HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) - Deel 8

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 9.699 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 14:52
Ben tot nu toe erg tevreden met me Vario, alleen heb ik nog een vraagje wat me niet helemaal duidelijk na het helemaal doorlezen van dit topic. Ik ga binnekort voor een tijdje naar New York, en wil daar graag gebruik maken van WIFI. Wat is nu de makkelijkste manier om op draadloze netwerken te zoeken en daarna hiernaar te connecten? Kan deze functie niet vinden op de Vario. Tevens heb ik gehoord dat WiFiFoFum niet helemaal goed zou moeten werken, omdat de netwerken er in blijven staan terwijl ze niet meer in het bereik liggen. Nu is mijn vraag dus wat is de beste manier? En hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey peeps,

het zal vast al wel vaker gevraagd zijn, en ik heb het ook een x ergens gelezen maar na veel zoeken en ploegen door dit mooie forum kom ik het helaas nog niet tegen...mijn vraag is;
hoe kan ik geluidjes van bv sms en alarm toevoegen? mp3's en wav's werken niet...
ik heb ergens iets gelezen over een *.pcm formaat...
maar ik kom er niet uit en kan nergens de pcm files vinden op me vario...
weet iemand hoe dit moet?
thnx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razer schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:15:
Ben tot nu toe erg tevreden met me Vario, alleen heb ik nog een vraagje wat me niet helemaal duidelijk na het helemaal doorlezen van dit topic. Ik ga binnekort voor een tijdje naar New York, en wil daar graag gebruik maken van WIFI. Wat is nu de makkelijkste manier om op draadloze netwerken te zoeken en daarna hiernaar te connecten? Kan deze functie niet vinden op de Vario. Tevens heb ik gehoord dat WiFiFoFum niet helemaal goed zou moeten werken, omdat de netwerken er in blijven staan terwijl ze niet meer in het bereik liggen. Nu is mijn vraag dus wat is de beste manier? En hoe doen jullie dit?
hitchhiker werkt voor mij prima...een ''broertje'' van wififofum.
let wel, zomaar andermans netwerk scannen mag, er gebruik van maken zonder toestemming is verboden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 11:28

TheKeeper

In 2 words: NO!

Ik ervaar juist het tegenovergestelde. Elk netwerk waar ik ooit bij in de buurt ben geweest met WiFi aan, bleef in de lijst met netwerken staan. WiFiFoFum (de oude) laat juist alleen de netwerken zien die ook voldoende signaal sterkte hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:23:
[...]

let wel, zomaar andermans netwerk scannen mag, er gebruik van maken zonder toestemming is verboden!!
Er zit in de standaard T-Mobile ROM geen zoek functie voor draadloze netwerken zeker? Tijd dat daar een goede standaard app voor komt.

[ Voor 11% gewijzigd door Razer op 09-03-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:24

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

(jarig!)
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:23:
[...]
Is Hitchhiker freeware?
En werkt hij beter en overzichtelijker dan WifiFofum?

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06 11:56
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:21:
hey peeps,

het zal vast al wel vaker gevraagd zijn, en ik heb het ook een x ergens gelezen maar na veel zoeken en ploegen door dit mooie forum kom ik het helaas nog niet tegen...mijn vraag is;
hoe kan ik geluidjes van bv sms en alarm toevoegen? mp3's en wav's werken niet...
ik heb ergens iets gelezen over een *.pcm formaat...
maar ik kom er niet uit en kan nergens de pcm files vinden op me vario...
weet iemand hoe dit moet?
thnx _/-\o_
Een wav als alarm werkt wel alleen moet je hem in je windows map op je mda zetten.
Voor sms moet hij in application data/sounds

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx bokkie... _/-\o_
Martino-s schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:28:
[...]

Is Hitchhiker freeware?
u got mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Martino-s schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:28:
[...]

Is Hitchhiker freeware?
http://www.kasuei.com/hitchhiker/

Inclusief paar screens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Gelukkig is Hitchhiker dus inderdaad freeware :)

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

(jarig!)
Eggy schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:00:
[...]
Gelukkig is Hitchhiker dus inderdaad freeware :)
Bedankt Eggy, ik snap alleen niet waarom Remen mij dan een email wil sturen... 8)7
En het gekke is dat ik nog geen eens een email heb gehad! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Mijn Vario reset zich per dag zo'n 2 a drie keer, weet iemand wat dit veroorzaakt? het is een orginele Rom

I reject your reality and substitute my own!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:01
Bij mij crasht Hitchhiker 0.4 beta steeds (nieuwe I-mate rom). Hebben meerderen daar last van?
Ik ga nu eens versie 0.32 proberen

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martino-s schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:03:
[...]

Bedankt Eggy, ik snap alleen niet waarom Remen mij dan een email wil sturen... 8)7
En het gekke is dat ik nog geen eens een email heb gehad! :+
ja een bestandje om HH te installeren...kheb hem al verstuurd hoor...
mkanon schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:03:
Mijn Vario reset zich per dag zo'n 2 a drie keer, weet iemand wat dit veroorzaakt? het is een orginele Rom
bovengenoemde heb ik ook...en als ik die van mij naast een andere vario heb liggen en we doen dezelfde handelingen dan is die van mij trager.
zo moet ik bv als ik instellingen aanklik en dan tabblad systeem doe...een paar tellen wachten...
vreemd...want ik heb magic button draaien en doe om de zoveel tijd ''check notifications'' (alle dubbele reg's eruit geloof ik)
nog meer mensen hier last van??ik weet ook niet waardoor het komt namelijk...
thnx..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bokkie11 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:29:
[...]

Een wav als alarm werkt wel alleen moet je hem in je windows map op je mda zetten.
Voor sms moet hij in application data/sounds
bokkie...de wav file voor de sms werkt iig niet zo... wat's kebûrt?andere suggestie(s)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Ik heb gisteren middag even de i-mate rom 2.16 erop gegooit, en wow wat een verschil qua ppreformens met de 3.2.3.1 ofzo wat het ook was (eerste van t-mobile rom). Voorheen restarte me vario wel 2a3 keer op een dag en viel me connectie vaak weg en bleef dan ook een tijdje weg. Nu werkt ie echt als behoren en na 1 dag kloten met tomtom en camera heb ik nog steeds 85% batt over wat voorheen met deze zware apps wel gauw op 40% zat.

Ik weet wel dat het ergens gestaan hebt in de voorgaande delen over je settings van t-mible internet (GPRS) want das het enige wat het nog niet doet bij mij na de fresh install. Het zou super zijn als iemand die settings nog is een keer kon plaatsen.

alvast bedank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusbalpol
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zie startpost. Eerste stukje boven Accessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic31
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-05-2024
Eggy schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:04:
...
Om mijn goede zin te tonen (:p) heb ik ook maar even de startpost geupdate met de volgende informatie:
...

De template is momenteel overigens wel een beetje messed up van het forum maar ik hoop dat dit spoedig verholpen is :)
Eggy... Je hebt dit goed opgepakt wat mij betreft!

