HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) - Deel 8

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 9.698 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:24

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

(jarig!)
mphilipp schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 23:56:
[...]

........... Voor de camera zou ik geen Vario nemen. ...........
Met de laatste (I-Mate) Rom was de camera toch enorm verbeterd??

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-01 13:56

htg

Het gaat me eigenlijk meer om DivX want die camera is ook niet zo bruikbaar. Hoe zit het hiermee?

whatever it takes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:01
Nicap schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 21:57:
[...]

Helaas geen positief resultaat. Met draad lukt het wel. Maar wil lekker vanaf de bank :X
Heb bluesoleil erook al op gehad, maar dat werkte al helemaal niet.
Bluesoleil werkt hier prima, maar je moet wel zorgen dat je versie 1.6.3.1 hebt.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
kleine bump: waarmee kan je de door de camera gemaakte mpeg4 filmpjes omzetten naar een formaat wat op elke standaard xp bak draait? (inmiddels camera op avi gezet maar ik heb al een paar filmpjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:47

Nicap

Tsssk....

birdibird schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 00:38:
[...]

Bluesoleil werkt hier prima, maar je moet wel zorgen dat je versie 1.6.3.1 hebt.
Hoe kom ik aan die versie dan? Ik heb hier versie 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n muziekdock is wel stoer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is je agenda te syncen met siebel? Ik heb gezocht op google maar kwam niks tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Martino-s schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 00:03:
[...]
Met de laatste (I-Mate) Rom was de camera toch enorm verbeterd??
Ach...hoeveel beter kan zo'n camera worden? Ik heb ooit wel foto's gezien uit een Nokia die er acceptabel uitzagen, maar verder vind ik het om te huilen. Wat mij betreft laten ze dat soort onzin weg, maar dat ligt aan mij. Ik gebruik het ding als organizer en om mee te bellen, en een klein beetje als speelgoed. Foto's maak ik met mijn Canon...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
kan iemand me aub de correcte GPRS instellingen geven voor Orange? Ik krijg hem niet aan de praat :'(

[ Voor 4% gewijzigd door joeltje op 11-03-2006 10:43 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zänker
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-03 17:07
Jaspov schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 01:59:
kleine bump: waarmee kan je de door de camera gemaakte mpeg4 filmpjes omzetten naar een formaat wat op elke standaard xp bak draait? (inmiddels camera op avi gezet maar ik heb al een paar filmpjes)
mpeg4 kun je afspelen met quicktime. dat vind ik ook wel een beetje standaard en dan hoef je nix om te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Even een hele andere vraag: als ik wififofum wil installeren dan zegt hij dat ik niet de goeie .net frameworks heb. Weet iemand welke ik moet hebben want heb er nu een paar gdownl en op mn pda sta nu 2.0 maar voor mn comp heb ik blijkbaar nog niet de goeie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 21:35

neevedr

Dat was ik niet!

Zou iemand wat detail foto's van een Wizard/Vario kunnen plaatsen met een Brando Screen protector. Ik zou wel willen zien hoe goed dat zit en of en verstandig is er een aan te schaffen. Ook foto's van mislukte plaatsingen ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
DaannO schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 14:26:
Even een hele andere vraag: als ik wififofum wil installeren dan zegt hij dat ik niet de goeie .net frameworks heb. Weet iemand welke ik moet hebben want heb er nu een paar gdownl en op mn pda sta nu 2.0 maar voor mn comp heb ik blijkbaar nog niet de goeie?
Probeer eens het .cab bestand uit van WiFiFoFum. De kans bestaat dat deze het wel doet wanneer je hem voorheen vanaf je PC probeerde te installeren.

Overigens heb ik nu een bestand in de startpost gezet welke een .cab bestand bevat met alle instellingen voor de Nederlandse operators. Ik dacht dat deze er al in stond maar dit was blijkbaar nog niet het geval.

Ik heb m'n 2GB miniSD overigens binnen :9

[ Voor 4% gewijzigd door Eggy op 11-03-2006 15:07 ]

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 22:01:
[...]

http://members.home.nl/ispierings/smarterphones/cabjes/

En dan de nlretail50 cab....
Die is wel zo vaak gegeven, en je had hem zelfs in de start post terug kunnen vinden.
Ik vind echt dat je 0,0 moeite hebt gedaan.
zonder verder oorlog te veroorzaken...
ik heb wel gezocht, de startpost link werkte niet bij mij niet!!!
het zou fijn zijn als niet iedereen gelijk z'n conclusie trok maar iedereen andere peeps enigzins in zijn of haar waarde zou laten!
toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martino-s schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:57:
[...]

Je had beter je bericht(en) kunnen editen...
Ik wees je op de fout omdat ik zag dat jij een paar posts eerder precies dezelfde fout had gemaakt! |:(
ik zie dat dit correct en tevens juist is...mijn excuses voor de BIJDEHANDTE opmerking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
En laten we nu maar gelijk weer gezellig on topic gaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Thanks. Ik gebruik alleen quicktime alternative en mediaplayer classic, en die speelt ze niet af. Werkt dat alleen met volledige QT?
Zänker schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 14:24:
[...]
mpeg4 kun je afspelen met quicktime. dat vind ik ook wel een beetje standaard en dan hoef je nix om te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Eggy schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 15:06:
[...]

Probeer eens het .cab bestand uit van WiFiFoFum. De kans bestaat dat deze het wel doet wanneer je hem voorheen vanaf je PC probeerde te installeren.

Overigens heb ik nu een bestand in de startpost gezet welke een .cab bestand bevat met alle instellingen voor de Nederlandse operators. Ik dacht dat deze er al in stond maar dit was blijkbaar nog niet het geval.

Ik heb m'n 2GB miniSD overigens binnen :9
oke dan die werkt! thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic31
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-05-2024
Ik heb nu zo'n 3 dagen de nieuwste I-mate rom in gebruik.

Voor degene die belangstelling hebben:

Al met al ben ik erg tevreden maar zijn er, hoe kan 't anders, drie punten waar ik niet helemaal happy mee ben:

1) Er zit nu een batterij meter waar voorheen de tijd werd weergegeven (rechts boven in de start balk)... Klok is dus niet zichtbaar te krijgen in de balk... Zodra de phone vergrendeld is (met pincode) staat de klok er weer. Iemand enig idee hoe de batterij meter te wippen is?

2) TomTom (versie 5.21) werkt prima, maar tijdens het navigeren springt de lock er toch op. Moet dus om de zoveel tijd mijn code invoeren om wederom verder te kunnen navigeren.

