Mijn huidige schijf is een beetje (understatement

) een puinhoop, ik wilde er een triple boot van maken van XP (voor het dagelijks werk), 98SE (voor wat oudere games die meer DOS nodig hebben) en een Linux variant.
Maar de vorige situatie was:
• C: 12GB, 'Windows', Windows + swap
• D: 12GB, 'Progs', programma's, zoals virusscanner, Adobe Reader, Winamp etc..
• E: 12GB, 'Werk', met dingen als Office en Photoshop
• F: 24GB, 'Download', vol als ik aan het downloaden ben, leeg als ik dat niet aan het doen ben
• G: 24GB, 'Games'
• H: 36GB +/- restje, 'Multimedia'
• I: 114GB (120GB schijf): 'Multimedia'
• J: 114GB (120GB schijf) 'Multimedia'
Multimedia is bij mij een ruim begrip, ik moest de andere schijven een naam geven, en aangezien de meeste ruimte ingenomen wordt door filmpjes (wtf moet ik met 6GB aan Final Fantasy video's

) en mp3's ('wil je even van [insert artist] een 'preview' downloaden?)
Mijn volgende computer heeft 4 300GB SATA schijven die ik in RAID 10 ga zetten, oftewel 586GB ruimte in te delen. Ik heb ook nog een externe harde schijf (1 partitie), cardreader (4 drives) en 2 pendrives (hoewel ik ze niet tegelijk ga gebruiken wil ik ze wel beide aan kunnen sluiten), nu heb ik nog maar 1 DVD-R, maar als er in de toekomst nog een drive (HD-DVD, BluRay) bij komt moet die ook nog een letter krijgen.
Dat zijn dus maar 15 letters die ik kan gebruiken, en ik wil de partities zo klein mogelijk houden.
Het gaat dus worden (en dit topic is dan maar gelijk een geheugensteuntje):
• C: 24GB, 'Windows', Windows + drivers + swap
• D: 24GB, 'Progs', 'Progs', programma's, zoals virusscanner, Adobe Reader, Winamp etc.., ik weet dat 3dMark groot is, en daar wil ik dus alle versies van.
• E: 24GB, 'Werk', met dingen als Office en Photoshop en ontwerpprogramma's voor printplaten en programmeerspul
• F: 48GB, 'Download', de downloadpartitie. Vol bij downloaden, zo goed als leeg (op de downloadproggen na) bij niet-downloaden
• G: 60GB 'Games', spelletjes, wil ik een hele (legale) verzameling van aanleggen.
• H: 120GB 'Multimedia', films, muziek
• I: 120GB, 'Multimedia', films, muziek
• J: 166GB, 'Zooi', alles waar ik geen duidelijke plek voor heb
• K: DVD-RW
• L, M, N, O: CF, SM, SD, MS (of in een andere volgorde)
• P: Externe harde schijf
• Q: Pendrive
• R: Pendrive
S, T, U, V, W, X, Y en Z zijn voor de schijven die nog moeten komen, zouden er in ieder geval al 4 aan de IDE poorten kunnen zijn (optische drives hebben weer een ander kanaal), en dan nog een paar aan de overige 2 SATA (jaja, wat een luxe, zo'n Asus P5WD2 moederbord) poorten.