Wat betreft de anderen, erg jammer dat ze zaken zo lopen te ver }:O en het daarmee voor ieder (kunnen) verpesten. Maar goed... meer zal ik daar niet over zeggen.

Je 'added content' is weer goud waard & ik moet altijd weer stiekem glimlachen als ik berichten hoor in de trend van 'er zijn levering problemen' , 'grotere hit dan verwacht' etc....
Dan ben ik weer blij dat ik zon wanzinnige gadget heb :*)

Maar vooral dankzij jou en mede posters inzet om dit forum met een schat aan info te vullen!

Welcome back 'my' man & on with the topic!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

angelus20 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:35:
Ik heb gisteren middag even de i-mate rom 2.16 erop gegooit, en wow wat een verschil qua ppreformens met de 3.2.3.1 ofzo wat het ook was (eerste van t-mobile rom). Voorheen restarte me vario wel 2a3 keer op een dag en viel me connectie vaak weg en bleef dan ook een tijdje weg. Nu werkt ie echt als behoren en na 1 dag kloten met tomtom en camera heb ik nog steeds 85% batt over wat voorheen met deze zware apps wel gauw op 40% zat.

Ik weet wel dat het ergens gestaan hebt in de voorgaande delen over je settings van t-mible internet (GPRS) want das het enige wat het nog niet doet bij mij na de fresh install. Het zou super zijn als iemand die settings nog is een keer kon plaatsen.

alvast bedank.
pluk ze van de qtekstite, staat een cabfiletje voor alle providers, wil het ook wel mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn school (hogeschool rotterdam academieplein) heb ik de beschikking over een wlan. De verbinding met de accespoint kan ik zonder problemen tot stand brengen omdat deze onbeveiligd is. Echte om een externe verbinding te verkrijgen (www) wordt je eerst doorgestuurd naar een scherm waar ik mijn inlognaam en wachtwoord in moet voeren.

Met mijn laptop wordt ik dan doorverbonden met de site waar ik naartoe aan het surfen was. Tevens opent er dan een nieuw venster die meld dat ik goed ben ingelogd en vermeld dat ik dat venster open moet houden om de verbinding tot stand te houden.

Bij mijn qtec echter wordt ik wel doorverbonden maar wordt de verbinding telkens binnen 255 seconden verbroken omdat het inlog venster niet open blijft staan. De pop-up komt niet tevoorschijn waardoor ik dus na elke 255 seconden opnieuw in mot loggen.

Als je de vraag leest zal je waarscheinlijk al merken dat ik er zelf niet zo veel verstand van heb, maar kan iemand hieruit misschien toch zien wat voor soort "beveilieging" er op zit en weet iemand misschien een omweg zodat ik wel blijvend ingelogd ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:22:
[...]

bokkie...de wav file voor de sms werkt iig niet zo... wat's kebûrt?andere suggestie(s)??
Bij mij werkt het als je ze in de windows directory plaats. Beltonen moeten in WIndows\Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Even mijn eerste post, heb deze telefoon nu al 2 maanden en ook ik heb 'em dankzij dit topic.
Ik had er nog helemaal nix over gehoord/gezien (reclame etc.)...maar toen ik een beetje door GoT heen wandelde kwam ik 'em tegen. Startpost gelezen en dan ben je meteen verkocht, en met mij vele anderen...

Zo ook in mijn omgeving...ik ken nu 5 mensen met dit beest van een telefoon, en 4 daarvan zijn op dit topic over de streep getrokken.

Ik heb echt sterk het idee dat het succes van deze telefoon voor een aanzienlijk deel is veroorzaakt door DIT topic...! Het is natuurlijk een verdomd kleine steekproef, maar 4 van de 5 (waarvan ik niet eens wist dat ze ook regelmatig op GoT zaten) hebben hem 'bij wijze van spreken' hiervandaan!

Waar ik naartoe wil is eigelijk dit; dit werk wat Eggy hier doet (topic/startpost bijhouden,aanvullen etc.), is dat niet voor bedrijven (zoals Qtek) een mooie kans om op in te spelen? Ik neem aan dat Eggy dit gewoon doet op vrijwillige basis, voor de community hier, maar het zou me nix verbazen als je als bedrijf dit soort initiatiefnemers op de loonlijst zou willen hebben staan! Uiteindelijk zijn de 8 delen van dit topic 1 lange reclame voor dit apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:37:
[...]

Bij mij werkt het als je ze in de windows directory plaats. Beltonen moeten in WIndows\Rings
Inderdaad, volgens mij was de wijze waarover bokkie sprak alleen relevant voor WM2003. Bij Windows Mobile 5 moeten WAV (en volgens mij WMA ook) bestanden in de Windows map. Overigens staat het op deze wijze ook uitgelegd in de startpost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Ik heb de Vario nu ruim 4 maanden, en bij mij zit inmiddels de stylus zo ontzettend los dat als ik'm er in stop, hij er meteen weer uitvalt. Wat een tegenvaller voor zo'n goed apparaat! :( Na wat research bleek dit een bekend probleem te zijn. De makkelijkste oplossing is om een klein beetje plakband om je ingeschoven stylus te doen, net onder de "kop" van de stylus. Het is een lapmiddel, dat wel, maar nu valt tenminste de stylus niet meer eruit. Het is een mechanische mankement, dus ik denk dat ik'm binnenkort RMA stuur. Hebben anderen ook last (gehad) van dit verschijnsel?

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:33
Ik heb een vaag iets met mijn Wizard. Ik heb de nieuwste iMate rom geinstalleerd, maar bij mij wil de landscape modus niet aan blijven staan.

Waneer ik hem in landscape modus zet en ik doe het keyboard open en dicht, staat ie weer in portait mode. Nu heb ik a een toets verbonden aan de 'rotate screen' functie, maar ik wil liever dat hij gewoon op landscape blijft staan.

iemand dit ook gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen aan de originele t-mobile mda vario rom, dus de Nederlandse versie.

Ik heb sinds enige tijd een enorm storend geluid als ik mijn oor tegen de Vario leg. Een soort piep met een hoge frequentie. Heeft iemand dit meer meegemaakt?

En zijn er mensen die ervaring hebben met dit bedrijf:
http://www.fixsupport.nl/reparatie/smartphone_MDA.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaWoot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:42

ZaWoot

Red Is The Color

Appie_NL schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:37:
Na wat research bleek dit een bekend probleem te zijn.
Hebben anderen ook last (gehad) van dit verschijnsel?
eeuhm, nee ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Ik heb de Vario nu ruim 4 maanden, en bij mij zit inmiddels de stylus zo ontzettend los dat als ik'm er in stop, hij er meteen weer uitvalt. Wat een tegenvaller voor zo'n goed apparaat! :( Na wat research bleek dit een bekend probleem te zijn. De makkelijkste oplossing is om een klein beetje plakband om je ingeschoven stylus te doen, net onder de "kop" van de stylus. Het is een lapmiddel, dat wel, maar nu valt tenminste de stylus niet meer eruit. Het is een mechanische mankement, dus ik denk dat ik'm binnenkort RMA stuur. Hebben anderen ook last (gehad) van dit verschijnsel?
dan is in de binnenkant het plasic randje afgebroken wat in het spleetje van de stylus valt. Enige manier om het echt op te lossen is de vario open te maken of hem dus inderdaad op te sturen ;)

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
En dan heb ik nog een vraagje.