3) Mp3's verschijnen niet meer als optie voor andere notificaties dan inkomende gesprekken (dus bv voor sms e.d.). Ik heb de T-Mobile cab voor mp3,... & longtone ondersteuning geprobeerd te installeren wat wel lukt maar verder geen gewenst resultaat geeft. (Had zelfs dat mijn today instellingen even van slag waren en opnieuw moesten worden ingesteld?)

Iemand ervaring met de bovenstaande problemen en evt oplossingen? _/-\o_

~

Voor de rest is het een prima en zover zeer stabiele rom. Zeker aan te raden.
Er zijn ook wat opties bijgekomen voor WiFi en Bluetooth. Voorbeeld hiervan is dat mijn bluetooth headset in een keer wordt herkend als headset en niet meer met vraagteken wordt weergegeven.

WiFi lijkt ook een sterker en vlottere werking te hebben. Ik heb wel alsnog de WiFi-G hack moeten inzetten om 'G only' verbindingen aan de praat te krijgen...

Voor mensen die problemen hebben met (achteraf) installeren van de Microsoft .NET Compact Framework 2.0... Zorg dat er niets geinstalleerd staat wat gebruik maakt van de voorgaande versie en de installatie verloopt prima! Geen hard rest nodig gehad hier.

Eggy : ik kom niet op de smarterphones.com site.... iets met templates wat fout gaat? Ben nl benieuwd naar je ervaringen/opmerkingen over het i-mate rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic31
[b]op camera gebruik...
Camera is wat mij betreft met name erg handig om een 'visuele memo' te maken.
Je bent onderweg, ziet iets waar je later op terug wil komen of wilt opzoeken, ff click en wegwezen.... :)

Maar voor de rest zou ik er zeker geen willen inzetten om serieuze fotos mee te maken nee... :X

[ Voor 25% gewijzigd door magic31 op 11-03-2006 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joeltje schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 10:43:
kan iemand me aub de correcte GPRS instellingen geven voor Orange? Ik krijg hem niet aan de praat :'(
Ook voor jou: http://members.home.nl/is...s/cabjes/NLRetailWM50.cab
zoe-ken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu idd Internet volgensmij wel werkend, maar de Orange World settings krijg ik niet aan de gang met dit bestandje, weet iemand raad???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 18:49:
Ik heb nu idd Internet volgensmij wel werkend, maar de Orange World settings krijg ik niet aan de gang met dit bestandje, weet iemand raad???

[...]
dat bedoel ik dus. Zoe-ken werkt best, maar als wat je ge-zocht hebt niet werkt, vr-aag ik...

De linkjes voor back-up tools werken helaas niet, ik heb al ge-zocht, wellicht iemand zo aardig even een goede backup unit link te geven, die ook op de sd kan opslaan?

Thanks!

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QuasaR schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 11:42:
[...]

Naast de quote knop zit een knopje om je post te editen.
Deze : [afbeelding]
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dom, dom, dom,.......
ik was niet ingelogd :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 15:38:
[...]
@Roland73: bedankt voor je reactie!!

Heeft iemand anders nog een opmerking over de belkwaliteit?
Ik heb een compact gehad, maar vind deze een stuk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

(jarig!)
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 19:43:
[...]
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dom, dom, dom,.......
ik was niet ingelogd :|
En jij stuurde 2 keer een bericht zonder ingelogd te zijn?
Erg knap! 8)

EDIT: Dit bedoel ik dus Mesias: Jij plaatst twee berichten onder elkaar.
Typ voortaan gewoon 1 bericht!

(d.m.v. het editen van je vorige bericht bijvoorbeeld....) :+

Modbreak:Vergeet echter niet dat jouw reply evenmin bijdraagt aan het topic. Report een post de volgende keer aub dan ook even in plaats van te reageren.

[ Voor 43% gewijzigd door Eggy op 12-03-2006 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu sinds twee dagen een Vario en hij bevalt prima. Ik heb echter een probleempje, en dat is het feit dat de muziek (WMP of TCPMP) stopt met spelen als je het apparaat op stand-by (scherm uit) zet. Op zich wel logisch, maar wel onhandig als je het apparaat gewoon als mp3-speler in je broekzak wil hangen. Als het scherm dan nog aan is heb je veel onnodig stroomverbruik en de kans is groot dat je allerlei ongewenste acties op het scherm uitvoert. Weet iemand hier een oplossing voor?

Edit: Ik heb trouwens erg veel nuttige informatie uit de startpost gehaald, mijn dank is groot.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Laatst online: 18:01
Nicap schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 08:07:
[...]

Hoe kom ik aan die versie dan? Ik heb hier versie 2.0
Hmm, die is nieuwe dan de mijne, dus zou het ook moeten ondersteunen. Je moet wel de volgende dingen doen:
In Bluesoleil moet de service seriële poort A aan staan en gestart en gekoppeld aan je Vario.
In Activesync moet je bij Connection settings aanvinken: Allow Connections to one of the following, en dan de compoort die Bluesoleil aan je vario heeft gegeven (in mijn geval COM7) selecteren.
Volg trouwens voor het connecten van de vario aan activesync de procedure zoals beschreven in de openingspost.

suc6!

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 20:02:
Heb nu sinds twee dagen een Vario en hij bevalt prima. Ik heb echter een probleempje, en dat is het feit dat de muziek (WMP of TCPMP) stopt met spelen als je het apparaat op stand-by (scherm uit) zet. Op zich wel logisch, maar wel onhandig als je het apparaat gewoon als mp3-speler in je broekzak wil hangen. Als het scherm dan nog aan is heb je veel onnodig stroomverbruik en de kans is groot dat je allerlei ongewenste acties op het scherm uitvoert. Weet iemand hier een oplossing voor?

Edit: Ik heb trouwens erg veel nuttige informatie uit de startpost gehaald, mijn dank is groot.
Je kan uit de startpost ook eens pocketmusic proberen, zit een functie op dat ie het scherm uitschakeld zonder dat de muziek stopt. Je kan zelf instellen hoe of je je toetsen geactiveerd wil laten om zo van nummer te kunnen wisselen. Verder kan het bedienen vanuit je Today-scherm. Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik dit (klik klik) bestand. Het schakelt het scherm uit. Ik heb het zelf toegewezen knop4(ingedrukt) dan schakelt me scherm uit. Alleen weet ik niet hoe je het programma weer uit schakelt :D :D Toevallig had ik Smartskey geïnstalleerd, als ik de rechter softkey ingedrukt houdt dan sluit het programma en krijg ik weer beeld :)

Weet iemand trouwens wanneer er een Nederlandse versie komt van AKU2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
In de instellingen van TCPMP kan je het scherm uit toekennen aan een knop. Ik heb het toegekend aan de knop midden in het D-pad, werkt prima. Geen losse andere tools voor nodig.
....(WMP of TCPMP) ..... Als het scherm dan nog aan is heb je veel onnodig stroomverbruik en de kans is groot dat je allerlei ongewenste acties op het scherm uitvoert. Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:26

Je zou ook kunnen kijken naar MortPlayer. Geweldige (gratis) mp3 speler. met functie om alle knoppen en scherm uit te zetten op 1tje na. Heeft nog grote toetsen ook.

