• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 09:22:
Nog even een maandje wachten en de prijzen zullen in de buurt komen van die van Frankrijk en Italië :D
Dat hoop ik niet, ik betaal liever niet 50 euro meer :P

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Hoedje
Er zijn steeds meer winkels te vinden waar de i320 te koop/verwacht wordt. De prijs ligt overal tussen de 380 en 400 euro.

Overigens heeft Engadgetmobile nog een leuke hands-on feature: http://www.engadgetmobile...on-with-the-samsung-i320/. Ze zijn niet echt enthousiast, als ze het vergelijken met de Excalibur... aan de andere kant, het is ook absoluut geen review. Dus eerst maar even de echte reviews afwachten, immers de fransen/italianen en anderen die hem langer gebruiken zijn wel heel enthousiast!

[ Voor 22% gewijzigd door Hoedje op 14-09-2006 15:48 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik heb even een mooie topicstart in elkaar gezet. Ik hoor graag wat commentaar en/of toevoegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Hoedje schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 15:55:
Ik heb even een mooie topicstart in elkaar gezet. Ik hoor graag wat commentaar en/of toevoegingen.
Erg netjes! _/-\o_

Weinig op aan te merken. Misschien iets duidelijkere headers zodat je weet dat een volgendstukje info komt. Verder erg netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
DaannO schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 16:44:
[...]

Erg netjes! _/-\o_

Weinig op aan te merken. Misschien iets duidelijkere headers zodat je weet dat een volgendstukje info komt. Verder erg netjes :)
Thnx! Ik heb dat even gefixed :)

Verwijderd

WEET IEMAND WANNEER DEZE TELEFOON IN DE WINKEL TE BEWONDEREN IS?

• Hoedje
Ik denk dat je je capslock per ongeluk aan hebt laten staan. Editten kan met dit knopje, rechtsboven je post: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif. Als het wel de bedoeling was, dan zou ik nog even de nettiquette doorlezen.

Overigens is de telefoon vanaf volgende week waarschijnlijk leverbaar. Dus vanaf volgende week of de week daarop zal de telefoons in de winkels te bewonderen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 16-09-2006 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 17:19

Yuco

Womanizer!

Ik heb gisteren even met een Vario zitten spelen. Mijn eerste indruk over windows mobile 5 is erg positief. Van invloed is me dehet werken met een styles + touchscreen. De i-320 mist dit dus. Ik ben dan ook een beetje huiverig of het navigeren binnen wm5 met een i-320 een beetje vlotjes werkt via oa de vierduktoets. Hoe denken andere potientele i-320 hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
WM 5 for Smartphone en de PocketPC Phone Edition zijn vrij anders. Ze hebben allebei hun voor en nadelen. Maar de vierpuntsdruktoets is de manier om te navigeren in WM 5, dus daar zou ik niet over in zitten. Het grote voordeel is dat het met één hand kan, dat kan niet met een touchscreen (of veel moeilijker).

[ Voor 19% gewijzigd door Hoedje op 17-09-2006 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hmm, het wachten wordt wel moeilijk. Dus daarom nog maar wat info. Op HowardForums zijn er namelijk aardig wat bezitters. Ik heb nog niet het hele draadje doorgelezen (ga ik waarschijnlijk ook niet doen). Maar op de eerste pagina's is al veel leuks te vinden :9~ .

Afbeeldingslocatie: http://www.shadysideinn.com/1/3202.jpg

Leuke vergelijkingsplaatjes kun je hier vinden: http://www.howardforums.c...php?t=975824&page=1&pp=15

Een echte gebruikersreview (en heel positief) kun je hier vinden: http://www.howardforums.c...hp?p=7699018&postcount=19

En om het draadje verder uit te lezen: http://www.howardforums.c...php?p=7692396&postcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

@ Hoedje

Dus WM 5 for Smartphone is degene die op de samsung zal staan (zeg maar voor telefoons zonder touchscreen)? Is er ergens een goede review van te vinden?

WM 5 PocketPC Phone Edition is dan hetgeen op telefoon staat met touchscreen, dus de Vario's en zo. Wat zijn de grote verschillen/ is er sprake van dat de een uitgebreider is dan de ander?

Weet jij zo van de nederlandse webshops die jij eerder hebt genoemd of ze deze op vooraad hebben of wanneer ze deze gaan binnen krijgen?

[ Voor 83% gewijzigd door Yuco op 18-09-2006 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Yuco schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:08:
@ Hoedje

Dus WM 5 for Smartphone is degene die op de samsung zal staan (zeg maar voor telefoons zonder touchscreen)? Is er ergens een goede review van te vinden?
Yep, niet echt.

Je kunt evt. kijken bij Mobile review:
AKU 2.5: http://www.mobile-review.com/pda/articles/wm-aku-en.shtml
WM for Smartphone: http://www.mobile-review....icles/wm50-smart-en.shtml
WM Pocket PC Phone Edition: http://www.mobile-review.com/pda/articles/wm2005-1-en.shtml

Maar let op, het zijn reviews van pre-productie builds van de software, dus niet alles klopt helaas :/ Maar het zou je wel een idee moeten geven.
WM 5 PocketPC Phone Edition is dan hetgeen op telefoon staat met touchscreen, dus de Vario's en zo. Wat zijn de grote verschillen/ is er sprake van dat de een uitgebreider is dan de ander?
Heel simpel gezegd, is de Pocket PC Phone Edition, gewoon een normale PDA, maar dan met een dialer toegevoegd zodat je ermee kan bellen. De smartphone edition is veel meer gericht op het telefoon zijn. Daarom is voor de Pocket PC editie veel meer software te krijgen. Voor Smartphone is ook aardig wat software te krijgen, maar dat komt meer in de buurt van Series 60 3rd edition of UIQ 3 (beide Symbian). Verdere verschillen zijn dat je bij PocketPC office documenten kunt bewerken, terwijl je bij een Smartphone ze alleen kan bekijken (Picsel viewer) en dat de Smartphone editie een stuk lichter is en daarom ook goed draait op een langzamere processor.
Weet jij zo van de nederlandse webshops die jij eerder hebt genoemd of ze deze op vooraad hebben of wanneer ze deze gaan binnen krijgen?
Als het goed is deze week O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Helaas wordt het dus toch ook niet deze week :/ Pff, wachten duurt lang, zeker als het steeds wordt uitgesteld.

Volgens Nieuwe Mobiel kunnen we de i320 verwachten in week 39. Dus dat is de week van 22-29 september. Ook geven verscheidene webshop aan dat het nog één a anderhalve week gaat duren. Wat dus duidt op volgende week...

De release van de HTC Excalibur komt zo ook steeds dichterbij: HTC Excalibur (HTC S620 / T-Mobile Dash / Orange ?).

Edit: Nog een review: http://www.mobiletechreview.com/phones/Samsung-i320.htm.

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 19-09-2006 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Heb zojuist een filiaal van Belcompany gebeld en gevraagd wanneer ze verwachten de i320 binnen te krijgen. Ze kon me niets nuttigs vertellen. Toch raar dat ie op hun website al wel is te reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hij wordt volgende week gedistrubueerd over alle telco shops in nederland door de leveranciers, dus hij hoort er volgende week te liggen :)

• Hoedje
Goed gevonden!

Het valt me wel op, dat zij en Engadget-Mobile de enige zijn die het toetsenbordje niet echt kunnen waarderen. Dus waarschijnlijk is dat heel persoonlijk. Maar goed, volgende week komt ie, dan kunnen we het zelf uitvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hier een vergelijking tussen de i320 en de i320N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dat ziet er goed uit. Ik vind de i320 toch zeker wel het mooist. Hij is daarnaast ook nog een stukje compacter...