Ik heb het zover dat ik mijn telefoon via WiFi kan syncen met mijn exchange server, ik denk dat ik ergens iets mis.

- Ik heb direct push op mijn exchange server aanstaan en ook op mijn mobiel.
- Ik heb in ActiveSync op mijn telefoon, mijn exchange server toegevoegt.
- In de ActiveSync -> Schedule opties heb ik die "sync during" opties, beide op "as items arrive" staan.
- Ik heb het vinkje "Use above settings when roaming" uit staan, want ik heb geen internet abo er bij genomen nog. Dus hij moet alleen syncen wanneer hij mijn wifi ziet.

Maar nu wil hij dus niet syncen automatisch, want hij zegt : "Your current sync schedue requires a cellular data connection. Please set up a.....blah blah blah.. or change the sync schedule."

Maar ik wil juist dat hij alleen synced als ik op mijn wifi zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

sorted.bits schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 19:04:
Waneer ik hem in landscape modus zet en ik doe het keyboard open en dicht, staat ie weer in portait mode. Nu heb ik a een toets verbonden aan de 'rotate screen' functie, maar ik wil liever dat hij gewoon op landscape blijft staan.
Lijkt me normale functionaliteit. Het open/dichtgaan van het toetsenbord is ook een switch om tussen landscape en portrait te schakelen. Hij vind dat al het toetsenbord dichtgaat, de handel weer op portrait moet. Ik ben het met je eens dat je soms wel eens iets anders zou willen. Met websites is het vaak handig om 'm overdwars te hebben zonder keyboard uitgeklapt. Maar ja...keyboard dicht->portrait. Punt is dat ze dan weer een configureerdbare optie erbij moeten maken. Je krijgt dan wél naar mijn idee een fijner apparaat, maar voor het grote publiek wordt het weer te ingewikkeld. Net als de Psions...functioneel nog steeds superieur aan welke PDA dan ook, maar ingewikkeld en (te) eigenzinnig voor het grote publiek. Gelukkig is de erfenis van Psion bewaard gebleven in Symbian...

[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 09-03-2006 21:15 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embrowsers
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-08 14:10
ToMaSZ schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:13:
[...]

Ik krijg het niet voor elkaar de bestanden te overschrijven in de windows directory. Ze zijn read-only en ik kan ze ook met total commander niet wegkrijgen.... Iemand een idee? (Laatste i-mate rom)
Ik heb hetzelfde probleem... :{ heb jij 't al verholpen? Zo ja, hoe? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
Er zijn ondertussen ook SanDisk 2GB miniSD kaarten beschikbaar bij Nederlandse webshops. Ik heb hem persoonlijk bij de volgende site besteld:

http://www.memoryshop.nl/product/21488

Welkom in PSGG trouwens ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Eggy op 09-03-2006 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas op mensen voor het overklokken, ik heb gelezen op forum.xda-developers.com dat er al verscheidene mensen zijn die hun batterij er mee hebben omgelegd! Voor mij in ieder geval genoeg redenen om dit niet meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic31
  • Laatst online: 29-05-2024
Allan24 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:25:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem... :{ heb jij 't al verholpen? Zo ja, hoe? :P
Al geprobeerd in Total commander de optie aan te vinken om geen bestanden uit het ROM weergeven in total commander (die zijn niet te overschrijven) en daarna de gewenste bestand(en) naar de Windows (RAM gedeelte) folder kopieren?
Windows map bestaat uit ROM ('niet' te bewerken) en RAM (wel te bewerken) zover ik begrepen heb.

Ik ga morgen upgraden naar 't nieuwste rom... dus ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Eggy schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:57:
Er zijn ondertussen ook SanDisk 2GB miniSD kaarten beschikbaar bij Nederlandse webshops. Ik heb hem persoonlijk bij de volgende site besteld:
Zijn er inmiddels ook een beetje snelle miniSD kaartjes beschikbaar? Dat standaardkaartje is rete-traag en in de gewone SD variant zie je ook hogere snelheden dan de mini's. Heeft het dan ook zin op de Vario? Met andere woorden: kan ie gebruik maken van de hogere snelheid van een snel kaartje?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:00:
Pas op mensen voor het overklokken, ik heb gelezen op forum.xda-developers.com dat er al verscheidene mensen zijn die hun batterij er mee hebben omgelegd! Voor mij in ieder geval genoeg redenen om dit niet meer te doen.
werd al vanaf het begin voor gewaarschuwd, net als oververhitting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embrowsers
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-08 14:10
magic31 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:03:
[...]

Al geprobeerd in Total commander de optie aan te vinken om geen bestanden uit het ROM weergeven in total commander (die zijn niet te overschrijven) en daarna de gewenste bestand(en) naar de Windows (RAM gedeelte) folder kopieren?
Windows map bestaat uit ROM ('niet' te bewerken) en RAM (wel te bewerken) zover ik begrepen heb.

Ik ga morgen upgraden naar 't nieuwste rom... dus ben benieuwd!
Dat is helaas niet gelukt, ik kan de standaard attributen 'Read only', 'Hidden', 'Archive' en 'System' wijzigen maar (in Resco Explorer) 'ROM' niet. Proberen te overschrijven via Activesync geeft een foutmelding ;(

-edit- Met Total Commander is het toch gelukt :) eerst even op de Storage Card zetten en daarna moven naar \Windows\ :)

[ Voor 13% gewijzigd door embrowsers op 10-03-2006 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Allan24 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:22:
[...]
Dat is helaas niet gelukt, ik kan de standaard attributen 'Read only', 'Hidden', 'Archive' en 'System' wijzigen maar (in Resco Explorer) 'ROM' niet. Proberen te overschrijven via Activesync geeft een foutmelding ;(
Dat is ook de reden dat ik het .NET Compact Framework V2 niet geïnstalleerd krijg. Als ik de log nakijk, zie ik dat ie denkt alles geïnstalleerd te hebben, maar de version check faalt. Hij is nog steeds 1.zoveel. Ik krijg dan ook error 4, Als ik dat nakijk op de .Net CF team site zie ik dit:
In all other cases generic error message with error ID will be reported. These errors are:
ID Meaning Most likely reasons Way to fix it
1 CAB expansion failed Low memory

Free up some memory.
2 Setup DLL failed to copy runtime files Managed application is running, preventing files from been overwritten. Terminate running managed applications.
3 CGACUTIL can not add managed libraries to GAC Low memory, attempt to install to HP 4700 file storage. Free up some memory, install to main memory only.
4 Shared files version is incorrect Incompatible device, security issues on WM 5.0 (installation prohibited by phone carrier). Use correct CAB file for this device. Try manual installation, answer “yes” to security prompt.

