Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
kijk , daar hebben we wat aanHenkes schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 20:02:
Ik heb vandaag maar de sprong in het diepe gewaagd. Zonder enige voorkennis dmv reviews heb ik de Acer 2051Ws bij de Mediamarkt gehaald, immers, je kan hem altijd zonder problemen terugbrengen. En ik moet zeggen; WOW!
- Het scherm voelt degelijk aan
- Geen dode pixels
- Spiegeling valt alleen op als de monitor uit staat
- En wat een oppervlakte
Ik kan nog niets over de evt. ghosting zeggen aangezien ik dit nog niet getest heb. Over de kijkhoek ben ik ook meer dan tevreden. Ik ben er echter nog niet uit of het nu een TN- of een MVA-scherm is. De kijkhoek zou namelijk ook door het zogeheten Crystalbrite kunnen komen.
Vooralsnog is het enige minpunt dat de voet niet demontabel is. Bij montage aan de muur of met een arm zal de voet er altijd als het ware onderhangen.
en meschien een beetje brutaal . maar als je zin heb, kan je dan wat foto,s maken met games enz..
ben ERG nieuwschierig .
alvast bedankt
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Ik heb nog nooit van dat Samsung scherm gehoordVerwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 20:41:
[...]
neem je de samsung LE23R51 BX die heb wel hd
Verder gebruikt Samsung PVA panelen en heb ik geen vertrouwen meer in Samsung, aangezien hun zogenaamde 8bits S-PVA panelen opeens geen 8bits blijken te zijn. Daarnaast is de Nec op dit moment de snelste monitor en heeft de grootste kijkhoek en zeer natuurgetrouwe kleuren.
Verwijderd
[...]
Ik heb nog nooit van dat Samsung scherm gehoord
Verder gebruikt Samsung PVA panelen en heb ik geen vertrouwen meer in Samsung, aangezien hun zogenaamde 8bits S-PVA panelen opeens geen 8bits blijken te zijn. Daarnaast is de Nec op dit moment de snelste monitor en heeft de grootste kijkhoek en zeer natuurgetrouwe kleuren.[/quote ja ik ga ook voor de NEC maar toch die HP 21"is toch ook wel heel mooi maar is hij ook snel met speelen van ut2004
Ik heb al vaker geklaagd over het moiré patroon dat ik op de meeste schermen zie, en helaas lijkt de Acer daar ook niet geheel vrij van. Het is echter op het eerste gezicht niet bijzonder storend.
De twijfel is groot... het scherm ziet er verder prima uit, en gezien de MMs fijne 'niet goed, geld terug' garantie denk ik dat ik de sprong waag en er eentje meeneem. De twijfel komt vooral van de investering (500 euro is meer dan ik had gehoop uit te geven aan een nieuw scherm), en de hit die mijn FPS zullen krijgen hierdoor; ik wil zeker geen nieuwe proc/videokaart kopen voor het eind van het jaar, en de resolutie omhoog gooien van 1280x960 naar 1600x1050 zal die 9 maanden nog langer doen lijken.
Vraagje aan Henkes: de monitor strekte bij de MM alle resoluties over het gehele scherm, weet jij inmiddels of het mogelijk is om lagere resoluties en/of 4:3 resoluties ook met zwarte balken aan de zijkant weer te geven? Ik las ergens dat dit altijd mogelijk is met Nvidia kaarten als je het ding via DVI aanstuurt, maar ik ben ATI-gebruiker...
[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 08-03-2006 08:13 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Verwijderd
n00bs schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 23:52:
[...]
ja ik ga ook voor de NEC maar toch die HP 21"is toch ook wel heel mooi maar is hij ook snel met speelen van ut2004
Welke Samsung panelen zijn S-PVA die 8 bits horen te zijn maar geen 8 bits zijn en waar is dat op gebaseerd? Ik zie samsung alleen maar met PVA panelen en de 204b met een TN paneel?n00bs schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 23:52:
[...]
Ik heb nog nooit van dat Samsung scherm gehoord![]()
Verder gebruikt Samsung PVA panelen en heb ik geen vertrouwen meer in Samsung, aangezien hun zogenaamde 8bits S-PVA panelen opeens geen 8bits blijken te zijn. Daarnaast is de Nec op dit moment de snelste monitor en heeft de grootste kijkhoek en zeer natuurgetrouwe kleuren.
[ Voor 4% gewijzigd door Y0ur1 op 08-03-2006 00:43 ]
Nu twijfel ik nog tussen 19" en 20" en wel/niet breedbeeld. Ik neig wat meer naar de 20" om de resolutie en omdat zo'n ding toch lang mee gaat, wil ik er best 400-600 euro voor uit trekken.
Ik heb totaal geen idee wat ik zelf fijn zou vinden, wel of geen breedbeeld. Ik doe aardig wat beeld/video bewerking en de 2 games die ik wil gaan spelen ondersteunen beide breedbeeld.
Tot nu toe lijken me de Acer van mediamarkt me wel wat, ik wacht nog op wat reacties van Henkes. Over de Samsung 930bf 19" heb ik ook een hoop goede dingen gelezen, dus die blijft ook een optie. Die Nec leek me fantastisch, maar die kan ik zo goed als afschrijven lees ik, 580 euro zonder pixelgarantie van 1 of andere duitse webshop is mij wat te lijp. In een samenkoop actie zou ik wellicht wel interresse hebben.
Maar nu vroeg ik me dus af, als je games op een 20" widescreen gaat kijken die geen widescreen ondersteunen, en dus op 4:3 speelt, dan speel je in principe op een 17" inch? En is dat te doen met die zwarte balken?
En hoe zit het met kleinere resoluties draaien dan 1680x1050 (of 1600x1200), ik begreep niet echt of dat nu wel goed gaat of niet?
Hun vlagschip onder de 17" de 770P en van de 19" de 970PY0ur1 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 00:38:
[...]
Welke Samsung panelen zijn S-PVA die 8 bits horen te zijn maar geen 8 bits zijn en waar is dat op gebaseerd? Ik zie samsung alleen maar met PVA panelen en de 204b met een TN paneel?
Als je wilt weten waarop dat gebaseerd is, dan kan je de search functie in het 19" topic en het 17" topic gebruiken.
Ik lees het inderdaad, wat genaaid zeg! Ik hoop maar dat de 204Ts wel een echt goed PVA paneel heeft met 8 bits kleuren. 6 bits is dus 16.2 mil. kleuren als ik het goed begrijp?n00bs schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 00:55:
[...]
Hun vlagschip onder de 17" de 770P en van de 19" de 970P
[ Voor 11% gewijzigd door Y0ur1 op 08-03-2006 10:57 ]
Als er een eenvoudige manier is om dit te testen wil ik dat best doen, heb er tenslotte een staan thuis. Als ik de site met de beschrijving van het paneel moet geloven zijn het er echt 16,7 miljoenY0ur1 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 10:18:
[...]
Ik lees het inderdaad, wat genaaid zeg! Ik hoop maar dat de 204Ts wel een echt goed PVA paneel heeft met 8 bits kleuren. 6 bits is dus 16.2 mil. kleuren als ik het goed begrijp?
