
Klinkt al goed dat er een oplossing gevonden is. Ga het zelf echter niet proberen ivm garantie enzo. Welke verdere stappen kunnen we eigelijk ondernemen als logitech de vooropgestelde deadline niet haalt? Ben niet echt zo'n jurist :P en is volgens mij ook nog nergens vermeld in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Thomson schreef op zondag 05 maart 2006 @ 20:53:
Klinkt al goed dat er een oplossing gevonden is. Ga het zelf echter niet proberen ivm garantie enzo. Welke verdere stappen kunnen we eigelijk ondernemen als logitech de vooropgestelde deadline niet haalt? Ben niet echt zo'n jurist :P en is volgens mij ook nog nergens vermeld in dit topic
Je hoeft daar geen jurist voor te zijn. Je gooit het gewoon uitgebreid de openbaarheid in zodat heel de wereld weet wat ze bij Logitech aan het doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Ik heb zojuist van meneer B.L. een auto reply mailtje gehad dat het langer kan duren voordat hij kan antwoorden ivm de CeBIT. We moeten de aankomende dagen dus wat geduldig zijn helaas.

Zijn er mensen die naar de CeBIT gaan? Breng dan ff een bezoekje aan de Logitech stand.

[ Voor 14% gewijzigd door tm030614 op 05-03-2006 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De brom is niet toegenomen of afgenomen door de ingreep. Je moet met een oor op 20cm afstand van de sub woofer gaan liggen om een brom te kunnen horen (volume op 0).
Dit is een 50 Hz brom welke naar alle waarschijnlijkheid (bijna zeker) door de transformator wordt overgebracht op de versterker. Immers, er is geen elektromagnetische scheiding tussen transformator en versterker.
Wel heeft men de trafo zo ver mogelijk van de versterker geplaatst. Helpt iets, maar is uiteraard niet afdoende. Ook het sterke elektromagnetische veld van de speaker heeft zeker zijn invloed op de versterker, één van de redenen waarom de kast zo diep is om inductie te voorkomen.
(lees: tot een minimum te beperken).

Interessant wellicht om een scheiding aan te brengen door middel van het plaatsen (in de sub woofer kast, pal voor de versterker) van een stuk geperforeerd plaatstaal als een kooi over de versterker.(geperforeerd vanwege de warmte huishouding). Deze dient dan tevens met massa van de versterker verbonden te worden. Een aansluiting zit op één van de koelstrips van de power transistors.
Er is dan een kooi van Faraday ontstaan (zoals elke elektromagnetische afscherming in principe is), hierdoor zal ruis en brom sterk worden gereduceerd en elektromagnetische invloeden van buiten af tot een minimum terugbrengen. Ook de plop effecten zullen verder worden gereduceerd, immers in de subwoofer zijn de data kabels nu niet afgeschermd.

N.B.: in de sub woofer kast is aan de linker zijde wat metaalfolie geplakt met de bedoeling het data circuit op het staande PCB wat te beschermen. Is leuk geprobeerd maar absoluut onvoldoende.
Een houten kast heeft elektromagnetisch gezien zo zijn nadelen. Een metalen kast werkt al als een kooi van Faraday. Praktisch elke kwaliteitsversterker is gebouwd in een metalen behuizing, waarbij de power supply elektromagnetisch is gescheiden van de versterker.

R.C.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 170089 op 06-03-2006 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
Elcos voor de voeding vergroten kan je ook proberen RC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JuuL20 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 23:44:
Elcos voor de voeding vergroten kan je ook proberen RC.
Hebben dit reeds gedaan, zie ons eerste bericht.
Inductie kun je met elco's niet tegenhouden.

R.C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-03 11:28
Anoniem: 170089 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 23:28:
blabla

N.B.: in de sub woofer kast is aan de linker zijde wat metaalfolie geplakt met de bedoeling het data circuit op het staande PCB wat te beschermen. Is leuk geprobeerd maar absoluut onvoldoende.
Een houten kast heeft elektromagnetisch gezien zo zijn nadelen. Een metalen kast werkt al als een kooi van Faraday. Praktisch elke kwaliteitsversterker is gebouwd in een metalen behuizing, waarbij de power supply elektromagnetisch is gescheiden van de versterker.