Note: “memory” in this table refers to normal storage memory (persistent storage on WM 5.0). Adding storage card won’t help in low memory condition.
Error 4 duidt dus op een incompatibel device oid. In de logfile zie ik het ook gebeuren. Ik heb één van de files met Total Commander bekeken en die heeft ook het 'In ROM' attribuut. Vaag, toch? Dat .NET framework moet toch te upgraden zijn? Of wil I-Mate (die ROM heb ik) dat je een compleet nieuwe ROM installeert als .NET verandert. Dit sux wel big time, want nu kan ik een aantal programma's gewoon niet draaien... En nieuwe ROM's installeren is natuurlijk ook köt met peren, want je moet al je software en instellingen weer nalopen. Kost je weer een paar dagen voordat je alles weer op orde hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:18:
[...]

werd al vanaf het begin voor gewaarschuwd, net als oververhitting
hehehe

binnenkort koelblokken met fan...

Afbeeldingslocatie: http://billeskovs-pc.dk/images/I263420.jpg

....voor pocket pc's e.d. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 22:44:
[...]

Dat is ook de reden dat ik het .NET Compact Framework V2 niet geïnstalleerd krijg. Als ik de log nakijk, zie ik dat ie denkt alles geïnstalleerd te hebben, maar de version check faalt. Hij is nog steeds 1.zoveel. Ik krijg dan ook error 4, Als ik dat nakijk op de .Net CF team site zie ik dit:

[...]

Error 4 duidt dus op een incompatibel device oid. In de logfile zie ik het ook gebeuren. Ik heb één van de files met Total Commander bekeken en die heeft ook het 'In ROM' attribuut. Vaag, toch? Dat .NET framework moet toch te upgraden zijn? Of wil I-Mate (die ROM heb ik) dat je een compleet nieuwe ROM installeert als .NET verandert. Dit sux wel big time, want nu kan ik een aantal programma's gewoon niet draaien... En nieuwe ROM's installeren is natuurlijk ook köt met peren, want je moet al je software en instellingen weer nalopen. Kost je weer een paar dagen voordat je alles weer op orde hebt.
ik kreeg .netframework v2.0 ook niet geistalleerd
tot dat ik een keer het installatie bestand had aangeklikt terwijl de telefoon ontkoppelt was...
dan zegt ie dat ie de volgende x als de tel. is aangekoppeld wel het bestandje zal installeren...
klik OK, en de eerst volgende x als je gaat syncen zal hij het wel doen...zonder dat je zelf nog iets hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:31

Dentheman

Zie signature

Eggy schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:57:

http://www.memoryshop.nl/product/21488

Welkom in PSGG trouwens ;)
Thanks, ik had toevallig gisteren gebeld naar diverse shops maar geen van hen wist nog wanneer het kaartje zou komen, nu besteld (namens moeders) zodat ik 'm zondag op m'n verjaardag-viering heb :)
Zijn er overigens nog redenen waarom ik de gps-navigator uit de opening niet zou moeten nemen? Verders ga ik binnenkort een andere ROM eropzetten want die t-mobile loopt heel erg traag wanneer ik het scherm (terug)kantel

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:58:
[...]

pluk ze van de qtekstite, staat een cabfiletje voor alle providers, wil het ook wel mailen
kun je ze mij mailen voor vodaphone??mijn mail : remenopuitzending@hotmail.com
thnx, want ik kan niet inloggenm op de site omdat ik een vario schilletje eromheen heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 19:08:
Kan iemand mij helpen aan de originele t-mobile mda vario rom, dus de Nederlandse versie.

Ik heb sinds enige tijd een enorm storend geluid als ik mijn oor tegen de Vario leg. Een soort piep met een hoge frequentie. Heeft iemand dit meer meegemaakt?

Ik wil ook wel graag weten of de orginele t-mobile rom in het nederlands ergens te krijgen is? Heb um wel al eens in het engels voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:25:
[...]
ik kreeg .netframework v2.0 ook niet geistalleerd
tot dat ik een keer het installatie bestand had aangeklikt terwijl de telefoon ontkoppelt was...
dan zegt ie dat ie de volgende x als de tel. is aangekoppeld wel het bestandje zal installeren...
klik OK, en de eerst volgende x als je gaat syncen zal hij het wel doen...zonder dat je zelf nog iets hoeft te doen.
Werkt bij mij ook niet. Active Sync zegt niet dat ie het niet kan, maar het installatieprogramma op de Vario klaagt. Ik heb overigens de I-Mate 2.16.9.1 WWE ROM. Als ik het zo zie ligt het er gewoon aan dat de files die overschreven moeten worden door de installatie in ROM zitten. En volgens mij kun je daar helemaal niets aan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:27
Razer schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:34:
[...]

Hahaha geweldig!! Mag vrijdag verlengen! Geweldige deal, vrijdag meteen maar eens bellen.
Zit PIT er ook bij (pocket internet totaal) ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je dit tijdens het bellen of lijkt het uit het beeldscherm te komen?
Ik heb namelijk een vergelijkbaar probleem als het beeldscherm aanstaat dan piept de vario (heel hooog en schel) doe ik het beeldscherm uit (standby) dan is de piep ook weg.

hierbij nog een vraag naar advies.
Zoals gezegd heb ik dus een piep in het beeldscherm; de vario lijkt hier echter niet onder te lijden Nu wil ik eigenlijk graag overstappen op de rom waar iedereen zo enthousiast over is maar dan verlies ik de garantie. Wat zouden jullie doen? voor die piep in het scherm (weet dus niet waar dat door komt) eerst terug voor garantie (toestel weer een week kwijt) of gewoon andere rom erop en de piep voor lief nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gore Brando rotzooi, ben 2 uur bezig geweest om zo'n stom protectertje er op te krijgen, er zat namelijk de eerste keer een stofdeeltje tussen wat meteen een luchtbelletje veroorzaakte, eraf gehaald met plakband en ja hoor telkens weer stofdeeltjes en luchtbelletjes. Gewoon vanaf het begin in een afgestoomde badkamer... Na een tijdje had ik eindelijk geen stofdeeltjes en luchtbelletjes maar waren de randjes al vervormd dus had ik sowieso een een lange luchtspleet langs de rand.. zucht

Dus, voor de mensen die zo'n ding plannen aan te schaffen... Je hebt één kans om hem er brandschoon en kaarsrecht op te doen.. mij inziens is dit onmogelijk als je geen laboratorium thuis hebt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit ook veel verschil tussen de verschillende merken.
Zelf heb ik er een die je op maar moest snijden van de t for telecom, en die vind ik nog het fijnst na 5 jaar pocket pc gebruik.

Ik ga ook ontdekken morgen hoe goed de garantie is va nqtek, had woensdag de verkeerde bon bij dus kon nog niets.
Iig ze stelde me gerust dat het wel eens vaker gebeurde dat je compleet geen verbinding meer kon krijgen via zowel gsm als activesync en dat hun het gewoon voor me afhandelen (Belcompany), wel nice dus.
Mja dan hoop ik hem een beetje vlug terug te krijgen, zit nu al die tijd zonder telefoon en dat is zeer lastig, moet eigenlijk nog een tijdelijke telefoon zien te regelen.
En heeft er iemand een screenshot van de nieuwe comm manager? wil die wel ees zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
mphilipp schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 00:13:
[...]