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik tomtom heb gebruikt, dan valt men verbinding met t-mobile weg. Na een soft reset is die weer terug. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Wat gebuik ik:
tomtom 5.21
gps muis uit startpost
mda vario
nieuwste imate rom
T-mobile
Overgeklockt tot 252 mhz

Zijn er mensen met het zelfde probleem ?

Verder doet tomtom het prima. Wat me opvalt is dat tomtom altijd 5 km zachter rijd als dat de auto aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Laatst online: 26-08 09:55
Modbreak:Het is niet de bedoeling om dit topic te gebruiken voor links naar Vraag & Aanbod artikelen.

[ Voor 70% gewijzigd door Eggy op 12-03-2006 11:56 ]

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Ik heb een parrot ck3000 die wilniet koppelen. Mijn spv ziet hem, en herkent hem, maar om eoa reden zegt hij steeds dat de standaard pin (1234) niet klopt, en dus niet kan koppelen I :/

Iemand hier ervaring mee?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic31
joeltje schreef op zondag 12 maart 2006 @ 11:50:
Ik heb een parrot ck3000 die wilniet koppelen. Mijn spv ziet hem, en herkent hem, maar om eoa reden zegt hij steeds dat de standaard pin (1234) niet klopt, en dus niet kan koppelen I :/

Iemand hier ervaring mee?
Al 0000 gebrobeerd in te geven? Ben dit meestal als pin tegengekomen bij BT devices..

[ Voor 13% gewijzigd door magic31 op 12-03-2006 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Laatst online: 21:26
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 11:35:

Verder doet tomtom het prima. Wat me opvalt is dat tomtom altijd 5 km zachter rijd als dat de auto aangeeft.
dat kan kloppen. je auto teller is een benadering. tomtom geeft de werkelijke snelheid aan (met een kleine vertraging).

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen problemen met Microsoft .NET compact framework.

Download de redistrubuteble vanaf:

http://www.microsoft.com/...2f50ae9a55&DisplayLang=en

Start active sync op en ga naar add/remove programs. Daar staat hij nu ook tussen. Hij wordt dan als het goed geinstalleerd als je hem aanvinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
magic31 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 12:28:
[...]

Al 0000 gebrobeerd in te geven? Ben dit meestal als pin tegengekomen bij BT devices..
Yep, helaas ook geen succes...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Few... een nieuwe toestel (voor mij dan) en al 8 topics over dit toestel :) Helaas kan ik het antwoord op mijn vraag niet geheel vinden.
Ik weet hoe ik de T-Mobile meuk moet verwijderen d.m.v. de FAQ (via Total Commander, eerst backup voor de zekerheid naar Storage en daarna uit Extended_ROM halen, Hard Reset) maar het probleem is dat ik na een Hard Reset alles weer terug heb en hij dus WEER alle T-Mobile meuk gaat installeren.
Nu weet ik bijna zeker dat ik iets heel simpels verkeerd doe (Hard Reset duurde me ook ff om achter te komen... daarom dus) alleen is de vraag: wat?
Verder mijn complimenten aan de maker(s) en bijdragers voor de openingsposten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 11:35:
Als ik tomtom heb gebruikt, dan valt men verbinding met t-mobile weg. Na een soft reset is die weer terug. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Wat gebuik ik:
tomtom 5.21
gps muis uit startpost
mda vario
nieuwste imate rom
T-mobile
Overgeklockt tot 252 mhz

Zijn er mensen met het zelfde probleem ?

Dat van die km is nornaal een kmteller in de auto is nooit goed zit altijd
speling in hoe harder je rijd hoe meer afwijking dus bij je tomtom geeft die
het goed weer. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb een bluetooth GPS ontvanger besteld voor mijn Vario, het lijkt me toch we handig af en toe te kunnen navigeren, ik ben er domweg vanuit gegaan dat dit altijd werkt, dus ook als ik gelijktijdig een bluetooth headset gebruik.

Nu vertelde gisteren iemand mij, dat er maar 1 blueooth verbinding gelijk actief kan zijn, als je gebeld word stopt je navigatie. Nu ben ik er al achter dat sommige apparaten wel meerdere bluetooth verbindingen te gelijkertijd kunnen, hoe zit het met de vario?

Kan ik navigeren en bellen te gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:10

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Roland73 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 14:21:
Ik heb een bluetooth GPS ontvanger besteld voor mijn Vario, het lijkt me toch we handig af en toe te kunnen navigeren, ik ben er domweg vanuit gegaan dat dit altijd werkt, dus ook als ik gelijktijdig een bluetooth headset gebruik.

Nu vertelde gisteren iemand mij, dat er maar 1 blueooth verbinding gelijk actief kan zijn, als je gebeld word stopt je navigatie. Nu ben ik er al achter dat sommige apparaten wel meerdere bluetooth verbindingen te gelijkertijd kunnen, hoe zit het met de vario?

Kan ik navigeren en bellen te gelijk?
Je kan navigeren en bellen tegelijkertijd.. Is geen probleem op de Vario,... En het maakte bij mij ook niet uit of ik nu de orgineele rom of de nieuwste I-Mate gebruik.. _/-\o_

Trouwens, deze vraag is al eens voorgekomen binnen de topics.. 8)

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe loopt TomTom bij jullie? Schokkend of zo goed als vloeiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
supernova schreef op zondag 12 maart 2006 @ 14:39:
[...]
Trouwens, deze vraag is al eens voorgekomen binnen de topics.. 8)
Dank, ik heb idd niet alle topics (opnieuw) doorgelopen en ook niet heel uitgebreid gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hemiparo schreef op zondag 12 maart 2006 @ 14:11:
Few... een nieuwe toestel (voor mij dan) en al 8 topics over dit toestel :) Helaas kan ik het antwoord op mijn vraag niet geheel vinden.
Ik weet hoe ik de T-Mobile meuk moet verwijderen d.m.v. de FAQ (via Total Commander, eerst backup voor de zekerheid naar Storage en daarna uit Extended_ROM halen, Hard Reset) maar het probleem is dat ik na een Hard Reset alles weer terug heb en hij dus WEER alle T-Mobile meuk gaat installeren.
Nu weet ik bijna zeker dat ik iets heel simpels verkeerd doe (Hard Reset duurde me ook ff om achter te komen... daarom dus) alleen is de vraag: wat?
Verder mijn complimenten aan de maker(s) en bijdragers voor de openingsposten!
Op het moment dat hij opnieuw gaat installeren moet je een softreset doen :)
Ik had hetzelfde probleem ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 15:21:
[...]