Ik heb dit verhaal ook al doorgelezen, even kort en snel. Zal is kijken wat die plaatjes doen op mijn monitor..
[ Voor 14% gewijzigd door J0YR1D3R op 08-03-2006 11:19 ]
Bij de 770p en 970p staat ook 16.7 mil. heh terwijl het blijkbaar niet zo isJ0YR1D3R schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 11:16:
[...]
Als er een eenvoudige manier is om dit te testen wil ik dat best doen, heb er tenslotte een staan thuis. Als ik de site met de beschrijving van het paneel moet geloven zijn het er echt 16,7 miljoen
Ik heb dit verhaal ook al doorgelezen, even kort en snel. Zal is kijken wat die plaatjes doen op mijn monitor..

Ik zal die test ook zeker even doen zodra ik mijn 204ts binnen heb btw.
[ Voor 6% gewijzigd door Y0ur1 op 08-03-2006 11:25 ]
Als er eens wat organisaties waren die dit soort zaken zouden aanpakken... echt opkomen voor de belangen van de consument. Ik vind het zelf smerige misleidende marketing. Maar blijkbaar is dat gewoon toegestaan...
Verwijderd
de nec schijnt het erg goed te doen dat downscalen.DeepSeven schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 00:52:
Na 6 jaar naar een 17" crt gekeken te hebben wordt het ook eens tijd om naar een tft te switchen. Ben nu al een paar dagen aan het lezen, maar heb het idee dat ik weinig wijzer wordt. Er zijn zoveel factoren waar je blijkbaar op moet letten bij het aanschaffen van zo'n ding.
Nu twijfel ik nog tussen 19" en 20" en wel/niet breedbeeld. Ik neig wat meer naar de 20" om de resolutie en omdat zo'n ding toch lang mee gaat, wil ik er best 400-600 euro voor uit trekken.
Ik heb totaal geen idee wat ik zelf fijn zou vinden, wel of geen breedbeeld. Ik doe aardig wat beeld/video bewerking en de 2 games die ik wil gaan spelen ondersteunen beide breedbeeld.
Tot nu toe lijken me de Acer van mediamarkt me wel wat, ik wacht nog op wat reacties van Henkes. Over de Samsung 930bf 19" heb ik ook een hoop goede dingen gelezen, dus die blijft ook een optie. Die Nec leek me fantastisch, maar die kan ik zo goed als afschrijven lees ik, 580 euro zonder pixelgarantie van 1 of andere duitse webshop is mij wat te lijp. In een samenkoop actie zou ik wellicht wel interresse hebben.
Maar nu vroeg ik me dus af, als je games op een 20" widescreen gaat kijken die geen widescreen ondersteunen, en dus op 4:3 speelt, dan speel je in principe op een 17" inch? En is dat te doen met die zwarte balken?
En hoe zit het met kleinere resoluties draaien dan 1680x1050 (of 1600x1200), ik begreep niet echt of dat nu wel goed gaat of niet?
Bij het gebruik van DVI kan je dit vermijden onafhankelijk van de mogelijkheden van de monitor zelf begreep ik, maar ik ben daar niet zeker van.
[ Voor 22% gewijzigd door Dr. Strangelove op 08-03-2006 12:20 ]
Veel games en films: dus een scherm met grote kijkhoek, lage responsetijd, TV tuner ingebouwd vanwege TV gebruik? en HD ondersteuning...Webbah schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 12:28:
Ok zit er toch naar uit te kijken om een 244T te kopen, alleen al om het feit dat ik na deze aankoop voorlopig geen nieuw scherm wil kopen, straks op mezelf ga wonen, en t scherm dan meteen als tv wil gebruiken. Het scherm moet dus voor de toekomst ook HDTV (of welke andere afkorting je ervoor wilt geven) ready zijn. Ik speel ook redelijk wat games, en kijk VEEL films. Maar nu vroeg ik me af hoe zit het dus met de 244T, als je een film hebt met 4:3. Wat gebeurt er dan? Balken aan de zijkanten? Wie heeft hier ervaring mee?
Volgens mij bestaat dat scherm NOG niet... wel als je gaat zoeken bij de LCD TV' van bv Philips.
Als je op een 4:3 een breedbeeld film kijkt zie je ook zwarte horizontale balken (afhankelijk van jouw instellingen), bij een breedbeeld scherm met een 4:3 film zal je dus vertikale balken krijgen.
Verwijderd
net een mailtje over me bestelling:
Geachte Richard,
Ik heb even navraag bij de leverancier gedaan en deze geeft inderdaad 29 maart als levertermijn.
Het product is pas sinds kort leverbaar in Nederland en blijkt bijzonder populair te zijn, de vraag
Is dus hoog en de productie kan de vraag niet aan. De fabrikant heeft aangegeven dat er 29 maart
Weer geleverd gaat worden.
Met vriendelijke groeten,
Hardware Discount
Mocht ik de monitor deze week nog binnenkrijgen dan doe ik gelijk verslag.
Ze zijn bij Hardwareversand vanaf morgen weer beschikbaar :
http://www3.hardwareversa...ail.jsp?aid=6634&agid=353
Houdt wel rekening met bijna een week voor de overmaking naar Duitsland, althans zo lang duurde het bij mij.
Hier nog een beoordeling vergelijkbaar met de shop survey :
http://www.schottenland.d...ardwareversandde__21.html
Vrij goed dus, dus mocht iemand de monitor sneller willen dan ze in Nederland leverbaar zijn in Duitsland zijn ze leverbaar.
Weet ik niet, de NEC staat in ieder geval niet meer als product in de pricewatch. Ook niet als ik bij alle monitoren kijk. Waarschijnlijk omdat deze momenteel toch niet leverbaar is in Nederland.n00bs schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:27:
Kan je die shop ook in de tweakers pricewatch gooien ?
Vage shit ik zie het... normaal gesproken gebeurde dit nooit. Ik zie al voor mij dat telkens alle producten die tijdelijk niet verkrijgbaar zijn uit de pricewatch gegooid worden, wil wel een reactie van een mod waarom dit gedaan isEricr schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:52:
[...]
Weet ik niet, de NEC staat in ieder geval niet meer als product in de pricewatch. Ook niet als ik bij alle monitoren kijk. Waarschijnlijk omdat deze momenteel toch niet leverbaar is in Nederland.

Ik ben geen mod, maar geef wel een reactien00bs schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:00:
[...]
Vage shit ik zie het... normaal gesproken gebeurde dit nooit. Ik zie al voor mij dat telkens alle producten die tijdelijk niet verkrijgbaar zijn uit de pricewatch gegooid worden, wil wel een reactie van een mod waarom dit gedaan is
Als je op de normale manier de pricewatch benaderd kan je hem niet zien, als ik de link uit de startpost volg zie ik dit:J0YR1D3R schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:02:
[...]