Werkt bij mij ook niet. Active Sync zegt niet dat ie het niet kan, maar het installatieprogramma op de Vario klaagt. Ik heb overigens de I-Mate 2.16.9.1 WWE ROM. Als ik het zo zie ligt het er gewoon aan dat de files die overschreven moeten worden door de installatie in ROM zitten. En volgens mij kun je daar helemaal niets aan doen...
Dit was bij mij ook het geval met de nieuwe i-mate rom, totdat ik een harde reset deed en als eerste .NET 2 installeerde. Toen werkte alles prima!

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 01:10:
[...]

Ik heb namelijk een vergelijkbaar probleem als het beeldscherm aanstaat dan piept de vario (heel hooog en schel) doe ik het beeldscherm uit (standby) dan is de piep ook weg.

Zoals gezegd heb ik dus een piep in het beeldscherm; de vario lijkt hier echter niet onder te lijden Nu wil ik eigenlijk graag overstappen op de rom waar iedereen zo enthousiast over is maar dan verlies ik de garantie. Wat zouden jullie doen? voor die piep in het scherm (weet dus niet waar dat door komt) eerst terug voor garantie (toestel weer een week kwijt) of gewoon andere rom erop en de piep voor lief nemen?
Ik ben blij dat ik niet de enige ben met dit probleem.Als de Vario op standby staat is de piep inderdaad weg.
Als ik jou was zou ik de rom niet updaten( dat is dus mijn fout geweest :) )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 05:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 11-09 22:28
waarmee kan je de door de camera gemaakte mpeg4 filmpjes omzetten naar een formaat wat op elke standaard xp bak draait? (inmiddels camera op avi gezet maar ik heb al een paar filmpjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

(jarig!)
danda schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 01:00:
[...]
Zit PIT er ook bij (pocket internet totaal) ???
Bij mijn abbo zit geen PIT.
Maar dat kan natuurlijk wel.
betaal je gewoon €10 per maand meer.

Omdat mijn toestel er niet goedkoper op werd (€100 bij 1 jaar flex10) heb ik het niet gedaan. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

(jarig!)
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 01:10:
[...]

De 'piep' in het beeldscherm komt vaker voor bij HTC apparaten. Van verschillende mensen (ook met andere type Smartphones dan de Wizard) heb ik al gehoord dat ze dit probleem hadden. :'(

Als ik jullie was stuurde ik de phone zo snel mogelijk op voor reparatie... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Niet online
alleen heb ik nog een vraagje wat me niet helemaal duidelijk na het helemaal doorlezen van dit topic. Ik ga binnekort voor een tijdje naar New York, en wil daar graag gebruik maken van WIFI.
in Bryant Park (google local link) kun je met dank aan google gratis van WiFi gebruik maken!
Let op! GPRS kostte mij voor 1900KB maar liefst € 15!!!!!

[ Voor 8% gewijzigd door trigger808 op 10-03-2006 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden
  • Laatst online: 10-08-2023

Jgsvuden

Hoi!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 05:38:
[...]

Ik ben blij dat ik niet de enige ben met dit probleem.Als de Vario op standby staat is de piep inderdaad weg.
Als ik jou was zou ik de rom niet updaten( dat is dus mijn fout geweest :) )
ik heb dit probleem ook, niet met mijn vario, maar met een iPaq die ik heb, dat is inderdaad het scherm wat piept... :(

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dit een originele Nederlandse rom:

ftp://ftp.xda-developers.com/Wizard/Roms/Tmobile/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als die niet werkt moet je naar

http://wiki.xda-developer....php?pagename=BA_FTP_Site

en daar inloggen op de ftp site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik in dit forum een bericht van mezelf editen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:23

QuasaR

One ring to rule them all

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 11:22:
Hoe kan ik in dit forum een bericht van mezelf editen?
Naast de quote knop zit een knopje om je post te editen.
Deze : Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

[ Voor 21% gewijzigd door QuasaR op 10-03-2006 11:44 ]

Daddy of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Bij het typen van o.a. SMS berichtjes geeft het toestel na een punt automatisch een woord dat begint met een hoofdletter... Dat is meestal wel handig maar niet altijd... na een afkorting bijv. dan wil ik geen hoofdletter na een punt (<--- voorbeeldje ;))

Is daar een slimme toetsencombi of knopje voor dat iemand weet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dentheman schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:30:
[...]

Zijn er overigens nog redenen waarom ik de gps-navigator uit de opening niet zou moeten nemen? (terug)kantel
goed ding die oasis als je ebsteld via pdashop dan 10 euro extra heb je auto houder werkt ook goed, maar ding schakeld niet zelf in en uit dus daarom heb ik mijne verkocht en de adapt 700 aangeschaft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

birdibird schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 02:39:
[...]
Dit was bij mij ook het geval met de nieuwe i-mate rom, totdat ik een harde reset deed en als eerste .NET 2 installeerde. Toen werkte alles prima!
Daar was ik al bang voor. Shit! Ben ik al een paar dagen bezig alles weer goed te krijgen...kan ik weer opnieuw beginnen. Köt!
Nou ja, aan de andere kant weer blij dat ik een oplossing heb. Als het nou nog werkt ben ik helemaal blij. Die nieuwe ROM is sowieso een klein wonder. Performance is geweldig en de stabiliteit ook. Hoewel ik denk dat instabiliteit ook kan komen door het veelvuldig programma's erop zetten en weer weghalen. Dat had je ooit met Windows op je PC ook. Met XP is het minder, maar niet helemaal weg. De ellende komt vaak door programma's die allerlei shit laten staan, registry entries niet opruimen enzo. Langzaam maar zeker gaat de boel naar de gallemiezen. Gelukkig weet ik nu precies wat ik erop wil hebben en voorlopig laat ik het daarbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snap nog steeds niet (ondanks aanpassing topic opening) welke rom ik moet hebben..
ftp://ftp.clubimate.com/
daar staan 1000 k-jam roms :/
en die links in openingstopic die werken nu niet, beetje vreemd.
iemand hulpje voor welk bestand je moet hebben (dus dat je k-jam nieuwste rom in NL? of als niet is in EN)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 08:01
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 12:46:
snap nog steeds niet (ondanks aanpassing topic opening) welke rom ik moet hebben..
ftp://ftp.clubimate.com/
daar staan 1000 k-jam roms :/
en die links in openingstopic die werken nu niet, beetje vreemd.
iemand hulpje voor welk bestand je moet hebben (dus dat je k-jam nieuwste rom in NL? of als niet is in EN)?
Dit is de recentste K-JAM_WWE_216901_2169101_020710_ship.zip. Is er nog niet in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Follow-up over dat .NET Compact Framework 2.0 verhaal: ik kwam op het lumineuze idee hitchhiker en wifigraph te verwijderen. Die hebben .NET 2.0 nodig en ik bedacht me dat die wel eens een linkje konden hebben naar dat .NET verhaal en dat op die manier een installatie geblokkeerd werd... En warempel: het werkt! Dus wie er dergelijke problemen heeft: ff checken of je al een progsel erop hebt staan dat .NET 2.0 gebruikt en die weghalen. Die harde reset en dan eerst .NET 2.0 installeren bracht me op dat idee. Dat is nl de enige verklaring voor dat gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 01:29:
Gore Brando rotzooi, ben 2 uur bezig geweest om zo'n stom protectertje er op te krijgen, er zat namelijk de eerste keer een stofdeeltje tussen wat meteen een luchtbelletje veroorzaakte, eraf gehaald met plakband en ja hoor telkens weer stofdeeltjes en luchtbelletjes. Gewoon vanaf het begin in een afgestoomde badkamer... Na een tijdje had ik eindelijk geen stofdeeltjes en luchtbelletjes maar waren de randjes al vervormd dus had ik sowieso een een lange luchtspleet langs de rand.. zucht