Btw. een andere vraag, hebben mensen nog wat games gevonden die geschikt zijn voor QVGA landscape schermen. Ik kan zelf dus eigenlijk zo goed als niets vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door Hoedje op 24-09-2006 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.expansys.nl/i/b/b139832.jpg
UBiQUiO 501 Pocket PC Phone with QWERTY Keyboard (EU Plug)

nog een reden om effe af te wachten met de koop van een samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• Processor: TI OMAP 750 200 MHz
• Operating System: Windows Mobile 5.0 Pocket PC Edition
• Keyboard: QWERTY
• Network: GSM900 / DCS1800/PCS1900, GPRS Class 10
• Size: 122 x 65 x 13.5mm (ultra slim)
• Memory: 128 MB ROM + 64MB RAM
• Display: 2.5" QVGA 65K Colour TFT
• Imaging: 2M Pixel CMOS camera
• Battery: 1250mAh Li-Ion
• Connectivity: IrDA / Bluetooth 1.2 with A2DP / Wi-Fi(802.11b/g) / mini USB (1.1)
• External Storage: mini SD
• Messaging: SMS / WAP / MMS / Java (MIDP2.0)
• Applications: Pocket Office (Word / Excel / PowerPoint), Pocket IE / MSN
• Audio: 64 Poly MIDI Ringtones / MP3 / AAC / AAC+ / WMA / WMV
• Video: MP3/MPEG4
• Synchronisation: ActiveSync
• Input Method: Keyboard or touch screen

Een ultra dunne Pocket PC telefoon met QWERTY keyboard, de UBiQUiO 501 is het ideale apparaat om in contact te blijven met kantoor. Emails schrijven, teksten, notities en documenten maken, of spreadsheet calculaties is sneller ne makkelijker dankzij het keyboard. Maar dat is niet alles - als je comfortabeler bent met traditionele Pocket PC input, het 2.5" QVGA screen is ook touch sensitive, zodat je menu's en programma's met je stylus kunt controleren.

De UBiQUiO 501 heeft een reeks aan verbindings opties om uit te kiezen. Bluetooth 1.2 met A2DP biedt persoonlijke connectiviteit aan headsets, car kits, en audio gateways. Vebind met het door het gebruik van WiFi 802.11b of 802.11g en gebruik applicaties zoals Skype™ voor gratis VoIP bellen, of verbind met je mobiele netwerk voor standaard bellen of data transfer over GPRS.

Een 2M pixel camera biedt heldere en kleurrijke imaging, en als het 64Mb interne geheugen niet genoeg is, voeg je een mini SD card toe om dit uit te breiden.

De UBiQUiO 501 komt met alle standaard Microsoft Mobile applicaties, inclusief Internet Explorer, Pocket MS, Word, Excel, en Powerpoint. Installeer je eigen applicaties of transfer files & synchroniseer data door een mini USB connectie op het apparaat met een standaard host USB poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 21:40:
nog een reden om effe af te wachten met de koop van een samsung
Wat is effe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik heb em ook in de startpost staan:
Een van de meest interessante is echter de UBiQUiO 501. Dit is namelijk een gewone Pocket PC Phone Edition, dus met een touchscreen! Het probleem is alleen waarschijnlijk de support en de trage processor. Daarnaast zijn alle dimensies groter dan de i320, heeft de telefoon wel Wifi en een 2 MP camera (voor zover dat wat zegt).
Maar het grote nadeel vind ik dat deze telefoon veel groter (langer, breder en dikker) en zwaarder is dan de i320. Ik wil juist een lichtere en kleine telefoon. Daarnaast heb ik de "extra's" niet echt nodig, maar daar moet je wel weer bijna 100 euro extra voor betalen. Daar komt nog bij de processor, de TI-Omap kan nog bij smartphones, maar is eigenlijk net iets te traag voor PocetPC's.

Het merk is dubieus en hoe zit het met ondersteuning? Hij komt ook uit bij i-Mate, maar ook zij hebben een slechte naam op het gebied van support (zowel reparaties als ROM updates). Het meest verontrustende is echter de fabrikant van de telefoons; TechFaith Wireless. Dit is één van hun eerste modellen, wellicht zijn er kinderziektes. Samsung en HTC zijn al een paar generaties bezig...

Tot slot, de meest belangrijke vraag wordt hierboven al gesteld. Het is totaal onbekend wanneer het ding uitkomt. Het kan zo nog een paar maanden duren (schattingen varieren van oktober tot december). Ik heb inmiddels wel lang genoeg gewacht. Ik wil graag vermijden, dat er in mijn niet-al-te-beste relatie met de Vario slachtoffers gaan vallen.

Oef, het gaat hard met i600/i607: http://www.howardforums.com/showthread.php?t=1007180

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EFFE is een ander woord voor EVEN
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 12:58:
[...]

EFFE is een ander woord voor EVEN
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand al iets over de beschikbaarheid bij smartphonestuns of belcompany?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 14:50:
weet iemand al iets over de beschikbaarheid bij smartphonestuns of belcompany?
Hij komt zeer waarschijnlijk deze week beschikbaar bij beide winkels, en de meeste andere webwinkels. Volgens mij is de bevoorraading meestal op woensdag t/m vrijdag. Maar daar kan Daanno misschien wat meer over vertellen.

Andere vraag, wat voor geheugenkaartje gaan jullie erbij bestellen/kopen. De prijzen van de geheugenkaartjes (1 & 2 gb) liggen namelijk grofweg 2 keer zo hoog als die van MiniSD & SD kaartjes. Dat terwijl de wholesale prijzen veel dichterbij elkaar liggen. Dus de kans is heel groot, dat de prijzen binnenkort ongeveer even hoog worden als die van MiniSD en SD kaartjes. Meestal kun je op eBay dan wel profiteren van wat voordeel, maar dat is helaas ook nog niet het geval.

Maar dan komt het dilemma, ik ga dus zeer waarschijnlijk (voorlopig) voor een 512 mb kaartje. Dat is voldoende voor wat muziek/programma's. Ik gebruik toch hoofdzakelijk m'n iPod voor muziek en filmpjes. Maar 512 mb is incl. verzenden ongeveer 23 euro, terwijl 1 gb incl. verzenden ongeveer 33 euro is. Tja, voor dat ene tientje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik ben bezig met een softwarelijstje voor in de TS. Ik moet nu weg dus ik post even wat ik al heb. Aanvullingen zijn altijd welkom (bij voorkeur in deze vorm)!

LET OP: Ik geef slechts een beperkt overzicht met de leukste/beste software. Er is natuurlijk nog veel meer verkrijgbaar. Kijk hiervoor bij bijv. Handmark, MotoSmartzone of één van de vele anderen. Let er echter altijd op dat de software QVGA landscape ondersteunt!