R.C.
Volgens mij kunnen ze inderdaad ook beter even naar die subwoofer kijken en niet naar die pod, als de set bij mij aan staat en ik doe hem uit op de achterkant van de subwoofer dan volgt er een harde dreun.
Dat is eerder een probleem van wat er maar in die subwoofer zit dan in die pod volgens mij.
Ergens tussen waar die pod z'n uitvoer zit en waar het naar de speakers gaat, aangezien het volume onafhankelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Anoniem: 170127 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 14:49:
mvg, jan
Zoals beloofd hier de foto's van janr's modificatie. Zijn commentaar bij de foto's:
Het verbindingsdraadje heb ik nog wel wat ingekort naderhand.
De mantel en het draadje heb ik in elkaar gevlochten en afgeplakt met tape (dit om te voorkomen dat mn draadjes smelten, heb namelijk geen soldeerbout met kleine punt :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Consequator schreef op maandag 06 maart 2006 @ 00:41:
[...]

Volgens mij kunnen ze inderdaad ook beter even naar die subwoofer kijken en niet naar die pod, als de set bij mij aan staat en ik doe hem uit op de achterkant van de subwoofer dan volgt er een harde dreun.
Dat is eerder een probleem van wat er maar in die subwoofer zit dan in die pod volgens mij.
Ergens tussen waar die pod z'n uitvoer zit en waar het naar de speakers gaat, aangezien het volume onafhankelijk is.
Logisch? Je kan bij electronica niet op die manier visueel ingesteld zijn. Als ik tiep en er komt een foutmelding,die toevallig van zo'n lage toon is dat de subwoofer alleen reageert, denk ik toch niet dat het aan het toetsenbord ligt. Er is altijd een proces van hier naar daar gaande. Ik ben net als jij geen technicus, maar na veel testen krijg ik toch het idee dat de POD de oorzaak is. Nu de heer R.C. dit bevestigd heeft kan ik daar alleen maar in meegaan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

strandbal schreef op maandag 06 maart 2006 @ 08:44:
[...]
Zoals beloofd hier de foto's van janr's modificatie. Zijn commentaar bij de foto's:
[...]
Ik vind het niet echt een verantwoordelijke manier van aansluiten. Als iets losschiet bij het in elkaar zetten..
Ik zou dan nog eerder mijn foto als voorbeeld nemen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Anoniem: 170089 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 23:28:
De brom is niet toegenomen of afgenomen door de ingreep. Je moet met een oor op 20cm afstand van de sub woofer gaan liggen om een brom te kunnen horen (volume op 0).
Dit is een 50 Hz brom welke naar alle waarschijnlijkheid (bijna zeker) door de transformator wordt overgebracht op de versterker. Immers, er is geen elektromagnetische scheiding tussen transformator en versterker.
Zoals eerder gemeld, ik heb er een brom bijgekregen. Deze is niet afhankelijk van het volume maar gaat wel weg als i kde set op 'mute' zet. De brom is harder en hoger dan degene die er al in zit.
Interessant wellicht om een scheiding aan te brengen door middel van het plaatsen (in de sub woofer kast, pal voor de versterker) van een stuk geperforeerd plaatstaal als een kooi over de versterker.(geperforeerd vanwege de warmte huishouding). Deze dient dan tevens met massa van de versterker verbonden te worden.
Dat heeft bij mij ook niet geholpen. Ik heb geen geperforeerd plaatstaal gebruikt maar plaatjes *bi)mu metaal.
Ook de plop effecten zullen verder worden gereduceerd, immers in de subwoofer zijn de data kabels nu niet afgeschermd.
Vreemd, bij mij zijn ze twisted en zit er een gevlochten mantel om heen.
N.B.: in de sub woofer kast is aan de linker zijde wat metaalfolie geplakt met de bedoeling het data circuit op het staande PCB wat te beschermen.
Dan is dat het verschil, dat zit er bij mij weer niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Wow, ik heb wat gemist dit weekend. Wat een omwenteling van zaken zeg. Na het lezen van alle reacties van R.C. en DukeBox en andere, doen mij een serie van teleurstellingen naar boven schieten. Hoewel je niet kan verwachten van een set van 300 euro dat het perfect in elkaar zit, zijn dit soort zaken zoals afscherming in de POD mij toch veel te wazig opgelost. Hoewel me solderen nog wel zal lukken, denk ik niet dat ik de POD open ga maken, ik wil een oplossing van Logitech, net als iedereen en een goede! Voldoende afscherming!

Ik ben a.s. donderdag, de eerste dag wel te verstaan, op CeBIT. Het eerste wat ik doe is naar de Logitech stand lopen en om B.L. vragen! :( :)

Misschien kan ik een bevredigend antwoord eruit trekken, ik zal deze ontwikkelingen in ieder geval melden, ben benieuwd naar zijn reactie. (als hij er is, misschien heb ik een naam nodig, B.L. is wat wazig misschien?)