Ik ben geen mod, maar geef wel een reactieHij staat er gewoon nog in, namelijk hier. Als je gewoon de link uit de startpost volgt, kom je gewoon in de pricewatch uit
Ik heb overigens hardwareversand.de ingevoerd in de PW en wacht op goedkeuring van een pricewatch mod
LCD monitoren 20"+ / NEC MultiSync LCD20WGX2 (20.1", 6ms g>g, D-sub/DVI-D)
Productinformatie van de fabrikant
Beoordeling toevoegen in Productsurvey
Landenfilter:- Nederland- België- Luxemburg- Benelux- Duitsland- Frankrijk- Verenigd Koninkrijk- Verenigde Staten- Eurolanden- Europese Unie- Europa- Alle landen
Leverancier Prijs Verzending Postcode Update
Helaas kon Artemis helemaal niks vinden .
Beste n00bs, hij staat dan toch nog steeds in de pricewatch? Aleen staan er geen winkelprijzen vermeld bij het product. Je mag zelf prijzen toevoegen in de pricewatch en ik neem aan dat je hiervan op de hoogte bent? Ik heb net hardwarediscount toegevoegd, als jij nog winkels weet, feel free to add themn00bs schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:03:
[...]
Als je op de normale manier de pricewatch benaderd kan je hem niet zien, als ik de link uit de startpost volg zie ik dit:
1. TN/MVA: Volgens mij is het een TN, het beeld "verdonkert" bij inkijk van boven/onder. Voor mij niet storend doordat de monitor op ooghoogte voor me staat.
2. Kosten: Zoals in het foldertje van de MM, € 500,- met natuurlijk als (pixel)garantie, niet goed geld terug zonder vragen binnen twee weken.
3. Scaling: Je kan kiezen voor scaling of niet scalen, dit doe je vanuit de display properties in XP. Over de scaling kwaliteiten kan ik nog niet oordelen. Heb alleen nog maar de standaard resolutie gedraaid. Ik heb overigens een Ati 9800 Pro -> XT.
4. Foto's: Helaas geen foto's
5. Backlight bleeding: Bij het bekijken van een 4:3 filmmateriaal fullscreen in WMP, viel mij een lichte vorm van backlight bleeding op bij de zwarte verticale balken links en rechts van de film. Bij een beeldvullend scherm valt het niet op.
6. Instelmogelijkheden: Het enige minpunt tot nu toe vind ik het gebrek aan fysieke instelmogelijkheden. Het scherm kan alleen naar voren danwel naar achteren worden gekanteld. Hij is dus niet in hoogte verstelbaar. Gelukkig staat hij bij mij al standaard op een verhoogd gedeelte van mijn bureau.
[ Voor 3% gewijzigd door Henkes op 08-03-2006 14:23 ]
Ja ik loop hier lang genoeg op Tweakers, maar het vreemde was dat de winkels gewoon ingevoerd stonden en nu opeens weg zijn. Normalitair kon je ook gewoon nog het product op de gangbare manier vinden ook al waren er geen winkels toegevoegd.J0YR1D3R schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:10:
[...]
Beste n00bs, hij staat dan toch nog steeds in de pricewatch? Aleen staan er geen winkelprijzen vermeld bij het product. Je mag zelf prijzen toevoegen in de pricewatch en ik neem aan dat je hiervan op de hoogte bent? Ik heb net hardwarediscount toegevoegd, als jij nog winkels weet, feel free to add themDat is het principe van de pricewatch.
Ik bestelde een Vosonic VP8350 in Duitsland, duurde met geld overmaken (wat ik op de dag van bestellen heb gedaan idd ook met alle goeie nummertjes etc) 2 weken voor ik het spul binnen had. Snap niet dat die duitsers niet meer onder rembours leveren. Had in dat ding aan de andere kant van de wereld besteld dan had ik het 2 dagen later zonder verzendkosten en onder rembours binnen gekregen en had er ook nog eens een gratis auto adaptor bij gezeten...Ericr schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 12:50:
Houdt wel rekening met bijna een week voor de overmaking naar Duitsland, althans zo lang duurde het bij mij.
De duitsers prijzen zich totaal uit de markt met dit rare gedoe. Heb er zowiezo een hekel aan om zaken te doen met die lui want ze verrotten het om engels te praten als je ze belt...
* Huigie baalt, nou mag ie straks ook al z'n oranje helm niet op...
Controleert Hardwareversand je NEC nog op defecte pixels? Of neem je gewoon maar het risico? En gaan ze 'm vandaag nog versturen?! Hij is volgens de website pas morgen weer op voorraad. (niet dat het veel uitmaakt een dag).Ericr schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 12:50:
Hardwareversand.de heeft mijn geld binnen voor de NEC 20WGX2 , de monitor zou vandaag nog
.....
Vrij goed dus, dus mocht iemand de monitor sneller willen dan ze in Nederland leverbaar zijn in Duitsland zijn ze leverbaar.
*Huigie mag helemaal niet balen, want hij de enige met een NEC 20WGX hiero!!*Huigie schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:40:
[...]
Ik bestelde een Vosonic VP8350 in Duitsland, duurde met geld overmaken (wat ik op de dag van ......
zaken te doen met die lui want ze verrotten het om engels te praten als je ze belt...
* Huigie baalt, nou mag ie straks ook al z'n oranje helm niet op...
[ Voor 4% gewijzigd door XeNoBiTe op 08-03-2006 14:42 ]
Ik neem het risico, heb tig 17 t/m 19 inch Dells uitgepakt en daarbij nooit een dead pixel aangetroffen. Bij een 20 inch breedbeeld is door het totaal aantal pixels de kans iets groter op een dode pixel. Heb thuis een Acer met 1 dode pixel, valt me al lang niet meer op. Vroeger had je Sony Trinitron monitors met twee duidelijke lijnen door je beeld, dat viel op een gegeven moment ook niet meer op.XeNoBiTe schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:41:
[...]
Controleert Hardwareversand je NEC nog op defecte pixels? Of neem je gewoon maar het risico? En gaan ze 'm vandaag nog versturen?! Hij is volgens de website pas morgen weer op voorraad. (niet dat het veel uitmaakt een dag).
Heb je gelijk in, ik weet ook niet waarom die nu ineens weggehaald zijn. Je kunt ze nu gewoon weer toevoegenn00bs schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:15:
[...]
Ja ik loop hier lang genoeg op Tweakers, maar het vreemde was dat de winkels gewoon ingevoerd stonden en nu opeens weg zijn. Normalitair kon je ook gewoon nog het product op de gangbare manier vinden ook al waren er geen winkels toegevoegd.
Van boven en van onder?Henkes schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:12:
Ik zal even wat ingekomen vragen beantwoorden:
1. TN/MVA: Volgens mij is het een TN, het beeld "verdonkert" bij inkijk van boven/onder. Voor mij niet storend doordat de monitor op ooghoogte voor me staat.
Gek... TN's worden meestal alleen van onder donker, en van boven licht...
dubbelcheck, ja toch echt waarXiN schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:53:
[...]
Van boven en van onder?
Gek... TN's worden meestal alleen van onder donker, en van boven licht...