Agenda

De ingebouwde agenda van Windows Mobile for Smartphone is al vrij krachtig. Maar mocht je bepaalde functionaliteit toch nog missen dan zijn er twee goede alternatieven:

eXtreme Agenda is the first true Personal Information Manager for the Windows Mobile Smartphone. It features enhanced Schedule, Task, and Contact views with complete customization and great high-end features found only on other platforms. So if you want to upgrade your Smartphone's built-in Pocket Outlook Applications, there is only one real choice! || $19,95

Afbeeldingslocatie: http://www.birdsoft.biz/images//exagenda10lsweek1.gif

Papyrus turns your Smartphone into a powerful time management system. Papyrus offers innovative and compelling tools to manage and keep track of your schedule, plus advanced views, category coloring, and icons far beyond the ability of the default Smartphone Calendar and Tasks programs. What's more, Papyrus is highly customizable, so it works the way you work while keeping the intuitive and user-friendly interface you expect of your Smartphone. || $17,95

Afbeeldingslocatie: http://www.sbsh.net/products/papyrus/pictures/landscape_support.gif

Onmisbare tools

CopyPaste does exactly what its name says in any editable field – edit box. Copy or cut the info from an edit box and paste it to another one. You can also select the necessary part of the edit box contents for copying or cutting to another editable field. CopyPaste saves your time and ink. || Gratis

Games

Meteor is a beautiful space-themed breakout for Motorola Q and Samsung i320. 90 levels, many types of blocks, power-ups, balls, weapons, and a very addictive gameplay. A new twist to arkanoids - enemy robots you have to shoot. || $14,95

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-stream.com/img/animated2.gif

S-Tris 2 is based on the famous Tetris concept and is the follow-up of our popular S-Tris game. This game comes as a demonstration of our in-house developed game engine Edge and is completely free. || Gratis

Afbeeldingslocatie: http://www.elementsgames.com/images/screenshots/screenshot_stris2_03.jpg

NetHack is a single player dungeon exploration game. Unlike many other Dungeons & Dragons-inspired games, the emphasis in NetHack is on discovering the detail of the dungeon and not simply killing everything in sight - in fact, killing everything in sight is a good way to die quickly. Each game presents a different landscape - the random number generator provides an essentially unlimited number of variations of the dungeon and its denizens to be discovered by the player in one of a number of characters: you can pick your race, your role, and your gender. || Gratis

PocketNester 0.6A is a NES emulator. It enables you to play NES roms on many display sizes on both Pocket PC's and Smartphones. || Gratis

Afbeeldingslocatie: http://screenshots.softonic.com/s2/25000/25554/1_25554.jpg

Nog een paar daagjes :D

[ Voor 39% gewijzigd door Hoedje op 27-09-2006 19:54 ]

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Ik ben gister nog even bij de BC (Breda) binnegelopen maar aan hun reactie op te maken zie ik hem deze week nog niet uitgeleverd worden. :(

• Hoedje
Ik heb het softwareoverzicht even bijgewerkt en opgenomen in de startpost.

Over de levertijd is verder weinig zinnigs te zeggen. Het zou toch echt deze week moeten gaan gebeuren. HoTjakdeh gaf trouwens nog aan dat Smartphonestunts, de status heeft aangepast van week 38 (nee, dat ging niet meer lukken :P) naar binnenkort leverbaar. Dus nog even afwachten...
Hoedje schreef op woensdag 27 september 2006 @ 20:11:
Ik heb het softwareoverzicht even bijgewerkt en opgenomen in de startpost.

Over de levertijd is verder weinig zinnigs te zeggen. Het zou toch echt deze week moeten gaan gebeuren. HoTjakdeh gaf trouwens nog aan dat Smartphonestunts, de status heeft aangepast van week 38 (nee, dat ging niet meer lukken :P) naar binnenkort leverbaar. Dus nog even afwachten...
Ben ik toch wel nieuwsgierig naar wat ze hebben gezegd :D

[ Voor 42% gewijzigd door Hoedje op 27-09-2006 20:11 ]

• Hoedje
Hmm, het ziet er qua levertijd niet al te rooskleurig uit, al is niets zeker. Morgen een update daarover...

Wel zijn er leuke vergelijkingen te vinden op Smartphone Thoughts.

Afbeeldingslocatie: http://www.smartphonethoughts.com/images/Temporale-20060926-SizeUp320-Q-s620.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.smartphonethoughts.com/images/Temporale-20060926-SizeUp320-s620.jpg

Zoals je kunt zien is de i320 toch wel een behoorlijk stuk kleiner dan de Excalibur. Hij is vooral veel dunner en een stukje minder breed. Hmm, lastig dan toch maar blijven wachten voor de Samsung :|

Update: Hier zijn overigens veel pics van de opvolger/duurdere model de i600 te vinden: http://www.mobilmania.sk/...I=6832&CHID=2&EXPS=&EXPA=

[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 28-09-2006 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En is er al iets meer bekend? Heb niet het idee dat ie deze week nog leverbaar wordt. Bij BC staat ie nog als ' verwacht' en smartphonestunts geeft 'binnenkort leverbaar aan'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 15:53:
En is er al iets meer bekend? Heb niet het idee dat ie deze week nog leverbaar wordt. Bij BC staat ie nog als ' verwacht' en smartphonestunts geeft 'binnenkort leverbaar aan'
De BC site zou ik niet al te serieus nemen. Die zijn vrij traag met het er afhalen van verwachte modellen. Smartphonestunts geeft inderdaad aan, ook bij nader navragen, dat ze hem elk moment binnen kunnen krijgen (© HoTjakdeh).

Ik heb alleen van twee verschillende webshops te horen gekregen dat het tot half oktober gaat duren (nog twee tot drie weken). Daarnaast geeft er één aan dat ze maandag pas meer weten. Van twee moet ik nog bericht krijgen. Ik ben benieuwd of ik nog wat van ze ga horen. De Belcompany hier geeft nogal een vreemd antwoord. Die jongen kende het toestel niet, niet zo gek, maar na even zoeken kwam er dit antwoord: "Ja, eh, hij moet er deze week zijn, dus hij zal er wel volgende week zijn." Ehm, ja :z

DaannO gaat ook proberen om meer te weten te komen... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Heeft Samsung er over het algemeen een handje van om toestellen (erg) verlaat uit te brengen of ben ik zeer binnenkort (lees: aankomende week) de trotse eigenaar van een i-320?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Yuco schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 12:11:
Heeft Samsung er over het algemeen een handje van om toestellen (erg) verlaat uit te brengen of ben ik zeer binnenkort (lees: aankomende week) de trotse eigenaar van een i-320?
Ehm, nou over het algemeen hebben ze daar juist geen handje van, i.t.t. bijv. Sony Ericsson en Nokia. Het toestel is ook eigenlijk allang uit. De Azerty versie, zowel met als zonder N, is al maanden te koop in Frankrijk, Italië en Zwitserland (misschien wel meer landen). Neem bijv. Pixmania. Daarnaast is ook in Azië de N versie al een tijdje te koop. Via eBay kun je bijv. makkelijk zo'n N versie kopen. De Qwerty versie zonder N is al een tijd te koop bij Expansys. Maar... wat er nou in NL aan de hand is?

Ik hoop dat DaannO wat duidelijkheid kan verschaffen. Maar ik durf niets meer te zeggen over de levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Toch maar even een update; ook bij Smartphonestunts is nu de levertijd verschoven naar eind oktober. Daarnaast is het toestel van de voorpagina verdwenen.

Ik heb het toestel nu dus bij Pixmania besteld (dat had ik beter eind juli kunnen doen :P). Azerty weegt voor mij niet zo zwaar, als nog een maand wachten. De shopsurvey van Pixmania is wel heel slecht. Toch neem ik de gok.

Ik heb besteld de Samsung i320 (azerty) + 1 GB MicroSD + expresverzending voor 420 euro incl. Je krijgt 12 euro korting door bij een bestelling van meer dan 400 euro de code "googlenl12" op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Zou dit gerucht van MSmobiles dan toch uit gaan komen:
I've heard some rumors that the non-3g-version will not even be released in an bigger market or from an bigger carrier but samsung will release the 3g version in september, but thats only rumours that i've got from an media agency that works for samsung in germany.
September gaat alleen niet meer lukken, waarschijnlijk komt de Samsung i600 overigens begin november uit.