If you can't beat them, buy them !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Reactie van Logitech

Hello Mr.,

I am assigning your case to my boss.

Sincerely Yours,

B.L.

Kort maar krachtig dus. We gaan hoger op :) _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door tm030614 op 06-03-2006 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene85
  • Niet online
tm030614 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 14:47:
Reactie van Logitech

Hello Mr.,

I am assigning your case to my boss.

Sincerely Yours,

B.L.

Kort maar krachtig dus. We gaan hoger op :) _/-\o_
WOW, echt heel goed nieuws :*)
Veel dank aan iedereen die hiervoor gezorgd heeft, vooral naar Tm: _/-\o_
Nu maar hopen dat we snel verder komen en dat we geen loze beloftes meer krijgen zoals "we doen ons best om het op te lossen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Tja, ik weet niet of het goed is. Tot nu toe heeft hij altijd snel en correct gereageerd. Omdat deze so kort is hoop ik niet dat ie op zijn tenen is getrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
kvind het ook zo raar om te zeggen Boss.... dat is zo informeel voor een bedrijf van die grootte..

Als ik da op die manier zou communiceren....moet op z'n minste 'supervisor' zijn....
Anyway....heb je een referentie gekregen van z'n boss? Anders kan ie bij de volgende mailing gewoon hetzelfde zeggen....

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Super toll, nu maar hopen dat z'n chef met wat beters komt dan afgeranselde PODs ;)

Edit:
Jah of het echt een vooruitgang is, is natuurlijk nog maar de vraag, we merken het snel genoeg.

Edit2:
Je moet wel laten blijken dat we het "schuiven" van dit probleem niet al te lang pikken, om het zo maar is te zeggen. Anders blijft het schuiven denk ik, als je begrijpt wat ik bedoel. :)

[ Voor 88% gewijzigd door Marf0rz op 06-03-2006 15:48 ]

If you can't beat them, buy them !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Ik krijg nu het idee dat we nu van deurtje naar deurtje verwezen worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
MAJOR UPDATE

Beste mensen, zojuist een reactie van de baas van meneer B.L.

Dear Mr.,

B.L. has transferred your file to me. I'm impressed by the frequency of e-mails sent forth and back.

I confirm that we have well understood your issue and I'm very glad that you have found a solution which is working on your setup. Since B. has taken your concerns on board he is working closely with the Engineering part together to find a solution. B. and myself take your concerns and inputs very serious.
It is not the case that we are doing nothing but a simple shielding might work with you but might not work with others. Therefore we rather go for a structural solution for you and your contacts.
To have such a solution in place is not a thing which is done from one day to another. You will agree that you and your contacts prefer to have a solid, tested solution to your issue rather than a quick modification.
I do not consider your modification as "a proper solution" as you say, but I agree that you can expect Logitech solving your issue or suggesting you an alternative.

You write: "We give you until the 20th of April...."
Seeing you as a higher technical expert and cultivated person, I'm very surprised to read your statement and your threat. We will continue to work on this to seek a serious solution, this should be our and your main goal...

Please keep in mind that Logitech has a strong Customer Support organization. I would appreciate if your friends and contacts with any issue contact rather our support than disturbing you further.

I'll update you once per week by e-mail or phone as from now about the status. Please let me know if next Monday would be OK for you.

Thank you very much for your patience.

Best Regards

T.T.

Hiereven wat ik ervan vindt.

- Hij zegt 'simple shielding'... dat zet mij toch echt aan het denken. Want hiermee geeft hij aan dat de shielding eigenlijk helemaal niet zo belangrijk is. Het is 'te simpel' om als oplossing te dienen, zo lijkt hij te denken.

- Hij schrijft dat hij het zou waarderen waneer mensen contact op nemen met de Customer Support. En mensen mij niet meer lastig hoeven te vallen/storen...? 8)7. Dat vind ik een slecht idee, dan valt namelijk de 'kracht' van ons collectief weg en daar ben ik/we natuurlijk geen voorstander van.

- Men probeert weer om meer tijd te vragen (niet direct, maar de boodschap 'we hebben meer tijd nodig' is toch duidelijk uit de brief te halen).

- Hij geeft aan dat Logitech een 'goede customer support heeft'. Daar ben ik het niet mee eens.
Nog steeds krijg ik signalen dat er door de customer support geen goede actie word ondernomen op dit inmiddels bekende probleem.

- Contact voeren doe ik liefst per e-mail. Dan staat voor beide partijen alles op papier.

Conclusie van mij, de brief zegt niks concreets en blijft er oppervlakkig. Wat is de volgende stap die Logitech onderneemt? Op welke termijn verwachten zij het dan op te gaan lossen?