Ok mooi, ik kijk er naar uitDr. Strangelove schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 16:40:
De Acer is nu ook in mijn bezit, ik zal wat ervaringen posten als ik hem gechecked heb.
Hoe meer Nec reviews ik lees, hoe erger ik het ding wil, bah. Gelukkig heb ik de tijd, dus ik hoop dat ie over een tijdje beter leverbaar is!
Widescreen:
+ Breeeeeed
+ Apart (
+ Films zijn beeldvullend
- 20" wide is net zo hoog als een 17" "normaal", en dat is toch een hele stap terug vergeleken met mn 21" CRT bakkie
Normaal:
+ Net zo groot als mn huidige scherm
+ Goedkoper (geloof ik)
- Toch weer iets verouderd
- Films niet mooi fullscreen
Wat doe ik veel? Gamen, "office-werk", films kijken, internette
Tipje.. Iemand...?
Ehh en dit bericht dan? http://www.letsgodigital..../articles/story_6149.htmln00bs schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 12:39:
[...]
Veel games en films: dus een scherm met grote kijkhoek, lage responsetijd, TV tuner ingebouwd vanwege TV gebruik? en HD ondersteuning...
Volgens mij bestaat dat scherm NOG niet... wel als je gaat zoeken bij de LCD TV' van bv Philips.
Als je op een 4:3 een breedbeeld film kijkt zie je ook zwarte horizontale balken (afhankelijk van jouw instellingen), bij een breedbeeld scherm met een 4:3 film zal je dus vertikale balken krijgen.
Samsung SyncMaster 244T monitor - Availability
Available in attractive silver and black cabinet colors, the Samsung SyncMaster 244T incorporates Picture-In-Picture and Picture-By-Picture capabilities, allowing users to view two sources of video at the same time. The 244T features composite and S-Video inputs allowing for direct hook up to a DVD player, VCR, set top box or any video device. The 244T offers a component video input for an improved level of video quality. The 244T is HDTV-Ready, capable of supporting High Definition resolutions including 480p, 720p and 1080i/p.
Verwijderd
20" breedbeeld lcd is evenhoog als een 18.5 inch crt (26cm) voor zover ik weet .BobR13 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 19:51:
Wat een rot-topic is dit zeg.. Nu weet ik helemaal niet meer wat voor scherm ik wil
Widescreen:
+ Breeeeeed
+ Apart ()
+ Films zijn beeldvullend
- 20" wide is net zo hoog als een 17" "normaal", en dat is toch een hele stap terug vergeleken met mn 21" CRT bakkie(Of valt dat verschil wel mee?)
Normaal:
+ Net zo groot als mn huidige scherm
+ Goedkoper (geloof ik)
- Toch weer iets verouderd
- Films niet mooi fullscreen
Wat doe ik veel? Gamen, "office-werk", films kijken, internette
Tipje.. Iemand...?
Dat ziet er goed uit, zal wel vreselijk duur zijn denk ik...
BobR13>
De keuze is aan jou wat zwaarder weegt... ik kan mij trouwens niet voorstellen als je bv aan het gamen bent dat het fijn is achter een 21" CRT. Tenzij je op 2 meter afstand gaat zitten. Breedbeeld is natuurlijker voor je ogen en je ziet meer dan je tegenstander die een 4:3 formaat heeft
Film kijken is absoluut fijner en ook al is die dan wat lager het totale opp is weer groter dan jouw 21" CRT.
Voor windows en andere applicaties is het ook fijner, je hebt meer ruimte, beter overzicht...
Enige nadeel lijkt me een goede videokaart wil je echt op de native resolutie gamen..
Dat valt dan weer mee ja (ik zat met dat plaatje uit de TS in mn hoofd, 17" TFT is natuurlijk geen 17" CRT). Kan ik meteen ook wel vragen hoe breed zo'n 20" breedbeeld lcd dan is?Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 20:02:
[...]
20" breedbeeld lcd is evenhoog als een 18.5 inch crt (26cm) voor zover ik weet .

LG.Philips zegt dat het scherm 6,22 miljoen pixels heeft, 1,07 miljard kleuren kan tonen en een respons heeft die lager is dan 5 milliseconden. Hierdoor zouden snelbewegende objecten getoond kunnen worden zonder uitsmeersels (ook wel bekend als 'overvloeiende kleuren' of ghosting). De maximum contrastverhouding zou 3000:1 zijn en de kijkhoek 180 graden
Damn wat voor paneel is dat? is het wel LCD? of OLED of SED?
Met een degelijk beeldscherm dat goed resolutie's kan downscalen moet dat gewoon te doen zijn toch?n00bs schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 20:32:
Enige nadeel lijkt me een goede videokaart wil je echt op de native resolutie gamen..
ik wil in juni/juli of mss later ivm al die nieuwe dingen die gaan uitkomen , een nieuwe computer aanschaffen .. en wil erdan ook gelijk een nieuw scherm bij..
maar aangezien ik me nu toch wel bijzonder begin te ergeren aan die 19 inch Dell wil ik mss eerder een scherm kopen ...
of kan ik beter ff mezelf groot houden en wachten tot de zomer? dat er tegen die tijd meer keuze en betere prestaties zijn?
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Verwijderd
DeepSeven>
Dat kan wel, maar meestal kan je op een TFT maar 1 stap naar beneden downscalen anders ziet het er meestal niet meer uit.
Ik weet niet hoe goed die Nec is in de interpolatie... heb daar nog geen test van gezien. Misschien dat de enige GOT bezitter hier wat foto's kan plaatsen in native resolutie en lagere resoluties.
Ik heb zelf een Ati9700pro en hoger dan 1024x768 hoef ik niet te gaan met games... ik word para als ik minder dan 60fps heb. Heb ik nu ook met Far Cry in 1024x768. Dus als ik dat scherm haal, speel ik gewoon met zwarte balken
Verwijderd
Actief weergaveoppervlak 433 x 271 mm van de NEC MultiSync® 20WGX²BobR13 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 20:41:
[...]
Dat valt dan weer mee ja (ik zat met dat plaatje uit de TS in mn hoofd, 17" TFT is natuurlijk geen 17" CRT). Kan ik meteen ook wel vragen hoe breed zo'n 20" breedbeeld lcd dan is?
Ik heb een 9800 pro, en over 2 weken komt oblivion uit. Die kan ik ook waarschijnlijk maar op 1024 draaien, of 1280 met een hoop settings ver omlaag. Maar in die review van widescreengamingforum.com zijn ze wel positief over de nec op dit gebied:n00bs schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 20:58:
DeepSeven>
Dat kan wel, maar meestal kan je op een TFT maar 1 stap naar beneden downscalen anders ziet het er meestal niet meer uit.
Ik weet niet hoe goed die Nec is in de interpolatie... heb daar nog geen test van gezien. Misschien dat de enige GOT bezitter hier wat foto's kan plaatsen in native resolutie en lagere resoluties.