Hier nog wat pics in vergelijking met de Excalibur:
Afbeeldingslocatie: http://www.smartphonethoughts.com/images/Temporale-MobiusBoston-14.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.smartphonethoughts.com/images/Temporale-MobiusBoston-15.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.smartphonethoughts.com/images/Temporale-20060926-SizeUp320-s620.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.smartphonethoughts.com/images/Temporale-20060926-SizeUp320-Q-s620.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/pda/review/image/htc/excalibur/pic04.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 03-10-2006 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Dus....geen i320 maar de i600? Dan moet de i600 ook gelijk maar een eigen topic krijgen. Ik vind de hele gang van zaken toch wel zwaar tegen vallen.

[ Voor 41% gewijzigd door Yuco op 03-10-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Inmiddels hebben Smartphonethoughts & the:unwired hun eerste ervaringen met de i320 gepost. Uitgebreidere reviews zullen snel volgen. Het valt op dat ze allebei positief zijn, alleen de batterij gaat zoals bekend kort mee.

Afbeeldingslocatie: http://www.smartphonethoughts.com/images/Temporale-SamsungReview-i320-Side-Small.jpg

Verder is ook de i607 of i610 (dat verschilt per site), de Cingular versie van de i600 goedgekeurd door de FCC. Terwijl de i600 al in een eerder stadium was goedgekeurd. Meestal duurt het dan nog wel even voordat ie op de markt komt, maar toch een leuke ontwikkeling! Samsung ligt iig op koers voor een Q4 release.

Inmiddels lijkt het erop dat de i320 toch echt gaat uitkomen. Inmiddels hebben nog meer winkels de i320 toegevoegd. GSM-Eindhoven heeft zelfs de i320N toegevoegd, voor ongeveer 380 euro met 512 mb MiniSD kaartje. De i320 is nu het goedkoopst bij Belbeter.nl voor 372 euro.

Bij nieuwemobiel is de verwachte introductiedatum opgeschoven naar deze week:
Afbeeldingslocatie: http://www.fs-newmobile.com/images/news/okt_2006/nieuwemobiel_verwachtingen_week40.jpg

Ondertussen schiet het met mijn bestelling bij Pixmania niet echt op, maar toch hoop ik dat ik hem morgen heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Hoedje schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 13:12:

Verder is ook de i607 of i610 (dat verschilt per site), de Cingular versie van de i600 goedgekeurd door de FCC. Terwijl de i600 al in een eerder stadium was goedgekeurd. Meestal duurt het dan nog wel even voordat ie op de markt komt, maar toch een leuke ontwikkeling! Samsung ligt iig op koers voor een Q4 release.
Dat snap ik niet, wat is een Cingular versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yuco schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 18:56:
[...]

Dat snap ik niet, wat is een Cingular versie?
voor amerika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Net als T-Mobile (MDA) en Orange (SPV) in Nederland is Cingular een (Amerikaanse) telecomprovider die branded telefoons uitbrengt. In Amerika is alleen de machtspositie van de providers nog veel groter en daarom zijn de aanpassingen meestal groter. Ook al, omdat om optimaal gebruik te kunnen maken van het Cingular netwerk de 850 mhz band vereist is.

In het geval van de Samsung i600/i607 is waarschijnlijk de videobellen camera weggehaald, dat ondersteunt Cingular namelijk niet. Verder is Wifi weggehaald, zodat ze meer van hun dataplannetjes verkopen. Daarentegen is de 850 mhz band toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
De Samsung i320 zal nu toch ook wel snel in de rest van Europa uitkomen. Er is namelijk bekend gemaakt door Samsung dat de i320N in Azië vanaf volgende week vrijdag verkrijgbaar is. Meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Laatste nieuwtje van vandaag, volgens DaannO komt de Samsung i320 waarschijnlijk in week 42. De oorzaak van de vertraging is waarschijnlijk dat Samsung Nederland wat distributieproblemen heeft. Dus dat is over twee weekjes, in de week van 16 t/m 22 oktober.

Dat klopt dus wel ongeveer met de berichten midden-tot-eind oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vernomen dat we zeer snel een review van "iemand" hier kunnen verwachten... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:19:
Heb vernomen dat we zeer snel een review van "iemand" hier kunnen verwachten... :X
Gee, that's me :P

Voorlopig post ik alleen nog wat foto's. Ik wil er echt wat langer mee spelen voordat ik een uitgebreide review ga maken. Als jullie vragen hebben beantwoord ik ze graag.

Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/2624/nieuw003dh6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/7053/nieuw009hu0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/7756/nieuw004us4.jpg

Eerste indrukken: :9 :9~ :D _/-\o_

De telefoon is superklein. Het qwerty toetsenbordje typt fijn. Het schermpje is ongelofelijk mooi. De telefoon is razendsnel. Later meer...

* Hoedje gaat verder met spelen!

[ Voor 14% gewijzigd door Hoedje op 06-10-2006 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We want more! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Goed ik was bezig en het is uiteindelijk gewoon een uitgebreide review geworden. Enjoy!

We beginnen maar met wat foto's:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/i320/nieuw%20012.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/i320/nieuw%20010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/i320/nieuw%20011.jpg

Uiterlijk

De i320 is gewoon prachtig, klein, dun en licht. Alhoewel op veel foto's het model een beetje druk overkomt, is dit in het echt niet zo. Het design is heel strak en ziet er luxe uit! Hij heeft veel overeenkomsten qua design met de Ultra Editions en bijv. de E900. Het toestel is bovenaan glimmend.

Als je hem vergelijkt met een MDA Vario, dan valt op hoe ongelofelijk klein het toestel is:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/i320/nieuw%20013.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/i320/nieuw%20014.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/i320/nieuw%20029.jpg

Het schermpje neemt ongeveer 1/3 in van de voorkant. Het schermpje is van superkwaliteit. Filmpjes, foto's etc. zijn superscherp. Ik heb het schermpje op de donkerste stand staan en daarmee is het (nog!) prima afleesbaar buiten. Voor de felste stand, kunnen ze beter een laskap meegeven :P. Het is bijv. een stuk beter dan van de MDA Vario.

Een leuke functie is trouwens dat de twee knoppen naast de vierpunts druktoets in verschillende kleuren kunnen oplichten. Bij een nieuwe SMS/email/gesprek licht ie rood op. En bij bluetooth blauw. Bij allebei knipperend! De normale achtergrondverlichting is wit. Erg cool :*)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/i320/nieuw%20028.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/i320/nieuw%20024.jpg

Bediening

Onder het schermpje krijg je de vierpunts druktoets en de andere bedieningsknoppen. Die werken allemaal prima en ze zijn perfect om door de menu's heen te navigeren. Aan de onderkant zit een Qwerty toetsenbordje en op die van mij een Azerty (Franse versie). Alle toetsen hebben twee functies erop staan. Standaard krijg je wat er onder op het knopje staat. Door middel van de FN toets krijg je wat er boven op de toetsen staat. Daarnaast kun je ook nog kiezen voor hoofdletters en nummers. De nummers krijg je overigens ook automatisch bij sommige vensters, de e & r zijn dan allebij 1, de t & y zijn dan allebei 2. De toetsen zijn klein, dat kan ook niet anders, de telefoon is gewoon klein. Maar omdat de toetsen puntig zijn en echt in te drukken zijn, werkt het prima. Misdrukken komt bijna niet voor en ik heb het toestel pas een paar dagen! Zo kun je dus gemakkelijk met één of twee duimen SMSen emailen etc.