Op het moment dat hij opnieuw gaat installeren moet je een softreset doen :)
Ik had hetzelfde probleem ook...
Thanks! Misschien toch ff de FAQ aanpassen? Weet je heel misschien ook hoe ik het T-Mobile boot logo aanpas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Topicstarter
@hemiparo

Deze methode staat eveneens in de startpost beschreven. Een aantal van de nieuwere firmwares maakt echter gebruik van een afgesloten Extended ROM welke dus niet op de andere methode wijzigbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Ik volg dit topic over de HTC Wizzard al geruime tijd en ben zelf sinds 2 weken eigenaar van een MDA Vario. Na een aantal topics gelezen te hebben over de ROM van de I-Mate heb ik vandaag zelf ook de rom geupdate met de laatste (engelstalige) rom van de I-Mate.

Vooraf heb ik echter voor de zekerheid even een back-up gemaakt van de complete inhoud op de memorycard m.b.v. SPB Backup. http://www.spbsoftwarehouse.com/

Toen ik na het plaatsen van het ROM bestand de gegevens uit dit backup bestand terug geladen heb, heb ik er niet bij stil gestaan dat de complete inhoud van de programmabestanden ook terug gezet werd, dit met gevolg dat mijn MDA na de herstart niet meer werkt.

De MDA start wel op maar zodra normaal gesproken het Windows Mobile startup scherm komt wordt het beeld compleet leeg, de back light staat daarna aan maar er wordt niks meer geladen.

Ik heb al geprobeerd een hard reset uit te voeren maar dit mag ook niet helpen, ik ben ten einde raad. Heeft iemand anders dit probleem misschien gehad en kan hij/zij mij hiermee helpen? Kon ik met Active Sync maar bij het device komen, dan zou ik het aparaat nogmaals kunnen flashen.

Alle hulp is welkom!

Gr, Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernova
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:10

supernova

Zabbix specialist 7 ;-)

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 15:04:
Heel vloeiend... Erg tevreden over.. _/-\o_

PS5 User ;-) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn batterij gaat maar 6 uur mee. Dat is niet goed of wel?
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Hoe lang gaat ie normaal mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 11:09
Mijn batterij ging op gegeven moment ook minder lang mee; het bleek dat ik .net framework op de sd card had geïnstalleerd. Toen ik 'm op de telefoon zelf installeerde was alles weer "normaal", ik denk er steeds sterker over om de iMate ROM te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 17:23:
Mijn batterij gaat maar 6 uur mee. Dat is niet goed of wel?
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Hoe lang gaat ie normaal mee.
Voorheen met me oude T-mobile rom 3.2.3.1 ofzo ging me batt 2 dagen mee en dan was ie echt helemaal leeg, dus 50% per dag zo een beetje. Sins ik de nieuwe imate heb verbruikt ie maar 15% per dag met normaal gebruik.

Imate 2.16

je batt leven hangt ook af wat voor proggies je op je pocket pc draait. op het moment draai ik.
Memaid , TCPMP,Spb pocket plus, (SBSH - pocket weather, Contact Breeze, iLaucher, PocketBreeze)

tis dus een beetje snel vind ik 6 uur :D

Vraagie, Kan iemand mij vertellen waarom als ie een fresh start doe met me MDA'tje dat ik in iLaucher 25,7M nog heb om te benutten (me pocket) en als ik er een dagje mee knoei dit elke keer langzaam afloopt? bedoel als ik Memaid eroverheen gooi scheeld het het weinig, notifications ook niet. :x

[ Voor 18% gewijzigd door AngelusHD op 12-03-2006 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 16:57:
Goedemiddag,

Ik volg dit topic over de HTC Wizzard al geruime tijd en ben zelf sinds 2 weken eigenaar van een MDA Vario. Na een aantal topics gelezen te hebben over de ROM van de I-Mate heb ik vandaag zelf ook de rom geupdate met de laatste (engelstalige) rom van de I-Mate.

Vooraf heb ik echter voor de zekerheid even een back-up gemaakt van de complete inhoud op de memorycard m.b.v. SPB Backup. http://www.spbsoftwarehouse.com/

Toen ik na het plaatsen van het ROM bestand de gegevens uit dit backup bestand terug geladen heb, heb ik er niet bij stil gestaan dat de complete inhoud van de programmabestanden ook terug gezet werd, dit met gevolg dat mijn MDA na de herstart niet meer werkt.

De MDA start wel op maar zodra normaal gesproken het Windows Mobile startup scherm komt wordt het beeld compleet leeg, de back light staat daarna aan maar er wordt niks meer geladen.

Ik heb al geprobeerd een hard reset uit te voeren maar dit mag ook niet helpen, ik ben ten einde raad. Heeft iemand anders dit probleem misschien gehad en kan hij/zij mij hiermee helpen? Kon ik met Active Sync maar bij het device komen, dan zou ik het aparaat nogmaals kunnen flashen.

Alle hulp is welkom!

Gr, Eric
Probeer hem eens te starten in bootloader modus, en flash dan de ROM opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Jerome!,

Bedankt voor je vlotte reactie, ik begrijp je antwoord echter niet goed.
Wat bedoel je met Bootloader modus? Hoe kom ik in deze modus?

Ik heb op Bootloader modus gegoogled maar wordt hier niet veel wijzer uit.

Ik hoor graag van je terug.

gr, Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 18:30:
Beste Jerome!,

Bedankt voor je vlotte reactie, ik begrijp je antwoord echter niet goed.
Wat bedoel je met Bootloader modus? Hoe kom ik in deze modus?

Ik heb op Bootloader modus gegoogled maar wordt hier niet veel wijzer uit.

Ik hoor graag van je terug.

gr, Eric
Het lijkt toch te werken, camera knopje en Power on knopje en dan resetten.... Ik ben dol gelukkig!
Erg bedankt voor je antwoord, je hebt me gigantisch geholpen!

Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 15-09 07:33
Is die originele T-mobile ROM ook nog ergens te downloaden? Wil hem eigenlijk ergens te backup hebben.

Ik zag een link bij xda-developers, maar die doet het niet, die wil dat ik inlog met username/password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorted.bits schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:56:
Is die originele T-mobile ROM ook nog ergens te downloaden? Wil hem eigenlijk ergens te backup hebben.