Ik heb zelf een Ati9700pro en hoger dan 1024x768 hoef ik niet te gaan met games... ik word para als ik minder dan 60fps heb. Heb ik nu ook met Far Cry in 1024x768. Dus als ik dat scherm haal, speel ik gewoon met zwarte balken
Expansion is the NEC term for the resolution scaling (or pan & scan or however you would like to call it) so that picture can cover the whole screen when you are working in lower resolutions. Excellent for the people who have to run the games in lower resolutions. It's working for all resolutions of "1280x1024" and under, automatically. Of course, you may disabled it if you like.
Ik denk eigenlijk ook dat het een Oled is.n00bs schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 20:46:
[...]
[...]
![]()
![]()
![]()
Damn wat voor paneel is dat? is het wel LCD? of OLED of SED?
SED's hebben waarschijnlijk een nog iets hoger contrast...
1. Kijk je veel films?Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 20:56:
Wat vinden jullie , is het wel de moeite waard om up te graden van een IIyama 431s ( 17" ) tft naar de Acer 2051 , ben er al een hele tijd naar aan het kijken en kom er maar niet uit . . ik moet het natuurlijk zelf weten , maar zijn er hier meer mensen die van 17inch tft --> 20inch zijn gegaan? hoe bevalt dit , of is het achteraf toch het geld niet waard? . . en dan bedoel ik geen mensen die van een brollie 17inch crt af komen want die vinden alles goed
2. Ben je helemaal verliefd op breedbeeld gamen?
Dat zijn eigenlijk de 2 punten waar je iets aan de grotere oppervlakte hebt...
Verwijderd
Kijk, dat is natuurlijk mooi! Kan dat ook met de Samsung 204Ts?Expansion is the NEC term for the resolution scaling (or pan & scan or however you would like to call it) so that picture can cover the whole screen when you are working in lower resolutions. Excellent for the people who have to run the games in lower resolutions. It's working for all resolutions of "1280x1024" and under, automatically. Of course, you may disabled it if you like.
Ach ja, en anders toch maar een 22" CRT
Beeldkwaliteit is uitstekend naar mijn mening; net even wat WoW gespeeld en het is een enorm verschil t.o.v. mijn 19 inch trinitron. Geen dode (sub)pixels), stevig gebouwd. Enige backlight bleeding in de hoeken, zelf vind ik dat niet storend.
Enig nadeel aan mijn exemplaar: de afwerking is slecht. De aan/uit knop zit scheef, het plastic rondom de toetsen komt iets omhoog en de zilveren rand aan de onderkant is niet strak maar bevat zwarte verf. Ik vind dit onacceptabel voor deze prijs en daarom gaat dit exemplaar terug. Andere kopers: wees gewaarschuwd. Zelf ga ik erop staan dat ik het volgende exemplaar zelf mag controleren voor ik hem meeneem.
[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Strangelove op 09-03-2006 01:20 ]
Docu 2007WFP
http://docs.us.dell.com/s...tors/2007WFP/en/index.htm
Docu 2007FP
http://docs.us.dell.com/s...itors/2007FP/en/index.htm
Moet nog verstuurd worden,mijn ervaring met levertijden uit Duitsland is meestal 1 t/m 3 dagen.XeNoBiTe schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 09:54:
@ Ericr: Is je NEC al verstuurd door Hardwareversand? Ben benieuwd wat de levertijd is van zo'n schermpie vanuit Duitsland.
Edit - vandaag verzonden om 15:50, met een beetje geluk zaterdag binnen.
[ Voor 12% gewijzigd door Ericr op 09-03-2006 16:06 ]
Je links doen het nietTuk schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:50:
De nieuwe dell schermpjes komen er aan. specs zijn niet echt super
Docu 2007WFP
http://docs.us.dell.com/s...tors/2007WFP/en/index.htm
Docu 2007FP
http://docs.us.dell.com/s...itors/2007FP/en/index.htm
Even verder kijken dan je neus lang isaramdin schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:02:
Je links doen het niet
Eerste reactie: WOW. Wat een beeld. Heerlijk groot, hiermee zijn 2 schermen naast elkaar een makkie. Films kijken werkt geniaal. Een Sidebar? Kan er gerust bij, ruimte zat. Wat wil je nog meer? Nou.... Zwart is alsnog niet helemaal zwart, en bij donkere beelden spiegelt het wel. Dat zijn echter kleine onvolkomenheden bij het genot wat dit scherm biedt. Geweldig scherm.
Helaas zit er bij mij achterop een kleine beschadiging, waarvan ik eigenlijk zeker weet dat die niet van mij is.
Review + foto's volgen asap.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Relaxed man, wat kost ie nu bij MM? Heb je gevraagd of ze ook de 20WGX2 gaan leveren?spk2go schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:29:
Het was vroeg uit bed stappen (voor school nog naar de mediamarkt geweest)Maar ik heb nu ook een Acer AL 2051 WS. Ook bij mij wilde de verkoper hem niet op de goede resolutie zetten, dus ik heb uiteindelijk maar de gok genomen, en hem mee naar huis genomen. Niet goed, is daar nog altijd geld terug.
![]()
Eerste reactie: WOW. Wat een beeld. Heerlijk groot, hiermee zijn 2 schermen naast elkaar een makkie. Films kijken werkt geniaal. Een Sidebar? Kan er gerust bij, ruimte zat. Wat wil je nog meer? Nou.... Zwart is alsnog niet helemaal zwart, en bij donkere beelden spiegelt het wel. Dat zijn echter kleine onvolkomenheden bij het genot wat dit scherm biedt. Geweldig scherm.![]()
Helaas zit er bij mij achterop een kleine beschadiging, waarvan ik eigenlijk zeker weet dat die niet van mij is.Ik ga er echter niet mee terug, ik heb namelijk een pixelperfect scherm. Deze aankoop is voor mij dus zeer geslaagd.
![]()
Review + foto's volgen asap.
Hij kost 499, en ik heb dat niet gevraagd, want ik ging voor de Acer, en niet voor een NECfb_slim schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:31:
[...]
Relaxed man, wat kost ie nu bij MM? Heb je gevraagd of ze ook de 20WGX2 gaan leveren?
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
De Crystalbrite laag is erg mooi in lichtere omgevingen, maar met een donkere achtergrond moet je geen raam of lamp achter je hebben staan.
Wel valt meteen op dat GoT aan de linkerkant van het window uitgelijnd wordt, dat was me nooit opgevallen
Tip: Ik heb bij het omruilen gevraagd of ik dit exemplaar kon checken voor ik het meenam. Dat was geen probleem, maar ik moest wel eerst afrekenen en het checken dan bij de service desk doen. Ik had een laptop bij me met Nokia Monitor test, en die mocht ik ook even aansluiten. Super service bij de MediaMarkt, ik kan niet anders zeggen.
[ Voor 24% gewijzigd door Dr. Strangelove op 09-03-2006 16:34 ]
De doos
Inhoud van de doos, inclusief verpakking.
Na het verwijderen van wat bepakking....
Eerste beeld.
Mijn bureaublad.
Vanaf rechts gezien, de kijkhoek.
Van onderaan gezien, de kijkhoek.
Van bovenaan gezien, de kijkhoek.
Meer foto's op verzoek.