Daarnaast zijn er nog een heleboel sneltoetsen. Zo heeft Samsung een functie ingebouwd, speeddial, waarmee je aan een toets van het toetsenbord een programma, contactpersoon, een bestand of iets anders kan koppelen, door vanaf het homescreen die toets meer dan 1 sec ingedrukt te houden. Door hekje ingedrukt te houden, ga je vanzelf op stil profiel. Daarnaast zit er op het toetsenbord een messagingtoets (linksonderin). Aan de linkerkant zit dan nog de volumetoets. Aan de rechterkant zitten twee toetsen. Als je de bovenste ingedrukt houdt dan kun je het toestel vergrendelen, kort indrukken zorgt voor de "quick list" met opties voor profielen en de wireless manager. De knop daaronder kun je zelf acties geven voor lang en kort indrukken.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/i320/nieuw%20015.jpg

Innerlijk

De processor is een 416 mhz van Intel. Dat is misschien wel overkill voor een WM 5.0 Smartphone. Maar dat maakt de telefoon wel snel >:) . Heel snel! Hij is sneller dan de meeste andere "gewone" telefoons. De menu's openen meteen, net als de meeste programma's. Tot nu toe heeft volgens mij alleen de camera en tetris wat laadtijd. Dat is wel even wennen na een paar jaar Pocket PC's. Maar zeer verfrissend :9

Verder zit er ook heel veel geheugen in. Ik heb namelijk een 1 gb microSD kaartje gekocht :+ . Neehoor, er zit standaard 128 mb in, waarvan 108 mb vrij is. Daarnaast is er 64 mb ram waarin de programma's geopend worden.

De batterijduur is iets waar ik nog niet zoveel over kan zeggen. Ik haal nu 36 uur, na één laadcylus. Dat is met aardig wat bellen en vooral veel spelen :P. Ik zal dat later updaten. Op de meeste fora komt ongeveer een a anderhalve dag naar voren met pushmail aan en 2 dagen zonder. Het duurt even voordat de batterij op gang komt. Er wordt wel een mooie losse batterijhouder (die tevens als oplader fungeert) meegeleverd. Ook krijg je twee batterijen.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/i320/nieuw%20016.jpg

Samsung aanpassingen

Om maar meteen in te haken op het vorige punt. WM heeft de eigenschap om programma's niet te sluiten. Daar zit een hele filosofie achter waar ik nu niet verder op in ga. Maar veel gebruikers vinden dat vervelend. Daar heeft Samsung naar geluisterd, dus hebben ze een task manager ingebouwd. Daarmee kun je het geheugenverbruik bekijken en alle of naar keuze programma's sluiten.

Dan het homescreen. Jullie hebben vast al wat plaatjes gezien. Dan zie je onder in beeld een grijze balk. Ook dat is een aanpassing van Samsung. Zij leveren namelijk twee homescreens bij. De eerste is een grijze balk waar je door heen kan scrollen voor de verschillende functies. De tweede is een uitklapbare balk, waardoor je meteen een overzicht hebt. Bij allebei kun je zien of je SMS/MMS/Email hebt, of je telefoontjes hebt gemist, de eerste volgende afspraak en je kunt Windows Media Player ermee bedienen (je ziet het nummer, kunt skippen en play/pause). Daarnaast is de bovenste balk doorzichtig, wat er mooi uitziet. Tot slot zie je ook nog eens de tijd en datum vrij groot in beeld. Mooi _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/i320/nieuw%20019.jpg

Ze hebben ook een alternatieve launcher mee geleverd. Door het huisje ingedrukt te houden kun je die opstarten. Het is een soort van alternatieve menu structuur om je apps te kunnen ordenen etc. Het is wat mij betreft overbodig.

D-day's zijn eenmalig evenementen. Dat kunnen bijv. verjaardagen zijn, feestdagen etc. Op zich kun je het ook met de agenda instellen. Maar het voordeel hiervan is, dat je meteen een overzicht van die evenementen hebt en je een counter hebt die aftelt en dus laat zien hoeveel dagen het nog duurt.

World Clock is ook een leuke applicatie. De naam spreekt eigenlijk wel voor zich. Het is een applicatie waarmee je meerder klokken tegelijk kunt bekijken. Vooral handig is de grafische manier om de tijdzones te kiezen van een wereldkaartje.

Verder zit er ook nog op "smart converter", "stop watch" en "WOW XT Settings". De eerste twee spreken voor zich. De laatste is een programmaatje om het geluid wat te kunnen verbeteren. In combinatie met de ingebouwde speakertjes is dat helemaal niet gek.

Camera applicatie is geweldig. Dat is een enorme verbetering t.o.v. het zootje wat HTC mee levert. Er zijn enorm veel instelmogelijkheden. Vrijwel alles kun je direct instellen via shortcuts op het toetsenbord. De 1,3 mp camera maakt buitengewoon goede foto's (voor een 1,3 MP). Er zit ook een flitser op. Die is alleen nuttig voor foto's van heel dichtbij. Het is wel ideaal als zaklamp! Video's opnemen gaat ook prima. De enige beperking is de groote van je opslagkaart. Je kunt zoomen tijdens het filmen. De maximale resolutie is een zeer nette 320*240. De filmpjes zijn dan ook erg goed.

Picsel viewer is een zeer krachtige viewer voor Office documenten. Helaas is het alleen een viewer. Toch was ik verrast door de kwaliteit. Je kunt er namelijk ook vrij ingewikkelde documenten nog zeer goed mee bekijken.

Voice assist spreekt eigenlijk ook al voor zich. Je kunt daar spraakopdrachten geven om allerlei taken uit te voeren.

Ik was nog helemaal vergeten om de "mass storage mode" te bespreken. Je kunt de telefoon namelijk in "mass storage mode" zetten i.p.v. "activisync mode" om de telefoon te laten zien als USB stick. Dit werkt prima en is ideaal om snel grote bestanden over te zetten zoals MP3'tjes en filmpjes. Ook kun je dan de telefoon aansluiten op elke willekeurige computer, ook als ze geen Activesync geinstalleerd hebben.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/i320/nieuw%20023.jpg

Conclusie

Al met al ben ik hartstikke tevreden met deze telefoon. Het uiterlijk is hartstikke mooi. Hij is klein en licht en past met gemak in de meest strakke broeken. Geen baggypants meer nodig om een slimme telefoon te vervoeren ;) De afwerking is prima en hij voelt ook erg stevig aan. Daarnaast is de telefoon harstikke snel en heeft meer dan voldoende opslag. De softwarematige aanpassingen en toevoegingen van Samsung zijn erg handig. Al met al krijg je het idee dat Samsung echt heeft nagedacht over de telefoon en daardoor een geweldige ervaring heeft afgeleverd _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 08-10-2006 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer heldere en duidelijke review...! Super! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
De D-day heeft ook een counter die afteld tot een bepaalde gebeurtenis, dat was ik vergeten te melden.