Even terzijde:

- Men zegt/denkt dat ik de oplossing heb gevonden terwijl ik heb aangegeven dat die door een aantal van ons tot stand is gekomen. Tevens noemt hij me een 'technische' persoon terwijl ik toch echt in een eerder stadium heb aangegeven dit niet te zijn.
Credits gaan hiervoor dan ook niet naar mij, en ik/we zullen in de volgende brief dan ook aangeven dat wij als een collectief samenwerken om tot een oplossing te komen.

[ Voor 6% gewijzigd door tm030614 op 06-03-2006 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93730

Dat hij je technisch noemt is geen compliment hoor want hij vergelijkt het met je niet bijpassende dreiging van de 20e (zo van, dat had ik niet van je verwacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Anoniem: 93730 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:45:
Dat hij je technisch noemt is geen compliment hoor want hij vergelijkt het met je niet bijpassende dreiging van de 20e (zo van, dat had ik niet van je verwacht)
Ik geef aan alles een positieve draai :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ah, dus ze zien de deadline van 20 april als een "threat"? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
strandbal schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:54:
Tja blijkbaar wel. Logitech moet toch ook snappen dat we niet voor altijd kunnen blijven wachten - wat we al 4 maanden doen -. Er zijn grenzen.

[ Voor 13% gewijzigd door tm030614 op 06-03-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha niet best.

wat doen ze daar op een dag?

beetje uit hun neus eten?

maar goed

we kunnen weer wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene85
  • Niet online
strandbal schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:54:
Letterlijke vertaling = dreigement.
En dit is in principe ook zo, aangezien wij zeggen: je hebt tot 20 april en anders gaan we het anders aanpakken.

Verder moet ik mijn postieve reactie van eerder vandaag erg temperen. Dit is eerder een stap terug dan vooruit, wat je toch verwacht als je met hogere mensen in het bedrijf in contact komt.
Slechts 1x per week contact? Ik vrees voor een wekenlijks mailtje met veel woorden, maar weinig inhoud en daadkracht. En om het niet via jouw maar direct via die geweldige Customer Support organization te spelen, vind ik helemaal raar. B.L. was juist een voorstander van onze lijst met mensen die klachten hebben en vroeg nadrukkelijk om veranderingen in de lijst door te geven :?

Edit: je kan ook wel werken dat dit een 'boss' is. Hij vraagt niet naar jouw mening maar beveelt (i'll update) je 1x per week contact te hebben en wil alleen ff weten of maandags schikt 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Rene85 op 06-03-2006 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Rene85 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:04:
[...]

Letterlijke vertaling = dreigement.
En dit is in principe ook zo, aangezien wij zeggen: je hebt tot 20 april en anders gaan we het anders aanpakken.

Verder moet ik mijn postieve reactie van eerder vandaag erg temperen. Dit is eerder een stap terug dan vooruit, wat je toch verwacht als je met hogere mensen in het bedrijf in contact komt.
Slechts 1x per week contact? Ik vrees voor een wekenlijks mailtje met veel woorden, maar weinig inhoud en daadkracht. En om het niet via jouw maar direct via die geweldige Customer Support organization te spelen, vind ik helemaal raar. B.L. was juist een voorstander van onze lijst met mensen die klachten hebben en vroeg nadrukkelijk om veranderingen in de lijst door te geven :?
Helemaal mee eens!

Ik vindt 1x per week contact erg weinig en zal als jullie akkoord gaan ook om minimaal 2x per week om een update te vragen. Met z'n alle werken we hier met z'n alle op dit forum aan een oplossing en Logitech laat eigenlijk niet echt zien dat ze actie ondernemen.

Nogmaals ze vragen weer om wat extra geduld en tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is nu wel zo dat die nieuwe boss nog niet echt op de hoogte is, over de contacten die we in het begin hebben gehad met de kerel van Logitec Nederland, dewelke ons lang aan het lijntje heeft gehouden. Misschien deze nieuwe boss ervan op de hoogte stellen dat toen de communicatie alles behalve vlot ging en er rond de pot werd gedraaid, en daardoor al misnoegd zijn, en dat we, nu we eindelijk gehoor hebben gekregen, toch graag snel een goede oplossing willen. Het is tenslotte nu al de 2de keer dat we doorverwezen worden (kerel van Logitec NL -> B.L. -> nieuwe boss) en we mogen dan ook met recht en rede zeggen dat we het gevoel krijgen van naar her en der gestuurd te worden. We mogen zeker zeggen tegen de nieuwe boss dat we tot nu toe niet geheel akkoord gaan met zijn uitspraak van 'goede support' (Customer support organisation zoals hij het noemt) en dit kunnen we ook staven met het argument van het afwijkend antwoorden van de kerel van Logitec NL.