Dus, voor de mensen die zo'n ding plannen aan te schaffen... Je hebt één kans om hem er brandschoon en kaarsrecht op te doen.. mij inziens is dit onmogelijk als je geen laboratorium thuis hebt 8)7
Het is mij anders prima gelukt. Twee keer geplakt. Tweede keer een paar luchtbelletjes, maar die kon ik er gemakkelijk uitduwen. Beetje beter je best doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las pas in een review dat de belkwaliteit van de vario teleursteld...

(ik heb de zoek-engine gebruikt binnen meerdere topics van de vario, maar er ging/gaat iets fout) ;(

Hoe wordt dat door jullie ervaren? Het houdt me een beetje tegen om tot aankoop over te gaan...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john5951
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 13:28
Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een MDA Vario, en afgezien van een paar kleine problemen ben ik er heel tevreden mee.

Het probleem wat mij het meest irriteert is dat het mij niet lukt om op het wireless universiteitsnetwerk (UvT) te komen. De verbinding maken lukt zonder problemen, maar dan moet ik met een vpn client een connectie maken, en dit wil niet lukken.

Andere studenten die een pda met Windows Mobile 2003 hebben kunnen zonder problemen het netwerk op, maar in WM5 met dezelfde instellingen krijg ik nog niet eens de optie om verbinding te maken. De instellingen staan goed, maar het is net of mijn MDA helemaal niet ziet dat er een vpn connectie moet zijn.

Wat heb ik zelf al geprobeerd:
- Alternatieve VPN client instaleren (Bluefire)
- Contact opnemen met de ICT desk van de UvT (kansloos)
- Uitputtend forums doorspitten naar oplossingen

Helaas ben ik nog helemaal niets opgeschoten. Is het iemand gelukt om op het UvT netwerk te komen met een WM5 device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zänker
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-03 17:07
Ik heb een vraagje.
Met de t-mobile rom kon ik aan een softwaretoets "nieuw bericht" als functie toewijzen. Nu heb ik de nieuwe rom van imate en moet ik de softwaretoetsen met een registry entry wijzigen. Maar ik weet niet wat de string is voor nieuw bericht. dus kan iemand die nog de tmobile rom heeft voor mij kijken wat er in de entry "open" in de map "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Today\Keys\112" staat als je "nieuw bericht" als functie toewijst aan de linker softwaretoets.

(of als iemand t toevallig weet mag je t ook gewoon zeggen :) )

Dank voor hulp

EDIT: oja, het is nieuw bericht, geen nieuwe bericht. misschien dat ik iemand het nu wel weet :)

[ Voor 13% gewijzigd door Zänker op 10-03-2006 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 13:39:
[...]
Het is mij anders prima gelukt. Twee keer geplakt. Tweede keer een paar luchtbelletjes, maar die kon ik er gemakkelijk uitduwen. Beetje beter je best doen!
Ik heb het al vaker gezegd: makkelijker kan haast niet. En die onzin met gestoomde badkamers heb ik nog nooit gedaan. Toch al een paar keer binnen 5 minuten zo'n ding erop gerost. En ik ben beslist niet de handigste klusser...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef het nog één kansje, hoop dat het nu goed gaat.. ik wil niet weer €7 door de plee spoelen. Het is trouwens een Brando Ultra Clear geval. Moet ik nu wel of niet in een afgestoomde ruimte proberen? Met wat voor doekje krijg ik trouwens alle stofdeeltjes weg? Zo'n vochtig brillendoekje werkt perfect om schoon te maken maar je houdt altijd van die miniscule stofpuntjes/papierpuntjes erop.. of ben ik dan aan het mierenneuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
  • Laatst online: 12-09 21:04
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 14:35:
Ik geef het nog één kansje, hoop dat het nu goed gaat.. ik wil niet weer €7 door de plee spoelen. Het is trouwens een Brando Ultra Clear geval. Moet ik nu wel of niet in een afgestoomde ruimte proberen? Met wat voor doekje krijg ik trouwens alle stofdeeltjes weg? Zo'n vochtig brillendoekje werkt perfect om schoon te maken maar je houdt altijd van die miniscule stofpuntjes/papierpuntjes erop.. of ben ik dan aan het mierenneuken?
mierenneuken, ja. Maar wat ik heb gedaan (klinkt mega stom) is een ballon statisch gemaakt en daarmee alle stofdeeltjes van het scherm getrokken. Toen de ultraclear eropgeplakt, platgeduws met bankpas en hij zit er apenstrak op, geen stof, geen bubbels.

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 14:05:
Ik las pas in een review dat de belkwaliteit van de vario teleursteld...

(ik heb de zoek-engine gebruikt binnen meerdere topics van de vario, maar er ging/gaat iets fout) ;(

Hoe wordt dat door jullie ervaren? Het houdt me een beetje tegen om tot aankoop over te gaan...
Bel kwaliteit is goed, het bereik is wel iets minder dan ik gewend was van mij 6310 (maar ik had een goede 6310 die mee bereik had dan andere 6310's hier op het werk), maar zeker niet slecht en goed genoeg voor zakelijk gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Niet online
ToMaSZ schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 15:15:
(klinkt mega stom) is een ballon statisch gemaakt en daarmee alle stofdeeltjes van het scherm getrokken.
ik vind het eigenlijk geniaal om het zo te doen (mits het werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

john5951 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 14:06:
Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een MDA Vario, en afgezien van een paar kleine problemen ben ik er heel tevreden mee.

Het probleem wat mij het meest irriteert is dat het mij niet lukt om op het wireless universiteitsnetwerk (UvT) te komen. De verbinding maken lukt zonder problemen, maar dan moet ik met een vpn client een connectie maken, en dit wil niet lukken.

Andere studenten die een pda met Windows Mobile 2003 hebben kunnen zonder problemen het netwerk op, maar in WM5 met dezelfde instellingen krijg ik nog niet eens de optie om verbinding te maken. De instellingen staan goed, maar het is net of mijn MDA helemaal niet ziet dat er een vpn connectie moet zijn.

