VU-metertjes opje versterkeraansluiten... Kan dat?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.679 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09 21:14

TB

pompiedom

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ga buiten spelen met je scooter [/quote]Wat is hier mis mee??? :) :)

Verwijderd

Ik hoopte eigenlijk van deze ellende verlost te zijn...;)

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 12:37
Ennuh een thyristor schakelt gelijk, een triac kan wissel verwerken (ofwel een bipolaire of dubbele thyristor)

Ga met je Lego thuis spelen, en met scooters is niks mis mee , maar ik vind ze te weinig power hebben.
Is meer als bedoeling dat je met andere dingen moet bezig houden dan slap lullen...

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Pak voor de aardigheid 'ns een amp en een oscilloscoop (of een pjoeter die U(t) grafieken kan maken): het is echt wisselstroom. Als je dan met de winamp toongenerator gaat prutsen krijg je vrolijke sinussen. Speaking of which: waarom denk je dat ze een pure toon een 'sinustoon' noemen? Sinusoïden variëren tussen -1 en 1 bij mij.

Imp

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

Verwijderd

Ik wil nie lullig doen, maar `t is volgens mij...............SPANNING. (tenminste dat heerst hiero;)

P.S. ik wil GEEN bier......

Verwijderd

Uhh, het is dus wisselstroom.
En dat wekt een spannings verschil over je speakers op.

Verwijderd

Nog even over die VU-meters: heb je alleen de meters of ook de stuurschakeling erbij?

Zo'n stuurschakeling sluit je aan na de voorversterker, en voor de eindversterker.

Als je alleen losse VU-meters hebt kun je er bijna niets op af lezen. Sluit je ze aan op je eindversterkers (met een zware weerstand en een diode in serie) dan slaan ze bijna niet uit: de maximale uitslag voor een 100 Watt versterker haal je nooit want in een woonkamer is 1 Watt al amper te harden.
Pagina: 1 2 Laatste