Verder kan een deathline nogal aggressief overkomen, maar ik zou dit verdedigen met het argument dat we van Logitec zelf nooit een aanwijzing kregen voor wanneer het probleem zou opgelost worden. Het initiatief moet altijd van onze kant komen (trouwens ook op technisch gebied, kijk maar naar de oplossing van R.C. die toch blijkbaar een veel meeer gewenst resultaat heeft dan de nieuwe pods die ze hebben opgestuurd waarbij het ploppen alleen maar erger werd -> ook hier kunnen we hem eventueel nog op wijzen) Ik zou zeggen tegen Logitec, geef zelf een acceptabele deathline waar alle partijen zich mee kunnen verzoenen, en we zullen zien of Logitec er zich aan kan houden. Als ze er zich al dan niet aan houden zullen we zien of we kunnen zeggen of ze een 'goede support service' hebben (al is het maar om hen zo onder druk te zetten met hun eigen woorden, we kunnen er achteraf nog altijd het onze van denken).

Dit is zo een beetje wat ik zou terugschrijven naar de nieuwe Boss.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 06-03-2006 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Anoniem: 144949 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:12:
Het is nu wel zo dat die nieuwe boss nog niet echt op de hoogte is, over de contacten die we in het begin hebben gehad met de kerel van Logitec Nederland, dewelke ons lang aan het lijntje heeft gehouden. Misschien deze nieuwe boss ervan op de hoogte stellen.
Ik ga er toch vanuit dat deze 'Boss' zichzelf even inlees in de hele situaties.
Voor de verder rest ben ik het helemaal met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tm030614 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:38:
Ik ga er toch vanuit dat deze 'Boss' zichzelf even inlees in de hele situaties.
Daar zou ik zeker niet vanuit gaan. Als het al een wat hogere piet is zal die er niet veel tijd voor hebben (wat blijkbaar al blijkt uit zijn 1X per week) en zal die vooral commercieel gericht communiceren ipv to the point. Het zou allenszins al een goed argument zijn waarom we misnoegd zijn en geneigd een deathline te stellen. Als hij de voorkennis niet bezit, ziet hij ons nu gewoon als arroganterikjes die zo even een eis komen neerpoten door een deathline te stellen. Als hij echter gans de voorhistorie kent, zal hij er meer begrip voor hebben (en meer geneigd ons wel degelijk te helpen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Anoniem: 144949 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:45:
[...]

Daar zou ik zeker niet vanuit gaan. Als het al een wat hogere piet is zal die er niet veel tijd voor hebben (wat blijkbaar al blijkt uit zijn 1X per week) en zal die vooral commercieel gericht communiceren ipv to the point. Het zou allenszins al een goed argument zijn waarom we misnoegd zijn en geneigd een deathline te stellen. Als hij de voorkennis niet bezit, ziet hij ons nu gewoon als arroganterikjes die zo even een eis komen neerpoten door een deathline te stellen. Als hij echter gans de voorhistorie kent, zal hij er meer begrip voor hebben (en meer geneigd ons wel degelijk te helpen?).
Oke ik zal dit aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rept
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-10-2024
"To have such a solution in place is not a thing which is done from one day to another. You will agree that you and your contacts prefer to have a solid, tested solution to your issue rather than a quick modification."

Dit vind ik toch wel een goede uitleg. Wat ik intussen begrepen heb tussen R.C. en DukeBox is dat de oplossing van R.C. vooral goed is voor mensen die problemen hebben met de plokjes maar niet echt het brom probleem verhelpt. Ik heb persoonlijk niks last van plokjes enkel brom dus het zou fijn zijn dat als Logitech met een oplossing komt dit ineens deftig gedaan is, daarvoor wil ik gerust nog wel wat langer geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuzzyduck
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:21
Dit is een hele zinloze post van mij, maar ik wilde toch even reageren op de algehele ontwikkeling van het plopjesprobleem. Ik lees al vanaf het begin mee en dit is volgens mij mijn eerste reactie. Ik voel me schuldig dat ik nog niets heb ingebracht.

Daarom: Hulde voor iedereen die zich actief inzet! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik daarentegen, ben passief en voel me een beetje een ''leecher'' op het succes van anderen.

Ik wens alle actieve mensen succes toe met het behalen van de overwinning!
Ik volg de posts op de voet.

Groeten.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.