Wat heb ik zelf al geprobeerd:
- Alternatieve VPN client instaleren (Bluefire)
- Contact opnemen met de ICT desk van de UvT (kansloos)
- Uitputtend forums doorspitten naar oplossingen

Helaas ben ik nog helemaal niets opgeschoten. Is het iemand gelukt om op het UvT netwerk te komen met een WM5 device?
Mij is het wel gelukt om een VPN op te zetten op de UvT. Je moet een VPN client opzetten (bij instellingen, verbindingen) Hostnaam/IP van de UvT invullen. VPN type = PPTP.
Gebruikersnaam is je ANR nummer, wachtwoord is je Biebwachtwoord. Server toegewezen IP-adres gebruiken, en bij uitzonderingen even *.* invullen (geen idee waarom, maar anders werkt het niet). :?

Als je ergens op de UvT een verbinding wil hebben, dan moet je eerst een wifi-verbinding hebben, dan ga je naar verbindingen, VPN servers bewerken, houd even je pennetje ingedrukt op UvT VPN verbinding en click op verbinden. Als het goed is dan zie je op je wifi-icoon 2 soorten verbinding staan, eentje waarmee je wifi-verbinding hebt en eentje van je VPN-server.

Open nu een browser (explorer, opera, mozilla, etc) en je kunt vrij internetten :Y)

Ik moet wel zeggen dat het wat trager gaat via een VPN, dan op mijn eigen thuis netwerk, maar het is wel goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de ballontip! Ik gebruikte tape om alle deeltje weg te trekken, maar is natuurlijk niet echt clean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Naast mijn vraag die al open stond, ben ik ook benieuwd of je de WiFi verbinding ook automatisch aan kan laten gaan wanneer je de telefoon opstart. Bij mij moet ik die elke keer enablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roland73 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 15:20:
[...]
Bel kwaliteit is goed, het bereik is wel iets minder dan ik gewend was van mij 6310 (maar ik had een goede 6310 die mee bereik had dan andere 6310's hier op het werk), maar zeker niet slecht en goed genoeg voor zakelijk gebruik.
@Roland73: bedankt voor je reactie!!

Heeft iemand anders nog een opmerking over de belkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 14:35:
Moet ik nu wel of niet in een afgestoomde ruimte proberen? Met wat voor doekje krijg ik trouwens alle stofdeeltjes weg? Zo'n vochtig brillendoekje werkt perfect om schoon te maken maar je houdt altijd van die miniscule stofpuntjes/papierpuntjes erop.. of ben ik dan aan het mierenneuken?
Moet je even zoeken in deze of de vorige thread. Ik heb een redelijk uitvoerige beschrijving van hoe ik het gedaan heb. Ik denk dat als je op brando zoekt dat je mijn posting wel terugvindt.

edit: deze is het

[ Voor 9% gewijzigd door mphilipp op 10-03-2006 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john5951
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 13:28
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 15:24:
[...]

Mij is het wel gelukt om een VPN op te zetten op de UvT. Je moet een VPN client opzetten (bij instellingen, verbindingen) Hostnaam/IP van de UvT invullen. VPN type = PPTP.
Gebruikersnaam is je ANR nummer, wachtwoord is je Biebwachtwoord. Server toegewezen IP-adres gebruiken, en bij uitzonderingen even *.* invullen (geen idee waarom, maar anders werkt het niet). :?

Als je ergens op de UvT een verbinding wil hebben, dan moet je eerst een wifi-verbinding hebben, dan ga je naar verbindingen, VPN servers bewerken, houd even je pennetje ingedrukt op UvT VPN verbinding en click op verbinden. Als het goed is dan zie je op je wifi-icoon 2 soorten verbinding staan, eentje waarmee je wifi-verbinding hebt en eentje van je VPN-server.

Open nu een browser (explorer, opera, mozilla, etc) en je kunt vrij internetten :Y)

Ik moet wel zeggen dat het wat trager gaat via een VPN, dan op mijn eigen thuis netwerk, maar het is wel goed te doen.
Ok, dit doe ik dus ook:
Heb het ip adres van de vpn server ingevuld (137.56.127.10 toch?)
VPN type staat op PPTP
Bij uitzonderingen heb ik *.* ingevuld, wat automatisch in *.*/* veranderd (moet dit??)
ANR heb ik ingevuld (met S ervoor)
Biebwachtwoord is toch gewoon het wachtwoord waar je mee op de pc's, studiegids en blackboard kunt inloggen he?

Als ik dan een wifi verbinding wil opzetten krijg ik verbinding met het 'guest' netwerk (normale draadloze uvt netwerk), maar als ik dan naar vpn verbindingen ga, en voor verbinden kies gebeurd er helemaal niets. Ik krijg bij het wifi tekentje in de taakbalk geen mededeling van vpn, ik krijg geen foutmelding; helemaal niets.

Het rare is dat het met windows mobile 2003 dus wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 08:22
Excuses als dit al ergens in een van de acht topics behandeld is, maar ik kon het niet zo direct vinden.

Mijn vraag is of er iemand een werkzame oplossing voor dual sim kan aanraden.

Ik wil dus graag mijn prive sim en werk sim tegelijkertijd in mijn MDA Vario gebruiken. Ik heb begrepen dat er problemen zijn met de oplossing waarbij je niet hoeft te knippen (heeft mijn voorkeur). Iemand die hier iets van weet?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen heb ik mijn gps oasis ook binnen. Werkt prima icm met tomtom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Ik heb een dual-sim gekocht bij dondoron in de UK (google ff, ze hebben een site en een ebay-winkel). Je moet de MAI-12 bestellen die geschikt is voor de 3530. Deze heeft namelijk de maat die past in de Vario. Dit is er eentje waar je je sims in kan doen zonder knippen.
Je krijgt wel dat er een bult ontstaat bij het klepje, maar dat kan je enigszins verhelpen door de 2 veerklemmetjes en de plastic schuifjes waarmee je simmetjes vastzitten weg te snijden en met een plakbandje de houder met sims tegen de batterij aan te plakken.

Het werkt verder prima door je flight mode aan te zetten en vervolgens weer uit. Dan switcht de telefoon van sim.
Ook kan je het progje Wivit Sim Status Switcher gebruiken. Deze geeft een icon op je today screen met de naam van de provider en eventueel het telefoonnummer en kan met 1 klik de dualsim laten switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie o wie kan mij helpen aan een .cab bestandje of andere vorm van installatie voor de gprs instellingen van vodaphone voor op de vario?
in de startpost staat dat het .cab bestandjes zijn...maar dat zijn het dus niet!!!!de tel. herkent ze niet iig!
alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 12:28
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 15:38:
[...]
@Roland73: bedankt voor je reactie!!

Heeft iemand anders nog een opmerking over de belkwaliteit?
Kwaliteit vind ik minder dan mijn oude Nokia 6230. Ook het bereik is duidelijk minder dan een Nokia 6230, in een kelder heb ik nooit bereik. Met mijn nokia had ik altijd nog wel 1 streepje over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaWoot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:42

ZaWoot

Red Is The Color

Weet dat het een beetje off topic is maar deze kwam ik per toeval tegen, weet niet of mensen hem al kennen.....