Ben benieuwd hoe hij in games presteert, maar geniet er eerst maar ff goed van voordat je foto's gaat maken enzo
Verwijderd
Verwijderd
damn nu wil ik me scherm nog meer!.
Aan de kijkhoek te zien is het in ieder geval geen TN, en breedbeeld PVA's van 20" bestaan niet.Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:02:
Ziet er echt gaaf uit dat scherm, zo te zien een PVA-scherm. Misschien kan je het typenummer van het scherm achterhalen met behulp van Knoppix of zo? Dan hebben we iig uitsluitsel over het type scherm. Heb jij ook last van een slechte afwerking? Zo te zien ziet het er allemaal netjes uit.
Dan blijven alleen MVA en IPS nog over...
Ik denk dat we nu best die uitslagen van Face à Face kunnen geloven(daaruit bleek dat er erg veel overeenkomsten waren met de 102035W, en dat ie dus een overdrive MVA paneel heeft), dan kan het alleen nog maar meevallen als het toch een IPS zou blijken te zijn.
Kan je een foto maken van de eventuele backlight bleeding?
Dan moet je de flit even uitzetten en in het donker een foto maken van het scherm als ie zwart weergeeft.(je kan full-screen zwart weer laten geven met die pixeltests...)
Ziet er wel intressant uit..
hebben die ook ziets als pixelgarantie?Ericr schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:54:
[...]
Moet nog verstuurd worden,mijn ervaring met levertijden uit Duitsland is meestal 1 t/m 3 dagen.
Edit - vandaag verzonden om 15:50, met een beetje geluk zaterdag binnen.
Jij als TS van diverse grote topics hier op GoT moet toch weten dat je ook meerdere quotes in 1 bericht kwijt kunt, én dat er ook een editfunctie bestaat... Houdt de boel wat overzichtelijker, zorgt er ook voor dat threads minder snel vol zitten
Ik heb een tijdje steeds een heleboel quotes en mededelingen in 1 post gedaan(met editten), maar dat werkte ook niet geweldig omdat sommige mensen er toen overheen lazen...J0YR1D3R schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:00:
[...]
[...]
[...]
Jij als TS van diverse grote topics hier op GoT moet toch weten dat je ook meerdere quotes in 1 bericht kwijt kunt, én dat er ook een editfunctie bestaat... Houdt de boel wat overzichtelijker, zorgt er ook voor dat threads minder snel vol zitten
In dit voorbeeld heb je wel gelijk dat het in minder posts had gekund, maar ik had eigenlijk het idee dat er meer dan een paar minuten tijd tussen zat, dus poste ik het maar als apparte berichten...
Minder manY0ur1 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:14:
Zo mijn 204ts is binnen met een aantal dode pixels helaasDus hij gaat denk ik terug (heb pixelgarantie). Eerste indruk is dat het scherm erg scherp en mooi kleuren geeft alleen ik vrees dat ik wel even moet wennen, tot nu toe bevalt mijn CRT beter. Ik kan er sowieso niet meer vanaf denk ik omdat ik hem zakelijk heb besteld en volgens mij mag ik hem dan sowieso niet meer terugsturen om mijn geld terug te krijgen.
Ik doe het ook niet altijd en edits vallen mij vaak wel op omdat ik dat soort dingen wel in de gaten houd. Mij maakt het niet uit verder, maar viel me even op in dit geval..XiN schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:16:
Ik heb een tijdje steeds een heleboel quotes en mededelingen in 1 post gedaan(met editten), maar dat werkte ook niet geweldig omdat sommige mensen er toen overheen lazen...
In dit voorbeeld heb je wel gelijk dat het in minder posts had gekund, maar ik had eigenlijk het idee dat er meer dan een paar minuten tijd tussen zat, dus poste ik het maar als apparte berichten...
Yep zeker weten! Onscherpe fotos en minder kwaliteit films zie je zeer duidelijk.Dr. Strangelove schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 19:49:
Wat me erg opvalt in negatieve zin, is dat JPEG en MPEG compression artifacts in foto's en films veel, veel, veel meer opvallen op een TFT dan op mijn CRT. Is dit een bekend fenomeen?
Ik denk dat het voornamelijk even wennen is voor mij, het is even een overgang. Zit er nu al even achter en het wordt steeds beter. Heb overigens 1 rood oplichtende dode links helemaal links in de hoek, die zie ik alleen maar als ik er echt naar zoek. Dan heb ik 2 dode subpixels, die zie ik bij normaal browsen en gamen ook niet. Ook heb ik een meestal een zwarte achtergrond dus die dode pixels storen eigenlijk niet eens, maar denk dat ik hem wel volgende week opstuur voor pixelgarantie. Jammere is wel dat ik dan weer 3 a 4 dagen zonder TFT zit.J0YR1D3R schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:20:
[...]
Minder manWat bevalt je trouwens beter aan je CRT tov de Samsung? Jammer dat je dode pixels hebt, hopen dat de volgende beter is. Ik heb echt een half uur lopen speuren maar kon er gelukkig geen vinden.
[...]
Ik doe het ook niet altijd en edits vallen mij vaak wel op omdat ik dat soort dingen wel in de gaten houd. Mij maakt het niet uit verder, maar viel me even op in dit geval..
In DVD5 films zie je het zelfs ook. Ik heb het zelf ook gehad eerst, ik had echt zoiets van, waar komt dat vandaan.. Maar het komt gewoon door de scherpte van het scherm. Ik vind het soms wel vervelend eigenlijk, maar om daarvoor mn scherm terug te brengen.. Ik denk dat je het niet kunt voorkomenDr. Strangelove schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 19:49:
Wat me erg opvalt in negatieve zin, is dat JPEG en MPEG compression artifacts in foto's en films veel, veel, veel meer opvallen op een TFT dan op mijn CRT. Is dit een bekend fenomeen?
Beetje jammer inderdaad. Nu gebruik ik mijn PC vrijwel niet om TV of film te kijken, maar zo nu en dan toch wel.J0YR1D3R schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:05:
[...]
In DVD5 films zie je het zelfs ook. Ik heb het zelf ook gehad eerst, ik had echt zoiets van, waar komt dat vandaan.. Maar het komt gewoon door de scherpte van het scherm. Ik vind het soms wel vervelend eigenlijk, maar om daarvoor mn scherm terug te brengen.. Ik denk dat je het niet kunt voorkomen
Ik wordt met het uur happier met mijn Acer; contrast en brightness fors omlaag gooien verhielp de kijkmoeiheid die ik een beetje kreeg, dat is een belangrijke aanrader. Out of the box staan deze waardes (zoals bij alle TVs en monitoren) veel te hoog.
Backlight beelding is wel aanwezig zoals gezegd, het is duidelijk zichtbaar in alle vier de hoeken. Persoonlijk heb ik er weinig last van, maar het is voor iedereen anders natuurlijk.