Verder was ik was ook nog helemaal vergeten om de "mass storage mode" te bespreken. Je kunt de telefoon namelijk in "mass storage mode" zetten i.p.v. "activesync mode" om de telefoon te laten zien als USB stick. Dit werkt prima en is ideaal om snel grote bestanden over te zetten zoals MP3'tjes en filmpjes. Ook kun je dan de telefoon aansluiten op elke willekeurige computer, ook als ze geen Activesync geinstalleerd hebben. Het switchen tussen beide modi kan overigens heel snel via de homescreens van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Door deze review kan ik niet langer wachten. Samsung ik wil er nu 1 hebben!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net gebeld met gsm.tv. HEt toestel is op voorraad bij de leverancier. Als je hem vandaag zou bestellen dan komt ie overmorgen bij hen binnen en dan wordt ie verstuurd naar het opgegeven adres. Dus hij is vanaf nu te bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 11:04:
Heb net gebeld met gsm.tv. HEt toestel is op voorraad bij de leverancier. Als je hem vandaag zou bestellen dan komt ie overmorgen bij hen binnen en dan wordt ie verstuurd naar het opgegeven adres. Dus hij is vanaf nu te bestellen!
So it has begun......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smartphonestunts heeft em op voorraad.....!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

case gevonden op www.noreve.com>>>

Afbeeldingslocatie: http://www.noreve.com/images/etui_samsung_i320_case_black.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.noreve.com/details/samsung_i320_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.noreve.com/details/samsung_i320_1.jpg

Price
39.99€

Characteristics
- Elegant case conceived in top quality handcrafted leather
- Compatible with smarpthone Samsung SGH-i320 / Cingular i607
- Access to basic functions (multiple openings on the leather)
- Practical thanks to its magnetic closure
- Slim and padded design
- Protects the device in an optimal manner
- Two MicroSD cards slots
- Two business cards slots
- Camera lens access
- Opening for recharge
- Headphone access
- Interior lining in fine cloth embroidered with the Noreve logo
- Completely removable sturdy metal belt clip (swivels 360 degrees)

misschien over een tijdje een mooie inkoopactie? op www.samenkopen.net?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Vraagje:

Bij smartphonestunts is de i-320 icm met een vodafone bel & sms tegoed een stukje duurder geworden in vergelijking met een paar weken terug (mischien geldt dit ook voor andere provider & webshops). Nu betaal ik een x bedrag voor de i320 met vodafone bel & sms, deze prijs/netwerkactie is echter geldig tot 13 okt. Verwachten jullie dat ik na 13 okt weer duurder uit ben? Of zullen de prijzen zometeen juist weer wat zakken omdat het toestel eindelijk leverbaar wordt dus meer concurrentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Aan de andere kant hoor je ook veel verhalen over lagere toestelvergoedingen door de providers. Meestal is er overigens op telecomvergelijker wel iets meer over te vinden. Ik denk trouwens dat 375 euro wel zo'n beetje de bodemprijs. Gewoon als je het vergelijkt met de concurrentie en de andere modellen van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de beste deal ism met een abo (1jaar, ong. 300 minuten)??
Is dat op algebeld.nl met een Telfort abo 300min? dan kost ie 38 euro..

en is een internetabo (zoals web 'n walk) nodig bij deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:19:
case gevonden op www.noreve.com>>>
misschien over een tijdje een mooie inkoopactie? op www.samenkopen.net?
Het is wel een prachtige case, maar niet voor mij... ik houd het toestel liever klein en compact.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:51:
Wat is de beste deal ism met een abo (1jaar, ong. 300 minuten)??
Is dat op algebeld.nl met een Telfort abo 300min? dan kost ie 38 euro..

en is een internetabo (zoals web 'n walk) nodig bij deze telefoon?
Veruit de beste deal is inderdaad bij Algebeld.nl. Je krijgt daar bij een 200 (+100) min Telfort en 9,50 maximaal online bundel het toestel gratis en zelfs nog korting op een cadeau :P.

Het is op GoT overigens meer de bedoeling om het over de technische aspecten van het toestel te hebben. Dus laten we hier niet al te lang over discussieren. Please alleen melden, als je een hele goede deal vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zo'n internetbundel is zeker wel aan te bevelen bij deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:36:
En zo'n internetbundel is zeker wel aan te bevelen bij deze telefoon?
Yesyes, vooral door de toepassing van Edge bij Telfort.... (sneller internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Op the::unwired is een uitgebreide review te vinden: http://www.theunwired.net/?itemid=3398#article.

Kort samengevat: fantastische telefoon, maar geen UMTS/Wifi wat voor sommige mensen lastig kan zijn, en bij heel intensief gebruik haal je een werkdag niet. Dat laatste moet ik toch echt weerspreken. Zelfs bij zeer intensief gebruik, haal ik makkelijk anderhalve dag. Tuurlijk het is niet best, maar het is ook zeker niet slecht. Het komt voornamelijk door de compactheid (weinig ruimte voor batterij), snelle processor en enorme geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:34

oNo

Het is bekend bij Samsung telefoons (iig de D900) dat je de accu de eerste paar keren een zo groot mogelijke cyclus moet laten ondergaan. Helmaal opladen en helemaal leeg trekken (de accu dan... ;) )

Vandaag heb ik de i320 uit voorraad besteld bij gsmtrack.nl voor 379 euro. Een goede deal vind ik. smartphonestunts.nl maandag gemaild nadat ik las dat het ding daar te koop was. Helaas was de eerste zending meteen weer uitverkocht. Eind deze week wordt een nieuwe zending verwacht. Daarom heb ik even gekeken bij gsmtrack.nl waar ik 2 maanden geleden de D900 had gekocht en zeer tevreden was met de makkelijke en snelle levering.

Binnenkort zal ik mijn bevindingen eens posten als ik het toesten ga vergelijken met een iMate K-Jam en Samsung D900. Voorzover ik mezelf heb geinformeerd lijkt me dit toch de ultieme combinate van genoemde toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Information about Samsung SGH-i760 Pocket PC phone leaked
October 11, 2006 [Pocket PC phone]
This phone has been nowhere yet announced by Samsung itself, but obviously some operators must be testing it already, because first photos leaked!

Samsung SGH-i760 is to Pocket PC phones, what Samsung i600 is to MS Smartphones: it brings 3G connectivity and full QWERTY keyboard! Yes, after many years when Samsung's Pocket PC phones with QWERTY keyboard were available only in USA (in CDMA standard), it looks like now at last also Europe will get a Pocket PC phone with QWERTY keyboard from Samsung - for single handed usage!!! Since Palm disregards needs of European customers (Treo 750v misses out on 3G video calling and on built-in Wi-Fi), clearly Samsung has chances to be more popular in Europe than Palm.

Samsung SGH-i760 has impressive specifications, including super fast processor Intel 520 MHz, 2 megapixel camera, support for 3G (HSDPA and 3G video calling included) and of course built-in Wi-Fi and Bluetooth.

Original source of this story is here, but since they seem to have problem with their server (server down), below you can find their photos, with their logo, served from our server!

Afbeeldingslocatie: http://x.msmobiles.com/portal/images/phones/samsung/samsung-sgh-i760-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Ziet er interessant uit, al ben ik bang dat deze phone weer een stukkie dikker is door het uitschuifbare tobo. En das wel weer een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Op the::unwired stonden de afmetingen. Op zich zeer acceptabel voor een Pocket PC, maar inderdaad het is geen dunne telefoon. Hij is 19 mm dik. Dus tussen een TyTN en een Prophet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 11:47
heb de i320 binnen!
en wat een mooi dingetje is het zeg..
zal dit weekend mij bevindingen posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adarkar schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 13:55:
heb de i320 binnen!
Geeft de telefoon ook een piep zodra jij de "groene belknop" indrukt om een contactpersoon te bellen? Krijg deze maar niet uit, wat ik ook probeer. Als je de oplossing weet, let me know...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 14:23:
[...]

Geeft de telefoon ook een piep zodra jij de "groene belknop" indrukt om een contactpersoon te bellen? Krijg deze maar niet uit, wat ik ook probeer. Als je de oplossing weet, let me know...
Volgens mij staat op Modaco de fix:
Here's the fix...

- Download a registry editor (e.g. PHM Regedit (FREE) or the excellent Resco Explorer with registry addin (free to MoDaCo Plus members, available from http://www.Resco.net).
- Navigate to HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Sounds
- Rename the 'Dialing' key to 'Dialing.old'

Hey presto, sorted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAAAAAAAAAAAA!!

Dat was het antwoord.. Super!!!

Eindelijk is dat GEBIEP weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand wat uitgebreider vertellen hoeje dat moet doen met die fix?