Good old teletekst !

(zeker voor de voetbalsupporters onder ons een vertrouwde vriend ;))

Afbeeldingslocatie: http://www.ward.nu/computer/teletekst/nosttnetscreenshot2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ward.nu/computer/teletekst/nosttnetscreenshot3.jpg

Net geinstalleerd en het werkt perfect (en gratis)

www.ward.nu/computer/teletekst/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey mensen !

Ik ben nu al een gelukkige bezitter van de MDA vario sinds november 2005 :) maar, ik zou graag meer van die leuke onzinnige domme geluidjes op m'n mobiel willen hebben. Eerder is hier nog wel eens een site voorbij gekomen voor deze gratis funsounds, ben ze alleen vergeten op te slaan. Dus mijn vraag is, heeft iemand nog een goeie site waar je gratis wat van die domme geluidjes vandaan kunt halen ?

Groeten !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

(jarig!)
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:00:
wie o wie kan mij helpen aan een .cab bestandje of andere vorm van installatie voor de gprs instellingen van vodaphone voor op de vario?
in de startpost staat dat het .cab bestandjes zijn...maar dat zijn het dus niet!!!!de tel. herkent ze niet iig!
alvast bedankt _/-\o_
vodaphone?
Misschien bedoel je vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 14:47

Nicap

Tsssk....

Ik heb problemen met active syncen met bluetooth. Ik heb het gedaan zoals in de startpost en de eerste keer ging het vlekkeloos. Echter de dag erna niet meer. Hij geeft aan dat hij geverifieerd is en daarna bezig met verbinden en daar blijft ie dan op staan.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 21:35

neevedr

Dat was ik niet!

Probeer je Computer/Wizard te verwijderen uit AS (zowel PC uit je Wizard en Wizard uit de PC). Verwijder en reinstall BT-driver. Reboot PC/Wizard enz. Steeds blijven proberen, het is gelukt dus het moet weer lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martino-s schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 19:41:
[...]

vodaphone?
Misschien bedoel je vodafone?
bijdehandjes gegeten vanmorgen??natuurlijk bedoel ik dat, en ja die site ken ik ook wel...
daar staat naar mijn weten echt geen .cab bestandje....
duzzzz....suggestie's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

(jarig!)
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:48:
[...]

bijdehandjes gegeten vanmorgen??natuurlijk bedoel ik dat, en ja die site ken ik ook wel...
duzzzz....suggestie's?
Je had beter je bericht(en) kunnen editen...
Ik wees je op de fout omdat ik zag dat jij een paar posts eerder precies dezelfde fout had gemaakt! |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Martino-s op 10-03-2006 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:24

Nanax

Ik ben sjaak niet

he he rustig hij heeft zeker een punt.. op de site van vodafone kan je ook de instellingen terug zoeken ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Nanax op 10-03-2006 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik mijn MDA Vario in combinatie met "pocket internet totaal". Maar als ik een email wil versturen met een attachment geeft hij vaak aan dat het bestand te groot is (geeft hij al aan bij een bestand van 1,5mb).
Wat is de maximale bestand grootte die ik kan versturen? En is het gelimiteerd door de Vario of door tmobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:24

Nanax

Ik ben sjaak niet

zou vreemd zijn als dit aan t-mobile ligt en kan ik me eigenlijk niet voorstellen. T-mobile levert ook slechts de overdracht van je apparaat naar de mailserver. Het feit dat t-mobile adverteerd met "onbeperkt" internet onderstreept dit wel. Ik gok dat het in vario moet zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 14:47

Nicap

Tsssk....

neevedr schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:41:
Probeer je Computer/Wizard te verwijderen uit AS (zowel PC uit je Wizard en Wizard uit de PC). Verwijder en reinstall BT-driver. Reboot PC/Wizard enz. Steeds blijven proberen, het is gelukt dus het moet weer lukken.
Helaas geen positief resultaat. Met draad lukt het wel. Maar wil lekker vanaf de bank :X
Heb bluesoleil erook al op gehad, maar dat werkte al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:48:
[...]

duzzzz....suggestie's?
http://members.home.nl/ispierings/smarterphones/cabjes/

En dan de nlretail50 cab....
Die is wel zo vaak gegeven, en je had hem zelfs in de start post terug kunnen vinden.
Ik vind echt dat je 0,0 moeite hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag merkte ik ineens dat ik niet meer op t-mobile zat. En de vario kon ook niets vinden. Bij instellingen / handmatig instellen zag ik dat t-mobile-nl uitgevinkt stond :? Maar ook bij aanvinken wil de vario in automatic t-mobile niet vinden. Als ik het handmatig instel doet 'ie het meteen. 8)7 Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-01 13:56

htg

Hoi,

Ik wil graag binnenkort een nieuwe mobiele telefoon kopen als PocketPC. Nu ik dan toch ervoor ga wil ik ook DivX kunnen kijken. Ik ben zowel bij T-mobile als Orange geweest. Ik vind die MDA Vario van T-mobile leuk in de hand liggen. Mijn voorkeur gaat eigenlijk naar deze telefoon uit gezien het model. Gezien ik niet meer dan ongeveer 20 euro per maand uitgeef past deze telefoon in mijn budget. De SPV M500 van Orange past ook in mijn budget.

Gezien ik DivX wil spelen en de MDA Vario en de SPV M500 beide andere specificaties hebben vraag ik mij af welke het best bij mij past. Neem nou bijvoorbeeld de processor van de SPV M500 die is namelijk wat sneller. Ik weet ook dat de opvolger van de PSV M500 er aan komt. Die heeft alweer 2 MP camera. Ik weet niet of die verschillen echt merkbaar zijn om DivX af te spelen (of voor games enzo).

Wat vinden jullie de beste keuzes voor jullie DivX op af te spelen gezien hardware enzovoort? Al benchmarks gedraait bijvoorbeeld ofzoiets :)

whatever it takes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

htg schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 23:30:
Ik weet ook dat de opvolger van de PSV M500 er aan komt. Die heeft alweer 2 MP camera.
Opvolgers zullen er altijd zijn, maar dat weet je denk ik wel. Voor de camera zou ik geen Vario nemen. Die is wel zo'n beetje de slechtste die ik ooit gezien heb. En ik ben al niet gecharmeerd van mobiele camera's, maar met dat ding in de Vario is het gewoon niet mogelijk een scherpe foto te maken. Eruit slopen dat ding zou ik zeggen!

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er wordt telkens opnieuw gesproken over het verwijderen van CID- & SIM-locks. Dit is niet toegestaan op Gathering of Tweakers, doe dit dan ook niet. Het bespreken van prijzen is tevens niet gewenst in dit topic. Mocht je posts tegenkomen welke in strijd zijn met deze policy, maak even gebruik van de Topic Report functie in plaats van op deze posts te reageren. Dit is de laatste waarschuwing, verdere overtredingen zullen leiden tot permanente sluiting van het topic!