Ik heb nog niet echt gegamed, maar wat ik heb gedaan ziet er super uit, vooral natuurlijk ook door de prachtig hoge resolutie. FSAA is gewoonweg een nutteloze performance hit in mijn ogen, ik zie zonder FSAA ook vrijwel geen kartels. Eerlijk is eerlijk, ik kan me met mijn videokaart en deze resolutie ook geen FSAA meer veroorloven in zwaardere spellen, maar het valt me absoluut niet zwaar, geloof me
Twee games geprobeerd: World of Warcraft ziet er heerlijk uit, de kleuren zijn fenomenaal. Ook nog even de config.ini van Pacific Fighters aangepast zodat hij de volle resolutie van het scherm benut, en hoewel dit spel eigenlijk geen ondersteuning heeft voor widescreen resolutie, zie ik hier ook dingen die ik voorheen niet zag.
Bottom line: filmmateriaal in hogere bit rates zoeken en verder genieten
Mijn foto's bekijken op dit scherm is een waar genoegen, dit scherm kan veel kleuren laten zien. Ik ben verder geen connaisseur, maar ik klaag niet. Gamesch spelen is ook allemaal inorde, tegenwoordig hoef je daar IMHO weinig woorden meer vuil aan te maken. 8ms is gewoon laag zat. Overigens is Simcity 4 een genot op te spelen met zoveel pixels
Mooi ding. Een hele verbetering tov. de Acer 2016Ws die ik heb gehad.
Verwijderd
al fimpjes gekeken?
edit: waar gebruik je in hemelsnaam een USB aansluiting voor op je monitor? kzou niet weten wat je daar in zou moeten pluggen
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 08:49 ]
M'n 6600GT trekt die hoge resoluties niet in nieuwere games. Dus ik zal vaak met 1024x768 spelen.
Hoe gaat die widescreen daarmee om?
Die Samsung 204B en 204TS, ik begrijp dat die TS een betere kijkhoek heeft, dit is gerelateerd aan die S-PVA / TN schermen?
Als gamer ziet die 204B er interessanter uit mbt de timings, zie ik iets over het hoofd?
Die nieuwe Dell ziet er ook aardig uit, veel inputs vind ik wel aantrekkelijk, echter wat houdt 16ms(typical) in? Kan dat vergeleken worden met GtoG ?
Op dit moment zit ik met een 21"+19" crt setup, die beide op 1600x1200 draaien. Ik zit nog te dubben tussen 2x20" (4:3)tft's of een 24". Op mijn pc programmeer en game ik.
[ Voor 4% gewijzigd door Selachii op 10-03-2006 11:08 . Reden: typfoutje ]
...gamen blijft leuk...
USB stick, card reader, MP3-speler, PDA. Je gaat me toch niet vertellen dat je niet minstens 1 van die dingen hebt? Zeker wat betreft de USB stick is het rete-handig. Geen onhandige losse hubs, kabels meer of onder de tafel duiken naar de poorten achter of voorop je kast, nee, gewoon in je scherm! Alleen in je toetsenbord zou misschien nog handiger zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 08:47:
Alleen jammer dattie niet in hoogte verstel baar is, de Acer dan
al fimpjes gekeken?
edit: waar gebruik je in hemelsnaam een USB aansluiting voor op je monitor? kzou niet weten wat je daar in zou moeten pluggen
Wat betreft resoluties anders dan de natieve met deze Philips: in het OSD kun je daar op 3 manieren mee om gaan: gewoon helemaal uitrekken, schalen naar maximale grootte, of native (1 pixel is 1 pixel). Zeer handig.
[ Voor 48% gewijzigd door Brent op 10-03-2006 09:49 ]
In één woord: prima. Geen kartels of wat dan ook, interpolatie wordt heel erg smooth gedaan. Zowel 1024x768 als 1280x1024 zien er erg netjes uit. Je kan natuurlijk ook kiezen om zwarte randen te hebben, maar in het geval van 1024x768 verlies je dan wel erg veel ruimte.Mickman schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 08:55:
Hoe zijn de lagere resoluties op de Acer?
M'n 6600GT trekt die hoge resoluties niet in nieuwere games. Dus ik zal vaak met 1024x768 spelen.
Hoe gaat die widescreen daarmee om?
Dat heb je inderdaad goed, S-PVA/MVA panelen hebben een grotere kijkhoek als TN schermen. TN schermen zijn vaak wel weer sneller, hoewel dat met de komst van overdrive MVA en PVA weer minder is geworden.Selachii schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 09:35:
Een erg mooi topic, maar er zijn wat vraagjes naar boven gekomen.
Die Samsung 204B en 204TS, ik begrijp dat die TS een betere kijkhoek heeft, dit is gerelateerd aan die S-PVA / TN schermen?
De 204B is voor games inderdaad een aantrekkelijk alternatief, maar 16ms zoals bijvoorbeeld de 204Ts of de 2405FPW heeft, zijn zeker niet ongeschikt voor games.Als gamer ziet die 204B er interessanter uit mbt de timings, zie ik iets over het hoofd?
Die nieuwe Dell ziet er ook aardig uit, veel inputs vind ik wel aantrekkelijk, echter wat houdt 16ms
(typical) in? Kan dat vergeleken worden met GtoG ?
Op dit moment zit ik met een 21"+19" crt setup, die beide op 1600x1200 draaien. Ik zit nog te dubben tussen 2x20" (4:3)tft's of een 24". Op mijn pc programmeer en game ik.
Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
Mijn vorige scherm was een Compaq P75, die _echt_ van de vrachtwagen was gevallen.
Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
Ik heb hem bij de mediamarkt gekocht, voor 499 euro. Niet de goedkoopste prijs, maar je hebt wel “niet goed, geld terug” garantie. Dit gaat dus nog verder dan pixelgarantie, want als je niet tevreden bent, kun je hem zo terugbrengen. Gelukkig hoef ik dat niet te doen, want naar mijn mening is dit scherm erg goed, en pixeldefecten kent het ook niet. Wel heeft het wat backlight-leakage in de hoeken aan de onderkant, maar dit is niet storend.
Het scherm is een breedbeeld uitvoering. Omdat breedbeeld naar mijn mening lekkerder werkt (je ogen kijken als een ‘breedbeeld’), en omdat 19” en groter te hoog wordt (je moet je nek gaan bewegen), heb ik voor deze gekozen. Daarnaast speelt mee dat ik eerst de samsung 770P wilde, maar die kwam niet in het zwart uit. Toen had ik wel het geld liggen, en als ik even doorspaarde had ik dit scherm. Ik heb er obsuluut geen spijt van. Ik hoef niet te bewegen met mijn nek (zit er ongeveer 50cm vanaf), en toch veel meer beeldruimte! Als je dus een 17” hoog zat vindt, en het budget hebt voor 20” breedbeeld: vooral doen! Je krijgt er zeker geen spijt van.
In de voet zit een speaker ingebouwd. Na hem 3 seconden te hebben getest, heb ik hem maar gauw weer uitgezet. Wat een baggerkwaliteit zeg. Zelfs pc-speakers van 10 jaar oud doen het beter. Gelukkig valt hij niet op, en kun je hem rustig laten zitten.
Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)
De kleurweergave t.o.v. mijn CRT is vele malen beter, maar dat komt ook omdat mijn CRT echt oud begon te worden. Daarom vergelijk ik hem weer met de Gateway monitor, welke een goede kleurweergave heeft. Hier doet de Acer niet voor onder. Wel is het scherm vrij helder, dus ik heb de helderheid op 25% gezet. Dit is voor mij dan ook goed. Hierbij moet ik wel toevoegen dat de kamer waarin hij staat, vrij donker is.
Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
Ghosting is voor mij persoonlijk niet merkbaar in spellen. Ik speel echter niet heel veel spellen, en als ik ze al speel zijn het meer spellen zoals Age of Empires 3, en Settlers. Af en toe race ik een beetje, met Need for Speed: Underground 2. Hiervan heb ik ook een paar foto’s gemaakt. Deze zijn gemaakt op 100% helderheid, dus hebben een wat grijze achtergrond.
De ghosting die je ziet is voornamelijk van de camera. Zo’n ontzettend duur ding is het ook weer niet.
Deze beelden zijn trouwens op 1024x768, NFS vond dat ik niet hoger kon.
Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
Het wit op 100% helderheid is veels te fel. Ook is het zwart bij mij dan grijs. Zoals eerder gezegd staat de helderheid bij mij dus op 25%, naar mijn mening een veel betere instelling. Zwart is nog steeds niet zwart, maar ook de spiegelende laag gaat dan meetellen, die weerspiegelt namelijk de lichte vlakken in de ruimte. Als je je kamer donker maakt, dus je het zwart dus zwarter vinden, als met een lichte kamer.
Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)
Er zit lichte backlight leakage in de onderste hoeken, maar dit heeft ook te maken dat de kijkhoek bij zwart een stuk minder is, dan als je een beeld met veel kleuren neerzet. Dat komt o.a. dat je dan de grenzen opzoekt, en dat is wel jammer.
Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)
De kijkhoek is boven verwachting goed! Ik begin zelfs te twijfelen of er een TN-panel inzit. Met name lichtere beelden blijven goed weergegeven, donkere beelden zijn wat minder. Toch kan ik het scherm hierop zeker niet afkeuren.
Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking)
De bouwkwaliteit is naar mijn mening goed te noemen. De knopjes bieden goed weerstand, alle naden sluiten netjes op elkaar aan. Ik heb tot nu toe 2 dingen gezien die naar mijn mening beter konden:
- Waarom is de aan/uit knop van een andere tint dan de rest van de knoppen? Hij valt nu best wel op, en het toonverschil staat in ieder geval niet mooi…
Hier een foto:
- Er zit bij mij een klein deukje onderaan de voet aan de achterkant. Hoewel het absoluut niet opvalt, vind ik het wel jammer, temeer omdat ik bijna zeker weet dat ik het niet heb veroorzaakt. Dit valt helaas niet te bewijzen, en ik vindt het niet genoeg om er mee terug te gaan, om gebruik te maken van die garantie.
Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)
De vormgeving is naar mijn mening erg mooi. Hij staat goed bij de rest van mijn spullen, en op zichzelf is het zeker geen lelijk scherm. Het aan-ledje is naar mijn mening niet fel, en springt netjes oranje als mijn pc uitstaat. Voordeel is ook dat hij niet vlak naast het scherm zelf zit, maar echt op de voet. Hierdoor springt hij niet in het oog.
Mijn persoonlijke mening is dat ik hiermee een wereldaankoop heb gedaan. Een scherp geprijsd scherp, met een goede kijkhoek, weinig tot geen ghosting, en dan ook nog breedbeeld. Als afsluiter een mooi design. Wat wil je nog meer? Als ik toch moest kiezen, doe er dan panel in wat wel zwart weergeeft, en een goed speaker (kun je altijd nog als centerspeaker gebruiken). Daarnaast kan de afwerking op de eerder genoemde punten wel wat beter. Als we dan toch aan het zeuren zijn: hoogteverstelling zou ook leuk zijn.
De belangrijkste voor- en nadelen.
+ design
+ breedbeeld
+ kijkhoek bij lichte beelden
+ ruimte
+ gebrek aan ghosting
- kijkhoek bij zwarte beelden
- zwart is nog grijs
- afwerking missers
- speaker
- hoogteverstelling mist
- blacklight leakage in de onderste hoeken
Dat is wel hoopgevend, alleen zullen ze die deadline van eind 2006 wel niet halen. Vraag is dus blijf ik nog 1,5 jaar naar m'n 17" crtje staren. Hou ik dat nog vol ? Die € 1000 in m'n broekzak jeuken wel voor een 24". M'n verstand zegt W8 FF. De rest zegt kopenkopenkopen
Mooi verhaal, vrijwel helemaal mee eens. Persoonlijk vind ik de speaker geen minpunt; ik heb liever geen speakers in mijn scherm, maar deze speaker valt niet op dus dat is prima. Mijn klachten over afwerking zijn ten dele zichtbaar op jou laatste foto; het plastic boven de knopjes loopt bol, je ziet daardoor die zilver streep. Het is echter niet overduidelijk zichtbaar. Wat ik minder vind is dat de zilveren rand aan de onderkant van het paneel niet netjes is op veel uitvoeringen, ik zal hier een foto van proberen te maken. Bij minpunten moet je backlight leakage even opnemen, voor mensen die hier erg gevoelig voor zijn is dit niet het scherm.spk2go schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 11:38:
Review over de Acer AL2051-WS van Spk2go
[ Voor 10% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-03-2006 12:00 ]
Hij valt inderdaad niet op, maar het is toch een minpunt.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 11:59:
[...]
Mooi verhaal, vrijwel helemaal mee eens. Persoonlijk vind ik de speaker geen minpunt; ik heb liever geen speakers in mijn scherm, maar deze speaker valt niet op dus dat is prima.
Nu je het zegt, ik heb er even over gevoeld, en het loopt inderdaad ietsjes bol. Ik zie het echter totaal niet, dus ik vind het geen minpunt.Mijn klachten over afwerking zijn ten dele zichtbaar op jou laatste foto; het plastic boven de knopjes loopt bol, je ziet daardoor die zilver streep. Het is echter niet overduidelijk zichtbaar. Wat ik minder vind is dat de zilveren rand aan de onderkant van het paneel niet netjes is op veel uitvoeringen, ik zal hier een foto van proberen te maken.
Zal ik even doen.Bij minpunten moet je backlight leakage even opnemen, voor mensen die hier erg gevoelig voor zijn is dit niet het scherm.
de monitor kon nog een paar weken duren.
vorige week maares gebeld of ie al binnen was en dat was het geval. (tel nr stond niet in profiel, terwijl telnr 2x doorgegeven)
gisteren gebeld, ja meneer hij staat er u kunt em zo ophalen.
aangekomen: nee meneer, hij is al opgehaald. 10 min later: nee, hij is weer terug gestuurd naar groningen.
net gebeld, 15,- van de oorspronkelijke prijs (hij is inmiddels duurder geworden) en dinsdag waarschijnlijk ophalen.
ik zal tegen die tijd wel ff een review doen als er tenminste nog behoefte aan is.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.