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek op google naar het programma: MobileRegistryEditor.

Dit is en beta-programma dat super werkt icm de i320. Het zorgt ervoor dat je het registry van je smartphone op je PC zelf kan editten.

Daar dien je de instructie te volgen hierboven, en WEG is de beep. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adarkar schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 13:55:
heb de i320 binnen!
neem aan dat er de engelse windows vesie op staat, geen nederlandse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Er staat gewoon Nederlandse versie op, hoezo?

[ Voor 13% gewijzigd door Hoedje op 13-10-2006 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hij staat nog steeds gepland voor week 43/44. Het schijnt ook dat hij rond die datum ook echt in de winkel ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hij is al sinds begin deze week (beperkt) leverbaar. HoTjakdeh heeft em sinds begin deze week en ik heb vandaag een NL versie binnen gekregen...

Maar binnenkort dus ook in de winkel, dat is goed nieuws. Kunnen meer mensen kennis maken met deze fantastische smartphone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:20:
Zoek op google naar het programma: MobileRegistryEditor.

Dit is en beta-programma dat super werkt icm de i320. Het zorgt ervoor dat je het registry van je smartphone op je PC zelf kan editten.

Daar dien je de instructie te volgen hierboven, en WEG is de beep. Succes!
Maar waar moet ik wat heen kopieren en hoe enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 22:33:
Er staat gewoon Nederlandse versie op, hoezo?
ok, ik ging er even vanuit dat ze (net als alle andere windowstoestellen) in het begin als engels toestel uitkomen, maar ik zag later in de specs dat er dezelfde software op zit als bij de HTC MteoR, en die heeft ook alle talen aan boord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 09:35:
[...]

ok, ik ging er even vanuit dat ze (net als alle andere windowstoestellen) in het begin als engels toestel uitkomen, maar ik zag later in de specs dat er dezelfde software op zit als bij de HTC MteoR, en die heeft ook alle talen aan boord
Je kunt wisselen tussen Nederlands en Engels in de instellingen.

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Nu er aardig wat bezitter zijn. Wat hebben jullie erop gezet? Het geheugen is enorm, dus ruimte zat. Ik ben zelf nog een beetje op zoek.

Neem bijv. games, Meteor demo doet 't niet. PocketNester doet 't helaas ook niet. Aan de andere kant, sommige oudere games doen het weer goed. Die worden gecentreerd en dan heb je twee zwarten vlakken aan de zijkanten. Maar ja, dat is wel een beetje zonde van het grote scherm. Atomic Cannon is bijv. een spel wat wel full screen draait en ook het aankomende CoD ziet er leuk uit.

Toch ben ik meer op zoek, naar een simpel spelletje, zoals Meteor.

Een andere vraag, hoe werkt bij jullie GPRS/EDGE? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om een internetpagina te openen, terwijl alle settings volgens mij kloppen. Hoe hebben jullie dat ingesteld? Werkt het bij jullie gewoon out-of-the-box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:35:
Nu er aardig wat bezitter zijn. Wat hebben jullie erop gezet? Het geheugen is enorm, dus ruimte zat. Ik ben zelf nog een beetje op zoek.

Neem bijv. games, Meteor demo doet 't niet. PocketNester doet 't helaas ook niet. Aan de andere kant, sommige oudere games doen het weer goed. Die worden gecentreerd en dan heb je twee zwarten vlakken aan de zijkanten. Maar ja, dat is wel een beetje zonde van het grote scherm. Atomic Cannon is bijv. een spel wat wel full screen draait en ook het aankomende CoD ziet er leuk uit.

Toch ben ik meer op zoek, naar een simpel spelletje, zoals Meteor.

Een andere vraag, hoe werkt bij jullie GPRS/EDGE? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om een internetpagina te openen, terwijl alle settings volgens mij kloppen. Hoe hebben jullie dat ingesteld? Werkt het bij jullie gewoon out-of-the-box?
Ook ik heb een aantal games uitgeprobeerd en het viel me op dat als een game gecentreerd is, er een deel van de game buiten beeld valt (aan de onderkant) - S-tris 2 is hier een voorbeeld van. Dus het is afwachten met de ondersteuning van 320*240 games.

Welke spellen doen het wel/welke niet?

Helaas heb ik GPRS ook nog niet aan het werk gekregen. Over EDGE kan ik helaas niets zeggen, aangezien mijn provider dit niet ondersteunt.

Voor de rest is het een supertoestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
Hoedje schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:35:
Ik heb hier hetzelfde probleem.. geen GPRS connectie, terwijl alle settings voor alle NL providers er al standaard in staan. Ik ga maar even de T-Mobile instellingen nalopen. MMS heb ik nog niet getest. MMS werkt wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Het vreemde is dat zowel mijn Telfort als Orange kaartje er last van hebben. Terwijl ze het wel allebei doen in mijn Vario met de meest simpele instelling:

Connects to: the internet
Accesspoint: internet

Ik heb wel bijv. deze settings gevonden van Cingular: http://www.smartphonethou...ums/viewtopic.php?t=12371. Maar het is idd. gek dat de voorgeprogrammeerde settings het niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat renamen van die dialing key snap ik niet helemaal..

Verder krijg ik Office niet op mn toestel.. andere programma's lukken wel, maar office wordt alleen op mn computer gezet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
De GPRS instellingen is heel makkelijk op te lossen. Gewoon alle andere verbindingen, van de andere providers wissen, dan werkt het wel. Een beetje vreemde oplossing, maar wel erg effectief :P.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:16:
Dat renamen van die dialing key snap ik niet helemaal..
Goed, heel simpel. Je download het programma. Dan kopieer je dat vervolgens naar de telefoon of de storage card. Tot slot ga je met de file explorer (op de telefoon) naar het programma en start je het op door er op te klikken. Dan kun je vervolgens de setting aanpassen, zoals het is gepost.
Verder krijg ik Office niet op mn toestel.. andere programma's lukken wel, maar office wordt alleen op mn computer gezet??
Waar heb je Office vandaan, waar heb je het over? Er zit wel standaard een reader op, voor alle office en PDF formaten. Voor zover ik weet is er geen office editor voor Smartphones, dus ik ben heel benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hoedje schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:14:
Hij is al sinds begin deze week (beperkt) leverbaar. HoTjakdeh heeft em sinds begin deze week en ik heb vandaag een NL versie binnen gekregen...

Maar binnenkort dus ook in de winkel, dat is goed nieuws. Kunnen meer mensen kennis maken met deze fantastische smartphone!
De leveranciers hebben hem nu redelijk op voorraad. Dat betekent dat we hem misschien wat eerder kunnen verwachten. Ik denk deze week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Een hele leuke tetris versie, ook geschikt voor QVGA Landscape (dus de i320) is hier te vinden: http://www.pocketgear.com/software_detail.asp?id=12848 (gratis).

Afbeeldingslocatie: http://trials2.pocketgear.com/Product_images/5/5250/play2.jpg

Een ander leuk spelletje is atomic cannon: http://www.isotope244.com/atomic_cannon_pocket.html. Het is betaalde software, maar de trial kun je volgens mij ongelimiteerd spelen. Er zijn alleen twee beperkingen. Allereerst heb je maar een beperkt aantal wapens. Het tweede is dat je een reclame schermpje krijgt bij het opstarten/afsluiten.