Ik zag een link bij xda-developers, maar die doet het niet, die wil dat ik inlog met username/password.
ftp://ftp.xda-developers.com/Wizard/Roms/Tmobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 15:49:
[...]

Moet je even zoeken in deze of de vorige thread. Ik heb een redelijk uitvoerige beschrijving van hoe ik het gedaan heb. Ik denk dat als je op brando zoekt dat je mijn posting wel terugvindt.

edit: deze is het
Dankje :)

Overigens: Is er een gratis vervanging voor Outlook voor de PC als PIM? Het enige wat ik wil is contacten/kalender en taken synchoniseren (smsjes zou ook handig zijn om te backuppen) en om daarom nu outlook daarvoor te installeren...

Voor mensen die willen weten waarom ik geen Outlook wil gebruiken: Onder andere het feit dat Outlook zijn data-bestanden koppelt aan je eigen Windows-profiel is voor mij al een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Eggy schreef op zondag 12 maart 2006 @ 16:26:
@hemiparo

Deze methode staat eveneens in de startpost beschreven. Een aantal van de nieuwere firmwares maakt echter gebruik van een afgesloten Extended ROM welke dus niet op de andere methode wijzigbaar is.
Had de uitleg ook gevonden uit de startpost... alleen kon ik daar het gedeelte van 'softreset na hardreset' niet uithalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met zowel de originele als de testrom van Qtek heb ik het probleem dat Outlook geen verzonden berichten bewaard. Als ik de optie uitvink en weer aanvink, werkt het goed, maar zodra Outlook een keer af is gesloten en weer opgestart, ben ik daarna verzonden emails gewoon kwijt, ondanks dat de optie aangevinkt blijft. Ik gebruik IMAP en de "sent items" map is gewoon aanwezig in mijn account op de IMAP-server. Als ik met Thunderbird mijn mail check dan zie ik dat de verzonden items inderdaad niet bewaard zijn, dus het heeft niets te maken met een verkeerde synchronisatie tijdens een send/receive-opdracht met m'n Qtek.

Waar is overigens de account "Outlook Email" voor? Ik kan deze niet gebruiken om mijn huidige emailaccount te benaderen, maar kan 'm ook niet verwijderen. Is er eventueel een mogelijkheid om 'm in ieder geval te verbergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• embrowsers
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-08 14:10
Ik heb daarbij een HEEL duidelijk verschil gemerkt tussen de originele T-Mobile rom en de meest recente KJAM rom. Bij de eerste werd het beeld ± elke seconde geupdate, bij de nieuwe loopt het z.g.a. vloeiend. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de testrom van Qtek loopt deze behoorlijk goed. Ik gebruik echter omapclock om de processor tijdens TomTom te overklokken naar 240 MHz en dan draait deze nog beter. Meldingen als "bezig met instructies" duren dan veel korter of blijven zelfs achterwege. En ingewikkelde routes worden sneller berekend. Nu heb ik nog geen praktijkervaring met TomTom in de auto dus over de snelheid waarmee een nieuwe route automatisch wordt berekend kan ik niet veel melden. Bij gebrek aan een gps-module heb ik voorlopig alleen met de demofunctie kunnen stoeien helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien wanneer er een Nederlandse versie van AKU 2 komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 20:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 01:22:

Waar is overigens de account "Outlook Email" voor? Ik kan deze niet gebruiken om mijn huidige emailaccount te benaderen, maar kan 'm ook niet verwijderen. Is er eventueel een mogelijkheid om 'm in ieder geval te verbergen?
Daar komt de mail te staan die je in je Outlook hebt staan. Het wordt niet bijvoorbeeld via WiFi binnengehaald, maar synchroniseert via ActiveSync. Je kan wel kiezen welke folders je behalve de inbox wil laten zien, maar volgens mij niet de hele account niet laten zien. Als je geen outlook gebruikt is die waarschijnlijk niet zo nuttig.

[ Voor 8% gewijzigd door gwystyl op 13-03-2006 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:52

Fioravanti

Fioravantastisch!

Excuus voor het geval dat het onderwerp al eens besproken is.

Ik ben van plan een Qtek 9100 te kopen. Vanuit de bedrijfseconomische gedachte (gebrainwashed door school..) overweeg ik om deze in Belgie of Duitsland te kopen.

Ik hoef natuurlijk geen prijs te weten, maar ik vroeg mij af of (en dan ook waar te dlen) het mogelijk is om mijn Deutsche versie om te zetten naar het vertrouwde Nederlands en of hier risico's aan zitten.

Alvast bedankt voor jullie tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

(jarig!)
Fioravanti schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:06:
Excuus voor het geval dat het onderwerp al eens besproken is.

Ik ben van plan een Qtek 9100 te kopen. Vanuit de bedrijfseconomische gedachte (gebrainwashed door school..) overweeg ik om deze in Belgie of Duitsland te kopen.

Ik hoef natuurlijk geen prijs te weten, maar ik vroeg mij af
1) of (en dan ook waar te dlen) het mogelijk is om mijn Deutsche versie om te zetten naar het vertrouwde Nederlands en
2) of hier risico's aan zitten.

Alvast bedankt voor jullie tijd
1): Ja, dmv een ROM flash kan er een Nederlands of Engelse versie op
2): Ja, de garantie vervalt. (officieel niet, maar in de praktijk wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Tom tom loopt bij vloeiend kan ik iedereen melden. Ik heb de qtek 9100 en hoef hem niet eens over te klokken. Dus daar ben ik erg blij mee. Ik denk dat jullie te veel op de geheugen stick stoppen ofz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:52

Fioravanti

Fioravantastisch!

Martino-s schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:17:
[...]

1): Ja, dmv een ROM flash kan er een Nederlands of Engelse versie op
2): Ja, de garantie vervalt. (officieel niet, maar in de praktijk wel)
Dank voor de snelle reactie. Nu nog een aardige site vinden. Iemand anders suggesties? Zowel binnen als buitenland is goed.

(natuurlijk max. 5 adressen, anders krijg ik ruzie omdat ik de regels overtreed ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
  • Laatst online: 12-09 21:04
Fioravanti schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:21:
[...]

Dank voor de snelle reactie. Nu nog een aardige site vinden. Iemand anders suggesties? Zowel binnen als buitenland is goed.

(natuurlijk max. 5 adressen, anders krijg ik ruzie omdat ik de regels overtreed ;))
Hoppa! (Wel allemaal binnenland)
pricewatch: Qtek 9100

Er staan al aardig wat aanbiedingen in het topic, laten we nou niet nog meer vervuilen daarmee. Anders zijn er zat prijsvergelijksites voor binnen en buitenland die een mooi objectief overzicht van beschikbare prijzen geven.

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het volgende probleem heb ik constant: steeds als ik mijn wizard uit de stand-by haal, dan is de backlight uit. Onder het instellingentabblad 'energie' is het schuifje ook helemaal maar naar links 'energie besparen'. Dit werkt niet handig, want dan moet ik steeds weer de backlight aanzetten. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:38:
Het volgende probleem heb ik constant: steeds als ik mijn wizard uit de stand-by haal, dan is de backlight uit. Onder het instellingentabblad 'energie' is het schuifje ook helemaal maar naar links 'energie besparen'. Dit werkt niet handig, want dan moet ik steeds weer de backlight aanzetten. Iemand enig idee?
In je backlight instellingen zit een vinkje dat de backlight aan moet gaan als je op een knop drukt of het scherm aanraakt als je apparaat niet uit is. Staat die wel aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToMaSZ schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:45:
[...]

In je backlight instellingen zit een vinkje dat de backlight aan moet gaan als je op een knop drukt of het scherm aanraakt als je apparaat niet uit is. Staat die wel aangevinkt?
Damn, dat was het bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Ik heb een irritant nadeeltje ontdekt aan de Vario.

Iedereen kent wel dat geluid dat vlak voor je gebeld gaat worden je boxen in de auto beginnen te brommen. Is niet erg, want je weet dat je dan gebeld word of dat er een sms-je komt.

Ik heb Direct push mail aan staan en mijn mijn vario ligt naast mijn pc, voor de verandering vandaag de boxen van mijn pc aangezet met als gevolg dat er elke keer dat er gesynchroniseerd gaat worden (erg vaak) mijn boxen irritant beginnen te doen, in de auto hoorde ik dit af en toe ook, maar mijn PC boxen zijn hier blijkbaar wat gevoeliger voor.

Is aan dit storen wat te doen? Toch wel irritant (en ik ben bezig met geluid, boxen uit zetten is de eerste 3 uur nog geen optie en mijn telefoon heb ik toch wel nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s

Martino-s

(jarig!)
Roland73 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:59:

Iedereen kent wel dat geluid dat vlak voor je gebeld gaat worden je boxen in de auto beginnen te brommen. Is niet erg, want je weet dat je dan gebeld word of dat er een sms-je komt.

Ik heb Direct push mail aan staan en mijn mijn vario ligt naast mijn pc, voor de verandering vandaag de boxen van mijn pc aangezet met als gevolg dat er elke keer dat er gesynchroniseerd gaat worden (erg vaak) mijn boxen irritant beginnen te doen, in de auto hoorde ik dit af en toe ook, maar mijn PC boxen zijn hier blijkbaar wat gevoeliger voor.

Is aan dit storen wat te doen? Toch wel irritant (en ik ben bezig met geluid, boxen uit zetten is de eerste 3 uur nog geen optie en mijn telefoon heb ik toch wel nodig)
Aan het storen zal je niets kunnen doen.
Wel kan je proberen je synchronistatie met exchange mindervaak te laten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Roland73 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:59:

Dit zegt meer over de afscherming van je geluidsapparatuur dan over de vario. Ik heb het in de auto ook gehoord, maar met mijn SE610 van voorheen was het veel erger. Leg je vario aan de andere kant van je PC oid om minder storing te ondervinden, of wikkel eens een ferrietkern aan een stel van je aansluitkabels, kan al een hoop schelen. Als je aan het opnmen bent, zou ik even checken of de storing niet ook in je opname terugkomt, zou een beetje zonde van je tijd zijn, niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Martino-s schreef op maandag 13 maart 2006 @ 11:14:
[...]

Aan het storen zal je niets kunnen doen.
Wel kan je proberen je synchronistatie met exchange mindervaak te laten uitvoeren.
Dat kan niet :-)
Ben juist over gestapt op de nieuwe I-mate Rom om direct push te kunnen gebruiken, daarnaast gebeurd dit storen continue als er GPRS verkeer is. Dit is vaak met exchange maar ook als TomTom in de auto verbinding maakt met internet. Ik ben niet van plan fuctionaliteit in te leveren omdat er storing word veroorzaakt, ik heb dat ding niet gekocht om niet te gebruiken. Dat ding heeft gewoon erg vaak verbinding met internet.

Waardoor komt die storing?ligt aan de telefoon of aan mijn boxen? is dit niet af te schermen?

edit
Dit zegt meer over de afscherming van je geluidsapparatuur dan over de vario.
Antwoord is al gegeven, het ligt niet zo zeer aan de Vario :-)

[ Voor 10% gewijzigd door [Roland] op 13-03-2006 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Roland73 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 11:25:
[...]

Dat kan niet :-)
Ben juist over gestapt op de nieuwe I-mate Rom om direct push te kunnen gebruiken, daarnaast gebeurd dit storen continue als er GPRS verkeer is. Dit is vaak met exchange maar ook als TomTom in de auto verbinding maakt met internet. Ik ben niet van plan fuctionaliteit in te leveren omdat er storing word veroorzaakt, ik heb dat ding niet gekocht om niet te gebruiken. Dat ding heeft gewoon erg vaak verbinding met internet.

Waardoor komt die storing?ligt aan de telefoon of aan mijn boxen? is dit niet af te schermen?

edit

[...]

Antwoord is al gegeven, het ligt niet zo zeer aan de Vario :-)
Je boxen. Waarschijnlijk zijn ze niet afgeschermd, de goedkopere modellen (of oudere) hebben dit vaak niet.

Enige oplossing is denk ik een andere boxenset, of je vario ergens anders neerzetten, soms kun je hem iets verplaatsen zodat het signaal niet 'door' de boxen moet.

Ik heb tijdens het TT navigeren dat me adapt300 perfect werkt, maar als ik dan gebeld wordt/bel, dan krijg ik even geen gps apparaat. later pakt hij hem wel weer op maar dit is erg irritant.

Ik heb com8 als outgoing port naar me GPS

moet ik nog een incomming port toevoegen ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julleke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-01-2022
angelus20 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 17:50:
[...]
...

Vraagie, Kan iemand mij vertellen waarom als ie een fresh start doe met me MDA'tje dat ik in iLaucher 25,7M nog heb om te benutten (me pocket) en als ik er een dagje mee knoei dit elke keer langzaam afloopt? bedoel als ik Memaid eroverheen gooi scheeld het het weinig, notifications ook niet. :x
Dit heeft volgens mij te maken met je internet cache die daarheen wordt geschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Goed. M'n Vario is blijven steken in de "headset modus". Met geen mogelijkheid wilt ie de gewone interne speaker en microfoon gebruiken. Ik kan alleen bellen als de headset aangesloten is. De connector met contactspray volpompen helpt een beetje maar slechts voor korte duur. Wrikken met het plugje levert ook niet het gewenste resultaat. Heeft iemand nog een tip om het weer aan het werk te krijgen? Ik heb er een QTEK ROM op geparkeerd omdat ik nogal wat problemen had met de originele ROM van Tmobile. Iemand toevallig ervaring met hoe moeilijk de customer support van Tmobile doet over geflashde telefoons? Ondanks zorgvuldig gebruik is dit al het derde mechanische gebrek van m'n telefoon. Het batterijklepje zit los omdat er een pinnetje is afgebroken, de stylus zit niet meer klemvast en nu dit... :(
ps. Als iemand ergens de 1.3.2.5 Tmobile NL ROM heeft liggen, laat't even weten, op de ftp van xda staat ie in ieder geval niet.

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Appie_NL schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:27:
Goed. M'n Vario is blijven steken in de "headset modus". Met geen mogelijkheid wilt ie de gewone interne speaker en microfoon gebruiken. Ik kan alleen bellen als de headset aangesloten is. De connector met contactspray volpompen helpt een beetje maar slechts voor korte duur. Wrikken met het plugje levert ook niet het gewenste resultaat. Heeft iemand nog een tip om het weer aan het werk te krijgen? Ik heb er een QTEK ROM op geparkeerd omdat ik nogal wat problemen had met de originele ROM van Tmobile. Iemand toevallig ervaring met hoe moeilijk de customer support van Tmobile doet over geflashde telefoons? Ondanks zorgvuldig gebruik is dit al het derde mechanische gebrek van m'n telefoon. Het batterijklepje zit los omdat er een pinnetje is afgebroken, de stylus zit niet meer klemvast en nu dit... :(
ps. Als iemand ergens de 1.3.2.5 Tmobile NL ROM heeft liggen, laat't even weten, op de ftp van xda staat ie in ieder geval niet.
Weinig nieuwe tips, het lijkt me dat je de gangbare oplossingen hebt geprobeerd. Keer de headset erin doen en er hard uitrukken heeft bij mij geholpen toen het gebeurde (was slechts eenmalig).

Ik zou er een officiele rom opflashen, de locks terugplaatsen en het ding voor garantie aanbieden, alleen al voor het stylus probleem moeten ze hem aannemen. Batterijklepje van 2 euro en wat revisie op de headsetaansluiting moet er dan wel bijkunnen lijkt me. En voor wat betreft de software veranderingen... ik vraag me af of ze het ding uberhaupt daarop nakijken als je hem aanbiedt voor deze mechanische gebrekkigheden.

[ Voor 8% gewijzigd door ToMaSZ op 13-03-2006 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Appie_NL: Ik heb een aWizard 1.x backup van mijn Vario. Weet alleen zo de versie niet.. geef maar een gil als je 'm wilt hebben.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag mijn vario gehaalt ,en wat is het toch een leuk apparaat :D . Het eerste probleem dient zich echter aan :'( Het volgende is aan de hand:

Gister een film (mpeg 4) op mijn storagekaartje proberen te zetten met de cardreader van mijn pc. Alles ging goed, het filmpje kreeg ik echter niet werkend en ik heb het daarom verwijdert. Toen mijn geheugenkaartje terug gestopt in de vario, en vanochtend was er data weg. toen ik net thuis kwam heb ik het kaartje in de pc gestopt en helemaal leeg gemaakt. Daarna kwam ik tot de conclusie dat het kaartje nog maar 96 kb beschikbaar heeft terwijl het leeg is |:( Met schijfanalyse proberen te analyseren maar dan krijg ik een melding dat het apparaat niet toegankelijk is. Defragmenteren was op 1 pc hier wel mogelijk maar het heeft niet mogen baten...iemand nog tips om dit op te lossen of gewoon garantie claimen (zit dat wel op die meegeleverde minisd kaartjes uberhaubt? 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:47:
Zaterdag mijn vario gehaalt ,en wat is het toch een leuk apparaat :D . Het eerste probleem dient zich echter aan :'( Het volgende is aan de hand:

....sd kaartje kapot verhaaltje....
Klinkt als corrupte data... Uit de startpost:
Mijn Mini SD kaart is plotseling onbruikbaar geworden. Kan ik hier wat aan doen?

Het kan zo zijn dat je geheugenkaart corrupte data bevat. Deze corrupte data ontstaat veelal door het abrupt uitschakelen van het toestel terwijl er zich activiteit op de geheugenkaart plaats vindt. Hiernaast kunnen ook magnetische velden de oorzaak zijn van het ontstaan van corrupte data.

Probeer je geheugenkaart in een dergelijk geval eerst eens te formateren met behulp van een PC. De kans is groot dat hij hierna weer na behoren werkt. PhotoRescue kun je hier bijvoorbeeld voor gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door ToMaSZ op 13-03-2006 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:58
Vraag: welke ROM is nou het snelst? De Imate of Qtek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Vinnienerd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 14:03:
Vraag: welke ROM is nou het snelst? De Imate of Qtek?
Quick test with Qtec ROM 1.6.7.1 and i-mate ROM 2.16.9.01
http://forum.xda-develope...topic.php?p=238602#238602

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
Krypt schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:43:
Appie_NL: Ik heb een aWizard 1.x backup van mijn Vario. Weet alleen zo de versie niet.. geef maar een gil als je 'm wilt hebben.
Ja, graag... Dan ga ik uitzoeken hoe ik die op m'n Vario gepompt krijg. Erm, kan je'm uploaden naar
<ftp adres is niet meer nodig> ? Heel hartelijk bedankt!

En hij staat er, hartstikke bedankt!

[ Voor 15% gewijzigd door Bebob_NL op 13-03-2006 14:17 ]

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Hoe je dat ding weer terug flashed weet ik niet. Mijn aWizard 1.3 Beta 3 vind de romfiles niet..

Maar als je de aWizard.cmd bekijkt zul je 'm vast handmatig kunnen aftrappen..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToMaSZ schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:54:
[...]

Klinkt als corrupte data... Uit de startpost:

[...]
Kan dat komen door het bijgeleverde hoesje van de vario? :| Dat hoesje heeft een magneetsluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Even een software vraagje:
Weet iemand software die GPS coordinaten kan publishen op een website, waar vervolgens je posititie op een kaart van NL wordt geplot? GPS tracking incl kaartjes dus..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
Krypt schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:09:
Even een software vraagje:
Weet iemand software die GPS coordinaten kan publishen op een website, waar vervolgens je posititie op een kaart van NL wordt geplot? GPS tracking incl kaartjes dus..
Ook al naar lopen kijken... je wil een wandelende geocache van jezelf maken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic31
Volgens mij ben ik ergens te hard tegen aangelopen ofzo... }:O

Heb de nieuwe imate rom op mijn toestel gezet en was er redelijk zeker van dat ik bij mijn vorige opzet een mp3 als SMS 'ringtone' heb gezet... Krijg dit niet meer voor mekaar!

Ben ik nou malle pietje of kan dit gewoon niet....? even de bovenkamer opniew installeren dan maar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

headset erin doen, 1 keer op het knopje van opnemen drukken. ding eruit trekken klaar..... (zoiets was het bij mij maar kan niet meer precies herinneren, hier moet je het mee doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@magic31: Het is een keer vermeld in dit deel volgens mij, ik weet het ook niet meer precies waar maar je moest ze nu op een andere plaats zetten dan bij de oude rom. Weet alleen niet meer waar, sorry.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:41

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik heb het apparaat nu iets meer dan 1 maand en zojuist begon mijn scherm te piepen zoals al vaker in het topic hier is beschreven (hoge pieptoon die veroorzaakt wordt door het scherm).

Aan mijn ene oor heb ik er wel last van, het andere oor niet (dus hoor ik slechter aan 1 kant :| ). Zijn de personen bij wie dit ook voor kwam teruggegaan naar de winkel voor de garantie?

Daarnaast heb ik er dus alleen bij 1 oor last van en kan ik er op zich wel mee leven. Is het daarintegen wel geadviseerd om het toestel te laten repareren (de telefoon dan) :P

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mp3 ergens in windows/sounds pleure (me vario is weg dus kan niet nakijken).

edit> kijk even startpost
Hoe stel ik een custom ringtone in?
--------------------------------------------------------------------------------
Plaats het door jou gekozen bestand in de map "Application Data > Sounds". Ga vervolgens naar "Start > Settings > Phone" en selecteer het door jou toegevoegde bestand uit het "Ring tone" selectie balkje.

Wanneer je gebruikt maakt van een Storage Card kun je het door jou gewenste bestand simpelweg in de root folder van deze kaart plaatsen.

Als het op de hierboven beschreven manier nog niet lukt, kan het zo zijn dat je je MP3 bestanden gekoppeld hebt aan een 3rd party music player. Je moet dan in je voorkeuren van dit programma aangeven dat je deze bestanden niet automatisch wilt afspelen met dit programma.

Je kunt ook custom SMS tones instellen. Hiervoor moet je een .WAV bestand in de Windows folder plaatsen. Vervolgens kan je deze selecteren bij "Start > Settings > Sounds & Notifications > Notifications (tabblad)".

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2006 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je bent malle pietje.
kan alleen maar een .wav zijn uit de windowsmap ;)
Voor de ringtone maakt het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:32:
[...]

headset erin doen, 1 keer op het knopje van opnemen drukken. ding eruit trekken klaar..... (zoiets was het bij mij maar kan niet meer precies herinneren, hier moet je het mee doen)
Ik heb nog een kwartiertje met de headset connector zitten pielen.. de connector er hard uit rukken did the trick. Hij doet het nu eventjes, maar voor hoelang dat weet ik niet... Het contact in de telefoon is gewoon helemaal gaar :(
Krypt schreef op maandag 13 maart 2006 @ 14:38:
Hoe je dat ding weer terug flashed weet ik niet. Mijn aWizard 1.3 Beta 3 vind de romfiles niet..

Maar als je de aWizard.cmd bekijkt zul je 'm vast handmatig kunnen aftrappen..
Ik gebruik beta 2, en als ik de ROM file van Krypt in de map ROM parkeer van aWizard, dan vind aWizard'm wel degelijk. (let wel: aWizard had wat problemen met map namen met een spatie erin.) Omdat m'n telefoon het nu weer eventjes lijkt te doen stel ik het flashen nog eventjes uit. Ik heb gehoord dat er bar weinig Variotjes op voorraad zijn bij meneer T-Mobile en ik heb geen zin om een maand zonder een fatsoenlijke telefoon te zitten.
In ieder geval allen hartelijk dank, ik kan weer eventjes vooruit.

ps. De file van Krypt lijkt inderdaad de T-Mobile Ship NL 1.3.2.5 te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WHiZZi schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:32:
Ik heb het apparaat nu iets meer dan 1 maand en zojuist begon mijn scherm te piepen zoals al vaker in het topic hier is beschreven (hoge pieptoon die veroorzaakt wordt door het scherm).

Aan mijn ene oor heb ik er wel last van, het andere oor niet (dus hoor ik slechter aan 1 kant :| ). Zijn de personen bij wie dit ook voor kwam teruggegaan naar de winkel voor de garantie?

Daarnaast heb ik er dus alleen bij 1 oor last van en kan ik er op zich wel mee leven. Is het daarintegen wel geadviseerd om het toestel te laten repareren (de telefoon dan) :P
Ik ben nog niet teruggegaan maar denk dat ik 'm vanmiddag toch maar even langs breng.. Vind gewoon dat het toestel helemaal goed moet zijn.. Heb er verder eigenlijk ook weinig last van want tijdens bellen heb ik het scherm altijd uit.. Maar wie weet verbruikt het ook wel xtra accu... er wordt immers een geluid geproduceerd (misschien blaat ik onzin hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:22

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Ik heb een vraag mbt het ontwerp van de hardware (case M3000) van de Orange versie. Is deze 1:1 qua behuizing met de andere Merken (i-Mate/Qtek/T-Mobile HTC Wizard versie)? Ik had namelijk gelezen dat de HTC Magician versie van Orange niet geheel compatible was met de orginele versie van Qtek s100/i-Mate etc icm carkits. Is dat nu ook een probleem met de HTC Wizard omdat ik hem bijvoorbeeld hier ook niet bij zie staan die M3000?

Wie"o"Wie?

[ Voor 13% gewijzigd door WeaZuL op 13-03-2006 17:36 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er wordt telkens opnieuw gesproken over het verwijderen van CID- & SIM-locks. Dit is niet toegestaan op Gathering of Tweakers, doe dit dan ook niet. Het bespreken van prijzen is tevens niet gewenst in dit topic. Mocht je posts tegenkomen welke in strijd zijn met deze policy, maak even gebruik van de Topic Report functie in plaats van op deze posts te reageren. Dit is de laatste waarschuwing, verdere overtredingen zullen leiden tot permanente sluiting van het topic!