Afbeeldingslocatie: http://www.isotope244.com/games/acp/i/shot0437.jpg

Een ander cool programma, maar dan moet je wel een onbeperkte databundel hebben of hem even aan de computer hangen, is MapforPDA. Je kunt daarmee allerlei (online) mapservices gebruiken. Je kunt er zelfs mee navigeren, evt. met GPS.
It includes a custom designed mobile Internet browser compatible with Google Maps, Yahoo! Maps, MSN Virtual Earth and Ask.com Maps and satellite imagery. Local search, driving directions and directory assistance are some of the features available on your cell phone with this application.
Je moet eerst even .NET Compact Framework 2.0 SP1 downloaden: http://www.microsoft.com/...d851c5fcc4&displaylang=en. Vervolgens in de browser van je mobiele telefoon surfen naar: http://www.mapforpda.com/.

P.S. Ringtones moeten gekopieerd worden naar: Application Data\sounds.

[ Voor 14% gewijzigd door Hoedje op 15-10-2006 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, heel simpel. Je download het programma. Dan kopieer je dat vervolgens naar de telefoon of de storage card. Tot slot ga je met de file explorer (op de telefoon) naar het programma en start je het op door er op te klikken. Dan kun je vervolgens de setting aanpassen, zoals het is gepost.
ik kan het wel openen op mn computer, maar niet op mn telefoon?
'Er is een overwachte fout opgetreden in MobileRegistryEditor.exe'
Waar heb je Office vandaan, waar heb je het over? Er zit wel standaard een reader op, voor alle office en PDF formaten. Voor zover ik weet is er geen office editor voor Smartphones, dus ik ben heel benieuwd...
mijn fout, ik dacht dat er ook standaard een editor op zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder kan ik via mn computer wel de bestanden 'category' en 'sound' renamen, maar niet die map 'Dialing' zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De GPRS instellingen is heel makkelijk op te lossen. Gewoon alle andere verbindingen, van de andere providers wissen, dan werkt het wel. Een beetje vreemde oplossing, maar wel erg effectief
Kun je bevestigen dat je dit onder t-mobile instellingen goed werkend hebt gekregen?(wat voor bundel?) moest je echt helemaal geen instellingen invoeren? kan me niet voorstellen dat dit echt zonder invoer direct werd herkend. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 12:36:
[...]

Kun je bevestigen dat je dit onder t-mobile instellingen goed werkend hebt gekregen?(wat voor bundel?) moest je echt helemaal geen instellingen invoeren? kan me niet voorstellen dat dit echt zonder invoer direct werd herkend. _/-\o_
Ik kan alleen bevestigen dat het voor Telfort en Orange werkt. T-Mobile weet ik niet, maar je kunt dit doen (dus alle andere verbindingen wissen) en dan gewoon nog even de T-Mobile settings nakijken en in IE instellen dat ie alleen van internet of wap gebruik mag maken.
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 08:38:
[...]

ik kan het wel openen op mn computer, maar niet op mn telefoon?
'Er is een overwachte fout opgetreden in MobileRegistryEditor.exe'
Je moet wel de Windows Mobile versie hebben, jij hebt waarschijnlijk de XP versie. Probeer anders Resco 2005 o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 11:47
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 12:36:
[...]

ik heb het ook zo werkend gekregen met tmobile. alle andere setting wissen, en een nieuwe setting maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
De methode die door Hoedje werd genoemd werkt ook voor T-Mobile; gewoon alles van KPN, Vodafone, etc. verwijderen en de drie entries van T-mobile (WAP, MMS en GPRS) laten staan. Je hoeft verder niets aan te passen of aan te maken. De bundel die je hebt heeft daar verder geen invloed op. Als je de juiste gegevens op de T-Mobile website naloopt, zal je zien dat alles al correct staat ingesteld.

Overigens moet je bij de MMS opties wel even het juiste instellingenprofiel aangeven.

[ Voor 6% gewijzigd door Tinto op 16-10-2006 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mboots schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:48:
De methode die door Hoedje werd genoemd werkt ook voor T-Mobile; gewoon alles van KPN, Vodafone, etc. verwijderen en de drie entries van T-mobile (WAP, MMS en GPRS) laten staan. Je hoeft verder niets aan te passen of aan te maken. De bundel die je hebt heeft daar verder geen invloed op. Als je de juiste gegevens op de T-Mobile website naloopt, zal je zien dat alles al correct staat ingesteld.

Overigens moet je bij de MMS opties wel even het juiste instellingenprofiel aangeven.
ge wel dig!

Kunnen je ons laten weten wat jullie ondervinden tijdens het browsen? Hoe werkt het? werkt het vloeiend? of duurt het erg lang voordat een page is geladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een goed QVGA pokerspel kunnen ontdekken voor de i320?

Een leuk ander spel is Tennis Addict. Helaas geen QVGA, maar wel heerlijk om de tijd mee te doden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 14:50:
[...]

ge wel dig!

Kunnen je ons laten weten wat jullie ondervinden tijdens het browsen? Hoe werkt het? werkt het vloeiend? of duurt het erg lang voordat een page is geladen?
Het werkt vrij vloeiend. De beperkende factor is de GPRS/EDGE snelheid. Zo merk je dat normale websites met EDGE echt veel sneller gaan. Al met al is het zeer goed te doen :9. Als je echt snel wil surfen moet je hem met een kabeltje aan de PC hangen :P.
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 14:52:
Iemand een goed QVGA pokerspel kunnen ontdekken voor de i320?

Een leuk ander spel is Tennis Addict. Helaas geen QVGA, maar wel heerlijk om de tijd mee te doden.
Volgens mij was het deze: http://software.everythingq.com/product.asp?id=4693. Maar dat weet ik niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zodra mn laptop gaat synchroniseren met mn telefoon loopt mn laptop vast..
heel vaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Hoewel ik nog geen tijd heb gehad me erin te verdiepen lukt het me vooralsnog niet om telefoonnummers die op een sim kaart staan opgeslagen te kopieren naar het geheugen van mijn i320. Kan iemand me op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:13
Heeft iemand ervaring met TomTom op de i320? Ik zit namelijk te twijfelen tussen een nieuwe (goedkopere) gsm en een losse PDA (Mio p350 voor navigatie agenda) en de i320. Als de i320 tomtom aankan dan wil ik hem zeker hebben. Via bluetooth moet de gps receiver makkelijk aan te sluiten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:34

oNo

Ik heb de i320 sinds vorige week donderdag. Heerlijk spele-dingetje zeg!! En wat een lekker formaat. Toch wel iets breder dan m'n D900 maar toch, het is wel een smartphone met qwerty toetsenbord. Ligt er maar aan wat je gewend bent want de D900 is gewoon al een redelijk kleine gsm.

De accuduur valt me erg tegen. Vooral de eerste keren. Maar na een paar cycli van een accu heb ik het idee dat deze nu wel een redelijke tijd mee gaat. Het is misschien ook een beetje optisch bedrog aangezien de i320 van half leeg naar leeg een aardige tijd heeft. Dit terwijl sommige gsm heel lang veel straapjes aangeven en dan ineens snel inkakken.

TomTom mobile draait prima met m'n Adapt AD-300. Met de tutorial uit het HTC Wizard topic kan je deze versie van Tom Tom vrij eenvoudig installeren.

De snelheid van werken is erg lekker. Internetten, mailen e.d. gaat erg vlot. Het op het scherm opbouwen van een opgevraagde internet-pagina gaat heel vlot. Een stuk vlotter dan m'n K-Jam. Dat sneller komt door de vlotte cpu (416 MHz) die in de i320 zit. Echter denk ik dat die Texas Instruments 200 MHz van de K-Jam een betere keuze zou zijn geweest. Misschien iets trager werken maar wel langere spreek- en standby tijd.

Maar, ik ben super tevreden met deze gadget!! 8)
Als je de K-Jam te groot vond en een gewone gsm net iets te weinig vindt (voor data enzo) dan is dit echt de perfecte oplossing.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste